Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 14:09
Na weer vele uren in POE2 0.2 te hebben doorgebracht is dit spel een verademing. Lekker zonder stress lvlen, goede loot, super crafting, geen crashes en het speelt gewoon lekker smooth.
Hoop wel dat de end game verbeterd is want met het huidige tempo ben je binnen 3-5 uur als casual speler al door de acts.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28
Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:22:
[...]

WASD om te lopen en skills zijn QERF+Rightclick

Je hebt 4 vingers op je linkerhand om de toetsen mee te gebruiken dus is makkelijk :P
In PoE2 gooi ik 4 of 5 skills op mijn muis... links klikken, rechts klikken, scrollwiel waarbij ik opzij drukken in de Razer software geconfigureerd heb om scroll klik te zijn, en back en forward op de zijkant.
Tegelijk lopen en skills doen met mijn linkerhand krijg ik ook niet voor elkaar.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 14:28
WASD geprobeerd, maar is niets voor mij als ouderwetse aarpg speler. kan er maar niet aan wennen, vind het ook gewoon niet bij dat soort games passen. Maar ieder z'n ding.

Mijn void knight is inmiddels level 20 (spin2win build) maar heb nog niet veel idee wat nu het beste is etc. komt allemaal wel. volg ook geen builds, ik klooi wel wat aan :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Luxurydiver schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:57:
Na weer vele uren in POE2 0.2 te hebben doorgebracht is dit spel een verademing. Lekker zonder stress lvlen, goede loot, super crafting, geen crashes en het speelt gewoon lekker smooth.
Hoop wel dat de end game verbeterd is want met het huidige tempo ben je binnen 3-5 uur als casual speler al door de acts.
Een arpg speel je dan in de basis ook niet voor de campaign 8) Dat is de tutorial die je gebruikt om z.s.m. bij de endgame te komen.

Judgement Pala gaat nog altijd super lekker. Die flashy animaties zijn echt _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:26
Had toenstraks evne niet meer door dat ik HC speelde omdat ik laatst PoE in SC eens probeerde :P .. speelde zo paar minuten met low health zonder te potten haha en toen RIP .. was maar level 9 gelukkig. inmiddels nieuwe character level 13 :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aangekomen in Act 4.. mooi moment om te slapen. Morgen weer lekker verder grinden.

Speelt echt heerlijk weg.
Toch paladin aan het levelen btw. Speel met Rive / Javelin. super fijne healing build ook wat wel mooi van pas komt in hardcore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Brr , moet vandaag mog het e.a doen dus geen tijd voorlopig maar wat wil ik graag verder... speelt heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:28:
Brr , moet vandaag mog het e.a doen dus geen tijd voorlopig maar wat wil ik graag verder... speelt heerlijk :D
Echt hé! De update is echt een slamdunk van de devs wat mij betreft.

Judgement Paladin is ook _/-\o_ Bijna lvl 70 maar nog 0x doodgegaan 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
London schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:44:
[...]

Echt hé! De update is echt een slamdunk van de devs wat mij betreft.

Judgement Paladin is ook _/-\o_ Bijna lvl 70 maar nog 0x doodgegaan 8)
Hardcore dus mag ik hopen :P

Ik ben level 35.. Gebruik de sentinel leveling guide en is echt erg sterk gewoon.
Die javelin throw helemaal uitgebouwd en Rive voor de self healing en shield is insane.

Kan ook niet wachten tot we vanavond weer thuis zijn en de kids op bed liggen hahah :D speelt super lekker weg. Je voelt je vrji vroeg vroeger echt steeds sterker worden.

En de hoeveelheid lootdrops doet toch ook wat met je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:25:
[...]

Hardcore dus mag ik hopen :P

Ik ben level 35.. Gebruik de sentinel leveling guide en is echt erg sterk gewoon.
Die javelin throw helemaal uitgebouwd en Rive voor de self healing en shield is insane.

Kan ook niet wachten tot we vanavond weer thuis zijn en de kids op bed liggen hahah :D speelt super lekker weg. Je voelt je vrji vroeg vroeger echt steeds sterker worden.

En de hoeveelheid lootdrops doet toch ook wat met je :)
Nee hardcore is voor mij tijdverspilling. Speel games voor de ontspanning, het leven is al spannend genoeg ;) Puur toeval dit. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Die leveling build is mega sterk inderdaad. Ook geen probleem om daarmee door te stomen tot level 70 (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Iemand die weet wat dit wil zeggen ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFcMyTZacjt2ZNi05_u1sCOFzDw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fAj41HCCeQG4mTch6R0kKDw2.png?f=user_large

Wat is een echo web ?

[ Voor 5% gewijzigd door SideShow op 19-04-2025 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SideShow schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:41:
Iemand die weet wat dit wil zeggen ? [Afbeelding]

Wat is een echo web ?
Je echo web is de kaart binnen een monolith waarop al je echos staan. Een echo is eigenlijk gewoon een map die je runt met een objective. In het geval van je screenshot zoek je denk ik de volgende echo op de kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en73-c79PQ7RYojFdf1D-qsvJAw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KhpeMW484uklp5YLo6KWGoqv.jpg?f=user_large

Die bevat de cemetery waarbij je woven echoes kan krijgen die je kan slotten in je echo web.

Echo web is dus dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lz4d47Js2MJ_r9TP9pD7ib98qSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9Y89Li8pde3P2eNA7fSil2s.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan ook ff de ingame guide openen door op G te drukken (y)

[ Voor 20% gewijzigd door London op 19-04-2025 20:23 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:10

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik kan mij niet meer herinneren hoe 't zat met de moeilijkheidsgraad van de campaign in season 1 maar ik vind de campaign wel echt dodelijk eenvoudig en saai -- up to the point waar hardcore volstrekt betekenisloos is.

Maar goed, de campaign is ook maar de campaign. Toch had ik liever wat meer spanning gehad.

edit: Alle nemesis-bosses empower ik to the max maar tot nu toe kan ik alles gewoon facetanken zonder ook maar iets te doen met mechanics. Statisch staan en wachten en klikken tot de health bar naar beneden zakt en dat was het wel. Erg muf.

[ Voor 28% gewijzigd door Klauwhamer op 19-04-2025 21:45 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Klauwhamer schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:43:
Ik kan mij niet meer herinneren hoe 't zat met de moeilijkheidsgraad van de campaign in season 1 maar ik vind de campaign wel echt dodelijk eenvoudig en saai -- up to the point waar hardcore volstrekt betekenisloos is.

Maar goed, de campaign is ook maar de campaign. Toch had ik liever wat meer spanning gehad.

edit: Alle nemesis-bosses empower ik to the max maar tot nu toe kan ik alles gewoon facetanken zonder ook maar iets te doen met mechanics. Statisch staan en wachten en klikken tot de health bar naar beneden zakt en dat was het wel. Erg muf.
Grotendeels was dat afgelopen zomer ook al zo... Toen speelde ik een paar minder tanky builds maar was ook gewoon alles weg vegen... Alleen af en toe kwam er dan ineens ergens een burst damage waar ik niet van wist waar het van kwam, maar dat kan ook omdat je op een gegeven moment gewoon niet meer oplet als alles zo makkelijk gaat. Nu met de paladin ben je helemaal unkillable zodra je die healing hands hebt bij elke melee attack.

Ik weet nog niet zo goed wat er van te vinden. Het speelt wel duidelijk soepeler, maar ik ben het er wel mee eens dat het wel ook wat saai is. Maar ik ben ook nog niet bij de endgame, dus moet ook nog kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Yeah, ik wil ook nog wat monoliths doen voor ik conclusies trek. Het moet ook niet tot 900 corruption gaan duren voor er wat uitdaging komt.

Verder is het crafting systeem heerlijk. Het is zo fijn om min of meer vrijuit te kunnen sleutelen voor merkbare verschillen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:23:
Yeah, ik wil ook nog wat monoliths doen voor ik conclusies trek. Het moet ook niet tot 900 corruption gaan duren voor er wat uitdaging komt.

Verder is het crafting systeem heerlijk. Het is zo fijn om min of meer vrijuit te kunnen sleutelen voor merkbare verschillen.
Speel je Paladin? Paladin voelt een beetje aan als Spiritborn in D4 deed bij release, mega overpowered :+ Maar EHG heeft al aangegeven geen midseason nerfs te zullen doen, behalve als er daadwerkelijk bugs of exploits plaatsvinden.

Ben bijna lvl 90 en ga hard richting de 500 corruption maar moet wel wat meer oppassen inmiddels met wat ik aankan. Andere classes zullen die muur al wat eerder raken verwacht ik.

Het crafting systeem is onovertroffen inderdaad. Net ook een heerlijke 2LP sword geslammed en nu je 1 gegarandeerde affix hebt krijg je eigenlijk altijd waar voor je geld 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:40:
[...]

Speel je Paladin? Paladin voelt een beetje aan als Spiritborn in D4 deed bij release, mega overpowered :+ Maar EHG heeft al aangegeven geen midseason nerfs te zullen doen, behalve als er daadwerkelijk bugs of exploits plaatsvinden.
Ja, helaas wel. Ik heb ook bewust Healing Hands nog niet opgepakt om die reden. Why bother als ik toch al invincible ben, dan maar de focus op DPS. Een van de weinige keren dat ik eens besluit een melee character te starten in een ARPG, krijg je meteen iddqd-mode. Inmiddels heb ik maar domweg flink packs geskipt om zo hogere zones te hebben ten opzichte van mijn character level (maps zijn +2 nu op mijn character level) om iets van weerstand te hebben maar nog is het dodelijk saai. Zonde wel want er zijn best veel dingen in deze game die ik tof vind. Maar act bosses facetanken en Rive spammen zonder verder maar iets te hoeven doen is niet mijn idee van leuk.

Ook het nemesis-systeem; ik hoef nooit meer te doen dan blijven staan en Rive spammen. En dat was 't dan. Als ik dat afzet tegen die grote aap in Path of Exile 2, dát werd pas een nemesis zonder dat het de bedoeling was :D Nee, ik vind dat EHG hier toch echt een steek laat vallen wat betreft moeilijkheidsgraad. En dan ben ik ook nog eens een matige speler qua skill en tijd beschikbaar overigens :x

[ Voor 24% gewijzigd door Klauwhamer op 21-04-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Aberoth dropt zowaar zowel de chest als de ring die ik nodig heb met 1LP dus kan mooi ff gaan slammen in Temporal Sanctum :D Wil nog even level 100 worden op m'n Pala en dan maar eens verder kijken naar wat anders. Zit nog altijd rond de 500 corruption maar voel de noodzaak ook niet echt om verder te gaan. Kan hooguit nog proberen Uber Aberoth te killen maar vrees dat ik daar de skill niet voor heb :P

Tornado Shaman zag er tof uit, misschien dat ik die ga starten als volgende maar er is keus genoeg gelukkig (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gx3WCE9ymw0smaO6kI2iJB6nM2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJEzIVh2KfXRbaqfaGquZsrf.jpg?f=fotoalbum_large

Ook mooi :*)

[ Voor 27% gewijzigd door London op 21-04-2025 12:38 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 14:09
Na 2 characters naar lvl 70 te hebben gebracht (builds Beastmaster Super Bear en Necro Wraithlord) heb ik het eigenlijk wel weer gezien. De end game is niet echt wat ik ervan verwacht had.
Heb LE S1 ook gespeeld en hetzelfde resultaat. ik kom gewoon niet lekker in de LE end game. Vind die van D3 en 4 veel antrekkelijker. POE1 en 2 end game boeien mij eigenlijk ook minder, maar toch meer als LE. Alsook mis ik een Guild, maar dat zou de end game ook niet beter maken.
Jammer had er veel van verwacht dit seizoen, maar ik wacht nu weer op D4 ..

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Hebben jullie dat nieuwe filmpje van Raxx gezien over inventory auto-sortering ? amazing zeg, echt dik. Wat een gave feature! Daar kunnen denk ik alle aarpg's nog wel wat van leren...
.

[ Voor 19% gewijzigd door Visgek82 op 21-04-2025 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:04:
Hebben jullie dat nieuwe filmpje van Raxx gezien over inventory auto-sortering ? amazing zeg, echt dik. Wat een gave feature! Daar kunnen denk ik alle aarpg's nog wel wat van leren...
.
PoE heeft gelukkig ook affinities op de stash tabs. Echt een mega goeie QoL feature inderdaad. In een paar klikken kun je je hele stash dumpen _/-\o_

Uber Aberroth op 75% gekregen maar kom duidelijk nog wat health tekort dus maar even terug naar de tekentafel en later nogmaals proberen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door London op 21-04-2025 18:03 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat is dat weaver systeem tof zeg. mooi season system imo.

Duurde eventjes voordat k het goed snapte.

Ben er nog niet vol mee bezig though. campaign bijna klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
De Swap gemaakt van de leveling build met rive en javelin naar Judgement. Wat een damage.
En super satisfying ook om die geluiden van de klap van Judgement te horen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 18:57
Heel mijn build omgegooid, mastery respec en compleet andere gear. En het is waardeloos :+ Tijd voor een alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bazziek schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 02:09:
Heel mijn build omgegooid, mastery respec en compleet andere gear. En het is waardeloos :+ Tijd voor een alt.
Whaha, kan je eigenlijk vaker je mastery omgooien? of maar 1 keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:13:
[...]

Ik denk onbeperkt alleen zal de gold cost toenemen.

Mijn paladin is inmiddels wel redelijk aan de max. De upgrades die ik nog zou kunnen doen zijn tier 7 exalts of lp3/4 uniques maar niet heel veel zin om daar nog lang voor te grinden. Wil nog wel even level 100 worden (97 nu) maar daarna geloof ik het wel.

Ga lekker verder met een tornado shaman (y) Heb daar ook al heel wat gear voor klaarliggen :D Daarna heartseeker rogue.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:13:
[...]

Volgens mij vaker. Kostte me wel 600k van mijn ongeveer 1 miljoen dus zal niet aan de lopende band kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 12:01
London schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:24:
[...]

Ik denk onbeperkt alleen zal de gold cost toenemen.

Mijn paladin is inmiddels wel redelijk aan de max. De upgrades die ik nog zou kunnen doen zijn tier 7 exalts of lp3/4 uniques maar niet heel veel zin om daar nog lang voor te grinden. Wil nog wel even level 100 worden (97 nu) maar daarna geloof ik het wel.

Ga lekker verder met een tornado shaman (y) Heb daar ook al heel wat gear voor klaarliggen :D Daarna heartseeker rogue.
Merk je nu goed dat je met die andere classes vanaf ~100 corruption ofzo echt boss mechanics moet leren en wat minder een stand & hold-rightclick stijl kan gebruiken?

Ik heb meer dan 40u gespeeld sinds ik het spel vrijdag heb aangeschaft maar dat is eigenlijk het enige dat ik nog mis. Ik snap dat als ik naar 400 corruption ofzo ga ik vanzelf hogere moeilijkheidsgraad ga tegenkomen met mijn paladin maar ik overweeg een reroll naar een andere class (en misschien wel HC voor het eerst ooit in een aprg) om op die manier wat meer uitdaging te vinden :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

twit schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:18:
[...]

Merk je nu goed dat je met die andere classes vanaf ~100 corruption ofzo echt boss mechanics moet leren en wat minder een stand & hold-rightclick stijl kan gebruiken?

Ik heb meer dan 40u gespeeld sinds ik het spel vrijdag heb aangeschaft maar dat is eigenlijk het enige dat ik nog mis. Ik snap dat als ik naar 400 corruption ofzo ga ik vanzelf hogere moeilijkheidsgraad ga tegenkomen met mijn paladin maar ik overweeg een reroll naar een andere class (en misschien wel HC voor het eerst ooit in een aprg) om op die manier wat meer uitdaging te vinden :)
Vanaf 500 corruption kan ik zeker niet meer in elke explosie staan in ieder geval. Maar Aberroth kan ik nog steeds zonder problemen facetanken. Paladin is dan wel echt mega OP dus ik verwacht dat je met andere classes wel wat sneller tegen die facetank muur aanloopt.

Voor mij is het geen probleem trouwens, maar ik snap dat mensen die bijvoorbeeld de PoE2 uitdaging heel tof vinden dit een beetje saai vinden. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen opteren voor meerdere niveaus qua moeilijkheidsgraad zodat je het zelf een beetje kan tunen pre-monoliths.

[ Voor 12% gewijzigd door London op 22-04-2025 09:34 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:29:
[...]

Voor mij is het geen probleem trouwens, maar ik snap dat mensen die bijvoorbeeld de PoE2 uitdaging heel tof vinden dit een beetje saai vinden. Ze zouden bijvoorbeeld kunnen opteren voor meerdere niveaus qua moeilijkheidsgraad zodat je het zelf een beetje kan tunen pre-monoliths.
Met in ieder geval de Sentinel is het wel lichtjaren beyond "een beetje saai"; de facto is driekwart van je character abilities niet nodig en mechanics doen er in het geheel niet toe -- althans niet in de campaign en naar verluidt pas diep in endgame. Ik snap heus dat campaign een "opwarmertje" hoort te zijn omdat je het moet "leren" maar dit is zó faceroll dat iedereen die Sentinel gaat spelen, helemaal niets leert. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar voor mijn gevoel is niet eens een zachte heelmeester maar één of andere Temu Dr. Vogel aan de gang ;)

Ik heb te weinig tijd om eens een alt te starten om te zien hoe het andere classes afgaat overigens. Maar goed, als dat ineens een stuk pittiger is, betekent dat een class zónder metagaming en minmaxen hopeloos overpowered is en dat is niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Bazziek schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:31:
[...]

Volgens mij vaker. Kostte me wel 600k van mijn ongeveer 1 miljoen dus zal niet aan de lopende band kunnen.
Ben zelf nog niet zo ver maar was wel een punt wat Raxx aangaf in zijn 'state of' video, dat hij iets te laat was met uit zijn levelling build respeccen en vervolgens zo lang bezig was met zo min mogelijk xp krijgen en zoveel mogelijk gold dat hij alsnog 3 levels er bij had voor hij genoeg gold had om te respeccen... En toen dus volledig platzak was. Dus hopelijk stellen ze dat nog wat bij. Hij gaf aan dat boven level 70 de kosten extreem omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:52
hebben jullie ook dat er items en sets droppen van andere classen

als Rogue heb ik nu 3 sets gehad van Acolyte, maar nog niks van Rogue.
misschien gewoon pech, maar ja gewoon lekker veder spelen misschien dropt er later iets voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

samlans schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:16:
Idem hier. Maar dat was in S01 ook al zo en op zich vind ik dat wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:04:
.
Ik mis wel een manier om met een hotkey je affinity te negeren. Nu moet je items die je niet gesort wil hebben met je muis slepen maar zou top zijn als een hotkey ervoor zorgt dat ze altijd naar je geselecteerde tab gaan. PoE heeft dit wel volgens mij dus zal hem eens inschieten bij de devs.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
samlans schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:16:

als Rogue heb ik nu 3 sets gehad van Acolyte, maar nog niks van Rogue.
misschien gewoon pech, maar ja gewoon lekker veder spelen misschien dropt er later iets voor mij
Ja, en aub zo houden. zo kan je tijdens het spelen ook nog een beetje alts en/of andere builds vinden die je misschien wil proberen :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 22:53
Ik heb wat uren in PoE2 zitten maar lees veel goede dingen over LE. PoE2 zie ik veel negatieve reviews maar ben het zelf nog niet echt tegengekomen. Alleen twijfel ik nou om niet met LE te starten.

Wat was voor jullie de reden om over te stappen of wat vinden jullie leuker? En is het handig om als beginner in LE een guide/build aan te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hapkoek schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:13:
Ik heb wat uren in PoE2 zitten maar lees veel goede dingen over LE. PoE2 zie ik veel negatieve reviews maar ben het zelf nog niet echt tegengekomen. Alleen twijfel ik nou om niet met LE te starten.

Wat was voor jullie de reden om over te stappen of wat vinden jullie leuker? En is het handig om als beginner in LE een guide/build aan te houden?
Voor mij was de reden dat ik PoE 2 niet kan spelen door rubberbanding problemen. Helaas weigert GGG dit op te lossen waardoor ik genoodzaakt ben wat anders te gaan doen.

Desalniettemin is LE ook veel meer mijn soort game dus heel rouwig ben ik er niet om dat ik geen PoE 2 meer kan doen. Van de artstyle tot de classes tot het crafting systeem tot de endgame, LE heeft in alles respect voor je tijd en dat kan ik altijd wel waarderen. Ouderwets hersenloos monsters slopen en goeie loot scoren, dáár moet een arpg om draaien. D3 kon dat ook prima moet ik nu met terugwerkende kracht toegeven. PoE2 is wat mij betreft veels te veel richting het soulslike genre gekropen en daar heb ik echt een schurft hekel aan.

Ik zou vooral in het begin zelf even gaan aanklooien. Alle classes zijn viable en door zelf een beetje rond te kijken krijg je wat meer affiniteit met de spells en de talent trees enzo. De campaign is een uitstekende manier/tutorial om je de mechanics van LE eigen te maken. Mocht je ergens niet uitkomen dan heeft LE ook een uitstekende ingame guide die middels ''G'' te raadplegen is.

Als je toch op zoek bent naar wat meer houvast door middel van een guide dan zou ik Maxroll raadplegen en daar wat leuks uitzoeken. https://maxroll.gg/last-epoch/tierlists/corruption-tier-list iedere build heeft aan het begin een link staan naar een leveling build tot level 70 waarna je de transitie naar de endgame build kan maken d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82

Nou, dat was in mijn geval heel simpel. Ik kwam erachter dat PoE 2 (voor mij) gewoon geen leuke game is. Last Epoch is dat wel. Ik speel meerdere aarpg's , in dit geval LE , Grim Dawn en D4. alle 3 toppers die (voor mij iig) erg leuk zijn.

Ik zou gewoon in LE lekker beginnen zonder builds en guides (dat is maar saai, tbh, spel bied genoeg mogelijkheden om lekker zelf te prutsen en toch met iets goeds te komen , als je een beetje begint te begrijpen hoe het werkt).. gewoon lekker rustig aan, de rest komt vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Voor mij is het nooit echt een kwestie van (definitief) "overstappen" geweest. Path of Exile, Last Epoch, en Grim Dawn hebben allen zo hun eigen pluspunten ten opzichte van elkaar en stuivertje-wissel bevalt mij prima. Ik heb redelijk diep endgame Path of Exile 2 gespeeld vóór patch 0.2.0 (!) en dat beviel mij uitstekend, hetzelfde geldt voor Last Epoch (seizoen 1). Grim Dawn is een beetje anders omdat het offline is en ik dat juist weer wat minder vind. Je zou ze allemaal kunnen proberen (je doet jezelf tekort als je het níet doet als je 't mij vraagt) voor een habbekrats aan fiat en een berg tijd ;)

Als je met Last Epoch begint, zou ik geen build gaan volgen. Daar is de game niet complex genoeg voor evenals de campaign veel te eenvoudig en bovendien kan je relatief makkeliijk respeccen tot op zekere hoogte, dus experimenteer vooral. Je hebt me eerder in dit topic vast horen klagen over de moeilijkheidsgraad dus maak je vooral geen zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
hmm ik heb een beetje veel fire res XD moet nog gearen en craften enzo hoor dus kan nog heel veel gaan schaven haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nB5uH8GYJBMlT020_aSSfHLRgf4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UA5nxEzQfJZGQP4jWhS0sQom.png?f=user_large

Better safe than sorry in HC :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 22-04-2025 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Kan niet zeggen dat ik ben overgestapt. ik main nooit 1 game. wissel gewoon altijd tussen al die arpg's, D4 is inmiddels wel echt afgevallen though en keer ik al een paar seizoenen niet naar terug maar PoE ga ik altijd gewoon weer een aantal weekjes met plezier in. Behalve het huidige seizoen pakte het me niet echt. misschien door de moeilijkheidsgraad. Maar momenteel heb ik meer plezier met Last Epoch.

Als je dit genre leuk vind kan je met Last Epoch gewoon geen fout maken om het te kopen zeg maar. Het is zijn geld meer dan waard.

Voor mij is het een goed balans van complexiteit maar toch simpel genoeg :P ik heb geen zin om in elke game zo veel tijd in gearing te stoppen waar ik mij bij PoE altijd verplicht tot voel en vrij complex vind. dit i seen mooie middenweg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 22:53
Thanks voor jullie uitgebreide toelichtingen! Kortom, ik zal binnenkort ook te vinden zijn in LE! :)
Tegen die tijd zal ik hier ook vast wel weer posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verrassings maintenance tot vanavond 19:00 uur blijkbaar waarna ook een patch volgt met bug fixes en andere changes. Wel jammer dat de maintenance er zo ff tussendoor gefietst wordt maar goed, benieuwd naar de fixes.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 20:12
Hier ook weer flink aan het LEen :*) .
Nieuwe uitbreiding zeer geslaagd en leuk om zelf builds uit te proberen, waar dat bij zijn tegenhanger (poe/2) voor mij veelal niet haalbaar is om endgame viable char te bouwen zonder een build guide. D4 is het niet (meer) voor mij, zelfs laatste seizoen kwam ik er maar niet in.

Mijn main ish build is een forge guard die zwaardjes summoned, ben verslaafd aan minions in de ARPG wereld. Lekker tanky, alleen nu bij de empowered mono's aangekomen moet ik even puzzelen want dat is in een klap flink lastiger. Tot aan level 84 niet dood gegaan tot ik bij een of andere uber weaver kwam die toch best pittig was.

Daarnaast alle andere classes d.m.w. die dungeons heel snel naar 50 kunnen brengen en als afwisseling daar ook mee aan het klooien. Nog geen idee welke builds ik daar allemaal mee doe, alle unieke items die droppen met genoeg LP's ga ik wat van proberen te bakken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:09:
Verrassings maintenance tot vanavond 19:00 uur blijkbaar waarna ook een patch volgt met bug fixes en andere changes. Wel jammer dat de maintenance er zo ff tussendoor gefietst wordt maar goed, benieuwd naar de fixes.
Uuhh echt? Vanochtend werd ik er om 00:20 ook al uitgetrapt voor maintenance. Onaangename verrassing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Diversity schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:15:
Hier ook weer flink aan het LEen :*) .
Nieuwe uitbreiding zeer geslaagd en leuk om zelf builds uit te proberen, waar dat bij zijn tegenhanger (poe/2) voor mij veelal niet haalbaar is om endgame viable char te bouwen zonder een build guide. D4 is het niet (meer) voor mij, zelfs laatste seizoen kwam ik er maar niet in.

Mijn main ish build is een forge guard die zwaardjes summoned, ben verslaafd aan minions in de ARPG wereld. Lekker tanky, alleen nu bij de empowered mono's aangekomen moet ik even puzzelen want dat is in een klap flink lastiger. Tot aan level 84 niet dood gegaan tot ik bij een of andere uber weaver kwam die toch best pittig was.

Daarnaast alle andere classes d.m.w. die dungeons heel snel naar 50 kunnen brengen en als afwisseling daar ook mee aan het klooien. Nog geen idee welke builds ik daar allemaal mee doe, alle unieke items die droppen met genoeg LP's ga ik wat van proberen te bakken :+ .
Als je minion builds leuk vindt dan zal necromancer je ook wel bevallen. Maar er is keus genoeg gelukkig. En mocht je toch een muur raken dan kan je altijd met een Maxroll of een build van https://www.lastepochtools.com/ de boel weer op de rails krijgen. Maar zelf dingen proberen en daarvoor beloond worden is ook zeker een kracht van LE d:)b

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
London schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:09:
Daar gaat mijn sessie tussen werk en eten door :+ Benieuwd naar de patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ben zelf van plan te beginnen met Last Epoch, maar weet niet of het echt wat voor mij is.

Was zelf wel gek van POE (POE2 nog niet gespeeld) D3 (D4 vond ik dan weer niks)

dus voor mij echt nog een twijfel gevalletje kopen of niet, streams die ik zie zien er wel zeer interessant uit.

Iemand nog goede reden voor wel/ niet toevallig :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Weet iemand toevallig een goed loot filter voor Lich / Necromancer? ben nu die class aan het spelen als alt, bevalt zeer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Marascon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:09:
Ben zelf van plan te beginnen met Last Epoch, maar weet niet of het echt wat voor mij is.

Was zelf wel gek van POE (POE2 nog niet gespeeld) D3 (D4 vond ik dan weer niks)

dus voor mij echt nog een twijfel gevalletje kopen of niet, streams die ik zie zien er wel zeer interessant uit.

Iemand nog goede reden voor wel/ niet toevallig :D ?
Heb je al wat filmpjes op youtube gekeken? wellicht kan je daar nog wat uit halen, om je over de streep te trekken (of juist niet) . het aarpg genre is grillig, wat de een leuk vind, vind de anders niets.. Heb je andere games gespeeld? d2? grim dawn? wolcen? Ik vond bv poe 2 weer niets , diablo 4 , grim dawn, last epoch dan wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 24-04-2025 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Visgek82 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:10:
Weet iemand toevallig een goed loot filter voor Lich / Necromancer? ben nu die class aan het spelen als alt, bevalt zeer goed :D
Ik heb dit gebruikt en gebruik dit nu voor meerdere classes

Het betreft een universele lootfilter eigelnijk en dan staat er in CAPSLOCK bij wat je bij elke regel kan aanpassen.

Dus dan druk ik op edit en vul ik in welke stats is voor Regel X en Y belangrijk vind en opslaan en klaar.
Werkt super goed. gebruik die nu al meerdere dagen.

Wel wat meer tijd dan een simpele copy paste uiteraard.

Als standaard lich leveling lootfilter kan je ook deze importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:38:
[...]

Ik heb dit gebruikt en gebruik dit nu voor meerdere classes

[YouTube: The Ultimate Last Epoch Loot Filter Returns Better Than Ever!]

Het betreft een universele lootfilter eigelnijk en dan staat er in CAPSLOCK bij wat je bij elke regel kan aanpassen.

Dus dan druk ik op edit en vul ik in welke stats is voor Regel X en Y belangrijk vind en opslaan en klaar.
Werkt super goed. gebruik die nu al meerdere dagen.

Wel wat meer tijd dan een simpele copy paste uiteraard.

Als standaard lich leveling lootfilter kan je ook deze importeren
Deze gebruik ik inderdaad ook, maar weet gewoonweg niet wat ik wel en niet (safe) kan aanpassen...straks verkloot ik iets en mis ik opeens drops die heel goed of belangrijk zijn.. hoe kan ik dat het beste doen?

Ik gebruik hem nu as is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Wat is Abberoth tanky zeg. Heb em neer maar zie niet in hoe ik Uber ooit zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Visgek82 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:52:
[...]

. hoe kan ik dat het beste doen?

Ik gebruik hem nu as is.
Achter elke regel staat dus in capslock wat je aan moet passen en wat dan het makkelijkst is, is om te kijken in de guide die je gebruikt voor je character wat de juiste stats enzo zijn en die daar dan in zet.

In die video legt die dat ook uit. kijk die anders even. Dat hielp mij.

En anders kan je gewoon voor de build dat jij gebruik de lootfilter importeren.
Die guides op maxroll.com hebben in elke buildguide een tabje lootfilter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Nou, ik heb de campaign uit met nul deaths en not even close to dying :+ That's a first. Lagon en alle bosses daarna gewoon facetanken all gas no breaks :X Wel irritant dat na Lagon nog zo'n onwijs lang stuk komt als je denkt dat je 't met Lagon wel gehad hebt. Uiteraard weer Circle of Fortune gekozen en nu maar eens monoliths gaan doen en zo snel mogelijk naar corrupted/emporerd (wat 't ook alweer was).

edit: Oh, die universele lootfilter van Raxx werkt heerlijk. In season 1 heb ik daar ook veel gebruik van gemaakt. Je moet er gewoon even een kwartiertje in stoppen, is de moeite waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Klauwhamer op 24-04-2025 15:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diversity
weer wat leuks ontdekt, set items forgen :D

Voor de geen die dat niet weten, je kan met een bepaalde Woven dungeon set items reforgen naar shards. Die kan je dan vervolgens meecraften met Exalted items en dan hou je ook die set bonus. Let wel, deze kan je niet nog eens slammen tegen een LP item. Builds worden op deze manier nog leuker om mee te spelen, variaties genoeg denk ik :D.

kijken hoe ver ik kan gaan met de sunforged set, met vieze +4's erop enzo :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_psVWZWlGuj0ncwd8V_zOLkfCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2T32poOsjC40boKBQEtTvIzs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik zie dat je het shield gebruikt dat ik gisteravond ook uit een van mijn laatste packs kreeg en moet nog uitzoeken of ik het de moeite waard vind dit te gaan gebruiken in plaats van het shield dat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Klauwhamer schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
Ik zie dat je het shield gebruikt dat ik gisteravond ook uit een van mijn laatste packs kreeg en moet nog uitzoeken of ik het de moeite waard vind dit te gaan gebruiken in plaats van het shield dat ik nu heb.
Dat ligt er denk ik aan wat voor stats je er uiteindelijk op gaat krijgen ( al dan vechtend of met gebruik van een weaver rune) :).

die van mij is best aardig uitgekomen, voor de build die ik speel, al kan het altijd beter :P.
Links trouwens een item die ik voor het eerst weer gevonden heb in dit seizoen, the cuckoo ^^.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeznQrzSo01mqjlZ8TPRpvDEv4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Reda738aEAm8NxinyR9xfVeH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6Tyazmyc8VSYtmrrY8Nr5Pp0Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfskLtXxa9xRWhZL0Ds4cuIC.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk een rogue gestart B-)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Inmiddels bezig met Reign of Dragons, op weg naar Empowered monoliths maar tot dusver is het nog steeds facetanken en /care met de mechanics. Mijn char:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaYzWzZYhQLaHMgXf7u_vk48J8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqIabJP5xcycx1iEPdh8bxpv.png?f=fotoalbum_large

De tooltip op Judgement zegt 34K DPS momenteel. Ik vind het saai. Toch nog maar even aanzien, ik wil nog wat Weaveren uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:50
Gisteren Abberoth in 1x neergekregen op mijn Warpath Void Knight... easy-peasy. Nu in 800+ corruption gearen en op zoek naar een nieuw wapen voor de Erasing Strike build voor Uber Abberoth. Ik ben benieuwd hoe pittig dit gaat zijn 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Aerial Assault Falconer is echt heel erg tof, zelfs op laag lvl 60. Alleen jammer dat er schijnbaar een bug is waardoor Aerial Assault niet goed werkt icm WSAD en controllers, dus ik moet helaas weer met toetsenbord spelen :D Merk je ook gelijk hoe goed de controller support van LE is als dat normaal gesproken m'n voorkeur heeft.

Hopelijk fixen ze het snel (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Patch 1.2.2 is uit met een heleboel interessante changes :D
Fixed Aerial Assault not using the intended targeting system on a controller.
Fixed an issue where Aerial Assault landed where you move instead of where you cast when the ‘Storm on the Horizon’ node was allocated.
_O_

https://forum.lastepoch.c...h-patch-1-2-2-notes/77197

[ Voor 9% gewijzigd door London op 30-04-2025 19:45 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Even melden in het topic. Gisteren begonnen ermee. Lekkere soepele hack en slasher. Moet wel zeggen voor een beginner vind ik alle stats wel overweldigend. Maar begin nu lekker erin te komen. Speel als paladin en volg een leveling guide en ben...nu nog....niet dood te krijgen. Tot nu toe vermaak ik mij prima

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Goldman schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:33:
Even melden in het topic. Gisteren begonnen ermee. Lekkere soepele hack en slasher. Moet wel zeggen voor een beginner vind ik alle stats wel overweldigend. Maar begin nu lekker erin te komen. Speel als paladin en volg een leveling guide en ben...nu nog....niet dood te krijgen. Tot nu toe vermaak ik mij prima
Dat niet dood te krijgen gaat ook niet veranderen :D Alleen uber Aberroth krijgt mij dood :+

Maar ik ben ondertussen een 2e sentinel gestart waar ik een erasing strike void knight van wil maken dus we gaan meemaken hoe OP die is.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Dat niet dood te krijgen gaat ook niet veranderen :D Alleen uber Aberroth krijgt mij dood :+

Maar ik ben ondertussen een 2e sentinel gestart waar ik een erasing strike void knight van wil maken dus we gaan meemaken hoe OP die is.
Een tweede Sentinel? Damn son :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Een tweede Sentinel? Damn son :D
Joah 't levellen gaat zo snel, binnen een paar uurtjes zit je op de lvl 70 dus geen probleem. Vind ik wat makkelijker dan m'n paladin ombouwen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Joah 't levellen gaat zo snel, binnen een paar uurtjes zit je op de lvl 70 dus geen probleem. Vind ik wat makkelijker dan m'n paladin ombouwen :+
Ja, zeker als een paar goede leveling items hebt die je uit je stash kunt grissen. Geen idee of respeccen nog steeds zo duur is (ik geloof dat Raxx daar nogal chagrijnig van werd, respec na level 70?) trouwens.

Maar een tweede character mijnerzijds zou nooit een Sentinel (meer) zijn, weer lekker een ranged caster of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Klauwhamer schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Ja, zeker als een paar goede leveling items hebt die je uit je stash kunt grissen. Geen idee of respeccen nog steeds zo duur is (ik geloof dat Raxx daar nogal chagrijnig van werd, respec na level 70?) trouwens.

Maar een tweede character mijnerzijds zou nooit een Sentinel (meer) zijn, weer lekker een ranged caster of zoiets.
Ja wil ook nog een necromancer maken sowieso en denk ook nog wel een runemaster. Voorlopig ben ik nog niet klaar >:) Mooie van LE is dat er genoeg opties zijn, ook buiten Maxroll om :9 Zelf een beetje aanklooien kun je ook best ver mee komen, helemaal als sentinel.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Klauwhamer schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:51:
[...]
Geen idee of respeccen nog steeds zo duur is (ik geloof dat Raxx daar nogal chagrijnig van werd, respec na level 70?) trouwens.
Toen ik rond level 75 een mastery respec deed van Judgement naar spin-to-win Warpath kostte me dit 450.000 gold. Ik heb ergens op reddit gelezen dat een mastery respec rond level 85 zo'n 600.000 gold is.

Dus ja, dan kun je beter een alt naar level 70 brengen. Zeker met twink leveling items en de dungeon skips zit je zo weer in de endgame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Zit nu op level 82, nog steeds Deathless, en heb al flink wat slagen geslagen in Empowered monoliths. Ook maar eens de moeite genomen om Raxx' Ultimate Lootfilter goed te zetten want het kostte mij teveel tijd om drops te checken die niet relevant zijn. Heel af en toe kom ik in een situatie dat ik een stapje opzij moet zetten (al dan niet gevoelsmatig) maar het mag nog steeds geen naam hebben.

Is het correct dat de buff die je krijgt op Normal monoliths niet (altijd) overlapt met de Empowered versie? Met andere woorden, de level 62 buff Normal monolith (+25% chance item drop of zoiets) kan je alleen krijgen als je hem op normal (dus level 62) complete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik heb ook nog geen enkele set bonus gezien voor Sentinel/Paladin die ik zou will extracten en op een item knutselen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik heb zelf ook helemaal geen set item bonuses gecraft op mijn Sentinel.

De T6/7 affixes op exalted items waren altijd beter voor zowel mijn judgement als warpath build.

Ik vind de item sets sowieso tegenvallen. Maar misschien is dit alleen voor een Sentinel en hebben set items op andere masteries wel impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Ik zit inmiddels in 1200+ corruption Monoliths en ik moet langzaam aan gaan opletten met mijn Sentinel en dingen gaan ontwijken 🙈🤣

Gisteren ook Uber Aberrorh een aantal keer geprobeerd en tot 30% gekomen... dus nog iets meer op mijn stacks letten/de void comets en beams beter ontwijken en dan gaat hij wel neer, denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:10
Hallo allemaal,
ik speel al een Poosje(0.8.5), maar meld mij hier ook eens.

Zelf nu bezig met smelter's wrath build met World Splitter 2h axe met Horns of Ukheiros shield, heb het idee dat ik wat vastloop rond 500 corrupt, maar ben vastbesloten alles op alles te zetten dit hoger te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Nou, EHG heeft wel een dramatische patch met 1.2.3 zeg. Je vraagt je af hoe zoiets door de DTAP en QC heen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Fijne game, speel het nog steeds redelijk vaak. deze devs weten tenminste hoe belangrijk het is dat je spel gewoon echt leuk is. Op dit moment een summoner witch , bladestorm sentinel en een hurricane druid aan het levelen.

Gebruik geen guides, gewoon zelf wat bedacht. veel leuker :)

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 09-05-2025 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

OMD

Visgek82 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:34:
Fijne game, speel het nog steeds redelijk vaak. deze devs weten tenminste hoe belangrijk het is dat je spel gewoon echt leuk is. Op dit moment een summoner witch , bladestorm sentinel en een hurricane druid aan het levelen.

Snap die guides sowieso nooit. Haalt voor mij de lol weg maar goed dat is voor iedereen verschillend.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59
Visgek82 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:34:

Maak je dan ook je eigen lootfilters aan? Ik ben daar zo niet goed in, zelfs met simpele guides daarvoor snap ik het nog niet helemaal. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Neoseer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Maak je dan ook je eigen lootfilters aan? Ik ben daar zo niet goed in, zelfs met simpele guides daarvoor snap ik het nog niet helemaal. 8)
Nah, ik gebruik gewoon die van Raxx, heb hier en daar wat dingetjes veranderd maar echt niet veel. vind 't wel best zo :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psyx88
yay! Ik heb Uber Aberroth neer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-yLut3vj6qBc8SrIXR4_2ejBqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnseQxJx4MBVJ0tquRKisfcf.jpg?f=fotoalbum_large
pfff wat een gevecht... in totaal zo'n 6 uur mee bezig geweest voordat hij neer ging. Uiteindelijk was het een kwestie van positioneren en 'don't get hit by the bad shit'.

Nu tijd voor een kleine (LE) pauze... er ging toch stiekem veel tijd in dit character zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Psyx88 op 10-05-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:10
Neoseer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Het is niet veel meer dan 'Hide all' onderaan, en dan kiezen wat je wilt zien daar allemaal boven. Moet je wel even voor gaan zitten, maar na een paar keer heb je in 5 minuten een zeer diepgaand lootfilter specifiek voor je build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

pweide schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:23:
[...]

Het is niet veel meer dan 'Hide all' onderaan, en dan kiezen wat je wilt zien daar allemaal boven. Moet je wel even voor gaan zitten, maar na een paar keer heb je in 5 minuten een zeer diepgaand lootfilter specifiek voor je build.
Met dit in je achterhoofd kan je beter Raxx z'n universal template gebruiken. Dat is precies dat met alle bases in één gedekt en als je in staat bent om instructies als "SELECT BEST T7 AFFIXES FOR ARMOR" te volgen is het zo gepiept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:01
Psyx88 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:52:
yay! Ik heb Uber Aberroth neer!
[Afbeelding]
pfff wat een gevecht... in totaal zo'n 6 uur mee bezig geweest voordat hij neer ging. Uiteindelijk was het een kwestie van positioneren en 'don't get hit by the bad shit'.

Nu tijd voor een kleine (LE) pauze... er ging toch stiekem veel tijd in dit character zitten.
Gratz!

ik heb hem dit weekend ook neer gekregen. Na heeeeeel veel pogingen op mijn Void knight waarmee het maar steeds net niet wil lukken overgegaan naar rogue Falconer build. Hiermee ging het stukken beter en heb ik hem dus ook zelf neer kunnen krijgen.

Void knight:
https://www.lastepochtool...tschaapje/character/Heron

Falconer build:
https://www.lastepochtool...atschaapje/character/Rina

De Falconer build is echt een mega boss killer build. De dmg output is insane. Vind hem alleen voor mappen wel iets wat onhandig. Valt nog erg veel te verbeteren kwa gear.
- Moet nog Dex op mn relic slammen.
- wapens moeten nog beter geslammed worden.
- gloves moeten nog geslammed worden.
- mis eigenlijk nog de dex roll op de helm.
- amulet mis ik nog de juiste rolls over, maar tja je bent afhankelijk van die weaver will en die werkt nog niet mee voor mij :(
toch ondanks dat alles dus al mega dmg output met huidige gear.

ik clear met beide builds gemakkelijk 1000+ corruptions "mapjes"

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@SMD007 Jij ook gefeliciteerd met je kill!

Jouw Void Knight build en gear is vergelijkbaar met wat ik ook heb/had tijdens de kill. (op Immortal Vise en Shattered Worlds na dan, die dropte tijdens de kill).

Ik gebruik(te) ook een leech blessing... alle kleine beetjes sustain helpen, niet waar? (nevermind.. ik haal nu 2 toons door elkaar, haha!.. % leech of spell damage as health is op mijn paladin. Op mij ES Void Knight gebruik ik inderdaad dezelfde blessings). En ik heb, naast melee void damage, shred armor op mijn wapen. En wat void pen als suffix op mijn idols. Mijn baseline Erasing Strike DPS is ~640k.

Ik zit met mijn Void Knight in 1500 corruption maps en dit is, afgezien van sommige bosses, goed te doen. Je moet wel blijven opletten, want burst damage kan soms flink zijn. Maar mijn belt met 'Ward and ailment cleansing on potion use' helpt een hoop.

Ik wil niet teveel op de boss mechanics in gaan ivm spoilers, maar:
spoiler:
Mijn breakthrough kwam toen ik besefte dat je niet alles kan ontwijken... zeker niet in de laatste fase. Als je dit doet doe je namelijk niet genoeg schade. Toen dit kwartje eenmaal viel (ik had de timings van alle echte belangrijke abilities al onder de knie) ging hij vrij snel neer.

Ook de belt met 'ward and ailment cleansing on potion use' helpt enorm, omdat je dan de stacking damage reduction debuf kan cleansen. Die andere debuf helaas niet.

Dat gezegd hebbende moet je, ondanks de hoge damage output van Erasing Strike, nog steeds goed opletten tijdens het gevecht. Je krijgt de kill niet gratis (een andere Sentinel build heeft het in dat opzicht een stuk makkelijker:
spoiler:
met 100% block chance en voldoende sustain kan je 75-80% van de abilities face tanken en dus ignoren.

Die falconer build lijkt me ook wel gaaf. Maar ik heb besloten nu ff een LE pauze in te lassen. Misschien over een paar weken eens aan beginnen 😎

[ Voor 24% gewijzigd door Psyx88 op 12-05-2025 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@SMD007 Ik zie wel in je profile dat je veel critical strike chance hebt. Ik helemaal niet. Althans niet specifiek gecraft op gear. Als ik dit in de planner gooi, dan krijgt mij ES damage een flinke boost. Nu alleen nog ff een 3LP World Splitter (easy peasy, right? :+) en 3LP Flames of Midnight farmen en/of nemesis/turtle-craften dan.

You've got me hooked again... thanks oOo

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 13-05-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:51
OMD schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Snap die guides sowieso nooit. Haalt voor mij de lol weg maar goed dat is voor iedereen verschillend.
Mee eens, in games zoals Diablo of POE is het soms wel nodig om "hoge endgame te spelen", want sommige skills doen gewoon niks.
Mijn ervaring met LE is dat alle skills werken dus kan je prima daarbij goede gear zoeken.

Ja ik gebruik wel een premade lootfilter, dit season ook pas level 37. Later wellicht nog tweaken
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste