Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sc0tTy schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Is er een specifieke reden dat je naar Windows overstapt en dan de XPS kiest als je nieuwe werk paardje?
Ik wil 8 TB interne opslag om mijn gehele muziekcollectie op te slaan, en bij deze XPS kan ik dat zelf installeren en tegen minder kosten dan met de huidige MBP-lijn (gesoldeerd en tegen een disproportionele prijs). Daarnaast biedt de huidige MBP 16" niet genoeg voor zijn verkoopprijs en ook nog eens zonder state-ot-the-art technieken, zonder SD slot, zonder 17" scherm, touch et cetera.

En ben ook wel klaar met iTunes en zijn beperkte functionaliteiten als pure muziekspeler, onder Windows zijn er veel betere alternatieven die ook uitgebreid te configureren zijn.

Dit alles uiteraard uitsluitend gebaseerd op mijn use case en mening ;)

MacBook Pro 15" (mid 2014) + Mac Mini (late 2012)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:49
Lounge Deluxe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:02:
[...]
Ik wil 8 TB interne opslag om mijn gehele muziekcollectie op te slaan
:o

Alles in FLAC op 24bit/192 kHz?

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Ha nee alles in .aiff en 16-bits, iTunes kan niet met .flac omgaan. Zit op ruim 6 TB nu dus die 2 ssd slots in de nieuwe XPS komen goed van pas en hopelijk in Raid-0 of JBOD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00
Lounge Deluxe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:57:
Ha nee alles in .aiff en 16-bits, iTunes kan niet met .flac omgaan. Zit op ruim 6 TB nu dus die 2 ssd slots in de nieuwe XPS komen goed van pas en hopelijk in Raid-0 of JBOD.
Ik meen dat een mede Tweaker heeft gevraagd of een hardware RAID configuratie mogelijk was (moet je even terug zoeken in tip topic). Dat was het niet. Maar je kan hoogstwaarschijnlijk wel een software RAID draaien. Wil je echt RAID draaien, heb je Win 10 pro nodig. Windows heeft een Storage Spaces functie waarmee je in elke versie van Win 10 "RAID" functionaliteit kunt creëren.

Check deze twee linkjes.
How-To-Geek
betanews

Ik meen dat er ook NVMe plakjes van 8TB bestaan. Geen idee of het in de XPS werkt. Lines Tech Tips geeft aan dat het bij enkele Dell modellen (geen idee welke) niet werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
chou3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:26:
[...]

I[...] Check deze twee linkjes.
How-To-Geek
betanews

Ik meen dat er ook NVMe plakjes van 8TB bestaan. Geen idee of het in de XPS werkt. Lines Tech Tips geeft aan dat het bij enkele Dell modellen (geen idee welke) niet werkt.
Hartelijk dank voor deze tips, ik duik er verder in.

Wat betreft de Rocket Q 8 TB drive, ik trof deze review aan op Amazon:

3.0 out of 5 stars Barely fits in my Dell XPS 17 9700, and you only get 7154gb (7TB) of capacity from the 8TB drive.
Reviewed in the United States on June 24, 2020
Capacity: 8TBVerified Purchase
After paying $1500 for this drive, I was very relieved and excited that it fit in my brand new Dell XPS 17 9700, although it is a very tight fit. It seems to work as advertised, but I am very disappointed that it shows in BIOS as a 7TB drive and not an 8TB drive. It only gives you 7154gb of usable capacity, instead of the 7451gb that an 8TB drive should have. I complained to Sabrent about this and they explained that the larger the drive the larger the space that is reserved for configuration and overhead. I don't believe that response because I have other drives from other companies that have much less unusable capacity compared to their size.

I am keeping this drive despite this complaint, because at this time, nobody else makes an 8TB M.2 NVME drive, so my only other options would be to get a 2TB from someone, wait for Samsung to come out with their 4TB M.2, that is coming soon, or do something else. Sticking with this drive is the best option for me, but $1500 is a lot of money for a drive that has so much less capacity than I was expecting.

Het past maar de beschikbare capaciteit viel deze gebruiker tegen. Ik houd dit ook in de gaten maar wacht ook Samsung even af met zijn 4 TB aanbod.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:56
Lounge Deluxe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:57:
Kan je dan niet beter alles omzetten in FLAC? Dat bespaard je toch al snel zo'n 30% tot 40% aan bestandsgrootte zonder dat er in verlies is in kwaliteit. En daarbij heeft FLAC een veel beter support voor metadata.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:54

duderuud

Sliden is koel

chou3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Ik meen dat een mede Tweaker heeft gevraagd of een hardware RAID configuratie mogelijk was (moet je even terug zoeken in tip topic). Dat was het niet.
...
Dat klopt. Het is door 2 Dell medewerkers bevestigd dat het in de XPS (15) niet gaat werken.
Als je raid wil moet je de workstation variant bestellen, de Precision 5500.

Gebruik de 9500 nu een week en ik heb één irritatie, standby tijd.
Dell heeft de S3 slaap modus uit de bios gehaald en gebruikt nu een MS variant die dus gewoon niet werkt.

Daar komt nog eens bij dat je vanaf Windows 10 2004 geen registry hack (CsEnabled) meer kan doorvoeren om S3 te forceren.

Resultaat is dat de accu 's nachts leegloopt. Heb er nog geen oplossing voor gevonden, waardeloos.

Misschien toch maar overstappen op Linux.

[Edit]
Zelfs in Linux werkt het zo te zien niet meer ;(
https://www.reddit.com/r/...3_deep_sleep_not_working/

[Voor 7% gewijzigd door duderuud op 28-06-2020 12:39]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
codeneos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Kan je dan niet beter alles omzetten in FLAC? Dat bespaard je toch al snel zo'n 30% tot 40% aan bestandsgrootte zonder dat er in verlies is in kwaliteit. En daarbij heeft FLAC een veel beter support voor metadata.
Dat zou inderdaad een optie zijn, maar dan nog zit ik nog tegen de 4 TB aan met mijn muziekbestanden, dus ik ontkom denk ik zelfs dan niet aan minimaal 4 + 2 = 6 TB.

[Voor 9% gewijzigd door Lounge Deluxe op 28-06-2020 13:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heeft iemand al een XPS 17 ontvangen? Heeft deze (nog) last van de clickpad issue? Het Dell bericht heeft het namelijk specifiek over de XPS 15 model zo lijkt het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Colossus83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 09:29
Regeneration schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:06:
Heeft iemand al een XPS 17 ontvangen? Heeft deze (nog) last van de clickpad issue? Het Dell bericht heeft het namelijk specifiek over de XPS 15 model zo lijkt het.
Nope :(
nog steeds:

06/21/2020 9:53 P.M. Status verzonden

• chou3
Colossus83 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Nope :(
nog steeds:

06/21/2020 9:53 P.M. Status verzonden
Same here. Staat al een tijdje op de status On Its Way to UPS in China. Is een groot land en kan me voorstellen dat het eventjes duurt, maar toch niet een week? :?

• codeneos
chou3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Same here. Staat al een tijdje op de status On Its Way to UPS in China. Is een groot land en kan me voorstellen dat het eventjes duurt, maar toch niet een week? :?
Van wat ik heb gelezen duurt die status ongeveer een week. Dell meld de laptop in China al aan bij UPS maar verscheept de laptop niet met UPS uit China. Daardoor krijg je geen inzicht in hoe de laptop van China naar Nederland komt en geen gebruikelijke UPS status updates :(.

Er zijn ook een aantal posts over te vinden op Reddit. Op basis van dat en wat andere tweakers eerder in dit topic hebben gezegd moet je ongeveer op 10-14 dagen rekenen vanaf het moment dat je laptop op shipping staat. En de eerste week gaat die status niet veranderen ;(

Ik zit in het zelfde schuitje mijn bestelling staat nu ook al zo'n 4 dagen op in-transit to UPS.

Wat je wel kan doen is jezelf registeren voor shipping updates van UPS, dan krijg je van UPS een mailtje als de status ie veranderd. Hoeft je niet meer een paar keer per dag de UPS site te verversen :+

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn garantie schijnbaar al wel is gestart, ik heb ondertussen de service tag van mijn laptop (staat op de factuur) en die zegt doodleuk dat de garantie op 25 juni gestart is. Maar Ik heb de laptop waarschijnlijk pas eind deze week of begin volgende week. Zo snoept Dell stiekem 1 tot 2 weken van mijn garantie, heeft iemand Dell hier al een keer op aangesproken want volgens mij mag de garantie pas ingaan op het moment dat je de laptop hebt ontvangen.

[Voor 22% gewijzigd door codeneos op 29-06-2020 21:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chou3
codeneos schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:06:
[...]

Van wat ik heb gelezen duurt die status ongeveer een week. Dell meld de laptop in China al aan bij UPS maar verscheept de laptop niet met UPS uit China. Daardoor krijg je geen inzicht in hoe de laptop van China naar Nederland komt en geen gebruikelijke UPS status updates :(.

Er zijn ook een aantal posts over te vinden op Reddit. Op basis van dat en wat andere tweakers eerder in dit topic hebben gezegd moet je ongeveer op 10-14 dagen rekenen vanaf het moment dat je laptop op shipping staat. En de eerste week gaat die status niet veranderen ;(

Ik zit in het zelfde schuitje mijn bestelling staat nu ook al zo'n 4 dagen op in-transit to UPS.

Wat je wel kan doen is jezelf registeren voor shipping updates van UPS, dan krijg je van UPS een mailtje als de status ie veranderd. Hoeft je niet meer een paar keer per dag de UPS site te verversen :+

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn garantie schijnbaar al wel is gestart, ik heb ondertussen de service tag van mijn laptop (staat op de factuur) en die zegt doodleuk dat de garantie op 25 juni gestart is. Maar Ik heb de laptop waarschijnlijk pas eind deze week of begin volgende week. Zo snoept Dell stiekem 1 tot 2 weken van mijn garantie, heeft iemand Dell hier al een keer op aangesproken want volgens mij mag de garantie pas ingaan op het moment dat je de laptop hebt ontvangen.
Ik had ook zo iets op Reddit gelezen. Ik had het net even anders geïnterpreteerd, namelijk wel rit naar UPS, maar niet de rit van China naar land van bestemming, weer wel het nationale stukje dat je pakketje aflegt. Maar zo kan het natuurlijk ook, helaas.

Ik had gezien dat je een update per email en sms kan krijgen. Maar ik wil niet akkoord gaan met de voorwaarden die daar aan vast zitten. Om mezelf een beetje te vermaken en mijn vriendin te pesten heb ik een timer gemaakt die full screen kan.

Wat je garantie betreft hebben we wettelijke- en fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie kan ingaan op het moment zoals vastgelegd in de algemene voorwaarden. Dat kan dus de factuurdatum zijn.
De wettelijke garantie gaat in op moment van levering.

art. 7:9 bw, lid 1 en 2:

1. De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.
2. Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.

art 7:11 BW

Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

• codeneos
Thanks voor de verduidelijking @chou3! Dat stukje wettelijke- en fabrieksgarantie doet Dell zo schimmig over, op de site doet het voorkomen alsof je maar 1 jaar garantie krijgt :/ en je de rest moet bijkopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
codeneos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:49:
Thanks voor de verduidelijking @chou3! Dat stukje wettelijke- en fabrieksgarantie doet Dell zo schimmig over, op de site doet het voorkomen alsof je maar 1 jaar garantie krijgt :/ en je de rest moet bijkopen.
Die 1 jaar fabrieksgarantie is voor zakelijke kopers, consumenten genieten een andere (betere) bescherming, zie anders ook een handige pagina van de Rijksoverheid en ACM ConsuWijzer.

• Colossus83
chou3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Vandaag de UPS update:

• chou3
codeneos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:49:
Je koopt een verzekering. En wat je er voor krijgt is dat je geen bewijslast hebt als koper. Anders is het zo dat je na een halfjaar moet aantonen dat het gebrek niet door jouw toedoen is ontstaan. Uiteraard valt het niet onder de garantie als je het zelf hebt veroorzaakt (uitgezonderd als je daarvoor verzekerd bent 'accidental damege protection'). De extra garantie is een fijne opossing voor een zakelijke aankoop die toch wat meer garantie wilt.

Bij een cosumentenkoop (anders dan in de uitvoering van je beroep of bedrijf) heb je extra bescherming. NL kent Overigens geen garantietermijn. EU wel min. 2 jaar. Vandaarvdat je vaak een termijn van 2 jaar leest. NL zegt dat de garantieduur afhankelijk is van prijs, uitlatingen verkoper/fabrikant, merk, voorwerp, etc. Dus het kan zijn dat een laptop van een budget/onbekend merk met dezelfde specificaties en componenten minder wettelijke garantie kent dan een van een gerenommeerd merk. En zelf binnen dat merk kan het verschillen tussen de verschikkende lijnen. En binnen een lijn kan het verschillen door de prijs die je voor het instapmodel hebt betaald of het high end model.

De linkjes van @Lounge Deluxe zullen in heldere taal meer duidelijkheid verschaffen. Dankjewel.

• chou3
Nice! Dat is leuk nieuws, zo vroeg in de ochtend. Hier nog niet :| Maar komt vanzelf wel.
Ik hoop dat je een top machine ontvangt.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 20:25
Ik wil zakelijk een XPS15 aankopen, en wil graag via de chat een offerte/kortingscode aanvragen. Ik vind alleen nergens de optie om te chatten (belgië)?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 14:29
mngm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:47:
Ik wil zakelijk een XPS15 aankopen, en wil graag via de chat een offerte/kortingscode aanvragen. Ik vind alleen nergens de optie om te chatten (belgië)?
Op de productpagina heb ik helemaal rechts een soort zwevende knop "Contact". Als ik daar op klik krijg ik een chat optie.

Ik kan de chat niet perse aanbevelen. Ik kreeg zelf iemand uit India die geen fatsoenlijke zinnen kon typen. Bellen is misschien de betere optie.

[Voor 9% gewijzigd door m33p op 30-06-2020 20:50]

• mngm
m33p schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:49:
[...]

Op de productpagina heb ik helemaal rechts een soort zwevende knop "Contact". Als ik daar op klik krijg ik een chat optie.

[Afbeelding]

Ik kan de chat niet perse aanbevelen. Ik kreeg zelf iemand uit India die geen fatsoenlijke zinnen kon typen. Bellen is misschien de betere optie.
Hmm die opties krijg ik dus niet op de belgische site. Net even op de nederlandse site gekeken en daar zie ik het dus wel. Thx!
Edit: Jammergenoeg kan de 'nederlandse' helpdesk niets doen voor orders uit belgie. Morgen eens bellen naar de belgische helpdesk.

[Voor 8% gewijzigd door mngm op 30-06-2020 21:00]

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 10:52
Hmm die opties krijg ik dus niet op de belgische site. Net even op de nederlandse site gekeken en daar zie ik het dus wel. Thx!
Edit: Jammergenoeg kan de 'nederlandse' helpdesk niets doen voor orders uit belgie. Morgen eens bellen naar de belgische helpdesk.
Ik heb exact hetzelfde "probleem"! Laat zeker iets weten als het via het bellen werkt vanuit Belgie. ;)

• Baguette19
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11-2022
hoe werkt dat precies, zo'n offerte aanvragen? krijg je dan gewoon gratis korting als je erom vraagt?

• codeneos
anonymous3628 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:48:
hoe werkt dat precies, zo'n offerte aanvragen? krijg je dan gewoon gratis korting als je erom vraagt?
Ja. Hoeveel verschild een beetje. Volgens mij kunnen ze je tot 10% geven maar dat is puur een aanname.

Je krijgt een offerte en betaal linkje via de mail. Duurt ongeveer 15-20min. Deze kan je volgens mij niet met iDEAL betalen, die optie zat er bij mijn offerte in ieder geval niet bij. Alleen credit card en ik dacht PayPal.

[Voor 3% gewijzigd door codeneos op 01-07-2020 01:22]

• mngm
rednaxela84 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:20:
[...]

Ik heb exact hetzelfde "probleem"! Laat zeker iets weten als het via het bellen werkt vanuit Belgie. ;)
Ik krijg niemand aan de lijn via 02 481 91 19 of andere nummers die ik vind, allemaal menutjes die dood lopen |:(

[Voor 10% gewijzigd door mngm op 01-07-2020 10:27]

• Baguette19
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11-2022
codeneos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 01:22:
[...]

Ja. Hoeveel verschild een beetje. Volgens mij kunnen ze je tot 10% geven maar dat is puur een aanname.

Je krijgt een offerte en betaal linkje via de mail. Duurt ongeveer 15-20min. Deze kan je volgens mij niet met iDEAL betalen, die optie zat er bij mijn offerte in ieder geval niet bij. Alleen credit card en ik dacht PayPal.
Superbedankt. _/-\o_

• m33p
Mijn XPS 17 wordt vandaag bezorgd! Besteld op de 22e, verzonden op de 25e en 7 dagen later aangekomen in Nederland.

• codeneos
m33p schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:40:
Mijn XPS 17 wordt vandaag bezorgd! Besteld op de 22e, verzonden op de 25e en 7 dagen later aangekomen in Nederland.

[Afbeelding]
Netjes! Ik heb de mijne op de 16e besteld, maar helaas nog steeds in transit vanuit China :/

Ben benieuwd of je trackpad helemaal goed is.

• kwomba
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb gisteren geprobeerd de XPS 17 met RTX2060 te bestellen maar ik krijg deze reactie terug:
Dear Customer,

I regret to inform you that your order NL....-....-..... cannot be book at this moment as we are currently out of stock for this product.
Hence, I request you to kindly visit our online store and place an alternate order.

Thanks & Regards,
....
Dell Technologies, Hyderabad
Zou dat kunnen omdat ik de "Voor thuis" keuze heb gemaakt en niet de "Voor Werk"?
Balen want ik had me er net overheen gezet dat ik zoveel wil uitgeven voor een laptop ;)

• Colossus83
Ik heb die van mij netjes binnen en geupgrade.
Geen last van de trackpad issues. Ziet er allemaal goed uit.
Heb er nu 64 Gb (pricewatch: Crucial CT2K32G4SFD832A) ingezet en een 500Gb SSD (pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB)
De orginele SSD heb ik verplaatst naar slot 2 en die een format gegeven.

Daarna een clean windows install en de drivers etc van dell geinstalleerd, inclusief Dell Power Magement.
Daar kan je instellen, onder 'Thermal Management' hoe die cooling performance moet zijn, die heb ik tijdens de Cinebench R20 op 'Ultra performance' gezet terwijl die op het netstroom stond en dan kom ik uit op een score van 3567.

Dit is dus met een Dell XPS 17, i7-10875H, met 64 Gb en de RTX 2060 MaxQ

• m33p
kwomba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:22:
Ik heb gisteren geprobeerd de XPS 17 met RTX2060 te bestellen maar ik krijg deze reactie terug:

[...]

Zou dat kunnen omdat ik de "Voor thuis" keuze heb gemaakt en niet de "Voor Werk"?
Balen want ik had me er net overheen gezet dat ik zoveel wil uitgeven voor een laptop ;)
Dat kan wel ja. De hardware is hetzelfde, maar de software (en inbegrepen support) niet. Mijn zakelijke order is eerder uitgeleverd dan consumenten orders voor dezelfde hardware die eerder waren besteld.

Je kan natuurlijk eens informeren of je de "Voor Werk" configuratie kunt bestellen als particulier.

• kwomba
m33p schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Dat kan wel ja. De hardware is hetzelfde, maar de software (en inbegrepen support) niet. Mijn zakelijke order is eerder uitgeleverd dan consumenten orders voor dezelfde hardware die eerder waren besteld.

Je kan natuurlijk eens informeren of je de "Voor Werk" configuratie kunt bestellen als particulier.
Ja dat zou kunnen maar ik heb nu een studenten korting van 10% en die werkt niet op het "Voor Werk" model :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m33p
kwomba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Ja dat zou kunnen maar ik heb nu een studenten korting van 10% en die werkt niet op het "Voor Werk" model :(
Zoals gezegd kun je ook 8 tot 10% korting krijgen via de chat. Misschien is dat nog een optie voor je.

Mijn XPS 17 is in ieder geval net binnen gekomen. Geen double click of andere issues met het touchpad. Wat ik wel vrij apart vond is dat de laptop in een doos komt die niet gesealed is. De pakketbezorger kan zo de laptop vervangen met een baksteen zonder zegels te breken. Gelukkig wel goed gegaan allemaal. Vanmiddag direct maar de 64GB upgrade proberen en eens wat benchmarks draaien :+

• DJ-NaRRa
  • Laatst online: 25-03 23:40
volg dit topic al even om te zien wat de ervaringen zouden zijn met de XPS 17 (vooral met de trackpad issues). ben nu wel voornemens om zakelijk een XPS 17 aan te schaffen, maar had nog wat vragen over de additionele support welke dell aanbied. Heb nog nooit eerder bij Dell gekocht en de info pagina bied verder weinig nuttige info (vind ik)

In de schermen waar je je bestelling bij elkaar kunt klikken is een een kopje garantie. Daarin heb je allerlei opties voor 1-4 jaar ProSupport (Plus) icm Next Business Day On-Site Service. echter als ik op de info pagina hiervan kijk wordt alles PremiumSupport / PremiumSupport Plus genoemd. Mag ik aannemen dat deze twee hetzelfde zijn en er enkel een naamsverschil is?

En zijn er hier ervaringen met het 'Plus' pakket of is dat zonde van het geld? Wat ik er zo over lees zou vooral de accidental damage protection interessant zijn.

• Dvyss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05 23:25
Vanmiddag de XPS 15 besteld. In de zakelijke omgeving zit er nu 14% korting op de 4K/512 GB variant en via de chat heb ik nog 40 euro extra korting gekregen op de offerte. Bij elkaar toch een mooie korting!

De verwachte leverdatum is uiterlijk 2020-07-06. Ik ben benieuwd :-)

[Voor 8% gewijzigd door Dvyss op 02-07-2020 19:26]

• TheJVH
  • Laatst online: 01-06 23:25
Dvyss schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:23:
Vanmiddag de XPS 15 besteld. In de zakelijke omgeving zit er nu 14% korting op de 4K/512 GB variant en via de chat heb ik nog 40 euro extra korting gekregen op de offerte. Bij elkaar toch een mooie korting!

De verwachte leverdatum is uiterlijk 2020-07-06. Ik ben benieuwd :-)
Hm, via mijn zakelijke leverancier kon ik geen 4K + 512gb krijgen, alleen met een 1TB variant. Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag, eventueel in een DM?

• chou3
DJ-NaRRa schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:48:
volg dit topic al even om te zien wat de ervaringen zouden zijn met de XPS 17 (vooral met de trackpad issues). ben nu wel voornemens om zakelijk een XPS 17 aan te schaffen, maar had nog wat vragen over de additionele support welke dell aanbied. Heb nog nooit eerder bij Dell gekocht en de info pagina bied verder weinig nuttige info (vind ik)

In de schermen waar je je bestelling bij elkaar kunt klikken is een een kopje garantie. Daarin heb je allerlei opties voor 1-4 jaar ProSupport (Plus) icm Next Business Day On-Site Service. echter als ik op de info pagina hiervan kijk wordt alles PremiumSupport / PremiumSupport Plus genoemd. Mag ik aannemen dat deze twee hetzelfde zijn en er enkel een naamsverschil is?

En zijn er hier ervaringen met het 'Plus' pakket of is dat zonde van het geld? Wat ik er zo over lees zou vooral de accidental damage protection interessant zijn.
Ik meen dag de plus ook accidental damege protection (als je hem zelf per ongeluk beschadigd of vernietigd) heeft. Ook zit er extra software bij die kan voorspellen wanneer iets fout of stuk gaat en je van te voren op de hoogte stellen.

Als je de Amerikaanse pagina erbik pakt, dan zit er een knopje Help me Choose en daar vind je de uitleg en verschillen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-NaRRa
chou3 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Ik meen dag de plus ook accidental damege protection (als je hem zelf per ongeluk beschadigd of vernietigd) heeft. Ook zit er extra software bij die kan voorspellen wanneer iets fout of stuk gaat en je van te voren op de hoogte stellen.

Als je de Amerikaanse pagina erbik pakt, dan zit er een knopje Help me Choose en daar vind je de uitleg en verschillen
Dank voor je reactie.

Ja die software vind ik denk ik niet zo interessant. Er zijn genoeg tooltjes gewoon zo te krijgen die de bios uitlezen en je ook pro-actief waarschuwen.

Het zou mij Vooral gaan om de extra garantie en de accidental damage protection aangezien het een zakelijke aanschaf betreft. Ben verder wel gewoon verzekerd voor schade aan mijn inventaris (koffie over laptop op de zaak / bij de klant etc.) dus vroeg me meer af of het ‘t echt waard is. Then again het is nu maar 220 voor 4 jaar dus niet al te prijzig (Ja heb gelezen over de geannuleerde order hier omdat dit blijkbaar een foutje was van Dell. Echter twee weken later staat de “fout” nog steeds op de site).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik heb vandaag mijn XPS17 binnenkregen, geen touchpad issues gelukkig. (17 juni besteld). Volgens batterybar 5% wear. Laten we dan maar hopen dat het daar een lange tijd op blijft hangen. Mij Xiaomi notebook pro heeft na 2,5 jaar pas 7%.

[Voor 45% gewijzigd door Robsel_NL op 03-07-2020 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
Hij is eindelijk binnen! Zover ik heb kunnen zien in de korte tijd dat ik hem heb, geen issues ontdekt. Ook geen Dell updates en voorgeïnstalleerde antivirus. Dat scheelt weer.
Geheugen is nog niet binnen en heb hem daarom nog niet kunnen upgraden. Ga later alle poorten etc. testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tim2010 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Laat maar weten wat Dell doet om het te fixen.
Ik heb na twee weken wachten een nieuwe ontvangen. Deze heeft geen trackpack issues! Alles ziet er goed uit. Tot nu toe erg blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m33p
Hier wat extra benchmarks;
Geheugen snelheid na upgrade (64 GB)
SSD performance van de 1 TB SSD die standaard geleverd wordt (blijkbaar een Toshiba)

Andere benchmarks zijn eerder ook al gepost en mijn scores zijn hetzelfde, dus geen zin om meer te posten.

Op zich wel tevreden met de laptop, maar wel een paar vervelende puntjes; de laptop kan mijn Samsung CRG9 (5120 x 1440 @ 120Hz) niet aansturen op 120Hz, maar max. 60Hz. Dit na een handmatige driver update, want daarvoor was het nog erger. Dit is via een USB-C naar DisplayPort adapter. Lijkt een beperking te zijn van de Intel UHD graphics of de software.

Op Linux werkt de Realtek geluidskaart niet. Nog geen enkele distributie heeft drivers/firmware. Workaround voor mij is om een bluetooth headset te gebruiken voor nu. De webcam werkt onder linux, maar alleen met een max. resolutie van 640x480. De vingerafdruk scanner werkt ook niet.

Verder wordt de laptop wel erg warm (wat wel een beetje te verwachten is met deze CPU). Ik zou eigenlijk nog eens moeten testen wat de CPU doet onder Windows en Linux, maar ik vermoed dat die niet erg lang op zijn turbo frequentie blijft draaien. Ik heb de laptop in de bios al op performance mode gezet (fans blazen dan wel hard), maar de warmte blijft. Dit voel je ook wel via het toetsenbord.

Het 4K scherm is echt super. Mooie kleuren, super scherp natuurlijk en de glanzende coating valt echt niet tegen. HDR werkt ook prima. Touchpad is mooi groot en werkt goed. Zelf heb ik gelukkig geen touchpad problemen (wat sowieso meer een XPS 15 issue lijkt te zijn).q

Edit: Ik heb 5120 x 1440 @ 120Hz en zelfs G-Sync (of adaptive sync eigenlijk) werkend gekregen. Er is een BIOS instelling die zegt "bypass de hele Intel GPU en gebruik de RTX 2060". Hiermee krijg je ook opeens ongeveer alle controls in het Nvidia control panel. Dat lost alle problemen op, maar ik vermoed dat dt een nieuwe probleem introduceert, namelijk dat de laptop niet zo lang meer mee gaat op de accu... Nou gebruik ik de laptop toch voornamelijk met de adapter, maar ja, het is jammer dat je een compromis moet sluiten.

[Voor 10% gewijzigd door m33p op 03-07-2020 23:22. Reden: Oplossing voor 5120 x 1440 @ 120Hz probleem]

• codeneos
m33p schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:54:
Edit: Ik heb 5120 x 1440 @ 120Hz en zelfs G-Sync (of adaptive sync eigenlijk) werkend gekregen. Er is een BIOS instelling die zegt "bypass de hele Intel GPU en gebruik de RTX 2060". Hiermee krijg je ook opeens ongeveer alle controls in het Nvidia control panel. Dat lost alle problemen op, maar ik vermoed dat dt een nieuwe probleem introduceert, namelijk dat de laptop niet zo lang meer mee gaat op de accu... Nou gebruik ik de laptop toch voornamelijk met de adapter, maar ja, het is jammer dat je een compromis moet sluiten.
Die Intel GPU bypass is alleen voor de externe display outputs. Het scherm in de laptop gaat nog gewoon over de Intel GPU (helaas). Ben zelf super blij dat dit kan, die Intel GPU is erg matig helemaal als je 4k schermen (built-in + extern) wilt aansturen.

De impact op je accu is waarschijnlijk minimaal omdat de setting alleen effect heeft op de externe output aansluit. En als je een extern scherm aansluit dan ben je hoogste waarschijnlijk wel in de buurt van een stopcontact voor je adapter :).

De SSD die standaard in XPS-17 zit is zo te zien Thosiba Kioxia XG6, op basis van de spec-sheet zou die beter moeten zijn dan de micron 2200 die in de "goedkopere" modellen zit.

XG6Micron 2200
Rand. Read355k IOPS240k IOPS
Rand. Write365k IOPS210k IOPS
Seq. Read3180 MB/s 3000 MB/s
Rand. Write2960 MB/s1600 MB/s

Spec wise is de Micron 2200 ongeveer gelijk aan de A2000 van Kingston. De XG6 scoort in reviews tussen de Samung 970 evo en 970 pro in.

[Voor 26% gewijzigd door codeneos op 04-07-2020 01:58]

• m33p
codeneos schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:46:
[...]

Die Intel GPU bypass is alleen voor de externe display outputs. Het scherm in de laptop gaat nog gewoon over de Intel GPU (helaas). Ben zelf super blij dat dit kan, die Intel GPU is erg matig helemaal als je 4k schermen (built-in + extern) wilt aansturen.

De impact op je accu is waarschijnlijk minimaal omdat de setting alleen effect heeft op de externe output aansluit. En als je een extern scherm aansluit dan ben je hoogste waarschijnlijk wel in de buurt van een stopcontact voor je adapter :).

[...]
Ah, dat had ik er niet uit gehaald. Als dat zo is dan is het wat mij betreft helemaal goed zo. Ik gebruik toch nooit een externe monitor zonder dat de laptop ook aangesloten is op netstroom. Ik moet het nog even onder Linux testen, maar op Windows werkt het zonder problemen zo.
codeneos schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:46:
[...]

Spec wise is de Micron 2200 ongeveer gelijk aan de A2000 van Kingston. De XG6 scoort in reviews tussen de Samung 970 evo en 970 pro in.
Een paar pagina's terug heeft iemand wel een benchmark gepost van een A2000. Sequential reads/writes doet de XG6 (marginaal) beter maar de random read/write speeds zijn iets hoger bij de A2000. Ik had zelf liever betere random read/write speeds gezien want dat voelt waarschijnlijk sneller aan dan hogere sequential speeds, maar het is wat het is en het verschil is (mij) te klein om de SSD er voor te gaan wisselen.

Edit: dit isde afbeelding die gepost is van die A2000 benchmark

[Voor 7% gewijzigd door m33p op 04-07-2020 02:58. Reden: Link naar A2000 benchmark toegevoegd]

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:55
Die nieuwe XPS serie is wel duur zeg... of was dat bij de vorige ook al? Helpt ook niet dat er geen i5 optie is voor de 17 inch in NL.
In de VS goed geprijsd, instapper 1399 dollar, in Duitsland ongeveer 1950 euro. Nogal een verschil.

• codeneos
m33p schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 02:56:
Een paar pagina's terug heeft iemand wel een benchmark gepost van een A2000. Sequential reads/writes doet de XG6 (marginaal) beter maar de random read/write speeds zijn iets hoger bij de A2000. Ik had zelf liever betere random read/write speeds gezien want dat voelt waarschijnlijk sneller aan dan hogere sequential speeds, maar het is wat het is en het verschil is (mij) te klein om de SSD er voor te gaan wisselen.

Edit: dit isde afbeelding die gepost is van die A2000 benchmark
Ik zie het inderdaad, toch apart spec wise is de XG6 een veel beter drive dan de A2000. Ik krijg de mijne vandaag en ga gelijk eens testen :) - misschien dat Dell de XG6 in speciale configuratie draait waardoor de disk niet helemaal tot zijn recht komt.

In deze review zit zowel de XG6 als de A2000 en de XG6 presteert in bijna alle benchmarks een beter.

De A2000 is goede drive maar de XG6 zou beter moeten presteren.

[Voor 15% gewijzigd door codeneos op 04-07-2020 12:19]

• codeneos
wimpod schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:23:
Die nieuwe XPS serie is wel duur zeg... of was dat bij de vorige ook al? Helpt ook niet dat er geen i5 optie is voor de 17 inch in NL.
In de VS goed geprijsd, instapper 1399 dollar, in Duitsland ongeveer 1950 euro. Nogal een verschil.
In de VS zijn de prijzen zonder Sales Tax en heb je ook maar 1 jaar garantie. In Nederland zijn de prijzen incl. onze 21% BTW en is Dell verplicht langer garantie te geven ook als je geen extra premium plus support erbij koopt.

En wat je zelf al aangeeft, in de US zijn de i5 modellen met 1080p scherm zonder dedicated video kaart beschikbaar. Al zou ik zelf toch minimaal voor die GTX 1650 optie gaan. Uiteindelijk komen de goedkopere i5 modellen ook wel beschikbaar in Nederland maar, wanneer kan je het beste aan de Dell support chat vragen.

[Voor 11% gewijzigd door codeneos op 04-07-2020 12:25]

• Strafeness
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05 13:47
Momenteel ben ik ook aan het kijken voor een XPS 15 (of 17 op het moment dat de FHD+ optie beschikbaar komt in Nederland). Wat ik mij afvraag is wat de cpu snelheid is na bijvoorbeeld 15 of 30 minuten cpu intensief werk. Zover ik begrijp valt het geluid van de fans wel mee, maar vraag mij dus af of de koeling wel adequaat genoeg is om de 6 core cpu langdurig te koelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 16:31
Ik heb gisteren de XPS 15 i7, 16GB FHD besteld. Ze verwachten dat hij dinsdag al binnenkomt, dus dat zou redelijk snel moeten zijn.

Edit: model toegevoegd

[Voor 14% gewijzigd door fyr0 op 07-07-2020 13:55]

• kwomba
fyr0 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:07:
Ik heb gisteren de i7, 16GB FHD besteld. Ze verwachten dat hij dinsdag al binnenkomt, dus dat zou redelijk snel moeten zijn
Welke heb je besteld dan?

• fyr0
kwomba schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Welke heb je besteld dan?
Oeps de XPS 15

Ik probeerde overigens via de chat een offerte met korting te krijgen, maar ik kreeg een offerte binnen waar die 40 e duurder was :+

• chou3
Iemand al een goed passende hoes/sleeve/tas gevonden of op het oog voor de XPS 17? De officiële Dell hoes vind ik best duur. Ik denk dat ik er wel een met een hengsel wel, omdat ik het toch best een zwaar beestje vind. En de oplader, hoewel slank, ook groot. Een vakje voor waar het dongletje (en misschien een muis) in kan zou ik ook wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Colossus83
chou3 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:23:
Iemand al een goed passende hoes/sleeve/tas gevonden of op het oog voor de XPS 17? De officiële Dell hoes vind ik best duur. Ik denk dat ik er wel een met een hengsel wel, omdat ik het toch best een zwaar beestje vind. En de oplader, hoewel slank, ook groot. Een vakje voor waar het dongletje (en misschien een muis) in kan zou ik ook wel kunnen waarderen.
Ik gebruik zelf de bobby xl rugzak. Meer dan genoeg ruimte en veiligheid.

https://www.xd-design.com...-backpacks/bobby/bobby-xl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
Bij mij zit een KIOXIA XG6 Toshiba SSD 1TB M.2 NVMe onder de motorkap (KXG60ZNV1T02). Het is gebruikelijk dat er verschillen SSD worden gebruikt. Hier een review over deze NVMe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codeneos
Ik heb mijn XPS 17 ook morgen ontvangen. Tot nu toe geen problemen gevonden, de track ziet er goed uit, en ook geen problemen met het scherm. Ik heb ook de versie met 4k scherm en de GTX 2060 Max-Q.

Een van de eerste dingen die ik gedaan heb is een schone versie van Windows installeren. Waarbij ik gelijk tegen een aantal problemen aan liep met de drivers voor de geluidskaart, schijnbaar maakt de laptop gebruik van Intel SST (smart sound technology) i.c.m. iets van realtek. Bij de installatie van de intel drivers voor de iGPU en de chipset-inf worden de intel SST dirvers ook "geupgrade" waarna het device ineens onder "System devices" staat in plaats van onder "audio/multimedia devices" in de device manager.

Iets wat schijnbaar vaker voorkomt en google bood hulp, verwijder het Intel SST device en installeer de audio drivers package van de Dell site. Na een reboot installeert Windows daarna de juiste drivers :/.

Misschien nog een tip voor degene onder ons die Linux willen draaien op deze laptop, zet in de BIOS de storage mode op ACHI en niet op RAID. Standaard komt de laptop in RAID/RST modus, in deze modus worden alle NVME devices ge-remapped en zijn ze alleen te benaderen via de Intel RST driver. Dit kan handig zijn in RAID modi waar Linux kan niet met deze remapping om gaan waardoor je geen toegang hebt tot je drive :(.

En voor wie Windows gebruikt zonder Intel RST RAID, je haalt betere performance als Windows de NVME drive direct kan benaderen zonder eerst door Intel's RST driver heen te moeten.

Verder is er voor de XG6 ook een custom driver beschikbaar op het winraid forum waarmee je hogere Seq Read speeds haalt maar lagere random Read speed in CDM. Daarmee haalde in de volgende socre:

[Voor 13% gewijzigd door codeneos op 05-07-2020 16:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m33p
codeneos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:44:
[...]

En voor wie Windows gebruikt zonder Intel RST RAID, je haalt betere performance als Windows de NVME drive direct kan benaderen zonder eerst door Intel's RST driver heen te moeten.

[...]
Hoe? Door die RST driver te verwijderen? Of is dat een instelling ergens?
codeneos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Misschien nog een tip voor degene onder ons die Linux willen draaien op deze laptop, zet in de BIOS de storage mode op ACHI en niet op RAID. Standaard komt de laptop in RAID/RST modus, in deze modus worden alle NVME devices ge-remapped en zijn ze alleen te benaderen via de Intel RST driver. Dit kan handig zijn in RAID modi waar Linux kan niet met deze remapping om gaan waardoor je geen toegang hebt tot je drive :(.

[...]
Dit werkt, maar dan boot Windows niet meer (als je dual-boot gebruikt). Dat is te fixen door te switchen naar AHCI en dan te booten in safe-mode. Dan installeert Windows de AHCI driver en boot de volgende keer wel.

En als je de Nvidia drivers wilt gebruiken moet je ook secure boot uit zetten.

Ik heb zelf nog het issue dat ik mijn Samsung CRG9 niet goed aangestuurd krijg. In de BIOS is een optie om te zeggen dat je de 2060 wilt gebruiken voor externe schermen. Zodra ik die gebruik, dan werkt het op Windows goed, maar wordt het scherm niet gedetecteerd op Linux. Zet ik die instelling uit, dan werkt het op Windows en Linux, maar alleen op 60hz ipv de 120hz die het scherm ondersteund. Niet echt geweldig dus.

Verder ook nog belangrijk om te vermelden dat audio op dit moment niet werkt op Linux voor de XPS 17. Het schijnt dat je de "oem" kernel kunt installeren op Ubuntu 20.04 en dan pulseaudio/alsa kunt updaten om het werkend te krijgen (zie https://blog.fts.scot/202...audio-working-on-linux/). Ik draai nu zelf Fedora en moet dus switchen naar Ubuntu, of wachten en hopen dat dit in de kernel terecht komt en binnenkort werkt...

[Voor 16% gewijzigd door m33p op 06-07-2020 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
Colossus83 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:41:
[...]

Ik gebruik zelf de bobby xl rugzak. Meer dan genoeg ruimte en veiligheid.

https://www.xd-design.com...-backpacks/bobby/bobby-xl
Past hij er bij jou goed in? want volgens de specificaties zou hij niet moeten passen.
Bobby Laptopvak 30 x 35.5 x 3.5 cm / 11.8 x 14 x 1.4" (B x L x D)
XPS 17
1. Diepte: 248,05 mm (9,76")
2. Breedte: 374,45 mm (14,74")
3. Hoogte: 19,5 mm (0,77")
Gewicht: 2,51 kg (5,53 lb)

Ze zijn nu overigens in de aanbiedin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Colossus83
chou3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Past hij er bij jou goed in? want volgens de specificaties zou hij niet moeten passen.
Bobby Laptopvak 30 x 35.5 x 3.5 cm / 11.8 x 14 x 1.4" (B x L x D)
XPS 17
1. Diepte: 248,05 mm (9,76")
2. Breedte: 374,45 mm (14,74")
3. Hoogte: 19,5 mm (0,77")
Gewicht: 2,51 kg (5,53 lb)

Ze zijn nu overigens in de aanbiedin.
Ik heb even snel een foto gemaakt. Maar wat mij betreft is er voldoende ruimte (in de 17 inch versie van de rugzak)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
Colossus83 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Ik heb even snel een foto gemaakt. Maar wat mij betreft is er voldoende ruimte (in de 17 inch versie van de rugzak)

[Afbeelding]
Super fijn dat je zo snel reageert. _/-\o_ En ja, je houdt nog ruimte over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milanello10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
Iemand enig idee wanneer we aanpasbare configuraties van de 17 9700 kunnen verwachten in nederland? In USA is alles gewoon te bepalen --> van ram tot ssd grootte. Hier nog niets. Wacht al een maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codeneos
m33p schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:44:
Hoe? Door die RST driver te verwijderen? Of is dat een instelling ergens?
AHCI mode aan zetten in plaats van RAID mode, precies wat je ook voor Linux support nodig hebt. Daarna moet je inderdaad in safe mode opstarten om de boel weer werkend te krijgen. Je kan dan gelijk de RST driver verwijderen en ziet als het goed is ook weer de NVME controller in de device manager onder stiorage devices.
[...]
Verder ook nog belangrijk om te vermelden dat audio op dit moment niet werkt op Linux voor de XPS 17. Het schijnt dat je de "oem" kernel kunt installeren op Ubuntu 20.04 en dan pulseaudio/alsa kunt updaten om het werkend te krijgen (zie https://blog.fts.scot/202...audio-working-on-linux/).
[...]
Daar had ik ook last van :( - nix support is op dit moment niet echt geweldig voor deze laptop.

Als ik een nadeel moet noemen van deze laptop dan is het wel de Intel hardware en proprietary drivers (idem voor Nvidia maar dat is gelukkige beperkt tot de dGPU). Ik bedoel Intel Smart Sound Technology, Intel Dynamic Tutning, Intel Rapid Storage Technology, Intel Management Engine (ME) en ik ben er vast een paar vergeten. Namen waar marketing weken op gebrainstormd heeft maar waar je aan gebruiker helemaal niks aan hebt. Zo vraag ik me nog steeds af wat er zo "slim" is aan Intel Smart Sound Technology :+

Neem nou Intel SST, ik heb geen idee wat er Smart aan is want. Geluid uit deze laptop klinkt ok maar niet beduidend beter -of- slimmer dan uit een andere high end laptop. Ik had liever een standaard Realtek chipje gehad die ondertussen breed ondersteund word.

En dan Intel RST, het klinkt mooi maar als het mijn NVMe interface verbergt achter niet gedocumenteerd protocol dan heb ik het liever niet.

In plaats daarvan had ik liever een Ryzen 4900HS in de XPS 17 gezien 8) , met zelfs misschien een Radeon 5600M. Dat zou in ieder geval de batterijduur tegoeden zijn gekomen, niet dat die slecht is - maar AMD heeft dat zijn zaakjes op dit moment gewoon beter voor elkaar.

But I digress - Samengevat Linux vindt zowel Intel SST als Intel RST niet leuk - dat laatste kan je oplossen en geeft ook voor de Windows gebruikers onder ons betere performance. Intel SST kan je ook om heen werken als je het niet erg vindt een bleeding edge kernel te draaien en zelf de nodig modules kunt en wilt installeren. Wat een bummer - voor nu Windows dan maar tot dat alle "Smart Intel Technology (tm)" beter ondersteund wordt onder linux.

[Voor 4% gewijzigd door codeneos op 06-07-2020 21:48. Reden: Typos]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScanCircle
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-03 16:49
Milanello10 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:29:
Iemand enig idee wanneer we aanpasbare configuraties van de 17 9700 kunnen verwachten in nederland? In USA is alles gewoon te bepalen --> van ram tot ssd grootte. Hier nog niets. Wacht al een maand.
Mij was op 19 juni door Dell Sales zakelijk gemeld dat ze "mid july ... eventueel nog andere XPS 17 configuraties" beschikbaar zouden hebben, maar wel onder voorbehoud. Nog even blijven wachten dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fyr0
Je zou evt ook naar de nieuwe precision laptops kunnen kijken, daar kan je wel alles bij aanpassen

In meeste gevallen wel duurder, omdat ze een ander moederboord gebruiken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-04 00:15
Is inderdaad een dagelijks ritueel hier om te checken wanneer ik mijn XPS 17 kan bestellen (FHD, 2060 RTX, 10875U, 1 TB, 16 GB RAM)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fyr0
fyr0 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:07:
Ik heb gisteren de XPS 15 i7, 16GB FHD besteld. Ze verwachten dat hij dinsdag al binnenkomt, dus dat zou redelijk snel moeten zijn.

Edit: model toegevoegd
Heb hem net binnengekregen, maar toch de trackpad problemen. Ik heb de klantenservice gebeld, netjes uitgelegd wat er aan de hand is. Eerste vraag, zijn alle drivers en de BIOS up to date :+

Ze komen hem morgen ophalen en dan ben ik hem 2-3 weken kwijt ;/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m33p
[...]

Ik heb zelf nog het issue dat ik mijn Samsung CRG9 niet goed aangestuurd krijg. In de BIOS is een optie om te zeggen dat je de 2060 wilt gebruiken voor externe schermen. Zodra ik die gebruik, dan werkt het op Windows goed, maar wordt het scherm niet gedetecteerd op Linux. Zet ik die instelling uit, dan werkt het op Windows en Linux, maar alleen op 60hz ipv de 120hz die het scherm ondersteund. Niet echt geweldig dus.

[...]
Dit probleem is inmiddels opgelost. De oplossing staat hier: https://rpmfusion.org/Howto/Optimus, en specifiek onder "NVIDIA PrimaryGPU Support". Dit is van toepassing als je de RPM Fusion repo gebruikt i.c.m. Fedora of CentOS.

Render offloading moet uit gezet worden door een config te kopieren en daar een aanpassing in te maken. Ik heb de BIOS weer ingesteld dat hij de Nvidia kaart gebruikt voor externe schermen, en tadaa, 5120x1440@120hz op linux!

Met de 5.7.7 kernel heb ik ook weer beeld tijdens het booten (best praktisch voor het unlocken van de encrypted disk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 22:33
remycuber schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Is inderdaad een dagelijks ritueel hier om te checken wanneer ik mijn XPS 17 kan bestellen (FHD, 2060 RTX, 10875U, 1 TB, 16 GB RAM)
Same here en kheb ook de XPS17 pagina gebookmarked en check ik ook dagelijks... 😅

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-NaRRa
Zijn er hier mensen die een XPS 17 met een 2060 config draaien en al last hebben gehad van power drain tijdens “langdurige” hoge loads op de GPU?

Ben op reddit in r/dell inmiddels al een aantal verhalen tegen gekomen waarbij als men met die combi games speelt (op hoge settings weliswaar) of bij 4K video rendering dat de laptop meer trekt dan de adapter kan bijladen. Dit heeft vooral te maken met het feit dat Dell er niet voor gekozen heeft een dedicated adapter ingang te maken, maar via een USB-C poort te laden welke niet genoeg watt aankan.

Dit lijkt specifiek een probleem te zijn met de 2060 GPU. Je zou kunnen zeggen dat speel je je games wat minder hoog of render je geen video’s maar feitelijk heeft Dell dus een product geleverd wat je niet ten volle kunt gebruiken. Hier zijn een hoop mensen pissig over.

Zelf twijfel ik daarom dus of ik wel voor een 2060 of een 1650Ti ga. Niet dat ik de laptop primair koop voor games / rendering maar wil niet halverwege een game sessie moeten stoppen omdat de batterij leegloopt terwijl ik aan de netstroom hang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:51
Ja je hebt zeker drain met de 2060 en 4k tijdens het gamen (bv warzone en BF4). Met FHD zal het iets beter zijn, maar je hebt vast nog steeds drain.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
Ik heb begrepen dat de S3 slaapstand belabberd is, waardoor je laptop toch aan kan gaan. Als dat in je rugzak gebeurd of snachts, is dat niet al te best. Hij wordt aardig warm, al doe ik er niks bijzonders mee. Daarom zet ik hem helemaal uit. Zodra ik het schem open, start hij automatisch op. Iemand enig idee hoe je dat uit kan zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chou3
fyr0 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Heb hem net binnengekregen, maar toch de trackpad problemen. Ik heb de klantenservice gebeld, netjes uitgelegd wat er aan de hand is. Eerste vraag, zijn alle drivers en de BIOS up to date :+

Ze komen hem morgen ophalen en dan ben ik hem 2-3 weken kwijt ;/
Vervelend om te horen.
Ik heb hem een paar dagen en ik had geen updates, behalve die van Windows. Ik heb tot 1909 geüpdate. De nieuwe stel ik nog even uit. Ik lees daar te veel horrorverhalen over.

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
remycuber schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Dit is ook waar ik op zit te wachten, alleen wil ik de 16GB er meteen uit trekken om er 64 in te zetten.
En de GPU boeit me totaal niet, ik wil gewoon die 10875 aangezien ik als developer gewoon regelmatig heel veel docker containers draai en graag zoveel mogelijk cores wil.

Ik vraag me alleen sterk af of er wel een 10875 met FHD gaat komen, ik heb alleen die combinatie gevonden op US voor bedrijven, maar daar komt ie dan ook met 0,5TB SSD. Als je er vervolgens zelf weer een 1Gb 970 in moet zetten is de meeste winst ook alweer weg.

Ik twijfel dus of ik 'm niet gewoon met 4K scherm moet kopen.. Alleen een beetje korting zou wel leuk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-04 00:15
ConQuestador schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Dit is ook waar ik op zit te wachten, alleen wil ik de 16GB er meteen uit trekken om er 64 in te zetten.
En de GPU boeit me totaal niet, ik wil gewoon die 10875 aangezien ik als developer gewoon regelmatig heel veel docker containers draai en graag zoveel mogelijk cores wil.

Ik vraag me alleen sterk af of er wel een 10875 met FHD gaat komen, ik heb alleen die combinatie gevonden op US voor bedrijven, maar daar komt ie dan ook met 0,5TB SSD. Als je er vervolgens zelf weer een 1Gb 970 in moet zetten is de meeste winst ook alweer weg.

Ik twijfel dus of ik 'm niet gewoon met 4K scherm moet kopen.. Alleen een beetje korting zou wel leuk zijn.
Ik wil geen 4K scherm in verband met het extra gewicht.
Dss aan het wachten op onderstaande keuze mogelijkheid in NL:

• ConQuestador
  • Nu online
remycuber schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik wacht met je mee ;)

• chou3
ConQuestador schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:04:
[...]

De voorraad van de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes is vrij beperkt. Kom hem niet ergens op voorraad tegen voor een schappelijke prijs. Gisteren stond hij nog op Amazon.nl te koop met leverdatum 13/7, maar die is er nu niet meer. Ik heb de mijne vorige week besteld, voordat ik mijn XPS17 had ontvangen. levertijd zou 1 tot 3 dagen zijn, maar we zijn nu een week verder en ik heb vandaag mijn pakbon per mail ontvangen. Dus wie weet is het er morgen.

• ConQuestador
  • Nu online
Op reddit heb ik al meermaals gelezen dat 3200MHz ook gewoon gaat, het moederbord laat deze dan gewoon op 2933Mhz draaien.

Sterker nog: Als ik een beetje rondgoogle dan vind ik genoeg websites die aangeven dat er zelfs standaard 3200MHz in zit, (welke op 2933MHz draait)

[Voor 38% gewijzigd door ConQuestador op 08-07-2020 13:43]

• chou3
ConQuestador schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:40:
Op reddit heb ik al meermaals gelezen dat 3200MHz ook gewoon gaat, het moederbord laat deze dan gewoon op 2933Mhz draaien.

Sterker nog: Als ik een beetje rondgoogle dan vind ik genoeg websites die aangeven dat er zelfs standaard 3200MHz in zit, (welke op 2933MHz draait)
Bedankt voor het medenken. Klopt helemaal (zie een van mijn eedere post waar ik dat zelf ook aangeef). Zit alleen een prijsverschil tussen de 2933 en 3200MHz die ik er niet voor over heb. Je kan geen gebruik van de extra snelheid maken. Anders was het voor mij het overwegen waard. Die paar dagen wachten maken ook niet zo heel erg veel uit. Hoewel ik wel meersere keren per dag de UPS pagian ververst heb om te kijken of mijn laptop al onderweg was O-)

• Milanello10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
@remycuber Precies die keuzemogelijkheden . Ook elke dag aan het checken hier.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m33p
De dbrand skin is ook binnen gekomen en geinstalleerd. Zogenaamd super simpel om te installeren, maar neem van mij aan dat het verdomd moeilijk is dit er perfect op te krijgen.

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:28
SonOfSam schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:06:
ik heb de XPS15, met 4k scherm. i9, 32gb en 2tb ssd. (puur om op te scheppen dit).
Daarnaast heb ik de dell wd19tb dock en 3x u2719d schermen er op. Ik ben er achter gekomen, dat wanneer je het 4k schemr hebt de xps geen 3 externe (QHD) schermen via thunderbolt meer aan kan sturen. Ik heb er nu 2 over thunderbolt en de laatste over HDMI.
@SonOfSam ik heb ook de XPS-15 (de 9500) en twee hdmi schermen. begrijp ik het nu goed dat je jouw schermen direct op de laptop hebt aangesloten (en dus niet via de docking) heb je daarvoor dan een usb-c - HDMI omzetten gebruikt?

reden voor deze vraag: ik heb een DELL Dynalink D3100 docking (met USB aansluiting en twee HDMI aansluitingen voor mijn monioren) deze USB gaat nu naar mijn DELL DA20 adapter (die bij de laptop geleverd is) dat werkt echter niet heel prettig (laptop loopt af en toe vast na slaapstand, problemem te resoluties e.d.) Mijn vraag is simpel: Hoe (welk docking station) kan ik nu mijn 2 HDMI schermen het beste aansluiten op mijn DEL XPS-15 9500 _/-\o_

[Voor 24% gewijzigd door kuwerti op 08-07-2020 15:10]

• kuwerti
Colossus83 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:22:
Ik heb die van mij netjes binnen en geupgrade.
Geen last van de trackpad issues. Ziet er allemaal goed uit.
Heb er nu 64 Gb (pricewatch: Crucial CT2K32G4SFD832A) ingezet en een 500Gb SSD (pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB)
De orginele SSD heb ik verplaatst naar slot 2 en die een format gegeven.

Daarna een clean windows install en de drivers etc van dell geinstalleerd, inclusief Dell Power Magement.
Daar kan je instellen, onder 'Thermal Management' hoe die cooling performance moet zijn, die heb ik tijdens de Cinebench R20 op 'Ultra performance' gezet terwijl die op het netstroom stond en dan kom ik uit op een score van 3567.

Dit is dus met een Dell XPS 17, i7-10875H, met 64 Gb en de RTX 2060 MaxQ
@Colossus83 hoe heb jij die clean-windows install gedaan?? er zat geen DVD oid bij..

• HuugTheSeal
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04 16:32
kuwerti schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:04:
[...]

@Colossus83 hoe heb jij die clean-windows install gedaan?? er zat geen DVD oid bij..
denk gewoon windows installer op een usb stick en dan via daar installeren.

• kuwerti
HuugTheSeal schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:33:
[...]

denk gewoon windows installer op een usb stick en dan via daar installeren.
ok, maar hoe activeer je dat dan? ik heb geen serienummers/product keys of wat dan ook meegeleverd gekregen bij de laptop.

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 22:28
DJ-NaRRa schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:55:
Zijn er hier mensen die een XPS 17 met een 2060 config draaien en al last hebben gehad van power drain tijdens “langdurige” hoge loads op de GPU?

Ben op reddit in r/dell inmiddels al een aantal verhalen tegen gekomen waarbij als men met die combi games speelt (op hoge settings weliswaar) of bij 4K video rendering dat de laptop meer trekt dan de adapter kan bijladen. Dit heeft vooral te maken met het feit dat Dell er niet voor gekozen heeft een dedicated adapter ingang te maken, maar via een USB-C poort te laden welke niet genoeg watt aankan.

Dit lijkt specifiek een probleem te zijn met de 2060 GPU. Je zou kunnen zeggen dat speel je je games wat minder hoog of render je geen video’s maar feitelijk heeft Dell dus een product geleverd wat je niet ten volle kunt gebruiken. Hier zijn een hoop mensen pissig over.

Zelf twijfel ik daarom dus of ik wel voor een 2060 of een 1650Ti ga. Niet dat ik de laptop primair koop voor games / rendering maar wil niet halverwege een game sessie moeten stoppen omdat de batterij leegloopt terwijl ik aan de netstroom hang.
Ik zit ook op wat meer verduidelijking te wachten voordat ik de trekker overhaal en een XPS17/10875/RTX2060 bestel. Ik lees er ook vooral over op het /r/Dell subreddit maar heb altijd het idee dat dat subreddit meer een plek is voor mensen om over hun Dell problemen te klagen/bashen waardoor het nogal een vertekend beeld geeft.

Hoe dan ook, een paar weken geleden las ik er voor het eerst over op een post op /r/Dell (maar kan die zo 1,2,3 niet meer vinden) en ik meende dat die persoon uiteindelijk via een BIOS update het probleem had opgelost na contact met Dell waardoor het laadcircuit wel de volledige 130W kon trekken i.p.v. 100-105W max. Als ik zo een beetje probeer samen te vatten wat ik zoal heb kunnen vinden lijkt het (hopelijk) te fixen met een software update o.i.d., aangezien zowel met de 130W adapter als een 180W dock het totale stroomverbruik aan het stopcontact (bij de units die battery drain hebben) nooit meer dan max. ong 105W is, terwijl het laadcircuit wel gewoon 130W zou moeten kunnen handelen (ook al is dat officieel meer dan de USB-C spec toelaat), aangezien de XPS 15 9500 uit de review van notebookcheck.net wel gewoon 135W kon leveren.

Echter hebben blijkbaar al aardig wat mensen dit probleem bij Dell neergelegd met bewijsmateriaal/voorbeelden, maar aangezien Dell nog steeds geen officiële reactie/uitleg heeft gegeven begin ik me toch enigszins zorgen te maken.

Is er misschien iemand hier met een XPS17 die zou kunnen testen of zijn/haar unit dit probleem heeft? Geeft misschien een wat beter beeld of (vrijwel) alle units hier last van hebben of alleen een bepaald percentage. De 10875/RTX2060/4K variant lijkt het meest last van het probleem te hebben, maar er zijn ook mensen met de GTX1650Ti variant die het ook schijnen te hebben.

• HuugTheSeal
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04 16:32
kuwerti schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:52:
[...]

ok, maar hoe activeer je dat dan? ik heb geen serienummers/product keys of wat dan ook meegeleverd gekregen bij de laptop.
je kan windows ook nooit activeren, een OEM key kopen voor 15eu ( of zelfs minder ) en er is ook een manier om t gratis te activeren maar daar weet ik zelf niet zo veel van.

zou ook kunnen dat die via windows de laptop heeft gereset, dan hoef je de product key niet meer te activeren maar blijft hij uit zichzelf al geactiveerd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Colossus83
kuwerti schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Je kan met de windows media tool een bootable USB stick maken. Dan tijdens het starten f12 of f10 doen en starten vanaf de USB.

Is al beantwoord haha. Maar je key zit al ingebakken. Dus je hoeft niet meer te activeren of iets dergelijks

[Voor 14% gewijzigd door Colossus83 op 08-07-2020 16:32]

• Colossus83
m33p schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:45:
De dbrand skin is ook binnen gekomen en geinstalleerd. Zogenaamd super simpel om te installeren, maar neem van mij aan dat het verdomd moeilijk is dit er perfect op te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wanneer heb je die besteld? Ik wacht echt al 3 weken ofzo

• m33p
Colossus83 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Wanneer heb je die besteld? Ik wacht echt al 3 weken ofzo
26 juni besteld, 2 juli verzonden en vandaag ontvangen. Ik heb denk ik een veelgekozen skin, dus misschien een verschil in voorraad tussen zwart en wat jij dan hebt (of heb je ook de zwarte skin?).

• ScanCircle
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-03 16:49
remycuber schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:05:
[...]
[Afbeelding]
Voor mij ook geen 4K/touch en ook geen RTX2060, maar wel 32GB RAM. En zoals jij de krachtige 10875 en 1TB SSD.

Dell luisteren jullie mee naar onze wensen?

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 23:54
Op de Belgische site zijn er ondertussen 2 'Creator Edition' opties bijgekomen met Full HD+ scherm.
  • i7-10750U, GTX 1650 Ti, 16 GB DDR4, 512 GB SSD
  • i5-10300H, Intel® UHD Graphics, 8 GB DDR4, 256 GB SSD
Helaas nog steeds geen opties waar je zelf de hardware kunt configureren.

• ConQuestador
  • Nu online
Canifchaos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:51:
Op de Belgische site zijn er ondertussen 2 'Creator Edition' opties bijgekomen met Full HD+ scherm.
  • i7-10750U, GTX 1650 Ti, 16 GB DDR4, 512 GB SSD
  • i5-10300H, Intel® UHD Graphics, 8 GB DDR4, 256 GB SSD
Helaas nog steeds geen opties waar je zelf de hardware kunt configureren.
Dat is alvast iets ... maar nog geen 10875 icm FHD :(

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58
Ik heb gisteren mijn 15 XPS binnen. Ook geen enkel probleem met de trackpad.

Werkt allemaal super en het 4K scherm is echt geweldig! :)

• kuwerti
Colossus83 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Je kan met de windows media tool een bootable USB stick maken. Dan tijdens het starten f12 of f10 doen en starten vanaf de USB.

Is al beantwoord haha. Maar je key zit al ingebakken. Dus je hoeft niet meer te activeren of iets dergelijks
@Colossus83 ik zie wel 5 partities als ik mijn windows wil gaan installeren (heb een USB windows 10 install)
1 daarvan is 15GB.
Kan ik al die partities gewoon verwijderen? of gooi ik dan iets weg (de sleutel voor windows bijvoorbeeld) ?

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 11:31
Ik heb de XPS 17 met 4K en de 2060 gisteren binnen gekregen. Ik denk dat je FHD goed gaat zien op dat scherm.

Hij is wel zwaar. Mijn Spectre x360 is net zo groot, maar weeg 1,8 kilo. De XPS 17 2,5 kilo.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:54

duderuud

Sliden is koel

Draai nog Windows op mijn XPS 15 maar heb de fingerprint reader al wel werkend in Ubuntu 20.04 in een VM.

Je moet de Dell repos toevoegen en dan de drivers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
sudo sh -c 'cat > /etc/apt/sources.list.d/focal-dell.list << EOF
deb http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-dell public
# deb-src http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-dell public

deb http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-oem public
# deb-src http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-oem public

deb http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-somerville public
# deb-src http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-somerville public

deb http://dell.archive.canonical.com/updates/ focal-somerville-melisa public
# deb-src http://dell.archive.canonical.com/updates focal-somerville-melisa public
EOF'
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys F9FDA6BED73CDC22
sudo apt update -qq

sudo apt install oem-somerville-melisa-meta libfprint-2-tod1-goodix oem-somerville-meta tlp-config -y

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 13:47
kuwerti schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:57:
[...]

@SonOfSam ik heb ook de XPS-15 (de 9500) en twee hdmi schermen. begrijp ik het nu goed dat je jouw schermen direct op de laptop hebt aangesloten (en dus niet via de docking) heb je daarvoor dan een usb-c - HDMI omzetten gebruikt?

reden voor deze vraag: ik heb een DELL Dynalink D3100 docking (met USB aansluiting en twee HDMI aansluitingen voor mijn monioren) deze USB gaat nu naar mijn DELL DA20 adapter (die bij de laptop geleverd is) dat werkt echter niet heel prettig (laptop loopt af en toe vast na slaapstand, problemem te resoluties e.d.) Mijn vraag is simpel: Hoe (welk docking station) kan ik nu mijn 2 HDMI schermen het beste aansluiten op mijn DEL XPS-15 9500 _/-\o_
Hey. Ik heb een thunderbolt dockingstation (Tb19d) staan. Die doet 2x display Port op qhd. Maar het derde scherm via usbc wou niet op qhd draaien. Bleek dat de Dell dat niet doet met een 4K scherm. Toen ik het derde scherm direct op de HDMI van de laptop in plugde lukte het wel om 3 schermen op qhd aan te sturen. De laptop is op dat moment dicht. Dus geen eigen scherm die aan staat.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 21:12
Ik heb via de chat gevraagd of er ook een config komt met FHD+ en RTX 2060. 4K is een beetje overkill voor me en qua batterijduur suboptimaal en gamen op 4K schiet toch ook niet op. En: die config komt er, ze konden alleen nog niet vertellen wanneer.

Nu hopen dat het niet te lang duurt, want aan de andere kant is dat 4K ook wel weer tempting qua films kijken enzo...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chou3
Gefeliceteerd @Sonic en @GuiltyNL . Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

Gisteren had ik opeens dat de linker helft van mijn trackpad het niet meer deed.

Na bijna twee uur samen met Dell stress testen van de XPS deed hij het weer. Blijkbaar is het even aan en uitzetten van je trackpad de oplossing.

Vandaag de HyperX SODIMM binnen en ingeinstalleerd. Wat een ellende om dat ding open te krijgen, maar de aanhouder wint. Helaas werd slot 2 niet herkend, dus mocht hij weer open. Dat slot moest het reepje extra aangeduwd worden en het clipje over het geheugen getild worden.
Het is dat ik niet voor een derde keer open wil maken, anders had ik er wel foto's van gemaakt.

Heb deze erin gezet.

@ConQuestador Bij mij zaten er twee Samsung reepjes van 8GB 3200MHz in.

• Colossus83
kuwerti schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:33:
[...]

@Colossus83 ik zie wel 5 partities als ik mijn windows wil gaan installeren (heb een USB windows 10 install)
1 daarvan is 15GB.
Kan ik al die partities gewoon verwijderen? of gooi ik dan iets weg (de sleutel voor windows bijvoorbeeld) ?
Ik heb die zelf allemaal laten staan, omdat daar ook herstel partities tussen zitten van Dell. Dus alleen de grootste geformat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codeneos
kuwerti schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:33:
[...]

1 daarvan is 15GB.
Als je bij de eerste setup je Microsoft account gebruikt worden de keys i.c.m met de hardware in de laptop aan je account gelinkt. Bij een nieuwe installatie worden diezelfde keys terug gezet; zo werkt het bij mij in ieder geval. Ik heb de disk helemaal schoon geveegt met diskpart (clean disk command).

Wel heb ik Macrium reflect eerste een clone gemaakt van de disk met alle orginele partitions. Zo kan je gemakklijk de orginele partitions, data en indeling terug zetten naar de factory state mocht het ooit nodig zijn :)

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee