Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Voor mij is Last epoch nu even klaar tot volgende Cycle. Heb alleen mijn Druid nog.

Falconer, Warlock beide verloren :)
Liet me wel weer ervaren hoe sterk druid in Hardcore gewoon is want die character heeft me ook totaal geen moeite gekost om te bouwen. En heb verre van best items.

Monoliths niet afgemaakt in empowered maar voor nu is het even genoeg gezien andere games die uit komen :P

Echt een hele fijne ARPG. Voor mij momenteel gewoon nr1 als ik moet vergelijken met D4 en PoE.
Uiteraard benieuwd naar PoE2 maar tot die tijd zullen we steeds terug komen bij LE

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:37:
Voor mij is Last epoch nu even klaar tot volgende Cycle. Heb alleen mijn Druid nog.

Liet me wel weer ervaren hoe sterk druid in Hardcore gewoon is want die character heeft me ook totaal geen moeite gekost om te bouwen. En heb verre van best items.

Monoliths niet afgemaakt in empowered maar voor nu is het even genoeg gezien andere games die uit komen :P

Echt een hele fijne ARPG. Voor mij momenteel gewoon nr1 als ik moet vergelijken met D4 en PoE.
Uiteraard benieuwd naar PoE2 maar tot die tijd zullen we steeds terug komen bij LE
Snap wel dat het even klaar is voor je. Ik ben met mijn Sorc voor het eerst bij empowered monoliths beland en ben ook benieuwd hoe lang ik door ga. Dit punt krijg je altijd in games dat je door kunt gaan maar er staan ook nieuwe ervaringen (andere games) voor je deur. :P
Mijn ervaring is dat het level proces en het beginnen aan monoliths de leukste periode was van de game. LE is sowieso mijn favoriete ARPG nu en kijk uit naar wat de makers ons gaan brengen. Tot die tijd vermoed ik dat ik het rustiger aan ga doen maar je weet het nooit. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:37:

Wel herkenbaar, ik heb LE ook even geparkeerd. Volgende week nieuwe season van PoE dus dan hebben we weer mooie afleiding. PoE blijft wat mij betreft wel de onbetwiste nummer 1, puur omdat de game meer content biedt dan alle andere arpg's bij elkaar.

Maar voor een 1.0 launch is LE wel echt een topper qua polish en vooral hoe goed de classes/masteries aanvoelen.

En D4 laat met de laatste campfire chat ook zien dat er wel goede ontwikkelingen aan zitten te komen. Beter goed gejat dan slecht bedacht zeg maar ;)

Al met al kan ik als fervent arpg liefhebber alleen maar toejuichen dat de developers van elkaar leren en de goede zaken van elkaar jatten :P Het is een mooie tijd binnen het arpg genre als je het mij vraagt d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvvQi25G_iTqpwwo5_VS7YkCwlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIJffNzo6vLkM5SED6f7qud3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
I am the 10%

Tof om te zien hoe je met alle classes/subclasses door het spel heen kunt en plezier kunt hebben.

Staan acolyte en rogue zo hoog omdat ze sterker zijn dan de rest? Of omdat meer mensen zich erdoor aangetrokken voelen?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWizza schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:07:
[...]

I am the 10%

Tof om te zien hoe je met alle classes/subclasses door het spel heen kunt en plezier kunt hebben.

Staan acolyte en rogue zo hoog omdat ze sterker zijn dan de rest? Of omdat meer mensen zich erdoor aangetrokken voelen?
Me2. 8)

Denk combi, men hoort dat die 2 classes sterk zijn en voelen zich ‘spontaan’ aangetrokken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05 08:01
Lagon was ook mij achilleshiel, liep een tijdje bij hem vast, was even wat gaan levelen in de eerst monothlin en daarna weer geprobeerd.
uit eindelijk hielp iemand mij hem verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
samlans schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:38:
[...]

Lagon was ook mij achilleshiel, liep een tijdje bij hem vast, was even wat gaan levelen in de eerst monothlin en daarna weer geprobeerd.
uit eindelijk hielp iemand mij hem verslaan
Lagon is een uitputtingsstrijd: dodge dit, sloop dat, dodge nog meer, sloop dat nog een keer, drink af en toe een potion.
Soms is 1 fout al genoeg om dood te gaan, te weinig resist/hp en het is snel klaar.

Verder wel vermakelijk, de andere bazen gaven mij te weinig uitdaging.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 13:13
De eerste keer (in hoofdstuk 7) heb ik Lagon uiteindelijk eerlijk verslagen. Vooral het dodgen door de straal vond ik lastig.

De keer erop (in de monolith) heb ik het een beetje vals aangepakt.
spoiler:
Ik speel een Marksman, dus ik kan op afstand schieten. Als je op de trap blijft staan, kan je bijna niet geraakt worden. Het enige waar je voor op moet letten is de donderklap. Die wordt een paar seconden van tevoren al zichtbaar door een grote cirkel op de grond. Daar moet je gewoon niet in blijven staan.

De 2e fase moet je wel doen. Tijdens de 3e fase kan je weer op de trap bivakkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 08:50
Heeft iemand goede tips voor het vergaren van die runes of accendency?
Die dingen willen niet echt bepaald droppen tijdens mijn monoliths.
Of moet ik geduld hebben met mijn lvl 74 paladin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 23:21

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Neoseer schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:48:
Heeft iemand goede tips voor het vergaren van die runes of accendency?
Die dingen willen niet echt bepaald droppen tijdens mijn monoliths.
Of moet ik geduld hebben met mijn lvl 74 paladin?
Ik denk dat geduld en (empowered) monoliths grinden je beste optie is. Volgens mij kan je ook de vault na Lightless Arbor speccen op runes maar dat gaat krankzinnig veel gold kosten, meer dan die runes waar zijn als je 't mij vraagt. Heb je specifieke uniques waar je naar op zoek bent? Eigenlijk vind ik tot nu toe die runes een beetje underwhelming vergeleken met de drops.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

turambar schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:29:
De eerste keer (in hoofdstuk 7) heb ik Lagon uiteindelijk eerlijk verslagen. Vooral het dodgen door de straal vond ik lastig.

De keer erop (in de monolith) heb ik het een beetje vals aangepakt.
spoiler:
Ik speel een Marksman, dus ik kan op afstand schieten. Als je op de trap blijft staan, kan je bijna niet geraakt worden. Het enige waar je voor op moet letten is de donderklap. Die wordt een paar seconden van tevoren al zichtbaar door een grote cirkel op de grond. Daar moet je gewoon niet in blijven staan.

De 2e fase moet je wel doen. Tijdens de 3e fase kan je weer op de trap bivakkeren
Waarom is dat 'vals'? Dat is gewoon mechanics benutten, en dat heb ik ook zonder schaamte en moeite gedaan de tweede keer (toen zag ik pas dat ik die stairs had). Nou, lekker voor Lagon.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook; zonder schaamte volledig gebruik van gemaakt. Zelf achtergekomen dat maakt het dan weer een beetje goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34
Klauwhamer schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Waarom is dat 'vals'? Dat is gewoon mechanics benutten, en dat heb ik ook zonder schaamte en moeite gedaan de tweede keer (toen zag ik pas dat ik die stairs had). Nou, lekker voor Lagon.
En inderdaad , dood is dood , maak niet uit hoe ...
Ik ben gewoon helemaal links en rechts gaan staan en maar blijven gooien met me skills
En die 2 fase gewoon vol inde aan vol gegaan , ook bij die klappen , daar had ik persoonlijk niets van
Alleen die straal in de eerste en 3 fase was auw
Daarom ook hele maal aan de kant gaan staan.
Ik had genoeg bereik om hem te mollen op afstand

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Klauwhamer schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:17:
[...]

Ik denk dat geduld en (empowered) monoliths grinden je beste optie is. Volgens mij kan je ook de vault na Lightless Arbor speccen op runes maar dat gaat krankzinnig veel gold kosten, meer dan die runes waar zijn als je 't mij vraagt. Heb je specifieke uniques waar je naar op zoek bent? Eigenlijk vind ik tot nu toe die runes een beetje underwhelming vergeleken met de drops.
Ik ben op zoek naar nog 1 van die daggers die gebruikt wordt voor de detonating arrow build.
Jelkhor's Blast Knife.

Heb al 1 kunnen krijgen vanuit zo'n rune, maar gamble nu steeds de verkeerde na 20 pogingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neoseer
Neoseer schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Ik ben op zoek naar nog 1 van die daggers die gebruikt wordt voor de detonating arrow build.
Jelkhor's Blast Knife.

Heb al 1 kunnen krijgen vanuit zo'n rune, maar gamble nu steeds de verkeerde na 20 pogingen.
Gisteren toch de 2e dagger kunnen bemachtigen, helaas niet gerolled voor totaal 0 mana cost, maar volgens mij maakt dat niet heel veel uit bij deze build. _/-\o_

Nu ga ik mijn marksman lekker levelen tot 36 en kijken wat dit opleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Neoseer op 28-03-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
ravw schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:33:
[...]

En inderdaad , dood is dood , maak niet uit hoe ...
Ik ben gewoon helemaal links en rechts gaan staan en maar blijven gooien met me skills
En die 2 fase gewoon vol inde aan vol gegaan , ook bij die klappen , daar had ik persoonlijk niets van
Alleen die straal in de eerste en 3 fase was auw
Daarom ook hele maal aan de kant gaan staan.
Ik had genoeg bereik om hem te mollen op afstand
Volgens mij heb ik niks gedaan met de mechanics. Ik ben gewoon voor zijn neus blijven staan, misschien op een veiligheidshopje na, van begin tot eind. Ik bouw WARD op (2000+) en die ging niet eens helemaal op, waarna deze weer opbouwde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik vind het maar lastig om goede items met voldoende LP te vinden, en daar ook passende exalts bij te rapen. Als ik mijn stashes LP1/LP2/LP3 bekijk zit daar maar bar weinig tussen waar ik ook maar een beetje warm van wordt, en als ik in mijn stash 'Exalted Potential' kijk idem dito. En waar ik maar een beetje warm van wordt, matcht nog niet.

Maar goed, ik heb nog een paar greater blessings op te halen, en nog wat prophecies along the way in Lance of Time. Misschien dat 't wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 15:45
Klauwhamer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:37:
Ik vind het maar lastig om goede items met voldoende LP te vinden, en daar ook passende exalts bij te rapen. Als ik mijn stashes LP1/LP2/LP3 bekijk zit daar maar bar weinig tussen waar ik ook maar een beetje warm van wordt, en als ik in mijn stash 'Exalted Potential' kijk idem dito. En waar ik maar een beetje warm van wordt, matcht nog niet.

Maar goed, ik heb nog een paar greater blessings op te halen, en nog wat prophecies along the way in Lance of Time. Misschien dat 't wat oplevert.
Ja hoe hogere corruption hoe betere kansen is wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stomley schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Ja hoe hogere corruption hoe betere kansen is wat ze zeggen.
Misschien is dat het inderdaad, ik heb nog niet zo bar veel echos gedaan na de greater blessings (en die ik heb gedaan, was soms tegen een oneshot aanlopen waardoor ik dacht 'eerst maar de greater blessings'). Volgens mij is mijn character nu wel een stukje robuuster in die ~130-140 corruption monoliths.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Klauwhamer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:37:

Ik heb runs gedaan rond de 230 corruption, daar viel wel iets meer.
De lootfilter staat zo strak afgesteld dat ik alleen exalted items zie waar ik iets mee kan met de bijbehorende LP items.

Voordeel: je hoeft weinig meer te stoppen om iets op te pakken.
Nadeel: het duurt lang voordat er iets valt dat nuttig is.

Volgend seizoen weer verder, ik vind het heerlijk spelen en wil niet uitgeblust raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
DaWizza schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:58:
[...]

Ik heb runs gedaan rond de 230 corruption, daar viel wel iets meer.
De lootfilter staat zo strak afgesteld dat ik alleen exalted items zie waar ik iets mee kan met de bijbehorende LP items.

Voordeel: je hoeft weinig meer te stoppen om iets op te pakken.
Nadeel: het duurt lang voordat er iets valt dat nuttig is.

Volgend seizoen weer verder, ik vind het heerlijk spelen en wil niet uitgeblust raken.
Die lootfilter moet ik ook nog even hebben nu :P ik vind voor mijn idee nog steeds te veel haha.

Maar ben er nu denk ik ook even klaar mee. Wachten tot de volgende cycle :)
Ben benieuwd eigenlijk of er dan ook echt een seizoen mechanic toe word gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:44:
[...]

Die lootfilter moet ik ook nog even hebben nu :P ik vind voor mijn idee nog steeds te veel haha.

Maar ben er nu denk ik ook even klaar mee. Wachten tot de volgende cycle :)
Ben benieuwd eigenlijk of er dan ook echt een seizoen mechanic toe word gevoegd.
Uit m'n hoofd (als beastmaster is het helemaal makkelijk):

regel 1:
minimaal exalted
minimaal T5
minimaal met pet dmg/crit/wat je wilt en dan minimaal 2-3-4 van de opties op het item
regel 2: legendary laten zien (evt met de LP zie je wilt)
regel 3: hide al het andere

Hetzelfde is er voor idols en experimentals die vóór regel 3 staan.

Alle salvage filters heb ik eruit gehaald, met 20k dezelfde troep heeft dat geen zin meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
De ontwikkelaars hebben een roadmap update geplaatst:
https://forum.lastepoch.com/t/last-epoch-roadmap/70970

Nieuwe content komt met een kleine vertraging ook beschikbaar voor niet- cycle (seizoen) spelers. Online en offline.

Er is een poll om aan de community te vragen wanneer bepaalde content vrij moet worden gegeven:
https://forms.gle/58bE39Q2uTrUZFea6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Na een periode van domweg geen tijd hebben, ben ik een nieuw character begonnen en laat ik mijn level 95 Acolyte even voor wat het is. Ben een Sentinel gestart en heb nog geen idee hoe of wat ik ga spelen/speccen. Vooralsnog zijn die hammers wel leuk maar vooral als 'extraatje' en is het nog niet mijn default to go to (dat is Rive, maar ik heb nog geen goede/fijne mana-spender om mee te combineren).

Het is wel weer echt fijn 'thuiskomen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
1.1 is nu live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ah klopt je hebt gelijk. de patchnotes waren live.. niet de patch :P die idd zoals je zegt de 9e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb er weer zin in (y) Diablo heb ik deze season wel weer gezien dus mooi hoe de arpg's in elkaar over lopen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Starter guide van Raxx voor 1.1 :)

Veel plezier iedereen met 1.1!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik kom ook eens hier snuffelen :)
Had toch ook een beetje genoeg van D4 ondertussen, en hoewel ik eerst dacht van niet toch wel zin om nog eens een andere arpg te proberen.
Begon net al aan die guide die hierboven staat, maar besloot bij nader inzien toch om de game eerst blind in te gaan... Begonnen met een Acolyte, begint al leuk met skeletjes summonen en botjes uit mijn eigen lijf rukken om naar vijanden te gooien :+
Heb hem net gekocht voor 25,83 bij Fanatical (met coupon van gg.deals), geen slechte prijs vond ik :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dT-4NiJL4EHHpWUkuv-rRon6jI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kGHRj8RfkVr91jYs54G4dyGf.png?f=user_large

Leuk dat ze dit bij hebben gehouden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 10-07-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Nou, lekker last epoch op vakantie op de Steam deck lukt niet. Om de haverklap crashes. Las wel op de discord dat er een grote patch wat betreft mobiele performance in de maak is, dus hopelijk volgende jaar wel vakantie gaming :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

OMD

Bazziek schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:18:
Nou, lekker last epoch op vakantie op de Steam deck lukt niet. Om de haverklap crashes. Las wel op de discord dat er een grote patch wat betreft mobiele performance in de maak is, dus hopelijk volgende jaar wel vakantie gaming :+
Gebruik je Proton experimental?
https://www.protondb.com/app/899770
vast zetten op 50fps schijnt te helpen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
OMD schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Gebruik je Proton experimental?
https://www.protondb.com/app/899770
vast zetten op 50fps schijnt te helpen.
Zal eens proton experimental proberen op 50fps.

Edit: Helaas na twee gebieden weer een crash bij zone overgang. Toch maar wachten op de patch.

[ Voor 14% gewijzigd door Bazziek op 11-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Ben ondertussen 19 uur in de game, maar ik weet het nog niet zo... Hij heeft absoluut zijn sterke punten, maar ook mega-scherpe kantjes nog. Polished this is not... Als hij nog steeds in early access was geweest had ik het ook zo geloofd.

Met afstand het grootste pluspunt van de game zijn de skilltrees van elke active skill waar je vrij veel mee aan kunt passen. Wat ik echter erg jammer vind is dat respeccen je gewoon skillpoints kost. Ik begrijp online dat op max level dat geen probleem is omdat je in een paar minuten genoeg XP kunt halen om een skill weer op max level te krijgen, maar voor een nieuwe speler in de campaign is dat absoluut niet zo. Effect is dat experimenteren voor mij voelt als mijn karakter om zeep helpen en dat je maar beter gewoon een guide kunt volgen.

Ook al meerdere bugs kunnen rapporteren... Zoals de minion health bar tonen wat de eerste keer dat ik speelde werkte, en sindsdien niet meer.
Met een controller werkt de auto-compare niet... Vreemd genoeg werkt hij wél terwijl je in de settings zit, maar zodra je de settings weer sluit doet hij het niet meer. Nou voelt spelen met de controller sowieso erg janky in deze game dus ik speel liever M&K (terwijl ik D4 bijna altijd met controller speel).
En wat ik niet zeker weet of een bug is, maar die animatie als je in een time rift of hoe die dingen ook heten stapt, die hebben ze in online er uitgehaald dat je hem na de eerste keer niet meer ziet, maar offline zit hij er wel nog gewoon in. Echt suf om iedere keer 12 seconden naar zo'n winamp visualisatie uit de jaren 90 te kijken, helemaal omdat je achter die animatie gewoon nog op de oude plek staat (heb al eens ergens geklikt en begon te praten met een NPC die daar stond of vijanden gehoord).

En dan een skill als coordinated fade... I just... weirdest game mechanic ever. Afhankelijk van waar je een skill graag op je skill bar zet moet je er meer skillpoints in stoppen om te kunnen gebruiken 8)7

Goed, heb nog steeds wel lol met de game, maar ik moet nog zien hoelang dit mijn aandacht vast gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Zijn er mensen die Last Epoch spelen op een laptop?

Ik heb een RTX 4070 maar de game draait 30 FPS tijdens gevechten. Alleen in town 80 FPS.

Heb van alles geprobeerd maar game draait voor geen meter. Zelfs op LOW settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Atsiz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:35:
Zijn er mensen die Last Epoch spelen op een laptop?

Ik heb een RTX 4070 maar de game draait 30 FPS tijdens gevechten. Alleen in town 80 FPS.

Heb van alles geprobeerd maar game draait voor geen meter. Zelfs op LOW settings.
Pakt die wel de GPU en niet de iGPU? Het is niet echt een demanding game. Sommige plekken zijn slecht geoptimaliseerd en krijg je stevige drops maar dat is meestal maar een seconde of 3 tot 6.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
OMD schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:22:
[...]

Pakt die wel de GPU en niet de iGPU? Het is niet echt een demanding game. Sommige plekken zijn slecht geoptimaliseerd en krijg je stevige drops maar dat is meestal maar een seconde of 3 tot 6.
Bij alle andere games wel de iGPU.
Ik heb via het Nvidia paneel nog voor de zekerheid ingesteld op iGPU voor LE.

Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Atsiz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Bij alle andere games wel de iGPU.
Ik heb via het Nvidia paneel nog voor de zekerheid ingesteld op iGPU voor LE.

Maar helaas.
Maar je zegt alle andere games igpu, ik ben een beetje in de war nu. De iGPU is de interne CPU grafische kaart. Je 4070 is de normale GPU.

Drivers e.d al een update gegeven? 4070 mobile zou LE makkelijk moeten trekken. Anders even afterburner installeren en kijken wat de kaart uitspookt tijdens een sessie Last Epoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
OMD schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Maar je zegt alle andere games igpu, ik ben een beetje in de war nu. De iGPU is de interne CPU grafische kaart. Je 4070 is de normale GPU.

Drivers e.d al een update gegeven? 4070 mobile zou LE makkelijk moeten trekken. Anders even afterburner installeren en kijken wat de kaart uitspookt tijdens een sessie Last Epoch.
Ahh ik bedoelde juist de 4070 staat als geselecteerd.
Alles is ook up to date...ook Windows geformateerd...ook andere Windows versie geprobeerd.
Heb zelfs mn laptop omgeruild met een ander vanuit de fabriekant.

Zou dus echt niet aan hard\software moeten liggen.

Maar wellicht dat LE de enige game is die persee de CPU oppakt, terwijl het in NVIDIA als GPU gekozen staat? Gek genoeg.

Ik ga Afterburner even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
OMD schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Afterburner getest maar dit zegt me niks. Moet ik ergens specifiek naar kijken ? GPU raait wel 1800/200mhz. Bijna volle bar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Laatst ben ik weer een nieuwe char begonnen. De vorige is op lvl99 geëindigd.
Nu een lvl 29 Rive Voidknight, dat speelt best rustig weg.

Mijn vrienden hebben er weinig zin/tijd meer in, solo werkt ook prima (hoewel minder leuk ;))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
Ziet er uit als een mooie update!

Enkele highlights:
- Nieuwe faction
- Mastery Respec
- WASD movement
- een hoop quality of life updates
- een hele hoop meer

Release datum: 2 april

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 22-05 15:11

MetalPool

Boe!

Kan inderdaad niet wachten op de update!

Speel dit spel erg veel op het moment.
Echt een aanrader als je even klaar bent met POE2 :P
D4 ga ik het niet meer over hebben......

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
De release datum is verplaatst naar 17 april, omdat het anders waarschijnlijk ondergesneeuwd wordt door Path of Exile 2.

Nog een andere mooie toevoeging:
https://www.reddit.com/r/...loot_will_be_left_behind/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

https://store.steampowere...528252728149643?l=english

https://store.steampowere...101973283275615?l=english

Gister zijn weer wat nieuwe details vrijgegeven over de nieuwe game mechanics evenals een preview van de nieuwe supporter packs. Ook op het gebied van MTX maken ze grote sprongen bij EHG :D Ga zeker de duurste pack kopen (60 dollar) om de devs te supporten _/-\o_

Hoop wel dat de hype niet te groot wordt. Zie op de socials ook al zoveel posts voorbij komen van mensen die PoE (2) links laten liggen en alles inzetten op Last Epoch :X

[ Voor 27% gewijzigd door London op 08-04-2025 10:28 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik heb Path of Exile 2 0.2.0 al lang en breed klaar staan maar nog geen minuut kunnen spelen, komt straks Last Epoch daar ook nog eens bij.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:31:
Ik heb Path of Exile 2 0.2.0 al lang en breed klaar staan maar nog geen minuut kunnen spelen, komt straks Last Epoch daar ook nog eens bij.. :'(
Keus genoeg, D4 komt er ook nog eens bij binnenkort. Maar ik ben 1 van die Andy's die volle bak inzet op Last Epoch :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:24:

Hoop wel dat de hype niet te groot wordt. Zie op de socials ook al zoveel posts voorbij komen van mensen die PoE (2) links laten liggen en alles inzetten op Last Epoch :X
Snap alleen niet waarom het altijd het één of het ander moet zijn :P
Maar het feit dat de PoE update niet zo bevalt en LE was uitgesteld tot de 17e zal het hen wel goed uitkomen momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:42:
[...]

Keus genoeg, D4 komt er ook nog eens bij binnenkort. Maar ik ben 1 van die Andy's die volle bak inzet op Last Epoch :D
Voor mij geen Diablo, hoor. Ik houd 't bij Last Epoch, Grim Dawn, en Path of Exile. Maar deze ontwikkelingen zijn heel fijn om te zien en ik kijk er naar uit om ze te spelen. Moet wel zeggen dat sinds Path of Exile 2 er is, ik amper nog Last Epoch heb gespeeld (en al helemaal geen Grim Dawn, die het toch af moest leggen tegen aandacht voor Last Epoch pre-PoE 2) maar de game beviel mij zeer goed op een paar aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:44:
[...]

Snap alleen niet waarom het altijd het één of het ander moet zijn :P
Omdat je een beperkte hoeveelheid tijd hebt en dus móet kiezen. Hetzelfde als met boeken; je kunt uitrekenen -als je überhaupt leest- hoeveel boeken je tot je in je leven kunt lezen. Als ik de 85 haal heb ik nog 42 jaar te gaan, en als ik gemiddeld drie boeken per jaar lees, betekent dat mijn pool van boeken die ik ooit ga lezen 'maar' 126 is. Dat maakt de keuze van "welk boek nu" ineens veel relevanter -- en hetzelfde geldt voor games en uren te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:57:
[...]

Voor mij geen Diablo, hoor. Ik houd 't bij Last Epoch, Grim Dawn, en Path of Exile. Maar deze ontwikkelingen zijn heel fijn om te zien en ik kijk er naar uit om ze te spelen. Moet wel zeggen dat sinds Path of Exile 2 er is, ik amper nog Last Epoch heb gespeeld (en al helemaal geen Grim Dawn, die het toch af moest leggen tegen aandacht voor Last Epoch pre-PoE 2) maar de game beviel mij zeer goed op een paar aspecten.
Grim Dawn is ook echt fantastisch en verdient wat mij betreft veel meer krediet dan het krijgt. Maar door tijdsgebrek kom ik er helaas ook niet aan toe en LE komt dan toch op de eerste plek als ik moet kiezen d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:00:
[...]

Omdat je een beperkte hoeveelheid tijd hebt en dus móet kiezen. Hetzelfde als met boeken; je kunt uitrekenen -als je überhaupt leest- hoeveel boeken je tot je in je leven kunt lezen. Als ik de 85 haal heb ik nog 42 jaar te gaan, en als ik gemiddeld drie boeken per jaar lees, betekent dat mijn pool van boeken die ik ooit ga lezen 'maar' 126 is. Dat maakt de keuze van "welk boek nu" ineens veel relevanter -- en hetzelfde geldt voor games en uren te besteden.
Klopt maar als je het ene boek uit hebt begin je ook aan de andere .. het is niet zo dat LE en PoE boeken zonder einde zijn :P Daarom bestaan er seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:03:
[...]

Klopt maar als je het ene boek uit hebt begin je ook aan de andere .. het is niet zo dat LE en PoE boeken zonder einde zijn :P Daarom bestaan er seizoenen.
Ik gebruikte het boek-voorbeeld om tastbaarder te maken dat "tijd" een schaars en eindig goed is en dat wanneer je het één speelt, je niet het ander kunt spelen. Of lezen. Of wat dan ook. En dat je daarom wel keuzes móet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:06:
[...]

Ik gebruikte het boek-voorbeeld om tastbaarder te maken dat "tijd" een schaars en eindig goed is en dat wanneer je het één speelt, je niet het ander kunt spelen. Of lezen. Of wat dan ook. En dat je daarom wel keuzes móet maken.
ja snapte ik hoor :P was gewoon een smartass aan het uithangen :+

Daarom is D4 ook helemaal uit de running voor mij. ga daar geen tijd voor maken maar dat is ook omdat die gewoon een stuk slechter is naar mijn mening dan de overige ARPG's.
.
Als die beter was maak ik er ook meer tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het helpt ook niet mee dat ARPG's nogal tijdrovende games zijn. Hoe vaak ik de vogeltjes wel niet weer heb horen fluiten en 't schijnbaar alweer ochtend was :+

Ben nu een shatter strike spellblade aan het levellen _O_ Mega vet die mix van een spell based class + melee.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:42:
Het helpt ook niet mee dat ARPG's nogal tijdrovende games zijn. Hoe vaak ik de vogeltjes wel niet weer heb horen fluiten en 't schijnbaar alweer ochtend was :+

Ben nu een shatter strike spellblade aan het levellen _O_ Mega vet die mix van een spell based class + melee.
Ik vond druid echt mega vet in Last Epoch. ook de enige class eigenlijk die ik op hoog level gespeeld hebt.
Voelde heel uniek aan compared met druids uit andere games.

Kijk daarom ook wel uit naar Druid in Poe2.

Denk dat ik met Seizoen 2 eens voor een sentinel class ga. Void Knight of Paladin.
Zoek een wat tanky class denk ik.

Runemaster oogt ook heel vet vind ik alleen heb ik het idee dat ik die class te moeilijk vind en het niet snap ofzo haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:09:
[...]

Ik vond druid echt mega vet in Last Epoch. ook de enige class eigenlijk die ik op hoog level gespeeld hebt.
Voelde heel uniek aan compared met druids uit andere games.

Kijk daarom ook wel uit naar Druid in Poe2.

Denk dat ik met Seizoen 2 eens voor een sentinel class ga. Void Knight of Paladin.
Zoek een wat tanky class denk ik.

Runemaster oogt ook heel vet vind ik alleen heb ik het idee dat ik die class te moeilijk vind en het niet snap ofzo haha
Sentinel krijgt een rework dus zeker een aanrader om daar mee aan de slag te gaan. Ga ik zelf ook doen, Paladin is immers binnen het rpg genre altijd al mijn favoriete class geweest _/-\o_

Runemaster is niet zo lastig zodra je de rune combos een beetje door hebt. Visueel ook mega flashy!

Las dat de mtx in LE voortaan ook in de character screen zichtbaar zullen zijn met de nieuwe patch _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:14:
[...]

Sentinel krijgt een rework dus zeker een aanrader om daar mee aan de slag te gaan. Ga ik zelf ook doen, Paladin is immers binnen het rpg genre altijd al mijn favoriete class geweest _/-\o_
Oh dat is leuk :) niet dat ik referentie heb met de oude sentinel haha maar in ieder geval zal een rework met een reden gedaan zijn natuurlijk :P en de class alleen maar ten goede komen zou je denken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Weer een mooie dev stream gister met wat showcases van items & crafting. Veelbelovend _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:59:
[YouTube: Exclusive Last Epoch Season 2 Developer Podcast on Items, Endgame, and MORE!]

Weer een mooie dev stream gister met wat showcases van items & crafting. Veelbelovend _/-\o_

Gisteren de game weer gedownload en even ingelogd om naar mijn characters te kijken.
Had alleen de characters nog in hardcore staan die nog leefde maar toen bedacht ik mij wel dat LE echt een stukje makkelijk was dan PoE :P koste me een stuk minder deaths en veel verder gekomen in endgame ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik hoop dat de map-close stutter eruit is gehaald in de nieuwe patch. Super irritant dat het er ZO lang in heeft gezeten.

Het interview is wel een enorme dikke W trouwens, zo te zien. ben wel heel benieuwd naar season 2.

[ Voor 29% gewijzigd door Visgek82 op 10-04-2025 15:45 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Patch notes: https://forum.lastepoch.c...-erased-patch-notes/75247

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Domme ik die afgelopen week vrij had. Had ik toch wat beter moeten plannen maar soit :P

[ Voor 16% gewijzigd door London op 11-04-2025 18:08 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb nu al minimaal 5 builds gezien die ik wil spelen. Drukke tijden op komst :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice video die patch overview :D ik krijg er ook echt zin in

Ziet er bijna als een nieuwe game uit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:43:
Nice video die patch overview :D ik krijg er ook echt zin in

Ziet er bijna als een nieuwe game uit :P
Absoluut, het is echt alsof er 3 of 4 seasons in 1x uitkomen. Mag ook wel natuurlijk want er heeft best een lange tijd gezeten tussen season 1 en 2. Judd zei ook in de stream gister dat de volgende seasons aanzienlijk sneller zullen komen.

De stream gister met ActionRPG:

Ook een mooie showcase aan het eind van de grafische update. Met name de monolith is echt super vet geworden met de transities tussen de verschillende paths.

Hier kun je dat zien in een filmpje: https://www.reddit.com/r/...nolith_areas_are_amazing/

Mtx gaan ook offline beschikbaar komen zei Judd, wel mooi (y) En vind de alt QoL changes ook top. Voortaan alle monoliths gelijk unlocked op je alt als je ze op je main een keer gedaan heb. Moet je ff 1x een monolith doen en je hebt gelijk empowered unlocked (y)

[ Voor 19% gewijzigd door London op 12-04-2025 09:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Raxx to the rescue voor de samenvatting :D

Ik ga starten met een sentinel heb ik besloten. Paladin heeft ook een rework gehad dus ben heel benieuwd :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:58:
[YouTube: Last Epoch Season 2 Full Patch Notes and Final Interview Summary]

Raxx to the rescue voor de samenvatting :D

Ik ga starten met een sentinel heb ik besloten. Paladin heeft ook een rework gehad dus ben heel benieuwd :D
Cool ik had ook sentinel bedacht. twijfel nog tussen Paladin of Forge Guard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:55:
[...]

Cool ik had ook sentinel bedacht. twijfel nog tussen Paladin of Forge Guard
Mastery respeccen wordt ook een ding nu dus je kan altijd nog switchen als je later twijfelt :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zijn we er al uit wat het gaat worden als starter? 99% zeker Judgement Paladin hier :D Paladin was al wel vrij zeker alleen de specifieke build nog niet. Maar de Judgement build van Maxroll ziet er echt heel erg vet uit :o

https://maxroll.gg/last-e...s/judgement-paladin-guide

Maar ben ook nog altijd aan het kijken naar een smite build met javelins ofzo. Hopelijk komen de theorycrafters nog met leuke dingen op de proppen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik denk dat ik voor Forge Guard ga maar Paladin rule ik ook nog niet uit omdat het die rework gehad heeft... niet dat ik het eerder wel gespeeld heb :P maar het klinkt gewoon wel goed.

Zie dat judgement paladin nu nr 1 staat volgens maxroll ? :P dan zal die vast wel een nerf krijgen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 13:31
Ik denk dat ik de nieuwe league maar weer start met de ballista falconer. Lekker simpel en snel om naar de monoliths te komen. Daarna maar eens zien of ik nog een karakter begin.

PoE2 en LE ga ik maar afwisselen, denk ik.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Launch day! Vergeet niet dat je ook Twitch drops kunt krijgen door een paar uur naar een deelnemend kanaal te krijgen of een sub te schenken.

Hoop echt dat de servers het houden maar vrees het ergste. Scheelt voor mij dat mijn wekker morgen om 3 uur gaat dus ik kan sowieso niet lang proberen :P Maar wel ruim 3 dagen weekend dus hopelijk kan ik dan wat uren maken.

Heb de support pack ook al binnen (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:16:
Launch day! Vergeet niet dat je ook Twitch drops kunt krijgen door een paar uur naar een deelnemend kanaal te krijgen of een sub te schenken.

Hoop echt dat de servers het houden maar vrees het ergste. Scheelt voor mij dat mijn wekker morgen om 3 uur gaat dus ik kan sowieso niet lang proberen :P Maar wel ruim 3 dagen weekend dus hopelijk kan ik dan wat uren maken.
Mijn Twitch drop Docker staat al aan met LE op prio :P 8)7

Hoop ook dat de servers het houden. Kan me alleen niet meer zo goed herinneren hoe het ging met de launch van LE. Was volgens mij ook niet probleem loos toch? volgens mij bestaan daarom die "offline characters" op mijn account haha.

Weet nog steeds niet wat ik wil spelen. Wil wel graag een build die het net even wat beter doet in HC qua survivability.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
Tijdens de launch waren de servers redelijk gesmolten. Eleventh Hour Games zegt dat ze veel verbeterd hebben in de tussentijd. Ik hoop het.

Survivability met de rogue is lastig van wat ik zie in de stream bij Raxx (pre- patch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Patch is te downloaden, 7.3gb! Veel plezier allemaal, hopelijk een smooth launch :D

Error LE-52, wat voorspelbaar weer >:)

[ Voor 20% gewijzigd door London op 17-04-2025 18:12 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

LE-52 :( Hopelijk niet weer een 1.0 launch

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

FiraNove schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:13:
LE-52 :( Hopelijk niet weer een 1.0 launch
Gaat prima nu! Ben level 6 en het ziet er echt fantastisch uit _/-\o_ Dikke verbetering grafisch.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:02:
[...]

Gaat prima nu! Ben level 6 en het ziet er echt fantastisch uit _/-\o_ Dikke verbetering grafisch.
Wrijf 't er maar in, klojo :D -- Ook hier een LE-52 galore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JTuSuN2Lq7ZpS9nMgNB2vZzUHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czI1aTYrWyJMnwDkKrjq33mq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ik ben nu level 13 , ben een sentinel begonnen. Gaat heel erg goed. wat opvalt is dat de game er echt een stuk frisser en beter uit ziet, tevens is de performance naar mijn idee ook echt beter. Draai uiteraard met alles op zijn hoogst, maar heb ook het idee dat er veel minder (of eigenlijk geen) microstutters meer in het spel zitten.

Je ziet in de hubs ook wel echt veel spelers en de chat is behoorlijk levendig.

[ Voor 11% gewijzigd door Visgek82 op 17-04-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Van 6 tot 8 lekker kunnen spelen zonder server issues. Ook wat nieuwe MTX gekocht. Hoop day de servers zo weer meewerken als de kinderen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Ik snap niet dat mensen zeggen dat de graphics verbeterd zijn? Zijn net hetzelfde als voorheen als je't mij vraagt.

Veel micro stutter ook, gaat dit beteren als de servers minder hammered worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
SideShow schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:20:
Ik snap niet dat mensen zeggen dat de graphics verbeterd zijn? Zijn net hetzelfde als voorheen als je't mij vraagt.

Veel micro stutter ook, gaat dit beteren als de servers minder hammered worden ?
Het verschil is heel duidelijk te zien. De stutters kan ik niet verklaren. Mss drivers? Heb draait hier iig super smooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Echt een smooth launch in mijn optiek. Eerste uur wat server issues maar daarna toch dikke prima. Gisteravond tot lvl 30 gekomen en echt genoten (y)

Straks uit werk gelijk weer verder. Vind de grafische verbeteringen echt zo goed gedaan en ook de controller support is flink verbeterd. Wasd nog niet echt getest maar controller bevalt prima.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 04:59:
Echt een smooth launch in mijn optiek. Eerste uur wat server issues maar daarna toch dikke prima. Gisteravond tot lvl 30 gekomen en echt genoten (y)

Straks uit werk gelijk weer verder. Vind de grafische verbeteringen echt zo goed gedaan en ook de controller support is flink verbeterd. Wasd nog niet echt getest maar controller bevalt prima.
Idd, wat kleine hiccups maar voor de rest prima, hoop dat het zo blijft. Er waren op de piek toch zo'n 165k online geloof ik. Ik ging om 20:30 eruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
SideShow schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:20:

Microstutters ook geen last van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben er nog steeds niet uit welke class ik nou wil gaan hahah.

Misschien maar gewoon sentinel blijven |:( 8)7
Twijfel tussen Forge Guard of Void Knight.

Wel heel nice dat je nu kan wisselen van Mastery trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Gisteravond ook begonnen met een sentinel, speelt lekker! Volgens mij is controller support ook veel beter dan het was... Herinner me niet meer heel precies maar volgens mij kon je voorheen niet alles doen met controller, nu wel. Ook voelt het nu smooth wat voorheen niet was, al speel ik nu ook melee wat ook anders is natuurlijk.

Wel had ik vrij snel na starten een disconnect gevolgd door crash to desktop, daarna in offline gestart.

Weet iemand of er nog een reden is om toch online te spelen als je nooit wil gaan traden of samen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Finraziel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:51:

Weet iemand of er nog een reden is om toch online te spelen als je nooit wil gaan traden of samen spelen?
Eigenlijk niet nee tenzij je geeft om cosmetics en leaderboards. En de chat natuurlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 18-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:57:
[...]

Eigenlijk niet nee tenzij je geeft om cosmetics en leaderboards. En de chat natuurlijk :P
Voor mij is traden toch wel fijn om in ieder geval als optie achter de hand te hebben, hoewel ik er een haat-liefde verhouding mee heb. Maar ik moet zeggen dat sinds Path of Exile 2 ik veel positiever tegen traden sta, omdat ik zoveel goede ervaringen heb gehad met traden -- op de door sommigen verguisde manier notabene.

En eerlijk: ook de chat is wel fijn om op de achtergrond te hebben om te lezen tijdens het grinden en soms even inhaken met een korte break, beetje trollen en flamen (op een nette manier) kan wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:50:
Ik ben er nog steeds niet uit welke class ik nou wil gaan hahah.
Gisteravond heb ik van alle classes vast een naam weten te reserveren (tot mijn verbazing was Weatherwax voor mijn Acolyte nog vrij, evenals Rincewind voor mijn mage w00p w00p! 'Vetinari' was al wel in gebruik, maar Havelock_Vetinari niet. Dus dan die maar. En natuurlijk een van mijn favorieten, 'Voorhamer' voor melee characters was nog beschikbaar teehee!)

Ben nu met de Sentinel level 6 maar weet nog niet of ik daar mee door wil gaan. Het is wel fijn dat currency shared is en dat de game zo lekker zorgeloos wegspeelt. Wel vind ik de characters meer 'floaty' dan ik mij herinner (?) maar ik weet niet of mijn geheugen in orde is.
Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:50:Wel heel nice dat je nu kan wisselen van Mastery trouwens!
Ja, ik vind dit ook een heel prettige change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Mijn Runemaster tot 55 gebracht maar ben niet erg onder de indruk van de build die ik heb gekozen. Wellicht toch maar een Sentinel proberen, ook al heb ik die vorige seizoenen al te veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik speel nu ook met de WASD movement trouwens. Ben nog geen nadeel tegen gekomen in deze game. In PoE2 gebruikte ik het ook dus was er inmiddels aan gewent. Kan me niet herinneren dat dit er vorig jaar ook in zat. Heet ook nog een beta functie ingame dus denk dat het nieuw is. Wel blij mee.

Is moeilijk om weer te switchen altijd vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

WASD is iets dat ik nog moet uitproberen maar ik kan mij de gameplay maar lastig voorstellen (hoe regel je skills met je linkerhand!) omdat ik vastgeroest KBM-speler ben :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:34:
WASD is iets dat ik nog moet uitproberen maar ik kan mij de gameplay maar lastig voorstellen (hoe regel je skills met je linkerhand!) omdat ik vastgeroest KBM-speler ben :x
WASD om te lopen en skills zijn QERF+Rightclick

Je hebt 4 vingers op je linkerhand om de toetsen mee te gebruiken dus is makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik voel me echt stom maar je kon bij dit spel toch ook gewoon disenchanten/salvagen? ik weet gewoon niet meer hoe dat ging in game :P weet wel dat je die bag had met materials er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:23:
Ik voel me echt stom maar je kon bij dit spel toch ook gewoon disenchanten/salvagen? ik weet gewoon niet meer hoe dat ging in game :P weet wel dat je die bag had met materials er in.
Runes of Shattering. Maar ik kan mij herinneren dat je vrij laat (hoge tier affixes) pas gaat shatteren als je affixes hebt op een item die je wil bewaren (of tenminste een kans daarop wil hebben).

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste