Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.798 views

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Kan iemand het nut van quick resume aangeven? Of werkt het ook als je de xbox opstart (nadat het afgesloten is geweest)?

Ik kan mij geen situatie voorstellen (persoonlijk) dat het handig is. Wat ik wel eens doe is ik start op een uur ene game en daarna een andere game. Ik switch daarna niet terug naar de eerste game. Zou wel vet zijn als je kan quick resumen nadat de console uit is gezet.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
xminator schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:19:
Kan iemand het nut van quick resume aangeven? Of werkt het ook als je de xbox opstart (nadat het afgesloten is geweest)?

Ik kan mij geen situatie voorstellen (persoonlijk) dat het handig is. Wat ik wel eens doe is ik start op een uur ene game en daarna een andere game. Ik switch daarna niet terug naar de eerste game. Zou wel vet zijn als je kan quick resumen nadat de console uit is gezet.
Games blijven in de cache staan ook als de console uit staat ;)

De game state wordt weg geschreven naar de SSD waar hij gewoon bewaard blijf totdat hij wordt overschreven door een andere game of je de game opnieuw opnieuw opent.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
yup, zolang je niet teveel spellen speelt dat je over de limiet heen gaat zou je zelfs een jaar later nog naar die game kunnen met quick resume.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik verwacht dat dit mogelijk is. Dat is namelijk nu ook al (deels) mogelijk als je hem op instant on hebt staan. Maar zeker weten doe ik het niet.

Wat @Caayn en @ArthurMorgan aangeven...

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-10-2020 10:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Caayn
  • Niet online
Kadardar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Het is ook geen nieuwe technologie. Ik was eigenlijk zelf verrast dat deze gen al geen SSD had.
Sterker nog ik ben juist verbaast dat Sony en MS zo zwaar inzetten op de SSD deze generatie. Toen ik de eerste geruchten over een SSD hoorde had ik verwacht dat het tragere (goedkopere) SSDs zouden zijn om met name de IO/seektimes bottleneck weg te halen.

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-11 15:23
Zou wel vet zijn als je kan quick resumen nadat de console uit is gezet.
Ja, je kunt dus ook quick resumen van die aantal spellen als de console in de tussentijd uit is geweest. Het is een dump van de data die in het geheugen staat naar de interne SSD. De tijd dat hij nodig heeft om tussen 2 spellen te wisselen is dus 1. Wat in het geheugen staat van het huidige spel wegschrijven naar de interne SSD en 2. Het inlezen van de geheugen data op de interne SSD naar het geheugen zelf. Als de console uit is geweest staat deze data nog steeds op de interne SSD en kan dan ook in het geheugen geladen worden.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Sterker nog ik ben juist verbaast dat Sony en MS zo zwaar inzetten op de SSD deze generatie. Toen ik de eerste geruchten over een SSD hoorde had ik verwacht dat het tragere (goedkopere) SSDs zouden zijn om met name de IO/seektimes bottleneck weg te halen.
Dat idee had ik ook, helemaal omdat ze dus zo goedkoop in de markt gezet worden. Op voorhand had ik weer een onderkant van de PC markt console verwacht. Maar nu zit hij zelfs gewoon aan de bovenkant. (ik zeg niet top, daar zit hij onder. Maar nog steeds behoorlijk boven wat je op steam bij de meest gebruikte configuraties ziet. ;) )

Ik ben echt behoorlijk overdonderd door de kracht die de komende generatie gaat geven.

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Dat idee had ik ook, helemaal omdat ze dus zo goedkoop in de markt gezet worden. Op voorhand had ik weer een onderkant van de PC markt console verwacht. Maar nu zit hij zelfs gewoon aan de bovenkant. (ik zeg niet top, daar zit hij onder. Maar nog steeds behoorlijk boven wat je op steam bij de meest gebruikte configuraties ziet. ;) )

Ik ben echt behoorlijk overdonderd door de kracht die de komende generatie gaat geven.
Hopelijk zo min mogelijk RT usage, zie graag 60FPS de standaard worden (wat misschien nooit zal zijn).
Een paar jaren geleden ging een gerucht dat fabrikanten te veel SSD voorraad had, zeker gezien de boete wat Samsung en co destijds opliep voor price-fixing en een verzadigde PC markt. Het zou heel goed kunnen dat van daaruit iets voortvloeide.

In other news, Microsoft zegt 5 games voor Quick Resume (gegarandeerd), maar het is best luck om te zien dat outlets zelfs 6,8 en/of 12 games in QR krijgen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2020 10:34 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Hopelijk zo min mogelijk RT usage, zie graag 60FPS de standaard worden (wat misschien nooit zal zijn).
Een paar jaren geleden ging een gerucht dat fabrikanten te veel SSD voorraad had, zeker gezien de boete wat Samsung en co destijds opliep voor price-fixing en een verzadigde PC markt. Het zou heel goed kunnen dat van daaruit iets voortvloeide.
een paar dagen geleden was er hier een voorbeeld van een spel dat 3 opties had waar je uit kon kiezen:

4k@30 + RT
4k@60
1080@60 +RT

Ik hoop enorm hard dat dit de standaard gaat worden in de keuzes die je kunt maken.

(eventueel nog een 1080@120 voor degenen die dat heel graag willen)

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

In other news, Microsoft zegt 5 games voor Quick Resume (gegarandeerd), maar het is best luck om te zien dat outlets zelfs 6,8 en/of 12 games in QR krijgen. :P
3 XSX games toch?

MS heeft in het verleden gehint dat het een fixed hoeveelheid opslag is wat gereserveerd is en dat het van de games afhangt hoeveel er tegelijkertijd in QR kunnen staat.

3x XSX -> 40.5GB
1x XB1X -> 9GB -> 40.5/9 -> ~4.5 XB1X games
1x XB1 -> 5.5GB -> 40.5/5.5 -> ~7.3 XB1 games

Of dezelfde som met 5 XSX games.
3x XSX -> 67.5GB
1x XB1X -> 9GB -> 67.5/9 -> ~7.5 XB1X games
1x XB1 -> 5.5GB -> 67.5/5.5 -> ~12.2 XB1 games

Uiteraard gebruikt niet iedere game de max hoeveelheid RAM en zal er mogelijk meer dan 40.5GB gereserveerd worden. Dit maakt het tevens mogelijk dat de hoeveelheid games die je op de XSS in QR kan hebben staan lager is omdat games op de XSS geen 13.5GB RAM kunnen gebruiken maar naar verwachting 7.5GB/8GB tot hun beschikking hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 08-10-2020 10:50 . Reden: XB1X 8GB -> 9GB ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
ArthurMorgan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

laten we eerlijk zijn, de One en de PS4 waren gewoon al outdated op het moment van uitkomen.
Ook dat + de jaguar CPU's stonden nou niet echt al te goed bekend.
Rck010 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Het is iets van de laatste jaren dat een "groot" formaat SSD enigszins betaalbaar is.
Als ze in de vorige generatie een SSD hadden willen plaatsen, was je 800,- voor een console kwijt geweest.
800 denk ik niet. Een crucial m4 256GB van die tijd was 153 euro maar dat is een consumenten prijs. Bulk inkoop zou daar echt wel wat van af zijn gegaan.

Als Microsoft die kinect er niet bij had moeten doen kwamen ze ook op €400 uit vermoed ik zo. Later toen de kinect optioneel werd was een xbox + game - kinect al €400. Als ik eerlijk mag zijn had ik liever een SSD gehad dan een Kinect camera en daar had ik direct al 500 voor over gehad tov €400 ps4 zonder SSD.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 20:44
Rck010 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Maar het hele internet staat vol met "kijk eens hoe snel deze games laden".
Nja, dat is inherent aan een SSD, zo bijzonder is dat niet :D
Ja wie echt in de pc hardware zit weet dat, maar de gemiddelde console gamer, zelfs de vrij fanatieke die het internet afstruint, waarschijnlijk niet.

Bovendien, zelfs ik met toch aardig wat ervaring en kennis in pc hardware wist niet hoe groot het effect ongeoptimaliseerd al zou zijn. Dat voornamelijk omdat toen SSD's relatief nieuw waren de meeste tests lieten zien dat er juist niet veel impact was bij games. Met de jaren is dat beter geworden omdat de hardware beter werd en games er al beter gebruik van gingen maken, maar ondertussen had ik zelf al een SSD simpelweg omdat het fijn is voor Windows, ik geen zin had in werken met verschillende volumes en HDD's toch altijd een bron van geluid waren (dingen gingen bij mij bijna altijd staan resoneren met de kast, ondanks rubberen grommets). Dus ik was niet echt meer aan het vergelijken.

De consoles waren veel trager, maar een SSD aangesloten op een Xbox one gaf wel wat winst maar ook bij lange na niet zoveel als je nu ziet of wat op pc al mogelijk was. Het is dus ook nog eens juist niet alleen de SSD die verantwoordelijk is voor deze winst maar ook de cpu en de algehele architectuur.

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Ik kan het zo niet vinden, staat alleen "multiple", maar ik weet zeker dat die 5 van Microsoft afkomstig is.
Je uitleg klinkt logisch en zou ene en andere verklaren waarom outlets met verschillende nummers komen.
ArthurMorgan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

een paar dagen geleden was er hier een voorbeeld van een spel dat 3 opties had waar je uit kon kiezen:

4k@30 + RT
4k@60
1080@60 +RT

Ik hoop enorm hard dat dit de standaard gaat worden in de keuzes die je kunt maken.

(eventueel nog een 1080@120 voor degenen die dat heel graag willen)
Ja ik had het gezien, weet alleen niet meer welke game het was (zal er 4-5 pagina's terug te vinden zijn, maar te lui :P). Ik hoop het ook, zo is er voor iedereen wat wilst, geef mij maar een beetje reflectie, 60FPS + HDR.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2020 10:56 ]

• Kadardar
Caayn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Dit is natuurlijk wel wat deze gen consoles sterk heeft tegengehouden, wellicht nog meer dan die CPU.

Dat ze het upgraden en vooral aan het licht willen brengen vind ik niet eens zo heel raar. Maar ik had zelf een sata-600 SSD schijfje verwacht en niet gelijk een NVMe met GB/ps. Maar dat is alleen maar goed nieuws natuurlijk.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-11 13:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zat te denken, zou er theoretisch gezien een adapter mogelijk kunnen zijn om de Xbox Series S|X custom SSD slot om te vormen naar een M.2 port?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

BM

Moderator Spielerij
HollovVpo1nt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:05:
Ik zat te denken, zou er theoretisch gezien een adapter mogelijk kunnen zijn om de Xbox Series S|X custom SSD slot om te vormen naar een M.2 port?
Geef het 2 maanden en je vind ze bij ome Ali waarschijnlijk ;-)

Zonder gekheid, ik verwacht dat er een soort van 'signing chip' in zit die checked dat het een MS-approved uitbreiding is. Dat zou het wat lastiger maken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ik kan het zo niet vinden, staat alleen "multiple", maar ik weet zeker dat die 5 van Microsoft afkomstig is.
Je uitleg klinkt logisch en zou ene en andere verklaren waarom outlets met verschillende nummers komen.

[...]

Ja ik had het gezien, weet alleen niet meer welke game het was (zal er 4-5 pagina's terug te vinden zijn, maar te lui :P). Ik hoop het ook, zo is er voor iedereen wat wilst, geef mij maar een beetje reflectie, 60FPS + HDR.
DMC5. Alleen RT is er op de Series X niet op launch. Volgt later via een patch.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-10 17:02
Stefmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:59:
Ik heb na enig zoekwerk nog niets kunnen vinden wanneer verdere NDA's aflopen mbt reviews van de Serries x/s hebben jullie enig idee wanneer we (nog) meer in-depth reviews kunnen verwachten?

Ben toch wel erg benieuwd naar meer vergelijkingen tussen de serries x/s en de one (x/s) (en zeker ook tov [mbr]playstation[/]) op het gebied van snelheid, hitte/stroom en fan noise etc.
Ik ben ook erg benieuwd naar die vergelijkingen. Vooral als ik zo’n video kijk die ergens boven mij gepost werd..hoorde een vrij luide fan op de achtergrond volgens mij. Niet meteen een ramp, maar kijk wel uit naar de eerste series X en PS5 vergelijkingen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Wom

Alwayshappyz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar die vergelijkingen. Vooral als ik zo’n video kijk die ergens boven mij gepost werd..hoorde een vrij luide fan op de achtergrond volgens mij. Niet meteen een ramp, maar kijk wel uit naar de eerste series X en PS5 vergelijkingen.
Denk eerder dat die fangeluiden niet direct van de XSX komen. Meerdere previews spreken er over dat hij stil is, vandaag weer een die dit benoemt: https://www.theguardian.c...w-xbox-series-x-microsoft

Overigens, hoeveel van die consoles hebben ze wel niet verstuurd?

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 08-10-2020 11:21 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Weinig mensen die reageren op dat filmpje, ik hoop echt niet dat dat geluid van de S X komt, vind het behoorlijk zorgelijk maar goed we zullen het waarschijnlijk niet eerder weten dan wanneer daadwerkelijk de echte reviews komen en er ook over gepraat mag worden.

@Wom Dat is idd beter nieuws

@uchiha tijntje Zulke berichten zie ik idd liever (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 08-10-2020 11:24 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Sipio schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Weinig mensen die reageren op dat filmpje, ik hoop echt niet dat dat geluid van de S X komt, vind het behoorlijk zorgelijk maar goed we zullen het waarschijnlijk niet eerder weten dan wanneer daadwerkelijk de echte reviews komen en er ook over gepraat mag worden.
Tja, en dan kom je ook weer dit soort artikelen tegen:

https://www.theguardian.c...w-xbox-series-x-microsoft

Noise
My goodness, it is quiet. It is so, so quiet. While idling, all you get from the console is the barely audible hum of the machine’s single cooling fan. It’s like a very new and expensive fridge. Even during busy, graphically demanding showdowns in Red Dead, Hitman and Assassin’s Creed Origins, it barely raises above a whisper, and of course with the SSD drive, we’re also spared the clunks and whirs of a hard drive. Again, none of these titles are challenging the CPU and graphics processor quite as much as Xbox Series X titles will, so we’ll see if this impressive near silence can be maintained.

Grrr... @Wom is weer sneller...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Zorgelijk...? _O- _O-

Heel Youtube, vlogs, blogs en gamer related artikelen spreken over hoe stil de Series X is en nu verwachten we dat iedereen op één of andere vaag Twitter berichtje reacties moet geven over het geluid dat het ding zou moeten produceren..?

Heb je de andere geluiden gehoord die in het filmpje voorkomen..? De klik van een toetsenbord en/of controller hoor je nog harder dan dat gezoem.. The horror! (en dan weten we niet eens waar dat gezoem vandaan komt).

• D-Ed
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Denk eerder dat die fangeluiden niet direct van de XSX komen. Meerdere previews spreken er over dat hij stil is, vandaag weer een die dit benoemt: https://www.theguardian.c...w-xbox-series-x-microsoft

Overigens, hoeveel van die consoles hebben ze wel niet verstuurd?
Vraag ik me ook wel af idd... Je ziet ze nu ook op veel vagere/minder bekende plekken opduiken..

Misschien hebben ze ook embargo's in verschillende fases. Dus dat straks eerst de belangrijkste media outlets en 'influencers' ( :r ) de next gen titels mogen testen en een week later de rest van de mensen met minder dan een miljoen volgers of zo ;)

De eerste lichting is alweer een kleine week niet aan het woord geweest namelijk dus hopelijk vandaag of morgen weer nieuws :9

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
[...]

Vind deze opmerking lichtelijk belachelijk. Misschien is het een PC. Misschien een airco. Misschien, misschien, misschien. En zelfs als dat de Xbox is... je hoort z'n controller vele malen harder. Heb nog nooit zitten gamen en mij gestoord aan de enorme herrie van mijn controller.

Tot nu toe heb ik alleen maar positieve geluiden gehoord over het geluid van de console. "Whisper quiet" hoor je regelmatig. Laten we daar dan ook maar vanuit gaan.

• Alwayshappyz
Nynto schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Vind deze opmerking lichtelijk belachelijk. Misschien is het een PC. Misschien een airco. Misschien, misschien, misschien. En zelfs als dat de Xbox is... je hoort z'n controller vele malen harder. Heb nog nooit zitten gamen en mij gestoord aan de enorme herrie van mijn controller.

Tot nu toe heb ik alleen maar positieve geluiden gehoord over het geluid van de console. "Whisper quiet" hoor je regelmatig. Laten we daar dan ook maar vanuit gaan.
Niet meer dan logisch dat er dat soort vragen komen bij zo’n filmpje, niks belachelijks aan. Al ben ik het met je eens dat de andere ervaringen allemaal benoemen hoe stil hij wel niet is, dus het zal allemaal wel mee vallen.

Vind controller geluiden toch wel anders dan geluid uit een console though. Dat geluid (uit de console) is veel consistenter. Stoor me meer aan zo’n brommend geluid dan aan geluiden die je zelf veroorzaakt met je controller.

• Nynto
Alwayshappyz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Niet meer dan logisch dat er dat soort vragen komen bij zo’n filmpje, niks belachelijks aan. Al ben ik het met je eens dat de andere ervaringen allemaal benoemen hoe stil hij wel niet is, dus het zal allemaal wel mee vallen.

Vind controller geluiden toch wel anders dan geluid uit een console though. Dat geluid (uit de console) is veel consistenter. Stoor me meer aan zo’n brommend geluid dan aan geluiden die je zelf veroorzaakt met je controller.
Snap ik, maar we weten niet eens of dat een Xbox is :9

• Alwayshappyz
Nynto schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

I know. Maar dan is de vraag of het Xbox gerelateerd is nog wel logisch, dat bedoel ik :P juist omdat het idd ook de airco oid kan zijn.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Nynto schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Toch vond ik de Xbox One controller wel behoorlijk luid bij maximale uitslag van de sticks.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• D-Ed
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel redelijk belachelijk juist omdat er op zoveel plekken alleen maar positieve 'geluiden te horen zijn' ( ;) ) over hoe stil de console is.. Om er dan één of ander vaag filmpje uit te trekken en je daar zorgen over te maken is.. euh... redelijk belachelijk en zoeken naar problemen die er niet zijn.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-10 17:09
D-Ed schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel redelijk belachelijk juist omdat er op zoveel plekken alleen maar positieve 'geluiden te horen zijn' ( ;) ) over hoe stil de console is.. Om er dan één of ander vaag filmpje uit te trekken en je daar zorgen over te maken is.. euh... redelijk belachelijk en zoeken naar problemen die er niet zijn.
Ik denk dat de reviewer er koffiebonen en water bovenin gegooid heeft. Kwam wel gloeiend hete koffie onder uit stromen.

• Nynto
Rossi46 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Toch vond ik de Xbox One controller wel behoorlijk luid bij maximale uitslag van de sticks.
Ik heb elastiekjes van de postbode gekregen en om m'n sticks gedaan. Kan nu niet op volle snelheid rennen in games, maar m'n controller is nu super stil.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Ik denk dat Microsoft (en Sony) alle nodige maatregelen heeft getroffen om de koeling en vooral de geluidsproductie van deze koeling onder controle te houden. Meerdere reviewers hebben aangegeven dat de Series X fluisterstil is. Geen reden om op basis van een filmpje van slechte kwaliteit de uitspraken van deze reviews in twijfel te trekken.

Ik maak net een video in mijn werkkamer, geen enkel elektronisch apparaat in de buurt, buiten de telefoon waarmee ik opneem. En toch hoor ik ruis op de opname, terwijl ik mijn eigen ademhaling niet eens kan horen. Of er staat stiekem een next gen console te draaien die ik nog niet heb ontdekt...

This is absolutely ridiculous

• Wom

Wom

Dus niemand hier die zijn discman altijd op standje 'snel-doof' had staan en daar in de weekenden nog een flinke dosis discotheken aan toevoegde? De ruis die ik hoor is vooral door mijzelf veroorzaakt vrees ik :+

• D-Ed
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:24:
Dus niemand hier die zijn discman altijd op standje 'snel-doof' had staan en daar in de weekenden nog een flinke dosis discotheken aan toevoegde? De ruis die ik hoor is vooral door mijzelf veroorzaakt vrees ik :+
Discman? Modern hoor! Ik had mijn (Sony) Walkman met van die oranje kussentjes op m’n koptelefoon (zo noemde we die toen gewoon). Als ik op school aankwam kon ik mijn bandje weer terugspoelen met een potlood (batterij spaarmodus) om weer bij de beste nummers te komen op de terugweg :9

• Finraziel
Tweakers heeft er ondertussen ook een trouwens, voor wie de podcast niet volgt :+

• Caayn
  • Niet online
Het zou ook wel vreemd zijn als de koeling moeite heeft om de warmte productie bij te benen wanneer de console in BC mode draait. Mocht dat het geval zijn dan heeft de XSX meer problemen dan enkel wat lawaai.

Wat wel prima mogelijk is, en wat je steeds vaker ziet bij andere fabrikanten, is dat MS er voor gekozen heeft om de CPU/GPU warmer te laten draaien dan wat wij gewend zijn. Waardoor de console en lucht warmer aan kan voelen dan je in eerste instantie zou verwachten. Moderne hardware draait prima op hogere temperaturen en gezien de clocks locked zijn heeft de temperatuur/power draw geen invloed op de clock en performance.

[ Voor 51% gewijzigd door Caayn op 08-10-2020 12:45 ]

• Alwayshappyz
D-Ed schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Zorgen maken is ook wat overdreven natuurlijk. Ik zeg zelf ook dat het echt wel los zal lopen (vanwege al die andere lovende reacties en mijn vertrouwen in MS), maar dat haalt niet weg dat het best een logische vraag is als je puur uitgaat van dat filmpje (wat volgens mij het eerste filmpje is waar omgevingsgeluiden uberhaupt te horen zijn volgens mij?). Dat dat word afgedaan als belachelijk vind ik dan weer jammer om heel eerlijk te zijn. Maar dat zal wel aan mij liggen ;) Vind dat zulke dingen gewoon gevraagd/opgemerkt moeten kunnen worden, zonder het risico te lopen dat je vraag als belachelijk word neergezet.

Maar zoals gezegd; ben het er mee eens dat het waarschijnlijk gewoon een ander apparaat is.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zorgelijk was wellicht een foute woordkeuze maar het viel me gewoon op, ik hoop uiteraard ook dat hij stil is, andere berichten beloven iig veel goeds 👍

• Finraziel
Mijn TB Stealth 700 gen 2 is zojuist binnengekomen dus misschien gelijk maar even een mini unboxing aangezien hij hier een paar keer besproken is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HwD0I2T5RzIrynuYK7yB-LD0jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60hfKB49OZMGpiMbwI1epji7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XU5peowhE2CMvXUgZeoW6wCxFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yf2sLb7qa5OYckxwubwT2tiV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urUXcWgNC5grXDPENWP7hY2dRpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rfk2fdIhPKjXAPd19ttWJ6OD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zOWrajQsij3iImVqZtma-c2ZSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGU0DhzSmm0efl55fA6cTeoU.jpg?f=fotoalbum_large

Nette doos met buiten de headset zelf niet echt veel er in. In de 'literatuur' zit als eerste gelijk een briefje om het ding niet terug naar de winkel te brengen maar contact op te nemen met support bij problemen... Eh, wat een vertrouwen in je product? :+

Op mijn hoofd gezet en mijn eerste gedachte is wel oei wat klemt die hard. Echter bleek ik de hoofdband juist al te groot gezet te hebben. Toen ik hem wat krapper instelde waardoor het ding ook gewoon op mijn hoofd rustte was het klemmen al minder en een minuut later voelde ik hem nauwelijks nog. Top :)

Verbonden met mijn pc om te kijken of er gelijk firmware updates zijn maar nog niet. Software voor Android gedownload en die werkt gewoon bij mij. Verbonden met Xbox, ook geen probleem. Even getest met sky force reloaded want toevallig mijn laatst gespeelde game en makkelijk om even heel snel mee te testen... Geluid is top in game wat mij betreft :) wel heb ik niet heel veel ervaring met gaming headsets.

Xbox uit, headset gaat ook uit met een geluidje, maar vervolgens alleen nog een rode led en reageert nergens meer op... Toch die support nodig. Daar staat het probleem wel gelijk bij de bekende issues en advies is om een hard reset uit te voeren door twee knoppen 20 seconden ingedrukt te houden en dan opnieuw te pairen.

Na 5-10 seconden was het rode ledje echter uit dus losgelaten en kon hem toen weer aanzetten zonder problemen (en zonder te hoeven pairen). Probleem kwam nu ook nog niet terug...

Even muziek geluisterd over Bluetooth, maar dan merk je dat het een gaming headset is, de bass is standaard zeer aanwezig. Met een custom eq setting dit wel iets bij kunnen stellen maar het is duidelijk niet primair een muziek headset. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik de twee keer zo dure Sony wh1000xm3 gewend ben, dus niet echt een eerlijke vergelijking. Ook even getest door muziek te spelen tijdens het gamen en dat werkt prima. Dat was ook primair wat ik van de Bluetooth wou want dat lijkt me bij sommige games best fijn.

Voorzichtige eerste conclusie... Hij zit lekker, game geluid klinkt goed, muziek is ok. Wel hou ik de doos en handleiding en zo nog even mooi aan de kant om te zien of ik hem niet dagelijks moet gaan resetten... Of dat ze anders heel snel met een firmware update komen. Anders gaat hij binnen 2 weken terug naar bol...

Een dezer dagen ook eindelijk hellblade maar eens spelen, die was ik uit aan het stellen omdat hij beter zou moeten zijn met headset :)

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:05:
Dat heeft geen zin, en er gaan sowieso meer third party opties komen. De deal met Seagate was nu voornamelijk om direct SSDs in de handen van consumenten te krijgen. Daarom kan je deze al pre-orderen en wachten ze bijv. voor de PS5 nog op aankondigingen van geschikte SSDs.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@Finraziel Nice !!! Als je de Dolby App hebt, moet je wel die Super human hearing dingen uit zetten. Ben benieuwd hoe die klinkt in vergelijking met de 700 Gen 1. Die vind ik namelijk dof klinken.

XBL: MRE Inc

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 20:00
Finraziel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:51:
Mijn TB Stealth 700 gen 2 is zojuist binnengekomen dus misschien gelijk maar even een mini unboxing aangezien hij hier een paar keer besproken is...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nette doos met buiten de headset zelf niet echt veel er in. In de 'literatuur' zit als eerste gelijk een briefje om het ding niet terug naar de winkel te brengen maar contact op te nemen met support bij problemen... Eh, wat een vertrouwen in je product? :+

Op mijn hoofd gezet en mijn eerste gedachte is wel oei wat klemt die hard. Echter bleek ik de hoofdband juist al te groot gezet te hebben. Toen ik hem wat krapper instelde waardoor het ding ook gewoon op mijn hoofd rustte was het klemmen al minder en een minuut later voelde ik hem nauwelijks nog. Top :)

Verbonden met mijn pc om te kijken of er gelijk firmware updates zijn maar nog niet. Software voor Android gedownload en die werkt gewoon bij mij. Verbonden met Xbox, ook geen probleem. Even getest met sky force reloaded want toevallig mijn laatst gespeelde game en makkelijk om even heel snel mee te testen... Geluid is top in game wat mij betreft :) wel heb ik niet heel veel ervaring met gaming headsets.

Xbox uit, headset gaat ook uit met een geluidje, maar vervolgens alleen nog een rode led en reageert nergens meer op... Toch die support nodig. Daar staat het probleem wel gelijk bij de bekende issues en advies is om een hard reset uit te voeren door twee knoppen 20 seconden ingedrukt te houden en dan opnieuw te pairen.

Na 5-10 seconden was het rode ledje echter uit dus losgelaten en kon hem toen weer aanzetten zonder problemen (en zonder te hoeven pairen). Probleem kwam nu ook nog niet terug...

Even muziek geluisterd over Bluetooth, maar dan merk je dat het een gaming headset is, de bass is standaard zeer aanwezig. Met een custom eq setting dit wel iets bij kunnen stellen maar het is duidelijk niet primair een muziek headset. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik de twee keer zo dure Sony wh1000xm3 gewend ben, dus niet echt een eerlijke vergelijking. Ook even getest door muziek te spelen tijdens het gamen en dat werkt prima. Dat was ook primair wat ik van de Bluetooth wou want dat lijkt me bij sommige games best fijn.

Voorzichtige eerste conclusie... Hij zit lekker, game geluid klinkt goed, muziek is ok. Wel hou ik de doos en handleiding en zo nog even mooi aan de kant om te zien of ik hem niet dagelijks moet gaan resetten... Of dat ze anders heel snel met een firmware update komen. Anders gaat hij binnen 2 weken terug naar bol...

Een dezer dagen ook eindelijk hellblade maar eens spelen, die was ik uit aan het stellen omdat hij beter zou moeten zijn met headset :)
Hier is ook net binnen, voor zover heel tevreden, vanavond eens echt testen.
Ik heb hem nog niet hoeven te resetten, so far so good.
Wel grappig dat ik dezelfde game als eerste test heb gebruikt. :D

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Xgar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Hier is ook net binnen, voor zover heel tevreden, vanavond eens echt testen.
Ik heb hem nog niet hoeven te resetten, so far so good.
Wel grappig dat ik dezelfde game als eerste test heb gebruikt. :D
Ben heel benieuwd naar het geluidsniveau van deze headset,en of je Op de Xbox gebruik kan maken van de Chatmix.
Dit is helaas niet het geval met mn huidige Steelseries waardoor ik opzoek ben naar een andere headset.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 20:00
xandoortje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Ben heel benieuwd naar het geluidsniveau van deze headset,en of je Op de Xbox gebruik kan maken van de Chatmix.
Dit is helaas niet het geval met mn huidige Steelseries waardoor ik opzoek ben naar een andere headset.
volgens mij was de chatmix greyed out, ik heb nu het 2e wieltje op de headset "chat volume" als functie gegeven via de tb app.

Bedoel je deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60BvuU-b9afaXHTVfgLiLWxhzW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5wuIKjtpk65Y4ERapjDzrriH.jpg?f=user_large

Of deze? (hier kan ik dus niets wijzigen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0t1X6YhzfykyHApKWfN_8BJC47I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ltk4nTJL2GAw9LogKKpbWpTE.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Xgar op 08-10-2020 13:14 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 16:27
Rck010 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:57:
Leuk om te zien dat dit nu geïmplementeerd is op de XSX/PS5, maar het wordt nu gebracht alsof het een of andere splinternieuwe technologie is. Ik sla hier niet stijl van achterover :)
Dit was exact mijn reactie bij het zien van de verschillende (p)reviews inzake BC performance boost: DF, Yongyea... Hoe kunnen die nu zo verbaasd zijn van de geobserveerde boosts. Het is hardware die 3 jaar recenter is, en dan ook nog met een retesnelle SSD ipv een HDD. Het zou pas triestig zijn als load times niet minstens 3x zo kort zijn.

• MRE-Inc

MRE-Inc

xandoortje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

De chatmixer via het zogenaamde slide in menu, komt volgens mij alleen naar voren als je je headset op de controller aansluit met draad op de 3,5mm poort.

Met mijn TB700 is die ook uitgegrijsd, maar als ik de Sony Gold aansluit (werkt dus niet draadloos op de XBox) via de kabel op mn controller, dan krijg ik die sliders wel in het menu te zien.

Op draadloze headsets bedien je de chat/game geluid via knopjes op je headset zelf namelijk. Ik heb 2 draai knoppen op mn headset. Één om te switchen tussen chat en game geluid en de andere is het normale volume van de headset.

EDIT: Net getest met Sony Gold en TB700 Gen 1

Zodra ik beide headsets aansluit met een 3.5mm kabel op mijn controller, verschijnen de sliders zoals in de afbeelding van @Xgar . Trek ik de 3.5mm kabel uit m'n controller, dan zijn de sliders dus uitgegrijsd.

[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 08-10-2020 13:30 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:03

Nogne

>.<

@Finraziel zo die ziet er goed uit! Geniet er van.

kort vraagje, is dat nou een micro-usb om je headset op te laden of gebruikt die USB-C? Ben zelf ook in de markt voor een nieuwe headset, maar wil er wel 1 met USB-C want wil alles hier in huis over hebben op USB-C zodat ik niet voor elk apparaat een andere kabel nodig heb.

PS/XBL: Nogne

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Xgar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

volgens mij was de chatmix greyed out, ik heb nu het 2e wieltje op de headset "chat volume" als functie gegeven via de tb app.

Bedoel je deze:

[Afbeelding]

Of deze? (hier kan ik dus niets wijzigen)

[Afbeelding]
Ik zie sowieso al een groot verschil met de SS
De Game volume bij de SS staat letterlijk in het midden waardoor ie mij te zacht is en bij TB dus volledig open.

Dankjewel voor het maken van de foto's.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik vraag me af wat die Xbox licentie doet. Hij werkt dus goed met je Windows pc, Android toestel en je Xbox. Je zou zeggen dat hij ook op een PS zou werken. En vice versa, die headsets die PS licensed zijn op een Xbox gebruiken? Zou wel handig zijn voor mensen die beide (of meer) consoles hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Finraziel
Nogne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:25:
@Finraziel zo die ziet er goed uit! Geniet er van.

kort vraagje, is dat nou een micro-usb om je headset op te laden of gebruikt die USB-C? Ben zelf ook in de markt voor een nieuwe headset, maar wil er wel 1 met USB-C want wil alles hier in huis over hebben op USB-C zodat ik niet voor elk apparaat een andere kabel nodig heb.
Dat is USB-C :)

• Finraziel
Fireshade schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me af wat die Xbox licentie doet. Hij werkt dus goed met je Windows pc, Android toestel en je Xbox. Je zou zeggen dat hij ook op een PS zou werken. En vice versa, die headsets die PS licensed zijn op een Xbox gebruiken? Zou wel handig zijn voor mensen die beide (of meer) consoles hebben.
Deze headset verbindt via het Xbox draadloze protocol. Precies hetzelfde als een controller dus.
Hij gaat dan ook niet op een PlayStation werken, tenzij die misschien met elke standaard Bluetooth headset werkt... Maar dan krijg je waarschijnlijk wel een delay en wellicht slechte kwaliteit geluid als er ook stem geluid terug gestuurd moet worden (dan wordt vaker naar een crap bitrate geschakeld).

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 15:17

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

[...]

Volgens mij communiceert hij met de Xbox via een apart opgezette netwerk. Dit is al anders dan met de PlayStation.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wauw wat een mooi ding!
Hij is volgens mij iets groter dan zijn voorganger ofniet?
Ik speel zelf nu al 2 jaar met de Turtle Beach Stealth 600

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Heeft er iemand voor mij een linkje waar headsets voor Xbox worden uitgelegd? Ik heb weinig interesse in een gaming headset en wil eigenlijk gewoon met een losse mic werken.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 18:16
Heb hem gisteren via Mediamarkt ontvangen. Heb alleen nog een pc om mee te testen. Klinkt goed. Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat de optie noise gate doet in de audio hub. Is dat voor de mic?

Verder speel ik met superhuman hearing aan. Maakt alles wat vlakker, maar hoor daardoor wel beter voetstappen en richtingen. Zou mooi zijn als je er iets meer bas bij in kunt stellen, maar dat werkt hier niet.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:11:
Heeft er iemand voor mij een linkje waar headsets voor Xbox worden uitgelegd? Ik heb weinig interesse in een gaming headset en wil eigenlijk gewoon met een losse mic werken.
Geen idee of het wat is, maar ik kwam met een snelle zoekactie hier op uit.

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_5tWFFbMGN0D3V

of deze:

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_.rWFFbNBV1Q9S

Maar nogmaals, ik heb er totaal geen verstand maar als ik de bijbehorende afbeeldingen zie, dan zou het moeten werken met een losse headset en losse mic. Eventueel met geluid via je speaker setup/tv.

[ Voor 44% gewijzigd door MRE-Inc op 08-10-2020 14:24 ]

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 23:51
klopt alleen heb je dan sowieso geen wireless headset maar een " wired" headset aan je controller. Wil je echt wireless dan ben zit je vast aan een gamingheadset (die met ms protocol aankan)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:37
Ik zie dat je op Bol.com twee versies hebt van deze headset, een voor Xbox en een voor de PS welke pas later uitkomt. Klopt het dan dat beide versies niet op allebei op de consoles werken?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Stefmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:32:
klopt alleen heb je dan sowieso geen wireless headset maar een " wired" headset aan je controller. Wil je echt wireless dan ben zit je vast aan een gamingheadset (die met ms protocol aankan)
Of via een dongle zoals de Astro A20. Die is ook wireless via usb maar dan zonder Xbox Wireless protocol.

Verder heb je nog LucidSound LS50 met een usb dongle, maar die zijn in de EU niet of nauwelijks te verkrijgen en ook nog eens flink duurder (als in tegen de 300 euro om ze naar NL te halen inclusief verzenden en import tax) Neem daarbij de discussie van een aantal dagen geleden dat elke (99,9%) van de headsets gewoon 2 drivers hebben en het geluid dus vitueel 5.1/7.1 is en dan heb je al snel het idee dat je betaalt voor het stickertje 5.1/7.1. Al zal er natuurlijk ook wel wat verschil zitten in de gebruikte materialen wat een prijs verschil kan rechtvaardigen.

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjzqzCwXsAEE5XL?format=jpg&name=medium

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:50
Steven030 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:37:
Ik zie dat je op Bol.com twee versies hebt van deze headset, een voor Xbox en een voor de PS welke pas later uitkomt. Klopt het dan dat beide versies niet op allebei op de consoles werken?
yep klopt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Finraziel
kesj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Heb hem gisteren via Mediamarkt ontvangen. Heb alleen nog een pc om mee te testen. Klinkt goed. Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat de optie noise gate doet in de audio hub. Is dat voor de mic?

Verder speel ik met superhuman hearing aan. Maakt alles wat vlakker, maar hoor daardoor wel beter voetstappen en richtingen. Zou mooi zijn als je er iets meer bas bij in kunt stellen, maar dat werkt hier niet.
Heb het nog niet gebruikt of er over gelezen, maar noise gate klinkt voor mij als een functie waarmee geluid onder een bepaald volume automatisch gemute wordt... Dus dat je geen achtergrondgeluid hoort maar pas wat gaat versturen als je genoeg geluid maakt (wat dan als het goed is gebeurt als je gaat praten).
Maar heb al genoeg van de baas zijn tijd verkwist dus kan het nog niet uit gaan proberen :+
Ik speel overigens zo goed als geen multiplayer dus dat superhuman hearing kan me gestolen worden. Ik wil gewoon overdonderd worden en dat lijkt met de standaard settings prima te lukken :)

Max volume was voor mij trouwens wat te hard, maar niet pijnlijk hard. Ik weet dat sommige mensen wel een volume willen wat ik als pijnlijk zou ervaren, dus ben je iemand voor wie het niet hard genoeg kan dan weet ik niet of deze headset het gaat zijn voor je.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

[...]

De Xbox-headsets gebruiken Microsoft's eigen wireless protocol, net als de controllers. Microsoft gebruikt dit protocol i.p.v. Bluetooth omdat Bluetooth meer latency heeft tegenover de wireless techniek die ze zelf ontworpen hebben. Nu zou deze techniek met de XSX|S nog beter moeten werken en hebben we straks dus nog minder latency.

https://news.xbox.com/en-...16/xbox-series-x-latency/

Oh en als toevoeging, daarnaast hebben de Xbox-controllers en sommige headsets ook inderdaad Bluetooth voor gebruik op andere apparaten. Je krijgt echter alleen de low latency als je de Xbox-dongle gebruikt op de PC.

[ Voor 13% gewijzigd door CerandoX.nl op 08-10-2020 15:18 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Misschien een vreemde vraag maar iemand anders bang dat de bezorging van zijn preoder in het gedrang komt door de explosieve uitbraak van corona de afgelopen dagen? Ik zie het al voor me dat zelfs postpakketbezorging problemen gaat krijgen.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
De retail doos van de xbox series x op reddit.....
https://www.reddit.com/r/...xbox_series_x_retail_box/

• Kadardar
Kaasje123 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:59:
Misschien een vreemde vraag maar iemand anders bang dat de bezorging van zijn preoder in het gedrang komt door de explosieve uitbraak van corona de afgelopen dagen? Ik zie het al voor me dat zelfs postpakketbezorging problemen gaat krijgen.
Bij explosieve uitbraak van corona hebben we denk ik wel een ander probleem dan een Xbox binnenkrijgen :+

Maar even serieus:
Zover liggen er geen werkzaamheden stil binnen pakket diensten/post (volgens mij). Ze hebben het misschien wat drukker door ziektemeldingen van collega's. Daarbij zou bezorging (zolang er geen totale lockdown komt) gewoon mogelijk moeten zijn. De bezorgers raken alleen pakketjes aan en een paar deurbellen. Opzich zijn daar wel ontsmettingsmiddelen/voorzorgsmaterialen voor. Denk aan desinfectie middelen voor de handtekening terminals en handschoenen om deurbellen aan te raken.

Ik maak me zelf niet bijzonder veel zorgen. Ergste geval ontvangen sommigen de Xbox 1 of 2 dagen later.

[ Voor 43% gewijzigd door Kadardar op 08-10-2020 15:34 ]

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 18:16
Finraziel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Heb het nog niet gebruikt of er over gelezen, maar noise gate klinkt voor mij als een functie waarmee geluid onder een bepaald volume automatisch gemute wordt... Dus dat je geen achtergrondgeluid hoort maar pas wat gaat versturen als je genoeg geluid maakt (wat dan als het goed is gebeurt als je gaat praten).
Maar heb al genoeg van de baas zijn tijd verkwist dus kan het nog niet uit gaan proberen :+
Ik speel overigens zo goed als geen multiplayer dus dat superhuman hearing kan me gestolen worden. Ik wil gewoon overdonderd worden en dat lijkt met de standaard settings prima te lukken :)

Max volume was voor mij trouwens wat te hard, maar niet pijnlijk hard. Ik weet dat sommige mensen wel een volume willen wat ik als pijnlijk zou ervaren, dus ben je iemand voor wie het niet hard genoeg kan dan weet ik niet of deze headset het gaat zijn voor je.
Ik vind de profielen ook prima en het is ook goed te customizen. Mij blaast ie in ieder geval weg. Maar ik houd ook niet zo van oorverdovend geluid ;-)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-11 17:25
Over headsets, ik zag laatst dat Steelseries een set heeft gemaakt die voor zowel Xbox als PS gaat werken (dongle): https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x

Over BT headset support: dat is gewoon een nogo. Protocol heeft de bandbreedte niet en is crappy qua latency en microfoon kwaliteit.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:34
drakiesoft schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:56:
[...]

Haha ja, die grap hebben ze eerder ook gedaan.
https://www.siliconera.co...es-after-game-gear-micro/
“I think for the next one, we may go with a concept close to the Mega Drive Mini. If I have to say some names, it could be an SG-1000 Mini or a Dreamcast Mini…”
Zie nou wel. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 19:47
UltraSub schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:
Over headsets, ik zag laatst dat Steelseries een set heeft gemaakt die voor zowel Xbox als PS gaat werken (dongle): https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x

Over BT headset support: dat is gewoon een nogo. Protocol heeft de bandbreedte niet en is crappy qua latency en microfoon kwaliteit.
Mooie USB-C dongle, moet je heb opladen met micro-USB |:(

• MRE-Inc

MRE-Inc

Om nog even terug te komen op Quick Resume:
A #thought about #QuickResume on #XboxSeries: Amazing feature for households where you share a console with your family. If (A) playing a game and ( B ) wants to play something else, you can just switch. When ( B ) is done, (A) can just switch again and is back where (A) paused!
Benieuwd of dit ook cross profile werkt. In bovenstaande is namelijk niet duidelijk of A en B met hun eigen profiel spelen of dat ze allebei op 1 profiel spelen. In het laatste geval lijkt het me wel duidelijk dat het werkt zoals beschreven.

Wij hebben allemaal hier onze eigen XBox accounts. Die accounts staan allemaal op mijn XBox.

Ik wordt standaard al aangemeld. Wat gebeurt er als mijn zoon zich aanmeldt, COD Warzone gaat spelen. Na het gamen de game niet geforceerd afsluit, maar gewoon naar het Dashboard gaat en daarna zich afmeldt. Ik ben nog aangemeld, dus ik ga dan bv Far Cry 5 spelen. Na een half uur ga ik naar het dashboard en gaat mijn zoon zich weer aanmelden en start vervolgens weer COD Warzone. Wordt dan automatisch de COD Warzone Quick Resume weer opgestart ?

Wanneer gaat een game in Quick Resume. Is dat wanneer je naar het dashboard gaat of pas wanneer je echt een andere game start ?

Heb zelf eigenlijk geen idee.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat moeten we af wachten, maar ik denk dat het meest logische is om te verwachten dat je allemaal dezelfde ruimte gebruikt. Dus dat iemand anders jouw qr kan overschrijven en andersom. Anders krijg je wel erg veel gereserveerde ruimte.

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Zoals ik het begrepen heb is het echt een state die opgeslagen wordt, ik heb ergens de vergelijking gehoort van een snapshot/checkpoint ala Hyper-V

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

MRE-Inc schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:36:
Om nog even terug te komen op Quick Resume:

[...]

Benieuwd of dit ook cross profile werkt. In bovenstaande is namelijk niet duidelijk of A en B met hun eigen profiel spelen of dat ze allebei op 1 profiel spelen. In het laatste geval lijkt het me wel duidelijk dat het werkt zoals beschreven.

Wij hebben allemaal hier onze eigen XBox accounts. Die accounts staan allemaal op mijn XBox.

Ik wordt standaard al aangemeld. Wat gebeurt er als mijn zoon zich aanmeldt, COD Warzone gaat spelen. Na het gamen de game niet geforceerd afsluit, maar gewoon naar het Dashboard gaat en daarna zich afmeldt. Ik ben nog aangemeld, dus ik ga dan bv Far Cry 5 spelen. Na een half uur ga ik naar het dashboard en gaat mijn zoon zich weer aanmelden en start vervolgens weer COD Warzone. Wordt dan automatisch de COD Warzone Quick Resume weer opgestart ?

Wanneer gaat een game in Quick Resume. Is dat wanneer je naar het dashboard gaat of pas wanneer je echt een andere game start ?

Heb zelf eigenlijk geen idee.
Zo zou quick resume moeten werken:
https://www.ign.com/video...-x-quick-resume-tech-demo
Maar er is idd nog nergens iets getoond met multiple account switching.
In games als Forza Motorsport kan je in-game wel van account switchen, dus daar zou quick resume IMHO gewoon moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 08-10-2020 15:45 ]

Verwijderd

Mortal Kombat 11 Ultimate / Series X
https://www.gematsu.com/2...a-alongside-kombat-pack-2

Auto-HDR voorbeelden (Frans):

Het ziet er best kickass uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mZ_SbIhtGnqRmFUECnLw_gjHgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOVt2eVn0uMeZe3IezXcb7LM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2020 15:55 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Fireshade schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Zo zou quick resume moeten werken:
https://www.ign.com/video...-x-quick-resume-tech-demo
Maar er is idd nog nergens iets getoond met multiple account switching.
In games als Forza Motorsport kan je in-game wel van account switchen, dus daar zou quick resume IMHO gewoon moeten werken.
Hoe QR werkt, is wel duidelijk :) . In het filmpje blijven ze echter bij één account. Waar het mij dus om gaat, blijft een save state van een game behouden als er geswitched wordt van profiel.
ArthurMorgan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:40:
Dat moeten we af wachten, maar ik denk dat het meest logische is om te verwachten dat je allemaal dezelfde ruimte gebruikt. Dus dat iemand anders jouw qr kan overschrijven en andersom. Anders krijg je wel erg veel gereserveerde ruimte.
Dat klinkt heel aannemelijk. Als je 8 profielen hebt en standaard wordt er 50GB per account gereserveerd voor QR, dan gaat het hard qua schijfruimte.

• Wom

Wom

Kaasje123 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:59:
Bij de eerste lockdown schrapte PostNL per week één dag aan postophaling. Dus als je elke dag van de week pakketten verstuurt, was er één dag dat ze aangekondigd niet kwamen.

Dus in een soorgelijke situatie verlies je misschien een dag, maar niet dramatisch.

Veel van de vertraging zat juist aan de winkelkant, omdat men zoveel bestellingen kreeg, dat het niet te verwerken was. Weken aan een stuk erger dan de kerstperiode. Dat probleem heb je met een preorder toch minder, omdat je weet wat er verstuurd moet worden op voorhand.

• Caayn
  • Niet online
Ik verwacht niet dat QR meerdere states van dezelfde game zal ondersteunen (ie: state A voor user X en state B voor user Y). Technisch is het prima mogelijk maar gezien games zelf nog wel eens wat doen met het userprofiel, denk aan splitscreen, verwacht ik dat MS ervoor gekozen heeft om het niet te ondersteunen.

Dus 1 state per game en meerdere states overal ongeacht de user totdat er geen ruimte meer beschikbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 08-10-2020 16:05 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc

MRE-Inc

Caayn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:56:
Ik verwacht niet dat QR meerdere states van dezelfde game zal ondersteunen (ie: state A Z voor user X en state B voor user Y). Technisch is het prima mogelijk maar gezien games zelf nog wel eens wat doen met het userprofiel verwacht ik dat MS ervoor gekozen heeft om het niet te ondersteunen.
Ha, dat is ook nog een optie. Meerdere states van dezelfde game. Ik had het in mijn voorbeeld over 2 verschillende games.

Ga het tzt wel eens testen. COD opstarten en dan in de single player campain een level spelen. Dan een andere game starten. Dan switchen naar het profiel van mijn zoon en daar COD single player starten en kijken waar die dan doorgaat.

1. Gaat door waar ik was gebleven;
2. Game ziet een profiel change en komt met een profiel prompt en begint opnieuw;
3. Game ziet een profiel change en komt met een profiel prompt en gaat verder waar ik was.

Overigens weet je nu alweer dat er kritiek op QR gaat komen omdat er dan lui zijn die 10 games gaan starten en dan dat game 10 de save state van game 1 overschrijft en dan gaat zeuren dat het QR niet echt QR is. Tenzij Microsoft daar weer wat op gevonden heeft.

Verwijderd

Stefmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:32:
Wireless maakt mij niet uit, zolang ik maar geen gamingheadset hoef te gebruiken. Kan ik een Modmic gebruiken met een Xbox?

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is HDR echt een big deal? We hebben nu een Samsung UE48JU6650 4K led tv uit 2015 die HDR wel doorgeeft (staat een vinkje bij HDR10 bij de One X) maar klaarblijkelijk niet kan weergeven.

Buiten dat de tv eigenlijk net een maatje te klein is doet hij het verder nog prima maar als HDR nou echt heel veel toevoegt dan moet ik toch eens in overleg met moeders de vrouw.

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
alarma2nd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:09:
Is HDR echt een big deal? We hebben nu een Samsung UE48JU6650 4K led tv uit 2015 die HDR wel doorgeeft (staat een vinkje bij HDR10 bij de One X) maar klaarblijkelijk niet kan weergeven.

Buiten dat de tv eigenlijk net een maatje te klein is doet hij het verder nog prima maar als HDR nou echt heel veel toevoegt dan moet ik toch eens in overleg met moeders de vrouw.
HDR/DV is wat mij betreft wel een big deal ja, veel groter dan het 4k vs 8k verhaal.
Of je er perse een nieuwe TV voor moet kopen, dat bepaal ik niet. Maar Ik zou niet meer zonder HDR willen op m'n OLED.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:38
HDR op zichzelf is niet zo boeiend maar in combinatie met een scherm die wel hoog contrast kan weergeven zoals een OLED scherm is het wel heel mooi.

Je zal dat alleen zelf in een fatsoenlijke winkel moeten bekijken of bij iemand thuis.

Hier is de visite in ieder geval vaak erg onder de indruk van mijn 2018 oled en dat komt echt alleen door de combo oled+hdr en niet de resolutie (4k is niet meer speciaal).

• Finraziel
Dat is inderdaad wel een belangrijke om daarbij in aanmerking te houden... HDR schijnt heel cool te zijn... Op de juiste tv. Ik heb zelf een lcd tv waar HDR werkt door de complete backlight feller te maken en dan is het niet echt zo indrukwekkend.
Ik denk dat als je je tv wil upgraden voor HDR dat je dan eigenlijk ook direct voor een oled moet gaan.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Caelorum schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:17:
HDR op zichzelf is niet zo boeiend maar in combinatie met een scherm die wel hoog contrast kan weergeven zoals een OLED scherm is het wel heel mooi.

Je zal dat alleen zelf in een fatsoenlijke winkel moeten bekijken of bij iemand thuis.

Hier is de visite in ieder geval vaak erg onder de indruk van mijn 2018 oled en dat komt echt alleen door de combo oled+hdr en niet de resolutie (4k is niet meer speciaal).
Ik heb zelf nog nooit HDR gezien en het lastige is dus dat ik ook niet kan ervaren wat dan het verschil is tenzij je naar een winkel gaat want hdr op een niet hdr-scherm tonen om aan te tonen wat het verschil is kan niet. :+

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

UltraSub schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:

Ook een interessante optie, vooral door de compatibiliteit. Twijfelde tussen de TB Stealth 700X en Astro A50, maar nu komt deze daar dus bij. :P

Deze heeft dus helemaal geen bluetooth. Wel grappig die verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door CerandoX.nl op 08-10-2020 16:36 ]

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 14:32
Foutje 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door bambam1979 op 08-10-2020 16:27 ]

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Hulleman
  • Laatst online: 28-10 22:23
Kort antwoord: ja

Langer antwoord
Ja. Wat mij betreft is HDR > 4K en ik durf wel te stellen HDR > 8K.

Ik heb zelf een 55" OLED en game vaak op 1 - 1,5m afstand. Dan zie je goed verschil tussen 1080p en 4k (ook geupscaled), maar het is geen verschil tussen dag en nacht. TV kijken doe ik op veel grotere afstand en dan heb je echt geen reet aan 4K op een 55" scherm. Daar moet ik wel een 85" scherm voor hebben denk ik en dan nog geef ik niet zoveel om die hele hoge resoluties. Het heeft gewoon niet zo'n impact op het beeld als HDR dat wel heeft. HDR daarentegen heeft altijd impact op het beeld (behalve bij die brakke implementaties zoals RDR2), van dichtbij als veraf en maakt het plaatje zóveel mooier.

4K is de hype, maar HDR is pas de echte shit. Wat jammer is, is dat alleen de echt high-end tv's HDR weer kunnen geven zoals bedoelt. De massa zal nooit naar een echt mooi HDR plaatje kijken, maar voor een appel en een ei heb je al wel een 4K tv.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 08-10-2020 16:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bedankt voor de input! Misschien zo nog even langs de winkel voor een bloemetje... >:)

• Miesjh

Miesjh

Oud filmpje: 28 maart 2020

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
alarma2nd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:33:
Bedankt voor de input! Misschien zo nog even langs de winkel voor een bloemetje... >:)
Je kan beter naar de winkel voor een TV, bloemetje speelt geen HDR af.

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Bloemetje ziet er wel beter uit op een OLED

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Wireless maakt mij niet uit, zolang ik maar geen gamingheadset hoef te gebruiken. Kan ik een Modmic gebruiken met een Xbox?
Lijkt mij geen probleem. Je gaat dan wel een 3.5mm splitter naar headset en mic nodig hebben. Dan kan je 3.5mm onderin de controller stekken en je 2 stekkers in die splitter.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-11 14:32
Miesjh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Oud filmpje: 28 maart 2020
Ja ik ging iets te snel, er stond op Twitter een tekst onber "6 months ago" en ik lees 6 minutes ago, dus ik dacht "NIEUWS" :+ |:( 8)7

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Lijkt mij geen probleem. Je gaat dan wel een 3.5mm splitter naar headset en mic nodig hebben. Dan kan je 3.5mm onderin de controller stekken en je 2 stekkers in die splitter.
Ik kan toch ook m'n geluid via de hoofdtelefoon uitgang op mijn receiver krijgen neem ik aan?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mavel 128 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:36:
Bloemetje ziet er wel beter uit op een OLED
Nu heb ik wel een beetje medelijden met jullie dat Flower geen multiplatform game is :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• MRE-Inc

MRE-Inc

Deze gast heeft ook nog wat tests gedaan met Quick Resume en laadtijden.

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 08-10-2020 17:17 ]

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Ik kan toch ook m'n geluid via de hoofdtelefoon uitgang op mijn receiver krijgen neem ik aan?
Durf ik niet te zeggen. Gebruik geen versterker maar lijkt mij mogelijk. Weet dat er een aantal zijn die hun versterker gebruiken voor het geluid.

Qua mic moet je dan wel even gaan kijken. Want die controller is een hybrid 3.5mm voor headsets. Een normale 3.5mm stekker voor alleen een mic heeft de ringen op dezelfde plaats als een 3.5mm speaker. Het kan dus wel zo zijn (maar dan zou je echt moeten gaan zoeken) dat je alsnog aan zo'n verloopje vast zit omdat je modmic met 3.5mm stekker niet uitkomt op de juiste plaats waar de mic hoort in de hybrid ingang van je controller.

Pagina: 1 ... 97 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden