xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De afgelopen jaren zijn veel ouders toch al meer gewend geraakt aan abonnementsdiensten als Netflix en die zullen dit als vergelijkbaar zien. Geen games meer kopen, maar gewoon vanuit de GP.
Zelf was ik eigenlijk van plan om de komende generatie de stap van Xbox naar PS5 te zetten. PS5 heeft een aantal games die ik gaaf vind. Ook had ik weinig met GP, de spellen die er in zitten deden me weinig.
Maar toen kwam de hardware aankondiging... en ja ik weet het scheelt vast niet extreem veel, maar de xbox lijkt toch iets krachtiger. Dus daar begon de twijfel... toen flight simulator die naar de xbox komt... ja die haalde me over om in elk geval te beginnen met de Series X en misschien later de PS5 erbij. Toen de EA aankondiging, dat was de reden om ook de Series S te halen voor op het bureau.
De PS5 staat nog steeds op mijn lijst. Maar van release day zakte die weg naar komende maart, en nu staat het ergens op de plek van "ik zie wel". Ook heb ik nu dus weer Gamepass voor een jaar (semi- volle prijs) genomen vanwege de aankondigingen.
Dus ja, wat mij betreft is er wel een echte verbetering tov de afgelopen generatie die me in elk geval aan deze kant houdt. dat had ik niet echt zien aankomen
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Het idee is geinig, maar ik vind dat je teveel moet inleveren (geen 4k en geen disc drive).Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
De Series S is of wordt naar mijn idee echt een flop. Ik zie daar totaal geen idee case voor.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik zie dat zelf dan wel echt anders, je krijgt idioot veel bang for buck! Voor de casual gamers die alleen maar FIFA/Fortnight/Minecraft spelen is dit apparaat fantastisch, daarnaast ga je het eerste jaar vrij weinig verschil zien qua graphics.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
De Series S is of wordt naar mijn idee echt een flop. Ik zie daar totaal geen idee case voor.
Mijn tv draait geen 120 Hz, en het verschil tussen 4k en 1440p is iets dat mij in het begin niet te veel zal opvallen/storen.
Er zijn anders wereldwijd nog altijd veel meer casual gamers dan hardcore gamers, meer mensen die gewoon de nieuwe games willen spelen i.p.v. native 4k, 60/120fps of de snelle laadtijden met quick resume. Als dat mensen zijn die ook wat meer op de centen letten, denk ik dat de Series S een prima keuze is. Vergelijk het met de Switch Lite bijvoorbeeld. De gewone Switch is en blijft de populairste, maar vorig jaar bevatte een derde van de aankopen tijdens de feestdagen toch een Lite. Dat zijn toch een behoorlijk aantal gamers die je over de streep hebt getrokken, dus dat vind ik dan geen flop.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Playstation 5
En dat is idd iets heel persoonlijks; het lastige is meer dat als je mij nu een 1440p-video zou geven en die speel ik af op mijn 2160p TV, dan "zie" ik dat het een upscaled beeld is, nog even afgezien of het aantal fps / Hz optimaal is. Andersom; ik heb een 1440p monitor staan (aan mijn vaste PC) en die gebruik ik amper en zit liever op mijn 1080p laptop, ook hier even afgezien van Hz of de kwaliteit van het paneel.Blaauw87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:00:
[...]
Mijn tv draait geen 120 Hz, en het verschil tussen 4k en 1440p is iets dat mij in het begin niet te veel zal opvallen/storen.
En ja, of je nou een S of X koopt; als je meer dan 60fps uit die console wil wringen, zal je zeer waarschijnlijk een TV/monitor moeten hebben die HDMI2.1 / VRR / etc ondersteunt. En dat is zeker voor de "average gamer" toch een financieel stapje te ver
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Had verwacht dat van Interne SSD naar een Externe SSD sneller zou gaan dan 4:33.10
Andersom scheelt het gelukkig wel 2 minuten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat je er niet verder naast kunt zittenPhusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Ja dat denk ik ook. Hele mooie prijs voor wat je krijgt. Zelf ben ik een casual pc gamer en zou eigenlijk pc moeten vernieuwen voor de nieuwste games.Nynto schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:30:
[...]
Ik denk dat je er niet verder naast kunt zitten
Maar nu komt de Series S en dan kan ik toch wel weer heel makkelijk nieuwe games spelen voor weinig geld. Geen nieuwe tv hier staan dus 4K heeft geen meerwaarde. Voor mij een topuitkomst en reken maar dat ik hierin niet alleen ben 😁
In mijn vriendenkring staan ze aardig te popelen anders..Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Let wel, dit zijn voornamelijk ouders van gezinnetjes waar de kids 7-11 zijn en het leven al druk genoeg is en op alle centen gelet moet worden.
De papa's gamen al jaren niet meer of enkel hier en daar wat op de mobiel en de kids zitten of op gare tablets wat te doen of er staat een oudere console onder de tv.
Deze TV is dan ook vaak nog niet eens 4k of een goedkoop ding van samsung ofzo.
Het maakt ze ook geen bal uit hoor, deze mensen hebben gewoon hele andere prioriteiten.
Een nextgen base console voor 300,- met een abonnement voor 3 jaar erbij is absoluut een stap dat deze mensen gaan zetten.
Voor dat geld hebben ze 3 jaar lang echt reteveel content om met de familie doorheen te lopen.
En papa kan weer met zn oude maatjes online knallen als de kids naar bed gaan
Pre order staan voor een Series S zoals hierboven al gesuggeerd wordt hier andere prioriteiten (gezinnetje) En wil graag een game spelen als de kids op bed liggen ter ontspanning Series S prima.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Je hebt altijd de "coole" vader heNotna schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:46:
Bijzonder; ik ben 34 en heb 3 kinderen van resp. 11/9/7 en ga toch echt voor de Series X hoorDie S komt er niet in bij mij
[Afbeelding]
Ik denk dat er niet te klagen valt, aangezien mijn One X naar mijn zoon gaat (11) en de XBO OG naar mijn dochter (9). Lekker met Gamepass, o.a, Destiny 2 spelenCaayn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:49:
[...]
Je hebt altijd de "coole" vader he
[Afbeelding]
Maar ik vind gamen nog steeds echt leuk; vooral in de vrije uurtjes in het weekend. Dus waarom dan niet voor een Series X gaan ?
Daarnaast moet de Samsung 65Q90R ook wel aan het werk gezet worden hé
Dan moeten ze games digitaal gaan kopen, oei een credit card koppelen op een spelcomputer waar de kinderen mee spelen? Alarm bells.
Ja je hebt parental controls, maar mijn broer die een universitaire studie en master heeft gedaan, krijgt het niet voor elkaar omdat het zo omslachtig en onduidelijk is op de Xbox One. Zelfs op de Switch krijgen de meeste mensen het niet goed geregeld.
Verder zie ik het niet als een next-gen console, maar meer een in-between-gens console. Het is het allemaal net niet. En wie heeft er nog een 1080p tv tegenwoordig in de huiskamer? Ik ken niemand, behalve mijn schoonouders van 70+. Mijn ouders hebben uiteraard een 4K OLED.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2020 08:53 ]
Overigens nog wel een vraagje. Die nieuwe xbox controller heeft die een ingebouwde accu of nog steeds ouderwets batterijen nodig? Want waarom heeft die controller dan een usb C poort?
Ja nog steeds batterijen. USB poort voor als je de accu koopt of met kabel wil spelen.Kaasje123 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:55:
Ik heb gisterenavond ter voorbereiding maar gauw de truc van gold omzetten naar game pass ultimate gebruikt nu het nog kan. Nu 36 maanden voor 180 euro. Scheelt me 288euro. Laat 10 november maar gauw komen![]()
Overigens nog wel een vraagje. Die nieuwe xbox controller heeft die een ingebouwde accu of nog steeds ouderwets batterijen nodig? Want waarom heeft die controller dan een usb C poort?
Oke jammer.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:55:
[...]
Ja nog steeds batterijen. USB poort voor als je de accu koopt of met kabel wil spelen.
Whaha, als ik die gast zie, begin ik altijd spontaan te zingen: We got the whoooooole world, in our hand, we got the whoooooole world in our hand, we got the whole world, in our hand, we got the whole world in our hand....Caayn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:49:
[...]
Je hebt altijd de "coole" vader he
[Afbeelding]
Maar zonder gekheid. @Phusebox je moet verder kijken dan tweakers alleen. Wij zijn hier echt 1% van de markt met een stelletje die-hards onderling. Dan heb je nog de korte termijn kijkers die bv een PS5DE kopen omdat die 100e goedkoper is. Later als ze 10 games verder zijn, blijkt toch dat de 100e duurdere versie een betere optie was geweest op lange termijn. Dan idd nog de jonge gezinnen waar (voornamelijk) papa is opgegroeid in de generatie waarin gamen een stuk makkelijker toegankelijk werd en die nu tussen alle luiers etc etc door weer even goedkoop kan gamen. Dan heb je nog de markten waar men veel minder te besteden heeft. Dat we hier in NL 2x 500e neer kunnen leggen in 1 maand voor 2 consoles wil nog niet zeggen dat dit overal zo is.
Ik denk dat er een vrij grote markt is voor digital only als in de Series S en PS5 DE. Tevens zullen beide partijen daar ook wel marktonderzoek naar gedaan hebben. Consoles zijn echt geen proefballonnetjes meer om te kijken wat consumenten willen, daar hebben ze andere dingen voor.
XBL: MRE Inc
Na de aankondiging van de Berthesda overname, besloot ik ook om over te stappen. Dat was voor mij samen met alle andere pluspunten reden om over te stappen.CerandoX.nl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:00:
[...]
Ik voel de hype ook wel. Ik heb zin in Cyberpunk, al is deze niet direct gepatched voor XSX.
Ben benieuwd hoeveel mensen er overstappen van PS4. Zelf stap ik over van een PS4 naar een XSX. Moet wel zeggen dat ik de OG Xbox en de Xbox 360 ook heb, dus ik kom min of meer weer terug. Heb ook aan het einde van de PS1 gen nog een PSOne gekocht (speelde toen voornamelijk op PC), PS3 60GB tijdens de lancering en een MegaDrive. Wii en Switch. Dus ben niet zo merkvast of platformvast als andere denk ik. Afgelopen generatie PC/PS4 50/50 gespeeld en Switch op vakantie. :-)
Ben er wel echt benieuwd naar, denk wel dat Microsoft wat af gaat snoepen van Sony.
In mijn vriendenkring noemt men mij een 'verrader' en snapt men niet waarom ik overstap. Na uitleg over de game pass (met truc) merk ik ineens interesse, maar ook terughoudendheid want het is kennelijk wel allemaal anders en nieuw.
Niet veel mensen durven denk ik de stap te nemen om over te stappen op dit moment. Sommigen zitten met digitale games ook heel diep in het ecosysteem. Dus die hebben het gevoel dat ze alles 'kwijt' raken bij een overstap.
Ik vermoed dat er steeds meer mensen gaan overstappen naarmate er meer vrienden overstappen later in de generatie. Op dit moment verwacht ik geen bijzonderheden, en zullen de meesten gewoon op hun oude PS4 blijven gamen.
Ik denk juist dat Digital Only eerder voor de echte gamers/tweakers is. Als de XSX er als digital only was had ik die gekocht. De PS5 heb ik ook als DE besteld. Ik wil geen discs meer, op de huidige generatie al nauwelijks gebruikt.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:58:
Maar zonder gekheid. @Phusebox je moet verder kijken dan tweakers alleen. Wij zijn hier echt 1% van de markt met een stelletje die-hards onderling. Dan heb je nog de korte termijn kijkers die bv een PS5DE kopen omdat die 100e goedkoper is. Later als ze 10 games verder zijn, blijkt toch dat de 100e duurdere versie een betere optie was geweest op lange termijn. Dan idd nog de jonge gezinnen waar (voornamelijk) papa is opgegroeid in de generatie waarin gamen een stuk makkelijker toegankelijk werd en die nu tussen alle luiers etc etc door weer even goedkoop kan gamen. Dan heb je nog de markten waar men veel minder te besteden heeft. Dat we hier in NL 2x 500e neer kunnen leggen in 1 maand voor 2 consoles wil nog niet zeggen dat dit overal zo is.
Ik denk dat er een vrij grote markt is voor digital only als in de Series S en PS5 DE. Tevens zullen beide partijen daar ook wel marktonderzoek naar gedaan hebben. Consoles zijn echt geen proefballonnetjes meer om te kijken wat consumenten willen, daar hebben ze andere dingen voor.
Want tja dan zit je daar met je quick resume, mag je wel nog even de discs gaan wisselen, weg één van de beste features.
Dus in mijn post hier net boven zie je dat ik juist denk dat die casual markt dit verwarrend en lastig gaat vinden om met een Series S te werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2020 09:01 ]
Op sommige van die Microsoft video calls zag je bij verschillende MS medewerkers het Xbox dashboard in beeld mét de Plex app als laatst gebruikte app..
Dat is natuurlijk een stille hint dat die console de perfecte media speler is voor alle streaming media
Zo is MS ooit begonnen met hun Media center softwarereus, dat was hun manier om bij de mensen in de woonkamer te komen ipv kantoor/zo,der, toen kwam de Xbox en toen kwam de XBMC community..
Reken er maar op de Series S een groot succes gaat worden
Ik denk dat Corona ook nog een handje gaat helpen deze generatie. Met een 2e lockdown in zicht is een nieuwe console uitermate geschikt om het gezin bezig te houden.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:58:
[...]
Whaha, als ik die gast zie, begin ik altijd spontaan te zingen: We got the whoooooole world, in our hand, we got the whoooooole world in our hand, we got the whole world, in our hand, we got the whole world in our hand....
Xbox Live: Miesjh NL
Maar dat heb je overal en altijd en zal altijd zo blijven dat mensen geen vooronderzoek doen.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:52:
Als ik kijk naar de ouders in mijn omgeving, zelf geen kinderen, dan gaan die het niet snappen en lopen ze met een Series S en wat spellen de winkel uit om er vervolgens achter te komen dat er geen discs in de Series S kunnen.
"Ja ik heb een wasmachine gekocht, maar mijn dekbed kan er niet in, het is een kut apparaat"
- Nee mijnheer, als u had gekeken of er een wasmachine was met een 8kg trommel, dan had u nu geen probleem gehad". De wasmachine is prima, uw vooronderzoek zuigt !!!
Jammer ? Je hebt de keuze nu. Met een ingebouwde accu moet je dat ding gaan open schroeven. Microsoft geeft je nu de keuze. Wil je AA batterijen gebruik je die, eventueel een setje oplaadbare. Wil je een accu pack, dan gebruik je die. Zijn accu en of batterijen verrot/kapot dan koopje een nieuw setje ipv een nieuwe controller.Kaasje123 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:57:
[...]
Oke jammer.Naja er zal wel een pakje batterijen bijzitten en dan kijk ik tegen die tijd wel naar een accupack. Wel jammer dat dit er niet standaard inzit zoals bij de ps5 en switch controllers.
Ter info. Ik heb in 2013 2 accupacks gekocht en die gaan tot op de dag van vandaag mee en ik merk eigenlijk zo goed als geen kwaliteitsverlies. Ik kan er gerust een week mee gamen alvorens er een melding komt om de controller aan de oplader te hangen.
Dan heb je geluk gehad, of ik pech (waarschijnlijker), heb 2 accupacks, een van 2013 en een uit 2017. Die van 2013 gaat als ik geluk heb nog 2 uur mee, de andere een uurtje of 6.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:17:
[...]
Ter info. Ik heb in 2013 2 accupacks gekocht en die gaan tot op de dag van vandaag mee en ik merk eigenlijk zo goed als geen kwaliteitsverlies. Ik kan er gerust een week mee gamen alvorens er een melding komt om de controller aan de oplader te hangen.
Niet mij stiekem verwijderen he, ik wil zien hoe snel jij de volgende Forza uitspeeldMAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:02:Trust me, ik zit aan bijna 600 man die ik moet opruimen / nalopen maar als ik dus iemand beginnend met VE* wil inviten, kan ik eerst een week gaan scrollen.
Ik ga ervan uit dat de meeste winkels ook wel hun producten en informatie dusdanig duidelijk gaan maken dat je als klant echt wel ziet dat je met een S geen disks moet gaan kopen daar. Wellicht komt Microsoft zelf zelfs gewoon met posters en van die kartonnen borden waarop ook duidelijk aangegeven wordt wat het verschil is tussen beide.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:52:
Als ik kijk naar de ouders in mijn omgeving, zelf geen kinderen, dan gaan die het niet snappen en lopen ze met een Series S en wat spellen de winkel uit om er vervolgens achter te komen dat er geen discs in de Series S kunnen.
En het personeel aan de kassa zal ook wel geïnstrueerd worden om klanten die aan de kassa staan met een S én met disks, te bevragen of ze het wel weten dat je op de S geen disks kunt afspelen.
Precies. Een leuk ding voor (ouders van) kinderen die alleen Fifa en Fortnite spelen.ArthurMorgan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:42:
Ik verwacht dat het de console is die ouders voor hun jongere kinderen gaan kopen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zou er een stijve nek van krijgen.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:52:
De ultieme gaming setup!!1!
2x 77" LG GX OLED
1x Xbox Series X
1x PlayStation 5
Deze setup kent gewoon geen verliezers, alleen maar winnaars ongeacht in wel kamp je zit. Ik zou er een nier voor afstaan
[Video: The Ultimate PlayStation vs Xbox Gaming Setup]
Of verkrampte oren, want ga niet iedere keer met speakers schuiven om perfect Dolby Atmos te verkrijgen
En laten we eerlijk zijn, op de ene televisie draait toch altijd weer een of andere zeep-serie...
Nee, Series X it is ! 💪🏼
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Heb je daar ook enig bewijs van ? Want digitale aankopen ziet niemand want die gebeuren gewoon thuis. Als ik hier thuis kijk, is het een mix van beide met hoe langer hoe meer het overwicht naar digitaal. Mijn kinderen kijken veel vaker in een digitale store dan dat ze bvb naar reclame-folders of webshops kijken. Toegegeven, hier krijgen ze ook wel de nieuwe technologie met de spreekwoordelijke papfles ingelepeld, maar ook het succes van bvb Netflix en Spotify tonen dat digitaal content consumeren (incl. kopen) toch echt wel meer en meer ingeburgerd geraakt.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:31:
Ik ben benieuwd. Ik zie het met de switch al, zelfs daar koopt iedereen nog van die kleine kaartjes voor die de kinderen steeds kwijtraken of kapot gaan. De casual gebruiker wil gewoon discs of fysieke media.
De grootste reden waarom die kaartjes/schijfjes nog gekocht worden is volgens mij eerder ouders en groot-ouders die toch nog liefst iets fysiek geven als cadeau. Die vragen naar de interesse, en lopen vervolgens naar een MediaMarkt of surfen naar bol.com om het spel daar te kopen. Want het is ook wel leuker geven, dan gewoon een kaartje met x euro krediet voor je digitale account.
In die zin gok ik er ook op dat in fysieke winkels de S inderdaad nauwelijks aan de man gebracht zal worden, maar dat dit in online verkopen helemaal anders zal verlopen.
Ik zie daar ook nog wel issues dan met familie die niet juist weet welke versie van een console de jarige heeft, en met een schijf afkomt terwijl die jarige een digital-only versie heeft. Ik verwacht met name dat met de PS5, waar digital-only nieuw is, terwijl het bij een jeugdig publiek veel bekender is dan Xbox, het wel eens een probleempje kan worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 30-09-2020 09:42 ]
Voor mij zijn beide kampen verliezer in zo'n setup. Voor mij moet een TV toch echt in het midden hangen en netjes tussen je speakers, met de bank recht voor de TVMRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:52:
Deze setup kent gewoon geen verliezers, alleen maar winnaars ongeacht in wel kamp je zit. Ik zou er een nier voor afstaan
Dat heb ik dus ook, mijn OCD kan er niet tegen als ik niet recht in het midden voor de TV zit. Daarom ook regelmatig discussies hier met vrouw en kids dat dat MIJN plek isTwixie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:51:
[...]
Voor mij zijn beide kampen verliezer in zo'n setup. Voor mij moet een TV toch echt in het midden hangen en netjes tussen je speakers, met de bank recht voor de TV.
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Die doen ook diesel in hun benzine tank, stoppen een normale stekker in hun elect auto en stoppen hun spaarpas in de pinautomaat.
Natuurlijke selectie lost dat wel op zodra ze binnen gaan bbq'n
Lichtpuntje...
Zo ziet het leven eruit zonder vrouw en kinderen.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:52:
De ultieme gaming setup!!1!
2x 77" LG GX OLED
1x Xbox Series X
1x PlayStation 5
[Video: The Ultimate PlayStation vs Xbox Gaming Setup]
Maar dan kom ik weer met de voetjes op de grond, en besef dat het wellicht al 15 jaar geleden is dat er nog OG disk aangeraakt is, en 10 jaar voor een 360 disk. En zelfs op de PS4 die hier al 5 jaar staat, zijn er nog gekochte games die op minder dan één uur playtime staan... En dan zitten we ook nog met PC met een enorme library aan Epic, Steam, Ubi... games die ooit allemaal gratis weggeven werden. En voeg daar dan nog eens Game Pass aan toe...
Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat ik op de combinatie PC / XSX / PS5 mogelijk bijna duizend (!) games ga hebben...
Ik krijg er nu al keuze-stress van
Staat ergens de gold trukendoos beschreven?Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:00:
[...]
Ik denk juist dat Digital Only eerder voor de echte gamers/tweakers is. Als de XSX er als digital only was had ik die gekocht. De PS5 heb ik ook als DE besteld. Ik wil geen discs meer, op de huidige generatie al nauwelijks gebruikt.
Want tja dan zit je daar met je quick resume, mag je wel nog even de discs gaan wisselen, weg één van de beste features.
Dus in mijn post hier net boven zie je dat ik juist denk dat die casual markt dit verwarrend en lastig gaat vinden om met een Series S te werken.
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Volgens mij 3 jaar xbox live gold kopen, vervolgens voor 1 euro de ultimate aanbieding nemen en alle live maanden worden omgezet in ultimate.Sjalabert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:10:
[...]
Staat ergens de gold trukendoos beschreven?
99% ja. Maar stel je hebt 2 digitale games en een disc in je X zitten dan kun je wel ook quick resume met die disc en die 2 digitale games doen ja. (theoretisch zou het zelfs met meerdere kunnen, als de test op drm alleen bij het opstarten van de game gebeurt en niet bij de quick resume zou het zelfs gewoon strakker kunnen werken met fysieke games... maar daar durf ik zeker niet vanuit te gaan.)Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
Ik ga er in mijn berichten net trouwens vanuit dat quick resume alleen goed werkt met digitale games. Want je zult toch discs moeten wisselen als je quick resume doet met fysieke games?
Ik denk dat ze dan wel een 1x per 24 uur check doen, als de disc er niet in zit kun je 24u nog doorgaan, maar anders moet je toch echt bewijzen dat je de disc hebtArthurMorgan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:20:
[...]
99% ja. Maar stel je hebt 2 digitale games en een disc in je X zitten dan kun je wel ook quick resume met die disc en die 2 digitale games doen ja. (theoretisch zou het zelfs met meerdere kunnen, als de test op drm alleen bij het opstarten van de game gebeurt en niet bij de quick resume zou het zelfs gewoon strakker kunnen werken met fysieke games... maar daar durf ik zeker niet vanuit te gaan.)
Er is een heel topic voor gamepass en zijn promotie :Sjalabert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:10:
[...]
Staat ergens de gold trukendoos beschreven?
[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Dat denk ik ook. Ik ben een PS man, maar die Series S wil er eigenlijk wel naast hebben incl gamepass. Als het dan ook nog een lekkere mediaspeler is, scheelt dat weer een shield.D-Ed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:01:
Over de Series S..
Dat is natuurlijk een stille hint dat die console de perfecte media speler is voor alle streaming media![]()
Reken er maar op de Series S een groot succes gaat worden
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Klopt. Ideaal icm game passPhusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
Ik ga er in mijn berichten net trouwens vanuit dat quick resume alleen goed werkt met digitale games. Want je zult toch discs moeten wisselen als je quick resume doet met fysieke games?
Hangt bij mij af van het type game. Lekker casual zoals Ori of Red Dead Redemption kan ik wel "schuin" voor de TV spelen. Waar ik geconcentreerd voor moet zijn zoals FPS of racing-games, moet ik in het midden voor de TV zitten.bambam1979 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:54:
[...]
Dat heb ik dus ook, mijn OCD kan er niet tegen als ik niet recht in het midden voor de TV zit. Daarom ook regelmatig discussies hier met vrouw en kids dat dat MIJN plek is![]()
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik merk dat ik dat eigenlijk met alles wel heb, zelfs met film kijken. Alsof ik anders de focus niet heb om het te volgen en zit er dan niet lekker in.Rivanov schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:05:
[...]
Hangt bij mij af van het type game. Lekker casual zoals Ori of Red Dead Redemption kan ik wel "schuin" voor de TV spelen. Waar ik geconcentreerd voor moet zijn zoals FPS of racing-games, moet ik in het midden voor de TV zitten.
Ach ja, zo heeft ieder zijn tik
[ Voor 0% gewijzigd door bambam1979 op 30-09-2020 11:09 . Reden: Typfout ]
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Wat zijn de voordelen tov de Netflix app op de TV?Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:58:
[...]
Dat denk ik ook. Ik ben een PS man, maar die Series S wil er eigenlijk wel naast hebben incl gamepass. Als het dan ook nog een lekkere mediaspeler is, scheelt dat weer een shield.
Wie ben je ook alweer?squizur schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:21:
[...]
Niet mij stiekem verwijderen he, ik wil zien hoe snel jij de volgende Forza uitspeeld
In bijna alle gevallen ben ik minder dan 2 werkweken met een Forza bezig; in ieder geval snel en inderdaad allemaal vrij rap na release van de game over het algemeen.
Zou even in mijn TA-score moeten snuffelen hoe dat de afgelopen Forza* is gegaan
Een van die 600... Kennen elkaar verder niet persoonlijk maar ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar vast weer "tegenkomen" op de XSX in Forza
Ik heb xs4all en de netflix app van hun en de netflix op mijn LG tv werken minder soepel dan die van mijn Xbox One. Daarbij is het voor mijn kinderen (de jongste is 6) veel makkelijker uit te leggen hoe het via de Xbox gaat dan hoe het via de tv app of tv zelf gaat. In het laatste geval moet hij hdmi kanaal switchen en nog wat andere dingen kunnen. De Xbox is alleen het icoontje zoeken en gaan met die banaan. Tv staat hier ook amper op tv kanalen en als ze hier zijn (ben uit elkaar dus ze zijn hier niet altijd) dan staat de tv altijd op Xbox ingesteld als ik ga slapen zodat ze in de ochtend gewoon zelf kunnen doen wat ze willen.Blaauw87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:15:
[...]
Wat zijn de voordelen tov de Netflix app op de TV?
Verder qua Xbox kopen voor de kinderen. Ik koop hem voor mezelf en mijn kinderen hebben er ook plezier van
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
squizur schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:21:
[...]
Een van die 600... Kennen elkaar verder niet persoonlijk maar ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar vast weer "tegenkomen" op de XSX in Forza
/f/image/7kkWUW3fmKZ3Rfsq26GYvvGC.png?f=fotoalbum_large)
De enige reden dat ik tot 3 november moest wachten, was omdat de Auction House kapot was bij release en pas 3 november gefixt is. Anders was ik 22 oktober al klaar geweest (met wat moeite een weekje eerder) terwijl de game 29 september uit was
Dat zou goed kunnen, maar dan moeten ze dus in de winkel goed geïnformeerd worden of zichzelf beter informeren. Ik neem aan dat winkels de Xbox Series X gaan pushen en niet de Xbox Series S.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:52:
Dan moeten ze games digitaal gaan kopen, oei een credit card koppelen op een spelcomputer waar de kinderen mee spelen? Alarm bells.
Ja je hebt parental controls, maar mijn broer die een universitaire studie en master heeft gedaan, krijgt het niet voor elkaar omdat het zo omslachtig en onduidelijk is op de Xbox One. Zelfs op de Switch krijgen de meeste mensen het niet goed geregeld.
Een universitaire studie betekent niet gelijk dat je ook daadwerkelijk overal goed of slim in zou moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 30-09-2020 11:46 ]
Een paar vrienden van mij zijn nu ook voor de XSX gegaan. Ik heb ook wel wat PS4 games digitaal, maar eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit. Je kunt daarvoor in de plaats weer andere games spelen en dan moet je er nog maar eens tijd voor zien te vinden.Rpower18 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:58:
[...]
Na de aankondiging van de Berthesda overname, besloot ik ook om over te stappen. Dat was voor mij samen met alle andere pluspunten reden om over te stappen.
In mijn vriendenkring noemt men mij een 'verrader' en snapt men niet waarom ik overstap. Na uitleg over de game pass (met truc) merk ik ineens interesse, maar ook terughoudendheid want het is kennelijk wel allemaal anders en nieuw.
Niet veel mensen durven denk ik de stap te nemen om over te stappen op dit moment. Sommigen zitten met digitale games ook heel diep in het ecosysteem. Dus die hebben het gevoel dat ze alles 'kwijt' raken bij een overstap.
Ik vermoed dat er steeds meer mensen gaan overstappen naarmate er meer vrienden overstappen later in de generatie. Op dit moment verwacht ik geen bijzonderheden, en zullen de meesten gewoon op hun oude PS4 blijven gamen.
Afhankelijk van de TV die je hebt. Ik heb een C7 OLED waarvan het smart gedeelte behoorlijk snappy werkt. Maar de netflix app op de shield werkt een stuk sneller. Plex en Kodi werken ook erg goed op een Shield. Nadeel is dan weer dat mijn Shield geen Dolby Vision ondersteuning heeft.Blaauw87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:15:
[...]
Wat zijn de voordelen tov de Netflix app op de TV?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vind het net andersom, en dat heeft vooral te maken met de afstandsbediening. De meeste TVs hebben bvb een dedicated Netflix knop, en je moet dan helemaal niet in een menu gaan schuiven om een Netflix app op te starten. En zeker met bvb een Logitech Harmony remote control is het toch echt veel gemakkelijker.Paxlie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:28:
[...]
Daarbij is het voor mijn kinderen (de jongste is 6) veel makkelijker uit te leggen hoe het via de Xbox gaat dan hoe het via de tv app of tv zelf gaat.
Ik hoop overigens dat de XSX deftig CEC gaat ondersteunen zodat je via de remote van je TV toch ook kan scrollen doorheen de XSX menus.
Ik ben benieuwd, ik zie het gewoon overal om me heen fout gaan, en dan heb ik het dus over casual gamers, die gewoon willen gamen en geen nieuws bijhouden of features uitpluizen voor ze iets kopen.CerandoX.nl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:42:
[...]
Dat zou goed kunnen, maar dan moeten ze dus in de winkel goed geïnformeerd worden of zichzelf beter informeren. Ik neem aan dat winkels de Xbox Series X gaan pushen en niet de Xbox Series S.
Een universitaire studie betekent niet gelijk dat je ook daadwerkelijk overal goed of slim in zou moeten zijn.
Wilde enkel aangeven dat het geen dom persoon is, en als voor zo iemand een parental control constructie al complex is zegt dat genoeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal begreep toen ik het eens heb uitgezocht.
Niet lullig bedoeld, maar ik zie hier behoorlijk wat "arrogante" aannames. Ik kan even geen aardiger woord bedenken. Namelijk dat ouders/oudere mensen zichzelf niet kunnen informeren over hoe een product werkt. Of dat ze niet weten hoe ze digitaal games aan moeten schaffen. Of dat ze niet kunnen achterhalen hoe ze gewoon via de website games kunnen kopen voor hun kinderen om zo geen creditcard te hoeven koppelen (Paypal met 2FA kan ook bijvoorbeeld). Of gewoon het feit dat ik me beledigd voel omdat ik nog wél een 1080p tv heb staan (OLED uit 2015).Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:52:
Verder zie ik het niet als een next-gen console, maar meer een in-between-gens console. Het is het allemaal net niet. En wie heeft er nog een 1080p tv tegenwoordig in de huiskamer? Ik ken niemand, behalve mijn schoonouders van 70+. Mijn ouders hebben uiteraard een 4K OLED.
Anyway, in de generatie waar we allemaal allerlei abonnementen hebben lopen met automatische incasso's en kinderen die bijzonder snel leren hoe de digitale wereld werkt, denk ik dat het probleem met digitale games in jouw reactie groter lijkt dan het is. Er zullen inderdaad wel mensen zijn die de problemen krijgen die je omschrijft hoor, dat geloof ik wel. Maar wie heeft er tegenwoordig geen Netflix? Een Gamepass abonnement lijkt me zo geregeld en dan zijn ze van de grootste problemen af.
Het zou je verbazen hoeveel 'slimme' personen moeite hebben met de simpelste dingen..Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:06:
[...]
Ik ben benieuwd, ik zie het gewoon overal om me heen fout gaan, en dan heb ik het dus over casual gamers, die gewoon willen gamen en geen nieuws bijhouden of features uitpluizen voor ze iets kopen.
Wilde enkel aangeven dat het geen dom persoon is, en als voor zo iemand een parental control constructie al complex is zegt dat genoeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal begreep toen ik het eens heb uitgezocht.
Voor mij was het in ieder geval duidelijk genoeg (gekoppeld met PayPal), ik heb bij het koppelen gezorgd dat alle betalingen bevestigd moeten worden, zowel vanaf de Xbox als de PayPal app.
Een maat van mij had van de week dan weer wat in één klik gekocht, hij wilde dat niet uitschakelen omdat hij dan 'extra stappen' zou moeten zetten en 'het overkwam hem toch niet'. Inmiddels heeft hij die bevestigingen ook maar aangezet.
Geen aannames, ervaringen uit de praktijk in mijn omgeving. (mid dertigers tot begin veertigers met kinderen).Dioscuri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:12:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar ik zie hier behoorlijk wat "arrogante" aannames. Ik kan even geen aardiger woord bedenken. Namelijk dat ouders/oudere mensen zichzelf niet kunnen informeren over hoe een product werkt. Of dat ze niet weten hoe ze digitaal games aan moeten schaffen. Of dat ze niet kunnen achterhalen hoe ze gewoon via de website games kunnen kopen voor hun kinderen om zo geen creditcard te hoeven koppelen (Paypal met 2FA kan ook bijvoorbeeld). Of gewoon het feit dat ik me beledigd voel omdat ik nog wél een 1080p tv heb staan (OLED uit 2015).![]()
Anyway, in de generatie waar we allemaal allerlei abonnementen hebben lopen met automatische incasso's en kinderen die bijzonder snel leren hoe de digitale wereld werkt, denk ik dat het probleem met digitale games in jouw reactie groter lijkt dan het is. Er zullen inderdaad wel mensen zijn die de problemen krijgen die je omschrijft hoor, dat geloof ik wel. Maar wie heeft er tegenwoordig geen Netflix? Een Gamepass abonnement lijkt me zo geregeld en dan zijn ze van de grootste problemen af.Daarnaast, in een wereld waar mobile gaming booming is zijn er echt ook niet-ouders die interesse hebben in een console voor de nieuwste games zonder de beste graphics (en eventueel mét de voordelen van xCloud). Als ik als 16-jarige een tv'tje/monitor op mijn kamer had staan en zelf moest sparen voor een console, zou ik het bijvoorbeeld ook wel weten. Heel wat jaren geleden heb ik zo mijn Xbox OG bij elkaar gespaard, nu zou dat de Series S met 3 jaar Gamepass zijn geweest.
Met parental controls bedoel ik je kinderen beperken tot spellen van een bepaalde leeftijd/tijd dat ze mogen gamen etc. Het zou moeten kunnen op de Xbox, maar is dus nog nooit gelukt.m0h4life schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:13:
[...]
Het zou je verbazen hoeveel 'slimme' personen moeite hebben met de simpelste dingen..
Voor mij was het in ieder geval duidelijk genoeg (gekoppeld met PayPal), ik heb bij het koppelen gezorgd dat alle betalingen bevestigd moeten worden, zowel vanaf de Xbox als de PayPal app.
Een maat van mij had van de week dan weer wat in één klik gekocht, hij wilde dat niet uitschakelen omdat hij dan 'extra stappen' zou moeten zetten en 'het overkwam hem toch niet'. Inmiddels heeft hij die bevestigingen ook maar aangezet.
Idem dito.MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:17:
[...]
Twee play&charge kits in gebruik sinds Duitse release, still going strong !
En de nieuwe meteen besteld voor 10 November, topproduct !!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Bovendien zit jan-lulletje-rozenwater en klazina-veen-uit-zalk ook gewoon op tweakers tegenwoordig.LuisjeNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:03:
Al die argumenten over mensen die een series s kopen' zonder te weten dat er geen discs in kunnen.....![]()
Die doen ook diesel in hun benzine tank, stoppen een normale stekker in hun elect auto en stoppen hun spaarpas in de pinautomaat.
Natuurlijke selectie lost dat wel op zodra ze binnen gaan bbq'nik geloof best dat er genoeg 'simpele' mensen zijn, maar we doen nu alsof de meerderheid van de kopers daar onder vallen.
Mature Content
How to limit mature content on the Xbox One using the console
You can limit access to games as well as websites on the Xbox.
Sign in to your Xbox.
Press the Xbox button to open the guide. Then go to System > Settings > Account > Family.
Select "Manage family members" and then find your kid's name and select "Access to content," then select the age limit you feel is appropriate for your child. Microsoft automatically sets default age restrictions for kids, but you can customize them.
Go back to the Family page and select "Web filtering." Select the drop-down menu to view the available options.
When your kid requests to use a blocked app or game, you can approve it and add it to the Always allowed list, which is under Content restrictions. You can also add websites to Always allowed. You can respond to their requests from your email, from your family profile, or in person, of course.
https://www.commonsenseme...arental-controls-xbox-one
Misschien inmiddels verbeterd. Voorheen moest je ook een Microsoft account maken voor je kinderen omdat offline accounts niet waren toegestaan met parental controls. Thanks ga het eens kijken of ik hem daar nu dan wel mee kan helpen.Xgar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:21:
Als ik onderstaande bekijk is het toch vrij makkelijk in te stellen:
Mature Content
How to limit mature content on the Xbox One using the console
You can limit access to games as well as websites on the Xbox.
Sign in to your Xbox.
Press the Xbox button to open the guide. Then go to System > Settings > Account > Family.
Select "Manage family members" and then find your kid's name and select "Access to content," then select the age limit you feel is appropriate for your child. Microsoft automatically sets default age restrictions for kids, but you can customize them.
Go back to the Family page and select "Web filtering." Select the drop-down menu to view the available options.
When your kid requests to use a blocked app or game, you can approve it and add it to the Always allowed list, which is under Content restrictions. You can also add websites to Always allowed. You can respond to their requests from your email, from your family profile, or in person, of course.
https://www.commonsenseme...arental-controls-xbox-one
Nouja, je projecteert het op de wereldbevolking (aangezien we het in z'n algemeen over de Series S als flop hebben) dus dan denk ik dat je n te klein is om het geen aanname te maken.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:15:
[...]
Geen aannames, ervaringen uit de praktijk in mijn omgeving. (mid dertigers tot begin veertigers met kinderen).
Maarja, zolang de verkopen van de Xbox One X de afgelopen week enorm zijn toegenomen heb je ergens wel een punt. Ik denk dat het echter te kort door de bocht is om op basis daarvan te beweren dat de Series S een flop wordt.
Kijk eens even aan !
Dolby Vision, dus gegarandeerd 4K
Waarom zou je voor hen nog geen Microsoft Account aanmaken ? Dan kunnen ze gelijk ook met Achievements aan de slag. Hier heeft iedereen uit het gezin een Microsoft Account en dat is allemaal heel mooi te beheren via account.microsoft.com. Bvb ook hoeveel tijd de kinderen in W10 spenderen, op welke machine, en met welke applicaties of websites. Je kan hen ook schermtijd geven op W10. Enz...Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:23:
[...]
Misschien inmiddels verbeterd. Voorheen moest je ook een Microsoft account maken voor je kinderen omdat offline accounts niet waren toegestaan met parental controls. Thanks ga het eens kijken of ik hem daar nu dan wel mee kan helpen.
Hij zegt zelf juist 'Geen aannames', dat is gewoon leven in een kleine bubbel die totaal niet representief is voor de rest van de wereld.Dioscuri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
[...]
Nouja, je projecteert het op de wereldbevolking (aangezien we het in z'n algemeen over de Series S als flop hebben) dus dan denk ik dat je n te klein is om het geen aanname te maken.Zelf denk ik dat mijn ouders en broers er ook moeite mee zouden hebben. Tegelijkertijd denk ik ook dat er collega's van mij zijn met kleine kinderen die hun hand er niet voor omdraaien. Als ik ander werk had, zou ik hele andere ervaringen hebben en inderdaad ook alleen maar mensen zien die er problemen mee hebben.
Maarja, zolang de verkopen van de Xbox One X de afgelopen week enorm zijn toegenomen heb je ergens wel een punt. Ik denk dat het echter te kort door de bocht is om op basis daarvan te beweren dat de Series S een flop wordt.
Ik heb diverse mensen al advies gegeven voor een Series S, het is helemaal niet moeilijk uit te leggen dat games niet meer op discs komen, je geeft simpel hun telefoon als voorbeeld (die koop je in de store) en ze snappen het prima. Maar een verjaardag dan? Koop een giftcard, net als een bol.com cadeaubon, zoonlief weet zelf wel waar hij wel/niet kan kopen.
Daarnaast kunnen we nog de tweede shift krijgen, doosjes in de winkel met een downloadcode (die waren er al, maar nooit echt los gekomen), die je activeert in de store en de game kan downloaden. Ken je nog de eerste dagen van de Xbox waar AC en Fifa overal als digitale code te vinden was? Kan prima een 2.0 versie van komen als digitaal weer een stap voorwaarts maakt.
Waarom zou je geen MS account aanmaken? Vanaf tweede week Xbox launch heb ik dit opgezet voor vrienden en tot dag van vandaag werkt dit helemaal perfect. Tijd verlengen, aankopen goedkeuren, zelfs PC (win10) is meteen daarmee gekoppeld en kan je zowel PC als Xbox prima beheren voor de kids. Eenmaal 18? Kan je ze gewoon member maken van Family met alle eigen rechten die ze willen hebben.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:23:
[...]
Misschien inmiddels verbeterd. Voorheen moest je ook een Microsoft account maken voor je kinderen omdat offline accounts niet waren toegestaan met parental controls. Thanks ga het eens kijken of ik hem daar nu dan wel mee kan helpen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat was vorige week een leuk nieuwtje maar ondertussen moeten al die mensen hun Xbox One X toch al lang ontvangen (en teruggestuurd) hebben aangezien we binnen 48 uur toch wel een levering ontvangen van iets dat op voorraad is? Ik heb er nog geen Twitter berichtje over gezien dat massa’s mensen de verkeerde Xbox hebben ontvangen namelijk...Dioscuri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
[...]
Nouja, je projecteert het op de wereldbevolking (aangezien we het in z'n algemeen over de Series S als flop hebben) dus dan denk ik dat je n te klein is om het geen aanname te maken.Zelf denk ik dat mijn ouders en broers er ook moeite mee zouden hebben. Tegelijkertijd denk ik ook dat er collega's van mij zijn met kleine kinderen die hun hand er niet voor omdraaien. Als ik ander werk had, zou ik hele andere ervaringen hebben en inderdaad ook alleen maar mensen zien die er problemen mee hebben.
Lijkt mij ook. Alleen als mensen zo'n "fout" maken, kunnen ze ook in grotere aantallen een Series S kopen met games op disc om er later achter te komen dat het niet werkt. In dat opzicht kan het dus inderdaad wel gebeuren wat Phusebox aangeeft. Zoals jij ook al aangeeft bij de Xbox One X denk ik dat het dan ook wel weer op te lossen is en niet voor een falend product zorgt.D-Ed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:40:
[...]
Dat was vorige week een leuk nieuwtje maar ondertussen moeten al die mensen hun Xbox One X toch al lang ontvangen (en teruggestuurd) hebben aangezien we binnen 48 uur toch wel een levering ontvangen van iets dat op voorraad is? Ik heb er nog geen Twitter berichtje over gezien dat massa’s mensen de verkeerde Xbox hebben ontvangen namelijk...
Ik vraag me af of hij ook Dolby Vision gaat ondersteunen voor 4k schijfjes, of dat het puur voor gaming is. Doet de huidige One X niet. Dolby Atmos dan weer wel.justifire schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:31:
[...]
Kijk eens even aan !
Dolby Vision, dus gegarandeerd 4K
Vond dat idd wel jammer dat Dolby Vision alleen werkt met Netflix en Disney+. Maar toen ik de Blu-Ray 4k van 1917 aan ging zetten, kreeg ik alleen het HDR logo op mijn LG C9.Alwayshappyz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:03:
[...]
Ik vraag me af of hij ook Dolby Vision gaat ondersteunen voor 4k schijfjes, of dat het puur voor gaming is. Doet de huidige One X niet. Dolby Atmos dan weer wel.
Ja, was wat jammer. Wij hebben een dedicated 4k speler, maar sommige schijfjes spelen er niet goed op af. Veel geruis door de film heen. Geluid wat hapert. Dat soort dingen. Vooralsnog voornamelijk bij selectieve Disney 4k titels, maar dan is de Xbox handig om achter de hand te hebben, want daar ervaren we die problemen dus niet mee. Maar dan was het jammer dat die geen DV ondersteunde. Dus hopelijk is dat bij de Series X wel zoMiesjh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:07:
[...]
Vond dat idd wel jammer dat Dolby Vision alleen werkt met Netflix en Disney+. Maar toen ik de Blu-Ray 4k van 1917 aan ging zetten, kreeg ik alleen het HDR logo op mijn LG C9.
Ik zou heel graag digital gaan, want schijfjes verwisselen is ergens best irritant, maar tegelijkertijd ben ik nou eenmaal graag fysiek eigenaar van de game. Heb ik ook met films/series. Toch fijner dat als er iets gebeurd met je account of zo je de game gewoon fysiek hebt. En het helpt mee dat discs vaak net wat makkelijker goedkoper te vinden zijn.Jean-Bob schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:
Met de nieuwe generatie consoles en zeker de aanpak van Microsoft zie ik een grote verschuiving van fysiek naar digitaal voor me. Er zullen vast wat mensen moeten wennen maar dat heb je bij iedere nieuwe (variant van) technologie. Fysiek zullen de special editions belangrijker worden denk ik. Beetje zoals spotify & vinyl in de muziek.
[ Voor 35% gewijzigd door Alwayshappyz op 30-09-2020 13:11 ]
Ik bedoel met mijn post juist aan te geven dat die fout niet zo groot is geweest al dat men ons wil doen laten geloven.. Sterker nog, ik heb na dat bericht er GEEN andere berichten meer over gelezen dus voor all I know is het weer een mooie FUD campagne geweest..Dioscuri schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:54:
[...]
Lijkt mij ook. Alleen als mensen zo'n "fout" maken, kunnen ze ook in grotere aantallen een Series S kopen met games op disc om er later achter te komen dat het niet werkt. In dat opzicht kan het dus inderdaad wel gebeuren wat Phusebox aangeeft. Zoals jij ook al aangeeft bij de Xbox One X denk ik dat het dan ook wel weer op te lossen is en niet voor een falend product zorgt.
Het zal wel los lopen met mensen die een 'verkeerde console' kopen... De Nintendo DS is het ook ook gelukt volgens mij
Dit geeft volgens mij wel ook goed aan waarom je de SSD van de Xbox niet zomaar kunt vergelijken met een willekeurige SSD in de pricewatch. Die externe SSD die hij gebruikt is volgens mij ook geen traag exemplaar, maar zoals zoveel SSD's wordt hij trager als je er veel data naar toe schrijft. Lezen is veel minder intensief voor een SSD dus dan houdt die externe het wel bij, en de interne loopt hier in ieder geval bij het schrijven nog niet tegen zijn limiet aan. Zou me niks verbazen als het de USB interface is die dit nog limiteert.G_Dragon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:20:
[...]
Had verwacht dat van Interne SSD naar een Externe SSD sneller zou gaan dan 4:33.10
Andersom scheelt het gelukkig wel 2 minuten
Gamertag: FinrazielNL
Er zullen vast veel meer mensen zijn die er zo over denken en er zal altijd markt voor blijven maar Microsoft boort nu een heel contingent van klanten aan dat kiest voor gemak. Zeker met de All Access service waarbij je voor een vast bedrag per maand een console + Gamepass Ultimate krijgt.Alwayshappyz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:09:
[...]
Ik zou heel graag digital gaan, want schijfjes verwisselen is ergens best irritant, maar tegelijkertijd ben ik nou eenmaal graag fysiek eigenaar van de game. Heb ik ook met films/series. Toch fijner dat als er iets gebeurd met je account of zo je de game gewoon fysiek hebt. En het helpt mee dat discs vaak net wat makkelijker goedkoper te vinden zijn.
Ach ik heb dat al vaker geroepen hier dat het wel zal meevallen. Je kan namelijk ook een lijstje maken met iPhone en iPad met al hun verschillende namen of Samsung toestellen. Grootste probleem is altijd dat diegenen die de grootste hekel aan Xbox hebben van die namen altijd zo'n probleem maken.D-Ed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:25:
[...]
Ik bedoel met mijn post juist aan te geven dat die fout niet zo groot is geweest al dat men ons wil doen laten geloven.. Sterker nog, ik heb na dat bericht er GEEN andere berichten meer over gelezen dus voor all I know is het weer een mooie FUD campagne geweest..
Het zal wel los lopen met mensen die een 'verkeerde console' kopen... De Nintendo DS is het ook ook gelukt volgens mij
[Afbeelding]
iPhone 6
iPhone 6 Plus
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone X
iPhone Xr
iPhone Xs
iPhone Xs Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
En dan hebben we alle varianten in kleur of opslag ruimte nog niet eens meegenomen. Probeer maar eens een iPhone 7 met 32Gb te scoren in de kleur rood. En als je 32Gb genoeg vindt, een iPhone 11 Pro Max met 32 Gb in rood.
Hoevaak lees jij dat iemand een verkeerde iPhone heeft gekocht ?
Dus nee ik verwacht nagenoeg geen verwarring met een digital only console. Als dat er wel is, dan graag alleen die mensen reageren op dit topic en niet "concern trolls". Geldt overigens ook voor de naam van het apparaat.
Ik zal dat in het filmpje van Jeff Grubb (staat hier in het topic ook genoemd). Hij zei ook dat het de USB interface is die aan de max zit.Finraziel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:31: Zou me niks verbazen als het de USB interface is die dit nog limiteert.
Iemand met een Reddit account die er eens naar kan vissen toevallig?
Dit is wel heel erg zwart/wit imodrakiesoft schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:37:
Zo te lezen zijn er nog steeds mensen die serieus denken dat series S (of ps5 DE) verwarring gaat geven mbt fysieke media. Laat me je uit deze droom helpen. Fysieke media is al een poosje niet meer van deze tijd. De enige reden dat er nog consoles zijn met discdrive is om BC fysieke games nog af te kunnen spelen. Kids en ouders zijn de digitale wereld niet anders gewend. Films kijkt men op Netflix, de kids spelen spelletjes op hun phone uit de digitale stores, of de switch en die ook gewoon digitaal. Kids kijken ook alleen maar YouTube en Netflix tegenwoordig. Sommigen weten niet eens dat er ook tv aanbod is. DVD's kennen de kids niet. Misschien nog een enkele die zo'n ding in de auto heeft, anders is het tablet of telefoon. Muziek is YouTube of Spotify. Er is werkelijk helemaal niets meer aan digitale media, alleen nog consoles, maar dat is puur legacy en de 40+ die het leuk vindt om hoesjes te verzamelen.
Dus nee ik verwacht nagenoeg geen verwarring met een digital only console. Als dat er wel is, dan graag alleen die mensen reageren op dit topic en niet "concern trolls". Geldt overigens ook voor de naam van het apparaat.
Zelf de SX in de pre-order staan, maar denk eerlijk gezegd dat ik m'n laatste fysieke game voor de Xbox al gekocht heb. Leuk om m'n oude Xbox One games op disc nog te kunnen spelen straks, maar zelfs daarvan staat inmiddels de helft op Game Pass. Met elke AAA game uit MS's eigen stal direct speelbaar via game pass wordt ik op m'n wenken bediend.
Dit wil ik ook weten inderdaad, ik heb nu nog een UHD speler staan die Dolby Vision ondersteunt.Alwayshappyz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:03:
[...]
Ik vraag me af of hij ook Dolby Vision gaat ondersteunen voor 4k schijfjes, of dat het puur voor gaming is. Doet de huidige One X niet. Dolby Atmos dan weer wel.
Maar het liefst deed ik die van de hand, en gebruikte ik de Xbox series X hiervoor.
Ik heb nu al zoveel devices..
Het was sowieso al een heel sneaky procentueel getal he. Het werd totaal niet onderbouwt met echte aantallen. Als er normaal 75 en nu 550 verkocht werden tov meer dan een miljoen van de Series... tsja... mooi verhaal. Maar nou niet echt wereldschokkend. Mensen komen zovaak thuis met iets anders dan ze eigenlijk wilden hebben. Is nou echt niet zo bijzonder.D-Ed schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
Ja precies.. Daarom vermoed ik ook dat het nieuws over die ongelofelijke sales boost van de Xbox One X gewoon een FUD campagne was.. Als het echt zo was had je nu toch juist heel veel boze mensen moeten zien op social die een verkeerde console hebben ontvangen?
Iemand met een Reddit account die er eens naar kan vissen toevallig?
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-09-2020 13:49 ]
Zeker kan je nog wel fysieke media kopen, maar kijk dan maar eens rond hoeveel of beter gezegd hoe weinig mensen daar rondlopen en welke leeftijd. Het is echt alleen maar die generatie die ermee opgegroeid is. Dus ja 40+ ongeveer.Alwayshappyz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
[...]
Dit is wel heel erg zwart/wit imoJa, digital word steeds groter, maar er zijn nog zat mensen die games, films of cd's in fysieke vorm in huis halen hoor. Niet voor niets dat er nog aardig wat plekken zijn waar je fysieke games/films/ed kan aanschaffen; gaat veel verder dan een enkele 40+'er die uit nostalgie een fysieke game koopt.
Ik kijk vooral naar de prijsAlwayshappyz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
[...]
Dit is wel heel erg zwart/wit imoJa, digital word steeds groter, maar er zijn nog zat mensen die games, films of cd's in fysieke vorm in huis halen hoor. Niet voor niets dat er nog aardig wat plekken zijn waar je fysieke games/films/ed kan aanschaffen; gaat veel verder dan een enkele 40+'er die uit nostalgie een fysieke game koopt.
Ik zou onze dedicated UHD speler alsnog aanhouden, omdat die ook normale dvd's en blu-ray's wat beter upscaled. Als de series X dat ook goed zou kunnen dan zou die UHD speler weg kunnen ja. Jammer alleen dat de Xbox niet echt een media afstandsbediening heeft (volgens mij), waardoor je het aan moet sturen met de controller en dat vind ik niet fijn werken.Rck010 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:46:
[...]
Dit wil ik ook weten inderdaad, ik heb nu nog een UHD speler staan die Dolby Vision ondersteunt.
Maar het liefst deed ik die van de hand, en gebruikte ik de Xbox series X hiervoor.
Ik heb nu al zoveel devices..
Ik kom nog regelmatig bij winkels waar games of films verkocht worden en daar zie je toch wel alle leeftijden voorbij komen hoor. Kinderen in onze familie en bij vrienden weten ook nog prima wat dvd's zijn, dus ik ben het respectvol met je oneens; agree to disagreedrakiesoft schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:50:
[...]
Zeker kan je nog wel fysieke media kopen, maar kijk dan maar eens rond hoeveel of beter gezegd hoe weinig mensen daar rondlopen en welke leeftijd. Het is echt alleen maar die generatie die ermee opgegroeid is. Dus ja 40+ ongeveer.
[ Voor 33% gewijzigd door Alwayshappyz op 30-09-2020 13:54 ]
4e generatie: Xbox One. Alternatief (PS Style) Xbox 4MRE-Inc schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ach ik heb dat al vaker geroepen hier dat het wel zal meevallen. Je kan namelijk ook een lijstje maken met iPhone en iPad met al hun verschillende namen of Samsung toestellen. Grootste probleem is altijd dat diegenen die de grootste hekel aan Xbox hebben van die namen altijd zo'n probleem maken.
iPhone 6
iPhone 6 Plus
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone X
iPhone Xr
iPhone Xs
iPhone Xs Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
En dan hebben we alle varianten in kleur of opslag ruimte nog niet eens meegenomen. Probeer maar eens een iPhone 7 met 32Gb te scoren in de kleur rood. En als je 32Gb genoeg vindt, een iPhone 11 Pro Max met 32 Gb in rood.
Hoevaak lees jij dat iemand een verkeerde iPhone heeft gekocht ?
5e generatie: Xbox Series. Alternatief (PS Style) Xbox 5
4 = One
5 = Series
Zo moeilijk is het toch niet.
PS: Getal is wel makkelijker dan een Naam/woord.
Jaaaa maar de XoneX is dan weer sneller dan een SeriesS, maar de OneSDE is dan weer digitaal en de Series X weer niet, dan heeft OneFat weer kinect aansluiting, maar OneS weer niet, maar heeft SeriesS weer snellere SSD dan de OneX, en en en..Miesjh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:58:
[...]
4e generatie: Xbox One. Alternatief (PS Style) Xbox 4
5e generatie: Xbox Series. Alternatief (PS Style) Xbox 5
4 = One
5 = Series
Zo moeilijk is het toch niet.
Jeweetwel, mensen vinden vanzelf wel wat om het moeilijk/slecht te vinden
Net als met auto's, net als CPU's, videokaarten, telefoons, televisies, zelfs speelgoed, als je je er niet een beetje in verdiept, klinkt alles als een chaos en onlogisch. Dat is niet het probleem van nummering, maar van je eigen kortzichtigheid
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/BT6QX236gzdOHYCxasHquA87.jpg?f=fotoalbum_large)