Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik zie net dat je de Golden Guppy krijgt als je de game pre-order. Toch maar alvast gedaan dus.
Welke versie van de game hebben jullie? Die Ronin skin vind ik wel mooi in de upgrade.

Wanneer de game mij bevalt en ze gaan door zoals nu zal ik vast soms een skin kopen en eventueel upgraden naar Deluxe/Ultimate. Geen betaalde battlepass, geen overpriced game, geen boosts, geen early acces voor extra geld en dat soort troep zorgt ervoor dat ik ze meer gun. Ze ontvangen misschien wat minder op korte termijn vergeleken met de agressievere uitgevers (laat ik geen namen noemen) maar op de lange termijn zal een tevreden speler meer opleveren. Ik ben die "andere" monetization manieren spuugzat aan het worden. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-02-2024 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

stickfiguur schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:02:
[...]

4. Meestal is de % crit chance een multiplier op base crit chance. Als een bepaalde ability 5% crit chance heeft dan is het dus die 5% welke verhoogd word met al je crit chance increases. Weet niet 100% zeker hoe het zit in Last Epoch, misschien is er duidelijkheid in de guide.
All hits have a chance to critically strike, or "crit", dealing much more damage than normal. Damage over time effects cannot crit.

All hits have a base critical strike chance of 5%. This can be improved by items, passives, and skill tree nodes.

The difference between added critical strike chance and increased critical strike chance is very important.

+1% critical strike chance will result in a final chance of 6% (assuming no other modifiers), while 1% increased critical strike chance will result in a final chance of 5.05%. Both stats together will result in a final chance of 6.06%.

When a hit crits, the damage dealt is multiplied by a critical strike multiplier, which is multiplicative with other modifiers. The default critical strike multiplier is 200%.

The critical strike avoidance stat grants a chance to cause critical strikes to become normal hits instead. This chance is rolled after the attacker's crit chance.

If an enemy has 30% critical strike chance and you have 50% critical strike avoidance, the enemy will effectively have a critical strike chance of 15%.

All enemy hits that can critically strike have a critical strike multiplier of 200%, but this can be reduced by less bonus damage taken from critical strikes. You cannot have more than 100% less bonus damage taken from critical strikes, which reduces the damage of a critical strike to that of a regular hit.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:32
Diversity schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:20:
Gisteren ook maar gekocht, Diablo 4 kan mij niet meer voldoende brengen (iig dit seizoen niet). Veel filmpjes gekeken etc. Let's go! (na het werk :P)

Zat al paar weken te kijken naar het spel, expres nog maar even gewacht op 1.0 release. Alvast veel plezier allen die straks al kunnen spelen :).
Game komt pas 18:00 online though (mits er geen delay is)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:21:
Ik zie net dat je de Golden Guppy krijgt als je de game pre-order. Toch maar alvast gedaan dus.
Welke versie van de game hebben jullie? Die Ronin skin vind ik wel mooi in de upgrade.
Ik heb de Standard Edition. Wist trouwens niet dat er een puppy bij release is, wel leuk.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-07 09:30
Ook maar aangeschaft als vervanger van D4 en aangezien Helldivers op het moment nog niet altijd even speelbaar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45
Klauwhamer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb de Standard Edition. Wist trouwens niet dat er een puppy bij release is, wel leuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16hkINvMLIJviCEp2tavq5zmd3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HoYFIndpCLQox4UJmpDyw6dk.png?f=fotoalbum_large
Ik heb zelf ook de standaard versie , speel hem al van dag 1

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:17

OMD

ravw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook de standaard versie , speel hem al van dag 1
Ze komen van ver als je vergelijkt hoe het was in het begin. Zo gaaf hoe zo een klein team dit heeft kunnen bouwen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
OMD schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Ze komen van ver als je vergelijkt hoe het was in het begin. Zo gaaf hoe zo een klein team dit heeft kunnen bouwen.
Inderdaad, hij komt bij wel in het rijdje van beste ARPG:
Titan Quest/Grim Dawn, Diablo (alle delen) , Dungeon Siedge 1,2 (3 was niet goed)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010

Roshnak

PSN: Roshgill

Waar kan ik deze game het beste mee vergelijken? PoE, D4 of D3 oid.

Ik zoek naar een nieuwe ARPG die mij D4 kan laten vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 23:20
Roshnak schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:23:

Mix tussen D3 en PoE voelt het voor mij. Waarbij het voor mij als de gulden middenweg tussen die twee voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Bazziek schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Mix tussen D3 en PoE voelt het voor mij. Waarbij het voor mij als de gulden middenweg tussen die twee voelt.
Kijk, dit hoor ik graag, misschien toch maar even snel een pre-order plaatsen voor die puppy.
Thanks voor de info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Roshnak schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:23:

Voor mijn gevoel zit het tussen Diablo 3-4 en Path of Exile, maar neigt iets meer naar Path of Exile. Wat mij vooral opvalt is de goede itemization, goede build diversity, en goede item crafting. Het is complexer en dieper dan Diablo, maar niet zo complex als Path of Exile. De gameplay nodigt uit tot spelen en mechanics lijken niet gemaakt te zijn om spelers te frustreren. De ingame lootfilters en stash tabs zijn een godsgeschenk en als je een beetje affiniteit hebt met ARPG heb je in no time een goed lootfilter voor jezelf gemaakt. De ingame documentatie is een heerlijke toevoeging; weinig noodzaak tot alt-tabben.

Voor mij levert Last Epoch het beste van Path of Exile, maar dan net wat toegankelijker en fors minder tijdrovend in metagaming. En Diablo? Tsja. Das war einmal. Ik heb die franchise (c.q. Blizzard) opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Klauwhamer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Voor mijn gevoel zit het tussen Diablo 3-4 en Path of Exile, maar neigt iets meer naar Path of Exile. Wat mij vooral opvalt is de goede itemization, goede build diversity, en goede item crafting. Het is complexer en dieper dan Diablo, maar niet zo complex als Path of Exile. De gameplay nodigt uit tot spelen en mechanics lijken niet gemaakt te zijn om spelers te frustreren. De ingame lootfilters en stash tabs zijn een godsgeschenk en als je een beetje affiniteit hebt met ARPG heb je in no time een goed lootfilter voor jezelf gemaakt. De ingame documentatie is een heerlijke toevoeging; weinig noodzaak tot alt-tabben.

Voor mij levert Last Epoch het beste van Path of Exile, maar dan net wat toegankelijker en fors minder tijdrovend in metagaming. En Diablo? Tsja. Das war einmal. Ik heb die franchise (c.q. Blizzard) opgegeven.
Ik heb D3 tot in den treure gespeeld, echt mijn favoriete Diablo, Path of Exile was mij te complex met die gigantische Skill Tree en wazige seizoen mechanics. Tijd heb ik ook niet zo heel veel, dus goed om te horen dat ik dan nog wel redelijk kan mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-07 09:30
Er is geen NL discord voor Last Epoch zeker eh? ;)
Als er mensen met een beginner willen spelen die door gezin alleen 's avonds af en toe een beetje tijd heeft, add me op steam: 55404211

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De game krijgt een hoop aandacht online. Mooi om te zien die aandacht. Staat ook in top verkoop lijst van STEAM. Ben benieuwd hoe “soepel” de launch gaat verlopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-02-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:18:
De game krijgt een hoop aandacht online. Mooi om te zien die aandacht. Staat ook in top verkoop lijst van STEAM. Ben benieuwd hoe “soepel” de launch gaat verlopen.
Eigenlijk kan het niet verkeerd gaan, ook kleine indie-bedrijven als Blizzard krijgen het niet voor elkaar om fatsoenlijk te launchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Roshnak schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Ik heb D3 tot in den treure gespeeld, echt mijn favoriete Diablo, Path of Exile was mij te complex met die gigantische Skill Tree en wazige seizoen mechanics. Tijd heb ik ook niet zo heel veel, dus goed om te horen dat ik dan nog wel redelijk kan mee komen.
Wat ik ook heel goed vind is dat je factions hebt waarmee je bepaalt of je kunt traden via de Bazaar (c.q. Auction House) of dat je meer op SSF zit en je een boost krijgt op quantity en quality op items. Waar ik zelf een beetje simpel van werd was traden zoals dat gaat met Path of Exile, met behulp van 3rd party tools en gehannes met currencies, en niet te vergeten de tijd die je daarin soms wel moet afzinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heel fijn inderdaad die factions. Ik heb helemaal geen interesse in traden en voel mij hierdoor niet benadeeld. Keus is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik wil het graag proberen. M'n laptop zou wel kunnen. Maar eerlijk is eerlijk: die valt door oververhitting om de haverklap uit bij een beetje werk moeten verrichten. Dus zonde om het spel toch te kopen.

Helaas geen geld beschikbaar voor nieuwe laptop of desktop. ;( fingers crossed dat het op de console gaat komen. ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 21:27
RustStorm schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:57:
Ik wil het graag proberen. M'n laptop zou wel kunnen. Maar eerlijk is eerlijk: die valt door oververhitting om de haverklap uit bij een beetje werk moeten verrichten. Dus zonde om het spel toch te kopen.

Helaas geen geld beschikbaar voor nieuwe laptop of desktop. ;( fingers crossed dat het op de console gaat komen. ;)
Ik geloof dat het wel te spelen is via GeForce Now, dus dat zou een goedkopere optie zijn ivm een nieuwe laptop/desktop aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Ja hij is GeForce Now ready
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OdBzK_FE5oRzlbm9NeXPqjnNT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aqlBvCXOYPjaSJcHOC6rYz0r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z25tCDbY3ML6RH6NsDoaTFFrx10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0O0IseNnJ7iooyJVNzG3zOij.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 21-02-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Weet iemand eigenlijk of je bij Death op Hardcore naar Cycle (season) SC gaat of Legacy SC?

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wudijo zijn 1.0 ervaring:
(ook weer sponsored maar goed :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-02-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice, kijk zijn 1.0 ervaring wel even maar wil niet zo veel zien van de class builds en of ze goed of slecht zijn eigenlijk :P

Mijn eerste character ga ik gewoon zelf bouwen. eens kijken hoe dat gaat lukken.

Heb mijn keuze wel teruggebracht naar 2 classes though. Druid of Falconer.
Waarschijnlijk druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Nice, kijk zijn 1.0 ervaring wel even maar wil niet zo veel zien van de class builds en of ze goed of slecht zijn eigenlijk :P

Mijn eerste character ga ik gewoon zelf bouwen. eens kijken hoe dat gaat lukken.

Heb mijn keuze wel teruggebracht naar 2 classes though. Druid of Falconer.
Waarschijnlijk druid
Blast Rain Marksman heeft mijn interesse. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:28
Ben vanavond ook van de partij :) Weet iemand of er clan functionaliteit in 1.0 zit ? anders kunnen we wellicht een clan opzetten weer. zelfde als in D4 , denk dat een hoop mensen van die game ook wel LE zullen gaan spelen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Weet niet of er al een poll is geweest, maar deze nog even lekker last minute:
Poll: Wat ga je spelen in 1.0?
Paladin
Forge Guard
Void Knight
Marksman
Bladedancer
Falconer
Sorcerer
Spellblade
Runemaster
Druid
Shaman
Beastmaster
Warlock
Lich
Necromancer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406318&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Warlock. Gewoon omdat het een class is die ik nog niet ken. De andere classes heb ik allemaal veelvuldig gespeeld :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

OMD schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:30:
Warlock. Gewoon omdat het een class is die ik nog niet ken. De andere classes heb ik allemaal veelvuldig gespeeld :)
Ik vond Warlock er ook mega tof uitzien in de trailer en de verschillende build video's. Ik ga Bleed of Torment Warlock >:) Maar ik wil nog zoveel andere builds ook proberen, dus het wordt een drukke tijd :D

[ Voor 10% gewijzigd door London op 21-02-2024 17:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Ik vond Warlock er ook mega tof uitzien in de trailer en de verschillende build video's. Ik ga Bleed of Torment Warlock >:) Maar ik wil nog zoveel andere builds ook proberen, dus het wordt een drukke tijd :D
Mijn alltime favourite is toch echt de necro summoner. Pet builds zijn echt zo veel beter dan Diablo en echt wel goed te doen later in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zag een explosion balista Falconer die er echt heeel dik uit ziet. maar volgens mij is falconer niet zo goed defensief... kan best vervelend zijn in hardcore :P denk dat mijn keuze gemaakt is voor druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Waarom hebben we nog geen steam patch though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:16
Ik heb nog echt geen idee welke class... indien er een guild of discord mogelijkheid is hou ik mij ook aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

7.32GB patch downloading!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hoe? :P bij mij start het nog niet en heb geen handmatige update knop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Hoe? :P bij mij start het nog niet en heb geen handmatige update knop ofzo
ff een keer offline en online togglen in Steam.

Klaar! Ik ga spelen, have fun allemaal >:)

[ Voor 8% gewijzigd door London op 21-02-2024 18:07 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Veel plezier allemaal vanavond! :) Moge de server goden het up houden allemaal! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Begint al goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hFUlnnCrCOef04CyFfkYz9lZtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhOPmEGY03eqxUWku5raHvIE.png?f=fotoalbum_large

NU wel binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel plezier mensen ik ga morgen beginnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:40
Denk dat iedereen morgen gaat beginnen 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De servers hebben het zwaar. Kon probleemloos inloggen en de eerste 4 levels doen maar als je wilt rezonen doet 'ie weinig. Teveel requests denk ik :)

Zie op Steamcharts al ruim 100k spelers en op Twitch ook bijna 250k viewers. Gaat lekker!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:28:
De servers hebben het zwaar. Kon probleemloos inloggen en de eerste 4 levels doen maar als je wilt rezonen doet 'ie weinig. Teveel requests denk ik :)

Zie op Steamcharts al ruim 100k spelers en op Twitch ook bijna 250k viewers. Gaat lekker!
Same. servers lijken down te zijn, maar ik heb gelezen dat de devs al bezig zijn om meer servers te spinnen.

Komt wel goed, gewoon even geduld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 22:28
Op de discord van LE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YWMYaM8ijHPxJa7SSao9VdjM6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MfYwjDwwHDJfabvhKZ2izFN3.png?f=user_large

Dus het is geduld hebben, of full offline gaan (maar die character blijft permanent offline dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Volgens mij hebben ze een server brandje want die dingen zijn zwaar overbelast ...
Keeper kom ik niet eens binnen :P

Maar het ziet er wel een stuk beter er uit als de Beta

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 21-02-2024 18:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De game gaat van gemiddeld 10-20k spelers naar dik 150k, het verbaast me allemaal niets. Ik wacht het nog even af en dan switch ik wel naar offline mode en ga ik daar nog even iets levellen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 21:27
Ruim 150k CCU is natuurlijk een hoeveelheid spelers die ze nooit gehad hebben, prima te begrijpen dat het wat stroef gaat het eerste uurtje. Het is geduld hebben met de zone transitions maar dat geeft wel de mogelijkheid om alle skills enzovoorts te lezen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
stickfiguur schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:48:
Ruim 150k CCU is natuurlijk een hoeveelheid spelers die ze nooit gehad hebben, prima te begrijpen dat het wat stroef gaat het eerste uurtje. Het is geduld hebben met de zone transitions maar dat geeft wel de mogelijkheid om alle skills enzovoorts te lezen haha.
Die weet ik nu wel speel hem al vanaf 2019 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ze zitten er iig goed bovenop zo te zien , dat belooft wel wat voor de support. maar ja , ze kunnen niet toveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Visgek82 op 21-02-2024 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Van Facebook:
Last Epoch

🙌Your support is truly humbling. 🙌
We are currently experience failed or slow scene transitions, especially in town zones. We're also deploying the launch arguments that will allow full offline mode when you boot the game on Steam.
Continuous Updates:
Hier ook te volgen.
https://forum.lastepoch.com/t/1-0-server-status-thread/62977

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-02-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-07 16:20
Kan je offline spelen en daarna met die progress weer verder online spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een offline character aangemaakt. Laadtijden zijn instant en je kan zelfs chatten blijkbaar :D Prima voor nu!
Flashforward schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:01:
Kan je offline spelen en daarna met die progress weer verder online spelen?
Nee, 2 verschillende modi.

[ Voor 49% gewijzigd door London op 21-02-2024 19:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:01:
Even een offline character aangemaakt. Laadtijden zijn instant en je kan zelfs chatten blijkbaar :D Prima voor nu!

[...]

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:01:

[...]

Is wel de chat van offline ruimte zeg maar. Althans, zo was het. Online zit je in een andere chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Ik bedoel meer dat als ik offline level of ik dan later met die progress in levels verder online kan spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Flashforward schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:13:
Ik bedoel meer dat als ik offline level of ik dan later met die progress in levels verder online kan spelen?
Nee, dit kan (uiteraard) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Als iemand me wilt helpen met een pet :P
Druk op H > Refer a friend > Enter Referral code: Ricmaniac

humble beg

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Moet eerst nog in de game zien te komen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oh zie dat zelfs offline wel Cycle is.. wat apart. En inderdaad gewoon de chat. kan ook gewoon vrienden die online zitten whisperen.. Maar denk omdat het een semi offline is en niet de full offline die je vanuit steam launched.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Update - 12:07 pm
found the web API service is failing so we're restarting it. Currently matchmaking is still down which will affect login and scene to scene transition.

Update - 12:25 pm
follow up backend deploys are going well but we're still investigating the container apps for this service failing. Progress being made. Matchmaking (connecting to servers when changing scenes or logging in) is currently still down

Update - 12:42 pm

seeing some stability coming back. Will keep everyone posted

laatste server update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:47:
Update - 12:07 pm
found the web API service is failing so we're restarting it. Currently matchmaking is still down which will affect login and scene to scene transition.

Update - 12:25 pm
follow up backend deploys are going well but we're still investigating the container apps for this service failing. Progress being made. Matchmaking (connecting to servers when changing scenes or logging in) is currently still down

Update - 12:42 pm

seeing some stability coming back. Will keep everyone posted

laatste server update
Hopelijk zijn mensen redelijk en gaan ze niet direct de game review bomben op Steam. Dat vind ik altijd een beetje lafjes en in dit geval ook vrij onredelijk. Als het AAA studio's al niet lukt om de server capaciteit te fixen bij een launch dan mag je dat van een kleine indie studio al helemaal niet verwachten. En LE biedt tenminste nog een goed werkende escape met de offline mode.

Ik denk dat ik ook gewoon lekker bij offline mode blijf. Ik kan alsnog de faction spelen die ik wil en de cosmetics boeien mij verder toch niet zo (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Hopelijk zijn mensen redelijk en gaan ze niet direct de game review bomben op Steam. Dat vind ik altijd een beetje lafjes en in dit geval ook vrij onredelijk. Als het AAA studio's al niet lukt om de server capaciteit te fixen bij een launch dan mag je dat van een kleine indie studio al helemaal niet verwachten. En LE biedt tenminste nog een goed werkende escape met de offline mode.

Ik denk dat ik ook gewoon lekker bij offline mode blijf. Ik kan alsnog de faction spelen die ik wil en de cosmetics boeien mij verder toch niet zo (y)
Maar leaderboard etc is ook alleen online toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Voor mensen die offline spelen , wss weten jullie het al, maar hou in de gaten dat een offliine karakter never nooit meer online kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Heb je eigenlijk wel de factions als je full offline speelt?

Ik ben offline begonnen en ik heb eigenlijk altijd offline gespeeld. Online boeit mij niet zo maar die factions gebeuren is wel een dingetje eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:51:
[...]

Nou, inderdaad. dat is echt een knap zieke trend van de laatste jaren , soms schaam ik me ervoor om gamer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

OMD schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:56:
Heb je eigenlijk wel de factions als je full offline speelt?

Ik ben offline begonnen en ik heb eigenlijk altijd offline gespeeld. Online boeit mij niet zo maar die factions gebeuren is wel een dingetje eigenlijk.
Alleen CoF, de Merchants Guild uiteraard niet.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:57:
[...]

Alleen CoF, de Merchants Guild uiteraard niet.
Dank.

Grafisch trouwens wel echt een enorme bump zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Heel naar. 1 vriend van mij zit er in en flawless nu omdat hij al voorbij de chaos is.
De rest van ons allemaal DC en kunnen er niet meer in :P

Maarja wil gewoon niet offline spelen wetende dat ik straks online wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
OMD schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Dank.

Grafisch trouwens wel echt een enorme bump zeg.
Ja ziek he. viel me al gelijk op in het character select scherm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ik hou me mooi in haha, zie het morgen wel. Laat de rest maar stress testen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Voor mij valt vooral de UI op. Die is veel gedetailleerder en meer ornaat gemaakt. Nu wachtenn tot online weer een beetje gaat werken. kon tot in camp komen, maar ik ga de server niet meer extra belasten door steeds opnieuw te proberen. Even iets anders doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Nou, ik heb volgens mij in ieder geval een paar nicknames gereserveerd, verder kom ik momenteel niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

M'n mastery unlocked inmiddels en de eerste indrukken van 1.0 release zijn zéér positief. Tuurlijk balen van het online gedeelte, maar als solo speler is dat voor mij niet heel relevant. Wat mij opvalt is hoe de game grafisch is verbeterd. Spells zijn mooier geworden, schaduwen zijn toegevoegd als je door de wereld loopt en sowieso is de hele sfeer gewoon flink verbeterd met licht en weer effecten.

De UI heeft ook een flinke upgrade gehad en is op een aantal plekken een stuk overzichtelijker geworden, bijvoorbeeld de world map en character screen om maar wat te noemen.

Merk ook meer mob diversiteit in de wereld en mobs hebben meer hp / zijn tankier geworden.

Blij verrast, hier gaan nog heel wat uurtjes ingestoken worden :)

Oh en Warlock doet echt bizarre damage, zelfs op level 16 :D

[ Voor 4% gewijzigd door London op 21-02-2024 20:54 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Ik word eerlijk gezegd wel een beetje schijtziek van die game launches die totaal mislukken. Iedere keer hetzelfde gezeik met servers die niet werken. Dat zie je toch van te voren aankomen en kan je gewoon incalculeren. Juist dit had Last Epoch goed op orde moeten hebben tegenover bijvoorbeeld Diablo 4 om zich te onderscheiden. Maar helaas falen ze hiermee net zo erg als Diablo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stomley
Flashforward schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:14:
Ik word eerlijk gezegd wel een beetje schijtziek van die game launches die totaal mislukken. Iedere keer hetzelfde gezeik met servers die niet werken. Dat zie je toch van te voren aankomen en kan je gewoon incalculeren. Juist dit had Last Epoch goed op orde moeten hebben tegenover bijvoorbeeld Diablo 4 om zich te onderscheiden. Maar helaas falen ze hiermee net zo erg als Diablo.
Je vergeet hier 1 groot onderdeel in. Een uitgever als blizzard welke al meerdere grote games heeft uitgegeven tegen over een beginnende ontwikkelaar die nog nooit dit heeft meegemaakt.

Maar beter kunnen is bewijzen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
En het is de initiele investering gewoon eigenlijk nooit waard.
Dit is nu op dag 1-2-3 misschien een issue maar een week later is er (waarschijnlijk) niks meer aan de hand.

Je kan het niet altijd zien aankomen want er zijn vandaag en gisteren ineens nog heel veel sales geweest.

En de game op zichzelf onderscheid zich op alle fronten van D4.. het feit dat je offline kan spelen is toch al een win.

Je kan nu ook gewoon ofline spelen als je wilt en dan heb je geen issues.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dit is het aantal concurrent players sinds het begin van Last Epoch, waarbij je twee duidelijke pieken hebt: één van 40k en één van 150k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZQ_eEMO9rw4vXiNunOj6ClOZyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ffefm3PwRC5n7H3G67Bx5QQC.png?f=user_large

Dit en het gegeven dat EHG daadwerkelijk een indie developer is die Last Epoch met een Kickstarter is begonnen.. ik denk dat een break nu wel een beetje op z'n plaats is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld launches van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:19
Was er al niet vanuit gegaan dat de launch soepel zou zijn. Maar goed, had de game sowieso nog niet gespeeld dus een beetje rond klooien in offline mode was ook wel prima. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Rustagh.

Deze game is gemaakt door een indie game studio waarbij het voor vele die daar werken de aller eerste keer is dat ze een game maken en releasen. Je kunt de game gewoon spelen met de 100% offline modus, iets dat juist toegejuicht zou moeten worden aangezien bijna alle games tegenwoordig niet offline werken.

Dus niet zeuren, speel lekker op offline mode, of wacht tot de devs de servers op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Wat heb ik aan een offline mode als ik vervolgens met mijn offline character niet online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Flashforward schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:41:
Wat heb ik aan een offline mode als ik vervolgens met mijn offline character niet online kan.
Dat is gewoon een char als je even niet online kan , en niet iedereen wil maar Online zitten
Ik vind OFFline char wel makkelijk die kan je zien als test chars .. en je kunt alvast een beetje kijken wat er komt zo dat je je ONline char hier op kunt voor berijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Het is geen MMO .. tenzij je wilt traden is online niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Wat bedoel je? De game biedt gewoon twee verschillende mogelijkheden; je speelt offline of je speelt online en dat is op karakter-niveau mutually exclusive. Je snapt niet goed waarom mensen überhaupt offline willen spelen? Of begrijp je niet waarom een offline karakter altijd offline zal blijven? Dat zal te maken hebben met cheaters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ok, ik dacht dat Runemaster de tofste mastery was. Maar Warlock is next level hoor, holy shit wat een animaties _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
London schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:52:
Ok, ik dacht dat Runemaster de tofste mastery was. Maar Warlock is next level hoor, holy shit wat een animaties _O_
Die warlock is echt gaaf op hogerelevels
Ik ben er nu ook mee begonnen
Houd deze build aan.
https://www.icy-veins.com...ck-mastery-leveling-build
:*)
Gaat nu al als de brandweer en ik hem nog niet mijn Master ( Warlock level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klinkt interessant warlock :)

Heb nu voor druid gekozen.
Maar misschien als die dood gaat ga k wel eens warlock proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wie wil kan mij ingame op zijn friendlist adden: Ricmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 15:43
Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat jullie er in konden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Comp_Lex schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:31:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat jullie er in konden?
Niet heel lang. Maar ik kom niet verder dan 'Connecting..' of de melding dat online play niet beschikbaar is. Ik heb wel een handjevol karakters kunnen maken, maar dat was 't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Problemen lijken weg. ben nu probleemloos online aan het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
Nou ik kom er nog steeds niet in zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Idem hier. Online play nog niet available :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Gedeeld door de game director van Last Epoch op Discord:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/thumb/1200/adef4fec706f2e7cad9ec818787ad1bd-jpg.jpg

Ze zitter er volgens mij aardig doorheen.

Ze hadden gewoon AWS moeten gebruiken en geen Azure :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Als ik mij niet vergis, wilde men ten tijde van de Kickstarter niet eens een online versie uit de grond stampen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Klauwhamer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:01:
Als ik mij niet vergis, wilde men ten tijde van de Kickstarter niet eens een online versie uit de grond stampen :D
Zo is het ooit wel begonnen zonder multyplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Zo Warlock al op level 20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR3kNAOYFO_671WTZnD_b-rOOAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kuMPp2GtEOcAPkRtomM334GV.png?f=fotoalbum_large
Even eens goed door kunnen spelen

[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 21-02-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ravw schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:09:
[...]

Zo is het ooit wel begonnen zonder multyplay
Klopt juist toen multiplayer werd toegevoegd had het mij overgehaald de game te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
city hubs blijven nog wel issues ja. was net eenmaal er door naar de gardens en toen echt flink door kunnen spelen. En nu zit ik stuck weer in town

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Trouwens vandaag al de 102 uur aan getikt op stream met deze game zie ik net _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl09CJhWIOOCb3kuYoGPNn8IMC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S1XLOie5xeYJsksWqptJmPUW.png?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 21-02-2024 23:20 ]

• Hatsjoe
Mocht iemand mij ingame als vriend willen toevoegen, mijn nickname is net zoals hier: Hatsjoe

Paar uur offline gespeeld en probeer nu weer online in town te komen, nog steeds LE-61 voor mij helaas.

Edit: Inmiddels kan ik ook spelen :)

Edit2: Nou, dat was van korte duur :+ Morgen nog maar eens proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hatsjoe op 22-02-2024 01:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ondanks alle narigheden met de servers toch nog net even paar uurtjes wegwijs kunnen maken in Last Epoch.
Gameplay voelt heel nice aan.

Graphics is gewoon echt een verbetering op alle fronten.
Zelfde geld voor veel UI elementen en ook zeker loot! Leest een stuk duidelijk zo.

Kan niet wachten op dit weekend wanneer mijn vrouw avond diensten heeft en ik lekker los kan gaan nadat de kids op bed liggen hahah :D

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste