Net de beveiligingsupdate augustus binnen.
CPH2025VF_11_A.38 hier ook binnengekregen.
Buiten de laatste securitypatch lijkt er verder niets speciaal in te zitten op de standaard optimalisaties en stabiliteit na.
Buiten de laatste securitypatch lijkt er verder niets speciaal in te zitten op de standaard optimalisaties en stabiliteit na.
Ooh dat is best snel na CPH2025VF_11_A.34 (31 juli goedgekeurd en uit rol per 7 augustus).
Persoonlijk denk ik niet Dat ColorOS 7.1 veel feature wijzigingen krijgt i.v.m. komst van ColorOS 7.2 in combinatie met Android 11 in de niet heel verre toekomst.
Persoonlijk denk ik niet Dat ColorOS 7.1 veel feature wijzigingen krijgt i.v.m. komst van ColorOS 7.2 in combinatie met Android 11 in de niet heel verre toekomst.
Een vraag 🤔Waar kan ik de meest, recente software updates downloaden? De Oppo site hier staat namelijk nog op 11A30. Ik hoor het graag
Update kwam automatisch binnen.zuukie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Een vraag 🤔Waar kan ik de meest, recente software updates downloaden? De Oppo site hier staat namelijk nog op 11A30. Ik hoor het graag
Het ligt er aan of je de Vodafone branded hebt. Ik heb namelijk de unbranded versie en zit ook nog op A30. Ik heb geprobeerd via een aantal landen te vpn'en maar helaas zonder succeszuukie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Ik merk dat de screenprotector wat luchtbelletjes begint te krijgen en ook veel stof aantrekt. Iemand hem al verwijderd ?
Day 1 al verwijderd. Is altijd het eerste wat ik doe, vind zon ding maar onnatuurlijk aanvoelen en stroever dan het echte glas. Plus het feit dat je altijd ergens een overgang voelt aan de rand. Mijn telefoon zit nooit ergens bij sleutels of andere krasgevoelige voorwerpen in de buurt dus weinig risico.NeWSJuNK schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:20:
Ik merk dat de screenprotector wat luchtbelletjes begint te krijgen en ook veel stof aantrekt. Iemand hem al verwijderd ?
Bij mij ook belletjes nadat er iets lichtjes op scherm was gevallen.Originele screenprotector eraf gehaald en vervangen door door deze, bedoeld voor OnePlus 8 Pro (tip op XDA): https://www.amazon.nl/dp/B087M6HBRV Past perfect.NeWSJuNK schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:20:
Ik heb een issue met mijn Oppo. Met het display in Quad HD modus flikkert het scherm met scrollen. En dan voornamelijk als je het scherm langer aanraakt. Iemand die dat ook ervaart ?
[ Voor 46% gewijzigd door NeWSJuNK op 04-09-2020 18:58 ]
Ik heb de augustus update nog niet binnen,raar dus!
Probeer het even via een vpn naar Frankrijk, dit werkte bij mij, ik zit nu op A.40Arno58 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:35:
Ik heb de augustus update nog niet binnen,raar dus!
Moet niet, duur alleen wat langer. Ik gebruik trouwens tunnelbear.Arno58 schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:27:
Is toch raar dat dat via een VPN moet!
Hi all,
Ik heb na het lezen van een aantal goede berichten ook besloten een Oppo Find X2 Pro te regelen. Zeker tevreden tot op heden, zelfs geen problemen met ING app. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik de foto's iets minder vind dan van mijn Pixel 4 XL. Zijn er nog een beetje goede tutorials voor camera-instellingen?
Waar ik daarnaast tegenaanloop, is dat chrome vaak overschakelt op Lite, dit omdat hij mijn wifi minder lekker pakt ofzo. Ik heb een standaard modem van KPN (Glasvezel 200Mbit), wanneer ik bijvoorbeeld in de keuken sta op een meter of 6-7 afstand van de router wordt het al moeilijk. Meer mensen die dit hebben?
Ik heb na het lezen van een aantal goede berichten ook besloten een Oppo Find X2 Pro te regelen. Zeker tevreden tot op heden, zelfs geen problemen met ING app. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik de foto's iets minder vind dan van mijn Pixel 4 XL. Zijn er nog een beetje goede tutorials voor camera-instellingen?
Waar ik daarnaast tegenaanloop, is dat chrome vaak overschakelt op Lite, dit omdat hij mijn wifi minder lekker pakt ofzo. Ik heb een standaard modem van KPN (Glasvezel 200Mbit), wanneer ik bijvoorbeeld in de keuken sta op een meter of 6-7 afstand van de router wordt het al moeilijk. Meer mensen die dit hebben?
Iemand al de nieuwe versie van Color /, OS android 11 kunnen binnenhalen dan wel via Ota 🤔Hoor het graag
Zou niet mogelijk moeten zijn op dit moment omdat OPPO vermeldt heeft dat de Beta niet beschikbaar zou zijn in Europa (op dit moment) i.v.m. GDPR.zuukie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:11:
Iemand al de nieuwe versie van Color /, OS android 11 kunnen binnenhalen dan wel via Ota 🤔Hoor het graag
De release variant zou in December pas uitkomen (net zoals bij vele andere fabrikanten).
Met eindelijk de mogelijkheid voor de volume down + power button screenshot feature uit te schakelen.amoi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:14:
Voor global CPH2025 is nu .A42 (met September patch) via VPN naar duitsland.
Als zakelijke gebruiker van de find X2 gebruik ik deze in de auto met bluetooth koppeling. Echter als ik eens op een parkeerplaats sta en gebruik bijvoorbeeld google assistant, gaat automatisch de standaard muziek app aan en begint muziek af te spelen.
Ik kan nergens vinden, waar ik dit kan uitschakelen. Ook bij de instelling van standaard apps kan ik dit niet uitschakelen. Heeft iemand een idee waar hier een instelling voor zit ?
Ik kan nergens vinden, waar ik dit kan uitschakelen. Ook bij de instelling van standaard apps kan ik dit niet uitschakelen. Heeft iemand een idee waar hier een instelling voor zit ?
Heeft iemand al Color OS 7.2 geïnstalleerd 🤔
nee nog niet, en kan ook niet aangezien OPPO zelf al heeft gezegd dat ivm de AVG of GDPR er geen beta zal zijn in europa. China lijkt al wel android 11 te hebben.
Ik heb helaas ook nog geen update voorbij zien komen voor de CPH2025 variant.
Ik heb helaas ook nog geen update voorbij zien komen voor de CPH2025 variant.
Afgelopen week heb ik wel nog een update gehad naar CPH2025VF_11_A.44, met de oktober security patch
Ik lees hier weinig over de X2 neo, is dat een goed of een slecht teken? Ik twijfel tussen de Reno 4 en de Neo, maar op papier lijkt de Neo toch een voorsprong te hebben. Zijn er hier mensen met ervaring met de Neo?
Luitjes, op dit moment komt deze bij me binnen via VPN Germany: CPH2025_11_A.46 Update
Even afwachten wat dit voor moois brengt
Even afwachten wat dit voor moois brengt
In ontwikkelaars opties hebben we een instelling voor vrije vorm ( freeform screen).
Go to Developer options on Android 10.
Scroll down until applications section.
In this context, switch on the Activate Windows free form to toggle. Or you can use the help of the search bar to find this functionality.
Finally, activate Force resize activities option. This should be located just above the free form option.
Dit zou ik graag werkend hebben, maar wil niet lukken. Het standaard splitscreen gebruik ik wel, maar heeft zo zijn beperkingen.
Heeft iemand een idee hoe we vrije vorm actief kunnen krijgen op de Find X2 ?
Go to Developer options on Android 10.
Scroll down until applications section.
In this context, switch on the Activate Windows free form to toggle. Or you can use the help of the search bar to find this functionality.
Finally, activate Force resize activities option. This should be located just above the free form option.
Dit zou ik graag werkend hebben, maar wil niet lukken. Het standaard splitscreen gebruik ik wel, maar heeft zo zijn beperkingen.
Heeft iemand een idee hoe we vrije vorm actief kunnen krijgen op de Find X2 ?
Ik zal het eens op mijn Find X2 Pro proberen.
Wel heb ik voor degene die van hun carrier lock af willen een methode gevonden (via XDA zijn al meerdere gebruikers die het zo werkend hebben gekregen). En voor de duidelijkheid NIET NAAR THAILAND SWITCHEN
Waarschuwing volgens XDA
Edit:
terug komend op de FreeForm dit krijg ik ook niet werkend.
Wel heb ik voor degene die van hun carrier lock af willen een methode gevonden (via XDA zijn al meerdere gebruikers die het zo werkend hebben gekregen). En voor de duidelijkheid NIET NAAR THAILAND SWITCHEN
Waarschuwing volgens XDA
https://twitter.com/AdamConwayIE/status/1327616992023621633JUST TO REITERATE - DO NOT SWITCH TO THAILAND! YOU WONT BE ABLE TO CHANGE REGION BACK!
I found some code that has the secret USSD dialer codes, i.e. *#391# and for it to work the region has to be set to EXP or you need to have root permission for it to work. If you set it to Thailand then it won't be EXP any more. Not sure if the same goes for the other regions associated with carriers but I wouldn't risk it. Stick to the countries with EX after.
Edit:
[ Voor 58% gewijzigd door amoi op 17-11-2020 12:19 ]
Eventueel kun je met deze methode ook updaten naar Color OS 11. Daarvoor moet je nog wel op A.41 zitten. Als je al geüpdate hebt naar A.46 gaat dit niet meer.amoi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
Ik zal het eens op mijn Find X2 Pro proberen.
Waarschuwing volgens XDA
[...]
https://twitter.com/AdamConwayIE/status/1327616992023621633
Edit:
Ik zag er ook T Mobile Netherlands bijstaan als carrier firmware. Helaas nog steeds niet meer dan 3CA.
Er zijn meerdere die van A.46 succesvol naar Color OS 11 zijn gegaan.
Multilang EX, dan een OZIP van A.45 van de pakistaanse website, dan wordt C05 direct aangeboden, nadat die is geinstaleerd wordt C06 aangeboden.
https://forum.xda-develop...p=83940107&postcount=1112
Zelf zit ik te twijfelen om dit te doen.
Multilang EX, dan een OZIP van A.45 van de pakistaanse website, dan wordt C05 direct aangeboden, nadat die is geinstaleerd wordt C06 aangeboden.
[ Voor 20% gewijzigd door amoi op 17-11-2020 13:31 ]
Is dit met behoud van je instellingen? Dan wil ik dit misschien ook wel proberen!amoi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
Er zijn meerdere die van A.46 succesvol naar Color OS 11 zijn gegaan.
Cool, keep us posted! Welke manier heb je dit gedaan? De manier waar amoi aan refereerde?vandeven66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:44:
Hij is aan het downloaden bij mij! Heel erg traag helaas, waarschijnlijk vanwege een Aziatische overloaded server.[Afbeelding]
Ja gewoon A.45 flashen, dan de Oppo tool gebruiken, Singapore selecteren en downloaden maar.Borkus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:50:
[...]
Cool, keep us posted! Welke manier heb je dit gedaan? De manier waar amoi aan refereerde?
Hij werkt prima! Veel nieuwe animaties, dual SIM werkt (!), 5G etc. werkt ook nog. Thema's zijn er nu ook, en lettertypes.
Ik ga het even proberen, heb je A.45 gewoon via recovery geflashed? Heb je je tel daar weer op Europa gezet of op Singapore laten staan?vandeven66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:55:
[...]
Ja gewoon A.45 flashen, dan de Oppo tool gebruiken, Singapore selecteren en downloaden maar.
Hij werkt prima! Veel nieuwe animaties, dual SIM werkt (!), 5G etc. werkt ook nog. Thema's zijn er nu ook, en lettertypes.
A.45 in recovery. Staat nu nog op Singapore, wil eigenlijk de theme store niet verliezen. Misschien dat iemand op XDA er iets over gezegd heeft, over het terug veranderen naar EU.Borkus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:02:
[...]
Ik ga het even proberen, heb je A.45 gewoon via recovery geflashed? Heb je je tel daar weer op Europa gezet of op Singapore laten staan?
5G werkt namelijk gewoon op Singapore. Zie niet echt het voordeel nog in om dan naar EU te veranderen.
Dat is inmiddels gelukt echter krijg ik de oppo tool niet aan de praat. Dat stuk waar ik mijn netwerk adres moet invullen lukt me niet. Ik zit op een MacBook pro in bootcamp, heb ook al geprobeerd virtualbox te installeren maar zonder succes, ik krijg simpelweg niet het veld te zien onder de advanced tab waar ik dat adres moet opgeven. Ik ga nog wel even een andere laptop proberen.vandeven66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:09:
[...]
A.45 in recovery. Staat nu nog op Singapore, wil eigenlijk de theme store niet verliezen. Misschien dat iemand op XDA er iets over gezegd heeft, over het terug veranderen naar EU.
5G werkt namelijk gewoon op Singapore. Zie niet echt het voordeel nog in om dan naar EU te veranderen.
Ja daar hebben veel mensen problemen mee. Het heeft denk ik te maken met wat voor netwerkadapter je hebt. Ik had er zelf geen problemen mee. Misschien dat de andere laptop het wel kan.Borkus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:12:
[...]
Dat is inmiddels gelukt echter krijg ik de oppo tool niet aan de praat. Dat stuk waar ik mijn netwerk adres moet invullen lukt me niet. Ik zit op een MacBook pro in bootcamp, heb ook al geprobeerd virtualbox te installeren maar zonder succes, ik krijg simpelweg niet het veld te zien onder de advanced tab waar ik dat adres moet opgeven. Ik ga nog wel even een andere laptop proberen.
Overigens kan het ook Locally Administered Address zijn, dat was het bij mij.
Heb jij dan ook een dual-sim houder in de telefoon?vandeven66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:55:
[...]
Ja gewoon A.45 flashen, dan de Oppo tool gebruiken, Singapore selecteren en downloaden maar.
Helaas niet. Dual SIM staat nu wel overal aangegeven.HerZon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:43:
[...]
Heb jij dan ook een dual-sim houder in de telefoon?
Ik heb het even geprobeerd op een desktop op werk en likte gelijk. De update komt nu binnen!vandeven66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:39:
[...]
Ja daar hebben veel mensen problemen mee. Het heeft denk ik te maken met wat voor netwerkadapter je hebt. Ik had er zelf geen problemen mee. Misschien dat de andere laptop het wel kan.
Overigens kan het ook Locally Administered Address zijn, dat was het bij mij.
Meerdere hebben al gemeld dat het ook werkt maar er is maar 1 IMEI nummer.vandeven66 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 01:04:
[...]
Helaas niet. Dual SIM staat nu wel overal aangegeven.
Wel heb ik alleen maar de simkaart houder via SUNSKY gevonden of voor 10 euro via bol.com ( Superfunk.eu) volgens mij die laatste een dropship partij
Edit, superfunk.eu via bol 10 euro voor de sim tray en 5,95 via hun eigen site. weet niet 100% zeker of dat een dual sim tray is.
Edit 2:
Vind je deze switch het waard, ik heb het weliswaar geopperd maar durfde het zelf niet aan.
[ Voor 21% gewijzigd door amoi op 19-11-2020 10:27 ]
AliExpress heeft 'm ook voor €6,34. Heb hem maar bij Sunsky bestelt voor €3,50.amoi schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:19:
[...]
Meerdere hebben al gemeld dat het ook werkt maar er is maar 1 IMEI nummer.
Wel heb ik alleen maar de simkaart houder via SUNSKY gevonden of voor 10 euro via bol.com ( Superfunk.eu) volgens mij die laatste een dropship partij
Edit, superfunk.eu via bol 10 euro voor de sim tray en 5,95 via hun eigen site. weet niet 100% zeker of dat een dual sim tray is.
Edit 2:
Vind je deze switch het waard, ik heb het weliswaar geopperd maar durfde het zelf niet aan.
Edit: overigens werkt hij ook prima op Europe EX met 5G maar zonder Dual-SIM. Thema's werken ook nog steeds op Europe EX
[ Voor 8% gewijzigd door vandeven66 op 19-11-2020 10:42 ]
Iemand een idee wanneer Color Os 11 voor de Find X2 Pro wordt uitgerold?
Schijnt dat sommige hem hier al hebben. Hangt van de versie af.
Hier ook gelukt met de pakistaanse A45 en daarvoor ge-unlocked naar Singapore EX. Werkt vooralsnog prima.
Heb mijn dualsim tray ontvangen en dual sim werkt prima!
Moest de tray zelf een beetje bijschaven, maar het is gelukt.
Heb gewoon 5G op mijn hoofdsim, en 4G op de tweede sim.
Dat bied kansen!vandeven66 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:13:
Heb je wel 2 IMEI's?vandeven66 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:13:
Heeft er hier al iemand Android 11 draaien ?
Hier vandaag net via vpn spanje, versie A50 binnen gekregen, met actuele beveiliging
Hier vandaag net via vpn spanje, versie A50 binnen gekregen, met actuele beveiliging
Zet je regio op België en maak connectie via VPN met België. Updaten en klaar. 👍Aloysxda schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:44:
Heeft er hier al iemand Android 11 draaien ?
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
:strip_exif()/f/image/Ye71LySdMWCRlwaNPhWPYtzT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik draai al een tijdje deze, regio op Singapore en via Singapore vpn binnen gehaald
Hier staat hoe dit in z'n werk gaat https://mobile.twitter.co...tatus/1327616992023621633
[ Voor 10% gewijzigd door Borkus op 20-12-2020 14:54 ]
Deze mogelijkheid heb ik gezien op xda, maar voor mij helaas geen update. Welke vpn app heb jij gebruikt ?Hugo schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:04:
[...]
Zet je regio op België en maak connectie via VPN met België. Updaten en klaar. 👍
Ik gebruikte Vpnify , selecteer Belgium, voila Ota stond klaar.
Net weer geprobeerd, maar helaas geen update. Regio op België gezet, en jou vpn tip gebruikt.Teknoman360 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:30:
Ik gebruikte Vpnify , selecteer Belgium, voila Ota stond klaar.
Ik gebruik windscribe. Afgelopen vrijdag inderdaad via xda ook gespot en meteen succesvol kunnen uitvoeren.Aloysxda schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:26:
[...]
Deze mogelijkheid heb ik gezien op xda, maar voor mij helaas geen update. Welke vpn app heb jij gebruikt ?
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Zijn er ook gratis VPN servers? Je moet bij elke een account aanmaken en na 3 dagen betalen.
Tunnelbear is gratis en werkt prima. Heeft een toegoed van 500 mb, maar tijdens een update kun je de app afsluiten, waardoor het geen data kost.NeWSJuNK schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:57:
Zijn er ook gratis VPN servers? Je moet bij elke een account aanmaken en na 3 dagen betalen.
Echter deze heeft geen optie voor Vpn Belgie
Dus zinloos voor deze updateAloysxda schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:21:
[...]
Tunnelbear is gratis en werkt prima. Heeft een toegoed van 500 mb, maar tijdens een update kun je de app afsluiten, waardoor het geen data kost.
Echter deze heeft geen optie voor Vpn Belgie

Ik heb sinds een paar dagen een Find X2 Neo en het is een super telefoon. Het enige waar ik tegenaan loop is dat hij blijft trillen in de stille modus. Bij mij One+ 6t was stil ook helemaal stil. Zie ik iets over het hoofd?
Zojuist de Android 11 update OTA via VPN op Duitsland binnen gehaald. Met de gratis app uit de playstore Secure VPN van Signal lab (deze gebruik ik eigenlijk altijd voor updates).
Het gaat om: CPH2025VF_11_C.58
Het gaat om: CPH2025VF_11_C.58
Op welke versie zat jij ? A46 , A50 ?
Jouw procedure zojuist gevolgd, maar geen update beschikbaar.
In ieder geval fijn dat het bij jou gelukt is op deze manier.
Jouw procedure zojuist gevolgd, maar geen update beschikbaar.
In ieder geval fijn dat het bij jou gelukt is op deze manier.
Weet ik even niet zeker, kan ik niet meer terug zien 
Let wel op dat ik de VF branded versie heb: CPH2025VF_11_C.58, aan een van je eerdere posts te zien heb jij niet een VF branded versie. Kan zijn dat bovenstaande dan misschien niet functioneert voor jou.
Let wel op dat ik de VF branded versie heb: CPH2025VF_11_C.58, aan een van je eerdere posts te zien heb jij niet een VF branded versie. Kan zijn dat bovenstaande dan misschien niet functioneert voor jou.
Ben hem ook aan het downloaden. Hoe is de ervaring met nieuwe update tot nog toe ?
Voor degenen die CPH2025VF_11_C.57 hebben, net Tunnelbear gebruikt en France aangeklikt. Kreeg C. 59. O.a. Jan 21 security update.
Hallo,heeft iemand al de update voor de find X2.
Ik zit op de A.50.
En nog steeds met november beveiliging.
Dacht dat oppo snel met updaten zou zijn,valt ook tegen.
Ik zit op de A.50.
Er staan in dit topic verschillende tips om eerder aan updates te komen. Ikzelf zit inmiddels op c.59 De meest recente.painterceessies schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:52:
Hallo,heeft iemand al de update voor de find X2.
Ik zit op de A.50.
Dat zal best, maar ze gebruiken allebei dezelfde ROM. CPH2023 en CPH2025 gebruiken dezelfde software alleen de hardware is verschillend.painterceessies schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:23:
Jij hebt de pro,ik de x2
Ik krijg zojuist deze melding, zonder VPN oid.:strip_exif()/f/image/GadYTZ0vHYXhEU4lzfk69THq.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is de bug met AndroidAuto nog niet verholpen met deze update
:strip_exif()/f/image/GadYTZ0vHYXhEU4lzfk69THq.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 8% gewijzigd door Borkus op 18-01-2021 17:53 ]
Ik ben benieuwd wanneer de neo aan de beurt is.
Eindelijk de update voor de X2 binnengekomen.
Moest wel mijn regio op Turkije zetten.
Het is de c.59 met jan.security.
Je moet het maar bedenken om via Turkije regio te zoeken naar een updatepainterceessies schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:04:
Eindelijk de update voor de X2 binnengekomen.
Fijn dat het bij in ieder geval nu allemaal up te date is. Draait Android 11 op jou X2 stabiel ?
Hier ook even gekeken via regio aanpassing. Geen updates hier. Heb jij hier vpn voor gebruikt ?
Ik heb twee problemen met AndroidAuto op Mijn Find X2 Pro: op engelse wijze voorgelezen nederlandse berichten. Dat schijnt iets te maken te hebben met een dubbele taalinstelling, maar ik heb nergens twee talen gevonden (slechts nederlands). Daarnaast heb ik er last van dat bij GoogleMaps en Waze het scherm stilvalt (lokatie wordt niet geupdate), terwijl op de achtergrond wel de GPS werkt, want voice directions komen gewoon op tijd. Ik moet dan op de powerknop drukken en dan stelt hij onmiddellijk de positie bij op het scherm. Het gekke is dat het soms vrijwel direct optreedt en in andere gevallen pas na een minuut of 5 a 10.Borkus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:38:
Ik krijg zojuist deze melding, zonder VPN oid.[Afbeelding]
Heeft iemand voor een van beiden een oplossing?
Hartelijke groet,
Victor
Geen oplossing voor is bug die er sinds Android 11 in zit helaas
Met tunnel bearAloysxda schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Je moet het maar bedenken om via Turkije regio te zoeken naar een update![]()
Fijn dat het bij in ieder geval nu allemaal up te date is. Draait Android 11 op jou X2 stabiel ?
Hier ook even gekeken via regio aanpassing. Geen updates hier. Heb jij hier vpn voor gebruikt ?
Deze maand dusilfamo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:42:
Ik ben benieuwd wanneer de neo aan de beurt is.
Ik krijg vanmiddag vanavond hopelijk de x2 pro. Ik ben razend benieuwd. Ook naar de ervaringen met 5g internet.
Al sinds de HTC Magic gebruik ik alleen maar Android. M'n eerste 4 toestellen heb ik geroot. Daarna heb ik die behoefte nooit meer gehad. Nu ik dit forum zit door te lezen heb ik meerdere malen wat gelezen over roms via de recovery booten. Is dat standaard mogelijk of moet dit toestel ook geroot worden? Daarnaast heel veel info over updates binnenhalen door te jokken over de locatie via vpn. Is inmiddels Android 11 ook al normaal beschikbaar of moet ik ook geloven aan de vpn methode?? Als vpn de enige mogelijkheid is dan is dat zo, maar ik was eigenlijk wel klaar met het knutselen aan m'n daily phone. ;-)
Edit: toestel is inderdaad gekomen. Na het opstarten direct 3 updates waardoor ik nu op coloros 11 en Android 11 zit, cph2025-11-c.59.
Door de back-up op drive was de telefoon in no time weer volledig ingesteld. 5g is een grote tegenvaller. Volgens T-Mobile heb ik hier goed bereik. Ik heb echter hier binnen maar 6 MB ps dl. Dat red ik met 4g ook. Zeer teleurstellend. Dat betaal ik nu bij tm nog eens 2 euro per maand meer voor. Afijn, vanaf eind april KPN abo. Hopelijk dan beter.
Edit2. Weer even in het hele root gebeuren gedoken. SU, TWRP, Nandroid, dalvik en alle andere gerelateerde termen doen me toch met hele warme gevoelens terugdenken aan vroeger. Misschien ga ik toch weer overstag ;-). Of misschien begin ik met m'n oude lg g6 en mate 20 pro te rooten, Just for fun...
Edit3. Ik ben totaal niet tevreden over het batterij verbruik. Ik vind echt dat hij veel te snel leeg loopt. M'n 2 jaar oude mate 20 pro loopt minder snel leeg dan deze brandnieuwe telefoon. Is dat een kwestie van dagen waarin de batterij op krachten moet komen of zo en verbetert het nog? Iemand tips om het drainen te verminderen zonder de spaarstand aan te zetten??
Edit4. 1 van de redenen om dit toestel te kiezen was het super super snelle opladen. Ik merk daar in de praktijk weinig van. Is dat ook weer een kwestie van dagen dat de accu dan in topconditie is? Of ergens een verborgen instelling??
Al sinds de HTC Magic gebruik ik alleen maar Android. M'n eerste 4 toestellen heb ik geroot. Daarna heb ik die behoefte nooit meer gehad. Nu ik dit forum zit door te lezen heb ik meerdere malen wat gelezen over roms via de recovery booten. Is dat standaard mogelijk of moet dit toestel ook geroot worden? Daarnaast heel veel info over updates binnenhalen door te jokken over de locatie via vpn. Is inmiddels Android 11 ook al normaal beschikbaar of moet ik ook geloven aan de vpn methode?? Als vpn de enige mogelijkheid is dan is dat zo, maar ik was eigenlijk wel klaar met het knutselen aan m'n daily phone. ;-)
Edit: toestel is inderdaad gekomen. Na het opstarten direct 3 updates waardoor ik nu op coloros 11 en Android 11 zit, cph2025-11-c.59.
Door de back-up op drive was de telefoon in no time weer volledig ingesteld. 5g is een grote tegenvaller. Volgens T-Mobile heb ik hier goed bereik. Ik heb echter hier binnen maar 6 MB ps dl. Dat red ik met 4g ook. Zeer teleurstellend. Dat betaal ik nu bij tm nog eens 2 euro per maand meer voor. Afijn, vanaf eind april KPN abo. Hopelijk dan beter.
Edit2. Weer even in het hele root gebeuren gedoken. SU, TWRP, Nandroid, dalvik en alle andere gerelateerde termen doen me toch met hele warme gevoelens terugdenken aan vroeger. Misschien ga ik toch weer overstag ;-). Of misschien begin ik met m'n oude lg g6 en mate 20 pro te rooten, Just for fun...
Edit3. Ik ben totaal niet tevreden over het batterij verbruik. Ik vind echt dat hij veel te snel leeg loopt. M'n 2 jaar oude mate 20 pro loopt minder snel leeg dan deze brandnieuwe telefoon. Is dat een kwestie van dagen waarin de batterij op krachten moet komen of zo en verbetert het nog? Iemand tips om het drainen te verminderen zonder de spaarstand aan te zetten??
Edit4. 1 van de redenen om dit toestel te kiezen was het super super snelle opladen. Ik merk daar in de praktijk weinig van. Is dat ook weer een kwestie van dagen dat de accu dan in topconditie is? Of ergens een verborgen instelling??
[ Voor 53% gewijzigd door MetalManic op 15-02-2021 08:42 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
In hoeveel tijd laadt jullie toestel op? Die van mij is zo'n 80 minuten bezig van 0 tot 100. Erg lang. Ik heb hem net even aan de 40 watt lader van m'n mate 20 pro gelegd. Daarmee laadde hij sneller dan met de bijgeleverde 65 watt lader.
Je moet ook het bijgeleverde kabeltje gebruiken. Dan is het in 40 minuten van leeg naar vol.MetalManic schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:56:
In hoeveel tijd laadt jullie toestel op? Die van mij is zo'n 80 minuten bezig van 0 tot 100. Erg lang. Ik heb hem net even aan de 40 watt lader van m'n mate 20 pro gelegd. Daarmee laadde hij sneller dan met de bijgeleverde 65 watt lader.
Die heb ik vanzelfsprekend gebruikt. Dan nog zeer lange laadtijd...HerZon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:58:
[...]
Je moet ook het bijgeleverde kabeltje gebruiken. Dan is het in 40 minuten van leeg naar vol.
Of was hij echt leeg-leeg, de eerste 10% gaat dan wat trager.MetalManic schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Die heb ik vanzelfsprekend gebruikt. Dan nog zeer lange laadtijd...
Nee, ook vanaf dik 20 loopt ie als geen meter op. Bij m'n mate 20 kan ik m gewoon zien oplopen. Ik had dat in hogere mate ook verwacht van deze telefoon. Maar niet dus. En daarbij loopt ie ook veel sneller leeg dan m'n vorige telefoon. Een dag halen met deze batterij lukt niet. Ik hoop echt dat dit na enig gebruik van de telefoon verbetert.HerZon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:47:
[...]
Of was hij echt leeg-leeg, de eerste 10% gaat dan wat trager.
Ik heb net even gekeken. Dik 1,5 minuut per procentpunt. Dat is dan van 91 naar 92 naar 93 naar 94. Kan het zijn dat het laatste beetje stroom naar binnen druppelt om de gezondheid van de accu te borgen?
Yes dat klopt
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die van mij is binnen 45 minuten vol vanaf zo'n 10 procent. De laatste procenten tot 100 duurt altijd langer.
Hij lag er bij mij net 15 minuten aan en ging van 17 naar 30. Ik denk toch dat er wat mis is. Voor de rest trouwens een fijn toestel. Al heb ik bij 1 app dat ie soms niet goed opstart maar blijft hangen op een paars scherm. Alle overige apps doen dat niet.
Wat betreft de 5g, dat ligt denk ik niet aan de telefoon maar meer aan de dekking van T-mobile in jou buurt. Ik haal met KPN 5g hier 350 Mbps (omgeving Roermond).MetalManic schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:11:
Ik krijg vanmiddag vanavond hopelijk de x2 pro. Ik ben razend benieuwd. Ook naar de ervaringen met 5g internet.
...
...
Ook met het opladen ondervind ik totaal geen problemen, in tegendeel zelfs ik verbaas me er iedere keer weer over hoe snel dit gaat. 40 minuten tot volledig vol haal ik.
Als je hem aan de lader hangt zie je dan op je scherm ook de term "Super VOOC" staan bij het percentage op het lockscreen? Dit verschijnt bij mij op moment dat het laden via de 65w gaat van de meegeleverde lader.
Erg vreemd. Tot op heden zag ik alleen de groene cirkel staan met opladen. Na jouw opmerking ging ik het nogmaals checken en ineens verscheen er een blauwe cirkel met daarin de super vooc aanduiding. Ik ga komende dag eens kijken of dat zo blijft en of ik nu eindelijk ook supersnel laden heb. Wat ik echter denk is dat er een kabel breukje in het snoer zit en dat is nu net goed ligt om wel goed te laden.Xyanta schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:38:
[...]
Wat betreft de 5g, dat ligt denk ik niet aan de telefoon maar meer aan de dekking van T-mobile in jou buurt. Ik haal met KPN 5g hier 350 Mbps (omgeving Roermond).
Ook met het opladen ondervind ik totaal geen problemen, in tegendeel zelfs ik verbaas me er iedere keer weer over hoe snel dit gaat. 40 minuten tot volledig vol haal ik.
Als je hem aan de lader hangt zie je dan op je scherm ook de term "Super VOOC" staan bij het percentage op het lockscreen? Dit verschijnt bij mij op moment dat het laden via de 65w gaat van de meegeleverde lader.
Wat betreft 5g, over een dikke maand gelukkig ook het netwerk van kpn :-)
Edit: Hij was nu inderdaad, en voor het eerst, in een poep en een zucht klaar met laden. Wat een verademing!!!
[ Voor 4% gewijzigd door MetalManic op 18-02-2021 18:52 ]
Dat warpspeed laden was eenmalig. Wederom geen melding super vooc.. En het laden is weer ouderwets langzaam. Ook spelen met het snoer geeft geen verschil. Ik denk toch het snoer of de lader. En anders ruilen ze alles incl toestel maar om. Hier neem ik geen genoegen mee.
Edit: ik heb zeer regelmatig in de chromebrowser dat het beeld gelig wordt. Is dit fenomeen herkenbaar voor iemand??
Edit2 dat gelige wordt volgens mij veroorzaakt door de instelling weergave natuurlijke kleuren.
Edit: ik heb zeer regelmatig in de chromebrowser dat het beeld gelig wordt. Is dit fenomeen herkenbaar voor iemand??
Edit2 dat gelige wordt volgens mij veroorzaakt door de instelling weergave natuurlijke kleuren.
[ Voor 29% gewijzigd door MetalManic op 20-02-2021 14:23 ]
Het laden gaat bij mij altijd via supervooc 2.0, kan de lader de kabel of telefoon zijn of een omgevings factor. (moet niet alleen met de lader van OPPO maar ook met de USB kabel omdat hier ook een stukje logica in zit gebouwd). Helaas kan ik daarbij verder niet helpen.MetalManic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:35:
Dat warpspeed laden was eenmalig. Wederom geen melding super vooc.. En het laden is weer ouderwets langzaam. Ook spelen met het snoer geeft geen verschil. Ik denk toch het snoer of de lader. En anders ruilen ze alles incl toestel maar om. Hier neem ik geen genoegen mee.
Het antwoord op edit 1 is edit 2, maar heeft met chrome te maken in die combinatie via xda was het uitgesloten dat het aan de Find X2 lag.
[ Voor 6% gewijzigd door amoi op 22-02-2021 09:40 ]
Als oplossing op de gele waas in chrome:MetalManic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:35:
Go to this link in chrome ( chrome://flags )
In search section write ( dynamic color gamut )
Change it from ( Default ) to ( Disabled )
Ik had dit zelf ook, en met bovenstaande is het opgelost!
Thanks beiden. De gelige waas was inderdaad nog niet weg en nu hopelijk wel.
Ik krijg van Belsimpel een nieuwe lader. Die is onderweg. Helaas bleek later dat daar geen snoer bij zit. Als nieuwe lader niet werkt dan alsnog een snoer bestellen. Hoop toch echt dat het niet aan het fijne toestel ligt...
Ik krijg van Belsimpel een nieuwe lader. Die is onderweg. Helaas bleek later dat daar geen snoer bij zit. Als nieuwe lader niet werkt dan alsnog een snoer bestellen. Hoop toch echt dat het niet aan het fijne toestel ligt...