Thanks, dit klinkt teleurstellend heel eerlijk. Natuurlijk konden we dit wel verwachten als je een beetje rationeel nadenkt, maar misschien dacht ik niet rationeel na.Rivanov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
DiRT 5 includes three visual modes as options: "resolution," "frame rate," and "120 Hz." And all of the above complaints are compounded as you take each step toward lower detail.
In "resolution" mode, the game runs in an apparently uncapped frame rate; this bounces between 30fps and 60fps, which averages out to roughly 40fps. This mode's dynamic resolution maxes out near 2160p and falls as low as an apparent 1440p. (Compared to Xbox One's heavily aliased DiRT 4, the jump in resolution this time around is very appreciated.) Drop to DiRT 5's middle "frame rate" setting, and you'll see a mild hit to texture pop-in on the ground ahead of you, along with a noticeable hit to shadow pop-in in the near distance. Settings are otherwise mostly left intact, other than a dynamic resolution that scales down lower, while the frame rate gets close to, but doesn't lock to, 60fps.
The visual quality continues to dwindle when you take things all the way to 120fps mode, at which point major visual features disappear. The worst is an aggressive level-of-detail (LoD) downgrade for any elements near and above the race track. Mountains start to look less like mountains and more like college-grade assets purchased directly from the Unity development store. Tree-lined hillsides lose some trees. Cars lose polygonal detail and flourishes like grills. And the crowds of cheering fans sitting or standing by the road all disappear, even though the game's audio doesn't reflect this reality. (If you think fake crowds in pandemic sports games are bad enough, you ain't seen nothin'.)
Additionally, pop-in issues become much more apparent for both textures and shadows, and ambient occlusion is axed across the board. Those distant trees look weirder without a coat of accurate shadows, while ground textures look decidedly flat in this mode. Plus, its dynamic resolution appears to max out near the 1080p mark, dropping further during busy scenes.
Maar daar hadden we het niet over...Koning-Admiraal schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Mijn console staat altijd op Instant-on en dan is dat wel zo. Meteen na het aandoen kun je verder spelen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Poeh... nog wat optimalisatie te doen. Lijkt me toch echt onacceptabel als de resolution (beste graphics) setting niet op 4K60fps loopt op de next-gen consoles, laat staan dat er geen steady framecap op zit. 30fps cap is nog altijd beter dan een uncapped framerate met gemiddeld 40fps. Nu is 4K wat mij betreft niet heilig. Beter om een lagere native resolutie te gebruiken en dat met knappe upscaling naar 4K trekken.Rivanov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
DiRT 5 includes three visual modes as options: "resolution," "frame rate," and "120 Hz." And all of the above complaints are compounded as you take each step toward lower detail.
In "resolution" mode, the game runs in an apparently uncapped frame rate; this bounces between 30fps and 60fps, which averages out to roughly 40fps. This mode's dynamic resolution maxes out near 2160p and falls as low as an apparent 1440p.
Racegames zijn niet de meest veeleisende games. Valt me wel tegen als die game geen 4K60 of 1080p120 gaat halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2020 08:44 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mwah, het is nog even wennen aan wat we kunnen verwachten rondom 120fps. Maar als ik dit lees (onder 1080p en grafisch zeer matig) dan moet de game toch wel erg veel inleveren om aan die 120fps te komen.CerandoX.nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Thanks, dit klinkt teleurstellend heel eerlijk. Natuurlijk konden we dit wel verwachten als je een beetje rationeel nadenkt, maar misschien dacht ik niet rationeel na.
Ben benieuwd wat dat gaat worden met de andere 120fps games.
Ik denk dat we geduld moeten hebben, die geoptimaliseerde games gaan echt wel komen.Hulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Poeh... nog wat optimalisatie te doen. Lijkt me toch echt onacceptabel als de resolution (beste graphics) setting niet op 4K 60fps loopt op de next-gen consoles, laat staan dat er geen steady framecap op zit. 30fps cap is nog altijd beter dan een uncapped framerate met gemiddeld 40fps. Ik zou van een racegame een 4K60 (desnoods knappe upscaling) en 1080p/120 performance verwachten.
Dirt 5 lijkt echt zo'n game te zijn die maar even gepushed moest worden voor "next-gen".
4K/60 zal het doel zijn voor developers lijkt me.
Met af en toe een 30FPS + raytracing optie, en een 120FPS optie ofzo.
Niet perse voor die 120fps, maar resolution mode valt mij ook erg tegen. Had dan toch wel een solide 60FPS verwacht, maar dat is framerate mode met pop ins. Maar ja waarschijnlijk zijn mijn verwachtingen onrealistisch.Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Mwah, het is nog even wennen aan wat we kunnen verwachten rondom 120fps. Maar als ik dit lees (onder 1080p en grafisch zeer matig) dan moet de game toch wel erg veel inleveren om aan die 120fps te komen.
Ben benieuwd wat dat gaat worden met de andere 120fps games.
[ Voor 5% gewijzigd door CerandoX.nl op 12-10-2020 08:48 ]
Waar je ook op moet letten met QR is dat als er een update van het spel is het daarna ook niet meer werkt. Wederom, blijf save games maken as before.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Mwah, Forza Horizon 4 krijgt een 4k/60fps modus, waar ik toch wel hoge verwachtingen van heb (constant 60fps en strakke visuals).CerandoX.nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Niet perse voor die 120fps, maar resolution mode valt mij ook erg tegen. Had dan toch wel een solide 60FPS verwacht, maar dat is framerate mode met pop ins. Maar ja waarschijnlijk zijn mijn verwachtingen onrealistisch.
Maar goed, wat heeft Codemasters de laatste jaren überhaupt laten zien? Volgens mij allemaal vrij matig.
Is input lag van je TV net zo belangrijk? Mijn televisie heeft een input lag van 37ms en een max van 4K/60hz (reviews: Panasonic 55" CX700: Firefox OS debuteert op prima uhdtv)Notna schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:38:
[...]
Als je het aan pro-FPS spelers vraagt op de PC: Absoluut
Voor couch-gamers; meh
[YouTube: Does High FPS make you a better gamer? Ft. Shroud - FINAL ANSWER]
60 frames per seconde = 16.6ms per frame. 120 frames per seconde = 8.33ms per frame.
Dus met 60 frames duurt het 16.6ms voordat een nieuwe frame komt, maar alle frames lopen al 37ms achter? Klopt die redenering? En 16.6 terug brengen naar 8.33 maakt dus ook niet zoveel uit, want je loopt dan nog steeds 37ms achter?
Of werkt het anders?
Op het randje van VRR (zonder LFC).In "resolution" mode, the game runs in an apparently uncapped frame rate; this bounces between 30fps and 60fps, which averages out to roughly 40fps. This mode's dynamic resolution maxes out near 2160p and falls as low as an apparent 1440p
Zonder VRR ga je framedrops van 60 naar 40 fps echt wel merken.
Hoe meer ik lees over deze game, hoe meer teleurgesteld ik wordt.
Hopelijk krijgen we deze week wel het 'echte' next-gen te zien.
Edit: Drops naar 30 fps zelfs, dat betekend dus ook met VRR zonder LFC (lees: LG C9) gewoon gestotter.
[ Voor 9% gewijzigd door Rck010 op 12-10-2020 09:37 ]
Je gedachtegang klopt. Echter heeft een TV een andere input lag bij verschillende input resoluties en frequenties. De mijne (LG C9) doet op 60Hz ~13.5ms over het weergeven van een frame waar het maar ~6.5ms is bij een 120Hz input signaal.Torgo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:20:
[...]
Is input lag van je TV net zo belangrijk? Mijn televisie heeft een input lag van 37ms en een max van 4K/60hz (reviews: Panasonic 55" CX700: Firefox OS debuteert op prima uhdtv)
60 frames per seconde = 16.6ms per frame. 120 frames per seconde = 8.33ms per frame.
Dus met 60 frames duurt het 16.6ms voordat een nieuwe frame komt, maar alle frames lopen al 37ms achter? Klopt die redenering? En 16.6 terug brengen naar 8.33 maakt dus ook niet zoveel uit, want je loopt dan nog steeds 37ms achter?
Of werkt het anders?
Input latency voor een game is een totaal plaatje van verschillende factoren (controller input* + render time + display input lag).
*Controller input zie ik hier voor het gemak even hoelang het duurt voordat een button press opgepakt wordt in de eerst volgende frame waarin de actie gerenderd wordt. Dit kan makkelijk meer zijn dan de tijd die het duurt voor het signaal om aan te komen bij de console.
Vermoedde al zoiets. Lijkt mij graphics wise echt een current gen game. Zet dit eens af tegen FH4 (nu al, op de One X), dan weet je genoeg.
In dat opzicht is het wel jammer, dat de Series consoles het moeten stellen zonder een echte first party AAA launch titel. Stel je eens een Halo of Forza voor met alle next gen toeters en bellen. Maar goed, dat weten we. In dat opzicht verwacht ik, qua graphics, ook echt geen wonderen van bijv. een AC Valhalla.4K60 stabiel, prima, meer niet.
Leuk die 4K en 120FPS video's, maar ik kan dat dus nergens op bekijken. Althans, om voordeel van die video's te hebben.
Maar als ik jullie reacties zo lees, mis ik niet echt iets.
Overigens vind ik F1 2020 echt een hele goede game. Zelfs op mijn One S draait die goed en heb je echt een toffe ervaring
Maar als ik jullie reacties zo lees, mis ik niet echt iets.
Overigens vind ik F1 2020 echt een hele goede game. Zelfs op mijn One S draait die goed en heb je echt een toffe ervaring
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ken het verschil heb een game pc. 4K60 moet nu prioriteit zijn zeker als ze raytracing willen gebruiken dat is al een uitdaging genoeg.Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:51:
[...]
Het verschil tussen 1080p/60fps en 1080p/120fps zal je meer opvallen dan het verschil tussen 1080p/60fps en 4k/60fps...
Maar goed, ik ga er vanuit dat je gewoon zelf kan kiezen in wel je modus je wilt spelen.
Dirt 5 wordt het niet voor mij zie ik al. Maarja codemasters is ook een mediocre studio. En vooral heel lui!
Ik gooi motorstorm op de ps3 wel aan. Of Forza horizon 4. Die doen dirt 5 aanvoelen als het lelijkste jongetje van de klas.
Ik gooi motorstorm op de ps3 wel aan. Of Forza horizon 4. Die doen dirt 5 aanvoelen als het lelijkste jongetje van de klas.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb een pre-order staan voor Valhalla, echter alleen om een Optimised for X game te kunnen spelen. Ik heb wel Gamepass dus eigenlijk heb ik er al een paar.Maar goed, dat weten we. In dat opzicht verwacht ik, qua graphics, ook echt geen wonderen van bijv. een AC Valhalla.4K60 stabiel, prima, meer niet.
Ben nu aan het overleggen de preorder gewoon te annuleren en eerst Odyssey te spelen. Eerste console sinds de PS2 dus er zijn nog een heleboel spellen die ik heb gemist.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
FH4 krijgt een XSX patch, dus die wordt het hier ook.Dutchzilla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:28:
Dirt 5 wordt het niet voor mij zie ik al. Maarja codemasters is ook een mediocre studio. En vooral heel lui!
Odyssey is tof! Origins moet je ver van weg blijven. Want op het moment dat ezels ineens kunnen praten is de geloofwaardigheid wel weg bij mij.ben2513 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Ik heb een pre-order staan voor Valhalla, echter alleen om een Optimised for X game te kunnen spelen. Ik heb wel Gamepass dus eigenlijk heb ik er al een paar.
Ben nu aan het overleggen de preorder gewoon te annuleren en eerst Odyssey te spelen. Eerste console sinds de PS2 dus er zijn nog een heleboel spellen die ik heb gemist.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Heb Valhalla ook in de pre-order staan hoor. Ik ben juist wel typisch zo'n sucker voor die Ubi games. Love themben2513 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Ik heb een pre-order staan voor Valhalla, echter alleen om een Optimised for X game te kunnen spelen. Ik heb wel Gamepass dus eigenlijk heb ik er al een paar.
Maar ik ga geen wonderen verwachten, ook na het zien van de beelden. Gewoon de Origins/ Odyssey engine, maar wel 4K60 flat
Als ik écht heel eerlijk ben, en sorry dat dit dan in het XSX/XSS moet, is het enige échte next gen wat ik tot nu toe gezien heb, die nieuwe Ratchet&Clank
Dutchzilla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Odyssey is tof! Origins moet je ver van weg blijven. Want op het moment dat ezels ineens kunnen praten is de geloofwaardigheid wel weg bij mij.
offtopic:
Het hoofdveld van de voetbalvereniging waar ik voetbal ligt naast een kinderboerderij. Op het veld naast het voetbalveld (gescheiden door een strook bomen en struiken) loopt een ezel. Die ezel heet Bert, want als hij balkt dan klinkt het net alsof hij Bert roept.
Mag jij raden hoe onze linkshalf heet.
Het hoofdveld van de voetbalvereniging waar ik voetbal ligt naast een kinderboerderij. Op het veld naast het voetbalveld (gescheiden door een strook bomen en struiken) loopt een ezel. Die ezel heet Bert, want als hij balkt dan klinkt het net alsof hij Bert roept.
Mag jij raden hoe onze linkshalf heet.
Nou voor mij is het dus omgedraaid, hoewel ik zal niet zeggen dat je bij odyssey weg moet blijven. Maar de wereld van origins was 20x boeiender. Die game was ook perfect qua content & map grootte.Dutchzilla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Odyssey is tof! Origins moet je ver van weg blijven. Want op het moment dat ezels ineens kunnen praten is de geloofwaardigheid wel weg bij mij.
Odyssey is te groot, te veel copy paste & teveel filler troep imo.
Na 70 uur nog niet eens dichtbij completion volgens mij.
Zelfs geen idee meer waar ik nu ben in het verhaal, en wat onderdeel is van de main story en wat niet. Kan ook aan mij liggen, of aan het feit dat die 70 uur zijn uitgesmeerd over een jaar tijd, maar dat geeft ook wel aan dat de game me een stuk minder boeit dan Origins. Maar zoals ik al zeg, ik zal niet roepen dat je weg moet blijven bij odyssey, veel games speel ik namelijk niet eens 70 uur.
Ga Valhalla ook halen op de series X. Hoop op wat meer focus & een boeiendere map zoals in Origins.
Moet je geen sorry voor zeggen, want dat gevoel heb ik ook wel. Wel nog wel wat andere dingen gezien, maar die game is op dat gebied wel wat blijven hangen inderdaad. Maar los van het snelle schakelen tussen de werelden, had ik niet het idee dat dit onmogelijk zou zijn op current-gen. Alleen dan wat minder particles, resolutie en langere laadtijden tussen die werelden. Maar heb mij er inmiddels wel al bij neergelegd dat het meer evolutie dan revolutie is.DutchOwnage schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Als ik écht heel eerlijk ben, en sorry dat dit dan in het XSX/XSS moet, is het enige échte next gen wat ik tot nu toe gezien heb, die nieuwe Ratchet&Clank. Maar dat komt allemaal wel, geef het even de tijd.
Daar verkijk je je wel op denk ik. Het ligt er ook aan of je naar hardcore sims of arcade racers kijkt.Hulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
Racegames zijn niet de meest veeleisende games.
Assetto Corsa Competitzione (=sim) heeft het behoorlijk zwaar op de current gen; het berekenen van alle physics kost behoorlijk wat kracht.
Gaan we wat meer de arcade kant op (het ging immers over Dirt 5) dan zullen de consoles daar inderdaad een stuk minder moeite mee hebben.
Een remake/remaster van die game zou een instabuy zijnDutchzilla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:28:
Ik gooi motorstorm wel aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 12-10-2020 10:44 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nou ja Dirt en Grid zijn meestal niet zulke mooie of geoptimaliseerde games, F1 daarentegen vind ik er wel beter uitzien.Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Mwah, Forza Horizon 4 krijgt een 4k/60fps modus, waar ik toch wel hoge verwachtingen van heb (constant 60fps en strakke visuals).
Maar goed, wat heeft Codemasters de laatste jaren überhaupt laten zien? Volgens mij allemaal vrij matig.
Op zich wel eens. Maar wat het voor mij allemaal echt next gen maakt, zijn de SSD en de snelle CPU, niet eens de games. Dat gaat zo'n wereld van verschil maken in de hele user experience.DutchOwnage schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Heb Valhalla ook in de pre-order staan hoor. Ik ben juist wel typisch zo'n sucker voor die Ubi games. Love them![]()
Maar ik ga geen wonderen verwachten, ook na het zien van de beelden. Gewoon de Origins/ Odyssey engine, maar wel 4K60 flat![]()
Als ik écht heel eerlijk ben, en sorry dat dit dan in het XSX/XSS moet, is het enige échte next gen wat ik tot nu toe gezien heb, die nieuwe Ratchet&Clank. Maar dat komt allemaal wel, geef het even de tijd.
Het team wat Dirt 5 gemaakt heeft, is toch feitelijk hetzelfde dan diegene die Motorstorm toentertijd gemaakt hebben? Heb daar ergens dit jaar artikel over gelezen. Dus in dat opzicht zou Dirt 5 misschien wel de spiritueel opvolger kunnen zijn? Het is in ieder geval een wat 'lossere' game dan de vorige.dvdkiwi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Een remake/remaster van die game zou een instabuy zijn
[ Voor 28% gewijzigd door Wom op 12-10-2020 10:56 ]
Ik zag net dat Gears 5 ook Optimised for X is. Ik ga AC: Valhalla annuleren en eerst van de Game Pass games genieten. Bovenop heb ik nog volgende games lekker goedkoop kunnen scoren: Odyssey, Shadow of Tomb Raider, Resident Evil 2 Remake, Lords of the Fallen, For Honor en Yooka-Laylee & The Impossible Lair.
De prijzen vallen zo snel, ik koop Valhalla zodra ie goedkoper is.
De prijzen vallen zo snel, ik koop Valhalla zodra ie goedkoper is.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Hieronder alle games die XSX-patches krijgen of een nieuwe release zijn en uitkomen in november.ben2513 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:57:
Ik zag net dat Gears 5 ook Optimised for X is.
Het ontwikkelteam van Evolution Studios (van de Motorstorm games) werkt nu bij Codemasters.Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Het team wat Dirt 5 gemaakt heeft, is toch feitelijk hetzelfde dan diegene die Motorstorm toentertijd gemaakt hebben? Heb daar ergens dit jaar artikel over gelezen. Dus in dat opzicht zou Dirt 5 misschien wel de spiritueel opvolger kunnen zijn? Het is in ieder geval een wat 'lossere' game dan de vorige.
Motorstorm en Dirt zijn twee heel verschillende racegames, die kun je niet met elkaar vergelijken
Dat dirt valt vies tegen zeg, zelfs in quality mode.
FH4 in performance mode op One X ziet er op dit moment al beter uit.
Toch ook wel benieuwd wat de 120HZ mode in de praktijk gaat betekenen voor de nieuwe COD.
zal toch wel op 1440P haalbaar moeten zijn vermoed ik.
FH4 in performance mode op One X ziet er op dit moment al beter uit.
Toch ook wel benieuwd wat de 120HZ mode in de praktijk gaat betekenen voor de nieuwe COD.
zal toch wel op 1440P haalbaar moeten zijn vermoed ik.
[ Voor 37% gewijzigd door Mick3112 op 12-10-2020 11:21 ]
Hopelijk voegen ze snel F1 2020 eraan toeWom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Hieronder alle games die XSX-patches krijgen of een nieuwe release zijn.
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Overigens is dit het lijstje aan games of next-gen upgrades wat nog in 2020 zou moeten uitkomen, maar waar nog geen releasedate voor bekend is.
Iemand een idee of Fortnite in split screen modus met 60 fps gespeeld kan worden op de series X? Op de One X speel ik nog wel eens split screen met m'n zoontje. Ik zie dat ik dan maximaal 30 fps haal en we hebben best wel vaak last van haperingen. Zou dat op de series X beter gaan? Of heeft dat met andere zaken te maken, zoals internetsnelheid?Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Hieronder alle games die XSX-patches krijgen of een nieuwe release zijn.
[Afbeelding]
Destiny 2 zal hopelijk met release van Beyond Light zijn?
Is wel maar 30fps hè...DutchOwnage schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Als er geen update voor komt, dan zit je vast aan de 30fps. Maar dan zeker weten zonder haperingenJoosty10 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Iemand een idee of Fortnite in split screen modus met 60 fps gespeeld kan worden op de series X? Op de One X speel ik nog wel eens split screen met m'n zoontje. Ik zie dat ik dan maximaal 30 fps haal en we hebben best wel vaak last van haperingen. Zou dat op de series X beter gaan? Of heeft dat met andere zaken te maken, zoals internetsnelheid?
Een te lage internetsnelheid leidt eerder tot een disconnect. Of echt even niks kunnen doen (dat zie ik niet als hapering). Sowieso heb je voor online gamen geen hoge internetsnelheid nodig. Wel een stabiele
ok, thx. Misschien dan toch maar op 9 november een poging gaan wagen bij coolblue. Begin me echt te storen aan die schokkerige gameplay in split-screen. (en daarnaast te klein beeld voor twee personen....dus hopelijk met Black Friday een mooie deal voor een nieuwe Tv...Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Als er geen update voor komt, dan zit je vast aan de 30fps. Maar dan zeker weten zonder haperingen
Een te lage internetsnelheid leidt eerder tot een disconnect. Of echt even niks kunnen doen (dat zie ik niet als hapering). Sowieso heb je voor online gamen geen hoge internetsnelheid nodig. Wel een stabiele
Owh, die Alien-achtige constructies waren natuurlijk wel heel geloofwaardigDutchzilla schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Ik vrees dat alle games met fatsoenlijke raytracing, op allebei de consoles, 30 fps gaan zijn.
zonder raytracing moet 60 wel kunnen.
Volgens mij ben in de enige die het verschil tussen 30 en 60 niet ziet. Of mijn MacBook is 30? Maar al die vergelijkfilmpjes, zoals bij tomb raider en AC op YouTube. Ik zie werkelijk geen verschil.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het verschilt ook gewoon van persoon tot persoon. Hier regelmatig dat ik micro-stuttering zie bij films, maar mijn vrouw ziet het gewoon echt niet. Zelfs als ik wijs op de delen in de scene waar je het kan zien. Haar hersens zullen het wel afvlakken ofzo.carpebios schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:26:
Volgens mij ben in de enige die het verschil tussen 30 en 60 niet ziet. Of mijn MacBook is 30? Maar al die vergelijkfilmpjes, zoals bij tomb raider en AC op YouTube. Ik zie werkelijk geen verschil.
Zelfde met gebrek aan AA, of een slechte AA implementatie. Ik zie dat meteen, maar ken genoeg mensen die het denk ik gewoon niet kunnen zien.
Beeld en beweging is net zo persoonlijk als geluid. Alleen wil dat nog niet echt tot mensen doordringen, vooral als het om bewegend beeld gaat.
In de video vind je ID@Xbox titels die een XSX-patch krijgen. Is al een wat oudere video, maar is beetje onder de radar gebleven. Persoonlijk ga ik Shredders in de gaten houden, dat zou wel eens een Amped/Transworld Snowboarding vervolg kunnen worden. Hoorde ook een Nederlands accent in dat gedeelte
Shipment of the #XboxSeriesX has started. Soon in a store near you! pic.twitter.com/1Ft2OnXdCJ
— Xbox Series News (@xboxseriesnews1) 12 oktober 2020
:fill(white):strip_exif()/f/image/fvu3KaIOZOCVFynyYhf1kQRV.png?f=user_large)
Duidelijk dat Xbox zwaar had ingezet op Halo als je de verpakking zo ziet.
Het voordeel is vooral dat de input veel directer aanvoelt. 30 naar 60 fps is echt een wereld van verschil in hoe het spel aanvoelt, doordat de tijd tussen de frames twee keer korter is, zit er minder vertraging tussen wat jij doet met je controller (of muis) en wat er op het scherm gebeurt. Dat zie je niet terug in een YouTube filmpje. Als ik op de PC een game speel op locked 60 fps, en het spel dan instel op 30 fps, dan voelt de beweging opeens heel erg 'stroperig'.carpebios schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:26:
Beetje vreemd wel, want is toch al een hele tijd dat gekend is dat Halo uitgesteld zou worden en ze bijgevolg nog tijd zat hadden om de box-art te wijzigen.Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:
Poeh, dat zijn grote dozen als je zo naar de pallets kijkt waar ze opstaan. 3x3x3 = 27 per pallet?Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:
[Twitter]
[Afbeelding]
Halo had inderdaad dé titel van de XSX launch moeten zijn. Jammer dat 343i het niet voor elkaar kreeg om de launch te redden, toch frapant met hun budget, tijd (H5 is ondertussen alweer vijf jaar oud) en hoogstwaarschijnlijk zeer vroege toegang tot alpha/prototype dev kits. Terwijl ik dit type verbaast het mij niet dat 343i het niet redt gezien alle verhalen die de rondte doen over de studio (veel technical debt, hoog personeel verloop, vriendjes politiek).
[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 12-10-2020 12:55 ]
Gaat nog een spannende dag worden de 9de, ik ga er iig voor zitten, nog wel ff een dag verlof aanvragen voor die tijd, de Coolblue site zal wel snel plat gaan ben ik bang
Halo is Xbox, Xbox is Halo. Of de game nu uitgesteld is of niet.Twixie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Beetje vreemd wel, want is toch al een hele tijd dat gekend is dat Halo uitgesteld zou worden en ze bijgevolg nog tijd zat hadden om de box-art te wijzigen.
Ik had niet anders verwacht dan dat Halo op de verpakking zou staan.
Mijn zus bezit een aantal merken in de cosmetica en bij haar loopt de productontwikkeling zowat een jaar voor op wat er in de schappen ligt. Die heeft nu dus al contracten en ontwerpen voor kerst volgend jaar, met bijbehorende ontwerpen voor de verpakkingen. Nu zullen de lijnen die Microsoft heeft wel iets korter zijn, maar reken maar dat de deadline voor het veranderen van het ontwerp eerder in het eerste kwartaal lagen dan ergens deze zomer. Niet voor niks dat in elke trailer en reclame-uiting Halo terugkomt.Twixie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Beetje vreemd wel, want is toch al een hele tijd dat gekend is dat Halo uitgesteld zou worden en ze bijgevolg nog tijd zat hadden om de box-art te wijzigen.
Overigens, zoals hier boven aangehaald, de koppeling tussen Halo en Xbox is ook gewoon nog steeds heel sterk.
Ik vond de Halo trailers and gameplay videos juist best indrukwekkend. Maar ik heb ook al best lang geen AAA games meer gespeeld en vind zelfs games van 2010 nog goed uitzien, haha.Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
Halo had inderdaad dé titel van de XSX launch moeten zijn. Jammer dat 343i het niet voor elkaar kreeg om de launch te redden, toch frapant met hun budget, tijd (H5 is ondertussen alweer vijf jaar oud) en hoogstwaarschijnlijk zeer vroege toegang tot alpha/prototype dev kits. Terwijl ik dit type verbaast het mij niet dat 343i het niet redt gezien alle verhalen die de rondte doen over de studio (veel technical debt, hoog personeel verloop, vriendjes politiek).
Bron?Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Hieronder alle games die XSX-patches krijgen of een nieuwe release zijn en uitkomen in november.
[Afbeelding]
Alle bevestigingen worden hier verzameld: https://forum.xboxera.com...clusives-and-more/894/251
Geeft mij even de tijd om de Master Chief Collection te spelen en daarnaast is een afbeelding van Halo op een Xbox-verpakking niet zo gek. De gemiddelde consument zal misschien niet direct aan het nieuwste deel denken, maar eerder in het algemeen over Halo.Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
Poeh, dat zijn grote dozen als je zo naar de pallets kijkt waar ze opstaan. 3x3x3 = 27 per pallet?
Kijk naar GT Sport en de Forza reeks. Ziet er echt piekfijn uit op hoge resolutie met 60fps. Dan moet de arcaderacer Dirt 5 op de next-gen met Ryzen 3600 en 10-12Tflop aan GPU dat toch easy peasy halen op native 4K.dvdkiwi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Daar verkijk je je wel op denk ik. Het ligt er ook aan of je naar hardcore sims of arcade racers kijkt.
Assetto Corsa Competitzione (=sim) heeft het behoorlijk zwaar op de current gen; het berekenen van alle physics kost behoorlijk wat kracht.
Gaan we wat meer de arcade kant op (het ging immers over Dirt 5) dan zullen de consoles daar inderdaad een stuk minder moeite mee hebben.
[...]
Een remake/remaster van die game zou een instabuy zijn
Dat de meer hardcore simracers niet top draaien op currentgen heeft alles met de jaguar cpu te maken. Die is nog minder krachtig dan de CPU uit de PS3 (in goede handen) van 14 jaar terug. De GPU's van de Pro en One X kunnen dat prima aan, maar worden enorm genekt door de jaguar spu.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2020 13:42 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Even een heel ander vraagje. Met de Xbox Series S heb ik straks eindelijk een controller die ik kan koppelen met mijn telefoon. Mijn originele Xbox One controller kan dat niet.
Welk opzetstukje moet ik hebben om de telefoon stabiel aan de controller te zetten?
Welk opzetstukje moet ik hebben om de telefoon stabiel aan de controller te zetten?
https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtabRetrospect schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:52:
Even een heel ander vraagje. Met de Xbox Series S heb ik straks eindelijk een controller die ik kan koppelen met mijn telefoon. Mijn originele Xbox One controller kan dat niet.
Niet alle fimpjes op YT zijn 60 fps. Sterker nog, het gros is het niet. Tsja, dan zie je het ook nietcarpebios schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:26:
Maar bijvoorbeeld in onderstaand filmpje zou je het toch wel moeten kunnen zien
[YouTube: 30 FPS vs. 60 FPS Gaming]
Ze hebben wat betreft Halo onwijs zitten slapen bij het Xbox management zelf. Iedereen zag toch direct dat de gameplay demo beschamend slecht was? Het lijkt erop dat 343 te weinig openheid heeft gegeven hoe het nou écht zat met de status van de game en dat het Xbox management om te weinig openheid (en bewijs) heeft gevraagd, gedurende de ontwikkeling. Ik kan niets anders verzinnen dan dat.Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
Poeh, dat zijn grote dozen als je zo naar de pallets kijkt waar ze opstaan. 3x3x3 = 27 per pallet?
Pijnlijk om te zien dat Halo dus inderdaad vol op alle dozen staat. Maar nog pijnlijker als ze de game alsnog tijdens de launch van de Series S|X hadden uitgebracht.
Toch wel erg zonde. Halo 3 blijft een van mijn meest gespeelde games ooit. Verschrikkelijk veel uren in zitten. Daarnaast is het erg bergafwaarts gegaan. Beetje vergaande glorie. Ik ben het er volledig mee eens dat de nieuwe Halo er niet zo goed uit ziet. Het enige wat er wel tof uit ziet is de vibe (weer meet als de eerste Halo).Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
Ik hoop dat ze gewoon goed de tijd nemen om het goed af te ronden. Liever een jaar langer wachten dan maar.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ik denk dat het vooral zit in het feit dat Microsoft over het algemeen studio's hun eigen gang laat gaan. Dat was in dit geval niet een goede keuze geweest.Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Ze hebben wat betreft Halo onwijs zitten slapen bij het Xbox management zelf.
En over 30 vs 60 fps: de input daar merk je het voornamelijk. En filmpjes geven het ook niet goed weer, omdat dat altijd minder scherp is als op je scherm terwijl je speelt.
Verwijderd
Xbox Series X has tactile indicators over the ports: https://www.eurogamer.net...indicators-over-the-ports
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2020 14:59 ]
Er bestaat wat mij betreft een groot verschil tussen artistieke vrijheid en het bepalen en behalen van deadlines. Inclusief tussentijdse kwaliteitscontroles.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Ik denk dat het vooral zit in het feit dat Microsoft over het algemeen studio's hun eigen gang laat gaan. Dat was in dit geval niet een goede keuze geweest.
En over 30 vs 60 fps: de input daar merk je het voornamelijk. En filmpjes geven het ook niet goed weer, omdat dat altijd minder scherp is als op je scherm terwijl je speelt.
Dit lijkt mij echt een vage game.Rivanov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:56:
Yakuza Series X preview.
https://za.ign.com/yakuza...series-x-hands-on-preview
I played Yakuza on Xbox Series X! While it didn't feel very "next-gen" from a technical perspective, as someone new to Yakuza, I found it to be a delightfully weird and self-aware JRPG. Check out my preview on @IGN: https://t.co/5DziH8sE1q pic.twitter.com/l0Dqkh0IlU
— Ryan McCaffrey (@DMC_Ryan) 12 oktober 2020
I've been testing Dirt 5 and Yakuza: Like a Dragon on the Xbox Series X. I don't think either title really shows off anything wildly "next-gen." I'll have a full preview of the Xbox Series X soon though
— Tom Warren (@tomwarren) 12 oktober 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daar heb je helemaal gelijk in.Hulleman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Kijk naar GT Sport en de Forza reeks. Ziet er echt piekfijn uit op hoge resolutie met 60fps. Dan moet de arcaderacer Dirt 5 op de next-gen met Ryzen 3600 en 10-12Tflop aan GPU dat toch easy peasy halen op native 4K.
Nu staat Codemasters sowieso al niet bekend om hun visueel spektakel maar je mag toch wel wat beters dan dit verwachten.
https://www.eurogamer.net...-5-xbox-series-x-hands-on
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2020 15:12 ]
Zelfde geldt voor de Yakuza games. Super leuk hoor, maar die zet je niet even op om aan je kennisen je nieuwe Series X te showen.
Eerlijk waar ik zie daar dus geen verschil in. Ook in die vergelijking tussen 60 fps en 120 fps zie ik geen verschil.Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Niet alle fimpjes op YT zijn 60 fps. Sterker nog, het gros is het niet. Tsja, dan zie je het ook niet![]()
Maar bijvoorbeeld in onderstaand filmpje zou je het toch wel moeten kunnen zienEn zien is maar één onderdeel van het verhaal, je input 'voelt' daardoor ook een stuk directer/vloeiender
[YouTube: 30 FPS vs. 60 FPS Gaming]
spoiler:
[embed]https://twitter.com/TinyRakan/status/1315641846601744385[/]
Unboxing van de retail box.
noemt hij het op het einde nou Playstation?Wom schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:17:
spoiler:[embed]https://twitter.com/TinyRakan/status/1315641846601744385[/]
Unboxing van de retail box.
Verwijderd
Premium verpakking en al.
Confirmed: Xbox continues to be the console with the most games that support a 120 FPS mode. pic.twitter.com/9xz2XMbuRs
— XboxCore (@_XboxNews) 11 oktober 2020
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2020 15:22 ]
Bizar dat je dat niet ziet zeg.. maar ik kijk er niet raar van op, zo ken ik ook nog wel meer mensen die het echt niet zien..en ik geloof ze.RenegadexRIPxx schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Eerlijk waar ik zie daar dus geen verschil in. Ook in die vergelijking tussen 60 fps en 120 fps zie ik geen verschil.
Het is een raar ding hoe onze hersenen signalen interpreteren van onze ogen.
Ikzelf ben kleurenblind en heb issues met rood en groen en heb diverse profielen op mn TV die ik activeer als ik gasten ontvang en dat ding gaat aan, anders worden zeknettergek.. of verklaren ze mij voor gek omdat men het niet begrijpt.
Haha, idd. Altijd zo'n gekloot met dit soort dingen uit de verpakking halen. Nu gewoon klepje omhoog....
XBL: MRE Inc
De Dirt 5 video van Digital Foundry is van véél betere kwaliteit dan de eerder geplaatste filmpjes deze ochtend. De compressie was veel hoger.
Game ziet er in de DF video vele malen beter uit.
@Phusebox Check de DF video dus even..
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2020 15:29 ]
Voor een analyse van hoe een game draait ga ik inderdaad ook niet zo snel naar Gamespot of een IGN.Rivanov schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:27:
De Dirt 5 video van Digital Foundry is van véél betere kwaliteit dan de eerder geplaatste filmpjes deze ochtend. De compressie was veel hoger.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Schrok een beetje toen ik de reacties hier las. Op basis van de DF beelden vind ik het nog wel mee vallen, het is wel duidelijk een cross-gen game maar dat is niet gek zo op de launch.
120fps mode draait dus op een dynamische 1080p~1440p.
Verwijderd
Dat kan, sommige mensen zijn er niet gevoelig voor en voor anderen is 30 fps werkelijk onspeelbaar. Ik merk zelf vanaf ongeveer 90-100 fps niet heel veel verschil meer.RenegadexRIPxx schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Eerlijk waar ik zie daar dus geen verschil in. Ook in die vergelijking tussen 60 fps en 120 fps zie ik geen verschil.
Denk dat de meeste mensen hier ook iets te hoge verwachtingen hebben van de next gen. Blij om te zien dat ze bij Digital foundry dus wel echt impressed zijn bij Dirt 5. Deze game ziet er echt tof uit en zit ook retevol met content, toch echt wel een prima launch game hoor!
Playstation 5
Verwijderd
The Last Night ook, kan de recente Tweet niet zo gauw vinden maar er wordt aan gewerkt.Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Ligt het aan mij of is het redelijk stil rondom Second Extinction?
Paar weken terug zijn er wel wat hands-on video's verschenen en vanaf morgen kun je hem via Steam op Early Access spelen: https://store.steampowere...024380/Second_Extinction/Caayn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Ligt het aan mij of is het redelijk stil rondom Second Extinction?
Vind de stilte rond CrossfireX SP erger eigenlijk. Had goede hoop dat die nog dit jaar zou verschijnen, maar gaat kort dag worden vrees ik.
+1 op die clip gebruik ik ook!
side note: Wat een slechte Nederlandse vertaling op die pagina zeg
De afsluiter van DF is toch echt wel flink positiever dan alle andere previews.
All of this only touches the surface of Dirt 5's ambition. As a multi-platform release - on four Xbox machines, three PlayStations, and a multitude of PC configurations, there's a staggering amount to cover. For now, I'm glad to see Series X given three modes to experiment with, all leveraging next-gen power in different ways. What's also a relief is that no matter which mode you use, Dirt 5 is an impressive leap for the series, and one that should see the next-gen consoles launch in style.
Ik moet bij deze ook even terug komen op het Dirt 5 filmpje van DF. Zojuist in 4K op m'n 55"Oled bekeken, en dat is wel even andere koek. Ik was vooral erg onder de indruk van de modder(Dirt😜). Zonder gekheid, dat zag er goed uit. Ook in vergelijking met Dirt 4.
Dit lijkt wel een totaal andere game vergeleken met de eerder geplaatste filmpjes. De kwaliteit van deze Digital Foundry-video is zoveel beter dan die video van GameSpot en Pess Start, die video's doen de game echt geen eer aan. Ook de inhoudt van de video is weer veel beter, met gedetailleerde uitleg.
Ik moet zeggen deze game ziet er gewoon heel erg goed uit in zowel resolution of framerate mode, zelfs in 120fps mode is het wel oke.
Hier ook Dirt 5 (digital foundry) gekeken. Niet perse mijn type game maar wat ziet het er veel belovend uit op deze manier voor next gen.
Is het al 10 November?
Is het al 10 November?
[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 12-10-2020 15:48 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Vind dirt 5 voor een typische crossgen game echt niet slecht. Sweet spot lijkt me framerate mode als je geen vrr tv hebt, of andere quality met vrr aan. 120hz is ook nice maar de drop in voor de settings is groot. Je zag gewoon bergen in de verte veranderen van lod etc. Dan liever 60fps. Maar vind gaaf dat ze zoveel moeite doen ervoor. Keuze is altijd beter. Quality draait tussen 1800p en 4k. Ga zelf de game niet halen want geen grote dirt fan.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
grappig dat nu Digital foundry een filmpje plaatst iedereen opeens een heel andere blik heeft op Dirt 5, de beelden zijn echt niet anders dan die van gamespot hoor die ook van goede kwaliteit zijn:)
Playstation 5
Ik heb ze nu beide open staan en heb die video van GameSpot na de video van Digital Foundry nog eens bekeken (4K monitor) en er zit zeker wel verschil in. De kwaliteit van de Digital Foundry video is beter.Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:49:
grappig dat nu Digital foundry een filmpje plaatst iedereen opeens een heel andere blik heeft op Dirt 5, de beelden zijn echt niet anders dan die van gamespot hoor die ook van goede kwaliteit zijn:)
Ik heb de eerste niet gezien op het tijdstip van posten maar misschien was youtube nog aan het afterprocessen voor Gamespot. Dan had Digital foundry het filmpje er al eerder opgezet maar later gereleased misschien.Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:49:
Heb die van Gamespot ook even opgezocht en ziet er naar mijn idee hetzelfde uit.
EDIT: Die van Gamespot opende wel in auto instellingen en wat was me dat een partijtje lelijk. Na aanpassen veel beter
[ Voor 9% gewijzigd door Kadardar op 12-10-2020 15:54 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ik zat die van GameSpot op m'n mobiel te kijken, en DF op m'n Oled TV. Denk dat dat ook wel het een en ander uitmaakt inderdaad😁
Ja precies haha ik heb beide op mijn oled 55cx gezien en zie er echt geen verschil tussen.DutchOwnage schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:53:
Ik zat die van GameSpot op m'n mobiel te kijken, en DF op m'n Oled TV. Denk dat dat ook wel het een en ander uitmaakt inderdaad😁
Is toch ook wel een feit dat tweakers digital foundry hoog hebben zitten (wat logisch is) en daardoor opeens anders naar de beelden kijken, zelfs het commentaar maakt je al enthousiaster
[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 12-10-2020 15:57 ]
Playstation 5
Check anders ResetEra en XboxEra ook even. Daar is ook iedereen het er over eens dat de DF footage van vele malen betere kwaliteit is.Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
Ja precies haha ik heb beide op mijn oled 55cx gezien en zie er echt geen verschil tussen.
Is toch ook wel een feit dat tweakers digital foundry hoog hebben zitten (wat logisch is) en daardoor opeens anders naar de beelden kijken, zelfs het commentaar maakt je al enthousiaster
Mensen zijn nou eenmaal makkelijk beïnvloedbaar, ook al hebben wij dat zelf vaak niet door. Zet twee vergelijkbare groepen in een aparte ruimte en laadt ze een identieke video zien alleen krijgt groep A een positief verhaal erbij en groep B een negatief/neutraal verhaaltje. Aan het einde zal je twee groepen hebben met een andere mening over dezelfde video.Stylze schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
Ja precies haha ik heb beide op mijn oled 55cx gezien en zie er echt geen verschil tussen.
offtopic:
Ik heb zelf overigens enkel de beelden en het artikel van Digital Foundry gezien en gelezen.
Ik heb zelf overigens enkel de beelden en het artikel van Digital Foundry gezien en gelezen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden