Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.499 views

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik vraag mij echt af waarom er niet de mogelijkheid bij consoles bestaat om games te preloadeden die je later met de disc versie unlocked. Zijn ze nog zo bang dat dat makkelijk te kraken is ofzo?

Dat zou imo echt een goede feature zijn op de XSX

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smart delivery zegt toch niks over de prestaties van een titel op de XSX. Maar misschien is mijn sarcasme detector kapot en snap ik de grap niet }:O

Het is jammer dat een cross-gen titel geen framerate verdubbeling krijgt maar ook niet gek dat Ubi zich wil focussen op grafische pracht praal om daarmee hype proberen te vangen.
schumi1986 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
Ik vraag mij echt af waarom er niet de mogelijkheid bij consoles bestaat om games te preloadeden die je later met de disc versie unlocked. Zijn ze nog zo bang dat dat makkelijk te kraken is ofzo?

Ik vermoed dat de reden hiervoor simpel is: geld. Bandbreedte is niet duur maar ook niet gratis en een digitale kopie levert de platformhouders (in)direct meer geld op.

En wat is de incentive voor MS (of Sony) om jou alvast fysieke games te laten preloaden terwijl ze jou veel lieveren een digitale kopie verkopen?

Het zou een mooie feature zijn voor ons als consument :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 12-05-2020 08:39 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
Caayn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:23:
Smart delivery zegt toch niks over de prestaties van een titel op de XSX. Maar misschien is mijn sarcasme detector kapto en snap ik de grap niet }:O

Het is jammer dat een cross-gen titel geen framerate verdubbeling krijgt maar ook niet gek dat Ubi zich wil focussen op grafische pracht praal om daarmee hype proberen te vangen.

[...]
Ik vermoed dat de reden hiervoor simpel is: geld. Bandbreedte is niet duur maar ook niet gratis en een digitale kopie levert de platformhouders (in)direct meer geld op.

En wat is de incentive voor MS (of Sony) om jou alvast fysieke games te laten preloaden terwijl ze jou veel lieveren een digitale kopie verkopen?

Het zou een mooie feature zijn voor ons als consument :Y
Ik denk juist dat dat een denkfout is. Leuk die pracht en praal, maar de verschillen worden steeds moeilijker op te merken. Zeker omdat je daar specifieke en goed functionerende hardware voor nodig hebt (denk aan een 4k HDR paneel, dat in staat moet zijn om HDR überhaupt goed weer te geven en ook goed afgesteld moet zijn). Dat terwijl 60 FPS op letterlijk ieder scherm direct tot een groot verschil zal leiden.

Maar goed, mijn punt is inmiddels wel duidelijk ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rossi46 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Ik zat er vanochtend in de auto nog even over na te denken; ik zou het echt een enorme shame vinden als Valhalla inderdaad old school 30 fps zou draaien. Kan eigenlijk gewoon niet meer, vind ik. Dat zou bij mij de interesse weghalen bij de game. Zoals eerder gezegd, doe dan maar geen volledig 4k, of dynamic resolution. Daar merk je véél minder van dan het verschil tussen 30 fps en 60 fps.
Misschien zegt dit meer over de game en de engine zelf. Dat ze het overcomplex maken. Time will tell....

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Wat is de reden dat Vahalla eventueel 30FPS zal zijn? Puur omwille van engine-technische reden? Of dat men geen geld wil uitgeven aan optimalisatie voor PS5/XSX? De PC-versie kan wel hogere FPS aan begreep ik, dus dat moet ergens toch bewust worden ingesteld? Maar het is niet zo dat de interne klok van de game zelf niet meer klopt op hogere FPS, want dan zou dat op PC ook niet zo zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Caayn
  • Niet online
Het zal een artistieke/design keuze zijn, helemaal nu de CPU niet direct een bottleneck is ten opzichte van de current-gen versie.

De keuze zal, simplistisch gezegd, neerkomen op 30fps met geavanceerde graphics/ of 60fps maar meer in lijn met current-gen graphics (uiteraard wel met verbeteringen). Ze lijken zich voor nu te focussen op de 30fps mode.

Het is ook makkelijker om enkel een 30fps mode te maken. Ze hebben nu al aardig wat modes die ze moeten fine-tunen en ondersteunen (XB1, XB1X, XSX, PS4, PS4 Pro, PS5) waar de nodige tijd in zal zitten plus de PC versie nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 12-05-2020 09:30 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wom schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:22:
Wat is de reden dat Vahalla eventueel 30FPS zal zijn? Puur omwille van engine-technische reden? Of dat men geen geld wil uitgeven aan optimalisatie voor PS5/XSX? De PC-versie kan wel hogere FPS aan begreep ik, dus dat moet ergens toch bewust worden ingesteld? Maar het is niet zo dat de interne klok van de game zelf niet meer klopt op hogere FPS, want dan zou dat op PC ook niet zo zijn.
Odessy kan amper de 60fps vasthouden op 4k zelfs op een 2080, het wordt gewoon een afweging of je je engine half opnieuw wil opbouwen voor die optimalisatie voor consoles, of gewoon die middenweg pakken zodat alles 'mooi' oogt en stabiel 30 kan draaien (ipv 60 en drops tot 40). Want alle hype woordtje moeten natuurlijk wel gewoon actief zijn, HDR, raytracing en dat soort zut, daar scoor je briljante screenshots mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Wom schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:22:
Onkunde bij de ontwikkelaars i.c.m. tijdsdruk op het spel er uit te poepen...

De hardware is het probleem niet.....

Cogitationis poenam nemo patitur

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Laten we hopen dat een "performance mode" instelling veel meer gemeengoed wordt in de volgende generatie, zodat je altijd zelf de keuze kan maken tussen iets betere graphics (en van DF analyses weten we dat dit verschil vaak met een vergrootglas te zoeken is) of hogere framerate.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

schumi1986 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:14:

Ik ben al jaren van de discversies af, ik heb totaal geen interesse in het unlocken van een game met een disc.
Ik zie ook niet wat het toevoegt. Het pre-loaden kan ook prima zonder disc, ze gaven het spel gewoon op enig moment vrij. Iets wat nu ook al gebeurd.

De enige reden waarom je een discversie van een game wil hebben is volgens mij 2e handsverkoop.
Maar ook dan zijn er volgens mij betere oplossingen, technisch kan het al, je kan een gamelicentie/aankoop gewoon uit je account laten halen. Wanneer MS een website op zou tuigen waar je een selectie kan maken van je digitale games om online te koop te zetten. Transactie compleet, zou je een game dus moeten over laten schrijven van account.

Afijn..... Weg met gamedisc's! :o :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://twitter.com/Xbox/status/1259966558152974336
Ze gaan al lekker los met die 30fps :D
(humor dat nu sites het 'at least' gewoon weglaten, gewoon 'Valhalla draait 30fps')

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als je zo op social media kijkt kun je toch eigenlijk niet anders dan terug verlangen naar een tijd waar je de informatie kreeg via maandbladen, waarbij je niet wist hoe toxic zo'n community kan zijn :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:59:
Als je zo op social media kijkt kun je toch eigenlijk niet anders dan terug verlangen naar een tijd waar je de informatie kreeg via maandbladen, waarbij je niet wist hoe toxic zo'n community kan zijn :).
Ben jij ook al zo oud dat je nog weet wat "papier" is?

• Rossi46
boe2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
Laten we hopen dat een "performance mode" instelling veel meer gemeengoed wordt in de volgende generatie, zodat je altijd zelf de keuze kan maken tussen iets betere graphics (en van DF analyses weten we dat dit verschil vaak met een vergrootglas te zoeken is) of hogere framerate.
Dit zou mij heel erg blij maken.

Gisteren toevallig nog even gekeken naar de review van Boarderlands 3 door DF. En dan dus middels hun 4k download via de DF site. In Boarderlands 3 zit zo'n modus. En de performance mode (met 1080p) resolutie zag er meer dan prima uit en toonde heel strak op mijn 55" 4k paneel, juist door de 60 fps.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is heel simpel voor mij. Ik koop geen games meer die onder de 40fps zakken. De aim moet voor mij op de 60 liggen, drops kunnen dan opgevangen worden door de VRR.

Ik ben nu tijdelijk aan het spelen en kijken naar Stadia. Daar kies ik ook heel bewust voor de 1080 versie van games ivm de 60 fps die je dan krijgt. (RDR, tomb raider etc)
Als ik nu spellen op de XoX speel, ergert de 30 fps me gewoon. Het is prima speelbaar, maar voor mij is 2020 gewoon het laatste jaar dat ik dat wil. Dat is persoonlijk, en zegt niks over hoe anderen daar tegenaan zouden moeten kijken. Moet men zelf weten. Maar voor mij is het gewoon simpel. 60 fps of niet, genoeg andere spellen wat mij betreft.

/edit. Ik heb niet voor niets een TV uit 2017 vervangen door een uit 2019 om HDMI 2.1 met VRR te hebben voor de nieuwe console.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-05-2020 11:07 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Je krijgt nu spiralen van negatieve reacties. Bijvoorbeeld:
-dev zegt dat ze 30 FPS garanderen
-website zegt dat het jammer is dat ze niet 60 FPS garanderen
-internet zegt: meh meh meh geen 60 FPS

Het is ondoenlijk (of in elk geval totaal niet leuk) om via de next gen topics nieuws te volgen vanwege het laatste type reacties.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als jarenlange pc gamer vind ik het stiekem wel grappig dat voor consolespelers die 60fps nu plots WEL superbelangrijk is :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ArthurMorgan
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:06:
Als jarenlange pc gamer vind ik het stiekem wel grappig dat voor consolespelers die 60fps nu plots WEL superbelangrijk is :p
Dat snap ik. Maar... de groep die het hardst roept op het internet is niet altijd ook de representatie van die gebruikers. ;)

Ik ben na de 360 overgegaan naar PC, en pas 3 jaar geleden terug gegaan naar de XoX, en dat was omdat RDR alleen op console was destijds. De framerate heeft mij altijd dwarsgezeten. Daarom ook weer naar PC teruggegaan. Maar ivm stroomkosten en slechte drivers (5700 XT) besloten om alleen naar console (en Stadia etc) te kijken vanaf nu. Maar ik weet uit mijn kenissen groep dat er veel meer consolegebruikers zijn die al jaren wachten op fatsoenlijke 60fps.

Alleen op internet heb je de mensen die denken dat ze de advocaten moeten zijn van het product dat ze gebruiken. Die maken de discussies vervelend, en laten de mensen met nuance vaak vertrekken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-05-2020 11:12 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Je krijgt nu spiralen van negatieve reacties. Bijvoorbeeld:
-dev zegt dat ze 30 FPS garanderen
-website zegt dat het jammer is dat ze niet 60 FPS garanderen
-internet zegt: meh meh meh geen 60 FPS

Het is ondoenlijk (of in elk geval totaal niet leuk) om via de next gen topics nieuws te volgen vanwege het laatste type reacties.
Ergens is dat best leuk om naar te kijken, nu nog wachten tot Sony of iemand ergens iets zegt dat de PS5 wel 60fps kan (omdat stiekem beide games graphic-modes krijgen, waarbij 60fps optie is), dan zie je pas wat momentum op het internet kan doen.

En je hoeft maar 1 site te hebben met aannemelijke 'feitjes' en ze hebben weer munitie om de andere kant op te gooien.

De zijlijn met een grote zak popcorn is echt zo slecht niet :)

• Wom

Wom

Heb de fout gemaakt door binnen Twitter het topic 'Xbox' te volgen (is recente functie). Dat heb ik vrij snel weer uitgezet, want de bagger die je daar voorbij ziet komen... Echt kinderlijk gedrag op basis van 0 feiten om maar punten te scoren. Het is schijnbaar lastig om neutraal je mening te delen.

Dan was het vroeger met Hoog Spel* of de PU toch wat eenvoudiger.

* Das voor de echte oude mannen en vrouwen onder ons :+

• Caayn
  • Niet online
De richting van wind kan meningen snel doen veranderen en hoge bomen vangen veel wind :P En dit zal altijd mee spelen bij (internet) communities: http://www.extrafabulousc...ploads/2014/11/sports.png

Tegenwoordig game ik vrijwel exclusief op consoles en heb ik zelfs geen dedicated GPU meer in prive PC. (Wel een laptop met een GTX1060, maar dat is meer voor sim games á la planet coaster) Ondanks dat ik nog steeds jaloers ben op de mogelijkheden op PC wint het gebruiksgemak van consoles het voor mij, mede omdat ik op PC heel snel geneigd ben om uren te spenderen aan het tweaken van settings en configs om de meeste performance eruit te slepen. Met als gevolg dat de hele intro van een spel geen indruk meer maakt en ik soms alsnog halverwege het spel nog steeds loop te tweaken. Mijn laatste serieuze PC bestond uit 2x 980ti en ik heb nog kort een GTX 1080 gehad, maar zelfs toen gamede ik meestal op consoles. (Ik ben vreemd, ik weet het...)

Ter zelf beschermingen neem ik de 30fps op consoles maar voor lief :P

[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 12-05-2020 11:23 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Caayn en vergeet niet, het dan toch nog niet helemaal tevreden zijn en toch maar weer de spaarpot plunderen voor een betere GPU.

Ik heb sinds 2015 iets van 7 grafische kaarten gekocht en 5 monitoren. Ja dan zijn consoles een stuk rigider en beter voor mijn gebrek aan zelfbeheersing :D

• Caayn
  • Niet online
@ArthurMorgan Inderdaad, PC gaming kan goedkoop zijn maar het kan ook héél duur zijn :$

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Na de controller doet S doet een copy paste met hun Sony studios.

https://twitter.com/tomwa.../1260202717328412674?s=19

Ben benieuwd hoe de console er uit gaat zien 😁

• Caayn
  • Niet online
drakiesoft schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:57:

Geinig dat beide nu dezelfde style en naam gebruiken voor hun first party studios, Xbox/Playstation Studios. Deze style zie je wel vaker terug komen.

Wat bedoel je met de controller?

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 12-05-2020 16:15 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

poor Leno schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Laat m maar.. zn post is al in het PS5 topic gebackfired :>
Onderstaande uit het PS5 topic voor wie niet meeleest daar...
poor Leno schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:39:
[...]

Ja inderdaad. Het is eigenlijk wel grappig, en ook best een beetje sneu, dat deze discussies continu hier in t PS5 topic gevoerd moeten worden.

Zie het als voetbalfans die bij gebrek aan beter bij de tegenpartij thuis gaan lopen rellen.

Achja, erg jammer.

#blijfthuis, zeg maar.
Ahhh wat lief dat je hier ook eens komt buurten Leno, maar dan voortaan wel je mondje dicht hè in het PS5 topic over de buren die langskomen.

Potje, ketel, zwart zien :+

En wie nog even een Xbox Series X devkitje wil scoren, even naar Rotterdam rijden..... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2020 17:11 ]

XBL: MRE Inc

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
drakiesoft schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:57:

Was ook mijn eerste gedachte. Vooral ook de kleuren

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Kan er weer wat gepraat worden over de console of de games? :P

Is er al wat meer bekend over de games die afgelopen week bekend zijn gemaakt, anders dan de paginas die ze hebben op Xbox wire?

Ben echt nieuwsgierig geworden naar Call of the Sea en Medium.

• drakiesoft
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true

Gave Tony Hawk remaster in 4k en 60fps.

[ Voor 3% gewijzigd door drakiesoft op 12-05-2020 18:29 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:25:
Kan er weer wat gepraat worden over de console of de games? :P
Nee !
Microsoft heeft geen games, hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden ? }:|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Finraziel
  • Laatst online: 13-09 22:12
justifire schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:31:
[...]

Nee !
Microsoft heeft geen games, hoe vaak moet dat nou nog herhaald worden ? }:|
Ben je bijna klaar met je Sony fanboy personage? Ik vond de "Xbox One X Delivers" Justifire stiekem veel leuker :(:)

Gamertag: FinrazielNL

• Wom

Wom

w00t! Als dat met de originele soundtrack is wordt dat een instabuy. Hoeveel uren ik wel niet in THPS2 heb zitten. Heb zelfs nog een THPS2 spotify-playlist die af en toe op gaat.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:54:
[...]

Ben je bijna klaar met je Sony fanboy personage? Ik vond de "Xbox One X Delivers" Justifire stiekem veel leuker :(:)
Die komt na de release van Series X heus wel weer naar boven.
“X gonna give it to you !! “ :(:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom

Wom

[b]uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:25:[/b

Is er al wat meer bekend over de games die afgelopen week bekend zijn gemaakt, anders dan de paginas die ze hebben op Xbox wire?

Een kleine snippet aan Psychonauts 2 gameplay.

12 Minuten aan The Ascent gameplay.

Volledige announcement trailer voor Call of the Sea

Je kunt je opgeven voor de beta van Second Extinction (wat een exclusive titel is overigens)

Verder nog wel wat losse screenshots en previews. Vooral IGN lijkt goed in de contacten te zitten.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dat Second Extinction wordt echt f*#king bruut oOo
Beta inschrijving is volgens mij momenteel alleen beschikbaar voor pc ?
Of kijk ik ergens over heen ?

• Wom

Wom

justifire schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:24:
Dat Second Extinction wordt echt f*#king bruut oOo
Beta inschrijving is volgens mij momenteel alleen beschikbaar voor pc ?
Of kijk ik ergens over heen ?
Enkel PC inderdaad, maar het is vaker gebeurd dat dergelijke games ook als preview verschijnen voor Xbox in dezelfde periode
Coronavirus to have 'some impact' on games launching in 2021 and beyond, says Xbox head Phil Spencer
Kan haast niet anders natuurlijk. Hoewel we nog weinig vaste data hebben gezien van aangekondigde games, maar je kunt dus wel wat gaten in de releasewindows verwachten. Zaken als motion-capture liggen nu volledig stil schijnbaar, dus het zal er ook beetje aan liggen hoe ver je in je ontwikkelproces bent.

[ Voor 41% gewijzigd door Wom op 12-05-2020 20:40 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Jongens, voor de 325e keer. Kunnen alle Sony/Playstation gerelateerde opmerkingen (al dan niet verpakte in een sarcastische opmerking) alsjeblieft in de bijbehorende topics blijven...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Wom

Wom

IGN komt met een verhaal over hoe The Ascent een exclusive titel werd: https://www.ign.com/artic...e-ign-first?sf122139463=1
This month’s IGN First we’re shining an exclusive light on The Ascent, a cyberpunk-themed RPG that plays a bit like a mix of Diablo and a twin-stick shooter made by the small but extremely experienced team at Neon Giant. After its big Inside Xbox reveal, I spoke to creative directors Tor Frick and Arcade Berg about how they struck a deal with Microsoft to be at the next-gen forefront.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLgvoFOImK5pizhh9dmrYHQBV2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NNt61Q0bOvIGUOi0FkiwSdOv.png?f=fotoalbum_large

In het artikel staan ook meer screenshots nog.

• Wom

Wom

Stiekem offtopic omdat het op een PS5 devkit draait, maar eerste beelden van de nieuwe Unreal engine.

Zitten zeker een aantal fraaie zaken in als je dit zo ziet. Het water lijkt nog nergens op, maar dit geeft mij wel een next-gen gevoel :)

En de technische analyse komt er direct achteraan. Dat gaat snel :+

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Jaa die demo ziet er wel erg tof uit, next gen gaat smullen worden! Tim Sweeney zat flink de SSD van de PS5 op te hemelen, maar antwoordde naar mijn mening een beetje ontwijkend op de vraag hoe het op de Series X zal draaien met het antwoord dat UE5 op alle devices van Xbox tot iOS zal werken. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen zullen zijn

• drakiesoft
yup demo is 4k 30fps. Ik weet al met welke fps dit op de series x gaat draaien

• Caayn
  • Niet online
Reveal lijkt enigszins in samenwerking met Sony te zijn, vandaar de kleine focus op Xbox.

UE5 ziet er indrukwekkend uit. Vraag mij af waarop ze de hoeveelheid polygonen op het scherm baseren. Framerate target?
drakiesoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:34:
yup demo is 4k 30fps. Ik weet al met welke fps dit op de series x gaat draaien
30fps :P?

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 13-05-2020 17:38 ]

• drakiesoft
Mafia definitive Edition gelekt via xbox store :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3a0rT1jcKy3MFwPOhqD_IvO-7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kuLi75Ob9HGbp4fQ26Zq7PH.jpg?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Worden mooie tijden met de nieuwe consoles. Nu nog boeiende “gameplay”. De zoveelste berg beklimmen en op X drukken terwijl je naar prachtige omgevingen kijkt heb ik wel gezien. :P

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:14:

[Afbeelding]
@MRE-Inc zitten hier ook van die vieze plaatjes in ? :D

Verwijderd

drakiesoft schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:14:

[Afbeelding]
Dat is een remaster dat uitkomt op de One toch?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Finraziel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:01:
Die modbreak heeft lang geholpen zeg :+
Laten we eerlijk zijn: die UE5 demo is veelbelovend voor alle platformen :9~
Het blijft natuurlijk wel een techdemo. We hebben ook verschillende UE4 techdemos die er nog altijd mijlenver beter uitzien dan eender welk spel dat effectief met UE4 gemaakt is.

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 13-05-2020 19:51 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:34:
[...]

@MRE-Inc zitten hier ook van die vieze plaatjes in ? :D
:D Lol vast wel want ik las dat het een remaster is van alle 3 delen. Maar volgens mij is Playboy ergens in 1955 of zo begonnen. Alle Mafia games die zich voor die tijd afspelen zullen dus geen grind hebben daarvoor. Maar goed sinds we in games vrouwen met bionische armen aan het front van 1940 zien, verbaasde me niks meer.

Overigens zagen de andere screenshots van die Mafia remaster er erg goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 13-05-2020 19:51 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Lekker hoor ! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoxtQ28_PfB-4aINa3C2G680RAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vw2VwAgoPcjP9kxawm6RT4r.jpg?f=fotoalbum_large

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Ik ben echt extreem benieuwd naar wat dit gaat opleveren icm het juiste tv scherm :D

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jup, Hellblade II draait op UE4.24, maar las al dat UE4.25 forward compatible is met UE5.
Unreal Engine 5 is being designed with forward compatibility in mind, so you can start with next-gen development now in UE 4.25 and move your projects to UE5 when you're ready.
Geen idee wanneer Hellblade II uit moet komen, maar als dat pas eind 2021 of later is, zou het in principe mogelijk zijn om Hellblade II naar UE5 te porten. Maar het zal ongetwijfeld wel met wat werk komen.

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:21:
Worden mooie tijden met de nieuwe consoles. Nu nog boeiende “gameplay”. De zoveelste berg beklimmen en op X drukken terwijl je naar prachtige omgevingen kijkt heb ik wel gezien. :P
Heb inmiddels rond de 200 torens beklommen in AC games in een week tijd en de prachtige omgeving heb je inderdaad wel gezien :P

• Wom

Wom

Pixel Witcher schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Heb inmiddels rond de 200 torens beklommen in AC games in een week tijd en de prachtige omgeving heb je inderdaad wel gezien :P
Als je klaar bent verwachten we wel een volledig verslag van welke game je beter vind en waarom he :+

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Wom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Als je klaar bent verwachten we wel een volledig verslag van welke game je beter vind en waarom he :+
Haha deal!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
De demo van Unreal was erg indrukwekkend en beloofd veel voor de komende generatie aan games. Ik heb momenteel een ps4 te leen om eindelijk eens the last of us en Spider-man te spelen, en eerlijk is eerlijk, vooral een game as the last of us hebben we momenteel nog niet op de xbox. Toch heb ik alle vertrouwen in Zero Dark. Heb de versie op de 360 gespeeld, vond ik echt helemaal niks, maar als ze er echt een story drive game van maken dan lijkt me het wel heel tof. Dit jaar koop ik zeker een nieuwe xbox, in april een 2e voor mijn zoontje en dan binnen een jaar nog een ps5. Dure tijden :) :)

• Miesjh
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Wom schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:28:
Stiekem offtopic omdat het op een PS5 devkit draait, maar eerste beelden van de nieuwe Unreal engine.

[YouTube: Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5]

Zitten zeker een aantal fraaie zaken in als je dit zo ziet. Het water lijkt nog nergens op, maar dit geeft mij wel een next-gen gevoel :)

En de technische analyse komt er direct achteraan. Dat gaat snel :+

[YouTube: DF Direct: PlayStation 5 / Unreal Engine 5 Reaction - Now This Is Next-Gen!]
Epic moet dit uitbrengen als een game. Dit is Tombraider on Steroids! _/-\o_

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Het moment van fotorealistische graphics komt wel stukken dichterbij. :) We zijn met de nieuwe generatie nu toch wel echt op het punt gekomen van diminishing returns volgens mij...

Maar ondanks alle pracht en praal en realisatische graphics van de UE5 tech demo heb ik stiekem nog steeds de voorkeur voor de grafische stijl van games als Call of the Sea en Firewatch :P

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:
Het moment van fotorealistische graphics komt wel stukken dichterbij. :) We zijn met de nieuwe generatie nu toch wel echt op het punt gekomen van diminishing returns volgens mij...

Maar ondanks alle pracht en praal en realisatische graphics van de UE5 tech demo heb ik stiekem nog steeds de voorkeur voor de grafische stijl van games als Call of the Sea en Firewatch :P
Boarderlands 8)

Ik vind die tech demo's altijd wel gevaarlijk. Het schept verwachtingen die eigenlijk amper waar gemaakt kunnen worden, door allerlei redenen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

uchiha tijntje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:

Daar waren we al ruimschoots met UE4 ;)
De catch is dat dit om heel statische werelden gaat, met nul physics en amper of uitsluitend scripted interactie.

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
boe2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Daar waren we al ruimschoots met UE4 ;)
De catch is dat dit om heel statische werelden gaat, met nu physics en amper of uitsluitend scripted interactie.
Ik verwacht ook wel veel van de nieuwe sound tracing technieken mbt immersie.

XBO: Michaël#3318

• MRE-Inc

MRE-Inc

*snip* dit soort rants mag je echt achterwege laten.

Dure tijden valt wel mee. Je kunt je vakantie geld in je zak houden en spenderen aan consoles :)

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 17:58 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

euh...alles goed met je?

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
MRE-Inc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Dure tijden valt wel mee. Je kunt je vakantie geld in je zak houden en spenderen aan consoles :)
Snap niet helemaal wat je bedoeld. Persoonlijk vind ik the Last of Us zeker niet perfect, maar het is wel een type spel dat Microsoft niet maakt. De sfeer van de game vond ik geweldig, de gameplay is net of je Uncharted speelt, daar zit de kwaliteit niet wat mij betreft. Maar ik kan wel genieten van dit soort games.
Tja en wat ik met mijn vakantiegeld doe, niet 3 consoles kopen in elk geval.

[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 18:00 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mosin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Ik ben echt extreem benieuwd naar wat dit gaat opleveren icm het juiste tv scherm :D
Wat dacht je van icm met de juiste hardware ? >:)
:9

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 18:01 ]

• drakiesoft
"Can only imagine how the new Unreal Engine 5 will look like on the world's most powerfull console" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDnF8gdnhyyyS_4y3M0n3GADho4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zh5W6h3YvK15K2DRdcCaUl6K.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX_QA6Rw91zO1iwY-9EaJIzO6Lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WVlk9zpJkYC8pdEfZvSaHp27.png?f=fotoalbum_large

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
drakiesoft schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:29:
"Can only imagine how the new Unreal Engine 5 will look like on the world's most powerfull console" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Joh lijkt net alsof je er bijna een stijve *peep* van krijgt :+
Rustaaagh

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• drakiesoft
Hier nog een mooi filmpje van Quixel assets die ook al in Unreal Engine 4 zitten.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Geen gameplay uiteraard :+, maar het geheugen van de gamecommunity is korter dan dat van een eendagsvlieg en men vergeet wellicht een beetje waar het in december mee begon. :)

Op 4k kijken dan ook he

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2020 19:58 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:57:
[YouTube: HELLBLADE 2 Official Trailer 4K (2020) Video Game ULTRA HD]

Geen gameplay uiteraard :+, maar het geheugen van de gamecommunity is korter dan dat van een eendagsvlieg en men vergeet wellicht een beetje waar het in december mee begon. :)

Op 4k kijken dan ook he
Holy smoke Batman !!
Die 4K trailer ziet er wel ff beter uit dan die blokkendoos die ik eerst voorbij zag komen :o
Series X wordt een beest, wat zeg ik een monster, wat zeg ik een SuperGrover !!! 💪🏼💪🏼💪🏼

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:30
Ik vind het wel mooi dat Microsoft begin met het showen van voornamelijk gruwelijke games, horror en ledematen :+

Dat word weer schelden!

Lichtpuntje...

Verwijderd

LuisjeNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:24:
Ik vind het wel mooi dat Microsoft begin met het showen van voornamelijk gruwelijke games, horror en ledematen :+

Dat word weer schelden!
Back to the roots! Ik kende de xbox totaal niet tot ik een een studiegenoot Gears zag spelen. Vrij vlot daarna had ik, onder het mom van guitar hero om met mijn vriendin te spelen, een Xbox naast de game pc. De game pc is 1 keer geupgrade daarna. De Xbox serie wel wat vaker. :)

Laat maar komen deze rauwe game stijl!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Wat meer gameplay van The Ascent. Gemaakt door een team van 11 man (just for context :P)

• Finraziel
LuisjeNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:24:

Dat word weer schelden!
Helemaal leuk dat dan bij mij tussen de ledematen en de duivelse muziek door rechtsboven in de hoek ineens staat "Suggested: Upcoming Disney movies" _O-

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
justifire schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Wat dacht je van icm met de juiste hardware ? >:)
Ghehe :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Back to the roots! Ik kende de xbox totaal niet tot ik een een studiegenoot Gears zag spelen. Vrij vlot daarna had ik, onder het mom van guitar hero om met mijn vriendin te spelen, een Xbox naast de game pc. De game pc is 1 keer geupgrade daarna. De Xbox serie wel wat vaker. :)

Laat maar komen deze rauwe game stijl!
Herkenbaar :)

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:17:
[YouTube: How The Ascent Takes Advantage of Xbox Series X - IGN First]

Wat meer gameplay van The Ascent. Gemaakt door een team van 11 man (just for context :P)
Ziet er uit als een vermakelijke launch game. De gameplay tijdens de inside xbox reveal vond ik nog te weinig zeggen maar in deze video lijkt het wel wat te hebben.

Mierenneuk: Volgens mij loopt de animatie van de NPC rond 3m29s op halve framerate. Iets klopt er niet. Niks groots, klein detail wat mij ineens opviel :P

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Scorn interview :9

https://mspoweruser.com/s...-xbox-series-x-exclusive/

Kom maar snel door met deze game ! _/-\o_

• Wom

Wom

Ik heb het gevoel dat ik de gordijnen moet dichtdoen als ik deze game zou spelen :+

Overigens zegt deze ontwikkelaar dat het juist de CPU is waar zei het meeste voordeel uit halen. Kan zijn dat zijn game daar meer voordeel uit haalt natuurlijk.

Maar toch, die trailer heeft echt iets ongemakkelijks.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:40:
[...]

Ik heb het gevoel dat ik de gordijnen moet dichtdoen als ik deze game zou spelen :+

Overigens zegt deze ontwikkelaar dat het juist de CPU is waar zei het meeste voordeel uit halen. Kan zijn dat zijn game daar meer voordeel uit haalt natuurlijk.

Maar toch, die trailer heeft echt iets ongemakkelijks.
Heldere uitspraak inderdaad.
“Everyone is touting the SSD as the next big thing, and yes SSDs will help a lot with loading and moving assets, but the biggest culprit that is creating problems in the current generation is the CPU,” Peklar explained to us. “That’s where the biggest difference compared to current generation will come from.”

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

• Wom

Wom

Nu lijkt The Ascent me nu ook niet het type game wat het uiterste van een console vraag als ik eerlijk ben. :P

Overigens, het mag geen verrassing heten, maar Halo Infinite wordt gepresenteerd bij de 1st party games die we gaan zien in juli.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNu3YD6u4haSXVu7bC74kxXVUu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SCvInssfAJ0atXP4gqo7yyDX.png?f=fotoalbum_large

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:53:
Nu lijkt The Ascent me nu ook niet het type game wat het uiterste van een console vraag als ik eerlijk ben. :P
Nou.... Diablo 3 krijgt mijn X zo nu en dan ook nog best wel op de knieën.
Gebeurd best veel op het scherm, eigenlijk meer dan bij de gemiddelde rpg / shooter.

• drakiesoft
Game play Bright Memory Infinite.

Idd crysis vibes en dan met 4k en raytracing

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Wat nou next gen graphics! Gewoon Final Fantasy IX spelen via gamepass! Wel grappig dat de kwaliteit van de graphics omgekeerd zijn tov 2020. De karakters hebben nu meer detail dan de achtergronden :P

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
boe2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Laten we eerlijk zijn: die UE5 demo is veelbelovend voor alle platformen :9~
Het blijft natuurlijk wel een techdemo. We hebben ook verschillende UE4 techdemos die er nog altijd mijlenver beter uitzien dan eender welk spel dat effectief met UE4 gemaakt is.
Klopt. En laten we niet doen alsof de Xbox een trage SSD heeft. Die is al 37x sneller dan de Xbox One HDD, dus dat brengt al veel voordelen met zich mee. Of de PS5 SSD nou 2x sneller is of niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Klopt. En laten we niet doen alsof de Xbox een trage SSD heeft. Die is al 37x sneller dan de Xbox One HDD, dus dat brengt al veel voordelen met zich mee. Of de PS5 SSD nou 2x sneller is of niet.
Zo kun je alles wegrelativeren he 😊

Ik denk overigens niet dat de XSX er in het begin op welke manier dan ook last van zou hebben. Een tweede revisie zal ook weer sneller zijn en mogelijk gaan developers ook dan pas de echte voordelen eruit halen.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Wegrelativeren is toch een 1e vereiste om te kunnen discussiëren op internet? :P Er is over en weer voldoende weggerelativeerd, afhankelijk van waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Elk component is namelijk tot in den treure besproken.

Zelf ben ik het meest benieuwd naar de games line up eind dit jaar. Nog los van backwards compatibility vermoed ik dat er tov vorige generaties veel games uit komen op moment van launch. Ondanks dat het veel kritiek kreeg zie ik best wel wat leuke games in die inside xbox. Als er een paar al bij launch te spelen zijn dan is dat alleen maar mooi.

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2020 15:43 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:40:
Game play Bright Memory Infinite.

Idd crysis vibes en dan met 4k en raytracing
Krijg hier enorme Shadow Warrior vibes van en dat is een goed ding :Y
Op 4K 60fps en RAYTRACING zeg je ? :9~ _/-\o_ :9~

• Wom

Wom

justifire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Krijg hier enorme Shadow Warrior vibes van en dat is een goed ding :Y
Op 4K 60fps en RAYTRACING zeg je ? :9~ _/-\o_ :9~
Wel mooi dat je door een of ander wezen van een vliegend eiland wordt gemept om daarna op de vleugel van een vliegtuig in volle vlucht te landen. Hoe random wil je het hebben 8)7

Heb voor een euro de mobiele app gekocht en geprobeerd. Na 3 minuten stond mijn telefoon in de fik :D

• Rossi46
Vandaag begonnen aan AC Origins op de Xbox One X en de LG C9 (dus 4k HDR). Prachtige game, ik kan niks anders zeggen. Maar het deed mij direct weer herinneren waarom ik 30 fps zo zonde vind tegenwoordig. Alles ziet er prachtig uit, maar toch klopt er iets niet.

Nou is de 'motion' van de C9 ook niet super goed (al vraag ik me af hoe groot de verschillen zijn tussen de top OLED toestellen van op 'game modus' als alle motion trucjes uit staan), maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het vooral een de 30 fps ligt. Je merkt het direct als een YouTube filmpje ziet van iemand die het op 60 FPS speelt op de PC. Een wereld van verschil.

Ik hoop echt enorm dat Ubisoft ons de optie geeft om AC Valhalla op de XSX te spelen op een hogere framerate dan 30 fps...

• drakiesoft
Martinspire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:26:
[...]

De SSD is niet traag, sterker nog het is er eentje die maar 2x langzamer is, maar daarentegen wel een goede prijs zal hebben en daarmee de kosten drukken van de series x. Verder compenseert Microsoft dit met hun velocity architecture. Zo wordt de io met factor 2 tot 3x verhoogt via sampler feedback streaming en dan hebben we het nog maar over 1 aspect van de velocity architecture. Daarnaast heeft de series x instant 100 GB geheugen volgens Phil himself. Ruim voldoende om assets realtime in te zetten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKTXg6RYL7rLhFH6-d7PXvj4KNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Axko0nRVSQj0YqVbpnQoamus.jpg?f=fotoalbum_large

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:45:
Vandaag begonnen aan AC Origins op de Xbox One X en de LG C9 (dus 4k HDR). Prachtige game, ik kan niks anders zeggen. Maar het deed mij direct weer herinneren waarom ik 30 fps zo zonde vind tegenwoordig. Alles ziet er prachtig uit, maar toch klopt er iets niet.

Nou is de 'motion' van de C9 ook niet super goed (al vraag ik me af hoe groot de verschillen zijn tussen de top OLED toestellen van op 'game modus' als alle motion trucjes uit staan), maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het vooral een de 30 fps ligt. Je merkt het direct als een YouTube filmpje ziet van iemand die het op 60 FPS speelt op de PC. Een wereld van verschil.

Ik hoop echt enorm dat Ubisoft ons de optie geeft om AC Valhalla op de XSX te spelen op een hogere framerate dan 30 fps...
Zit op de C9 toch ook wel een game modus ?
Check anders R-tings voor optimale settings :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

drakiesoft schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:50:
[...]

