Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.911 views

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AC Unity ooit gekregen of gekocht voor heel weinig. Maar niet veel gespeeld vanwege de schokkerigheid. Ziet er nu echt heel smooth uit. Vraag me af of ik voorlopig nieuwe games moet kopen of gewoon al die oude dingen moet gaan spelen die ik destijds lastig speelbaar vond vanwege de framerates :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Rossi46 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:58:
Kijk voor de lol even in de MS store en je lacht je kapot om de prijzen die ze daar nog voor oude games vragen.
Valt toch mee of niet?
Over het algemeen zie artikelen over Xbox sales minder dan bijv. PS, nou ik weet niet of dat reflectief is op de sales of websites gewoon geen moeite doen.
https://mp1st.com/news/ne...and-spotlight-sale-titles
Finraziel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:30:
Ben wel benieuwd hoe de interface straks voelt om doorheen te gaan, lijkt me erg fijn :)
Ik anders ook, de game menu? of wat het ook mogen zijn ziet er wel rap uit, opstart deuntje is een nice +.
Microsoft heeft een Series X game showcase eind deze maand en nog meer meer UI en/of features te laten zien. De game showcase moet echt wow zijn, Halo Infinite is not it, 500M budget spel dat current gen uitzag...

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:58
Retrospect schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:09:
Nog maar een maandje wachten en dan is het zover. Ik heb nog niet echt een lijstje games die ik wil spelen. Heb me ook nog niet zo verdiept in wat er nau op launch uitkomt. Wat gaan jullie als eerste game spelen op de series S/X?
Ik heb geen games meer gespeeld sinds de xbox360. Ik ga beginnen met gamepass content. Dit staat er op mijn lijstje tot dusver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8MwRUNGbfwPFdAJVzIjICLcbUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvVy2EffCackRlXqhvyvXaMN.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Torgo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb geen games meer gespeeld since de xbox360. Ik ga beginnen met gamepass content. Dit staat er op mijn lijstje tot dusver:
Haha brofist, het loont om een generatie over te slaan (heb ik overigens ook gedaan).
Lekker op GP teren voor een mooi prijsje, zal me duizenden euro's besparen want ik zou ze op PS aanschaffen.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
D-Ed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Ik ben er een week of zes geleden aan begonnen en redelijk ‘hooked’ (op een casual manier ;) ). Je moet wel ff je weg vinden want Bungie maakt het niet makkelijk voor de argeloze gamer..

Ga in The Tower op zoek naar Amanda en start snel met de ‘Red War’ campagne want die verdwijnt vanaf 10 november. Geeft je echt de basis mee van het verhaal en de controls d:)b

We zijn met een klein clubje begonnen aan de eerste raid maar we bakte er geen reet van :+
Ik ben op pc ingestapt met forsaken en vond de verhaal content toen in ieder geval leuk om te doen, maar ik begrijp dat ze dat nou net er uit aan het kicken zijn... Wat er toen bij kwam vond ik allemaal veel te ingewikkeld en niet gewoon een verhaal meer om te volgen. Ik had toen ook het gevoel dat de sprong in moeilijkheidsgraad te hoog was. De meeste content was allemaal te laag en kreeg ik niet of nauwelijks nog betere gear van, maar de rest leek allemaal weer te hoog te zijn en maakte ik geen schijn van kans.

Wellicht dat ik het op de xsx nog eens probeer... Eens kijken of dat ondertussen wat beter gebalanceerd is. Het speelde namelijk wel heel lekker.

Gamertag: FinrazielNL

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:03
Geweldig! Was helemaal vergeten dat ik deze game ook heb.
Dacht dat ik ‘m destijds op de PS4 had, maar kijk nu in mijn Full Library op de One X en daar staat Unity mooi tussen! :9

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Valt toch mee of niet?
Over het algemeen zie artikelen over Xbox sales minder dan bijv. PS, nou ik weet niet of dat reflectief is op de sales of websites gewoon geen moeite doen.
https://mp1st.com/news/ne...and-spotlight-sale-titles
Ik vermoed dat laatste. Ik bezit sinds het begin van deze generatie zowel een PS4 als een XB1 en de hoeveelheid sales zijn de laatste tijd aardig gelijk. Iedere week hebben beide partijen aanbiedingen en qua grote (zomer, kerst, etc.) sales zijn ze nagenoeg gelijk, soms is de één een week eerder of later dan de ander of is game X in de sale bij Y net iets goedkoper en de volgende keer weer andersom.

PS is simpelweg populairder dan Xbox dus daar lees je al gauw meer over.

Verwijderd

Caayn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Ik vermoed dat laatste. Ik bezit sinds het begin van deze generatie zowel een PS4 als een XB1 en de hoeveelheid sales zijn de laatste tijd aardig gelijk. Iedere week hebben beide partijen aanbiedingen en qua grote (zomer, kerst, etc.) sales zijn ze nagenoeg gelijk, soms is de één een week eerder of later dan de ander of is game X in de sale bij Y net iets goedkoper en de volgende keer weer andersom.

PS is simpelweg populairder dan Xbox dus daar lees je al gauw meer over.
Plus dit erbij: https://www.cashback.nl/cashback/microsoft-store, het tikt aardig aan.

Kinda Funny Games reactie over Series X "heat issue":

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 18:46 ]

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Torgo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb geen games meer gespeeld sinds de xbox360. Ik ga beginnen met gamepass content. Dit staat er op mijn lijstje tot dusver:

[Afbeelding]
Voor mij geldt precies hetzelfde en ook mijn lijstje is vrijwel identiek. Ook staan sea of thieves en gears tactics er nog op bij mij :-)

Edit: net nog eens gekeken naar de beschikbare titels en daar komen er dus nog een flink aantal die ik gemist heb O.a. Ace combat 7, Soul Calibur 6 en Wasteland 3, Halo Wars, Ryse Son of Rome.

De eerste game die ik los ga aanschaffen bij de XSX zal Cyberpunk worden, en daarna waarschijnlijk The Medium.

[ Voor 20% gewijzigd door TTHEEBO1 op 10-10-2020 19:09 ]

psn: jagermeistertim

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:30
Rivanov schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Geweldig! Was helemaal vergeten dat ik deze game ook heb.
Dacht dat ik ‘m destijds op de PS4 had, maar kijk nu in mijn Full Library op de One X en daar staat Unity mooi tussen! :9
Leuk en aardig maar je moet de release versie hebben zoals ze daar ook zeggen omdat alleen toen die uncapped framerate erin zat. Latere versies (en dus ook degene die je nu downloadt) hebben een 30 fps cap en die oude game gaan ze echt niet nog een keer patchen nu.

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroY85 op 10-10-2020 19:05 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Ik ben op pc ingestapt met forsaken en vond de verhaal content toen in ieder geval leuk om te doen, maar ik begrijp dat ze dat nou net er uit aan het kicken zijn... Wat er toen bij kwam vond ik allemaal veel te ingewikkeld en niet gewoon een verhaal meer om te volgen. Ik had toen ook het gevoel dat de sprong in moeilijkheidsgraad te hoog was. De meeste content was allemaal te laag en kreeg ik niet of nauwelijks nog betere gear van, maar de rest leek allemaal weer te hoog te zijn en maakte ik geen schijn van kans.

Wellicht dat ik het op de xsx nog eens probeer... Eens kijken of dat ondertussen wat beter gebalanceerd is. Het speelde namelijk wel heel lekker.
Destiny 1 nooit echt ingekomen en daarom 2 eigenlijk nooit aangeraakt tot een weekje of zes geleden dus.. De gunplay is echt heerlijk en voelt als Halo (natuurlijk omdat het van Bungie komt _/-\o_ ). Maar alle extra’s kan ik nu wel waarderen, nog geen 15% van alles aangeraakt denk ik. Dat levelen ook niet zo mee bezig maar je start nu al op 750 dus qua niveau kun je al snel meekomen.

Je zit ook in Xbox Oldies op Discord toch? Anders daar een keer aanhaken ;)

• Finraziel
D-Ed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Destiny 1 nooit echt ingekomen en daarom 2 eigenlijk nooit aangeraakt tot een weekje of zes geleden dus.. De gunplay is echt heerlijk en voelt als Halo (natuurlijk omdat het van Bungie komt _/-\o_ ). Maar alle extra’s kan ik nu wel waarderen, nog geen 15% van alles aangeraakt denk ik. Dat levelen ook niet zo mee bezig maar je start nu al op 750 dus qua niveau kun je al snel meekomen.

Je zit ook in Xbox Oldies op Discord toch? Anders daar een keer aanhaken ;)
Dat is een flinke sprong, ik ben geloof ik op 580 of zo blijven steken toen.
En nee, nog niet in ieder geval. Misschien eens kijken... Heb ook niet veel tijd gehad, maar heb vanaf komende woensdag een paar weken vakantie :9
Was eerst aan het denken die vakantie op te nemen als de xsx uit was, maar was/ben er te erg aan toe en heb ook nog aardig wat kluswerk te doen. Ook fijn als dat af is als de xsx er is :)

• D-Ed
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Dat is een flinke sprong, ik ben geloof ik op 580 of zo blijven steken toen.
En nee, nog niet in ieder geval. Misschien eens kijken... Heb ook niet veel tijd gehad, maar heb vanaf komende woensdag een paar weken vakantie :9
Was eerst aan het denken die vakantie op te nemen als de xsx uit was, maar was/ben er te erg aan toe en heb ook nog aardig wat kluswerk te doen. Ook fijn als dat af is als de xsx er is :)
Ja klopt, Voelt een beetje als cheaten eigenlijk maar ben er wel blij mee 8)

Clubje heeft bijna 60 leden en is al een gezellige bedoeling, afgelopen week dus voor het eerst met een klein clubje samen Destiny gedaan.. :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:15
Nieuwe Steelseries Arctis 7X headset

https://steelseries.com/g...st&utm_campaign=arctis-7x

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Geen bluetooth? Ik vind het altijd fijn als ik zowel mijn game geluid als wel het geluid van mijn telefoon (ios) via headset hoor. Ik denk dat ik gewoon nog een tijdje ga doen met de TB700.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:15
@uchiha tijntje ja idd beetje jammer, op 9x wel.

@Steven030 oh excuses was al gepost.

Jammer dat ze weer micro usb gebruiken voor opladen.

[ Voor 51% gewijzigd door Amaze86 op 10-10-2020 22:23 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
Rossi46 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

• Geometry Wars 2 (nog nooit gespeeld, maar ziet er geweldig uit d.m.v. auto HDR)
Geometry wars (zeker de eerste 2 delen) is zo verslavend. Ziet er eenvoudig uit en zo kleurrijk en gaaf om te kijken zelfs zonder HDR. Kan niet wachten hem weer te spelen met HDR :)
Op animecon halve nacht uitstekend mee vermaakt :p

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43

Wom

Geen verdere info over de videos. Account waar ze staan lijkt een scraper account te zijn wat videos her en der vind en upload.

// blijken videos te zijn van reclamebureau en dus wel 'legit'.

[ Voor 30% gewijzigd door Wom op 11-10-2020 13:42 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35
De unboxing die geen unboxing is:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Finraziel
"It's really small... I don't know why but I was expecting this to be bigger."
Omdat je ontzettend bevooroordeeld bent tegen consoles Linus... Ik vind hun kanaal leuk en, vooral toen ik nog meer tijd had, keek ook regelmatig de wan show, maar ze zijn wel echt heel erg pcmr en alles console wordt gelijk afgekraakt. Bij de aankondiging toen ze met pc's aan het vergelijken waren was al duidelijk dat de xsx echt duidelijk kleiner was dan de pc kasten waar ze het mee vergeleken, zoals die Corsair one, maar dat leken ze totaal niet door te hebben.
Wel leuk om te zien dat hij nu zo positief is nu hij er werkelijk een voor zijn neus heeft :)

• Rivanov

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ly1EeuP.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2020 06:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov

Verwijderd

Laten we hopen dat het niet 121 is, maar gewoon 120.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Laten we hopen dat het niet 121 is, maar gewoon 120.
Geeft mij juist eerder het beeld dat deze test niet 100% betrouwbaar is.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Finraziel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Destiny is een game die er met launch is en helaas één van de weinige fatsoenlijke multiplayer titels.

Maar wat ik kan adviseren voor Destiny... stap er niet alleen in maar speel samen. En dan bij voorkeur met wat meer ervaren spelers want de learning curve is inmiddels behoorlijk.

Verwijderd

Froggle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Geeft mij juist eerder het beeld dat deze test niet 100% betrouwbaar is.
We hebben vaker games gezien met een framerate cap 1 frame boven de refresh rate.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:49
15 oktober is een datum die ik overal tegen kom.
Vervalt er dan weer een embargo?

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Hi, hoop dat ik in het goede topic zit.
Ik heb 20 jaar niet gegamed maar wil me met Corona enzo er nog eens wagen.
De nieuwe series S lijkt me ideaal, om bij een beetje verveling icm game pass snel iets te kunnen spelen?
Ik zie dat de meeste interesse naar de X gaat maar voor een beginnend gamer als mezelf denk ik dat de S een goede start is?

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-10 17:02
Retrospect schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:09:
Nog maar een maandje wachten en dan is het zover. Ik heb nog niet echt een lijstje games die ik wil spelen. Heb me ook nog niet zo verdiept in wat er nau op launch uitkomt. Wat gaan jullie als eerste game spelen op de series S/X?
We hebben nog wel een backlog aan huidige games. Nu intensief met Ori bezig. Hebben ook nog wat Halo te doen (MC collection en 5), wat Gears of War, en nog wat anderen. Hoogstwaarschijnlijk gaan we daar gewoon rustig mee verder. Qua nieuwe games komen AC:Valhalla & Immortal Phoenyx Rising er sowieso wel. Weet alleen niet of we gaan pre orderen. FIFA 21 waarschijnlijk ook wel.

• D-Ed
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Destiny is een game die er met launch is en helaas één van de weinige fatsoenlijke multiplayer titels.

Maar wat ik kan adviseren voor Destiny... stap er niet alleen in maar speel samen. En dan bij voorkeur met wat meer ervaren spelers want de learning curve is inmiddels behoorlijk.
Klopt maar de singleplayer is goed te doen solo. En als je een beetje van Bungie games houd dan is het zelfs aan te raden om goed op te gaan in de muziek en beelden/sfeer.. Raids en dergelijk zekers te weten met anderen doen idd ;)
@Finraziel

• PepieNL
Neuzelaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:57:
De nieuwe series S lijkt me ideaal, om bij een beetje verveling icm game pass snel iets te kunnen spelen?
Ik zie dat de meeste interesse naar de X gaat maar voor een beginnend gamer als mezelf denk ik dat de S een goede start is?
De machines zijn identiek behalve gpu en geheugen.
Processor, type SSD en architectuur is gelijk.
Ze gaan beiden next gen games leveren, de S is in de markt gezet voor 1080p tv's en de X voor 4k.
Ik zou de S ook niet zien als een instapper maar op maat voor een lager type display.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
PepieNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:55:
15 oktober is een datum die ik overal tegen kom.
Vervalt er dan weer een embargo?
Zou goed kunnen. Ik verwacht de week erna dat MS en Sony weer een presentatie gaan houden omdat ze beiden nog niet alles hebben laten zien.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:33
PepieNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Ze gaan beiden next gen games leveren, de S is in de markt gezet voor 1080p tv's en de X voor 4k.
Ik zou de S ook niet zien als een instapper maar op maat voor een lager type display.
Zo zie ik hem idd.
Voor mij als casual gamer de ideale manier om vanaf dag 1 voor een lage prijs alles te kunnen spelen wat ik wil. Dat gaat voornamelijk via GamePass.
Ik sluit hem ook aan op de tweede tv en dat is een full hd televisie en die wordt de komende jaren zeker niet vervangen.
Voor 300 euro instap en 13 in de maand levert Xbox gewoon een heel aantrekkelijk pakket.

• anon054630
PepieNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Thanks. Die 4K hebben we momenteel niet maar het zou kunnen dat die er volgend jaar wel komt... en ik zie al wel wat spellen beschikbaar in 4K... dan toch maar de X misschien ... al zie ik veel pre-orders uitverkocht.... twijfel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35
Neuzelaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:57:
S is inderdaad ook gewoon prima. Eventueel later upgraden naar een ander model als je merkt dat je er toch meer tijd aan besteed en je grafisch nog een niveau omhoog wilt. Het is verder de console die je nog wel ergens kunt krijgen, de X lijkt tot het eind van het jaar wel uitverkocht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• anon054630
Martinspire schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

S is inderdaad ook gewoon prima. Eventueel later upgraden naar een ander model als je merkt dat je er toch meer tijd aan besteed en je grafisch nog een niveau omhoog wilt. Het is verder de console die je nog wel ergens kunt krijgen, de X lijkt tot het eind van het jaar wel uitverkocht.
Oh, echt? Zou het zo hard gaan? Ik zie hem bv bij Alternate nog op beschikbaar op pre-order?

• Retrospect
Neuzelaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Oh, echt? Zou het zo hard gaan? Ik zie hem bv bij Alternate nog op beschikbaar op pre-order?
Op de Microsoft site staat dat de S inmiddels ook bij meerdere winkels uitverkocht is.

Ben erg benieuwd hoeveel ze er van de x en s gaan verkopen tijdens launch. Hoeveel zijn of worden er geproduceerd voor 10 november?

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Komende van een PS vind ik persoonlijk enig nadeel dat je AA batterijen moet gebruiken voor je controller. Is zo’n Xbox Play & Charge oplaadkit + USB-C kabel de oplossing ervoor die je in je controller klikt als oplaad batterij? Of zijn er eventueel andere suggesties hiervoor die uit eigen ervaringen goed bevallen?

• PepieNL
Retrospect schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Voor 300 euro instap en 13 in de maand levert Xbox gewoon een heel aantrekkelijk pakket.
Kleine tip met waarschijnlijk grote gevolgen..
Maar bekijk het gamepass topic even.
Je moet er maar zin in hebben maar je kan momenteel nog voor veel minder gamepass afsluiten als je een periode vooruit betaald.
Zo kan je een jaar lang Live Gold afsluiten (43,-) en voor 1 euro omzetten naar Gamepass Ultimate.
Dan heb je al gamepass voor bijna E 3,70 per maand.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 23:51
Granaatappel schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:54:
Komende van een PS vind ik persoonlijk enig nadeel dat je AA batterijen moet gebruiken voor je controller. Is zo’n Xbox Play & Charge oplaadkit + USB-C kabel de oplossing ervoor die je in je controller klikt als oplaad batterij? Of zijn er eventueel andere suggesties hiervoor die uit eigen ervaringen goed bevallen?
Er zijn ook van die chargestations (icm je play n charge) en of gewoon oplaadbare batterijen

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:20

Superkiwi

Hoi doei

Is zo’n Xbox Play & Charge oplaadkit + USB-C kabel de oplossing ervoor die je in je controller klikt als oplaad batterij?
Een Play&chrage kit werk exact hetzelfde als de kabel in de controller op de Playstation, je vervangt de batterijen door een accu.
Het grote voordeel van de play&charge kit vond ik de lengte van de kabel; met zijn 2,8 meter lengte kon ik de controller (ik had er maar één) opladen terwijl ik op de bank zat te gamen, ideaal.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Finraziel
Neuzelaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Thanks. Die 4K hebben we momenteel niet maar het zou kunnen dat die er volgend jaar wel komt... en ik zie al wel wat spellen beschikbaar in 4K... dan toch maar de X misschien ... al zie ik veel pre-orders uitverkocht.... twijfel
Waar je ook even over na moet denken of of je nog fysieke schijfjes wil kunnen gebruiken. Dat kan namelijk niet met de s maar alleen met de x. Fysiek kun je nog wel eens betere deals vinden, of tweedehands kopen. Maakt je dat niet uit of wil je toch vooral het gemak van digitaal dan is de s prima. De reden dat je hier vooral de x ziet is dat je in een forum als dit, en in het algemeen in preorder tijden, natuurlijk vooral mensen tegen komt voor wie gamen een grote hobby is en dus relatief vaker ook wel iets meer uit willen geven om een net wat beter ervaring te krijgen. Mensen die er minder mee bezig zijn zitten er niet over op een forum te posten en kopen zo'n ding misschien eens een keer als hij in de winkel ligt, niet maanden voordat hij uit is al.

Verwijderd

[...]

Dat was alleen de eerste wave, op of voor de lancering zal er nieuwe voorraad zijn - aldus Microsoft.
Je zou ook een Xbox One S / X kunnen testen voor 14 dagen of wat dan ook en dan retourneren nadat je zeker bent.
dan toch maar de X misschien ... al zie ik veel pre-orders uitverkocht.... twijfel
Via de website van Microsoft Polen is misschien ook een optie, misschien kan iemand anders het uitleggen.
Behalve UK is Europa nooit een Xbox land/continent geweest dus ik verwacht dat het niet al te problematisch zal zijn om een X te bemachtigen in NL.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 12:32 ]

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 14:39
Rossi46 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

True, maar het is nu vooral even XSX spierballen tegenover PS5 spierballen. Extra aandacht op de XSS kan dan enkel voor verwarring zorgen, lijkt mij.

Maar goed, ik heb het hier al een paar keer gezegd, ik zie de toegevoegde waarde van de XSS sowieso niet zo. En dan met name door het ontbreken van een discdrive. Al het BC vuurwerk wordt daarmee (mijn inziens) een stuk minder interessant. Kijk voor de lol even in de MS store en je lacht je kapot om de prijzen die ze daar nog voor oude games vragen.
Hangt denk ik van je situatie af. Mijn hoofdplatform voor gamen is momenteel een PS4, en heb de PS5 in pre order staan. Dat is dus ook het platform waar ik alle games op disk voor heb en in toekomst voor zal blijven kopen. Daarnaast game ik af en toe wat op de laptop, dit is uiteraard alleen digitaal. Xbox is dus voor daarbij, en hoofdzakelijk voor game pass(ook bruikbaar op de laptop). Alle mogelijke exclusives voor Xbox zullen ook op game pass komen. Dan is een digital only console dus prima.

Plus het helpt natuurlijk ook wel dat de Series S nog niet is uitverkocht. :P

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Heb sinds de X360 altijd een Play&Charge kabel gehad, en dat werkt gewoon perfect. Overigens zit er nog wel een paar verschillen tussen de PS; Bij Xbox is de kabel langer en is de verbinding met kabel ook echt via de kabel en dus niet nog steeds draadloos.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Retrospect
PepieNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Kleine tip met waarschijnlijk grote gevolgen..
Maar bekijk het gamepass topic even.
Je moet er maar zin in hebben maar je kan momenteel nog voor veel minder gamepass afsluiten als je een periode vooruit betaald.
Zo kan je een jaar lang Live Gold afsluiten (43,-) en voor 1 euro omzetten naar Gamepass Ultimate.
Dan heb je al gamepass voor bijna E 3,70 per maand.
Thx. Wist ik al. Heb nu voor iets van 2 jaar nog GamePass. Heb het trucje ook al eens eerder gedaan.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Had dezelfde vraag in dit topic. Samenvattend:
Play and charge kit: https://www.xbox.com/nl-N...rgers/play-and-charge-kit
Oplaadstation inclusief batterij. Bijvoorbeeld https://www.microsoft.com...p?cid=msft_web_collection
Oplaadbare batterijen. Bijvoorbeeld eneloop pro

Heb nu zelf de play and chargekit besteld maar twijfel nog of ik voor de controller gear ga....

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 12:14
Ik gebruik met heel veel plezier de sterkste oplaadbare batterijen van Ikea (Ladda 2450). Hierop gaat een Xbox controller ontzettend lang mee. Niet om flauw te doen, maar zeker komende van een PS4 controller (heb ik zelf ook) is het verschil in speeltijd op een lading echt gigantisch.

Enige nadeel is dat je om te laden de batterijen uit de controller moet halen je dus ook niet kunt spelen tijdens het laden. Gelukkig ontladen deze batterijen super langzaam, dus je kunt altijd een paar batterijen apart houden om te gebruiken als de andere set in de lader ligt.

Play&charge kit kun je wel gewoon laden tijdens het spelen (wel even een lange USB kabel kopen), maar mijn ervaring is dat die accu een stuk minder lang mee gaat dan de Ikea batterijen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Granaatappel
Ah, thanks allemaal voor de ervaringen / tips om te delen. Wil vanaf 10 november er helemaal klaar voor zitten dus weet nu ongeveer waarvoor ik wil gaan. d:)b

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Granaatappel schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:54:
Ah, thanks allemaal voor de ervaringen / tips om te delen. Wil vanaf 10 november er helemaal klaar voor zitten dus weet nu ongeveer waarvoor ik wil gaan. d:)b
Mooi, en waar ga je voor als ik vragen mag

• Rossi46
[...]

XSX ga je de komende tijd niet echt meer krijgen, ben ik bang. Hoewel, Cooblue zou je kunnen proberen op de dag vóór de release (dus bestellen op maandag 9 november is levering op dinsdag 10 november).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rossi46 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:39:

Play&charge kit kun je wel gewoon laden tijdens het spelen (wel even een lange USB kabel kopen), maar mijn ervaring is dat die accu een stuk minder lang mee gaat dan de Ikea batterijen.
Die nieuwere kits (met de groen/zwarte kabel) gaan behoorlijk lang mee, zelfs mijn elite kan ik dagen lang gebruiken zonder problemen, daar zit een craddle bij waarop je hem kan opladen, anders gewoon kabeltje er aan hangen als je je xbox uitzet.

Voordeel dat hij aan alle USB kan opladen, je telefoon lader, usb van je PC, erg makkelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rivanov

• PepieNL
Heb helemaal niks met Blinx maar vond het wel fantastisch om een 20 jaar oud spel te zien draaien terwijl er gewoon ff HDR en Dolby notificaties in het scherm poppen 🤩

• Granaatappel
Erik-1980 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Mooi, en waar ga je voor als ik vragen mag
Play & charge kit besteld! Misschien dat ik in de toekomst voor de oplaadstation inclusief batterij ga. Ziet er ook interessant uit.

• Rossi46
Interessante lijst op Wikipedia met daarin alle titels voor de Xbox Series S|X. Inclusief of sprake is van een upgrade vanuit een oude(re) Xbox game, gratis Smart Delivery en cross-play functionaliteit. Helemaal volledig is de lijst niet (ik mis bijvoorbeeld Ride 4, die krijgt in januari 2021 een XSX patch via Smart Delivery), maar het is natuurlijk sowieso een lijst die steeds groter zal worden :)

Wikipedia: List of Xbox Series X and Series S games

Misschien iets om in de OP te verwerken?

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 11-10-2020 18:15 ]

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:52
Rossi46 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:15:
Interessante lijst op Wikipedia met daarin alle titels voor de Xbox Series S|X. Inclusief of sprake is van een upgrade vanuit een oude(re) Xbox game, gratis Smart Delivery en cross-play functionaliteit. Helemaal volledig is de lijst niet (ik mis bijvoorbeeld Ride 4, die krijgt in januari 2021 een XSX patch via Smart Delivery), maar het is natuurlijk sowieso een lijst die steeds groter zal worden :)

Wikipedia: List of Xbox Series X and Series S games

Misschien iets om in de OP te verwerken?
Wikipedia kan je ook bijwerken, dat weet je heh? :)

• Rossi46
Deleon78 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Wikipedia kan je ook bijwerken, dat weet je heh? :)
Deze lijst kan momenteel niet publiekelijk worden aangepast, ik heb het inderdaad geprobeerd ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
Rossi46 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Deze lijst kan momenteel niet publiekelijk worden aangepast, ik heb het inderdaad geprobeerd ;)
Je kan wel een vraag/opmerking op de discussiepagina van het artikel plaatsen.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
[...]

Hier verscheen Alternate ook vorige week als pre-order voor de Series X maar ik had toch maar een mailtje gestuurd want ik vertrouw Alternate niet en rarara het antwoord in de mail was basically '' Hiervan gaan wij op launch dag GEEN voorraad van hebben ''

Mijn vraag in de mail was in de lijn van '' als ik een series X als pre-order op de website bestel leveren jullie dan op dag van release ''.

Hoe het zit met de Series S daar weet ik niet maar na het antwoord op mijn series X vraag ben ik gewoon verder gaan kijken en bij MS Polen besteld.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Rivanov

• Rivanov
Leuke compilatie! :)

• Rossi46
Het filmpje zelf vind ik matig (HDR zichtbaar proberen te maken in een non-HDR video, he should know better) maar één ding viel mij wel enorm op: blijkbaar werkt quick resume ook als je de Xbox helemaal uit zet :9 Zo had ik het nog niet begrepen!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat is altijd zo geweest. Ook op de Xbox One X.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik vermoed dat de heren een verschillende definitie van quick resume hanteren😁. Mijn definitie van quick resume is doorgaan waar je gebleven was, en dat is alleen mogelijk vanuit instant on. Dat werkt dus niet na een cold boot.

Maar nu dus blijkbaar ook na een cold boot, dat zou idd wel erg fijn zijn👍

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 11-10-2020 23:55 ]

• Rivanov
To maintain that high framerate, developer Codemasters Cheshire turns down the graphical options. It’s likely also using a dynamic resolution, but you don’t really notice that.

All I can see while playing is the smooth and responsive 120-frames-per-second action that feels especially nice in a racing game where twitch reflexes matter. And getting twice the amount of visual information per second makes a difference.
https://venturebeat.com/2...rt-5-120hz-xbox-series-x/

[ Voor 60% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2020 07:07 ]

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 13:39
Liever gewoon mooiere beelden op standaard 4K60 want 1 lang niet iedereen heeft zo’n tv en 2 ik wil een upgrade in graphics zien vergeleken met last gen niet hetzelfde maar dan sneller.

• Rossi46
Koning-Admiraal schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:45:
Nee toch? Ik heb dat nog nooit gezien op die van mij. Dacht ik. Al ga ik nu twijfelen. Vanavond even proberen.

• Rossi46
JWFpeters schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:27:
Liever gewoon mooiere beelden op standaard 4K60 want 1 lang niet iedereen heeft zo’n tv en 2 ik wil een upgrade in graphics zien vergeleken met last gen niet hetzelfde maar dan sneller.
Het verschil tussen 1080p/60fps en 1080p/120fps zal je meer opvallen dan het verschil tussen 1080p/60fps en 4k/60fps...

Maar goed, ik ga er vanuit dat je gewoon zelf kan kiezen in wel je modus je wilt spelen.

• Rivanov
JWFpeters schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:27:
Het is ook een optie.
Image Quality, High Framerate en de derde optie; 120FPS.

• Rivanov
Embargo is er dus officieel af. Vanaf vandaag dus veel Series X games.

https://press-start.com.a...n-preview-feel-the-power/

4K Image Quality mode:

4K Framerate mode:

120FPS mode:

[ Voor 60% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2020 06:58 ]

• Rivanov

https://www.ign.com/artic...content-low-on-wow-factor

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56

Toshirou

Vinyl Surfer

Dat betekent weer veel vergelijkings video's deze week van Digital Foundry o.a. om alles onder de loep te nemen :)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Rivanov

• Rivanov
En nog wat Quick Resume tweets. :)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

Dus een high framerate en 120fps mode? Wat is het verschil?

• Rivanov
CerandoX.nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:16:
Dus een high framerate en 120fps mode? Wat is het verschil?
DiRT 5 includes three visual modes as options: "resolution," "frame rate," and "120 Hz." And all of the above complaints are compounded as you take each step toward lower detail.

In "resolution" mode, the game runs in an apparently uncapped frame rate; this bounces between 30fps and 60fps, which averages out to roughly 40fps. This mode's dynamic resolution maxes out near 2160p and falls as low as an apparent 1440p. (Compared to Xbox One's heavily aliased DiRT 4, the jump in resolution this time around is very appreciated.) Drop to DiRT 5's middle "frame rate" setting, and you'll see a mild hit to texture pop-in on the ground ahead of you, along with a noticeable hit to shadow pop-in in the near distance. Settings are otherwise mostly left intact, other than a dynamic resolution that scales down lower, while the frame rate gets close to, but doesn't lock to, 60fps.

The visual quality continues to dwindle when you take things all the way to 120fps mode, at which point major visual features disappear. The worst is an aggressive level-of-detail (LoD) downgrade for any elements near and above the race track. Mountains start to look less like mountains and more like college-grade assets purchased directly from the Unity development store. Tree-lined hillsides lose some trees. Cars lose polygonal detail and flourishes like grills. And the crowds of cheering fans sitting or standing by the road all disappear, even though the game's audio doesn't reflect this reality. (If you think fake crowds in pandemic sports games are bad enough, you ain't seen nothin'.)

Additionally, pop-in issues become much more apparent for both textures and shadows, and ambient occlusion is axed across the board. Those distant trees look weirder without a coat of accurate shadows, while ground textures look decidedly flat in this mode. Plus, its dynamic resolution appears to max out near the 1080p mark, dropping further during busy scenes.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je zou toch verwachten dat mensen in 2020 de werking van een HDD/SSD zouden kennen :D

Maar goed, extra uitleg kan nooit kwaad natuurlijk.

Waar je als hebruiker wel op moet letten is natuurlijk dat als een game wordt overschreven je in die game dus echt maar terug gaat naar je laatste savemoment. Het blijft dus verstandig om games wel steeds te blijven saven.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
<knip>
In "resolution" mode, the game runs in an apparently uncapped frame rate; this bounces between 30fps and 60fps, which averages out to roughly 40fps.
<knip>
Mooie testcase voor LFC op je TV als je TV VRR ondersteund.

Jammer dat hij niet op game pas komt (toch?) dan had ik het zelf getest.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:45:
[...]

Nee toch? Ik heb dat nog nooit gezien op die van mij. Dacht ik. Al ga ik nu twijfelen. Vanavond even proberen.
Koning-Admiraal schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:45:
Nee, op de Xbox One (S|X) blijft de game in het ram geheugen staan. Dit geheugen wordt leeg gegooid op het moment dat de console uit gaat (niet instant-on), reboot of een systeem update heeft.

Op Xbox Series X|S wordt de game weg geschreven naar de SSD waar het blijft staan als de console uit gaat, reboot, stroom er helemaal afgehaald wordt of een systeem update wordt uitgevoerd. De data wordt pas verwijderd als er ruimte nodig is voor een andere Quick Resume game.

RAM geheugen is volatile wat inhoud dat er altijd stroom op moet staan om de informatie die erop staat te bewaren. HDD/SSD zijn non-volatile wat betekent dat ze informatie vast houden ook als er geen stroom doorheen loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 12-10-2020 07:27 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

[...]
Nee, op de Xbox One (S|X) blijft de game in het ram geheugen staan. Dit geheugen wordt leeg gegooid op het moment dat de console uit gaat (niet instant-on), reboot of een systeem update heeft.
Klopt, console een tijdje niet gebruikt maar wel op slaapstand laten staan, geloof bijna 2 weken, en toen ik hem weer aan zette was de game binnen 2 seconden weer aan en kon ik gewoon verder spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je gaat dus grofweg kunnen kiezen voor grahics of performance mode. Zou je met shooters een voordeel hebben op 120fps tov 60fps? Of is dar verschil niet merkbaar voor gamers? Ik heb nog nooit op 120fps gespeeld vandaar...

[ Voor 12% gewijzigd door Kenny_026 op 12-10-2020 07:36 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kenny_026 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:36:
Je gaat dus grofweg kunnen kiezen voor grahics of performance mode. Zou je met shooters een voordeel hebben op 120fps tov 60fps? Of is dar verschil niet merkbaar voor gamers?
Online shooters altijd voor de beste framerate gaan. Ook al merk je het zelf misschien niet supergoed, je hersens krijgen de beelden net wat eerder, en die fractie kan net een verschil maken. Zal het vaak schelen, nope... maar het zal die beslissende maar zijn ;)

Hoe beter je bent hoe meer verschil het maakt.

---
is er al iets bekend van gemeten stroom verbruik door de X en S?

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-10-2020 07:39 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kenny_026 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:36:
Je gaat dus grofweg kunnen kiezen voor grahics of performance mode. Zou je met shooters een voordeel hebben op 120fps tov 60fps? Of is dar verschil niet merkbaar voor gamers? Ik heb nog nooit op 120fps gespeeld vandaar...
Als je het aan pro-FPS spelers vraagt op de PC: Absoluut

Voor couch-gamers; meh

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 12-10-2020 07:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ben inmiddels 40 dus voor mij is het schip al gevaren denk ik 😊

Daarom ben ik zo’n fan van R6, dan kan ik ze vaak nog te slim af zijn. Eén op één is kansloos over het algemeen.

Maar ik denk dat shooters dan de mensen het beste de keuze niet kunnen geven op consoles om het eerlijk te houden.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Zelfs deze mode is een blurry soep aan graphics, met bochten die opgebouwd zijn uit grote rechte hoeken. Voelt echt als een jaren 90 game (ok, ok meer als een 2010 game). Textures zijn low-res en weinig variatie, harde randen tussen de weg en omgeving, auto's missen details etc.

Jammer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Finraziel
Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Zelfs deze mode is een blurry soep aan graphics, met bochten die opgebouwd zijn uit grote rechte hoeken. Voelt echt als een jaren 90 game. Textures zijn low-res en weinig variatie, harde randen tussen de weg en omgeving, auto's missen details etc.

Jammer.
Jij bent wel echt kampioen overdrijven hè... Jaren 90 game 8)7

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Finraziel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Jij bent wel echt kampioen overdrijven hè... Jaren 90 game 8)7
Dat was ook overdreven, maar iets dat zo gedateerd is voelt al snel heel oud. Dit ziet er in ieder geval niet uit als iets wat op het einde van een generatie hoort uit te komen of als launch van een nieuwe generatie.

Maar goed, van Codemasters hoeven we ook niet meer te verwachten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Ik had sowieso al geen hoge pet op van Dirt 5, maar ik vind dit met name visueel zwaar tegenvallen.
Auto's (die Subaru in het eerste filmpje bijvoorbeeld) lijken op speelgoed autotjes, ontzettend cartoony.

Dit lijkt wel een current-gen game, met her en der een kleine improvement.

• Rck010
[...]

Zelfs deze mode is een blurry soep aan graphics, met bochten die opgebouwd zijn uit grote rechte hoeken. Voelt echt als een jaren 90 game. Textures zijn low-res en weinig variatie, harde randen tussen de weg en omgeving, auto's missen details etc.

Jammer.
Uiteraard overdrijf je met jaren 90, maar ik ben het wel met je eens.
Dit zijn niet de next-gen beelden waar ik op zit te wachten.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:11
bambam1979 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Ja die Arctis 7X benoemde ik hiervoor ook al, maar is het inderdaad net niet. Echt een gemiste kans van die Micro-USB connector.

Als ik het zo hoor dan houden we elkaar in de toekomst nog wel op de hoogte wat headsets betreft :*)
[...]

Twee jaar geleden wilde ik ook een nieuwe TV, dus maakte ik een grap naar mijn vrouw dat ik er wel een keer water in giet als ze niet thuis was. Precies één dag na dat bewuste grapje zei de TV *POEF* toen ze niet thuis was. Echt stom toevallig, maar probeer je vrouw er dan maar eens van te overtuigen dat het toeval was :X 8)7
Dit verhaal al aan verscheidende mensen verteld _O- _O- _O-
Prachtig *O* iedere vent kreeg een mega glimlach op zijn gezicht :X

• Retrospect
[...]

Zelfs deze mode is een blurry soep aan graphics, met bochten die opgebouwd zijn uit grote rechte hoeken. Voelt echt als een jaren 90 game (ok, ok meer als een 2010 game). Textures zijn low-res en weinig variatie, harde randen tussen de weg en omgeving, auto's missen details etc.

Jammer.
Ik zie toch wel wat verschillen met SEGA Rally uit de jaren 90.

YouTube: Sega Rally Championship (Sega Saturn)

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56

Toshirou

Vinyl Surfer

Rck010 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Uiteraard overdrijf je met jaren 90, maar ik ben het wel met je eens.
Dit zijn niet de next-gen beelden waar ik op zit te wachten.
De eerste echte racing game op Xbox die zijn kwaliteiten laat zien zal hoogstwaarschijnlijk Forza Motorsport zijn, echter is die game nog wat tijd van onze verwijdert als het gaat om de release van de game.

Al zag die trailer er goed uit, we zullen pas echt kunnen beoordelen als er in-game beelden verschijnen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Dirt 5 mogen ze houden wat mij betreft, speel Fh4 xsx enhanced wel straks.

• Rck010
Toshirou schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

De eerste echte racing game op Xbox die zijn kwaliteiten laat zien zal hoogstwaarschijnlijk Forza Motorsport zijn, echter is die game nog wat tijd van onze verwijdert als het gaat om de release van de game.

Al zag die trailer er goed uit, we zullen pas echt kunnen beoordelen als er in-game beelden verschijnen.
Klopt, ik kijk ook erg uit naar Forza.
Maar ik had toch wel op iets meer pracht en praal gerekend, dan wat ik zie bij Dirt 5.

Het ziet er zo goedkoop uit allemaal, en dan met name de auto's. En juist daar, hoort naar mijn mening de focus op te liggen in een racegame. Het draait notabene om die auto's..

Verder zijn de omgevingen, en modder effecten wel aardig, dat hoort bij een rally game natuurlijk. Maar als ze dan die tunnel inrijden, dan krijg ik echt het gevoel alsof ze wat graphics vergeten zijn.

Leuk om een keer op gamepass te spelen, zeker niet om 60-70 euro voor neer te lappen.

• Rossi46
Toshirou schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Die trailer liet amper wat zien... En ze gaan het moeilijk krijgen, want Sony komt op hetzelfde moment met een nieuwe Gran Turismo. En hoe mooi Forza door de jaren heen geworden is, voor visuals zet GT wat mij betreft nog steeds de standaard.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

[...]

Op Xbox Series X|S wordt de game weg geschreven naar de SSD waar het blijft staan als de console uit gaat, reboot, stroom er helemaal afgehaald wordt of een systeem update wordt uitgevoerd. De data wordt pas verwijderd als er ruimte nodig is voor een andere Quick Resume game.

RAM geheugen is volatile wat inhoud dat er altijd stroom op moet staan om de informatie die erop staat te bewaren. HDD/SSD zijn non-volatile wat betekent dat ze informatie vast houden ook als er geen stroom doorheen loopt.
Mijn console staat altijd op Instant-on en dan is dat wel zo. Meteen na het aandoen kun je verder spelen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 01:25
Starscreamer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:00:
[...]

Dit verhaal al aan verscheidende mensen verteld _O- _O- _O-
Prachtig *O* iedere vent kreeg een mega glimlach op zijn gezicht :X
Haha, ja dat begrijp ik helemaal, uiteindelijk hebben wij er ook hard om gelachen en komt het nog wel eens ter sprake als we het over TV's hebben _O-

Maar ik heb wel moeten lullen als brugman die dag 7(8)7 :*)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Pagina: 1 ... 100 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden