en ook @tw_gotcha: met de sidequests (Mysteries) kun je juist heel snel levelen, omdat je voor soms echt iets heel kleins (alleen het gesprek aangaan of steentjes bouwen) heel veel punten krijgt. Op deze manier ben ik nu bij territories met 190, terwijl ik zelf al level 400 plus wat Master punten ben. Maar goed, ik ga dan ook voor de Completionist trophy en dit is op 20u Odyssey mijn eerste AC ooit.SideShow schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
Heb nu volgens de savegame 38 uur en volgens de launcher een progress van 20%.
Ik dacht dat Valhalla minder crowded ging zijn ??? Echt niet normaal hoeveel dingetjes er op de map liggen.
Deze is volgens mij echt de "ergste" van de 3 laatste AC's als het over grind gaat.
Bij de vorige 2 heb ik dat zelfs nooit gemerkt eigenlijk, ik deed gewoon side quests, ging vanzelf het levelen?
Nu krijg ik plots een quest voor level 160 en ik ben 100. Huh? Dan moet je zelf op zoek gaan naar dingetjes op de map, maar het is ook niet zo da plots 5000xp krijgt van een mystery op te lossen.
Hoe kan je dit spel ooit completen zeg
Had hetzelfde. Dat levellen vind ik nergens op slaan bij deze AC. Te veel onzin side quests, XP voor Zealots heb je niets aan want die kan je pas aan het eind van de game aan. Ik had een een XP bug gevonden in de game 😈SideShow schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
Ik dacht dat Valhalla minder crowded ging zijn ??? Echt niet normaal hoeveel dingetjes er op de map liggen.
Deze is volgens mij echt de "ergste" van de 3 laatste AC's als het over grind gaat.
Bij de vorige 2 heb ik dat zelfs nooit gemerkt eigenlijk, ik deed gewoon side quests, ging vanzelf het levelen?
Nu krijg ik plots een quest voor level 160 en ik ben 100. Huh? Dan moet je zelf op zoek gaan naar dingetjes op de map, maar het is ook niet zo da plots 5000xp krijgt van een mystery op te lossen.
De Zealots die ik tot nu toe tegen ben gekomen (ik zoek ze niet actief op) heb ik allemaal kunnen verslaan door wat flauwe truukjes te gebruiken; Klim op een pilaar of andere verhoging waar ze je niet op volgen. Vervolgens gaan de meeste lansen gooien of pijlen op je afschieten. Ik heb de perk unlocked waarmee ik projectielen terug kaan sturen naar de verzender, dan gaat het erg makkelijk en redelijk snel. Alleen als ze zelf veel healen werkt dat niet lekker, maar dan gewoon op de grond afstand houden en zodra ze gaan healen een paar pijlen in hun mik of via Dive of the Valkyries snel ze een paar rake klappen verkopen. Heb er nu een stuk of 10 zo afgewerkt, ook als ze eigenlijk veel te sterk zijn voor mijn huidige level (ben 150, heb er een van 240 op die manier verslagen).
Verder merk ik dat ik veel meer bezig ben met exploren dan het verhaal volgen. 'Oh, even kijken wat er bij dat witte/gouden stipje zit' en voor je het weet heb je weer 2 raids, een stapel stenen gebouwd, verkeerde mushrooms gegeten, wat random mensen in de wereld geholpen en 6 nieuwe viewpoint gesynct.
Ik ben volgens mij al 10 uur op weg om naar mijn 3e pledge te gaan, maar ik verzin steeds wat anders om dat vooral niet te doen. Zal er uiteindelijk wel op neerkomen dat ik zwaar overpowered door de storyline heen ga, maar dat vind ik op zich niet erg, nu gewoon lekker bezig met de kaart exploren. Zodra de levels te hoog worden ga ik weer gewoon verder met de main story.
Het goden-gedeelte laat ik voorlopig links liggen, vind het meer afleidend dan iets toevoegen, maar ik heb tot nu toe alleen de eerste 'aanval' daar afgeslagen en toen had ik er geen zin meer in. Misschien nog een keer proberen me daar in te verdiepen.
Nog steeds erg leuk spel, heb er nu zo'n 70 uur inzitten dus zijn geld meer dan waard. Sinds de laatste patch ook weinig problemen meer, nog 1 keer een harde crash naar de desktop gehad terwijl ik in een stadje gewoon rondliep, maar gelukkig was er een recente save gemaakt waardoor ik misschien 10 minuten kwijt was.
Verder merk ik dat ik veel meer bezig ben met exploren dan het verhaal volgen. 'Oh, even kijken wat er bij dat witte/gouden stipje zit' en voor je het weet heb je weer 2 raids, een stapel stenen gebouwd, verkeerde mushrooms gegeten, wat random mensen in de wereld geholpen en 6 nieuwe viewpoint gesynct.
Ik ben volgens mij al 10 uur op weg om naar mijn 3e pledge te gaan, maar ik verzin steeds wat anders om dat vooral niet te doen. Zal er uiteindelijk wel op neerkomen dat ik zwaar overpowered door de storyline heen ga, maar dat vind ik op zich niet erg, nu gewoon lekker bezig met de kaart exploren. Zodra de levels te hoog worden ga ik weer gewoon verder met de main story.
Het goden-gedeelte laat ik voorlopig links liggen, vind het meer afleidend dan iets toevoegen, maar ik heb tot nu toe alleen de eerste 'aanval' daar afgeslagen en toen had ik er geen zin meer in. Misschien nog een keer proberen me daar in te verdiepen.
Nog steeds erg leuk spel, heb er nu zo'n 70 uur inzitten dus zijn geld meer dan waard. Sinds de laatste patch ook weinig problemen meer, nog 1 keer een harde crash naar de desktop gehad terwijl ik in een stadje gewoon rondliep, maar gelukkig was er een recente save gemaakt waardoor ik misschien 10 minuten kwijt was.
Belangrijk om op te merken is dat Valhalla's level vrij weinig zegt. Je kan als je level 100 bent gewoon een quest van 150-200 doen, want je krijgt geen belachelijke penalty voor het underleveled zijn.SideShow schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
Als je sneller vooruit wil, focus op de gear icoontjes op de map (evt. via de cartopgrapher in je settlement) en wealth (alle oranje bolletjes op de map + de goudstaaf icoontjes). Daarmee kun je in een paar uur flink omhoog in de damage die je doet en hoeveel je zelf kan hebben.
Als je ziet dat ze gaan healen, meteen een vuurpijl schieten. Daarmee staggeren ze en stopt de animatie. Zal niet voor alle Zealots werken, maar toch voor veel wel, en je kan bij iemand met een schild gewoon achter ze schieten, als het maar binnen de range is waar je pijl meteen ontploft.EcoR schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:02:
De Zealots die ik tot nu toe tegen ben gekomen (ik zoek ze niet actief op) heb ik allemaal kunnen verslaan door wat flauwe truukjes te gebruiken; Klim op een pilaar of andere verhoging waar ze je niet op volgen. Vervolgens gaan de meeste lansen gooien of pijlen op je afschieten. Ik heb de perk unlocked waarmee ik projectielen terug kaan sturen naar de verzender, dan gaat het erg makkelijk en redelijk snel. Alleen als ze zelf veel healen werkt dat niet lekker, maar dan gewoon op de grond afstand houden en zodra ze gaan healen een paar pijlen in hun mik of via Dive of the Valkyries snel ze een paar rake klappen verkopen. Heb er nu een stuk of 10 zo afgewerkt, ook als ze eigenlijk veel te sterk zijn voor mijn huidige level (ben 150, heb er een van 240 op die manier verslagen).
Die zealots vormen geen probleem vanaf power level 160-200 ofzo. Heb ze tot nu toe allemaal prima kunnen verslaan. Enige waar ik tot nu toe nog niet in ben geslaagd zijn die high level witches, maar die zijn ook 340 ofzo ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Werkt idd niet zo. Bij de vorige AC's steeg je een lvl en daarbij kreeg je een skillpoint. Elk level betekende extra health en damage, waarbij je ook je skillpoint kon besteden. Bij Valhalla krijg je alleen skillpoints. Een skillpoint betekent niet dat je health en damage toenemen. Ligt er puur aan welke skill je kiest. Vaak alleen een toename in health, in stealth, melee of ranged. Soms een actieve skill en heel soms een boost voor al je bear/raven/wolf gear. Daarom spreken ze ook over power, ipv level. Ze hadden het beter skilllevel kunnen noemen, want je power vertegenwoordigd het aantal gebruikte skillpoints.Oon schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:03:
[...]
Belangrijk om op te merken is dat Valhalla's level vrij weinig zegt. Je kan als je level 100 bent gewoon een quest van 150-200 doen, want je krijgt geen belachelijke penalty voor het underleveled zijn.
De kans is wel groot dat je met een hoge power veel meer damage doet en meer health hebt, omdat je daar veel skillpoints op hebt in kunnen zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 14-12-2020 14:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
https://register.ubisoft.com/happyholidays2020-day1/en-US
Voor wie er interesse in heeft, je krijgt ingame rewards vandaag als je je even aanmeld via bovenstaande link.
Voor wie er interesse in heeft, je krijgt ingame rewards vandaag als je je even aanmeld via bovenstaande link.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
https://www.reddit.com/r/...alhalla_title_update_110/
/f/image/zdjRQfZwlEI17VrZxU6iR6Rt.png?f=fotoalbum_large)
Hey everyone,
We will be deploying Title Update 1.1.0 on Xbox Series X|S, Xbox One consoles, PlayStation®5 and PlayStation®4, Ubisoft Connect, Epic Games Store, Stadia, and Amazon Luna tomorrow: December 15, 2020.
Patch Sizes and Deployment Timing:
Please note that these timings are estimates and subject to change.
Check out the most notable changes with 1.1.0 below.
/f/image/zdjRQfZwlEI17VrZxU6iR6Rt.png?f=fotoalbum_large)
Hey everyone,
We will be deploying Title Update 1.1.0 on Xbox Series X|S, Xbox One consoles, PlayStation®5 and PlayStation®4, Ubisoft Connect, Epic Games Store, Stadia, and Amazon Luna tomorrow: December 15, 2020.
Patch Sizes and Deployment Timing:
- Xbox Series X|S: ~6.3 GB
- Xbox One: ~5.7 GB
- PlayStation®5: ~2.46 GB
- PlayStation®4: ~2.4 GB
- PC: ~5.6 GB
Please note that these timings are estimates and subject to change.
Check out the most notable changes with 1.1.0 below.
CONTENT
- Added in-game support for the Settlement expansion and Yule Festival
- The Yule Festival is a time-limited event with several festivities to enjoy and rewards to obtain. To bring this and future festivals to life, you'll see the arrival of the revellers just east of the current settlement.
- We’ll provide more details about the Settlement expansion and the Yule Festival in our upcoming Yule Season Preview article. Stay tuned. 😊
Miscellaneous
- Legendary animal trophies will now correctly appear in the Longhouse.
Balancing
- Tweaked the NPC power level behaviour.
- NPCs power will now be at a maximum difference of 51 below the player.
- NPCs that are 51 power below the player will be highlighted in green.
- World bosses will match the player's power level when the power exceeds the world bosses’ base level. (also applies to: Alpha animals, Zealots)
- This change applies to all difficulties.
- Added loot-able chests to the Grand Magaester's hideout.
- Note: This hideout is only available from a very specific moment in the game. Spoilers.
- Addressed an issue where the Crit. Spark rune would not work when slotted into bows.
- Addressed an issue where wrong weapon stats were displayed for specific items:
- Royal Guard
- Viper Bow
- Death-Speaker
- The Mark of Sol
- Doppelhander
- Hundtoth
Game improvements
Performance and Stability
- Improved stability and performance.
- (PC) Addressed some freezes when performing specific actions for the first time.
- (PC) Addressed an issue that could cause freezes during Splash Screen.
- Graphics, Audio, Animation
- Addressed various graphics issues.
- Addressed various character or NPC animation issues.
- Addressed various clipping issues.
- Addressed an issue where fish may lay on its side during the fishing animation.
- Addressed an issue where some NPCs would cut the air instead of wheat. *practice doesn’t always make perfect.*
- Addressed an issue where NPCs that are being assassinated while being unconscious would sometimes get up during the animation.
- Tattooed Mimir’s head. *¯\_(ツ)_/¯*
- Addressed an issue with jagged sea foam.
Quests, World Events, Side Activities
spoiler:
- Addressed an issue in A Sword-Shower in Anecastre where Aelfgar didn't move to the assault location.
- Addressed an issue where players cannot complete Honor's Hubris.
- Note: This fix will spawn Ljufvina again, reset her position, and restart the quest.
- Addressed an issue that caused Tarben to follow Eivor everywhere when The Baker's Plaint wasn't completed. *Your watch has ended, Tarben.*
- Addressed an issue where Fast Travel wouldn't be available under certain conditions when returning to England after completing the Hordafylke arc.
- Addressed an issue where Allies would not help Eivor opening doors at the Isle of Ely Monastery. *Team work makes the dream work!*
- Addressed an issue with the Settlement Anomaly's light beams that prevented players from completing the anomaly.
- Addressed an issue in Well-Traveled where the objective would not update under certain circumstances.
- Addressed an issue where Fenrir could get stuck underground
- Addressed an issue where Eivor would sometimes be levitating during Assault outros. *No more Wingardium Leviosa for this one.*
- Addressed an issue in Defensive Measures where Jotuns would be able to pass through the shield after the Bring the Invaders into the Shield objective was completed. *You shall not pass!*
- Addressed an issue in Brewing Rebellion where the cutscene wouldn't trigger when the door was opened by an NPC by accident.
- Addressed an issue in The False Ealdormancy that prevented players from completing it under certain conditions. *This Hunwald ain’t loyal...*
- Addressed an issue in Kingdom’s End where Guthrum doesn't leave the Hamptun Blockade area after releasing the prisoners or could randomly become inactive.
- Addressed an issue in A Sword-Shower in Anecastre that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue in The Goddess of Birth that prevented players from completing the event.
- Addressed an issue in Glory Regained where players could become stuck on the platform with the horn.
- Addressed an issue in View Above All where the quest objective would sometimes not update after closing the gates.
- Addressed an issue in A Rivalry for the Ages where players couldn't complete the quest under certain circumstances.
- Addressed an issue in The Boar with the Golden Nose where players couldn't complete a world event due to Lady Trotters not spawning.
- Addressed an issue in Defensive Measures where players would die when returning to Asgard.
- Addressed an issue in Cruel Destiny that prevented players from proceeding to the second phase of the boss fight. *Quest name checks out.*
- Addressed an issue in Madness of the Stones that prevented players from proceeding with the quest.
- Addressed an issue in Bleeding the Leech that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue where Petra would run into the opposite direction of the Elk. *See this, Petra?*
- Addressed an issue where players could sometimes not get back into the room with the Norns.
- Addressed an issue in Giants of Fimbulwinter where Eivor could get stuck inside the quest area.
- Addressed an issue in Smashing the Compass that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue in War Weary where players couldn't re-enter the church under certain circumstances.
- Addressed an issue in War of the Collectors where the world event wouldn't be completed under certain circumstances.
- Addressed an issue in The Big Finish where the quest objective wouldn't update further.
- Addressed an issue that prevented players from entering Skyrmir's Mitten in The Lost Cauldron.
- Addressed an issue in Firing the Arrow where the quest objective would sometimes not update.
- Addressed an issue where some players couldn't progress the game anymore upon reaching England after Title Update 1.0.4.
- Addressed an issue with the SteinnBjorn encounter.
World
- Addressed various object or texture placement issues.
- Addressed various instances where the player could become stuck on objects.
- Gameplay, Combat, AI
- Addressed various NPC behavior/animation issues.
- Addressed an issue that allowed players to shoot targets through walls (without using Piercing Shot).
- Addressed an issue with spears not being effective to destroy windows.
- Addressed an issue where the fishing hut kid was roaming Ravensthorpe instead of being at their house. *You’re officially grounded.*
- Horses will now run away when being hurt with a torch.
- Addressed an issue where Jotuns could sometimes warp into walls when shape shifting. *Gidgud*
- Addressed an issue where monks would sometimes stand still and not perform their tasks.
- Addressed an issue where hitting a horse with a Saxon boat will cause it to disappear when mounting it. *Insert what.gif here*
- Sprint will now be interrupted by actions other than dodging.
- Addressed an issue where Eivor would become invisible to AI detection when fast travelling during a dice game.
- Addressed an issue where NPCs may randomly start pirouetting on a Saxon boat. *Whatever floats your boat I guess.*
Abilities, Perks, Skills
- Addressed an issue where players couldn't perform heavy attacks with Frostruin or Sinner Skull.
- Addressed an issue where Frostruin's perk wouldn't activate even when conditions are met.
- Addressed instances where players were able to open barred doors with the Dive of the Valkyries ability.
- Addressed an issue where the Level 2 Incendiary Power Trap couldn't be detonated a second time when the first trap was set off by an NPC.
- Addressed an issue where Man's Best Friend wouldn't deal any damage to Zealots in some instances. *Good boi.*
- Largely increased Mastery Points cap.
User Interface / HUD
- Addressed various UI/HUD issues.
- Addressed various localization issues.
- Items that are part of a bundle in the Animus Store will now show the corresponding items in the Details Page.
- Addressed an issue where players could sometimes lose weapons when performing a dual weapon swap.
- Tweaked Reda's Informer icon to make it appear smaller.
- Changed Adrenaline Fiend icon to make it more distinguishable from Adrenaline upgrades.
- Torches/oil jars can now be dropped/put on the ground with Y/Triangle.
- Addressed an issue that allowed players to get the beggar reward several times.
- Addressed an issue where stats wouldn't update after leaving offline mode.
- Addressed an issue where players couldn't interact with Reda anymore.
- Added "OFF" to Quick-Time-Event Input type in the menu. (Turning this option off will allow the game to bypass mashing actions during some boss encounters)
- Addressed an issue with Alpha Animals where players wouldn't be awarded the skill point when animals were not killed by the player.
- Addressed an issue where Opals would not disappear from the map under certain conditions after collection.
- Addressed an issue where Experienced Travelers would unlock locations for the wrong territory.
- Addressed an issue where players wouldn't be able to create or load a manual save anymore.
- Addressed an issue where Layla's laptop couldn't be navigated with Focused navigation.
- Named Cloud saves appropriately.
- Cloud saves will now be named Autosave/Manual/Episode Save CLOUD
- Addressed an issue where Saves could be displayed as corrupt when saving when the internet connection is lost.
- Addressed an issue on where the pathfinder setting resets to Custom after rebooting the game.
- Addressed an issue on where cloud saves could disappear under certain conditions.
- Photo Mode
- Addressed an issue where filters reset to no filter when adjusting other values in Photo Mode.
- Addressed an issue where the Photo Mode camera could get stuck in objects.
- ]
- Photo Mode Frames will now function correctly.
System
- (PC) Addressed an issue with the benchmark tool that caused the tool not to collect data for a moment after unpausing the session.
- (PC) Addressed an issue where VRAM indicators did not correspond with actual VRAM consumption.
- Reduced intensity and duration of the parry rumble. *Controllers go brrrr.*
- (PS5) Addressed an issue on PlayStation®5 where the Season Pass wouldn’t be displayed as OWNED after purchase.
[ Voor 8% gewijzigd door Razorbite op 14-12-2020 22:20 ]
Flinke patch, ben er helemaal klaar voor. Wel benieuwd wat de settlement expansion inhoudt
Even wat tussen spoiler tags gezet wat over de quests gaat. Klikken op eigen risico!
Meest opvallende wat mij betreft:
Dit gaat voor een hoop frustratie zorgen!
- Addressed instances where players were able to open barred doors with the Dive of the Valkyries ability.
Klinkt als een dikke update.
Jammer voor de mensen die al klaar zijn met Valhalla. Toch nog vrij snel uitgebracht, mits dit echt de meeste bugs verhelpt.
Jammer voor de mensen die al klaar zijn met Valhalla. Toch nog vrij snel uitgebracht, mits dit echt de meeste bugs verhelpt.
Haha, idd. Zeker voor als je bezig bent met completen van de gameRazorbite schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:22:
Even wat tussen spoiler tags gezet wat over de quests gaat. Klikken op eigen risico!
[...]
Dit gaat voor een hoop frustratie zorgen!
Maar goed, ik ben al blij dat Fast Travel straks weer werkt. Als ik dan wat meer moet zoeken, dan is me dat prima. Zolang ik met pijlen nog steeds de muren stuk kan schieten ipv met kannetjes te lopen kloten, vind ik het eigenlijk wel best.
Niet zo blij met dit
Wel benieuwd of al mijn stuck mysteries nu werken, dan zou ik toch nog voor 100% kunnen gaan...
Worden die witches enzo nog moeilijker... voor de patch nog maar ff proberen te verslaan....Tweaked the NPC power level behaviour.
NPCs power will now be at a maximum difference of 51 below the player.
NPCs that are 51 power below the player will be highlighted in green.
World bosses will match the player's power level when the power exceeds the world bosses’ base level. (also applies to: Alpha animals, Zealots)
This change applies to all difficulties.
Wel benieuwd of al mijn stuck mysteries nu werken, dan zou ik toch nog voor 100% kunnen gaan...
[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 15-12-2020 02:24 ]
Haha idd. Die barred doors open schieten via een of ander klein gat vind ik nog wel grappig om naar te zoeken meestal. Maar met die kannetjes lopen kloten echt niet opMartinspire schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:03:
[...]
Haha, idd. Zeker voor als je bezig bent met completen van de game
Maar goed, ik ben al blij dat Fast Travel straks weer werkt. Als ik dan wat meer moet zoeken, dan is me dat prima. Zolang ik met pijlen nog steeds de muren stuk kan schieten ipv met kannetjes te lopen kloten, vind ik het eigenlijk wel best.
Welke skill of ability is dit? Ik loop dus nog steeds met die kannetjes te kloten en ben al skill lvl 203Scrtz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:29:
[...]
Haha idd. Die barred doors open schieten via een of ander klein gat vind ik nog wel grappig om naar te zoeken meestal. Maar met die kannetjes lopen kloten echt niet op

Is een ability, Incendiary Powder Trap volgens mij.LvMaij88 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:44:
[...]
Welke skill of ability is dit? Ik loop dus nog steeds met die kannetjes te kloten en ben al skill lvl 203
Thanks! Die moet ik dus allang hebben zo te zien. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik gebruik de abilities van mijn boog dus veel te weinig..Spollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:54:
[...]
Is een ability, Incendiary Powder Trap volgens mij.
Ik gebruik juist de melee abilities bijna nooit, maar ik maak veruit de meeste kills dan ook met mijn boog. Soms druk ik per ongeluk ergens op en maakt m'n character ineens een toffe move, dat zal dan wel een melee ability zijn
Vanavond maar eens wat meer in verdiepen, want ik heb ook moeite om bepaalde zealots of monster encounters te verslaan.
Wel gaar dat die aankomende patch ineens de complete balans van het spel overhoop gaat gooien, beetje vreemde keuze.
Wel gaar dat die aankomende patch ineens de complete balans van het spel overhoop gaat gooien, beetje vreemde keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door Spollie op 15-12-2020 09:19 ]
Mocht je echt moeite hebben hierin, ik gebruik dual spears in combinatie met een light bow als ik tegen een baas moet vechten. Ergens las ik ook dat dual knives erg snel en sterk zijn, maar dan zou ik toch echt mijn skill tree om moeten gooien denk ik.
Dual wield met een 2H Sword en 2H Dane Axe is ook echt ziek als je L1 ingedrukt houdt
Dual wield met een 2H Sword en 2H Dane Axe is ook echt ziek als je L1 ingedrukt houdt
Met alle Cyberpunk perikelen besloten om deze terug te sturen (zat gelukkig nog in de plastic omdat het een kerstcadeau is) en AC Valhalla gisteren in de dagdeal bij bol.com te bestellen.
Ik denk dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt.
Ik denk dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt.
Wat mij wel tegenstaat met dual wield 2H's dat het er soms echt te bizar voor woorden uitziet. Ik speel vrouwlijke Eivor (tenminste, ik laat het spel bepalen) en als zij rond loopt met een slagzwaard en een enorme bijl vind ik het vooral lachwekkend, maar dat kan ook aan mij liggenLvMaij88 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:31:
Mocht je echt moeite hebben hierin, ik gebruik dual spears in combinatie met een light bow als ik tegen een baas moet vechten. Ergens las ik ook dat dual knives erg snel en sterk zijn, maar dan zou ik toch echt mijn skill tree om moeten gooien denk ik.
In de eerste twee uur een beetje gespeeld met schilden en bijlen/zwaarden/hamers, maar daarna eigenlijk blijven steken op bearded axe in rechts en seax in links, speelt lekker, close up combat past wel bij me (doe veel dodge/parry en verder zo veel mogelijk stealth kills).
Hoop dat de patch wel bij mij de random crashes naar de desktop gaat aanpakken, heb er de afgelopen paar speelsessies toch wel steeds 2 of 3 gehad. Gelukkig autosaved het spel bij elke zucht en scheet, dus veel mis je niet maar toch jammer als je er net lekker in zit.
Om 13:00 maar meteen de update binnen hengelen en dan vanavond nog eens kijken hoe het dan speelt.
Same here. Ik speel nu met de varins axe (bearded axe waar je mee start) en de blacksmiths hammer. Beide one handed wapens. Lekker dodgen en paryen en dan toeslaan. De sepulchers axe is ook een leip ding, omdat ie eens in de zoveel tijd tegenstanders in de fik steekt. De 2H weapons vind ik te traag spelen.EcoR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:52:
[...]
In de eerste twee uur een beetje gespeeld met schilden en bijlen/zwaarden/hamers, maar daarna eigenlijk blijven steken op bearded axe in rechts en seax in links, speelt lekker, close up combat past wel bij me (doe veel dodge/parry en verder zo veel mogelijk stealth kills).
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Als je de mannelijke Eivor speelt ziet het er wel vet uit moet ik zeggen maar gaat inderdaad redelijk langzaam, daarom switch ik dan naar spears die zijn snel en hebben een lange reikwijdte. Ik denk dat ik nog heel veel weapon combo's ga uitproberen want de verschillende moves die je hebt in dit spel is echt ziek. Gelukkig worden de NPC's wat moeilijker na de patch in de gebieden die laag lvl zijn voor je.Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:26:
[...]
Same here. Ik speel nu met de varins axe (bearded axe waar je mee start) en de blacksmiths hammer. Beide one handed wapens. Lekker dodgen en paryen en dan toeslaan. De sepulchers axe is ook een leip ding, omdat ie eens in de zoveel tijd tegenstanders in de fik steekt. De 2H weapons vind ik te traag spelen.
Ik heb nog helemaal geen enkele speer gevonden. Zit op power 120 ofzo en pledge nu de power 130 area's om je beeld te geven hoe ver ik in het verhaal zit.LvMaij88 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:41:
[...]
Als je de mannelijke Eivor speelt ziet het er wel vet uit moet ik zeggen maar gaat inderdaad redelijk langzaam, daarom switch ik dan naar spears die zijn snel en hebben een lange reikwijdte. Ik denk dat ik nog heel veel weapon combo's ga uitproberen want de verschillende moves die je hebt in dit spel is echt ziek. Gelukkig worden de NPC's wat moeilijker na de patch in de gebieden die laag lvl zijn voor je.
De armor die je aanhebt verschilt ook heel veel in hoe raar het eruit ziet om 2x een 2h wapen te dragen. Als een cape aan hebt met een flink stuk vel erop dan is Eivor meteen een beer van 'n vent en lijkt zo'n zwaard helemaal niet zo groot, maar als je een 'kleinere' outfit aan hebt is hij niet veel groter dan de vrouwelijke Eivor en is het weer heel raar.LvMaij88 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:41:
[...]
Als je de mannelijke Eivor speelt ziet het er wel vet uit moet ik zeggen maar gaat inderdaad redelijk langzaam, daarom switch ik dan naar spears die zijn snel en hebben een lange reikwijdte. Ik denk dat ik nog heel veel weapon combo's ga uitproberen want de verschillende moves die je hebt in dit spel is echt ziek. Gelukkig worden de NPC's wat moeilijker na de patch in de gebieden die laag lvl zijn voor je.
Ik heb nu zo'n 120 uur in mannelijke Eivor zitten en zo'n 40 uur in de vrouwelijke variant, en ik moet zeggen dat ik de mannelijke toch fijner vind spelen. Hij past m.i. beter in de wereld en zijn rol daarin, en sommige outfits passen toch echt beter bij een man. Mede door hoe belachelijk groot sommige wapens en outfits zijn trekt het spel je naar de heavy damage toe en lijkt de vrouwelijke Eivor al snel een beetje te verdrinken.
Als ze nou 1h zwaarden hadden toegevoegd en een optie om de cape helemaal uit te schakelen (of je 'm af doet of verbergt, zo gauw je een stadje in loopt gaat hij automatisch weer aan en op) dan was vrouwelijke Eivor al een stuk minder vreemd.
Ik had ook moeite met Zealots, maar nu knal ik ze wel redelijk snel omver, ik heb de volgende tips:
- lok de Zealot weg van de weg naar een bos of andere afgelegen plek zodat andere vijanden de zealot niet gaan helpen als ze je in gevecht met hen zien;
- speel met de afstand tussen jou en de Zealot;
- een Zealot verslaan moet je niet gehaast doen. Ontwijk projectielen, zorg dat je enkel op hem gefocust bent door hem te selecteren als focuspunt;
- schiet zo nu en dan op hun weke delen met een boog;
- ontwijk, ontwijk en nog eens ontwijk! Zorg dat je de Brush with Death skill hebt (stealth skill). Deze ability zorgt ervoor dat de tijd in een één-op-één gevecht, bij het ontwijken van een krachtige stoot (rune ability aanval) van een zealot, langzamer gaat waardoor je de zealot klappen kunt toebedelen
- indien je klappen toebedeelt, doe dat maar hoogstens twee à drie keer; de Zealot zal zich snel herpakken, dus indien je veilig wilt spelen kan je de aanval ontwijken, een paar klappen geven, en weer ontwijken
- lok de Zealot weg van de weg naar een bos of andere afgelegen plek zodat andere vijanden de zealot niet gaan helpen als ze je in gevecht met hen zien;
- speel met de afstand tussen jou en de Zealot;
- een Zealot verslaan moet je niet gehaast doen. Ontwijk projectielen, zorg dat je enkel op hem gefocust bent door hem te selecteren als focuspunt;
- schiet zo nu en dan op hun weke delen met een boog;
- ontwijk, ontwijk en nog eens ontwijk! Zorg dat je de Brush with Death skill hebt (stealth skill). Deze ability zorgt ervoor dat de tijd in een één-op-één gevecht, bij het ontwijken van een krachtige stoot (rune ability aanval) van een zealot, langzamer gaat waardoor je de zealot klappen kunt toebedelen
- indien je klappen toebedeelt, doe dat maar hoogstens twee à drie keer; de Zealot zal zich snel herpakken, dus indien je veilig wilt spelen kan je de aanval ontwijken, een paar klappen geven, en weer ontwijken
waarom projectielen ontwijken als je ze kan teruggooien? 
Moet enkel nog snotinghamscire nog doen en da is alles geplegd. verhaal lijkt wat stilgevallen, Sigurd zegt niet veel
Moet enkel nog snotinghamscire nog doen en da is alles geplegd. verhaal lijkt wat stilgevallen, Sigurd zegt niet veel
[ Voor 50% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-12-2020 13:21 ]
Daar heb je wel die skill voor nodigAntiChrist7 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:19:
waarom projectielen ontwijken als je ze kan teruggooien?
Ik vind de dual wield heavy weapons wel echt top, sinds ik die heb en een dubbele speer gebruik, heb ik geen enkele problemen meer met de Zealots van rond mijn level. Heerlijk die skill.
Latin capital letter y with diaeresis
@AntiChrist7 de Anomaly daar is echt heel gaar, ben nu nog aan het struggelen met de cairn bij Hamptunscire...
Overigens gebruik ik nu 2 daggers dual wield, als je op R1 blijft tappen gaat 1. je tegenstander snel health verliezen en 2. je stamina/adrenaline omhoog zodat je daarna lekker weer abilities kan spammen. Zo heb ik een aantal legendary animals makkelijk verslagen.
Overigens gebruik ik nu 2 daggers dual wield, als je op R1 blijft tappen gaat 1. je tegenstander snel health verliezen en 2. je stamina/adrenaline omhoog zodat je daarna lekker weer abilities kan spammen. Zo heb ik een aantal legendary animals makkelijk verslagen.
[ Voor 54% gewijzigd door JDFS op 15-12-2020 13:43 ]
Ohja, was Hamptunscire vergeten, omdt ik net Wincestre had gedaan. Dus heb nog 2 gebieden te doen. maar denk dat ik eerst eens op gear hunt ga , loop al te lang met hetzelfde rondJDFS schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:42:
@AntiChrist7 de Anomaly daar is echt heel gaar, ben nu nog aan het struggelen met de cairn bij Hamptunscire...
Ik hoop dat deze Title Update ook de bugs met opals oplost: in Snotinghamscire zag ik een opal die zweefde op een paar stenen in de lucht en daar kom je dus nooit bij. Ik dacht dat het wellicht onderdeel was van de Anomaly maar die is kilometers verderop.
Ook in Grantebridgescire is er een bug met een opal die ligt op een plankje, maar je kunt die opal niet oppakken. Als ik nou niet voor een 10tje de map had gekocht met alle locaties van opals/wealth/mysteries/artifacts kwam mijn OCD niet om de hoek kijken

Verwijderd
spoiler:
Wat een kutgevoel om zonder je gear naar Vinland te reizen en opnieuw te moeten starten met een knuppel.
Daar had ik even geen zin in, die doe ik later wel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 15:33 ]
misschien dit even in spoiler tags zetten? ik had dit niet willen weten tbh..Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:16:
spoiler:Wat een kutgevoel om zonder je gear naar Vinland te reizen en opnieuw te moeten starten met een knuppel.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Verwijderd
Done.Melantrix schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:48:
[...]
misschien dit even in spoiler tags zetten? ik had dit niet willen weten tbh..
Overigens heb ik deze toevallig ontdekt op de ubi website, nu weet ik tenminste dat ik zelfs nog niet in de helft zit

Onder het detail luik wordt alles net weergegeven, ergens wel leuk om eens te lezen.
/f/image/sRU0bZbVBtIxjm0CKS538sp0.png?f=fotoalbum_large)
Haha ik heb het om die reden maar in 1x gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:16:
spoiler:Wat een kutgevoel om zonder je gear naar Vinland te reizen en opnieuw te moeten starten met een knuppel.
Want daar heb ik ook geen zin in.
Kwam er overigens op de helft pas achter dat je wapens kon kopen. Heb het meeste met mijn vuisten gedaan

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mijn Ps5 slurpt overigens net versie 1.0.10 binnen. Ben benieuwd of mijn asgard Bug daarin eindelijk opgelost is.
Edit: Werkt nu eindelijk! Dus Asgard is af te sluiten voor mij en velen nu.
Ook een leuke features. Force triggers in de Ps5 versie.
Edit: Werkt nu eindelijk! Dus Asgard is af te sluiten voor mij en velen nu.
[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 15-12-2020 18:47 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kan iemand bevestigen of die Dive of the Valkyrie nu echt niet meer werkt op deuren na de nieuwe update? Dan installeer ik hem voorlopig niet, geen zin om al die kleine 'puzzels' op te lossen voor de completionist trophy.
Heb de nieuwe update geïnstalleerd - gek genoeg lukte me het zojuist wel.tomvang schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:03:
Kan iemand bevestigen of die Dive of the Valkyrie nu echt niet meer werkt op deuren na de nieuwe update? Dan installeer ik hem voorlopig niet, geen zin om al die kleine 'puzzels' op te lossen voor de completionist trophy.
Iemand een oplossing voor de "hiring a viking" - missie? Je moet daarvoor bij Reda zijn maar je zit enkel een groen symbooltje boven zijn hoofd maar je kan geen interactie doen
Na update werkte interactie met Reda voor mij weer.Maditude schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:43:
Iemand een oplossing voor de "hiring a viking" - missie? Je moet daarvoor bij Reda zijn maar je zit enkel een groen symbooltje boven zijn hoofd maar je kan geen interactie doen
Ok bedankt voor de snelle reactie... Direct eens testen als ik sebiet thuis komRazorbite schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:41:
[...]
Na update werkte interactie met Reda voor mij weer.
bij mij werkte de interactie weer verderop in het verhaal. Er gebeurt iets in het dorp waarop Reda reageert en vanaf daar is alles weer beschikbaar. Ongeveer na de bevrijding van wessex in mijn geval.Razorbite schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:41:
[...]
Na update werkte interactie met Reda voor mij weer.
spoiler:
Je moet met die sukkel Dag vechten op een gegeven moment
Meer mensen die last hebben van dubbele stemmen in open gameplay? Dat heb ik opeens sinds de patch, daarvoor niet. In cutscenes is dit niet zo.
Zo verwarrend dit! Ik had geen patch notes gelezen, dus had hier geen idee van. Ik dacht al dat mijn bogen niet goed reageerden ofzo.Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:26:

Zit nu in Wincestre. PS5 heeft daar wel erg last van screen tearing. Game is ook echt te lang, gebieden voegen echt niets meer toe.
Schijnbaar zit er wel een veteinde aan de game, dus daar kijk ik naar uit...
Kun je na het einde nog overal naartoe, metname Asgard en Jotunheim?
Schijnbaar zit er wel een veteinde aan de game, dus daar kijk ik naar uit...
‘Helaas’ op Stadia altijd up to date - het lukt helaas niet meer. Exploding walls gelukkig nog wel en Adrenaline Rush voor de tattoos ook!tomvang schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:03:
Ja, na het einde van de story kun je gewoon nog verder. Er zijn twee mysteries in Jotunheim die je niet meer aan kan nadat je dat stuk voorbij bent, maar dat is het enige.-SaveMe- schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:35:
Er zijn daar ook twee wealth die missable zijn, is dat met de patch nog steeds zo?Oon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:01:
[...]
Ja, na het einde van de story kun je gewoon nog verder. Er zijn twee mysteries in Jotunheim die je niet meer aan kan nadat je dat stuk voorbij bent, maar dat is het enige.
Gisteren na Wincestre wel een mooi stuk
Daarna kreeg ik gelijk weer een modern day stuk, haalt me zo uit de game. Heb het nooit gevolgd en snap er dan ook niks van
spoiler:
met Sigurd in Norway. Blijkt dat dingen die je eerder hebt gedaan bepalen of hij mee terugkeert naar Engeland. Even opgezocht, ik heb bijna alles 'fout' gedaan en hij bleef dus achter. Is hier een trophy aan verbonden? Zou wel matig zijn, dan krijg je als je gewoon zelf speelt en andere keuzes maakt die trophy niet...
Daarna kreeg ik gelijk weer een modern day stuk, haalt me zo uit de game. Heb het nooit gevolgd en snap er dan ook niks van
spoiler:
Basim is ineens in present day en duikt de animus in...
Oh sorry het zijn twee wealth inderdaad, niet mysteryes. Voor zover ik weet zijn die nog niet opgelost-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:48:
[...]
Er zijn daar ook twee wealth die missable zijn, is dat met de patch nog steeds zo?
Ik ben er helaas ook alweer een tegen gekomen. Die ene waar er een bounty aan een boom hangt, daar zou na een paar seconden iemand op een paard met een persoon achterop aan moeten komen rijden. In de verte zie ik die wel, maar als hij dichterbij komt is de persoon achterop ineens weg. Er zit wel iemand vastgebonden onder de boom, die best wel eens de target kan zijn, maar daar kan ik verder niet mee interacten ofzo.-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:07:
@Oon Ok, thanks, ga ik daar op letten. Maar ik heb ook nog mysteries die bugged zijn, stuk of 7 zeker wel, dus ben bang dat ik die 100% niet kan halen ...
ZO heb ik er twee waar je iemand moet dood maken, maar die kun je niet targetten of raken

Ik vond de Jontheim en Asgard reward die je krijgt na verzamelen van de 30+30 stones wel erg matig
spoiler:
Had een vet wapen verwacht, niet een matige 5+5 skillpoints
mee eens, sowieso zijn veel awards niet zo interessant, zoals voor het jagen van grote dieren. Er is ook weinig aanleiding om van wapen te verwisseelen, ze zijn allemaal ongeveer even sterk. Het was beter geweest als je een set maar tot een bepaald niveau zou kunnen pgraden, en dan een andere set kon winnen die weer meer kan, dat is veel interessanter. Niet dat je alle sets kunt upgraden tot 3 rune tekens en 12 slots. Geen slimme deisgn keuze. Ik denk ook niet dat UBI veel wapens verkoopt met helix credits.Basekid schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:20:
Ik vond de Jontheim en Asgard reward die je krijgt na verzamelen van de 30+30 stones wel erg matig
spoiler:Had een vet wapen verwacht, niet een matige 5+5 skillpoints
Tenminste, voor mij is de lol in dit soort spellen character building, maar dat is hier nauwelijks van belang.
Het maakt ook weinig uit wat je met de skill tree doet, uiteindelijk heb je gewoon alle skills (ik denk dat je vrij gemakklijk 80% van de skill tree kunt halen).
Verder vermaak ik me prima, maar het is niet zo spannend.
Verwijderd
Even voor de zekerheid. Als je de PS4 versie koopt/hebt krijg je een gratis upgrade naar de PS5 versie. De PS5 versie voor de game is in diverse webshops duurder dan de PS4 versie. Dan kan je toch net zo goed de PS4 versie kopen en de patch voor de PS5 binnen halen? Of is de PS4->PS5 versie een geupscalede versie van de game? Er komen tegenwoordig 100 versies uit van games, dus ik zie de verschillen soms niet meer.
Zonder spoilers, hoe belangrijk is Asgard voor het verhaal? heb alleen de eerste missie (die battle op de lichtbrug) gedaan, nadien niet meer terug geweest.
Vraag ik mezelf ook af. Ik wil het liefst ook eigenlijk niet terugkerenAntiChrist7 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:01:
Zonder spoilers, hoe belangrijk is Asgard voor het verhaal? heb alleen de eerste missie (die battle op de lichtbrug) gedaan, nadien niet meer terug geweest.
Volgens mij is Asgard optioneel, maar ik heb hem nog niet uitgespeeld dus weet het niet zeker.
Het geeft, samen met de animus fragmenten, een belangrijk deel van het verhaal een extra dimensie en extra betekenis
Met het festival in de game ben ik de quest eens gaan doen. Maar is het gelijk al bugged?
Ik moet een brewery bouwen. Om een of andere reden staat het icoontje op de map links van Ravensthorpe, ik moet een flink stukje te paard even. Maar wanneer ik eenmaal op de bestemming ben........niks.
Ik moet een brewery bouwen. Om een of andere reden staat het icoontje op de map links van Ravensthorpe, ik moet een flink stukje te paard even. Maar wanneer ik eenmaal op de bestemming ben........niks.
Je kunt gewoon de PS4 versiie kopen, heb ik ook. Die download dan de PS5 versie, voor zover je daarvan kunt spreken. Is het zelfde als op een PS4 Pro, draait alleen op 60 fps (naja, afgezien van screen tearing) ....Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:51:
Even voor de zekerheid. Als je de PS4 versie koopt/hebt krijg je een gratis upgrade naar de PS5 versie. De PS5 versie voor de game is in diverse webshops duurder dan de PS4 versie. Dan kan je toch net zo goed de PS4 versie kopen en de patch voor de PS5 binnen halen? Of is de PS4->PS5 versie een geupscalede versie van de game? Er komen tegenwoordig 100 versies uit van games, dus ik zie de verschillen soms niet meer.
OK even iets waar ik niet uit kom en ik hoop dat iemand mij kan helpen: in Sciropescire, aan de rand van de map in het westen ligt Wesberie. Je hebt hier een missie met iemand en je moet wat huizen in de fik steken.
Iets verderop naar het zuiden ligt een chest vlak bij een waterval, hoog, dus ik verwacht dat je ergens erop moet springen maar ik heb geen flauw idee hoe ik erop kom - is dit iemand wel gelukt? Dit is letterlijk het enige ongeopende kistje wat ik nog heb op de map (op Hamptunscire na). Mijn OCD kan dat niet aan.
De locatie is hier ongeveer vlak waar de speler zich bevindt:
Iets verderop naar het zuiden ligt een chest vlak bij een waterval, hoog, dus ik verwacht dat je ergens erop moet springen maar ik heb geen flauw idee hoe ik erop kom - is dit iemand wel gelukt? Dit is letterlijk het enige ongeopende kistje wat ik nog heb op de map (op Hamptunscire na). Mijn OCD kan dat niet aan.
De locatie is hier ongeveer vlak waar de speler zich bevindt:

Ik ben dus klaar met de story, beetje bleeeh einde, of eigenlijk geen einde, of
Moet nu dus nog de buggende mysteries en wealth doen, en asgard en jotunheim. Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, maar ja, ben al zover....
Zijn er ook zealots in asgard?
spoiler:
?komt dat pas nadatje alle order leden hebt omgehaald
Moet nu dus nog de buggende mysteries en wealth doen, en asgard en jotunheim. Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, maar ja, ben al zover....
[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 17-12-2020 21:34 ]
Er is wel een stukje extra einde als je-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:22:
Ik ben dus klaar met de story, beetje bleeeh einde, of eigenlijk geen einde, ofspoiler:?komt dat pas nadatje alle order leden hebt omgehaald
spoiler:
voor het laatste grote gevecht, maar het viel wel een beetje tegen.alle order leden dood hebt
Alle Zealots zijn in de 'echte' wereld te vinden
Thanks! Ik mis 1 zealot, 3e rechtsboven, en die zie ik nergens op de map....Oon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:53:
[...]
Er is wel een stukje extra einde als jespoiler:voor het laatste grote gevecht, maar het viel wel een beetje tegen.alle order leden dood hebt
Alle Zealots zijn in de 'echte' wereld te vinden
-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:08:
[...]
Thanks! Ik mis 1 zealot, 3e rechtsboven, en die zie ik nergens op de map....
spoiler:
.Dat is Cola, hier een goeie guide voor waar je 'm ongeveer tegen kan komen
De meeste zealots kom je snel tegen als je in het goeie gebied gewoon een waypoint zet aan de andere kant van de region en je paard erheen laat autowalken
Was er net achter:)Oon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:11:
[...]
spoiler:.Dat is Cola, hier een goeie guide voor waar je 'm ongeveer tegen kan komen
De meeste zealots kom je snel tegen als je in het goeie gebied gewoon een waypoint zet aan de andere kant van de region en je paard erheen laat autowalken
Heb hem nu, hij zat in een ander gebied. Thanks 🙏
Zit nu te kijken welke trophies er zijn en welke ik mis.... alle gebieden in England mis ik vreemd genoeg...
Ik heb dus nu geen bekende order members meer... moet je dan echt 1 voor 1 al die clues afwerken?
Klinkt alsof je er niet veel zin in hebt. Er zijn ook guides waar je ze kunt vinden, zonder de clues te doen.-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:52:
Ik heb dus nu geen bekende order members meer... moet je dan echt 1 voor 1 al die clues afwerken?
Er zijn er een aantal waar Eivor een clue voor moet vinden, en een aantal die je gewoon op een specifieke plek kan vinden (wordt ook in een clue uitgelegd maar het is niet verplicht om die eerst te vinden).-SaveMe- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:52:
Een guide volgen zoals @Martinspire aangeeft is een goede optie als je geen zin hebt om zelf de puntjes te verbinden, maar erg lastig is het allemaal ook niet. De laatste clue geeft aan waar je ongeveer moet zijn voor de volgende, met een uurtje heb je ze allemaal wel gehad.
Wat doet die quiver upgrade nu feitelijk? Ik heb deze 3x geupgrade, dus 4 witte vierkantjes, maar kan nog steeds slechts 12 pijlen schieten met de hunter bow, en 5 pijlen met de predator bow. Is dit bij mij een bug of..?
/edit
Ik lees nu dat er nog iemand exact hetzelfde probleem heeft na de laatste patch, hij heeft zijn savegame van 4 uur terug geladen en daar heeft hij wel 30 pijlen: https://gamefaqs.gamespot...s-creed-valhalla/79177955
Lijkt op een zeldzame bug waar ik ook last van heb, maar ik wil echt niet uren terug laden (bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost, aangezien ik pas kort geleden de quiver heb kunnen upgraden naar 4 blokjes). Iemand anders hier last van, of een suggestie om het op te lossen?
/edit 2
Ziet er naar uit dat veel meer mensen er last van hebben: https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all
Hopelijk wordt het snel gefixed.
/edit
Ik lees nu dat er nog iemand exact hetzelfde probleem heeft na de laatste patch, hij heeft zijn savegame van 4 uur terug geladen en daar heeft hij wel 30 pijlen: https://gamefaqs.gamespot...s-creed-valhalla/79177955
Lijkt op een zeldzame bug waar ik ook last van heb, maar ik wil echt niet uren terug laden (bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost, aangezien ik pas kort geleden de quiver heb kunnen upgraden naar 4 blokjes). Iemand anders hier last van, of een suggestie om het op te lossen?
/edit 2
Ziet er naar uit dat veel meer mensen er last van hebben: https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all
Hopelijk wordt het snel gefixed.
[ Voor 70% gewijzigd door Hi-Sintar op 18-12-2020 00:47 ]
@Hi-Sintar ligt aan je type boog, de predator bow heeft maximaal 15 arrows , hunter 30 geloof ik...
Heb de order allemaal nu, was wel grappig, ging met een guide aan de slag en toen ik de derde vermoordde, kreeg ik ineens een hele rits defeated meldingen. Blijkbaar had ik er al heel omgelegd zonder dat ik hun identiteit wist
Alleen the father bleef over. Wel een enorme anti climax...
Goed, op naar het godenrijk!
Heb de order allemaal nu, was wel grappig, ging met een guide aan de slag en toen ik de derde vermoordde, kreeg ik ineens een hele rits defeated meldingen. Blijkbaar had ik er al heel omgelegd zonder dat ik hun identiteit wist
Alleen the father bleef over. Wel een enorme anti climax...
Goed, op naar het godenrijk!
Ik heb ook wat bugged trophies; Thor’s helmet is niet unlocked, beat all orlog players ook niet, dus plat wordt het zeker niet....
Pff, ik las eerder dat er iemand anders ook last had van rare waypoints bij de Yule event quests, maar nu heb ik er ook een paar. Moet met een kratje bier naar een boot toe maar de waypoint staat ergens midden op de map, maar dan diep onder de grond. Op diezelfde plek staan ook een aantal andere waypoints van hetzelfde event.
Hopen dat ze dit snel oplossen
Had ik eerst ook, maar als je vanaf de plek waar je het bier vond naar de dichtstbijzijnde kust gaat (stukje naar het zuiden geloof ik) staat daar ineens je waypoint als je er vlak in de buurt bent.Oon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 04:40:
Pff, ik las eerder dat er iemand anders ook last had van rare waypoints bij de Yule event quests, maar nu heb ik er ook een paar. Moet met een kratje bier naar een boot toe maar de waypoint staat ergens midden op de map, maar dan diep onder de grond. Op diezelfde plek staan ook een aantal andere waypoints van hetzelfde event.
Andere missie waarbij je iemand terug naar huis moet brengen na het jagen lukt bij mij voor geen meter, die gast blijft zelf steeds de verkeerde kant op lopen...
Beetje jammer dit. Fixen ze eerst de boel met wat patches, brengen ze zoiets uit wat allemaal maar beroerd werkt...
Ja die met dat jagen is de workaround volgens deze post ook gewoon het herladen van een eerdere save, oftewel je save terugrollen want er is niet eens een workaround. Lekker dit.EcoR schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:19:
[...]
Had ik eerst ook, maar als je vanaf de plek waar je het bier vond naar de dichtstbijzijnde kust gaat (stukje naar het zuiden geloof ik) staat daar ineens je waypoint als je er vlak in de buurt bent.
Andere missie waarbij je iemand terug naar huis moet brengen na het jagen lukt bij mij voor geen meter, die gast blijft zelf steeds de verkeerde kant op lopen...
Beetje jammer dit. Fixen ze eerst de boel met wat patches, brengen ze zoiets uit wat allemaal maar beroerd werkt...
Maar in die post staat ook waar je precies heen moet om je bier af te geven, dus dat ga ik straks eens proberen
Bier even op een bootje zetten bij het kamp waar je het gevonden hebt. Als je dan richting het ver weg gelegen waypoint vaart kom je al heel snel het figuur tegen (staat aan de waterkant) aan wie je het bier moet afgeven. Waypoint verspringt op dat moment ook.
Die Yule quest met die koeien is bij mij ook bugged, en de workaround die Ubisoft zelf aandraagt werkt niet. Bertham rent gewoon ineens weg, en als ik terug naar Ravensthorpe ga dan gebeurt er niks.
Iemand dit al opgelost?
Iemand dit al opgelost?
Die quest ging ook niet helemaal lekker voor mij. Bertham was er wel toen ik begon met het doden van de koeien, maar opeens was hij weg. Nadat ik de laatste koe om het leven had gebracht, startte er een cutscene waarin hij dus de koe had omgelegd, gingen we terug naar Ravensthorpe en was het allemaal oké.Oon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:56:
Die Yule quest met die koeien is bij mij ook bugged, en de workaround die Ubisoft zelf aandraagt werkt niet. Bertham rent gewoon ineens weg, en als ik terug naar Ravensthorpe ga dan gebeurt er niks.
Iemand dit al opgelost?
De brawl werkt niet deftig bij mij. Toen ik in ronde 7 tegen Goliath ofzo moest vechten hing ie de helft van de tijd in de lucht...
Ga het laten tot er een hotfix is
Er lijkt in het midden van die arena een rare hitbox te zitten, waar Eivor zelf ook vast op kan komen zitten. Je kan dan wel gewoon alles nog (ook dashen/rollen en je abilities gebruiken) maar je positie wordt gelockt tot je tegenstander je eraf haalt (wat alleen in ronde 7 en later kan)AntiChrist7 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:45:
De brawl werkt niet deftig bij mij. Toen ik in ronde 7 tegen Goliath ofzo moest vechten hing ie de helft van de tijd in de lucht...
Erg jammer dat het allemaal zo buggy is, hadden ze beter gewoon een zomer event van kunnen maken ofzo
Asgard (deel 1?) afgerond en dan Jotunheim. Pffft, niet doorheen te komen en weer zo'n bizarre hoeveelheid collectables? Zonder dat het ook maar weinig zinnig voelt, net als meer van die gare mysteries.
Ik stop hier, game heeft zich al veel te lang uitgerekt. Al met al voor mij toch wel de minste AC ... Skill tree was ook echt zinloos, op het eind heb je alles en bijna alle combat is warrior georienteerd ...
Hopelijk nemen ze weer een jaar rust en komen ze met een verbeterde versie en met weer meer aandacht op assassins en niet zo op all out combat zoals in dit deel ...
Ik stop hier, game heeft zich al veel te lang uitgerekt. Al met al voor mij toch wel de minste AC ... Skill tree was ook echt zinloos, op het eind heb je alles en bijna alle combat is warrior georienteerd ...
Hopelijk nemen ze weer een jaar rust en komen ze met een verbeterde versie en met weer meer aandacht op assassins en niet zo op all out combat zoals in dit deel ...
De collectibles in Asgard en Jotunheim zijn te verwaarlozen, als je al die steentjes verzamelt krijg je twee skillpoints-SaveMe- schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:46:
Asgard (deel 1?) afgerond en dan Jotunheim. Pffft, niet doorheen te komen en weer zo'n bizarre hoeveelheid collectables? Zonder dat het ook maar weinig zinnig voelt, net als meer van die gare mysteries.
Ook waar ik ben gestopt. Heb er 25 uur in zitten en het is gewoon pure herhaling, alles voelt nutteloos en alles voelt alsof het opvulling van een lege wereld is. Hoewel ik de setting heel tof vind, ben ook ik gestopt. Ik kijk stiekem af en toe mee als mijn vrouw speelt-SaveMe- schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:46:
Precies. maar wel nodig voor 100%. Maar die kan ik vanwege bugs toch niet meer halen. En ik heb al 30 bear mastery points en 15 raven mastery points. En dat terwijl alles vanaf vrij vroeg in het begin overbodig voelt. Loop de hele game al in hetzelfde armor, meeste tijd met dezelfde axe, skillpoints voelen weinig meaningful.Oon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:30:
[...]
De collectibles in Asgard en Jotunheim zijn te verwaarlozen, als je al die steentjes verzamelt krijg je twee skillpoints
De volgende AC mag weer wat geconcentreerder worden, wat compacter. Vinland, Asgard en Jotunheim voegen wat mij betreft niks toe.
ik zit op 125 uur geloof ik. In England echt vrijwel alles gedaan, ook alle kleine kistjes, behalve in de laatste 2 gebieden en ik heb 1 cairn niet gedaan in England en. 4 bugges mysteries.Orangelights23 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:09:
[...]
Ook waar ik ben gestopt. Heb er 25 uur in zitten en het is gewoon pure herhaling, alles voelt nutteloos en alles voelt alsof het opvulling van een lege wereld is. Hoewel ik de setting heel tof vind, ben ook ik gestopt. Ik kijk stiekem af en toe mee als mijn vrouw speelt
Moet zeggen dat de game toch het leukst was als ik weer als een assasin aan het sluipen was. Maar het overgrote deel van de game is het een gewone combat game en zit er weinig sluipen, puzzelen, dungeons enzo in.
En ik was het sleuteltjes bij kisten zoeken en houten blokjes op deuren kapot schieten op het eind ook echt kots beu. En In Asgard/Jotunheim is het gewoon weer allemaal hetzelfde met een ander sausje ...
@-SaveMe- welke mysteries zijn bugged bij jou? Ik heb vandaag eindelijk de cairn in Hamptunscire gedaan en nu alles gedaan in Engeland. Paar Mysteries in tweede gedeelte Noorwegen te gaan en dan Completionist Trophy binnenslepen. Dan alleen nog alle fishes vangen, Mjolnir wielden en Overdesign II doen.
ben bijna aan het einde
Voorlopig geen bugs gehad met mysteries of missies (een keer bij reda), maar mis wel 2 mysteries in vinland...
spoiler:
basim is opgedaagd in het heden, nu nog de final battle in hamptunscire wss
Voorlopig geen bugs gehad met mysteries of missies (een keer bij reda), maar mis wel 2 mysteries in vinland...
Vandaag eventjes weer gespeeld, blijkt er een nieuw event met sneeuw te zijn. Natuurlijk ontzettend leuk om te zien dat ze iets met seizoenen doen, alleen toen ik in homestead kom was er geen gigantische FPS drop wat het bijna onspeelbaar maakte..
Heb nog 7 fights gewonnen in de ring, maar ben ermee gestopt vanwege de Framedrops. Wat een drama is dat met dit vallend sneeuw op de Xbox One X
Heb nog 7 fights gewonnen in de ring, maar ben ermee gestopt vanwege de Framedrops. Wat een drama is dat met dit vallend sneeuw op de Xbox One X

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Had nergens last van op de Xbox One qu framedrops. Enige dat mij gebeurde is dat ik per ongeluk buiten de ring terecht was gekomen en er niet meer terug in kon. Blijkbaar kan de tegenstander dan wel dingen gooien (maar ik niet). Gelukkig werd ik na een aantal seconde teruggespawned.G_Dragon schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:05:
Vandaag eventjes weer gespeeld, blijkt er een nieuw event met sneeuw te zijn. Natuurlijk ontzettend leuk om te zien dat ze iets met seizoenen doen, alleen toen ik in homestead kom was er geen gigantische FPS drop wat het bijna onspeelbaar maakte..
ik heb nu steeds freezes en crashed na de laatste update, en ook vaker dat eivor vast zit in een muur of trap. Voorheen 1.04 ik nergens last van... pfff
Ergens links op de map twee, waar je uiteindelijk iemand moet aanvallen/killen. In beide gevallen kan ik ze niet raken of wat dan ook ...JDFS schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:46:
@-SaveMe- welke mysteries zijn bugged bij jou? Ik heb vandaag eindelijk de cairn in Hamptunscire gedaan en nu alles gedaan in Engeland. Paar Mysteries in tweede gedeelte Noorwegen te gaan en dan Completionist Trophy binnenslepen. Dan alleen nog alle fishes vangen, Mjolnir wielden en Overdesign II doen.
Nu iedere keer als ik opstart ben ik 'dronken' 😆 en maar 12 pijlen inderdaad. Niks onoverkomelijks, maar toch
Voor diegene die tegen de quiver bug aanlopen (12 pijlen max ongeacht upgrade), vond ik onderstaande oplossing op reddit:
"Return to Vinland, shoot all your arrows uneqiup your bow and return to Ravensthorpe and buy all the arrow 😎 it worked for me"
Ik kan alleen (nog) niet naar Vinland, maar voor diegene die wel zo ver in het spel zijn is dit mogelijk de oplossing.
"Return to Vinland, shoot all your arrows uneqiup your bow and return to Ravensthorpe and buy all the arrow 😎 it worked for me"
Ik kan alleen (nog) niet naar Vinland, maar voor diegene die wel zo ver in het spel zijn is dit mogelijk de oplossing.
Ik kijk echt op tegen het vangen van alle vissen. De laatste Trophy nog - wellicht dat het in een paar uur te doen valt?