Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Travelers,

Thank you so much for your incredible patience as we work hard to address the ongoing issues. Your support means the world to us!

To express our heartfelt gratitude for your patience, we’re delighted to present you with a unique token of appreciation – a complimentary in-game gift for your characters: The Autumnal Wrap back-slot item. We can’t thank you enough for the love and support you have shown thus far. Anyone who owns a copy of Last Epoch while we are still solving our scaling connectivity issues will automatically be awarded the Autumnal Wrap.

Thank you once again to those who continue to support us, sending us your positive messages, and continuing to spread that positivity while we continue the work on getting more servers up and running.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFcLNOGL__kYMeKEuTvRqtcX1-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQt47tl5TjjWWFHUQRduWtar.png?f=user_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:27
Als je vroeg opstaat kun je iig gewoon weer spelen.
Ff een uurtje rondwandelen in online mode voordat ik aan het werk ga. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ach wie had het niet verwacht dat er problemen zouden zijn? Als je het vergelijkt met een Diablo 3/4 launch of verschillende PoE league launches dan vielen de problemen nog heel erg mee. Bij Blizzard zijn gigantisch grote en ervaren teams die meerdere keren gigantisch grootschalige releases verkloot hebben bij meerdere franchises. PoE is weliswaar een wat kleiner bedrijf maar ik herinner nog goed dat een paar jaar geleden het elke league start weer een probleem was en zij hadden tegen die tijd ook velen malen meer ervaring dan bij Last Epoch.

Persoonlijk had ik bijvoorbeeld geen enkele last van lag, het enige was dat het zonen niet zo snel werkte en later natuurlijk helemaal niet meer. Blijkbaar was het wel mogelijk om van zone te veranderen via party hoppen maar daar had ik niet zo heel veel zin in. Daarmee wil ik zeggen dat het deels wel werkte en dat is iets wat niet zo vanzelfsprekend is, ook niet bij de andere grote namen.

Natuurlijk wil iedereen meteen spelen en genieten van het spel in online modus maar je kan ook een beetje overdrijven. Als je niet om kan gaan met wat opstart problemen wacht dan een week ofzo. Last Epoch onderscheid zich van Diablo omdat het gemaakt is door mensen met een passie voor ARPGs en niet door mensen met een passie voor geld.

Dat gezegd hebbende, eerste indruk van alles naast de server problemen was erg positief. Game ziet er subliem uit, animaties zijn netjes, skills zien er goed uit, combat lijkt prima te werken. Ik ben pas level 6 ofzo dus vrij beperkt maar ik kijk er naar uit om na werk vandaag lekker door te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door stickfiguur op 22-02-2024 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

stickfiguur schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:04:
Ach wie had het niet verwacht dat er problemen zouden zijn? Als je het vergelijkt met een Diablo 3/4 launch of verschillende PoE league launches dan vielen de problemen nog heel erg mee. Bij Blizzard zijn gigantisch grote en ervaren teams die meerdere keren gigantisch grootschalige releases verkloot hebben bij meerdere franchises. PoE is weliswaar een wat kleiner bedrijf maar ik herinner nog goed dat een paar jaar geleden het elke league start weer een probleem was en zij hadden tegen die tijd ook velen malen meer ervaring dan bij Last Epoch.

Persoonlijk had ik geen enkele last van lag, het enige was dat het zonen niet zo snel werkte en later natuurlijk helemaal niet meer. Blijkbaar was het wel mogelijk om van zone te veranderen via party hoppen maar daar had ik niet zo heel veel zin in.

Natuurlijk wil iedereen meteen spelen en genieten van het spel in online modus maar je kan ook een beetje overdrijven. Als je niet om kan gaan met wat opstart problemen wacht dan een week ofzo. Last Epoch onderscheid zich van Diablo omdat het gemaakt is door mensen met een passie voor ARPGs en niet door mensen met een passie voor geld.
Het verschil is ook wel dat de devs van LE een gigantische gunfactor genieten vanuit de community. Dat merkte ik gister ook als ik op de verschillende socials de reacties bekeek. Tuurlijk zijn er figuren die de game gaan reviewbomben, dat houd je helaas niet tegen. Maar de meerderheid had begrip voor de situatie.

Het hielp ook mee dat de lead dev (Mox) zelf iedere ~15 minuten op Discord een update postte over waar ze mee bezig waren, wat het probleem is en de verwachte prognose. Uit ervaring weet ik dat mensen vaak begrip hebben voor een situatie als ze weten wát de situatie is en wanneer die ongeveer opgelost zal zijn. Geen of gebrekkige communicatie is funest, in ieder geval.

Ik heb mij gisteravond prima vermaakt in offline mode. Vanmorgen in online mode verdergegaan met m'n Warlock en het werkt vooralsnog allemaal prima. Town portals duren soms even voor je zoned, maar ik las dat er een patch aankomt die zoning issues moeten fixen of in ieder geval verbeteren.

Ik vind het een succesvolle launch, al met al :)

@Ricmaniac ik had m'n referral al gebruikt voor een maatje, maar ik hoop wel dat ze iets gaan doen aan die referral code spam ingame want het is heel irritant

Tesla M3LR '21

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:00
Indien ik vanavond erin kom zal ik wel even je code gebruiken @Ricmaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
stomley schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:31:
Indien ik vanavond erin kom zal ik wel even je code gebruiken @Ricmaniac
Haha thanks, is niet meer nodig though :P inmiddels 3 gekregen.
Dus bedankt who-ever it was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aller eerste stapjes in de game zijn gezet hoor, heel kort maar alsnog. Vanmorgen was er in te loggen alsof er geen problemen zijn geweest online, blij dat ik het gisteren niet eens heb geprobeerd. :P
Eerste (zeer) korte indruk:
  • Graphics ben ik helemaal tevreden mee. Mooie stijl! Tevens eindelijk weer wat kleurrijks na D4.
  • Combat voelt goed en impactvol, merkte niks van het commentaar wat ik hierover wel eens tegenkwam. 1.0 zal vast een verbetering zijn.
  • Muziek, meteen al goed vanaf het begin scherm.
De game heeft een feeling die je eigenlijk alleen nog maar tegen komt bij games die met liefde worden gemaakt zonder een hijgend pak in je nek.
Ik ben onder de indruk en kan niet wachten om, hopelijk vanavond, meer te gaan spelen. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2024 09:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

Gisteren helaas niet online kunnen spelen, niet erg ( was te verwachten ) maar dat nummer wat in het hoofdscherm afspeelt... die zit nu al vast in m'n hoofd, wat een goede muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Gisteren ook alleen even een uurtje offline kunnen spelen, maar was gister ook al redelijk moe toen ik begon vanwege een drukke dag ^^. Al met al een goed eerste indruk. Mijn volgende probleem is dat er zoveel classes zijn die ik wil spelen :D.

Voor nu wil ik als de servers voor online plat liggen een offline beastmaster beginnen en als online werkt doe ik daar een necromancer. Zo kan ik toch het spel spelen zonder afhankelijk te zijn of de servers online zijn of niet :D. Ben nou eenmaal van de minions :P. Maar die falconer ziet er ook cool uit en.. najah de rest ook...

Heb nog een hoop te ontdekken, maar begin gewoon lekker met de campaign op mijn gemakkie en de rest komt wel. Grafisch vind ik het mooi (heb verder geen referentie naar beta gezien 1.0 mijn start is). Wat @Verwijderd zegt kan ik mij bij aansluiten denk ik :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Diversity schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:16:
Gisteren ook alleen even een uurtje offline kunnen spelen, maar was gister ook al redelijk moe toen ik begon vanwege een drukke dag ^^. Al met al een goed eerste indruk. Mijn volgende probleem is dat er zoveel classes zijn die ik wil spelen :D.

Voor nu wil ik als de servers voor online plat liggen een offline beastmaster beginnen en als online werkt doe ik daar een necromancer. Zo kan ik toch het spel spelen zonder afhankelijk te zijn of de servers online zijn of niet :D. Ben nou eenmaal van de minions :P. Maar die falconer ziet er ook cool uit en.. najah de rest ook...

Heb nog een hoop te ontdekken, maar begin gewoon lekker met de campaign op mijn gemakkie en de rest komt wel. Grafisch vind ik het mooi (heb verder geen referentie naar beta gezien 1.0 mijn start is). Wat @Verwijderd zegt kan ik mij bij aansluiten denk ik :D.
Haha ja keuze in classes en dan heb je een class en dan is het keuze in subclass en dan nog eens welke skills neem je.

Ben je daar eindelijk uit kan je nog eens gaan nadenken over hoe je de skills gaan levelen zodat ze weer anders zijn... keuzestress is real. Je kan ook een soort hammerdin maken zoals van diablo 2 xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Was vannacht echt veels te laat gaan slapen.. Maargoed Mastery class gekozen. Druid geworden.

Vanavond "helaas" een filmavond geplanned met mijn dochter omdat ze vakantie heeft haha. dat had ik iets beter moeten timen :P

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:27:
Was vannacht echt veels te laat gaan slapen.. Maargoed Mastery class gekozen. Druid geworden.

Vanavond "helaas" een filmavond geplanned met mijn dochter omdat ze vakantie heeft haha. dat had ik iets beter moeten timen :P
We zullen aan je denken tijdens het spelen. O-)
Dit weekend wil ik flink wat uurtjes in de game gaan stoppen, zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Lol wtf Wudijo is vannacht al 2x doodgegaan.

1 character op 66 en toen een character op 51 en nu is die al met zijn 3e character bezig op level 69

Death 1
Death 2

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 22-02-2024 11:05 ]

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Ricmaniac schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:03:
Lol wtf Wudijo is vannacht al 2x doodgegaan.

1 character op 66 en toen een character op 51 en nu is die al met zijn 3e character bezig op level 69

Death 1
Death 2
Hogere slacht vee , kunnen inderdaad hele harde klappen geven.
Soms zie je ze niet eens aankomen of je bent al gaan hemelen.
Het is echt niet een game waar je even zo door heen gaat.
Zeker op hogere levels niet.
Ik heb al meerdere malen gehad op high levels dat ik in eens uit het niets op me rug lag.
8)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
En de problemen beginnen weer .. Failed matchmaking.

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:26
Ik heb vanochtend even lekker online kunnen spelen, maar overdag is het op dit moment blijkbaar nagenoeg onmogelijk om er snel in te komen

• Ricmaniac
  • Nu online
Comp_Lex schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:
Ik heb vanochtend even lekker online kunnen spelen, maar overdag is het op dit moment blijkbaar nagenoeg onmogelijk om er snel in te komen
Tot 12 uur ging prima. daarna ineens alles stuk. Friendlist laad ook niet etc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er voorzichtig van uit dat het niets gaat worden vanavond. Misschien een offline character erbij pakken en anders wachten tot de boel online op orde is.
Kan me er verder niet druk om maken. Komt vanzelf een keer goed.
Dat het geen schreeuwerige partij is met early acces in deluxe editie praktijken etc. scheelt natuurlijk ook. Je acceptatie level ligt dan hoger. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2024 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34
Heb Last Epoch vanaf de eerste early access version een tijdje gespeelt. Was toen niet echt onder de indruk van het verhaal, de char movements en de items / skills. Ben als Diablo 3,4 en POE veteraan wellicht verwend.
Vanochtend met veel hoop versie 1.0 opgestart en helaas vele van de storende elementen zijn nog steeds niet aangepakt.
1. Je char kan geen dodge move uitvoeren met een button of spacebar click.
2. Je char lijkt tijdens het lopen een beetje te zweven
3. De wereld en towns voelen leeg met weinig NPC leven of animaties.
4. De graphics zijn niet van het niveau van POE2 of Diablo 4
5. De netwerk problemen bij het laden van towns / maps duren veel te lang
6. Heb heel weinig spelers in de towns gezien.

Tja om 12 uur klapte de server en toen kon ik ook niet meer verder spelen.
Ga hem met mijn Necro wel weer uitspelen en beetje end game proberen, maar vooralsnog ben ik zeker niet hyped.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• stomley
Zojuist ook een stuk met primalist gespeeld en wat is die jump toch geweldig.
Het is echt wel lastig kiezen wat je nou wilt spelen :P

• Ricmaniac
  • Nu online
stomley schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:35:
Zojuist ook een stuk met primalist gespeeld en wat is die jump toch geweldig.
Het is echt wel lastig kiezen wat je nou wilt spelen :P
Ja die jump is echt heel fijn. als je camera angle goed staat kan je soms echt megaa ver springen. Heel chill om gewoon een beetje snelheid er in te houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Luxurydiver schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:11:
Heb Last Epoch vanaf de eerste early access version een tijdje gespeelt. Was toen niet echt onder de indruk van het verhaal, de char movements en de items / skills. Ben als Diablo 3,4 en POE veteraan wellicht verwend.
Vanochtend met veel hoop versie 1.0 opgestart en helaas vele van de storende elementen zijn nog steeds niet aangepakt.

Ga hem met mijn Necro wel weer uitspelen en beetje end game proberen, maar vooralsnog ben ik zeker niet hyped.
Tja. het weinige aantal spelers in towns zal sharding zijn, anders wordt het een onoverzichtelijke bende, zweven heb ik geen last van (mss connectie issue)? logisch dat de graphics wat minder zijn (al vind ik ze zeker verderop echt heel goed en sfeervol), want het is een veel kleiner team met veel minder budget.

De laadtijden is een server probleem waar ze mee bezig zijn.

Waren je verwachtingen niet gewoon veel te hoog? kijk ook eens naar de pluspunten van het spel, want die zijn er ook meeeeeeer dan genoeg.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Luxurydiver schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:11:

1. Mooi. Door dodge zijn de huidige games veel te makkelijk.
2. Mee eens, boeit het? Neuh...
3. Mee eens en dit kan in mijn ogen ook wel verbeterd worden.
4. Dat is jouw mening maar geen feit. Ik vind LE veel beter grafisch dan D4. Wat een verschrikkelijk lelijke game is dat.
5. Start-up, net uit eartly-acces. Ze hebben wat opstart problemen. Gelukkig heeft iemand als Blizzard dit nooit :|
6. Geen idee, ik speel offline. O

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hield rekening met mindere graphics aangezien er een lager budget is maar ik ben juist positief verrast. Niet State of the art maar goed genoeg om je er zeker niet aan te storen.(Ik dan) Stijl is belangrijker en dat zat meteen goed in het eerste gebiedje imo. Zelfde voor animaties en combat stoorde mij totaal niet en voelde gewoon prima. Doorslaggevend voor mij gaat itemization en de systemen zijn.
Ik hield rekening met een flinke downgrade zo vlak na D4 aangezien die graphics en animaties zeer goed zijn natuurlijk maar ik stoorde mij dus helemaal niet aan die dingen. PoE gaat mij net wat te diep en kan die 2 dus niet vergelijken.
Ben benieuwd waar LE zit over een jaar of 2.

Ik weet zeker dat ik veel verbeterpunten ga tegen komen maar de eerste indruk is heel goed. Heb natuurlijk nog veel te kort gespeeld voor een echt oordeel maar hè een eerste indruk maak je maar 1x. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2024 15:06 ]

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Jammer dat een aantal mensen afgeeft op de graphics van D4: dit is/was een uitdrukkelijke wens van de "fans: make it darker!"

Moet helaas wel zeggen dat de problemen bij het inloggen en online spelen met LE op z'n zachts gezegd, nogal vervelend zijn...Word er om de haverklap met een zone wissel uitgesmeten dat het contact met de server is verloren...

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:08:
Jammer dat een aantal mensen afgeeft op de graphics van D4: dit is/was een uitdrukkelijke wens van de "fans: make it darker!"
Ja, inderdaad. En persoonlijk ben ik heel blij met het resultaat. Ik vind D4 met afstand de mooiste arpg die ik ooit gespeeld heb, inclusief LE. Helaas blijft de rest achter.

Alle server issues vind ik ook best jammer. Het is me net voor het eerst gelukt om een online game te starten. Gisteravond vooral offline gespeeld met een Void Knight en nu weer opnieuw beginnen met Warlock. Hopelijk blijft het een beetje stabiel, maar de verwachtingen zijn laag. :P

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Online mode is een uitdaging weer merk ik :D Zal wel weer een avondje offline worden. Op deze manier ben ik 2 Warlocks aan het levellen :')

161000 spelers online alweer ook, groot succes vooralsnog wel.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
London schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:25:
Online mode is een uitdaging weer merk ik :D Zal wel weer een avondje offline worden. Op deze manier ben ik 2 Warlocks aan het levellen :')

161000 spelers online alweer ook, groot succes vooralsnog wel.
Haha ja ik ga denk eerste week vooral offline als test om te kijken welke class ik het leukste vindt + welke fouten ik moet vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ja ik begin daar ook meer en meer over te twijfelen maar het probleem is dat je dan zoals London zegt 2 characters aan het levelen bent :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Ricmaniac schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:47:
Ja ik begin daar ook meer en meer over te twijfelen maar het probleem is dat je dan zoals London zegt 2 characters aan het levelen bent :P
Nog steeds maar één want je komt toch niet online :+

• stomley
Ja is niet heel erg als je het vooral als test misschien ziet? Bij dit soort spellen draait bij mij vooral op endgame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXcAzGssLFAE0MlVonrJP4S2lTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hSsJQROdG4qgpE3HmJozTyt.png?f=fotoalbum_large

Wel nice ook dat ze dat pad naar boven hebben toegevoegd richting die dungeon..

Zo kan je met je alts door middel van een "key" die dungeon gelijk in vanaf dit punt en skip je een heel groot stuk van de campaign.

Iets wat ik bij PoE al jaren mis :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb 't alweer opgegeven, lekker verder in offline mode. Online kom je gewoon niet in nu. En als het wel lukt doe je er 10 minuten per zone over om te switchen, schiet gewoon niet op. Hopelijk fixen ze het wel ergens deze week anders gaat het wel meer backlash krijgen dan het nu krijgt vrees ik.

Wil opzich wel liever online dan offline spelen omdat ik mezelf ook ooit nog wel cosmetics zie kopen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lastige wat te doen. Offline en kunnen spelen. Of wachten en online spelen. Voor nu denk ik dat het wachten gaat worden voor mij.
Geen cosmetics vind ik een serieus nadeel. Hoe kun je golden guppy nou in je tas laten zitten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:25:
Ja lastige wat te doen. Offline en kunnen spelen. Of wachten en online spelen. Voor nu denk ik dat het wachten gaat worden voor mij.
Geen cosmetics vind ik een serieus nadeel. Hoe kun je golden guppy nou in je tas laten zitten. :P
Ik zit er tussenin , offline doe ik niet , want met offline kom je niet meer online, dus je speelt eigenlijk voor niets als je toch later online wil spelen. Ik probeer gewoon zo af en toe , soms kan ik ff lekker knetteren, meestal niet. nouja, soit. ik wacht wel geduldig af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
London schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Ik heb 't alweer opgegeven, lekker verder in offline mode. Online kom je gewoon niet in nu. En als het wel lukt doe je er 10 minuten per zone over om te switchen, schiet gewoon niet op. Hopelijk fixen ze het wel ergens deze week anders gaat het wel meer backlash krijgen dan het nu krijgt vrees ik.

Wil opzich wel liever online dan offline spelen omdat ik mezelf ook ooit nog wel cosmetics zie kopen :+
Same! nu een falconer begonnen in offline. Ga deze maar even spelen tot server issues weg zijn.

Game tenminste wat beter leren.
Misschien helpt dat mij ook met mijn druid vervolgens verder te komen in HC :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Ricmaniac we komen van Wayfinder af dus we zijn wat gewend hè haha. Hopelijk gaat hier de vooruitgang wat sneller.

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 16:12
De servers zijn nog steeds een drama. Ik heb het eigenlijk al wel weer gehad met de game. Ze verkloten de boel net zoals Blizzard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ik vind het ook best vet dat je in offline mode gewoon wel connected bent met de chat met iedereen die ook in die offline mode zit.. Zo merk je eigenlijk geen verschil.

Je hebt alleen die chat niet wanneer je full offline mode gaat wanneer je de game vanuit steam in offline mode laat starten.

Ideaal denk ik voor de komende dagen :) eigenlijk zouden toch meer games dit moeten doen. vooral met alle allways on troep de laatste tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:33:
De servers zijn nog steeds een drama. Ik heb het eigenlijk al wel weer gehad met de game. Ze verkloten de boel net zoals Blizzard.
Nee hoor. Ze bieden namelijk mogelijkheden om zonder issues te spelen. Zou de blizzard van vandaag niet doen.

Als je de discord een beetje volgt zijn ze er gewoon ontzettend druk mee en is het best disrespectvol om ze af te vlammen. Ik snap de frustratie wel hoor maar meerdere devs hebben de nacht doorgehaald. Ze hebben een 3e partij waar zij de servers afnemen (microsoft) in huis laten komen om te helpen bij de netwerk problemen.
(als ze de waarheid spreken)

Neem gewoon een paar dagen rust van de game dan en probeer het later nog eens als je offline niet wilt proberen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Ricmaniac op 22-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Ik zit er tussenin , offline doe ik niet , want met offline kom je niet meer online, dus je speelt eigenlijk voor niets als je toch later online wil spelen. Ik probeer gewoon zo af en toe , soms kan ik ff lekker knetteren, meestal niet. nouja, soit. ik wacht wel geduldig af :)
Oh zo zie ik dat niet, dat je voor niks speelt. Je kan de game beter leren kennen, classes proberen, storyline... en online kan je er dan desgewenst sneller doorheen. Prima zo, zo'n release heeft in het begin capaciteitsissues en dit had ik ook wel verwacht. Ze adresseren het direct en zijn er serieus mee bezig, ze willen scoren en hun beste kant laten zien. Geef ze even de tijd om het te organiseren en op te schalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Soeski schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Oh zo zie ik dat niet, dat je voor niks speelt. Je kan de game beter leren kennen, classes proberen, storyline... en online kan je er dan desgewenst sneller doorheen. Prima zo, zo'n release heeft in het begin capaciteitsissues en dit had ik ook wel verwacht. Ze adresseren het direct en zijn er serieus mee bezig, ze willen scoren en hun beste kant laten zien. Geef ze even de tijd om het te organiseren en op te schalen.
Bij welke games heb je een lead dev die iedere 15-30 minuten updates geeft op Discord? Die gasten maken uren nu, daar kan je alleen maar respect voor opbrengen _/-\o_

Ik ga ook een Falconer levellen in offline mode >:)

[ Voor 3% gewijzigd door London op 22-02-2024 16:44 ]

Tesla M3LR '21

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Tot level 26 gekomen in de online mode met Falconer (Shadow Dagger build). Gaaf spel en de 6.0 die pcgamer geeft kan ik me niet helemaal in vinden.

Verwijderd

Het duurde eventjes maar uiteindelijk wel in de game gekomen. Nu ik van gebied wissel duurt het enteren wel heel lang.
Iets veel belangrijkers: jullie weten dat je 2x die guppy achter je aan kan laten zweven toch? 8)

edit:
uitslag: failed to matchmake.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2024 17:55 ]

• Flashforward
Schandalig dat ze nog niet fatsoenlijk die servers hebben draaien. Diablo 4 all over.

• stomley
Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:09:
Schandalig dat ze nog niet fatsoenlijk die servers hebben draaien. Diablo 4 all over.
Beter kunnen is laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Bij welke games heb je een lead dev die iedere 15-30 minuten updates geeft op Discord? Die gasten maken uren nu, daar kan je alleen maar respect voor opbrengen _/-\o_

Ik ga ook een Falconer levellen in offline mode >:)
Everspace 2 :)

Nee, dat hebben ze niet gedaan, maar zouden ze in zo'n situatie komen , doet Rockfish (de devs) dat absoluut, 100% zeker. hun support is legendarisch goed :) deze gasten doen elke week / elke 2 weken nog steeds sinds launch van het spel een 2 uur durende live stream voor de community waar ze vragen etc mogen stellen en waar gameplay getoond wordt. pure passie. Ik zie veel van dit gedrag idd ook in 11th hour games.

[ Voor 18% gewijzigd door Visgek82 op 22-02-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Nouja voordeel van niks kunnen doen is dat je je kan vermaken met de Discord en Global chat. Om toch schaamteloos nog mijn laatste referral te zoeken, ik zit momenteel op 2/3 met de code: Mafste. Dat referral gedoe valt niet te doen op discord.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Op wat traag laden of niet kunnen laden na zit ik nog steeds in de game. Vermaak me goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

GekkeR schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:27:
Nouja voordeel van niks kunnen doen is dat je je kan vermaken met de Discord en Global chat. Om toch schaamteloos nog mijn laatste referral te zoeken, ik zit momenteel op 2/3 met de code: Mafste. Dat referral gedoe valt niet te doen op discord.
Judd (lead dev) heeft al aangekondigd dat er iemand intern naar gaat kijken of die referrals aangepast gaan worden. Lijkt mij beter als ze gewoon in plaats van 3 referrals er 1 van maken. Dit gebedel op alle socials en in global chat is echt irritant namelijk.

Of mensen gewoon die pet geven, zo bijzonder is het nou ook weer niet :O

[ Voor 5% gewijzigd door London op 22-02-2024 18:37 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:09:
Kras op je tong, jong?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS0boPPYROJsAKnFcbmVOP8hUcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/91QOJEbYSUhfSmLswyXC3cYc.png?f=fotoalbum_large

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Apsie
Wauw, Indie game na 24 uur nog steeds opstart problemen... ben er wel klaar mee....

Apsie's profiel

• Klauwhamer

Klauwhamer

Even: ik zit nu in de game en begin een beetje aan mezelf te twijfelen.. Is de depth of view aangepast tussentijds? Het lijkt alsof ik iets verder ingezoomd zit en ik niet meer zo ver de area in kan kijken als voorheen..

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Laatste update voor de mensen die geen discord hebben :

A massive reduction to logging, which we have reason to believe may be contributing to the increased scene transition time, will be deployed in ~2 hours after the server instance has built. This will be a backend deploy and will not require a client update. We're hopeful this helps though are not absolutely certain. Other efforts/investigations are also still very active *Dit was al een hele poos geleden gepost

3 minuten geleden While we're in this period that is essentially downtime, scene transition times are expected not to work or be extremely long.

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 22-02-2024 19:12 ]

• Mugwump
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:11:
Laatste update voor de mensen die geen discord hebben :

A massive reduction to logging, which we have reason to believe may be contributing to the increased scene transition time, will be deployed in ~2 hours after the server instance has built. This will be a backend deploy and will not require a client update. We're hopeful this helps though are not absolutely certain. Other efforts/investigations are also still very active *Dit was al een hele poos geleden gepost

3 minuten geleden While we're in this period that is essentially downtime, scene transition times are expected not to work or be extremely long.
Ah dat verklaart het een en ander. Was verbaasd dat ik eigenlijk vrij soepel in de game kwam. Liep een andere zone in 15 minuten geleden, maar ik staar nog steeds naar het laadscherm. :'(

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Visgek82
Mugwump schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:16:
[...]

Ah dat verklaart het een en ander. Was verbaasd dat ik eigenlijk vrij soepel in de game kwam. Liep een andere zone in 15 minuten geleden, maar ik staar nog steeds naar het laadscherm. :'(
Yesh, ze zijn er hard mee bezig.

• ravw
Deel 1 toevallig net aangeschaft >:)
Was maar 6 euro all in ....
2 komt ook nog wel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Visgek82
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Deel 1 toevallig net aangeschaft >:)
Was maar 6 euro all in ....
2 komt ook nog wel
Nice , Deel 1 is goed, en zeker de moeite. deel 2 is wel echt de betere game, maar ook wel een iets andere game op bepaalde vlakken. Wel beter, mijns inziens.

Maar nu weer ontopic >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 22-02-2024 19:21 ]

• Apsie
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Yesh, ze zijn er hard mee bezig.
Nou nou, yippie...dat had een 20 uur geleden een goed bericht geweest...?

Apsie's profiel

• ravw
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:20:
[...]

Nice , Deel 1 is goed, en zeker de moeite. deel 2 is wel echt de betere game, maar ook wel een iets andere game op bepaalde vlakken. Wel beter, mijns inziens.
Maar nu weer ontopic
>:)
Staat al op me lijst , wilde hem al een tijdje hebben
Hij is in de aanbieding voor de mensen die het willen weten op Steam.

ONtopic
Ik wacht even met online spelen want het is het is steeds er uit gegooid worden als je een andere zone in gaat ..

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 22-02-2024 19:23 ]

• Visgek82
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Joh, maak je niet zo druk. zat andere games te spelen terwijl je wacht, toch?

nvm , het was mijn fantasie blijkbaar :o :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Visgek82 op 22-02-2024 19:25 ]

• Apsie
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Joh, maak je niet zo druk. zat andere games te spelen terwijl je wacht, toch?

nvm , het was mijn fantasie blijkbaar :o :*)
Yup maar daar start je een game niet voor op toch? |:(

Apsie's profiel

• stomley
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Je kan ook gewoon diablo 4 gaan spelen?

• Apsie
stomley schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:33:
[...]

Je kan ook gewoon diablo 4 gaan spelen?
Hihi, thx... 8)7

Apsie's profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Laatste update :

Service deployment has been completed, we are continuing to work on transition times, and connection issues.
During this time we also deployed a large bandwidth increase to the social services which we expect will help with times for party invites, friend requests, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Yup maar daar start je een game niet voor op toch? |:(
Klopt. maar als je je wil afreageren is het beter om een ander spel te spelen, of op de Steam forums te gaan hangen. daar heb je mss meer geluk , laten we het hier vooral gezellig houden :)

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:37:
Laatste update :

Service deployment has been completed, we are continuing to work on transition times, and connection issues.
During this time we also deployed a large bandwidth increase to the social services which we expect will help with times for party invites, friend requests, etc.
Het gaat wel iets beter, maar het helpt ook niet mee dat er inmiddels dik 170000 mensen online zijn denk ik :+

Terug naar offline it is! :P Falconer bijna level 30 en speelt heerlijk weg.

Tesla M3LR '21

Verwijderd

Ik vermaak me goed hoor, geen enkele kick of lag problemen. Op lang laden na gaat online prima hier. Ben nu met een Rogue(ranged) bezig en blijf hier voorlopig mee aankloten en wanneer ik meer van de game snap een melee char.
Heb zo een vermoeden dat ik nog heel uren in de game ga stopen komende maanden/jaren. :9

Begrijp trouwens echt de klacht over graphics niet die je soms voorbij ziet komen. Ziet er toch helemaal prima uit met max settings?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2024 19:48 ]

• Visgek82
* We've made a couple deployments to the event matchmaking service just now which may improve scene transition times - monitoring

• Apsie
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:39:
[...]

Klopt. maar als je je wil afreageren is het beter om een ander spel te spelen, of op de Steam forums te gaan hangen. daar heb je mss meer geluk , laten we het hier vooral gezellig houden :)
Ik vind mezelf bijzonder gezellig echter als een game adverteert met de 1.0 en dat het na 24 uur nog steeds de inlog enz. niet voor elkaar heeft is dit het waard om aan te geven...? ;w

Apsie's profiel

• Flashforward
Geen kras maar eerder mij belazerd voelen. Je betaald ergens voor en vervolgens werkt die shit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:56:
[...]

Geen kras maar eerder mij belazerd voelen. Je betaald ergens voor en vervolgens werkt die shit niet.
het heeft vanaf 2019 gewoon altijd gewerkt , maar nu is het gewoon overmacht.
Wacht gewon even iets langer
Ik heb het spel al van dag 1 en nooit problemen gehad.
Maar dit is ook de eerste keer.
Maar je het is even niet anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Is ook vrij typisch voor dit soort game launches natuurlijk. Op zich speelt het, zones laden is vrij random en moeizaam maar als je in een zone zit draait het verder soepel.

De meeste mensen zijn tegenwoordig ook wel een beetje ongeduldige zeikerds natuurlijk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:54:
[...]

Ik vind mezelf bijzonder gezellig echter als een game adverteert met de 1.0 en dat het na 24 uur nog steeds de inlog enz. niet voor elkaar heeft is dit het waard om aan te geven...? ;w
Ja, want dit zijn gewoon problemen die vaak gebeuren bij de launch van AARPG's, MMOs en andere live service games. Je kunt niet alles testen. Iedereen snapt dat het niet leuk is ,maar het is ook hoe je er mee omgaat.

Feit is, de patch (1.0) is gewoon vet. Er zit een hoop goede shit in en de grafische overhaul is erg mooi. En de game zelf ook - het zit gewoon goed in elkaar. Gewoon geduld hebben, en het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
4 minuten geleden Web matchmaking API in a failed state and causing infinite loads - working on it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stomley
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Ja, want dit zijn gewoon problemen die vaak gebeuren bij de launch van AARPG's, MMOs en andere live service games. Je kunt niet alles testen. Iedereen snapt dat het niet leuk is ,maar het is ook hoe je er mee omgaat.

Feit is, de patch (1.0) is gewoon vet. Er zit een hoop goede shit in en de grafische overhaul is erg mooi. En de game zelf ook - het zit gewoon goed in elkaar. Gewoon geduld hebben, en het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht.
Denk dat mensen ook niet begrijpen wat de increase van populatie was opeens bij live gang 1.0
Indien de populatie het zelfde was gebleven hadden we ook nooit deze problemen gehad, maar ja cijfers zijn lastig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Mugwump schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Is ook vrij typisch voor dit soort game launches natuurlijk. Op zich speelt het, zones laden is vrij random en moeizaam maar als je in een zone zit draait het verder soepel.

De meeste mensen zijn tegenwoordig ook wel een beetje ongeduldige zeikerds natuurlijk. :P
Inderdaad kan nog wel herinneren van mijn begin tijd met PC game.
je kon gewoon koffie gaan zetten en even een half pakje shag roken voor dat je eindelijk eens klaar was met inladen.

Dus vind dit nog wel mee vallen , over een weekje kan je hopelijk gewoon normaal spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

stomley schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
[...]

Denk dat mensen ook niet begrijpen wat de increase van populatie was opeens bij live gang 1.0
Indien de populatie het zelfde was gebleven hadden we ook nooit deze problemen gehad, maar ja cijfers zijn lastig :)
De game heeft 487% meer spelers, dat hadden de devs ook niet durven dromen denk ik. Hoewel ik het wel aan zag komen, want PoE league ligt redelijk stil en D4 is... D4 :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:08:
[...]

De game heeft 487% meer spelers, dat hadden de devs ook niet durven dromen denk ik. Hoewel ik het wel aan zag komen, want PoE league ligt redelijk stil en D4 is... D4 :D
Ze hebben inderdaad al eerder aangegeven compleet overdonderd te zijn door de immense hype voor dit spel. dat kwam echt wel (grootendeels) uit het niets, in een tijdspanne van 2-3 weken. in 2-3 weken kun je op deze schaal weinig tot niets betekenen qua servers of "er klaar voor zijn". Ik heb alleen maar respect voor 11th hour games dat ze ons goed voorzien van updates en dat ze ontzettend veel gewerkt hebben sinds launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:05:
[...]

Inderdaad kan nog wel herinneren van mijn begin tijd met PC game.
je kon gewoon koffie gaan zetten en even een half pakje shag roken voor dat je eindelijk eens klaar was met inladen.

Dus vind dit nog wel mee vallen , over een weekje kan je hopelijk gewoon normaal spelen.
Ja joh. In de begintijd van WoW (da's natuurlijk wel een heel andere scope maar het idee is niet heel veel anders) ook . Dat spel was vaker offline dan online, en als het spel online was was je provider waarschijnlijk offline. zo ging dat in die tijd :D

• ravw
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:12:
[...]

Ja joh. In de begintijd van WoW (da's natuurlijk wel een heel andere scope maar het idee is niet heel veel anders) ook . Dat spel was vaker offline dan online, en als het spel online was was je provider waarschijnlijk offline. zo ging dat in die tijd :D
Ja inderdaad.
Dat weet ik ook nog wel.
Of als je eindelijk verbinding had .. en BSoD :o
Dat weer de hele zooi vast liep
In daarna willen loggen , maar te zien krijgen dat je nog ingelogged staat.
AAGH

• Apsie
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:12:
[...]

Die... tijd... Hoe lang is dat geleden?
Wat een onzin, je leeft nu... snelheid en up-to-date hoort erbij... na 24 uur nog je zaakjes niet voor elkaar hebben als software-game bedrijf...????

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:16:
[...]

Ja inderdaad.
Dat weet ik ook nog wel.
Of als je eindelijk verbinding had .. en BSoD :o
Dat weer de hele zooi vast liep
In daarna willen loggen , maar te zien krijgen dat je nog ingelogged staat.
AAGH
WoW was mijn eerste online game. Ik weet nog goed dat het spel crashte toen ik net lvl 8 had gehaald en ik baalde want ik had niet gesaved en zou dus vast opnieuw moeten beginnen :+

• Flashforward
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Ik heb het spel 3 dagen geleden gekocht. Dus dat het vanag 2019 heeft gewerkt kan wel zo wezen maar daar hebben nieuwe spelers niks aan.

• Visgek82
Apsie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:17:
[...]

Wat een onzin, je leeft nu... snelheid en up-to-date hoort erbij... na 24 uur nog je zaakjes niet voor elkaar hebben als software-game bedrijf...????
Zeg, je hoeft niet op mij te reageren hoor..

Ik kan er ook niets aan doen dat je dit nogal slecht trekt.

• Apsie
Visgek82 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Zeg, je hoeft niet op mij te reageren hoor..

Ik kan er ook niets aan doen dat je dit nogal slecht trekt.
;) :*) :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Grapjas, onder welke steen leef jij? Zelfs AAA developers falen ongelooflijk hard op dit gebied, hoe kun je in vredesnaam verwachten dat zo'n kleine developer het dan wel gelijk goed doet als ze bijna 500% meer spelers te verwerken krijgen?

Heb respect voor wat ze wél voor elkaar krijgen en de manier waarop ze wél communiceren. De entitlement bij sommige mensen is echt om te huilen :'(

Last Epoch biedt tenminste nog een perfect werkende escape met de offline modus. Ga daar een weekje van genieten - zoals de meesten hier doen - en dan kan je waarschijnlijk binnen een paar dagen prima overstappen op de online mode.

Tesla M3LR '21

• Klauwhamer

Klauwhamer

stomley schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:04:
[...]

Ik had 't al eerder gepost; maar dit laat zien hoeveel concurrent users LE heeft gehad sinds 't begin. Er is dus één moment geweest naast de launch waarbij een serieuze piek was; 40k concurrent users. Bij 1.0 ging het om 150k concurrent users.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZQ_eEMO9rw4vXiNunOj6ClOZyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ffefm3PwRC5n7H3G67Bx5QQC.png?f=user_large

EHG heeft dit domweg nodig als leermoment. Als je verwacht dat je als newbie met deze aantallen een redelijke inschatting kunt maken van je stack en infrastructuur, heb je 't gewoon mis. Dat maakt het verschil met Blizzard; die zijn wél volledig toerekeningsvatbaar gezien hun portfolio en staat van dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Bazziek schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:17:
[...]

WoW was mijn eerste online game. Ik weet nog goed dat het spel crashte toen ik net lvl 8 had gehaald en ik baalde want ik had niet gesaved en zou dus vast opnieuw moeten beginnen :+
Ja Automatisch Cloud saven bestond nog niet :D
Maar beter dan level 60 zijn en dan je save game kapot zijn.
gebeurde ook nog wel eens .... daarom save ik nu vaak 2 keer ipv 1 keer
Mocht er weer eens naar de haaien gaan dan heb je altijd nog de andere , als die dan wel heel is gebleven.
Maar erg mooie tijden waren dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashforward
London schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:21:
[...]

Grapjas, onder welke steen leef jij? Zelfs AAA developers falen ongelooflijk hard op dit gebied, hoe kun je in vredesnaam verwachten dat zo'n kleine developer het dan wel gelijk goed doet als ze bijna 500% meer spelers te verwerken krijgen?

Heb respect voor wat ze wél voor elkaar krijgen en de manier waarop ze wél communiceren. De entitlement bij sommige mensen is echt om te huilen :'(

Last Epoch biedt tenminste nog een perfect werkende escape met de offline modus. Ga daar een weekje van genieten - zoals de meesten hier doen - en dan kan je waarschijnlijk binnen een paar dagen prima overstappen op de online mode.
Je kletst uit je nek. Normaal zijn Tweakers altijd enorm kritisch maar nu ineens is het allemaal heel logisch dat het niet zou werken. Ze hebben gewoon niet goed ingeschat of willen investeren in opschalen van de servers. Gaat puur om geld. Ze hebben lekker 1 miljoen licencies verkocht nu en de zakken zijn gevuld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Je kletst uit je nek. Normaal zijn Tweakers altijd enorm kritisch maar nu ineens is het allemaal heel logisch dat het niet zou werken. Ze hebben gewoon niet goed ingeschat of willen investeren in opschalen van de servers. Gaat puur om geld. Ze hebben lekker 1 miljoen licencies verkocht nu en de zakken zijn gevuld.
Niet logisch. Wel verklaarbaar. Zie mijn eerdere post. Het hele idee van "zakken vullen" laat zien dat je niets begrijpt van EHG en de insteek van deze game, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Flashforward schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Precies. daarom zijn ze nu ook knetter hard aan het werk om de boel werkend te krijgen en capaciteit te verhogen (wat ze wel degelijk kunnen en ook gedaan hebben), en hebben ze afspraken gemaakt met meerdere server partners. om geld te besparen.

Wie kletst er nou uit zijn nek?

• Visgek82
ravw schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:22:
[...]

Ja Automatisch Cloud saven bestond nog niet :D
Maar beter dan level 60 zijn en dan je save game kapot zijn.
gebeurde ook nog wel eens .... daarom save ik nu vaak 2 keer ipv 1 keer
Mocht er weer eens naar de haaien gaan dan heb je altijd nog de andere , als die dan wel heel is gebleven.
Maar erg mooie tijden waren dat
Moet heel eerlijk bekennen dat ik geen weet heb van een save functie in wow . volgens mij zat dat er ook niet in , heb toch sinds launch volgens mij gespeeld. het was ook een MMO , alle progressie is volgens mij weldegelijk online opgeslagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Ik zit zelf in de software development, dus ik heb altijd wel wat sympathie voor andere devs. En ja, ik maak ook system op Cloud infra die makkelijk schalen waarbij we vaak moeiteloos spikes van 10x de load aankunnen, maar games zijn wel van een iets andere orde omdat het een heel stuk complexer is. Het is geen simpele kwestie van even je DynamoDB soft limits opkrikken, wat lambda's bijschalen of wat dan ook.

En 24 uur is trouwens helemaal niets voor dit soort problemen. Als er bij ons echt wat serieus zou klappen dan zijn we ook dagen met schadeherstel bezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mugwump op 22-02-2024 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jgm_fkxJRZut4Jd8mvGi4D7i84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKnzaeINnGojGdEu3xpPYsXr.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

• Mugwump
Ah ja, hij klapt er bij mij nu helemaal uit inderdaad. Ga nog ff lekker relaxen en sta toch altijd vroeg op. Om 6 uur in de ochtend kun je prima spelen, want dan liggen alle klagers toch nog in hun bed :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist uren gespeeld dus het inloggen zal wel het probleem zijn bij andere als ik de problemen zo lees. Wat een game zeg, heel erg aan het genieten hier. Wilde al stoppen maar het was weer ouderwets "nog even dit".
Morgen weer lekker verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Mugwump schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Ik zit zelf in de software development, dus ik heb altijd wel wat sympathie voor andere devs. En ja, ik maak ook system op Cloud infra die makkelijk schalen waarbij we vaak moeiteloos spikes van 10x de load aankunnen, maar games zijn wel van een iets andere orde omdat het een heel stuk complexer is. Het is geen simpele kwestie van even je DynamoDB soft limits opkrikken, wat lambda's bijschalen of wat dan ook.

En 24 uur is trouwens helemaal niets voor dit soort problemen. Als er bij ons echt wat serieus zou klappen dan zijn we ook dagen met schadeherstel bezig.
Inderdaad , ooit eens op me werk net werk (Wifi) moeten aan leggen voor 35 Ipads.
Alles liep tot de kinderen er een uur er op zaten , ineens het hele systeem plat.
Hoe kan dat nou........ had ruim gerekend , er moest genoeg zijn.
Na onderzoek bleken dus ook de mobile telefoons in eens allemaal via het zelfde wifi punt te gaan.
Had een van die kinderen de wifi code te pakken gehad en door gegeven.
Daar later maar twee points neer gezet 1 voor Ipads en 1 voor de mobiel telefoons en toen blijft het redelijk lopen.
8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:34:
Ik heb zojuist uren gespeeld dus het inloggen zal wel het probleem zijn bij andere als ik de problemen zo lees. Wat een game zeg, heel erg aan het genieten hier. Wilde al stoppen maar het was weer ouderwets "nog even dit".
Morgen weer lekker verder.
Mijn warlock, waar ik gisterochtend aan begonnen ben, heeft net haar mastery kunnen kiezen, alleen kwam ik End of Time niet meer uit. Ik ga nu maar in alle rust verder met lezen in Guards! Guards! van Terry Pratchett onder het genot van de westerstorm en verder totale stilte. Later vanavond misschien nog eens kijken en anders in het weekend. One way or the other, there will be quality nerd-time ;)

• Flashforward
Klauwhamer schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:24:
[...]

Niet logisch. Wel verklaarbaar. Zie mijn eerdere post. Het hele idee van "zakken vullen" laat zien dat je niets begrijpt van EHG en de insteek van deze game, overigens.
Alsof jij dat wel weet. Alsof jij even kan binnenkijken wat er achter de deuren gebeurd bij EHG. En wat heeft dat met de insteek van de game te maken? Het is gewoon een concurrent van andere games zoals Diablo en Path of Exile.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste