Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.757 views

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:44

Superkiwi

Hoi doei

uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

Hij kan prima plat liggen. Alleen zie je dan de “voet”. En mensen vinden dat lelijk. :)
Dan leg je 'm toch in de diepte, met de voet naar de muur :P

Hier loop ik tegen hetzelfde probleem aan hoor; de nieuwe consoles zijn lastig te plaatsen op/in het tv meubel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat gemiep over dat de Series X niet mooi is als hij ligt :')

Echt, je kijkt toch naar je TV als je gamed? En ik geloof ook niet dat een console een pronkstuk van je interieur moet zijn als hij uitstaat :+

Xbox Live ID:Notna8310

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:51
xandoortje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Ik denk dat dat dus het probleem is.
Bij de mijne kan ik op de xbox dus niks veranderen (die schuifjes) die zijn grijs
Anders zou ie perfect zijn
Ook al gekeken naar deze settings? Per spel kan het nog weleens verschillen tussen game volume en het geluid van de chat. Ook al gebruik je de chat niet, kan dit qua volume wel een verschil maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/aVUVoQ7pYXk/maxresdefault.jpg

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Hier loop ik tegen hetzelfde probleem aan hoor; de nieuwe consoles zijn lastig te plaatsen op/in het tv meubel.
Ik heb nog wel wat plek over op het meubel :) .

Ook de woonkamer indeling opnieuw ingericht. We zaten op bijna 5.3 meter van de 55 inch TV en nu zitten we op zo’n 2.8 meter.

Dat is eigenlijk wel wat dichtbij, maar voor straks zit ik er goed voor.

Het kinderspeelhoekje is verplaatst en is nu achter de bank. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kmEXmDd0rt6_2U06mKCridhkk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfUmGYcBeOo91ajFu2ddgUYW.jpg?f=fotoalbum_large
.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-10 14:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Torgo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Ik heb nog wel wat plek over op het meubel :) .

Ook de woonkamer indeling opnieuw ingericht. We zaten op bijna 5.3 meter van de 55 inch TV en nu zitten we op zo’n 2.8 meter.

Dat is eigenlijk wel wat dichtbij, maar voor straks zit ik er goed voor.

Het kinderspeelhoekje is verplaatst en is nu achter de bank. 😂

[Afbeelding]
.
Zo heb ik het ook. Series X komt rechts waar bij jou dat beeldje staat. Nette setup zo _/-\o_

XBL: MRE Inc

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:24
Phusebox schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

De koeling is staand beter dus minder geluid van de ventilator. En liggend heb je die lelijke schijf (voet) aan de zijkant.

Maar goed ik ga er dus niet aan ontkomen om hem plat te leggen. Maar dan gaat ie wel in een dichte kast omdat het zo lelijk uitziet. Dat ie minder goed koelt en herrie gaat maken is dan maar zo.
Waar baseer je op dat de koeling staand beter zou zijn? Is dat puur op basis van warme lucht stijgt op, of heeft Microsoft daar iets over gezegd?

Dat opstijgen van warme lucht wordt veelal enorm overschat. Je hebt ook wel pc kasten gehad die rondom dat principe ontworpen waren... Wat denk je dat het effect op de koel prestaties was toen een Youtuber (ik meen gamersnexus, Steve, die de bijnaam tech Jesus heeft, gast weet waar die het over heeft) het ding op zijn kop testte? Nauwelijks enige invloed... De enige verschillen waren zo klein dat er eigenlijk geen conclusie uit getrokken kon worden behalve dan dat opstijgende warme lucht zo'n klein effect is dat het in het niet valt bij een beetje ventilator.
En dat is ook logisch... Als je je hand boven een verwarming houdt dan voel je dat de lucht stijgt, maar dat gaat heel langzaam. Elke willekeurige ventilator geeft op een lage snelheid al een sterkere luchtstroom.

Eerlijk gezegd vermoed ik dat de koeling misschien zelfs wel iets beter zou kunnen werken als de console op zijn kant ligt. De intake zit gecombineerd achterop en onder bij die voet. Maar die voet is niet erg hoog, daar kan nooit heel veel lucht langs. Staand denk ik daarom dat de lucht vooral via de achterkant naar binnen moet komen. Liggend is dat probleem er niet en kan de lucht ook makkelijker langs de voet stromen. Of het veel uitmaakt... Waarschijnlijk niet, maar wellicht wel meer dan het effect van warme lucht wat je kwijt raakt.

Gamertag: FinrazielNL

• MRE-Inc

MRE-Inc

Twijfel om er een te halen :)

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Blaauw87 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Ook al gekeken naar deze settings? Per spel kan het nog weleens verschillen tussen game volume en het geluid van de chat. Ook al gebruik je de chat niet, kan dit qua volume wel een verschil maken.

[Afbeelding]
Ja die schuifjes waren bij mij niet benaderbaar.
Misschien wel met de nieuwe console.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Dan zit je weer met de kabels die in het zicht zitten. Ach ja het is wat het is en ik moet het er maar mee doen. En dus gaat ie dan maar de kast in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

De koeling is staand beter dus minder geluid van de ventilator. En liggend heb je die lelijke schijf (voet) aan de zijkant.

Maar goed ik ga er dus niet aan ontkomen om hem plat te leggen. Maar dan gaat ie wel in een dichte kast omdat het zo lelijk uitziet. Dat ie minder goed koelt en herrie gaat maken is dan maar zo.
Of een ander plekje zoeken! Mijn consoles staan op een kast naast mijn TV meubel omdat ik nu ook geen ruimte heb voor mijn OG Xbox One en Switch.

• Blaauw87
  • Laatst online: 22:51
xandoortje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Ja die schuifjes waren bij mij niet benaderbaar.
Misschien wel met de nieuwe console.
Hè, echt? Deze opties zijn toch niet alleen benaderbaar met een aantal specifieke koptelefoons? Ik kan het maar moeilijk geloven dat als je volledig bluetooth verbonden bent dat deze opties vervallen.

