Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Bosmonster schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:17:
[...]

Onderschat ook niet andere defensives, zoals armor, endurance, glancing blows, damage reduction, dusk shrouds, etc

Bij levelen kiest men vaak voor alle damage nodes.
Dat onderschat ik zeker niet! Bijvoorbeeld bone armor heb ik doorgespecct op defense en triggert op transplant. Het erbij pakken van nieuwe mitigations en daar ook iets voor opgeven doe ik liever niet, hoewel ik natuurlijk prima DPS wil inleveren voor survivability -- maar niet ten koste van weer andere mitigatie. ik houd niet zo van jack of all trades met mitigations. Liever een paar goed, dan bijna alles een beetje. Dat kan wel permanente kwetsbaarheden opleveren maar dat is meestal dusdanig situational dat het te doen is met een andere speelwijze of gewoon overslaan.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
London schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Ja maar het levellen van een necro is wel clunky moet ik zeggen. Ik had zelf de maxroll levelling guide gevolgd en vond dat niet fijn spelen met steeds skills wisselen op je hotbar enzo. Maar vanaf level 65 is het smooth sailing (y)
Tot nu toe vind ik het stiekem wel leuk, minions die alles slopen. Maar ik ben nog niet bij het skills wisselen punt aanbeland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
In kan niet kiezen wat ik nou leuker vind. Falconer of Druid of Paladin.. Alle hele andere speelstijl maar allemaal leuk.

Speel ze continue alle 3

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 09-03-2024 08:48 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:47:
In kan niet kiezen wat ik nou leuker vind. Falconer of Druid of Paladin.. Alle hele andere speelstijl maar allemaal leuk.

Speel ze continue alle 3
Wat is het probleem? :D Als je maar plezier hebt (y)

Net empowered monos unlocked op m'n necro. Tijd om even goed los te gaan en hopelijk wat uniques met lp te scoren 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zo, eindelijk door die drab story heen. Interesseerde me echt geen hol, vond het dan ook niet zo leuk spelen. Nu ben ik terechtgekomen in end of times ofzo waar ik allemaal kleine "riftjes" moet doen. Gisteren echt een leuke gamesessie gehad hoor. Mn sentinel echt leuk kunnen upgraden, ik ga voor een eigen build, wou enkel en alleen physical en melee. Of ik mezelf daarmee volledig heb gimped ... we zullen zien. In elk geval is het nu wel leuk. Die weerseffectjes daar zijn ook tof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waar de story over gaat, iets met tijd in ieder geval. :P Toch vind ik de campaign prima te doen en ben ‘m nu voor de tweede keer aan het doorlopen, iets waar ik niet aan moest denken in bijvoorbeeld D4.
Alle idol slots zijn weer in de pocket en kan die +1 stats niet laten liggen natuurlijk. 8) Daarna eens kijken hoever ik op met mijn mage kom zonder afgeleid te worden door interesse in andere classes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
London schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Wat is het probleem? :D Als je maar plezier hebt (y)

Net empowered monos unlocked op m'n necro. Tijd om even goed los te gaan en hopelijk wat uniques met lp te scoren 8)
Oh plezier heb ik zeker!

Maar zou graag een keus voor main willen maken en daarmee verder door pushen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een video gemaakt van een Julra T4 (!) kill op m'n level 83 (!) Necromancer :*)

_/-\o_

Geïnspireerd door de gabber in het flabber filmpje: Ik loop alleen maar rondjes :D

[ Voor 16% gewijzigd door London op 09-03-2024 16:21 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist vorige week niet waarom ik die eerste monolith questen niet kon afronden en antwoorden hier hielpen ook niet. Wat blijkt, ik moest gewoon op de quest klikken in de quest log om direct naar de quest monilith te gaan :X ... altijd leuk een nieuwe game haha.

Sorc bevalt nog steeds heel goed. Op naar 70 en over naar fire.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Zo zo, eindelijk (als in ik ben er nu pas voor het eerst met een poppetje, heeeeeeel veel alts gehad) lagon plat , op de 2de try was ie klaar. met een simpele sentinel build , rive/judgement. heerlijke speelstijl btw , had van tevoren mijn resistances capped en dan stelt het niet zo gek veel voor heb ik het idee. Op naar endgame? geen idee wat er nu gaat komen dan.

oh, de campagne is blijkbaar nog niet klaar? cool . dan gaan we rustig door

[ Voor 22% gewijzigd door Visgek82 op 10-03-2024 14:24 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Visgek82 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:19:
Zo zo, eindelijk (als in ik ben er nu pas voor het eerst met een poppetje, heeeeeeel veel alts gehad) lagon plat , op de 2de try was ie klaar. met een simpele sentinel build , rive/judgement. heerlijke speelstijl btw , had van tevoren mijn resistances capped en dan stelt het niet zo gek veel voor heb ik het idee. Op naar endgame? geen idee wat er nu gaat komen dan.

oh, de campagne is blijkbaar nog niet klaar? cool . dan gaan we rustig door
Lagon is idd niet de eindbaas :P
Ja als je resistance cap heb is het een heel stuk makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 10-03-2024 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende patch zouden de stash prijzen flink omlaag gaan. Ze spreken over 50% of meer. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:14:
Volgende patch zouden de stash prijzen flink omlaag gaan. Ze spreken over 50% of meer. Iets om rekening mee te houden.
Oh Nice zeg! dat klinkt goed. Ik zit nu op 50k volgens mij voor de volgende maar daarom nog niet meer gehaald. Merk dat ik dat wel graag wil nu ik meerdere characters meer speel :)

Hou het in de gaten. Ben benieuwd of er restitutie is voor mensen die X of Y aantal tabs al hebben gehaald :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik las even dat ze omhoog zouden gaan en niet omlaag, en voelde mijn bloeddruk al omhoog gaan :+

Gelukkig gaan ze omlaag, fijn nadat de arena keys gernerfed zijn. Vind 300k per tab (en stijgende natuurlijk) best flink, maar met de arena keys ging het nog wel. Tabs is eigenlijk het enige waar ik gold aan spendeer dus dat de prijzen omlaag gaan doet mij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Nou inderdaad, ik was al aan het terugschroeven op runes of shattering met het oog op meer stash tabs :D Ik had al de dump van arena keys op 6.5k gemist jammer genoeg, dat had ook fijn geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Klauwhamer op 11-03-2024 10:26 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bewaren jullie trouwens ook alle exalts en Uniques? Begint een aardige bende te worden in mijn stash maar weet nog niet genoeg van de game om keuzes te maken. :P

En begin ik gek te worden of zijn er soms quests echo’s die je afrondt en vervolgens weer gedaan moeten worden in een volgende speel sessie? 8)7 Bug?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:33:
Bewaren jullie trouwens ook alle exalts en Uniques? Begint een aardige bende te worden in mijn stash maar weet nog niet genoeg van de game om keuzes te maken. :P

En begin ik gek te worden of zijn er soms quests echo’s die je afrondt en vervolgens weer gedaan moeten worden in een volgende speel sessie? 8)7 Bug?
Ik bewaar idd veels te veel. Exalteds sowieso maar meer omdat ik nog geen tijd heb genomen ze uit te zoeken en kijken of het iets goeds is enzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek

Uniques bewaar ik er 1 per stuk van en exalts vanaf tier 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35

Van exalts bewaar ik iedere T7 en iedere dubbele T6 (en hoger), en goede T6 rolls. Van uniques bewaar ik iedere 1e van een unique. Als ik een nieuwe krijg vergelijk ik de rolls van de stats en bewaar dan de beste roll. Als de unique LP heeft, dan bewaar ik die sowieso en bewaar die dan zonder LP niet meer. Als ik veel uniques met 2 LP of hoger heb, dan bewaar ik die met maar 1 LP ook niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het begint een... behoorlijke collectie te worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjUFYHSY5L9NGc_yZGpoHKGyFRg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BZeRo67eNRI7S3RuazB4XX0C.png?f=fotoalbum_large

Maar qua exalts heb ik de meeste weggefilterd inmiddels. Ik zie alleen nog tier 7's en exalts met affixes die goed zijn voor m'n huidige build. Ik ben gestopt met letten op exalts voor andere builds. Je krijgt zoveel goede items dat dat het niet waard is.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LVL87 beastmaster hier, ik ben een paar dagen begonnen met empowered monos.
In het begin was het best lastig om door sommige mobs heen te komen, resists waren vooral een ding.
Daarom heb ik meteen de eerste gedaan die tot 75% void resist blessing kan geven, de volgende word de 75% lightning resist blessing.

Er zijn 2 dingen die het spelen een stuk makkelijker maakte:
1: een klein beetje Ward scheelt al een hoop.
2: een schild

Het word nog flink finetunen, met maar 1.5k HP val ik nog af en toe dood neer bij sommige bazen. Aan de andere kant kun je bij sommige rondjes lopen en hoef je zelf niets te doen :)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
reeeh, al aardig wat chars verloren op HC. veel te overmoedig :P.

Verste wat ik ben gekomen is met een Warlock (iig tot de monos, lagon boss aldaar).

Runemaster dood op laatste boss in campaign.
Sorcerer dood al onderweg naar lagon.

Het is ook vaak echt een oneshot, niet genoeg ward of iets. van heleboel hp naar 0. resist is op alle fronten op 75%. Maar dan sta ik daar gewoon in het midden van een mob groep te staan meppen of wat ook. Niet doen! :P. Affijn, op naar de volgende char.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sorc is inmiddels 70 en overgegaan naar fireball build. Is toch weer enorm wennen na al die tijd static orb en ben dan ook regelmatig neergegaan na de switch. :P Denk dat het op lange termijn wel een leuke build is maar voor nu even extra zand happen. Zit nog wat te stoeien met teleport aangezien je daarmee het gevecht zou moeten beginnen, voelt wat contra-intuïtief om daarmee er in te 'duiken'.
Meteor klapt hard overal op. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44
Nieuwe patch:
https://forum.lastepoch.c...h-1-0-3-patch-notes/68385

Stash tabs zijn nu goedkoper:
Stash tabs beyond the first 6 previously cost 10000 more than the previous tab. Now stash tabs 7 to 16 cost 2500 more than the previous tab, and stash tabs beyond the first 16 cost 5000 more than the previous tab. This results in the cost of large numbers of stash tabs being reduced by around 50%
Verder een hoop bug fixes, waaronder

* Fixed a bug where Profane Veil’s Vampiric Pool gave 40% of the consumed minion’s maximum health as ward, instead of the listed 4%

* Fixed a bug where Runemaster’s passive node Sanguine Runestones’s threshold bonus (15% of health regen applies to ward) was scaling with points allocated

Verder werkt Cloud Gatherer nog maar bij 1 Smoke Bomb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:07
Net de game gekocht via steam.
Wil opstarten, krijg een LE-52 melding.
Staat op internet van alles hierover, zelfs dat de game geblocked zou kunnen zijn door de ISP ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Jeroenzer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:35:
Staat op internet van alles hierover, zelfs dat de game geblocked zou kunnen zijn door de ISP ?
Lijkt iets met de meest recente patch te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DYfagrP.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Is het weer zover na een patch? Begint traditie te worden. ;)
Morgen stashtabs inkopen en de boel eens sorteren want het is momenteel een bende in mijn kistje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:41:
Is het weer zover na een patch? Begint traditie te worden. ;)
Morgen stashtabs inkopen en de boel eens sorteren want het is momenteel een bende in mijn kistje. :P
Ik kreeg net ook een erreur tijdens de inlog, Steam herstarten fixed it. En nu zit ik binnen en ga ik Heel Veel Stash Tabs kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
net op de verkeerde manier geleerd dat 3 leg potential

3 stats overneemt en niet 3x 1 stat van een item.

helaas kan ik mijn relic nu weg gooien.
en mijn backup relic net verloren tijden het uitswappen met arena boss (drop ipv equip)
en na een paar klappen ko.. terwijl item op de grond lag :P

nouja kan ik weer ergens voor farmen

[ Voor 12% gewijzigd door eehbiertje op 14-03-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
eehbiertje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:56:
net op de verkeerde manier geleerd dat 3 leg potential

3 stats overneemt en niet 3x 1 stat van een item.

helaas kan ik mijn relic nu weg gooien.
en mijn backup relic net verloren tijden het uitswappen met arena boss (drop ipv equip)
en na een paar klappen ko.. terwijl item op de grond lag :P

nouja kan ik weer ergens voor farmen
Oei een 3LP item bricken is wel zonde zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik moet mij überhaupt nog inlezen in dat gedoe met LP en omtoveren van stats. Vooralsnog heb ik nog maar een handjevol LP2-items gevonden dus nou ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk iedere patch nieuwe bugs ipv minder. Dit maal op mijn Beastmaster hetzelfde als op Sorc, een bepaalde Monolith quest die na completion de volgende dag op eens niet meer complete is, zelfde dus. Daarboven op lijkt Warcry opeens niet meer te vriezen zoals gekozen in de talents gekozen. Ben benieuwd wat de komende dagen nog meer tevoorschijn komt. Dit dus: https://forum.lastepoch.c...-warcry-not-working/68457

Stash alvast wat uitgebreid vanmorgen dat dan weer wel. 8)
Zit inmiddels weer vol in mijn BM, miste de companions.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44
Jeroenzer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:35:
Er is vanmorgen een nieuwe patch uitgekomen dit dit probleem verhelpt. Bleek alleen voor te komen bij nieuwe spelers.

Erg naar dat dit je eerste ervaring is met het spel.
Hello Travelers.

We are aware of an issue causing new accounts to encounter an LE-52 error upon trying to enter character creation/login for the first time. Existing accounts and characters are not affected. We are investigating and will provide an update within one hour.

Update 03:24:00: We have a strong lead on the issue which we are currently pursuing. We will check back in with another update within the next hour.

Update 04:24:00: We've released a small client update to fix the LE-52 for new accounts - Patch 1.0.3.1. If you are experiencing this issue, please restart steam and download the patch. Thank you for your patience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
turambar schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Er is vanmorgen een nieuwe patch uitgekomen dit dit probleem verhelpt. Bleek alleen voor te komen bij nieuwe spelers.

[...]
Nouja, ik baalde gister wel...Wilde er echt voor gaan zitten.
Maargoed, ik lees verder alleen maar goede dingen dus laat me niet tegen houden hier in :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jeroenzer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Nouja, ik baalde gister wel...Wilde er echt voor gaan zitten.
Maargoed, ik lees verder alleen maar goede dingen dus laat me niet tegen houden hier in :)
Nee, zeker niet doen. Voor mij is dit voorlopig dé ARPG en alleen Path of Exile 2 kan daar misschien verandering in brengen, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. De Diablo-franchise is dood en begraven inmiddels (alle 'nieuwe content'-reviews zijn dermate dramatisch dat ik ook niet meer op ga wachten en ik voel ook geen behoefte meer om de ontwikkeling te volgen).

De problemen en bugs vind ik vooralsnog niet opwegen tegen het pure speelplezier dat LE biedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De goede communicatie en de passie van het team zorgen er ook voor dat ik meer kan hebben. Wanneer een megabedrijf als Blizzard waar het geld via een rode loper tegen plinten klotst fout nummer zoveel laat zien ben ik daar anders in.
Als je ziet wat deze game biedt voor dat bedrag. Dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Nee, zeker niet doen. Voor mij is dit voorlopig dé ARPG en alleen Path of Exile 2 kan daar misschien verandering in brengen, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. De Diablo-franchise is dood en begraven inmiddels (alle 'nieuwe content'-reviews zijn dermate dramatisch dat ik ook niet meer op ga wachten en ik voel ook geen behoefte meer om de ontwikkeling te volgen).

De problemen en bugs vind ik vooralsnog niet opwegen tegen het pure speelplezier dat LE biedt.
Ik zie wel eens een video voorbij komen van de game en dan krijg ik gelijk zin in LE. Weet niet wat D4 gaat brengen in de toekomst dus weet niet of ik de game weer eens ga oppakken. Voor nu, 0 intentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Same, en dat heeft LE ook met zich mee voor mij. Dat het gewoon 35 euro vraagt en klaar :P Verwacht wel dat in de toekomst meer mooiere microtransactions gaan komen anders is het niet door te ontwikkelen uiteindelijk natuurlijk maar dit is gewoon een geweldige game voor die 35€
Klauwhamer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Nee, zeker niet doen. Voor mij is dit voorlopig dé ARPG en alleen Path of Exile 2 kan daar misschien verandering in brengen, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.
Ik denk persoonlijk dat PoE2 dat wel gaat doen :P maar niet zo zeer dat het de enige arpg voor mij gaat zijn maar gewoon een season swap tussen beide. Want wat we van PoE2 al te zien hebben gekregen ziet er ook wel erg goed en gaaf uit hoor. Qua systemen dan imo. En ze zijn zelf ook bewust dat ze het toegankelijker en makkelijker te spelen moeten maken dan PoE 1 na 10 jaar doorontwikkeling is.

En verwacht dat GGG genoeg kijkt naar Last Epoch om inspiratie op te doen ook hoe dingen misschien beter kunnen bij PoE, Iets wat blizzard gewoon niet meer lijkt te doen ofzo en altijd zelf het wiel opnieuw probeert uit te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vooralsnog is de aantrekkingskracht voor mij dat LE alleen leaderboards koppelt aan cycles (c.q. seasons) en dat nieuwe content beschikbaar wordt voor iedereen. Ik weet niet precies hoe Path of Exile 2 dit regelt, maar ik kreeg vrij snel een 'burn out' [van Path of Exile] omdat ik domweg niet zo gek veel kan spelen (en daarbij: ook niet echt zin heb om uren te metagamen op builds (en crafts), om te voorkomen dat je na een X-aantal uur ontdekt dat je character gebrickt is en over anderhalve week een nieuw seizoen start met een wipe). Uiteraard ga ik Path of Exile 2 wel spelen en proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Klauwhamer op 14-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59
[...]

[...]
Ah ik had de game gisteren ook gekocht. Ook al even wat zitten zoeken en kwam inderdaad verschillende mogelijke oorzaken tegen; vpn, blocked door ISP, etc. Toen maar even een uurtje offline gespeeld :)

Vanavond nog eens proberen!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:32:
Vooralsnog is de aantrekkingskracht voor mij dat LE alleen leaderboards koppelt aan cycles (c.q. seasons) en dat nieuwe content beschikbaar wordt voor iedereen. Ik weet niet precies hoe Path of Exile 2 dit regelt, maar ik kreeg vrij snel een 'burn out' [van Path of Exile] omdat ik domweg niet zo gek veel kan spelen (en daarbij: ook niet echt zin heb om uren te metagamen op builds (en crafts), om te voorkomen dat je na een X-aantal uur ontdekt dat je character gebrickt is en over anderhalve week een nieuw seizoen start met een wipe). Uiteraard ga ik Path of Exile 2 wel spelen en proberen.
Vind ik ook een heel sterk punt van de game. Je character voelt niet als “tijdelijk” aan wegens het volgende seizoen. In D4 heb ik daardoor een mindere band met characters want ik weet dat ze in de koeling gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Vind ik ook een heel sterk punt van de game. Je character voelt niet als “tijdelijk” aan wegens het volgende seizoen. In D4 heb ik daardoor een mindere band met characters want ik weet dat ze in de koeling gaan.
Precies! Met de uurtjes die ik bij elkaar moet sprokkelen links en rechts voelt toch ieder half uurtje leuk en zinvol en ben ik daadwerkelijk de game aan het spelen. Voor mij is dit zwaarwegend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Gisteravond was er een disussie in general chat over het wel/niet volgen van guides en waarom mensen dat wel/niet doen.
Ik vond het wel vermakelijk, anderen die beslissen hoe je moet spelen.

Gisteren voor het eerst de duplication rune gekregen, ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet doen.
Waarschijnlijk is het verstandigst om die te gebruiken op iets exalted dat ik gebruik en óók op LP2-3 gear wil zetten. Een ring dan?

Hebben jullie tips? Dat ding valt niet vaak genoeg om maar wat mee te klooien.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

DaWizza schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:54:
Gisteravond was er een disussie in general chat over het wel/niet volgen van guides en waarom mensen dat wel/niet doen.
Ik vond het wel vermakelijk, anderen die beslissen hoe je moet spelen.
Het mooie aan Last Epoch vind ik juist dat de game duidelijk genoeg is in mechanics en uitleg daar van dat ik niet echt noodzaak voelde om een guide te zoeken en volgen. Dat wil zeggen: wat ik tot nu toe zelf heb geknutseld, werkt. Mogelijk kan het efficiënter en zijn er specifieke nodes die ik over het hoofd heb gezien in samenhang met mijn build, maar soit. In hoofdlijn zitten er volgens mij geen enorme problemen in -- en zelfs als dat wel zo is, valt het relatief eenvoudig te herstellen.

Ik vind verder niet zoveel van mensen die een guide wel of niet volgen. Het belangrijkste is of je plezier hebt in wat je aan het doen bent en dit is niet een game waarbij de impact van de meta opgetekend door de .5% van spelers impliciet bepaalt wat de casuals (moeten) doen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MMORPGs waarbij je domweg geen invite in party krijgt als je niet build X volgt en achievements Y en Z hebt. Dit is voor mij ook wel een doodsteek voor casuals in online games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ja vind dat ook altijd een moedeloze discussie. Gewoon lekker doen waar je zelf vrolijk van word toch :P

Maar wat ik wel zou aanraden aan nieuwe spelers bij last epoch als ze het mij zouden vragen (helemaal als ze softcore spelen) is om het gewoon eens zelf te proberen. Desnoods met een 2e character. Want gauw zijn we geneigd uit gewenning om een guide te zoeken en te volgen terwijl ik er achter kwam dat last epoch heel gebruiksvriendelijk is om het zelf uit te proberen enzo

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 14-03-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
[...]

[...]
Zojuist update gehad.
En kan inloggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Gisteravond weer anderhalf uur kunnen spelen, ik heb nu alle normal-quests af en een goed begin gemaakt aan empowered The Black Sun. Genoeg stability om de quests en final boss te kunnen doen, ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ook een run naar Lightless Arbor gedaan waarbij het mij nog steeds niet helemaal duidelijk is hoe je de eerste fase doorkomt bij de boss, mogelijk heb ik gewoon dat portaal gemist en heb ik daar tijd staan verprutsen terwijl ik al lang door kon :x Ook mijn eerste LP3-item geloot, yay. Niet dat ik er wat aan heb maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
Van veel doodgaan naar 2 chars die op hc klaar staan om monoliths te doen. Warlock en runemaster. Voor de warlock had ik een build van maxroll en voor de runemaster ben ik aan de slag gegaan met een eigen build en lootfilter.

Is kijken hoever ik kan komen. Nog steeds erg veel plezier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor ik ben weer vol in de val getrapt.. Kon het niet laten om nog een char te beginnen haha, dit maal ga ik voor Bladedancer. Al die verschillende builds zijn gewoon te aantrekkelijk om te negeren. Zoveel voldoening die nieuwe skills en talents iedere keer. Eventjes mee kunnen spelen en voelde lekker snel aan, totaal anders dan bijvoorbeeld mijn Beastmaster.
Vind het trouwens best leuk dat Mastery keuze definitief is. Goede reden om nieuwe chars aan te maken. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2024 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:34:
Ja hoor ik ben weer vol in de val getrapt.. Kon het niet laten om nog een char te beginnen haha, dit maal ga ik voor Bladedancer. Al die verschillende builds zijn gewoon te aantrekkelijk om te negeren. Zoveel voldoening die nieuwe skills en talents iedere keer. Eventjes mee kunnen spelen en voelde lekker snel aan, totaal anders dan bijvoorbeeld mijn Beastmaster.
Vind het trouwens best leuk dat Mastery keuze definitief is. Goede reden om nieuwe chars aan te maken. :P
Je kan ook nog een beetje spelen met het feit dat als je bijvoorbeeld beastmaster hebt je dan skill points in de Druid tree stopt zodat je summon spriggan erbij hebt.

Zo kan je nog meer flexibiliteit bouwen :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59
Gisteren ook gestart met m'n eerste online character. Acolyte, 90m gespeeld en momenteel ongeveer lvl10?

Speelt wel lekker weg! Wel even wennen aan alle opties die er zijn met crafting, loot filter, etc :)

(...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ben nu 76 op mn sentinel ... over het algemeen speel ik het wel graag, maar ben nu bezig met die monoliths ... had al Rahyeh die niet lukt, even later krijg je Lagon opnieuw voorgeschoteld... ugh.

Dusja, het is blijkbaar een "boss game". Ik snap niet wat er leuk is aan boss games. Gewone vijanden zijn leuk, bosses zijn een muur die voor je staan. Geen zin in, ik wil een power fantasy, sterker worden door te spelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SideShow schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:09:
Ben nu 76 op mn sentinel ... over het algemeen speel ik het wel graag, maar ben nu bezig met die monoliths ... had al Rahyeh die niet lukt, even later krijg je Lagon opnieuw voorgeschoteld... ugh.

Dusja, het is blijkbaar een "boss game". Ik snap niet wat er leuk is aan boss games. Gewone vijanden zijn leuk, bosses zijn een muur die voor je staan. Geen zin in, ik wil een power fantasy, sterker worden door te spelen...
Wat was het probleem met Rahyeh? Dat gevecht leunt vooral op movement, heb je traversal skills of kan je tijdelijk gympen met extra +movement speed aantrekken? Zorg ook voor een cap op void res. Voor Lagon is het eigenlijk hetzelfde laken een pak. Zorg voor een cap op cold en lightning resistances en ontwijk. Mogelijk is het voor andere classes anders dan voor die van mij (melee vs spellcaster) maar met resistances op orde en over het algemeen "don't stand in green shit" als filosofie kom je echt een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
RIP Atreides, hij was niet de Muad'Dib in mijn geval :P. Lisan al-Gaib!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgHyeIWG6B3Bofp_hBgaMHUCVRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iuH1szjKtK5chXmpQe3Zvjyh.png?f=user_large

Alle resists op max, boel armour. Maar ik doe bijna geen/weinig dungeons. Dus dacht voor de afwisseling ik ga die light dungeon eens doen. Lang verhaal kort, als je niet weet wat je moet doen kan dat ook killing zijn hahaa. Ging dood bij het hart.

Diezelfde dungeon nog maar eens op SC gedaan en toen ging die wel goed. Maar SC is toch stuk minder interessant geworden dus ga maar weer eens kijken op de Warlock die op HC (nog) wel leeft :P.

Wel hele leuke mage mastery die runemaster. Was bezig met zoveel mogelijk ignite/fire/elemental damage.

Heb nu wel heel vaak die campaign doorlopen dus denk als mijn Warlock dood is ik toch wel even stop op HC (als in nieuwe class levelen). Dan bewaar ik nog wat classes voor de volgende cycle :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

SPel is echt bijna onspeelbaar geworden sinds vandaag. De animaties van vijanden werken in 80% van de gevallen niet meer. Erg irritant omdat je dus niet ziet wat een boss gaat doen. Ze staan gewoon stil.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vrijdag vol goede moed begonnen te zijn met missie bladedancer vooral bezig geweest met mijn Sorc haha. Ben alweer afgestapt van een fireball build. Het was de reden om een Sorc te beginnen maar ben gaande weg steeds meer van static orb gaan houden. :P Voelt gewoon heel goed.
Nu maar eens kijken hoe dik ik ‘m in de gear krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:52:
SPel is echt bijna onspeelbaar geworden sinds vandaag. De animaties van vijanden werken in 80% van de gevallen niet meer. Erg irritant omdat je dus niet ziet wat een boss gaat doen. Ze staan gewoon stil.
0 issues vandaag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
OMD schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:52:
Hmm denk een persoonlijke issue ?
Ik heb geen last gehad vandaag eigenlijk (in Online Cycle Hardcore)

edit: aah de sorcerer skill dus. waarschijnlijk frozen maar dat jij de freeze niet ziet ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 17-03-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Ook nog nooit gezien. Gebeurt dus met freeze skills met sorcerer. Gister geen problemen, vandaag onspeelbaar met de sorcerer. Beetje vreemd. In al die jaren nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Ook nog nooit gezien. Gebeurt dus met freeze skills met sorcerer. Gister geen problemen, vandaag onspeelbaar met de sorcerer. Beetje vreemd. In al die jaren nog nooit gezien.
Hmmm wel opvallend. Sinds laatste patch was freeze effect ook verdwenen vanuit de Warcry talent van Beastmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Hmmm wel opvallend. Sinds laatste patch was freeze effect ook verdwenen vanuit de Warcry talent van Beastmaster.
Zijn meer gekke dingen. Ik heb ook heel vaak geen info meer als ik over een skill "hoover". Ik moet dus in het skill menu kijken voor de damage. Dan doet ie het wel en dan weer niet.

Dat soort dingen heb ik echt nooit gehad en is sinds 1.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Ik heb helaas mijn grafische instellingen flink terug moeten schroeven toen ik verder kwam in het spel (Chapter 8 en 9). Ik speel al vanaf begin de game op 4K Ultra settings met zo'n 40-60 fps, prima. Ook tijdens combat liep het prima. In Chapter 8 en 9 en Monoliths krijg ik in combat massive FPS drops naar 12-15 max. Ik speel als Warlock met Chtonic Fissure en Chaos Bolts. Systeem trekt het ineens voor geen meter.
De game zou grafisch "vergevingsgezinder" zijn dan Diablo 4 werd er gezegd, maar het is een kwestie van optimalisatie denk ik (en gemis van DLSS). D4 loopt op 4K Ultra met DLSS dus is niet echt een 1 op 1 vergelijk, maar die draait daarmee 110 FPS.
GPU load is nooit 100% op 4K Ultra (eerder 60-80), en CPU load is 20-23% max. in Last Epoch.
Nu speel ik op 4K Medium en is de FPS uiteraard flink hoger en is het prima te doen, maar ik snap niet zo goed waar ineens het verschil zit tussen de eerdere chapters en de latere. Het wordt nog erger als er toevallig ook nog vuur op het scherm is van een bonfire of ander iets in de scenery. Echt niet te doen.
Ik speel overigens op een AMD 3900X met 32GB en een RTX4070.

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 18-03-2024 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Een week verder met de beastmaster: alle eekhoorns vliegen het scherm over en maken alles kapot. De koptelefoon heb ik niet meer op :P

Er zijn nog maar een paar items die ik wil (chest, gloves, idols) en dan gaan we voor 200+ corruption monos. De dungeons ben ik nog weinig mee bezig geweest. 2 zijn wel duidelijk, hoeveel geld moet ik meenemen voor de vault?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn Sorc is inmiddels 76 en ik begin de gear etc. eindelijk wat beter door te krijgen. Moet altijd even op z’n plek vallen allemaal in een nieuwe game. :P
Was mijn stash wat aan het ruimen en kwam een Firestarter’s Torch tegen met LP3. Volgens mij was die heel goed voor alts? :*)

@Soeski Hier komt de game volgens mij nooit onder de 130fps (1440P). Ook geen merkbare fps dips.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWizza schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:22:
Een week verder met de beastmaster: alle eekhoorns vliegen het scherm over en maken alles kapot. De koptelefoon heb ik niet meer op :P

Er zijn nog maar een paar items die ik wil (chest, gloves, idols) en dan gaan we voor 200+ corruption monos. De dungeons ben ik nog weinig mee bezig geweest. 2 zijn wel duidelijk, hoeveel geld moet ik meenemen voor de vault?
Haha zijn die eekhoorns nog erger? Die wolven vind ik al knap irritant in de achtergrond tijden het ruimen van mijn bags. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:23:
Zo, mijn Sorc is inmiddels 76 en ik begin de gear etc. eindelijk wat beter door te krijgen. Moet altijd even op z’n plek vallen allemaal in een nieuwe game. :P
Was mijn stash wat aan het ruimen en kwam een Firestarter’s Torch tegen met LP3. Volgens mij was die heel goed voor alts? :*)

@Soeski Hier komt de game volgens mij nooit onder de 130fps (1440P). Ook geen merkbare fps dips.
1440P zal zeker enorm schelen ja. Nouja, hopelijk optimaliseren ze nog iets wat volgens mij is het niet nodig om ineens zo te dippen in FPS wat voorheen niet gebeurde. En anders wachten op DLSS... voor nu maar gewoon op Medium blijven spelen, misschien dat HIGH nog gaat. 60fps is voor mij prima voor zo'n game.
Het kan ook een specifieke setting zijn maar daar ben ik nog niet achter, het is alleen in combat en ook niet altijd.
Het is meer dat ik niet gewend ben om met mijn config niet op 4K Ultra te kunnen spelen (met DLSS dan wel). De terugval naar Medium voor een spel dat grafisch er best aardig uitziet maar geen enorm hoogstandje is, is wat verrassend.

[ Voor 11% gewijzigd door Soeski op 18-03-2024 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Haha zijn die eekhoorns nog erger? Die wolven vind ik al knap irritant in de achtergrond tijden het ruimen van mijn bags. :P
Met de helm ga je van 5 huilende beesten naar 10 piepende ADHD mormels. Elke keer als je de rage gebruikt piepen ze nog harder, faster, better, stronger.

De volgende char zal iets zonder minions worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:31:
[...]

1440P zal zeker enorm schelen ja. Nouja, hopelijk optimaliseren ze nog iets wat volgens mij is het niet nodig om ineens zo te dippen in FPS wat voorheen niet gebeurde. En anders wachten op DLSS... voor nu maar gewoon op Medium blijven spelen, misschien dat HIGH nog gaat. 60fps is voor mij prima voor zo'n game.
Het kan ook een specifieke setting zijn maar daar ben ik nog niet achter, het is alleen in combat en ook niet altijd.
Het is meer dat ik niet gewend ben om met mijn config niet op 4K Ultra te kunnen spelen (met DLSS dan wel). De terugval naar Medium voor een spel dat grafisch er best aardig uitziet maar geen enorm hoogstandje is, is wat verrassend.
Optimalisatie mag zeker wel ja. Ik zou eigenlijk altijd mijn max scherm fps moeten halen op mijn systeem. Al is een dipje hier een daar naar 130fps natuurlijk een non issue.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Optimalisatie mag zeker wel ja. Ik zou eigenlijk altijd mijn max scherm fps moeten halen op mijn systeem. Al is een dipje hier een daar naar 130fps natuurlijk een non issue.
Nouja, dat... als je b.v. een 7800X3D draait met een 4080/4090 dan zou je wel verwachten dat je altijd 144FPS+ draait. Als is de CPU niet zo relevant, mijn 3900X draait maar op 23% load op 4K Ultra.
De GPU is ook niet het probleem ook al is het "maar" een 4070 - hij loopt niet op 100% load. Dat zou al schelen. In de scenes met FPS drops zakt hij naar 60% dus ergens gaat er iets niet goed nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

DaWizza schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:22:
Ik weet geen exact getal maar ik heb wel anderen gezien die vault offers kregen tot in de miljoenen. Het is een brute gold sink.

// Mijn warlock is inmiddels level 91 en ik zit in +130-140 corruption monoliths te klooien, naast nog een paar grand blessings ophalen. Merk wel dat sommige afflixes en combinaties van afflixes wel too much zijn voor mijn karakter (als in: gigantisch glass cannon) :D Nog een chestpiece gevonden met +3 op Chaos Bolts, dat is wel vreselijk lekker. Ook heb ik mijn resistances veel beter onder controle met overcap.

[ Voor 31% gewijzigd door Klauwhamer op 18-03-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unwolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 23:04
Dag!

Ik wil LE eens een kans geven, welke char is een aanrader voor de eerste keer LE?
Heb enkel D3/D4 gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

unwolf schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:
Dag!

Ik wil LE eens een kans geven, welke char is een aanrader voor de eerste keer LE?
Dat is volledig een eigen keuze in de zin van:

- houd je van afstand chars zoals spelen met een bow? -> rogue
- houd je van barbarian achtige speelstijl -> sentinel
- houd je van elemental zooi -> primalist, sorcerer.
- houd je van minions? -> primalist, necromancer
- houd je van curse gebeuren —> necromancer

Je krijgt vanaf een bepaald punt een keuze uit 3 sub classes. Daarin kan je dus nog kijken wat je meer ligt. Die keuze is definitief, dus je kan dat achteraf niet meer wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
unwolf schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:
Dag!

Ik persoonlijk vind Druid heel leuk. Veel makkelijke damage en ook vrij hoge tankiness. Vereisde (sowieso tijdens levelen) geen bijzondere items.

Is nu level 78 en gebruik nog steeds mijn leveling build eigenlijk zonder bijzondere gear.

Deze build speelde ik inprincipe. kleine changes maar denk als ik dit volgde was het nog makkelijker :P

Ik vind dan ook de druid vibe altijd vet in arpg's D4 ook main druid eigenlijk.. Dus ligt eraan of je dat leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik mis nog een beetje een doel van het spelen. Ben nu level28 Warlock. Op zich speelt het wel lekker, maar heb een beetje het gevoel dat ik alleen maar die gele pijltjes in de campaign aan het volgen ben. Snap van heel die map nog niks hoe dat allemaal door elkaar loopt. Kent iemand dat gevoel? Ik mis vast iets

Deze guide gisteren al gekeken YouTube: Last Epoch Beginner's Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:03:
Ik mis nog een beetje een doel van het spelen. Ben nu level28 Warlock. Op zich speelt het wel lekker, maar heb een beetje het gevoel dat ik alleen maar die gele pijltjes in de campaign aan het volgen ben. Snap van heel die map nog niks hoe dat allemaal door elkaar loopt. Kent iemand dat gevoel? Ik mis vast iets

Deze guide gisteren al gekeken YouTube: Last Epoch Beginner's Guide
De campaign laat duidelijk zien waar je heen moet. Onderweg de side quests op pakken en verder gewoon genieten van het opbouwen van je character. :)
Als je de map voor het eerst ziet met alle tijdlijnen kan het wat verwarren zo aan het begin. Je Mastery al gekozen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Volgens mij is last Epoch minder verwarrend dan Poe.

@OMD Dat zei ik toch? Epoch is minder verwarrend dan Poe. Je stuurt de skilltree van Poe.

[ Voor 47% gewijzigd door SamSid op 19-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

SamSid schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:41:
Volgens mij is last Epoch minder verwarrend dan Poe.
You think?

Afbeeldingslocatie: https://images.mmorpg.com/images/contentImages/122021/Path-of-exile-skill-tree.jpg
little skill tree.

Je hebt veels te veel tijd nodig om PoE te leren. Ik ben er ooit aan begonnen maar aangezien ik gewoon een leven heb en moet werken heb ik de hoop maar opgegeven.

Ik ga zeker PoE 2 proberen maar ik ben bang dat dit nog uitgebreider zal zijn.

@SamSid

Was ook meer grappig bedoeld dan serieus :+

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 19-03-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:26:
[...]

De campaign laat duidelijk zien waar je heen moet. Onderweg de side quests op pakken en verder gewoon genieten van het opbouwen van je character. :)
Als je de map voor het eerst ziet met alle tijdlijnen kan het wat verwarren zo aan het begin. Je Mastery al gekozen neem ik aan?
Doe trouwens wel alle side quests, dit levert ook nuttige dingen op voor je karakter. Wanneer je klaar bent met de campaign en bij End of Time naar monoliths moet gaan, doe eerst de rechterzijde (The Black Sun en omhoog) -- deze blessings zijn relevanter in deze fase dan de blessings die je krijgt aan de linker zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:26:
[...]

Mastery al gekozen ja, maar merk bij de campaign vooral dat ik lekker dat doorklik op de vragen.
Ter vergelijk bij D4 leefde de campaign wel meer, zaten er tussendoor nog wel wat toffe fragmenten in waardoor het verhaal wat meer pakkend was. Bij de campaign van LE is het een stukje tekst zonder onderliggende speech of achtergrond filmpjes - wat op mij waar saaier overkomt. Op een gegeven moment klik ik er dan gewoon maar doorheen van ja ja ja oke ik ga naar het volgende gele pijltje. Herkenbaar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Woohooo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Mastery al gekozen ja, maar merk bij de campaign vooral dat ik lekker dat doorklik op de vragen.
Ter vergelijk bij D4 leefde de campaign wel meer, zaten er tussendoor nog wel wat toffe fragmenten in waardoor het verhaal wat meer pakkend was. Bij de campaign van LE is het een stukje tekst zonder onderliggende speech of achtergrond filmpjes - wat op mij waar saaier overkomt. Op een gegeven moment klik ik er dan gewoon maar doorheen van ja ja ja oke ik ga naar het volgende gele pijltje. Herkenbaar? ;)
Voor mij is dat zeker herkenbaar, en dat vind ik ook helemaal niet negatief. Het verhaal (c.q. campaign) vind ik totaal niet relevant bij ARPG en ik had in geval van Diablo IV liever gezien dat tijd en resources werden gestoken in een fatsoenlijke game in plaats van het.. gedrocht dat het nu is -- met wat gelikte filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Ja herkenbaar. Ik klik sowieso door de tekst in dit soort games en heb liever dat ze dat geld in andere aspecten van de game stoppen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 13:47
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:02:
[...]

Voor mij is dat zeker herkenbaar, en dat vind ik ook helemaal niet negatief. Het verhaal (c.q. campaign) vind ik totaal niet relevant bij ARPG en ik had in geval van Diablo IV liever gezien dat tijd en resources werden gestoken in een fatsoenlijke game in plaats van het.. gedrocht dat het nu is -- met wat gelikte filmpjes.
Campaign? Oh, dat noodzakelijk kwaad om aan de monoliths te kunnen beginnen ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:52
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Doe trouwens wel alle side quests, dit levert ook nuttige dingen op voor je karakter. Wanneer je klaar bent met de campaign en bij End of Time naar monoliths moet gaan, doe eerst de rechterzijde (The Black Sun en omhoog) -- deze blessings zijn relevanter in deze fase dan de blessings die je krijgt aan de linker zijde.
dankjewel voor de tip, was net begonnen aan de stolen lance, maar ga nu eerst rechts doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

samlans schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:52:
[...]

dankjewel voor de tip, was net begonnen aan de stolen lance, maar ga nu eerst rechts doen
Nog meer ongevraagd advies: ros zo rap mogelijk door monoliths heen, naar boven. Steek nog geen moeite in corruption op de monoliths die je nu kunt doen, maar zorg dat je focus ligt op het afronden van de drie level 90-monoliths. Hierna kan je namelijk empowered monoliths doen (loop naar het midden in de map van deze drie). Wat betreft echo's zou ik ook zo snel mogelijk de objectives afhandelen en misschien een kleine detour voor caches en exiled mages maar niet meer dan dat. Skip mobs die niet nodig zijn -- de grind begint eigenlijk pas bij de empowereds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Nog meer ongevraagd advies: ros zo rap mogelijk door monoliths heen, naar boven. Steek nog geen moeite in corruption op de monoliths die je nu kunt doen, maar zorg dat je focus ligt op het afronden van de drie level 90-monoliths. Hierna kan je namelijk empowered monoliths doen (loop naar het midden in de map van deze drie). Wat betreft echo's zou ik ook zo snel mogelijk de objectives afhandelen en misschien een kleine detour voor caches en exiled mages maar niet meer dan dat. Skip mobs die niet nodig zijn -- de grind begint eigenlijk pas bij de empowereds.
Is het wel verstandig normale mobs te skippen als je nog niet hoog genoeg level ben?
Ik ben nu namelijk level 68 necromancer, en farm zo veel mogelijk mobs voor levels.

heb je mogelijk ook een tip wat een idee is qua prio in de monolith of maakt dat niet veel uit voor welke items en spullen je gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
OMD schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:51:
[...]

You think?

[Afbeelding]
little skill tree.

Je hebt veels te veel tijd nodig om PoE te leren. Ik ben er ooit aan begonnen maar aangezien ik gewoon een leven heb en moet werken heb ik de hoop maar opgegeven.

Ik ga zeker PoE 2 proberen maar ik ben bang dat dit nog uitgebreider zal zijn.

@SamSid

Was ook meer grappig bedoeld dan serieus :+
De skill tree is wat mij afschrikte van PoE

heb nu wel veel plezier met LE, liet het zien aan me vader en hij zie lijkt deels op Titan Quest ook een geweldig spel waar ik veel uren in had gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

samlans schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Is het wel verstandig normale mobs te skippen als je nog niet hoog genoeg level ben?
Ik ben nu namelijk level 68 necromancer, en farm zo veel mogelijk mobs voor levels.

heb je mogelijk ook een tip wat een idee is qua prio in de monolith of maakt dat niet veel uit voor welke items en spullen je gaat?
Goed punt: uiteraard is het verstandig om soms een 'sanity check' te doen om een beetje gevoel te krijgen voor hoe squishy je bent in de contentzone waar je in zit en daar je gear op in te richten. Eerste punt van aandacht zal zijn resistances, met andere vormen van mitigatie daarna. Als je de content met je character aan kunt en niet bij een nies al tits up gaat denk ik dat je goed zit. Wat betreft items in echoes: tsja. Ligt een beetje aan wat je character nodig heeft, vergeet ook niet te kijken naar prophecies als je Circle of Fortune hebt gekozen. Het minst waarde hechtte ik aan idols en gold, naast alle items die voor mijn character niet van toepassing zijn (zoals axes of bows).

Mijn acolyte heeft op level 78 als ik mij goed herinnner de laatste level 90-plateau opgeruimd om de weg vrij te maken voor empowereds en dat ging vrij gemakkelijk. Daarna ben ik de andere blessings nog op gaan halen (omdat ik het niet kon laten, volgens mij hoefde dat niet per se) en daarna de greater blessings. Daar ben ik nu nog mee bezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
Klauwhamer schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Goed punt: uiteraard is het verstandig om soms een 'sanity check' te doen om een beetje gevoel te krijgen voor hoe squishy je bent in de contentzone waar je in zit en daar je gear op in te richten. Eerste punt van aandacht zal zijn resistances, met andere vormen van mitigatie daarna. Als je de content met je character aan kunt en niet bij een nies al tits up gaat denk ik dat je goed zit. Wat betreft items in echoes: tsja. Ligt een beetje aan wat je character nodig heeft, vergeet ook niet te kijken naar prophecies als je Circle of Fortune hebt gekozen. Het minst waarde hechtte ik aan idols en gold, naast alle items die voor mijn character niet van toepassing zijn (zoals axes of bows).

Mijn acolyte heeft op level 78 als ik mij goed herinnner de laatste level 90-plateau opgeruimd om de weg vrij te maken voor empowereds en dat ging vrij gemakkelijk. Daarna ben ik de andere blessings nog op gaan halen (omdat ik het niet kon laten, volgens mij hoefde dat niet per se) en daarna de greater blessings. Daar ben ik nu nog mee bezig.
o oke, zal er rekening meehouden, dankjewel voor de hulp en tips

Ik merk dat ik Qua damage wel goed zit met mijn leger, maar dat ik tussen de 1 en 3 maar kan eten voor ik doodt ga.

Zal inderdaad verder gaan aan de rechter kant en als niet helemaal meer lukt even wat remmen en wat focusen meer defense er bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels level 80 hier op mijn Sorc en nog maar 3 echo questen voordat ik aan Empowered monoliths kan gaan beginnen. Laatste 2 bosses neer in 1 try. 8)
Is het een goed idee om alle exalts te slopen voor ik daar aan begin? Neem aan dat de drops stukken beter gaan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een goed idee om alle exalts te lozen voordat ik aan empowered mono's ga beginnen? Een soort van grote stash schoonmaak zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:12:
Is het een goed idee om alle exalts te lozen voordat ik aan empowered mono's ga beginnen? Een soort van grote stash schoonmaak zeg maar.
Nou, dat ligt een beetje aan de exalts en wat je nodig hebt of wenst, en hoe je stack aan shards er uit ziet. Het is best een idee om al die meuk met een loot filter aan op de grond te flikkeren en zien wat er niet door je filter heen komt -- zoals Raxx in dat videootje doet. Dan kan je alsnog kiezen voor shatteren of removal als je écht een fijne tier afflix hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Nou, dat ligt een beetje aan de exalts en wat je nodig hebt of wenst, en hoe je stack aan shards er uit ziet. Het is best een idee om al die meuk met een loot filter aan op de grond te flikkeren en zien wat er niet door je filter heen komt -- zoals Raxx in dat videootje doet. Dan kan je alsnog kiezen voor shatteren of removal als je écht een fijne tier afflix hebt.
Dacht aangezien de aff/suff's meestal heel laag zijn van dat spul, dat kan dan toch weg? Uiteraard wel eerste de 'goede' slopen voor mats. Gek idee?
Zie een fresh stash start wel zitten. 8)

Goed idee trouwens van dat op de grond gooien met de lootfilter erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Dacht aangezien de aff/suff's meestal heel laag zijn van dat spul, dat kan dan toch weg? Uiteraard wel eerste de 'goede' slopen voor mats. Gek idee?
Zie een fresh stash start wel zitten. 8)

Goed idee trouwens van dat op de grond gooien met de lootfilter erbij.
Nee, helemaal geen gek idee. Ik heb wel een paar goede upgrades gekregen [in Empowereds] en sowieso ben ik makkelijker geworden in wegflikkeren van items die het net niet zijn waar ik ook geen zin in had om potential (en mijn tijd!) te verbranden er wat van te maken. Als er twee suffixes zijn waar ik weinig aan heb of het gedoe oplevert met bijvoorbeeld overcap op resistances, dan moet de rest wel echt stunning zijn wil ik überhaupt proberen die suffixes weg te poetsen.

Wel houd ik in de gaten of er drops zijn die aansluiten op een andere speelwijze van mijn character; zo wil ik bijvoorbeeld eigenlijk van chaos bolts af als handmatige spell (naast chthonic fissure) en over naar ghostflame. Dit is echter een channeling spell die een wat ander accent vraagt (o.a. mana efficiency en item procs op specifiek 'channeling') en ik heb mijn loot filter daar op ingericht.

[ Voor 20% gewijzigd door Klauwhamer op 20-03-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
^^ maar die comments erbij zijn het vermakelijkste... man man wat een gezeur. Tuurlijk kunnen er dingen anders of beter, maar nou te whinen dat 100'en uren spelen "down the drain" zijn en GG FU richting de ontwikkelaars...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Goede communicatie.

Travelers!

Today we have our Backend Team diving into the 1.0 Launch with an in-depth blog post: what happened, lessons learned, and what our plans are going forward.

Check out the full retrospective here: https://forum.lastepoch.com/t/1-0-launch-retrospective/69374

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samlans
is het een goed idee om op items te focusen met +1 in de skills
Ik heb nu deze gevonden waardoor mijn infernal shade nu 27 heeft inplaats van 20 maar vindt nu ook items die meer damage geven maar de +7 bij de infernal shade weg halen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba_I_7euh3Nut7Gcma33EVJO8YM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/owfVJ883rB5c9NNgjBX39yZT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
samlans schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:04:
is het een goed idee om op items te focusen met +1 in de skills
Ik heb nu deze gevonden waardoor mijn infernal shade nu 27 heeft inplaats van 20 maar vindt nu ook items die meer damage geven maar de +7 bij de infernal shade weg halen

[Afbeelding]
Dat hangt er nogal vanaf natuurlijk wat je doet met die punten..
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste