Mijn TB Stealth 700 gen 2 is zojuist binnengekomen dus misschien gelijk maar even een mini unboxing aangezien hij hier een paar keer besproken is...
Nette doos met buiten de headset zelf niet echt veel er in. In de 'literatuur' zit als eerste gelijk een briefje om het ding niet terug naar de winkel te brengen maar contact op te nemen met support bij problemen... Eh, wat een vertrouwen in je product?
Op mijn hoofd gezet en mijn eerste gedachte is wel oei wat klemt die hard. Echter bleek ik de hoofdband juist al te groot gezet te hebben. Toen ik hem wat krapper instelde waardoor het ding ook gewoon op mijn hoofd rustte was het klemmen al minder en een minuut later voelde ik hem nauwelijks nog. Top
Verbonden met mijn pc om te kijken of er gelijk firmware updates zijn maar nog niet. Software voor Android gedownload en die werkt gewoon bij mij. Verbonden met Xbox, ook geen probleem. Even getest met sky force reloaded want toevallig mijn laatst gespeelde game en makkelijk om even heel snel mee te testen... Geluid is top in game wat mij betreft

wel heb ik niet heel veel ervaring met gaming headsets.
Xbox uit, headset gaat ook uit met een geluidje, maar vervolgens alleen nog een rode led en reageert nergens meer op... Toch die support nodig. Daar staat het probleem wel gelijk bij de bekende issues en advies is om een hard reset uit te voeren door twee knoppen 20 seconden ingedrukt te houden en dan opnieuw te pairen.
Na 5-10 seconden was het rode ledje echter uit dus losgelaten en kon hem toen weer aanzetten zonder problemen (en zonder te hoeven pairen). Probleem kwam nu ook nog niet terug...
Even muziek geluisterd over Bluetooth, maar dan merk je dat het een gaming headset is, de bass is standaard zeer aanwezig. Met een custom eq setting dit wel iets bij kunnen stellen maar het is duidelijk niet primair een muziek headset. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik de twee keer zo dure Sony wh1000xm3 gewend ben, dus niet echt een eerlijke vergelijking. Ook even getest door muziek te spelen tijdens het gamen en dat werkt prima. Dat was ook primair wat ik van de Bluetooth wou want dat lijkt me bij sommige games best fijn.
Voorzichtige eerste conclusie... Hij zit lekker, game geluid klinkt goed, muziek is ok. Wel hou ik de doos en handleiding en zo nog even mooi aan de kant om te zien of ik hem niet dagelijks moet gaan resetten... Of dat ze anders heel snel met een firmware update komen. Anders gaat hij binnen 2 weken terug naar bol...
Een dezer dagen ook eindelijk hellblade maar eens spelen, die was ik uit aan het stellen omdat hij beter zou moeten zijn met headset