Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinza
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-03-2021
Misschien hoort dit meer, maar vond het niet meteen terug, in een MIUI (12) topic maar ik heb nu met Poco F1, Mi 9T, F2 en X3 android auto problemen gaande van MIUI 9 tot 12.

Communication error 16, meteen bij verbinden. Is dit dus een 'ingebakken' probleem bij MIUI global rom, is dit anders bij de EU Rom? Andere met eenzelfde ervaring/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkejop
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-08 11:41
Amazing gsm, totally worth the price

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Shinza schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:38:
Misschien hoort dit meer, maar vond het niet meteen terug, in een MIUI (12) topic maar ik heb nu met Poco F1, Mi 9T, F2 en X3 android auto problemen gaande van MIUI 9 tot 12.

Communication error 16, meteen bij verbinden. Is dit dus een 'ingebakken' probleem bij MIUI global rom, is dit anders bij de EU Rom? Andere met eenzelfde ervaring/oplossing?
Als je het probleem met 4 telefoons hebt zou ik eerst je auto verdenken.
Hier 0 problemen met Sony autoradio en BMW bluetooth kit

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinza
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-03-2021
Kan zijn maar thing is, ook met 3 autos getest en overal ook steeds hetzelfde probleem. Ik lees wel eens dat Dual apps de 'culprit' kan zijn, maar vroeg me dus af of er hier ook mensen dat probleem herkenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Shinza schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:38:

Ik heb MIUI Global 12.2.4 en geen problemen met android auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Dat is echt een Android auto dingetje. ligt niet aan het toestel maar aan de manier waarop Android auto op je toestel met de unit in de auto communiceert.
Hoor daar, met wat voor toestel dan ook, meer mensen over klagen.
Helpt je natuurlijk niet maar met de nieuwe versie die op stapel staat zouden de meeste problemen opgelost zijn (beweert Google).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Shinza schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:00:
Kan zijn maar thing is, ook met 3 autos getest en overal ook steeds hetzelfde probleem. Ik lees wel eens dat Dual apps de 'culprit' kan zijn, maar vroeg me dus af of er hier ook mensen dat probleem herkenden.
dual apps was bij mij op de mi 9t pro ook de reden dat android auto niet werkte. toen ik het uit had gezet werkte het direct weer!

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Vorige week is mijn PocoF2 in het water verdwenen; vanwege het ijs pas gisteren kunnen 'bergen'.
Nachtje op de verwarming gelegen met alle poorten open.
Vandaag helaas geen reactie op USB-lader of Power knop. Geen hoge IP-rating dus...
Nieuwe gekocht bij Fin Shop voor een prikkie (€280).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Had een andere smartphone ook niet overleefd, wel of niet "waterdicht", en mocht die wel als waterdicht zijn gekwalificeerd en er is toch vocht in gekomen dan is het ook doei tegen de garantie.
Waarschijnlijk is de accu dood en als die helemaal geen restspanning meer heeft dan krijg je die ook niet meer geladen. Je zou het kunnen wagen om zelf de accu te vervangen en dan weer te proberen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
De Poco Launcher V2.20.1.19 is uit! Die kan je hier downloaden.

Ik gebruik de Nova Launcher. En met de genoemde update werkt ook de Recent-Apps knop weer als vanouds!

Ik heb tot op heden geen andere/nieuwe problemen ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
snah001 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:00:
Waarschijnlijk is de accu dood en als die helemaal geen restspanning meer heeft dan krijg je die ook niet meer geladen. Je zou het kunnen wagen om zelf de accu te vervangen en dan weer te proberen.
Was precies mijn plan; heb al een accu besteld.
Houd jullie op de hoogte...
Anders veel reserve-onderdelen, ook voor mensen hier.

[ Voor 21% gewijzigd door emmerx op 18-02-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
emmerx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Was precies mijn plan; heb al een accu besteld.
Houd jullie op de hoogte...
Anders veel reserve-onderdelen, ook voor mensen hier.
Niet vergeten om na verwijderen van de accu de rest met gedeminiraliseerd of gedistilleerd water te reinigen om alle zouten en andere verontreinigingen die voor sluiting kunnen zorgen te verwijderen.
Goed laten drogen (licht verwarmen met een föhn kan het droog proces versnellen) en dan de nieuwe accu plaatsen.
Niet opstarten maar eerst kijken of hij start met laden. Meerdere keren USB-c aansluiten en weer ontkoppelen kan nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Timmy_01 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:36:

Ik gebruik de Nova Launcher. En met de genoemde update werkt ook de Recent-Apps knop weer als vanouds!

Wat voor ROM versie betreft het die je nu geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
snah001 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:53:
[...]

Wat voor ROM versie betreft het die je nu geïnstalleerd hebt?
Dit staat op mijn Poco:

MIUI Global
12,2,4 Stabiel
12.2.4.0 (RJKEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Timmy_01 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:36:

Goddank! Werd al helemaal gek van een niet werkend recents menu.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Timmy_01 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Dit staat op mijn Poco:

MIUI Global
12,2,4 Stabiel
12.2.4.0 (RJKEUXM)
Ok, thanks!
Nu er 2 positieve bevestigingen zijn dat de recent app bug hiermee verleden tijd is dan komt er bij mij dit weekend ook de laatste EEA versie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
snah001 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Ok, thanks!
Nu er 2 positieve bevestigingen zijn dat de recent app bug hiermee verleden tijd is dan komt er bij mij dit weekend ook de laatste EEA versie op.
Ik dacht hetzelfde, maar heb enorme spijt.
Ik gebruik Nova in combinatie met gestures. Gestures werken helemaal niet meer in deze update in combinatie met Nova. Wat een wanprestatie deze update.
Rebooten, nieuwe versie van de Poco launcher installeren, heen en weer schakelen tussen de verschillende launchers. Ik heb het nog niet weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
emmerx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:24:
Vorige week is mijn PocoF2 in het water verdwenen; vanwege het ijs pas gisteren kunnen 'bergen'.
Nachtje op de verwarming gelegen met alle poorten open.
Vandaag helaas geen reactie op USB-lader of Power knop. Geen hoge IP-rating dus...
Nieuwe gekocht bij Fin Shop voor een prikkie (€280).
Helaas leveren ze niet naar NL, wel bijzonder goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
bribrab schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Ik dacht hetzelfde, maar heb enorme spijt.
Ik gebruik Nova in combinatie met gestures. Gestures werken helemaal niet meer in deze update in combinatie met Nova. Wat een wanprestatie deze update.
Rebooten, nieuwe versie van de Poco launcher installeren, heen en weer schakelen tussen de verschillende launchers. Ik heb het nog niet weten op te lossen.
Heb je het al eens geprobeerd met de Fluid Navigation Gestures (FNG) app?
Grote kans dat gestures dan alsnog werken, wel eerst instellen (gewoon op standaard laten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag de update naar 12.2.4.0 uitgevoerd en de nieuwe Poco launcher installed.
Apparaat is ook weer rooted en certified en recent button werkt met andere launchers.
Maarrrrrr nu doet Wifi het helemaal niet, krijg het ook niet ingeschakeld.
Opnieuw rom geflashed maar ook dat brengt geen soelaas.
Altijd wat sinds de Andr11 rom's uit zijn.
Nu uitzoeken waarom. Damned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
snah001 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:31:
Vandaag de update naar 12.2.4.0 uitgevoerd en de nieuwe Poco launcher installed.
Apparaat is ook weer rooted en certified en recent button werkt met andere launchers.
Maarrrrrr nu doet Wifi het helemaal niet, krijg het ook niet ingeschakeld.
Opnieuw rom geflashed maar ook dat brengt geen soelaas.
Altijd wat sinds de Andr11 rom's uit zijn.
Nu uitzoeken waarom. Damned.
FYI: Bij mij heeft wifi steeds gewerkt, zowel na 12.2.4.0 als na de update naar de nieuwste launcher.
Ik heb alleen mijn toestel niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wifi niet werkend gekregen.
Dus nu maar de fastboot rom van 12.2.4.0 geflashed en weer 2 uur bezig met alles terug te zetten.....
Grrrrrr...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Oorzaak ontdekt, eigen fout.
Zie als je geïnteresseerd bent in de custom rom thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ik had zojuist in een amder topic gepost, bericht even verplaatst:

Ik heb nadat ik mijn F2 heb geupgrade naar 12.2.4 last van een irritante fouten zoals de bekende gestures bug met Nova.
Alles bij elkaar zorgt dat ervoor dat ik graag terug wil naar een vorige MIUI-versie. Ik heb gezocht naar de beste methode om te downgraden maar lees verschillende ervaringen.

Wat zou volgens jullie de beste manier zijn om naar een vorige versie van MIUI te gaan? Betreft een volledig standaard, niet aangepaste Poco F2 pro.

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Je kunt niet zomaar terug naar een vorige versie vanwege de roll-back blokkering.
Maar de gesture problemen kun je zelf verhelpen door de eerder genoemde Poco Launcher apk met de hand te installeren en de app FNG te downloaden en te installeren (wel goed instellen zoals autostart aan en Miui batterijbesparing uitzetten).
Hiermee werken de gestures prima (gebruik zelf Nova Prime).
Mocht je toch terug willen naar een oudere versie van Miui dan moet je je toestel unlocken en een fastboot versie van de gewenste Miui versie flashen.
Laatste is dus niet mogelijk als je toestel "locked" blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 22-02-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paradise schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:22:
Helaas mijn eerste echt negatieve ervaring met de Poco.. De chargerpoort was defect gegaan eind vorig jaar; hoe ik de kabel er ook in stak, opladen ging niet meer. Na wat google-werk werd duidelijk dat dit een bekend euvel is. Heb de telefoon gekocht bij Mobiel.nl en heb 'm direct opgestuurd. Na 4 weken terug gekregen met een nieuw mainboard, vervangen door Dynafix. Het laden werkt weer, maar de fingerprint-scanner doet niks meer, en ook de automatische helderheid werkt niet meer. Heb sterk het vermoeden dat ze zowel de fingerprint-scanner als de omgevingslicht-sensor vergeten zijn aan te sluiten op het mainboard. Dus hij kan weer terug.. Als ik eerdere ervaringen lees heb ik spijt dat ik 'm niet goedkoop in het buitenland heb gekocht, daar lijkt de service beter te zijn dan hier :X
Update over bovenstaand. Opnieuw toestel opgestuurd, na 2 weken weer terug gekregen met werkende fingerprint scanner en omgevings-licht sensor. Je moet wat geduld hebben maar dan doet ie het weer..

Helaas na 7 dagen alweer verpest; toen ik de wachttijd om opnieuw de bootloader te unlocken (nieuw moederbord = opnieuw unlocken) voorbij was, heb ik ergens bij het proberen te installeren van de Xiaomi.eu ROM iets fout gedaan en gaf het toestel geen enkele reactie meer; hij was in EDL modus geraakt. Dan is ie dus gehard-bricked en kan alleen iemand met een Xiaomi-service account de handel weer unlocken. Dat kan via Xiaomi, of via wat obscure figuren die op de een of andere manier hier wel toegang toe hebben. Ik heb een Rus via Telegram benaderd die 't voor omgerekend +- 30 euro weer gefixt heeft via een Teamviewer verbinding (op een verder kale PC uiteraard..). Ik flash al vele jaren alternatieve ROM's maar dit avontuur was nieuw voor me. Anyway, alles is weer up & running zoals het eind december, voordat ik het reparatie proces inging, ook was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dan heb je waarschijnlijk een andere rom versie (lees andere Global of Chinese rom) geflashed zonder de bijbehorende firmware en/of vendor files eerst te flashen.
Als die niet met elkaar matchen dan kun je goed in de problemen komen zoals je zelf hebt ondervonden.
Die Rus is al velen behulpzaam geweest en goed dat je het met hem zo hebt kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Dankzij de update, draait het hier weer nova launcher. De poco launcher liep ook vaak vast sinds ik op 12.2.4.0 zit.

Heb nu ook fng draaien met full screen display aan (zodat knoppen uit zijn).

Ik heb ook een aanvraag gedaan om te unlocken, omdat ik android 11 tot nu een gedrocht vind. Zie geen reden om op android 11 te zitten als android 10 beter werkt voor mijn doeleinden.

En wat betreft volte en vowifi, iemand hier die dat werkend heeft op tmobile of tele2? Ik heb vowifi werkend gehad op tele2, en is nu weer met geen enkele mogelijkheid aan te krijgen. Ik weet niet hoe ik het eerst werkend heb gehad, misschien omdat ik nog op android 10 zat toen. Ik ga volgende maand naar tmobile, vanwege bundel voordeel, dus zit nog wel een tijdje vast eraan. Maar de helpdesk van tele2 zegt dat xiaomi ondersteuning voor tmobile moet inzetten in de software. Iemand een idee waar je dat kan aanvragen?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
@snah001 Bedankt voor je reactie. Nog wat verder gelezen en ik ben op dit moment de vorige versie van de officiële Xiaomi-ROM aan het downloaden om die zometeen via fastboot te flashen aangezien 12.2.4. me teveel problemen geeft, helaas. Een unlock had ik eerder al eens aangevraagd en dat kwam nu goed uit. Bedankt voor je tip!

Wel wil ik nog gaan rooten om Titanium Backup te kunnen draaien, dat maakt later upgraden en eventueel downgraden een stuk makkelijker, denk ik. Zijn er mensen met slechte ervaringen met roottoegang op de F2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Root geeft je alleen maar extra mogelijkheden mits je goed begrijpt hoe daar gebruik van te maken.
Dus niet zomaar verschillende regio versies of custom roms door elkaar lopen flashen en weer re-locken zonder te weten hoe je dat exact moet doen zonder het toestel te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Fng app draait hier niet stabiel. Na gisteren al problemen te hebben gehad dat die ineens uitstond, en daarna hele halve dag goed te hebben gedraaid, krijg ik het vandaag niet meer draaiend. Hij heeft problemen met de accessibility opties die niet werkend te krijgen zijn, maar na een tijdje uit te hebben gestaan, werkt die daarn wel ineens. Op mijn toestel dus niet te vertrouwen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier gelukkig nog steeds zonder problemen.
Wel de eerste dag maar na het correct instellen van automatisch opstarten en toestemmingen etc. werkte deze gewoon goed i.c.m. Nova. Ook nog even getest met Microsoft Launcher en daar deed de app het ook goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Hmm, misschien is nog iets anders op mijn toestel dat zit te klooien met het systeem. Ben bang dat ik een grote reset nodig heb. Doe ik dat wel nadat ik bootloader heb geunlocked.
Dit zeg ik omdat picture in picture bij mij ook erg ruk is. Het werkt nu wel sinds de update van de launcher, als in de PiP komt tevoorschijn als het moet (was sinds de update naar 12.2.4 moest je dat op allerlei omslachtige manieren forceren). Maar sinds 12.2.4 werkt het in het begin goed en na paar minuten gaat het klooien met het kleine beeld. Zichtbaar, niet zichtbaar, zichtbaar, niet zichtbaar, met elke tik op het scherm wisselt die. En nee ik tik niet in de buurt van het schermpje. Je merkt het tijdens het typen, het scrollen en allerlei andere handelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lakota
Inmiddels geroot, TRWP geïnstalleerd, gedowngrade, ge-debloat en weer naar volle tevredenheid gebruik aan het maken van de Poco zoals hij eerder functioneerde. Thanks voor de adviezen!
Blijft een prachtige telefoon op deze manier, heel blij mee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emmerx
Weekje onder water heeft de telefoon geen goed gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrSE6TO9GjVZK5f4oloxlHh8OUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvhfS8sonHTUbwrb45MlbveA.jpg?f=fotoalbum_large
Vooral via frontcamera en SIM-tray is het water binnen kunnen dringen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOqpIMhKIrO_gMM57H2cb6xCsG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXWWo0JJmcPMcTNoCmLpsJHz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door emmerx op 24-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:27
Bij mij is voor de 2e keer de USB stuk. Ik heb er niks geks mee gedaan maar hij laadt niet meer op.

Even kijken of Edwaybuy weer zo coulant is als vorige keer.
Wel gezien nu de 2e keer in 8 maanden tijd de USB het begeeft, twijfel ik om enkel die reden voor een andere telefoon. Blijkbaar is de USB een zwak punt op deze telefoon.

Wel jammer, de telefoon is verder echt perfect

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 24-02-2021 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:29
Vroeger had ik daar ook veel last van. Ik heb het kunnen herleiden aan dat ik in mijn bed vaak de telefoon gebruikte terwijl deze aan het opladen was. Nu gebruik ik (al 2 generaties) geen telefoon meer als deze aan de oplader zit en heb tot op heden geen problemen meer met mijn usb poorten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Renzzie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:12:
Vroeger had ik daar ook veel last van. Ik heb het kunnen herleiden aan dat ik in mijn bed vaak de telefoon gebruikte terwijl deze aan het opladen was. Nu gebruik ik (al 2 generaties) geen telefoon meer als deze aan de oplader zit en heb tot op heden geen problemen meer met mijn usb poorten gehad.
Ja dat doe ik ook niet. Ik laad hem 1x in de 2 dagen op als ik aan het werk ben. Meer niet

... nu weer terug op m'n Samsuns S8+ ... man man, wat is dat ding traag ivm de Poco F2 Pro

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 24-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Whiskey48 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:
Bij mij is voor de 2e keer de USB stuk. Ik heb er niks geks mee gedaan maar hij laadt niet meer op.

... Blijkbaar is de USB een zwak punt op deze telefoon.
Ontbreken van draadloos laden is echt zonde.
Ik heb veel korte momenten van laden door de dag (lastig uit te leggen) en heb daarom een hoesje geknutseld met een Qi ontvanger. Hopelijk blijft deze Poco dan iets langer heel dan de vorige 'duikboot'.
Gat gemaakt in achterkant van transparant hoesje, waardoor het totaal niet dikker wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tketDBu6ny4dZiUJMAJ09TlV-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v1wlYh1lblNdJ1T6RWqwKAJ.jpg?f=fotoalbum_large
Kan mooier :)

[ Voor 36% gewijzigd door emmerx op 24-02-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
emmerx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Ontbreken van draadloos laden is echt zonde.
Ik heb veel korte momenten van laden door de dag en heb daarom een hoesje geknutseld met een Qi ontvanger. Hopelijk blijft deze Poco dan iets langer heel dan de vorige 'duikboot'
Oh hoe heb je dit gedaan dan? Met een Qi naar USB gadget achter een hoesje oid? ... dat vind ik ook wel interessant, dat scheelt weer een reperatie van m'n aankomende Poco F2 Pro :)

Heb ik net een hoop inductieladers weggegooid. haha naja.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 24-02-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Whiskey48 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:05:

Even kijken of Edwaybuy weer zo coulant is als vorige keer.
Wel gezien nu de 2e keer in 8 maanden tijd de USB het begeeft, twijfel ik om enkel die reden voor een andere telefoon. Blijkbaar is de USB een zwak punt op deze telefoon.

Wel jammer, de telefoon is verder echt perfect
Ik gebruik nu deze oplossing (weer); een vaste USB-C plug die ik magnetisch met een laadkabel verbind. Dan stress je de USB-aansluiting niet keer op keer door 'm in te pluggen. De laadsnelheid is daardoor beperkter en er is geen gegevensoverdracht nodig, maar in 9 van de 10 gevallen is het ook alleen laden wat ik doe.

https://nl.aliexpress.com/item/4001247979231.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
emmerx schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:34:
Weekje onder water heeft de telefoon geen goed gedaan.
Ow, dat ziet er minder goed uit.
Je zult dan echt alles uit elkaar moeten halen en schoonmaken en dan een héél flink schietgebedje moeten doen als ja daarna een nieuwe accu erin zet.
Kom zelf uit de electronic engineering wereld (eigen bedrijf gehad) en meestal kregen we bij gevallen waar de pcb vergelijkbaar uitzag de boel wel weer werkend maar vaak ook niet omdat andere componenten defect waren geraakt en het financieel niet meer aantrekkelijk was voor de klant.
Zolang je zelf wat effort erin kunt steken is het zeker de moeite waard maar ga er niet klakkeloos van uit dat je het geheel weer werkend krijgt.
Whish you luck!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Renzzie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:12:
Dat is dan ook een flinke afrader en vooral slecht voor je batterij! ;)

Als ik één van mijn telefoons moet opladen dan :
- Gaat de WiFi en Data meuk uit.
- Sluit ik alle apps af.

En zet ik de telefoon daarna pas aan de lader :)
Whiskey48 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:15:
... nu weer terug op m'n Samsuns S8+ ... man man, wat is dat ding traag ivm de Poco F2 Pro
Geheel volgens de Samsung traditie! >:) :+

Iets met Wikipedia: Planned obsolescence en zo... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb de oude Poco al opgegeven.
Heb dadelijk een reserve scherm, backcover, (nieuwe) accu en wat andere onderdelen over...

Ik snap dat langzamer en tussen 15 en 80% laden je Li accu spaart.
Maar wat is het voordeel van opladen zonder wifi, data en apps?

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 24-02-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

emmerx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:00:
Wat is het voordeel van opladen zonder wifi, data en apps?
Geen zooi die stroom slurpt :)

WiFi en Data uit = Apps die zitten te spammen/wachten op een connectie = Onnodige activiteit op je telefoon!

Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat in een standaard Android of iOS omgeving al die troep op de achtergrond blijft draaien en de winst in sommige gevallen zo goed als 0,0 zal zijn...
Op mijn ZUK Z2 Pro die een Android ROM heeft waarbij afgesloten ook daadwerkelijk afgesloten betekent werkt het echter wel heel goed! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Timmy_01 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:19:
Tip, gevonden op XDA:

Na laatste update (12.2.1):
Als je in je mail een .PDF bestand wilt openen, verschijnt er een scherm die je ergens naar toe verwijst. Maar je PDF niet opent. En de drie vingers swipe werkt bij sommigen ook niet.

Dit kun je oplossen door helemaal onderaan in Ontwikkelaarsopties de MIUI-optimalisatie AAN te zetten.

Werkte bij mij direct goed.
Hele late reactie want ik heb me gewoon maanden geërgerd maar nooit echt gezocht naar een oplossing.
Na update kon ik geen betaallinkjes openen, geen yoube links en nog meer vage onzin.

Bleek dus gewoon die optimalisatie te zijn die had ik uitgezet voor installatie youtube vanced. 8)7

THANKS A MILLION

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Timmy_01
Daywalk3r schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Hele late reactie want ik heb me gewoon maanden geërgerd maar nooit echt gezocht naar een oplossing.
Na update kon ik geen betaallinkjes openen, geen yoube links en nog meer vage onzin.

Bleek dus gewoon die optimalisatie te zijn die had ik uitgezet voor installatie youtube vanced. 8)7

THANKS A MILLION
Fijn dat het is opgelost!

• snah001
Vandaag heeft Xiaomi de Redmi K40 serie uitgebracht.
De specs zijn uitstekend en de verwachting is dat de K40 Pro Global als de opvolger van de Poco F2 Pro zal worden uitgebracht.
Wat missen we? De popup camera en er komt een keyhole camera voor terug.
De prijs zal in dezelfde range liggen als de huidige F2.

https://www.xda-developers.com/redmi-k40-launched-china/amp/

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 25-02-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:57:
Vandaag heeft Xiaomi de Redmi K40 serie uitgebracht.

Dat is echt vreselijk zonde! :'( ;( -O- :|

Ik weiger een toestel te kopen met een gat in het scherm! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
snah001 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:57:
Ik verkies volgende keer waterdicht en draadloos laden boven de 'grappige' popup camera.
Scheelt een hoop geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Ik lees in dit forum een aantal verhalen rondom de relatief zwakke usb-plug. Hoe groot ís dit probleem nu eigenlijk volgens jullie? Ik kan er elders op internet namelijk weinig over vinden (xda niet, gsmarena niet, etc.), dus misschien heb ik daar mijn antwoord al, maar ben toch benieuwd naar hoe jullie ermee om gaan. Ik laad eigenlijk altijd aan een vrij soepele kabel, terwijl hij naast me op het bureau ligt. Gaat hij ook 'stuk' bij simpel in- en uitpluggen, of is het bij jullie vooral door gebruik terwijl je aan het laden bent? M.a.w. gaat het ding naar waarschijnlijkheid een jaar of 5 mee bij dit relatief voorzichtig gebruik, of is dat goed op te vangen met zo'n magneetplug zoals hierboven beschreven?

En dan als vervolgvraag: Hoe prominent zijn ads in/om apps aanwezig? Moet ik me dan voorstellen dat er IN de play store app ads zitten? of gewoon random in je launcher (bij voorkeur lawnchair naar eigen keuze) 'weggestopt' zodat je een keer op 'terug' drukt en een ad krijgt ipv het vorige venster?

En dáárop als vervolgvraag (met het risico dat ik me besef dat deze meer in het custom roms topic thuis hoort, maar omdat ik toch hier al aan het typen ben): indien je nou van al die gekke miui-dingen af wilt, en gewoon lineageos draait, gaat dat dan goed met widevine voor netflix, visa secure payment, etc? Nu op mijn geroote galaxy S7 met Note9-rom kan ik sinds een paar updates van de visa-app geen visa-betalingen meer verifiëren (en dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik een nieuwe telefoon wil, naast een beetje een fatsoenlijke camera en gewoon weer eens wat nieuws na 5 jaar...)

En als afsluiter: Hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurt voor zo'n Redmi K40:
1. in europa beschikbaar is, al dan niet via banggood of een dergelijke shop en
2. ervoor zorgt dat b.v. een poco f2 pro in prijs daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

emmerx schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:01:
Ik verkies volgende keer waterdicht en draadloos laden boven de 'grappige' popup camera.
Scheelt een hoop geld...
Liever een cheapass telefoon voor zulke gelegenheden erbij kopen dan! :Y)

Of de oude gebruiken als je die nog hebt liggen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Waterdicht is een wassen neus, bij ALLE merken.
Heb je er een probleem mee doordat er toch water binnen komt dan kun je alsnog naar je garantie fluiten.
Dat is helaas een feit waar menigeen van denkt dat als er toch vocht binnen komt dat onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
henkpeters schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:02:
Ik lees in dit forum een aantal verhalen rondom de relatief zwakke usb-plug. Hoe groot ís dit probleem nu eigenlijk volgens jullie? Ik kan er elders op internet namelijk weinig over vinden (xda niet, gsmarena niet, etc.), dus misschien heb ik daar mijn antwoord al, maar ben toch benieuwd naar hoe jullie ermee om gaan. Ik laad eigenlijk altijd aan een vrij soepele kabel, terwijl hij naast me op het bureau ligt. Gaat hij ook 'stuk' bij simpel in- en uitpluggen, of is het bij jullie vooral door gebruik terwijl je aan het laden bent? M.a.w. gaat het ding naar waarschijnlijkheid een jaar of 5 mee bij dit relatief voorzichtig gebruik, of is dat goed op te vangen met zo'n magneetplug zoals hierboven beschreven?

En dan als vervolgvraag: Hoe prominent zijn ads in/om apps aanwezig? Moet ik me dan voorstellen dat er IN de play store app ads zitten? of gewoon random in je launcher (bij voorkeur lawnchair naar eigen keuze) 'weggestopt' zodat je een keer op 'terug' drukt en een ad krijgt ipv het vorige venster?

En dáárop als vervolgvraag (met het risico dat ik me besef dat deze meer in het custom roms topic thuis hoort, maar omdat ik toch hier al aan het typen ben): indien je nou van al die gekke miui-dingen af wilt, en gewoon lineageos draait, gaat dat dan goed met widevine voor netflix, visa secure payment, etc? Nu op mijn geroote galaxy S7 met Note9-rom kan ik sinds een paar updates van de visa-app geen visa-betalingen meer verifiëren (en dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik een nieuwe telefoon wil, naast een beetje een fatsoenlijke camera en gewoon weer eens wat nieuws na 5 jaar...)

En als afsluiter: Hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurt voor zo'n Redmi K40:
1. in europa beschikbaar is, al dan niet via banggood of een dergelijke shop en
2. ervoor zorgt dat b.v. een poco f2 pro in prijs daalt?
Ads zijn helemaal niet aanwezig als je die optie bij het instellen van je telefoon uit zet.
Sowieso heeft de EEA versie van de software al veel minder ads aan boord en die bevinden zich allemaal binnen de Xiaomi apps zelf. Dus gewoon op tijd uitzetten.

De Poco versie van de K40 Pro zal waarschijnlijk hetzelfde tijdspad volgen als voor de Poco F2 pro dus ergens vanaf mei leverbaar.
De Poco F2 pro is momenteel al slecht leverbaar en de 256Gb exemplaren al helemaal dus verwacht daar niet te veel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
snah001 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:
Waterdicht is een wassen neus, bij ALLE merken.
Heb je er een probleem mee doordat er toch water binnen komt dan kun je alsnog naar je garantie fluiten.
Dat is helaas een feit waar menigeen van denkt dat als er toch vocht binnen komt dat onder garantie valt.
Ik heb mijn Samsung S5 meerdere zomers gebruikt om onder water (zwembad en zee) foto's en video's te maken, werkte fantastisch. Backcover met ingebouwde Qi ontvanger werkte top. Toestelscherm is helaas defect geraakt door een val; na mijn eigen schermreparatie vertrouwde ik de waterdichtheid niet meer. De opvolgende S7 heeft het 3 jaar prima gedaan, ook onder water. Werkt overigens nog steeds, alleen wat langzaam...

En bij demonteren van mijn PocoF2 bleek de pop-up camera de hoofdingang geweest van het water.
Ik ga zolang mogelijk genieten van deze vervangende F2; hopelijk 2-3 jaar.

Maar Qi en een hoge IP-rating komen nu wel hoger op mijn eisen- en wensenlijst voor een opvolger.

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 28-02-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

emmerx schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:26:
Ik heb mijn Samsung S5 meerdere zomers gebruikt om onder water (zwembad en zee) foto's en video's te maken, werkte fantastisch. Backcover met ingebouwde Qi ontvanger werkte top.
Wat hij vooral bedoelt is dit :
snah001 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:
En volgens mij zijn er genoeg van dat soort ervaringen zowel op GoT als elders op het internet te vinden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
nero355 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Wat hij vooral bedoelt is dit :

[...]

En volgens mij zijn er genoeg van dat soort ervaringen zowel op GoT als elders op het internet te vinden! :)
Maar ik kan me goed voorstellen dat emmerx ook die waterdichtheid (zonder 'garantie') goed had kunnen waarderen toen z'n telefoon onder het ijs verdween...

Ik ben inmiddels (een beetje) trotse eigenaar van een paarse (hij is wel érg paars) f2 pro. En dat command center van android 11 ziet er wel héél erg iOS uit :/

Hoewel eigenlijk vooral GCam en een alternatieve launcher me nog parten spelen, ga ik toch maar eens 32 pagina's aan tips&tricks scannen. Tot volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gcam is en blijft gewoon een probleem voor de dev's om die goed werkend te krijgen op de F2.
Bij 1 dev is er door de community geld ingezameld zodat hij een F2 kon kopen om daarmee zijn builds te testen maar zelfs toen kwam er geen echt goed werkende versie uit die feilloos op de F2 Pro werkte.
Een alternatieve launcher geeft echt geen problemen (met de recent button) mits je maar de juiste Poco launcher installeert zoals elders via een link naar verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
snah001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:33:

Een alternatieve launcher geeft echt geen problemen (met de recent button) mits je maar de juiste Poco launcher installeert zoals elders via een link naar verwezen.
Dat laatste punt klopt niet. Ook met de laatste Poco launcher doen de gestures het niet meer bij Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wel als je de FNG app gebruikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb er zelf geen problemen mee maar is een easy fix inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
snah001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:29:
Heb er zelf geen problemen mee maar is een easy fix inderdaad!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOtwRzRouZJGc20QB1_GYjZGh34=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjBv94FDlWmbz7c29jXVeCKH.jpg?f=fotoalbum_medium

Kon hem met een nagel makkelijk "voorsnijden", daarna met een pasje zo open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
snah001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:38:
Dat klopt, maar dan moet je dus wel een app installeren die alles kan zien wat je op je telefoon doet. Dat is een dermate privacyonvriendelijke oplossing dat ik daar voor pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

bribrab schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:19:
Dat klopt, maar dan moet je dus wel een app installeren die alles kan zien wat je op je telefoon doet. Dat is een dermate privacyonvriendelijke oplossing dat ik daar voor pas.
Google en Xiaomi zien nog beter wat je doet dus... : "That ship has sailed!" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Whiskey48 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:35:
[...]
Kon hem met een nagel makkelijk "voorsnijden", daarna met een pasje zo open!
Werkte de fix voor jou?
Zou op lange termijn wel weer tot problemen kunnen leiden i.v.m extra druk op de fragiele connector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:40
snah001 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:38:
Werken alle gestures met deze app bij jullie?

Ik heb gisteren mijn Mi 11 ontvangen (ja, ik ga dit topic binnenkort verlaten) en gebruik deze app nu ook in combinatie met Nova Launcher. Swipen van links en rechts werkt prima. Home page en recents (swipen vanaf beneden naar boven dus) werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Bij mij wel.
Wel ook bij instellingen aangeven dat je ipv knoppen volledig scherm gebaren kiest.
Daarna FNG activeren en juist instellen.

Edit: Werkte eerst gewoon met de "buggy" Poco launcher app.
Met de updated zelf geïnstalleerde app werkt het niet meer, althans de swipe naar boven toe.

[ Voor 36% gewijzigd door snah001 op 05-03-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
snah001 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:20:
Met de updated zelf geïnstalleerde app werkt het niet meer, althans de swipe naar boven toe.
Jammer. Maar bedankt voor het checken en je vlotte reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Sowieso vreemd dat de "eigen" gestures oplossing van Poco (Xiaomi) geheel niet werkt want dan had je geen aparte app nodig.
Stom om het dan toch aan te bieden en het werkt dan gewoon helemaal niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Ik heb vanmorgen de Poco Launcher 2.20.1.23 hier gedownload. En geïnstalleerd.

Tijdens een paar uur spelen, ben ik geen vervelende dingen tegen gekomen. De "recent-apps-knop" werkt zoals het hoort. Ik gebruik de Nova Launcher. Daarin gebruik ik een paar 'gestures', en die werken goed.

PS:
Ik heb wel gemerkt dat de badges (=aantal binnengekomen mailtjes/sms-jes in Nova Launcher niet meer werken. Er verschijnt alleen een pictogram in de notitiebalk.
In de Poco Launcer werken de badges wél.

[ Voor 24% gewijzigd door Timmy_01 op 07-03-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Timmy_01 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:23:
Ik heb vanmorgen de Poco Launcher 2.20.1.23 hier gedownload. En geïnstalleerd.

Tijdens een paar uur spelen, ben ik geen vervelende dingen tegen gekomen. De "recent-apps-knop" werkt zoals het hoort. Ik gebruik de Nova Launcher. Daarin gebruik ik een paar 'gestures', en die werken goed.

PS:
Ik heb wel gemerkt dat de badges (=aantal binnengekomen mailtjes/sms-jes in Nova Launcher niet meer werken. Er verschijnt alleen een pictogram in de notitiebalk.
In de Poco Launcer werken de badges wél.
Heb je iets bijzonders gedaan om de gestures werkend te krijgen? Ik heb hem geïnstalleerd maar de gestures (dwz alternatief voor de on screen buttons) werken bij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
bribrab schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Heb je iets bijzonders gedaan om de gestures werkend te krijgen? Ik heb hem geïnstalleerd maar de gestures (dwz alternatief voor de on screen buttons) werken bij niet.
Nee, niets bijzonders.

Ik weet echt niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb nooit iets met de fabrieksrom gedaan. Ook nooit iets met unrooten. Dus alles is zo standaard als het maar kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bob-nwk
Volgens mij praten jullie nu een beetje langs elkaar heen. Er is een verschil tussen gestures in Nova Launcher en de full screen gestures optie die in MIUI ingebakken zit (de vervangin voor de on-screen buttons).

De 1e (Nova gestures) werken prima, de full screen gestures echter niet (of tenminste niet volledig, ook niet met de FNG app).
@Timmy_01 doelt volgens mij op de 1e, @bribrab de 2e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy_01
bob-nwk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:24:
Volgens mij praten jullie nu een beetje langs elkaar heen. Er is een verschil tussen gestures in Nova Launcher en de full screen gestures optie die in MIUI ingebakken zit (de vervangin voor de on-screen buttons).

De 1e (Nova gestures) werken prima, de full screen gestures echter niet (of tenminste niet volledig, ook niet met de FNG app).
@Timmy_01 doelt volgens mij op de 1e, @bribrab de 2e.
@bob-nwk, dank je wel voor deze opheldering, je slaat de spijker op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

snah001 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:20:
Bij mij wel.
Wel ook bij instellingen aangeven dat je ipv knoppen volledig scherm gebaren kiest.
Daarna FNG activeren en juist instellen.

Edit: Werkte eerst gewoon met de "buggy" Poco launcher app.
na de fng app opnieuw te hebben geinstalleerd en opnieuw ingesteld heeft die een lange tijd goed gewerkt. af en toe bugt de telefoon en komen de buttons weer terug en werkt alleen de zij swipe nog via fng nog. als ik dan weer naar full screen gestures aanzet via settings doet die het weer. En als de swipe naar boven niet meer werkt en de buttons zijn er niet, was bij mij de oplossing om de buttons aan te zetten, naar homescreen gaan en weer full screen gestures aanzetten.

Edit:
Ben de hele nacht bezig geweest met een nieuwe rom flashen en ipv teruggaan naar android 10, ben ik alvast naar miui 12.3.3 gegaan. Gestures werkt nog steeds niet met 3th party, maar combi met fng werkt nog steeds. Grootste reden voor mij om bij deze firmware te blijven is dat volte en vowifi via tmobile weer werkt met de dialer codes. De telefoon status code werkt alleen niet meer. En ik weet niet meer waar ik de widevine level status kan vinden, dus daar kom ik later op terug na een welverdiende slaapje

[ Voor 22% gewijzigd door Dxue op 10-03-2021 05:27 . Reden: Info over nieuwe rom ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Devcheck app installeren, daarmee kun je véél info over je toestel vinden.
Zowel hard- als softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

hij heeft nog steeds widevine L1, dus het is relatief safe om naar deze versie te gaan. Ik merk alleen dat de google feed af en toe niet werkt, dan moet ik even nova launcher restart doen.

Wat trouwens ook een plus is, maar ik weet niet of dat door miui 12.5 komt of android 11, is dat je nu EINDELIJK een google email account kan toevoegen, zonder dat alles wordt gesynct. Onder ´accounts&sync`kan je auto-sync data uitzetten, dan een account toevoegen, en dan (wat ik op de gok deed, maar wel werkte) de nieuwe google account handmatig die dingen syncen die je wilt syncen en daarna weer auto sync aanzetten. Hierdoor wordt alleen die dingen gesynced die je wilt. Ik kan eindelijk alleen mijn eigen contacten zien zonder de contacten van de andere accounts en dat het een rommeltje wordt dat namen en nummers van ene account toch bij de andere komen en dat er ineens contacten in telefoongeheugen staan (snap nog steeds niet hoe dat kan, maar zal wel ergens fout zijn gegaan bij de vele flashes en accounts opnieuw toevoegen/contacten backup terugzetten uit het verleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Kon ook al in Android 10, per gmail account aangeven wat je wil synchroniseren of per item uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:35:
Kon ook al in Android 10, per gmail account aangeven wat je wil synchroniseren of per item uitzetten.
Volgens mij nog eerder zelfs, maar misschien dat het per toestel verschilt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

snah001 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:35:
Dat klopt, maar na het toevoegen, synced die eerst alles, dus dan heb je al de contactenlijst van die andere account op je telefoon voordat je dat kan uitzetten. Trust me, ik heb meerdere resets gedaan om van die andere contactlijst af te komen. Nog nooit gelukt. Dit is officieel de eerste keer dat het me is gelukt, sinds android 5 ofzo? Dus eindelijk geen andere namen in mijn whatsapp omdat whatsapp de contactenlijst van andere account voorrang geeft (ik kan nergens forceren welke contactenlijst die moet pakken, hij doet het random en is anders voor elke dubbele persoon die je hebt)

Anyway, nog meer ervaringen met miui 12.5: de battery drain is enorm! Kan ook komen door de live wallpaper. Heb het nu uitgezet, dus morgen weer een dag om te testen.

Ook ben ik vanmorgen achter gekomen dat xiaomi een batterij vertraagd laden functie erin heeft zitten, in 6 uur tijd is die van 8% naar iets van 70% gegaan. Het kan natuurlijk ook komen o. Dat er een enorme drain is, maar volgens de battery pagina begon die sneller met laden dan na een tijdje laden. Ook nu laad die erg langzaam op, van ongeveer 11% rond 2200 uur naar 58% nu (0017uur) en ik heb de telefoon amper aangeraakt. Ik heb nu better battery stats geïnstalleerd en de adb commands gegeven, dus misschien kom ik er morgen achter wat er in godsnaam zoveel batterij slurpt. Misschien is het de nieuwe health app, is een ingebouwde stappenteller. Durf niet te zeggen of die nieuw is of niet, kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gezien. Geeft een leuke pagina overzicht op main screen op de hoofdlauncher (niet de poco, die wordt gedownload na initialiseren, maar dat kan ook een xiaomi.eu rom ding zijn).

Oh en voordat ik afsluit, ik zag een pagina waar je je kan aanmelden voor de officiële 12.5 beta testgroep van miui. Kan het nu niet meer terugvinden, kwam naar voren op mijn google feed vanmorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dxue op 12-03-2021 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Aanmelden als officiële Poco tester kan hier:

https://c.po.co/global/post/10774

Overigens is voor de "gewone" Global rom een update versie V12.2.5.0 uitgekomen dus zal de EEA versie ook snel volgen.

[ Voor 69% gewijzigd door snah001 op 12-03-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dxue schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Dat klopt, maar na het toevoegen, synced die eerst alles, dus dan heb je al de contactenlijst van die andere account op je telefoon voordat je dat kan uitzetten. Trust me, ik heb meerdere resets gedaan om van die andere contactlijst af te komen. Nog nooit gelukt. Dit is officieel de eerste keer dat het me is gelukt, sinds android 5 ofzo? Dus eindelijk geen andere namen in mijn whatsapp omdat whatsapp de contactenlijst van andere account voorrang geeft (ik kan nergens forceren welke contactenlijst die moet pakken, hij doet het random en is anders voor elke dubbele persoon die je hebt)

Anyway, nog meer ervaringen met miui 12.5: de battery drain is enorm! Kan ook komen door de live wallpaper. Heb het nu uitgezet, dus morgen weer een dag om te testen.

Ook ben ik vanmorgen achter gekomen dat xiaomi een batterij vertraagd laden functie erin heeft zitten, in 6 uur tijd is die van 8% naar iets van 70% gegaan. Het kan natuurlijk ook komen o. Dat er een enorme drain is, maar volgens de battery pagina begon die sneller met laden dan na een tijdje laden. Ook nu laad die erg langzaam op, van ongeveer 11% rond 2200 uur naar 58% nu (0017uur) en ik heb de telefoon amper aangeraakt. Ik heb nu better battery stats geïnstalleerd en de adb commands gegeven, dus misschien kom ik er morgen achter wat er in godsnaam zoveel batterij slurpt. Misschien is het de nieuwe health app, is een ingebouwde stappenteller. Durf niet te zeggen of die nieuw is of niet, kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gezien. Geeft een leuke pagina overzicht op main screen op de hoofdlauncher (niet de poco, die wordt gedownload na initialiseren, maar dat kan ook een xiaomi.eu rom ding zijn).

Oh en voordat ik afsluit, ik zag een pagina waar je je kan aanmelden voor de officiële 12.5 beta testgroep van miui. Kan het nu niet meer terugvinden, kwam naar voren op mijn google feed vanmorgen.
Je zit blijkbaar niet op een stock rom dus gok dat je op een custom rom van Xiaomi.eu zit omdat je zegt op 12.5 te zitten.
Dat blijft een custom rom die vaak nogal buggy is helaas en vragen daarover kun je dan het beste in de Custom Rom thread zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

snah001 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Je zit blijkbaar niet op een stock rom dus gok dat je op een custom rom van Xiaomi.eu zit omdat je zegt op 12.5 te zitten.
Dat blijft een custom rom die vaak nogal buggy is helaas en vragen daarover kun je dan het beste in de Custom Rom thread zetten.
Oh ja, zit in de verkeerde topic... Oeps. Maar was meer om ervaring te delen dan om advies te vragen, want ik snap dat soms buggy kan zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat het vergeleken met de stable global 12.2.4 waar ik eerst op zat, ik de weekly 12.3.3 absoluut niet buggy kan noemen .. 😅 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Iemand bekend met battery drain van Google play services?Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/jDCRURrhaRmR5PJ3A

[ Voor 32% gewijzigd door hrt op 14-03-2021 18:51 ]

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Nog niemand, ook binnen XDA, over gehoord mbt de F2 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ugh, zondag ochtend was de telefoon bijna leeg en ik had geen lader bij de hand. Telefoon uitgedaan om daarna de lader erin te doen en weer aan, was de bedoeling. Blijkt dat de poco niet meer goed oplaadt. Na 5 min in snel lader in de auto pakte die hem wel weer. Om daarna weer te stoppen. Ff gegoocheld en blijkt dat je met beetje lichtjes drukken op bepaalde hoeken het weer aan het laden kan krijgen. Gisteravond gedaan en kon even laden. Maar kwam niet voorbij de 49%. Vanmorgen wilde die alleen nog maar als je goed de telefoon buigt (de screenprotector laat los van scherm) en dat kan niet de bedoeling zijn. Nog even meer googlen en blijkt dat deze telefoon last heeft van een slechte stroom connector. Ik heb dus ook zo'n model dat niet meer lekker werkt. Föhn en stanley mesje erbij, aluminium tape gehaalt en beetje 20 min later was het klar en 'opgelost'. Uiteraard ging ik meer klooien en was daarna 3 uur bezig om het weer werkend te krijgen... Mis nu druk aan 1 kant van de connector. Daar meer tape en goed vastschroeven doet de truc,voor nu. Heb lijm besteld om de achterkant weer goed vast te plakken, want is makkelijk los te halen nu, maar niks wat met een beetje standaard bijgeleverd hoesje niet op te lossen is.

Voor diegene die er (hopelijk nooit) last van krijgen, er is een duitser die een how to filmpje heeft gemaakt (waarbij het eigenlijk meer een sluit de connector opnieuw aan en het moet het weer doen ipv met tape klooien, want hij test het zonder druk op de connector. Alleen tape op de connector zorgt niet voor extra druk als er niks op drukt).
hrt schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:45:
Iemand bekend met battery drain van Google play services?[Afbeelding]
Im kan het plaatje niet bekijken, maar las er wel iets over op het 12.3.10/11 srom van xiaomi.eu. Blijkbaar heeft de playstore last van enorme batterydrain?
Mijn drain is opgelost door aod uit te zetten en wifi uit te zetten als ik geen wifi verbinding heb gemaakt. Wifi haalde mijn telefoon 1,5x per minuut uit deep sleep.

Weet niet zeker of het daaraan heeft gelegen, want heb vroeger nooit aod aan gehad. Zal zo weer opladen en dan kijken wat de drain vanavond is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

snah001 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:11:
Nog niemand, ook binnen XDA, over gehoord mbt de F2 Pro.
Fabrieksinstellingen en weer okay

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dxue schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:19:
Ugh, zondag ochtend was de telefoon bijna leeg en ik had geen lader bij de hand. Telefoon uitgedaan om daarna de lader erin te doen en weer aan, was de bedoeling. Blijkt dat de poco niet meer goed oplaadt. Na 5 min in snel lader in de auto pakte die hem wel weer. Om daarna weer te stoppen. Ff gegoocheld en blijkt dat je met beetje lichtjes drukken op bepaalde hoeken het weer aan het laden kan krijgen. Gisteravond gedaan en kon even laden. Maar kwam niet voorbij de 49%. Vanmorgen wilde die alleen nog maar als je goed de telefoon buigt (de screenprotector laat los van scherm) en dat kan niet de bedoeling zijn. Nog even meer googlen en blijkt dat deze telefoon last heeft van een slechte stroom connector. Ik heb dus ook zo'n model dat niet meer lekker werkt. Föhn en stanley mesje erbij, aluminium tape gehaalt en beetje 20 min later was het klar en 'opgelost'. Uiteraard ging ik meer klooien en was daarna 3 uur bezig om het weer werkend te krijgen... Mis nu druk aan 1 kant van de connector. Daar meer tape en goed vastschroeven doet de truc,voor nu. Heb lijm besteld om de achterkant weer goed vast te plakken, want is makkelijk los te halen nu, maar niks wat met een beetje standaard bijgeleverd hoesje niet op te lossen is.

Voor diegene die er (hopelijk nooit) last van krijgen, er is een duitser die een how to filmpje heeft gemaakt (waarbij het eigenlijk meer een sluit de connector opnieuw aan en het moet het weer doen ipv met tape klooien, want hij test het zonder druk op de connector. Alleen tape op de connector zorgt niet voor extra druk als er niks op drukt).

[...]

Im kan het plaatje niet bekijken, maar las er wel iets over op het 12.3.10/11 srom van xiaomi.eu. Blijkbaar heeft de playstore last van enorme batterydrain?
Mijn drain is opgelost door aod uit te zetten en wifi uit te zetten als ik geen wifi verbinding heb gemaakt. Wifi haalde mijn telefoon 1,5x per minuut uit deep sleep.

Weet niet zeker of het daaraan heeft gelegen, want heb vroeger nooit aod aan gehad. Zal zo weer opladen en dan kijken wat de drain vanavond is
Wat voor Rom gebruik je op het toestel?
Als het een custom rom zoals xiaomi.eu betreft dan horen vragen daarover in custom rom thread.

Wat wel hier relevant is, is jouw probleem met de connector en er staat een post van 1 maart 15:09 uur met een link van een Howto video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Heb deze fix toegepast voor het probleem dat ik niet meer kon opladen.
Makkelijk te doen en hij werkt weer perfect! Is dus een productiefout die makkelijk te verhelpen is.
Na de fix is de productiefout dus ook gelijk gecorrigeerd en kan deze niet meer terugkomen.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Whiskey48 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Na de fix is de productiefout dus ook gelijk gecorrigeerd en kan deze niet meer terugkomen.
Dat niet terugkomen vraag ik me af?
Als er steeds wisselende druk op de connector wordt uitgeoefend (in telefoon 'knijpen') kan die gemakkelijk problemen gaan geven.
Ben dus benieuwd naar resultaat op langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hrt schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:40:
Fabrieksinstellingen en weer okay
Dat is inderdaad vaak de fix bij zulke vage battery drain problemen :)
snah001 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:09:
Wat wel hier relevant is, is jouw probleem met de connector en er staat een post van 1 maart 15:09 uur met een link van een Howto video.
Linken naar een reactie doe je zo :
- Click op de datum/tijdstip van de reactie.
- Dan krijg je zoiets als link : Whiskey48 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
emmerx schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Dat niet terugkomen vraag ik me af?
Als er steeds wisselende druk op de connector wordt uitgeoefend (in telefoon 'knijpen') kan die gemakkelijk problemen gaan geven.
Ben dus benieuwd naar resultaat op langere termijn.
Nee hoor, hij kan nu geen sluiting meer maken met het chasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Keuzestress is toch een verschrikkelijk luxe probleem!
Mijn Poco F1 krijgt na bijna 3 jaar soms wat kleine vertraging, maar moet ik nu wachten op de Redmi K40 Pro (Poco F3) of voor de F2 Pro gaan?
Camera gat maakt mij niet uit, mijn F1 heeft nog een ouderwetse grote notch, dus alles is een verbetering. Maar een Redmi K40 Pro uit China is even duur (scheelt een paar tientjes) als de F2 Pro. Alleen de Pro+ is een stuk duurder.
De Snapdragon 888 en Adreno 660 zorgen wel dat ik weer 2-3 jaar verder kan met een top smartphone.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Stel dat je voor de F2 Pro wilt gaan.
Probleem is geen voorraad bij diverse verkopers want het schijnt (naar horen zeggen) dat de productie al tijdje gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

snah001 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:56:
Stel dat je voor de F2 Pro wilt gaan.
Probleem is geen voorraad bij diverse verkopers want het schijnt (naar horen zeggen) dat de productie al tijdje gestopt is.
Dat is natuurlijk zeker een puntje, niet beschikbaar maakt de keuze een stuk makkelijker :)
Thanks! _/-\o_

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij de MI store in NL is ie schijnbaar nog steeds leverbaar.
Toch even bellen of mailen of het daadwerkelijk zo is:

https://www.mi.com/nl/buy/product/poco-f2-pro?gid=4203800088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
ovaal schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:13:
Keuzestress is toch een verschrikkelijk luxe probleem!
Mijn Poco F1 krijgt na bijna 3 jaar soms wat kleine vertraging, maar moet ik nu wachten op de Redmi K40 Pro (Poco F3) of voor de F2 Pro gaan?
Camera gat maakt mij niet uit, mijn F1 heeft nog een ouderwetse grote notch, dus alles is een verbetering. Maar een Redmi K40 Pro uit China is even duur (scheelt een paar tientjes) als de F2 Pro. Alleen de Pro+ is een stuk duurder.
De Snapdragon 888 en Adreno 660 zorgen wel dat ik weer 2-3 jaar verder kan met een top smartphone.
Als ik een tip mag geven: kijk ook eens naar de Mi 11. Voor ongeveer dezelfde prijs uit China te importeren. Ik heb hem nu 2 weken in gebruik. Een prachttoestel. Een stuk dunner en lichter, Snapdragon 888, wireless (fast) charging. Naar mijn mening een duidelijke upgrade vanaf de Poco F2 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
snah001 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:33:
Bij de MI store in NL is ie schijnbaar nog steeds leverbaar.
Toch even bellen of mailen of het daadwerkelijk zo is:

https://www.mi.com/nl/buy/product/poco-f2-pro?gid=4203800088
Er staat bij alle varianten "mij waarschuwen" ipv "plaats in winkelmandje" dus ik denk niet dat ze deze nog hebben liggen ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's