Behalve of weinig gameplay en voor sommigen is alles anders dan die 3 AAA games nooit goed genoeg.boe2 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:02:
[...]
Mja, ik snap het niet goed: we hebben toch exact gekregen wat ze zeiden dat we gingen krijgen?
Nope geen AC Gameplay. Dat zat er echt niet in.boe2 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:02:
[...]
Mja, ik snap het niet goed: we hebben toch exact gekregen wat ze zeiden dat we gingen krijgen?
Voor de rest beetje wat ik had verwacht.
Het zijn volgens mij ook los opgenomen stukjes, gast aan het begin zal misschien zijn opgenomen dat het wel op de planning lag. Maargoed, wordt ook gewoon weer zeiken om het zeiken, reacties zijn makkelijk te plaatsen en als je bij zulke opmerkingen nog wat extra likes krijgt, zal de rest het snel overnemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
MS heeft inderdaad wel vaker zo'n overdreven "Amerikaans" tintje in hun presentaties zitten "best..., most..., etc.".Kenny_026 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:59:
Iedereen die wat langer mee gaat en ook Microsoft zakelijk kent die weten dat dit hun manier van marketing is. Blown Away, the best, the most powerfull blablabla.
Waar zie jij minimaal 60fps staan?drakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:18:
Bright doet 57 FPS op een i9 met 2080ti met dlss wel ulteawide.
Series x minimaal 60 FPS dus.
Komt nog wel heel veel bij kijken. Je weet de graphics settings niet in vergelijking met de pc versie, daarbij moet je geen locked 60 verwachten als de pc versie ook 60 draait. Ik verwacht geen gelijke settings dus het zegt werkelijk niks.drakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:18:
Bright doet 57 FPS op een i9 met 2080ti met dlss wel ulteawide.
Series x minimaal 60 FPS dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Bright Memory V1.0 | Benchmark | RTX + DLSS2.0 | RTX 2080 ti | i9 9900k | Ultrawide 3440x1440]
Iemand anders kan een benchmark doen met een Ryzen en haalt weer meer fps. Met andere woorden, een vergelijking die op niks trekt natuurlijk.
Badge zegt minimaal 60fps en 4k UHD. Gezien de footage van gisteren minimaal dezelfde settings als de pc variant. Maar goed het series x filmpje staat online, dus daar is je bewijs.Recon24 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:16:
[...]
Komt nog wel heel veel bij kijken. Je weet de graphics settings niet in vergelijking met de pc versie, daarbij moet je geen locked 60 verwachten als de pc versie ook 60 draait. Ik verwacht geen gelijke settings dus het zegt werkelijk niks.
Iemand anders kan een benchmark doen met een Ryzen en haalt weer meer fps. Met andere woorden, een vergelijking die op niks trekt natuurlijk.
/f/image/lAYYlwwZEX7BgwS5IhupIg0x.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat wij de badge anders interpreteren. Ik zie het als een 60fps framerate target (wat nog steeds prima is).drakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:22:
[...]
Badge zegt minimaal 60fps en 4k UHD. Gezien de footage van gisteren minimaal dezelfde settings als de pc variant. Maar goed het series x filmpje staat online, dus daar is je bewijs.
Vergelijkbaar met de "4K - UltraHD" badge welke momenteel ook gebruikt wordt op de XB1X voor games als AC:Origins welke tijdens gameplay doorgaans onder 2160p zit.
Jij focust je teveel op marketing labels en praat. Dat verschil moet je toch wel begrijpen ondertussen? Gaat Microsoft of een Sony een label maken met "Optimized for bla bla bla at 57,3fps"?drakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:22:
[...]
Badge zegt minimaal 60fps en 4k UHD. Gezien de footage van gisteren minimaal dezelfde settings als de pc variant. Maar goed het series x filmpje staat online, dus daar is je bewijs.
[Afbeelding]
Als je DF video's of andere analyses hebt gezien, dan zie je dat er werkelijk geen enkel game op de huidige generatie console hun target frame constant halen, dat is straks niet anders". Ze hikken altijd wel even een moment naar een lagere fps.
[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 08-05-2020 16:36 ]
Ik focus helemaal niks.Recon24 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:35:
[...]
Jij focust je teveel op marketing labels en praat. Dat verschil moet je toch wel begrijpen ondertussen? Gaat Microsoft of een Sony een label maken met "Optimized for bla bla bla at 57,3fps"?
Als je DF video's of andere analyses hebt gezien, dan zie je dat er werkelijk geen enkel game op de huidige generatie console hun target frame constant halen, dat is straks niet anders". Ze hikken altijd wel even een moment naar een lagere fps.
Het is 60 of meer, maar goed we zullen zien. 61 fps is ook goed.
Ha ok, maar hoe verklaar je dan de huidige generatie waar 60fps staat maar de games die ook niet altijd constant halen? Ook straks zullen games zo nu en dan droppen onder de 60fps, en 30fps games kunnen ook als ze niet goed geoptimaliseerd zijn droppen onder de 30.drakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:43:
[...]
Ik focus helemaal niks.
Het is 60 of meer, maar goed we zullen zien. 61 fps is ook goed.
Misschien moeten jullie beide deze posts even bookmarken om zo over een maand of 8 te kijken via een DF video wie gelijk heeft.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Iedere game heeft toch momenten van piekbelasting en een enkele framedrop? Als het iets schommelt tussen de 55-60 merk je dat echt niet.
Niet nodig. Badge is gewoon 60fps en dat is een richtlijn. Dat geneuzel over schommelen van fps... We zijn hier op Tweakers, hebben allemaal de df video's gezien en weten wel hoe het werkt. Die discussie laat ik achter mij. Ik verwacht over het grote deel meer dan 60fps gemiddeld met rt, met minimaal de max pc settings.uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:14:
Misschien moeten jullie beide deze posts even bookmarken om zo over een maand of 8 te kijken via een DF video wie gelijk heeft.
Edit:
Ontwikkelaar denkt 4k 60fps.
Raytracing heeft hij nog niet kunnen testen op dat moment.
[ Voor 14% gewijzigd door drakiesoft op 08-05-2020 18:34 ]
Precies, fps schommelen, nu ook straks ook. Badge is marketing om mensen aan te trekken. Maar als je dat al niet begrijpt, dan is een discussie idd niet nodigdrakiesoft schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:11:
[...]
Niet nodig. Badge is gewoon 60fps en dat is een richtlijn. Dat geneuzel over schommelen van fps... We zijn hier op Tweakers, hebben allemaal de df video's gezien en weten wel hoe het werkt. Die discussie laat ik achter mij. Ik verwacht over het grote deel meer dan 60fps gemiddeld met rt, met minimaal de max pc settings.
Ok wellicht snap je het niet helemaal. Die Badge is een indicatie. Goed dat het er is, want dan kan je er bv op filteren. Je schommel opmerking is een dan ook totaal overbodig hier denk ik. Iedereen weet hoe het werkt en het heeft geen enkele toegevoegde waarde aan de discussie.Recon24 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:34:
[...]
Precies, fps schommelen, nu ook straks ook. Badge is marketing om mensen aan te trekken. Maar als je dat al niet begrijpt, dan is een discussie idd niet nodig
Het is echt aan te bevelen om de trailers nog een keer te bekijken op het xbox kanaal op youtube. De kwaliteit van die trailers in 4k is echt zoveel beter dan de stream.
Marketing is een kaart die online net iets te vaak getrokken wordt naar mijn idee. Als je een andere mening hebt dan ben je al snel in “marketing getrapt”.
Als er staat 4K/60fps/RayTracing dan verwacht ik die zaken ook gewoon en dat lijkt mij niet onrealistisch.
Of het dan 4K/55 of 4K/61 is maakt mij niet uit maar als je daar mee adverteert dan moet je het ook waarmaken, anders val je als leverancier/developer vanzelf door de mand.
Hoe ze het realiseren interesseert mij niet verder. Het moet gewoon doen wat het belooft.
Als er staat 4K/60fps/RayTracing dan verwacht ik die zaken ook gewoon en dat lijkt mij niet onrealistisch.
Of het dan 4K/55 of 4K/61 is maakt mij niet uit maar als je daar mee adverteert dan moet je het ook waarmaken, anders val je als leverancier/developer vanzelf door de mand.
Hoe ze het realiseren interesseert mij niet verder. Het moet gewoon doen wat het belooft.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-05-2020 20:03 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je omschrijft hier zelf al mooi.....marketing.Donstil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:01:
Marketing is een kaart die online net iets te vaak getrokken wordt naar mijn idee. Als je een andere mening hebt dan ben je al snel in “marketing getrapt”.
@drakiesoft Denk dat de meeste met hun eens zijn,wat je echt nodig hebt is een exclusieve die je omverblaast en die meteen op de release uitkomt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat zou leuk voor ons zijn, maar ik denk niet dat het succes van een console valt of staat met de early adoptersAmaze86 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:02:
@drakiesoft Denk dat de meeste met hun eens zijn,wat je echt nodig hebt is een exclusieve die je omverblaast en die meteen op de release uitkomt.
Edit: al is dat bij de vorige generatie misschien wel gebeurd...
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 08-05-2020 23:41 ]
Iemand hier al wat meer over gehoord:
In onderstaand filmpje wordt beweerd dat de nieuwe Xbox Series X controller zelf kan onthouden met welke apparaten verbinding is gemaakt en dat je dmv een app dus kunt switchen.
Met de huidige V2 Xbox controller met Bluetooth is het zo dat wanneer je deze koppelt aan je iPhone bv dat je dan opnieuw moet pairen wil je hem gebruiken op je Xbox. Dat schijnt dus met de nieuwe controller verleden tijd te zijn.
:strip_exif()/f/image/acBbXi8njc5Bpp9WhPunpvc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf 4:29 ongeveer
Ah, gevonden, maar er staat niks ober een app.
In onderstaand filmpje wordt beweerd dat de nieuwe Xbox Series X controller zelf kan onthouden met welke apparaten verbinding is gemaakt en dat je dmv een app dus kunt switchen.
Met de huidige V2 Xbox controller met Bluetooth is het zo dat wanneer je deze koppelt aan je iPhone bv dat je dan opnieuw moet pairen wil je hem gebruiken op je Xbox. Dat schijnt dus met de nieuwe controller verleden tijd te zijn.
:strip_exif()/f/image/acBbXi8njc5Bpp9WhPunpvc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah, gevonden, maar er staat niks ober een app.
Bron: Xbox WireThe new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless.
[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 10-05-2020 00:08 ]
XBL: MRE Inc
Dit was al een soort van bevestigd door MSMRE-Inc schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:59:
Iemand hier al wat meer over gehoord:
[Afbeelding]
[Video: Xbox Series X | NEW Wireless Controller Details!]
https://news.xbox.com/en-...xbox-series-x-controller/The new controller needs to work equally well on Xbox One and pairing and moving between all these devices needs to be easy.
...
The new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless.
Dit wordt de eerste generatie waarbij je zoveel launch games gaat hebben zodat je bij de start al een backlog hebt
Ik koop de laatste generatie eigenlijk alleen maar AAA en zelfs nu heb ik een backlog.
Games genoeg in elk geval...
Wordt echt een geavanceerde controller !
En die kleur
En die kleur
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Aangezien GTA5 in game pass zat en nu RDR2 er in geplaatst is.....
Zou Microsoft nog met een verassing komen rondom de Series X release ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Indrukwekkend
Moet bij sommige echt even goed kijken welke afbeelding nu echt is en welke afbeelding in-game is genomen.
:strip_exif()/f/image/xGmwoEr5bWH0dvdp5PDfpOmh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVHTwwK2xGEM28wjLNtayX2a.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZmCzEbqg0MviVRD4brVkQJqh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lMMtZTKUUoBsfh7kusW9ZDpO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8p9LoAlI7NCwzXVRs57AUL9J.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WXigvhJmJbBKMY98R1JQmM2v.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet bij sommige echt even goed kijken welke afbeelding nu echt is en welke afbeelding in-game is genomen.
:strip_exif()/f/image/xGmwoEr5bWH0dvdp5PDfpOmh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVHTwwK2xGEM28wjLNtayX2a.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZmCzEbqg0MviVRD4brVkQJqh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lMMtZTKUUoBsfh7kusW9ZDpO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8p9LoAlI7NCwzXVRs57AUL9J.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WXigvhJmJbBKMY98R1JQmM2v.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JARsNhgbLNUZLsJCVuAFIwEK.jpg?f=user_large)
De irl fotos zijn lelijker 
Laat ze in juli maar een demo spelen op de Series X met deze beelden.
Laat ze in juli maar een demo spelen op de Series X met deze beelden.
[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2020 17:48 ]
Nee, ik verwacht totaal geen Rockstar aankondiging van wat dan ook.justifire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:50:
Aangezien GTA5 in game pass zat en nu RDR2 er in geplaatst is.....
Ik ben altijd wel benieuwd welke games mensen op hier op tweakers spelen. Ik weet dat er tegenwoordig meer games zijn dan mensen tijd hebben. Maar als je enkel AAA hebt gekocht, dan heb je wel veel goede games niet gekocht. De vraag is of het je helemaal niet interesseert of dat je gewoonweg niet veel van die games op het netvlies hebt.Kenny_026 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:38:
Ik koop de laatste generatie eigenlijk alleen maar AAA en zelfs nu heb ik een backlog.
Voor mij zijn het juist de minder bekende en grote namen die mij het vaakst verrassen. Daarom vind ik juist een inside Xbox van afgelopen week me veel onbekende en nieuwe IP's wel tof
[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2020 18:09 ]
Deze generatie heeft multiplayer echt de overhand gehad bij mij. In Destiny, Division, Gta, Fifa proclubs, PUBG, F1, en nu bijvoorbeeld Cod zit heel veel tijd.uchiha tijntje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:03:
[...]
Nee, ik verwacht totaal geen Rockstar aankondiging van wat dan ook.
[...]
Ik ben altijd wel benieuwd welke games mensen op hier op tweakers spelen. Ik weet dat er tegenwoordig meer games zijn dan mensen tijd hebben. Maar als je enkel AAA hebt gekocht, dan heb je wel veel goede games niet gekocht. De vraag is of het je helemaal niet interesseert of dat je gewoonweg niet veel van die games op het netvlies hebt.
Voor mij zijn het juist de minder bekende en grote namen die mij het vaakst verrassen. Daarom vind ik juist een inside Xbox van afgelopen week me veel onbekende en nieuwe IP's wel tof.
Maar ik moet God of War nog uitspelen, Divinity, HZD, MGS, Witcher 3, Spiderman, Final Fantasy en dan vergeet ik er vast nog wat.
Maar ik haal over het algemeen inderdaad alleen de echt grote producties en zelfs daar is niet genoeg tijd voor. Gezinsleven hakt er natuurlijk flink in tov 10 jaar geleden.
[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 10-05-2020 18:24 ]
precies dit, is bij mij ook. nu ik getrouwd ben en 2 kinderen moet ik echt tijd inplannen om te gamen, dit doe ik 1 of 2x in de avond voor 2-4 uurtjesKenny_026 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:23:
[...]
Deze generatie heeft multiplayer echt de overhand gehad bij mij. In Destiny, Division, Gta, Fifa proclubs, PUBG, F1, en nu bijvoorbeeld Cod zit heel veel tijd.
Maar ik moet God of War nog uitspelen, Divinity, HZD, MGS, Witcher 3, Spiderman, Final Fantasy en dan vergeet ik er vast nog wat.
Maar ik haal over het algemeen inderdaad alleen de echt grote producties en zelfs daar is niet genoeg tijd voor. Gezinsleven hakt er natuurlijk flink in tov 10 jaar geleden.
Ik heb nog teveel games die ik nog moet spelen, op dit moment speel ik Odyssey, ben lvl 58 en ben speel nu voornamelijk side quest voor unlocken van achievments
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:54:
[...]
.... 1 of 2x in de avond voor 2-4 uurtjes ....

Lichtpuntje...
Weer een aangepast Dashboard voor de Series X. Mag ook wel, het huidige verticale is bagger in vergelijking met wat we hiervoor hadden.
Bron: Gamespot
Bron: Gamespot
Xbox Series X Is Getting A Better Dashboard
While specifics are coming later, Xbox director of PM assured that a revamped dashboard is coming with Xbox Series X.
One of the consistent criticisms of the Xbox One throughout this generation has concerned the dashboard, which Microsoft has attempted to "fix" numerous times since 2013. Even with refinements through system updates and better hardware, the Xbox One dashboard still feels sluggish and cluttered to this day. It never has gotten substantially better--only different, with the PS4's dashboard requiring far fewer changes. Some of that may be because Microsoft didn't want to drastically change the layout on an individual console, but it has a fresh start to make something much better with Xbox Series X. That is exactly what it plans on doing.
Just ahead of the Inside Xbox stream, we spoke with Xbox director of program management Jason Ronald about many things next-gen, but we had to ask about what we could expect from a new dashboard. Though he could not get into nitty-gritty detail, Ronald did say, "We're really happy with the early results that we're seeing so far. And I think also one thing that we're doing is we're doing a lot of work refining the experience based on the feedback from our players."
He further emphasized that user feedback is what's going to drive major dashboard changes, so you likely won't be caught off-guard by drastic changes that come from left-field. While the Series X will mean a revamped UI, refinements are also in line for Xbox One at the same time. "The Experiences team is working extremely hard to make sure that we have a great day one experience both on Xbox Series X as well as on previous generations," he told us.
Ronald stated that they'll have more to share about dashboard changes with further details later this summer. "It's the feedback that really drives our priorities. If you're in the Insider rings, you'll see various experiments at different times. This is really about us learning and hearing from the community that is directly influencing the final shape of the dashboard that we'll ship with Xbox Series X," he concluded.
Pachter schat dat de prijs van de Series X rond de 400 dollar wordt.
https://www.playstationli...could-undercut-ps5-price/
Oké ik ga ook een 'Pachtertje' doen.justifire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:17:
De nieuwe consoles komen uit tussen oktober en januari. En zal tussen de 300 en 800 euro kosten!
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Dat is geen Pachtertje hoor, das een Schreiertje...I ColoSsuZz I schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:23:
[...]
Oké ik ga ook een 'Pachtertje' doen.
De nieuwe consoles komen uit tussen oktober en januari. En zal tussen de 300 en 800 euro kosten!
Haha, beide een zelf benoemd analist die voornamelijk open deuren intraptMRE-Inc schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:27:
[...]
Dat is geen Pachtertje hoor, das een Schreiertje...

Zo dat zou dan wel weer eens heel interessant kunnen zijn.justifire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:17:
Dat MS iets onder de prijs van de PS5 gaat zitten, dat kan ik ergens nog wel snappen. Maar 400 dollar lijkt echt veel te goedkoop, bij launch.justifire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:17:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Omdat? Hoe kan het te goedkoop zijn? Ze stellen zich gewoon erg agressief op qua prijs indien dit zo is.Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:34:
[...]
Dat MS iets onder de prijs van de PS5 gaat zitten, dat kan ik ergens nog wel snappen. Maar 400 dollar lijkt echt veel te goedkoop, bij launch.
Een deel van de kopersmarkt is daar gevoelig voor, tis een uitstekend middel om concurrentie te laten zweten.
Stel dat het prijs verschil inderdaad 100 a 120 is euro, dat zijn twee games.
velen lijken op Tweakers vast te zitten dat hardwarekosten de prijzen bepalen, maar dat is het geval van een gameconsole al lang niet meer alleen zo.
Microsoft heeft enorm dieppe zakken, een prima manier om deze aan te spreken om je concurrentie te laten zweten...
Afijn, de uiteindelijke prijs is afwachten, maar ik geloof wel dat Microsoft veel meer met de prijs kan dan de concurrentie. Die stap kunnen ze als ze zouden willen dus winnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 11-05-2020 07:46 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Next gen gameplay...
Eigenlijk is alles wat op YT staat totaal ongeschikt om next-gen gameplay te tonen. Moet je eens de video's van Digital Foundry via hun eigen website (min of meer 1-op-1 kopie van de bron) op je 4k scherm af gaan spelen, Een wereld van verschil.
Als ze inderdaad een prijs van 400 aankondigen (ook in euro) dan ren ik digitaal gelijk naar een preorder knop. Het kan als Microsoft het wil zeker, maar ik moet het ook nog eerst zien.
Gamertag: FinrazielNL
Housemarque had 10 jaar geleden met Dead Nation een zelfde soort game die hier niet veel voor onder deed. Dit is ook niet een game waar je next gen voor koopt natuurlijk. Ze zijn wel leuk altijd...Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:59:
[...]
Next gen gameplay...![]()
Eigenlijk is alles wat op YT staat totaal ongeschikt om next-gen gameplay te tonen. Moet je eens de video's van Digital Foundry via hun eigen website (min of meer 1-op-1 kopie van de bron) op je 4k scherm af gaan spelen, Een wereld van verschil.
Hier hetzelfde, voor 400-450 zeker weten.Finraziel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:22:
Als ze inderdaad een prijs van 400 aankondigen (ook in euro) dan ren ik digitaal gelijk naar een preorder knop. Het kan als Microsoft het wil zeker, maar ik moet het ook nog eerst zien.
Haha, hier hetzelfdeFinraziel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:22:
Aan de andere kant (om aan te geven dat @Bullet NL wel een punt heeft, al ben ik het verder niet met hem eens op dit onderwerp) stel de prijs is 500 euro. Stel je dan je aankoop een jaar of langer uit? Niet dat 100 euro niks is, maar om dan een jaar lang niet te kunnen profiteren van de pracht en praal van de XSX (mits je de juiste tv hebt om het ook op weer te geven) is ook weer zonde. En wellicht zelfs onlogisch.
Is ook zo natuurlijk. Maar het triggerde bij mij dat naarmate de graphics beter worden, YT een steeds ongeschikter platform is om het op weer te geven.Kenny_026 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:22:
[...]
Housemarque had 10 jaar geleden met Dead Nation een zelfde soort game die hier niet veel voor onder deed. Dit is ook niet een game waar je next gen voor koopt natuurlijk. Ze zijn wel leuk altijd...
Voor ons misschien niet maar voor, ouders, opa’s/oma, kinderen met spaargeld, etc is een lagere prijs wel degelijk heel belangrijk voor een console.Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:28:
[...]
Aan de andere kant (om aan te geven dat @Bullet NL wel een punt heeft, al ben ik het verder niet met hem eens op dit onderwerp) stel de prijs is 500 euro. Stel je dan je aankoop een jaar of langer uit? Niet dat 100 euro niks is, maar om dan een jaar lang niet te kunnen profiteren van de pracht en praal van de XSX (mits je de juiste tv hebt om het ook op weer te geven) is ook weer zonde. En wellicht zelfs onlogisch.
Tuurlijk, maar die hebben eigenlijk nog helemaal niet zoveel aan de XSX. Althans, er vanuit gaande dat die ook niet allemaal up-to-date hardware hebben (4k, HDR, 120 fps). Die kunnen npg prima uit te voeten met een Xbox One (S/X), aangezien toch bijna alle games ook nog daarop speelbaar zullen zijn.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:34:
[...]
Voor ons misschien niet maar voor, ouders, opa’s/oma, kinderen met spaargeld, etc is een lagere prijs wel degelijk heel belangrijk voor een console.
Of ze het kunnen en willen zijn twee verschillende zaken natuurlijk. Als "Iedereen in je omgeving" straks op de next-gen consoles zit dan wil je niet als enige kind in de klas, op de sport vereniging of in de familie nog op het oude platform spelen natuurlijk.Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:38:
[...]
Tuurlijk, maar die hebben eigenlijk nog helemaal niet zoveel aan de XSX. Althans, er vanuit gaande dat die ook niet allemaal up-to-date hardware hebben (4k, HDR, 120 fps). Die kunnen npg prima uit te voeten met een Xbox One (S/X), aangezien toch bijna alle games ook nog daarop speelbaar zullen zijn.
Heel niet akkoord hier. In het verleden altijd al tegenstander geweest van hun dashboard "updates", maar het meest recente dashboard vind ik fantastisch: Bloedsnel, en efficient.MRE-Inc schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:55:
Weer een aangepast Dashboard voor de Series X. Mag ook wel, het huidige verticale is bagger in vergelijking met wat we hiervoor hadden.
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Bij mij speelt vooral ook mee dat ik ook een hele capabele pc heb, met een VR bril, en een PS4 pro, en in principe zelfs nog ongespeelde games op mijn Wii u, met een backlog waar je U tegen zegt (ja ik weet dat je maar in een specifieke situatie daar een hoofdletter van maaktRossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:28:
[...]
Haha, hier hetzelfde![]()
Als Xbox momenteel mijn enige platform zou zijn geweest dan was de vraag een stuk makkelijker geweest. 500 is ook nog niet veel en misschien doe ik het dan alsnog, 400 is onder een bepaalde psychologische grens voor mij waar ik denk fuck it ik wil wel bij de eerste kopers zitten. En 600 of meer... Dan denk ik misschien eerder van ik blijf nog even lekker op mijn backlog teren of op pc spelen, die prijs zakt nog wel.
En dat laatste speelt ook mee. Als ze hem op zo'n ontzettend agressieve prijs zetten, dan verwacht ik voorlopig ook geen verlagingen in die prijs, dus kun je hem net zo goed meteen kopen.
Ik denk dat we het eerste half jaar tot jaar vooral heel veel out-of-stock gaan zien eigenlijk ;-)Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:42:
[...]
Of ze het kunnen en willen zijn twee verschillende zaken natuurlijk. Als "Iedereen in je omgeving" straks op de next-gen consoles zit dan wil je niet als enige kind in de klas, op de sport vereniging of in de familie nog op het oude platform spelen natuurlijk.
Ja dat misschien ook wel. Al voelt het wel alsof Microsoft heel zelf verzekerd is over productie enz dus ben benieuwdRossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Ik denk dat we het eerste half jaar tot jaar vooral heel veel out-of-stock gaan zien eigenlijk ;-)
Tja, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vond die 4 tabs horizontaal fijner. Toegegeven, het is dashboard is nu wel bloedsnel.boe2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:43:
[...]
Heel niet akkoord hier. In het verleden altijd al tegenstander geweest van hun dashboard "updates", maar het meest recente dashboard vind ik fantastisch: Bloedsnel, en efficient.
Misschien wel een mix van beide want ik liep me nu rot te zoeken naar de Store. Bleek ik die zelf niet te hebben toegevoegd (of per ongelijk eens verwijderd te hebben.)
Wellicht is het ook een kwestie van goed organiseren. Meestal als ik een game regelmatig speel, dan pin ik die op het Homescherm en komt die bovenaan te staan in de lijst. Bij sommigen zie ik dat ze veel categorieen hebben gemaakt en daar weer hun games in zetten etc etc. Ik heb gewoon 1 lange rij met games en Store en GamePass als ik naar beneden scroll. Er zit bij geen "systeem" in maar hoor graag hoe anderen het hebben om het huidige dashboard wat aantrekkelijker te maken.
Ik hoop hetDonstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Ja dat misschien ook wel. Al voelt het wel alsof Microsoft heel zelf verzekerd is over productie enz dus ben benieuwd
Mijn grootste irritatie bij het huidige dashboard, en eigenlijk iedere versie sinds de originele 2013 release, is dat "B" terug is inplaats van één niveau omhoog.
Bijvoorbeeld:
- Open Store vanaf dashboard via een actie link (sale/GwG/etc)
- Druk op "B" om terug te gaan.
- Terug naar dashboard
- Open de Store via het Store icoon
- Opent de actie pagina opnieuw
- Druk op "B" om een niveau omhoog te gaan, (lees naar de store hoofdpagina)
- Terug naar dashboard
De enige manier om dan de store te openen is dan de Store af te sluiten en opnieuw op te starten
Bijvoorbeeld:
- Terug naar dashboard

- Terug naar dashboard
De enige manier om dan de store te openen is dan de Store af te sluiten en opnieuw op te starten

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 09:58 ]
Dat zal wel rond de E3 zijn. Dat is altijd begin juni. De geruchten zijn er dat Sony begin juni een show/reveal whatever zal gaan doen. Als je dan alles (als in console en gameplay) laat zien behalve een prijs, dan is dat ook weer zo'n domper lijkt mij. Eerst iedereen lekker maken, maar je laat ze in het ongewisse over een prijs terwijl iedereen eigenlijk een pre-order wil plaatsen.Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:48:
[...]
Ik hoop hetBen sowieso benieuwd wanneer de pre-orders 'open' zullen gaan.
Daarom vind ik de strategie van Microsoft ook wel goed. Iedereen loopt te zeuren om een nieuws. Beetje bij beetje komt Microsoft met wat nieuws om de hype in leven te houden en zouden dit gewoon kunnen volhouden tot juli/Sony reveal om er dan achteraan een prijs bekend te maken.
Niet alleen over de produktie, over alles zijn ze zelfverzekerd. Dat is een goed teken....Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Ja dat misschien ook wel. Al voelt het wel alsof Microsoft heel zelf verzekerd is over productie enz dus ben benieuwd
[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 11-05-2020 10:00 ]
Ik ga daarom ook vol vertrouwen een pre-order plaatsen. Ik ga er vanuit dat ze in ieder geval de hardware gewoon goed op orde hebben. net zoals ze dat hadden bij de Xbox One X. Geen kinderziektes, gewoon een kwalitatief hoogwaardig product.MRE-Inc schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:58:
[...]
Dat zal wel rond de E3 zijn. Dat is altijd begin juni. De geruchten zijn er dat Sony begin juni een show/reveal whatever zal gaan doen. Als je dan alles (als in console en gameplay) laat zien behalve een prijs, dan is dat ook weer zo'n domper lijkt mij. Eerst iedereen lekker maken, maar je laat ze in het ongewisse over een prijs terwijl iedereen eigenlijk een pre-order wil plaatsen.
Daarom vind ik de strategie van Microsoft ook wel goed. Iedereen loopt te zeuren om een nieuws. Beetje bij beetje komt Microsoft met wat nieuws om de hype in leven te houden en zouden dit gewoon kunnen volhouden tot juli/Sony reveal om er dan achteraan een prijs bekend te maken.
[...]
Niet alleen over de produktie, over alles zijn ze zelfverzekerd. Dat is een goed teken....
Nu vrouwlief nog even overtuigen dat het design ook leuk in het interieur staat en dat het juist goed is dat de console niet weggepropt zit in een kastje met veel te weinig airflow
Heb jij dan geen ventilator in je tv meubel ingebouwd?Rossi46 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:23:
[...]
Nu vrouwlief nog even overtuigen dat het design ook leuk in het interieur staat en dat het juist goed is dat de console niet weggepropt zit in een kastje met veel te weinig airflow
MRE-Inc schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:36:
@Rossi46 Dat voorbereiden heb ik al gedaan.
Mijn One X begon steeds meer te blazen toen die nog in het tv meubel stond, Heb hem nu verticaal naast de tv staan en gezegd dat anders de Xbox stuk zou gaan.
Reactie: Oh, ja das ook wel jammer.

Maar nu je het zegt, mijn X staat nu ook in een kastje met maar een klein gat aan de achterkant en het wordt daar goed warm. Daarvoor stond 'ie op een ander meubel en toen was 'ie geruisloos.
Ik ga ook maar even ergens zo'n vertical stand op de kop tikken denk ik...
Mooi geschreven column; https://gamer.nl/artikele...osoft-is-aan-het-schaken/
Vind ook de titel erg goed bedacht; Sony wint met dammen, maar Microsoft is aan het schaken
Vind ook de titel erg goed bedacht; Sony wint met dammen, maar Microsoft is aan het schaken
Voor mij wordt het nog even puzzelen. In principe zou het wel passen in het kastje waar nu de XB1X staat, maar het is niet helemaal ideaal. Het is een duur design ding dus daar zet ik ook niet graag snel de zaag in voor het plaatsen van ventilators.
Ik heb wel een plek in het tv meubel waar die perfect past maar dan is hij helaas altijd zichtbaar ivm het ontbreken van een deurtje. Toen ik dat voorstelde aan vriendinlief kon ik beter dekking zoeken
Ik heb wel een plek in het tv meubel waar die perfect past maar dan is hij helaas altijd zichtbaar ivm het ontbreken van een deurtje. Toen ik dat voorstelde aan vriendinlief kon ik beter dekking zoeken
Ik had mijn Pro 4 Pro in een kastje vanwege het design.
Maakte herrie dus deurtje open, later met deurtje open weer herrie, nu heb ik er Liquid metal "pasta" tussen en is alles voorbij, deurtje weer dicht en ding is stil.
Dat schijnt voor de X ook wel goed te werken.
Over de XSX gesproken, ik kan die ook niet lekker kwijt in verticale positie, dus dat wordt hem sowieso niet.
Ik vind het design wel oke maar wil dat soort speelgoed helemaal niet in het zicht hebben in de woonkamer, dus dat wordt horizontaal in het kastje.
Maakte herrie dus deurtje open, later met deurtje open weer herrie, nu heb ik er Liquid metal "pasta" tussen en is alles voorbij, deurtje weer dicht en ding is stil.
Over de XSX gesproken, ik kan die ook niet lekker kwijt in verticale positie, dus dat wordt hem sowieso niet.
Ik vind het design wel oke maar wil dat soort speelgoed helemaal niet in het zicht hebben in de woonkamer, dus dat wordt horizontaal in het kastje.
Gelukkig is het maar een matzwarte rechthoekige toren, dus ook al staat die in het zicht valt het mee.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:18:
Ik had mijn Pro 4 Pro in een kastje vanwege het design.
Het kan natuurlijk altijd veel erger met glossy/flitsende onderdelen etc
Gelezen, inclusief reacties. *snip* onnodigI ColoSsuZz I schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:42:
Mooi geschreven column; https://gamer.nl/artikele...osoft-is-aan-het-schaken/
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:51 ]
*snip* niet nodig
[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:51 ]
Zelfde voor screenshots en gameclips, bloedirritant !!Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:56:
Mijn grootste irritatie bij het huidige dashboard, en eigenlijk iedere versie sinds de originele 2013 release, is dat "B" terug is inplaats van één niveau omhoog.
Bijvoorbeeld:
- Terug naar dashboard
- Terug naar dashboard![]()
*snip*
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:52 ]
*snip* offotpic
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:52 ]
*snip* offtopic
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:52 ]
*offtopic*
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:53 ]
Ook weer heel voorspelbaar diezelfde 3 PS titels die naar voor komen. Die spelen werkelijk maar 3 verschillende titels op 5 jaar tijd blijkbaar
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2020 17:53 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maar je vergeet de geruchtenmolen en de kracht van het internet.boe2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:19:
[...]
Ook weer heel voorspelbaar diezelfde 3 PS titels die naar voor komen. Die spelen werkelijk maar 3 verschillende titels op 5 jaar tijd blijkbaar
Neem nu 2 'geruchten' van laaste tijd, GTA6 wordt timed exclusive PS5, 2K mist op de 'developers working on SeriesX', voeg tegen samen en dat gaat komende tijd weer helemaal los
Precies een beetje hoe het originele 'always online' compleet de grond in werd geboord, je pakt het nieuws, gooi er een flinke saus negatieve lading overheen, beetje geruchten en stemmingmakerij, dat kan werkelijk in 1 week volledig omslaan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Eerlijk gezegd had ik het niet erg gevonden als MS doorhad gezet met de één keer per 24 online check. Ik vind het nog steeds jammer fysiek en digitale kopieën zo gescheiden zijn. Ik vind het leuk om games fysiek te hebben maar het gemak wat een digitale kopie biedt is oh zo heerlijk. Wel hadden ze het tweedehands games anders moeten inrichten in plaats moeilijk doen via geselecteerde winkels en een paar andere kleine aanpassingen zoals: disc in de tray? Geen online check nodig.
MS was niet zo heel handig met hun marketing en PR destijds, kent iemand Adam Orth nog, plus ze hadden al een aardig negatieve stigma. Neem voice commandos als voorbeeld. Die werkte op zich best geinig en redelijk voor 2013. De timing was alleen niet zo handig (NSA kijkt mee, etc.) en het forceren van Kinect hielp er niet bij. Paar jaar later worden digitale assistenen populair en kopen mensen losse speakers/microfoons om dit overal in huis te kunnen gebruiken.
MS was niet zo heel handig met hun marketing en PR destijds, kent iemand Adam Orth nog, plus ze hadden al een aardig negatieve stigma. Neem voice commandos als voorbeeld. Die werkte op zich best geinig en redelijk voor 2013. De timing was alleen niet zo handig (NSA kijkt mee, etc.) en het forceren van Kinect hielp er niet bij. Paar jaar later worden digitale assistenen populair en kopen mensen losse speakers/microfoons om dit overal in huis te kunnen gebruiken.
offtopic:
Voice commandos heb ik in 2013 uitgeprobeerd uit nieuwsgierigheid, maar ik mis ze ook niet. Vandaag de dag gebruik ik ook nog steeds geen digitale assistent.
Voice commandos heb ik in 2013 uitgeprobeerd uit nieuwsgierigheid, maar ik mis ze ook niet. Vandaag de dag gebruik ik ook nog steeds geen digitale assistent.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 14:36 ]
Microsoft was met always online net iets te vroeg, nu zou dat veel minder opvallen schat ik zo in.
Behoorlijke lading games die dat sowieso al doen, of gebruikers die veel meer digitale games hebben dan een generatie geleden.
Behoorlijke lading games die dat sowieso al doen, of gebruikers die veel meer digitale games hebben dan een generatie geleden.
Ik vind dat er wel nog steeds een aardig verschil zit tussen "always online" en "1x per 24u een check op de achtergrond". Always online ben ik dan weer geen fan van.Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:42:
Microsoft was met always online net iets te vroeg, nu zou dat veel minder opvallen schat ik zo in.
Daarnaast acht ik de kans groter dat een publisher de stekker uit zijn servers trekt dan dat MS (of een willekeurige andere platform houder) de stekkers uit de globale verificatie servers trekt.
Bijkomend nadeel van always online games vind ik dat je die vaak niet kan pauzeren ookal speel je alleen. Wat mij nog wel irriteert omdat het echte leven bij mij toch echt voorrang heeft op een game. Al heeft dat soms natuurlijk ook nadelen.
Bij Watch Dogs (geen always online spel maar puur ter voorbeeld) kan je het spel altijd pauzeren. Maar, als een andere speler jouw wereld binnenviel en jouw moest vermoorden zonder dat jij het merkt draaide het spel door achter het pauze scherm. Waardoor je vrij eenvoudig kon zien of er iemand in jouw wereld was door te kijken of de simulatie van het spel stopte wanneer je op pauze drukte.
Ja dat van pauze is irritant idd. Ik bedoelde ook meer een "regelmatige check"
Als in "elke keer dat je de game start" of "zodra hij uit standby komt" of iets in die geest.
Niet echt 24/7
Als in "elke keer dat je de game start" of "zodra hij uit standby komt" of iets in die geest.
Niet echt 24/7
Ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een gamedisc kocht, volgens mij voor de 360 als laatste.
Opstaan is ook niet mijn hobby
Lichtpuntje...
Sja, in mijn PC heb ik al 10 jaar geen optische drive meer zitten. Die dingen zijn altijd al traag als stroop geweest, en nu al helemaal wanneer je ze met SSD's en NVMe's moet vergelijken.LuisjeNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
Ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een gamedisc kocht, volgens mij voor de 360 als laatste.
Mijn xbox heeft ook nog nooit een schijfje gezien. Misschien dat ik hem als BR player zou kunnen gebruiken, maar ik heb ook geen enkel blueray schijfje
[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 11-05-2020 15:36 ]
Ja heeft ook wel mijn voorkeur moet ik zeggen alleen zolang de disc versie nog goedkoper is (ik zit nu op de playstation) weiger ik de digitale versie te kopen.LuisjeNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
Toen ik nog een Xbox One had kocht ik wel veel digitaal, met kraskaarten uit Rusland via de daarbij horende store enz
Ik zit er hetzelfde in. Zolang digitaal 10-15eu duurder blijft, blijf ik ook nog schijfjes kopen (die ik vervolgens weer inruil/verkoop)Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:04:
[...]
Ja heeft ook wel mijn voorkeur moet ik zeggen alleen zolang de disc versie nog goedkoper is (ik zit nu op de playstation) weiger ik de digitale versie te kopen.
Toen ik nog een Xbox One had kocht ik wel veel digitaal, met kraskaarten uit Rusland via de daarbij horende store enz
* Martinspire heeft toevallig zijn t-shirt weer aan met "I would be a morning person if it didn't start so early in the day"LuisjeNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
Verder Meh, Nederlandse gamesites. Lopen altijd hopeloos achter, vol met reclame spam en weinig leuke redacteuren, omdat iedereen met een beetje karakter en schrijfkunst al snel te duur is. Ik volg eigenlijk alleen nog maar gamenieuws via Twitter en Tweakers. En eigenlijk is vrijwel alles al samen te vatten in een enkele tweet qua kern. Oja en nog Youtube voor de video's. Anno 2020 kom je daar wel mee weg.
Zo nu en dan ga ik nog wel naar een gametopic of join ik een subreddit van games die ik leuk vind, maar verder zie ik wel wanneer alles allemaal uit komt. Voorkomt ook een heleboel spoilers. Gezien ik meestal voor het verhaal speel, ben ik ook minder aan het kijken waar games uit bestaan als ik eenmaal besloten heb een game te halen. Dan zijn verrassingen ook echt dat. TLOU2 trailers kijk ik bv ook niet meer, net als die van Assassins Creed.
Ik ben het verder niet eens met het verstoffen. Het maakt weinig uit welk platform je haalt, voor beiden zijn er niet genoeg exclusives om je maanden mee bezig te houden. De meesten speel je in een dag of week wel uit en dan moet je toch weer naar andere games die toch al wel op meerdere platformen zitten.
Bij mij zijn de Switch en PS4 aan het verstoffen omdat ik op de Xbox speel. Momenteel Wreckfest, COD, Siege etc.
[ Voor 61% gewijzigd door Martinspire op 11-05-2020 16:59 ]
Ik durf nog wel eens een speelgoedwinkel binnen te lopen om voor minder dan een tientje een game te kopen. Vaak toch nog andere aanbiedingen dan je online ziet. Nu heb ik wel meer games digitaal, maar toch ook al een game of 30 fysiek gehad. Doorverkopen via Tweakers en op naar de volgende. Enkel de exclusives heb ik bijgehouden tot nu toe, zonder verdere reden overigens
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mocht iemand spoedig hopen op een Elder Scrolls 6... stop maar met hopen... Duurt nog wel eventjes.
https://www.ign.com/artic...w-starfield?sf122074038=1
we wisten toch al dat TES:VI na Starfield uit zal komen?uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:11:
Mocht iemand spoedig hopen op een Elder Scrolls 6... stop maar met hopen... Duurt nog wel eventjes.
Helaas. Maar dat betekent hopelijk dat ze meer bekwaam zijn met next-gen hardware tegen de tijd dat TES:VI eindelijk uitkomt.
Voor iemand die Skyrim vond tegenvallen duurt het wel erg lang voor de volgende TES game na jaren van Skyrim ports

Als ik ergens op hoop bij Bethesda dan is het dat ze de weg terug weten te vinden naar singleplayer open world RPG's. Of dat dan TES is, of Fallout, of Starfield... Als ze de oude stijl maar weer oppakken en niet die online zeik van FO76 wat alleen maar gemaakt lijkt te zijn voor microtransactions microtransactions en mi.. ik bedoel maandelijkse MACROtransacties in de vorm van een achterlijk duur abonnement met features die je in de basegame had willen hebben.
Maar ik ben bang dat het ze stiekem, ondanks alle kritiek, toch te veel geld op zal leveren en dat dat één developer is die we echt kwijt zijn in de singleplayer wereld.
Maar goed, ik hoop toch nog een beetje... maar hopen op snél? Nee, dat durf ik echt niet
Maar ik ben bang dat het ze stiekem, ondanks alle kritiek, toch te veel geld op zal leveren en dat dat één developer is die we echt kwijt zijn in de singleplayer wereld.
Maar goed, ik hoop toch nog een beetje... maar hopen op snél? Nee, dat durf ik echt niet
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true
Blijkbaar kan Ubisoft zich momenteel niet committen aan 60fps voor Valhalla.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-05-2020 22:33 ]
Ik heb ooit een F76 code cadeau gekregen en zowaar verzilverd maar uiteindelijk nooit gedownload. Bij nader inzien had ik er beter iemand anders blij mee kunen maken.
--------------------
Was dit al bekend? Games die Smart delivery ondersteunen zijn blijkbaar ook cross-save compatible tussen de XB1 en XSX. Ligt aardig in de lijn van verwachting maar een bevestiging kan nooit kwaad.
Q: "Great show today! Kinda went wrong with the messaging about the content. There were different expectations. I would give it a solid B. One question, does your progress also move to the new console through smart delivery?"
Aaron Greenberg: Thanks and yes it does.
https://mobile.twitter.co...tatus/1258591081186246657
--------------------
Was dit al bekend? Games die Smart delivery ondersteunen zijn blijkbaar ook cross-save compatible tussen de XB1 en XSX. Ligt aardig in de lijn van verwachting maar een bevestiging kan nooit kwaad.
Q: "Great show today! Kinda went wrong with the messaging about the content. There were different expectations. I would give it a solid B. One question, does your progress also move to the new console through smart delivery?"
Jammer maar niet direct verrassend. 30fps zal helaas nog wel langer de standaard blijven.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:33:
Blijf het altijd jammer vinden. Dan maak je een mooie wereld die tot een blur wordt vervaagd op het moment dat je het rechter pookje beweegt

Edit:
Misschien een gekke gedachten maar gezien de XSX en PS5 nu 4k@120hz kunnen versturen zouden games potentieel ook een 40fps cap kunnen hebben indien de output 120hz is. Dan heb je net dat beetje extra maar niet de direct de dure sprong naar 60fps. Vond vroeger PC games op 50fps (indien 50hz native ondersteunt door het display) een prima compromi wanneer ik horsepower tekort kwam.
Zal wel niet gebeuren omdat de 120hz markt voorlopig een niche blijft en je dan potentieel teveel modes zou introduceren.
[ Voor 31% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 22:46 ]
Ik verwacht dat MS 60fps bij haar first party titels als uitgangspunt neemt, gelet op eerdere tweets. Wellicht met een performance vs graphical optie, zoals af en toe deze generatie is gebeurd.Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:36:
[...]
Jammer maar niet direct verrassend. 30fps zal helaas nog wel langer de standaard blijven.
Blijf het altijd jammer vinden. Dan maak je een mooie wereld die tot een blur wordt vervaagd op het moment dat je het rechter pookje beweegt
Maarja, 60fps als standaard. Zul je uiteraard wel weer geluiden horen dat het er grafisch minder uit ziet dan andere games die dan toevallig op 30fps draaien, maarja, damned if they do, damned if they don’t.
Ik vind 30 fps echt vreselijk. Ik heb veel liever 60 fps dan 4k. Doe dan op de XSX maar checkerboard 4k of dynamic resolution, ook goed. En geef mij gewoon de keuze. DankuCaayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:33:
Ik heb ooit een F76 code cadeau gekregen en zowaar verzilverd maar uiteindelijk nooit gedownload. Bij nader inzien had ik er beter iemand anders blij mee kunen maken.
--------------------
Dat is inderdaad positief wat mij betreft. Volgens mij zijn bijna alle recente MS first party titles voorzien van een 60fps mode op de XB1X. Verwacht dat MS die lijn doortrekt op de XSX.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:47:
[...]
Ik verwacht dat MS 60fps bij haar first party titels als uitgangspunt neemt, gelet op eerdere tweets. Wellicht met een performance vs graphical optie, zoals af en toe deze generatie is gebeurd.
Maarja, 60fps als standaard. Zul je uiteraard wel weer geluiden horen dat het er grafisch minder uit ziet dan andere games die dan toevallig op 30fps draaien, maarja, damned if they do, damned if they don’t.
Indien een realistische keuze aanwezig is zal ik altijd voor 60fps kiezen over 30fps

Gaaf wel, dat was ook altijd een irritante drempel die je over moest naar de volgende generatie.Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:33:
Odyssey is ook al een beest wat zelfs op pc erg lastig consequent boven de 60 fps te houden is. Mijn cpu is misschien net iets zwakker dan wat in de xsx komt (ryzen 2600 4 GHz) maar de 2080 zal niet echt onderdoen... En ondanks dat ik al wat settings bijgesteld heb zak ik op 3440x1440 (toch nog een stuk minder pixels dan 4k) toch nog regelmatig onder de 50 zelfs. Het is een erg mooie game, maar ik denk dat het toch ook een stukje in Ubisoft's optimalisatie zit.uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:33:
Dus ja, ik kan me voorstellen dat zij nog niet durven beloven dat ze nu wel consequent 60 zouden kunnen halen. Ongetwijfeld willen ze ook weer de graphics naar een hoger niveau tillen.
Maar dit hoeft dus nog niet echt iets te zeggen over andere uitgevers, kan prima aan ubi liggen en dat het anderen wel lukt.
Huh ?! Valhalla had toch Smart Delivery ?!uchiha tijntje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:33:
4K 60fps or go home !
Dan ga ik hem denk lekker voor de PS5 halen, die draait ook op 30fps maar heeft wel veel snellere laadtijden.
Ik zat er vanochtend in de auto nog even over na te denken; ik zou het echt een enorme shame vinden als Valhalla inderdaad old school 30 fps zou draaien. Kan eigenlijk gewoon niet meer, vind ik. Dat zou bij mij de interesse weghalen bij de game. Zoals eerder gezegd, doe dan maar geen volledig 4k, of dynamic resolution. Daar merk je véél minder van dan het verschil tussen 30 fps en 60 fps.justifire schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:59:
[...]
Huh ?! Valhalla had toch Smart Delivery ?!
4K 60fps or go home !
Dan ga ik hem denk lekker voor de PS5 halen, die draait ook op 30fps maar heeft wel veel snellere laadtijden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden