https://twitter.com/Xbox/status/1314234178834034688
Morgen een nieuwe trailer "power your dreams" ben benieuwd!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dirt 5 vindt ik er echt rete mooi uitzien en lijk me ook echt een toffe game! sowieso een launch game voor mij:)
Playstation 5
Vind het er niet echt geweldig uitzien, de lucht met wolken lijkt wel uit een ps2 game getrokken. Ook de koplamp van de auto op 2.24 is er gewoon opgeplakt, verder laat de belichting te wensen over en lijken de rotsen er een beetje tussengeplakt, het vormt geen geheel. Maargoed, sowieso het idee dat deze game eruit geperst wordt ivm. de nieuwe consoles.Stylze schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:15:
[...]
Dirt 5 vindt ik er echt rete mooi uitzien en lijk me ook echt een toffe game! sowieso een launch game voor mij:)
[ Voor 27% gewijzigd door swoutr op 08-10-2020 18:21 ]
Oei, dat klinkt wel als een serieuze optie en brengt me wel aan het twijfelenUltraSub schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:
Over headsets, ik zag laatst dat Steelseries een set heeft gemaakt die voor zowel Xbox als PS gaat werken (dongle): https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x
Over BT headset support: dat is gewoon een nogo. Protocol heeft de bandbreedte niet en is crappy qua latency en microfoon kwaliteit.
Verwijderd
swoutr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:13:
News that you've been waiting for. A mystery will be revealed tomorrow: Friday at 6 am PDT / 1 pm UTC / 3 pm CET. Come and join us!#TheMedium #TheMediumGame #DualReality #XboxSeriesX #XboxSeriesS #PcGames #SteamGame pic.twitter.com/dRmaHrFrUR
— The Medium Game (@TheMediumGame) 8 oktober 2020
Oef... Aan die boten rechts te zien gaan die houterige Vikingen een hoofdrol spelen.. Dan toch liever Gears 5 in 4K met 120fps ofzo 🤘swoutr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:13:
Die zag ik niet aankomen, zijn er nog mensen die dat spel spelen?:)Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:52:
For Honor Series X/S upgrade:
https://forhonor.ubisoft....6/for-honor-next-gen-plan
Playstation 5
Verwijderd
Interessant, de S krijgt de zelfde verbeteringen als PS5 en XSX maar dan in 1080p en dan dit:Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:52:
For Honor Series X/S upgrade:
https://forhonor.ubisoft....6/for-honor-next-gen-plan
Is dat example of excluded?If you currently own For Honor on PS4 or XBox One, your profile, including all purchases and inventory is automatically shared with its Next Gen counterparts (ex: PS4 and PS5).
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Eg is example en ex is excluded als je het mij vraagt.Mavel 128 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Interessant, de S krijgt de zelfde verbeteringen als PS5 en XSX maar dan in 1080p en dan dit:
[...]
Is dat example of excluded?
Gezien de voorgaande tekst verwacht ik "example".Mavel 128 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Interessant, de S krijgt de zelfde verbeteringen als PS5 en XSX maar dan in 1080p en dan dit:
[...]
Is dat example of excluded?
Of tie een update krijgt of niet weet ik niet, maar in principe is ie gewoon speelbaarVerwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:55:
Heeft er iemand al meegekregen of men werkt aan een Series X versie van Assetto Corsa Competizione? Of hoe de backwards compatibility is?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Al jaren de play &charge kit. Werkt prima.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
Gebruiken de ervaren Xboxers onder ons zo'n Play & Charge kit of gewoon batterijen?
Xbox Live: Miesjh NL
Ik leg de Elite Controller V2 altijd op het oplaad dock zodra ik klaar ben met gamen. Werkt primaafca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
Gebruiken de ervaren Xboxers onder ons zo'n Play & Charge kit of gewoon batterijen?
Speelbaar.. man man. Heb die game net even gespeeld doordat hij nu Free to Play is dit weekend. Maar wat loopt die game ruk zeg. Framerate uit het jaar kruik.BM schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Of tie een update krijgt of niet weet ik niet, maar in principe is ie gewoon speelbaar
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Eg is 'in other words', dus een complete lijst.harrytasker schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Eg is example en ex is excluded als je het mij vraagt.
Met de Elite 2 zit er automatisch een batterij in.Miesjh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Al jaren de play &charge kit. Werkt prima.
Oplaadbare, Low Self-Discharge batterijen: Eneloop of IKEA Ladda.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
Een vriend van me gebruikt https://www.amazon.nl/dp/B07XXQ1XRT/ icm zn sony wh-1000xm3 , werkt perfect. Het is soms per spel wel even zelf tweaken party/gamechat qua volume. Het geluid van “echte” headsets is vaal beter, alleen vind ik persoonlijk mic monitoring best belangrijk met part chat (en dat ontbreekt eigelijk altijd)Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Wireless maakt mij niet uit, zolang ik maar geen gamingheadset hoef te gebruiken. Kan ik een Modmic gebruiken met een Xbox?
De originele Play & charge kit uit 2013 wordt hier nog steeds gebruikt.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
Ik gebruik altijd batterijen maar op lange termijn is het wel goedkoper met zo'n charge & play kit.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Batterijen. De sterkste oplaadbare van Ikea. Kost geen drol (moet natuurlijk nog wel een lader bij) en ze gaan super lang mee op een lading.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
En dan staan bijna alle tv’s op de HDR stand weinig optimaal afgesteld (valt nog veel aan te kalibreren). Er valt dus nog meer (consistentie) uit te halen. Aan de andere kant implementeren ook niet alle games HDR even goed. Maar dat zal in de toekomst enkel verbeteren, lijkt mij.Hulleman schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:28:
[...]
Kort antwoord: ja
Langer antwoord
Ja. Wat mij betreft is HDR > 4K en ik durf wel te stellen HDR > 8K.
4K is de hype, maar HDR is pas de echte shit. Wat jammer is, is dat alleen de echt high-end tv's HDR weer kunnen geven zoals bedoelt. De massa zal nooit naar een echt mooi HDR plaatje kijken, maar voor een appel en een ei heb je al wel een 4K tv.
Met de ingebouwde app op de XBox kom je al een heel eind als je het mij vraagt en makkelijker kan niet.Rossi46 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:38:
[...]
En dan staan bijna alle tv’s op de HDR stand weinig optimaal afgesteld (valt nog veel aan te kalibreren). Er valt dus nog meer (consistentie) uit te halen. Aan de andere kant implementeren ook niet alle games HDR even goed. Maar dat zal in de toekomst enkel verbeteren, lijkt mij.
Maar ik ben het zeker met je eens. HDR op OLED is super.
Dat is eigen keuze, ik wou eerst voor de nieuwe play and charge kit gaan met USB-C kabel, is maar 19.99 op Amazon.nl maar mijn broer moest deze week in de Ikea zijn dus was maar even mee voor een setje AA Ladda van 2450mAh.afca020 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:
[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 08-10-2020 21:51 ]
Leuk verhaal, en werkt vast prima, maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk batterijen. Hier een play and charge kit uit 2013, voor het gemak even 7 jaar gerekend: 7x365 = 2555 uurKatmi schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Dat is eigen keuze, ik wou eerst voor de nieuwe play and charge kit gaan met USB-C kabel, is maar 19.99 op Amazon.nl maar mijn broer moest deze week in de Ikea zijn dus was maar even mee voor een setje AA Ladda van 2450mAh.
Zijn exact dezelfde cellen als Panasonic Eneloop ( staat made in Japan op de Ikea batterijen en er is maar 1 fabriek in Japan die AA Ni-MH met deze specs maakt en dat is de fabriek die ook Eneloops maakt ) en heb al een lader liggen ervoor omdat ik 18650 batterijen gebruik voor vaping dus was voor 6.99 gesteld in de Ikea
Kunnen naar het schijnt ook 500 keer opgeladen worden dus voor een prijs van 1 play and charge kit kan ik 3 setjes kopen en 1500 dagen gamen, tegen dan is het weer bijna next gen
Yep, From hero to zero zo leek het idd... Het is dat Halo op de One uitkwam anders had ik Xbox denk ik vaarwel gezegd..swoutr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:30:
Grappig om dit terug te lezen. https://www.reddit.com/r/...1g3blf/sony_won/?sort=top
De xbox one launch was echt dramatisch. Destijds ook een PS4 gekocht, nog geen jaar gehad. Tijdje gestopt met gamen, en later een One gekocht omdat veel vrienden erop speelde.
Ah, gaan we weer. Aangezien ik echt de ballen verstand van geluid heb, de volgende vragen, want ik ben nog steeds op zoek naar een goede headset met een goede brouwkwaliteit.Stefmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
Een vriend van me gebruikt https://www.amazon.nl/dp/B07XXQ1XRT/ icm zn sony wh-1000xm3 , werkt perfect. Het is soms per spel wel even zelf tweaken party/gamechat qua volume. Het geluid van “echte” headsets is vaal beter, alleen vind ik persoonlijk mic monitoring best belangrijk met part chat (en dat ontbreekt eigelijk altijd)
Jup, hier ook. December 2013 gekocht en zijn nog steeds super. Al speel ik nu met de Elite V2 met ingebouwde accu. Maar die accu packs zijn meer dan prima. Nu ook weer de usb-c versie gekocht voor de nieuwe controller.Segafreak83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Leuk verhaal, en werkt vast prima, maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk batterijen. Hier een play and charge kit uit 2013, voor het gemak even 7 jaar gerekend: 7x365 = 2555 uur.
XBL: MRE Inc
Kan ookSegafreak83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Leuk verhaal, en werkt vast prima, maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk batterijen. Hier een play and charge kit uit 2013, voor het gemak even 7 jaar gerekend: 7x365 = 2555 uur.
Een echte headset is degene die ik heb en een neppe headset is degene die iemand heeft die ik niet mag. Of zoietsMRE-Inc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:37:
[...]
Ah, gaan we weer. Aangezien ik echt de ballen verstand van geluid heb, de volgende vragen, want ik ben nog steeds op zoek naar een goede headset met een goede brouwkwaliteit.
- wat is een echte headset?
- waarin verschilt dit van een zgn game headset?
- wat doet een echte headset anders dan een game headset
Mwa, de verwoording is niet zo handig, maar ik denk dat er bedoeld wordt eentje die op muziek gericht is (met 'echt'). Alleen of dat beter is hangt van je smaak af. En bij muziek headsets zit ook heel veel verschil... Ik denk dat er gedoeld wordt op een redelijk neutrale headset die het geluid niet kleurt, maar sowieso heb je ook aan muziek kant bv headsets die heel bass heavy zijn, bv de beats dingen, en daarnaast is het een kwestie van smaak of je je game wel zo natuurgetrouw mogelijk wil horen of dat je daar misschien juist wel wat extra bass wil.Martinspire schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:21:
[...]
Een echte headset is degene die ik heb en een neppe headset is degene die iemand heeft die ik niet mag. Of zoiets
Gamertag: FinrazielNL
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gonna play some SSX. pic.twitter.com/vLDrFWn0m2
— Grubb (@JeffGrubb) 9 oktober 2020
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ook maar eens bestellen dan, game in de regel gewoon op speakers met e.v.t. de standaard meegeleverde headset voor chat, maar ga samenwonen dus moet toch concessies doenG_Dragon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:22:
@MRE-Inc
U Zoekt een goede headset?
Ik blijf van mening dat de Turtle Beach Stealth 600 een prima headset is, gaat hier al 2 jaar mee.
Mag ik nog een tip geven?Thomas schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Ook maar eens bestellen dan, game in de regel gewoon op speakers met e.v.t. de standaard meegeleverde headset voor chat, maar ga samenwonen dus moet toch concessies doen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee dat ondersteunt de Xbox niet. Bluetooth introduceert ook altijd extra latency waardoor het niet zo geschikt is voor gaming, en als je de microfoon wil gebruiken gaat de geluidskwaliteit achteruit omdat er niet genoeg bandbreedte is. Waarschijnlijk wil Microsoft er daarom niet aan.Thomas schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:32:
Misschien een domme vraag trouwens, maar iemand een idee of je 'standaard' BT headphones kan koppelen aan je Xbox (Series S/X)? Ik heb hier 2 bluetooth headphones liggen die ik voor muziek gebruik (Sony WH1000XM3 en Grado GW100), zijn die eigenlijk te koppelen? Dan zou het voor mij namelijk minder interessant zijn om een dedicated headset te kopen, scheelt weer centen.
Gamertag: FinrazielNL
Helder, dank! Dan maar even kijken naar een mooie headset.Finraziel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:37:
[...]
Nee dat ondersteunt de Xbox niet. Bluetooth introduceert ook altijd extra latency waardoor het niet zo geschikt is voor gaming, en als je de microfoon wil gebruiken gaat de geluidskwaliteit achteruit omdat er niet genoeg bandbreedte is. Waarschijnlijk wil Microsoft er daarom niet aan.
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Ik kan de redenatie vanuit Microsoft wel volgen, aan de andere kant speel ik zelf niet competitief en die pakweg 40ms delay (AptX LL mode) heb ik geen last van.Finraziel schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:37:
[...]
Nee dat ondersteunt de Xbox niet. Bluetooth introduceert ook altijd extra latency waardoor het niet zo geschikt is voor gaming, en als je de microfoon wil gebruiken gaat de geluidskwaliteit achteruit omdat er niet genoeg bandbreedte is. Waarschijnlijk wil Microsoft er daarom niet aan.
Die Astro moet dan Gen. 1 of 2 zijn geweest? Ik heb hiervoor Gen. 3 gehad, nu Gen. 4, maar heb bij beide geen chat kabel naar de controller lopen. Zo'n kabeltje vind ik ook niks hoor, ik vind juist die draadloze vrijheid erg prettig. Je hoeft de headset ook niet af te zetten als je even op moet staan om bijv. wat te drinken te pakken. Wat ik bij de Astro Gen. 3 en 4 erg prettig vindt is de cradle waar je de headset op zet na het gamen. Hij staat er netjes en stabiel op (op de plaats gehouden door de magnetische cradle) en ik hoef niet te klooien met een laadkabel aan te sluiten op de headset. De accu is altijd vol.MRE-Inc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:59:
@bambam1979 De reden dat ik (en wellicht ook anderen) een TB hebben is omdat die de eerste waren met een betaalbare (99/149euro) headset die gebruik maakte van het Xbox Wireless Protocol.
Daarvoor had ik een Astro A50, maar die moest voor party chat altijd nog via kabel op de controller aangesloten worden. Die kabel begon op een gegeven moment te kraken en dat hoorden de anderen in de party chat ook. Tevens wilde ik volledig draadloos, dus vandaar de TB.
Qua bouwkwaliteit vind ik het ook best magertjes, namelijk hoog plastic gehalte wat bij mij al kraakt en daarom ook niet betrouwbaar overkomt. Dat had de A50 toch beter voor elkaar (ja ik weet het, ook andere prijsklasse).
Volgens mij heeft @uchiha tijntje in niet hele lange tijd zo'n Arctis naar de kloten geholpen ook vanwege het plastic.
Blijft nog steeds het punt staan voor mij of ik draadloos wil via een usb dongle of via Xbox Wireless Protocol. Leuk dat met XWP de headset zich gedraagt als controller en dat je middels de headset dus ook je xbox kan aanzetten, maar dat doe ik wel via de controller aangezien ik die toch moet gebruiken.
Van een usb dongle voor draadloos gaan de verhalen (gelezen op het blog van LucidSound) dat met usb dongle je niet inlevert op kwaliteit van het geluid. Bij gebruik van XWP schijnt dat wel zo te zijn. Kan natuurlijk een een gevalletje WC eend zijn. Dus wie het weet mag het zeggen.
Haha, ja dat heb ik inderdaad gedaan, maar niet doordat ik er lomp mee om ging. Mijn TB700 gaat echt al 4 jaar mee ofzo en die heeft nergens last van. Alleen die Steelseries viel na 6 maanden van ellende uit elkaar. Die verbindingen tussen de oorschelpen en de headband zijn echt ruk ontworpen. Het plastic breekt gewoon echt te makkelijk af.MRE-Inc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:59:
@bambam1979 De reden dat ik (en wellicht ook anderen) een TB hebben is omdat die de eerste waren met een betaalbare (99/149euro) headset die gebruik maakte van het Xbox Wireless Protocol.
Daarvoor had ik een Astro A50, maar die moest voor party chat altijd nog via kabel op de controller aangesloten worden. Die kabel begon op een gegeven moment te kraken en dat hoorden de anderen in de party chat ook. Tevens wilde ik volledig draadloos, dus vandaar de TB.
Qua bouwkwaliteit vind ik het ook best magertjes, namelijk hoog plastic gehalte wat bij mij al kraakt en daarom ook niet betrouwbaar overkomt. Dat had de A50 toch beter voor elkaar (ja ik weet het, ook andere prijsklasse).
Volgens mij heeft @uchiha tijntje in niet hele lange tijd zo'n Arctis naar de kloten geholpen ook vanwege het plastic.
Blijft nog steeds het punt staan voor mij of ik draadloos wil via een usb dongle of via Xbox Wireless Protocol. Leuk dat met XWP de headset zich gedraagt als controller en dat je middels de headset dus ook je xbox kan aanzetten, maar dat doe ik wel via de controller aangezien ik die toch moet gebruiken.
Van een usb dongle voor draadloos gaan de verhalen (gelezen op het blog van LucidSound) dat met usb dongle je niet inlevert op kwaliteit van het geluid. Bij gebruik van XWP schijnt dat wel zo te zijn. Kan natuurlijk een een gevalletje WC eend zijn. Dus wie het weet mag het zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-10-2020 10:35 ]
Was dat ook een Arctis (skiband model)?uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Haha, ja dat heb ik inderdaad gedaan, maar niet doordat ik er lomp mee om ging. Mijn TB700 gaat echt al 4 jaar mee ofzo en die heeft nergens last van. Alleen die Steelseries viel na 6 maanden van ellende uit elkaar. Die verbindingen tussen de oorschelpen en de headband zijn echt ruk ontworpen. Het plastic breekt gewoon echt te makkelijk af.
[Afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Fuujii op 09-10-2020 10:35 ]
Jep was de Arctis 9X.
[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-10-2020 10:37 ]
Jezus,uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Jep was de Arctis 9X.
Best een bekend probleem:
https://www.google.com/se...AB&biw=1368&bih=780&dpr=2
Ik heb hem daarom teruggebracht en mijn geld terruggevraagd en game nu nog steeds met de TB 700.
Ik gebruikte daarvoor een oudere receiver van zo'n 6 (?) jaar oud, en dat werkt echt prima. Al werkt dat meer gegarandeerd als tv en receiver van hetzelfde merk zijn. Ik heb Sony-Sony en Philips-Sony gebruikt, en beide combinaties werkten goed.Rpower18 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:30:
Verder vroeg ik mij af of mensen hier ook een geluidsinstallatie hebben staan middels HDMI ARC? Ik zit nu te kijken voor zoiets maar ik vroeg mij dus af hoe betrouwbaar die techniek is?
[ Voor 12% gewijzigd door Fireshade op 09-10-2020 10:49 ]
Het schijnt vooral met de 9 en Pro te gebeuren, hier een Arctis 7 en 3, beide geen problemen mee tot nu toe. Wel veel plezier mee, helaas alleen dat de 7 niet wireless te gebruiken is op de One.bambam1979 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Jezus,dat model heb ik nog over getwijfeld, maar ben toen (gelukkig) toch voor de Astro A50 Gen. 4 gegaan.
Gezien mijn Arctis 7 zich na twee jaar nog prima staande houdt vraag ik me af waar dat dan aan ligt. Slechte batch, mindere kwaliteit gebruikte componenten? Wie weet, maar het is wel slecht van Steelseries. Ik zie Steelseries en Astro toch wel als de twee van de betere (gaming) headset fabrikanten.
Ah zom0h4life schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Het schijnt vooral met de 9 en Pro te gebeuren, hier een Arctis 7 en 3, beide geen problemen mee tot nu toe. Wel veel plezier mee, helaas alleen dat de 7 niet wireless te gebruiken is op de One.
[ Voor 4% gewijzigd door CerandoX.nl op 09-10-2020 11:05 ]
Voordat je teleurgesteld bent maandag, het is dinsdag (13) en woensdag (14) voor de Prime dagen ;-)roell24 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:03:
Casual gamer hiero.
Met de komst van de Xbox Series X binnen nog geen 5 weken ben ik al een beetje voor uit aan het kijken om te zorgen dat ik optimaal voorbereid ben.
Ik wil nog een nieuwe 4k tv, draadloze headset en evt. een 1tb/2tb HDD aankopen. Aangezien je ein-de-lijk Amazon Prime met Ideal kunt betalen, heb ik nu Amazon Prime. Ik zag dat aankomende maandag en dindsdag de Amazon Prime dagen zijn (vergelijkbaar met Black Friday).
Wat is jullie verwachting? Gaan de prijzen van bijv. de Turtle Beach Stealth 600 en 700 tijdens de Amazon Prime dagen erg dalen? Ik zou graag voor de 700 gaan vanwege de noise cancelling, maar wil niet meer dan de psychologische drempel van € 100 betalen voor een headset die ik alleen gebruik om te gamen.
Ik wacht niet graag tot Black Friday, aangezien ik alles rond 10 november al in huis wel hebben.
Zeker voor SSX3 heb ik ooit de original Xbox gekocht. Had de tweet al gezien en ben benieuwd naar de auto hdr voor deze game. Zelfs op de one x was de frame rate niet optimaal, maar op de series x zal dit geen issue zijn vermoed ik.
Zou je puur voor de 120hz een nieuwe TV halen? Dan zou ik eerlijk gezegd even wachten wat het aanbod gaat zijn. Er komt wel wat content aan die 120FPS gaat halen, maar ergens leeft de verwachting dat veel AAA titels dit niet gaan doen. Toch in ieder geval niet op 4K.CerandoX.nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:04:
Hoe vaak zal 120fps gehaald gaan worden denken en ten koste van wat denken jullie? Ik heb een Sony Bravia A1 OLED, maar zit nu toch te denken om voor een LG CX te gaan omdat deze HDMI 2.1 heeft en 4K 120hz met HDR aankan. Mijn Sony kan nu 4K/60 HDR aan.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Klopt A50 Gen1. Had daarvoor (sinds eind 2010) een Astro A30 met mixamp. Dat werkte prima, ook prima geluid. Enige nadeel waren op een gegeven moment toch de snoeren en dat die headset on-ear was. Daarom daarna voor de A50 gegaan.bambam1979 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Die Astro moet dan Gen. 1 of 2 zijn geweest? Ik heb hiervoor Gen. 3 gehad, nu Gen. 4, maar heb bij beide geen chat kabel naar de controller lopen. Zo'n kabeltje vind ik ook niks hoor, ik vind juist die draadloze vrijheid erg prettig. Je hoeft de headset ook niet af te zetten als je even op moet staan om bijv. wat te drinken te pakken. Wat ik bij de Astro Gen. 3 en 4 erg prettig vindt is de cradle waar je de headset op zet na het gamen. Hij staat er netjes en stabiel op (op de plaats gehouden door de magnetische cradle) en ik hoef niet te klooien met een laadkabel aan te sluiten op de headset. De accu is altijd vol.
Niet om wie dan ook op de tenen te trappen, maar ik ervaar dat net zo met Turtle Beach, een hoop krakend plastic en voelt erg als speelgoed aan. Wellicht dat dat met de duurdere TB's iets minder is, daar kan ik dan weer niet over oordelen.
De bouwkwaliteit van de Arctis 7 heb ik vooralsnog geen slechte ervaring mee (afkloppen), heb die nu twee jaar. So far so good![]()
Het Xbox Wireless Protocol zal voor mij geen reden zijn om een headset aan te schaffen. Ik heb geen last van een dongle of een docking station. Bij mij staat sowieso alles uit het zicht, wat ook een reden is dat ik er dan ook geen moeite mee heb zoiets aan de Xbox te moeten hangen. En wat jij zegt had ik elders ook al eens gelezen, dat je via XWP inlevert op geluidskwaliteit. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar daar ben ik dan wel weer gevoelig voor
Voor mij zou de ideale headset zijn, één die werkt op Xbox en PlayStation, met Bluetooth (liefst versie 5) en een subtiele stijlvolle look zodat je hem ook buitenshuis mee kan nemen zonder dat mensen je nastaren naar wat je in godsnaam op je hoofd hebt staan. Maar daar kan ik nog lang op wachten denk ik. Wat dat betreft heeft Steelseries al een stap in de goede richting gezet met de Arctis 7X die op PC, Xbox, PlayStation, Switch en Android werk (wel middels een USB-C dongle).
Ik zal de komende jaren nog wel een paar keer van headset switchen, heb iets met die dingen.
Ik vind het wel een behoorlijke vooruitgang en mogelijk een aanschaf waard ja, maar het is misschien beter om even te wachten en het aan te kijken, dus ik denk dat ik dat ook doe. Ik heb een hele mooie TV verder die (bijna 4 jaar geleden) veel geld heeft gekost.Wom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Zou je puur voor de 120hz een nieuwe TV halen? Dan zou ik eerlijk gezegd even wachten wat het aanbod gaat zijn. Er komt wel wat content aan die 120FPS gaat halen, maar ergens leeft de verwachting dat veel AAA titels dit niet gaan doen. Toch in ieder geval niet op 4K.
Maar als je nu een TV gaat aanschaffen, zou ik wel naar HDM2.1 kijken ja. Maar als je puur voor de 120FPS eentje wilt, dan zou ik even wachten totdat je duidelijk beeld hebt over het aanbod.
* Wom kijkt overigens naar een 1080peasant zonder HDR.
Als je vanaf mijn TV zou moeten vertrekken is het een ander verhaal dan vanaf jouw TV. Dat is het punt een beetje. Je mag verwachten dat 4K/60FPS in de meerderheid van de gevallen het uitgangspunt wordt (bij 1st party toch zeker). 1080P/120FPS zal dan de performance mode oid worden. Althans, dat is mijn verwachting.CerandoX.nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Ik vind het wel een behoorlijke vooruitgang en mogelijk een aanschaf waard ja, maar het is misschien beter om even te wachten en het aan te kijken, dus ik denk dat ik dat ook doe. Ik heb een hele mooie TV verder die (bijna 4 jaar geleden) veel geld heeft gekost.
Ik ook, omdat wij een “pas vervangen als ie stuk is” policy hebben. Ik overweeg nu met de komst van de XSX om subtiel een hamer tegen mijn scherm aan te smijten en de schuld aan onze dochter te geven 😉Wom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
* Wom kijkt overigens naar een 1080peasant zonder HDR.
psn: jagermeistertim
Ja je hebt gelijk. 4K/120 op max settings zal het niet gaan worden. Thanks. Mocht het toch het geval zijn dan kan ik altijd nog even kijken.Wom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Als je vanaf mijn TV zou moeten vertrekken is het een ander verhaal dan vanaf jouw TV. Dat is het punt een beetje. Je mag verwachten dat 4K/60FPS in de meerderheid van de gevallen het uitgangspunt wordt (bij 1st party toch zeker). 1080P/120FPS zal dan de performance mode oid worden. Althans, dat is mijn verwachting.
[ Voor 5% gewijzigd door CerandoX.nl op 09-10-2020 11:33 ]
Dat beleid had mijn zus en zwager ook. Tot 2 jaar terug zaten ze nog met een historische beeldbuis uit 2001...TTHEEBO1 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Ik ook, omdat wij een “pas vervangen als ie stuk is” policy hebben. Ik overweeg nu met de komst van de XSX om subtiel een hamer tegen mijn scherm aan te smijten en de schuld aan onze dochter te geven 😉
Bijna weer een niche, net als platenspelers.uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Dat beleid had mijn zus en zwager ook. Tot 2 jaar terug zaten ze nog met een historische beeldbuis uit 2001...
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Maar dan hadden we in 2007 wel meteen de opvolger van de Xbox 360 gezien vanwege alle RROD'SMavel 128 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:33:
Als Microsoft zo had gedacht hadden we nog steeds geen Xbox 360 gezien.
Ja klopt, zit al te wachtenuchiha tijntje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:23:
Vandaag zou een nieuwe trailer uitkomen. Althans, gisteren hebben ze wat geteased op twitter.
Ja die Arctis 7X benoemde ik hiervoor ook al, maar is het inderdaad net niet. Echt een gemiste kans van die Micro-USB connector.MRE-Inc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Klopt A50 Gen1. Had daarvoor (sinds eind 2010) een Astro A30 met mixamp. Dat werkte prima, ook prima geluid. Enige nadeel waren op een gegeven moment toch de snoeren en dat die headset on-ear was. Daarom daarna voor de A50 gegaan.
Wel of geen dongle boeit me ook niet zo. Maar we zitten in hetzelfde schuitje mbt de gevoeligheid daarvoor. Enige nadeel van een usb dongle is dan weer dat er op de Series X (toch nog ontopic) maar 2 op de achterkant zitten en daar heb ik nu al 2 disken aan hangen.
Een headset die op beide consoles werkt is die nieuwe Arctis 7X met usb dongle. Stond hier eerder in het topic inclusief kortingscode van 20 euro. Nadeel, geen usb-c aansluiting op de headset zelf. En daar wil ik graag vanaf. Degene die ooit bedacht heeft om hoekjes te maken aan een micro usb connector![]()
Haha, ja ik zal ook nog wel een paar keer switchen van headset, heb ook iets met die dingen.
Lijstje wordt al wel korter:
USB-C
Goede bouwkwaliteit
Wireless
Twee jaar geleden wilde ik ook een nieuwe TV, dus maakte ik een grap naar mijn vrouw dat ik er wel een keer water in giet als ze niet thuis was. Precies één dag na dat bewuste grapje zei de TV *POEF* toen ze niet thuis was. Echt stom toevallig, maar probeer je vrouw er dan maar eens van te overtuigen dat het toeval wasTTHEEBO1 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Ik ook, omdat wij een “pas vervangen als ie stuk is” policy hebben. Ik overweeg nu met de komst van de XSX om subtiel een hamer tegen mijn scherm aan te smijten en de schuld aan onze dochter te geven 😉
[ Voor 19% gewijzigd door bambam1979 op 09-10-2020 11:42 ]
Andersom is het 'nieuw omdat nieuw' weinig beter, mijn plasma van bijna 10 jaar oud kan zich makkelijk meten met gros van huidige LCD televisies, mag misschien geen HDR hebben of 4k zijn, maar mijn primaire eisen van strakke zwartwaarden (geen bleeding/clouding) en minimale latency (kan zich meten met mijn PC monitor) werden nog steeds vervult.Mavel 128 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:33:
Als Microsoft zo had gedacht hadden we nog steeds geen Xbox 360 gezien.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het idee van het filmpje is leuk, maar het werkt natuurlijk niet. Allereerst omdat de kwaliteit van het filmpje sowieso mager is, maar vooral omdat je HDR op een non-HDR beeldscherm nou eenmaal niet kunt weergeven.Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:44:
Mortal Kombat 11 Ultimate / Series X
https://www.gematsu.com/2...a-alongside-kombat-pack-2
Auto-HDR voorbeelden (Frans):
[YouTube: On a testé la fonction HDR Automatique de la Xbox Series X ! Est-ce que ça vaut le coup ?]
Het ziet er best kickass uit:
[Afbeelding]
De ingebouwde YouTube app op mijn LG 65CX ondersteunt 4K HDR.Rossi46 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Het idee van het filmpje is leuk, maar het werkt natuurlijk niet. Allereerst omdat de kwaliteit van het filmpje sowieso mager is, maar vooral omdat je HDR op een non-HDR beeldscherm nou eenmaal niet kunt weergeven.
Deze twee filmpjes geven het véél beter weer, mits je over een HDR display (telefoon wellicht?) beschikt:
[YouTube: Xbox Series X: 20 Games Tested in 4K 60 FPS HDR]
[YouTube: Xbox Series X Auto-HDR: One Of Next-Gen's Coolest Features]
Ga maar uit van 2 meter maar pin me er niet op vast. Waarom 2 meter ? Omdat ik met dezelfde vraag zat en daarom de hdmi kabel die geleverd werd met de One X heb opgemeten. Die is 2 meter.Rudoo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:30:
Is ook bekend hoe lang de HDMI kabel is die meegeleverd wordt met de xbox series x ? Kan het nergens vinden.
:strip_exif()/f/image/yzGKM1kZSSZVCFxt8Lp0TfH5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door drakiesoft op 09-10-2020 13:29 ]
I can’t wait to talk about this game. #XboxSeriesX #newbeginning
— Dean Rymer ディーン 🎮🐿️ (@deanrymer) 9 oktober 2020
De tweets zijn offline gehaald? Ohw..wacht, jij hebt het bericht alweer bijgewerktdrakiesoft schreef op Friday 9 October 2020 @ 13:16:
Nieuwe Xbox spots
[Afbeelding]
[Twitter]
[Twitter]
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2020 13:30 ]
Vreemd, heb screenshot toegevoegd, maar dan werkt de embed niet meer en zie je nu de links naar Twitter. Anyway hetzelfde resultaat.JackSparrow schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
De tweets zijn offline gehaald? Ohw..wacht, jij hebt het bericht alweer bijgewerkt
Inderdaad....drakiesoft schreef op Friday 9 October 2020 @ 13:41:
[...]
Vreemd, heb screenshot toegevoegd, maar dan werkt de embed niet meer en zie je nu de links naar Twitter. Anyway hetzelfde resultaat.
Screenshot deed me denken aan de film upside down.
[Afbeelding]
Welke game moet het tweede spotje voorstellen? De eerste lijkt mij AC: Valhalla, maar de tweede?drakiesoft schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:16:
Nieuwe Xbox spots
[Afbeelding]
[Twitter]
[Twitter]
Mijn 55C9 doet dat lekker ookRivanov schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
De ingebouwde YouTube app op mijn LG 65CX ondersteunt 4K HDR.
Poster heeft het offline gehaald blijkbaar... (maar wij hebben ze gezienJackSparrow schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
De tweets zijn offline gehaald? Ohw..wacht, jij hebt het bericht alweer bijgewerkt
I deleted both #PowerYourDreams TV ad spot tweets. Person I retweeted with those deleted their tweets 🤦♂️ Ad will be up soon officially
— 𝙁𝘼𝙏𝘼𝙇 𝙀𝙉𝙄𝙂𝙈𝘼 ® (@FATALENIGMA) 9 oktober 2020
Geen idee. Filmpjes zijn blijkbaar voortijdig erop gezet en weer afgehaald.Caayn schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Welke game moet het tweede spotje voorstellen? De eerste lijkt mij AC: Valhalla, maar de tweede?
Dit lijkt dus de eerste game te zijn die alleen naar next-gen komt. Alle spellen (op disc) die je op dit moment kan pre-orderen zijn volgens mij crossgen en hebben hetzelfde oude Xbox hoesje, met dezelfde prijs. Zou hier dan ook een nieuw hoesje bij komen zodat mensen met een One (X) zich niet per ongeluk vergissen bij het aanschaffen van een game?Wom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:00:
[YouTube: The Medium - Release Date Reveal]
10 december release op Xbox en PC.
[ Voor 93% gewijzigd door drakiesoft op 09-10-2020 15:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq