Het grote gratis bankentopic - deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 114.329 views

Onderwerpen

• iGrasmat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Matched: Knab
JeroenE schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:59:
[...]
Is dat niet alleen van toepassing als je ook "gespreid betalen" wil hebben? Ik weet daar niet genoeg van af eerlijk gezegd.

Bij KNAB Plus kan je ook een "gratis" credit card krijgen, maar dat kost 5 euro per maand.
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om de credit card van Knab Plus aan te vragen zolang je Knab Plus hebt, en vervolgens als je de credit card binnen hebt je pakket omzetten naar Knab Basis. Is het dan mogelijk om die credit card nog te gebruiken?

Ik kan op de site van Knab alleen vinden dat de credit card gratis is zolang je een rekening bij Knab hebt. In principe is Knab Basis dat ook, toch?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:34
kaasaanfiets schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Grappig, ik zit met mijn vriendin eigenlijk met hetzelfde probleem. Voorheen hadden we Bunq free en konden we ons prima redden. Zij kon ook bij de app en had inzicht in hoeveel er op de rekening stond. Daarmee betaalden we boodschappen en dingen als uit eten.

Omdat ik Bunq nu echt een achterlijke bank vindt (principe kwestie) heb ik Openbank geprobeerd maar dit vond ik niks. Totaal onoverzichtelijke en lelijke app.

Nu eigenlijk nog steeds aan het rondkijken naar iets:

beide inzicht saldo op je mobiel.
beide bij rekeningen kunnen
betalen via pas en eventueel mobiel
Ideal betalingen zijn niet echt heel belangrijk. Dat kunnen we altijd nog wel via onze eigen rekening doen.

Mijn vriendin zit bij ING en ik zelf bij Rabo, misschien is het wel handiger dat ik overstap naar ING en we een gezamenlijke rekening openen?
Richh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Dat klopt, maar voor de gezamenlijke rekening waar we ook boodschappen van doen, is een pasje en incasso's (voor ons) ook gewenst :)
Met de huidige cashback + 1e jaar korting zitten we in ieder geval weer een tijdje voor weinig.
webber87 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Ik lees vaak dat Knab een alternatief is, alleen geen IDEAL support. Ik zoek juist iets waarbij we wel 2 passen (op via mobiel) hebben en dat we beiden (mijn vriendin en ik) toegang hebben via de app in het saldo. Ideal doen we wel via onze eigen rekeningen. Is Revolut daarvoor de beste optie?
Ik schrik een beetje dat je op zoek bent naar een en/of rekening en vervolgens voor de duurste rekening (na Bunq) gaat. Ik was ook altijd van de gratis apps, maar na een N26 debacle (boete betalen omdat ik door een automatische incasso plotseling rood stond, terwijl ik free had en helemaal geen roodstand kan hebben, de incasso had dus nooit door mogen gaan), het bekende Bunq debacle en vervolgens Moneyou Go, gebruik ik Revolut/N26 alleen nog in het buitenland.

Bij ABN AMRO heb je voor €1.55/mnd je en/of rekening en 1 pas, wel elk eigen app op eigen telefoon. Meer heb je in principe niet nodig :)
Dus na je cashback voordeel eruit te hebben gehaald kan je weer overstappen.. daar was ik klaar mee dus ben ik direct voor ABN gegaan.

Bij ING is dat zelfs duurder. ING is dan wel weer voordeliger voor single accounts €1.35/mnd en dan kan je betalen met je (Android) telefoon zonder dat de financiele stroom langs een derde partij (Google of Apple) gaat.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-04 14:34
iGrasmat schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:54:
[...]

Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om de credit card van Knab Plus aan te vragen zolang je Knab Plus hebt, en vervolgens als je de credit card binnen hebt je pakket omzetten naar Knab Basis. Is het dan mogelijk om die credit card nog te gebruiken?

Ik kan op de site van Knab alleen vinden dat de credit card gratis is zolang je een rekening bij Knab hebt. In principe is Knab Basis dat ook, toch?
Yup, ik heb de Knab creditcard en gebruik Knab Basis. Sterker nog, volgens mij zou je het zelfs gewoon aanvragen terwijl je helemaal geen klant bent, want ICS handelt de aanvraag af. En ik gok dat zij geen gegevens uitwisselen met Knab, dus dat er geen check is op of je ook daadwerkelijk Knab-klant bent. Maar goed, dit laatste is een aanname van mij. Zeker is in ieder geval dat je met Knab Basis deze creditcard kunt gebruiken.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:34
budjepaul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:31:
[...]

Yup, ik heb de Knab creditcard en gebruik Knab Basis. Sterker nog, volgens mij zou je het zelfs gewoon aanvragen terwijl je helemaal geen klant bent, want ICS handelt de aanvraag af. En ik gok dat zij geen gegevens uitwisselen met Knab, dus dat er geen check is op of je ook daadwerkelijk Knab-klant bent. Maar goed, dit laatste is een aanname van mij. Zeker is in ieder geval dat je met Knab Basis deze creditcard kunt gebruiken.
Die is gratis, en een echte Credit Card (geen debet)?? Hmm interessant.

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:05
Quote: Om de Knab Creditcard aan te vragen heb je Knab Plus nodig

...dat was dan waarschijnlijk een loop-hole, want volgens de website moet je Knab Basis hebben

[ Voor 13% gewijzigd door eggda op 04-11-2020 14:14 ]

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:28
glatuin schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:50:
[...]

Die is gratis, en een echte Credit Card (geen debet)?? Hmm interessant.
Je gaat het proberen? Link: https://www.icscards.nl/aio/personal?param1=YKNAB.YKA
Vraag mij wel af of je ook een betaalrekening van een andere bank kan gebruiken bij de aanvraag of dat deze truc toch alleen bij Knab Basis werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door U123456 op 04-11-2020 17:16 ]

• iGrasmat
budjepaul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:31:
[...]

Toch vreemd, want op de Knab website staat specifiek dat je geen credit card kunt aanhouden met Knab Basis. Ook in het overzicht staat dat de dienst niet beschikbaar is: https://persoonlijk.knab....47a69bc087d70ccebe46.ashx Maar jij zegt dus dat het wel werkt? Ben je overgestapt nadat je de credit card hebt ontvangen of direct?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:13:
Vraag mij wel af of je ook een betaalrekening van een andere bank kan gebruiken bij de aanvraag of dat deze truc toch alleen bij Knab Basis werkt.
Je moet zelf een IBAN intikken en bij de 1 cent betaling verificatie via iDeal mag je ook alle banken kiezen die er bestaan. Ik weet niet of het ook werkt als je daadwerkelijk iets anders invult, ik heb gewoon een KNAB rekening gebruikt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
iGrasmat schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:42:
[...]

Toch vreemd, want op de Knab website staat specifiek dat je geen credit card kunt aanhouden met Knab Basis. Ook in het overzicht staat dat de dienst niet beschikbaar is: https://persoonlijk.knab....47a69bc087d70ccebe46.ashx Maar jij zegt dus dat het wel werkt? Ben je overgestapt nadat je de credit card hebt ontvangen of direct?
For what it's worth. Ik heb begin oktober Knab Plus opgezegd / terug gegaan naar Knab Basis. Vandaag kreeg ik een mail met voorwaarden & tarief wijzigingen van ICS (waar ik dus alleen de Knab Creditcard heb). Dat lees ik als "ik ben er nog klant".

Wat an zich interessant is. Want ik ben juist nu weer terug gegaan van Knab naar Rabo (nooit opgezegd), maar Rabo wel "geupgrade" van DirectPakket naar BasisPakket, juist voor de CC. Als de CC bij Knab blijft doorlopen zou ik dus ook weer naar het Rabo DirectPakket terug kunnen.

• budjepaul
iGrasmat schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:42:
[...]

Ik dacht direct, maar weet het niet zeker meer.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
JeroenE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 06:17:
@RobertMe Is het een mailtje specifiek omdat je van Plus naar Basis bent gegaan of is het de 'standaard' mail van ICS dat per 1 januari wijzigingen komen?

De grote vraag is natuurlijk of het voor jou gratis bleef of je nu wel moet betalen?
Generieke mail, m.b.t. dat wat kosten veranderen (papieren afschrift, geld overboeken van CC naar rekening (effectief dus "lenen"), ontvangen van SMS / mail alerts). Verder niks m.b.t. dat ik Knab heb terug gezet naar Basis en daardoor geen recht meer er op heb.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
JeroenE schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:09:
[...]
Daar kan je natuurlijk over twisten, maar voor mij is een instelling waar je geen incasso's kan doen geen alternatief voor een "dure bank".
Dat klopt, je kan er inderdaad over twisten. Zo is het voor mij belangrijker dat ik gewoon kan betalen met mijn Fitbit, want dat is wat ik dagelijks doe. En dat kan wel bij "nep-banken" TransferWise en Revolut. Maar niet bij "echte banken" Knab, N26 en Vivid. Ik geef niet zoveel om die verzekering vanwege redenen, dus zijn die eerste interessanter voor mij. Ik zou er echter mijn lotto jackpot niet op laten storten. ;)

Dat is de waarde van dit topic: niet van te voren bepalen wat in het lijstje mag (op de hoofdlijnen in de TS na), maar een overzicht maken waardoor iedereen voor zichzelf kan bepalen welke bij hem of haar past.

Overigens vervagen de grenzen ook wel een beetje. Zo is Holvi een API en je kan wel een incasso doen. Monese is een EMI en je kan wel een incasso doen. Knab Basis is een echte bank met licentie, en je kunt geen incasso doen. 8)7

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• JeroenE
  • Niet online
@Sando Al begreep ik dat incasseren bij Knab Basis wel gewoon werkt. Maar officieel mag het niet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een gratis betaalrekening.
Eisen heb ik niet echt, behalve gratis (of heel goedkoop) en iDeal.

Nu zie ik in de TS dat van alle banken alleen Knab iDeal aanbiedt, maar als ik op de site van Knab kijk zie ik alleen een rekening voor 5 euro per maand, dat is allesbehalve goedkoop :P

Kan iemand mij aanwijzen waar ik deze Knab Basis kan vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-03-2021 21:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-04 14:00
anandus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:57:

Nu zie ik in de TS dat van alle banken alleen Knab iDeal aanbiedt, maar als ik op de site van Knab kijk zie ik alleen een rekening voor 5 euro per maand, dat is allesbehalve goedkoop :P

Volgens mij was je sneller geweest als je dit had ingetikt in Google dan de vraag hier te stellen.

Maar je kan na 1 maand betalen switchen in de interface naar Knab basis.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crasheeee schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Volgens mij was je sneller geweest als je dit had ingetikt in Google dan de vraag hier te stellen.

Google hielp niet echt, daar keek ik eerst ;)
Het helpt ook niet dat Knab dit zelf ook geheim houdt.

Bedankt voor je reactie :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Crasheeee schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:
[...]
Dat na 1 maand hoor ik vaker maar ik kon het direct! :?

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:34
anandus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:57:

Revolut is gratis en ondersteunt sinds kort iDeal. Heb al bij de nodige online webshops nu betaald middels revolut. Maar ook betaalverzoeken :)
De gratis uitvoering is meer dan voldoende

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan je een betaalrekening nemen bij Knab en dan direct overzetten naar het basis pakket waardoor je niks betaal pm of betaal je nog wel de eerste maand?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:40:
Dus als ik het goed begrijp kan je een betaalrekening nemen bij Knab en dan direct overzetten naar het basis pakket waardoor je niks betaal pm of betaal je nog wel de eerste maand?
Geen idee of je die 5 euro van de eerste maand mag betalen, maar volgens mij zijn dat de kosten niet echt. Je kunt trouwens ook gebruik maken van de actie waarbij je EUR 50 ontvangt bij het aanzetten van de overstapservice.

• JeroenE
  • Niet online
@Verwijderd Wel even rekening houden dat je officieel geen incasso's op zo'n Knab Basis rekening mag laten doen. Dat schijnt wel te werken, maar garantie tot de deur dus. Datzelfde geld voor iDeal. Je mag (kan?) dan ook in de winkel niet meer met je betaalpas betalen.

Maar als je alleen geld wil ontvangen en overboeken dan kan het natuurlijk prima. Zie de voorwaarden op bladzijde 5.

• Glup
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:34:
@Verwijderd Wel even rekening houden dat je officieel geen incasso's op zo'n Knab Basis rekening mag laten doen. Dat schijnt wel te werken, maar garantie tot de deur dus. Datzelfde geld voor iDeal. Je mag (kan?) dan ook in de winkel niet meer met je betaalpas betalen.

Maar als je alleen geld wil ontvangen en overboeken dan kan het natuurlijk prima. Zie de voorwaarden op bladzijde 5.
Iemand een idee waarom zij dit model aanhouden? Beetje merkwaardig nl.

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-03 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:40:
Zo werkte het bij mij. Ik heb niets betaald.

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Volgens mij omdat je een Knab betaalrekening nodig hebt om bij hun te sparen of te beleggen. Die moet je namelijk als tegenrekening gebruiken. Als je Knab Basis hebt kan je niet alle soorten spaarrekeningen openen en mag je maximaal 50k sparen. Bij de beleggingsrekeningen kon ik zulke regels zo snel niet vinden.

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-04 11:55
Ik zat bij Moneyou Go, maar die sluiten de boel op 15 april dit jaar. Nu wil ik weer een gratis rekening. Ik gebruik het voor potjes en zo af en toe wat te laten incasseren. Met de pas betaal ik zelf niet.

Is Knab in dat geval geschikt voor mij? Werkt het trucje nog door na het openen van Knab het direct downgrade naar Basis?

[ Voor 14% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-03-2021 20:49 ]

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
GrazendeKoe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:48:
Ik zat bij Moneyou Go, maar die sluiten de boel op 15 april dit jaar. Nu wil ik weer een gratis rekening. Ik gebruik het voor potjes en zo af en toe wat te laten incasseren. Met de pas betaal ik zelf niet.

Is Knab in dat geval geschikt voor mij? Werkt het trucje nog door na het openen van Knab het direct downgrade naar Basis?
Revolut zou dan wel een optie zijn. Afhankelijk van je huidige bank werken instant payments, ondersteunt het ideal betalingen, incasso’s en CC betalingen vanuit potjes en krijg je een gratis maestro en MasterCard. Referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 22-03-2021 13:40 ]

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-04 11:55
AllInOneNerd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Revolut zou dan wel een optie zijn. Afhankelijk van je huidige bank werken instant payments, ondersteunt het ideal betalingen, incasso’s en CC betalingen vanuit potjes en krijg je een gratis maestro en MasterCard. Eventueel heb ik nog wel een referral code voor je.
Ik had 'm gelezen in de TS inderdaad, maar dan heb ik een UK IBAN. Heb liever een NL IBAN, dus vandaar mijn vraag of Knab :)

Bedankt voor het aanbod, neem het in overweging.
Mooody schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:55:
Ben al een tijd het vertrouwen verloren in onze banken. Ze willen ons geld niet meer (zichtbaar aan de lage rentes), omdat ze praktisch gratis geld kunnen lenen. Reden; fiat wordt als een malloot bijgedrukt de laatste jaren. De laatste 18 maand gaat het echt exponentieel, zorgwekkend voor onze inflatie!

Om inflatie tegen te gaan, moet je verder kijken dan bij je huidige bank.
Heb daarom bijvoorbeeld een deel van mijn spaargeld al een paar maand bij Nexo gestald tegen 10-12% rente.

www.nexo.io

Nexo.io is een dochter van Credissimo. Fiscaal gevestigd in Letland. Geen NL bankgarantie, dus geen harde garantie tot €100k, wel garanties via andere partijen.

Enig risico is aanwezig, maar geldontwaardering is tevens een dagelijks risico.
Leuk om te lezen dit. Check ook eens BlockFi, die gasten zijn zo ongeveer market leaders in crypto lening/borrowing.

[ Voor 46% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-03-2021 21:02 ]

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
Ik had 'm gelezen in de TS inderdaad, maar dan heb ik een UK IBAN. Heb liever een NL IBAN, dus vandaar mijn vraag of Knab :)
Maar die is achterhaald, want je krijgt tegenwoordig een Litouwse IBAN en iDEAL betalingen zijn gewoon mogelijk (op een paar organisaties na, die óf niet updaten óf schijnbaar een hekel hebben aan buitenlandse banken).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2021 21:20 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

GrazendeKoe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor het aanbod, neem het in overweging.

[...]

Leuk om te lezen dit. Check ook eens BlockFi, die gasten zijn zo ongeveer market leaders in crypto lening/borrowing.
Dank! Ben bekend met BlockFi, tevens met Crypto.com en Celsius als "alternatieve" oplossingen.
Ik heb Nexo gekozen als "bank" voor een deel van mijn fiat.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
GrazendeKoe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:48:

Het probleem van Knab Basis was en is nog steeds dat formeel gezien incassos verboden zijn per algemene voorwaarden. Ik heb nog geen verhalen gehoord dat er daadwerkelijk rekeningen gesloten zijn over die regel, maar ik wil mijn hypotheekbetalingen ed. daar niet vanaf laten hangen ;) Dit maakt de rekening maar erg beperkt bruikbaar. Maar, als je het enkel nodig hebt om iDeal betalingen te doen, dan volstaat het.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Brent schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Het probleem van Knab Basis was en is nog steeds dat formeel gezien incassos verboden zijn per algemene voorwaarden. Ik heb nog geen verhalen gehoord dat er daadwerkelijk rekeningen gesloten zijn over die regel, maar ik wil mijn hypotheekbetalingen ed. daar niet vanaf laten hangen ;) Dit maakt de rekening maar erg beperkt bruikbaar. Maar, als je het enkel nodig hebt om iDeal betalingen te doen, dan volstaat het.
Hier ben ik eigenlijk ook naar op zoek. Mijn huisbank is ING, waar ik nu mijn eigen en een "en/of" rekening heb. Wil echter voor de vaste lasten een extra IBAN, maar daar kan ik geloof ik geen extra rekening opening zónder bankpasje. Krom, eigenlijk.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan je met knab basis wel via Google pay betalen?
Ik zoek een soort van en/of rekening of een rekening waar ik en mijn vriendin beide bij kunnen en mee kunnen betalen.
Aangezien Knab basis geen pasje heeft vroeg ik me af of we beide met onze eigen telefoon op de app kunnen inloggen, er geld naar toe kunnen sturen en dus ook op 2 telefoons (android) kunnen betalen

• JeroenE
  • Niet online
@kaasaanfiets Je kan bij Knab überhaupt niet contactloos betalen met welke telefoon dan ook.

• Glup
  • Niet online
@kaasaanfiets Bovendien heeft KNAB basis geen pasje en Google Pay werkt met je gekoppelde pasje.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 12:04
kaasaanfiets schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:55:
Kan je met knab basis wel via Google pay betalen?
Ik zoek een soort van en/of rekening of een rekening waar ik en mijn vriendin beide bij kunnen en mee kunnen betalen.
Aangezien Knab basis geen pasje heeft vroeg ik me af of we beide met onze eigen telefoon op de app kunnen inloggen, er geld naar toe kunnen sturen en dus ook op 2 telefoons (android) kunnen betalen
Gewoon even in de tabel kijken ipv blindelings vragen. We hebben die tabel niet voor niets gemaakt.

Even wat anders: is er ergens een tabel overzicht met alle gratis banken met een vergelijking van fee's? Zou handig zijn omdat ik graag een paar accounts op wil zeggen. Dan is het wel handig om te weten welke het goedkoopste zijn :)

• budjepaul
Knab wijzigt per 1 juli 2021 zijn voorwaarden. Knab Basis is vanaf dan niet meer aan te vragen:
In art. 1.1 van de Productvoorwaarden Betalen staat dat Knab Basis alleen beschikbaar is voor mensen die deze rekening al hebben. Nieuwe klanten kunnen geen Knab Basis meer aanvragen.
https://www.knab.nl/voorwaarden/wijzigingen

• Glup
  • Niet online
Ik zie het. Gelukkig mogen degenen die het al hebben die (voorlopig) houden:
In art. 1.1 van de Productvoorwaarden Betalen staat dat Knab Basis alleen beschikbaar is voor mensen die deze rekening al hebben.

• iGrasmat
Knab Basis stopt ermee vanaf 15 september, zojuist onderstaande e-mail ontvangen.
Per 15 september stoppen we met Knab Basis. In deze e-mail lees je waarom en wat er gebeurt met het geld dat op die datum nog op je rekening staat.

Knab Basis past niet meer bij onze missie
Ons doel is om jou als klant optimaal inzicht in je financiën te geven. Vandaag, morgen en verder in de toekomst. Nieuwe producten en diensten die hieraan bijdragen, introduceren we al lange tijd alleen in ons betaalde Knab Plus-pakket. Daarom stoppen we met Knab Basis. We begrijpen de eventuele teleurstelling, waarvoor onze excuses. Natuurlijk hopen we dat je bij ons blijft bankieren via Knab Plus en zo alle voordelen van Knab ontdekt.

Wat gebeurt er met jouw geld?
Als je op 15 september nog steeds Knab Basis gebruikt, zetten we je pakket - inclusief je spaarsaldo - om naar ons complete bankpakket Knab Plus. Normaal kost dit pakket € 5 per maand, maar jij krijgt het eerste jaar 50% korting. Je hoeft hier niks voor te doen.
Lees meer over Knab Plus

Heb je al een bankrekening ergens anders en wil je geen gebruik maken van Knab Plus? Je kunt dan ook op elk moment - in een paar klikken - je pakket sluiten.

Hoe zeg je je rekening op?
Je Knab Basis-pakket zeg je eenvoudig op vanuit je Persoonlijke Bankomgeving. Log daarvoor in via onze website en klik rechts bovenin op je naam en dan op ‘Pakket sluiten’. Daar vul je ook het rekeningnummer in waar we je saldo naar moeten overboeken.

Zeg je je rekening voor 15 september niet op? Dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent met de voorwaarden van Knab Plus.

Vragen?
Voor vragen kun je elke dag tussen 08.00 en 20.00 terecht bij onze Service Experts. Kijk op onze contactpagina voor de manier die het beste bij je past.

Met vriendelijke groet,

Don van Arem
Directeur Dagelijkse Geldzaken

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-04 12:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hier hetzelfde bericht ontvangen. Moet ik toch weer op zoek naar een andere gratis bank waar je een gezamenlijke rekening kan hebben. Dat zal niet makkelijk worden.
Dat was de vorige keer namelijk alleen mogelijk bij Knab.
Iemand een suggestie voor een gratis en / of rekening?

• baronbami
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-06-2022
iGrasmat schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:13:
Knab Basis stopt ermee vanaf 15 september, zojuist onderstaande e-mail ontvangen.

[...]
Hier ook. Ik heb vooral behoefte aan een Nederlandse IBAN, omdat sommige partijen niet anders accepteren. Iemand een suggestie om dit voor elkaar te krijgen zonder kosten? Voor zover ik kan zien is dit met het eindigen van Knab Basis onmogelijk geworden.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Het zal me niks verbazen wanneer een buitenlandse toerist met zo'n lot een miljoentje wint hij deze nooit zal krijgen. Alhoewel bij deze bedragen het loont tijdelijk in Nl te gaan wonen.
Nederlandse Loterij is me er inderdaad eentje als het op beleid aankomt...

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, want KNAB Basis opgezegd.
Ja, dat kan. Kopie bankpas + kopie ID per mail versturen.
Dat wil ik niet om tal van redenen, dus de optie die resteert is om dan het account te verwijderen.
Ja, dat kan. Kopie bankpas + kopie ID per mail versturen.
|:(

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:05
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:40:
Hier hetzelfde bericht ontvangen. Moet ik toch weer op zoek naar een andere gratis bank waar je een gezamenlijke rekening kan hebben. Dat zal niet makkelijk worden.
Dat was de vorige keer namelijk alleen mogelijk bij Knab.
Iemand een suggestie voor een gratis en / of rekening?
In ieder geval niet meer gratis binnen Nederland. Volgens mij hebben nu dan alle Nederlandse banken, alleen betaalde IBAN rekeningen. De allergoedkoopste is ING met korting, 1,55€ per maand als je je pas niet gebruikt bij geldopnames en kan met en/of. Kan of wil je dat niet betalen? Of is het een principe kwestie?

[ Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 14-07-2021 15:11 ]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:29:
Volgens mij moet je bij ING extra betalen voor een en / of rekening welke je deelt met iemand anders.
Je betaalt voor twee betaalpassen. Een rekening zonder pas kan niet meer. En/of is voor twee personen, dus 2x betaalpas.
Spaarrekeningen zijn meestal kosteloos, maar weet eigenlijk niet of ze bestaan met twee tegenrekeningen.
Nog niet tegengekomen.
JeroenE schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:15:
In Nederland zijn er weinig (geen?) banken waar je spaarrekeningen kan hebben zonder ook een gewone rekening te hebben.
Je zal altijd een tegenrekening moeten hebben. Althans, dat is wat ik denk dat jij bedoelt met een "gewone rekening". Er zijn inderdaad maar weinig spaarbanken met een goede rente, waar je ook nog een betaalrekening bij hebt. KNAB was er een. Tegenwoordig heb je nergens goede rente.
Ik zie niet in hoe het goedkoper wordt als je naast je bestaande rekening bij een betaalde bank ook een gratis spaarrekening elders opent.
De rente die je op een spaarbank wel krijgt en bij de grote banken lager of niet is. Of tegenwoordig omgekeerd, de negatieve rente die je niet hoeft te betalen door te spreiden.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-04 12:38

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

JaDatIsPeter schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:35:
[...]

Je betaalt voor twee betaalpassen. Een rekening zonder pas kan niet meer. En/of is voor twee personen, dus 2x betaalpas.

[...]

Nog niet tegengekomen.

[...]

Je zal altijd een tegenrekening moeten hebben. Althans, dat is wat ik denk dat jij bedoelt met een "gewone rekening". Er zijn inderdaad maar weinig spaarbanken met een goede rente, waar je ook nog een betaalrekening bij hebt. KNAB was er een. Tegenwoordig heb je nergens goede rente.

[...]

De rente die je op een spaarbank wel krijgt en bij de grote banken lager of niet is. Of tegenwoordig omgekeerd, de negatieve rente die je niet hoeft te betalen door te spreiden.
Bij ING lees ik het inderdaad zo dat je twee betaalpassen moet hebben. Die betaalpassen zijn voor mij totaal onbelangrijk. Er hoeft niets met een betaalpas betaalt te worden van deze rekening.
Wel een vraag aan de ING waard of de 2e pas verplicht is. Dat zou wel kunnen schelen, dus dat ga ik even doen.
JeroenE schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:43:
[...]

[...]
Ah, op die manier. Ik zou bij zulke bedragen dan juist wel waarde hechten aan het spaardepositogarantiestelsel (denk ik; ik heb helaas dit probleem niet).

Als je meer dan 100k hebt en je moet 0,5% negatieve rente betalen dan is dat (minimaal) 500 euro. Daar kan je heel wat betaalde bankrekeningen voor aanhouden. Nu snap ik wel dat het dan nog goedkoper is als je dat via een gratis bankrekening kan krijgen ipv een betaalde. Maar zelfs al betaal je 100 euro per jaar voor een normale bankrekening dan nog is het 400 euro goedkoper.
Hahaha... dit probleem heb ik helaas ook niet, maar het onderliggende idee is wel waarom ik er naar op zoek ben. Meer kosten = minder rendement. In mijn geval niet vanwege de rente maar gewoon vanwege de kosten in het algemeen. Ook 40 tot 60 euro per jaar voor een bank is gewoon 40 tot 60 euro minder rendement per jaar.
budjepaul schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Bij Bigbank kan het sowieso wel, heb daar 2 tegenrekeningen.
Dank voor de tip. Ga ik daar even kijken. Nog nooit van Bigbank gehoord.
Leveren zij ook Nederlandse IBAN nummers? Weet namelijk nog niet zeker of ik die nodig heb of niet.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 12:04
Kreeg zojuist een mail van Knab, dat Basis ook de nek omgedraaid is. Vanaf 15 september worden die gratis accounts omgezet naar Knab Plus.

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:11
Devaqto schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:14:
Kreeg zojuist een mail van Knab, dat Basis ook de nek omgedraaid is. Vanaf 15 september worden die gratis accounts omgezet naar Knab Plus.
Ja en als er geen geld op staat (zoals bij mij), dan wordt de rekening van Knab Basis per 13 September gesloten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vci1hVI-tCGSueofyENWf35e_IA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pdKA2nv8QGKqrdbdcUvjDVhh.jpg?f=user_large

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:34
TheSander562 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Ja en als er geen geld op staat (zoals bij mij), dan wordt de rekening van Knab Basis per 13 September gesloten.[Afbeelding]
Volgens mij ging het al niet zo goed met Knab. Fintech gehalte te klein (dochter van Aegon). Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden als niet gratis bank. €5 p/mnd is best veel in vergelijking met de andere banken.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:23
glatuin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Volgens mij ging het al niet zo goed met Knab. Fintech gehalte te klein (dochter van Aegon). Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden als niet gratis bank. €5 p/mnd is best veel in vergelijking met de andere banken.
Volgens mij valt het wel mee met de kosten. Alles wat goedkoper is wordt overal de nek omgedraaid (of vol gehangen met bijkomende kosten)

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Knab basis gratis stopt per 15 september.

Ik ben op zoek naar een gratis/ goedkope vervangende bank die voor overmakingen geen gebruik maakt van sms code verificatie en ook geen Reader of scanner graag. Alles zoveel mogelijk via app, pincode en gezichtsherkenning. Ik heb al ABN AMRO en N26.

Revolut wil ik niet.

Openbank valt af. Hoe zit het met vivid bank? ING? ASN?

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13
4myra schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 05:29:

Ik ben op zoek naar een gratis/ goedkope vervangende bank die voor overmakingen geen gebruik maakt van sms code verificatie en ook geen Reader of scanner graag. Alles zoveel mogelijk via app, pincode en gezichtsherkenning. Ik heb al ABN AMRO en N26.

Revolut wil ik niet.

ING is niet gratis. ASN is niet gratis.
Revolut is eigenlijk degene die het beste past bij wat je wilt.
N26 misschien? Alleen geen iDeal dan.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Datisraar
4myra schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 05:29:

Revolut wil ik niet.

Kijk maar eens hier bij Tweakers Vivid bank, voor gebruikers /recensies. Is itt ING en Asn, gratis. Geen Ideal of maestro maar wel als bank 'ernaast' bij je ABN Amro. Je krijgt een debit Visa card en eventueel meerdere IBANs/potjes. Vivid valt onder Duitse 100.000€ garantie stelsel.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 20-08-2021 12:02 ]

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Datisraar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:21:
[...]
Ik zit zo langzamerhand al op 8 verschillende bankrekeningen in de EU, met ABN en Rabo erbij. Hoop dat er niet nog meer bijkomen. Dus ik pas ook even.
Interessant die 8 - kun je met ons delen hoe jouw top 5 eruitziet en waarom?

Ik heb er nu slechts 4, die ik actief gebruik:
- voor vaste lasten: N26, behalve fbto [nog steeds IBAN discriminatie]. Zelfs de fiscus accepteert N26
- voor salaris / Ideal betalingen / NL IBAN: ABN niet gratis
- voor online, kaart transacties en omwisselen valuta: N26, Wise personal, Wise op bedrijfsnaam
- gehad, maar afgevallen: Revolut/Fidor Bank - slechte service. Niet meer gratis: Bunq, KNAB basis, Holvi business

Ik zoek nog een paar backups - gratis of goedkoop - eentje die niet ouderwets met sms verificaties of scanners/readers werkt, zoals ING, Openbank of Nuri:

1) backup voor NL IBAN en Ideal - is ASN de enige en goedkoopste?
ASN heb ik gehad, maar veel wijzigingen doen ze toch liever met de post, ipv de app

2) backup Wise [voor omwisselen valuta] - Vivid Bank zou kunnen.
Bankse heeft multi-currency account, maar geeft te weinig prijsinformatie en doet aan clickbaiting met een gratis account op de wachtlijst, waardoor ik het nog niet vertrouw.

3) backup N26 [voor vaste lasten] - zou Vivid Bank kunnen zijn, jammer dat het instant payments niet ondersteunt.

• Datisraar
4myra schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:41:
[...]

Interessant die 8 - kun je met ons delen hoe jouw top 5 eruitziet en waarom?

Ik heb er nu slechts 4, die ik actief gebruik:
- voor vaste lasten: N26, behalve fbto [nog steeds IBAN discriminatie]. Zelfs de fiscus accepteert N26
- voor salaris / Ideal betalingen / NL IBAN: ABN niet gratis
- voor online, kaart transacties en omwisselen valuta: N26, Wise personal, Wise op bedrijfsnaam
- gehad, maar afgevallen: Revolut/Fidor Bank - slechte service. Niet meer gratis: Bunq, KNAB basis, Holvi business

Ik zoek nog een paar backups - gratis of goedkoop - eentje die niet ouderwets met sms verificaties of scanners/readers werkt, zoals ING, Openbank of Nuri:

1) backup voor NL IBAN en Ideal - is ASN de enige en goedkoopste?
ASN heb ik gehad, maar veel wijzigingen doen ze toch liever met de post, ipv de app

2) backup Wise [voor omwisselen valuta] - Vivid Bank zou kunnen.
Bankse heeft multi-currency account, maar geeft te weinig prijsinformatie en doet aan clickbaiting met een gratis account op de wachtlijst, waardoor ik het nog niet vertrouw.

3) backup N26 [voor vaste lasten] - zou Vivid Bank kunnen zijn, jammer dat het instant payments niet ondersteunt.
Ha, top 5: best nog wel lastig met al die Fin tech en Neo banken. Ondanks een aantal jaren, kies ik voor

1. Rabobank ivm salaris, niet gratis
2. ABN ivm vaste lasten en loopt voorop met Instant Payment binnen Europa, niet gratis
3. Vivid, gratis ivm gratis Metal card. Meerdere IBAN's kunnen openen en kun je mooi potjes bij die IBANs maken. Handig tevens om IBANS voor bijvoorbeeld voor alleen dollars of ponden aan te maken. Verder gratis top up met creditcard, goeie klantenservice en beter dan op:
4. N26, ivm debit MasterCard en N26 mijn 1e fun/fin tech bank was en is. Altijd aangehouden, ondanks dat ik het maar af en toe gebruik. Gebruik ik vooral voor niet euro betalingen tijdens vakanties. Instant Payment fijn, maar kost 0,99€ per keer bij N26. Is ook niet nodig. Dan maar geen IP bij N26 (en Vivid). Overboekingen bij beide banken tijdens werkdagen best wel snel. Een paar uur, tot 1 werkdag.
5. Openbank, gratis bank met gratis pakket die anders 7.99€ kost, als early adopter. Nederlandse telefoon klantenservice. Als boodschappen bank in gebruik.

Wise (als back up vakantie bank), Monese (gratis ponden bankrekening, is normaal gesproken heel lastig in Engeland aan te vragen vanuit NL, Revolut als laatste (hooguit als Instant Payment bank route: ABN Amro - Revolut - Openbank ).

Daarom liever geen banken meer erbij voor mij. Maar ik ken mezelf, en vrees dat ik ongetwijfeld ook wel tzt bij Bankse ook nog een rekening open, om uit te proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 03-09-2021 20:22 ]

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Gratis knab basis bestaat dus sinds 15 september 2021 niet meer

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Dus Revolut ondersteunt nu iDeal betalingen. BNC10 en KnabBasis bestaan niet meer.

[ Voor 95% gewijzigd door Weicool op 16-09-2021 21:09 ]

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je relevante informatie? Geef dan altijd een bronvermelding en een quote. (y)