Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.798 views

• wells.p
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 16:27

Door dit filmpje vraag ik mij nu af of ik haperingen krijg met mijn C9 met games met cap op 30fps. Omdat er geen LFC op LG tv's zit.

Maar dat probleem zou ik dan nu ook met de huidige xbox one moeten hebben toch? En daar merk ik het niet.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:30
SunnieNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:10:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen... maar ik wist niet dat de originele Xbox One zó traag was...
https://twitter.com/stall.../1313502341316870144?s=21
Ik wel. Maar als je niet beter weet is er prima mee te leven hoor. Ben wel blij als straks de Series S er is om de One te vervangen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Wom

Weet niet of deze al voorbij was gekomen... maar ik wist niet dat de originele Xbox One zó traag was...
Is stiekem de reden waarom Halo Infinite uitgesteld is. Omdat die game ook op de One moet uitkomen, wachten ze totdat deze minimaal één keer is geboot om te zien of hij werkt :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
swoutr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Probleem is dat je bij elke mening of aanname van jezelf doet alsof het feiten zijn.

“Studios kunnen bestaande IP’s echt niet ineens exclusief maken, bij Spiderman is dat anders want dat vind ik!”

”Mensen kopen een console echt niet voor exclusives want dat is mijn mening dus zodoende een feit”

“Rockstar zou een game als GTA niet exclusief maken, want dan vind ik.”

Wat weet jij daar nou van, als Sony rockstar overneemt en bepaald dat GTA vanaf dat moment exclusief is dan heeft Rockstar daar denk ik weinig over te zeggen.

Zoals al eerder aangehaald door anderen meet je een beetje met 2 maten, maar net zoals het je goed uitkomt.

En als anderen iets anders beweren zijn ze gefrustreerd.

Vervolgens zeg ik dat veel playstation fans hun console superieur vinden (kijk naar een gemiddelde comment section over xbox artikelen, en je weet dat ik gelijk heb.) Maargoed als jij dat niet vind waarom voel je je dan aangesproken?
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. d:)b.

Door exclusive games kopen mensen juist wèl een bepaalde console, kijk naar Halo/Forza/Gears of Uncharted/Spiderman/GranTurismo.

Vervolgens komt daar vaak nog bij wat de vrienden spelen, en maak je daardoor je keuze of als je dat wil en bij machte bent, koop je ze beide.

Sony koopt al jaren studio's en games op, brengen ze vervolgens alleen uit op Playstation. Daar hoor je niemand over. Nu is het omgekeerd en is de wereld ineens te klein, wel typisch.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:29
Wat een infantiel heen en weer gekibbel hier...

Persoonlijk zegt de aankoop van bethesda mij niet zoveel en snap ik ook niet waarom door sommigen dit als een grote overwinning wordt gezien, als MS ze niet had gekocht had je namelijk ook gewoon hun games kunnen spelen omdat ze toch ze toch multiplatfrom waren en die hadden ook prima in gamepass gekunt zonder de hele publisher te kopen lijkt mij.

Daarnaast is in de hele concurentie strijd vs Sony het aankopen van een studio/publisher maar 1 stap. Stap 2 het maken van kwaliteit games moet voor mij nog blijken (van HALO werdt ik niet echt blij)

Mischien dat men door het aanbieden van games via een goedkoper model wat minder kritisch wordt maar bij een game als fallout krijg ik niet het tripple AAA gevoel, Elder scrolls loop ik ook niet echt warm voor. DOOM is wel echt top maar lijkt mij echt ruk spelen met een controller dus die speel ik nu al lekker op PC.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 23:39
Ik denk trouwens dat het van MS heel slim is geweest om die consoles al zo vroeg de deur uit te doen. Alle benchmarks zullen de komende tijd allemaal vanaf Xbox worden gedraaid en als mensen de komende jaren nog zoeken op vergelijkingen met opstarttijden, dan komen de Xbox video's bovenaan te staan. Playstation kan nog wat sneller zijn, maar dat maakt dan eigenlijk al niet meer uit, want de artikelen zijn al geschreven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-10 17:02
wells.p schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:13:
[YouTube: Best TV: PS5, Xbox Series X compatible TVs (VRR Freesync, Gsync)Pt.1/2]

Door dit filmpje vraag ik mij nu af of ik haperingen krijg met mijn C9 met games met cap op 30fps. Omdat er geen LFC op LG tv's zit.

Maar dat probleem zou ik dan nu ook met de huidige xbox one moeten hebben toch? En daar merk ik het niet.
Ook nooit gemerkt met onze One X & LG C9. Lijkt me sterk dat dat bij de series X opeens anders gaat zijn.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-10 19:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Over die heat issues....

XBL: MRE Inc

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Palindrome schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:00:

Persoonlijk zegt de aankoop van bethesda mij niet zoveel en snap ik ook niet waarom door sommigen dit als een grote overwinning wordt gezien, als MS ze niet had gekocht had je namelijk ook gewoon hun games kunnen spelen omdat ze toch ze toch multiplatfrom waren en die hadden ook prima in gamepass gekunt zonder de hele publisher te kopen lijkt mij.

Daarnaast is in de hele concurentie strijd vs Sony het aankopen van een studio/publisher maar 1 stap. Stap 2 het maken van kwaliteit games moet voor mij nog blijken (van HALO werdt ik niet echt blij)

Mischien dat men door het aanbieden van games via een goedkoper model wat minder kritisch wordt maar bij een game als fallout krijg ik niet het tripple AAA gevoel, Elder scrolls loop ik ook niet echt warm voor. DOOM is wel echt top maar lijkt mij echt ruk spelen met een controller dus die speel ik nu al lekker op PC.
Wat dat laatste betreft, dat zegt toch meer over jouw smaak dan over de games... Fallout en TES zijn HUGE. FO76 mag dan een beetje (veel) geflopt zijn, maar als ze weer met een nieuwe singleplayer fallout komen dan staan mensen massaal weer in de rij (ik ook). TES 6 kijken mensen ook reikhalzend naar uit ook al is er nog helemaal niks over bekend.

Wat betreft dat gevoel van overwinning, dat heeft denk ik met een paar dingen te maken. Allereerst moet je niet vergeten dat veel mensen die bij Xbox gebleven zijn afgelopen generatie al die tijd hun favoriete platform veelal steeds afgekraakt zagen worden, vooral door het tekort aan goede first party content. Deze aankoop past in een rij van acties waarmee Microsoft daar een einde aan maakt. Daarnaast brengt het andere mogelijkheden. Zo zouden de games van deze studio's wellicht beter gebruik kunnen gaan maken van de hardware van de Xbox, beter er voor geoptimaliseerd worden, dat is namelijk ook een van de argumenten die je vanuit het andere kamp vaak hoort om hun exclusives te verdedigen. Ook brengt het mogelijkheden om interessante combinaties te maken... Bijvoorbeeld, een nieuwe fallout van Obsidian? Beiden zijn nu van Microsoft dus dat zou in principe moeten kunnen. Obsidian zijn de makers van de volgens velen beste fallout game (in het 3d tijdperk), fallout New Vegas.

Persoonlijk vind ik het dan ook nog goed nieuws omdat de richting die bethesda als uitgever op ging mij niet aan stond. Maar mijn idee gingen ze steeds vaker nare dingen doen die duidelijk bedoeld leken om alleen maar zoveel mogelijk geld uit hun spelers te zuigen en ik kreeg het idee dat ze hard op weg waren de nieuwe EA te worden wat dat betreft. Ik ben daarom ook heel blij dat Microsoft er straks de scepter zwaait want ik heb veel meer vertrouwen in hun. Ook veel meer vertrouwen dan in (vooral) EA of Ubisoft waar iemand van suggereerde dat die die ze beter had kunnen kopen.

Gamertag: FinrazielNL

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 09:48
Daarnaast getuigd de overname gewoon van vertrouwen in het xbox platform. Het laat zien dat microsoft stevig achter het merk staat en er alles aan doet om xbox terug te laten komen na vorige generatie. Ik speel al vanaf de launch van de 360 alle games op het platform van microsoft, en na een redelijke domper van vorige generatie ben ik persoonlijk enorm blij dat microsoft nu zo enorm zijn best doet om vorige generatie goed te maken. Excuus dat we enthousiast zijn over onze hobby.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27

Licko

ZVDK

[YouTube: Best TV: PS5, Xbox Series X compatible TVs (VRR Freesync, Gsync)Pt.1/2]

Op de CX zit het wel bij mijn weten, dus 'omdat er geen LFC op LG tv's zit' is niet helemaal juist?
Volgens mij is het zelfs mogelijk het aan te zetten op je C9 via een mod.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
Palindrome schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:00:

De "overwinning" is dat deze games nu naar Game Pass komen. Daarnaast is het vooral een signaal dat Microsoft nog steeds serieus bezig is met Xbox.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
Licko schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:48:
[...]

Op de CX zit het wel bij mijn weten, dus 'omdat er geen LFC op LG tv's zit' is niet helemaal juist?
Volgens mij is het zelfs mogelijk het aan te zetten op je C9 via een mod.
Speaking of which. Volgens mij kreeg ik net de update met de fix voor de problemen die er waren met VRR op de CX.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het goed heb wordt de LFC bij AMD door de software geregeld, dus dat zou op een Xbox gewoon moeten werken.

https://levvvel.com/low-framerate-compensation/

/edit mits: Low Framerate Compensation only works on FreeSync monitors in which the maximum refresh rate is at least 2.5 times greater than its minimum refresh rate. For example, if you’ve got a newer FreeSync monitor with a 40Hz to 144Hz range then you are good to go otherwise you’ll have to sit this one out.

maar dat zit op de C9 dus wel goed.

[ Voor 52% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2020 09:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• swoutr
Heb zelf een C7, dus helaas geen 120hz. Daarnaast wel een LG GL850 gaming monitor met 144hz maar zal mijn xbox daar denk ik niet snel op aansluiten. Achja, speel toch voornamelijk op console voor de singleplayer games, die zullen niet snel de 120hz aantikken, een platform game als Ori daargelaten.

Een upgrade naar de CX modellen zou leuk zijn, maargoed ik kan de komende 4 jaar nog wel vooruit met de C7.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
swoutr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:25:
Daarnaast getuigd de overname gewoon van vertrouwen in het xbox platform. Het laat zien dat microsoft stevig achter het merk staat en er alles aan doet om xbox terug te laten komen na vorige generatie. Ik speel al vanaf de launch van de 360 alle games op het platform van microsoft, en na een redelijke domper van vorige generatie ben ik persoonlijk enorm blij dat microsoft nu zo enorm zijn best doet om vorige generatie goed te maken. Excuus dat we enthousiast zijn over onze hobby.
Destijds heb ik de Xbox 360 gehaald. Fantastisch apparaat. Helaas vond ik de Xbox One tegenvallen op zo veel vlakken (vooral de - destijds - rare visie). Daarom destijds een PlayStation 4 gehaald. Ik moet zeggen dat Microsoft echt een 180 graden draai gemaakt heeft. Daarom heb ik er toch voor gekozen op de Xbox Series X te bestellen. Al helemaal met game pass.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel sceptisch ben of de Xbox exclusives (eigenlijk alleen Halo en potentiële Bethesda games). PlayStation vind ik daarin een stuk sterker (TLOU, Bloodborne, Demon Souls, Horizon Dawn, God of War, Nioh etc.).

Echter hoop ik dat met alle acquisities Xbox de komende jaren ook met een hoop sterke exclusives aankomt. Sowieso de hele backwards compatibiliteit in combinatie met game pass maakt de Xbox Series X het al waard voor me. _/-\o_

Verwijderd

Je krijgt dan geen haperingen, VRR heeft alleen zin als je frame rate niet stabiel is. Als je locked 30, 60 of 120 fps hebt doet VRR werkelijk niets. VRR doet alleen wat als je frame rate onder de output refresh rate valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2020 10:14 ]

• Hulleman
  • Laatst online: 28-10 22:23
swoutr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:36:
Heb zelf een C7, dus helaas geen 120hz.
Ik heb ook een C7. HDMI 2.0b kan 4K @ 120hz doorvoeren, maar dan wel met chroma 4:2:0 en zonder HDR. Chroma 4:2:0 heeft voor gaming helemaal geen impact op het plaatje voor gaming. Eventueel op teksten. De huidige gen consoles stuurt voor 4K games @ 30fps met HDR ook maar chroma 4:2:2 uit en geen RGB. Merkte ik tijdens het gamen ook nooit wat van.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 07-10-2020 10:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• swoutr
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ik heb ook een C7. HDMI 2.0b kan 4K @ 120hz doorvoeren, maar dan wel met chroma 4:2:0 en zonder HDR. Chroma 4:2:0 heeft voor gaming helemaal geen impact op het plaatje voor gaming. Eventueel op teksten. De huidige gen consoles stuurt voor 4K games @ 30fps met HDR ook maar chroma 4:2:2 uit en geen RGB. Merkte ik tijdens het gamen ook nooit wat van.
ooh nice! volgende maand maar eens uit proberen dan! :) wel jammer dat je HDR Mist, maargoed voor de snelle multiplayer games waarbij 120hz wellicht interessant is is dat ook niet zo'n domper.

• Phusebox
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Maar de C7 kan geen 120 Hz weergeven toch? Volgens mij heeft hij geen modus waarin er iets met een 120 Hz signaal gedaan wordt.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Die hele discussie over 120 hz... gaan jullie er echt van uit dat games op 120 fps gaan draaien? Computers met vergelijkbare hardware halen nauwelijks 4K 60fps met een beetje redelijke instellingen. Natuurlijk is een console beter geoptimaliseerd maar aangezien veel games een performance modus en graphics mode hebben zie ik het echt niet gebeuren. De performance modus draait vaak niet eens op 4K en heeft minder toeters en bellen. Het is mogelijk maar ik denk dat 120fps beperkt blijft tot hier en daar een indie en de user interface.

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik wil hier toch even op reageren. Mods ik hou het netjes!

Ik heb het idee dat men hier voorbij het punt gaat en vooral de gekleurde bril op heeft om het niet te willen begrijpen waarom er kritiek is op die tweet van gister. Ten eerste halen we uit die tweet niet dat die optimalisaties voor next-gen niet naar andere versies gaat. Het feit dat ze het als eerst aankondigen voor de X|S is logisch natuurlijk, en hier begint dus eigenlijk waar men kritiek op heeft.

Het gaat hier niet om het feit dat Microsoft studio's overneemt, want niemand zegt dat ze dat niet mogen. Waar iedereen hier het punt voorbij gaat en telkens weer het vingertje wijst naar Sony, is het dat we hier praten over een publisher die multiplatform games heeft ontwikkeld voor alle grote platformen. Hun games hebben nagenoeg altijd op ieder platformen een release gehad. Dit is daarom niet te vergelijken met de studio's die Sony tot nu toe heeft overgenomen namelijk. 99% van de aankopen van Sony (tot nu toe) hebben altijd ontwikkeld voor de PlayStation console, met hier en daar een uitschieter naar Xbox of VR (Oculus). Ik snap daarom heel goed dat vanuit de community kritiek is op publishers die worden overgenomen dan studio's die altijd meer verbonden waren met een enkel platform.

Bij de vraag of hier dus games worden ontnomen van een ander platform....ja. Ik kan niet zeggen dat Spiderman echt is ontnomen sinds de rechten bij Sony liggen en we het hebben over een andere ontwikkelaar en niet Activision.
Sony koopt al jaren studio's en games op, brengen ze vervolgens alleen uit op Playstation. Daar hoor je niemand over. Nu is het omgekeerd en is de wereld ineens te klein, wel typisch.
Daarom is mijn post ook een beetje gericht naar jou om even uit te leggen dat het geen probleem is dat Microsoft aankopen doet, maar men wel kritiek heeft als publishers worden over genomen. Of het voor en nadelen het heeft voor Microsoft en Xbox doet er daarbij dus even niet toe. Ik snap jullie gevoel van "overwinning" maar ergens komt dat ook meteen een beetje raar over. Het is niet alsof jullie geleden hebben afgelopen generatie en als dat wel zo is, dan is dat Microsofts schuld geweest door hoe ze zijn omgegaan met de Xbox.

Overnames van studio's heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar wanneer publishers worden overgenomen, dan gebeuren er wel degelijk andere dingen. Dat ze de grootste groep op de consoles op dit moment voor een deel achter zich laten, is verder hun eigen probleem. Maar probeer te begrijp dat we het hier niet over een Gran Turismo, Uncharted, Horizon of een God of War hebben. Dit zijn games die nooit ergens anders zijn geweest net als genoeg andere Xbox games.

Nogmaals, ik zie velen vooral de voordelen voor Microsoft benoemen en dat "we" jullie 7 jaar lang hebben zitten uitlachen en dat jullie nu even mogen "lachen" echter, dit is het punt niet wat men probeert uit te leggen en dat probeerde @Palindrome ook al, ik zie dat men dat dus negeert. Ik heb bepaalde members hier vaker horen zeggen dat "exclusives is niet waar men een console voor koopt, het zijn de multiplatform titles" of "exclusives zijn niet belangrijk", en dat was toen het moment dat alle games naar PC gingen.

Zo zie je maar exclusives zijn wel degelijk belangrijk voor beide platformen en daar heeft wat mij betreft Sony altijd in gelijk gehad, alleen Microsoft heeft dat afgelopen jaar/maanden een beetje veranderd in verschillende uitspraken. Logisch, ze moeten ook leveren aan pc dus hoe exclusief ben je nog?

Ook ik hoop voor anderen dat games als Doom, Wolfenstein, TeS, Fallout en misschien Starfield want de ontwikkeling daarvan is niet gister begonnen voor beide next-gen consoles. Voor mij niet interessant waar ik het op speel, want de meeste games van Zenimax speel ik op de PC en dat is dan Wolfenstein en Doom, waarbij voor mij Wolfenstein de leukste blijft.

Hoop dat men dus snap dat het niet gaat om "waarom Microsoft koop", maar "wat" ze in dit geval hebben gekocht. En ja ik snap zeker waarom jullie dit als grote voordeel zien voor Xbox, maar we zullen nog moeten afwachten wat hier uit gaat komen. Gelukkig kan ik ze altijd op mijn pc blijven spelen, maar dat geldt helaas niet voor iedereen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met AC Valhalla in aantocht begin ik steeds meer te balen dat ik niet bij de eerste batch Series X zit, aangezien dat ook nog wel ff gaat duren ga ik waarschijnlijk niet het geduld hebben en hem voor de One X bestellen, jammer dat ik alle seizoenen van Vikings al heb gezien anders had ik die tegen die tijd mooi weer gaan kijken, setting spreekt mij enorm aan.

• Hulleman
Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Maar de C7 kan geen 120 Hz weergeven toch? Volgens mij heeft hij geen modus waarin er iets met een 120 Hz signaal gedaan wordt.
Er zit een 120hz paneel in de OLED C7, dus zou niet weten waarom de C7 geen 120hz weer kan geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 07-10-2020 11:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
Sluw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:17:
Die hele discussie over 120 hz... gaan jullie er echt van uit dat games op 120 fps gaan draaien? Computers met vergelijkbare hardware halen nauwelijks 4K 60fps met een beetje redelijke instellingen. Natuurlijk is een console beter geoptimaliseerd maar aangezien veel games een performance modus en graphics mode hebben zie ik het echt niet gebeuren. De performance modus draait vaak niet eens op 4K en heeft minder toeters en bellen. Het is mogelijk maar ik denk dat 120fps beperkt blijft tot hier en daar een indie en de user interface.
Mwah, ik weet dat zo net nog niet. Als binnen een game de optie bestaat voor 1080p/120fps dan zal ik die kiezen boven 4k/60fps, om maar wat te noemen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Phusebox
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Er zit een 120hz paneel in de OLED C7, dus zou niet weten waarom de C7 geen 120hz weer kan geven.
Het paneel mag dan wel 120 Hz zijn maar als de software het niet aan kan heb je er niks aan.
Edit:
Ok volgens mij is het gelimiteerd tot 1080p en 1440p op 120 Hz, niet 4K. Hoewel het natuurlijk ook de vraag is hoeveel games 4k 120hz gaan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2020 11:28 ]

• Phusebox
Dirt 5 en FH4 zijn toch al 120 fps?

• Alwayshappyz
Sipio schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:20:
Met AC Valhalla in aantocht begin ik steeds meer te balen dat ik niet bij de eerste batch Series X zit, aangezien dat ook nog wel ff gaat duren ga ik waarschijnlijk niet het geduld hebben en hem voor de One X bestellen, jammer dat ik alle seizoenen van Vikings al heb gezien anders had ik die tegen die tijd mooi weer gaan kijken, setting spreekt mij enorm aan.
Grote kans dat je nog wel een series X kan scoren bij Coolblue de dag voor release :) BCC gooit ook dan pas de orders open. Kan nog dus!

• Hulleman
Die hele discussie over 120 hz... gaan jullie er echt van uit dat games op 120 fps gaan draaien? Het is mogelijk maar ik denk dat 120fps beperkt blijft tot hier en daar een indie en de user interface.
Dirt 5 en de nieuwe call of duty zijn 120fps confirmed. Niet echt indie games. Mij boeit die 120fps niet, maar er zijn dus wel degelijk grote games die dit gaat ondersteunen.

• Rossi46
Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Dirt 5 en FH4 zijn toch al 120 fps?
FH4 niet. Althans, niet dat ik weet. Die gaat wel naar 4k/60 (is nu 1080/60 of 4k/30).

• Hulleman
Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Het paneel mag dan wel 120 Hz zijn maar als de software het niet aan kan heb je er niks aan.
En waarom kan de software het niet aan. De C7 heeft een native 120hz paneel. Als je dat scherm 120hz content voert zal ie dat ook weergeven, zolang dat binnen de HDMI 2.0b standaard valt of direct vanaf het scherm zelf afspeelt. Zie de Rtings.com review. Daar hebben ze 1080p materiaal @ 120hz op de C7 afgespeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 07-10-2020 11:31 ]

• Sipio
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Grote kans dat je nog wel een series X kan scoren bij Coolblue de dag voor release :) BCC gooit ook dan pas de orders open. Kan nog dus!
Ok thanks dat wist ik niet eens, maar moet zeggen dat ik zulke goede ervaringen heb met Bol. dat ik het liefst daar bestel, ik weet niet hoe het met garantie afhandeling van Coolblue bijv zit maar neem ook wel aan dat dat goed is.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

[...]

Dit is niet correct; 120hz in 1440P en 1080P kan de C7 ook gewoon aan. Alleen niet in 4K, want daar heb je HDMI 2.1 voor nodig.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Dirt 5 en de nieuwe call of duty zijn 120fps confirmed. Niet echt indie games. Mij boeit die 120fps niet, maar er zijn dus wel degelijk grote games die dit gaat ondersteunen.
Ah je hebt gelijk, heb ik toch wat nieuws gemist :+

• Phusebox
Hulleman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

En waarom kan de software het niet aan. De C7 heeft een native 120hz paneel. Als je dat scherm 120hz content voert zal ie dat ook weergeven, zolang dat binnen de HDMI 2.0b standaard valt of direct vanaf het scherm zelf afspeelt. Zie de Rtings.com review. Daar hebben ze 1080p materiaal @ 120hz op de C7 afgespeeld.
Zie mijn edit

• Alwayshappyz
Sipio schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ok thanks dat wist ik niet eens, maar moet zeggen dat ik zulke goede ervaringen heb met Bol. dat ik het liefst daar bestel, ik weet niet hoe het met garantie afhandeling van Coolblue bijv zit maar neem ook wel aan dat dat goed is.
Coolblue is een van de betere winkels imo, doet niet onder aan Bol in ieder geval qua garantie. Ook snelle levering. Coolblue heeft aangegeven ze een dag voor release online te zetten rond het middag uur. Dus als ik jou was zou ik een agenda melding plaatsen voor jezelf :) verwacht dat als je vanaf 12 uur wat F5’t je er niet naast gaat vissen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Coolblue is een van de betere winkels imo, doet niet onder aan Bol in ieder geval qua garantie. Ook snelle levering. Coolblue heeft aangegeven ze een dag voor release online te zetten rond het middag uur. Dus als ik jou was zou ik een agenda melding plaatsen voor jezelf :) verwacht dat als je vanaf 12 uur wat F5’t je er niet naast gaat vissen.
In Chrome heb je als het goed is zo'n tooltje dat continu blijft scannen en meteen aangeeft zodra er iets online komt. Weet de naam zo niet maar dat is wellicht een optie voor @Sipio ? :)

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:51
Totale lijst van 120fps games op de Series S|X :

Rainbow Six Siege
Call of Duty
Dirt 5
ExoMecha
Gears 5
Halo Infinite (multiplayer)
Metal: Hellsinger
Ori and the Will of the Wisps
Orphan of the Machine
Second Extinction

[ Voor 43% gewijzigd door PepieNL op 07-10-2020 12:31 ]

• Rudoo
  • Laatst online: 12:03
D-Ed schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
In Chrome heb je als het goed is zo'n tooltje dat continu blijft scannen en meteen aangeeft zodra er iets online komt. Weet de naam zo niet maar dat is wellicht een optie voor @Sipio ? :)
Otsledit plugin voor chrome ;)

• Hulleman
HDMI 2.0 ondersteunt officieel geen 4K met meer dan 60hz, maar het is wel mogelijk. Even een quote vanuit Benq
HDMI 2.1 has 48Gbps carry capacity, compared to just 18Gbps for HDMI 2.0. Now, the 18Gbps of HDMI 2.0 assumes video delivery with HDR, 4:4:4 chroma, and 10-bit color coding. At a resolution of 3840 x 2160, that would fill up the entire bandwidth with a maximum framerate of 60Hz, and often 4:4:4 won’t be possible, only 4:2:2.

However, if we can force 8-bit color coding (16.7 million colors), no HDR, and 4:2:0 chroma subsampling, then 4K 120Hz actually turns out to “cost” about 16Gbps, which is technically possible on HDMI 2.0.
Another important “but” is that HDMI 2.0 doesn’t officially support 4K at over 60Hz, only HDMI 2.1 does. Experimenting and trying to force 120Hz won’t hurt anything or invalidate warranties, but it may not work. A lot of it will also depend on the quality of the HDMI cable you’re using. Good ones have the full 18Gbps while shady products may go as low as 15Gbps, which won’t be enough. Go with an ultra high speed HDMI cable from a brand you know and trust.
De kans bestaat dat het niet werkt en je hebt geen HDR, maar technisch gezien is 4K 120hz mogelijk met HDMI 2.0. Het proberen waard. Scheelt je weer een dure upgrade :+

Chroma 4:2:0 heeft geen impact op het plaatje met games of films. Geen HDR is wel een serieus gemis.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 07-10-2020 11:48 ]

• Alwayshappyz
Recon24 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:18:

Ik heb het idee dat men hier voorbij het punt gaat en vooral de gekleurde bril op heeft om het niet te willen begrijpen waarom er kritiek is op die tweet van gister. Ten eerste halen we uit die tweet niet dat die optimalisaties voor next-gen niet naar andere versies gaat. Het feit dat ze het als eerst aankondigen voor de X|S is logisch natuurlijk, en hier begint dus eigenlijk waar men kritiek op heeft.

Het gaat hier niet om het feit dat Microsoft studio's overneemt, want niemand zegt dat ze dat niet mogen. Waar iedereen hier het punt voorbij gaat en telkens weer het vingertje wijst naar Sony, is het dat we hier praten over een publisher die multiplatform games heeft ontwikkeld voor alle grote platformen. Hun games hebben nagenoeg altijd op ieder platformen een release gehad. Dit is daarom niet te vergelijken met de studio's die Sony tot nu toe heeft overgenomen namelijk. 99% van de aankopen van Sony (tot nu toe) hebben altijd ontwikkeld voor de PlayStation console, met hier en daar een uitschieter naar Xbox of VR (Oculus). Ik snap daarom heel goed dat vanuit de community kritiek is op publishers die worden overgenomen dan studio's die altijd meer verbonden waren met een enkel platform.

Bij de vraag of hier dus games worden ontnomen van een ander platform....ja. Ik kan niet zeggen dat Spiderman echt is ontnomen sinds de rechten bij Sony liggen en we het hebben over een andere ontwikkelaar en niet Activision.

[...]

Daarom is mijn post ook een beetje gericht naar jou om even uit te leggen dat het geen probleem is dat Microsoft aankopen doet, maar men wel kritiek heeft als publishers worden over genomen. Of het voor en nadelen het heeft voor Microsoft en Xbox doet er daarbij dus even niet toe. Ik snap jullie gevoel van "overwinning" maar ergens komt dat ook meteen een beetje raar over. Het is niet alsof jullie geleden hebben afgelopen generatie en als dat wel zo is, dan is dat Microsofts schuld geweest door hoe ze zijn omgegaan met de Xbox.

Overnames van studio's heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar wanneer publishers worden overgenomen, dan gebeuren er wel degelijk andere dingen. Dat ze de grootste groep op de consoles op dit moment voor een deel achter zich laten, is verder hun eigen probleem. Maar probeer te begrijp dat we het hier niet over een Gran Turismo, Uncharted, Horizon of een God of War hebben. Dit zijn games die nooit ergens anders zijn geweest net als genoeg andere Xbox games.

Nogmaals, ik zie velen vooral de voordelen voor Microsoft benoemen en dat "we" jullie 7 jaar lang hebben zitten uitlachen en dat jullie nu even mogen "lachen" echter, dit is het punt niet wat men probeert uit te leggen en dat probeerde @Palindrome ook al, ik zie dat men dat dus negeert. Ik heb bepaalde members hier vaker horen zeggen dat "exclusives is niet waar men een console voor koopt, het zijn de multiplatform titles" of "exclusives zijn niet belangrijk", en dat was toen het moment dat alle games naar PC gingen.

Zo zie je maar exclusives zijn wel degelijk belangrijk voor beide platformen en daar heeft wat mij betreft Sony altijd in gelijk gehad, alleen Microsoft heeft dat afgelopen jaar/maanden een beetje veranderd in verschillende uitspraken. Logisch, ze moeten ook leveren aan pc dus hoe exclusief ben je nog?

Ook ik hoop voor anderen dat games als Doom, Wolfenstein, TeS, Fallout en misschien Starfield want de ontwikkeling daarvan is niet gister begonnen voor beide next-gen consoles. Voor mij niet interessant waar ik het op speel, want de meeste games van Zenimax speel ik op de PC en dat is dan Wolfenstein en Doom, waarbij voor mij Wolfenstein de leukste blijft.

Hoop dat men dus snap dat het niet gaat om "waarom Microsoft koop", maar "wat" ze in dit geval hebben gekocht. En ja ik snap zeker waarom jullie dit als grote voordeel zien voor Xbox, maar we zullen nog moeten afwachten wat hier uit gaat komen. Gelukkig kan ik ze altijd op mijn pc blijven spelen, maar dat geldt helaas niet voor iedereen.
Ik zie nog steeds niet in waarom het opeens anders is als het gaat om een studio die eerder multi platformers heeft gemaakt. Ik denk ook niet dat dat zo’n probleem was geweest als Sony die koop had gedaan om heel eerlijk te zijn.

Er is nou eenmaal veel kritiek geweest op MS dat er te weinig exclusives zouden zijn. Dat is er bij veel MS aardig ingewreven door sommige Sony fans. Het is alleen maar toe te juichen dat MS wat heeft gedaan met het commentaar, en dat gaat verder dan enkel Bethesda.

Nou niet bepaald zeldzaam dat studio’s worden opgekocht door andere bedrijven, dat zie je in de filmwereld ook genoeg. Hoort nou eenmaal bij het leven. Sony zou precies hetzelfde hebben gedaan in de schoenen van MS, laten we wel wezen.

Ik heb een connectie met Sony en MS, vind dat beide bedrijven zo hun voordelen hebben, maar ik kan er slecht tegen hypocrisie (andersom was het totaal geen punt geweest, dan zou het een bazenactie zijn van Sony volgens iemand anders hier). Bedrijven hebben nu eenmaal exclusives; zou niet uit hoeven te maken of het gaat om een bedrijf die eerder multi platform games maakte. Tijden veranderen. Dit is gewoon een goede zet van MS.

Sowieso is de hele discussie onnodig; we weten nog niet eens helemaal zeker welke kant het op gaat met Bethesda. Wie weet worden die games alsnog gewoon uitgebracht op een PS. Wellicht worden het timed exclusives. Zoveel opties mogelijk nog.

• Finraziel
  • Laatst online: 20:44
Recon24 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:18:

[...]

Prima gezegd en ik heb ook totaal geen problemen met als iemand op deze manier kritiek heeft op de overnames. Ik heb zelf ook toen het net bekend werd gezegd dat ik het op zich cool vind dat Microsoft bethesda overneemt, maar ook een beetje bang ben voor een wapenwedloop waar we straks nog maar een paar grote partijen overhouden.

Mijn probleem met de eerdere posts was vooral dat het als vrijwel zeker gesteld werd dat Microsoft vooral niet games exclusief ging maken met naar mijn idee geen goede onderbouwing voor dat standpunt. En helemaal als er daarna gedraaid wordt en men net gaat doen alsof ze dat niet gezegd hadden...

Gamertag: FinrazielNL

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Volgens mij heb ik dit nog niet voorbij zien komen:

https://www.xboxachieveme...le---PC-After-Mobile.html

Even op klikken voor de hele conversatie. Gaat er om dat xcloud ook naar de PC en Xbox komt.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-10-2020 12:01 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:01:

Even op klikken voor de hele conversatie. Gaat er om dat xcloud ook naar de PC en Xbox komt.

[Twitter]
Instant-demos via xCloud op je console zou een mooie feature zijn. Een uitbreiding op de huidige X uur downloadbare demos die Xbox nu kent voor sommige titels.

• Sipio
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Dag voor release is Woensdag 9 November dan, alvast maar een dag vrij inplannen :P

Verwijderd

[...]

Jawel, op 1080p120 doet hij sowieso.
Koning-Admiraal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Dit is niet correct; 120hz in 1440P en 1080P kan de C7 ook gewoon aan. Alleen niet in 4K, want daar heb je HDMI 2.1 voor nodig.
Van wat ik online begreep kon hij wel 1440p120 als input verwerken, maar werd het gescaled naar 1080p120. Ik heb dit zelf nog niet getest op mijn B7 (misschien kan die het juist weer niet?).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2020 12:51 ]

• moca
  • Laatst online: 28-04 19:15
Sipio schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Dag voor release is Woensdag 9 November dan, alvast maar een dag vrij inplannen :P
Is 9 november geen maandag?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
https://gamerant.com/xbox-series-x-overheating-issues/

Is dit al voorbij gekomen?

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 07-10-2020 12:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Geen idee, maar het verhaal is ook weer ontkracht door mensen die hem ook daadwerkelijk thuis hebben staan. :) Uiteraard gaat dat ding warmte afstoten. Dat is volgens mij juist de bedoeling... Als het ding geen warmte uitstoot en koel blijft is er volgens mij iets mis? Zolang die dat maar op een normale en stille manier doet.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ArthurMorgan
  • Niet online

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:01:

[Twitter]
Niet op dit niveau. Wat we wel wisten was dat ze al bezig waren met een pc versie voor streaming aangezien Phil zelf dit aan het testen was. Linkje.

Console:
Voor een demo te streamen lijkt het me prima, even snel kijken wat de game is voordat ik hem koop ja of nee. De optie om de demo te downloaden zou ik wel graag willen bewaren. De volle game streamen had ik hem zelf toch liever gedownload. Maar misschien dat het voor de Series S en de wat kleinere SSD een hele uitkomst is natuurlijk. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:00
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Geen idee, maar het verhaal is ook weer ontkracht door mensen die hem ook daadwerkelijk thuis hebben staan. :) Uiteraard gaat dat ding warmte afstoten. Dat is volgens mij juist de bedoeling... Als het ding geen warmte uitstoot en koel blijft is er volgens mij iets mis? Zolang die dat maar op een normale en stille manier doet.
Ja alleen vind men het nodig om sensatie termen te gebruiken, zoals fireplace en violent heat. FUD imo.
Voor sommige zal het momentum van ms momenteel wel te positief zijn.
Zelfs op Resetera, wat toch echt geen pro ms site is, komt men tot de conclusie dat dit onzin is.

https://www.resetera.com/...x-series-x-is-hot.301070/

Verwijderd

Hyperbole shit op z'n best, 2 outlets had het erover.
In een video en dat was volgens mij een grap, de andere was via een Franse outlet en via Google Translate is het een "probleem" geworden.

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Hyperbole shit op z'n best, 2 outlets had het erover.
In een video en dat was volgens mij een grap, de andere was via een Franse outlet en via Google Translate is het een "probleem" geworden.
Clicks! Alles voor de clicks! >:)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 15:17

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xgar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Ja alleen vind men het nodig om sensatie termen te gebruiken, zoals fireplace en violent heat. FUD imo.
Voor sommige zal het momentum van ms momenteel wel te positief zijn.
Zelfs op Resetera, wat toch echt geen pro ms site is, komt men tot de conclusie dat dit onzin is.

https://www.resetera.com/...x-series-x-is-hot.301070/
Meerde filmpjes op Youtube die hierop inspringen. Men heeft iets negatiefs gevonden en dus uitvergroten. Wat een gelul zeg. 8)7

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Zo gek is het ook niet dat hij warm wordt. De heatsink zit ook aan de rechterkant en de voeding zelf aan de linkerkant. Beide zullen erg warm worden.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Sipio
  • Niet online
moca schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Is 9 november geen maandag?
Thanks voor nog ff een heads up, je hebt gelijk ;)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02
Laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door mobygo76 op 07-10-2020 15:10 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
Eigenlijk wel erg. Met de aanloop van XSX even terug gaan kijken wat mogelijk is met een 360 (ja :) - want nooit One gehad). Kom ik nu pas tot de vaststelling dat de 360 ook BC heeft voor de originele Xbox. Doordat ik eens aan het inventariseren was wat we hebben qua digitale aankopen, viel het me ineens op dat er op het account van mijn vrouw OG savegames op de 360 stonden. 8)7

In my defense: de Xboxen waren van mijn nu-echtgenote van toen we nog niet samenwoonden, dus zelf heb ik er eigenlijk weinig naar omgekeken.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Heeft de Series X een 10 gigabit of een 1 gigabit netwerkaansluiting? Dit kan ik nergens verifiëren. Bij de PS5 is het wel duidelijk.
@PepieNL Officiële website, ik heb overal gekeken/gezocht maar niet daar.

[ Voor 23% gewijzigd door ariekanari op 07-10-2020 16:17 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:51
ariekanari schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:05:
Heeft de Series X een 10 gigabit of een 1 gigabit netwerkaansluiting? Dit kan ik nergens verifiëren. Bij de PS5 is het wel duidelijk.
Ik zou beginnen op de officiele website van ze : https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-x#overview

Ethernet. 802.3 10/100/1000

Verwijderd

Ethernet. 802.3 10/100/1000
https://www.xbox.com/nl-n...-series-x?source=lp#specs (onderaan, uitklapbaar)

• Wom

Wom

Gigabit. Ethernet. 802.3 10/100/1000

https://www.xbox.com/en-US/consoles/xbox-series-x#specs

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpY6aX_nPj79hoVufrmK1liF6-A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZUEXGzFjDVTb1QQAbR85svW6.png?f=user_large

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Horizontaal vind ik hem persoonlijk echt lelijk met die voet ernaast. Liever verticaal. Horizontaal zou ook maar net in m’n tv meubel passen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Brutal 8) en zonder schroefjes.....

• Palindrome
  • Laatst online: 01:29
MRE-Inc schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Brutal 8) en zonder schroefjes.....
Was het maar met schroefje dan kon dat circel vormig aanhangsel er vanaf.

• Rossi46
Ja, oké, maar liggend is het niet bepaald moeder mooiste. je ziet dat het niet zo ontworpen is.

Aan de andere kant; je zult 'em waarschijnlijk enkel liggend plaatsen als dat in een kastje doet ofzo. Dan valt het waarschijnlijk alweer een stuk minder op.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik vind de Series X horizontaal echt geen gezicht. De PS5 overigens ook niet maar goed...

Gelukkig kan hij hier gewoon in de kast achter de bank, verticaal past ook met zo’n 7-8 CM vrij aan de bovenkant wat weer wat ruimte scheelt.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Zit toch in dubio, liggend kan met 5 - 7cm aan beide kanten. Staand kan ook maar met 1 cm vrij aan de boven kant. Vindt hem staand toch mooier... hmm keuzes. Is het al 10 november?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• ArthurMorgan
  • Niet online
1 cm aan de bovenkant is echt te weinig. Dan gaat de koeling niet werken. dat rooster moet echt een cm of 10 vrije ruimte hebben.
Liggend is al niet ideaal eigenlijk.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Bovenkant is alleen hete lucht dat uit de console zal gaan. Verse luchtstroom komt van de onderkant en achterkant vandaan. Dus dat zou op zich mogelijk moeten zijn.

• ArthurMorgan
  • Niet online
De warme lucht moet ook weg kunnen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De heat issue gaat daar ook weer leuk verder, van warm naar heet tot gevaarlijk heet, tot nu al brandwonden.. Internet op z'n best :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Square-Enix's Outrider premiere morgen (cross-gen game, komt ook naar Series X).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2020 18:15 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-10 17:09
Voor de liefhebbers van hardware geneuzel. AMD doet een event op 28 oktober en team Xbox schijnt te buurten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l-XX57LLugeWqIO4T3F1NERBBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYS8hCziklPir01ndIFe5PdB.jpg?f=fotoalbum_large

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:47
Mijn X moet toch echt op zijn zij komen, maar ik heb als het goed is dan wel iets van 10cm aan de ene kant en 4cm aan de andere kant als ik de switch dock achter een deurtje zet.

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqsXHy-9tZk_kgbAKo4u4VLBbQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKtDLgkb0qLCWrJTzYGWHZDq.jpg?f=fotoalbum_large

Andere aanbieders en andere groottes zijn mogelijk in de toekomst voor de expandable storage.

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 07-10-2020 20:19 ]

• swoutr
goedbedoeld, maar voor de goeie sfeer beter van niet :)

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 08-10-2020 07:18 ]

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
beter van niet :)

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 08-10-2020 07:18 ]

• Rossi46
Koning-Admiraal schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:51:
Bovenkant is alleen hete lucht dat uit de console zal gaan. Verse luchtstroom komt van de onderkant en achterkant vandaan. Dus dat zou op zich mogelijk moeten zijn.
Precies wat @ArthurMorgan zegt; het gaat voornamelijk om de afvoer van de warmte lucht. Anders blijft dat ding warme lucht rondpompen, met alle gevolgen van dien.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

ArthurMorgan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:55:
De warme lucht moet ook weg kunnen.
Dan doe je het deurtje van je meubel open. Prima mogelijkheden om op te gaan in de koudere lucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 07-10-2020 22:51 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:45:
1 cm aan de bovenkant is echt te weinig. Dan gaat de koeling niet werken. dat rooster moet echt een cm of 10 vrije ruimte hebben.
Liggend is al niet ideaal eigenlijk.
Bij mij komt die op de plek waar nu de Xbox One X staat :)
Hebben speciaal gaten in de achterkant gemaakt zodat de warme lucht weg kan.

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 08-10-2020 08:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 23:51
Ik heb na enig zoekwerk nog niets kunnen vinden wanneer verdere NDA's aflopen mbt reviews van de Serries x/s hebben jullie enig idee wanneer we (nog) meer in-depth reviews kunnen verwachten?

Ben toch wel erg benieuwd naar meer vergelijkingen tussen de serries x/s en de one (x/s) (en zeker ook tov playstation) op het gebied van snelheid, hitte/stroom en fan noise etc.

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 08-10-2020 09:02 . Reden: noem het beestje gewoon bij z'n naam :) ]

• Rossi46
Stefmeister schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:59:
Ik heb na enig zoekwerk nog niets kunnen vinden wanneer verdere NDA's aflopen mbt reviews van de Serries x/s hebben jullie enig idee wanneer we (nog) meer in-depth reviews kunnen verwachten?

Ben toch wel erg benieuwd naar meer vergelijkingen tussen de serries x/s en de one (x/s) (en zeker ook tov [mbr]playstation[/]) op het gebied van snelheid, hitte/stroom en fan noise etc.
Ook over de afloop van specifieke embargo's mag men niets communiceren.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nubtrix
  • Laatst online: 14:36
Ik kom van een day 1 Xbox One dus ik ben erg benieuwd naar de verschillen.

In de meeste filmpjes wordt er slechts de vergelijking gemaakt tussen een XSX en een X1X. In de enkelen waar ze vergelijken met een OG X1 lijken de verschillen in laadtijden gigantisch, dus dat belooft alvast :)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

Ik hoop alleen niet dat dit het geluid is dat de XSX maakt.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nubtrix schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:19:
Ik kom van een day 1 Xbox One dus ik ben erg benieuwd naar de verschillen.

In de meeste filmpjes wordt er slechts de vergelijking gemaakt tussen een XSX en een X1X. In de enkelen waar ze vergelijken met een OG X1 lijken de verschillen in laadtijden gigantisch, dus dat belooft alvast :)
Even op de tweet datum klikken.

Final Fanatsy XV
Staan nog meer filmpjes in zijn tijdlijn waarin hij de One, One X en Series X vergelijkt met starten van games. Allemaal games die nog niet geoptimaliseerd zijn voor de Series X. Wellicht dat je van de 14 seconden nog wat af kan halen dan die de Series X er over doet om FFXV te laden.

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 08-10-2020 09:32 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 15:17

Miesjh

MRE-Inc schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Even op de tweet datum klikken.

Final Fanatsy XV
Staan nog meer filmpjes in zijn tijdlijn waarin hij de One, One X en Series X vergelijkt met starten van games. Allemaal games die nog niet geoptimaliseerd zijn voor de Series X. Wellicht dat je van de 14 seconden nog wat af kan halen dan die de Series X er over doet om FFXV te laden.

[Twitter]

[...]

[Twitter]
En deze games zijn nog niet geoptimaliseerd voor de nieuwe generatie. _/-\o_

• Sipio
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Ik hoop alleen niet dat dit het geluid is dat de XSX maakt.
Idd, je hoort toch echt een stevige ruis

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Ik kijk zelf ontzettend uit naar de nieuwe consoles, en wil zeker niet zuur overkomen.

Maar we weten inmiddels toch allemaal hoe SSD's werken, en hoeveel winst in laadtijd we hiermee behalen.
De grootste upgrade voor de PC van de afgelopen jaren is een SSD.

Leuk om te zien dat dit nu geïmplementeerd is op de XSX/PS5, maar het wordt nu gebracht alsof het een of andere splinternieuwe technologie is. Ik sla hier niet stijl van achterover :)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Rck010 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:57:
Ik kijk zelf ontzettend uit naar de nieuwe consoles, en wil zeker niet zuur overkomen.

Maar we weten inmiddels toch allemaal hoe SSD's werken, en hoeveel winst in laadtijd we hiermee behalen.

Leuk om te zien dat dit nu geïmplementeerd is op de XSX/PS5, maar het wordt nu gebracht alsof het een of andere splinternieuwe technologie is. Ik sla hier niet stijl van achterover :)
Op zich is dat hele quick resume wel een leuke creature comfort die ik op de PC in ieder geval nog niet gewend ben, maar dat het technisch niet wereldschokkend is, soit :)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10

Het is ook geen nieuwe technologie. Ik was eigenlijk zelf verrast dat deze gen al geen SSD had.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ArthurMorgan
  • Niet online
iceheart schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Op zich is dat hele quick resume wel een leuke creature comfort die ik op de PC in ieder geval nog niet gewend ben, maar dat het technisch niet wereldschokkend is, soit :)
Het zal mij denk ik wel wat frustratie schelen. Stel je bent ergens mee bezig en je faalt keer op keer, dan even snel quickresume ander spel, beetje rustiger worden. En dan met quick resume gewoon in een keer weer terug naar het andere spel naar exact hetzelfde moment.

Ik zie echt best wel grote veranderingen in hoe ik spellen ga spelen hierdoor.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kadardar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Het is ook geen nieuwe technologie. Ik was eigenlijk zelf verrast dat deze gen al geen SSD had.
laten we eerlijk zijn, de One en de PS4 waren gewoon al outdated op het moment van uitkomen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik denk dat het eerder is op de manier waarop de SSD gebruikt wordt icm de nieuwe API van Microsoft die het verschil maakt (en waar men enthousiast over is) dan enkel het feit dat er een SSD gebruikt wordt. Dit verschil wordt ook aangestipt in onderstaande video:

Dat gezegd hebbende; het is gewoon fijn dat een console nu ook 'gewoon' gebruik kan maken van een inherente snelheidswinst van gewoon een SSD gebruiken, nog afgezien van de gebruikte API.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 08-10-2020 10:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
iceheart schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Maar het hele internet staat vol met "kijk eens hoe snel deze games laden".
Nja, dat is inherent aan een SSD, zo bijzonder is dat niet :D
Kadardar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Het is iets van de laatste jaren dat een "groot" formaat SSD enigszins betaalbaar is.
Als ze in de vorige generatie een SSD hadden willen plaatsen, was je 800,- voor een console kwijt geweest.
Pagina: 1 ... 96 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden