Ja maar was er niet. Vandaar dat ik het vroeg.NeWSJuNK schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:09:
Had je gekeken of er een update was ?
Ik zag al dat er "Vodafone" op het doosje stond. Firmware blijkt ook Vodafone branded te zijn. Ik heb hem binnengekregen met CPH2025VF_11_A.26 De non-branded versie hebben geen VF in de naam. Vodafone branded firmwares updaten via Italie op Zwitserland VPN werkt niet. De security update dateert van mei 2020 dus daarin loopt de firmware toch wat achter op de non-branded versies.
Verder viel het me op als ik in de Google Play Store onder instellingen check onder "Play Protect-certificering" staat "Apparaat is niet gecertificeerd". Vreemd toch eigenlijk. Behalve Googles eigen uitleg als je het aanklikt weet ik niet of dit echt erg is. Ik weet ook niet of de non Vodafone branded versie wel Play Protect gecertificeerd zijn. De mijn komt overigens bij Belsimpel vandaan, stond niks over Vodafone branding genoemd.
Verder viel het me op als ik in de Google Play Store onder instellingen check onder "Play Protect-certificering" staat "Apparaat is niet gecertificeerd". Vreemd toch eigenlijk. Behalve Googles eigen uitleg als je het aanklikt weet ik niet of dit echt erg is. Ik weet ook niet of de non Vodafone branded versie wel Play Protect gecertificeerd zijn. De mijn komt overigens bij Belsimpel vandaan, stond niks over Vodafone branding genoemd.
Hier ook Vodafone branded. Komt ook bij Belsimpel vandaan.Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:18:
Ik zag al dat er "Vodafone" op het doosje stond. Firmware blijkt ook Vodafone branded te zijn. Ik heb hem binnengekregen met CPH2025VF_11_A.26 De non-branded versie hebben geen VF in de naam. Vodafone branded firmwares updaten via Italie op Zwitserland VPN werkt niet. De security update dateert van mei 2020 dus daarin loopt de firmware toch wat achter op de non-branded versies.
Hier zelfde verhaal. Verder mooi toestel alleen wennen aan de gebogen scherm randen.
Daarom koop ik daar niks meer.. allemaal grijze import toestellen.Knamix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Hier ook Vodafone branded. Komt ook bij Belsimpel vandaan.
Jep... Helaas. Zat te twijfelen om het toestel nog om te ruilen voor een Oneplus 8 Pro, maar volgens mij krijg ik dan ook weer een branded toestel. Aan de andere kant... Toestel is bij andere webwinkels nog 1200 euro en ik heb het voor 799. Liever langer wachten op een update dan 400 euro meer bij een andere winkel betalen038Robijno schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:30:
[...]
Daarom koop ik daar niks meer.. allemaal grijze import toestellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Knamix op 29-07-2020 18:24 ]
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door Knamix op 29-07-2020 18:24 ]
Bij Mobiel.nl is het toestel ook € 999,-Knamix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:57:
[...]
Jep... Helaas. Zat te twijfelen om het toestel nog om te ruilen voor een Oneplus 8 Pro, maar volgens mij krijg ik dan ook weer een branded toestel. Aan de andere kant... Toestel is bij andere webwinkels nog 1200 euro en ik heb het voor 799. Liever langer wachten op een update dan 400 euro meer bij een andere winkel betalen
Geen idee hoe het met import is bij hun..
Gaat het toch weer jeuken dan038Robijno schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Bij Mobiel.nl is het toestel ook € 999,-
Geen idee hoe het met import is bij hun..
Ik vind versie 1 mooier dan 2, die camera gat had echt niet gehoeven. Het unieke van het design was die camera (die motorisch op elk gewenst moment eruit kwam). Ook zijn er tot nu toe amper tot geen problemen gemeld daarover, van eigenaren van de eerste versie.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Bij check op Oppo site wordt mijn telefoon herkent en heb ik exact 2 jaar internationale garantie vanaf aankoopdatum, dat moet Belsimpel toch hebben doorgegeven. Grijze import of niet, uiteindelijk gaat het erom wat voor service de verkoper in het echt geeft.
Wat betreft de Vodafone branding: degene met Vodafone abonn. en 5g zullen daar alleen maar profijt van hebben. VF gebruikt waarschijnlijk deze telefoon als een van hun 5g test telefoons. Ik zit trouwens niet bij VF. VF zou alleen wat sneller met hun security patches (en Oppo updates) moeten zijn.
Alleen het Play Protect Certificering issue staat met niet aan. Kan eigenlijk niet voor zo'n premium telefoon. Heb geen zin in plotseling optredende verrassingen over een tijdje. Weet niet of dit ook bij non-VF-branded X2 pro's is. Oppo staat wel gewoon op de Google lijst. Alle andere Android's hier in huis zijn gewoon gecertificeerd (ook mijn oude Xiaomi Mix met custom rom)
Wat betreft de Vodafone branding: degene met Vodafone abonn. en 5g zullen daar alleen maar profijt van hebben. VF gebruikt waarschijnlijk deze telefoon als een van hun 5g test telefoons. Ik zit trouwens niet bij VF. VF zou alleen wat sneller met hun security patches (en Oppo updates) moeten zijn.
Alleen het Play Protect Certificering issue staat met niet aan. Kan eigenlijk niet voor zo'n premium telefoon. Heb geen zin in plotseling optredende verrassingen over een tijdje. Weet niet of dit ook bij non-VF-branded X2 pro's is. Oppo staat wel gewoon op de Google lijst. Alle andere Android's hier in huis zijn gewoon gecertificeerd (ook mijn oude Xiaomi Mix met custom rom)
Mijn non-branded X2 Pro is gewoon certified.Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:45:
Bij check op Oppo site wordt mijn telefoon herkent en heb ik exact 2 jaar internationale garantie vanaf aankoopdatum, dat moet Belsimpel toch hebben doorgegeven. Grijze import of niet, uiteindelijk gaat het erom wat voor service de verkoper in het echt geeft.
Waar zie je de certificering staan? Via de Play Store kan ik op de Play Protect icoon drukken, maar zie niks over certified staan.Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:45:
Zelf heb ik een T-Mobile anno icm Vodafone branded Oppo. Ik zie dat A.30 al uit is dus ik ben benieuwd wanneer ik die krijg..
[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 29-07-2020 21:28 ]
Ah, check, dank, zal bij Belsimpel eens navragen hoe dat zit.vandeven66 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:55:
[...]
Mijn non-branded X2 Pro is gewoon certified.
Play Store app openenKnamix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:26:
[...]
Waar zie je de certificering staan? Via de Play Store kan ik op de Play Protect icoon drukken, maar zie niks over certified staan.
Zelf heb ik een T-Mobile anno icm Vodafone branded Oppo. Ik zie dat A.30 al uit is dus ik ben benieuwd wanneer ik die krijg..r
Hamburger menu selecteren
Instellingen kiezen
Helemaal naar beneden scrollen en daar staat onder "Play Protect-Certificering" bij mij "Apparaat is niet gecertificeerd" (dat kun je aanklikken en dan kom je op een Google help pagina)
Mijn VF branded telefoon is wel certified. Deze komt ook van BelSimpel af. En tot vanochtend wist ik niet dat de telefoon VF branded was totdat ik de firmware versie opzocht online. En ik mijzelf maar afvragen waarom de OTAs met VPN naar andere regio's ook niet binnen kwamen.Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Ah, check, dank, zal bij Belsimpel eens navragen hoe dat zit.
Het is FRIET!
Haha nee, ik houd mijn S20 ultra.. toch wel blij dat ik het niet gedaan heb.
Helemaal als ik lees dat het eigenlijk vodafone toestellen zijn
Bij mij ook certified. Zal toch even aan Belsimpel vragen hoe en wat ..Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:36:
[...]
Play Store app openen
Hamburger menu selecteren
Instellingen kiezen
Helemaal naar beneden scrollen en daar staat onder "Play Protect-Certificering" bij mij "Apparaat is niet gecertificeerd" (dat kun je aanklikken en dan kom je op een Google help pagina)
Ook ik heb een toestel van Belsimpel met VF branded software. In de Playstore staat dat deze ook niet gecertificeerd is. Overigens is er nergens Vodafone software te vinden op de telefoon dus wat dat VF branded inhoud....geen idee.Ingo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Ah, check, dank, zal bij Belsimpel eens navragen hoe dat zit.
Ik vraag me alleen af waarom dit een probleem is, kan er niet echt iets over vinden. Naar mijn idee kan ik gewoon alles en heb ik geen beperkingen. Kan iemand uitleggen waarom dit nu zo erg is, of wordt dit gewoon opgeblazen?
Het lijkt me dat Belsimpel niet zomaar een telefoon met beperkingen mag leveren zonder dit expliciet te melden.
Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel als je die hebt.
De mijne is dan wel weer gecertificeerd. Ben ook benieuwd wat het verschil is. Ik merk er nog niks van. Elk toestel krijgt gewoon zijn updates lijkt mij.
Ondanks dat mijn telefoon geen issues heeft, heb ik wel contact opgenomen met BelSimpel over het feit dat ze geen Oppo Find x2 Pro maar een Vodafone Oppo Find x2 Pro hebben geleverd. Ik denk dat het ook iets was wat ze niet verwacht hadden aangezien ze in het zelfde gesprek diverse keren 'even' moesten overleggen. Ze gaan het intern bespreken en laten voor/in het weekend weten hoe ze dit gaan oplossen.NG00 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:47:
[...]
Ook ik heb een toestel van Belsimpel met VF branded software. In de Playstore staat dat deze ook niet gecertificeerd is. Overigens is er nergens Vodafone software te vinden op de telefoon dus wat dat VF branded inhoud....geen idee.
Ik vraag me alleen af waarom dit een probleem is, kan er niet echt iets over vinden. Naar mijn idee kan ik gewoon alles en heb ik geen beperkingen. Kan iemand uitleggen waarom dit nu zo erg is, of wordt dit gewoon opgeblazen?
Het lijkt me dat Belsimpel niet zomaar een telefoon met beperkingen mag leveren zonder dit expliciet te melden.
Ben benieuwd naar de reactie van Belsimpel als je die hebt.
Maar ik denk dat ze eigenlijk dit zo niet hadden mogen doen zonder vermelding. Ze waren ook bijzonder nieuwsgierig hoe ik dan wist dat dit een VF toestel was.
Tevens heb ik contact opgenomen met Vodafone. Die vonden het zelf ook niet zo'n handige en prettige situatie. Ben wel verzekerd dat de updates welliswaar met een vertraging en ondanks dat je niet bij Vodafone klant bent wel gewoon uiteindelijk uitgerold worden. Maar dit is dus iets wat vaker gebeurd wisten ze mij ook te vertellen.
Ik ga straks nog met Oppo contact opnemen of het mogelijk is om een normale unbranded global fw versie erover heen te kunnen zetten maar volgens mij hebben we in NL niet echt een service centre dus zal het mocht dat kunnen, opsturen worden, en dat is eigenlijk geen optie. En wat ik op diverse Duitse fora heb gelezen schijnt dat nogal een ding te zijn dat de vf branded oppos met sommige payment apps (Google pay en dergelijke ) problemen geven en ook bij service afhandelingen bij Oppo zelf dat het dan niet altijd even soepel gaat.
Voor de rest ben ik super tevreden over het toestel op zich, maar ja de Vodafone updates is wel een ding. En als ik dat van te voren had geweten had ik het toestel niet gekocht. En je weet ook niet wat dit in de toekomst aan issues gaat geven aangezien VF wel aanpassingen maakt en het niet alleen een appje extra is. (Die ik zover als ik kon vinden er geen extra opstaan?)
Het is FRIET!
Volgens mij is het zodat als je een non-branded toestel heb je de updates direct van Oppo krijg. Als je een branded toestel heb dan gaat het eerst via de provider (in dit geval Vodafone), maar dan duurt het wat langer voordat je de update krijg.
Hou je ons op de hoogte als je antwoord heb van Belsimpel/Vodafone? Het liefst had ik mijn toestel teruggestuurd naar Belsimpel voor een nieuwe, maar om dat weer een week zonder telefoon te zitten gaat helaas niet ivm mijn werkJox444 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Ondanks dat mijn telefoon geen issues heeft, heb ik wel contact opgenomen met BelSimpel over het feit dat ze geen Oppo Find x2 Pro maar een Vodafone Oppo Find x2 Pro hebben geleverd. Ik denk dat het ook iets was wat ze niet verwacht hadden aangezien ze in het zelfde gesprek diverse keren 'even' moesten overleggen. Ze gaan het intern bespreken en laten voor/in het weekend weten hoe ze dit gaan oplossen.
Maar ik denk dat ze eigenlijk dit zo niet hadden mogen doen zonder vermelding. Ze waren ook bijzonder nieuwsgierig hoe ik dan wist dat dit een VF toestel was.
Tevens heb ik contact opgenomen met Vodafone. Die vonden het zelf ook niet zo'n handige en prettige situatie. Ben wel verzekerd dat de updates welliswaar met een vertraging en ondanks dat je niet bij Vodafone klant bent wel gewoon uiteindelijk uitgerold worden. Maar dit is dus iets wat vaker gebeurd wisten ze mij ook te vertellen.
Ik ga straks nog met Oppo contact opnemen of het mogelijk is om een normale unbranded global fw versie erover heen te kunnen zetten maar volgens mij hebben we in NL niet echt een service centre dus zal het mocht dat kunnen, opsturen worden, en dat is eigenlijk geen optie. En wat ik op diverse Duitse fora heb gelezen schijnt dat nogal een ding te zijn dat de vf branded oppos met sommige payment apps (Google pay en dergelijke ) problemen geven en ook bij service afhandelingen bij Oppo zelf dat het dan niet altijd even soepel gaat.
Voor de rest ben ik super tevreden over het toestel op zich, maar ja de Vodafone updates is wel een ding. En als ik dat van te voren had geweten had ik het toestel niet gekocht. En je weet ook niet wat dit in de toekomst aan issues gaat geven aangezien VF wel aanpassingen maakt en het niet alleen een appje extra is. (Die ik zover als ik kon vinden er geen extra opstaan?)
Ik heb overigens ook net een email gestuurd naar Belsimpel (dan staat het zwart op wit, via telefoongesprek niet
). Ben benieuwd naar de reactie, tevens ook omdat meer mensen dit nu bij Belsimpel aankaarten.
Edit: kon het niet laten en ook nog gebeld. Heel verhaal, maar conclusie na 2 keer overleggen is dat ze me een retourlabel toesturen per email en dat ik het toestel terug kan sturen. Ze gaan er dan voor zorgen dat ik zsm een nieuw unbranded toestel krijg. Ze snappen naar eigen zeggen niet hoe het kan dat er Vodafone branded toestellen verstuurd zijn.
Ik zou dus aanraden een belletje te plegen en dit voor te leggen, het toestel kan dan omgeruild worden voor een nieuw unbranded toestel.
Edit: kon het niet laten en ook nog gebeld. Heel verhaal, maar conclusie na 2 keer overleggen is dat ze me een retourlabel toesturen per email en dat ik het toestel terug kan sturen. Ze gaan er dan voor zorgen dat ik zsm een nieuw unbranded toestel krijg. Ze snappen naar eigen zeggen niet hoe het kan dat er Vodafone branded toestellen verstuurd zijn.
Ik zou dus aanraden een belletje te plegen en dit voor te leggen, het toestel kan dan omgeruild worden voor een nieuw unbranded toestel.
[ Voor 54% gewijzigd door Xyanta op 30-07-2020 10:04 ]
En waarom is de ene telefoon gecertificeerd en de ander niet?
Benieuwd wat de officiële reactie van Belsimpel is en wat ze eventueel kunnen aanbieden.
Benieuwd wat de officiële reactie van Belsimpel is en wat ze eventueel kunnen aanbieden.
Ha, ha, "Vodafone" staat gewoon op de witte sticker van het doosje.Jox444 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:21:
[...]
....
Ze waren ook bijzonder nieuwsgierig hoe ik dan wist dat dit een VF toestel was.
.....
Zojuist contact met Oppo gehad, wat de mogelijkheden waren en of er eventueel een unbranded/global ROM in een later stadium via hun service center op de telefoon gezet kan worden. En helaas gaat dat niet. Of i.i.g. doen ze het niet omdat dit een branded phone is waar ze waarschijnlijk een overeenkomst met Vodafone hebben specifiek met betrekking tot deze toestellen met deze firmware. Aldus de medewerker van Oppo.
Tot zover die mogelijkheid. Ik krijg een beetje een kat in de zak gevoel. Vind dit geen fijne situatie, zeker niet voor een toestel van 800/1000 euro. Wordt er steeds minder vrolijk van.
Tot zover die mogelijkheid. Ik krijg een beetje een kat in de zak gevoel. Vind dit geen fijne situatie, zeker niet voor een toestel van 800/1000 euro. Wordt er steeds minder vrolijk van.
Het is FRIET!
Ik heb zojuist het "Play Protect-certificering" "Apparaat is niet gecertificeerd" simpel kunnen oplossen naar "Apparaat is gecertificeerd" door gewoon de data en cache van de Play Store App te wissen:
- Houd Play Store icoon even vast bij indrukken, Dan verschijnt er klein menuutje boven met oa "App-info"
- Klik "App-info" aan
- Klik Opslaggebruik aan
- Selecteer "Data wissen" (alleen Cache wissen hielp bij mij niet")
Check daarna opnieuw in de Play Store app. Bij mij was het meteen opgelost ik hoefde verder niets te doen. Na reboot van telefoon ook nog steeds ok.
- Houd Play Store icoon even vast bij indrukken, Dan verschijnt er klein menuutje boven met oa "App-info"
- Klik "App-info" aan
- Klik Opslaggebruik aan
- Selecteer "Data wissen" (alleen Cache wissen hielp bij mij niet")
Check daarna opnieuw in de Play Store app. Bij mij was het meteen opgelost ik hoefde verder niets te doen. Na reboot van telefoon ook nog steeds ok.
Dat, maar ging meer om het feit dat ik zei dat de firmware die erop stond ook van VF was. Als je er niet naar zoekt weet je dat ook niet. Staan ook geen VF apps oid. op de telefoon.Ingo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:20:
[...]
Ha, ha, "Vodafone" staat gewoon op de witte sticker van het doosje.
Het is FRIET!
Weet niet wanneer jullie je toestellen hebben gekocht, maar als het korter dan 31 dagen is geweest, dan zou ik het gewoon terugsturen.
Bij Belsimpel adverteren ze er bijna mee (niet tevreden, geld terug).
Bij mij is het helaas wat lastiger omdat ik het toestel met een aanbieding heb gekocht.. en om dan 200 euro meer te betalen voor een unbranded toestel... Dat weet ik nog niet.
Heb ook geen idee hoeveel langer het duurt voordat Vodafone een update pusht
Bij Belsimpel adverteren ze er bijna mee (niet tevreden, geld terug).
Bij mij is het helaas wat lastiger omdat ik het toestel met een aanbieding heb gekocht.. en om dan 200 euro meer te betalen voor een unbranded toestel... Dat weet ik nog niet.
Afgelopen weekend, met de aanbieding. En ja terugsturen kan altijd, maar dan begint heel het riedeltje weer opnieuw. En zal toch eerst een ander toestel moeten hebben want geen telefoon voor x-aantal dagen is zowel privé als werk en alle security/finance shizzle die via de telefoon gaat geen werkbare optie op dit moment.Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:00:
Weet niet wanneer jullie je toestellen hebben gekocht, maar als het korter dan 31 dagen is geweest, dan zou ik het gewoon terugsturen.
...
En de VF updates komen iig later dan 2 maanden, zit nu op de mei patch.
Het is FRIET!
Dat is dus ook het probleem bij mij... Aangezien we op werk een app hebben om de deuren te sluiten (en ik als laatste weg ga) is dat niet te doen.Jox444 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:08:
[...]
Afgelopen weekend, met de aanbieding. En ja terugsturen kan altijd, maar dan begint heel het riedeltje weer opnieuw. En zal toch eerst een ander toestel moeten hebben want geen telefoon voor x-aantal dagen is zowel privé als werk en alle security/finance shizzle die via de telefoon gaat geen werkbare optie op dit moment.
En de VF updates komen iig later dan 2 maanden, zit nu op de mei patch.
Jij zit ook op A.26 denk ik?
Jup, inderdaad.Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:13:
[...]
Dat is dus ook het probleem bij mij... Aangezien we op werk een app hebben om de deuren te sluiten (en ik als laatste weg ga) is dat niet te doen.
Jij zit ook op A.26 denk ik?
Het is FRIET!
Ik ga hem in ieder geval terugsturen. Het retourlabel heb ik inmiddels al ontvangen evenals de bevestiging per email met de afspraak over het omruilen. Ze verzenden daarna een nieuw unbranded toestel naar me terug.
Gelukkig heb ik mijn oude toestel nog niet verkocht. Is weer even wat extra werk, maar voor dat geld wil je gewoon wat je verwacht te krijgen.
Gelukkig heb ik mijn oude toestel nog niet verkocht. Is weer even wat extra werk, maar voor dat geld wil je gewoon wat je verwacht te krijgen.
Hebben ze unbranded toestellen dan?NG00 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:35:
Ik ga hem in ieder geval terugsturen. Het retourlabel heb ik inmiddels al ontvangen evenals de bevestiging per email met de afspraak over het omruilen. Ze verzenden daarna een nieuw unbranded toestel naar me terug.
Het is FRIET!
Heb Belsimpel gebeld en toch maar gekozen voor annuleren. Ben bang dat ik dan weer een branded toestel krijg. Meneer aan de telefoon was verrast over hoeveel ik van de telefoon af wist
.
Volgens de medewerker die ik gesproken heb wel. Ik heb ook expliciet aangegeven dat ik een unbranded wil en dat terugsturen voor mij geen zin heeft zolang ik geen unbranded toestel er voor terug krijg. Hij ging toen voor de zekerheid nogmaals navragen en gaf aan dat dit geen probleem moet zijn omdat ze in principe altijd unbranded zouden moeten versturen. Hij ging dit persoonlijk in de gaten houden voor mijn ordernummer.
Wel vreemd dat zoveel mensen dan een Vodafone branded toestel gekregen hebben maar goed
[ Voor 4% gewijzigd door Xyanta op 30-07-2020 12:57 ]
Zojuist gebeld door belsimpel. Ze vroegen nogmaals naar het feit waar vermeld staat dat het om een Vodafone branded toestel gaat. Aangegeven dat dit zowel op het etiket van de doos als in de sofware versie (VF) staat.
De medewerker vroeg of ik hier foto's van wilde sturen, omdat ze intern onderzoek hier naar aan het doen zijn. Er is iets mis gegaan bij een bepaalde batch en willen achterhalen waar het mis is gegaan. Dit heb ik zojuist naar hun toegestuurd.
Ik krijg in ieder geval een nieuw unbranded toestel toegezonden zodra mijne retour is ontvangen.
Wel netjes dat ze dit zo oppakken.
De medewerker vroeg of ik hier foto's van wilde sturen, omdat ze intern onderzoek hier naar aan het doen zijn. Er is iets mis gegaan bij een bepaalde batch en willen achterhalen waar het mis is gegaan. Dit heb ik zojuist naar hun toegestuurd.
Ik krijg in ieder geval een nieuw unbranded toestel toegezonden zodra mijne retour is ontvangen.
Wel netjes dat ze dit zo oppakken.
Ook weer contact gehad met belsimpel. De telefoon gaat terug en ze sturen een unbranded versie op. Ik had liever eerst zeker een unbranded versie gehad zodat ik alles kon overzetten. Daar gingen ze niet in mee. Dus nu maar hopen dat de retour morgen aankomt en ze morgen meteen een nieuwe opsturen zodat ik van het weekend opnieuw de telefoon in kan stellen.
Inmiddels mijn oude telefoon min of meer gereanimeerd en een backup terug gezet dus ik kan in iedergeval de securityshizzle etc gelukkig nog gebruiken. Dat maakt dit alles iets minder problematisch
Inmiddels mijn oude telefoon min of meer gereanimeerd en een backup terug gezet dus ik kan in iedergeval de securityshizzle etc gelukkig nog gebruiken. Dat maakt dit alles iets minder problematisch
Het is FRIET!
Hun denken waarschijnlijk ook van "huh, 3 mensen die vandaag bellen over een Vodafone branded Oppo"
Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:12:
Hun denken waarschijnlijk ook van "huh, 3 mensen die vandaag bellen over een Vodafone branded Oppo"
Krijg jij die voor dezelfde prijs ?Jox444 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:48:
Ook weer contact gehad met belsimpel. De telefoon gaat terug en ze sturen een unbranded versie op. Ik had liever eerst zeker een unbranded versie gehad zodat ik alles kon overzetten. Daar gingen ze niet in mee. Dus nu maar hopen dat de retour morgen aankomt en ze morgen meteen een nieuwe opsturen zodat ik van het weekend opnieuw de telefoon in kan stellen.
Nou de volgende fase in dit fiasco is aangebroken.
Gisteravond hebben ze mijn proberen te bellen, dit heb ik niet gezien. Vanmorgen heb ik hun terug gebeld.
Ze blijken dus GEEN unbranded telefoons te hebben ondanks eerdere toezeggingen.
Als ik dat geweten had had ik dus eerst een andere telefoon besteld daar alles op over gezet (heb het er nota bene met hun over gehad...! echt jeez). Maar ja nu is de telefoon dus terug, ik heb geen nieuwe telefoon. Het geld kan 1 tot 5 werkdagen duren nadat ze gechecked hebben of alles compleet is....
Dus @NG00 reken maar niet op die unbranded phone..
Gisteravond hebben ze mijn proberen te bellen, dit heb ik niet gezien. Vanmorgen heb ik hun terug gebeld.
Ze blijken dus GEEN unbranded telefoons te hebben ondanks eerdere toezeggingen.
Als ik dat geweten had had ik dus eerst een andere telefoon besteld daar alles op over gezet (heb het er nota bene met hun over gehad...! echt jeez). Maar ja nu is de telefoon dus terug, ik heb geen nieuwe telefoon. Het geld kan 1 tot 5 werkdagen duren nadat ze gechecked hebben of alles compleet is....
Dus @NG00 reken maar niet op die unbranded phone..
Ja dat was wel de bedoeling maar zie hierboven...
[ Voor 17% gewijzigd door Jox444 op 31-07-2020 09:56 ]
Het is FRIET!
Oke, ik maak me er gek genoeg niet zo druk om. Toestel werkt perfect en zoveel fijner dan mijn vorige. Maar het klopt inderdaad van geen kant. Belsimpel is hier in gebreke door niet te vermelden dat het om branded toestellen gaat.
Ben ik dus gelukkig niet de enige die een VF toestel heeft gekregen,
Ik via Mobiel.nl
Ik heb de CPH2025_11_A.23 (niet VF maar na flash wel zichtbaar) van de oppo website erop gezet. Deze heeft de juni security patch maar loopt in features achter op de geleverde CPH2025_11_A.26 met de mei patch.
en het vervelende is nu dat ik geen OTA heb weer naar die A.26 die geleverd is..
Baal best wel dat Vodafone nu gaat bepalen of ik firmware mag hebben terwijk ik bij KPN zit.
Ik via Mobiel.nl
Ik heb de CPH2025_11_A.23 (niet VF maar na flash wel zichtbaar) van de oppo website erop gezet. Deze heeft de juni security patch maar loopt in features achter op de geleverde CPH2025_11_A.26 met de mei patch.
en het vervelende is nu dat ik geen OTA heb weer naar die A.26 die geleverd is..
Baal best wel dat Vodafone nu gaat bepalen of ik firmware mag hebben terwijk ik bij KPN zit.
Ik denk niet eens dat dat bij hun bewust is gegaan. Oppo heeft waarschijnlijk naar alle leveranciers CPH2025VF geleverd.NeWSJuNK schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:52:
Oke, ik maak me er gek genoeg niet zo druk om. Toestel werkt perfect en zoveel fijner dan mijn vorige. Maar het klopt inderdaad van geen kant. Belsimpel is hier in gebreke door niet te vermelden dat het om branded toestellen gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door amoi op 31-07-2020 10:58 ]
Zijn de anderen die hun toestel retour gestuurd hebben ook geïnformeerd door Belsimpel over dat ze GEEN unbranded toestellen hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door g3 op 31-07-2020 13:43 ]
Waren die €1200 toestellen dan wel unbranded? Waarschijnlijk wel. Dan moet Belsimpel toch op de hoogte zijn geweest van de branded actie toestellen?
Mobiel.nl heb ik hier vanochtend over benaderd, maar zij hadden geen idee dat deze toestellen branded waren en ook niet als zo doende door hun besteld bij hun leverancier.
Zoals eerder gezegd ik denk niet dat dit door belsimpel of mobiel.nl een bewuste actie is geweest.
Zoals eerder gezegd ik denk niet dat dit door belsimpel of mobiel.nl een bewuste actie is geweest.
Status update-tje. Toestel is aangekomen bij belsimpel en verwerkt. Nu wachten op de centen...
Je hebt natuurlijk een verschil tussen een bewuste actie en je vingers in je oren steken, je ogen dicht doen en heel hard LALALALA roepen terwijl er diverse mensen aangeven dat er iets niet klopt.
Maar als je daarna tegen die zelfde mensen bepaalde zaken zegt en beloofd die je dan ook nog niet waar kunt maken of omdat je het eigenlijk niet weet en maar net doen alsof; Tja...we hebben het hier niet over een chinafoon van Aliexpres van 68dollar. Voor deze prijs mogen ze wel een beetje beter hun best doen.
Maar dat gezegd hebbende, dit begint meer op een webshop review topic te lijken...
Het lijkt me overiges missschien wel verstandig dat in de TS komt te staan dat blijkbaar dus de 2 winkels die dit toestel in nederland voeren dit met VF versies doen. Beetje lullig als meerdere mensen dit overkomt.
Maar ff on topic:
Ik ga waarschijnlijk bij Amazon nu het toestel halen, wellis waar voor een duurdere prijs. Maar ja...shit happens.
Heeft er alleen iemand al een fatsoenlijk hoestje, pouch of iets dergelijks gevonden? Die bumper die erbij zat is wel ok maar ik heb liever nog iets eromheen als ik dat ding in mijn zak steek...
Zelfs bij AlieExpress vind ik het een beetje tegenvallen...
Hebben ze al op de site staan dat het om branded telefoons gaat ? Gokje van niet.amoi schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:27:
Mobiel.nl heb ik hier vanochtend over benaderd, maar zij hadden geen idee dat deze toestellen branded waren en ook niet als zo doende door hun besteld bij hun leverancier.
Je hebt natuurlijk een verschil tussen een bewuste actie en je vingers in je oren steken, je ogen dicht doen en heel hard LALALALA roepen terwijl er diverse mensen aangeven dat er iets niet klopt.
Maar als je daarna tegen die zelfde mensen bepaalde zaken zegt en beloofd die je dan ook nog niet waar kunt maken of omdat je het eigenlijk niet weet en maar net doen alsof; Tja...we hebben het hier niet over een chinafoon van Aliexpres van 68dollar. Voor deze prijs mogen ze wel een beetje beter hun best doen.
Maar dat gezegd hebbende, dit begint meer op een webshop review topic te lijken...
Het lijkt me overiges missschien wel verstandig dat in de TS komt te staan dat blijkbaar dus de 2 winkels die dit toestel in nederland voeren dit met VF versies doen. Beetje lullig als meerdere mensen dit overkomt.
Maar ff on topic:
Ik ga waarschijnlijk bij Amazon nu het toestel halen, wellis waar voor een duurdere prijs. Maar ja...shit happens.
Heeft er alleen iemand al een fatsoenlijk hoestje, pouch of iets dergelijks gevonden? Die bumper die erbij zat is wel ok maar ik heb liever nog iets eromheen als ik dat ding in mijn zak steek...
Zelfs bij AlieExpress vind ik het een beetje tegenvallen...
Het is FRIET!
Hebben ze er niet bij staan, maar in hun verdediging ook niet dat hij unbranded zou zijn.Jox444 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:27:
Hebben ze al op de site staan dat het om branded telefoons gaat? Gokje van niet.
Maar goed ik heb eigenlijk geen zin om dit welles nietes spel te doen, aangezien ik zelf hetzelfde probleem heb. Ik heb besloten wel mijn toestel te houden, ondanks dat ik hem zelf gedowngrade heb naar A.23 ipv de geleverde A.26. (heb nergens via VPN de update naar A.26 opnieuw kunnen doen)
Ik ben niet geïnformeerd. Ze hebben me gisteren wel nog gebeld. Maar dat was om foto's te sturen van de doos en Vodafone branding zodat ze onderzoek konden doen. Er is toen niets gezegd dat er geen unbranded toestellen waren. Zal eens bellen.g3 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:43:
Zijn de anderen die hun toestel retour gestuurd hebben ook geïnformeerd door Belsimpel over dat ze GEEN unbranded toestellen hebben?
Net gebeld, en ze konden me daar nu niets over zeggen. Stond iig niet bij de order vermeld dat er geen unbranded toestellen zouden zijn, de afdeling (retouren waarschijnlijk) handeld dit af en die nemen zo snel mogelijk contact met me op. Dus hopelijk hoor ik morgen nog wat.
Nog een laatste update vanuit mijn kant. Het klopt inderdaad dat er geen unbranded toestellen zijn. Ze snappen het zelf ook niet, en kunnen niet aangeven wanneer ze eventueel unbranded toestellen ontvangen (als ze die überhaupt ontvangen). Enige optie was geld terug, of toestel weer terug....
Omdat ik toch erg gecharmeerd ben van het toestel voor deze prijs heb ik na veel gedoe er nog een kleine korting vanaf kunnen regelen voor het ongemak, en wordt het toestel weer terug gestuurd naar mij.
De oppo blijft (in mijn ogen) gewoon het beste toestel van dit moment, zeker gezien de prijs die ik er nu voor betaald heb. Dan neem ik maar voor lief dat ik de updates iets later ontvang dan de unbranded, gelukkig is er verder in de software nergens iets terug te vinden van Vodafone.
Voor zover het belsimpel fiasco.
Ik ga vanaf morgen weer genieten van deze prachtige telefoon. Met name het scherm, de camera en snellaad functie zijn erg prettig en behoren tot de top.
Omdat ik toch erg gecharmeerd ben van het toestel voor deze prijs heb ik na veel gedoe er nog een kleine korting vanaf kunnen regelen voor het ongemak, en wordt het toestel weer terug gestuurd naar mij.
De oppo blijft (in mijn ogen) gewoon het beste toestel van dit moment, zeker gezien de prijs die ik er nu voor betaald heb. Dan neem ik maar voor lief dat ik de updates iets later ontvang dan de unbranded, gelukkig is er verder in de software nergens iets terug te vinden van Vodafone.
Ik ga vanaf morgen weer genieten van deze prachtige telefoon. Met name het scherm, de camera en snellaad functie zijn erg prettig en behoren tot de top.
Probeer ook zeker de slowmotion functie van de camera!NG00 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:34:
Nog een laatste update vanuit mijn kant. Het klopt inderdaad dat er geen unbranded toestellen zijn. Ze snappen het zelf ook niet, en kunnen niet aangeven wanneer ze eventueel unbranded toestellen ontvangen (als ze die überhaupt ontvangen). Enige optie was geld terug, of toestel weer terug....
Thnx voor de tip, die ga ik zeker checken!HerZon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:34:
[...]
Probeer ook zeker de slowmotion functie van de camera!
Het is een mooi toestel, maar toch heb ik besloten om hem retour te doen. Wil niet afhankelijk zijn aan de grillen van een provider of de update's er niet of uiteindelijk naar maanden wel komen. Heb hier in het verleden (met Vodafone) al genoeg slechte ervaringen mee gehad. 😫
Mooi ingepakt en hij gaat morgen retour. 😌
Mooi ingepakt en hij gaat morgen retour. 😌
Precies dezelfde ervaring als ik heb via Mobiel.nl
Ik wou ook gewoon na jaren samsung te hebben gehad (Note 2, Note 4, S7 EDGE en S9+, als de Note 7 niet zoveel problemen met de accu had gehad was dat de opvolger geweest en niet de S7 toen) eens wat anders proberen. Het toestel voelt als een verademing van alle bloatware die ik ben gewend. Zover vind ik Color OS 7.1 prima te doen.
Ook wou ik echt geen S20 ultra met exynos.
Maak niet dezelfde fout als ik trouwens, ik wou persé naar de Juni update van de oppo. De enige ROM die ik kon vinden was de CPH2025_11_A.23 met juni via de australische website. Kijken of ik af kon komen van de achtelijke VF firmware. Daarmee heb ik de trade-off gemaakt, Juni security update maar minder features dan de geleverde CPH2025_11_A.26. oa filmen in wide angle, smart power saving en bed time mode (zo ver ik weet).
Nu heb ik de roll back file kunnen gebruiken van Android 11 beta naar Android 10 CPH2025_11_A.25
Maar ja daar kan ik alleen mezelf de schuld van geven, ik had liever gewoon bij de geleverde CPH2025_11_A.26, gebleven.
edit:
ook wil ik nog even vermelden dat CPH2025_11_A.25 dus de roll back file is en dus niet een officeel gereleasde versie, hierop werkt dus Netflix ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door amoi op 03-08-2020 09:37 ]
Toestel bevalt goed op een paar dingen na. Ik heb regelmatig dat het scherm vastloopt. Ik kan dan niet meer scrollen ed. Uit de app gaan en opnieuw en het is weer over. Verder is de batterij nogal middelmatig. Heb moeite om de dag door te komen. Heb de refresh en scherm resolutie op automatisch. Verder heerlijke telefoon.
Ik denk dat er niets mis is met de accu, maar de settings die je aan hebt kosten nu eenmaal veel energie. Qhd+ resolutie icm 120hz slurpt nu eenmaal veel energie. Het is een tradeoff die je moet maken of meer accuduur en minder mooi scherm of andersom.NeWSJuNK schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:11:
Toestel bevalt goed op een paar dingen na. Ik heb regelmatig dat het scherm vastloopt. Ik kan dan niet meer scrollen ed. Uit de app gaan en opnieuw en het is weer over. Verder is de batterij nogal middelmatig. Heb moeite om de dag door te komen. Heb de refresh en scherm resolutie op automatisch. Verder heerlijke telefoon.
Een Tesla gaat standaard miss 400km op een accu mee, gaan mensen vervolgens de ene stoplicht sprint na de andere doen met launch control dan houd de accu er ook op bij 200km. Zegt niets over de accu die onder de maat is, maar meer over hoe je deze gebruikt. Of een Golf 1.0 liter met 100 pk en een Golf 2.0 liter met 300 pk... identieke auto verder en beide 50 liter brandstof tank, maar welke zou nu eerder de brandstof op hebben
De accu capaciteit groeit niet enorm meer in smartphones echter komt er wel steeds meer techniek in die veel energie kost zoals camera's en schermen. Dit zie je overigens bij alle merken. En ja er zijn telefoons die langer mee gaan maar die hebben deze energie slurpende opties vaak niet. Het scherm is altijd al een van de onderdelen met het hoogste verbruik geweest.
Ik heb me hier van te voren op ingesteld, wetende dat de accu minder lang mee gaat met deze opties aan (al haal ik wel nog gewoon het eind van de dag). Mocht dat echt niet lukken dan is dankzij super VOOC 2.0 je accu binnen 10 minuten weer voor 40% gevuld
Wat betreft dat het scherm af en toe niet reageert, dit heb ik ook al eens gehad. Even het scherm uit en aan zetten helpt dan. Dit had ik echter de laatste tijd ook op mijn Oneplus 5t sinds die over was op Android 10. Misschien dus toch iets in Android 10?
[ Voor 5% gewijzigd door Xyanta op 04-08-2020 12:49 ]
Ik ervaar hetzelfde qua batterij. Ik merk vooral dat de batterij in standby echt veel energie slurpt. AccuBattery geeft al -2.0%/u aan op WiFi, en -2.5-3%/u op 4G. Dit is echt heel slecht.NeWSJuNK schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:11:
Het probleem is wel dat deze telefoon geen PD ondersteund. Ik durf deze telefoon niet op reis mee te nemen, want met powerbanks komt hij niet boven de 10W. VOOC powerbanks bestaan amper tot niet.Xyanta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:57:
[...]
Ik heb me hier van te voren op ingesteld, wetende dat de accu minder lang mee gaat met deze opties aan (al haal ik wel nog gewoon het eind van de dag). Mocht dat echt niet lukken dan is dankzij super VOOC 2.0 je accu binnen 10 minuten weer voor 40% gevuld
Niet overal zijn stopcontacten.
Verder een fantastische telefoon.
Ik begrijp je verhaal maar het is ook niet zo dat ik er zware games op speel of uren lang video kijk. Ik ben een gemiddelde gebruiker. Zal eens kijken hoe het gaat met alles op minimaal.Xyanta schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat er niets mis is met de accu, maar de settings die je aan hebt kosten nu eenmaal veel energie. Qhd+ resolutie icm 120hz slurpt nu eenmaal veel energie. Het is een tradeoff die je moet maken of meer accuduur en minder mooi scherm of andersom.
Een Tesla gaat standaard miss 400km op een accu mee, gaan mensen vervolgens de ene stoplicht sprint na de andere doen met launch control dan houd de accu er ook op bij 200km. Zegt niets over de accu die onder de maat is, maar meer over hoe je deze gebruikt. Of een Golf 1.0 liter met 100 pk en een Golf 2.0 liter met 300 pk... identieke auto verder en beide 50 liter brandstof tank, maar welke zou nu eerder de brandstof op hebben
De accu capaciteit groeit niet enorm meer in smartphones echter komt er wel steeds meer techniek in die veel energie kost zoals camera's en schermen. Dit zie je overigens bij alle merken. En ja er zijn telefoons die langer mee gaan maar die hebben deze energie slurpende opties vaak niet. Het scherm is altijd al een van de onderdelen met het hoogste verbruik geweest.
Ik heb me hier van te voren op ingesteld, wetende dat de accu minder lang mee gaat met deze opties aan (al haal ik wel nog gewoon het eind van de dag). Mocht dat echt niet lukken dan is dankzij super VOOC 2.0 je accu binnen 10 minuten weer voor 40% gevuld![]()
Wat betreft dat het scherm af en toe niet reageert, dit heb ik ook al eens gehad. Even het scherm uit en aan zetten helpt dan. Dit had ik echter de laatste tijd ook op mijn Oneplus 5t sinds die over was op Android 10. Misschien dus toch iets in Android 10?
Niet op reis mee durven nemen vind ik wel weer wat extreemvandeven66 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Ik ervaar hetzelfde qua batterij. Ik merk vooral dat de batterij in standby echt veel energie slurpt. AccuBattery geeft al -2.0%/u aan op WiFi, en -2.5-3%/u op 4G. Dit is echt heel slecht.
[...]
Het probleem is wel dat deze telefoon geen PD ondersteund. Ik durf deze telefoon niet op reis mee te nemen, want met powerbanks komt hij niet boven de 10W. VOOC powerbanks bestaan amper tot niet.
Niet overal zijn stopcontacten.
Verder een fantastische telefoon.
Maar ben met je eens; een VOOC powerbank of een VOOC autolader zouden wel erg handig zijn.
Edit: is er wel, schrik niet van de prijs: https://nl.aliexpress.com/i/32974706538.html
[ Voor 4% gewijzigd door g3 op 04-08-2020 14:30 ]
Ja ik had die gezien, belachelijk haha.g3 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Niet op reis mee durven nemen vind ik wel weer wat extreemBatterij is zeker minder dan die van mijn P30 Pro, maar die had als nadeel weer een erg agressief batterijmanagement waardoor apps als Tasker en Eufy security na verloop van tijd werden gekilled. De Oppo doet dat niet.
Maar ben met je eens; een VOOC powerbank of een VOOC autolader zouden wel erg handig zijn.
Edit: is er wel, schrik niet van de prijs: https://nl.aliexpress.com/i/32974706538.html
Eventueel een normale VOOC (20W) powerbank is er wel voor een normale prijs. Maar de levertijd is te lang om hem nog te laten komen voordat ik op vakantie ga.
Het probleem is van reizen is dat zeker in de trein bijvoorbeeld is dat je batterij heel snel leeg gaat. (vaak switchen van masten, slecht bereik etc)
Normaal haalde ik het (een dag) net met een OP7Pro, en daarvan was de batterij erg goed van (veel beter dan deze), daarom vrees ik zo voor deze telefoon. Ik heb gelukkig een backup Mi Note 10 met extreem goede batterij en die kan wel 30W laden via een powerbank via PD. (bedankt Xiaomi voor het gebruiken van een universele techniek
Ik ga het meemaken. De foto's en gebruik van deze telefoon is zo fantastisch, dat de matige batterijduur wel mee te leven is.
Vanavond een nieuw toestel binnengekregen van Amazon. Nu de fijne taak alles opnieuw in te stellen ... Lijkt wel groundhog day 
Overigens, meteen een update CPH2025_11_A.24 en met VPN naar Italië/Duitsland CPH2025_11_A.v30. allebei met redelijk wat aanpassingen en de laatste met sec. update van July.
Overigens, meteen een update CPH2025_11_A.24 en met VPN naar Italië/Duitsland CPH2025_11_A.v30. allebei met redelijk wat aanpassingen en de laatste met sec. update van July.
Het is FRIET!
Voor de mensen die een CPH2025VF toestel hebben, het lijkt erop dat er 31 juli een update is vrijgegeven door Vodafone:
https://www.android-hilfe...page-4.html#post-12169954
https://www.android-hilfe...page-4.html#post-12169954
Vreemd, ik kan met geen mogelijkheid de Google assistent met de stem in werking krijgen. Gisteren was nog perfect. Alles doorlopen maar telefoon reageert niet op stem commando's
Ik heb de Oppo Find x2 nu een weekje. Erg tevreden over. Nu merk ik dat met mijn nieuwe Ring doorbell 3, dat als ze aanbellen, ik de Ring melding ca. 5 min. te laat krijg als ik de Ring app heb afgesloten (uit geheugen). Ik las op het XDA forum iets, dat bepaalde smartphones een agressieve battery management hanteren en daarom sommige meldingen niet of te laat ontvangen worden.
Ik heb ffe in het batterij management een aantal wijzigingen doorgevoerd. (app op achtergrond activeren, volle machtiging en automatisch opstarten aan gezet).
Dit ga ik morgen testen. Iemand soortgelijke ervaring?
Ik heb ffe in het batterij management een aantal wijzigingen doorgevoerd. (app op achtergrond activeren, volle machtiging en automatisch opstarten aan gezet).
Je kan de Ring app locken bij dat venster waar je alle apps kan killen. Wellicht is dat een optie want dan blijft de app in het geheugen van je toestel zittenozzykillbirdy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:10:
Ik heb de Oppo Find x2 nu een weekje. Erg tevreden over. Nu merk ik dat met mijn nieuwe Ring doorbell 3, dat als ze aanbellen, ik de Ring melding ca. 5 min. te laat krijg als ik de Ring app heb afgesloten (uit geheugen). Ik las op het XDA forum iets, dat bepaalde smartphones een agressieve battery management hanteren en daarom sommige meldingen niet of te laat ontvangen worden.
Ik heb het gevonden. Instellingen/batterij/eneriggebruik van de app/ring/activiteit op achtergrond toestaan en automatisch opstarten op aan.
Het batterij gebruik is de laatste dagen flink afgenomen. Heb alles op automatisch en na SOT van 3 uur en 20 minuten nog 50 % over. Hoe het kan is een raadsel.
even uit interesse, zijn er hier mensen die de VF branding hebben en de CPH2025VF_11_A.34 update al hebben ontvangen?
Ik zit tot nu toe vast aan de Rollback file CPH2025(VF)_11_A.25 hierop is geen Netflix mogelijk.
Had ik nou maar nooit afgeweken van de CPH2025VF_11_A.26 die ik geleverd had gekregen
Ik zit tot nu toe vast aan de Rollback file CPH2025(VF)_11_A.25 hierop is geen Netflix mogelijk.
Had ik nou maar nooit afgeweken van de CPH2025VF_11_A.26 die ik geleverd had gekregen
Standaard kreeg ik geen update. Echter via VPN naar Duitsland krijg ik hem wel. Ben de update nu binnen aan het halen. Probeer het anders eens met VPN als je dat nog niet gedaan hebt.amoi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:16:
even uit interesse, zijn er hier mensen die de VF branding hebben en de CPH2025VF_11_A.34 update al hebben ontvangen?
:strip_exif()/f/image/5UuqU4IMmUxTfGWGUlaAJefq.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig noemenswaardig verschil kunnen ontdekken in performance?
Daar kan ik na een uur nog niet over oordelenNeWSJuNK schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:00:
Enig noemenswaardig verschil kunnen ontdekken in performance?
Bovendien ben ik ook aan het werk, dus nog geen tijd om te testen. Eerste indruk is dat ik nog geen verschil merk buiten dat de nieuwste beveiliging update er nu bij zit en er zouden wat stability issues verholpen zijn, welke dat ook mogen zijn.
Ooh nice, welke VPN client gebruik je? Ik heb in ieder geval geen geluk met ExpressVPN.Xyanta schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Standaard kreeg ik geen update. Echter via VPN naar Duitsland krijg ik hem wel. Ben de update nu binnen aan het halen. Probeer het anders eens met VPN als je dat nog niet gedaan hebt.
[Afbeelding]
Ik begin toch een beetje bang te worden dat ik door mijn eigen toedoen nu geen updates meer krijg.
Willekeurige van Playstore. Ik heb secure VPN gebruikt nu.amoi schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Ooh nice, welke VPN client gebruik je? Ik heb in ieder geval geen geluk met ExpressVPN.
Ik begin toch een beetje bang te worden dat ik door mijn eigen toedoen nu geen updates meer krijg.
Helaas, heb VPN aangezet en ben naar "Settings>Software Update" gegaan en geeft nog steeds aan op de meest recente versie te zitten...Xyanta schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Willekeurige van Playstore. Ik heb secure VPN gebruikt nu.
Ik kan mijn toestel nog tot 27 Aug omruilen dus wacht deze week nog af.. Anders ruil ik hem om voor een nieuwe find x2 pro.
Ik ben echt tevreden na 8 jaar Samsung..
Hier update ook binnen. Nog niks kunnen ontdekken verder behalve beveiliging update.
Duurt wel lang het downloaden via vpn
Downloaden via vpn hoeft toch niet ? Je krijgt alleen toegang tot de update.painterceessies schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:
Duurt wel lang het downloaden via vpn
Klopt nadat update eenmaal gevonden is via VPN kun je de VPN uitzetten om het downloaden te versnellen
Dat had ik later inde gaten😄NeWSJuNK schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Downloaden via vpn hoeft toch niet ? Je krijgt alleen toegang tot de update.
Inmiddels enkele weken aan het toestel kunnen wennen ;-)
Ik kwam van een OnePlus af, daar was customizen van de launcher toch iets beter geregeld. Maar voor de rest tevreden met ColorOS. Het is snel, je kunt min of meer overal wel bij en heeft wel wat leuke features.
Ik heb alleen 2 dingen waar ik nog niet achter ben.
- Afspeel codec van de bluetooth aparatuur is of niet in te stellen of blijft niet op aptX HD staan (mijn sony koptelefoon ondersteund het wel en op de OnePlus werkte dit ook gewoon.
Op zich niet zo'n probleem, beetje jammer alleen. Hopelijk komt dit nog met een software update.
- Om 1 of andere reden krijg ik de Nike app niet aan de gang althans gedeelte van de app (alle details van de schoenen zijn niet te bekijken). Dit helpt me dan wel weer van m'n sneaker verslaving af op deze manier, maar toch
.
En ik ben nog wat aan het vechten met de notificaties, maar dat is meer een Android 10 ding...
Ik kwam van een OnePlus af, daar was customizen van de launcher toch iets beter geregeld. Maar voor de rest tevreden met ColorOS. Het is snel, je kunt min of meer overal wel bij en heeft wel wat leuke features.
- Afspeel codec van de bluetooth aparatuur is of niet in te stellen of blijft niet op aptX HD staan (mijn sony koptelefoon ondersteund het wel en op de OnePlus werkte dit ook gewoon.
Op zich niet zo'n probleem, beetje jammer alleen. Hopelijk komt dit nog met een software update.
- Om 1 of andere reden krijg ik de Nike app niet aan de gang althans gedeelte van de app (alle details van de schoenen zijn niet te bekijken). Dit helpt me dan wel weer van m'n sneaker verslaving af op deze manier, maar toch
En ik ben nog wat aan het vechten met de notificaties, maar dat is meer een Android 10 ding...
Het is FRIET!
Wat is er met de notificaties dan ? Ik merk wel dat als toestel op het scherm ligt de randen oplichten bij een melding.Jox444 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:08:
Inmiddels enkele weken aan het toestel kunnen wennen ;-)
- Om 1 of andere reden krijg ik de Nike app niet aan de gang althans gedeelte van de app (alle details van de schoenen zijn niet te bekijken). Dit helpt me dan wel weer van m'n sneaker verslaving af op deze manier, maar toch.
Dat de randen oplichten is een instelling.NeWSJuNK schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Wat is er met de notificaties dan ? Ik merk wel dat als toestel op het scherm ligt de randen oplichten bij een melding.
Ik heb het idee dat gedeelte van de apps (oa postnl, telegram, gmail) de notificaties vertraagd binnen komen t.o.v. mijn andere devices. Het scheelt soms meer dan een uur. Is niet wereldschokkend, maar het viel mij op.
Het is FRIET!
Je kunt batterijoptimalisatie uitzetten voor de apps met vertraagde meldingen. Ook kun je de app vastzetten het multitaskmenu.Jox444 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:55:
[...]
Dat de randen oplichten is een instelling.
Ik heb het idee dat gedeelte van de apps (oa postnl, telegram, gmail) de notificaties vertraagd binnen komen t.o.v. mijn andere devices. Het scheelt soms meer dan een uur. Is niet wereldschokkend, maar het viel mij op.
Mijn telefoon is in ieder geval nu van de rollback file af (CPH2025VF_11_A.25 -> CPH2025VF_11_A.29) maar heb nog wel één voor mij groot probleem. Hij heeft geen Google play protect certificatie, ik ben alleen benieuwd hoe ik dit probleem kan oplossen.
We willen allemaal zo snel mogelijk de nieuwste updates op onze smartphones en heb deze vorige keer ook via VPN binnen gehaald.
Nu heb ik bewust gewacht tot deze automatisch binnen kwam. Daar is de Oppo nu mee bezig en zit zometeen op cph-2023_11_A30.
Die 2 weekjes die er tussen zitten, kunnen we volgens mij best mee leven. Eens kijken hoe het draait.......
Nu heb ik bewust gewacht tot deze automatisch binnen kwam. Daar is de Oppo nu mee bezig en zit zometeen op cph-2023_11_A30.
Die 2 weekjes die er tussen zitten, kunnen we volgens mij best mee leven. Eens kijken hoe het draait.......
Zoek in dit topic op "Google play" en je vind de post van Ingo van 30 juli waarin staat hoe hij dit gedaan heeft.amoi schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:23:
Mijn telefoon is in ieder geval nu van de rollback file af (CPH2025VF_11_A.25 -> CPH2025VF_11_A.29) maar heb nog wel één voor mij groot probleem. Hij heeft geen Google play protect certificatie, ik ben alleen benieuwd hoe ik dit probleem kan oplossen.
Misschien dat je dit dus eens kunt proberen?
Bij mij was die in eerste instantie ook niet play protect certified. Echter toen ik hem terug had gezet naar fabrieksinstellingen was de telefoon dit wel. Kan me voorstellen dat je dit misschien niet wilt doen, vandaar dat ik eerst dus de optie met cache wissen zou proberen.
Vandaag is de zoveelste kabel hier bezorgd. nu met support VOOC. Eindelijk eentje waarmee de laadsnelheid gehaald wordt, net als met de originele kabel. We weten nu dus waar we op moeten letten, wil je snel laden
Ik heb beide geprobeerd maar helaas het mocht niet batenXyanta schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:44:
[...]
Zoek in dit topic op "Google play" en je vind de post van Ingo van 30 juli waarin staat hoe hij dit gedaan heeft.
Misschien dat je dit dus eens kunt proberen?
Bij mij was die in eerste instantie ook niet play protect certified. Echter toen ik hem terug had gezet naar fabrieksinstellingen was de telefoon dit wel. Kan me voorstellen dat je dit misschien niet wilt doen, vandaar dat ik eerst dus de optie met cache wissen zou proberen.
Maar misschien moet ik gewoon wachten op wat Aloysxda zei. Ik heb nog 1 week om hem om te ruilen voor een andere.
verder wow wat een toestel, ben er meer content mee dan met mijn S9+
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze telefoon te halen via de Vodafone shop omdat ze een leuke verleng aanbieding hebben. Echter zit ik niet te wachten op een branded phone omdat die firmware gewoon later komt en ik vodafone niet als tussenpartij wil.
Verschilt de hardware van deze toestellen van de "normale" Global versies of kan er in een later stadium gewoon een global custom rom overheen gegooid worden?
Verschilt de hardware van deze toestellen van de "normale" Global versies of kan er in een later stadium gewoon een global custom rom overheen gegooid worden?
Om op de laatste vraag terug te komen. Nee is het antwoord, dit heb ik geprobeerd vandaar mijn gekloot met de firmware. De kans op een niet branded toestel is via Media Markt of Mobiel.nl (volgens mij 2 officiële kanalen van OPPO)Sheppie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:48:
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze telefoon te halen via de Vodafone shop omdat ze een leuke verleng aanbieding hebben. Echter zit ik niet te wachten op een branded phone omdat die firmware gewoon later komt en ik vodafone niet als tussenpartij wil.
Toch vervelend om te horen. Wel wil ik bij een vodafone winkel even kijken of ze de unbranded versie toch hebben. Ik zag iemand al zeggen dat je op het doosje kan zien of er branding is, maar staat het ook onder Device info? Dat sluit een hoop uit namelijk.amoi schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Om op de laatste vraag terug te komen. Nee is het antwoord, dit heb ik geprobeerd vandaar mijn gekloot met de firmware. De kans op een niet branded toestel is via Media Markt of Mobiel.nl (volgens mij 2 officiële kanalen van OPPO)
Welke kabel heb je besteld dan? En heb je er ook een andere lader nog bij?Aloysxda schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:34:
Vandaag is de zoveelste kabel hier bezorgd. nu met support VOOC. Eindelijk eentje waarmee de laadsnelheid gehaald wordt, net als met de originele kabel. We weten nu dus waar we op moeten letten, wil je snel laden
Aleen de kabel gekocht.
Kijk maar op AliExpress:
Baseus 5A VOOC USB Type C Cable For OPPO Realme 6 Pro/Realme X2 Pro/X50 Pro 5G/Realme XT 730G Mobile Phone Fast Charging Cable
Kijk maar op AliExpress:
Baseus 5A VOOC USB Type C Cable For OPPO Realme 6 Pro/Realme X2 Pro/X50 Pro 5G/Realme XT 730G Mobile Phone Fast Charging Cable
Om even op mijzelf terug te komen, mijn Oppo heb ik terug gestuurd.amoi schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Ik heb beide geprobeerd maar helaas het mocht niet batenblijft "uncertified"
Maar misschien moet ik gewoon wachten op wat Aloysxda zei. Ik heb nog 1 week om hem om te ruilen voor een andere.
verder wow wat een toestel, ben er meer content mee dan met mijn S9+
Deze wordt ivm de software problemen die ik had omgeruild voor een nieuwe en opgestuurd voor garantie.
Afhankelijk of er extra kosten zijn (omdat ik niet al het verpakkingsmateriaal heb) krijg ik de keuze van de verkoper.
Sinds wanneer heb je bij een garantieclaim al het verpakkingsmateriaal nodig?
Omdat ik geen garantieclaim deed maar een omruil voor een andere Oppo find x2 pro maar die is niet op voorraad, ik mag daar op wachten. Daarnaast sturen ze de door mij opgestuurde oppo op voor garantie, en laten ze aan mij de keuze of ik wil wachten op een nieuw of deze die opgestuurd is voor garantie.