Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:12
Oppo Find X2 Pro preview: vernieuwend toptoestel

Oppo’s nieuwe Find X2 Pro is één van de beste Android-smartphones van dit moment en zit vol nieuwe features. Denk aan een 120Hz-scherm en 5G, maar ook supersnel opladen en een geavanceerde zoomcamera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWSc1XVRe9Dv1omPTZ2-OYGB7zY=/f/image/VeZdeW00OFZVk91BKeC62xCP.jpg

De Oppo Find X2 Pro
De Oppo Find X2 Pro is net gepresenteerd en direct verkrijgbaar bij T-Mobile en MediaMarkt voor een adviesprijs van 1199 euro. Hetzelfde geldt voor de Find X2, die 999 euro kost. Ten opzichte van de Find X2 heeft de Pro-versie een luxer en waterdicht ontwerp, betere camera’s en meer opslaggeheugen. Vanaf 17 maart zijn beide smartphones bij meer (web)winkels en providers te koop.

Het ontwerp van de zwarte Find X2 Pro is degelijk, luxe en modern zonder op te vallen. Het toestel oogt als een typische dure smartphone uit 2020, met een keramische achterkant, voorkantvullend scherm en grote cameramodule achterop. Wie dit model te saai vindt, heeft ook de keuze uit een knaloranje uitvoering met een achterkant van vegan leer. Deze versie is iets lichter dan het keramische model, maar wel een stukje dikker (9,5 tegenover 8,8 millimeter). Verder zijn de smartphones identiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsqdBMT-d29YI-9AqZMHyJxVD9I=/f/image/J9QJ4cKKho3hvPNAAQif0aDa.jpg

De Find X2 ligt door zijn afgeronde behuizing prettig in de hand met een gewicht van 207 gram.Het hogere gewicht komt door de keramische behuizing en het grote scherm van 6,7-inch, waarover zo meteen meer. De smartphone is lastig met één hand te bedienen, is glad en trekt vingerafdrukken aan.

Zoals je van een toestel in dit prijssegment mag verwachten, is de Find X2 Pro water- en stofdicht. Gek genoeg kan de smartphone niet draadloos opladen, wat mogelijk met de keramische achterkant te maken heeft. De een zal deze feature meer missen dan de ander. Ook afwezig: een 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting, een micro-sd-kaartslot en dual-sim-ondersteuning. Het kaartslot biedt slechts ruimte aan één simkaart, terwijl bijna alle concurrenten twee simkaarten slikken.

Pluspunt: 120Hz qhd-scherm
Het scherm van de Find X2 Pro meet zoals gezegd 6,7-inch en doet veel denken aan dat van de Samsung Galaxy S20 Plus. Niet alleen is de grootte hetzelfde, het gaat in beide gevallen om een oled-display met een qhd-resolutie en 120Hz-ververssnelheid. Dat laatste betekent dat het scherm zich 120 keer per seconde ververst. De meeste smartphones hebben een 60Hz- of 90Hz-display.

Een hogere ververssnelheid levert vloeiender beeld, wat je vooral merkt bij het lezen van langere teksten, het bladeren in menu’s en spelen van geoptimaliseerde games. Het is bij uitstek een feature die je het beste in de praktijk ervaart, want het verschil tussen 60Hz en 120Hz is groot. Een 120Hz-display kijkt prettiger en doet de smartphone sneller lijken, waardoor het lastig is om terug te gaan naar een toestel met 60Hz-scherm.

Niet alleen de hoge ververssnelheid is fijn. Het scherm van de Find X2 Pro is kraakhelder en toont erg mooie kleuren. Handig: je kunt in de instellingen de ververssnelheid (60Hz of 120Hz) en schermresolutie (full-hd of qhd) veranderen en dus kiezen tussen het beste beeld of een langere accuduur. Overigens kan de Find X2 Pro iets dat de Samsung Galaxy S20-serie (nog) niet kan, namelijk qhd én 120Hz tegelijk tonen.

De Find X2 Pro heeft een 32 megapixel selfiecamera in een klein gaatje, linksboven in het display. Dit is een vernuftige oplossing en de eerste selfies ogen prima. Achter het display zit een optische vingerafdrukscanner. Die werkt tot dusver accuraat en snel.

De beste hardware
De Find X2 Pro ziet er niet alleen uit als een high-end smartphone, dat is hij ook. Onder de motorkap draait een Snapdragon 865-processor, de beste Qualcomm-processor van dit moment. Oppo stopt hier liefst 12GB werkgeheugen in. De Find X2 biedt 256 GB opslag en de Find X2 Pro beschikt over 512GB.
Slot voor micro-sd-kaartje is niet aanwezig.

Met zo’n krachtige chipset en enorm veel werkgeheugen zal het je niet verbazen dat de Find X2 Pro razendsnel is. Het toestel start apps en games direct op, wisselt zonder vertraging tussen recent gebruikte apps en voelt simpelweg heel soepel in gebruik. Door het vloeiende 120Hz-scherm komt de smartphone bovendien nog sneller over.

Een ander speerpunt van de Oppo Find X2 Pro is de 5G-ondersteuning. Net als de Samsung Galaxy S20-serie, LG V60 ThinQ 5G en Sony Xperia 1 II behoort dit Oppo-toestel tot de eerste lichting 5G-smartphones die je (binnenkort) in Nederland kan kopen.

Snelste oplader van dit moment
Uniek aan de Find X2 (Pro) is de 65W-stekker; krachtiger dan elke andere telefoonoplader van dit moment. Zo komt de iPhone 11 Pro met een 18W-stekker, krijg je bij de Samsung Galaxy S20 een 25W-stekker en laden de OnePlus 7T Pro en Huawei P30 Pro met respectievelijk 30W en 40W. In de praktijk betekent dit dat de accu van de Find X2 Pro veel sneller oplaadt. Volgens Oppo is 38 minuten genoeg om de accu van nul naar honderd procent op te laden.

Oppo’s speciale SuperVOOC-stekker is logischerwijs iets groter en zwaarder dan een gemiddelde smartphoneoplader.

Oppo Find X2 Pro-camera zoomt zestig keer in
Op de achterkant van de Find X2 Pro zit een driedubbele camera. De primaire 48 megapixel camera gebruikt de nieuwste Sony-sensor en maakt op het eerste oog scherpe en kleurrijke foto’s. Een 48 megapixel groothoeklens maakt wijde beelden én macrofoto’s. Ook die werkt tot dusver naar behoren.

Het meest interessant is de 13 megapixel telelens, die via een periscoopcamera opvallend ver kan zoomen. Oppo belooft vijf keer optische zoom, waarbij je het beeld dichterbij haalt zonder kwaliteitsverlies. Zoom je verder in dan schakelt de Find X2 Pro over op ‘hybride zoom’, een combinatie van optische en digitale zoom. Dit kan tot tien keer. Wil je meer dan tien keer zoom dan gebruikt de smartphone digitale zoom, met meer kwaliteitsverlies. De maximale zoom is zestig keer. Zo’n periscoop-zoom-camera is niet nieuw: Oppo zette er vorig jaar al een in de Reno 10x Zoom en Huawei bracht de P30 Pro uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Aloysxda op 04-04-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Het voelt een beetje als vreemd gaan. Na zo'n beetje de hele reeks aan Huawei mate serie, nu de overstap gemaakt naar een Oppo Find X2.
Gisteren opgehaald en al flink aan de tand gevoeld. Absoluut geen spijt van het besluit, gezien het strakke ontwerp, de super camera en laadsnelheid. Van 14% naar 100 % duurde bijna 40 minuutjes.

Aangezien er nog geen topic was aangemaakt voor dit prachtige toestel, ben ik hier mee aan de slag gegaan. Hebben jullie suggestie of verbeterpunten, let me know.
Morgen verder.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Leuk een topic, maar de TS is wel erg reclame/review-achtig...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
CLB schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:26:
Leuk een topic, maar de TS is wel erg reclame/review-achtig...
Je hebt gelijk, het is niet de bedoeling om reclame te maken voor het toestel. Iedereen maakt zijn eigen keuze. De openingstopic heb ik aangepast.

Nu ik me wat ben gaan verdiepen in Oppo Find X2, komen we er achter dat er niet veel gezocht wordt op dit toestel. Zeker vergeleken met andere merken waarvan al een heel topic vol geschreven wordt, als het toestel nog niet een officieel gepresenteerd is.
Het zou fijn zijn als er wat ervaringen in de topic gedeeld zouden worden. Dit toestel draait op Color OS 7.1. Aangezien het niet op de site van oppo te vinden was, heb ik de manual bij Oppo aangevraagd. Deze is nog in aanmaak en heb de Color OS 6 manual ontvangen.
Over de 7.1 versie is echter genoeg op youtube te vinden. Color OS is op sommige puntjes wat uitzoeken, maar is verder logisch opgebouwd. Ook wel fijn dat er nagenoeg geen bloadware op het toestel zit.

Dit is nu mijn 4e dag met het toestel. Ben er hartstikke content mee. Nog geen vastlopers gehad of apps die weigeren. Draadloos betalen werkt ook perfect. Hier lezen we wel eens andere dingen over.
Na verloop van tijd zullen we alles verder wel gaan beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Waarschijnlijk wordt er niet veel geschreven omdat mensen bang zijn voor geen updates en slechte ondersteuning, voor dit geld. Ze kunnen ook niet verwachten dat ze opeens alle Samsung gebruikers overhalen, omdat ze niet veel meer bieden dan hen, zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Aloysxda schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:41:
Het zou fijn zijn als er wat ervaringen in de topic gedeeld zouden worden.
Helemaal met je eens :) Prachtig toestel, waar ervaringen zeker over welkom zijn!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11
Mooi toestel deze Oppo. Heb zelf de Reno 10x zoom. Wacht met smart op de Color OS 7 update . Als dit toestel wat in prijs zakt misschien te overwegen. Voor nu veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
NeWSJuNK schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:37:
Mooi toestel deze Oppo. Heb zelf de Reno 10x zoom. Wacht met smart op de Color OS 7 update . Als dit toestel wat in prijs zakt misschien te overwegen. Voor nu veel te duur.
Jou Reno is ook een heel mooi toestel hoor. Het vlakke brede scherm heeft ook zo zijn voordelen. De find x2 heeft een curved screen. Is wel even wennen hoor. Misschien vind je de find X2 nu wat duur, maar geloof me, de kwaliteit is er ook naar.
Vandaag kwam ik er achter, waar ik met de mate 20 geen wifi ontvangst had, nu met de oppo gewoon volle bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-05 18:27
Ik heb sinds twee weken dit toestel in bezit en tot zover is het een verademing t.o.v. de S20 ultra die ik geretourneerd heb. Coloros 7.1 is een hele vooruitgang vergeleken met Coloros 6 (ook een Reno 10x zoom in het bezit gehad). Alles werkt gewoon top en de camera is ook stukken beter dan de Samsung. Ik heb al vele telefoons versleten dit jaar in de zoektocht om degene te bemachtigen waarmee ik scherpe foto's van mijn kinderen kan nemen. Bij Samsung altijd een gigantische teleurstelling gebleken ondanks de hype, maar deze oppo gooit hoge ogen. Ik twijfel om de p40 pro te proberen, gewoon omdat de mate 30 pro nog beter de focus nabewerkte door AI. Ik vermoed dat de P40 pro nog strakkere foto's aflevert van bewegende beelden. Alleen is de vraag: kan ik zonder het gemak van GMS?

Als er vragen zijn, shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Een goede camera is voor mij ook een must bij de smartphone keuze. Onlangs na wat experimenteren er achter gekomen, dat er een instelling in de camera aanwezig is, om nog mooiere foto's te krijgen.
Als je in camera modus zit, ga je rechtsboven naar hamburger menu. Daar kan 48 mp aangeklikt worden.
Dit maakt de foto's nog veel mooier en gedetailleerder dan ze al zijn.

De front camera gebruikte ik op mijn vorige toestellen amper, omdat de foto's dan vaak wat vervormd werden. Met de Find X2 is hier geen sprake van en foto's zien er super uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

Aloysxda schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:12:
Daar kan 48 mp aangeklikt worden.
Dit maakt de foto's nog veel mooier en gedetailleerder dan ze al zijn.
Ja? Dan zou dit de eerste telefoon zijn die in zijn native resolutie, zonder pixelbinning, een mooier resultaat neerzet dan de gepixelbinde foto van 12Mpix. Ik ben erg benieuwd of je ons dit kunt laten zien aan een zelfgeschoten voorbeeld? Moet niet al te lastig zijn neem ik aan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Deathchant schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:16:
[...]

Ja? Dan zou dit de eerste telefoon zijn die in zijn native resolutie, zonder pixelbinning, een mooier resultaat neerzet dan de gepixelbinde foto van 12Mpix. Ik ben erg benieuwd of je ons dit kunt laten zien aan een zelfgeschoten voorbeeld? Moet niet al te lastig zijn neem ik aan?
Hoe we dit gaan benoemen, maakt iedereen voor zich maar een keuze in. Voor mij is het belangrijk dat de foto's er goed uit zien.
Foto's uploaden is geen probleem. Hoe kan ik jou het beste laten zien, waar jij op duidt, een detailfoto van dichtbij of een omgevingsfoto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Maakt me niks uit, ik ben gewoon benieuwd naar die claim dat de 48Mpix mode meer detail geeft dan de non-48MPIX mode.

1tje van dichtbij en 1tje van de omgeving ofzo? Doe maar wat :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Bij deze 2 detail foto's. Denk niet dat het nodig is om aan te geven welke foto met welke stand is gemaakt.
Kijk maar eens naar de details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHoV10nq6khTMMfJKvJfR469zV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOR56PPQ6YvHiGzuy6NsHA4l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhC_Vy36UAvQcQgGdgjJitnJ28I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xubB1yqSzuOaWamQDJtkRrXE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Deathchant schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:16:
[...]

Of je probeert het even zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Ik heb het toestel ook, en tevreden. Ik heb het probleem dat contactloos betalen (ing) niet goed werkt.
Bij een gelukte betaling geen popup die aangeeft dat de betaling gelukt is, maar wat het echt onbruikbaar maakt. Het scherm om je code in te voeren als het te betalen bedrag hoger is dan de pincode vrije limiet, of als je door de betaling boven de limiet komt, komt niet op het scherm. Kan je dus niet betalen.
Al een aantal keer een factory reset gedaan, opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft bestaan.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Wellicht is dit voor jou de oplossing. Op mijn vorig toestel kreeg ik het ook niet voor elkaar. Dit was trouwens met Rabo app.
Na heel veel puzzelwerk, bleek het het zat in de browser. Ik had opera als standaard browser ingesteld. Na Chrome als standaard in te stellen was bij mij het probleem verholpen.
Heb je al gekeken om bij instellingen de rechten voor je app al op handmatig te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is wat lastig als je het toestel zelf niet in handen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ik zie duidelijke verschillen tussen de 2 foto's:
- de bovenste heeft rondom de letters "WED 25" een oranje omlijning, die je niet in die kleur ziet bij de onderste foto. Daarnaast zijn er allerlei oranje streepjes zichtbaar in het "vlak" tussen de cijfers 1 en 3. In het bovenste cirkeltje met die wijzer zitten ook nog allerlei oranje cirkeltjes, die ook ontbreken bij de onderste foto
- de bovenste heeft een flinke bokeh

Nou is mijn vraag wat betreft de eerste gewaarwording: komt dat door andere belichting, of komt het werkelijk doordat details wegvallen door pixelbinning? Het ziet er een beetje uit alsof bij de bovenste foto de nightmodus aan staat en bij de onderste niet.
Bij mijn 2e opmerking: komt dat doordat de portretmodus aanstaat bij de eerste foto ofwat?

Is er nabewerkt, shadows opgehaald of gewoon enkel geswitched van 48mpix modus naar gewone modus?

Ik kan het verschil in ieder geval niet aan de scherpte verklaren, die is bij beide foto's gelijk, ware het niet dat je met de bovenste foto natuurlijk de boel dichterbij kunt halen.

Ik wil uiteraard niet meteen beren op de weggooien of iets zoeken, maar het zou allemaal kunnen wat ik hierboven zeg. Desalniettemin is het absoluut duidelijk dat de bovenste foto de betere foto is met meer details (lees: details != scherpte) en als deze details op non-closeup foto's ook duidelijk zichtbaar zijn, dan is er wat van te zeggen dat je de 48Mpix mode gebruikt ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 07-04-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Heb je de foto's bekeken op je mobiel of op pc ?
Het horloge en toestel heb ik niet verplaatst, bij het nemen van de foto's. Alleen zoals jij aangevraagd hebt, de instelling van standaard gewijzigd naar 48. Foto is niet nabewerkt.
Iedereen mag er wat van vinden, de foto's die dit toestel maakt zijn perfect !

[ Voor 8% gewijzigd door Aloysxda op 07-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op de PC. Nou ja, dan is het met closeups in ieder geval goed om de 48Mpix mode te gebruiken. Erg vreemd dat al die details wegvallen bij pixelbinning, immers is pixelbinning juist om info van 4 pixels tot 1 te combineren, en dan zou je niet verwachten dat er vanalles wegvalt. Blijkbaar heeft oppo dan het eerste toestel uitgebracht die wél meer details laat zien, in tegenstelling tot al die andere telefoons waarbij het hetzelfde of juist slechter is (aldus gsmarena.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Na wat experimenteren met de camera, blijkt er op de app smart tools pro een optie te zitten: Night vision. Gisterenavond wat getest. Als eerste foto in de normale fotostand, daarna met nightvision. Afstand naar het schuurtje is ongeveer 12 m.
Het was pikdonker en kon het schuurtje zelf amper zien. De kwaliteit van de foto's is niet geweldig, maar vind het heel bijzonder wat de nightvision er nog uit weet te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlSG3SsgnJrfKQxMHzhvnYrlGyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3MNpyz3RX1nt4BKg7JYlxML.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soFEhifXuuTF3lymEY3kHq1jnII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iDqqQ1mpmMPRYlGHKOK91Ak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 19:46
Even wat extra advies hier voor mensen die twijfelen om dit toestel aan te schaffen. Vriendin kocht het ter vervanging van haar Huawei P10.

De Oppo Find X2 Pro valt best zwaar in de hand, het is een gewichtig ding.
De bijgeleverde screenprotector van OPPO is een plastic flubberding welke supervervelend is om aan te brengen en gegarandeerd grote luchtbellen geeft bij plaatsing. Daarnaast zijn tot nu toe alle glazen screenprotectors van sh*t kwaliteit. Plakranden die niet plakken en touchscreen die niet meer gevoelig is na plaatsing van de glazen screenprotectors. Wellicht omdat het toestel te recent op de markt is. Je kan geen originele Oppo screenprotector ergens aanschaffen voor een tweede poging.

Ohja, variatie op telefoonhoesjes is erg beperkt. Oppo kan wel een goede telefoon bouwen, maar de accessoires eromheen zijn beperkt. Wij overwegen daarom ook het toestel te retourneren en voor een Samsung te gaan, dan heb je gewoon overal accessoires te koop en van geteste/goede kwaliteit.

Stel je koopt zo'n Find 2X Pro en wil het zonder screenprotector of hoesje gebruiken, dan is dit het beste wat je kan kopen. Vind je een goede screenprotector of leuk hoesje wel een dingetje? Bespaar je de frustratie en koop van een bekender merk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aloysxda
Van welke planeet jij komt weet ik niet, maar op de find X2 zit standaard een screenprotector. Op mijn toestel zit deze als gegoten en laat nergens los.
2 weken geleden heb ik een aantal covers voor het toestel besteld. Vandaag is de eerste bij me bezorgd. Goede kwaliteit en alle openingen zitten op de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Bij mijn 10x zoom zat hij er ook op zonder dat ik het wist. Heb hem er toch maar afgehaald vind het maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk dat Jair van de extra schermfolie dacht, dat dat de screenprotector was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Hoe bevalt het toestel qua fotografie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Huigie schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:11:
Hoe bevalt het toestel qua fotografie?
Fotografie.......... je zou eens kunnen kijken op youtube. staan veel filmpjes op waar je de ervaringen ziet.
Het toestel maakt fantastische foto's en qua instellingen alles aanwezig wat je mag verwachten van een mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Er zijn voor elke smartphone veel nuttige zaken te vinden op youtube. Zo heeft ieder merk zijn eigen ingebouwde extra's. Zo ook deze Find X2, die een paar hele handige extra's heeft toegevoegd aan het gebruik van gestures en het bewerken van screenshots.
Erg handig voor degenen, die wel eens met een note hebben gewerkt en het pennetje missen. Oppo heeft een hele slimme optie ingebouwd om de vinger te gebruiken als vervanger van het pennetje.
Dit en nog meer vinden we hier YouTube: OPPO Find X2 Pro - die besten Tipps und Tricks (Deutsch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Laatst online: 17-06 19:46
Aloysxda schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:14:
Van welke planeet jij komt weet ik niet, maar op de find X2 zit standaard een screenprotector. Op mijn toestel zit deze als gegoten en laat nergens los.
2 weken geleden heb ik een aantal covers voor het toestel besteld. Vandaag is de eerste bij me bezorgd. Goede kwaliteit en alle openingen zitten op de juiste plaats.
We komen blijkbaar van de planeet ''niet genoeg research gedaan''. Lazen wel meteen de documentatie over de extra screenprotector en tijdens het corrigeren van eerste plaatsing is de pre-applied screenprotector meegegaan. Inderdaad een stomme fout.

Via Oppo NL support zijn er in NL geen extra screen protectors, dus heb de algemene Oppo support een mailtje gestuurd met die vraag. De glazen screenprotector van telefoonglaasje.nl gaat in ieder geval terug omdat de touchscreen niet reageert met dat ding erop.

Dus de Oppo gaat nog even op de plank totdat er een officiële Oppo screenprotector aankomt. Misschien hadden we beter een meer ''fool-proof'' merk moeten kiezen. Samsung screenprotectors en hoesjes zijn per direct verkrijgbaar en niet enkel via aliexpress.

Volgende keer gaat mijn vriendin maar voor een iPhone ofzo haha, het was de drama gewoonweg niet waard. 1100 euro voor een toestel zonder toegankelijke accessoires.....

Edit: Dit allemaal gezegd hebbende, verkoopt hier iemand zijn extra screenprotector?

[ Voor 3% gewijzigd door Jaïr.exe op 21-04-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Door wat door de forums te lezen, ben ik een paar berichten tegen gekomen aangaand het update beleid van Oppo. Men zou hierin wat achter lopen.
Het toestel heb ik 3 weken geleden binnen gekregen waarna er na een dag een grote update binnen kwam. Zojuist is er weer en update binnen gekomen van 512 mb met beveiligingspatch en prestatie verbeteringen. Zo te zien werkt Oppo aan een verbetering aangaande update beleid. Heerlijk toestel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Jaïr.exe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:57:
[...]

We komen blijkbaar van de planeet ''niet genoeg research gedaan''. Lazen wel meteen de documentatie over de extra screenprotector en tijdens het corrigeren van eerste plaatsing is de pre-applied screenprotector meegegaan. Inderdaad een stomme fout.

Via Oppo NL support zijn er in NL geen extra screen protectors, dus heb de algemene Oppo support een mailtje gestuurd met die vraag. De glazen screenprotector van telefoonglaasje.nl gaat in ieder geval terug omdat de touchscreen niet reageert met dat ding erop.

Dus de Oppo gaat nog even op de plank totdat er een officiële Oppo screenprotector aankomt. Misschien hadden we beter een meer ''fool-proof'' merk moeten kiezen. Samsung screenprotectors en hoesjes zijn per direct verkrijgbaar en niet enkel via aliexpress.

Volgende keer gaat mijn vriendin maar voor een iPhone ofzo haha, het was de drama gewoonweg niet waard. 1100 euro voor een toestel zonder toegankelijke accessoires.....

Edit: Dit allemaal gezegd hebbende, verkoopt hier iemand zijn extra screenprotector?
Ga naar de mediamarkt en laat daar een clearplex folie opplakken voor 20 euro met 10 dagen plak garantie.

Top spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er al een beetje hoesjes beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
038Robijno schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:36:
Zijn er al een beetje hoesjes beschikbaar?
Jou berichten heb ik gelezen op de oneplus 8 topics. Gefeliciteerd met je keuze. De find X2 is mijn eerste oppo. Geen seconde spijt van. Wat een super ding. Ben heel benieuwd naar jou ervaringen.

Ondertussen heb ik al een aantal hoesjes in huis waaronder deze: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Past perfect en ziet er lux uit. Er is meer dan genoeg te krijgen.
Wanneer verwacht je jou Oppo in huis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Aloysxda schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:29:
[...]

Jou berichten heb ik gelezen op de oneplus 8 topics. Gefeliciteerd met je keuze. De find X2 is mijn eerste oppo. Geen seconde spijt van. Wat een super ding. Ben heel benieuwd naar jou ervaringen.

Ondertussen heb ik al een aantal hoesjes in huis waaronder deze: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Past perfect en ziet er lux uit. Er is meer dan genoeg te krijgen.
Wanneer verwacht je jou Oppo in huis ?
Als het goed is morgen avond..
Aliexpress, dat duurt wel even dan.

Nergens een originele case ergens te koop en die snel geleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamtheone83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Vraagje, hoe is de standaard bijgeleverde hoes voor de mensen die de find x2 pro hebben?

Ik hoor hier er niemand over, terwijl met gebrek aan accesoire ondersteuning me dit een belangrijk punt lijkt....

@Aloysxda bv ervaring met standaard bijgeleverde hoes?

[ Voor 18% gewijzigd door Iamtheone83 op 29-04-2020 05:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Bij mijn Find X2 is een transparant flexibele cover meegeleverd. Op zich een prima bescherming voor de mobiel.
Ook zit er standaard een screen protector op. Deze is van goede kwaliteit, aangezien er na een maand gebruik nog geen enkel krasje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Deze heb ik net besteld.. verder zijn er wel weinig accessoires te vinden.
Geen idee waarom eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRNiIAQrJcUR5rPweYT7MvCw0hk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GczSgIaQtfmh5Jnf6kkSFQXZ.jpg?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door 038Robijno op 29-04-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
haha, das wel heel toevallig. Heb je net een PM gestuurd met deze tip _/-\o_ :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aloysxda op 29-04-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier nog even een handige aanvulling. Met de standaard file manager is er geen optie op direct de NAS te benaderen.
Deze file manager kan dit wel, met verder een hele complete en logische interface; https://play.google.com/s...nventor.filemanager&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Welke kleur toestel hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
038Robijno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:00:
Welke kleur toestel hebben jullie van de X2 pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
038Robijno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:00:
Welke kleur toestel hebben jullie?
Hier de blauwe Find X2. Niet de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb hem binnen..
Vanavond even uitpakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tav0Ub_A1FoboPjK3BgOsRf_wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KShdv7LamQK6JRteKkNIE8pO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Sow, mooi hoor. Kun jij dat geduld wel opbrengen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Aloysxda op 29-04-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Aloysxda schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:51:
Sow, mooi hoor. Kun jij dat geduld wel opbrengen :*)
Oww jawel haha..
Na een lang weekend, morgen een dagje werken en dan alweer weekend. Kan ik er morgen middag mee aan de gang oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik overweeg deze ook steeds meer als vervanger van mijn Reno 10 x zoom. De software is stukken beter met Color OS 7. De Oneplus 8 pro waag ik me maar niet meer aan. Ben wel benieuwd naar de Oranje variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wat ik mij alleen afvraag, hoe sterk is keramiek?

Is minder kras gevoelig dan 'gorilla glass' maar is wel gevoeliger voor het 'breken'..
Denk ik.

Met de oranje versie heb je daar totaal geen last van.

Wat is dan wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Laatst online: 16-06 09:14
Aloysxda schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:14:
Welke is dat precies en waar heb je die gevonden ??? een linkje misschien a.u.b. ???

Ik ben ernstig aan het twijfelen nu, de Realme X50 Pro 5G of Oppo Find X2 Pro (maar de prijs damn)...

Ik maak mijn keuze qua telefoon ook op basis van die voor mij essentiële accessoires: waar nodig een screen protector en een stevige case in de lijn van Tough Armor van Spigen… En telefoons en accesoires moeten relatief goed in NL (of desnoods EU) beschikbaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 30-04-2020 14:38 . Reden: extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Er zit een standaard Screenprotector op de Find X2, maar heb ondertussen wel een nieuwe besteld als reseve en nog wat hoesjes.

https://www.aliexpress.co...+find+x2+screen+protector

Kijk hier maar eens, dan kun je zelf kiezen wat bij je past.

https://www.aliexpress.co...chText=oppo+find+x2+cover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Wow.. wat een super fijn ding de X2 pro.

Ligt fijn in de hand, super snel en geen scherm problemen zoals mijn vorige 3 exemplaren hadden van de Oneplus 8 pro.

ColorOS 7 is zeker verbeterd ten opzichte van de vorige versie en vind het eigenlijk mooier dan OxygenOS.

Oneplus is echt niet fijner dan de Oppo Fond X2 pro.

Blij met de keuze oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timurchik
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05-2020
Secret codes for Oppo Find X2 Pro - http://mobilexfiles.com/p...find_x2_pro/secret_codes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Welke kleur vinden jullie mooier? Zwart keramiek of oranje kunstleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hoe Color OS 6 er uit zag kan ik niet oordelen, maar de huidige Color OS 7 werkt heel fijn. Hier kunnen jullie wat handigheidjes zien in een filmpje YouTube: Oppo Reno 3 Pro Features Tips and Tricks

Hier draait het op een Reno 3, maar qua werking gelijkwaardig aan de X2.
Het dubbeltikken op scherm in slaapstand, is ideaal om te starten en de 3 vinger techniek voor het scherm delen is zo handig en altijd toegankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 16:29

Garrett

Watercooler

Het enige verschil tussen de X2 en X2 Pro is 5x optical zoom op de X2 Pro?
Of is er nog meer... behalve 4200 vs 4260mAh accu's

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik woon in Noord Frankrijk, maar ik vind geen enkele winkel die de Oppo Find X2 pro verkoopt
Toch jammer dat de telefoon zo moeilijk te verkrijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Jammer dat er zo weinig gebruikers zijn van de Oppo find X2/pro op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
038Robijno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:32:
Nadeel van Oppo. Niemand heeft bijna zo'n ding. Als mensen mij vragen wat voor telefoon ik heb en ik zeg Oppo dan kijken ze me stom aan.
Je kunt hem proberen om te ruilen voor een oneplus misschien ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
NeWSJuNK schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:47:
[...]

Nadeel van Oppo. Niemand heeft bijna zo'n ding. Als mensen mij vragen wat voor telefoon ik heb en ik zeg Oppo dan kijken ze me stom aan.
Haha nee, dat ellende met het scherm is niks.
Had ik al 3 exemplaren van gehad.

Dan ga ik liever weer voor een iPhone 11 pro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 22:20
Zit er een verschil tussen de camera sensoren van de X2 Pro en de X2 Neo, afgezien van de extra monochroom sensor op de Neo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
038Robijno schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:32:
Logisch, is hier in NL relatief onbekend en eigenlijk alleen bekend in het lagere segment.
De mensen die 1200 euro voor een B-merk (zo wordt er gewoon hier naar gekeken !) betalen zijn schaars en voor dit soort bedragen kiezen ze voor Apple of Samsung,
038Robijno schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:40:
Wat ik mij alleen afvraag, hoe sterk is keramiek?

Is minder kras gevoelig dan 'gorilla glass' maar is wel gevoeliger voor het 'breken'..
Denk ik.

Met de oranje versie heb je daar totaal geen last van.

Wat is dan wijsheid?
Wijsheid is niet trappen in marketing. Glas is glas ! punt. keramiek breekt ook gewoon net als de rest en het krast ook gewoon. Natuurlijk zal het sterkere eigenschappen hebben in het laboratorium maar dat heeft Gorilla Glass 6 ook tov 5 en 5 is beter als 4, etc etc
Wat gebeurt er ook alweer met een telefoon als ie valt ???? Oh ja, als je pech hebt (en dat heb je dan meestal) breekt het glas. En ook bij Apple, Samsung, en ga zo maar door.

Overigens is de Keramiek versie een mega vingerafdrukmagneet. Zou altijd gaan voor de oranje versie, mooier en is weer eens wat anders.
NeWSJuNK schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:47:
[...]

Mij zou het persoonlijk NIKS boeien dat mensen raar kijken en niet kennen.
Mij gaat het erom hoe dat ding eruit ziet, de prestaties en natuurlijk de prijs.

Voor mij was de afknapper het gebrek aan dualsim (kan echt niet op een flagship), geen wireless charging (in mindere mate een afknapper), maar de prijs is echt te gek.
Dit had een 899 euro toestel moeten zijn en dan was ik er wellicht ingetrapt :+

[ Voor 72% gewijzigd door Bomberman71 op 13-05-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Sinds een week of 6 de find X2 nu in gebruik en alles werkt zoals je van een high end toestel mag verwachten. Op mijn vorig toestel, de Huawei mate 20, kon je op de telefoon dailer een snelkies nummer hangen aan elk cijfer / toets. Op de Find X2 hebben ze het zo geregeld dat je een snel kiesnummer kunt aanmaken als snelkoppeling op een algemeen scherm.

Heeft iemand een idee hoe je een snel kies nummer kunt aanmaken op de dailer, door deze aan een toets te koppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Heeft iemand de mei beveiliging update al op de X2 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:25
Wat is de oranje versie toch slecht verkrijgbaar...
Ik had vorige week verlengd met dit toestel bij mobiel.nl, toen hij nog op voorraad was. Heb toen een gebruikt toestel ontvangen, zonder screenprotector en andere bescherming, met vies hoesje, wat beschadigingen. Natuurlijk teruggestuurd.
Nu ben ik een week verder, mobiel heeft geen flauw idee wanneer hij weer binnenkomt. T-Mobile heeft 'm ook niet meer, belsimpel heeft 'm niet. Alleen winkels bij losse aankoop hebben 'm nog.
Ik wacht waarschijnlijk tot mobiel het toestel weer heeft, omdat hij daar iets van €50 goedkoper is.
Overigens is hij hier ook erg duur, in Duitsland gaat hij voor onder de €800 met koptelefoon.

(excuses voor het plaatsen in ervaringen topic, er is namelijk nog geen levertijden topic)

[ Voor 5% gewijzigd door vandeven66 op 22-05-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
vandeven66 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:41:
Wat is de oranje versie toch slecht verkrijgbaar...
Ik had vorige week verlengd met dit toestel bij mobiel.nl, toen hij nog op voorraad was. Heb toen een gebruikt toestel ontvangen, zonder screenprotector en andere bescherming, met vies hoesje, wat beschadigingen. Natuurlijk teruggestuurd.
Nu ben ik een week verder, mobiel heeft geen flauw idee wanneer hij weer binnenkomt. T-Mobile heeft 'm ook niet meer, belsimpel heeft 'm niet. Alleen winkels bij losse aankoop hebben 'm nog.
Ik wacht waarschijnlijk tot mobiel het toestel weer heeft, omdat hij daar iets van €50 goedkoper is.
Overigens is hij hier ook erg duur, in Duitsland gaat hij voor onder de €800 met koptelefoon.

(excuses voor het plaatsen in ervaringen topic, er is namelijk nog geen levertijden topic)
Nederland krijgt nooit goede deals als het om smartphones gaat.. Amerika en Duitsland wel idd.

Zelf vind ik de oranje versie te vrouwelijk.. de achterkant zelf is wel gaaf, maar het rosé gouden frame vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
038Robijno schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:58:
Heeft iemand de mei beveiliging update al op de X2 pro?
https://oppo-uk.custhelp....etail/p_name/Find+X2+Pro/

Hier staat de laatste versie. Ik krijg hem alleen no niet binnen en heb helaas geen uk VPN dus kan hem enkel installeren via recovery en dat houd in dat ik dan m'n data kwijt ben en heb daar niet zoveel zin in. Mocht je besluiten dit toch te doen laat me weten hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Borkus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Hier staat de laatste versie. Ik krijg hem alleen no niet binnen en heb helaas geen uk VPN dus kan hem enkel installeren via recovery en dat houd in dat ik dan m'n data kwijt ben en heb daar niet zoveel zin in. Mocht je besluiten dit toch te doen laat me weten hoe het bevalt!
Ik heb het geprobeerd om het via VPN te doen, geen resultaat.. met de Oneplus 8 pro had ik het ook in de 'recovery modus' gedaan en was ik alles kwijt.

Zal niet lang meer duren voor de update in NL beschikbaar komt verwacht ik.
Update is al vrijgegeven, Oppo is zeker op weg de nieuwe Huawei te worden.
Hopen dat ze dit zo vast weten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Gisteren is er op mijn toestel een update binnen gekomen. Ga naar instellingen, Google play systeemupdate. Laatste versie was van april. Nu staat er 1 mei 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Aloysxda schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:08:
Gisteren is er op mijn toestel een update binnen gekomen. Ga naar instellingen, Google play systeemupdate. Laatste versie was van april. Nu staat er 1 mei 2020
Vreemd, bij komt er nog steeds niks binnen... Welke versie draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Versie staat er niet bij. Alleen Android beveiligingsupdate 1 mei 2020.
ColorOS 7.1 CPH 2023 11 A 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Aloysxda schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:46:
Dat is dezelfde versie als ik draai. echter is in de UK CPH2025_11_A.18 al uit met o.a. de volgende wijzigingen. en vooral de camera updates schijnen redelijk spectaculair te zijn!
[Security]
• Added the May 2020 Android security patch to enhance system security.

[System]
• Improved system performance and stability.
• Improved touch sensitivity of the screen.
• Fixed an issue where auto-scroll of the phone screen would become slow when you captured a long screenshot.

[Communications]
• Optimised network and phone call performance.
• Fixed several Wi-Fi connection issues and optimised Wi-Fi performance.

[Camera]
• Improved camera effects and user experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Aloysxda schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:46:
Ik heb ook de 11.A.14 en gewoon nog de April update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Vandaag heb ik een extra lader voor de Find x2 binnen gekregen met kabel. Dit is een 40 watt lader, terwijl de originele een 65 W lader is.
De kabel van de 40 W lader heb ik om te testen aan de 65 W lader gehangen. Na 20 minuten laden was er 18% geladen. Dwz, dat met deze kabel het laden van 10 naar 100% zo'n 1,5 uur zou duren. Met de originele kabel aan de originele lader duurt dit maar 35 minuutjes.
Conclusie; de meegeleverde kabel is heel speciaal voor dit toestel, om quick charge te ondersteunen. Zie dit als tip, als je op zoek bent naar een kabel voor dit toestel, die vind je niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Aloysxda schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:43:
Vandaag heb ik een extra lader voor de Find x2 binnen gekregen met kabel. Dit is een 40 watt lader, terwijl de originele een 65 W lader is.
De kabel van de 40 W lader heb ik om te testen aan de 65 W lader gehangen. Na 20 minuten laden was er 18% geladen. Dwz, dat met deze kabel het laden van 10 naar 100% zo'n 1,5 uur zou duren. Met de originele kabel aan de originele lader duurt dit maar 35 minuutjes.
Conclusie; de meegeleverde kabel is heel speciaal voor dit toestel, om quick charge te ondersteunen. Zie dit als tip, als je op zoek bent naar een kabel voor dit toestel, die vind je niet zomaar.
Quick charge vereist altijd een geschikte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Dat blijkt inderdaad, hoewel de nieuwe 40 w lader een quick charge lader is. Een originele Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Aloysxda schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:58:
Dat blijkt inderdaad, hoewel de nieuwe 40 w lader een quick charge lader is. Een originele Huawei.
Huawei heeft zijn eigen standaard voor fast charge, die is anders dan die van OPPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
ChinaGeek schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:16:
[...]

Huawei heeft zijn eigen standaard voor fast charge, die is anders dan die van OPPO.
Goed om te weten, bedankt voor je tip. :)
Nu vraag ik me af wat de kabel van oppo voor bijzonders is. Met geen enkele kabel haal ik de snelheid, als met de originele kabel.
Heb al diverse kabels geprobeerd op de originele oppo lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Probeer eens een OnePlus kabel, die heb ik ook, en mijn X2 Pro laadt met een OnePlus kabel even snel als met een Oppo... geen grap ;)
En die OnePlus kabels kan je overal bestellen, ik heb zelfs 2 'compatible' OnePlus kabels gekocht van 1m80 en die werken beiden ook perfect :)

-edit-

Vanaf Wikipedia:

OPPO also licenses its technology to OnePlus and Vivo through another brand of its holding company BBK Electronics. VOOC 2.0 has been licensed to OnePlus as the Dash Charge technology.[4] A single-cell, 30-watt (5v/6A) version of SuperVOOC has also been licensed to OnePlus as Warp Charge.[5] OnePlus does not market its phones as VOOC-compatible despite the fact that VOOC 2.0 and Dash are compatible.[4] In June 2019 Vivo teased Super FlashCharge technology capable of up to 120W charging.[6]

[ Voor 48% gewijzigd door Garrett op 27-05-2020 21:05 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Da's allemaal goed om te weten Garret, fijn dat je dit met ons deelt. Onlangs heb ik net 2 verschillende kabels besteld. Even afwachten tot deze binnen zijn. Werken die niet, dan gaan ze retour en wordt het de oneplus kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zal de Mei beveiliging update dit weekend nog komen? Wel jammer dat het al 2 weken uit is in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Ik heb het toestel nu een paar dagen.
Wat me erg opvalt, is dat de telefoon erg warm wordt. Ook gewoon binnenshuis en 's nachts bij normaal gebruik. Batterij is ook niet fantastisch, maar dat had ik wel verwacht van een toestel met 120Hz. Gelukkig laadt hij wel extreem snel op. (niet zo snel als mn vorige toestel, de Realme X2 Pro).
Helaas gaat dat snel opladen niet met PD Powerbanks :(
ColorOS loopt heel soepel, ik zie geen framedrops behalve dat er in veel apps maar 60Hz wordt weergegeven om batterij te besparen. (YouTube, stories in IG, andere willekeurige apps die lijken net toestemming nodig te hebben om in 120Hz te draaien, maar je kunt dit zelf niet instellen)
Foto's zijn erg goed. Kleuren vrij neutraal. Ultrawide video stuttert heel erg in 4k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
vandeven66 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:01:
Ik heb het toestel nu een paar dagen.
Wat me erg opvalt, is dat de telefoon erg warm wordt. Ook gewoon binnenshuis en 's nachts bij normaal gebruik. Batterij is ook niet fantastisch, maar dat had ik wel verwacht van een toestel met 120Hz. Gelukkig laadt hij wel extreem snel op. (niet zo snel als mn vorige toestel, de Realme X2 Pro).
Helaas gaat dat snel opladen niet met PD Powerbanks :(
ColorOS loopt heel soepel, ik zie geen framedrops behalve dat er in veel apps maar 60Hz wordt weergegeven om batterij te besparen. (YouTube, stories in IG, andere willekeurige apps die lijken net toestemming nodig te hebben om in 120Hz te draaien, maar je kunt dit zelf niet instellen)
Foto's zijn erg goed. Kleuren vrij neutraal. Ultrawide video stuttert heel erg in 4k.
Gezien jou verhaal, ziet het er naar uit dat er op de achtergrond iets draait wat veel van je toestel vraagt. De problemen die jij omschrijft, ben ik nog niet tegen gekomen.
Welke kabel heb jij gebruikt tijdens laden met de powerbank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Aloysxda schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Gezien jou verhaal, ziet het er naar uit dat er op de achtergrond iets draait wat veel van je toestel vraagt. De problemen die jij omschrijft, ben ik nog niet tegen gekomen.
Welke kabel heb jij gebruikt tijdens laden met de powerbank ?
Ik draai dezelfde app-setup als ik op mijn Realme X2 pro heb gehad. Ik zal straks eens kijken of er een app ergens zit die de batterij draint.
Voor het opladen via de powerbank: ik heb een 45w PD powerbank.
Met een USB-C - USB-C kabel laadt hij amper tot niet op. Maximaal 90 mA in Ampere app.
Met de officiele kabel in een USB poort op de powerbank (die zijn max 18W) haal ik maximaal 1330 mA dus niet meer dan 5W. Zelfs de OnePlus 7 Pro die ik had laadde nog sneller (12W).
Overigens, als ik er een Xiaomi toestel in doe, dan haalt hij gewoon de volle 18W in zowel de USB-C poort als de USB-A poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Wat betreft het laden heb ik een week geleden een hele ervaring gedeeld hier op het forum. Even terug lezen graag, dat geeft je duidelijkheid.
Heb je al geprobeerd om met de Find X2 kabel aan de powerbank te laden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Borkus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb zojuist bovenstaande gedownload en geïnstalleerd via het recovery menu. En met succesn! Ook is al mijn data behouden gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Fijn dat het je gelukt is op deze manier. Zijn er bijzondere wijzigingen opgevallen na de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Wat mij vooral opvalt is dat het scherm (vooral de randen) veel beter beter reageren op aanrakingen en overall is de bediening veel meer "snappy". Ook schijnt de camera en stuk beter te zijn, maar daar moet ik nog even goed maar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier net ook de update gedraaid via het recovery menu. Na het downloaden van de update was het binnen 10 minuten gefixt. Wat een heerlijk toestel.
Merk tot nu toe nog geen veranderingen, maar dat gaan we morgen wel zien. In ieder geval staat de beveiliging nu op 5 mei _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Aloysxda schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:00:
Wat betreft het laden heb ik een week geleden een hele ervaring gedeeld hier op het forum. Even terug lezen graag, dat geeft je duidelijkheid.
Heb je al geprobeerd om met de Find X2 kabel aan de powerbank te laden ?
Zoals ik al zei: 'de officiele kabel', dus de dikke kabel die meegeleverd is met de telefoon, daar krijg ik 5W mee via de powerbank.
vandeven66 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Ik draai dezelfde app-setup als ik op mijn Realme X2 pro heb gehad. Ik zal straks eens kijken of er een app ergens zit die de batterij draint.
Voor het opladen via de powerbank: ik heb een 45w PD powerbank.
Met een USB-C - USB-C kabel laadt hij amper tot niet op. Maximaal 90 mA in Ampere app.
Met de officiele kabel in een USB poort op de powerbank (die zijn max 18W) haal ik maximaal 1330 mA dus niet meer dan 5W. Zelfs de OnePlus 7 Pro die ik had laadde nog sneller (12W).
Overigens, als ik er een Xiaomi toestel in doe, dan haalt hij gewoon de volle 18W in zowel de USB-C poort als de USB-A poort.
Helaas is dat dus niet de oplossing. Heb nog even een andere powerbank gepakt, maar zelfde verhaal.
Bij de OnePlus (die hetzelfde systeem heeft in de dikke kabel met contact tussen oplader en telefoon) kreeg ik die 12W wel uit een onofficiele USB C- USB-C kabel. (OP ondersteund dan ook 15W PD)
Vreemd dat dit toestel ipv VOOC (Warp bij OP dan) SuperVOOC 2.0 heeft maar geen PD, of dit zit er wel op maar moet gepatched worden haha.

Voor de rest toptoestel natuurlijk haha. Het eerste model (die was gebruikt) die ik had ontvangen van mobiel.nl had Widevine L3 zoals meerderen had ik gezien op XDA, maar deze nieuwe heeft gewoon L1 gelukkig.

[ Voor 62% gewijzigd door vandeven66 op 02-06-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb ook de 11_A.15 gedownload van de Oppo website voor de Oppo find X2 pro.

Batterij lijkt beter te zijn, en ook de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Na dagje draaien lijkt de batterij echt drastisch verbeterd! Eerst na een dagje redelijk intensief gebruikt 50% nu nog ruim 70%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Dus downloaden, via recovery installeren en hopen dat je data er nog opstaat?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Garrett schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:04:
Dus downloaden, via recovery installeren en hopen dat je data er nog opstaat?
Bij mij is dat gewoon goed gegaan.
Niks geen waarschuwing gehad van data wissen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 20:32
Een vraagje. Is de rehresh rate instelbaar? Met andere woorden kin je het ook 60 hz instellen om de batterij te besparen 🤔Graag een reactie. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zuukie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:57:
Een vraagje. Is de rehresh rate instelbaar? Met andere woorden kin je het ook 60 hz instellen om de batterij te besparen 🤔Graag een reactie. Alvast bedankt.
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Op tweakers is een filmpje geupload met gebruikers ervaringen van Huawei P 40 pro. Daar kunnen we zien hoe mooi slow motion film loopt, en daarover is men vol lof. Dit heeft me nieuwsgierig gemaakt om de kwaliteit van de Find X2 te testen op slowmotion.
De film heb ik naar de pc gekopierd om te bekijken en mijn conclusie is dat het slowmotion filmpje van de Find X2 vergelijkbaar is qua kwaliteit.
Wat betreft de laatste update, de batterij gaat merkbaar zo'n 30% langer mee. Refresh rate staat bij mij standaard op 120. Door deze op 60 hz te zetten, merk je zeker in gebruik, en accuduur wordt iets verlengt, maar dat valt erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Ben sinds vrijdag ook de gelukkige eigenaar van een Find X2 Pro. Wat een toestel. Na jaren Samsung gebruikt te hebben is dit echt wel een verfrissing. Het scherm is fenomenaal. En de soepelheid van 120hz weerhoud er mij van voor terug te keren naar 60.. wereld van verschil. En het opladen is echt van een andere wereld.. Gaat abnormaal snel.

Ik heb alleen soms wat problemen met het typen. Ligt dat nu aan het Google toetsenbord of aan de accidentele aanrakingen aan de zijkant van het scherm.. geen idee.

Voor de foto's ben ik enorm onder de indruk. Zeer scherpe beelden en kleuren accuraat. En veel betere nightmode dan mijn vorig toestel de Samsung S10 5G.

Ik hoop juist dat ze hopelijk een beetje meekunnen met het updates per maand. Draai nu ook nog steeds de Mei update die ik heb afgehaald van Oppo Uk website want de Belgische rept er niks over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

OK, voor de mensen die de update gedownload hebben, en via de recovery erop hebben gezet, voor iedereen geldt dat hun data bewaard is gebleven?
Ik heb even geen zin om alles opnieuw te doen namelijk ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Garrett schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:24:
OK, voor de mensen die de update gedownload hebben, en via de recovery erop hebben gezet, voor iedereen geldt dat hun data bewaard is gebleven?
Ik heb even geen zin om alles opnieuw te doen namelijk ;)
Bij mij bleef alles erop.
Nieuwe versie nu trouwens, nummer 18
Version No.: CPH2025_11_A.18

[ Voor 3% gewijzigd door ccave1975 op 04-06-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Update via SD card staat er, als je via recovery doet.
Je hebt dus een USB-C stick nodig of een USB-C naar USB-A kabel met een USB-stick waar die update opstaat?

I love watercooling

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste