Goede argumenten.Blik1984 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:34:
[...]
Waarom is Vechain schimmig, door de marketing strategie die ze 1 tot 2 jaar geleden hadden? Volgens mij is er een heleboel veranderd in de afgelopen 2 jaar bij Vechain en hebben in de tussentijd een super solide samenwerking met DNV-GL opgebouwd, en werken ze ook samen met PwC Singapore. Ook de partners zijn niet de kleinste bedrijfjes maar veelal miljarden-bedrijven. En of ze nou samenwerken met Amerikaans/Europese bedrijven of met name met Chinese bedrijven, maakt mij bijzonder weinig uit. Daarnaast is Vechain wellicht Chinees (ondanks dat ze gevestigd zijn in Singapore, maar niet in handen van de Chinese overheid of van Binance.
En om nou te gaan beweren dat de supply chain gaat draaien op Unibright is ook wel weer een beetje overdreven. De ondersteunende IT-organisatie van de 12 grootste bottelaars van Coca-Cola in Noord-Amerika, is een samenwerking aangegaan met Provide, die weer gebruik gaat maken van Blockchain. Dus ergens in de keten wordt de blockchain van Unibright gebruikt. Ik gebruik maar even dezelfde analogie die bij Vechain ook altijd wordt gebruikt om zaken te downplayen. Maak het niet groter dan het is, wees daar realistisch in
Ik zeg niet dat de supply chain gaat draaien op Unibright
In mijn geval is het deels gevoel, deels politiek dat mij wegdrijft van VeChain, om dezelfde reden waarom ik vrijwel niets doe met Chinese projecten. Wij weten met zijn allen te weinig om te kunnen voorspellen hoe het gaat lopen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een westers bedrijf haar supply chain management via een Chinees blockchainbedrijf laat lopen. Die zoeken het dichter bij huis om pilots te doen.
Dat gezegd kan VeChain wel veel gaan betekenen voor China natuurlijk, wat ook geen misselijke makt is
Binance is overigens weldegelijk een van de grote whales van VeChain (net als Coinbase een van de whales van Tezos is). Of dat van invloed is op het project is een tweede, maar het stelt mij niet gerust.
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 03-08-2020 21:48 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.