• justifire
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Weet dat het nog niet geoptimaliseerd is maar vind die laadtijden toch nog best tegenvallen.
Voor zo’n snelle nvme schijf had ik er eerlijk gezegd meer van verwacht.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Phusebox
Thomas schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Of een ander plekje zoeken! Mijn consoles staan op een kast naast mijn TV meubel omdat ik nu ook geen ruimte heb voor mijn OG Xbox One en Switch.
Wij hebben gewoon echt een crap indeling qua woonkamer en is ook geen andere optie mogelijk. Tv meubel is zo breed als de muur en nergens anders ruimte ernaast. Maar terug naar de Series X :)

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
justifire schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Weet dat het nog niet geoptimaliseerd is maar vind die laadtijden toch nog best tegenvallen.
Dit is met backwards compatible games die helemaal niet gebouwd zijn om native voordeel te halen van de SSD of CPU of GPU....

Als je specifieke ''Series X optimized'' next gen games speelt gaat de SSD zich al een stuk meer gedragen zoals in de Ratchet and Clank footage op PS5.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 13:16
Phusebox schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Vergelijkbare setup als bij mij, en zie hier het probleem dat wel meer mensen zullen hebben thuis. Een stuk van de Xbox komt voor de tv.
Mja, wat wil je met zo'n setup waar je enkel een kastje onder de TV hebt met dan ook al direct de Soundbar op de hele breedte waardoor plat leggen ook geen optie is. Neem eender welke andere console, en je krijgt die daar ook niet deftig opgesteld hoor.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:31

L23

Wat is hier zo interessant aan? Waarom zou je data verplaatsen tussen de interne NVMe SSD en de Storage Expansion Card? Xbox Series X/S games draaien toch al vanaf de Storage Expansion Card?

Interesanter lijkt mij om te weten hoe lang het duurt om vanaf een externe HDD/SDD naar de interne NVMe SSD te schrijven aangezien je dan juist wel Xbox Series X/S games moet verplaatsen om ze te kunnen spelen.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 16:33

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Wat is hier zo interessant aan? Waarom zou je data verplaatsen tussen de interne NVMe SSD en de Storage Expansion Card? Xbox Series X/S games draaien toch al vanaf de Storage Expansion Card?

Interesanter lijkt mij om te weten hoe lang het duurt om vanaf een externe HDD/SDD naar de interne NVMe SSD te schrijven aangezien je dan juist wel Xbox Series X/S games moet verplaatsen om ze te kunnen spelen.
Dit was gewoon een test om te kijken of de expansion card zo snel is als ze claimen.

• L23

L23

Verwijderd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Dit was gewoon een test om te kijken of de expansion card zo snel is als ze claimen.
Schrijf- en leessnelheden zijn gelijk? Ik mis denk ik de relevantie, maar ok, leuk.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Je hebt meer nodig dan alleen een snelle harde schijf. Wat wel mooi om te zien is, strakke lijn op 60fps, ipv allerlei dips terug naar 33fps.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

L23 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:32:
[...]

Schrijf- en leessnelheden zijn gelijk? Ik mis denk ik de relevantie, maar ok, leuk.
Relevant dat die 2 dus blijkbaar even snel zijn, dat maakt al een verschil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• L23

L23

50GB van externe hdd naar intern duurt ongeveer 8 minuten. https://www.destructoid.c...-hdd-and-ssd-605065.phtml

[ Voor 54% gewijzigd door L23 op 03-10-2020 00:58 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

L23 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Omdat ik mezelf nog wel een Series S zie halen voor boven. Boven heb ik op de slaapkamer alleen 5ghz WiFi. Gaat op zich best snel met downloaden, maar als ik al zo’n schijfje heb, kan ik zo een game erop zetten, het schijfje eruit halen en boven erin prikken. Dat gaat sneller dan downloaden ondanks een 1Gbit glasvezel internet verbinding. Niet dat het Xbox netwerk dat de komende jaren gaat dicht trekken.

En gewoon omdat het kan :)

• L23

L23

MRE-Inc schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:28:
[...]

Omdat ik mezelf nog wel een Series S zie halen voor boven. Boven heb ik op de slaapkamer alleen 5ghz WiFi. Gaat op zich best snel met downloaden, maar als ik al zo’n schijfje heb, kan ik zo een game erop zetten, het schijfje eruit halen en boven erin prikken. Dat gaat sneller dan downloaden ondanks een 1Gbit glasvezel internet verbinding. Niet dat het Xbox netwerk dat de komende jaren gaat dicht trekken.

En gewoon omdat het kan :)
En Network Transfer? Je kan ook op je eigen netwerk data van de ene Xbox naar de andere Xbox sturen.
Gewoon omdat het kan begrijp ik, maar er zijn een boel goedkopere opties :-p
Maar ja, als je voor het ultieme gemak gaat dan is de Storage Expansion Card een leuk dingetje. Maar een tweede Xbox Series X voor boven klinkt logischer.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 03-10-2020 01:51 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

drakiesoft schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:55:
Auto hdr reviews incoming (volgende week)

[Twitter]
Dus stapsgewijs mogen ze iets laten zien. En dus elke week tot 10 november wat nieuws. Ja zo houd je de hypetrain wel gaande met zo’n dripfeed aan info. Geniale zet dus van Microsoft om al een paar Series X-en uit te delen aan journalisten/YouTubers.

@L23 netwerk transfer heb ik idd een keer gedaan. Werkt ook prima, maar natuurlijk minder snel. Ga iig wel netwerk transfer doen tussen mijn huidige One X en de nieuwe Series X voor de games die niet op externe disks staan.

[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 03-10-2020 01:53 ]

• Finraziel
[...]

Ik begrijp het sentiment, maar dit is volledig in lijn met wat je op pc ziet:
YouTube: M.2 NVME vs SSD vs SSHD vs HDD Game Loading Times
De situatie is al een stuk verbeterd... Toen SSD's nog redelijk nieuw waren haalde je in de praktijk in de meeste games nog veel minder voordeel, ook al waren die SSD's ook al een aantal keer sneller dan HDD's. Toen werd veelal aangeraden om alleen Windows en wat apps op een SSD te zetten en je games lekker op een grote HDD te laten staan want die hadden toch bijna niks aan die SSD.

Maar zoals anderen zeiden, games zullen er voor ontworpen moeten worden om écht dat nextgen gevoel van snel laden te krijgen (hoewel ik deze snelheid al erg fijn ga vinden). Dat is ook zo fijn aan de nieuwe consoles, ook voor pc gamers. Ook zij zullen waarschijnlijk kortere laadtijden krijgen omdat games nu anders ontworpen gaan worden. En goed kans dat je op pc nu ook gaat zien dat een SSD in de systeem eisen gaat staan.

• justifire
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Katmi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Dit is met backwards compatible games die helemaal niet gebouwd zijn om native voordeel te halen van de SSD of CPU of GPU....

Als je specifieke ''Series X optimized'' next gen games speelt gaat de SSD zich al een stuk meer gedragen zoals in de Ratchet and Clank footage op PS5.
Dat R&C moet ik ook nog maar zien.
Wat we gezien hebben is een demo, waar duidelijk was wat ging gebeuren.
Gedeelte van de nieuwe wereld kan dus al gedeeltelijk ingeladen worden zodra je een bepaald punt bereikt.
Overigens had je tussen de werelden in ook enkele seconden transities waar het spel de controle over nam.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat zijn als we zelf daadwerkelijk kunnen spelen, kijken of we dan ook op ieder moment een andere wereld in kunnen stappen, of dat het toch allemaal wat geforceerder blijkt te zijn.

Nvme is mooi en zeker een grote stap in de goede richting, maar zoals ik zeg ben ik momenteel niet heel erg onder de indruk.
Hopelijk gaan we snel iets meer zien met indrukwekkendere resultaten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 08:53
Een vraagje:

Die EA Play die dan in GamePass gaat zitten...
Wilt dit dan zeggen dat FIFA 21 ook direct te spelen zal zijn of komt deze dan pas later ofzo?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snakefoodjah schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:32:
Een vraagje:

Die EA Play die dan in GamePass gaat zitten...
Wilt dit dan zeggen dat FIFA 21 ook direct te spelen zal zijn of komt deze dan pas later ofzo?
na 8 tot 10 maanden meestal.

je kunt hem wel 10 uur gratis spelen om te kijken, en met 10% korting kopen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:35

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 10:52
*knip* versus

[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2020 23:04 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
drakiesoft schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:02:
Next gen startup tijd.
Lekker snel hoor tov huidige gen!

[Twitter]
Is dat zoveel sneller dan? Misschien realiseer ik het mij niet omdat ik dan altijd even wat drinken pak. :D

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 12:43

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net toch maar een XSS gepre-ordered, had er toch wel zin in om weer eens nieuwe tech te kopen, en dit is ook de eerste keer dat ik een console pre-order. Dan op release-day Dirt 5 er bij en gaan!

Ben stiekem best een beetje hyped, ik vind de XSS er ook heel strak uitzien, en de startup times en zo zijn inderdaad stukken beter dan mijn og x1

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• drakiesoft
G4mert schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Is dat zoveel sneller dan? Misschien realiseer ik het mij niet omdat ik dan altijd even wat drinken pak. :D
Ja heb hem altijd helemaal uit staan. Scheelt wel een stuk hoor

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09
Dat is wel cool.

Ik moet zeggen, dit is heel anders dan andere console launches, maar het voelt wel goed zo. Veel nuttige info, geen speculaties maar gewoon feiten en ervaringen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23
https://news.xbox.com/en-...-optimized-the-falconeer/

The Falconeer kan dus in 8K60 draaien op de series X. Volgens mij de eerste console game die dat kan.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:41

Wom

Trishul schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:26:
https://news.xbox.com/en-...-optimized-the-falconeer/

The Falconeer kan dus in 8K60 draaien op de series X. Volgens mij de eerste console game die dat kan.
Heb wat twijfel of dit daadwerkelijk kan. Los van of het zinvol is of niet, maar uit de tekst haal ik niet direct een bevestiging dat die titel 8K60 gaat zijn, toch?

Even klikken voor een korte video. EvilBoris is aan het testen samen met Jeff Grubb. HDR is wel een van de technieken die veel goeds heeft gedaan, de afgelopen generatie. Ben dus ook wel benieuwd hoe goed dit gaat uitpakken. En hopelijk spelen ze ook een andere game dan GW2 :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23
Wom schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Heb wat twijfel of dit daadwerkelijk kan. Los van of het zinvol is of niet, maar uit de tekst haal ik niet direct een bevestiging dat die titel 8K60 gaat zijn, toch?

[Twitter]
Even klikken voor een korte video. EvilBoris is aan het testen samen met Jeff Grubb. HDR is wel een van de technieken die veel goeds heeft gedaan, de afgelopen generatie. Ben dus ook wel benieuwd hoe goed dit gaat uitpakken. En hopelijk spelen ze ook een andere game dan GW2 :+
De ontwikkelaar heeft het over zo hoog mogelijke resoluties (4k, 6k en 8k) en zn framerate eis van 60fps, vandaar. The Falconeer gebruikt geen textures, dus dat scheelt al een hoop renderbudget. De ontwikkelaar gaat voor die hoge resoluties vanwege de clean image die je dan krijgt i.c.m. die artstyle. Maar nog geen bevestiging idd. Denk wel dat ie het gaat halen.
Goede art+hoge resolutie doet een hoop voor een game, check bv. Heavenly Sword op 4k60 met AI texture upscale in RPCS3.

• Rivanov

• Rivanov

• Rivanov

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nog even over die Astro A20 Gen2 headset. Die kost dus 119€. Echter het mooie is, dat wanneer je een Series X|S koopt èn een PlayStation 5 dat je met alleen de aanschaf van een extra USB dongle dezelfde headset dus ook geschikt maakt voor de PS5. Nog mooier is dat een extra dongle maar 19,99 kost.

Voor 139 euro heb je dus een Astro headset die op beide consoles werkt en compleet wireless is. Geen gekke prijs. Goedkoper dan een TB70 Gen2 die enkel op de Xbox werkt voor 149€.

Edit: het is dus een stereo headset volgens de website van Astro. De A40 en A50 zijn Dolby Audio headsets. Nou heb ik op dit vlak 0,0 verstand, maar ik heb dus de Dolby Atmos app op m’n Xbox. Tevens heeft elke headset maar 2 schelpen waar het geluid uitkomt. Dat 5.1/7.1 is dus virtueel surround. Ga je dat virtuele 5.1/7.1 dus ook merken bij een headset waar specifiek Stereo bij vermeld staat?
For those who play cross-platform on Xbox and PlayStation, we’re also introducing the standalone A20 Wireless Gen 2 USB Transmitter . One USB Transmitter for Xbox or PlayStation is included with each A20 Headset. For multi-console users, adding a second USB Transmitter enables cross-console compatibility with a single A20 Wireless Headset.
Bron: Astro blog

Edit 2: kleine zoektocht leverde dit onderstaande op. Tevens bedacht ik me net dat Sony dus ook vol op 3D audio inzet met hun Tempest Engine. Sterker nog ze verkopen een gloednieuwe headset, de Pulse voor 99€. Dat is dus dezelfde prijsklasse als deze Astro voor het geval er enkelen zijn diep zeggen dat je in deze prijsklasse geen “echte” surround headset moet verwachten (whatever dat ook mag zijn)
There are two types of surround headsets: stereo headsets that use virtual surround, and headsets that actually cram the required number of drivers to create "true" surround. Almost all headsets that advertise themselves as "surround" use virtual surround. The only manufacturer I know that is seriously trying to use the latter approach as a marketing point that I know of is Tritton.
So, considering the options, the "true" surround approach is terrible. Cramming more drivers into a headset means that all the individual drivers have to be smaller, which in turn means it's more difficult to make them produce good sound quality accross the whole audible frequency range.
In the mean time, virtual surround is a completely adequate method of producing directional audio from two speakers. The thing to understand about how the brain figures out from which direction the sound is coming from is that it's all based on the time delay between sound hitting the left eardrum and the right eardrum, and how the sound is damped when it travels through the skull. You have two ears, and there's no magic involved, you don't need more than two speakers. The brain can be fooled into thinking the sound is coming from behind you, even if it's fed straight into your ears from two sources. All you need is a sound that mimics the real deal. The reason movieand home theaters use multiple speakers is that creating directional audio with two speakers requires a very controlled environment. That's easy when the speakers are clamped to your head, but not so when you can be anywhere in the room.
What virtual surround does is it takes the usual 5.1/7.1 surround output and translates it into directional stereo sound that mimics a surround sound system. But this raises the question: why would you need more than two audio channels in the first place when the signal is turned back into stero anyway before it arrives into your ears? And you don't. Provided the stereo audio in whatever game you're playing has been properly made, there should be no need for virtual surround. What's more, the proper stereo should in fact be better, because it's not trying to mimic a home theater setup, but the sound you'd hear if you were in the game.
So, my advice would be to not spend attention on whether a headset is marketed as stereo or "surround". It doesn't make a difference, because the "surround" is likely just stereo anyway (or worse, there are actually eight drivers in the headset). What matters is the actual audio quality, i.e., the quality of the individual drivers. It can be the case that a headset has virtual surround and the drivers are good, which to my knowledge is the case with the HyperX Cloud, for example. The takeaway here is that "surround" on headphones is just marketing, and not something you should really care about.
https://www.halowaypoint....6-957e-75dbf93c5fd4/posts

[ Voor 76% gewijzigd door MRE-Inc op 04-10-2020 02:01 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-10 15:18
Wom schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Er staat zelfs letterlijk why did you focus on 4k 60 fps?

Geen 8k dus.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-10 15:52

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik kijk erg uit naar de nieuwe gen xbx twijfel erg tusse de x en s speel nu op de pc en de huidige gen volledig links laten liggen... fps 60 willen ze nu naar toe, top! Echter op pc algemeen goed verschil tussen 2 k of 4 k... op gemiddelde kijk afstand in de woonkamer niet waarneembaar... toch blijf ik hyped naar de x.. waarom?? de s in de betere keuxe als je niets om de disk drive geeft.. lastige keuze dit keer.. heb wel gamepass sinds weekje heerlijk!

• Rivanov

• Rivanov

• Rivanov

• Rivanov

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:36
@MRE-Inc Beste is om die a20 samen met a50 kopen en uitproberen om ze te vergelijken.

Plantronics komt ook met nieuwe headsets RIG 800 V2 (Ze heten nu Nacon)

[ Voor 6% gewijzigd door Amaze86 op 04-10-2020 09:18 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:16:
[Twitter]

("Both Forza and Apex support quick resume")
deze snap ik even niet... dit zou impliceren dat niet alle games dat doen? Ik dacht dat dit gewoon altijd werkte... (voor story uiteraard, niet online)

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-10-2020 09:22 ]

• Rivanov
ArthurMorgan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

deze snap ik even niet... dit zou impliceren dat niet alle games dat doen? Ik dacht dat dit gewoon altijd werkte... (voor story uiteraard, niet online)
Volgens mij moet de developer dit ondersteunen in de game. Je kunt klaarblijkelijk Quick Resumé ook volledig uitschakelen op je Xbox, wanneer je bijvoorbeeld altijd games koopt op disc. Dan heb je niets aan QR en kun je dus die gereserveerde ruimte op je SSD vrijmaken. Austin Evans kwam met deze constatering.

• Lekker Ventje
Rivanov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Volgens mij moet de developer dit ondersteunen in de game. Je kunt klaarblijkelijk Quick Resumé ook volledig uitschakelen op je Xbox, wanneer je bijvoorbeeld altijd games koopt op disc. Dan heb je niets aan QR en kun je dus die gereserveerde ruimte op je SSD vrijmaken. Austin Evans kwam met deze constatering.
Dan schakel ik die optie uit :) Ik koop alles digitaal maar die ene keer 30 of 40 seconden wachten op een middag kan ik wel hebben, kan mooi de cola bijgevuld worden.

Vind het jammer dat FM7 niet een beetje liefde krijgt voor de next gen in afwachting van de opvolger. Zeker omdat ze pas net met de ontwikkeling daarvan begonnen zijn en we dus nog twee jaar moeten gaan wachten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MRE-Inc schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:32:
Nog even over die Astro A20 Gen2 headset. Die kost dus 119€. Echter het mooie is, dat wanneer je een Series X|S koopt èn een PlayStation 5 dat je met alleen de aanschaf van een extra USB dongle dezelfde headset dus ook geschikt maakt voor de PS5. Nog mooier is dat een extra dongle maar 19,99 kost.

Voor 139 euro heb je dus een Astro headset die op beide consoles werkt en compleet wireless is. Geen gekke prijs. Goedkoper dan een TB70 Gen2 die enkel op de Xbox werkt voor 149€.

Edit: het is dus een stereo headset volgens de website van Astro. De A40 en A50 zijn Dolby Audio headsets. Nou heb ik op dit vlak 0,0 verstand, maar ik heb dus de Dolby Atmos app op m’n Xbox. Tevens heeft elke headset maar 2 schelpen waar het geluid uitkomt. Dat 5.1/7.1 is dus virtueel surround. Ga je dat virtuele 5.1/7.1 dus ook merken bij een headset waar specifiek Stereo bij vermeld staat?

[...]

Edit 2: kleine zoektocht leverde dit onderstaande op. Tevens bedacht ik me net dat Sony dus ook vol op 3D audio inzet met hun Tempest Engine. Sterker nog ze verkopen een gloednieuwe headset, de Pulse voor 99€. Dat is dus dezelfde prijsklasse als deze Astro voor het geval er enkelen zijn diep zeggen dat je in deze prijsklasse geen “echte” surround headset moet verwachten (whatever dat ook mag zijn)

[...]

Zoals je zelf al opmerkt: headsets hebben doorgaans maar twee drivers waarmee ze het geluid produceren. Iedere headset is daarmee effectief beperkt tot stereo.

Maar als je het correct opzet (Dolby Atmos/DTS:X/Spatial audio) dan kan je met slechts stereo de illusies van meer kanalen wekken maar dat is iets wat bij de bron moet gebeuren, ie: de console en de game.

Hoewel vergeten, of genegeerd, door de meeste heeft de XSX ook een vrij sterke audio chip aanboord. MS schenkt er minder aandacht aan maar hij zit er wel degelijk in ;)

Audio heeft nooit een impact gemaakt op de "console war" enkel nu is het ineens een selling point geworden. De PS3 had betere audio dan de 360, de XB1 had betere audio hardware dan de PS4. Niet dat ik de aandacht voor audio de komende generatie negatief vind.

• Segafreak83
ArthurMorgan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Sommige multiplayer games (Destiny 2 als voorbeeld), die gooit je na x aantal minuten uit de server bij inactiviteit.

• Segafreak83
*knip* for obvious reasons

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2020 23:10 ]

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 15:42
Lekker Ventje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Dan schakel ik die optie uit :) Ik koop alles digitaal maar die ene keer 30 of 40 seconden wachten op een middag kan ik wel hebben, kan mooi de cola bijgevuld worden.

Vind het jammer dat FM7 niet een beetje liefde krijgt voor de next gen in afwachting van de opvolger. Zeker omdat ze pas net met de ontwikkeling daarvan begonnen zijn en we dus nog twee jaar moeten gaan wachten.
2 jaar wachten???
Geen idee waar je dat hebt gelezen maar volgens mij is de verwachte release in februari 2021.
Dat is nog 4 maanden wachten na de release van de XSX maar goed FM7 in 4K is voor mij al een verbetering aangezien ik nu nog speel op de XO 8)

Xbox Live Knalle Arie

• G_Dragon
  • Laatst online: 01:07

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Kan nog leuk gaan worden met die kleine 1TB intern, heb net even gekeken maar mijn Samsung T5 SSD van 1TB is al voor 98% vol en heb maar 20 games erop staan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amaze86 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:17:
@MRE-Inc Beste is om die a20 samen met a50 kopen en uitproberen om ze te vergelijken.

Plantronics komt ook met nieuwe headsets RIG 800 V2 (Ze heten nu Nacon)
Dat zou een mogelijkheid zijn, maar dan zijn er nog games waar geluidsinstellingen een eigen menu hebben en erg uitgebreid zijn. Ik heb het eens met 2 headsets (bedraad) geprobeerd te testen in Battlefield 5 in de test range aldaar, dat is gewoon bijna niet te doen om voor een leek als ik dat te testen.
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:54:
[...]
Zoals je zelf al opmerkt: headsets hebben doorgaans maar twee drivers waarmee ze het geluid produceren. Iedere headset is daarmee effectief beperkt tot stereo.

Maar als je het correct opzet (Dolby Atmos/DTS:X/Spatial audio) dan kan je met slechts stereo de illusies van meer kanalen wekken maar dat is iets wat bij de bron moet gebeuren, ie: de console en de game.

Hoewel vergeten, of genegeerd, door de meeste heeft de XSX ook een vrij sterke audio chip aanboord. MS schenkt er minder aandacht aan maar hij zit er wel degelijk in ;)

Audio heeft nooit een impact gemaakt op de "console war" enkel nu is het ineens een selling point geworden. De PS3 had betere audio dan de 360, de XB1 had betere audio hardware dan de PS4. Niet dat ik de aandacht voor audio de komende generatie negatief vind.
Dank, ik had me idd wel wat ingelezen, want vind het wel belangrijk om "goed" geluid te hebben.

De audio chip in de XSX wordt nauwelijks genoemd, maar ik kan me idd nog herinneren dat iedereen dacht dat de audio bij Xbox ten koste ging van alles qua hardware wat er in zat. Totdat een dev en een blogpost van Microsoft zelf daar een einde aan maakten.

Maar jij denkt dus hetzelfde als in de quote, dat het meer marketing is gezien 99,8% van de headsets maar 2 drivers hebben. Hebben ze er meer, dan zijn ze dus kleiner wat ten koste gaat van de kwaliteit. Kortom een stereo headset kan prima surround geluid weergeven zoals ze dat altijd al deden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Als je hem dan toch in een kast gaat zetten, maakt het ook niet meer uit of de console staat of ligt natuurlijk. ;) Als staand beter koelt, kun je hem net zo goed dus staand plaatsen, in een kast zie je dat toch allemaal niet.

• Phusebox
G_Dragon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:47:
Kan nog leuk gaan worden met die kleine 1TB intern, heb net even gekeken maar mijn Samsung T5 SSD van 1TB is al voor 98% vol en heb maar 20 games erop staan :)
Haha. Ik heb momenteel 5 TB in gebruik. Hou er niet van iets te moeten downloaden en afhankelijk te zijn van de snelheid van het netwerk. Soms haal ik mijn maximum snelheid maar vaak ook erg traag.

Dus zal alles wel op externe 4 TB schijf zetten en dan kopiëren als ik het nodig heb. 250 euro extra gaat me te ver. 150-175 euro zou ik nog overwegen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Marvie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

2 jaar wachten???
Geen idee waar je dat hebt gelezen maar volgens mij is de verwachte release in februari 2021.
Dat is nog 4 maanden wachten na de release van de XSX maar goed FM7 in 4K is voor mij al een verbetering aangezien ik nu nog speel op de XO 8)
Er is geen datum bekend van de nieuwe forza. Laatste bericht was dat de development in een vroegtijdig stadium zat. Dus februari 2021 gaat hem sowieso niet worden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Phusebox
CH4OS schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Als je hem dan toch in een kast gaat zetten, maakt het ook niet meer uit of de console staat of ligt natuurlijk. ;) Als staand beter koelt, kun je hem net zo goed dus staand plaatsen, in een kast zie je dat toch allemaal niet.
Past niet staand haha. Net nog aan het puzzelen geweest maar ik kan nergens plek vrij maken om het ding neer te zetten. Komt allemaal net niet uit. Dacht mijn receiver te verhuizen naar een open deel van het meubel maar hij is 1 mm te breed. :(

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-10 16:17

Louw Post

Cerenas

G_Dragon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:47:
Als de Series X wel m'n 1Gbit verbinding kan voltrekken dan vind ik het nog niet eens zo erg af en toe een game te downloaden ipv geïnstalleerd te hebben staan. Ik speel dan ook niet veel games tegelijkertijd.

Dat is wel m'n grootste ergenis van de Xbox One serie, m'n One X blijft hangen rond de 300Mbit.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Louw Post schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Als de Series X wel m'n 1Gbit verbinding kan voltrekken dan vind ik het nog niet eens zo erg af en toe een game te downloaden ipv geïnstalleerd te hebben staan. Ik speel dan ook niet veel games tegelijkertijd.

Dat is wel m'n grootste ergenis van de Xbox One serie, m'n One X blijft hangen rond de 300Mbit.
Haha kom ik aan met geen glasvezel :p
Als wij straks glasvezel hebben dan word het zeker geen probleem :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Haha. Ik heb momenteel 5 TB in gebruik. Hou er niet van iets te moeten downloaden en afhankelijk te zijn van de snelheid van het netwerk. Soms haal ik mij maximum snelheid maar vaak ook erg traag.

Dus zal alles wel op externe 4 TB schijf zetten en dan kopiëren als ik het nodig heb. 250 euro extra gaat me te ver. 150-175 euro zou ik nog overwegen.
Netjes! :) Ik hou het zelf altijd ongeveer tussen de 20 en 25 games max, alleen met een beperkte ruimte word dit wel een probleempje :p.

Verwijderd

Sinds men het over audio heeft, hier is Microsoft GDC 2019 presentatie (luister met een koptelefoon).
https://docs.microsoft.co...oustics/what-is-acoustics

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb me eigenlijk nooit echt gestoord aan hoe lang het duurt om de xbox op te starten. Maar sinds ik die filmpjes heb gezien van hoe dat straks gaat vind ik het toch lang duren elke keer :D

• Lekker Ventje
XBox start hier altijd wel redelijk snel op vanuit de standby mode. Enkel bij een incidentele reset duurt het een stuk langer.

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
MRE-Inc schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:32:

[...]

[...]

Voor dat geld kan je ook een "echte" headphone halen en een losse microfoon. Geluid en microfoon veel beter voor dezelfde prijs of zelfs minder. Is dan alleen niet draadloos :+

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hoe zit het eigenlijk met het kopen van digitale game codes van derde partijen. Stel je koopt een code waar UK only voor staat. Kan ik het dan nog wel gewoon gebruiken als ik de store op UK zet of moet je daarvoor een UK account hebben?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Rivanov
Koning-Admiraal schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:18:
Hoe zit het eigenlijk met het kopen van digitale game codes van derde partijen. Stel je koopt een code waar UK only voor staat. Kan ik het dan nog wel gewoon gebruiken als ik de store op UK zet of moet je daarvoor een UK account hebben?
Redeemen via de UK Store met je eigen account.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Rivanov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Redeemen via de UK Store met je eigen account.
Ah top, wil dit keer digitaal gaan voor FIFA 21, echt een hekel aan het wisselen van schijven. Overige games maak me niet uit, zolang FIFA maar digitaal is :p.

- edit: vork blijkt toch anders in de steel te zitten. Je hebt er wel een VPN voor nodig, anders krijg je een melding dat je IP niet uit die regio komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-10-2020 14:03 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15
Nynto schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Voor dat geld kan je ook een "echte" headphone halen en een losse microfoon. Geluid en microfoon veel beter voor dezelfde prijs of zelfs minder. Is dan alleen niet draadloos :+
Tsja, ik heb idd ook liever een echte headphone, maar wil ook persé draadloos. pff keuzes.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Man man wat zou ik het mooi vinden als ze voor RDR2 ook met een next gen upgrade zouden komen, toevallig net weer eens een missie opgestart en heb gelijk zin om het hele verhaal nogmaals te beleven, ik weet dat sommigen de game helemaal niks vonden maar blijft voor mij de mooiste game ooit.

De beweging en het gedrag van de paarden, de mooie levende wereld echt prachtig gewoon.

Zit nu in twijfel om te wachten op een update of er nog eens gewoon voor gaan, wie weet ga ik na een upgrade er nog eens doorheen.

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
Xgar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Tsja, ik heb idd ook liever een echte headphone, maar wil ook persé draadloos. pff keuzes.
Ja, ik snap het helemaal. Voor m'n telefoon wil ik tegenwoordig ook niets anders meer. Draadloos.

• Rivanov
Sipio schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Man man wat zou ik het mooi vinden als ze voor RDR2 ook met een next gen upgrade zouden komen, toevallig net weer eens een missie opgestart en heb gelijk zin om het hele verhaal nogmaals te beleven, ik weet dat sommigen de game helemaal niks vonden maar blijft voor mij de mooiste game ooit.

De beweging en het gedrag van de paarden, de mooie levende wereld echt prachtig gewoon.

Zit nu in twijfel om te wachten op een update of er nog eens gewoon voor gaan, wie weet ga ik na een upgrade er nog eens doorheen.
Toevalligerwijs ben ik ook weer met RDR2 verder gegaan sinds paar dagen. Maar m’n One X verandert continue in een straaljager wat me er eigenlijk weer van weerhoudt. (Heb niet altijd zin om m’n headset op te doen. Zeker bij een game als RDR2 is het gewoon fijn om de audio over m’n 5.1 surround set te beluisteren) Dit heb ik sowieso nu met iedere game, eigenlijk zonde om nu te spelen met de Series X in aantocht.

• Finraziel
Het zou me heel erg meevallen als Rockstar met een gratis upgrade zou komen... Volgens mij verkopen die je echt veel liever dezelfde game nog een keer.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Rivanov Dat is idd jammer dat er zo'n geblaas bij komt kijken, heb dat al van meerdere gelezen dat de One X bij RDR2 aardig kabaal kan maken maar ik denk dat ik dan bij de gelukkige zit, ik hoor hem echt amper, maar dat zou voor mij idd de ervaring ook wel temperen, speel hier ook nog wel eens op de PS4 en dan moet ik echt een headset op anders is het gewoon niet te doen.

@Finraziel hehe ja Rockstar kennende zou dat zomaar kunnen,.. maar goed, take my money moet ik eerlijk zeggen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LOL en dan wil je 4k aanzetten in de weergave en dan kan dat niet :X

Edit op de tv wel in 4k

Ziet er echt goed uit. Maar niet alles ziet er echt uit als 60fps. Ik kan niet verstaan wat hij zegt, dus ben benieuwd of al deze games echt dat halen?

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-10-2020 19:48 ]

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 09:10

Kalkie

NLMP

Een paar dagen terug vroegen D-Ed en ik of er interesse in een Xbox voor ‘oudere’ gamers Discord was om af te spreken voor online gaming en wat te slowchatten over Xbox games.
De server is er en ik heb ff een modje gevraagd of ik hier (eenmalig) een link mag plaatsen.

Focus op 30+ maar dat is geen harde eis. De server is te vinden onder deze link in discord: https://discord.gg/XreasqX.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:08
Twijfel nog steeds om volledig over te stappen naar xbox.

Hoe zit het met game sharen en regions te switchen om games te kopen? Bij de ps4 was dit een piece of cake en had ik 5 accounts op mijn playstation en speelde vervolgens alles via 1 account.

• m0h4life
  • Laatst online: 27-10 08:50
xminator schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:21:

Hoe zit het met game sharen en regions te switchen om games te kopen? Bij de ps4 was dit een piece of cake en had ik 5 accounts op mijn playstation en speelde vervolgens alles via 1 account.
Je kan gewoon in een andere regio inloggen met VPN (mobiel, pc/laptop of je Xbox), je game kopen en dan je VPN uitzetten.
Daarvoor heb je geen andere accounts nodig.

Hieronder guide met een alternatieve methode, om via de xbox store in een andere regio te kopen
https://www.reddit.com/r/...games_from_other_regions/

[ Voor 15% gewijzigd door m0h4life op 04-10-2020 20:26 ]

• xminator
m0h4life schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Je kan gewoon in een andere regio inloggen met VPN (mobiel, pc/laptop of je Xbox), je game kopen en dan je VPN uitzetten.
Daarvoor heb je geen andere accounts nodig.

Hieronder guide met een alternatieve methode, om via de xbox store in een andere regio te kopen
https://www.reddit.com/r/...games_from_other_regions/
In de comments lees ik dat het niet meer zo gaat?

Ik las in een andere topic uit 2019 dat het gewijzigd is?

En hoe zit het met account/gamesharing?

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:06
xminator schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:21:

Ik twijfel ook nog enorm, ik vind de launch lineup bar slecht wat bereft first party/exclusives en ja MS belooft veel voor later maar dan koop ik gewoon die xbox ook later.

Of ik ga voor gamepass PC icm met PS5 voor de launch exclusives, beetje afhankelijk van wat AMD nog kwa PC hardware released eind dit jaar.

• Rivanov
xminator schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Werkt nog gewoon.

• Rivanov
Kalkie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:11:
Een paar dagen terug vroegen D-Ed en ik of er interesse in een Xbox voor ‘oudere’ gamers Discord was om af te spreken voor online gaming en wat te slowchatten over Xbox games.
De server is er en ik heb ff een modje gevraagd of ik hier (eenmalig) een link mag plaatsen.

Focus op 30+ maar dat is geen harde eis. De server is te vinden onder deze link in discord: https://discord.gg/XreasqX.
Krijg een 401 unauthorized melding als ik de server wil toevoegen?

/edit: Nevermind, werkt nu wel.

• m0h4life
  • Laatst online: 27-10 08:50
xminator schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Ik heb dit jaar nog een spel gekocht met gebruik van VPN en de xbox app op Android. Dat is dan wel met directe betaling in plaats van punten.

En hoe bedoel je account sharing? Op jouw 'home console' kan iedereen gebruik maken van jouw games en gebruik maken van Gold en/ of Gamepass.

[ Voor 15% gewijzigd door m0h4life op 04-10-2020 21:37 ]

• xminator
m0h4life schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:35:
[...]

Ik heb dit jaar nog een spel gekocht met gebruik van VPN en de xbox app op Android. Dat is dan wel met directe betaling in plaats van punten.

En hoe bedoel je account sharing? Op jouw 'home console' kan iedereen gebruik maken van jouw games en gebruik maken van Gold en/ of Gamepass.
Ik heb account A, mijn vriend account B.

We kopen alle games op account A samen. Vriend kan de games van account A spelen op/via Account B.

Iets wat heel makkelijk met de playstation kan (dus zowel je games delen als je playstation plus (in dit geval gold) lidmaatschap).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 15:40
Ik ben toch wel erg blij met het feit dat ‘mijn’ XSX gewoon nog disc slikt. Ik zat voor de gein even te zoeken naar Metal Gear Solid ‘The HD Collection’ in de Xbox store. De prijzen gaan nergens over. Ze splitten de collection zelfs :') Deel 2 & 3 kosten samen 20 euro. Peace Walker kost 15 euro. Totaal dus 35 euro. Voor een collectie die gebruikt op disc voor een tientje valt op te pikken.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Wom

Wom

Ben ik weer met een gerucht hoor. Als jullie het irritant vinden moet je het ook laten weten, maar aldus vriendje Geoff komt er morgen een blogpost aan met nieuws.

In de video benoemt hij idd dat er morgen iets komt en daar komt een klein lachje als reactie op.

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Wom schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:01:
[Twitter]
Ben ik weer met een gerucht hoor. Als jullie het irritant vinden moet je het ook laten weten, maar aldus vriendje Geoff komt er morgen een blogpost aan met nieuws.

In de video benoemt hij idd dat er morgen iets komt en daar komt een klein lachje als reactie op.
Enig vermoeden over wat het gaat?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 15:40
[Twitter]

Irritant? Is toch juist leuk :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Mocht je een HDR device hebben kan je een idee krijgen hoe Auto-HDR eruit ziet.

• Rivanov
xminator schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Ik heb account A, mijn vriend account B.

We kopen alle games op account A samen. Vriend kan de games van account A spelen op/via Account B.

Iets wat heel makkelijk met de playstation kan (dus zowel je games delen als je playstation plus (in dit geval gold) lidmaatschap).
Dat werkt op Xbox ook gewoon. Afhankelijk op wiens account je de games koopt, stelt die persoon die de games koopt zijn account in, als home Xbox op de Xbox van de ander.

• Rivanov
[Twitter]

Nice. Ben benieuwd morgen!

• Wom

Wom

Soussi. schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Enig vermoeden over wat het gaat?
Er gaan al langer geruchten dat Microsoft nog een overname zou hebben gedaan. Dus iets in die trant zou een mogelijkheid zijn.

Ander gerucht is een verandering in hoe Live Gold wordt aangeboden. Gaat ook al langer de rondte, maar zonder weinig substantie.

Maar het zou zomaar ook een aankondiging kunnen zijn van een volgend event. Er is eerder al gehint dat er nog meer games worden getoond (nog niet alle inhouse studios hebben iets laten zien nl.). Tijdens de vorige showcase, was het Matt Booty (de studiobaas) die dit aankondigde in ieder geval.

Mijn gok zou op het laatste zijn in ieder geval.

// uitleg over auto HDR zou ook nog kunnen. Dat embergo is ook zojuist vervallen. Wat in-depth info over de techniek durven ze ook te delen via Xbox Wire.

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 04-10-2020 22:15 ]

• drakiesoft
Wom schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:14:
[...]

Er gaan al langer geruchten dat Microsoft nog een overname zou hebben gedaan. Dus iets in die trant zou een mogelijkheid zijn.

Ander gerucht is een verandering in hoe Live Gold wordt aangeboden. Gaat ook al langer de rondte, maar zonder weinig substantie.

Maar het zou zomaar ook een aankondiging kunnen zijn van een volgend event. Er is eerder al gehint dat er nog meer games worden getoond (nog niet alle inhouse studios hebben iets laten zien nl.). Tijdens de vorige showcase, was het Matt Booty (de studiobaas) die dit aankondigde in ieder geval.

Mijn gok zou op het laatste zijn in ieder geval.

// uitleg over auto HDR zou ook nog kunnen. Dat embergo is ook zojuist vervallen. Wat in-depth info over de techniek durven ze ook te delen via Xbox Wire.
Als het een blogpost is, verwacht ik hem hier: https://news.xbox.com/en-us/
Meestal rond 15:00 dan even F5-en :-) of twitter kijken.
Pagina: 1 ... 92 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden