Ik verwacht het eerste jaar een kleine stijging, maar een gestage groei naar het einde van de komende generatie toe. Bij de release zijn het vooral mensen die vanuit de vorige generatie komen en redelijk merktrouw blijven. de jaren daarna zijn het ook veel nieuwe instromers, en daar verwacht ik dat Microsoft een voordeel heeft met de Series S voor de meest aantrekkelijke prijs, en dan GP als mooi extra argument.
De afgelopen jaren zijn veel ouders toch al meer gewend geraakt aan abonnementsdiensten als Netflix en die zullen dit als vergelijkbaar zien. Geen games meer kopen, maar gewoon vanuit de GP.
Zelf was ik eigenlijk van plan om de komende generatie de stap van Xbox naar PS5 te zetten. PS5 heeft een aantal games die ik gaaf vind. Ook had ik weinig met GP, de spellen die er in zitten deden me weinig.
Maar toen kwam de hardware aankondiging... en ja ik weet het scheelt vast niet extreem veel, maar de xbox lijkt toch iets krachtiger. Dus daar begon de twijfel... toen flight simulator die naar de xbox komt... ja die haalde me over om in elk geval te beginnen met de Series X en misschien later de PS5 erbij. Toen de EA aankondiging, dat was de reden om ook de Series S te halen voor op het bureau.
De PS5 staat nog steeds op mijn lijst. Maar van release day zakte die weg naar komende maart, en nu staat het ergens op de plek van "ik zie wel". Ook heb ik nu dus weer Gamepass voor een jaar (semi- volle prijs) genomen vanwege de aankondigingen.
Dus ja, wat mij betreft is er wel een echte verbetering tov de afgelopen generatie die me in elk geval aan deze kant houdt. dat had ik niet echt zien aankomen
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.