wdbtje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Ik HODL zelf ook een aantal LTC sinds 2017 en heb een paar keer op het punt gestaan deze te verkopen. Sinds Charlie Lee zijn deel heeft verkocht is het enkel maar dieper en dieper gaan zakken. Als BTC en ETH zakt, zakt LTC steeds dieper en de stijging achteraf is om van te huilen.
Zelf ga ik hem nog wel even HODLen, je weet nooit wat er gebeurd als BTC naar een nieuwe ATH gaat

Klopt niet helemaal dat LTC alleen maar dieper en dieper is gezakt nadat CL zijn LTC heeft verkocht.
De hele markt zakte toen in, hij was juist 1 van de slimme die verstandig genoeg was om te verkopen nadat iets +/-1700% is gegaan op de top van de markt
Het is maar net hoe je het bekijkt, nee een LTC doet waarschijnlijk geen 50% plus meer als die huidige shitcoins, hij blijft redelijk stabiel waardoor je er goed mee kan traden (voor mij dan) en weinig/minder risico loopt.
Ik hoor al jaren dat LTC niks meer toevoegt, was ook zo met de laatste bull run maar hij staat nog altijd in de top 10 en +/- top 5 qua volume, al die dino coins blijven stabiel, Dash, XMR, BTC
Nu lees ik ook weer veel dat er nieuwe usecases munten zijn die de wereld gaan veroveren enz, dat gaat nu al een decennia zo 99% van die holders blijven achter als bagholders of raken alles kwijt omdat FOMO en emoties toeslaan en zal je ze hier ook niet meer zien, na 10 jaar zal dat ook niet meer veranderen. er zijn natuurlijk altijd uitzondering maar die zijn op 1 hand te tellen.
Crypto is om mee te traden niet om te holden, of als je hold pak dan af en toe wat winst eruit, met een aantal van die dino coins zit je imo wel redelijk veilig vergeleken met de rest als BTC nieuwe ATH neer zet.
Wil je meer risico lopen en kans op grotere winsten en ook verliezen dan moet je de nieuwe shitcoins pakken, wil je veiliger traden pak dan de dino coins.
ik pak zelf ook regelmatig de echte shitcoins, soms pakt het goed uit soms minder goed als ik het vergelijk met de dino coins, boer ik daar toch net iets beter mee, hangt ook een beetje af met je inleg waar je mee speelt, 100 euro LTC schiet een paar cent niet op maar met bijvoorbeeld 100k LTC is het weer een ander verhaal, het is voor elke trader anders.
Wat ik wel geleerd heb met crypto traden is pak op tijd je verlies.
Maar zo denk ik erover, en gelukkig denk iedereen er weer anders over zo houden we de crypto markt alive.