Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 18:14
Dus, ik heb zojuist een MS office Home & Student licentie gekocht bij DigitalLicense.nl voor 22 euro. Ik heb de reviews gecheckt en deze waren allemaal (zeer) positief, dus ik heb de gok genomen.

Na betaling krijg ik een mailtje met mijn productcode en een download link voor het MS office pakket.

De downloadlink gaat naar Google Drive en daar wordt een .exe bestandje aangeboden van 2mb. Best gek vind ik zelf.

Ik heb op de officiële Office site geprobeerd om mijn productkey te verzilveren, maar hier wordt de product key niet herkent als legitiem. Nu stond dit al wel bij een eerder gelezen review (volg de instructies, anders werkt het niet).

Na wat wikken en wegen heb ik het .exe bestandje geopend, maar mijn firewall adviseerde sterk om dit toch maar niet te doen. Als laatste zag ik op Tweakers geen recente reviews, wat vaak geen goed nieuws is...
...

Dus dan de vraag: Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met DigitalLicense.nl en mij kunnen vertellen of dit een legitiem bedrijf is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:24
22,- euro? Nee, dat zijn wss MSDN bulk licenties.
Kan je zoiets niet kopen via school/studie?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:01
'if it's too good to be true, it probably is'. Gelukkig is €22 is relatief goedkoop voor zo'n internetwijsheid.

Verder: wat @Bad Brains zegt. vroeger kon je, als je student was, via surfspot voor relatief weinig geld aan legale licenties komen. Weet niet of dat nog steeds zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:00

Pazo

Mroaw?

Je kan het .exe bestand in ieder geval even door https://www.virustotal.com/ heen trekken, om te checken of er wat in zit wat niet hoort.
Verder met @ hierboven.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:17

g0tanks

Moderator CSA
Dit valt in hetzelfde rijtje als de hele goedkope Windows licenties, waar al vele topics over zijn geopend en gesloten:

waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?
Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?
Windows 10 licenties voor 20 euro.
Goedkope windows 10 versies
Hoe kosjer zijn "goedkope" versies van Windows?

Lees ze maar eens door om te ontdekken waarom je het beter niet kan doen. Omdat er verder weinig discussiewaarde in dit topic zit, gaat er een slotje op. :)

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 29-04-2020 16:07 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 18:14
Pazo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:04:
Je kan het .exe bestand in ieder geval even door https://www.virustotal.com/ heen trekken, om te checken of er wat in zit wat niet hoort.
Verder met @ hierboven.
Thanks voor de tip, die kende ik nog niet. Ik krijg het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd1EUmYsKVm0_WdmHR0UfbVjd0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpxpgplW7u5Mm6KzqumeDXPJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het niet werkt via MS zelf en de installer van MS zelf: neem contact op / vraag geld terug. (En na alles afronden, vergeet niet de reviews. Die komen er alleen als men reviews doet :P )

Ik heb er geen ervaring mee ('if you pay peanuts, you get monkeys'), maar:
Yailen schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:59:
De downloadlink gaat naar Google Drive en daar wordt een .exe bestandje aangeboden van 2mb. Best gek vind ik zelf.

Ik heb op de officiële Office site geprobeerd om mijn productkey te verzilveren, maar hier wordt de product key niet herkent als legitiem. Nu stond dit al wel bij een eerder gelezen review (volg de instructies, anders werkt het niet).

Na wat wikken en wegen heb ik het .exe bestandje geopend, maar mijn firewall adviseerde sterk om dit toch maar niet te doen. Als laatste zag ik op Tweakers geen recente reviews, wat vaak geen goed nieuws is...
Vergeet niet even een goede malwarescan te doen, met ook een andere scanner dan je reguliere en bovenstaande. Edit: 4 vd 71 hoeft (!) geen slechte score te zijn. Maar behaves like a trojan (pwsbanker) is nooit goed om te horen..

Edit: en @g0tanks sloot iets te laat, na jouw post :P Open in P&B gerust een topic om de evt, malware te vinden. Al is mijn strategie bij verdenkingen: backup & format & install.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 29-04-2020 16:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.