Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 18:57
janvanduschoten schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:07:
[...]

Vragen kun je beter eerst even in het search venster kloppen, dan zie je dat jouw vraag bijvoorbeeld al is beantwoord in dit topic :)

Timmy_01 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"
Yep! True.

Ik had overigens gezocht en schijnbaar niet afdoende. Ook op xda al paar draadjes gevonden maar overal wel veel mitsen en maaren. Daarom de vraag naar ervaringen wat uiteindelijk 'safe' blijkt in de praktijk.

Als we straks de update naar A11 installeren, is dan alles weer terug? Iemand daar al ervaring mee?

• Timmy_01
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-06 21:43
Jeroenneman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:40:
[...]

Is er een voordeel bij het verwijderen van de standaard google apps, en ze opnieuw installeren vanuit Play?
In de vanuit de fabriek komende Poco F2 zit veel reclame, ook in die apps. Maar als je ze verwijdert en daarna opnieuw via Google Play installeert, zit die reclame er in ieder geval niet meer in.

Misschien dat iemand met meer verstand van zaken op dit forum mijn bewering kan ontkennen of bevestigen?!?

• Steve79
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 10:23

Steve79

wie weet!?

Timmy_01 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:12:
[...]

In de vanuit de fabriek komende Poco F2 zit veel reclame, ook in die apps. Maar als je ze verwijdert en daarna opnieuw via Google Play installeert, zit die reclame er in ieder geval niet meer in.

Misschien dat iemand met meer verstand van zaken op dit forum mijn bewering kan ontkennen of bevestigen?!?
Er is mij serieus geen reclame opgevallen op m'n Poco F2?
Tuurlijk wel alle onzin tijdens eerste installie uitgezet, maar volgens mij ook daarbij geen schokkende dingen gezien. :N

• jvanleuwen
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 31-05 11:29
aran schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:54:
[...]

Yep! True.

Ik had overigens gezocht en schijnbaar niet afdoende. Ook op xda al paar draadjes gevonden maar overal wel veel mitsen en maaren. Daarom de vraag naar ervaringen wat uiteindelijk 'safe' blijkt in de praktijk.

Als we straks de update naar A11 installeren, is dan alles weer terug? Iemand daar al ervaring mee?
Ja, daar heb ik ervaring mee. Alles wat eraf was, blijft eraf.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-06 10:12
Steve79 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:24:
[...]

Er is mij serieus geen reclame opgevallen op m'n Poco F2?
Tuurlijk wel alle onzin tijdens eerste installie uitgezet, maar volgens mij ook daarbij geen schokkende dingen gezien. :N
Zolang je van alle Mi apps af blijft heb je geen reclame, want ze zitten alleen daar in.

• Timmy_01
Tip, gevonden op XDA:

Na laatste update (12.2.1):
Als je in je mail een .PDF bestand wilt openen, verschijnt er een scherm die je ergens naar toe verwijst. Maar je PDF niet opent. En de drie vingers swipe werkt bij sommigen ook niet.

Dit kun je oplossen door helemaal onderaan in Ontwikkelaarsopties de MIUI-optimalisatie AAN te zetten.

Werkte bij mij direct goed.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-06 08:51
Whiskey48 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:01:
[...]

Ik heb geen link, hij zit in telegram alleen. Ik kan hem wel ergens uploaden?
Megaupload?
We Transfer?

De config die ik nu gebruik is niet echt overtuigend...
Ik heb een F1 en daar is het verschil tussen de GCam en de stock (LineageOS) foto-app heel duidelijk.
Bij de F2 zijn de foto's tot hiertoe wat bedroevend: slechte kleuren vooral.

https://www.reddit.com/r/...est_gcam_for_poco_f2_pro/
wichaya: werkt, maar slechte kleuren
urnyx05: crash

• Whiskey48
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-06 11:04
https://forum.xda-develop...15/page-136#post-84098675

Nieuwe Gcam met config door Unyx05.

• aran
Tof! Die ga ik proberen net geïnstalleerd. Ik lees overal nogal wisselende ervaring. Wat vinden jullie? Grote vooruitgang op alle foto's of alleen in het donker.

Direct een vraagje. Ik kan geen Burst-modus vinden. Kijk ik met mijn neus of zit ie niet in Gcam?

• Cafe Del Mar
De kleuren van de F2, ook met deze GCam, blijven enorm teleurstellen. Witte muren die belicht worden door een warm-witte LED, komen op foto steriel-wit over.
Ik heb de camera nog niet buiten getest of in goede licht-omstandigheden.

Overigens
- de GCam geeft consistent beter de details weer dan de stock-app.
- de stock-app en GCam geven even steriele witwaarden bij de muur die ik hierboven omschreef

• aran
Cafe Del Mar schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:41:
De kleuren van de F2, ook met deze GCam, blijven enorm teleurstellen. Witten muren die belicht worden door een warm-witte LED, komen op foto steriel-wit over.
Ik heb de camera nog niet buiten getest of in goede licht-omstandigheden.

Overigens
- de GCam geeft consistent beter de details weer dan de stock-app.
- de stock-app en GCam geven even steriele witwaarden bij de muur die ik hierboven omschreef
Thanks. Zou de Google AWB iets uitmaken voor die witwaarden?

• Cafe Del Mar
aran schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:52:
[...]

Thanks. Zou de Google AWB iets uitmaken voor die witwaarden?
Ik heb foto's gemaakt met alle mogelijke AWB's en het blijft bedroevend.
Ik zou straks eens foto's moeten maken met mijn F1 en dan de F2 ernaast. Niet in "schemerlicht" binnen (warmwitte LED op een witte muur en weinig licht), maar onder normalere omstandigheden: buiten, grijs Belgisch weer, binnen met normale verlichting, ...
Ik zal proberen wat foto's te posten dan. En hopelijk is mijn oordeel dan anders :).

• Cafe Del Mar
De kleuren blijven, bij binnenlicht, toch wat "kouder".

De F1 geeft wat warmere kleuren
F1: https://i.postimg.cc/bJDqsBs7/lego-F1-Copy.jpg
F2: https://i.postimg.cc/pTwR8Jjp/lego-F2-Copy.jpg

Maar de F2 geeft wel meer detail
full size F1: https://i.postimg.cc/90hsC8Tt/huis-F1-Copy.jpg
full size F2: https://i.postimg.cc/8PwxgbCM/huis-F2-Copy.jpg

F1:

F2:

Ook in de serre (België: serre <> Nederland: kas) krijgt het serreglas achter de tabaksplant meer detail van de F2 dan bij de F1.

F1:

F2:

Er komen nog wat foto's aan, maar ik probeerde eerst dezelfde foto te maken (bv van een poes/kat) op hetzelfde moment, maar die foto's zijn een fractie bewogen en dus durf ik ze hier niet te posten 8) .
De F2 is overigens van mijn vrouw, ik kan niet zomaar eender wanneer haar telefoon claimen natuurlijk én rond 17u is het al aan het schemeren.

Met de foto's die ik nu gemaakt heb, ben ik al wat minder ontevreden over de camera van de F2.
Nu is de grootste frustratie nog dat je de "snelkoppeling" naar de camera (minder volume 2 keer kort na elkaar) niet kan re-directen naar de GCam.
Op mijn LineageOS-F1 kan dat wel.

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:48
Mijn Poco f2 pro crasht de afgelopen weken erg vaak. Steeds als ik iets wil delen of als ik een link open in bepaalde apps. Of als ik vanuit een app naar de viewer van geopende apps ga kom ik in een soort animatieloop. Denk dat ik maar ga resetten als jullie het ook niet weten.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand die weet wat dit crashrapport betekent en wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb hem wel een tijd geleden gedebloat maar ervoer toen totaal geen problemen.
De eerste regel geeft al aan dat de Java runtime niet wil starten dus alle activiteiten waarbij deze runtime nodig is werken dus niet.
Ik zou eerst eens zoeken op het web wat de oorzaken kunnen zijn als de Java runtime niet wil starten.
Kom bij zoeken daarop al snel Android studio en oudere apps tegen.

Mi 9T Pro - V12.0.3.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V12.2.5.0 - QJKEUXM

Krijg op dit moment via update check build V12.2.3.0 Global EEA aangeboden met dec security patch.
Ff gaan kijken of ik die ergens uit kan halen om niet via update te flashen.
Heb de OTA zip file maar geen link. Moet die dan eerst zelf uploaden.
Dus voor diegenen die om de een of andere reden geen ota binnen krijgen kan ik dan een link plaatsen.
Die moet je dan op je intern gedeelde opslag in de folder "downloaded_rom" zetten.

[Voor 42% gewijzigd door snah001 op 25-12-2020 12:53]

• Whiskey48
snah001 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:35:
Krijg op dit moment via update check build V12.2.3.0 Global EEA aangeboden met dec security patch.
Ff gaan kijken of ik die ergens uit kan halen om niet via update te flashen.
Heb de OTA zip file maar geen link. Moet die dan eerst zelf uploaden.
Dus voor diegenen die om de een of andere reden geen ota binnen krijgen kan ik dan een link plaatsen.
Die moet je dan op je intern gedeelde opslag in de folder "downloaded_rom" zetten.
Ik kreeg hem via OTA binnen, maar de installatie wilde niet starten (bij boot kreeg ik een foutmelding).
Opnieuw opstarten en het werkt gewoon nog, maar niet geupdate)

• Joko97
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:06
Zojuist V12.2.3.0 RJKEUXM over OTA binnen gekregen.

• Joko97
Ik vraag me af wanneer Poco z'n animaties een keer voor elkaar krijgt.
Bij de MI en Redmi telefoon's van Xiaomi is dat wel goed.

• weekend warrior
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-06 21:45
Tijdens het spinnen luister naar podcasts via een simpele radio (NRD 274) over bluetooth met behulp van AntennaPod.

Met mijn Samsung A5 ging dit probleemloos maar met de Poco F2 Pro ervaring ik hick up's en valt af en toe het geluid weg, terwijl de speler gewoon door lijkt te lopen.

Herkent iemand dit probleem of heeft er iemand een suggestie?

• aran
Vraagje aan alle Gcam-gebruikers. Na het schieten van foto's en video's duurt het even voordat ze te zien zijn in de stock gallerij en/of in de google foto's gallerij. Is dit een bekende 'bijwerking' en kan er eventueel iets aan gedaan worden? Niet onoverkomelijk, wel irritant.

Ook foto's en video's verwijderen in de foto's-app geeft enige vertraging op het reageren van de app. Dat was ik in de one-plus niet gewend.

Iemand enig idee voor een oplossing of work-around?

• Stoeptegel5
aran schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:53:
Vraagje aan alle Gcam-gebruikers. Na het schieten van foto's en video's duurt het even voordat ze te zien zijn in de stock gallerij en/of in de google foto's gallerij. Is dit een bekende 'bijwerking' en kan er eventueel iets aan gedaan worden? Niet onoverkomelijk, wel irritant.

Ook foto's en video's verwijderen in de foto's-app geeft enige vertraging op het reageren van de app. Dat was ik in de one-plus niet gewend.

Iemand enig idee voor een oplossing of work-around?
Ja dat heb ik ook, hij heeft een paar seconden nodig om de beelden te verwerken/bewerken. Irritant maar het resultaat is natuurlijk beter :)

• n0s
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 13:47
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:30:
Mijn Poco f2 pro crasht de afgelopen weken erg vaak. Steeds als ik iets wil delen of als ik een link open in bepaalde apps. Of als ik vanuit een app naar de viewer van geopende apps ga kom ik in een soort animatieloop. Denk dat ik maar ga resetten als jullie het ook niet weten.

***members only***

Iemand die weet wat dit crashrapport betekent en wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb hem wel een tijd geleden gedebloat maar ervoer toen totaal geen problemen.
Voor mij was dit probleem gerelateerd aan dark mode. Met dark mode uitgeschakeld werkte alles weer naar behoren.
Gewoon voor de apps die daar problemen mee hebben individueel de "Dark Mode" uitschakelen.

• Stoeptegel5
n0s schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Voor mij was dit probleem gerelateerd aan dark mode. Met dark mode uitgeschakeld werkte alles weer naar behoren.
Volgens mij is dit het probleem inderdaad, heel erg bedankt, super _/-\o_

• Stoeptegel5
snah001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:53:
Gewoon voor de apps die daar problemen mee hebben individueel de "Dark Mode" uitschakelen.
Hoe schakel ik de darkmode uit voor de 'sharefunctie'?
Mmm. is dat een app van Xiaomi of een functie?
Is vlgs mij al eens eerder ter sprake gekomen.

• Stoeptegel5
snah001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:41:
Mmm. is dat een app van Xiaomi of een functie?
Is vlgs mij al eens eerder ter sprake gekomen.
Ik denk dat het een functie is? Ik zie geen app, behalve 'mi share' maar dat is volgens mij een eigen bestandsoverdrachtservice

• Tenktenk
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:49
Mijn f2 pro is sinds zaterdag gestopt met opladen. Hij pakt hem alleen als je hem op de hoek van de tafel legt en heel hard bovenin rechts op de hoek van het scherm drukt en links onder. Dat is echt geen doen. Ik had hem in augustus via Amazon gekocht (niet de aller goedkoopste optie genomen gelukkig). Ik krijg mijn geld terug en heb helaas toch maar voor een andere telefoon gekozen nu. Ik was erg tevreden altijd maar dit was wel een afknapper.
Tja, pech kun je altijd hebben.
Heb het in 16 jaar met mobiele smartphones (die er pas sinds c.a. 16 jaar zijn) zelf nog nooit meegemaakt.
Goed dat je je geld terugkrijgt zodat het je niks kost behalve wat ergernis, bij Belsimpel was je er minder goed vanaf gekomen.
Nooit laten vallen of met water in aanraking geweest?

• Tenktenk
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:49
snah001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:05:
Tja, pech kun je altijd hebben.
Heb het in 16 jaar met mobiele smartphones (die er pas sinds c.a. 16 jaar zijn) zelf nog nooit meegemaakt.
Goed dat je je geld terugkrijgt zodat het je niks kost behalve wat ergernis, bij Belsimpel was je er minder goed vanaf gekomen.
Nooit laten vallen of met water in aanraking geweest?
Ik heb hem weleens laten vallen, maar niet met water in contact geweest. Hij heeft altijd in een goed hoesje gezeten. Ik denk ook dat het pech is al lees ik wel meer over meer problemen via Reddit.. Dit filmpje geeft precies aan waar ik ook tegenaan loop..

YouTube: Brand new Poco f2 Pro does not charge... unless you twist it.

• Whiskey48
Tenktenk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:33:
Mijn f2 pro is sinds zaterdag gestopt met opladen. Hij pakt hem alleen als je hem op de hoek van de tafel legt en heel hard bovenin rechts op de hoek van het scherm drukt en links onder. Dat is echt geen doen. Ik had hem in augustus via Amazon gekocht (niet de aller goedkoopste optie genomen gelukkig). Ik krijg mijn geld terug en heb helaas toch maar voor een andere telefoon gekozen nu. Ik was erg tevreden altijd maar dit was wel een afknapper.
Ik had exact hetzelfde, kreeg gelukkig gewoon een nieuwe van Edwaybuy.

Maar de usb lijkt dus een zwak punt?

[Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 04-01-2021 22:10]

Vandaag is een nieuwe Global (NIET EEA) versie uitgekomen:
miui_LMIGlobal_V12.2.4.0.RJKMIXM.
Of die als ota bij de toestellen die op de "gewone" Global versie draaien aangeboden wordt weet ik niet.

Van de EEA versie is ook een V12.2.4.0 versie aan het uitrollen.
Blijkbaar met dezelfde bug: geen werkende recent apps button met alternatieve launcher.

• bribrab
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-06 19:43
snah001 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:28:
Blijkbaar met dezelfde bug: geen werkende recent apps button met alternatieve launcher.
Dank voor deze waarschuwing. Dat is een feature die ik ontzettend vaak gebruik (en ik wil niet weg bij Nova :)), dus ik wacht even met updaten.

• Timmy_01
snah001 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:28:
Bedankt voor deze waarschuwing!
Op het Telegram channel van Xiaomi hebben ze vandaag de Redmi K40 aangekondigd met de Qualcomm Snapdragon 888 SOC:

Spoilers ahead of time, the K40 series, released next month!
① Snapdragon 888 flagship of the year
② Probably the "most expensive straight screen"
③ The battery is definitely more than 4000mAh.
Pricing: Starting at 2999 yuan! (465$ / INR. 33999)

Wie weet wordt dit wel de opvolger van de F2 Pro......
Jammer als die geen pop-up camera meer heeft, hopelijk dan wel een under-screen camera die wanneer niet gebruikt onzichtbaar is.

[Voor 20% gewijzigd door snah001 op 11-01-2021 11:25]

• Timmy_01
De EEA versie V12.2.4.0 is op dit moment weer gestopt met uitrollen.

Op internet kom je wat problemen tegen, mogelijk dat daarom de uitrol is gestopt.

• Jurgen_E
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-06 10:36
Klopt, had vanochtend een melding en nu is hij weer weg.

• jvanleuwen
Ik heb V12.2.4 draaien en ondervind geen problemen.

• Timmy_01
jvanleuwen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:54:
Zit de bug dat met andere launchers (Nova launcher bijv.) de recent apps button niet werkt er niet meer in?

• Mooraalkikker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-06 16:39
Tja voor mij is het echt een drama. Geen multitask knop, filmpjes uit mijn galerij willen niet starten of de telefoon denkt dat ik ze wil delen en de 3 knoppen van onder naar boven halen is ook een drama wanner die in full screen zit.

Waarschijnlijk kom ik nog wel achter meer dingen, want het is voor mijn gevoel alles behalve stabiel.

Hopelijk komt er snel een fix, want heb geen zin om een re-rol te doen.

• Timmy_01
Mooraalkikker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:10:
[...]

[...]

Tja voor mij is het echt een drama. Geen multitask knop, filmpjes uit mijn galerij willen niet starten of de telefoon denkt dat ik ze wil delen en de 3 knoppen van onder naar boven halen is ook een drama wanner die in full screen zit.

Waarschijnlijk kom ik nog wel achter meer dingen, want het is voor mijn gevoel alles behalve stabiel.

Heb je update van de laatste 24 uur, of heb je een update van een paar dagen terug?

• Mooraalkikker
Timmy_01 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Heb je update van de laatste 24 uur, of heb je een update van een paar dagen terug?
Laatste 24 uur

• Timmy_01
Dank!

Dan wacht ik nog maar even met updaten... 8)

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-06 10:12
[...]

[...]

Filmpjes en recent apps werken hier prima.
Dat met die fullscreen had ik ook de eerste keer dat ik in game zat, maar daarna was het weer als normaal... vreemde bugs.
Ik gebruik ook nog een werk profiel (icm Island) en dingen delen naar werk apps doet het alleen niet meer.

• Timmy_01
MeltedForest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Dat met die fullscreen had ik ook de eerste keer dat ik in game zat, maar daarna was het weer als normaal... vreemde bugs.
Ik gebruik ook nog een werk profiel (icm Island) en dingen delen naar werk apps doet het alleen niet meer.
Wat de 'recent apps' betreft: welke launcher gebruik je?

• Mooraalkikker
MeltedForest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Kan jij links openen van YouTube? Ik wilde net een filmpje openen op tweakers uit de reacties, maar de telefoon geeft dan aan dat die geen app kan vinden om het te openen.

Is deze update überhaupt intern getest?

• Jurgen_E
Ik heb inmiddels ook de update geïnstalleerd, maar ondervind tot op heden nog geen problemen. Telefoon is verder wel stock, dus gebruik geen andere launcher oid.

• Mooraalkikker
Jurgen_E schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:28:
Ik heb inmiddels ook de update geïnstalleerd, maar ondervind tot op heden nog geen problemen. Telefoon is verder wel stock, dus gebruik geen andere launcher oid.
Maar kan jij dan nog wel links openen van YouTube? Ik heb ook nog het probleem dat ik geen screenshots meer kan maken door met 3 vingers naar beneden te swipen (instellingen staan nog goed).

• jvanleuwen
Mooraalkikker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Maar kan jij dan nog wel links openen van YouTube? Ik heb ook nog het probleem dat ik geen screenshots meer kan maken door met 3 vingers naar beneden te swipen (instellingen staan nog goed).
Ik kan links openen in YouTube. Ook kan ik nog steeds screenshots maken door met 3 vingers te swipen. Mijn browser is "samsung internet browser". Launcher gewoon stock (poco launcher).

• jvanleuwen
[...]

[...]

Multitask knop heb ik niet denk ik. Ik gebruik full screen gestures (volledig scherm met gebaren). Filmpjes starten hier gewoon normaal uit mijn gallerij app. Ik gebruik niet de standaard gallerij app, maar F-stop. Alles prima stabiel hier. Ik had MIUI gestript met de Xiaomi ADB Fasttools (zie info hier in topic) en alles is nog steeds gestript.

• Jurgen_E
Mooraalkikker schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Ja, beide dingen werken gewoon.
Will iemand proberen of de recent button met een andere launcher nog werkt met die laatste build? Werkje van 5 minuten.

Edit: op XDA meldt men al dat met een alternatieve launcher ook bij deze build de recent button niet werkt.

[Voor 31% gewijzigd door snah001 op 15-01-2021 11:25]

• Joko97
Sinds de update werkt PiP niet meer bij twitch...
Ik weet niet hoe het met andere apps is.

• Fortuinlijk
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-05 19:18
Ik gebruik de Nova launcher ook en na de huidige update werkt inderdaad de recent toets niet meer. Ik heb eerst een Nova back-up gemaakt en toen de app verwijderd. Daarna opnieuw opgestart en je hebt dan weer de poco launcher. Nova opnieuw geïnstalleerd en de back up teruggezet. In Nova de standaard launcher gewijzigd naar Nova. Nu werkt de recent toets wel. Het gekke is dat als ik nu 2 maal op de recent toets druk ik de poco launcher krijg, druk ik daarna weer op de home toets krijg ik gewoon weer nova weer. Ik vermoed dat je wel moet zorgen dat de telefoon altijd opgeladen blijft, cq. niet opnieuw opgestart moet worden. Dit heb ik echter nog niet geprobeerd

• bribrab
Fortuinlijk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:32:
Ik gebruik de Nova launcher ook en na de huidige update werkt inderdaad de recent toets niet meer. Ik heb eerst een Nova back-up gemaakt en toen de app verwijderd. Daarna opnieuw opgestart en je hebt dan weer de poco launcher. Nova opnieuw geïnstalleerd en de back up teruggezet. In Nova de standaard launcher gewijzigd naar Nova. Nu werkt de recent toets wel. Het gekke is dat als ik nu 2 maal op de recent toets druk ik de poco launcher krijg, druk ik daarna weer op de home toets krijg ik gewoon weer nova weer. Ik vermoed dat je wel moet zorgen dat de telefoon altijd opgeladen blijft, cq. niet opnieuw opgestart moet worden. Dit heb ik echter nog niet geprobeerd
Geldt het probleem alleen als je de daadwerkelijke on-screen toetsen gebruikt, of ook als je gebruik maakt van gestures? Dus van beneden naar boven swipen en het scherm vast houden om op die manier je recente apps te zien?

• Fortuinlijk
bribrab schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Geldt het probleem alleen als je de daadwerkelijke on-screen toetsen gebruikt, of ook als je gebruik maakt van gestures? Dus van beneden naar boven swipen en het scherm vast houden om op die manier je recente apps te zien?
Gestures gebruik ik nooit. Ik kan het straks ff proberen.

• Fortuinlijk
Fortuinlijk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Gestures gebruik ik nooit. Ik kan het straks ff proberen.
Ja werkt

• bribrab
Fortuinlijk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Thanks! Wellicht dat ik de upgrade dan toch doe. Dankjewel voor de moeite!
Ja werkt
Ik zit nog steeds op V12.2.1.0 - QJKEUXM en heb geprobeerd gestures goed aan het werk te krijgen met Nova Launcher en Microsoft Launcher.
Bij beiden werkt de home en recents gesture niet maar heb een manier gevonden om dat werkend te krijgen die wellicht ook toepasbaar is op de laatste stable beta versie.

Allereerst zorg dat je Poco Launcher als standaard instelt.
Daarna ga naar de playstore en installeer de app FNG c.q. Fluid Navigation Gestures.
Stel die goed in en switch daarna naar Nova of een andere launcher.
Je zult dan zien dat gestures dan werkt zoals het hoort (van Reddit gehaald dus kudos daarnaartoe).

• Mooraalkikker
Ik moet nog wel even kwijt dat ik uiteindelijk de nieuwe update dankbaar ben. Omdat het mijn telefoon zo erg had verkloot, had ik eindelijk de motivatie om de bootloader te unlocken en een Custom Rom te installeren.

Een gevalletje van 3 stappen achteruit gaan om er uiteindelijk 5 te maken.

• Byte_Me
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:16
Wat een slechte update, had ik maar eerst gecheckt of er issues waren. Ik gebruik CPL launcher en gestures. Gestures werken niet meer (half met FNG), en met de navigation buttons op het scherm kan ik geen recent apps openen of switchen naar vorige app. Dit was meteen mijn laatste Xiaomi telefoon...

• Stoeptegel5
Ik kan de update überhaupt niet installeren zonder een error te krijgen. Heb niks gerootof wat dan ook, alleen een keer de bloatware eraf gehaald met fastboottools

"Install update.zip Failed"
Error applying update

[Back to Main Menu]

Voor mij ook de eerste en laatste xiaomi telefoon :)

[Voor 17% gewijzigd door Stoeptegel5 op 19-01-2021 16:39]

• Mooraalkikker
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:38:
Ik kan de update überhaupt niet installeren zonder een error te krijgen. Heb niks gerootof wat dan ook, alleen een keer de bloatware eraf gehaald met fastboottools

"Install update.zip Failed"
Error applying update

[Back to Main Menu]

Voor mij ook de eerste en laatste xiaomi telefoon :)
Wees blij dat je hem niet kan installeren. Het zal niks verbeteren, dus waarom zou je? En wellicht heeft xiaomi de update wel teruggetrokken en kan je hem daarom niet installeren?

Ik zou de bootloader gewoon unlocken en de EU Custom Rom erop knallen, dan ben je altijd up-to-date.

• Stoeptegel5
Mooraalkikker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Wees blij dat je hem niet kan installeren. Het zal niks verbeteren, dus waarom zou je? En wellicht heeft xiaomi de update wel teruggetrokken en kan je hem daarom niet installeren?

Ik zou de bootloader gewoon unlocken en de EU Custom Rom erop knallen, dan ben je altijd up-to-date.
Wat zijn de voordelen van de EU custom rom ten opzichte van global?

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:30

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Bedankt allen voor de feeback, even de auto update uitgeschakeld, kreeg deze net binnen, en install is meestal 's nachts.
Hopelijk snel nieuws dat er een verbeterde versie beschikbaar is.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Jeroenneman
  • Laatst online: 15:43

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ouch, ook teveel vertrouwen in Xiaomi gehad deze keer. Een niet werkende recents knop icm Nova is voor mij toch wel een teken van falende testing. Erg vervelend.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Mooraalkikker
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Wat zijn de voordelen van de EU custom rom ten opzichte van global?
Uhm ik heb de wekelijks versie. Dit zijn dan wel beta's, maar draaien altijd wel vloeiend. Voordeel is dat je dan ook een recente beveiligingsupdate heb. Die van mij dateert van 12 januari.

Na een verse installatie staan er misschien 20 apps op je telefoon? Ik had zo weinig apps erop staan, dat naar beneden swipen niet mogelijk was. Je hebt dus gewoon geen bloatwate op je telefoon staan.

En er zijn nog veel meer voordelen.

Je moet maar even op het EU rom forum kijken bij de weekly builds. Staan alle pro's beschreven.

• Stoeptegel5
Mooraalkikker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Uhm ik heb de wekelijks versie. Dit zijn dan wel beta's, maar draaien altijd wel vloeiend. Voordeel is dat je dan ook een recente beveiligingsupdate heb. Die van mij dateert van 12 januari.

Na een verse installatie staan er misschien 20 apps op je telefoon? Ik had zo weinig apps erop staan, dat naar beneden swipen niet mogelijk was. Je hebt dus gewoon geen bloatwate op je telefoon staan.

En er zijn nog veel meer voordelen.

Je moet maar even op het EU rom forum kijken bij de weekly builds. Staan alle pro's beschreven.
Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad veel voordelen op het xiaomi.eu forum, zijn er ook nog nadelen? Moet ik mn device dan ook unlocken?

• Mooraalkikker
Device moet je inderdaad unlocken. Is op zich niet heel moeilijk, maar xiaomi heeft wel een policy dat het soms 7 dagen kan duren alvorens je hem mag unlocken via hun tool.

Je moet hem als weten aanmelden voor unlocken. Maar heb je dat gefixed dan is het een fluitje van een cent.

Voordeel van een levendige custom community.

Je kan je bootloader met een Custom Rom niet meer locken, daar moet je wel rekening mee houden.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Zijn er ook meer mensen bij wie het lockscreen er echt niet uitziet? Super pixelachtig, alsof Xiaomi de afbeelding tig keer achter elkaar heeft opgeslagen met lossy compressie.

Zodra ik unlock, is het beeld weer normaal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jurgen_E
Dat was mij nog niet opgevallen, maar nu je het zegt.

Ik heb er een screenshot van gemaakt, maar daarop is het wel normaal.

[Voor 6% gewijzigd door Jurgen_E op 19-01-2021 23:24]

• Whiskey48
Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:18:
Zijn er ook meer mensen bij wie het lockscreen er echt niet uitziet? Super pixelachtig, alsof Xiaomi de afbeelding tig keer achter elkaar heeft opgeslagen met lossy compressie.

Nee, bij mij prima

• Jurgen_E
Na een paar keer een voorafgeïnstalleerde achtergronden te hebben geselecteerd en daarna weer terug te gaan naar mijn oude achtergrond is bij mij het probleem verholpen.
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad veel voordelen op het xiaomi.eu forum, zijn er ook nog nadelen? Moet ik mn device dan ook unlocken?
Heb daar al eens eerder over gepost:

snah001 in "[Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's"

snah001 in "[Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's"

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik heb het nog even getest, en de brakke weergave lijkt samen te hangen met een lage schermhelderheid. Zodra de helderheid te laag is, en ik het lockscreen tevoorschijn tover, is het echt spuuglelijk.

• Mooraalkikker
Ik weet niet of je al antwoord hebt kunnen vinden op de vraag waarom xiaomi de bootloader laat unlocken na een lange wachttijd? Mijn theorie is dat Xiaomi dit doet om resellers het moeilijk te maken om de telefoons met custom roms erop te verkopen?

Natuurlijk vind je Xiaomi telefoons met custom roms op Aliexpress, maar zal mij niks verbazen als die grotendeels vanuit Xiaomi zelf worden verscheept of tenminste in samenwerking met de resellers.

Heb zelf een Xiaomi telefoon gehad waarbij het flashen niet helemaal lekker ging (downgraden naar een oudere Android of miui versie zorgt voor een brick) en kon toen via een obscure site een code kopen waardoor ik mijn mi 8se weer kon unbricken via de officiële MI flashtool. Ook dat zal mij niet verbazen als die site gewoon een samenwerking heeft met Xiaomi en er op die manier geld wordt verdiend.

Maar uiteindelijk is het allemaal speculeren van mijn kant.
1 reden is zeker: het is dan minder gemakkelijk om een gestolen telefoon je helemaal eigen te maken.
Je kunt, als dat al lukt, wellicht een fabrieksreset uitvoeren maar dan lukt het nog steeds niet om de telefoon werkend te krijgen omdat je telefoon gekoppeld is aan een Xiaomi account.
Er zijn manieren om dat te omzeilen maar dan moet je allereerst unlocked zijn en ook nog eens USB-debugging ingeschakeld hebben en dus wordt dat minder interessant voor mensen met minder goede bedoelingen.
Dus die wachttijd kan dan door de correcte eigenaar gebruikt worden om het toestel op afstand te wissen en het imei-nummer als gestolen te melden.

[Voor 13% gewijzigd door snah001 op 20-01-2021 19:22]

• InputUsername
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:18:

Ja, dit heeft te maken met de vingerafdrukscanner icm lage helderheid. Heb soortgelijke verhalen gehoord van mensen met bijvoorbeeld OnePlus telefoons, waar ook de scanner achter het scherm zit. Hetzelfde gebeurt als een app de vingerafdrukscanner gebruikt, dan ziet het scherm er gek uit totdat de scan klaar is.

Schijnt een normaal probleem te zijn dus en is minder merkbaar bij hogere helderheid

• Byte_Me
Ik heb een work around gevonden on toch de recent apps knop te kunnen gebruiken (van xda). Kies de poco launcher, reboot, kies custom launcher, nu werkt recents. Soms switch hij even naar de poco launcher, maar als je dan op de home knop drukt, komt je eigen launcher weer terug. Gestures werkt helaas nog niet goed op deze manier.

• Timmy_01
Byte_Me schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:46:
Ik heb een work around gevonden on toch de recent apps knop te kunnen gebruiken (van xda). Kies de poco launcher, reboot, kies custom launcher, nu werkt recents. Soms switch hij even naar de poco launcher, maar als je dan op de home knop drukt, komt je eigen launcher weer terug. Gestures werkt helaas nog niet goed op deze manier.
Na drie keer aanbieden en drie keer terugtrekken van de update 12.2.4.0 (RJKEUXM), kon ik de verleiding niet weerstaan om de vierde keer dat de update werd aangeboden, deze te installeren.

De button "recent apps" werkt met deze truc wel weer zoals het behoort. 8)

Maar helaas! Iedere nacht zet ik mijn telefoon helemaal uit. Dat heb ik op automatisch gezet. Maar bij het aangaan de volgende morgen, is de werking van de button "recent apps" weer verdwenen. Want bij het aan gaan van de Poco wordt er natuurlijk een reboot gedaan. En na een reboot werkt deze truc niet meer. :'(

• Byte_Me
Timmy_01 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:10:
Maar helaas! Iedere nacht zet ik mijn telefoon helemaal uit. Dat heb ik op automatisch gezet. Maar bij het aangaan de volgende morgen, is de werking van de button "recent apps" weer verdwenen. Want bij het aan gaan van de Poco wordt er natuurlijk een reboot gedaan. En na een reboot werkt deze truc niet meer. :'(
Ik denk dat je gewoon voordat je je telefoon op je nachtkastje ligt de poco launcher in moet stellen. En als je 's ochtends je telefoon aanzet je launcher naar keuze. Dan zou die het moeten doen.

• Timmy_01
Byte_Me schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat je gewoon voordat je je telefoon op je nachtkastje ligt de poco launcher in moet stellen. En als je 's ochtends je telefoon aanzet je launcher naar keuze. Dan zou die het moeten doen.
Het is wel wat omslachtig. Maar zo je het uitlegt, zo kan het wel. (y)
Kreeg vandaag weer de v12. 2.4.0 EEA aangeboden als update.
Dus wachten op een nieuwere zonder bugs.

• teunes1
  • Laatst online: 03-02 21:27
Andere mensen na de update naar 12.2.4 ook problemen met bluetooth?
Ik zit op MIU Global 12.2.4 | Stabiel 12.2.4.0 (RJKEUXM)
De systeem app updater crashed ook en heb wel developer opties aanstaan en daar wat gestoeid met de settings maar krijg het niet blijvend werkend. 8)7

• Shinza
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-03 14:12
Ik had i.p.v. app vault in up to date MIUI 12 global Google discover, nu heb ik dat ergens uitgevinkt. Denk bij home screen settings > more >... maar daar vind ik het niet meer terug. Poco launcher 2.7.4.8 en ook niet in general settings.

Iemand een idee hoe je dit terug aanzet? Er is nu helemaal geen mogelijkheid om van home startpage naar het linkerblad te gaan...

Edit: en toch terug gevonden, home screen settings > more > homescreen en daar staat google discover bij.

App vault volledig weg dus?

[Voor 16% gewijzigd door Shinza op 26-01-2021 21:11. Reden: Opl gevonden]

• Paradise
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Helaas mijn eerste echt negatieve ervaring met de Poco.. De chargerpoort was defect gegaan eind vorig jaar; hoe ik de kabel er ook in stak, opladen ging niet meer. Na wat google-werk werd duidelijk dat dit een bekend euvel is. Heb de telefoon gekocht bij Mobiel.nl en heb 'm direct opgestuurd. Na 4 weken terug gekregen met een nieuw mainboard, vervangen door Dynafix. Het laden werkt weer, maar de fingerprint-scanner doet niks meer, en ook de automatische helderheid werkt niet meer. Heb sterk het vermoeden dat ze zowel de fingerprint-scanner als de omgevingslicht-sensor vergeten zijn aan te sluiten op het mainboard. Dus hij kan weer terug.. Als ik eerdere ervaringen lees heb ik spijt dat ik 'm niet goedkoop in het buitenland heb gekocht, daar lijkt de service beter te zijn dan hier :X

• Whiskey48
Paradise schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:22:
Helaas mijn eerste echt negatieve ervaring met de Poco.. De chargerpoort was defect gegaan eind vorig jaar; hoe ik de kabel er ook in stak, opladen ging niet meer. Na wat google-werk werd duidelijk dat dit een bekend euvel is. Heb de telefoon gekocht bij Mobiel.nl en heb 'm direct opgestuurd. Na 4 weken terug gekregen met een nieuw mainboard, vervangen door Dynafix. Het laden werkt weer, maar de fingerprint-scanner doet niks meer, en ook de automatische helderheid werkt niet meer. Heb sterk het vermoeden dat ze zowel de fingerprint-scanner als de omgevingslicht-sensor vergeten zijn aan te sluiten op het mainboard. Dus hij kan weer terug.. Als ik eerdere ervaringen lees heb ik spijt dat ik 'm niet goedkoop in het buitenland heb gekocht, daar lijkt de service beter te zijn dan hier :X
Yup, vanwege Dynalogic koop ik nooit meer in NLD. Echt een ramp elke keer.
Pas geleden had iemand hier een probleem bij een bij Edwaybuy gekocht toestel.
Die kreeg meteen na melding van het defect een nieuw toestel toegezonden en zo hoort het ook.
Helaas handelen NL verkopers totaal anders en is goede service ver te zoeken.

Overigens wordt na 3 dagen nog steeds de Ota naar V12.2.4.0 (EEA) aangeboden als update.
Ze persisteren nu wel lang want voorheen verdween die al na een paar uur of 1 dag.
Enfin het blijft wachten tot een versie waar met name de bug met niet werkende recent apps button i.c.m. een alternatieve launcher is verholpen.

• jjohnnie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-03 10:25
Goedemorgen mensen!

Ik lees hier vooral veel over custom roms en problemen met de Poco F2 Pro.

Mijn vraag: ik zie het wel zitten om de Poco F2 Pro 8GB te kopen. Voornaamste reden: flagship specs en pop-up camera.
Ik HAAT de notch / hole punch. Mijn vriendin heeft een Oppo Reno 2Z met pop-up camera en dat werkt echt heerlijk. Mooi vol scherm, daar heb je zo'n ding voor naar mijn mening.

Ik lees hier verschillende verhalen, zoals dat het misschien beter is de telefoon in het buitenland te kopen.

Hebben jullie wat tips? En raden jullie de telefoon uberhaupt wel aan op basis van jullie ervaringen?

Thanks mensen!
Garantie heb je natuurlijk gewoon in NL maar hoe die uitgevoerd wordt krijgen velen de bibberatie van.
Bijvoorbeeld als je toestel bij Belsimpel vandaan komt ben je er niet zeker van dat je een EEA toestel hebt want dat kan ook een parallel Global niet-EEA toestel zijn.
Daarnaast staat Belsimpel niet bekend om hun goede service en als je meer wil weten lees dan eens hier terug of in het topic over de 9T(Pro).
Enige wat ik kan zeggen dat bijvoorbeeld Edwaybuy en andere EU leveranciers een no-nonsense service beleid hebben waarbij eerstgenoemde bij een echt probleem met het toestel per direct een vervangend nieuw toestel toestuurt en zo hoort dat gewoon te gaan, zeker als het toestel slechts een paar maanden oud is.

Wat betreft ervaring: heb zelf de 8GB/256GB versie en dit toestel is echt giga bang for bucks.
Doet alles wat ik wil met enorme speed, 12 uur schermtijd tot 5% lading is echt mogelijk mits niet te veel gaming en natuurlijk de mogelijkheid om het toestel te unlocken en te rooten om wat voor reden dan ook.
En ja, die pop-up camera is een enorm plus want geen keyhole o.i.d. in het scherm dus maximaal gebruik daarvan dus mogelijk.
Voor mij is dit toestel zó goed dat ik er waarschijnlijk 2 jaar mee ga doen!

• jjohnnie
snah001 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:01:
Garantie heb je natuurlijk gewoon in NL maar hoe die uitgevoerd wordt krijgen velen de bibberatie van.
Bijvoorbeeld als je toestel bij Belsimpel vandaan komt ben je er niet zeker van dat je een EEA toestel hebt want dat kan ook een parallel Global niet-EEA toestel zijn.
Daarnaast staat Belsimpel niet bekend om hun goede service en als je meer wil weten lees dan eens hier terug of in het topic over de 9T(Pro).
Enige wat ik kan zeggen dat bijvoorbeeld Edwaybuy en andere EU leveranciers een no-nonsense service beleid hebben waarbij eerstgenoemde bij een echt probleem met het toestel per direct een vervangend nieuw toestel toestuurt en zo hoort dat gewoon te gaan, zeker als het toestel slechts een paar maanden oud is.

Wat betreft ervaring: heb zelf de 8GB/256GB versie en dit toestel is echt giga bang for bucks.
Doet alles wat ik wil met enorme speed, 12 uur schermtijd tot 5% lading is echt mogelijk mits niet te veel gaming en natuurlijk de mogelijkheid om het toestel te unlocken en te rooten om wat voor reden dan ook.
En ja, die pop-up camera is een enorm plus want geen keyhole o.i.d. in het scherm dus maximaal gebruik daarvan dus mogelijk.
Bedankt voor de reactie! Klinkt wel goed. Helaas is er bij Edwaybuy geen voorraad meer. Ik zal wel even wat rondkijken.

Ik moet overigens wel lachen dat je zegt dat het toestel zó goed is dat je er waarschijnlijk 2 jaar mee gaat doen :D Alsof dat een uitzonderlijk lange tijd is voor een goede telefoon. Dat is toch vrij kwalijk te noemen haha. Ik doe inmiddels al 4,5 jaar met mijn OnePlus 3! Gekocht op 7 juli 2016. En die is, afgezien van afnemende batterijduur, ingebrande beelden en een vervelende USB-C port nog steeds helemaal top :*)

TROUWENS: Maakt 6 of 8GB RAM veel uit bij deze modellen?

• bribrab
snah001 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:01:

Het bang for buck gehalte is inderdaad lastig te overtreffen met andere telefoons.
Enige nadelen zijn de camera (niet slecht, maar geen flagshipniveau) en het vertrouwen dat je in de software moet hebben (tweeledig: enerzijds zie je dat er nu al een poosje dezelfde crappy update aangeboden wordt en anderzijds heb je het, voor de hand liggende, China-argument.)
Onder de streep genomen zou ik de telefoon weer kopen als ik vandaag het besluit opnieuw moest nemen denk ik :)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jjohnnie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:50:
Ik moet overigens wel lachen dat je zegt dat het toestel zó goed is dat je er waarschijnlijk 2 jaar mee gaat doen :D Alsof dat een uitzonderlijk lange tijd is voor een goede telefoon. Dat is toch vrij kwalijk te noemen haha. Ik doe inmiddels al 4,5 jaar met mijn OnePlus 3! Gekocht op 7 juli 2016. En die is, afgezien van afnemende batterijduur, ingebrande beelden en een vervelende USB-C port nog steeds helemaal top :*)
Helemaal mee eens! d:)b

* nero355 geeft zijn 4 jaar oude ZUK Z2 Pro een knuffel O+ :(:) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jjohnnie
Ik heb de telefoon trouwens gekocht 😀

Heerlijk ding! Geen enkel probleem met MIUI ook trouwens. En dat terwijl ik van een One Plus 3 kom, wat in principe stock Android heeft.

Ik zie dus ook niet echt waarom ik zou gaan kutten met rooten en roms installeren.

Bedankt voor de hulp mensen 👌

• Timmy_01
jjohnnie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:34:
Ik heb de telefoon trouwens gekocht 😀

Heerlijk ding! Geen enkel probleem met MIUI ook trouwens. En dat terwijl ik van een One Plus 3 kom, wat in principe stock Android heeft.

Ik zie dus ook niet echt waarom ik zou gaan kutten met rooten en roms installeren.

Bedankt voor de hulp mensen 👌
Ben ik met je eens. Het is een heel fijn toestel met veel mogelijkheden. Lekker snel, en met een mooi scherm. ;)

Ik raad je wel aan om de overbodige rommel er af te gooien. Dat kan met de XiaomiADBFastboot tool, die je met googelen zo te pakken hebt. Daarmee kun je kiezen om apps tijdelijk uit te schakelen, te de-installeren of te her-installeren. Zeer veilig om te doen.
Zoals al vaker aangegeven heb ik het toestel alleen maar "unlocked en rooted" omdat ik dan van ALLE apps en hun data een echte backup kan maken m.b.v. Titanium Backup.
Is er dan een probleem met een update (gebeurt wel eens bij IEDER merk) en er moet een fabrieksreset uitgevoerd worden dan is alle data van de apps zo terug gezet.
Tegenwoordig zijn alle stock rom's van iedere fabrikant zo goed dat het eigenlijk zinloos is om naar een custom rom te gaan.
Ieder merk heeft wel zijn "eigenaardigheden" maar daar is vaak zonder te "unlocken" ook wat aan te doen door bijvoorbeeld een alternatieve launcher te gebruiken en ongewenste "phone home" acties met Blokada tegen te gaan.

• Timmy_01
snah001 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:02:
Zoals al vaker aangegeven heb ik het toestel alleen maar "unlocked en rooted" omdat ik dan van ALLE apps en hun data een echte backup kan maken m.b.v. Titanium Backup.
Is er dan een probleem met een update (gebeurt wel eens bij IEDER merk) en er moet een fabrieksreset uitgevoerd worden dan is alle data van de apps zo terug gezet.
Tegenwoordig zijn alle stock rom's van iedere fabrikant zo goed dat het eigenlijk zinloos is om naar een custom rom te gaan.
Ieder merk heeft wel zijn "eigenaardigheden" maar daar is vaak zonder te "unlocken" ook wat aan te doen door bijvoorbeeld een alternatieve launcher te gebruiken en ongewenste "phone home" acties met Blokada tegen te gaan.
Jij bent een "oude rot in het vak", je weet waar je over praat. Daarom vind ik het goed van je dat je steeds weer opnieuw er voor waarschuwt om naar een andere ROM te gaan. (y) Wetend dat dit alleen maar problemen oplevert. En. deze goede telefoon alleen maar minder maakt.

Een andere ROM er op zetten? Niet doen, dus.

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:58
Helemaal niet mee eens. Miui kon ik met geen mogelijkheid aan wennen. Iedere app had weer problemen door batterij besparing of meldingen die niet goed stonden. Ik bleef maar tweaken en aanpassen om alles werkend te krijgen. Stond het eindelijk goed, app update verder en het werkte wéér niet. Nu al een hele tijd cdroid zonder noemenswaardige problemen. Is het perfect? Nee, zeker niet. Beter dan de standaard stock Miui rom, 100%. Heb nog nooit met zo'n gedrocht van een rom hoeven werken.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True