Dat gaat er niet komen en dat werkt ook niet, het is openbaar vervoer en geen trein naar Parijs waar reserveren noodzakelijk is. Alleen aangeven dat je van plan bent om die trein te nemen en dat je misschien kan zien hoeveel mensen dat ook van plan zijn zou een optie kunnen zijn om te kiezen welke trein of tijdstip je reist.RemcoDelft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:24:
[...]
Tot zover het "reis alleen als het echt moet". Temidden van een pandemie protesteren tegen een moord in een ander land lijkt me nou niet bepaald noodzakelijk. Misschien toch tijd voor een reserveringssysteem?
Ik ben vooral benieuwd naar de handhaving. Elke dag wordt het drukker en lijken mensen het OV als voorheen te gebruiken, dus geen noodzakelijke reizen etc. Ik ook hoor, maar ben er van afhankelijk
Zolang de controles in de trein niet terugkeren blijven sommige mensen niet in/uitchecken zolang het kan helaas. Dat tast ook de bereidbaarheid van de rest aan. Als mensen netjes een mondkapje dragen blijven andere mensen dat ook doen, als er geen actieve handhaving is nodig je mensen uit het systeem te testen of misbruiken. Zelfde als elke reis een schoon mondkapje, als je dat elke dag 1 euro kost ben je er snel klaar mee.
Maar ik denk dat zolang België of Duitsland de mondkapjes afschaffen wij ook snel zullen volgen