Je laatste/hoogste steen is toch overbodig? Je kan validaten zonder volgens mij.Oon schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:30:
Pff, ik ben nogsteeds bezig met stenen stapelen in Glowecestershire. Die in Cleeve Hill is gewoon niet te doen, ik krijg met geen mogelijkheid die twee grote op elkaar zonder dat de derde steen ze omgooit.
Heb ook sterk het idee dat dit ontworpen is voor consoles, want de controls zijn echt niet chill op PC
Edit: Na veel proberen Maen Ceti eindelijk gedaan gekregen:
spoiler:
Nu Cleeve Hill nog
Ik speel op PC en jammergenoeg kan ik ook geen enkele sessie doen (lees, 2 a 3 uur) zonder dat het spel eens crasht.EcoR schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:51:
Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Ben nu level 280, heb mn raven suit en wapen maxxed en moet nog 3 pledges doen, maar ik vind het nu wel veel van hetzelfde worden. Ben nu door het verhaal aan het rushen om het af te maken. Helpt ook niet mee dat ik alleen het afgelopen uur al drie keer een random crash naar de desktop heb gehad (1 keer tijdens het omhoog klimmen uit een put, 1 keer midden in een veldslag toen ik iemand een mep wilde verkopen en 1 keer gewoon terwijl ik van a naar b aan het rijden was). Erg jammer van de buggy experience, ik heb AC Odyssey ook meteen bij release gekocht maar daar nooit een enkele crash gehad.
Alsnog er zo'n 70 uur inzitten en me grotendeels wel vermaakt, maar het pledgen voelt nu wel een beetje uitgemolken en de bugs en problemen die zich maar blijven voordoen zorgen ervoor dat ik het nu gewoon zo snel mogelijk af wil maken.
Ik heb een vermoeden dat dit ook deels in de hand wordt gewerkt door een xbox controller via bluetooth.
Er is iets vreemd met de engine van deze spellen en de manier waarop ze hiermee omgaan.
Veel meer frame spikes/drops als ik speel met mn controller.
Ook bij switchen tussen keyboard/mouse en controller, hapert het hele boeltje voor een seconde.
Is al zo sedert AC:Origins en best gaar eigenlijk.
Batterij leeg, slechte ontvangst of je verliest de bluetooth connectie? Dikke kans dat het spel hard crasht.
Heb dit nooit bij enig ander spel gemerkt.
Volgens mij wel ja, maar ik probeer altijd zoveel mogelijk stenen te gebruiken, en die laatste was ook niks tegenover de restSideShow schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:30:
[...]
Je laatste/hoogste steen is toch overbodig? Je kan validaten zonder volgens mij.
[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 28-12-2020 18:37 ]
Ik denk niet dat dit aan je controller ligt. Ik heb hier ook last van en ik speel 'gewoon' via toetsenbord en muis.SideShow schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:36:
[...]
Ik speel op PC en jammergenoeg kan ik ook geen enkele sessie doen (lees, 2 a 3 uur) zonder dat het spel eens crasht.
Ik heb een vermoeden dat dit ook deels in de hand wordt gewerkt door een xbox controller via bluetooth.
Er is iets vreemd met de engine van deze spellen en de manier waarop ze hiermee omgaan.
Veel meer frame spikes/drops als ik speel met mn controller.
Ook bij switchen tussen keyboard/mouse en controller, hapert het hele boeltje voor een seconde.
Is al zo sedert AC:Origins en best gaar eigenlijk.
Batterij leeg, slechte ontvangst of je verliest de bluetooth connectie? Dikke kans dat het spel hard crasht.
Heb dit nooit bij enig ander spel gemerkt.
Ben benieuwd wat ze in de volgende update gaan doen!
Speel zelf ook op PC met toetsenbord en Muis en moet zeggen dat ik in de 47 uur die ik nu gespeeld heb maar 2 keer een crash gehad heb. Dit nadat ik van videokaart gewisseld had. Echter toen ik vervolgens een clean install van de Nvidia drivers gedaan had, nergens meer last van gehad.fietsorkest schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:55:
[...]
Ik denk niet dat dit aan je controller ligt. Ik heb hier ook last van en ik speel 'gewoon' via toetsenbord en muis.
Ben benieuwd wat ze in de volgende update gaan doen!
Valhalla draait zeer soepel bij mij, ook wat bugs/glitches betreft eigenlijk nog niets noemenswaardig tegengekomen.
Zit volgens ubisoft connect pas op 33% na 47 uur spelen. Volgens mij ben ik iets te veel aan het completen

Kan je ook ergens zien wat je nog moet doen om 100% progress te krijgen?
Ik zit op 92% en hoef volgens mij alleen nog maar een paar vissen te vangen, maar ik heb het gevoel dat die 4 vissen me niet op de 100% kunnen krijgen. Ik ben nu erg benieuwd of ik nog iets anders gemist heb in het spel.
Ik zit op 92% en hoef volgens mij alleen nog maar een paar vissen te vangen, maar ik heb het gevoel dat die 4 vissen me niet op de 100% kunnen krijgen. Ik ben nu erg benieuwd of ik nog iets anders gemist heb in het spel.
Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it
je zou die mannen met een vraagteken kunnen vragen. Als die nog iets te melden hebben, mysteries of artefacts, dan heb je nog niet alles gevonden. Bij mij zijn die twee categorieen nog over.Fluxie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:56:
Kan je ook ergens zien wat je nog moet doen om 100% progress te krijgen?
Haha dan ben je niet de enigeXyanta schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:58:
[...]
Zit volgens ubisoft connect pas op 33% na 47 uur spelen. Volgens mij ben ik iets te veel aan het completenTijdens het pledgen van een gebied heb ik de tik om ook meteen alle Wealth, Mysteries en Artifacts in dat gebied volledig te clearen. Ochjaah tot nu toe vermaak ik me er nog mee
Ik ben onlangs begonnen aan deze game. Destijds heb ik wel Origins gespeeld, maar die begon enorm snel te vervelen wat ik nog kan herinneren.. Om die reden ook Odyssey overgeslagen, want ik vond het nogal te veel copy/paste wat ik overigens vaak vind bij Ubisoft games. Maar Valhalla kon ik voor een prikkie overnemen dus ik dacht; laat ik het nog maar eens proberen.
Momenteel zit ik nog steeds vast in de sneeuw en ik merk dat ik ook eerst alle wealth en mysteries etc wil halen voordat ik verder ga : ) En ik vermaak me er prima mee eigenlijk. Tegelijkertijd heb ik ook wel zin om door te gaan naar Engeland. Ik zit nu pas bij mijn thuisbasis (Hornburg oid?) en ik weet niet wanneer ik naar Engeland ga, maar ik mis de gebouwen wel. Hoop dat daar snel verandering in komt.
Geen zorgen, nog genoeg mooie gebouwen in Engeland!botwood schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:15:
Momenteel zit ik nog steeds vast in de sneeuw en ik merk dat ik ook eerst alle wealth en mysteries etc wil halen voordat ik verder ga : ) En ik vermaak me er prima mee eigenlijk. Tegelijkertijd heb ik ook wel zin om door te gaan naar Engeland. Ik zit nu pas bij mijn thuisbasis (Hornburg oid?) en ik weet niet wanneer ik naar Engeland ga, maar ik mis de gebouwen wel. Hoop dat daar snel verandering in komt.
Verwijderd
Merk dat ik nu na een uur of 30/40 ook makkelijker word met completen, gaat anders wel erg lang duren zo.
Maar blijft lastig, negeren van puntjes op de map. En als mij dat niet lukt stop ik met de game.
Maar blijft lastig, negeren van puntjes op de map. En als mij dat niet lukt stop ik met de game.
hebben jullie eigenlijk een tactiek/methode om regions te completen? Ik moet overal nog wel paar dingen doen, maar het is moeilijk te herrineren waar je al geweest bent na de main story. Ok wealth is vrij makkelijk te vinden met de mapmaker, maar de rest is een stuk lastiger tenzij je of googelt, of veel rondrijdt. Of is dat makkelijker als exploration niet op de hoogste difficulty staat?
Die vraagteken gozers zeggen ook de helft van de tijd "kom later terug"
[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-12-2020 15:20 ]
Ik ga gewoon niet weg tot ik het gebied heb uitgespeeld. Ik zoek gewoon heel de map rond voor alle plekken. Met sommige main quest missies kom je dus al overal en daardoor zie je al heel veel op de kaart. Je kan soms het beste de main story eerst doen en daarna alle sub taken er om heen.AntiChrist7 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:
hebben jullie eigenlijk een tactiek/methode om regions te completen? Ik moet overal nog wel paar dingen doen, maar het is moeilijk te herrineren waar je al geweest bent na de main story. Ok wealth is vrij makkelijk te vinden met de mapmaker, maar de rest is een stuk lastiger tenzij je of googelt, of veel rondrijdt. Of is dat makkelijker als exploration niet op de hoogste difficulty staat?
ja heb de story al uit en daar zie je inderdaad vrij veel mee, maar niet alles. heb paar regios waar 2-3 dingen ontbreken, en 40-60u later weet je helemaal niet meer wat je waar hebt gedaann2theb schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:21:
[...]
Ik ga gewoon niet weg tot ik het gebied heb uitgespeeld. Ik zoek gewoon heel de map rond voor alle plekken. Met sommige main quest missies kom je dus al overal en daardoor zie je al heel veel op de kaart. Je kan soms het beste de main story eerst doen en daarna alle sub taken er om heen.
Anders bijvoorbeeld is kijken naar die algemene kaarten als https://mapgenie.io/assassins-creed-valhalla. Wellicht kan dit je helpen!AntiChrist7 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:23:
[...]
ja heb de story al uit en daar zie je inderdaad vrij veel mee, maar niet alles. heb paar regios waar 2-3 dingen ontbreken, en 40-60u later weet je helemaal niet meer wat je waar hebt gedaan
voor de meeste open world games gebruik (of koop ik zelfs) de maps daar. Zeker als je graag de boel een beetje compleet wilt hebben zijn ze erg fijn om te gebruiken. Hebben ook android apps.n2theb schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:36:
[...]
Anders bijvoorbeeld is kijken naar die algemene kaarten als https://mapgenie.io/assassins-creed-valhalla. Wellicht kan dit je helpen!
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Mijn tactiek is alle mysteries doen terwijl ik de map unlock, omdat veel mysteries je ook weer een stukje verderop sturen waarmee je weer meer van de map unlocked, en je dan meteen veel fast travel punten erbij krijgt (zowel sync points als havens). Als ik de hele region map heb dan ga ik wealth en artifacts doen, gewoon steeds wat het dichtste bij is.AntiChrist7 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:
Zow, vandaag weer 3 crashes gehad. Zit aan 86 uur en 53%. Ik speel completionist, ALLE puntjes moeten dus weg op de map.
Vind het wel een goede en mooie game, maar het kan weldegelijk teveel zijn. Hopelijk heb ik em toch completed op 130 uur ofzo :-/
Daarna een week of 3 niet meer gamen, ja das iets typisch na een ubisoft game, een soort van burn-out.
Vind het wel een goede en mooie game, maar het kan weldegelijk teveel zijn. Hopelijk heb ik em toch completed op 130 uur ofzo :-/
Daarna een week of 3 niet meer gamen, ja das iets typisch na een ubisoft game, een soort van burn-out.
Ik merk dit ook wel echt de laatste jaren. Erg jammer, maar het is gewoon een stuk minder interessant dan het ooit was en nu als 'volwassene' al helemaal lastig naast een fulltime baan met al die belachelijk grote spellen.SideShow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:44:
@Oon en @SideShow, ik merk dat ik daar nu ook last van heb. Valhalla is de tweede game (na RDR2) waar ik in jaren zoveel uur in heb gestoken (rond de 200). Toen ik mijn Completionist Trophy kreeg, was ik er wel ff klaar mee voor 2 weken. Ben nu weer langzaamaan aan Odyssey aan het beginnen (pas 20u), maar merk dat er toch een stukje anxiety insluipt omdat die map nog groter is voor mijn gevoel en er zoveel te verzamelen/looten/killen valt...
Ik heb nog Cyberpunk liggen, maar daar wacht ik nog lekker een halfjaar tot jaar mee zodat het wat fijner speelt.
Ik heb nog Cyberpunk liggen, maar daar wacht ik nog lekker een halfjaar tot jaar mee zodat het wat fijner speelt.
Wat in dit geval handiger is (ik heb ze allebei), is de kaart in de Helix Store kopen die alles laat zien op je wereldkaart (ook Opal). Stuk handiger dan met die website klooien, zeker ook omdat in tegenstelling tot Odyssey en RDR2 er nog geen App voor is.n2theb schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:36:
[...]
Anders bijvoorbeeld is kijken naar die algemene kaarten als https://mapgenie.io/assassins-creed-valhalla. Wellicht kan dit je helpen!
[ Voor 35% gewijzigd door JDFS op 31-12-2020 07:37 ]
Ik heb voor android de Valhalla app van mapgenie gewoon hoor, misschien dat het voor Apple anders is, dat zou kunnen natuurlijk.
Maar een interne map is wel zo interessant natuurlijk, eens naar kijken
Maar een interne map is wel zo interessant natuurlijk, eens naar kijken
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dank je wel voor je reactie.tw_gotcha schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:33:
[...]
je zou die mannen met een vraagteken kunnen vragen. Als die nog iets te melden hebben, mysteries of artefacts, dan heb je nog niet alles gevonden. Bij mij zijn die twee categorieen nog over.
Helaas is dat niet het laatste stukje progress dat ik mis. Alle regio's zijn schoongeveegd van mysteries, artifacts, wealth en chests. Ook heb ik alle treasure hoards al completed en vrijwel alle achievements.
Gisteren nog ergens een chest gevonden in NE Noorwegen en nog een drietal trophies gecomplete, maar die hebben geen enkel effect op de progress.
Ik ga maar even pauze nemen, in ieder geval tot er een nieuwe update is waardoor ik de fishing hut challenge kan completen.
Ik ben iedere regio steeds eerst gaan clearen van mysteries, artifacts, wealth en chests, nog voordat ik een regio pledge. Zo kon ik meer van het verhaal genieten, doordat ik niet werd afgeleid door al die items en challenges. Ook wist ik precies welke wealth ik alleen tijdens de main story kon meepakken.AntiChrist7 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:
Het nadeel van deze tactiek is dat je met iedere regio meer overpowered bent. Toen ik uiteindelijk Hamtunscire ging pledgen was ik al power 400 met ruim 100 mastery points. De uitdaging tijdens het vechten was toen al volledig verdwenen.
Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it
Ik vind overleveled zijn in dit spel toch eigenlijk alleen een voordeel moet ik zeggen. Ik vind de combat totaal niet uitdagend of interessant, maar soms duurt het gewoon lang. Overleveled zijn zorgt ervoor dat je in ieder geval alles in 1 hit dood hebt, wat tijdens de story combat minder storend maakt.Fluxie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:24:
[...]
Ik ben iedere regio steeds eerst gaan clearen van mysteries, artifacts, wealth en chests, nog voordat ik een regio pledge. Zo kon ik meer van het verhaal genieten, doordat ik niet werd afgeleid door al die items en challenges. Ook wist ik precies welke wealth ik alleen tijdens de main story kon meepakken.
Het nadeel van deze tactiek is dat je met iedere regio meer overpowered bent. Toen ik uiteindelijk Hamtunscire ging pledgen was ik al power 400 met ruim 100 mastery points. De uitdaging tijdens het vechten was toen al volledig verdwenen.
De uitdaging van de story is dan wel weg, en er zijn een aantal bosses waarbij dit wel voor een mindere story-ervaring zou kunnen zorgen, maar dat is minimaal tegenover hoe saai het is om 10 minuten bezig te zijn met één boss die gewoon superveel HP heeft maar net zo makkelijk is als iedere andere enemy in het spel.
Ikwas ook wel overpowered. Vond ik niet erg, ik speel deze game niet voor de combat challenge.
Kleine spoilervraag, weet iemand wanneer de track "Hall of the Aesir" gespeeld wordt? Beste track maar ben hem inngame nog niet tegenkomen
Kleine spoilervraag, weet iemand wanneer de track "Hall of the Aesir" gespeeld wordt? Beste track maar ben hem inngame nog niet tegenkomen
Volgens mij, weet het niet zeker, als je de laatste ordermember gedaan hebt en je weer terug gaat naar de settlement (je kunt op dat moment niet snelreizen) hoor je dat nummer. Maar het kan ook goed een andere zijn die dan klinktAntiChrist7 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:56:
Ikwas ook wel overpowered. Vond ik niet erg, ik speel deze game niet voor de combat challenge.
Nou, ik kan een iemand van The Order niet vinden.
Ik heb alle clues, weet waar die moet zijn maar hij is er gewoon niet.
Nu wat YT filmpjes gekeken en bij iedereen staat die op een specifieke locatie behalve hier dus..
Ik moet nog één clue voor Father dus hoop niet dat ik die van hem moet krijgen.
Power is 400 maar de drie buitenste skills “werken” niet, hopelijk een visuele bug
Nu wat YT filmpjes gekeken en bij iedereen staat die op een specifieke locatie behalve hier dus..
Power is 400 maar de drie buitenste skills “werken” niet, hopelijk een visuele bug
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Die begreep ik eerst ook niet omdat er nog een vakje voor stond, maar je kunt die skills dus direct unlocken, je moet dus niet eerst dat kleine vakje proberen te unlocken.Famous schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:03:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Een maat heeft ze geselecteerd en ziet tekst als die eroverheen gaat.Kalder schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:51:
[...]
Die begreep ik eerst ook niet omdat er nog een vakje voor stond, maar je kunt die skills dus direct unlocken, je moet dus niet eerst dat kleine vakje proberen te unlocken.
Hier helemaal niets
Oh dat is dan wel vreemd ja.Famous schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:53:
[...]
Een maat heeft ze geselecteerd en ziet tekst als die eroverheen gaat.
Hier helemaal niets
Welke mis je dan (screenshot van de Order pagina evt)?Famous schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:03:
Volgens mij kom je al de laatste in de story tegen, dus het kan goed zijn dat je gewoon de story verder moet volgen
Even een foto want een screenshot werkt blijkbaar niet met HDROon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Welke mis je dan (screenshot van de Order pagina evt)?
Volgens mij kom je al de laatste in de story tegen, dus het kan goed zijn dat je gewoon de story verder moet volgen
:strip_exif()/f/image/QjsT9SotanGTjT0IWfNBdkg9.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je echt alle drie de clues hebt (die van een andere Zealot, die bij dat drinkspel in de buurt en die in de put) dan zou je 'm moeten kunnen marken en zou hij op je map te zien moeten zijn. Als dat niet zo is, dan bestaat de NPC niet in jouw wereld. In dat geval is hij of al dood, of moet je je save een keer herladen.Famous schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:29:
[...]
Even een foto want een screenshot werkt blijkbaar niet met HDR
[Afbeelding]
Moet zeggen dat ik deze bug wel vaker tegen ben gekomen, maar nog nooit bij een Zealot
Alle clues zijn er, anders kan je het gezicht + locatie niet zien.Oon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:34:
[...]
Als je echt alle drie de clues hebt (die van een andere Zealot, die bij dat drinkspel in de buurt en die in de put) dan zou je 'm moeten kunnen marken en zou hij op je map te zien moeten zijn. Als dat niet zo is, dan bestaat de NPC niet in jouw wereld. In dat geval is hij of al dood, of moet je je save een keer herladen.
Moet zeggen dat ik deze bug wel vaker tegen ben gekomen, maar nog nooit bij een Zealot
Ben er eerder geweest dus denk dat die toen dood is gegaan als Cilvilian..
Zit net over de 100 uur en het is echt al even geleden dat ik er geweest ben, dan maar niet alles
Game force close en Series X volledig van het stroom af had helaas ook geen zin.
Hoi ik heb het spel in gold edition op de PS4 nog maar net.
Ik ervaar echter wat problemen die ik even samenvat.
Eivar's vliegend boot bij het aanmeren voor een raid.
De raaf die niet kan opgeroepen worden tenzij, je uit de animus stapt of het spel opnieuw laad.
De raaf die wel vliegt maar helemaal nutteloos is, hij geeft niets van informatie door... Niet je vijanden, niet de schatten, niet waar je objective is, kortom niets.
Mijn schoonbroer heeft echter een groter probleem....
Na 20 uur spelen kan hij het spel niet meer opslaan...
Daarbij komt hetzelfde raaf probleem voor,
de NPC's waarmee je kan communiceren zijn weg uit het spel,
hij kan niet meer fastravelen,
hij kan niet meer uit de Animus. Hij kan ook niet manueel opslaan.
Kortom hij kan enkel zijn savegame van 20 laden, verder spelen zonder op te slaan en dus moet hij zodoende steeds opnieuw herbeginnen....
Vooral de savegame is een grote issue.
@ubisoft antwoord op deze vragen niet meer op de forums....
Heeft iemand contacten met Ubisoft ?
Ikzelf heb op twitter een tweet naar Ubisoftsupport gestuurd, mn schoonbroer heeft dit via Facebook gedaan.
Op hun eigen forum laten ze de vraag links liggen....
Alvast bedankt!
De raaf die niet kan opgeroepen worden tenzij, je uit de animus stapt of het spel opnieuw laad.
De raaf die wel vliegt maar helemaal nutteloos is, hij geeft niets van informatie door... Niet je vijanden, niet de schatten, niet waar je objective is, kortom niets.
Kortom hij kan enkel zijn savegame van 20 laden, verder spelen zonder op te slaan en dus moet hij zodoende steeds opnieuw herbeginnen....
Ikzelf heb op twitter een tweet naar Ubisoftsupport gestuurd, mn schoonbroer heeft dit via Facebook gedaan.
Alvast bedankt!
Misschien geen antwoord op je vraag maar je zegt iets van savegame 20, je kan maar 20 savegames hebben, daarna moet je je savegames overschrijven. Dat werkt wel gewoon bij mij, ik had namelijk ook dat savegame 21 niet wilde maar overschrijven wel.leemanskenny schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:18:
Hoi ik heb het spel in gold edition op de PS4 nog maar net.
Alvast bedankt!
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
spoiler:
hebben jullie Ivarr naar Valhalla gestuurd of zijn verzoekt afgewezen nadat je ondekt dat hij Ceolbert heeft gedood
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik ben hier net echt aangekomen.G_Dragon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:16:
spoiler:hebben jullie Ivarr naar Valhalla gestuurd of zijn verzoekt afgewezen nadat je ondekt dat hij Ceolbert heeft gedood
spoiler:
Afgewezen, screw hem
Haha ik ook na 81 uur spelenNemean schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:43:
[...]
Ik ben hier net echt aangekomen.
spoiler:Afgewezen, screw hem
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hey ik bedoel dat hij na 20 uur gamen niet meer kan opslaan, niet dat hij 20 savegames heeftMelantrix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Misschien geen antwoord op je vraag maar je zegt iets van savegame 20, je kan maar 20 savegames hebben, daarna moet je je savegames overschrijven. Dat werkt wel gewoon bij mij, ik had namelijk ook dat savegame 21 niet wilde maar overschrijven wel.
G_Dragon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:16:
spoiler:hebben jullie Ivarr naar Valhalla gestuurd of zijn verzoekt afgewezen nadat je ondekt dat hij Ceolbert heeft gedood
spoiler:
Ik heb m naar Valhalla gestuurd.
[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 03-01-2021 23:42 ]
spoiler:
Ik heb 'm naar Valhalla gestuurd. De keuze om dat wel of niet te doen heb ik gemaakt op basis van of hij wel of niet in Valhalla thuis hoort, niet of ik hem aardig vond. Ivarr in de verhalen is nou eenmaal niet echt een 'goed' persoon, maar dat is Odin ook niet. Ivarr verdient het m.i. toch zeker wel om naar Valhalla te gaan.
Oon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 05:35:
[...]
spoiler:Ik heb 'm naar Valhalla gestuurd. De keuze om dat wel of niet te doen heb ik gemaakt op basis van of hij wel of niet in Valhalla thuis hoort, niet of ik hem aardig vond. Ivarr in de verhalen is nou eenmaal niet echt een 'goed' persoon, maar dat is Odin ook niet. Ivarr verdient het m.i. toch zeker wel om naar Valhalla te gaan.
spoiler:
Gelukkig heb je die keus wel kunnen maken, ik kon het gewoon echt niet.
Want na de eerste missie met hem vond ik hem al een ongeleid projectiel en irriteerde me kapot aan zijn acties. Had al tegen me vriendin gezegd dat ik hoopte dat hij snel de pan uitgaat
Want na de eerste missie met hem vond ik hem al een ongeleid projectiel en irriteerde me kapot aan zijn acties. Had al tegen me vriendin gezegd dat ik hoopte dat hij snel de pan uitgaat
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:12:
[...]
spoiler:Gelukkig heb je die keus wel kunnen maken, ik kon het gewoon echt niet.
spoiler:
Plus hij vermoorde een ally om je tot een oorlog te overtuigen. Die oorlog heeft waarschijnlijk ook weer een grote hoeveelheid slachtoffers geeist aan beide kanten. Zo iemand verdient het naar mijn mening echt niet.
Iemand gelogen tegen Ubba? Of dat niet?
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:12:
[...]
spoiler:Gelukkig heb je die keus wel kunnen maken, ik kon het gewoon echt niet.
spoiler:
Dat is zeker waar, maar dat is ook het hele mooie aan deze periode, er waren gewoon hele andere normen en waarden. Dat zie je ook terug in bijv. de Vikings tv-serie (waar zeker weten flink wat inspiratie uitgehaald is voor Valhalla), en Ivarr is daar toch wel een hoogtepunt van.
Ik ergerde me op het begin flink aan zijn personage, maar uiteindelijk vind ik het wel een leuk uniek karakter in een anders vrij vlakke groep
Ik ergerde me op het begin flink aan zijn personage, maar uiteindelijk vind ik het wel een leuk uniek karakter in een anders vrij vlakke groep
Nemean schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:18:
[...]
spoiler:Plus hij vermoorde een ally om je tot een oorlog te overtuigen. Die oorlog heeft waarschijnlijk ook weer een grote hoeveelheid slachtoffers geeist aan beide kanten. Zo iemand verdient het naar mijn mening echt niet.
spoiler:
Ja tegen Ubba heb ik gelogen, geen idee waarom.
Voelde als de beste keus
Voelde als de beste keus
spoiler:
ja heb hem naar Valhalla gestuurd. Was het persoonlijk niet eens met zijn acties, maar je moet het in de tijdscontext zien, en dan is hij viking all the way. En hij was tenminste een van de meer kleurrijke figuren
Nadat ik er helemaal ingezogen werd begin ik steeds minder interesse in het verhaal te krijgen. Zit nu op 40 uur en heb steeds meer het gevoel om het verhaal maar snel door te spelen zodat ik klaar ben.
Heb ook niet echt het gevoel van een main quest line. Je bent allemaal mini quests aan het doen met elk een apart verhaal. Hopelijk komt dat allemaal nog samen.
De Raid zijn ook maar steeds het zelfde. Logisch natuurlijk maar wel erg saai.
Ben nu iets van Power level 180. Ben alle gebieden die ik nu zie maar aan het "pledgen".
Hopelijk wordt het weer beter. Had goede hoop na in Engeland aangekomen te zijn.
Heb ook niet echt het gevoel van een main quest line. Je bent allemaal mini quests aan het doen met elk een apart verhaal. Hopelijk komt dat allemaal nog samen.
Ben nu iets van Power level 180. Ben alle gebieden die ik nu zie maar aan het "pledgen".
Hopelijk wordt het weer beter. Had goede hoop na in Engeland aangekomen te zijn.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Vraag mij ook af hoe lang ik dit ga volhouden, heb je een gebied gehad krijg je net zo makkelijk het volgend gebied weer voor je neus. Vermaak me nog wel maar zit er aan te denken om de rem in te trappen, want om nu nog vele uren hetzelfde proces te doorlopen...Krijg gewoon weer zin in nieuwe game ervaringen, dus een valhalla pauze lijkt mij wel gezond.JSchut schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:41:
Nadat ik er helemaal ingezogen werd begin ik steeds minder interesse in het verhaal te krijgen. Zit nu op 40 uur en heb steeds meer het gevoel om het verhaal maar snel door te spelen zodat ik klaar ben.
Het grote overkoepelende verhaal is dat van je clan/settlement enJSchut schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:41:
spoiler:
Basim en Sigurd, die beiden hun eigen speciale doel hebben
Ik vind ook dat er erg weinig gedaan wordt om je in dat verhaal te houden, tot op het allerlaatst, maar het verhaal is er wel en je komt het ook steeds weer een beetje tegen. Alleen lijken de belangrijke personages in dat verhaal een beetje schizofreen, want het ene moment is alles goed en het andere moment mag Eivor doodvallen.
Dit is voor mij de achilleshiel van AC momenteel. de laatste 3 Origins, Odyssey en Valhalla geven me allen dit gevoel, tel hierbij de monotone combat van Valhalla bij op en je hebt eigenlijk maar een matige game ondanks lovende recensies. zonde!JSchut schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:41:
Thanks voor de sharing van de oprechte ervaring! Ik was sinds origins weer hooked, odyssey overgeslagen en zat sinds de valhalla hype te overwegen deze in huis te halen. De bugs baren me zorgen, samen met je ervaring dat het spel na 40 uur al redelijk eentonig wordt ga ik weer twijfelenRob SOS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Dit is voor mij de achilleshiel van AC momenteel. de laatste 3 Origins, Odyssey en Valhalla geven me allen dit gevoel, tel hierbij de monotone combat van Valhalla bij op en je hebt eigenlijk maar een matige game ondanks lovende recensies. zonde!

Het grootste probleem (naar mijn mening) bij de laatste games is ook dat je weinig band opbouwt met de characters. Het feit datJSchut schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:41:
spoiler:
dood ging deed mij heel wat minder dan toen Yusuf Tazim dood ging in Revelations. Komt ook doordat je nu veel meer moet reizen in lege gebieden (die er overigens prachtig uit zien) en je het verhaal ook weer kwijt raakt. Waar het ook mee te maken kan hebben is het feit dat ik de main-story volg om vervolgens weer blauwe en gele stipjes te verzamelen. Waardoor ik weer compleet uit de verhaallijn ben. Ceolbert
Ik moet zeggen dat hoewel ik Odyssey toch wel echt heel leuk vond ik Origins maar matig vond, en Valhalla ook. Ik vind de wereld van Assassin's Creed nog altijd geweldig en wil graag zien hoe het verhaal verder gaat, maar Origins had ik heel weinig mee, Odyssey voelde heel erg 'nep' door de rare schaal van alles op de map, en nu Valhalla voelt gewoon alsof er weinig echt spel is en heel veel filler.Rob SOS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Dit is voor mij de achilleshiel van AC momenteel. de laatste 3 Origins, Odyssey en Valhalla geven me allen dit gevoel, tel hierbij de monotone combat van Valhalla bij op en je hebt eigenlijk maar een matige game ondanks lovende recensies. zonde!
Maar zoals ik zei, ik vind de wereld leuk, en dat maakt het de moeite waard. Ik voel verder ook gewoon helemaal niet de druk om te blijven spelen of om alles af te maken, maar vermaak me momenteel genoeg om dat wel te doen.
Kan ik mij wel in vinden. Alhoewel ik persoonlijk dus meer plezier aan Origins heb gehad dan aan Odyssey, die game was mij echt veel te groot ofzo en leek qua setting teveel op dat van Origins.Oon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Ik moet zeggen dat hoewel ik Odyssey toch wel echt heel leuk vond ik Origins maar matig vond, en Valhalla ook. Ik vind de wereld van Assassin's Creed nog altijd geweldig en wil graag zien hoe het verhaal verder gaat, maar Origins had ik heel weinig mee, Odyssey voelde heel erg 'nep' door de rare schaal van alles op de map, en nu Valhalla voelt gewoon alsof er weinig echt spel is en heel veel filler.
Maar zoals ik zei, ik vind de wereld leuk, en dat maakt het de moeite waard. Ik voel verder ook gewoon helemaal niet de druk om te blijven spelen of om alles af te maken, maar vermaak me momenteel genoeg om dat wel te doen.
Valhalla vond ik in het begin echt supertof vooral door de setting en de wereld maar voelt jammer genoeg al snel als een grote filler. Laat hem nu even liggen en heb Cyberpunk al even uitgespeeld, wellicht dat ik binnenkort weer frisse moed heb om Valhalla uit te spelen (iig de main story dan).
Origins vond ik echt heel goed, ook al trok de setting in Egypte me in eerste instantie niet echt. Bayek vind ik een toffe character. Van Origins heb ik de main story uitgespeeld en de meeste side quests wel gedaan. Alleen aan de DLC's ben ik niet echt toegekomen.
De setting van Valhalla spreekt mij meer aan, maar de story en de characters zijn minder boeiend. Ik vermaak me er mee, paar uurtjes in de week. Of ik de story ga uitspelen is nog maar de vraag, duurt me te lang waarschijnlijk. Maar dat maakt me ook niet uit, ik heb me er tot nu toe prima mee vermaakt en is wat dat betreft de aankoop ook waard geweest.
De setting van Valhalla spreekt mij meer aan, maar de story en de characters zijn minder boeiend. Ik vermaak me er mee, paar uurtjes in de week. Of ik de story ga uitspelen is nog maar de vraag, duurt me te lang waarschijnlijk. Maar dat maakt me ook niet uit, ik heb me er tot nu toe prima mee vermaakt en is wat dat betreft de aankoop ook waard geweest.
Mee eens dat Odyssey te groot was, maar dat gevoel heb ik bij Valhalla ook wel. Origins was niet veel kleiner, maar had een heel ander ontwerp en een hele andere omgeving. Maar waar ik me vooral aan stoor is dat waar ik bij Odyssey verbeteringen zag t.o.v. Origins, Valhalla op veel punten echt terugvalt.Scrtz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Kan ik mij wel in vinden. Alhoewel ik persoonlijk dus meer plezier aan Origins heb gehad dan aan Odyssey, die game was mij echt veel te groot ofzo en leek qua setting teveel op dat van Origins.
Valhalla vond ik in het begin echt supertof vooral door de setting en de wereld maar voelt jammer genoeg al snel als een grote filler. Laat hem nu even liggen en heb Cyberpunk al even uitgespeeld, wellicht dat ik binnenkort weer frisse moed heb om Valhalla uit te spelen (iig de main story dan).
Odyssey was groot, maar wel (m.i.) echt een goed spel, met interessante personages, een redelijke dichtheid in de verhaallijn, en ondanks dat je rare superkrachten had speelde het vlot en was het nog mooi ook. In Valhalla is alles eigenlijk een beetje hetzelfde, er zijn misschien drie écht unieke locaties te bezoeken maar daar moet je het dan mee doen. Alle kloosters en stadjes zien er hetzelfde uit, alle outposts zien er hetzelfde uit, er is alleen een hele hoop rommel te verzamelen.
Maar al met al blijf ik Valhalla leuk vinden om te spelen, al heb ik de dagen dat ik er 4-5 uur mee bezig was ook wel achter de rug. Een uurtje maximaal en dan heb ik het weer gehad.
Ja zeker waar. Dat plunderen etc van die kloosters/stadjes is in het begin supervet maar daarna wel heel erg repetitief. Zelfde als zo'n groot kasteel/stronghold moeten aanvallen. Dat was de eerste 2x leuk maar daarna ook wel weer heel erg veel van hetzelfde.Oon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Mee eens dat Odyssey te groot was, maar dat gevoel heb ik bij Valhalla ook wel. Origins was niet veel kleiner, maar had een heel ander ontwerp en een hele andere omgeving. Maar waar ik me vooral aan stoor is dat waar ik bij Odyssey verbeteringen zag t.o.v. Origins, Valhalla op veel punten echt terugvalt.
Odyssey was groot, maar wel (m.i.) echt een goed spel, met interessante personages, een redelijke dichtheid in de verhaallijn, en ondanks dat je rare superkrachten had speelde het vlot en was het nog mooi ook. In Valhalla is alles eigenlijk een beetje hetzelfde, er zijn misschien drie écht unieke locaties te bezoeken maar daar moet je het dan mee doen. Alle kloosters en stadjes zien er hetzelfde uit, alle outposts zien er hetzelfde uit, er is alleen een hele hoop rommel te verzamelen.
Maar al met al blijf ik Valhalla leuk vinden om te spelen, al heb ik de dagen dat ik er 4-5 uur mee bezig was ook wel achter de rug. Een uurtje maximaal en dan heb ik het weer gehad.
Daar is Assassin's Creed dan ook wel erg goed in. In Revelations waren dit bijvoorbeeld de Den Defense.Scrtz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:31:
[...]
Ja zeker waar. Dat plunderen etc van die kloosters/stadjes is in het begin supervet maar daarna wel heel erg repetitief. Zelfde als zo'n groot kasteel/stronghold moeten aanvallen. Dat was de eerste 2x leuk maar daarna ook wel weer heel erg veel van hetzelfde.
Eens, maar Odyssey voegde voor mij genoeg nieuwe gameplay dingen toe, waardoor ik die game veel leuker vond om te spelen dan Origins. De DLC, vooral fate of atlantis, vond ik ook tof. Valhalla voelt voor mij als een stap terug. Ik vind de Noorse setting leuker dan de Engelse setting... mij te eentonig ofzo.Scrtz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Kan ik mij wel in vinden. Alhoewel ik persoonlijk dus meer plezier aan Origins heb gehad dan aan Odyssey, die game was mij echt veel te groot ofzo en leek qua setting teveel op dat van Origins.
Valhalla vond ik in het begin echt supertof vooral door de setting en de wereld maar voelt jammer genoeg al snel als een grote filler. Laat hem nu even liggen
spoiler:
Gameplay elementen zijn repetitief (plunderen en kastelen aanvallen). Maar wat ik altijd leuk vind aan de laatste AC games is het exploren. Er valt altijd genoeg te ontdekken en je wordt beloond met toffe loot als je bepaalde zaken weet te verzamelen. Probleem is wel dat ik extreem overpowered ben voor de story en veel gebieden al geplunderd heb voordat ik er met de mainstory komt. Ik heb net Cent gepledged (power 130) en ik ben zelf power 250 Asgard en jotunheim voelen echt als een verademing
De SP beuk ik er nog even door en dan is t mooi geweest. Kijken of ik de game nog tegen MM ultimate kan ruilen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2021 12:45 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hier ook hetzelfde gevoel, zit ook op zo'n 40 uur. In het begin vond ik het weer erg leuk (na twee mindere delen). Opbouw was ook wel leuk gedaan met een start in het noorden (ondanks dat daar weinig te doen is) voordat je naar Engeland gaat. Eerste paar gebieden vond ik de verhaallijnen tof en was ik benieuwd naar wat er ging komen, maar daarna werd het wel weer veel van hetzelfde en doe ik de helft op de automatische piloot. Ik maak het verhaal af, maar inmiddels is het een beetje met tegenzin. Beetje dubbel gevoel bij, want gedurende de eerste 30 uur heb ik me goed vermaakt. In die zin is het spel z'n geld wel waard natuurlijk, maar ik hoop dat ze sommige zaken de volgende keer anders doen.
ik vindt hem heel goed valhalla, ben power lvl 60 ofzo.. ik doe gewoon de main quests en probeer te lvl'en en gear en alles te pakken.
Ieder spel is uiteindelijk veel herhaling, ik vindt dat je veel krijgt voor je geld.
Ieder spel is uiteindelijk veel herhaling, ik vindt dat je veel krijgt voor je geld.
Ik vind de main story ook niet wauw, maar het wordt wel veel duidelijker als je de verschillende eindes unlockt (main story, present day en asgard). En als je wat meer fan bent van de present day-overkoepelende story, dan zal je het zeker apprecieren, met enkele leuke referenties. Alleen zal het een tijdje duren voor je daar doorheen bent, omdat er gewoon zoveel is.
Ik hoop ook zeker dat ze de moderne story blijven pushen. Ik vond het zo jammer bij Black Flag dat de modern day zo goed als weg was, en daarna bij Unity en Syndicate was het helemaal niks. Nou hadden ze de gameplay in Origins, Odyssey en Valhalla zo goed als helemaal weg kunnen laten, maar puur het feit dat je toch even een momentje buiten de Animus hebt maakt het al weer leuker.AntiChrist7 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:34:
Ik vind de main story ook niet wauw, maar het wordt wel veel duidelijker als je de verschillende eindes unlockt (main story, present day en asgard). En als je wat meer fan bent van de present day-overkoepelende story, dan zal je het zeker apprecieren, met enkele leuke referenties. Alleen zal het een tijdje duren voor je daar doorheen bent, omdat er gewoon zoveel is.
tijdens de game ga je niet veel van de plot zien, want je wordt niet meer uit de animus abrupt uit de animus gehaald zoals vorige games, tot aan het einde in ieder geval . Maar er beweegt zeker meer dan in Unity en Syndicate, want dat was idd overbodigOon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Ik hoop ook zeker dat ze de moderne story blijven pushen. Ik vond het zo jammer bij Black Flag dat de modern day zo goed als weg was, en daarna bij Unity en Syndicate was het helemaal niks. Nou hadden ze de gameplay in Origins, Odyssey en Valhalla zo goed als helemaal weg kunnen laten, maar puur het feit dat je toch even een momentje buiten de Animus hebt maakt het al weer leuker.
Ik heb er nu 110 uur inzitten, level 400 en ongeveer 40 mastery points. Ik heb alle gebieden gedaan, moet alleen nog Jotunheim afronden. Verder alle wealth, mysteries en artifacts gedaan behalve een paar offerings en cairns. Enige waar ik nog mee zit is het vermoorden van de order members. Voor zover ik kan beoordelen heb ik de main story (voor zover daar sprake van is) afgerond, maar er staan nog een heleboel order members open, inclusief de 'father'. Maar hoe moet ik nu in hemelsnaam die clues gaan vinden? Er staat niks meer op de map en ik heb ook nog de ongelukkige keuze gemaakt ergens aan het begin dat de zealots niet actief naar me op zoek gaan of zo? Dit is mijn eerste game sinds een jaar of 10, maar ik vind de structuur maar vaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 04-01-2021 14:13 ]
Ik had niet direct problemen hier. Zodra je alle ancients hebt afgewerkt, wordt ook de locatie van de overgebleven Zealots onthuld. En voor de meeste ordermembers is er altijd wel ergens een hint waar je op verder kan gaanSpollie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:12:
Ik heb er nu 110 uur inzitten, level 400 en ongeveer 40 mastery points. Ik heb alle gebieden gedaan, moet alleen nog Jotunheim afronden. Verder alle wealth, mysteries en artifacts gedaan behalve een paar offerings en cairns. Enige waar ik nog mee zit is het vermoorden van de order members. Voor zover ik kan beoordelen heb ik de main story (voor zover daar sprake van is) afgerond, maar er staan nog een heleboel order members open, inclusief de 'father'. Maar hoe moet ik nu in hemelsnaam die clues gaan vinden? Er staat niks meer op de map en ik heb ook nog de ongelukkige keuze gemaakt ergens aan het begin dat de zealots niet actief naar me op zoek gaan of zo? Dit is mijn eerste game sinds een jaar of 10, maar ik vind de structuur maar vaag.
Je kan altijd onderstaande eens checken:
https://www.powerpyx.com/...f-the-ancients-locations/
alleen niet te ver naar onder scrollen, maar als je alle regios hebt gedaan zal je wel niet teveel spoilers meer hebben
[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-01-2021 14:17 ]
Ja dit eigenlijk 100%, dat gevoel heb ik dus ook. In het begin was ik superlovend over dit spel tegenover vrienden maar nu heb ik er ook een dubbel gevoel aan overgehouden.Tom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:07:
Hier ook hetzelfde gevoel, zit ook op zo'n 40 uur. In het begin vond ik het weer erg leuk (na twee mindere delen). Opbouw was ook wel leuk gedaan met een start in het noorden (ondanks dat daar weinig te doen is) voordat je naar Engeland gaat. Eerste paar gebieden vond ik de verhaallijnen tof en was ik benieuwd naar wat er ging komen, maar daarna werd het wel weer veel van hetzelfde en doe ik de helft op de automatische piloot. Ik maak het verhaal af, maar inmiddels is het een beetje met tegenzin. Beetje dubbel gevoel bij, want gedurende de eerste 30 uur heb ik me goed vermaakt. In die zin is het spel z'n geld wel waard natuurlijk, maar ik hoop dat ze sommige zaken de volgende keer anders doen.
Niet lullig bedoeld en zeker komt er enige vorm van herhaling voor in elk spel maar als je 'nog maar' lvl 60 bent dan ben je inderdaad nog niet zo ver dat je al (veel) herhaling hebt kunnen tegenkomen. Speel nog even een 20 uur verder en dan zou ik graag je hervormde mening willen horen.shakespeare schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:25:
ik vindt hem heel goed valhalla, ben power lvl 60 ofzo.. ik doe gewoon de main quests en probeer te lvl'en en gear en alles te pakken.
Zo, ik ben er wel klaar mee. Alle regions pledged, zowaar het "positieve" einde gehad ook al heb ik veel zaken niet volgens het boekje gedaan (mensen meppen, bijl weigeren, , stoken in een huwelijk, beslissingen in twijfel trekken en dat soort dingen).
Uiteindelijk net geen 75 uur mee bezig geweest.
Prima spel, goed mee vermaakt. In het begin nog wel lekker als Assassin gespeeld, maar uiteindelijk ben je zo sterk dat het niet nodig is en je gewoon full viking in elk gevecht kan gaan.
Jammer van de crashes en bugs, maar heb er zeker plezier van gehad.
Uiteindelijk net geen 75 uur mee bezig geweest.
Prima spel, goed mee vermaakt. In het begin nog wel lekker als Assassin gespeeld, maar uiteindelijk ben je zo sterk dat het niet nodig is en je gewoon full viking in elk gevecht kan gaan.
Jammer van de crashes en bugs, maar heb er zeker plezier van gehad.
Ik zou het ook niet doen, zit ongeveer op hetzelfde punt en ik heb dezelfde ervaring. Na bij Origins én Odyssey te zijn afgehaakt omdat het simpelweg te groot was en te repetitief, besloot ik Valhalla over te slaan. Mijn vriend besloot hem me echter cadeau te doenariedebeuker80 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:39:
[...]
Thanks voor de sharing van de oprechte ervaring! Ik was sinds origins weer hooked, odyssey overgeslagen en zat sinds de valhalla hype te overwegen deze in huis te halen. De bugs baren me zorgen, samen met je ervaring dat het spel na 40 uur al redelijk eentonig wordt ga ik weer twijfelen
Speel hem op de PS5, maar het eerst wat me op viel waren de matige graphics (oké, ik kwam van RDR2, maar het is 2021 en dan wil ik een paard zien dat op een paard lijkt in plaats van op een elastieken pop). Erger me ook mateloos aan de ellelange cutscenes (die ik skip, in de hoop dat ik mijn interesses niet kwijtraak), het continu herhalen van pledgen en raids en de houterige controls. Oh en dan vergat ik de bugs nog, ook al zoiets.
Moet zeggen dat ik het hakken en slashen wel tof vindt en ik merk dat ik niet meer in stealth een heel fort in neem, maar gewoon iedereen omver hak. Is imo wel geen echte AC meer... Hier valt me ook wel het verschil met Odyssey op, als je daar tegenover twee NPC’s kwam was je echt de sjaak, hier hak je gerust een hele groep omver. En als je wordt ontdekt moet je ook echt je best doen wil je het hele fort op hol laten slaan. Daar tegenover staat weer de achterlijk hoge moeilijkheidsgraad van de Zealots, da’s het andere uiterste.
Ik vind het hele Asgard gebeuren trouwens wel tof, maar dat is meer omdat me dat doet denken aan GoW.
Als ik alle ervaringen zo lees snap ik moet dat ze gewoon een game maken van 30/40 uur max met een wat sterkere verhaallijn. Als die extra herhaling voegt weinig toe. Ik heb liever een goede game die ik kan uitspelen dan eentje waar je op een gegeven moment afhaakt.
Ik had vandaag echt een hele rare speelsessie.
Tijdens een raid draaide de soldaten van de tegenstander in 1 seconde 3 rondjes om mij heen. Er zat ook een eind bazin in en het was onmogelijk hierop te anticiperen, zo snel kwam ze met alle aanvallen. Alles ging belachelijk snel.
Bleek achteraf dat het aantal Hz van mijn scherm stond ingesteld op 50 Hz terwijl mijn scherm 120 Hz aan kan. Na dit optimaal te hebben ingesteld heb ik dit niet meer gehad.
Ook had ik last van een hele vervelende flicker, vooral in de long boathouse in het hoofddorp. Dit kwam weer door een driver/update. De fix hiervoor was AA in te stellen op medium ipv high.
Ook vind ik het heel slecht dat we na weken nog steeds iedere dag dronken wakker worden. Dat had best in een kleine hotfix gerepareerd mogen worden. Verschrikkelijk irritant. Even is niet erg maar dit duurt echt te lang. (workaround fasttrafelen vind ik ook niets, om nou ergens naar toe te gaan waar ik niet wil zijn...)
Tijdens een raid draaide de soldaten van de tegenstander in 1 seconde 3 rondjes om mij heen. Er zat ook een eind bazin in en het was onmogelijk hierop te anticiperen, zo snel kwam ze met alle aanvallen. Alles ging belachelijk snel.
Bleek achteraf dat het aantal Hz van mijn scherm stond ingesteld op 50 Hz terwijl mijn scherm 120 Hz aan kan. Na dit optimaal te hebben ingesteld heb ik dit niet meer gehad.
Ook had ik last van een hele vervelende flicker, vooral in de long boathouse in het hoofddorp. Dit kwam weer door een driver/update. De fix hiervoor was AA in te stellen op medium ipv high.
Ook vind ik het heel slecht dat we na weken nog steeds iedere dag dronken wakker worden. Dat had best in een kleine hotfix gerepareerd mogen worden. Verschrikkelijk irritant. Even is niet erg maar dit duurt echt te lang. (workaround fasttrafelen vind ik ook niets, om nou ergens naar toe te gaan waar ik niet wil zijn...)
Yippie kayak, other buckets!
Wat een grap dit, holy crap
al sinds begin december zit ik vast op de missie Clues & Riddles en gezien het Ubisoft forum ben ik niet de enige. Ik heb een volledig ander spel uitgespeeld en kom nu begin januari (!) terug; nog altijd dezelfde bug. Op het forum wordt door Ubisoft gezegd dat je een refund kan aanvragen. Tering zeg. Ik kan gewoon niet verder in het spel. Volledig vastgelopen.
Ik twijfel een beetje over hoever ik in de story ben, want ik hoop stiekem dat ik nog niet over de helft zit.
spoiler:
Bij de Alliance Map ben ik bezig met de laatste regio ( Jorvik ) over te nemen in England.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 05-01-2021 09:14 ]
en dan gaat er geklaagd worden dat je maar 30-40 kan doorbrengen in een open world game van 60+ euroErapaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:09:
Als ik alle ervaringen zo lees snap ik moet dat ze gewoon een game maken van 30/40 uur max met een wat sterkere verhaallijn. Als die extra herhaling voegt weinig toe. Ik heb liever een goede game die ik kan uitspelen dan eentje waar je op een gegeven moment afhaakt.
Wil maar zeggen, games die ik heb gespeeld met een sterke verhaallijn die me bij bleven, waren zelden AAA producties
Kan je geen savegame eerder pakken?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:57:
Wat een grap dit, holy crapal sinds begin december zit ik vast op de missie Clues & Riddles en gezien het Ubisoft forum ben ik niet de enige. Ik heb een volledig ander spel uitgespeeld en kom nu begin januari (!) terug; nog altijd dezelfde bug. Op het forum wordt door Ubisoft gezegd dat je een refund kan aanvragen. Tering zeg. Ik kan gewoon niet verder in het spel. Volledig vastgelopen.
Ik kon bepaalde handelingen in missies ook niet doen, maar een reload van de save voor de missie heeft mij al 5 keer gered waardoor ik verder kon
Liever een goede game van 30 uur dan een filler game van 60. Het moet iets toevoegen, geen bezigheidstherapie worden. Side quests moeten de mainquest ondersteunen, met unieke items of door het verhaal uit te diepen. Geen hinderden schatten zoeken waar je niks aan hebt.AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:55:
[...]
en dan gaat er geklaagd worden dat je maar 30-40 kan doorbrengen in een open world game van 60+ euroHet is Ubisoft, je weet dat er filler zal inzitten, en als je de laatste AC's hebt gespeeld weet je ook dat de story niet zo speciaal is (al vind ik Valhalla beter dan Oddyssey of Unity ofzo in dat aspect)
Wil maar zeggen, games die ik heb gespeeld met een sterke verhaallijn die me bij bleven, waren zelden AAA productiesZe kunnen natuurlijk ook elk character 3 volwaardige games geven zoals Ezio om het wat dikker te maken, maar dan wordt er geklaagd over melken. Balans is moeilijk
Prima als dat optioneel is, maar dan is het wel fijn als je een strakke mainquest gewoon kan uitspelen zonder dat de laatste 30 uur kansloos is.
Ik moet ook zeggen dat ik echt niet blijer zou worden van een volledige game die zo lang duurt als Valhalla. Na een tijdje maakt het niet meer uit wat je aan het spelen bent, dan ben je gewoon klaar en wil je een einde. Er zijn in 2020 een aantal games uitgekomen die gewoon echt te lang zijn als je maar een uurtje of twee per dag hebt om te spelen.Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:12:
[...]
Liever een goede game van 30 uur dan een filler game van 60. Het moet iets toevoegen, geen bezigheidstherapie worden. Side quests moeten de mainquest ondersteunen, met unieke items of door het verhaal uit te diepen. Geen hinderden schatten zoeken waar je niks aan hebt.
Prima als dat optioneel is, maar dan is het wel fijn als je een strakke mainquest gewoon kan uitspelen zonder dat de laatste 30 uur kansloos is.
Nee, nadat ik vast liep ben ik al het andere in het spel gaan doen tot ik niks meer te doen had. Ik vind het ongelofelijk dat een game blokkerende bug na letterlijk anderhalve maand niet gefixt is en dat Ubisoft personeel maar post 'so sorry! vraag maar refund aan'. Echt, mijn waardering voor Ubsioft vliegt het raam uit.G_Dragon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Kan je geen savegame eerder pakken?
Ik kon bepaalde handelingen in missies ook niet doen, maar een reload van de save voor de missie heeft mij al 5 keer gered waardoor ik verder kon

Is bij meer van dit soort dingen zo. Zo ook NPC's die al dood zijn maar voor een objective nodig zijn, dan kun je gewoon niks meer. Ik had in mijn eerste save 3-4 mysteries die ik niet af kon maken omdat de NPC al dood lag toen ik in de buurt kwam, en ik lees nu ook steeds meer mensen die hetzelfde hebben of NPC's hebben die helemaal niet komen opdagen (dood of levend).Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Nee, nadat ik vast liep ben ik al het andere in het spel gaan doen tot ik niks meer te doen had. Ik vind het ongelofelijk dat een game blokkerende bug na letterlijk anderhalve maand niet gefixt is en dat Ubisoft personeel maar post 'so sorry! vraag maar refund aan'. Echt, mijn waardering voor Ubsioft vliegt het raam uit.
Ik heb in mijn tweede save nog niet zoiets meegemaakt, maar ik ben benieuwd of ik 'm ooit af ga maken. Heb nu vier gebieden 100% gecomplete, maar het is wel echt heel veel en de kans dat ik weer iets tegenkom waardoor ik de 100% toch niet kan halen is groot.
Ah dat is jammer indd, want elke keer toen ik vast liep of geen interactie kon doen met iets in de missie ben ik direct een save teruggegaan. Dat loste voor mij het probleem direct opPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Nee, nadat ik vast liep ben ik al het andere in het spel gaan doen tot ik niks meer te doen had. Ik vind het ongelofelijk dat een game blokkerende bug na letterlijk anderhalve maand niet gefixt is en dat Ubisoft personeel maar post 'so sorry! vraag maar refund aan'. Echt, mijn waardering voor Ubsioft vliegt het raam uit.
Reken maar niet op een refund. Ik had bij watch dogs legion heel veel last van de save bug waardoor ik gewoon niet verder kwam in t verhaal en steeds maar opnieuw dezelfde missies moest doen. Refund aangevraagd: "you do not qualify for a refund."Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:22:
[...]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
@Melantrix ik reken er ook niet op omdat ik speel via Uplay+, twee maanden kosten mij nu € 30 dus dat maakt mij niet zo uit. Wel enorm blij dat ik het spel niet daadwerkelijk heb aangeschaft. Als ik zie hoe ze deze bug afhandeling doen weerhoudt mij dat ook ervan in de toekomst. En dat zeg ik dan als iemand die echt alle AC's, Far Cry's en Settlers gespeeld heeft. Anderhalve maand een game breaking bug niet fixen is echt niet oké.
Again, het is ubisoft en AC, je weet toch dat er filler en collectibles gaan inzitten? Waaom zijn mensen daar elk jaar verbaasd over, dat snap ik echt niet....Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:12:
[...]
Liever een goede game van 30 uur dan een filler game van 60. Het moet iets toevoegen, geen bezigheidstherapie worden. Side quests moeten de mainquest ondersteunen, met unieke items of door het verhaal uit te diepen. Geen hinderden schatten zoeken waar je niks aan hebt.
Als je die treasures en sidequest je niet interesseren doe je ze toch gewoon niet? Ik heb de game op mijn gemak gespeeld en was continu overpowered op de hoogste difficulty. Dus denk wel wat als je erdoor wilt rushen het zeker mogelijk is. Ok je zal gear en abilities missen enzo, maar dat is je eigen keus.
En again, voor een diepgaand verhaal moet je meestal geen AAA game opzoeken
Dat het Ubisoft en AC is en dat je het daarom kan verwachten is natuurlijk een megaslecht argument. Dat het altijd zo geweest is is geen reden om het te blijven doen. Ik zou graag Valhalla spelen, maar laat hem nu liggen omdat dus zelfs de mainquest te lang en repetitief is. Nogmaals, als het optioneel is prima, maar dat is het dus niet.AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Again, het is ubisoft en AC, je weet toch dat er filler en collectibles gaan inzitten? Waaom zijn mensen daar elk jaar verbaasd over, dat snap ik echt niet....![]()
Als je die treasures en sidequest je niet interesseren doe je ze toch gewoon niet? Ik heb de game op mijn gemak gespeeld en was continu overpowered op de hoogste difficulty. Dus denk wel wat als je erdoor wilt rushen het zeker mogelijk is. Ok je zal gear en abilities missen enzo, maar dat is je eigen keus.
En again, voor een diepgaand verhaal moet je meestal geen AAA game opzoeken
En het kan wel, AC 1 en Black Flag waren prima qua lengte. Blijven ook leuk, zelfs als je wat optionele dingen naast de mainquest doet. Maar Valhalla is dus gewoon te saai.
Ik ben niet verbaasd, ik ben teleurgesteld dat Ubisoft kwantiteit over kwaliteit verkiest.
Ik vermaak me erg met Valhalla, zelfs nu ik voor 100% ga, maar dat wil niet zeggen dat er niet belachelijk veel filler is.AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Again, het is ubisoft en AC, je weet toch dat er filler en collectibles gaan inzitten? Waaom zijn mensen daar elk jaar verbaasd over, dat snap ik echt niet....
AC3 en AC4 hadden ook wel veel collectibles, daarna viel het allemaal een beetje mee maar waren de maps ook iets kleiner, en nu in Origins, Odyssey en Valhalla hebben ze zo'n enorme map dat die filler meteen x10 gaat.
Niks mis met wat collectibles om te verzamelen, zeker wanneer dat je naar interessante plekken brengt, maar ik vind het in Valhalla een stuk minder leuk dan in bijv. Black Flag, waarschijnlijk omdat veel animaties zo lang duren en de controls niet echt strak zijn, waardoor je een beetje over het land heen zweeft op zoek naar gele bolletjes.
Maar goed, alsnog niks mis mee. Ik had de filler ook wel verwacht, maar ik had ook wat meer interessante dingen tussendoor verwacht. Ik heb bij Valhalla veel erger het idee dat ik gewoon filler aan het doen ben dan ik bij bijv. Odyssey had.
Stuur een mailtje naar ubisoft, ze staan vast te popelen om hun hele concept om te gooien dat hen al miljoenen verkochte exemplaren heeft opgeleverd. Ik vind deze discussie weinig waard, want ze is al tot in den treurnis gevoerd en elke keer denken ze dat het warm water is uitgevonden.... Alles samengenomen is het een sterke AC game, en afhankelijk van wat je zoekt een relatief goede game. Meer moet dat niet zijn. Als je iets wereldschokkend verwacht, krijg je dingen zoals Cyberpunk....Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Ik ben niet verbaasd, ik ben teleurgesteld dat Ubisoft kwantiteit over kwaliteit verkiest.
Ik zou ook graag fifa spelen, maar de career mode trekt al jaren op niks en FUT is een pay2win feest. Ik denk niet dat EA dat gaat veranderen omwille van deze post. Dus ik laat het liggen en speel iets anders. genoeg vissen in de zee.
Ik zoek niks wereldschokkends, ik neem zelfs genoegen met de eerste helft van Valhalla, dan zou ik tevreden zijn geweest. Games rekken over de 30 uur heen is gewoon kansloos. In plaats van een extreem goede game is het nu een redelijke goede game. Maar ik laat hem dus ook liggen en ga wel Ghost of Tsushimi spelen.AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:
[...]
Stuur een mailtje naar ubisoft, ze staan vast te popelen om hun hele concept om te gooien dat hen al miljoenen verkochte exemplaren heeft opgeleverd. Ik vind deze discussie weinig waard, want ze is al tot in den treurnis gevoerd en elke keer denken ze dat het warm water is uitgevonden.... Alles samengenomen is het een sterke AC game, en afhankelijk van wat je zoekt een relatief goede game. Meer moet dat niet zijn. Als je iets wereldschokkend verwacht, krijg je dingen zoals Cyberpunk....
Ik zou ook graag fifa spelen, maar de career mode trekt al jaren op niks en FUT is een pay2win feest. Ik denk niet dat EA dat gaat veranderen omwille van deze post. Dus ik laat het liggen en speel iets anders. genoeg vissen in de zee.
Je had al ver voor de aankondiging van Valhalla kunnen weten dat dit een game was waar je ergens tegen de 100 uur aan zit om alle quests gedaan te krijgen. Je had gewoon naar Origins en Odyssey kunnen kijken, die heb je ook echt niet in 30 uur uitgespeeld.Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:22:
[...]
Ik zoek niks wereldschokkends, ik neem zelfs genoegen met de eerste helft van Valhalla, dan zou ik tevreden zijn geweest. Games rekken over de 30 uur heen is gewoon kansloos. In plaats van een extreem goede game is het nu een redelijke goede game. Maar ik laat hem dus ook liggen en ga wel Ghost of Tsushimi spelen.
Als je liever games van 30 uur speelt zou ik nooit voor Valhalla gekozen hebben, of überhaupt open-world games.
Dan speel je toch gewoon de eerste 30h maar neem jezelf dan voor hem in een sale te kopen ipv de volle pot? Again, ik zie het probleem niet direct. Met dergelijke releases heb je spelers die graag 100h doorbrengen in zo'n wereld, en anderen die gewoon even maingame willen doen. Ubisoft zou slecht gerund worden als ze niet zoveel mogelijk mensen proberen te cateren. Dat heb je nu eenmaal met AAA gamesErapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:22:
[...]
Ik zoek niks wereldschokkends, ik neem zelfs genoegen met de eerste helft van Valhalla, dan zou ik tevreden zijn geweest. Games rekken over de 30 uur heen is gewoon kansloos. In plaats van een extreem goede game is het nu een redelijke goede game. Maar ik laat hem dus ook liggen en ga wel Ghost of Tsushimi spelen.
Ik zeg niet dat je mening op niets slaat, maar je leest het elke 6-7 paginas in dit topic en dan vind je het al wat minder interessant en meer spammy.
Vind het trouwens grappig dat je GOT aanhaalt. De streamer die ik keek ervoor zijn grootste kritiek was dat ze de meeste moeite in de eerste tien uur hadden gestoken, en dat de side quests/wereldactiviteiten veel copy paste waren.
Ik vind het wel erg makkelijk om de consument de schuld te geven. Ik heb geen probleem liet lange games, maar als je een game maakt waar de eerste 30 uur van de mainquest boeiend is en de tweede 30 uur saai, dan doe je iets fout.Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Je had al ver voor de aankondiging van Valhalla kunnen weten dat dit een game was waar je ergens tegen de 100 uur aan zit om alle quests gedaan te krijgen. Je had gewoon naar Origins en Odyssey kunnen kijken, die heb je ook echt niet in 30 uur uitgespeeld.
Als je liever games van 30 uur speelt zou ik nooit voor Valhalla gekozen hebben, of überhaupt open-world games.
Jullie lezen blijkbaar slecht, want ik heb al 2x gezegd dat het prima is als er veel tijd in optionele quests zit, voor de liefhebbers van filler content, het gaat me puur om het uitspelen van de mainquest. Als je een mainquest van 60 uur maakt zorg dan ook dan deze leuk is en niet gerekt voelt, anders kun je hem beter korter maken. Dat is mijn enige punt.
Dat jij alleen de eerste 30 uur interessant vind en de andere 30 uur niet, is een mening van jou, en is geen feit.Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Ik vind het wel erg makkelijk om de consument de schuld te geven. Ik heb geen probleem liet lange games, maar als je een game maakt waar de eerste 30 uur van de mainquest boeiend is en de tweede 30 uur saai, dan doe je iets fout.
Jullie lezen blijkbaar slecht, want ik heb al 2x gezegd dat het prima is als er veel tijd in optionele quests zit, voor de liefhebbers van filler content, het gaat me puur om het uitspelen van de mainquest. Als je een mainquest van 60 uur maakt zorg dan ook dan deze leuk is en niet gerekt voelt, anders kun je hem beter korter maken. Dat is mijn enige punt.
Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als ik na 30 uur klaar zou zijn met deze game. Ik koop zo'n AC game met name omdat ik er altijd veel tijd in kan steken zonder het vervelend te vinden.
Ik heb de game niet eens gespeeld, ik trek die conclusie uit dit topic:Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Dat jij alleen de eerste 30 uur interessant vind en de andere 30 uur niet, is een mening van jou, en is geen feit.
Ik zou zwaar teleurgesteld zijn als ik na 30 uur klaar zou zijn met deze game. Ik koop zo'n AC game met name omdat ik er altijd veel tijd in kan steken zonder het vervelend te vinden.
Oon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:14:
[...]
Ik moet ook zeggen dat ik echt niet blijer zou worden van een volledige game die zo lang duurt als Valhalla. Na een tijdje maakt het niet meer uit wat je aan het spelen bent, dan ben je gewoon klaar en wil je een einde. Er zijn in 2020 een aantal games uitgekomen die gewoon echt te lang zijn als je maar een uurtje of twee per dag hebt om te spelen.
JSchut schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:41:
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Vraag mij ook af hoe lang ik dit ga volhouden, heb je een gebied gehad krijg je net zo makkelijk het volgend gebied weer voor je neus. Vermaak me nog wel maar zit er aan te denken om de rem in te trappen, want om nu nog vele uren hetzelfde proces te doorlopen...Krijg gewoon weer zin in nieuwe game ervaringen, dus een valhalla pauze lijkt mij wel gezond.
Rob SOS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Misschien eens proberen dan, want het ligt toch een stuk genuanceerder dan het lijkt op basis van enkele reacties. Zoals ik ook in bijna al mijn negatievere reacties aangeef blijft het gewoon een geweldig spel, het is alleen enorm en er zijn wel wat problemen. Maar hype vs daadwerkelijk spel komt Valhalla er stukken beter uit dan iedere jaarlijkse Call of Duty, FIFA, of bijv. Cyberpunk. Het is gewoon een flinke sandbox met een leuk verhaal in een hele leuke wereld, niet meer of minder bugs dan de meeste AAA-titels die in 2020 uitgekomen zijn, en de grootste ergernissen buiten bugs/crashes zitten in zelfbeheersing (het moeten afronden van iedere collectible en side quest, wat helemaal niet nodig is).Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:05:
Ik heb de game niet eens gespeeld, ik trek die conclusie uit dit topic:
Ik vind het raar dat je een mening denkt te hebben op basis van een paar reacties, want er zit toch wel heel veel meer achter.
Dus je bent aan het klagen op basis van andermans mening, over een game die je niet eens zelf gespeeld hebt?Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Correct, ik moet toch ergens over klagen?Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Dus je bent aan het klagen op basis van andermans mening, over een game die je niet eens zelf gespeeld hebt?
Dat soort dingen zijn heel persoonlijk. Ik vind het wel lekker om lang in een wereld te zijn waar vanalles te doen is. Beter dan TV en zonder reclames. Soms is een game te lang te veel, soms precies goed. Dat is voor iedereen anders en het kan zeker zijn dat dit niet jouw ding is.Dat is verder niet goed of slecht aan de game maar hoe dat bij jou past denk ik.Erapaz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Van alle AC games heb ik alleen maar de AC2 games met Ezio en Oddysey helemaal uitgespeeld. Alle andere haakte ik net voor het einde af! Deze haal ik ook wel denk ik. Engeland heb ik inmiddels helemaal gedaan.
een beetje kritiek is wel op zijn plaats denk ik
Ik vind de opbouw fase het leukst waarin je moet kiezen wat voor wapens en skills je krijgt. Als je alles hebt zoals in Valhalla aan het eind gebeurt maakt het niet meer uit en verlies ik ook de aandacht merk ik. In die zin is het allemaal wat te makkelijk, keuzes moeten wel een effect hebben. Dat zou mijn kritiek op de game zijn: de wapens zijn teveel hetzelfde, de skills eigenlijk ook wel. De een geeft een wat leuker effect dan de andere maar niet essentieel om het uit te spelen. Er is veel en veel te veel loot waarmee je alles kunt upgraden.
In dragon age bijv maakte het wel uit of Rogue of Tank speelde. Dat mis ik hier wel.
[ Voor 3% gewijzigd door tw_gotcha op 05-01-2021 13:31 ]
Dat is niet helemaal waar. De lengte is behoorlijk toegenomen door de jaren heen.AntiChrist7 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Again, het is ubisoft en AC, je weet toch dat er filler en collectibles gaan inzitten? Waaom zijn mensen daar elk jaar verbaasd over, dat snap ik echt niet....
Hier de speelduur main story / main + extra / completionist per game (volgens howlongtobeat.com):
AC 1: 15 / 20 / 31
AC 2: 19 / 26 / 35
AC 3: 16 / 31 / 54
AC Black Flag: 23 / 40 / 59
AC Unity: 16 / 33 / 77
AC Origins: 30 / 51 / 82
AC Odyssey: 42 / 81 / 133
AC Valhalla: 52 / 84 / 123
Vanaf Origins zag je meer klachten over de lengte. Ik denk dat een game als Black Flag een beetje de sweet spot is. Ik heb persoonlijk liever zo'n game en dan nog een (betaalde) DLC, ook omdat verhaallijnen in DLC vaak iets beter uitgewerkt worden.
Vreemd, ik speel heel wat games maar ik ga niet klagen over games die ik niet gespeeld heb. Als een game mij niet aan staat laat ik hem gewoon links liggen, wat heeft het voor nut om erover te gaan klagen? Helemaal als je de game niet eens zelf speelt.
Ik klaag alleen als er een heel ander product is beloofd dan je krijgt, zoals bijvoorbeeld bij Cyberpunk. Maar ook alleen omdat ik die game wel gespeeld heb, als ik Cyberpunk niet gekocht zou hebben zou ik ook niets hebben om over te klagen, toch? Je hebt er toch geen geld in geïnvesteerd dus waarom zou je klagen?
Mensen die klagen maar door blijven spelen daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb dit spel ook opgepikt en na 20 uur besloten dat diepgang in dit spel ver te zoeken is, je constant dezelfde dingen aan het doen bent en de loot om te janken is. Weet je wat ik heb gedaan? ben er lekker mee gestopt en een ander spel gaan spelen, waar ik wel plezier uit haal.
(Fenyx rising grappig genoeg ook een Ubisoft game, maar vind ik een stuk vernieuwender en erg vermakelijk.)
[ Voor 13% gewijzigd door Ambition88 op 05-01-2021 13:54 ]
Ik speel ook door. Nu heb ik niet zoveel tijd om te spelen en speel ik sessies van 1-2 uur. Ik vermaak me opzich wel maar het is wel steeds het zelfde.Ambition88 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:52:
Mensen die klagen maar door blijven spelen daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb dit spel ook opgepikt en na 20 uur besloten dat diepgang in dit spel ver te zoeken is, je constant dezelfde dingen aan het doen bent en de loot om te janken is. Weet je wat ik heb gedaan? ben er lekker mee gestopt en een ander spel gaan spelen, waar ik wel plezier uit haal.(Fenyx rising grappig genoeg ook een Ubisoft game, maar vind ik een stuk vernieuwender en erg vermakelijk.)
Nu heb ik sinds gister een nieuwe tv (LG55CX, kom van 10 jaar oude 1080 Samsung af) en de game voelt echt totaal anders qua wereld waardoor het allemaal nieuw voelt ook al doe ik het zelfde
Ik ga de game zeker wel uitspelen maar dat neemt niet weg dat ik het geen bijster goede game vind.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Mja, dat is ook een beetje het gevolg van de trends in de industrie he. Als je niet afkomt met "dit is onze grootste en meest ambitieuze open wereld tot nu toe", dan word je niet opgemerkt.Tom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:36:
[...]
Dat is niet helemaal waar. De lengte is behoorlijk toegenomen door de jaren heen.
Hier de speelduur main story / main + extra / completionist per game (volgens howlongtobeat.com):
AC 1: 15 / 20 / 31
AC 2: 19 / 26 / 35
AC 3: 16 / 31 / 54
AC Black Flag: 23 / 40 / 59
AC Unity: 16 / 33 / 77
AC Origins: 30 / 51 / 82
AC Odyssey: 42 / 81 / 133
AC Valhalla: 52 / 84 / 123
Vanaf Origins zag je meer klachten over de lengte. Ik denk dat een game als Black Flag een beetje de sweet spot is. Ik heb persoonlijk liever zo'n game en dan nog een (betaalde) DLC, ook omdat verhaallijnen in DLC vaak iets beter uitgewerkt worden.
Qua dlc vond ik het de afgelopen edities wat meh. Freedom cry was ok, de dlc's van Unity en Syndicate waren net zoals de main game maar matig. Die van Origins was wel goed, maar Legacy of the hidden blade in Oddyssey was gewoon meer van hetzelfde. het atlantis gedeelte had wel iets qua setting, maar verhaal was all over the place zoals ze zeggen.
Voor Valhalla wordt het Frankrijk en Ierland, dat is nog wat afwachten.