De SSD is niet traag, sterker nog het is er eentje die maar 2x langzamer is, maar daarentegen wel een goede prijs zal hebben en daarmee de kosten drukken van de series x. Verder compenseert Microsoft dit met hun velocity architecture. Zo wordt de io met factor 2 tot 3x verhoogt via sampler feedback streaming en dan hebben we het nog maar over 1 aspect van de velocity architecture. Daarnaast heeft de series x instant 100 GB geheugen volgens Phil himself. Ruim voldoende om assets realtime in te zetten!

[Afbeelding]
Laten we de SSD discussie niet weer hoeven te voeren :)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Precies.
Grootste voordeel is toch voornamelijk op de laadtijden, daarna gebeurd 99% in het geheugen.
Transities zitten o.a. ook al in Shadow of War en Gianna Sisters, daar heb je geen ssd voor nodig.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik wil zo graag een Kameo 2...

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Ligt eraan waar de discussie inhoudelijk over gaat. Die techniek die benoemd wordt op de pagina van de Series X bij Microsoft en dan dus de Velocity Architecture met name, vind ik wel voer voor discussie.

De bewering die in de afbeelding hierboven staat dat de performance met een factor 2/3 verhoogd kan worden middels speciale hardware/softwarematige aanpassingen vind ik wel interessant.

Er is daar nog vrij weinig over bekend en het zou bv aan de hand van een voorbeeld uitgelegd kunnen worden. Bijvoorbeeld we hebben een autosnelweg met een rijbaan en die rijbaan heeft 3 rijstroken. In het gunstigste geval kunnen er per uur 10.000 auto’s verwerkt worden. Als we de auto’s nu compressen met 50% dan neemt de capaciteit van die rijbaan met 50% toe en kunnen we 20.000 auto’s per uur verwerken.

Geen idee of bovenstaande geldt voor SFS, maar ik zou dat graag zo ongeveer beschreven willen zien. Nu is het veel te abstract voor mij en kan ik het niet in context plaatsen.

• Rossi46
justifire schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Zit op de C9 toch ook wel een game modus ?
Check anders R-tings voor optimale settings :)
Die game modus gebruik ik. Maar die schakelt - logischerwijs - alle motion foefjes uit. Dat is juist wat ik bedoel ;)

• Finraziel
MRE-Inc schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:53:
[...]

Ligt eraan waar de discussie inhoudelijk over gaat. Die techniek die benoemd wordt op de pagina van de Series X bij Microsoft en dan dus de Velocity Architecture met name, vind ik wel voer voor discussie.

De bewering die in de afbeelding hierboven staat dat de performance met een factor 2/3 verhoogt kan worden middels speciale hardware/softwarematige aanpassingen vind ik wel interessant.

Er is daar nog vrij weinig over bekend en het zou bv aan de hand van een voorbeeld uitgelegd kunnen worden. Bijvoorbeeld we hebben een autosnelweg met een rijbaan en die rijbaan heeft 3 rijstroken. In het gunstigste geval kunnen er per uur 10.000 auto’s verwerkt worden. Als we de auto’s nu compressen met 50% dan neemt de capaciteit van die rijbaan met 50% toe en kunnen we 20.000 auto’s per uur verwerken.

Geen idee of bovenstaande geldt voor SFS, maar ik zou dat graag zo ongeveer beschreven willen zien. Nu is het veel te abstract voor mij en kan ik het niet in context plaatsen.
Dat stuk hierboven waar gesteld wordt dat het een factor 2/3 verhoogt gaat over het feit (zoals zij het zeggen) dat alleen datgene wat nodig is ingeladen hoeft te worden in plaats van in de oude situatie waar het volledige blok (texture) ingeladen moet worden ook al heb je er maar een klein deel van nodig.

Als je het ziet als auto's over een snelweg, dan zou je de situatie kunnen hebben dat je de motorkap van auto a nodig hebt, het stuur van auto b en de uitlaat van auto c. Vroeger moesten alle drie de auto's dan over de snelweg (de interface van opslagmedium naar geheugen) komen, ook al heb je niet de volledige auto's nodig. Nu kunnen alleen de motorkap, het stuur en de uitlaat op zichzelf over die snelweg zweven (:+) wat natuurlijk veel minder ruimte inneemt waardoor er effectief meer over vervoerd kan worden. Ook op de parkeerplaats (je geheugen) nemen alleen een motorkap, een stuur en een uitlaat veel minder ruimte in dan drie complete auto's.

Of zie het als dat je bepaalde onderdelen nodig hebt en een vrachtwagen gaat die voor je halen. In de oude situatie wist de vrachtwagen in welke bakken die onderdelen liggen, haalt die bakken en geeft ze aan jou om er uit te halen wat je nodig hebt. In de nieuwe situatie is de vrachtwagen slim genoeg om alleen dat onderdeel dat je nodig hebt uit de bak te zoeken en naar jou te transporteren, waardoor er dus meer in de vrachtwagen past (effectief meer bandbreedte) en jij minder rotzooi hebt liggen (effectief meer geheugen).

edit: disclaimer: dit is zoals zij het uitleggen, ik weet niet of het inderdaad klopt...

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Finraziel kijk das duidelijk en goed te plaatsen. De teksten op de web pagina’s van Microsoft zijn zo droog dat je er soms niks bij kan voorstellen. Dank voor je heldere uitleg.

Hetzelfde geldt overigens voor die YouTube filmpjes van afgelopen dag van de techdemo. Veel technische details waar ik nauwelijks iets bij kan voor stellen, tenzij je echt alles diep gaat uitzoeken.

Pagina: 1 ... 10 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden