Een soort van ponzi scheme? De nieuwe instappers (laten) geloven dat het nog harder gaat stijgen en daardoor gewoon na dergelijke stijgingen alsnog instappen? LINK lijkt wel zo'n coin die simpelweg niet kan dalen.Ezekielll schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:59:
[...]
Link blijft lekker stijgen zoals nu gaat.. Reken op maar een stuk meer instappers
Wat is er gaande mensen, mn LINK en BAND ontploffen!
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Link's AwakeningGelukszoekr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:04:
Wat is er gaande mensen, mn LINK en BAND ontploffen!
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Winst pakken is meestal geen slecht idee. Winst pakken na een paar 100% run en 35% op 1 dag al helemaal niet. Ja, het kan verder stijgen, maar winst is winst en een retrace na 30 of 40% dagen is niet onwaarschijnlijk.deppenboks schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Ik ben uit LINK gegaan op 110000 sats....
Slecht idee?
Yeps.. Stijgt nog wel door... Maar winst is winst!!! Steek in btc en je Stack is vergroot:-)deppenboks schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Ik ben uit LINK gegaan op 110000 sats....
Slecht idee?
Heerlijk! Dikke drietand in z'n arieVerwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:33:
Heft Zeusss nog een sjort *burp* posisie??
Of kan ik inmiddels stoppen met drinken?
75% LINK en ANKR verkocht, zit vast nog wat ruimte in, maar dat kan ook omlaag zijn.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
VET gaat ook weer goed vanavond..
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Liq price stijgt gewoon mee met de koers dus ze blijven adden aan hun positie als het überhaupt al de short is van die zeus club. Weet iemand of ze short zitten daadwerkelijk?Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:33:
Heft Zeusss nog een sjort *burp* posisie??
Of kan ik inmiddels stoppen met drinken?
Het voelt een beetje geknutseld allemaal
[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 08-08-2020 22:23 ]
Link al een even uit de pf, wel een mooie run mee gepakt, heb er minder moeite mee dan eerst dat een verkochte coin verder moont. Nu meeliften op lend, spx, knc en kava. Gokpotje (Kai,ewt,bolt) op kucoin loopt ook lekker.
Zou eigenlijk nu winst moeten pakken..gaat te goed. Maar teveel pils in de balg. Komt morgen wel, maar dan hangt de vlag er vast weer anders bij
Zou eigenlijk nu winst moeten pakken..gaat te goed. Maar teveel pils in de balg. Komt morgen wel, maar dan hangt de vlag er vast weer anders bij
De tijd leert of het tij keert
DAAR KOMT IE DE MEGAAAAAAAAAAAAAAAA POMP!!!! AAAAAAAAAAA
lemme hear u scream behind the computer screen
lemme hear u scream behind the computer screen
[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 08-08-2020 23:07 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Zou wel een mooie mindfuck zijn toch, een short positie de hype laten zijn maar ondertussen een andere positie die veel groter is long zijn. Geen idee verder, is maar speculatie, heb de rit van 9 tot 11 dollar mee gedaan en geloof t allemaal wel. Als de hype over is lekker shorten, dan zit er genoeg pijn naar benedenBever! schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Liq price stijgt gewoon mee met de koers dus ze blijven adden aan hun positie als het überhaupt al de short is van die zeus club. Weet iemand of ze short zitten daadwerkelijk?
Het voelt een beetje geknutseld allemaal
5 tickets waarvan 1 gewonnen. Vriendin 3 tickets en niks gewonnen.yinx84 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:54:
[...]
Heb jij nog meegedaan aan de IEO? Ikzelf met 3 tickets waarvan ik er 1 gewonnen heb
Bitmax IEO was kansloos en binnen seconden uitverkocht.
Vrijwel alles gaat beter dan VET vanavond. Elke shitcoin gaat +20%.skai21 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:18:
VET gaat ook weer goed vanavond..
VET is een te grote shitcoin geworden door tweets enzo, in een bullrun gaat het minder sats opleveren dan de kleinere shitcoins.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Snap je zelf wel wat je zegt?Mooooody schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:16:
[...]
Vrijwel alles gaat beter dan VET vanavond. Elke shitcoin gaat +20%.
VET is een te grote shitcoin geworden door tweets enzo, in een bullrun gaat het minder sats opleveren dan de kleinere shitcoins.
Uit de top30 zijn er maar 3 vergelijkbaar of hoger over de afgelopen 24u, dus je bent weer redelijk onzin aan het verkondigenMooooody schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:16:
[...]
Vrijwel alles gaat beter dan VET vanavond. Elke shitcoin gaat +20%.
LINK gaat weer vrolijk verder en XTZ doet nu ook mee. Je zou toch denken dat het wel een keer over is.
Wanneer gaat LTC weer eens los...:s of is die te licht geworden om weer op te stijgen?
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Ik heb de trade van mijn leven te pakken.

217 BCHABC futures aan onder de 30 USD per stuk
Mocht BCH op ABC blijven runnen en de IPF komt er dan krijg ik daar dus gewoon 217 BCH voor. Aan huidige prijzen is dat 66K USD maar ik ga ervanuit dat de BTC prijs dit jaar nog de 14K haalt en dat BCH dan ook mee stijgt. Stel je voor 217 BCH aan 500 USD gekocht op onder de 30/
Ik heb de eerste future op 23 gekocht. Prijs zit al op 40 momenteel.
Toen in mijn trades deed was er nog maar 200 verhandelt,nu al meer dan 1400!!!

Mocht BCH op ABC blijven runnen en de IPF komt er dan krijg ik daar dus gewoon 217 BCH voor. Aan huidige prijzen is dat 66K USD maar ik ga ervanuit dat de BTC prijs dit jaar nog de 14K haalt en dat BCH dan ook mee stijgt. Stel je voor 217 BCH aan 500 USD gekocht op onder de 30/

[ Voor 82% gewijzigd door Kain_niaK op 09-08-2020 12:12 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Echt weer typisch weekend dat de koers omlaag lijkt te gaan.
12uurtjes wachten
12uurtjes wachten
[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 09-08-2020 12:19 ]
Vul die GAP maar graag onder de 10K
Prepare for the next ATH
Ach zo erg is het toch niet? Gewoon lekker wat ritjes meepakken op andere coins.A87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:17:
Echt weer typisch weekend dat de koers omlaag lijkt te gaan.
12uurtjes wachten
ik blijf bij BTCAzer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Ach zo erg is het toch niet? Gewoon lekker wat ritjes meepakken op andere coins.
Als je hier en daar wat klein geld in muntjes stop die onder de 10 cent verhandelt worden en die vervolgens een paar jaar lang bij houdt, met wat geluk doet er eentje 10x or 100x.
BAND en LINK gaan maar door, prijs is nu zelfs gelijk getrokken. Alsof ze het er om doen 
Link schept een band?
Link schept een band?
[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 09-08-2020 13:06 ]
Ik geloof alleen in ARK, heb er een paarKain_niaK schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Als je hier en daar wat klein geld in muntjes stop die onder de 10 cent verhandelt worden en die vervolgens een paar jaar lang bij houdt, met wat geluk doet er eentje 10x or 100x.
[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 09-08-2020 13:24 ]
Wow gefeliciteerd man, geweldig mazzelKain_niaK schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:03:
Ik heb de trade van mijn leven te pakken.
[Afbeelding]
Mocht BCH op ABC blijven runnen en de IPF komt er dan krijg ik daar dus gewoon 217 BCH voor. Aan huidige prijzen is dat 66K USD maar ik ga ervanuit dat de BTC prijs dit jaar nog de 14K haalt en dat BCH dan ook mee stijgt. Stel je voor 217 BCH aan 500 USD gekocht op onder de 30/![]()
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik had weer eens het slimme idee om op de laatste vakantiedag de dakkapel te gaan poetsen. Ga nu zowat dood man. Maargoed af en toe een break, nog mooi klaar in de vakantie. En wat zal dat bier straks lekker smaken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pi5FipBiV6pdo0SgQxeV6D3Z.jpg?f=user_large)
Buren weer allemaal pist off omdat zij nu ook min of meer gedwongen worden er wat aan te doen... Heerlijk.
Nog een uurtje en dan lekker het zwembad in.
Mocht crypto goed blijven gaan dan komt er een nieuwe dakkapel, 2x zo groot.
Maargoed dat zal wel een nieuw tosti ijzer worden uiteindelijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pi5FipBiV6pdo0SgQxeV6D3Z.jpg?f=user_large)
Buren weer allemaal pist off omdat zij nu ook min of meer gedwongen worden er wat aan te doen... Heerlijk.
Mocht crypto goed blijven gaan dan komt er een nieuwe dakkapel, 2x zo groot.
denk dat je te enthousiast bent[b]Jaapio in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11"Jaapio
heb mijn dakkapel vorige week gedaan btw de volgende keer maar weer uitbesteden ben niet zo van de hoogtes
Proost, hier Ziggo Sport op de camping ivm Max
Wat een mooie tijden leven we wat dat betreft in
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik zou gewoon de tuinslang erop zettenVerwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:05:Buren weer allemaal pist off omdat zij nu ook min of meer gedwongen worden er wat aan te doen... Heerlijk.![]()
De tiefus zooi wat warm echt niet normaal meer... tegen de limiet van ziek worden

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 09-08-2020 14:32 ]
Het lijkt hier wel december 2017 hier. Zo'n 60% up over de afgelopen 2 weken. Mijn goal komt steeds dichterbij. Twijfels of ik bijvoorbeeld BAND al moet stoppen te staken...
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Verwijderd
Aanstellerij. Ik heb vandaag al 2x mijn lichaamsgewicht uitgezweet en weer aangevuld met water.A87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:27:
De tiefus zooi wat warm echt niet normaal meer... tegen de limiet van ziek worden![]()
![]()
![]()
![]()
Nu lekker aftoppen met een ijs en ijskoud biertje. En dan vanuit het zwembad beetje dom turen naar mijn stralende glimmende dakkapelletje. Kan ik van genieten. Natuurlijk nog even tegen de buurman zeggen 'Glimt weer mooi he buur, behoud van je spul joh zo'n poetsbeurt. Is ook zo klaar.' Kijken of ik hem zo gek krijg dat ie ook nog het dak op gaat.
Ook goed voor het lichaam. Eem dat luie swit eruut.
Proost dus 😉🏕🍻Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Proost, hier Ziggo Sport op de camping ivm Max
Wat een mooie tijden leven we wat dat betreft in
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SK0xFFIBxRzvYgoQAtEk4ny2.jpg?f=user_large)
https://cointelegraph.com...tcoin-traders-arent-fazed
Over BTC:According to the Buffett Indicator, the global stock market has entered a “bubble territory,” says Welt market analyst Holger Zschaepitz on Aug. 9. The recent correlation between Bitcoin and stocks could mean BTC is also at risk of a pullback.
In the short-term, analysts generally expect an uptrend due to a temporary spike in shorts.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
ANKR sellorders op 98 en 99 sats staan. Weinig vertrouwen in Bitcoin, 50% naar fiat omgezet. Verder blijf ik all-in met de andere coins, maar wel voorzichtig.
Edit: net op tijd. Verder ook nagenoeg alles naar fiat omgezet. Blij met de winst, even aankijken welke plannen Bitcoin heeft.
Edit: net op tijd. Verder ook nagenoeg alles naar fiat omgezet. Blij met de winst, even aankijken welke plannen Bitcoin heeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 09-08-2020 16:12 ]
Heb je een aparte portefeuille voor trading?Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:04:
ANKR sellorders op 98 en 99 sats staan. Weinig vertrouwen in Bitcoin, 50% naar fiat omgezet. Verder blijf ik all-in met de andere coins, maar wel voorzichtig.
En hou je ook wat coins aan voor LT?
Ik heb wat ETH specifieke zaken in een ETH wallet staan zoals DMG en AMPL. Verder de funds verspreid over meerdere exchanges. 1 ervan de actieve pot en de rest wat passiever. Handelen doe ik met de eerste pot en als de pleuris uitbreekt verkoop ik ook op de andere exchanges. Op ADA na heb ik niets voor de lange termijn, ik leef bij de dag. Kleinere bedragen zet ik ook nooit om naar fiat, die hodl ik. Bijv. DOT staat op Huobi, daar weiger in de app van te installeren dus laat ik lekker staan.lighting_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:45:
[...]
Heb je een aparte portefeuille voor trading?
En hou je ook wat coins aan voor LT?
Werkt voor mij prima zo
Dat is duidelijk.Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:57:
[...]
Ik heb wat ETH specifieke zaken in een ETH wallet staan zoals DMG en AMPL. Verder de funds verspreid over meerdere exchanges. 1 ervan de actieve pot en de rest wat passiever. Handelen doe ik met de eerste pot en als de pleuris uitbreekt verkoop ik ook op de andere exchanges. Op ADA na heb ik niets voor de lange termijn, ik leef bij de dag. Kleinere bedragen zet ik ook nooit om naar fiat, die hodl ik. Bijv. DOT staat op Huobi, daar weiger in de app van te installeren dus laat ik lekker staan.
Werkt voor mij prima zo
Ik heb alleen btc op wallet. Ga voor LT.
Traden is niks voor mij. Ieder zijn ding.
Ik heb de 1k -> 20k -> 3k -> 14k -> 3k -> 12k meegemaakt. Jij misschien nog wel meer, maar ik zou het niet kunnen verkroppen om na zo'n stijging weer zo'n daling comfortabel uit te zitten. Uiteraard koop ik niet exact op de bodem in om daarna exact op de top te verkopen, maar blijven zitten is niets voor mij.lighting_ schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:07:
[...]
Dat is duidelijk.
Ik heb alleen btc op wallet. Ga voor LT.
Traden is niks voor mij. Ieder zijn ding.
En ik room tussendoor af naar mijn bankrekening om daarmee bijv. Tesla aandelen te kopen, hypotheek af te lossen, etc. Dus als Bitcoin ooit enorm daalt heb ik aan prima risicomanagement gedaan. Natuurlijk had ik dan tijdens de volgende bullrun meer kunnen verdienen, maar zolang er geen garantie is dat die komt is dat alleen maar "wat als" gedoe.
We gaan het wel zien
Volgens mij zitten we al redelijk in een bullrun (altcoins dan) of niet ?Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:21:
[...]
Ik heb de 1k -> 20k -> 3k -> 14k -> 3k -> 12k meegemaakt. Jij misschien nog wel meer, maar ik zou het niet kunnen verkroppen om na zo'n stijging weer zo'n daling comfortabel uit te zitten. Uiteraard koop ik niet exact op de bodem in om daarna exact op de top te verkopen, maar blijven zitten is niets voor mij.
En ik room tussendoor af naar mijn bankrekening om daarmee bijv. Tesla aandelen te kopen, hypotheek af te lossen, etc. Dus als Bitcoin ooit enorm daalt heb ik aan prima risicomanagement gedaan. Natuurlijk had ik dan tijdens de volgende bullrun meer kunnen verdienen, maar zolang er geen garantie is dat die komt is dat alleen maar "wat als" gedoe.
We gaan het wel zien
Snap je compleet hoor.Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:21:
[...]
Ik heb de 1k -> 20k -> 3k -> 14k -> 3k -> 12k meegemaakt. Jij misschien nog wel meer, maar ik zou het niet kunnen verkroppen om na zo'n stijging weer zo'n daling comfortabel uit te zitten. Uiteraard koop ik niet exact op de bodem in om daarna exact op de top te verkopen, maar blijven zitten is niets voor mij.
We gaan het wel zien
Ieder doet waar hij zich prettig bij voelt.
Zolang zit ik er nog niet in. Maar op LT kunnen de stijgingen nog behoorlijk zijn.
Uiteindelijk willen we beide hetzelfde.
Voornamelijk de DeFi coins wel ja. De overige laten gemiddeld een mooie stijging na een grote daling zien, maar nog geen parabolische run.Machlah schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:30:
[...]
Volgens mij zitten we al redelijk in een bullrun (altcoins dan) of niet ?
Waarom ? die app werkt echt top is misschien wel de beste app die er is, voor mij dan.Taro schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:57:
[...]
Bijv. DOT staat op Huobi, daar weiger in de app van te installeren dus laat ik lekker staan.
De zondag dip was weer overduidelijk, toch slechts 2% omlaag. wat daar steeds de logica van is
[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 09-08-2020 19:54 ]
Ter bescherming van mijzelf op vakantieSlux schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:29:
[...]
Waarom ? die app werkt echt top is misschien wel de beste app die er is, voor mij dan.
Ik heb alvast ook mijn winst uit Comp en Ankr gehaald. Even kijken wat het gaat doen, maar winst is winst!
Zero.
Tss....een vakantie zonder traden is geen vakantie en holden is voor de weak ones,
Geniet ervan
Iemand enig idee of iets als LINKDOWN/USDT ook negatief kan ?
Het is nu gezakt van 15 dollar naar 1.50. Daar kan natuurlijk nog wel 90% vanaf als LINK doorzet, maar als het niet negatief kan lijkt het mij toch wel erg interessant. Stel je koop er 500 op 1 dollar. In het ergste geval ga je naar een paar tientjes. In het beste geval pak je 10x. Dus 500 dollar verliezen of van 500 naar 5000 gaan.
Edit: Met negatief bedoel ik omdat het een hefboom token is het je meer geld kan kosten waarbij je geld kan verliezen als het nog lager gaat. Negatief en geld toekrijgen om er in te stappen zou kunnen betekenen dat je geld op je account zou verliezen als het verder negatief zou gaan ook al krijg je geld als je koopt. Nou denk ik dat het niet negatief kan want hoewel de coin 3x zo hard beweegt lijkt het verder een normale token te zijn zonder echte hefboom. Indien niet negatief en LINK blijft stijgen en stijgen waardoor dit ding naar centen gaat, da's dan toch vrijwel een garantie op heel veel geld als de boel uiteindelijk weer omlaag gaat ?
Het is nu gezakt van 15 dollar naar 1.50. Daar kan natuurlijk nog wel 90% vanaf als LINK doorzet, maar als het niet negatief kan lijkt het mij toch wel erg interessant. Stel je koop er 500 op 1 dollar. In het ergste geval ga je naar een paar tientjes. In het beste geval pak je 10x. Dus 500 dollar verliezen of van 500 naar 5000 gaan.
Edit: Met negatief bedoel ik omdat het een hefboom token is het je meer geld kan kosten waarbij je geld kan verliezen als het nog lager gaat. Negatief en geld toekrijgen om er in te stappen zou kunnen betekenen dat je geld op je account zou verliezen als het verder negatief zou gaan ook al krijg je geld als je koopt. Nou denk ik dat het niet negatief kan want hoewel de coin 3x zo hard beweegt lijkt het verder een normale token te zijn zonder echte hefboom. Indien niet negatief en LINK blijft stijgen en stijgen waardoor dit ding naar centen gaat, da's dan toch vrijwel een garantie op heel veel geld als de boel uiteindelijk weer omlaag gaat ?
[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2020 22:24 ]
Ik ga bijna in mezelf geloven dat ik het traden eindelijk in de vingers heb... (wat een verkoopsignaal is).
De laatste LINK en XTZ run heb ik gemist, die waren al uit de pf. Maar alles waar ik geld in duw gaat binnen 3 dagen flink omhoog, nu Tomo en SXP en eerder deze week Lend/Kava/Kai/VIDT. Bijna op ATH in BTC, in € allang op ATH. Alleen AMPL is tot nu toe een mispeer en NIM ook, maar dat zijn de kleinere zakjes met coins.
Nu langzaam aan de alts verkopen in stapjes voor BTC, de BTC lijkt in een puntje te bewegen, eerst maar eens afwachten welke kant dat op gaat (ik vermoed omhoog)
De laatste LINK en XTZ run heb ik gemist, die waren al uit de pf. Maar alles waar ik geld in duw gaat binnen 3 dagen flink omhoog, nu Tomo en SXP en eerder deze week Lend/Kava/Kai/VIDT. Bijna op ATH in BTC, in € allang op ATH. Alleen AMPL is tot nu toe een mispeer en NIM ook, maar dat zijn de kleinere zakjes met coins.
Nu langzaam aan de alts verkopen in stapjes voor BTC, de BTC lijkt in een puntje te bewegen, eerst maar eens afwachten welke kant dat op gaat (ik vermoed omhoog)
Iedereen is een goede trader in een stijgende marktraq schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:24:
Ik ga bijna in mezelf geloven dat ik het traden eindelijk in de vingers heb... (wat een verkoopsignaal is).
Wanneer vrijwel alles omhoog gaat en omhoog blijft gaan moet het wel gek gaan wil je geen geld verdienen. In een markt die enorme swings omhoog en omlaag maakt wordt het compleet anders. Genoeg mensen die in de run van BTC naar 20k enorme bedragen hebben verdient en alles net zo hard weer hebben verloren toen BTC de bearmarket in ging.
Heb je ampl begin augustus gekocht? Dan heb je inderdaad de hardate klap gehad. Echter denk ik dat de nieuwe cyclus van positieve rebases begonnen is en je er over een paar weken anders over denkt. Dus hou nog effe vol 😊raq schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:24:
:strip_exif()/f/image/ioiGQnIReAEtLsF0ozTe0uG6.jpg?f=fotoalbum_large)
Juist dat ja, en dat gaat wel een dingetje worden. Wanneer ga ik echt de inleg eruit halen en terugschrijven naar de bank? welke doelen ga ik stellen, zijn deze realistisch en ga ik me aan een plan houden? Of ga ik proberen de top herkennen en daar rondom verkopen, dat denk ik niet namelijk.PilatuS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Iedereen is een goede trader in een stijgende markt
Wanneer vrijwel alles omhoog gaat en omhoog blijft gaan moet het wel gek gaan wil je geen geld verdienen. In een markt die enorme swings omhoog en omlaag maakt wordt het compleet anders. Genoeg mensen die in de run van BTC naar 20k enorme bedragen hebben verdient en alles net zo hard weer hebben verloren toen BTC de bearmarket in ging.
Ik heb eigenlijk nog geen plan of idee.
Ergens eind juli gekocht met wat speelgeld, we gaan het zien, ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Een hoop hype en bla bla omheen met gouden bergen in het vooruitzicht. Staat nu wel een aadig % in de min en met de negatieve rebase wordt het natuurlijk steeds dieper rood.Kenny_026 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:35:
[...]
Heb je ampl begin augustus gekocht? Dan heb je inderdaad de hardate klap gehad. Echter denk ik dat de nieuwe cyclus van positieve rebases begonnen is en je er over een paar weken anders over denkt. Dus hou nog effe vol 😊
[Afbeelding]
Ik moet het maar zien, voor hetzelfde geld zitten ze komende week op binance en gaat het los. Of het gaat naar nul, eigenlijk ook wel goed voor me, dat maakt me weer wat waakzamer voor dit soort hypes.
Wel iets om over na te denkenraq schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Juist dat ja, en dat gaat wel een dingetje worden. Wanneer ga ik echt de inleg eruit halen en terugschrijven naar de bank? welke doelen ga ik stellen, zijn deze realistisch en ga ik me aan een plan houden? Of ga ik proberen de top herkennen en daar rondom verkopen, dat denk ik niet namelijk.
Iedereen is een genie in een bull markt tot dat de hier vaker genoemde Henk en Ingrids er in duiken, die verliezen als nog. Don’t be Henk
@PilatuS die tokens kunnen niet negatief lijkt me, wel nog een x aantal keer -90% in het slechtste geval, tot aan 1 sat (maar dit is gewoon boerenverstand). Zal er eens induiken
@PilatuS die tokens kunnen niet negatief lijkt me, wel nog een x aantal keer -90% in het slechtste geval, tot aan 1 sat (maar dit is gewoon boerenverstand). Zal er eens induiken
Juist in de dalende markt die IOTA heet heb ik redelijk wat van die munten bij kunnen scoren.. Sinds de stijgende lijn is ingezet kom ik nergens meer aan en blijf ik weer old school vasthouden..PilatuS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Iedereen is een goede trader in een stijgende markt
In de 2017 run natuurlijk wel flink kunnen scoren met IOTA en TRX als hoogtepunten
Vind dit nog het meest extreme verhaal wat ik ben tegengekomen. Van 3k naar miljoenen naar 0: https://www.reddit.com/r/...nd_one_every_trader_here/The_Goat schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:13:
Iedereen is een genie in een bull markt tot dat de hier vaker genoemde Henk en Ingrids er in duiken, die verliezen als nog. Don’t be Henk
Dat dacht ik dus ook, maar wil het zeker weten. Het is hefboom, maar het is het ook weer niet. De boel beweegt als een normale coin alleen harder. Dus zonder echte hefboom met de mogelijkheid tot liquidatie. Van 15 dollar naar 1.50 nu vind ik het risico al bijna waard als ie niet onder 0 kan. Doe maar 10x 90% er af tot 1 cent. Wanneer de boel uiteindelijk weer flink gaat dalen zal dit ding naar de maan gaan. Helemaal als ie naar centen gaat hebben we het over 100x makkelijk. Nou wacht ik het wel af indien we een echte bullrun gaan doen waarbij LINK nog een aantal keer over de kop kan gaan, maar voor de volgende bearmarket is die token goud waard als ie niet negatief kan. Stel je voor dat je er 5000 koopt op 10 cent@PilatuS die tokens kunnen niet negatief lijkt me, wel nog een x aantal keer -90% in het slechtste geval, tot aan 1 sat (maar dit is gewoon boerenverstand). Zal er eens induiken
Dan ben je verstandig bezig en meer aan het accumuleren dan aan het traden. Zie het reddit verhaaltje. Traders die enorme bedragen verdienen, helemaal met hefboom omdat alles maar omhoog gaat, dan traden in de run omlaag kan dodelijk zijn. Die kerel van Reddit heeft vrijwel alles fout gedaan in de run omlaag. Shorten in in de bounce omhoog. Long gaan op de top van de bounce. Herhalen en rekt.D-Ed schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:21:
[...]
Juist in de dalende markt die IOTA heet heb ik redelijk wat van die munten bij kunnen scoren.. Sinds de stijgende lijn is ingezet kom ik nergens meer aan en blijf ik weer old school vasthouden..
In de 2017 run natuurlijk wel flink kunnen scoren met IOTA en TRX als hoogtepunten
Begin 2018 had ik een helder moment en heb mijn inleg x 6 ongeveer eruit gehaald.. Ik raad je echt aan minimaal je inleg (plus hopelijk wat winst) eruit te trekken. Zit je toch met een beter gevoel de up (en Zeker!) de downswings te bekijkenraq schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Juist dat ja, en dat gaat wel een dingetje worden. Wanneer ga ik echt de inleg eruit halen en terugschrijven naar de bank? welke doelen ga ik stellen, zijn deze realistisch en ga ik me aan een plan houden? Of ga ik proberen de top herkennen en daar rondom verkopen, dat denk ik niet namelijk.
.
Sinds die tijd is mijn overige deel van het Pf flink gedaald maar heb dus extra tokens kunnen vergaren in de neergaande markt

Thx! Ach tja, gelukkig kwamen de meeste moves goed uit, zat wel eens een verkeerde trade tussen (FOMO blijft een bitch) maar al met al tevreden met hoe het verloopt. En géén stress vooral!PilatuS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:25:
[...]
Vind dit nog het meest extreme verhaal wat ik ben tegengekomen. Van 3k naar miljoenen naar 0: https://www.reddit.com/r/...nd_one_every_trader_here/
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar wil het zeker weten. Het is hefboom, maar het is het ook weer niet. De boel beweegt als een normale coin alleen harder. Dus zonder echte hefboom met de mogelijkheid tot liquidatie. Van 15 dollar naar 1.50 nu vind ik het risico al bijna waard als ie niet onder 0 kan. Doe maar 10x 90% er af tot 1 cent. Wanneer de boel uiteindelijk weer flink gaat dalen zal dit ding naar de maan gaan. Helemaal als ie naar centen gaat hebben we het over 100x makkelijk. Nou wacht ik het wel af indien we een echte bullrun gaan doen waarbij LINK nog een aantal keer over de kop kan gaan, maar voor de volgende bearmarket is die token goud waard als ie niet negartief kan. Stel je voor dat je er 5000 koopt op 10 cent
[...]
Dan ben je verstandig bezig en meer aan het accumuleren dan aan het traden. Zie het reddit verhaaltje. Traders die enorme bedragen verdienen, helemaal met hefboom omdat alles maar omhoog gaat, dan traden in de run omlaag kan dodelijk zijn. Die kerel van Reddit heeft vrijwel alles fout gedaan in de run omlaag. Shorten in in de bounce omhoog. Long gaan op de top van de bounce. Herhalen en rekt.
@raq Je gaat bijna nooit de top verkopen.
Even ter voorbeeld:
Iedereen die btc verkocht heeft op 20k heeft goed gegokt, en met geluk die top getimed, had net zo goed 1k hoger of 1k lager kunnen zijn
De top op bitstamp (hier even als voorbeeld) heeft pakweg 8 uur geduurd, en dan ben ik niet eens heel kinderachtig in de volatiliteit in die uren (+/- 3%), zonder duidelijke aanduiding voor een top TA wise (zie bv. RSI en volume)

Pak winst, wees blij en zoek weer iets nieuws... De top van een bullrun willen timen is voor gokkers
Even ter voorbeeld:
Iedereen die btc verkocht heeft op 20k heeft goed gegokt, en met geluk die top getimed, had net zo goed 1k hoger of 1k lager kunnen zijn
De top op bitstamp (hier even als voorbeeld) heeft pakweg 8 uur geduurd, en dan ben ik niet eens heel kinderachtig in de volatiliteit in die uren (+/- 3%), zonder duidelijke aanduiding voor een top TA wise (zie bv. RSI en volume)
Pak winst, wees blij en zoek weer iets nieuws... De top van een bullrun willen timen is voor gokkers
Schiet me ineens te binnen, nog niet zelf gecheckt: zat er in die tokens niet een soort reset per dag? Of was dat alleen bij ftx of was dat een andere token?PilatuS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:25:
[...]
Vind dit nog het meest extreme verhaal wat ik ben tegengekomen. Van 3k naar miljoenen naar 0: https://www.reddit.com/r/...nd_one_every_trader_here/
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar wil het zeker weten. Het is hefboom, maar het is het ook weer niet. De boel beweegt als een normale coin alleen harder. Dus zonder echte hefboom met de mogelijkheid tot liquidatie. Van 15 dollar naar 1.50 nu vind ik het risico al bijna waard als ie niet onder 0 kan. Doe maar 10x 90% er af tot 1 cent. Wanneer de boel uiteindelijk weer flink gaat dalen zal dit ding naar de maan gaan. Helemaal als ie naar centen gaat hebben we het over 100x makkelijk. Nou wacht ik het wel af indien we een echte bullrun gaan doen waarbij LINK nog een aantal keer over de kop kan gaan, maar voor de volgende bearmarket is die token goud waard als ie niet negatief kan. Stel je voor dat je er 5000 koopt op 10 cent
[...]
Dan ben je verstandig bezig en meer aan het accumuleren dan aan het traden. Zie het reddit verhaaltje. Traders die enorme bedragen verdienen, helemaal met hefboom omdat alles maar omhoog gaat, dan traden in de run omlaag kan dodelijk zijn. Die kerel van Reddit heeft vrijwel alles fout gedaan in de run omlaag. Shorten in in de bounce omhoog. Long gaan op de top van de bounce. Herhalen en rekt.
Niet op Binance. De chart gaat gewoon terug tot 16-07 toen dit token gelist werd.The_Goat schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:59:
[...]
Schiet me ineens te binnen, nog niet zelf gecheckt: zat er in die tokens niet een soort reset per dag? Of was dat alleen bij ftx of was dat een andere token?
Het enige andere risico naast negatieve bedragen zou nog een delist zijn. Dat hebben ze alleen eerder gedaan en toen zijn er toch mee terug gekomen. Indien geen delist en deze blijft netjes lopen dan kan dit een goudmijn zijn. Zie: https://www.binance.com/en/trade/LINKDOWN_USDT
Je gaat er voor t gemak wel even vanuit dat er nog een downtrend komt
(maar geef je geen ongelijk daarin)
Zou bv een mooie kleine hedge kunnen zijn
[ Voor 17% gewijzigd door The_Goat op 10-08-2020 00:07 ]
Ik zie LINK of welke andere alt dan ook alleen blijven stijgen indien het echt eens gebruikt gaat worden op grote schaal. Wanneer de vraag jaren lang groter is dan het aanbod en het niet voor 99% gebruikt wordt om winst te pakken moet het ergens weer omlaag gaan. Tot die tijd, en dat geldt hoe dan ook voor meer dan 90% van de coins zullen ze weer een bearmarket in gaan waarbij naar 0 prima mogelijk is.The_Goat schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:06:
Je gaat er voor t gemak wel even vanuit dat er nog een downtrend komt(maar geef je geen ongelijk daarin)
Ik gebruik LINK UP/DOWN nu soms voor scalps, maar hoe verder LINKDOWN gaat hoe interessanter het wordt om eens lang vast te houden. Ben benieuwd wat de prijs zou zijn indien LINK naar 50 dollar of hoger gaat. Mocht ie ooit naar 10 cent oid gaan gooi ik er een flink bedrag in, gaat het naar 0 of delist, jammer dan.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 10-08-2020 00:13 ]
Link up/down gebruiken in combinatie met perp funding kan ook nog wel eens interessant zijn. Zal er deze week eens in duiken
Edit: wel een aardige wijnproeverij in de benen vandaag, dus misschien is t niet perse zo makkelijk
Edit: wel een aardige wijnproeverij in de benen vandaag, dus misschien is t niet perse zo makkelijk
[ Voor 29% gewijzigd door The_Goat op 10-08-2020 00:17 ]
En kun je die tokens ook met margin traden en shorten?PilatuS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:03:
[...]
Niet op Binance. De chart gaat gewoon terug tot 16-07 toen dit token gelist werd.
Het enige andere risico naast negatieve bedragen zou nog een delist zijn. Dat hebben ze alleen eerder gedaan en toen zijn er toch mee terug gekomen. Indien geen delist en deze blijft netjes lopen dan kan dit een goudmijn zijn. Zie: https://www.binance.com/en/trade/LINKDOWN_USDT
Verrek je hebt helemaal gelijk man. Als LINK lekker blijft stijgen en LINKDOWN naar 20 cent of zo gaat. Yolo er 500 USD op en als het mis gaat raak je 500 kwijt als het goed gaat en chainlink crashed 80% dan doe je zo 5x of meer.PilatuS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:08:
Iemand enig idee of iets als LINKDOWN/USDT ook negatief kan ?
Doet me denken aan een verhaal uit The Big Short. Die twee jochies die gokte op onwaarschijnlijk rampen, dat die toch zouden gebeuren.
De lijn was. when they were wrong they were wrong small but when they were right they were right big.
Nee, dat kan niet. Ze vallen onder spot orders net zoals niet hefboom BTC/USDT of welke andere USDT coin dan ook. Er staat echter wel bij dat er hefboom op zit, maar als ik het zo zie beweegt de coin gewoon harder en meer niet. Als ik er zeg 1k USDT in gooi is dat ook gewoon 1k en meer niet. De funds ik die gebruik gaan ook via de spot account en niet de margin account. Via de spot account heb je ook niets wat betreft coins die je in de min kan staan of rente. Alleen de vraag: Kan het ding negatief blijft over. Ik denk ook van niet dus en dat 1 cent het minimale is, maar ergens lijkt het te goed om waar te zijn.Kain_niaK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 02:53:
[...]
En kun je die tokens ook met margin traden en shorten?
Da's het idee inderdaad en ik zoek naar addertjes onder het gras maar kan ze niet vinden op de negatieve koers na.Als LINK lekker blijft stijgen en LINKDOWN naar 20 cent of zo gaat. Yolo er 500 USD op en als het mis gaat raak je 500 kwijt als het goed gaat en chainlink crashed 80% dan doe je zo 5x of meer.
Het addertje zit hem waarschijnlijk inPilatuS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 03:08:
[...]
Nee, dat kan niet. Ze vallen onder spot orders net zoals niet hefboom BTC/USDT of welke andere USDT coin dan ook. Er staat echter wel bij dat er hefboom op zit, maar als ik het zo zie beweegt de coin gewoon harder en meer niet. Als ik er zeg 1k USDT in gooi is dat ook gewoon 1k en meer niet. De funds ik die gebruik gaan ook via de spot account en niet de margin account. Via de spot account heb je ook niets wat betreft coins die je in de min kan staat of rente. Alleen de vraag: Kan het ding negatief blijft over. Ik denk ook van niet dus en dat 1 cent het minimale is, maar ergens lijkt het te goed om waar te zijn.
[...]
Da's het idee inderaad en ik zoek naar addertjes onder het gras maar kan ze niet vinden op de negatieve koers na.
Je geeft Binance een hoop controle achter de schermen met een "geheim true target leverage level""Unlike conventional leveraged token, Binance Leveraged Tokens do not maintain a constant leverage. Instead, Binance Leveraged Tokens maintain a constant target leverage range between 1.5x and 3x. This would maximize profitability on upswings, and minimize losses to avoid liquidation.
The true target leverage level is constantly changing and hidden from outside observation. The target leverage of the rebalance is not shown to observers or algorithms and unpredictable to reduce the vulnerability of front-running tactics. At all times, the token info page will always show the “realized” target leverage post rebalancing event.
Real leverage ratio is the actual leverage ratio held by the algorithm. Real leverage ratio changes when the ratio of futures position (notional value) to fund size. "
Voor je het weet zit je tegen de exchange zelf te spelen.
Dat de hefboom iedere keer ietjes verschilt klopt inderdaad. Alleen zolang de hefboom niet onder 1x gaat komen kan je er nog steeds enorm aan verdienen. Helemaal wanneer de hefboom tussen de 1.5x en 3x blijft.Kain_niaK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 03:12:
[...]
Het addertje zit hem waarschijnlijk in
[...]
Je geeft Binance een hoop controle achter de schermen met een "geheim true target leverage level"
Voor je het weet zit je tegen de exchange zelf te spelen.
Stel de hefboom wordt negatief, dan heb je wel een probleem ja. LINK daalt 50% en je verdient maar 10%. Alleen tot nu toe bewegen die DOWN/USDT coins gewoon netjes in hefboom. Soms wat meer en soms wat minder, maar altijd met 1.5x of meer en meestal 2x of meer.
Ik ben er ook ingestapt op 2.18 met die gedachte.. er ligt veel meer potebtie naar boven dan naar onder, garanties heb je echter nooit natuurlijk. Vraag me wel af wat er met de token gebeurt als LINK de nieuwe eth zou worden en 100 usd per stuk zou doen. Interessant!PilatuS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 03:15:
[...]
Dat de hefboom iedere keer ietjes verschilt klopt inderdaad. Alleen zolang de hefboom niet onder 1x gaat komen kan je er nog steeds enorm aan verdienen. Helemaal wanneer de hefboom tussen de 1.5x en 3x blijft.
Stel de hefboom wordt negatief, dan heb je wel een probleem ja. LINK daalt 50% en je verdient maar 10%. Alleen tot nu toe bewegen die DOWN/USDT coins gewoon netjes in hefboom. Soms wat meer en soms wat minder, maar altijd met 1.5x of meer en meestal 2x of meer.
@Taro blijkt maar weer, niet in fiat gaan in een bull markt
Ik had beter in Ankr kunnen blijven zitten..bones schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:28:
Zo BTC lekker gegaan vannacht.

Zero.
gebeurd je wel vaker als je verkoop of niet? maar goed het had ook kunnen klappenPelox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:22:
[...]
Ik had beter in Ankr kunnen blijven zitten..
Had een mooie rit van dik 40% op 2 dagen, verkocht maar vannacht doet ie nog even 50%..bie100 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:37:
[...]
gebeurd je wel vaker als je verkoop of niet? maar goed het had ook kunnen klappen
Zero.
je heb winst zijn er genoeg die dat niet hebben is ook lekker tochPelox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:42:
[...]
Had een mooie rit van dik 40% op 2 dagen, verkocht maar vannacht doet ie nog even 50%..
Ik had ooit bitcoins gekocht en verkocht voor 2 euro de stuk. Blij zijn met wat je hebt en het gewoon nog meer laten worden. Vooral NIET GAAN TRADEN op dat gevoel.Pelox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:42:
[...]
Had een mooie rit van dik 40% op 2 dagen, verkocht maar vannacht doet ie nog even 50%..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Ik heb ooit btc verkocht voor 12k, nu hodl ik ze nog ff
We komen wat mij betreft op een beslissingsmoment...Als we de komende weken blijven doorstomen zitten we toch ontegensprekelijk in een bullmarket. Staan we de komende weken ineens weer aan een totale marketcap van +-200-250miljard dan was het weer een storm in een glas water. Spannende tijden!
Was dit gister ook van plan maar dacht; ach dit kan ook morgen nog.. Soms moet je een beetje mazzel hebben. Maar wat je zegt: winst is winstPelox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 02:08:
Nou winst is winst met comp en ankr.. Maar damn... weer te vroeg verkocht.
Zijn er nog meer van die pareltjes waar we eens even onze btc of eth kunnen vergroten
ankr gaat al lekker..
Neig zelf om toch wat BAND te halen, hype lijkt er nog niet af
ankr gaat al lekker..
Neig zelf om toch wat BAND te halen, hype lijkt er nog niet af
Ik ben gisteren op 100 sats weer in Ankr gestapt, staat nu op 133 sats, daardoor gelukkig meer BTC en fiat waarde in de pf dan toen ik gisteren naar fiat uitstaptePHPResource schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:23:
[...]
@Taro blijkt maar weer, niet in fiat gaan in een bull markt
Maar ik weet niet of dit een nieuwe bullrun is die tot een nieuwe ath leidt. Als je dat nu al weet moet je zeker blijven zitten, maar er kan maar zo wederom een rode candle verschijnen omdat dit het hoogste punt van deze run blijkt te zijn. Die eeuwige bear in mij moet ik misschien maar eens afschieten, al kan je het ook risicomanagement noemen
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 10-08-2020 09:16 ]
BTC is toch nooit 2 euro geweest?Liberteh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:45:
[...]
Ik had ooit bitcoins gekocht en verkocht voor 2 euro de stuk. Blij zijn met wat je hebt en het gewoon nog meer laten worden. Vooral NIET GAAN TRADEN op dat gevoel.
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Verwijderd
BTC is ooit centenwerk geweest.
Prices and value history
- Date USD : 1 BTC Notes
- July 2010 $0.008–$0.08 Price skyrocketed by 900% in five days.
- October 2010 $0.125 Price surpasses one bit.
- Feb 2011 – April 2011 $1.00 Bitcoin takes parity with US dollar.
- 8 June 2011 $31.00 Top of the first "bubble", followed by a price drop.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 09:43 ]
Minder zelfs. Er is iemand die in het verleden 10.000 btc heeft betaald voor 1 pizza.
Seriously? Nope, not a bit...
Verwijderd
2 pizza's he. Laten we niet overdrijvenXessive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:43:
[...]
Minder zelfs. Er is iemand die in het verleden 10.000 btc heeft betaald voor 1 pizza.
Ik was al blij dat ik onthouden heb dat hij pizza besteld had 😂😂😂Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
2 pizza's he. Laten we niet overdrijven
Seriously? Nope, not a bit...
Verwijderd
Alsnog een slordige 50.5 miljoen euro per pizza tegen huidige prijzen.Xessive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:04:
[...]
Ik was al blij dat ik onthouden heb dat hij pizza besteld had 😂😂😂
Maargoed, pizza is altijd +1. Je kunt bij pizza eigenlijk nooit spreken van een miskoop.
Tenzij 1 van de 2 pizza's een pizza hawaii was natuurlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!