- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Beide mooie apparaten en waarschijnlijk met toffe games.
Ik ben wel zwaar hyped om Halo trouwens. Zat op Youtube wat te kijken waarbij die gozer zei dat je misschien de hele ring kan verkennen
[ Voor 23% gewijzigd door Mosin op 17-05-2020 13:22 ]
Cool, heb je de youtube link?Mosin schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:21:.
Ik ben wel zwaar hyped om Halo trouwens. Zat op Youtube wat te kijken waarbij die gozer zei dat je misschien de hele ring kan verkennen
Misschien even wat afleiding. Lange gameplay sessie van Cyberpunk. Ik denk dat ik hem sowieso ga spelen op de Series X en wellicht ga wachten op de beste versie er van.
Geen idee hoe oud het filmpje is. Ik had hem nog niet eerder gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-05-2020 13:34 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
YouTube: Halo Infinite EVERYTHING We Know [2020] | Gameplay, story details, l...
Vanaf 7:22.
Overigens ben ik niet zo bekend met Youtubers en hun goede inschattings vermogen
Meestal klik ik de nieuwere video's aan en dan zien we het wel
Oohh ja, overigens heb ik wel een fel roze bril op wat betreft filmpjes van Halo
@Finraziel
Dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Ik zou de personen die het verzieken gewoon een ban geven of een topic ban. Aanpakken en weg ermee
[ Voor 17% gewijzigd door Mosin op 17-05-2020 13:38 ]
Nou, wat ik bedoel met verwarrend is dat ik hem overal zie zeggen dat de demo op een PS5 draait en waarom, maar dat ik hem nergens zie of hoor zeggen dat de demo NIET op een XSX of high end pc draait. Sterker nog, hij lijkt de vragen daarover te ontwijken. Ik zou het fijn vinden als hij daar wat explicieter over wasRecon24 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:07:
[...]
Ten eerste werkt deze demo niet op andere platformen omdat hij is gemaakt rondom de PS5. Daarnaast als het werkt met optimalisatie, dan is de vraag “HOE” namelijk. Daar gaan de verschillen in zitten. Ik verwacht op grafische vlak minder grote problemen, maar wel texture streaming (misschien lagere res textures inladen bv 4K textures), en die laatste scene is toch wel het geen waar je dan de verschillen wilt en kunt zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 17-05-2020 13:39 ]
Nog steeds zo jammer dat dit ook op een One en PS4 moet draaien. Zoveel potentie die waarschijnlijk verloren gaat of beperkt wordt daardoor.uchiha tijntje schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:31:
[YouTube: CYBERPUNK 2077 - 1 Hour of Open World Gameplay Walkthrough 4K]
Misschien even wat afleiding. Lange gameplay sessie van Cyberpunk. Ik denk dat ik hem sowieso ga spelen op de Series X en wellicht ga wachten op de beste versie er van.
Geen idee hoe oud het filmpje is. Ik had hem nog niet eerder gezien.
@drakiesoft Aldus degene die het meeste van iedereen in beide kroegen angstvallig zaken downplayed. De ironie. Ik downplay hier niks van de Series X hoor. En in het andere topic wordt er al helemaal niet over de Series X gesproken. Hopelijk geef je zelfs eerst het goede voorbeeld.
https://gpuopen.com/directx12-ultimate/
RDNA2 features lijken wel gemaakt voor de nieuwe DirectX 12 zo te zien vwb samenwerking AMD en ms
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WT6je4mvfSUPy9qZT592V8qH.jpg?f=user_large)
Ik hoop op een goeie event in juni, normaal zou hier de E3 plaatsvinden. Dit keer wil ik geen techdemo’s of prerenderd visualisaties zien maar keiharde AAA gameplay!
[ Voor 29% gewijzigd door RRCreations op 18-05-2020 10:44 ]
Dan moet je wachten tot juliRRCreations schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:41:
Mooie techdemo van Epic. Ik heb even gekeken naar de techdemo van Unreal Engine 4 en er is inderdaad een grote sprong gemaakt. Kan niet wachten totdat we de mooie games zien op de krachtige gameconsole (ooit?).
Ik hoop op een goeie event in juni, normaal zou hier de E3 plaatsvinden. Dit keer wil ik geen techdemo’s of prerenderd visualisaties zien maar keiharde AAA gameplay!
YouTube: Bright Memory: Infinite | Official PC Gameplay (GDC 2020)
Blijkbaar als je de PC versie van Bright Memory had, krijg je de game gratis. Zie die game aardig hoge recenties krijgen op Steam.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geen verrassing, maar er gaan dus, naast Gears 5, nog een aantal titels een (gratis) optimalisatie krijgen voor de XSX. Deze website gokt op Minecraft, Forza Horizon 4 en Sea of Thieves. Dat zijn gokken die ik ook wel had durven maken, denk ikHead of Xbox France @InaGelbert confirms that Gears 5 (above Ultra settings, 120fps target for multiplayer) will not be the only already released game by Xbox Game Studios that will receive an Xbox Series X Optimized version (for free via Smart Delivery).
[ Voor 42% gewijzigd door Wom op 18-05-2020 12:09 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lees ik dit nu goed ?Wom schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:57:
Voor iemand zoals ik, die met veel plezier Bulletstorm gespeeld heeft, beloofd het in ieder geval veel. Tuurlijk, het is over de top en waarschijnlijk zeker geen GOTY materiaal. Maar het lijkt heel plezierig om te spelen. Neemt zichzelf niet te serieus, dat past wel in mijn straatje. Lijkt in ieder geval alsof ze niet gelimiteerd zijn door een grote studio en focusgroepen en A/B-testing etc.
[...]
Geen verrassing, maar er gaan dus, naast Gears 5, nog een aantal titels een (gratis) optimalisatie krijgen voor de XSX. Deze website gokt op Minecraft, Forza Horizon 4 en Sea of Thieves. Dat zijn gokken die ik ook wel had durven maken, denk ik
Ultra settings @120fps ?
Als target ja, zegt dus nog niet zoveeljustifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Lees ik dit nu goed ?
Ultra settings @120fps ?
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
In multiplayer, daar zie ik het wel gebeuren. Singleplayer durf ik niet te zeggen. Gear 5 is grafisch één van de meest fraaie Xbox One titels geweest (imho), en draait natuurlijk 4K60 op One X. Coalition is wel behendig met die Unreal engine, dus verwacht ook wel iets op de Series X eigenlijk.justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Lees ik dit nu goed ?
Ultra settings @120fps ?
Goed gezien. De Gears 5 tech demo op de Series X heeft zelf global illumination. (ook wel lumen op ue5) Heeft The Coalition zelf toegevoegd aan UE4!!! Erg indrukwekkend wat ze uit dat kastje weten te persen zonder next gen engine!justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Lees ik dit nu goed ?
Ultra settings @120fps ?
Verwijderd
Raytraced GI. 'Standaard' GI zit al in games sinds zo'n beetje het half life 1 tijdperk. You're welcome.drakiesoft schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:00:
[...]
Goed gezien. De Gears 5 tech demo op de Series X heeft zelf global illumination. (ook wel lumen op ue5) Heeft The Coalition zelf toegevoegd aan UE4!!! Erg indrukwekkend wat ze uit dat kastje weten te persen zonder next gen engine!
En raytraced GI is volgens mij anders dan Lumen. Lumen is voor zover ik weet gebaseerd op Voxels en dus minder geavanceerd dan raytracing.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2020 22:37 ]
Tuurlijk en dat met 4K 60fps.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:22:
[...]
Raytraced GI. 'Standaard' GI zit al in games sinds zo'n beetje het half life 1 tijdperk. You're welcome.
En raytraced GI is volgens mij anders dan Lumen.
En zeker, raytraced is beter dan lumen.
Het is al gezegd door DF gezegd dat lumen een goedkoop alternatief is.
Dat is prima, want resultaat leek prima.
Verwijderd
Dan moet je niet zeggen dat het hetzelfde is in je vorige reactiedrakiesoft schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Tuurlijk en dat met 4K 60fps.
https://twitter.com/i/status/1262414759724494849
We vergeten even dat de Series X 13 terraflops aan raytracing cores heeft :-)
Verwijderd
Lijkt mij sterk, gears 5 is unreal engine 4 toch ? Dan kan het geen Lumen gebruiken welke exclusief voor unreal 5 is.drakiesoft schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:00:
[...]
Goed gezien. De Gears 5 tech demo op de Series X heeft zelf global illumination. (ook wel lumen op ue5) Heeft The Coalition zelf toegevoegd aan UE4!!! Erg indrukwekkend wat ze uit dat kastje weten te persen zonder next gen engine!
Een "lichter alternatief" hebben ze gezegd als in het vergt geen zware prestaties of special hardware.drakiesoft schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Tuurlijk en dat met 4K 60fps.
Tja volgens Nvidia heeft Turing 80 TFLops peak aan raytracing, dus weet niet wat ik echt met tflops aan raytracing moet en waar ik dat mee moet vergelijken.Geweldige raytracing demo van Nvidia.
https://twitter.com/i/status/1262414759724494849
We vergeten even dat de Series X 13 terraflops aan raytracing cores heeft :-)
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2020 00:28 ]
Het is door The Coalition zelf toegevoegd geven ze zelf aan. Dus vreemd dat je het sterk lijkt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 00:16:
[...]
Lijkt mij sterk, gears 5 is unreal engine 4 toch ? Dan kan het geen Lumen gebruiken welke exclusief voor unreal 5 is.
Nope, raytracing was nog niet klaar. DF geeft aan dat dit een alternatieve manier van gl. ill. is.Een "lichter alternatief" hebben ze gezegd als in het vergt geen zware prestaties of special hardware.
Minder goed dan raytracing, maar ook minder power intensief.
Géén PS5 talk in XSX topic, en vice versa!
[...]
De Series x Gears demo met RT draait een stuk beter dan de beste turing kaart en ook nog eens met betere settings. En dat terwijl de demo door een paar man in korte tijd gemaakt is.Tja volgens Nvidia heeft Turing 80 TFLops peak aan raytracing, dus weet niet wat ik echt met tflops aan raytracing moet en waar ik dat mee moet vergelijken.
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 19-05-2020 10:50 ]
Alle alternatieve vormen van global illumantion bestaan omdat raytracing een ERG dure techniek is. Als er alternatieve belichtingsmethodes ontwikkeld worden die er 90% zo goed uitzien, maar maar 5% van de rekenkracht nodighebben, dan is dat een erg nuttige toevoeging, ongeacht de kracht van je platform.drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:19:
[...]
Nope, raytracing was nog niet klaar. DF geeft aan dat dit een alternatieve manier van gl. ill. is.
Ik denk dat de ue5 demo speciaal voor ps5 was omdat die niet zo goed raytracing doet.
Ook op PC zie je mensen MET nvidia RTX die gewillig die raytracing feature inruilen voor hogere FPS. Het is dat microsoft minstens 60 fps belooft voor titels van zijn eigen studio, anders had ik er niet veel vertrouwen in.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
De keuze is aan de ontwikkelaar. RT is nextgen en er zal door ontwikkelaars mee geëxperimenteerd worden daar waar mogelijk gecombineerd met andere technieken. De series x is voorbereid op full screen RT via de cloudcompute. Dus ook vwb dat hebben we in de toekomst een mooi vooruitzicht in grafische verbetering, met de series x hardware.boe2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:29:
[...]
Alle alternatieve vormen van global illumantion bestaan omdat raytracing een ERG dure techniek is. Als er alternatieve belichtingsmethodes ontwikkeld worden die er 90% zo goed uitzien, maar maar 5% van de rekenkracht nodighebben, dan is dat een erg nuttige toevoeging, ongeacht de kracht van je platform.
Ook op PC zie je mensen MET nvidia RTX die gewillig die raytracing feature inruilen voor hogere FPS. Het is dat microsoft minstens 60 fps belooft voor titels van zijn eigen studio, anders had ik er niet veel vertrouwen in.
Hyped! Ik hoop wel dat de Series X dit keer wel direct in Nederland beschikbaar wordt en ik niet weer naar Duitsland hoef af te reizendrakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:41:
Xbox Series X is in productie volgens een Franse website !
Bron laptopmag
Ik hoop maar niet dat mensen gaan gokken op lagere aantallen vanwege corona, meteen 2-3 inkopen om ze met 100-200 meer door te verkopen door schaarste. Ik hoop er gewoon op dat hij als pre-order bij MS te vinden zal zijn, koop ik hem daar welSteven030 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Hyped! Ik hoop wel dat de Series X dit keer wel direct in Nederland beschikbaar wordt en ik niet weer naar Duitsland hoef af te reizen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
En vervolgens met 10 XSX zitten die je niet kwijt kunt..SinergyX schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:30:
[...]
Ik hoop maar niet dat mensen gaan gokken op lagere aantallen vanwege corona, meteen 2-3 inkopen om ze met 100-200 meer door te verkopen door schaarste. Ik hoop er gewoon op dat hij als pre-order bij MS te vinden zal zijn, koop ik hem daar wel

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ja of de One X had ik bij officiele partner Bol.com gekocht. Direct bij MS inderdaad nog beter. Maar dan alsnog moet Nederland een van de landen zijn waar hij als eerst uitgebracht wordt.boe2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:32:
Ik zou hem gewoon rechtsreeks in de microsoft store kopen. Geen gedoe op die manier.
Ik koop hem ook net als de one x bij Bol, vorige keer een gouden envelop erbij met 13 cadeaukaarten a 60 euroSteven030 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Ja of de One X had ik bij officiele partner Bol.com gekocht. Direct bij MS inderdaad nog beter. Maar dan alsnog moet Nederland een van de landen zijn waar hij als eerst uitgebracht wordt.
Verwijderd
Nu moet je me niet nerveus gaan maken!Steven030 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Ja of de One X had ik bij officiele partner Bol.com gekocht. Direct bij MS inderdaad nog beter. Maar dan alsnog moet Nederland een van de landen zijn waar hij als eerst uitgebracht wordt.
Die mensen misbruiken in dat geval simpelweg het 14 dagen wettelijke retourbeleidUnitedJunk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:34:
[...]
En vervolgens met 10 XSX zitten die je niet kwijt kunt..![]()

[ Voor 29% gewijzigd door Caayn op 19-05-2020 10:44 ]
Jawel hoor, Spencer heeft zelf aangegeven dat het een world wide release zal gaan zijn in een van zijn interveiws. Zo'n debacle als in 2013 willen ze echt niet meer en strookt ook niet met de weg die ze nu zijn ingeslagen. Gaan ze nu weer alleen in UK, FR en DE releasen en niet in de overige landen, dan krijg je weer direct negativiteit en we hebben gezien in 2013 waar dat toe leidt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:42:
[...]
Nu moet je me niet nerveus gaan maken!Er is nog helemaal niets gezegd over worldwide release of dat het weer per marktgebied gaat toch?
Hij heeft tevens gezegd dat eventuele schaarste pas begin 2021 te verwachten is en dat dit voornamelijk te merken zal zijn bij releases van games door oa thuiswerken van de game studio's. Produktie is in China al sinds ruim een maand al weer op gang aan het komen.
Mijn One X overigens bij Bol.com besteld. Net nog gekeken. Zelfs 2x besteld en 1x geannuleerd. Dat was beide keren een zgn limited Scorpio Edition.
XBL: MRE Inc
Klopt, nou staat er in het artikel waarnaar hierboven verwezen wordt het volgende:MRE-Inc schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:06:
[...]
Jawel hoor, Spencer heeft zelf aangegeven dat het een world wide release zal gaan zijn in een van zijn interveiws. Zo'n debacle als in 2013 willen ze echt niet meer en strookt ook niet met de weg die ze nu zijn ingeslagen. Gaan ze nu weer alleen in UK, FR en DE releasen en niet in de overige landen, dan krijg je weer direct negativiteit en we hebben gezien in 2013 waar dat toe leidt.
Hij heeft tevens gezegd dat eventuele schaarste pas begin 2021 te verwachten is en dat dit voornamelijk te merken zal zijn bij releases van games door oa thuiswerken van de game studio's. Produktie is in China al sinds ruim een maand al weer op gang aan het komen.
Mijn One X overigens bij Bol.com besteld. Net nog gekeken. Zelfs 2x besteld en 1x geannuleerd. Dat was beide keren een zgn limited Scorpio Edition.
Er zijn dus meer launch landen dan tijdens de release van de One (waaronder gezien de release van de One X toentertijd waarschijnlijk Nederland), Frankrijk is een van de priority landen.The production of the Xbox Series X was confirmed by French-language site Xboxygen (VG247 ran the news through Google Translate to get the gist of it).
The translation read, "What we learn today is that [Xbox Series X] is in production, and that France is one of the priority countries for the delivery of machines at the end of the year."
Xbox France director, Ina Gelbert, told the site that France is so important because of Microsoft's decision to be more aggressive at launch, saying, "The choice we made on this launch is to be present in more countries than at the launch of the Xbox One."
"We have the units for the launch," Gelbert said. "France is in the priority countries."
"Now, will we have enough … This is always a big question, and this is where we enter into discussions for us, and it is my role, to favor France over to other countries. Show that we have the community, that we have the market, that there are huge expectations around the Xbox Series X in France and that we need units to cover this demand."
Gilbert also mentioned there being a lot of work to get the Xbox Series X consoles on the production line. Gelbert added, "Today I do not see a risk for France. But if a few days before the launch, there is a huge containment in the world… we can not do much."
Het lijkt erop dat het geheel zich afspeelt op Ijsland, maar gewoon letterlijk.
Ik denk dat ze net als de nieuwe flightsimulator gebruik maken van bing maps
- Eyjafjallajökull is een ijslandse vulkaan. De uitbarsting betekent Ragnarök
- Er zijn vier andvættir (Guardians) van ijsland. Een ervan uis bergrisi, De berg gigant (Die we in de trailer hebben gezien)
- Het Fort is op de locatie Borgarvirki. Staat gewoon op google maps!!
![]() | ![]() |
Verwijderd
Bron ?drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:19:
Het is door The Coalition zelf toegevoegd geven ze zelf aan. Dus vreemd dat je het sterk lijkt.
Lumen uses ray tracingto solve indirect lighting, but not triangle ray tracing," explains Daniel Wright, technical director of graphics at Epic. "Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware."Nope, raytracing was nog niet klaar. DF geeft aan dat dit een alternatieve manier van gl. ill. is.
[mbr]Géén PS5 talk in XSX topic, en vice versa![/]
Aldus epic zelf. Wel een manier van raytracing dus maar geen extra hardware nodig.
En minder goed ?
Zag er voor mij net zo goed uit.Lumen is fascinating and the quality of the results speak for themselves
Is die demo ook op een turing kaart gedraaid dan zodat we kunnen vergelijken ?De Series x Gears demo met RT draait een stuk beter dan de beste turing kaart en ook nog eens met betere settings. En dat terwijl de demo door een paar man in korte tijd gemaakt is.
Volgens mij loop je veel dingen te verzinnen op basis van "hoop" en niet op basis van wat er werkelijk wordt gezegd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2020 13:31 ]
Zoek zelf maar even op youtube. DF heeft er ook een stukje over geschreven.
[...]
Minder goed idd, want geen path raytracing.Lumen uses ray tracingto solve indirect lighting, but not triangle ray tracing," explains Daniel Wright, technical director of graphics at Epic. "Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware."
Aldus epic zelf. Wel een manier van raytracing dus maar geen extra hardware nodig.
En minder goed ?
Ik heb niet gezegd dat het er niet goed uit zag.
Dat weet je niet. Raytracing zit nog niet in de demoZag er voor mij net zo goed uit.
Demo niet, maar wel het origineel (Gears5) op turing.Is die demo ook op een turing kaart gedraaid dan zodat we kunnen vergelijken ?
Genoeg over te vinden,anders DF even bekijken.
Als het niet in je straatje past, dan is het een verzinsel?Volgens mij loop je veel dingen te verzinnen op basis van "hoop" en niet op basis van wat er werkelijk wordt gezegd.
Verwijderd
Ah geen bron dus.drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:18:
[...]
Zoek zelf maar even op youtube. DF heeft er ook een stukje over geschreven.
Wat is er minder goed aan als je resultaat hetzelfde is ?[...]
Minder goed idd, want geen path raytracing.
Ik heb niet gezegd dat het er niet goed uit zag.
Wel[...]
Dat weet je niet. Raytracing zit nog niet in de demo
"Lumen uses ray tracing"
Waarom doe je er dan uitspraken over[...]
Demo niet, maar wel het origineel (Gears5) op turing.
Genoeg over te vinden,anders DF even bekijken.
Nee als er geen schrijntje bewijs of bron voor is, dan is het een verzinsel.[...]
Als het niet in je straatje past, dan is het een verzinsel?
Allemaal vragen... Het antwoord vind je op Google, ik laat het hierbij...Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:37:
[...]
Ah geen bron dus.
[...]
Wat is er minder goed aan als je resultaat hetzelfde is ?
[...]
Waarom doe je er dan uitspraken over
[...]
Nee als er geen schrijntje bewijs of bron voor is, dan is het een verzinsel.

Kunnen jullie niet ergens een prive-topic of een DM-chat openen? Denk niet dat jullie het eens worden, maar om nu iedereen getuige te laten zijn van jullie dans met woorden, dat is ook weer zo iets he
Het lijkt er in ieder geval op dat Sea of Thieves inderdaad een XSX-update gaat krijgen.
Not ready to chat about it yet unfortunately, want to let the team do their work and then we can commit to the enhancements we’ll deliver.
— Joe Neate (@JoeNeate1) 9 mei 2020
Zouden ze het water er nog beter kunnen laten uitzien? Enkel voor hoe dat water gedaan is moet je Sea of Thieves eens spelen. Twee jaar oud, maar nog steeds een van de meest fraaie exclusives wat mij betreft.
/f/image/JHqzc6BLCh5bs1O8ZlpM4wJA.png?f=fotoalbum_large)
En natuurlijk gratis voor de series x als anders wel in gamepass.Het lijkt er in ieder geval op dat Sea of Thieves inderdaad een XSX-update gaat krijgen.
[Twitter]
Zouden ze het water er nog beter kunnen laten uitzien? Enkel voor hoe dat water gedaan is moet je Sea of Thieves eens spelen. Twee jaar oud, maar nog steeds een van de meest fraaie exclusives wat mij betreft.
[Afbeelding]
Water is gruwelijk idd
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 15:54 ]
Voor de lol heb ik de eerste vraag maar opgezocht zie hier:Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:21:
[...]
Bron ?
[...]
Lumen uses ray tracingto solve indirect lighting, but not triangle ray tracing," explains Daniel Wright, technical director of graphics at Epic. "Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware."
En minder goed ?
[...]
Zag er voor mij net zo goed uit.
[...]
Is die demo ook op een turing kaart gedraaid dan zodat we kunnen vergelijken ?
Volgens mij loop je veel dingen te verzinnen op basis van "hoop" en niet op basis van wat er werkelijk wordt gezegd.
‘However, even basic ports which barely use any of the Series X's new features are delivering impressive results. The Coalition's Mike Rayner and Colin Penty showed us a Series X conversion of Gears 5, produced in just two weeks. The developers worked with Epic Games in getting UE4 operating on Series X, then simply upped all of the internal quality presets to the equivalent of PC's ultra, adding improved contact shadows and UE4's brand-new (software-based) ray traced screen-space global illumination.’
Bron:
https://www.eurogamer.net...-xbox-series-x-full-specs
*snip* dit soort gesneer voegt niets toe
[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 15:59 ]
Verwijderd
Kijk zo veel makkelijker kan het zijn als iemand een claim ondersteunt met een bron.. @drakiesoftRRCreations schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:44:
[...]
Voor de lol heb ik de eerste vraag maar opgezocht zie hier:
‘However, even basic ports which barely use any of the Series X's new features are delivering impressive results. The Coalition's Mike Rayner and Colin Penty showed us a Series X conversion of Gears 5, produced in just two weeks. The developers worked with Epic Games in getting UE4 operating on Series X, then simply upped all of the internal quality presets to the equivalent of PC's ultra, adding improved contact shadows and UE4's brand-new (software-based) ray traced screen-space global illumination.’
Bron:
https://www.eurogamer.net...-xbox-series-x-full-specs
[mbr]*snip* dit soort gesneer voegt niets toe[/]
Wel verwarrend als EPIC zelfs dit soort dingen zegt:
Maargoed @drakiesoft hemelt dus eerst raytracing in Gears 5 op (want dat is volgens hem beter dan lumen) en downplayed Lumen om daarna tot de conclusie tekomen dat Gears 5 gewoon lumen gebruikt.....This demo previews two of the new core technologies that will debut in Unreal Engine 5: Nanite & Lumen

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 16:41 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 16:42 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Iemand heeft wat vergelijkings foto's gemaakt.
Om even te refereren naar mijn eerdere (ondergesneeuwde) hellblade 2 post 😁.
Toch indrukwekkende bing maps techniek toegepast op deze Microsoft exclusive games!
Lijkt me een leuke gamepass titel om relaxed vanaf Schiphol rondjes boven mijn tuin te vliegen.
:strip_exif()/f/image/3Vr0s6wMgtIVUiqh5LxGyUQV.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij had ik deze al eerder voorbij zien komen in dit topic ?drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:36:
MS flightsimulator 2020 vs real life.
Iemand heeft wat vergelijkings foto's gemaakt.
Om even te refereren naar mijn eerdere (ondergesneeuwde) hellblade 2 post 😁.
Toch indrukwekkende bing maps techniek toegepast op deze Microsoft exclusive games!
Lijkt me een leuke gamepass titel om relaxed vanaf Schiphol rondjes boven mijn tuin te vliegen.
[Afbeelding]
WKOAUnitedJunk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:34:
[...]
En vervolgens met 10 XSX zitten die je niet kwijt kunt..![]()
Bij producten die ik graag wil (Sneakers, Apple spul, consoles) doe ik dat wel, gewoon aantal keer reserveren, heb ik er meerdere dan verkoop ik ze. Is dat na 13 dagen nog niet gelukt (vrijwel zelden in mijn interesse gebied) gaan ze retour, edit: reserveren zonder eigen interesse doe ik overigens dan weer niet.
Als ik de moeite doe om alles helemaal uit te zoeken, in te schrijven voor raffles, enz dan mag dat best wat mij betreft. Hadden de potentiële kopers dat ook maar moeten doen
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 19-05-2020 19:23 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zolang het niet van een xbox twitter account komt niet lijkt me.
Mwa fake dus.uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:29:
[...]
Zolang het niet van een xbox twitter account komt niet lijkt me.
Huh? Heb ik gemist dan. Kan het ook niet terugvinden. Ander topic misschien?justifire schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:03:
[...]
Volgens mij had ik deze al eerder voorbij zien komen in dit topic ?
Je hebt gelijk ... justifire in "[XSX] (ZT) Het aanloop naar release topic"drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:13:
[...]
Huh? Heb ik gemist dan. Kan het ook niet terugvinden. Ander topic misschien?
Dat gekloot met twee topics over hetzelfde product

Thank you. We’re excited to share more, although it’ll be a while. Focusing on finishing Wasteland 3 and getting it into people’s hands on Aug. 28. We will indeed be using Unreal Engine 5 for our next project.
— inile entertainment (@inXile) 19 mei 2020
Berichtje van InXile naar aanleiding van een opmerking over hun nieuwe game die in development is en over de UE5.
Echt veel Xbox game studio’s gebruikten deze generatie ook UE.
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-05-2020 23:46 ]
@uchiha tijntje, [Embed ]urlvandetweet[/ ] zonder de spaties uiteraard.
Ja volgens mij wel en thanksWom schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:43:
Dus dat is feitelijk de eerste bevestiging van een game die de nieuwe engine gaat gebruiken?
@uchiha tijntje, [[URL=urlvandetweet]Embed[/URL]] zonder de spaties uiteraard.
Bright Memory: Infinite 80% natural scene models are from Quixel. I am very excite see the Unreal 5. In Unreal 4,I tried to import the high-model.😆It may represent the future graphics of the Bright Memory Infinite(Unreal 5). pic.twitter.com/kxaCOnTmQM
— FYQD (@FYQD_Studio) 20 mei 2020
80% zijn quixel assets.
Hij heeft nu de hires variant gebruikt.
:strip_exif()/f/image/xdcUmsx1aYvkH0S1w25EN858.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uZVw90PqyblTtpOfk1EAnLwD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GQRTzy6POARKHUuoqrUM0vTq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xPZuFl23EvL1RnDbRNltann.jpg?f=fotoalbum_large)
Met welke setting de series x dit gaat doen, wil hij nog niet prijsgeven.
I will share the specific information about XSX in the future, sorry that I cannot disclose it now.😢
— FYQD (@FYQD_Studio) 20 mei 2020
* voorkeur gaat uit naar het embedden van tweets ipv phone screenshots
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 20-05-2020 21:46 ]
Nieuw filmpje over The Ascent met wat nieuwe gameplaybeelden en interviewtje met de makers.
Gaaf spelleke !uchiha tijntje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:22:
[YouTube: How The Ascent’s World is More than Just Cyberpunk - IGN First]
Nieuw filmpje over The Ascent met wat nieuwe gameplaybeelden en interviewtje met de makers.
Ik geef toe, ik zie het verschil. Maar is dit de stap die ik kan/mag verwachten als we naar XSX gaan? Want dat is nu toch ook niet wereldschokkend. De stap die de Halo 2 remaster maakt op de PC is groter, zeg maar. (Die geupdate cinematics in Halo 2 zijn bizar fraai, aanrader om die op te zoeken).drakiesoft schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:31:
Ontwikkelaar zegt dat Bright Memory ook over gaat naar UE5.
[Twitter]
80% zijn quixel assets.
Hij heeft nu de hires variant gebruikt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met welke setting de series x dit gaat doen, wil hij nog niet prijsgeven.
[Twitter]
[mbr]* voorkeur gaat uit naar het embedden van tweets ipv phone screenshots[/mbr]
Nu zegt stilstaand beeld ook vrij weinig denk ik. Denk dat iets als het wolkenspel in FS2020 je sneller iets laten zien wat nog niet eerder kon. Daar zijn we met zijn alleen toch wel een beetje naar op zoek, niet? Dat moment da tje weet dat je iets speelt wat voorheen nog niet kon?
Hell, de eerste keer dat ik Need For Speed 3 zag met mijn 3DFX-kaart wist ik zeker dat graphics niet veel beter meer konden.
Dan begrijp je ook gelijk waarom ik niet bij DF aan de slag kan, maar dat terzijde.
TLDR; ik verwacht wel iets meer dan de verschillen die ze daar laten zien. En of ze daar UE5 of UE3 voor nodig hebben, is voor mij vam ondergeschikt belang.
De grafische kwaliteit van release games bij een nieuwe generatie zijn niet heel vaak veel beter dan de laatste grote games van de vorige generatie. Uitzonderingen wellicht daar gelaten.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-05-2020 23:42 ]
Velen van mijn vrienden hadden enkel een X360 of Wii oid staan. Leeftijd van trouwen, bouwen en kinderen, dus dan komt gaming op tweede plan. Maar als ik die dan Forza Horizon 4 , BF5 of Steep (met THPS controls had dat dikke hit geweest, was nu te clunky) laat zien vallen die zowat achterover over hoe goed het er uit ziet. En ergens wil je die ervaring weer hebben.
Stel bijv. dat die laatste trailer van Halo: Infinite idd weergave van gameplay is (detail ik karakters, etc.) , dan heb je echt het gevoel iets nieuws te zien.
Neemt niet weg dat gameplay nog altijd veel belangrijker is, maar hoe beschrijf je een stap in gameplay? Vaak volgt nieuwe soorten gameplay omdat men grafisch meer kan.
Dus ik verwacht meer dan enkel wat verbeterde textures. Dat is leuk voor een DF video of engine-showcase (dat water in UE5 was waardeloos trouwens
Gelukkig maar, meerdere landen releasen is alleen maar beter. Hoef ik niet meer naar DuitslandSteven030 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:25:
[...]
Klopt, nou staat er in het artikel waarnaar hierboven verwezen wordt het volgende:
[...]
Er zijn dus meer launch landen dan tijdens de release van de One (waaronder gezien de release van de One X toentertijd waarschijnlijk Nederland), Frankrijk is een van de priority landen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/38tVdM1x5wDv2iO5OJnz3gHx.jpg?f=user_large)
Oef, al dat witMRE-Inc schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:37:
Voor de nostalgische F1 Xbox gamers.... Die controller is wel heel awesome hoor ook al is het fanart.
[Afbeelding]

Nee, maar wel in je speciaal ingerichte gamekamer
https://instagram.com/xboxpope?igshid=1opgisyoqd0my
Staan echt hele toffe designs op
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-05-2020 12:09 ]
Niki Lauda game kameruchiha tijntje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:59:
[...]
Nee, maar wel in je speciaal ingerichte gamekamer
Looking forward to June. On 22nd it's WDDC + iOS 14. Current rumors suggest PS5 event. Kinda E3-like streams going on as well. Hoping we see true next-gen games. And Microsoft has some news to share. Really time for xCloud on Windows. There will be some platform stuff too :)
— Tom Warren (@tomwarren) 21 mei 2020
Goed, duidelijk dat hij niet het achterste van zijn tong laat zien. Maar denk dat xCloud zijn Windows client krijgt (waar The Verge al eerder de beta van heeft gekregen). Daarnaast platform stuff van Microsoft. Als in Series S dan?
Verwijderd
technisch verhaal maar wel interessant.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2020 17:56 ]
Ray Tracing Xbox Series X
— Xbox (@Xbox) 23 mei 2020
🤝
Holy Grail of Graphics
https://t.co/Fztuua6QRk pic.twitter.com/LCvgTxL3l2
[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 24-05-2020 00:45 ]
Weet iemand - op basis van ervaringen van de Xbox One (X) - wanneer de pre-sale hiervoor open gaat in de Microsoft store? Wel makkelijk om hem dan gelijk met wat games te bestellen.boe2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:32:
Ik zou hem gewoon rechtsreeks in de microsoft store kopen. Geen gedoe op die manier.
PhD i.o.
Na de officiële aankondiging met prijs.Maximus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Weet iemand - op basis van ervaringen van de Xbox One (X) - wanneer de pre-sale hiervoor open gaat in de Microsoft store? Wel makkelijk om hem dan gelijk met wat games te bestellen.
Verwacht rondom de tijd dat de E3 normaal gesproken zou zijn.
“ $ 499.- available for pre-order now ! “
Ah fijn. Ga er niet vanuit dat je de wekker er voor moet zetten 😉 Hopelijk dan ook gelijk de accessoires en games te bestelen. Heerlijk vanuit de luie stoel.justifire schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:39:
[...]
Na de officiële aankondiging met prijs.
Verwacht rondom de tijd dat de E3 normaal gesproken zou zijn.
“ $ 499.- available for pre-order now ! “
PhD i.o.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik verwacht van niet. De prijs is de enige knop waar men nog echt aan kan draaien.Lekker Ventje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:54:
Zou de prijs echt al in juni bekend gemaakt worden? Lijkt me dat ze ook wachten wat Sony gaat doen.
Ik hóóp dat de prijs wel in juni bekend gemaakt wordt, maar ik denk dat Microsoft geleerd heeft van de vorige generatie toen ze de prijs bekend maakten voorafgaand aan de presentatie van Sony, zodat laatst genoemde er lachend flink onder kon duiken. Ik vermoed dan ook dat Microsoft pas ná Sony de prijs bekend zal willen maken dit keer. Maar het zou ook kunnen dat juist daarom Sony de presentatie van 4 juni wat verzet heeft, zodat ze weer eerst af kunnen wachten wat Microsoft doet in haar komende 20/20 show over de hardware..uchiha tijntje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:26:
[...]
Ik verwacht van niet. De prijs is de enige knop waar men nog echt aan kan draaien.
Aan de andere kant straalt Microsoft een heel groot vertrouwen uit in de XSX, met een ongekende dosis aan transparantie. Misschien dat ze in de prijs net zoveel vertrouwen hebben en het gewoon bekend zullen maken. We'll see, ik hoop persoonlijk in ieder geval zo snel mogelijk te kunnen pre-orderen.
[ Voor 32% gewijzigd door Miesjh op 24-05-2020 15:20 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Sony komt pas in augustus met ps5 prijs...Lekker Ventje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:54:
Zou de prijs echt al in juni bekend gemaakt worden? Lijkt me dat ze ook wachten wat Sony gaat doen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ik denk dat dit wel meevalt. Je ziet bij veel grote technologie lanceringen (smartphones als voorbeeld) dat de prijs pas enkele dagen/weken van te voren bekend is.Wom schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:42:
Zou de retail net beginnen te pushen op een gegeven moment? Die moeten namelijk ook weten met wat voor marges ze moeten rekenen. En die zullen ook pre-orders willen gaan doen.
Daar gaat dat met pre-orders ook prima een half jaar van te voren is bij consoles ook helemaal niet nodig, we zijn het alleen gewend.
Misschien ken je het al, maar kijk even op https://instagram.com/xboxpope?igshid=1hwtkvqgb4bbj voor een aantal toffe “fan art”.Koning-Admiraal schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:13:
Het design van de Xbox series X leent zich wel goed uit voor special editions. Omdat het een rechthoekig blok is waar makkelijk custom art aan toegevoegt kan worden.
Haha doe mij die arizona iced tea tea versie maar.uchiha tijntje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:57:
[...]
Misschien ken je het al, maar kijk even op https://instagram.com/xboxpope?igshid=1hwtkvqgb4bbj voor een aantal toffe “fan art”.Je opmerking dat het zich goed leent klopt dan ook wel
A good cause indeed! And Phil has a “surprise” for all fans. https://t.co/ABaVYyCPyY
— harold goldberg (@haroldgoldberg) 24 mei 2020

Pre-order, soort van, page is beschikbaar: https://www.microsoft.com...l?cid=msft_web_collection
[ Voor 57% gewijzigd door Miesjh op 26-05-2020 11:30 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Eindelijk grip op de knoppen van de controller!Miesjh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:28:
Heb behoeft aan XSX nieuws. Kom maar door......
Pre-order, soort van, page is beschikbaar: https://www.microsoft.com...l?cid=msft_web_collection
Hype. Laat maar komen hoor! Hoop echt dat na de 20/20 over hardware in juni de pre-orders opengaan. Is er al een precieze datum bekend voor deze 20/20?Miesjh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:28:
Ah die hype van dat knopje. Zelfs Brad Sams tweet er over.... Mooie is dat als je op een Windows 10 PC de store opent en dan zoekt op Series X, dan je dan die knop ook ziet. En dat is exact wat ik zag ruim 3 weken geleden toen ik de het Series X thema wilde installeren op mijn W10 laptop voor de bureaublad achtergrondjes. Toen kwam ik bij een zoek opdracht niet uit op het thema, maar op de de Series X console met dat zelfde knopje.Miesjh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:28:
Al met al een hype van niks
/f/image/9NCM5RqGE5mPnBW5CBv4vGHN.png?f=fotoalbum_large)
En wat moet ik hier zien wat niet al bekend was?
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden