- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Aah, duidelijk! Maar een pre-order pagina zonder te kunnen pre-orderen, hehe handig!justifire schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:08:
[...]
Pre-order pagina![]()
Die was er een uurtje geleden nog niet
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Best fascinerend om te zien dat Microsoft deze product pagina helemaal heeft gevuld met hardware features. Dat is toch juist hetgene waar je als console gamer niet om geeft gezien je er toch geen invloed op hebt verder?
Je hebt er op een moment invloed op en dat is tijdens de keuze of je het product koopt of niet, prima relevant lijkt mij.Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:26:
[...]
Best fascinerend om te zien dat Microsoft deze product pagina helemaal heeft gevuld met hardware features. Dat is toch juist hetgene waar je als console gamer niet om geeft gezien je er toch geen invloed op hebt verder?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij komen er nog events mbt de games. Niet handig om ze dan nu al op deze pagina te zetten lijkt mij.Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:26:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Xgar op 26-05-2020 17:40 ]
Bijna alles gaat over temperatuur.Xgar schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:39:
[...]
Volgens mij komen er nog events mbt de games. Die hadden ze alvast via de preorder pagina moeten lekken?
Bijvoorbeeld:
Is het echt zo relevant hoe ze het aanpakken om hem draaiende te houden zonder, hopelijk, al te veel geluid? Het is het eerste wat mij in ieder geval opviel.The vapor chamber in the Xbox Series X enables evenly spread temperatures with the core and memory.
Ik vind het wel fijn als de console fluisterstil is om eerlijk te zijn.Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:42:
[...]
Bijna alles gaat over temperatuur.
Bijvoorbeeld:
[...]
Is het echt zo relevant hoe ze het aanpakken om hem draaiende te houden zonder, hopelijk, al te veel geluid? Het is het eerste wat mij in ieder geval opviel.
Misschien dat ze nog wat nasmaak van de 1e 360's hebben
Het is de reden dat het ding (hopelijk) stil en snel is... Dus, ja, best wel...Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:42:
[...]
Bijna alles gaat over temperatuur.
Bijvoorbeeld:
[...]
Is het echt zo relevant hoe ze het aanpakken om hem draaiende te houden zonder, hopelijk, al te veel geluid? Het is het eerste wat mij in ieder geval opviel.
Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de games maar die moeten ze grotendeels nog presenteren. Komt nog wel
Gamertag: FinrazielNL
Maar juist over de temperatuur of geluid zeggen ze niets. Alleen hoe ze er alles aan doen om de warmte te verspreiden. Even heel stom gezegd zou je het in de meest extreme vorm kunnen interpreteren als: we hebben er alles aan gedaan om de warmte te beperken, maar we durven niet te zeggen of het gelukt is.Xgar schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:
[...]
Ik vind het wel fijn als de console fluisterstil is om eerlijk te zijn.
Misschien dat ze nog wat nasmaak van de 1e 360's hebben
Ik zeg daarmee overigens niet dat ik denk dat dat een probleem gaat zijn.
Mwah vind ik wel erg ver gezocht, zo kun je overal wel een probleem in zien.Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:49:
[...]
Maar juist over de temperatuur zeggen ze niets. Alleen hoe ze er alles aan doen om de warmte te verspreiden. Even heel stom gezegd zou je het in de meest extreme vorm kunnen interpreteren als: we hebben er alles aan gedaan om de warmte te beperken, maar we durven niet te zeggen of het gelukt is.
Volgens mij waren ze bij de one x ook behoorlijk op die vapor chamber aan het hameren.
Dat laatste wist ik niet. Het is overigens beter dan de bijna geheel blanke pagina van een andere console bouwer. Ik had zelf alleen eerder details en specificaties als aansluitingen, verbruik en afmetingen op 'n dergelijke pagina verwacht.Xgar schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:50:
[...]
Mwah vind ik wel erg ver gezocht, zo kun je overal wel een probleem in zien.
Volgens mij waren ze bij de one x ook behoorlijk op die vapor chamber aan het hameren.
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 26-05-2020 17:58 ]
Dat is veel te praktisch, dat boeit nog helemaal nietPaprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:53:
[...]
Dat laatste wist ik niet. Het is overigens beter dan de bijna geheel blanke pagina van een andere console bouwer. Ik had zelf alleen eerder details en specificaties als aansluitingen, verbruik en afmetingen op 'n dergelijke pagina verwacht.
Het gaat er nu om om de hypetrain op gang te houden en de hype gaat vooralsnog om de techniek van het ding. Microsoft wil het beeld blijven projecteren dat de XSX de meest geavanceerde console ooit is (en ik zeg niet dat dat niet zo is).
Even heel stom gezegd, wat had je verwacht dat er zou staan?Paprika schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:49:
[...]
Maar juist over de temperatuur of geluid zeggen ze niets. Alleen hoe ze er alles aan doen om de warmte te verspreiden. Even heel stom gezegd zou je het in de meest extreme vorm kunnen interpreteren als: we hebben er alles aan gedaan om de warmte te beperken, maar we durven niet te zeggen of het gelukt is.
Bij een ambiant temperatuur van 22 graden, 56% relatieve luchtvochtigheid, 100 meter boven zeelevel, geplaatst op een cederhouten meubel van maximaal 120cm bij 80cm op een hoogte van 86cm en een maximale kamer luchtverplaatsing van 16cfm, zal de Xbox bij 80-90% GPU usage een maximale temperatuur bereiken van 66 graden, dit met een maximale geluidsproductie van 38db, gemeten op een afstand van minimaal 3 meter afstand.
Leuk, maar hoe werkt dit in een kast? In een kamer van 30 graden? Met een fan erbij? Of na een tijd vol met stof? Ingame? Idle? Gelukt is relatief wat jij acceptabel vind. Als het richtlijn XBX is, vind ik het al prima, ik hoor standaard de fans van mijn PC ook, de ander zou helemaal gek worden en 'gelukt' is uitsluitend dead-silent.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8Xbox Series X is not going to take off like an airplane, at least when it comes to the sound of the machine. Phil Spencer, head of the Xbox division, explained that despite the power of the console, the new platform will be as quiet as Xbox One X. He has done so in declarations to GamesSpot, where he has described the cooling system and its design .
[ Voor 66% gewijzigd door LuisjeNL op 26-05-2020 18:31 ]
Lichtpuntje...
Dan zal een aankondiging niet lang meer op zich laten wachten, toch?

Wel geinig om te zien dat MS ook hier nog steeds gebruikt maakt van een slechte, te letterlijke vertaling
De dampkamer in de Xbox Series X zorgt voor gelijkmatige temperatuurverdeling over de kern en het geheugen.
Is dat wel fijn op een voorwerp dat toch enigszins tordeert tijdens indrukkenSegafreak83 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Eindelijk grip op de knoppen van de controller!
Goed voor de eeltvorming op de binnenkant van de wijsvingers
Belangrijkste vind ik dat hij gewoon weer lekker zwart is, net als mijn koffie, niets meer aan doen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb sinds gisteren een Elite v2 met profiel op de triggers. Kwam ik er achter dat ik er niks van voel omdat ik mijn triggers indruk met mijn middelste vingerkootjes. Daar zit een flink stuk minder gevoel in.justifire schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:59:
[...]
Is dat wel fijn op een voorwerp dat toch enigszins tordeert tijdens indrukken![]()
Goed voor de eeltvorming op de binnenkant van de wijsvingers![]()
Belangrijkste vind ik dat hij gewoon weer lekker zwart is, net als mijn koffie, niets meer aan doen.
XBL: MRE Inc
Ziet er goed uit maar beperkte meerwaarde
Lichtpuntje...
Phil Spencer: “In our supply chain, we feel good about the hardware side. Feels like we'll be able to get enough units."
In a podcast hosted by Reggie Fils-Aime, he interviews head of Xbox Phil Spencer about a bunch of things, including the Xbox Series X launch. Full episode can be found here: [https://open.spotify.com/episode/6ZFIHK0x3om04LFYWHc4F9?si=5mJxKBFnTZWEOs637uNWyA](https://open.spotify.com/...si=5mJxKBFnTZWEOs637uNWyA)
YouTube: [https://www.youtube.com/watch?v=v8bRAVKcSPY&feature=emb\_title](YouTube: Talking Games With Reggie & Harold: Xbox's Phil Spencer - Episode 2)
Phil Spencer: “In our supply chain, we feel good about the hardware side. Feels like we'll be able to get enough units. And you know, we're pretty committed, as we've talked about to a worldwide launch, which regretfully, we didn't do with Xbox One. You remember watching that from Nintendo campus. It took us months and months to hit some of the incredibly important markets and worldwide launch is important to us. Software in the platform side is making good progress. Games are making progress.
Other things include Phil’s thoughts on what he thinks makes Series X special. When asked what he thinks people have yet to appreciate, he says it’s the fluidity in gameplay Series X offers. And really, people can only understand that once they’ve experienced it. Also discussed is how Phil is leading Xbox during COVID-19.
Microsoft will also be donating a Phil Spencer-signed Xbox Series X as part of a charity auction to help raise funds for homeless students in New York. No details yet on when that will go live, but likely sometime this week. Keep an eye on Reggie, Phil, or Harold's Twitter.
Ziet er goed uit voor de tower of power!
Verwijderd
Voor alle hardware die dit ondersteund eigenlijk, ben wel benieuwd of die 18-19% best case scenario is of dat je dit wel kan verwachten. Kan mij zo voorstellen dat bij bijvoorbeeld een racegame waarbij de zijkant van je scherm wat geblurred wordt dit erg veel performance kan opleveren.drakiesoft schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:14:
Interessant, vrs op gears tactics geeft 18,9 % performance boost!!
Ziet er goed uit voor de tower of power!
De truc zal zijn om de image quality wel te blijven behouden.
Sega en Xbox hebben blijkbaar iets aan te kondigen. Soort van samenwerking? Xbox series S(EGA)?
:strip_exif()/f/image/119R6lXaqRZZpqu4fboiy2Sn.jpg?f=fotoalbum_large)
Series x is als enige console bevestigd dat die vrs gaat ondersteunen. Of het best case scenario is, hangt per spel af denk ik. Als je het artikel leest, dan is het idd de balans tussen performancewinst en kwaliteit. Maar als de developers het goed doen, dan verneem je niks van het kwaliteit verschil, maar behaal je wel een behoorlijke performance boost.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:11:
[...]
Voor alle hardware die dit ondersteund eigenlijk, ben wel benieuwd of die 18-19% best case scenario is of dat je dit wel kan verwachten. Kan mij zo voorstellen dat bij bijvoorbeeld een racegame waarbij de zijkant van je scherm wat geblurred wordt dit erg veel performance kan opleveren.
De truc zal zijn om de image quality wel te blijven behouden.
Dit is ook een beetje de rode draad van de series x, performance is niet alleen te behalen uit RAW power, maar daarnaast ook door efficientie. Vrs is daar een mooi voorbeeld van.
My column in next week’s issue of Famitsu is crazy. I got a huge scoop… It’s a world premiere article. And an exclusive. It may not be Nikkei or Weekly Bunshun, but if you want to know if it’s a scoop that big…it totally is! It’s a scoop from a game company that everyone loves. An insane scoop. Last year, Wired got the exclusive story on PlayStation 5, right? Other media didn’t. It’s that level of a scoop. I interviewed a certain company’s executive and technical staff, it’s really revolutionary… really, it’s a revolution.
It’ll be in Famitsu next Thursday. I already sent in my manuscript, so the proofs are being made now. It’s a scoop on a level that when the story comes out, other media will make a fuss to the company like, “Why didn’t you let us cover it?” Maybe people will say, “Who was the first to break that story?,” “It was Zenji Nishikawa, right?” It’s a scoop as major as the PlayStation 5 scoop. I just wanted to say that in advance.
I can’t say [anything more] here, but it’s OK for me to tease it (laughs). I was told that it’s OK to do so at various meetings. It’s being talked about in other places. Just not by the media. It’ll rile up the games industry.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Een eventuele series S zal een mindere gpu krijgen, maar om hem nou voor EGA uit te schelden gaat ook wat verdrakiesoft schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:12:
Nou dit gerucht duikt ook steeds weer op.
Sega en Xbox hebben blijkbaar iets aan te kondigen. Soort van samenwerking? Xbox series S(EGA)?![]()
[Afbeelding]
Ik ga het noemen wat iedereen met gezond verstand denkt: bullshit.drakiesoft schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:12:
Nou dit gerucht duikt ook steeds weer op.
Sega en Xbox hebben blijkbaar iets aan te kondigen. Soort van samenwerking? Xbox series S(EGA)?
*edit* om te verduidelijken: Laten we even de gedachte-oefening doen, en doen alsof Microsoft en Sega inderdaad een partnership hebben: Wat heeft Sega dan in hemelsnaam te bieden? Zijn backlog catalogus die op werkelijk alle platformen ports en remakes gekregen heeft? Qua nieuwe games heeft Sega nu ook niet echt iets waar mensen om staan te springen.
[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 27-05-2020 21:16 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Microsoft trekt zich terug uit Japan en Sega brengt onder licentie de Series S (de S van Sega) uit met een verzameling remakes van hun Dreamcast hits. Crazy Taxi, Sega Rally, Sonic Adventure, Jet Set Radio Future, etc. etc.boe2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:13:
[...]
Ik ga het noemen wat iedereen met gezond verstand denkt: bullshit.
*edit* om te verduidelijken: Laten we even de gedachte-oefening doen, en doen alsof Microsoft en Sega inderdaad een partnership hebben: Wat heeft Sega dan in hemelsnaam te bieden? Zijn backlog catalogus die op werkelijk alle platformen ports en remakes gekregen heeft? Qua nieuwe games heeft Sega nu ook niet echt iets waar mensen om staan te springen.
Je hoorde dit het eerste hier.
Verwijderd
Het is ook de enigste console die DirectX gebruiktdrakiesoft schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:19:
[...]
Series x is als enige console bevestigd dat die vrs gaat ondersteunen.
VRS is uiteindelijk gewoon een merk naampje voor DirectX/microsoft.
Zo noemt nvidia hun sausje eroverheen weer NAS.
Wat ook interessant is is dat VRS en dergelijken ook omgekeerd kunnen worden gebruikt, door op bepaalde plekken extra shading power toe te kennen.
laurens91 Vind de API vergelijking ook nutteloos omdat het altijd een appels peren verhaal is.... geen een console bouwer zal waarschijnlijk ongebruikte silicon op tafel laten liggen dus kan je beter naar hardware features kijken en daarop vergelijken
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 21:42 ]
Haha stond al op Twitter dat verhaal.Wom schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Microsoft trekt zich terug uit Japan en Sega brengt onder licentie de Series S (de S van Sega) uit met een verzameling remakes van hun Dreamcast hits. Crazy Taxi, Sega Rally, Sonic Adventure, Jet Set Radio Future, etc. etc.
Instant buy !Wom schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Microsoft trekt zich terug uit Japan en Sega brengt onder licentie de Series S (de S van Sega) uit met een verzameling remakes van hun Dreamcast hits. Crazy Taxi, Sega Rally, Sonic Adventure, Jet Set Radio Future, etc. etc.
Hahaha, niet? Voor alle duidelijkheid, dat zoog ik ter plekke uit mijn duim he
Nu zijn er rond Sega al heel lang geruchten in relatie met Microsoft. Heb het gevoel dat men daar op terugpakt zo eens in de twee jaar.
Je bedoelt deze dreamcast collection die ook compatible is met de xbox one? Prachtig voorspellingsvermogen van jou hoorWom schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Heb ik goed nieuws voor jou.
[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 27-05-2020 23:37 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Blijkbaar zuigen meerdere mensen dat verhaal uit hun duim :-)Wom schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Hahaha, niet? Voor alle duidelijkheid, dat zoog ik ter plekke uit mijn duim he
Nu zijn er rond Sega al heel lang geruchten in relatie met Microsoft. Heb het gevoel dat men daar op terugpakt zo eens in de twee jaar.
Maar goed, je weet nooit...
:strip_exif()/f/image/83m03a7nLGEYltW4cQQppERp.jpg?f=fotoalbum_large)
https://techplusgame.com/scorn-runs-4k-60-fps-xbox-series-x/
Meer lezen: https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/“Backwards compatible games run natively on the Xbox Series X hardware, running with the full power of the CPU, GPU and the SSD. No boost mode, no downclocking, the full power of the Xbox Series X for each and every backward compatible game.“
Oa. ook bevestiging dat men HDR, hardwarematig, kan toepassen op Xbox OG en 360 games. Ook krijg je de mogelijkheid om games te verdubbelen in framerate. 30 wordt 60 en 60 wordt 120.
[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 28-05-2020 15:09 ]
Nu op op de frondpage van T.net...Wom schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:07:
Grote nieuwsupdate met betrekking tot BC en wat ze allemaal van plan zijn daar mee in relatie tot de Series X.
[...]
Meer lezen: https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/
Oa. ook bevestiging dat men HDR, hardwarematig, kan toepassen op Xbox OG en 360 games. Ook krijg je de mogelijkheid om games te verdubbelen in framerate. 30 wordt 60 en 60 wordt 120.
nieuws: Xbox Series X kan framerate van sommige bestaande games verdubbelen t...
Een mooie functie
Cogitationis poenam nemo patitur
Damn, ze nemen backward compatibility wel heel serieus!
En ze moeten nog los over next-gen...
- With more than 100,000 hours of play testing already completed, thousands of games are already playable on Xbox Series X today, from the biggest blockbusters to cult classics and fan favorites. Many of us in Team Xbox play on the Xbox Series X daily as our primary console and switching between generations is seamless.
- Backwards compatible games run natively on the Xbox Series X hardware, running with the full power of the CPU, GPU and the SSD. No boost mode, no downclocking, the full power of the Xbox Series X for each and every backward compatible game. This means that all titles run at the peak performance that they were originally designed for, many times even higher performance than the games saw on their original launch platform, resulting in higher and more steady framerates and rendering at their maximum resolution and visual quality.
- In partnership with the Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X delivers a new, innovative HDR reconstruction technique which enables the platform to automatically add HDR support to games. As this technique is handled by the platform itself, it allows us to enable HDR with zero impact to the game’s performance and we can also apply it to Xbox 360 and original Xbox titles developed almost 20 years ago, well before the existence of HDR.
- In addition, the new Quick Resume feature was designed to not only work with new games, but it can also be enabled for backward-compatible titles. Quick Resume enables players to resume exactly where they left off, across multiple titles, ensuring gamers can get right back to the fun in an instant.
- The compatibility team has invented brand new techniques that enable even more titles to run at higher resolutions and image quality while still respecting the artistic intent and vision of the original creators. We are also creating whole new classes of innovations including the ability to double the frame rate of a select set of titles from 30 fps to 60 fps or 60 fps to 120 fps.
nieuws: Xbox Series X kan framerate van sommige bestaande games verdubbelen t...
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
damn die zijn snel daarmee! post stond pas 2 minuten live bij xbox. Ik kwam hem toevallig tegen :-)JackSparrow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:52:
En een post op de FP over de Xbox Series X
Verwijderd
Kan me voorstellen dat de 'CPU instructies' ook ondersteund moeten worden. Dat zal bij de 360 geen probleem zijn, want die heeft (volgens mij?) dezelfde 'familie' van CPU's...maar de 'oude' XBox was een eh...IBM PowerPC CPU als ik het me goed herinner.Verwijderd schreef op Thursday 28 May 2020 @ 15:58:
Is backwards compatible niet zo simpel als een container met het oude besturingsysteem??.
Geen idee, voor de een iets makkelijker dan het andere :-)Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:58:
Is backwards compatible niet zo simpel als een container met het oude besturingsysteem??.
Maar hier een leuk ign artikel met wat uitleg van de ontwikkelaars.
[ Voor 24% gewijzigd door drakiesoft op 28-05-2020 16:05 ]
Dit is vooral goed om te horen. Geen gedoe meer met GPU cores die uitgeschakeld worden, ben benieuwd hoe sommige games zullen draaiendrakiesoft schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:45:
- Backwards compatible games run natively on the Xbox Series X hardware, running with the full power of the CPU, GPU and the SSD. No boost mode, no downclocking, the full power of the Xbox Series X for each and every backward compatible game. This means that all titles run at the peak performance that they were originally designed for, many times even higher performance than the games saw on their original launch platform, resulting in higher and more steady framerates and rendering at their maximum resolution and visual quality.
Ben benieuwd welke titels een hogere framerate cap krijgen.
Andersom juistJackSparrow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:59:
[...]
Kan me voorstellen dat de 'CPU instructies' ook ondersteund moeten worden. Dat zal bij de 360 geen probleem zijn, want die heeft (volgens mij?) dezelfde 'familie' van CPU's...maar de 'oude' XBox was een eh...IBM PowerPC CPU als ik het me goed herinner.
De Xbox had een Intel Pentium III CPU en de Xbox 360 had een IBM PowerPC CPU. Xbox en Xbox 360 games zullen nog wel in dezelfde container draaien als ze nu op de XB1 doen. Lijkt mij zeer vreemd als MS ineens PowerPC instructies speciaal daarvoor in de XSX CPU stopt, zou een flinke uitdaging zijn, dan zouden ze ook wel meer games xbox en 360 games op de XSX ondersteunen.
Ben eigenlijk nog altijd benieuwd hoe ze 360 backwards compatibility klaargespeeld hebben met de xbox one. Ik herinner me ergens een verhaal dat ze zelfs intern bij microsoft verbaasd waren toen hun team het klaargespeeld kreeg.
[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 28-05-2020 16:19 ]
360 emulator Xenia draait anders prima een aantal spellen.boe2 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
360 had een triple core powerpc cpu. Gruwelijk moeilijk te emuleren, in tegenstelling tot de cell cpu, die een veredelde FPU is, wat je prima door videokaarten kan laten uitvoeren. Daarom dat je al aardige ps3 emulators hebt, maar geen speelbare 360 emulators.
Doen het zelfs niet onder voor elkaar :-)
[YouTube: [Emulation] Red Dead Redemption | RPCS3 vs Xenia (April 2020) on Ryzen 3700X]
[ Voor 17% gewijzigd door drakiesoft op 28-05-2020 16:24 ]
Xbox Series X is the most compatible console ever.
— Xbox (@Xbox) 28 mei 2020
❌No boost mode
❌No downclocking
✅The power of Xbox Series X for thousands of games ready at launch!
📝Full Details: https://t.co/6PHwLp3QIG pic.twitter.com/aCFCygOMvi
[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 28-05-2020 17:24 ]

En de zaakjes dik op orde
https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/
[ Voor 58% gewijzigd door justifire op 28-05-2020 18:21 ]
https://www.ign.com/artic...h-with-thousands-of-gamesMicrosoft is doubling down on a known strength by confirming that the Xbox Series X will launch with "thousands" of games, leveraging its years-long backward-compatibility efforts, in comparison to Sony's mixed messaging on PlayStation 5's backwards-compatibility capabilities.
[ Voor 52% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2020 18:26 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Echt dik op orde ! Maar dan ook ECHT !!Rivanov schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:26:
Xbox Series X To Launch With 'Thousands' of Games
[...]
https://www.ign.com/artic...h-with-thousands-of-games

8K ready, dus er is ruimte voor verbeteringuchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:23:
Waar ik eigenlijk op hoop is een Series X update van Sea of Thieves. Dat spel ziet er op de one X al mooi uit, laat staan op de Series X!
Kan het mishebben, maar was de PS3 niet juist nodeloos complex? Zeer krachtig maar erg lastig om voor te ontwikkelen? Was toch ook een van de redenen waarom mutliplatform in de regel beter liep op de X360 toentertijd.boe2 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
360 had een triple core powerpc cpu. Gruwelijk moeilijk te emuleren, in tegenstelling tot de cell cpu, die een veredelde FPU is, wat je prima door videokaarten kan laten uitvoeren. Daarom dat je al aardige ps3 emulators hebt, maar geen speelbare 360 emulators.
Ben eigenlijk nog altijd benieuwd hoe ze 360 backwards compatibility klaargespeeld hebben met de xbox one. Ik herinner me ergens een verhaal dat ze zelfs intern bij microsoft verbaasd waren toen hun team het klaargespeeld kreeg.
Kan haast niet anders dan dat Sea of Thieves een van de titels is die op release een XSX patch krijgt. Gears 5, Sea of Thieves, Minecraft, ... ,dergelijke titels durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:23:
Waar ik eigenlijk op hoop is een Series X update van Sea of Thieves. Dat spel ziet er op de one X al mooi uit, laat staan op de Series X!
[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 28-05-2020 19:01 ]
Ze doen het echt geweldig, geen gemier over slechte ondersteuning van voorgaande consoles of oudere games. Gewoon all het oude vanaf dag 1 op de nieuwe console kunnen spelenjustifire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:19:
Man, man wat een apparaat !!![]()
![]()
En de zaakjes dik op orde![]()
https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/
Je zou denken dat ze van zoiets lerenuchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:26:
Ik hoop wel dat ze het event in juli wat professioneler aanpakken in plaats van die halfgare webcams die ze gebruikten de vorige keer. Neem aan dat iedereen dat wel prettig vind of niet?
Lichtpuntje...
Misschien de E3 Xbox hal met nep publiek en een applaus machine? Nah, mag gewoon next gen gameplay met wat developer praat en korte review van wat Youtubers lijkt me prima. Neem de tijd, een uur per spel en dan twee weken lang elke dag 1 game.uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:26:
Ik hoop wel dat ze het event in juli wat professioneler aanpakken in plaats van die halfgare webcams die ze gebruikten de vorige keer. Neem aan dat iedereen dat wel prettig vind of niet?
Was het handig? Denk het niet.
In ieder geval waren de games wel okay en zat er interessants tussen, met uitzondering van de "gameplay" trailer can Assassins Creed
Die Cisco meeting TV/toestel/dingen zijn inderdaad een drama. Leuk als ze verkeerd afgesteld zijn door beheer en er een meeting wordt ingepland op zo'n ding maar niemand opneemt. Dan gaat hij gedurende de gehele geplande tijd over. Fantastische als je een keer in de buurt werkt van zo'n ding...
Uhm, daar zeg je wat. Was eigenlijk in de veronderstelling dat het live was, maar ik kan eigenlijk geen goede reden bedenken waarom dat zou moeten inderdaad. Dan heb je prima een ploeg ter plaatse kunnen laten sturen met fatsoenlijk materiaal.Caayn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:48:
Als het live was vond ik het anders maar het was toch gewoon een vooraf opgenomen video?
In ieder geval waren de games wel okay en zat er interessants tussen, met uitzondering van de "gameplay" trailer can Assassins Creed
offtopic:
Die Cisco meeting TV/toestel/dingen zijn inderdaad een drama. Leuk als ze verkeerd afgesteld zijn door beheer en er een meeting wordt ingepland op zo'n ding maar niemand opneemt. Dan gaat hij gedurende de gehele geplande tijd over. Fantastische als je een keer in de buurt werkt van zo'n ding...
Maar waarschijnlijk was er uit een publieksonderzoek gebleken dat men beter kon relateren als het leek alsof iedereen van Microsoft thuis zat en dezelfde VGA-kwaliteit webcam heeft als de rest van de populatie. Op televisie is alles nep, zelfs het amateurisme
Mooiste is nog de headtracking optie. Op een van onze kantoren zoomt hij in op een foto die aan de muur hangt
Lijkt er wel op...uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:23:
The team across in Redmond are doing an incredible job, as they always do.
— Joe Neate (@JoeNeate1) 28 mei 2020
And no, we’re not telling you how Sea of Thieves is going to be benefitting yet, but this article gives some clues... https://t.co/390BkWHW8P pic.twitter.com/uQm98VnE4K
Raytracing! De lichteffecten zijn nu al prachtig
Uhu, ziet er tof uitjustifire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:50:
Dit word best wel een vet spelletje![]()
[YouTube: The Ascent: 5 Minutes of High-Level Gameplay (Next-Gen) - IGN First]
Ik weet niet of het klopt wat hij zegt, maar moeilijkheid om voor te ontwikkelen is in ieder geval heel wat anders dan moeilijkheid om te emuleren op hedendaagse hardware.Wom schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:00:
[...]
Kan het mishebben, maar was de PS3 niet juist nodeloos complex? Zeer krachtig maar erg lastig om voor te ontwikkelen? Was toch ook een van de redenen waarom mutliplatform in de regel beter liep op de X360 toentertijd.
Jason Ronald: “Led by Halo Infinite, our 15 Xbox Game Studios teams are hard at work creating the biggest and best line up of exclusives in Xbox history. We are incredibly excited to show many of the new games in development for Xbox Series X soon.“ pic.twitter.com/RXirx7Uo3V
— Klobrille (@klobrille) 28 mei 2020

Anyhow, wel benieuwd naar de eerste volgende games reveal, die is vermoedelijk in juli toch pas?
Gears 5 icm Smart DeliveryI ColoSsuZz I schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:32:
[...]
Gears 1? Lijkt wel dat stuk bij house of sovereign? Wel aardige verbetering tov al die grauwe grijze kleuren uit 't origineel
Vind ik het gelijk wat minder indrukwekkend
En dit is de jonge Marcus volgens mij
De geruchten spreken nu van een handheld gemaakt door Sega met ondersteuning voor xCloud.drakiesoft schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:19:
[...]
Blijkbaar zuigen meerdere mensen dat verhaal uit hun duim :-)
Maar goed, je weet nooit...
[Afbeelding]
[ Voor 54% gewijzigd door Wom op 29-05-2020 09:37 ]
Misschien dat die reverse image door de lucht komt. Ik zie ook een jonge Marcus en ik vind dat het er slechter uitziet dan Gears 5 op de One X. Wel impressive als het een van de eerste Gears zou zijn en dat het er dan native zo uitzietI ColoSsuZz I schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:29:
Volgens reserve image search is het inderdaad Gears 5, maar kan het helemaal niet plaatsen in de game.
Moet dan haast wel ergens in het begin van 't spel zijn,als het echt deel 5 is.
Wat me opvalt aan de developer People Can Fly in tegenstelling tot een Bungie en Bioware is dat ze vooral de beloftes laten zien en diep uitleggen in de previews. De andere developers maakte beloftes die in de previews niet echt te controleren waren.
@bram1984 toonde gisteren al de nieuwe gameplay maar ik heb ze hieronder even opgesomd. Neem wel rustig een uurtje de tijd en ga van boven naar beneden...
Destiny 2 en The Division zijn nochtans HEEL solide games hoor. Naar mijn mening de beste implementaties van het shooter/rpg crossover genre.Ik zit die gameplay blowout van Outriders te bekijken maar ik denk toch wel dat deze game de launch windows tot diep in 2021 gaat domineren. Het is zo'n beetje alles wat games als Destiny, Anthem en the Division hadden moeten zijn.
Maar met de video's die je post staat Outriders nu ook op mijn radar. People Can Fly hebben een zeer goede trackrecord wat shooters betreft, dus qua gameplay zal het in ieder geval wel snor zitten
[Twitter: https://twitter.com/randomacc89/status/1266270937571155968]
Dit idd, vond the division 2 best goed, vooral de wat realistischere setting spreekt me meer aan.boe2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:32:
[...]
Destiny 2 en The Division zijn nochtans HEEL solide games hoor. Naar mijn mening de beste implementaties van het shooter/rpg crossover genre.
Maar met de video's die je post staat Outriders nu ook op mijn radar. People Can Fly hebben een zeer goede trackrecord wat shooters betreft, dus qua gameplay zal het in ieder geval wel snor zitten
Maar People can Fly heeft een prima trackrecord, dus ben benieuwd.
Verwijderd
Wellicht dat er niet genoeg next gen games zijn bij launch en vandaar de focus op oude games.drakiesoft schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:45:
Nieuwe post over backwards compatibility van microsoft zelf.
En ze moeten nog los over next-gen...
Die nieuwe studios zijn nog niet zo lang up en running, goeie games hebben nou eenmaal tijd nodig.
Microsoft had toch een statement gedaan waarin ze zeiden dat er voor de eerste twee jaren ofzo geen exclusieve XSX games komen omdat al die games ook op de X1 uitkomen ofzo?Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Wellicht dat er niet genoeg next gen games zijn bij launch en vandaar de focus op oude games.
Die nieuwe studios zijn nog niet zo lang up en running, goeie games hebben nou eenmaal tijd nodig.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
die heb ik even gemist dan maar dat is wel een teleurstelling. Je koopt een next gen console toch voornamelijk voor nieuwe next gen games ? Zo voelt het meer als een "Xbox one x pro" die dezelfde games draait maar dan op hoger fps en resolutie.Kalder schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Microsoft had toch een statement gedaan waarin ze zeiden dat er voor de eerste twee jaren ofzo geen exclusieve XSX games komen omdat al die games ook op de X1 uitkomen ofzo?
De 1st party next-gen games worden onthuld in juli, of ze nou direct launch games zijn of pas later uitkomenVerwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Wellicht dat er niet genoeg next gen games zijn bij launch en vandaar de focus op oude games.
Ik ben ook benieuwd wat dit betekent voor de kwaliteit van de next-gen games, maar in principe is het niets nieuws. De FIFA’s en COD’s van deze wereld brachten ook altijd nog old-gen versies van hun nieuwe games uit. Of voor de Switch.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:36:
[...]
die heb ik even gemist dan maar dat is wel een teleurstelling. Je koopt een next gen console toch voornamelijk voor nieuwe next gen games ? Zo voelt het meer als een "Xbox one x pro" die dezelfde games draait maar dan op hoger fps en resolutie.
Overigens geldt dit alleen voor 1st party games
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 29-05-2020 13:53 ]
Waarom? Waarom zouden games exclusief moeten blijven tot een nex-gen console?Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:36:
[...]
die heb ik even gemist dan maar dat is wel een teleurstelling. Je koopt een next gen console toch voornamelijk voor nieuwe next gen games ? Zo voelt het meer als een "Xbox one x pro" die dezelfde games draait maar dan op hoger fps en resolutie.
MS maakt het platform onafhankelijk van de grafische pracht en praal.
Waardoor je op een Series X een hele andere beleving hebt als op een One S.
Zie het als een GTX930 vs een RTX2080 twee producten die de zelfde games kunnen draaien, echter wat ze laten zien is totaal anders.
Als ze dat in het achterhoofd houden bij ontwerpen dan zal het prima kunnen werken.
En tegen de tijd dat het echt te moeilijk gaat worden, dan zijn ze al een paar jaar verder in de ontwikkeling van games en dan is de orginele Xbox x hardware alweer afgeschreven
Lichtpuntje...
Verwijderd
Is niet 1 van de sterke kanten van een console dat je 1 hardware smaak hebt ipv 10 zodat je er makkelijker het maximale eruit kan halen ?Bullet NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
[...]
Waarom? Waarom zouden games exclusief moeten blijven tot een nex-gen console?
Zie het als een GTX930 vs een RTX2080 twee producten die de zelfde games kunnen draaien, echter wat ze laten zien is totaal anders.
Zoals jij het nu omschrijft worden het net als pc games, die op meerder varianten moet draaien met de bijbehorende achilleshiel dus.
Console hebben altijd bijzonder veel uit de hardware kunnen persen omdat developers in principe maar voor 1 configuratie hoefden te optimaliseren.
zeker gezien nieuwe hardware gewoon features heeft die de oude features niet ondersteund en sommige dingen zelf ingrijpend kunnen zijn voor game design. In feite ben je gewoon bezig met porten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2020 14:15 ]
Vergelijking gaat niet helemaal 1-op-1 op natuurlijk, en dan doel ik op dingen als bijv. laadtijden.Bullet NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:03:
[...]
Waarom? Waarom zouden games exclusief moeten blijven tot een nex-gen console?
Games worden nu ontworpen met verkapte laadtijden, van die nauwe gangetjes waar je door heen moet kruipen etc. Als games enkel en alleen worden ontworpen voor series x, heb je die animaties en vernauwingen niet nodig, maar als diezelfde game ook op de one/ps4 moet komen heb je die vernauwingen weer wel nodig.
De vraag is hoe ze dat gaan oplossen, wellicht krijg je dan 2 versies?
Verwijderd
Ja dat of bijvoorbeeld raytracing. Volgens mij een een groot doel van raytracing dat developers juist niet meer hoeven te knutselen met baked in shadows en dergelijke. Nu moeten ze dat dus alsnog doen omdat de game ook op de Xbox one x moet draaien.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:15:
[...]
Vergelijking gaat niet helemaal 1-op-1 op natuurlijk, en dan doel ik op dingen als bijv. laadtijden.
Games worden nu ontworpen met verkapte laadtijden, van die nauwe gangetjes waar je door heen moet kruipen etc. Als games enkel en alleen worden ontworpen voor series x, heb je die animaties en vernauwingen niet nodig, maar als diezelfde game ook op de one/ps4 moet komen heb je die vernauwingen weer wel nodig.
De vraag is hoe ze dat gaan oplossen, wellicht krijg je dan 2 versies?
Het maakt niet uit, met name wanneer je net als Microsoft verantwoordelijk bent voor de hardware en het OS, In een Windows omgeving heb je heel veel verschillende variabelen, de differentie in hardware is enorm. Dat is er met een console niet, Microsoft geeft of legt bij een game developer de keuze.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Is niet 1 van de sterke kanten van een console dat je 1 hardware smaak hebt ipv 10 zodat je er makkelijker het maximale eruit kan halen ?
Zoals jij het nu omschrijft worden het net als pc games, die op meerder varianten moet draaien met de bijbehorende achilleshiel dus.
Console hebben altijd bijzonder veel uit de hardware kunnen persen omdat developers in principe maar voor 1 configuratie hoefden te optimaliseren.
Wil je voor beide versies ontwikkelen, dan kan dat, basis data in het geval van de One (X) en je levert gewoon extra grafische assets aan bij de Serie X versies. Dit is nauwelijks extra werk voor een developer, je ontwikkeld voor het hoogste (de Series X) en je brengt verkleint het spel voor de mindere hardware. Maar ondertussen geeft je de klanten (wij dus) wel de mogelijkheid om met gekochte games te groeien naar een sterkere console. Kortom optimale keuze en erg klantvriendelijk. Daarnaast geeft je ontwikkelaars/uitgevers de mogelijkheid voor nieuwe en bestaande hardware inkomsten te generen.
Oja, en BC is enkel en alleen omdat ze anders geen games hebben.
De discussies hier worden steeds armoediger.
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-05-2020 14:23 ]
Verwijderd
ah vandaar dat er altijd hele studios en teams verantwoordelijk zijn voor het porten van games ....Bullet NL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:19:
[...]
Het maakt niet uit, met name wanneer je net als Microsoft verantwoordelijk bent voor de hardware en het OS, In een Windows omgeving heb je heel veel verschillende variabelen, de differentie in hardware is enorm. Dat is er met een console niet, Microsoft geeft gewoon bij een gamedeveloper de keuze.
Wil je voor beide versies ontwikkelen, dan kan dat, basis data in het geval van de One (X) en je levert gewoon extra grafische assets aan bij de Serie X versies. Dit is nauwelijks extra werk voor een developer
Sorry maar ik vind het wel heel gemakkelijk om te zeggen dat het geen probleem is.
Als jij een game maakt met een AI die veel CPU vergt dan kan die niet eens lopen op een xbox one x.
Dan moet je dus in feite twee games maken die dus ook verschillende zullen spelen. lijkt mij gewoon niet optimaal.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2020 14:25 ]
Consoles, tis nog erger dan politiek....uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:
Mensen hier krijgen het verwijt steeds oude discussies op te rakelen in het andere topic en dan hebben we het nu hier weer over terwijl dat 4 maanden geleden al bekend was
BC = Kl*te, het beperkt de ontwikkeling..... Ow wacht.... ;-)Oja, en BC is enkel en alleen omdat ze anders geen games hebben.
In zekere zin kost een discussie over de XBox mij wel uiteindelijk geld..... Dus ja, ik wordt alleen van de XBox niet rijker....De discussies hier worden steeds armoediger.

Neeheeehhh....Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:22:
[...]
ah vandaar dat er altijd hele studios en teams verantwoordelijk zijn voor het porten van games ....
Sorry maar ik vind het wel heel gemakkelijk om te zeggen dat het geen probleem is.
Zie de BC functie van uit de X360 naar de One, dat was puur een licentie verhaal.
Overigens een iets andere discussie, we hebben het dan over BC, ik heb het over vrij eenvoudig ontwikkelen voor twee verschillende generatie consoles.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden