de usb kabel moet dan wel van oppo zelf zijn of die usb kabel voor warp van OnePlus werkt ook
Zojuist de nieuwe lader binnengekregen. Super vooc 2.0 werkt met deze nieuwe lader samen met het snoer dat bij de foon was geleverd. Het lag dus aan de lader :-). Fijn hoor, eindelijk van 0 naar honderd in 2,4 seconden.. Eh... 38 minuten :-)
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Mooi dat het voor je is opgelost, kun je nu ook genieten van de telefoon zoals ik dat doe.
Helaas is bij mij het glas van de camera kapot.
Dat is irritant. Ik vind het ook een dingetje die camera. Ik leg 'm altijd super voorzichtig neer omdat ik ook bang ben dat ie beschadigt.amoi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:55:
Mooi dat het voor je is opgelost, kun je nu ook genieten van de telefoon zoals ik dat doe.
Bij mij is dat gekomen doordat ik ondiepe zakken in mijn jogging broek heb en rennen omdat het regent, daardoor viel hij uit mijn broekzak op het asfalt.
Wat zijn de veranderingen tov ColorOs11? Nog nieuwe features?ilfamo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:39:
Voor de bezitters van een Neo, de ColorOs11.1 update is te downloaden
[Afbeelding]
Geen idee, de Neo is van Coloros 7 naar 11.1 gegaan. Het is voor mij moeilijk vergelijken.MetalManic schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Wat zijn de veranderingen tov ColorOs11? Nog nieuwe features?
M'n telefoon doet nog steeds een dikke 70 minuten over de telefoon tot 100 opladen. Super charge is het echt niet. M'n oude Huawei mate 20 pro was toch echt beter op dat vlak...MetalManic schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:51:
Zojuist de nieuwe lader binnengekregen. Super vooc 2.0 werkt met deze nieuwe lader samen met het snoer dat bij de foon was geleverd. Het lag dus aan de lader :-). Fijn hoor, eindelijk van 0 naar honderd in 2,4 seconden.. Eh... 38 minuten :-)
Is exemplarisch. Niet normaal dus.
Zijn er hier Find 2 pro gebruikers die de Find 3 pro in de gaten houden ?
Zijn er hier Find 2 pro gebruikers die de Find 3 pro in de gaten houden ?
Herkent iemand het fenomeen dat je op sommige sites in de chromebrowser niet kunt scrollen al is de website veel langer dan je op het scherm ziet? Ik heb dat bv op de site van vereniging eigen huis.
Edit. In Firefox kan ik op de zelfde website/pagina wel scrollen. Ligt dus aan de browser van chrome en niet aan de telefoon.
Ander raar fenomeen (het houdt niet op): in de YouTube app zijn constant de pauzeknop en de heen en terugspoelknop in beeld. Iemand die dit ook heeft???
Ik vind wel dat er zeer veel ongebruikelijke zaken zijn op deze telefoon
Edit. In Firefox kan ik op de zelfde website/pagina wel scrollen. Ligt dus aan de browser van chrome en niet aan de telefoon.
Ander raar fenomeen (het houdt niet op): in de YouTube app zijn constant de pauzeknop en de heen en terugspoelknop in beeld. Iemand die dit ook heeft???
Ik vind wel dat er zeer veel ongebruikelijke zaken zijn op deze telefoon
[ Voor 65% gewijzigd door MetalManic op 06-03-2021 19:35 ]
Andere die sinds Android 11 ook vastlopers hebben na het ontgrendelen van hun telefoon?
Wanneer ik m'n telefoon ontgrendel wil het nog wel eens voorkomen dat ie op swipen niet doet reageren. Soms is een paar seconde genoeg of een keer een wat hardere druk richting de Google nieuws omgeving genoeg om het weer aan de praat te krijgen. Echter heb ik in de week dat ik nu Android 11 er op heb staan al een keer of drie m'n telefoon opnieuw moeten opstarten.
Wanneer ik de camera app open heb staan en op 5x zoom sta hoor ik geluid uit de earpiece speaker komen. Andere die dat ook hebben?
Zelf laad ik m'n telefoon op met m'n oude 15W Huawei oplader met 5V3A. Met een 3A kabel. Gaat alsnog zeer vlot. Ik denk zo ongeveer een uur a 5 kwartier totdat ie vol is. De accuduur zelf mocht wel wat beter, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de OnePlus 8 Pro.
Wanneer ik m'n telefoon ontgrendel wil het nog wel eens voorkomen dat ie op swipen niet doet reageren. Soms is een paar seconde genoeg of een keer een wat hardere druk richting de Google nieuws omgeving genoeg om het weer aan de praat te krijgen. Echter heb ik in de week dat ik nu Android 11 er op heb staan al een keer of drie m'n telefoon opnieuw moeten opstarten.
Wanneer ik de camera app open heb staan en op 5x zoom sta hoor ik geluid uit de earpiece speaker komen. Andere die dat ook hebben?
Zelf laad ik m'n telefoon op met m'n oude 15W Huawei oplader met 5V3A. Met een 3A kabel. Gaat alsnog zeer vlot. Ik denk zo ongeveer een uur a 5 kwartier totdat ie vol is. De accuduur zelf mocht wel wat beter, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de OnePlus 8 Pro.
Vraagje, is het camera gedeelte(maw de foto's) beter geworden naarmate er meer software updates kwamen?
Ik weet dat persoonlijk niet. Toen ik vorige maand het toestel kreeg werden er meteen 3 updates achter elkaar gepushed.Huigie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:29:
Vraagje, is het camera gedeelte(maw de foto's) beter geworden naarmate er meer software updates kwamen?
Ik kreeg vandaag een nieuwe update (. 61) maar daar zit geen cameraupdate in.
Wel een aantal fotogerelateerde verbeteringen/fixes:
Photos
· Fixed an issue where "Screencast" sometimes could not be launched from "Photos".
· Fixed an issue where GIF images saved from "Weibo (Clone)" could not be found in "Photos".
[ Voor 22% gewijzigd door MetalManic op 12-03-2021 21:02 ]
Sinds gisteren heb ik met een aantal apps, waaronder Outlook, dat ze er tijdens het opstarten uitknallen . Ik heb de Oppo Find X2 Pro. Hebben meer mensen hier last van?
Zie hier uitleg over (en oplossing voor) dit probleem (betreft een algemeen Android-probleem).CheopsChefren schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:27:
Sinds gisteren heb ik met een aantal apps, waaronder Outlook, dat ze er tijdens het opstarten uitknallen . Ik heb de Oppo Find X2 Pro. Hebben meer mensen hier last van?
Hey,xmien schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:53:
Hallo,
Ben ik de enige die nog geen Android 11 heeft op haar Oppo x2 pro?
Ik had daar in eerst instantie ook last van inderdaad. Het kan zijn dat je toestel niet een origineel Nederlands toestel is. Hierdoor krijg je wanneer je in Nederland bent geen updates binnen.
Je kunt een gratis VPN service gebruiken, deze op bijvoorbeeld België, Duitsland of Frankrijk zetten. Ik had 5 updates waarvan de laatste 2 pas van Android 11 waren. Mijn toestel was sinds de aankoop nooit meer geüpdatet.
Ik hoop dat het hiermee lukt, anders kun je altijd Oppo Nederland een bericht sturen via de Socials, mailen of bellen.
Hi Kortje,J Kortje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:09:
[...]
Hey,
Ik had daar in eerst instantie ook last van inderdaad. Het kan zijn dat je toestel niet een origineel Nederlands toestel is. Hierdoor krijg je wanneer je in Nederland bent geen updates binnen.
Je kunt een gratis VPN service gebruiken, deze op bijvoorbeeld België, Duitsland of Frankrijk zetten. Ik had 5 updates waarvan de laatste 2 pas van Android 11 waren. Mijn toestel was sinds de aankoop nooit meer geüpdatet.
Ik hoop dat het hiermee lukt, anders kun je altijd Oppo Nederland een bericht sturen via de Socials, mailen of bellen.
Dankjewel voor je bericht.
VPN app of via welke andere weg?
Edit: Na googlen antwoord gevonden.
Oppo x2 Pro
Inderdaad een VPN verbinding maken via een VPN applicatie, deze zijn te downloaden via de Google Play Store.xmien schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Hi Kortje,
Dankjewel voor je bericht.
VPN app of via welke andere weg?
Ik had via Tweakers gebruiker Mstiic VPNify aangeraden gekregen. Gratis te gebruiken en zonder account te gebruiken. Voor extra veiligheid kun je de VPN beter alleen gebruiken om de update binnen te halen en deze dan zonder VPN te downloaden, je weet natuurlijk niet welke data ze allemaal mee sturen en ophalen via de VPN's.
Hier ook nog steeds android 10. Jammer dat er nog geen android 11 beschikbaar is, maar van de andere kant, het apparaat is super stabiel en betrouwbaar op 10.
Eergisteren heb ik een mail naar Oppo gestuurd aangaande android 11. Dit antwoord heb ik gekregen.....
Geachte heer,
Bedankt voor het contacteren van OPPO.
Wij begrijpen dat u wilt weten wanneer de nieuwe update op uw apparaat beschikbaar zal zijn.
Graag zouden wij u deze informatie willen geven, echter hebben wij hier zelf ook geen toegang tot.
De updates worden in batches uitgebracht, dit is i.v.m. veiligheidsredenen.
Echter is er geen vaste datum voor wanneer de update zal worden uitgebracht op elk apparaat.
Onze excuses dat wij u hier niet meer over kunnen informeren.
Eergisteren heb ik een mail naar Oppo gestuurd aangaande android 11. Dit antwoord heb ik gekregen.....
Geachte heer,
Bedankt voor het contacteren van OPPO.
Wij begrijpen dat u wilt weten wanneer de nieuwe update op uw apparaat beschikbaar zal zijn.
Graag zouden wij u deze informatie willen geven, echter hebben wij hier zelf ook geen toegang tot.
De updates worden in batches uitgebracht, dit is i.v.m. veiligheidsredenen.
Echter is er geen vaste datum voor wanneer de update zal worden uitgebracht op elk apparaat.
Onze excuses dat wij u hier niet meer over kunnen informeren.
Eindelijk wordt hier nu android 11 gedownload op dit moment. Met Tunnel bear, via vpn Romenia. Er staat een datum bij van 19-1-2021. Wil dit zeggen dat de update al zo lang beschikbaar is ?
Heb nog niet eerder gekeken op vpn Litouwen.
Gaat wel erg traag, om 20.45 begonnen, nu net op 90 % binnen.
De datum is inderdaad de eerste dag dat de update online zou staan. Zelf had ik binnen 2 a 3 minuten m'n updates gedownload. Misschien de VPN uitschakelen tijdens het downloaden? Zelf had ik eerst VPNify en daarna NordVPN gebruikt voor het binnenhalen van de update en het downloaden op het lokale netwerk uitgevoerd (VPN uitgeschakeld)Aloysxda schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:54:
Eindelijk wordt hier nu android 11 gedownload op dit moment. Met Tunnel bear, via vpn Litouwen. Er staat een datum bij van 19-1-2021. Wil dit zeggen dat de update al zo lang beschikbaar is ?
De vpn heb ik gelijk uitgeschakeld bij het downloaden. Hier hebben we glasvezel op 980 mbit, maar deze download schiet niet op. Geen idee waar dit aan ligt
O, zelf op 100 Mb 4G voor thuis extra snel van T-Mobile, snelheden waren zeer goed. Taakbalk gaf zo'n 9 Mb/s aan.Aloysxda schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:58:
De vpn heb ik gelijk uitgeschakeld bij het downloaden. Hier hebben we glasvezel op 980 mbit, maar deze download schiet niet op. Geen idee waar dit aan ligt
Ben benieuwd hoe android 11 zo draait. Ook maar even kijken of er gelijk weer een update klaar staat, aangezien dit nu de c_59 is.
Persoonlijk draai ik op .63 via verschillende VPN landen binnengehaald.Aloysxda schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:02:
Ben benieuwd hoe android 11 zo draait. Ook maar even kijken of er gelijk weer een update klaar staat, aangezien dit nu de c_59 is.
Android 11 draait nog iets soepeler dan 10. Batterij duur is iets beter dan wat het was, zeker in stand by.
De customisation is leuk om een keer in te stellen daarna denk ik er niet veel meer over naar.
[ Voor 24% gewijzigd door J Kortje op 01-04-2021 23:04 ]
11 staat er op. Nu hier ook c_63 aan het downloaden. Dit gaat een stuk sneller.
Binnen 1 minuut binnen en nu aan het installeren
Binnen 1 minuut binnen en nu aan het installeren
C64 is bij mij ook geland 😎
Ik heb de laatste dagen dat het opladen van mijn Find X2Pro erg lang duurt. Heeft dit te maken met batterij slijtage? Iemand die dit ook ervaart ?
Het steekt nogal nauw, welke kabel je gebruikt. Heb je wel de juiste originele kabel ? Zit er geen knik of breuk in je kabel?NeWSJuNK schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:54:
Ik heb de laatste dagen dat het opladen van mijn Find X2Pro erg lang duurt. Heeft dit te maken met batterij slijtage? Iemand die dit ook ervaart ?
Standaard kabel. Probleem heeft zichzelf opgelost. Misschien stof in de kabelpoort
Vanmiddag spontaan update binnen gekregen, zonder VPN of id.
Draai nu C_67
Goed bezig Oppo
Draai nu C_67
Goed bezig Oppo
[ Voor 4% gewijzigd door Aloysxda op 16-06-2021 17:34 ]
Ik ook, telefoon was uitgevallen vanwege te laag batterij percentage, bij het opstarten kreeg ik de update binnen.Aloysxda schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:34:
Vanmiddag spontaan update binnen gekregen, zonder VPN of id.
Draai nu C_67
Goed bezig Oppo
Beveiligingspatch van vorige maand is netjes op tijd en beter dan het geweest is/kan herinneren.
Komt er nog een grote update voor deze telefoon?
https://www.androidplanet...roid-12-update-overzicht/NeWSJuNK schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:30:
Komt er nog een grote update voor deze telefoon?
Ik denk het wel
[ Voor 45% gewijzigd door J Kortje op 21-06-2021 21:45 . Reden: Quote toevoegen ]
Dat is mooi. Heb nu het probleem dat Google niet meer opent. Crasht meteen. De app is 11 juni nog geüpdatet. Zwaar irritant dit.
Ik toevallig gisteren met Gmail twee keer een crash gehad. Meteen afsluiten van de applicatie daarna wel meteen normaal te openen. Flitsmeister deed gisteren ook vervelend met de overlay waardoor het hele scherm niet meer te gebruiken was. Flitsmeister afgesloten en toen was het weer goed.NeWSJuNK schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:01:
Dat is mooi. Heb nu het probleem dat Google niet meer opent. Crasht meteen. De app is 11 juni nog geüpdatet. Zwaar irritant dit.
Gmail werkt goed. Probleem lijkt bij de Google app te liggen? Zijn meer meldingen van crashes. Telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.J Kortje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:30:
[...]
Ik toevallig gisteren met Gmail twee keer een crash gehad. Meteen afsluiten van de applicatie daarna wel meteen normaal te openen. Flitsmeister deed gisteren ook vervelend met de overlay waardoor het hele scherm niet meer te gebruiken was. Flitsmeister afgesloten en toen was het weer goed.
Discover lijkt inderdaad verdwenen te zijn van het hoofdschermNeWSJuNK schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:35:
[...]
Gmail werkt goed. Probleem lijkt bij de Google app te liggen? Zijn meer meldingen van crashes. Telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

En de Google Search bar doet het ook niet op het home screen...
[ Voor 9% gewijzigd door J Kortje op 22-06-2021 07:47 ]
Beste allen, stel je koopt een speciale editie van de Oppo find X2 pro en komt er vlak daarna achter dat er geen Nederlandse taal is voorgeprogrammeerd. Is dat achteraf alsnog mogelijk door specifieke software te installeren? En, indien ja, is dat voor een relatieve leek te doen? Bij voorbaat dank.
Is blijkbaar aan te passen maar niet aan mij besteed helaas. Toestel daarom te koop gezet. Zie advertenties alhier. Bedankt voor de berichten.
Wat halen jullie nu aan SOT?
Oppe find X2 Pro bij release gekocht, maar kreeg rond de 4 uur SOT (wat ik zelf magertjes vind).
Nu een Oneplus 8T in gebruik, maar zou graag de Find X2 Pro weer willen proberen
enige hekelpunt was de accuduur toentertijd
Oppe find X2 Pro bij release gekocht, maar kreeg rond de 4 uur SOT (wat ik zelf magertjes vind).
Nu een Oneplus 8T in gebruik, maar zou graag de Find X2 Pro weer willen proberen
Ik denk dat ik ook rond een uur of 4 zit met 120Hz Full HD+. Weergave van natuurlijke tonen en O1 Ultra Vision Engine altijd aan. Sinds Android 11 op de maximale donkere modus staan.Knamix schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:12:
Wat halen jullie nu aan SOT?
Nu een Oneplus 8T in gebruik, maar zou graag de Find X2 Pro weer willen proberenenige hekelpunt was de accuduur toentertijd
Daarbij moet ik wel zeggen dat zo iets als bijvoorbeeld Flitsmeister altijd op de achtergrond iets verbruikt zodat die automatisch opstart als ik in de auto stap en met bluetooth ben verbonden. Op dit moment is ie 100% en de verwachting van de software is dag ie 1 dag en 23 uur mee kan. Maar meestal heb ik aan het eind van de dag toch zo'n 15 tot 40% over. Het is heel erg afhankelijk van de dag. Bijvoorbeeld Google Maps gebruiken kost erg veel batterij, zelfs met het scherm uit.
Met 4260 mAh is de batterij fysiek natuurlijk niet heel erg groot en de software houd ook alle apps in de achtergrond gewoon draaiende (i.t.t. bijvoorbeeld Huawei welke ik hiervoor had) wat de snelheid verhoogd maar de accuduur inkort.
Nu aan het downloaden, de update C68. We gaan de verbeteringen weer tegemoet zien
Blijft een heerlijk toestel......
Blijft een heerlijk toestel......
Je kunt nu je RAM aanvullen met beschikbaar geheugen. Tm 7 gb bovenop de reeds aanwezige 12 gb RAM.
Raar fenomeen: bij het opstarten van de game Gardenscapes verschijnt altijd eerst het logo van de maker. Deze verdwijnt dan waarna de game opstart. Bij 7 van de 10 x dat ik de app start wordt dat logo echter groter dan dat hoort en blijft hij daarop steken. De game laadt dan dus niet verder. Dus geforceerd afsluiten en opnieuw proberen. Soms doet ie dat wel 5 pogingen na elkaar. Uiteindelijk gaat het altijd goed en laadt hij de game.
Een zelfde soort fout met de game Pop Slots, maar dan veel minder frequent. Bij het opstarten wordt het scherm 1 kleur en daarna wisselt hij de kleur. Dus bv rood scherm, geel scherm groen scherm etc.
Ook hier helpt alleen geforceerd sluiten en opnieuw opstarten.
Het opnieuw installeren en ook nieuwere updates van de games verhelpen dit niet.
Dit probleem heb ik al sinds de eerste week dit toestel. Met mijn vorige telefoons had ik hier geen last van.
Herkent iemand dit probleem???
Een zelfde soort fout met de game Pop Slots, maar dan veel minder frequent. Bij het opstarten wordt het scherm 1 kleur en daarna wisselt hij de kleur. Dus bv rood scherm, geel scherm groen scherm etc.
Ook hier helpt alleen geforceerd sluiten en opnieuw opstarten.
Het opnieuw installeren en ook nieuwere updates van de games verhelpen dit niet.
Dit probleem heb ik al sinds de eerste week dit toestel. Met mijn vorige telefoons had ik hier geen last van.
Herkent iemand dit probleem???
Gister de Oppo Find X2 Pro gekocht voor €490 (nieuw in geopende doos) en zojuist in ontvangst genomen. Wat een prachtig mooi toestel zeg, wat een bizar mooi en helder scherm.
Maar, terwijl ik er even mee aan het spelen was zonder enige vorm van installatie (dus geen simkaart en gewoon alles even overgeslagen zodat ik even door het menu kan bladeren als eerste kennismaking) valt het me op dat de accu gigantisch snel leegloopt. De accu stond op 22% resterend toen ik het toestel aan zette en in slechts 18 minuten wat instellingen bekijken was er nog maar 5% accu over. Ik kon letterlijk de percentage accu live omlaag zien gaan terwijl ik niks uitzonderlijks aan het doen was.
Is er iemand die hier wellicht een logische verklaring voor heeft en mij gerust kan stellen dat dit niet zo blijft? Want dan gaat het toestel gegarandeerd terug naar de winkel helaas als dit normaal is.
Maar, terwijl ik er even mee aan het spelen was zonder enige vorm van installatie (dus geen simkaart en gewoon alles even overgeslagen zodat ik even door het menu kan bladeren als eerste kennismaking) valt het me op dat de accu gigantisch snel leegloopt. De accu stond op 22% resterend toen ik het toestel aan zette en in slechts 18 minuten wat instellingen bekijken was er nog maar 5% accu over. Ik kon letterlijk de percentage accu live omlaag zien gaan terwijl ik niks uitzonderlijks aan het doen was.
Is er iemand die hier wellicht een logische verklaring voor heeft en mij gerust kan stellen dat dit niet zo blijft? Want dan gaat het toestel gegarandeerd terug naar de winkel helaas als dit normaal is.
Vervelend om zo jouw ervaring met de batterij te lezen.Marando schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:30:
Gister de Oppo Find X2 Pro gekocht voor €490 (nieuw in geopende doos) en zojuist in ontvangst genomen. Wat een prachtig mooi toestel zeg, wat een bizar mooi en helder scherm.
Zou je me uit kunnen leggen in welke situatie de telefoon werd gebruikt. Had je dark mode aanstaan? Zat je buiten of had je de helderheid erg hoog staan?
Ik merk dat als ik bijvoorbeeld aan het browsen ben met veel lichte achtergrond in de zon dat de telefoon ook sneller leeg gaat als dat ik graag had gezien.
Staat er op de doos iets van een manufacturing date, als telefoons stil liggen gaan de batterijen ook degraderen, dit zou het eventueel ook kunnen zijn. De X2 Pro is natuurlijk al meer dan een jaar geleden uitgekomen en dit zou eventueel wat oudere voorraad kunnen zijn. Maar als het een geopende doos is kan er voordat jij het toestel in ontvangst hebben genomen dat de telefoon al veel aan heeft gestaan bijvoorbeeld als demo model.
Je zou kunnen kijken of er een manier is om de batterij gezondheid te achterhalen en hier eventueel mee terug te gaan naar de verkoper mocht je het niet eens zijn met de degradatie van de accu.
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb het toestel even opgeladen naar 80% (wat ging dat absurd snel zeg) en heb er nog wat meer mee gespeeld. Ik heb dark mode aan staan en auto helderheid en ben in huis. Op de een of andere manier lijkt het accu verbruik nu helemaal normaal. Heb foto's gemaakt, video's gemaakt, nog veel meer instellingen bekeken en in 20 minuten intensief gebruik en een uurtje standby ging de accu van 80% naar 75%. Volgens mij hoef ik me niet meer druk te maken. :-)
Ik stond gister op het punt een Xiaomi Mi 11i te kopen, tot ik opeens deze Find X2 Pro langs zag komen voor €490 bij bol.com als customer retour in volledige nieuwstaat. Had mijn twijfels over een ander merk (had ook al Xiaomi) maar de twijfels zijn weg, wat is het een prachtig toestel. Hopelijk kan ik er nog lang van genieten, al zal Android 12 straks wel het eindstation zijn vermoed ik, gezien zijn launch date in 2020.
Ik heb het toestel even opgeladen naar 80% (wat ging dat absurd snel zeg) en heb er nog wat meer mee gespeeld. Ik heb dark mode aan staan en auto helderheid en ben in huis. Op de een of andere manier lijkt het accu verbruik nu helemaal normaal. Heb foto's gemaakt, video's gemaakt, nog veel meer instellingen bekeken en in 20 minuten intensief gebruik en een uurtje standby ging de accu van 80% naar 75%. Volgens mij hoef ik me niet meer druk te maken. :-)
Ik stond gister op het punt een Xiaomi Mi 11i te kopen, tot ik opeens deze Find X2 Pro langs zag komen voor €490 bij bol.com als customer retour in volledige nieuwstaat. Had mijn twijfels over een ander merk (had ook al Xiaomi) maar de twijfels zijn weg, wat is het een prachtig toestel. Hopelijk kan ik er nog lang van genieten, al zal Android 12 straks wel het eindstation zijn vermoed ik, gezien zijn launch date in 2020.
Ik had nadat ik mijn Honor View20 3x naar de Coolblue moest terugsturen vanwege reparaties die daarna weer andere problemen gaven het toestel ingeleverd bij Rebuy nadat ik de Oppo Find X2 Pro voor €408 had gevonden bij de Belsimpel Outlet, eigenlijk geen moment getwijfeld en meteen besteld. Liever een Oneplus gehad maar ik ging toch geen €400 bijleggen voor de i.m.o. betere software en het draadloos laden met een betere accuduur.Marando schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:09:
Ik stond gister op het punt een Xiaomi Mi 11i te kopen, tot ik opeens deze Find X2 Pro langs zag komen voor €490 bij bol.com als customer retour in volledige nieuwstaat. Had mijn twijfels over een ander merk (had ook al Xiaomi) maar de twijfels zijn weg, wat is het een prachtig toestel. Hopelijk kan ik er nog lang van genieten, al zal Android 12 straks wel het eindstation zijn vermoed ik, gezien zijn lunch date in 2020.
Zo af en toe wel aan het rondkijken naar andere toestellen maar niet veel meer wat echt veel beter wordt dan het vlaggenschip van een jaar daarvoor. Als ik dan zal vernieuwen, dan een betere batterij duur maar de nieuwe SD888 modellen lijken niet heel spaarzaam met de batterijen om te gaan.
€408 is echt een gigantisch goede deal!J Kortje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Ik had nadat ik mijn Honor View20 3x naar de Coolblue moest terugsturen vanwege reparaties die daarna weer andere problemen gaven het toestel ingeleverd bij Rebuy nadat ik de Oppo Find X2 Pro voor €408 had gevonden bij de Belsimpel Outlet, eigenlijk geen moment getwijfeld en meteen besteld. Liever een Oneplus gehad maar ik ging toch geen €400 bijleggen voor de i.m.o. betere software en het draadloos laden met een betere accuduur.
Zo af en toe wel aan het rondkijken naar andere toestellen maar niet veel meer wat echt veel beter wordt dan het vlaggenschip van een jaar daarvoor. Als ik dan zal vernieuwen, dan een betere batterij duur maar de nieuwe SD888 modellen lijken niet heel spaarzaam met de batterijen om te gaan.
Sinds @Marando het over de batterij had van de Oppo Find X2 Pro Ben ik eens in mijn verbruik gedoken door gebruik te maken van de applicatie AccuBattery. Deze heeft sindsdien 5 volledige oplaadsessies geanalyseerd en uitgekomen op een ontwerp capaciteit van zo'n 1900 mAh.
Dat was even schrikken... De oorspronkelijke ontwerp capaciteit zou namelijk 4260 mAh uur moeten zijn.
Nu heb ik zo het vermoeden dat er maar één van de twee batterijcellen wordt geanalyseerd wat een iets wat logische verklaring zou zijn. Echter zou dit alsnog betekenen dat ik (4260/2 = 2130) (1900-2130)/2130 ≈ 10% verlies zou hebben op één batterijcel. Mijn aankoop moet nog een jaar oud worden!
Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie wat gegevens willen opvragen via diezelfde applicatie (AccuBattery) welke na een aantal laadcycli een verwachtte batterijcapaciteit laat zien. Alvast hartstikke bedankt!
Dat was even schrikken... De oorspronkelijke ontwerp capaciteit zou namelijk 4260 mAh uur moeten zijn.
Nu heb ik zo het vermoeden dat er maar één van de twee batterijcellen wordt geanalyseerd wat een iets wat logische verklaring zou zijn. Echter zou dit alsnog betekenen dat ik (4260/2 = 2130) (1900-2130)/2130 ≈ 10% verlies zou hebben op één batterijcel. Mijn aankoop moet nog een jaar oud worden!

Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie wat gegevens willen opvragen via diezelfde applicatie (AccuBattery) welke na een aantal laadcycli een verwachtte batterijcapaciteit laat zien. Alvast hartstikke bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door J Kortje op 10-08-2021 21:53 . Reden: Edit: typos ]
Bedoel je de app accubattery van digibites?? Je geeft enige verwarring door 2 namen te noemen. Ik heb accubattery net geïnstalleerd en zal later rapporteren.J Kortje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:59:
Sinds @Marando het over de batterij had van de Oppo Find X2 Pro Ben ik eens in mijn verbruik gedoken door gebruik te maken van de applicatie AccuBattery. Deze heeft sindsdien 5 volledige oplaadsessies geanalyseerd en uitgekomen op een ontwerp capaciteit van zo'n 1900 mAh.![]()
Dat was even schrikken... De oorspronkelijke ontwerp capaciteit zou namelijk 4260 mAh uur moeten zijn.![]()
Nu heb ik zo het vermoeden dat er maar één van de twee batterijcellen wordt geanalyseerd wat een iets wat logische verklaring zou zijn. Echter zou dit alsnog betekenen dat ik (4260/2 = 2130) (1900-2130)/2130 ≈ 10% verlies zou hebben op één batterijcel. Mijn aankoop moet nog een jaar oud worden!![]()
Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie wat gegevens willen opvragen via diezelfde applicatie (AppBattery) welke na een aantal laadcycli een verwachtte batterijcapaciteit laat zien. Alvast hartstikke bedankt!
Het is inderdaad AccuBatteryMetalManic schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:43:
[...]
Bedoel je de app accubattery van digibites?? Je geeft enige verwarring door 2 namen te noemen. Ik heb accubattery net geïnstalleerd en zal later rapporteren.

Alvast hartstikke bedankt voor je medewerking
[ Voor 7% gewijzigd door J Kortje op 10-08-2021 21:53 ]
Ik heb de Find X2 Pro een jaar gehad en ik gebruik AccuBattery altijd. De capaciteit die aangegeven staat in AccuBattery klopt niet. Dit komt vanwege de 2 cellige batterij, maar ook vanwege SuperVOOC. Dit is ook een probleem bij OnePlus telefoons.J Kortje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:59:
Sinds @Marando het over de batterij had van de Oppo Find X2 Pro Ben ik eens in mijn verbruik gedoken door gebruik te maken van de applicatie AccuBattery. Deze heeft sindsdien 5 volledige oplaadsessies geanalyseerd en uitgekomen op een ontwerp capaciteit van zo'n 1900 mAh.![]()
Dat was even schrikken... De oorspronkelijke ontwerp capaciteit zou namelijk 4260 mAh uur moeten zijn.![]()
Nu heb ik zo het vermoeden dat er maar één van de twee batterijcellen wordt geanalyseerd wat een iets wat logische verklaring zou zijn. Echter zou dit alsnog betekenen dat ik (4260/2 = 2130) (1900-2130)/2130 ≈ 10% verlies zou hebben op één batterijcel. Mijn aankoop moet nog een jaar oud worden!![]()
Sterker nog, de zogenaamde gemeten capaciteit was hoger na een jaar, in plaats van lager. Dus er klopt niks van.
Ik heb de app er af gegooid. Mijn accu was een halve dag eerder leeg vanaf toen de app er op stond. Meteen verwijderd (zonder te controleren of de app echt de boosdoener was 😉)J Kortje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:53:
[...]
Het is inderdaad AccuBattery![]()
Alvast hartstikke bedankt voor je medewerking
Ik las op de site van oppo dat bij de update naar color os 11 Inertial zoom zou worden toegevoegd. Ik kan het echter niet vinden. Is het iemand gelukt om dit aan de praat te krijgen???
https://youtu.be/YO41uGb12XIMetalManic schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:39:
Ik las op de site van oppo dat bij de update naar color os 11 Inertial zoom zou worden toegevoegd. Ik kan het echter niet vinden. Is het iemand gelukt om dit aan de praat te krijgen???
Ik wist in eerst instantie nog niet eens waar je het over had. Toen maar een video bekeken en het zelf uitgeprobeerd. Bij mij werkt het en het ziet er erg goed uit, beter dan via dat draaiwiel inzoomen.
Ik merkte net dat m'n toestel merkbaar een geluid maakt als ik wissel van cameramodus. Na wat uitproberen besloot ik om het toestel eens te schudden. Ik merkte toen dat er iets rammelt in het toestel. Ik kan me niet herinneren wanneer het toestel voor het laatst is gevallen.
Is dit toestel makkelijk te openen en weer stof en waterdicht te sluiten door een professional? Hier moet denk ik toch eens naar gekeken worden....
Of rammelt jullie Phone ook en is dit wat ze bij de galaxy s20 de camera lens barrel noemen. Daar wordt gezegd dat het hoort en dat het een techniek is om het zoomen te ondersteunen.
Is dit toestel makkelijk te openen en weer stof en waterdicht te sluiten door een professional? Hier moet denk ik toch eens naar gekeken worden....
Of rammelt jullie Phone ook en is dit wat ze bij de galaxy s20 de camera lens barrel noemen. Daar wordt gezegd dat het hoort en dat het een techniek is om het zoomen te ondersteunen.
[ Voor 17% gewijzigd door MetalManic op 28-09-2021 23:33 ]
Het geluid van het schudden van je telefoon is de lens met optische beeld stabiliteit, deze kan een beetje bewegen in de case zodat ie kleine trillingen en oneffenheden kan opvangen voor het versoepelen van de beeldkwaliteit bij het nemen van video's.MetalManic schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:28:
Ik merkte net dat m'n toestel merkbaar een geluid maakt als ik wissel van cameramodus. Na wat uitproberen besloot ik om het toestel eens te schudden. Ik merkte toen dat er iets rammelt in het toestel. Ik kan me niet herinneren wanneer het toestel voor het laatst is gevallen.
Het geluid maken tijdens het overschakelen van camera's heeft die van mij eigenlijk altijd al gedaan. Ook maakt ie een licht geluidje als je deze vanuit de recente apps opent. Dit zou misschien iets met het focussen te maken kunnen hebben maar daar durf ik niet mijn hand voor in het vuur te steken.
Ik maak me er eigenlijk geen zorgen over, beeld is nog altijd helder, focussen gaat nog steeds goed. Ik heb geen reden tot klagen laat staan zorgen.
Sinds vandaag. Als ik het toestel met Bluetooth verbind aan de auto dan geeft de auto aan dat ik aan het bellen ben met telefoonnummer 10000000. Erg vreemd. Zodra ik een ander nummer bel verdwijnt de 10000000 maar bij weer verbinden met Bluetooth verschijnt het weer. Online heb ik 1 forumpost gevonden in een oneplus forum. Qua oplossing werd ik daar echter niet wijzer. Heeft iemand hier dit ook eens gehad met de oppo??
Zijn er al geluiden van een update naar Android 12? Of eh, heeft iedereen uit dit forum z'n oppo find x2 pro alweer van de hand gedaan en is het daarom zo uitgestorven hier?
Ik heb zelf eentje van Belsimpel dus ik verwacht dat ik via een VPN m'n update binnen moet halen. Ik zit nog op oktober 2021.MetalManic schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:07:
Zijn er al geluiden van een update naar Android 12? Of eh, heeft iedereen uit dit forum z'n oppo find x2 pro alweer van de hand gedaan en is het daarom zo uitgestorven hier?
Ik heb rond gesnuffeld naar andere toestellen alleen vele die ik interessant vind missen de 5x periscoop zoom, die gebruik ik stiekem erg veel. Een Google Pixel 6 Pro (4x periscoop zoom) zou een goede contender kunnen zijn alleen hoor ik veel over allerlei verschillende bugs. Wel veel vaker en sneller updates. De X3 en X5 vindt ik persoonlijk zeker op het gebied van camera's en de verscheidenheid ervan minder geworden. Ook wacht ik nog op de uitkomst van de Xiaomi 12 Ultra, Vivo X80 Pro Plus en andere 'Ultra' phones.
Update 15-03-2022
Via NordVPN Duitsland Januari 2022 binnen kunnen halen, via NordVPN Portugal Android 12 kunnen prompten.
[ Voor 6% gewijzigd door J Kortje op 15-03-2022 11:03 . Reden: Update toegevoegd ]
Vannacht zonder problemen automatisch gedownload en daarna geïnstalleerd. Tot nu toe geen gekke dingen tegengekomen
Die van mij is ook van Belsimpel maar ik krijg ongeveer maandelijks netjes een security update. Maar nu nog geen android 12. Misschien morgenJ Kortje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:18:
[...]
Ik heb zelf eentje van Belsimpel dus ik verwacht dat ik via een VPN m'n update binnen moet halen. Ik zit nog op oktober 2021.
Ik heb rond gesnuffeld naar andere toestellen alleen vele die ik interessant vind missen de 5x periscoop zoom, die gebruik ik stiekem erg veel. Een Google Pixel 6 Pro (4x periscoop zoom) zou een goede contender kunnen zijn alleen hoor ik veel over allerlei verschillende bugs. Wel veel vaker en sneller updates. De X3 en X5 vindt ik persoonlijk zeker op het gebied van camera's en de verscheidenheid ervan minder geworden. Ook wacht ik nog op de uitkomst van de Xiaomi 12 Ultra, Vivo X80 Pro Plus en andere 'Ultra' phones.
Update 15-03-2022
Via NordVPN Duitsland Januari 2022 binnen kunnen halen, via NordVPN Portugal Android 12 kunnen prompten.
update: hoe krijg ik het voor elkaar om via een vpn verbinding de update te forceren? Als ik via Tunnelbear 'm instel op Duitsland en/ of portugal maakt dat geen verschil. Ik heb ook de regio op de telefoon aangepast naar resp. Duitsland en Portugal. Moet ik nog wat anders instellen??
[ Voor 11% gewijzigd door MetalManic op 19-03-2022 10:27 ]
Even een andere maar wel gerelateerde vraag. Ik wilde checken wat voor Phone ik eigenlijk heb gekregen van Belsimpel, dus is het een Nederlandse. Dat schijnt te maken te hebben met CSC? Om csc op te zoeken heb ik *#1234# in de dialer getoetst en ik kreeg deze melding: cph2025_11_C.87
Zegt dit iets over de telefoon? Is dit een Nederlandse versie?
Probeer te achterhalen waarom ik nog steeds geen update heb...
Edit, vpn via France gaf me de update mogelijkheid 😍
Zegt dit iets over de telefoon? Is dit een Nederlandse versie?
Probeer te achterhalen waarom ik nog steeds geen update heb...
Edit, vpn via France gaf me de update mogelijkheid 😍
[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 19-03-2022 11:02 ]
Komt daar plotseling de Android 12 update voor mijn Find X2 neo binnen. Ik ben benieuwd.
De Find X2 Pro heeft na een update naar Android 12 een probleem met de ING bankieren app. Probleem schijnt ook voor te komen bij OnePlus telefoons. En dat kan wel kloppen omdat ColorOS van OPPO en OxygenOS van OnePlus vanaf Android 12 op dezelfde basis zijn gebouwd.
Niks lijkt te werken om dit probleem te verhelpen. App deinstalleren, en opnieuw installeren werkt niet. Kaarten verwijderen, en opnieuw toevoegen ook. Cache en data van de NFC service system app weggooien ook niet. Resetten naar factory settings lijkt ook niet te werken. Dit laatste was een advies van de OPPO helpdesk.
Het vreemde is wel dat de SNS bankieren app er géén problemen mee heeft. Het is dus niet duidelijk of het probleem in de ING app ziet, of dat het specifiek iets is in Android 12. Lang gesproken met ING support en deze geeft aan dat het een probleem in Android 12 zou moeten zijn, en dat Google een patch zou moeten maken, maar dat verklaart niet waarom het dan met de app van SNS wel werkt.
Ook geprobeerd de SNS app verwijderen, zodat er alleen maar die van ING op staat (en dus mogelijk niet de default bankieren app die van SNS is waardoor die van ING niet werkt), maar ook dat helpt niet.
Het niet werken van de ING bankieren app schijnt een bekend probleem te zijn bij de klantenservice van OPPO. En waarschijnlijk ook bij die van OnePlus. Lijkt niet enkel ING te betreffen maar Rabo en ABNAMRO. OPPO is er van op de hoogte en werkt samen met de betreffende banken en Google om het op te lossen was de terugmelding vanuit OPPO. Lijkt een nogal unieke combinatie te zijn tussen Android 12, de OS'en van OPPO en OnePlus, en de betreffende banking apps. Vandaar dat iedere Android 12 gebruiker er last van heeft.
Reden dat de bankieren app van SNS wél werkt is dat deze gesplitst is in twee delen, met een apart deel voor contactloos betalen. Die maken op een andere manier gebruik van RFID en NFC waardoor ze dit probleem niet hebben.
Verwachting van OPPO was dat dit ong 2-3 weken zou duren voordat er een fix voor is..
Zijn er mensen bij wie de ING/ABN AMRO/RABO contactloos betalen app wel werkt ná een update van Android 12?
Niks lijkt te werken om dit probleem te verhelpen. App deinstalleren, en opnieuw installeren werkt niet. Kaarten verwijderen, en opnieuw toevoegen ook. Cache en data van de NFC service system app weggooien ook niet. Resetten naar factory settings lijkt ook niet te werken. Dit laatste was een advies van de OPPO helpdesk.
Het vreemde is wel dat de SNS bankieren app er géén problemen mee heeft. Het is dus niet duidelijk of het probleem in de ING app ziet, of dat het specifiek iets is in Android 12. Lang gesproken met ING support en deze geeft aan dat het een probleem in Android 12 zou moeten zijn, en dat Google een patch zou moeten maken, maar dat verklaart niet waarom het dan met de app van SNS wel werkt.
Ook geprobeerd de SNS app verwijderen, zodat er alleen maar die van ING op staat (en dus mogelijk niet de default bankieren app die van SNS is waardoor die van ING niet werkt), maar ook dat helpt niet.
Het niet werken van de ING bankieren app schijnt een bekend probleem te zijn bij de klantenservice van OPPO. En waarschijnlijk ook bij die van OnePlus. Lijkt niet enkel ING te betreffen maar Rabo en ABNAMRO. OPPO is er van op de hoogte en werkt samen met de betreffende banken en Google om het op te lossen was de terugmelding vanuit OPPO. Lijkt een nogal unieke combinatie te zijn tussen Android 12, de OS'en van OPPO en OnePlus, en de betreffende banking apps. Vandaar dat iedere Android 12 gebruiker er last van heeft.
Reden dat de bankieren app van SNS wél werkt is dat deze gesplitst is in twee delen, met een apart deel voor contactloos betalen. Die maken op een andere manier gebruik van RFID en NFC waardoor ze dit probleem niet hebben.
Verwachting van OPPO was dat dit ong 2-3 weken zou duren voordat er een fix voor is..
Zijn er mensen bij wie de ING/ABN AMRO/RABO contactloos betalen app wel werkt ná een update van Android 12?
M'n Oppo deed het gewoon op Android 12 i.c.m. de ING bankieren app, alle functies zoals mobiel betalen en het scannen van QR codes was geen probleem.bobafett_999999 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:29:
Inmiddels overgestapt op een Fold3 en ook die lijkt gewoon te werken i.c.m. Android 12.
Hier ook een bezitter van een Oppo Find X2 pro en Android 12. Geen problemen met de Rabobank app. Werkt perfect met contactloos betalen. Sinds gisteren wel overgestapt naar Google Pay en dat werkt ook gewoon goed.bobafett_999999 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:29:
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Of dit van invloed is op ing bankieren weet ik niet, maar voor Rabo betalen heb ik destijds een oplossing gevonden, omdat dit niet werkte.
Als browser had ik standaard Opera browser ingesteld. Door dit te wijzigen in chrome browser, was voor mij het probleem opgelost en werkte de Rabo app weer.
Wellicht kun je hier wat mee.
Als browser had ik standaard Opera browser ingesteld. Door dit te wijzigen in chrome browser, was voor mij het probleem opgelost en werkte de Rabo app weer.
Betreft dat ook specifiek een OPPO Find X2 Pro? Of heb jij een ander type van OPPO?J Kortje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:54:
[...]
M'n Oppo deed het gewoon op Android 12 i.c.m. de ING bankieren app, alle functies zoals mobiel betalen en het scannen van QR codes was geen probleem.
Inmiddels overgestapt op een Fold3 en ook die lijkt gewoon te werken i.c.m. Android 12.
Dank je voor de tip. Ik heb alleen maar de Chrome browser op mijn telefoon dus ik kan dat niet veranderen. Maar hielp dit ook met het werken van de Rabo app? Of deed je dit uit de browser.Aloysxda schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:16:
Of dit van invloed is op ing bankieren weet ik niet, maar voor Rabo betalen heb ik destijds een oplossing gevonden, omdat dit niet werkte.
Specifiek de Pro versie. Gaat binnenkort in de verkoop.bobafett_999999 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:19:
[...]
Betreft dat ook specifiek een OPPO Find X2 Pro? Of heb jij een ander type van OPPO?
Ik heb ook problemen gehad met mijn ing bankieren app, echter na het verwijderen en opnieuw installeren en instellen van de app werkt alles weer naar behoren
Rabo Wallet werkte niet. Ook de Rabo helpdesk kwam er niet uit. Chrome als standaard in te stellen was voor mij toen de oplossingbobafett_999999 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:21:
[...]
Dank je voor de tip. Ik heb alleen maar de Chrome browser op mijn telefoon dus ik kan dat niet veranderen. Maar hielp dit ook met het werken van de Rabo app? Of deed je dit uit de browser.
Ter info, misschien is het handig voor iemand die een x2 pro heeft en achterloopt met de software. Heb een nieuwe gekocht van de week bij Belsimpel voor weinig, hoofdzakelijk voor de camera. Firmware was Android 10 en het toestel wilde met geen mogelijkheid verder updaten. In Utrecht, waar ik vlakbij woon, zit The Phonelab. Dit is een officieel Oppo servicepunt. Langs geweest en ze hebben in een ruim uur gratis de nieuwste Android 12 firmware er op geflasht en de security -en toekomstige- updates komen ook ota binnen nu. Gelijk van het gezeik af. Je bent wel je data kwijt, dus zorg voor een backup.
Ik heb recentelijk een antwoord gekregen vanuit de klantenservice van OPPO. De oplossing zou zijn om de SIM kaart in de andere kaarthouder te zetten, en daarmee zouden de problemen met het contactloos betalen opgelost moeten zijn.
OPPO klantenservice gaf zelf ook al aan dat dit niet erg intuïtief was, maar wel schijnt te werken..
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd..
OPPO klantenservice gaf zelf ook al aan dat dit niet erg intuïtief was, maar wel schijnt te werken..
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd..
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik zit tegen een contractverlenging aan te hikken en mijn oog is mede op dit toestel gevallen. Als ik vandaag zou verlengen zou ik 500 Euro moeten neerleggen. Aan de ene kant is het nog best veel geld voor een toestel van bijna 2,5 jaar oud. Aan de andere kant lijkt dit toestel wel te voldoen aan mijn wensen. En het blijft uiteraard gewoon een (oud)flagship model.marek965 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:26:
Ter info, misschien is het handig voor iemand die een x2 pro heeft en achterloopt met de software. Heb een nieuwe gekocht van de week bij Belsimpel voor weinig, hoofdzakelijk voor de camera. Firmware was Android 10 en het toestel wilde met geen mogelijkheid verder updaten. In Utrecht, waar ik vlakbij woon, zit The Phonelab. Dit is een officieel Oppo servicepunt. Langs geweest en ze hebben in een ruim uur gratis de nieuwste Android 12 firmware er op geflasht en de security -en toekomstige- updates komen ook ota binnen nu. Gelijk van het gezeik af. Je bent wel je data kwijt, dus zorg voor een backup.
Ik heb als outlet model er €408 voor betaald in april 2020. Nadat ik de telefoon had ontvangen voor de zekerheid gebeld of ik niet nog een factuur achteraf zou ontvangen wegens een korting van €600 op een 'uit de doos' met alle accessoires, gelukkig niet het geval. Even gelden verkocht voor €340 op marktplaats.Goofman schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:38:
[...]
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik zit tegen een contractverlenging aan te hikken en mijn oog is mede op dit toestel gevallen. Als ik vandaag zou verlengen zou ik 500 Euro moeten neerleggen. Aan de ene kant is het nog best veel geld voor een toestel van bijna 2,5 jaar oud. Aan de andere kant lijkt dit toestel wel te voldoen aan mijn wensen. En het blijft uiteraard gewoon een (oud)flagship model.
Ik heb er 550 voor betaald, zonder abo. Ben nog steeds erg tevreden.
408 Euro direct na de introductie is wel heeeel goedkoop. Daar heb je echt mazzel mee gehad. Maar inmiddels dus wel weggedaan?
Nu een Fold3 maar mis hem toch nog bijna elke dagGoofman schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:07:
408 Euro direct na de introductie is wel heeeel goedkoop. Daar heb je echt mazzel mee gehad. Maar inmiddels dus wel weggedaan?
Ik zit ook aan de Z Fold te denken. Totaal ander type smartphone en eigenlijk veel te duur, maar het trekt wel ;-)
Via rebuy eentje voor €913 gekocht. Deed de verpakking open en de folie zat nog om het chassis van de telefoon. Met 3 jaar garantieGoofman schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:38:
Ik zit ook aan de Z Fold te denken. Totaal ander type smartphone en eigenlijk veel te duur, maar het trekt wel ;-)
Hoe lang heb je dit toestel al, als ik vragen mag? Kun je iets vertellen over hoe regelmatig je security updates krijgt? Als ik het goed begrepen heb zou de Find X2 (Pro) nog tot en met Q1 2024 security updates moeten krijgen.marek965 schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:36:
Ik heb er 550 voor betaald, zonder abo. Ben nog steeds erg tevreden.
Heb m nu drie maanden, security updates komen maandelijks binnen. Android 13 staat voor december op de planning (zal wel de laatste upgrade zijn); security inderdaad nog jaar langer.
Ik krijg sinds vandaag een soort zeurderig pieptoontje te horen als ik het scherm ontgrendel.zelfs met alle geluiden uitgezet. Het is een geluidje wat je zou verwachten als je batterij bijna dood is. Herkent iemand dit geluid en hoe krijg ik het weg??
Misschien tijd voor een ander toestel. Is hier toevallig nog iemand die ervaring heeft met de meest recente opvolger van dit toestel??
Misschien tijd voor een ander toestel. Is hier toevallig nog iemand die ervaring heeft met de meest recente opvolger van dit toestel??
De find X2 blijft een fantastisch toestel. Met dat geluidje kan ik je niet helpen.MetalManic schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:40:
Ik krijg sinds vandaag een soort zeurderig pieptoontje te horen als ik het scherm ontgrendel.zelfs met alle geluiden uitgezet. Het is een geluidje wat je zou verwachten als je batterij bijna dood is. Herkent iemand dit geluid en hoe krijg ik het weg??
Wellicht wel met een tip voor een vervanger.
Zelf heb ik na de Find X2 een paar maand een S22 ultra gehad. Wat een ongelooflijk slecht toestel voor dat geld. Alleen de camera is goed.
Nu een aantal weken de Oppo Reno 8 Pro. Helemaal super. Alles werkt zoals het hoort. De batterij gaat zelfs veel langer mee, dan de 5000 mah van de S22. Al die samsung bloatware blijft maar stroom vreten. In de nacht was ik 8% kwijt. Met de Reno 8 Pro, 1%
Zelf ook een Samsung tussendoor gehad, nu overgestapt naar een Google Pixel 7 Pro omdat m'n zusje zo blij was met haar 6Aloysxda schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:42:
[...]
De find X2 blijft een fantastisch toestel. Met dat geluidje kan ik je niet helpen.
Wellicht wel met een tip voor een vervanger.
Zelf heb ik na de Find X2 een paar maand een S22 ultra gehad. Wat een ongelooflijk slecht toestel voor dat geld. Alleen de camera is goed.
Nu een aantal weken de Oppo Reno 8 Pro. Helemaal super. Alles werkt zoals het hoort. De batterij gaat zelfs veel langer mee, dan de 5000 mah van de S22. Al die samsung bloatware blijft maar stroom vreten. In de nacht was ik 8% kwijt. Met de Reno 8 Pro, 1%
Verrassend, vandaag update naar Android 13 gekregen op mijn x2pro. Nog niet eerder een toestel gehad dat 4 Android versies meegaat.
Toestel gekocht met Android 10.
Ooit eens begonnen met een Oppo Find die geen enkele Android update kreeg. Zat Color Os 2.3 oid op, gebaseerd op Android jelly bean, dacht ik.
Ligt hier nog ergens in een la......
Toestel gekocht met Android 10.
Ooit eens begonnen met een Oppo Find die geen enkele Android update kreeg. Zat Color Os 2.3 oid op, gebaseerd op Android jelly bean, dacht ik.
Ligt hier nog ergens in een la......
Same here. Denk wel dat dit de laatste Android upgrade is
Ben er nog steeds tevreden mee. Eerste telefoon waar ik langer dan 2 jaar mee doe.
Ben er nog steeds tevreden mee. Eerste telefoon waar ik langer dan 2 jaar mee doe.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear