Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik weet niet precies wat ik hiermee moet? Ik praat namens mezelf en niet namens MS?Amaze86 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:47:
@uchiha tijntje Dacht dat MS exclusieve games maar niks vond,stond paar weken volop internet.Nu is het zeker andersom...al hoop ik dat ze volop exclusieve tour gaan.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Volgens mij heeft ome Phill het hier wel over gehad in een interview tijdens XOX.uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:25:
[...]
Ik weet niet precies wat ik hiermee moet? Ik praat namens mezelf en niet namens MS?Ben wel benieuwd welk artikel je verder bedoeld.
In de tussentijd zal hij wel een schop onder zijn hol hebben gehad van Bill Gates die zijn kindje naar de klote zag gaan ...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik ken het artikel zo niet, maar weet wel dat ze aangeven dat ze vinden dat je overal moet kunnen gamen. Op een pc, xbox of mobile. Dat vertaal ik zelf niet perse naar dat alle Xbox studio games dan ook maar op alle platformen worden uitgebracht.justifire schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:40:
[...]
Volgens mij heeft ome Phill het hier wel over gehad in een interview tijdens XOX.
In de tussentijd zal hij wel een schop onder zijn hol hebben gehad van Bill Gates die zijn kindje naar de klote zag gaan ...
Stomme opmerkingen zou ik gewoon negeren.uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:25:
[...]
Ik weet niet precies wat ik hiermee moet? Ik praat namens mezelf en niet namens MS?Ben wel benieuwd welk artikel je verder bedoeld.
Gamertag: FinrazielNL
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
van dit jaaruchiha tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:25:
[...]
https://www.kotaku.com.au...-exclusives-phil-spencer/
van 2017
https://www.kitguru.net/c...r-doesnt-like-exclusives/
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
We gaan zien. Zie het prima gebeuren dat ze grote games ook op PS uitbrengen. Vind zelf versplintering wel jammer. Ben sinds jaar en dag Xbox fan (al had ik liever de PS4 gehad dan XBO, maar goed) en vind het gewoon fucking irritant dat bepaalde games Sony exclusive zijn. Ze trekken me alleen niet genoeg om er een PS voor te kopen. Nintendo games daarentegen wel, vandaar (plus de form factor) dat ik wel een Switch heb.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:49:
[...]
Echt nul kans dat de echte grote titels naar Playstation komen. Het hele argument tegen Xbox was altijd dat ze geen exclusives hadden, denk je echt dat Microsoft 7.5 miljard uitgeeft om dingen niet exclusive te maken.
En als ze de game op de PC kopen is Microsoft ook blij. Volgens mij is er nog een grote groep gamers die niet snapt dat Microsoft helemaal niet als doel heeft consoles te verkopen. Je verdiend geen reet op consoles. Microsoft wil Gamepass verkopen. En of je dan op je Xbox, PC of via xCloud speelt maakt dat niet uit. En zelfs als je de game los koopt is dat prima, daar hoef je nog steeds geen Xbox voor te hebben.
Dat Playstation spelers zich zorgen maken laat zien hoe goed deze move van Microsoft was.
Afijn, vind die versplinterde markt gewoon kut. Zou het liefste alles op 1 platform spelen maar dat is natuurlijk een utopie. Ik verwacht toch wel dat MS de grote Bethesda titels alleen voor Xbox en PC zal uitbrengen. Zeker een game als TES6 kan mensen prima over de streep trekken om toch maar een Xbox te kopen.
Volgens mij dit stukje:RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:01:
[...]
Heb je daar ook een bron van ? Vind niet direct iets hierover terug.
https://www.eurogamer.net...ard-size-speed-price-6300The custom SSD is designed around "sustained performance" and not "peak performance", according to Microsoft. "Many PC SSDs 'fade' in performance terms as they heat up - and similar to the CPU and GPU clocks," explains Digital Foundry when breaking down the final specs, and so by having a new form factor, allows for more consistent performance. What does this mean in practice? It allows developers to plan and design for constant load and asset access times for their Xbox Series games.
Op alles uitbrengen behalve op de ps is ook niet exclusief 🙃Amaze86 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:47:
@uchiha tijntje Dacht dat MS exclusieve games maar niks vond,stond paar weken volop internet.Nu is het zeker andersom...al hoop ik dat ze volop exclusieve tour gaan.
mobygo76 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:14:
[...]
Op alle platforms uitbrengen behalve op de ps is ook niet exclusief 🙃
Omdat dat deals zijn die gemaakt zijn voordat Microsoft de toko overnam. Als Sony x miljoen betaald voor een exclusive, daar contracten over tekent en regels zet als er niet wordt geleverd, dan lijkt het me logisch dat je die contracten gaat nakomen. Dat levert je op zijn minst gewoon inkomsten op. Dat het de laatste exclusives zijn, lijkt me duidelijk. Maar je gaat niet zomaar contracten openbreken omdat je van eigenaar wisselt. Daar staan keiharde bedragen tegenover.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:50:
Waarom zou je überhaupt zo'n gamestudio kopen om vervolgens PS5 gebruikers te bedienen.
Ik verwacht wel dat het nu wellicht wisselt van volledige exclusives naar timed exclusives. Of op zijn minst een nieuwe deal wordt bekeken.
Als je dat stuk van Kotaku goed leest gaat het erover dat MS aangeeft dat “gaming is bigger than any one device”.
“Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives,” he said. “I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about. Gaming is bigger than any one device…”
En dat past ook uitstekend in de huidige strategie. Namelijk op een console (xbox), pc en mobile. Ik lees in dat artikel niet dat MS exclusives niet meer boeiend vindt en dat ze dan ook maar al hun games van hun inmiddels 23 first party developers op de PS zullen uitbrengen.
Gewoon weer een lekkere clickbait titel van kotaku.
Wilde je Mario, haalde je een Nintendo.
Wilde je Sonic, haalde je een Sega.
Simpel.
Misschien moet je die artikelen zelf ook eens lezen...
Die van dit jaar gaat overduidelijk over het nog uitbrengen van games op de oude generatie, heeft niks te maken met Sony.
Die oude... Ja liever zou hij geen exclusives willen maar hij geeft daar ook gelijk toe dat Microsoft net zo hard mee doet.
Dat hij er nu vol op inzet, ja sorry maar wie is dat schuld? Sony *knip* door vol op exclusives in te blijven zetten, *knip* Ze moeten wel.
Maar Microsoft doet het wel zo inclusief mogelijk... Alles ook naar pc, redelijk wat komt zelfs ook naar switch als dat logisch is. Alleen de PlayStation niet zo veel inderdaad, *knip*. En zelfs daar brengen ze toch wel een paar games uit.
let op je toon
[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 27-09-2020 09:35 ]
Gamertag: FinrazielNL
Welke draadloze headset raden jullie aan voor de XSX? Ik heb de Logitech G433, maar die is bedraad en ik wil nu graag over op een draadloze headset. Gezien de afstand tussen mijn bank en Xbox wil ik daarom liever geen headset met draad.
In mijn jeugd heb ik altijd veel gegamed, eerst gewoon op pc van pa en gameboy (en Atari 2600 die in die tijd nog vrolijk bij Intertoys verkocht werd terwijl de PSX en N64 al uit waren haha). Bijna tien jaar lid geweest van Power Unlimited en de eerste Xbox bij release gekocht. Zat er lekker in zeg maar. Tijdens de studententijd nog met een paar huisgenoten een 360 gekocht maar toen begonnen mijn interesses te verschuiven en de afgelopen tien jaar niet of nauwelijks een console aangeraakt. Nu mijn sociale leven door een koter van 1,5, een tweede op komst en natuurlijk corona op een laag pitje staat kriebelde het al langer om weer eens de gamewereld in te duiken. Ik zie het ook als kans om laagdrempelig even wat met vrienden (online) te doen. En die Live Gold naar Ultimate deal voelt wel als een unieke kans nu. We hebben een redelijk oud model tv staan en ik heb geen intentie om die te vervangen aangezien we er niet veel naar kijken en hij het nog prima doet. Daarom lijkt de series X me overkill en met de S i.c.m. de Gamepass deal ben je voor €299+ tussen de €85 en €140 klaar voor drie jaar. Tussen de 10 en 12 euro per maand lijkt me niet gek!
Twijfel alleen nog een beetje over de real world prestaties van de series S. Zoals ik het begrijp is de X geoptimaliseerd voor 4k en in de toekomst 8k gaming en de S voor 1440 maar ik twijfel toch of je over twee jaar geen last van framedrops etc. hebt bij de zwaardere games. Wat denken jullie daarvan? Ook de schijfruimte lijkt me wat beperkt. Verder ben ik benieuwd wat de verwachtingen zijn van cross-platform en cross generation gaming zijn. De verhalen die ik daar tot nu toe over lees zijn nog niet heel duidelijk. En ik heb een vriend met een PS4 en een ander met een Xbox One dus zou schelen als ik die niet gelijk onder druk hoef te zetten om ook de nieuwe Xbox te halen. Digital only is verder geen probleem voor mij en zal ook wel een casual gamer blijven dus de series S lijkt me zelf een goede match.
Backwards compatible games kunnen op een USB schijf. Verder gewoon voor je eigen nagaan hoe snel je internet is en hoeveel spellen je tegelijkertijd zal spelen. Er zullen er zeker wel een aantal op de SSD van 512 kunnen en je kunt altijd weer herinstalleren.Jean-Bob schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:16:
Deze week voor het eerst iets over de nieuwe generatie consoles gelezen en zit nu te overwegen om een XSS te pre-orderen en die truc met Gamepass uit te halen.
In mijn jeugd heb ik altijd veel gegamed, eerst gewoon op pc van pa en gameboy (en Atari 2600 die in die tijd nog vrolijk bij Intertoys verkocht werd terwijl de PSX en N64 al uit waren haha). Bijna tien jaar lid geweest van Power Unlimited en de eerste Xbox bij release gekocht. Zat er lekker in zeg maar. Tijdens de studententijd nog met een paar huisgenoten een 360 gekocht maar toen begonnen mijn interesses te verschuiven en de afgelopen tien jaar niet of nauwelijks een console aangeraakt. Nu mijn sociale leven door een koter van 1,5, een tweede op komst en natuurlijk corona op een laag pitje staat kriebelde het al langer om weer eens de gamewereld in te duiken. Ik zie het ook als kans om laagdrempelig even wat met vrienden (online) te doen. En die Live Gold naar Ultimate deal voelt wel als een unieke kans nu. We hebben een redelijk oud model tv staan en ik heb geen intentie om die te vervangen aangezien we er niet veel naar kijken en hij het nog prima doet. Daarom lijkt de series X me overkill en met de S i.c.m. de Gamepass deal ben je voor €299+ tussen de €85 en €140 klaar voor drie jaar. Tussen de 10 en 12 euro per maand lijkt me niet gek!
Twijfel alleen nog een beetje over de real world prestaties van de series S. Zoals ik het begrijp is de X geoptimaliseerd voor 4k en in de toekomst 8k gaming en de S voor 1440 maar ik twijfel toch of je over twee jaar geen last van framedrops etc. hebt bij de zwaardere games. Wat denken jullie daarvan? Ook de schijfruimte lijkt me wat beperkt. Verder ben ik benieuwd wat de verwachtingen zijn van cross-platform en cross generation gaming zijn. De verhalen die ik daar tot nu toe over lees zijn nog niet heel duidelijk. En ik heb een vriend met een PS4 en een ander met een Xbox One dus zou schelen als ik die niet gelijk onder druk hoef te zetten om ook de nieuwe Xbox te halen. Digital only is verder geen probleem voor mij en zal ook wel een casual gamer blijven dus de series S lijkt me zelf een goede match.
Verder koop je die natuurlijk niet alleen voor je eigen. Je kind kan nu nog maar 1.5 zijn maar een console gaat ongeveer 7 jaar mee voordat de volgende generatie komt. Tegen die tijd gebruikt je kind dat ding waarschijnlijk meer als jij.
En zoals Microsoft ook adverteert. Als je aan 1440p genoeg hebt dan is die prima. Ga er ook vanuit. Dat ze daar hun onderzoek in hebben gedaan en hij net zo goed bruikbaar blijft als de X
[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 26-09-2020 19:49 ]
Heel lang verhaal waar het enthousiasme van afspat, welcome backJean-Bob schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:16:
Deze week voor het eerst iets over de nieuwe generatie consoles gelezen en zit nu te overwegen om een XSS te pre-orderen en die truc met Gamepass uit te halen.
Maar.. Eigenlijk al je vragen en overwegingen zijn hier al velen malen voorbij gekomen. Lang verhaal kort, scoor gewoon de Series S en ga er lekker mee aan de slag. Op je huidige tv verwacht niemand daar beperk8ngen op. Misschien lees je die angst ‘in het blauwe kamp’?
Als je echt nog iemand over wil/kunt halen dan hoef je alleen nog maar de gamesharing optie te onderzoeken. Koopt je maat ook een Series S of X en je deelt al je digitale games en je kosten voor Gamepass Ultimate en overige games die je los koopt deel je door twee
We can confirm this cable is compatible with Bethesda Softworks games.
— Windows Central Gaming (@WinC_Gaming) 21 september 2020
Je kan je headset toch gewoon in je controller steken? Draadloos is natuurlijk praktisch, maar ik vind ze zo krankzinnig overpriced voor de consoles. En dan heb je niet eens de kwaliteit die je zou verwachten voor het geld.Guerilla schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:58:
De onderstaande vraag had ik in de verkeerde topic geplaatst, ik neem aan dat dit wel de juiste topic is.
Welke draadloze headset raden jullie aan voor de XSX? Ik heb de Logitech G433, maar die is bedraad en ik wil nu graag over op een draadloze headset. Gezien de afstand tussen mijn bank en Xbox wil ik daarom liever geen headset met draad.
Kan dat met de nieuwe controllers ook?Nynto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:05:
[...]
Je kan je headset toch gewoon in je controller steken? Draadloos is natuurlijk praktisch, maar ik vind ze zo krankzinnig overpriced voor de consoles. En dan heb je niet eens de kwaliteit die je zou verwachten voor het geld.
Dat kan inderdaad, maar de G433 heeft ook een USB-connector om verschillende geluidsprofielen te programmeren. Voor FPS games gebruik ik andere settings dan een RPG game. Als ik de headset in de controller steek verlies ik helaas deze functionaliteit.Nynto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:05:
[...]
Je kan je headset toch gewoon in je controller steken? Draadloos is natuurlijk praktisch, maar ik vind ze zo krankzinnig overpriced voor de consoles. En dan heb je niet eens de kwaliteit die je zou verwachten voor het geld.
Maar dat gaat toch niet over de cache. Dat gaat gewoon over oververhitting. En daar zal men bij PS5 ook wel iets voor verzinnen. En kan mij moeilijk inbeelden dat men daar bij de PS5 geen rekening zou houden.RRCreations schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:58:
[...]
Volgens mij dit stukje:
[...]
https://www.eurogamer.net...ard-size-speed-price-6300
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ikzelf heb nog niet zolang de Steelseries arctis 1 wireless gekocht (99 euro)Guerilla schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:58:
De onderstaande vraag had ik in de verkeerde topic geplaatst, ik neem aan dat dit wel de juiste topic is.
Zit heerlijk,makkelijk te koppelen met je xbox en nog werkzaam op Android en Playstation ook.
Enigste kleine minpuntje vindt ik dat het geluid iets harder had gemogen,geluidskwaliteit is wel weer goed.
Even snelle zoekopdracht gaf geen resultaat op deze video.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Vriend van mij had die ook, en geluid mocht inderdaad wat luider, iets waar ik gelukkig met mijn Turtle beach stealth 600 headset Xbox One edition minder last van heb. Zal proberen hier binnenkort een review van te schrijven en deze op Tweakes.net delen.xandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:51:
[...]
Ikzelf heb nog niet zolang de Steelseries arctis 1 wireless gekocht (99 euro)
Zit heerlijk,makkelijk te koppelen met je xbox en nog werkzaam op Android en Playstation ook.
Enigste kleine minpuntje vindt ik dat het geluid iets harder had gemogen,geluidskwaliteit is wel weer goed.
Had de video eerder vandaag al gezien, maar ziet er nice uit.v8power67 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:14:
[YouTube: Second Extinction - 16 Minutes of Gameplay]

Set your goals high, and don't stop till you get there.
Jazeker, gelukkig wel 🙃Retrospect schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:16:
[...]
Kan dat met de nieuwe controllers ook?
Mja ziet er leuk uit maar zou niet kopen. Kan nu proberen ivm gamepass dus dat is leuk(athans kwam naar gamepass toch?). Maar ziet eruit als iets wat zeer snel saai word. En de animaties van vooral de spelers zijn wel echt achterhaald.. maja is early access dus wie weet.Linksquest schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:16:
[...]
Had de video eerder vandaag al gezien, maar ziet er nice uit.
[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 27-09-2020 09:37 ]
Ik vind de X echt geweldig. Had ook gehoopt dat de S hetzelfde zou zijn, maar wit en half zo hoog. Vond de GameCube ook altijd heel tof.Linksquest schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:30:
Is ook stukken groter dan de Xbox Series X, hoewel ze alle 2 geen schoonheids wedstrijd winnen, gaat mijn voorkeur kwa uiterlijk toch naar de Xbox Series X.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Beter zoekenv8power67 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:14:
[YouTube: Second Extinction - 16 Minutes of Gameplay]
justifire in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"
Owh had gezocht op gametitel maar niks gevonden.
Indien Sony de Blu-Ray drive in het midden, dus in het zwarte deel van de console, had geplaatst dan was de PS5 wat mij betreft een winnaar. De PS5 DE is wat mij betreft de mooiste van deze generatie. Maar goed.. wel gigantisch.Nynto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:29:
[...]
Wat is de PS5 toch een gruwelijk lelijk ding. Zo zonde.
Verder boeit het uiterlijk van de console mij niets daar deze uit het zicht staat hier. Controller van PS5 is mijn inziens ook mooier dan die van MS. Maar goed, mooier is niet alles natuurlijk
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Render? De PS5 oogt nep.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:24:
PS5 vs Xbox Series X vs Xbox Series S:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Goed om te horen. Dan kan ik gewoon weer het blokje onderaan klikken om de koptelefoon aan te sluiten.
Nope is accuraat. Is gewoon opgemeten. Komt van een YouTuber vandaan.SinergyX schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:26:
Lijkt me gewoon die AR optie van die 3D site, lijkt me trouwens ook te klein gezien de CD-gleuf.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Zo'n zin in! Een van de redenen dat ik deze generatie weer overstap naar de XSX. De deal met Zenimax was voor mij de druppel, de exclusives worden voor het groene kamp opeens een stuk interessanter op deze manier! Ik kan niet wachtendrakiesoft schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:09:
Dit schijnt de eerste beelden van Starfield te zijn. (4chan leak)
Voorafgaand bij een volgde E3 in zware stem
XBOX EXCLUSIVE![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Je moet het zo zien, je kan het beter hebben dat een partij zoals Microsoft haar titels alleen op haar platformen uitbrengt. Want dan kan je het op een console of op een PC spelen. niet doenThomas schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:56:
[...]
We gaan zien. Zie het prima gebeuren dat ze grote games ook op PS uitbrengen. Vind zelf versplintering wel jammer. Ben sinds jaar en dag Xbox fan (al had ik liever de PS4 gehad dan XBO, maar goed) en vind het gewoon fucking irritant dat bepaalde games Sony exclusive zijn. Ze trekken me alleen niet genoeg om er een PS voor te kopen. Nintendo games daarentegen wel, vandaar (plus de form factor) dat ik wel een Switch heb.
Afijn, vind die versplinterde markt gewoon kut. Zou het liefste alles op 1 platform spelen maar dat is natuurlijk een utopie. Ik verwacht toch wel dat MS de grote Bethesda titels alleen voor Xbox en PC zal uitbrengen. Zeker een game als TES6 kan mensen prima over de streep trekken om toch maar een Xbox te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:28 ]
Ik kan me wel vinden in het verhaal van @Thomas; ben zelf sinds jaar en dag een Playstation gamer en zou ook wel eens een Xbox game willen spelen. Dat is ook de reden dat ik deze generatie een One S naast de PS4 had staan, zodat ik Forza Horizon 3 kon spelen. Of ik de volgende keer weer een Xbox als tweede console neem is nog even afwachten; buiten Forza Horizon is er (nog) geen andere game waarvan ik denk "die moet ik echt spelen" en om nou elke generatie een extra console te kopen voor één game is op een gegeven moment ook niet meer te verantwoorden
[ Voor 24% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:28 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bedankt voor de tips, aan de ene kant denk ik dat het wel mee gaat vallen met hoeveel spellen ik tegelijkertijd speel. Aan de andere kant wil ik het liefst wel plug and play, als ik een uurtje heb ook gelijk kunnen spelen en dan ook keuze hebben. Maarja, je kan niet alles hebben.1993jjohan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:46:
[...]
Backwards compatible games kunnen op een USB schijf. Verder gewoon voor je eigen nagaan hoe snel je internet is en hoeveel spellen je tegelijkertijd zal spelen. Er zullen er zeker wel een aantal op de SSD van 512 kunnen en je kunt altijd weer herinstalleren.
Verder koop je die natuurlijk niet alleen voor je eigen. Je kind kan nu nog maar 1.5 zijn maar een console gaat ongeveer 7 jaar mee voordat de volgende generatie komt. Tegen die tijd gebruikt je kind dat ding waarschijnlijk meer als jij.
En zoals Microsoft ook adverteert. Als je aan 1440p genoeg hebt dan is die prima. Ga er ook vanuit. Dat ze daar hun onderzoek in hebben gedaan en hij net zo goed bruikbaar blijft als de X
Wat betreft toekomstbestendigheid denk ik dat je gelijk hebt, maar ik heb zelf ervaring met de vorige generaties waar ook niet alles top was bij launch (bekraste discs op de OG Xbox en de RROD van de 360) dus vandaar dat ik misschien een beetje huiverig ben. Het ontbreken van een optische drive scheelt in ieder geval weer wat onderdelen die kapot kunnen haha.
Thanks! Heb inmiddels wat meer terug gelezen en zie me vooral bevestigd in het gevoel dat de XSS de juiste keus voor mij is. En bedankt voor de tip wat betreft delen van Gamepass, had daar nog helemaal niet aan gedacht!D-Ed schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:48:
[...]
Heel lang verhaal waar het enthousiasme van afspat, welcome back![]()
Maar.. Eigenlijk al je vragen en overwegingen zijn hier al velen malen voorbij gekomen. Lang verhaal kort, scoor gewoon de Series S en ga er lekker mee aan de slag. Op je huidige tv verwacht niemand daar beperk8ngen op. Misschien lees je die angst ‘in het blauwe kamp’?
Als je echt nog iemand over wil/kunt halen dan hoef je alleen nog maar de gamesharing optie te onderzoeken. Koopt je maat ook een Series S of X en je deelt al je digitale games en je kosten voor Gamepass Ultimate en overige games die je los koopt deel je door twee
Ik neem hier ook gewoon lekker de XSS! Ben uiteindelijk toch best een casual gamer en heb geen 4K tv staan, dus waarom niet. Op mijn XBO kocht ik het meeste al digitaal of gebruikte ik game pass. Als de ruimte te klein is koop ik er zo'n Seagate kaartje bij en kan ik weer even door, en als er ergens een keer een 4K TV in huis komt kijk ik wel of ik mijn xbox ook wil upgraden.Jean-Bob schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:49:
[...]
Bedankt voor de tips, aan de ene kant denk ik dat het wel mee gaat vallen met hoeveel spellen ik tegelijkertijd speel. Aan de andere kant wil ik het liefst wel plug and play, als ik een uurtje heb ook gelijk kunnen spelen en dan ook keuze hebben. Maarja, je kan niet alles hebben.
Wat betreft toekomstbestendigheid denk ik dat je gelijk hebt, maar ik heb zelf ervaring met de vorige generaties waar ook niet alles top was bij launch (bekraste discs op de OG Xbox en de RROD van de 360) dus vandaar dat ik misschien een beetje huiverig ben. Het ontbreken van een optische drive scheelt in ieder geval weer wat onderdelen die kapot kunnen haha.
[...]
Thanks! Heb inmiddels wat meer terug gelezen en zie me vooral bevestigd in het gevoel dat de XSS de juiste keus voor mij is. En bedankt voor de tip wat betreft delen van Gamepass, had daar nog helemaal niet aan gedacht!
Denk dat de XSS een hele prima keuze is voor velen.
Is helemaal niet nodig. Games worden nu toch al geïnstalleerd en gedownload. Dus dat zouden codes kunnen worden. En de winkels verkopen eigenlijk al Xbox/PS tegoed. Codes worden al door sites als G2A verkocht. Dat zou retail ook kunnen doen lijkt me.Thomas schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:23:
Trouwens, ik zou er echt wel wat in zien om gewoon (net als Nintendo doet) games op zeer kleine SSD's te verkopen. Dan draai je fysieke winkels tenminste niet de nek om maar ben je ook niet afhankelijk van een grote, dure, interne SSD.
Waarom zou Sony met deze bedrijven willen/moeten concurreren?Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:11:
[...]
De concurrenten zijn Google, Amazon en Apple, bedrijven met de cash, kennis en de resources om grote stappen te zetten. Al deze toko's kunnen Sony met hun cash reserves kopen.
Sony richt zich qua gaming op de console markt en als ze zoals je zelf al zegt ruim 100 miljoen PS4's en 10-15 miljoen exemplaren van de grote exclusives verkopen is er voor Sony weinig reden om zich zorgen te maken. Tuurlijk, de bedrijven die je noemt gaan miljarden in om maar die bedrijven ook hele andere takken van sport.
Ik sluit het hiermee af, denk dat we off-topic aan het gaan zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-09-2020 11:29 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hi @jronald! Does XSX|S Quick Resume feature work with backcompat games installed in a regular USB 3.0 hard drive? Thanks!
— Infinite Backlog (@rsmay360) 26 september 2020
Yep. Works great.
— Jason Ronald (@jronald) 26 september 2020
PlayStation back-end infrastructuur maakt (nog) geen gebruik van Azure. Die gebruiken AWS. Hoezeer Microsoft het meent dat ze Sony niet als concurrent zien, moet nog blijken. Pas als de Zenimax games die al in ontwikkeling zijn voor PS (zoals een Starfield) uitkomen op PS kunnen we die uitspraak echt serieus nemen. Want waarom zou je Nintendo en PlayStation negeren als afzetmarkt als je ze toch al niet ziet als concurrentie en je toch al gebruikt maakt van multiplatform engines?Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:11:
[...]
Ja, de Playstation markt is zeer klein. Met een install base van 100 miljoen consoles verkopen ze nog steeds maar 10 miljoen van een exclusive.
[Afbeelding]
Om je een idee te geven van hoe klein de markt is. Laten we zeggen dat van de console markt de helft van Sony is, dan hebben we het over 10% van de markt. Xbox + PC is al groter dan dat, en dan komt mobile (xCloud) er nog bij. Het is niet voor niets dat Microsoft al heeft aangegeven dat Sony niet de concurrent is. Hell, Sony is zelfs klant van Microsoft want alles bij Sony gaming draait op Azure. Sony's strategie zit nog vast in 2012, Microsoft zit in al in 2020+. De concurrenten zijn Google, Amazon en Apple, bedrijven met de cash, kennis en de resources om grote stappen te zetten. Al deze toko's kunnen Sony met hun cash reserves kopen.
Sony die gekocht wordt door een Apple of Amazon betekent een zeer groot probleem voor MS. Ik noem bewust die twee namen, omdat die twee partijen wel interesse hebben in meerdere divisies vanwege o.a. hun media productie zoals Music en Pictures naast de PS tak en een berg aan patenten (ow en Apple natuurlijk ook nog vanwege de cmos divisie waar Apple grootste klant van is). Maar goed, dit zal niet gebeuren, want Sony is in basis een Japans bedrijf die geworteld zit aan nog veel grotere bedrijven zoals zakenbanken en de Japanse overheid beschermt de Japanse iconen.
Mocht je bijvoorbeeld een witte willen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yXbNkphhgiQbtCoHx1L0SewS.png?f=user_large)
https://dbrand.com/shop/xbox-series-x-skins
Ik weet dat een skin niet voor iedereen is, maar ik heb hier voorheen wel eens een skin voor m'n iPhone/iPad gekocht en die waren prima. Ik laat m'n Xbox gewoon zwart, maar ik kwam ze tegen en dacht meldt het even. Het design/kleur schijnt nogal een dingetje te zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 27-09-2020 12:01 ]
[ Voor 95% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:28 ]
Verwijderd
Dit is een discussie over de strategie van beiden bedrijven in relatie tot elkaar. Hoe gaan we dat doen?BM schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:44:
Inderdaad, graag weer ontopic! Voor Sony talk mag je in het buurtopic terecht
Het had trouwens niet veel gescheeld of EA had ZeniMax gekocht. Denk dat we allemaal in onze handjes mogen knijpen dat dit niet door is gegaan en dat Microsoft het uiteindelijk voor elkaar heeft gekregen:
https://www.bloomberg.com...o-to-billion-dollar-score
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2020 12:35 ]
YouTube ondersteund deze refreshrates nog niet namelijk..
Deze foto's zijn nogal in het voordeel van de PS5 geschoten zie ik.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:24:
PS5 vs Xbox Series X vs Xbox Series S:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Schuin van voren en schuin van boven, waardoor vooral de breedte opvalt.
De xsx staat er in zijn breedte op, waardoor deze groter lijkt.
Vreemde keuzes als je een objectief beeld probeert te krijgen van de omvang.
SEGA zou een hele mooie vis zijn. Nog zeer groot in Japan en met SEGA kunnen ze daar serieus stappen zetten wat tot op heden nog niet gelukt is.drakiesoft schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:22:
De geruchten zijn dat ms nog niet klaar is met aquisities. Wat is de volgende aankoop denken jullie?
[Afbeelding]
En het bied de mogelijkheid tot een SEGA Series S/X. Wie wil dat nou niet? Ik heb Xbox toch altijd al als de spirituele opvolger van de Dreamcast gezien.
Gewoon 2 maal zo snel afspelenD-Ed schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:37:
Even een vraag over 120fps.. Hoe gaan we straks de reviews bekijken met games op 120fps?
Verwijderd
Gewoon op 60 fps kijken. Dit is nu ook geen probleem voor PC gamesD-Ed schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:37:
Even een vraag over 120fps.. Hoe gaan we straks de reviews bekijken met games op 120fps?
Lijkt me wel fijn om het ook te zien zoals het bedoeld is op tv’s die het ook aankunnen natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:41:
[...]
Gewoon op 60 fps kijken. Dit is nu ook geen probleem voor PC games.
Je weet zo onderhand wel hoe de Series X eruit ziet ten opzichte van de PS5. Dat was trouwens niet de intentie van de YouTuber waar deze afbeeldingen van vandaan komen. Het ging er met name om hoe hoog de PS5 is in tegenstelling tot de Xbox. En dat heeft hij prima kunnen vastleggen. dat was niet nodig2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]
Deze foto's zijn nogal in het voordeel van de PS5 geschoten zie ik.
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:15 ]
Kunnen ze dan niet beter Atlas kopen ?Retrospect schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:40:
[...]
SEGA zou een hele mooie vis zijn. Nog zeer groot in Japan en met SEGA kunnen ze daar serieus stappen zetten wat tot op heden nog niet gelukt is.
En het bied de mogelijkheid tot een SEGA Series S/X. Wie wil dat nou niet? Ik heb Xbox toch altijd al als de spirituele opvolger van de Dreamcast gezien.
Hoe wou je dat anders doen dan? Van opzij zie je de Xboxen niet meer.2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]
Verwijderd
Dat ga je sowieso niet zien in een stream, en alleen Digital Foundry biedt hoge kwaliteit downloads aan. Als je nog nooit games op hogere refresh rates hebt gezien kan ik mij voorstellen dat je er een idee van wilt hebben. Maar het beste is om het gewoon te ervaren, de snelheid waarmee input wordt geregistreerd is iets wat je niet in een filmpje kan zien.D-Ed schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:45:
[...]
Lijkt me wel fijn om het ook te zien zoals het bedoeld is op tv’s die het ook aankunnen natuurlijk
wegKoning-Admiraal schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:56:
[...]
Je weet zo onderhand wel hoe de Series X eruit ziet ten opzichte van de PS5. Dat was trouwens niet de intentie van de YouTuber waar deze afbeeldingen van vandaan komen. Het ging er met name om hoe hoog de PS5 is in tegenstelling tot de Xbox. En dat heeft hij prima kunnen vastleggen. weg
Als je hoogte verschillen wilt laten zien, dan doe je dat onder een camera hoek waarop de hoogte verschillen voornamelijk tot uiting komen.
In de nu gekozen hoeken (meervoud), komen andere dimensies meer tot uiting.
De reden hiervoor ken ik niet, kan gebrek een kennis zijn, een dubbele agenda, gebrek aan interesse of iets anders. Misschien zit ik fout, maar dan zou ik een reactie waarderen met inhoudelijke feiten en argumenten.
Verder lijkt je te suggereren dat ik foto's kan nemen van deze drie apparaten. Waardeer het compliment, maar heb geen netwerk bij Sony.
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:15 ]
drakiesoft schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:56:
[...]
Hoe wou je dat anders doen dan? Van opzij zie je de Xboxen niet meer.
Van voren wel... en dan gewoon alle apparaten op dezelfde manier neerzetten. Wel zo eerlijk.
Dat was overigens ook geen foto maar een render2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:06:
[...]
Verder lijkt je te suggereren dat ik foto's kan nemen van deze drie apparaten. Waardeer het compliment, maar heb geen netwerk bij Sony.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat maakt het nog minder betrouwbaar in mijn ogen (hopelijk mag ik dat wel zeggen).Thalaron schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:08:
[...]
Dat was overigens ook geen foto maar een render
[ Voor 99% gewijzigd door BM op 28-09-2020 07:16 ]
Dat begrijp ik, ik geef alleen aan dat als alles een upgrade krijgt (120fps, 4K etc.) dan is het handig als de media ook aanhaakt toch? Gelukkig is er al veel content in 4K 60FPS te zien op YT, nu weer het volgende stapje graagVerwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:04:
[...]
Dat ga je sowieso niet zien in een stream, en alleen Digital Foundry biedt hoge kwaliteit downloads aan. Als je nog nooit games op hogere refresh rates hebt gezien kan ik mij voorstellen dat je er een idee van wilt hebben. Maar het beste is om het gewoon te ervaren, de snelheid waarmee input wordt geregistreerd is iets wat je niet in een filmpje kan zien.
Stickers zien er vaak niet uit. Maar dat er een witte Xbox Series X uit gaat komen is een gegeven. Alleen is de vraag wanneer... Zou het zo voor een zwarte Xbox omruilen.Rck010 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:00:
Voor mensen die opkijken tegen het design/kleur van de Xbox series X, DBrand heeft skins te koop in verschillende kleuren/texture.
Mocht je bijvoorbeeld een witte willen:
[Afbeelding]
https://dbrand.com/shop/xbox-series-x-skins
Ik weet dat een skin niet voor iedereen is, maar ik heb hier voorheen wel eens een skin voor m'n iPhone/iPad gekocht en die waren prima. Ik laat m'n Xbox gewoon zwart, maar ik kwam ze tegen en dacht meldt het even. Het design/kleur schijnt nogal een dingetje te zijn..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niet...D-Ed schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:37:
YT ondersteunt het al niet. Maar het gros van de televisies en telefoons ook niet. Dit moet je echt zelf gaan ervaren op je XSX
EDIT: via Digital Foundry zullen 120fps downloads waarschijnlijk wel beschikbaar komen. Sowieso een aanrader, want de compressie van YT doet de (graphische) weinig goeds. Toegang tot de DF downloads is overigens niet gratis...
[ Voor 21% gewijzigd door Rossi46 op 27-09-2020 14:00 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb een TV van het jaar 2007 Bravia tv , en ik herinner mij toen dat er enkele tv's waren met 120hz. Nu 13 jaar later nog steeds niet in de meeste tv's? Heb zelf niet rondgekeken naar de huidige tv reeksen, want mijn oude domme tv werkt nog steedsRossi46 schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:58:
[...]
Niet...![]()
Maar het gros van de televisies en telefoons ook niet.
De PS5 is een monster vergeleken met de Xbox. Ik vond deze 3d vergelijking wel mooi.2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]
Of kijk zelf ff in 3d op deze link.
https://twitter.com/keisawada/status/1307623115883597825
Ik twijfel zelf nog erg tussen de PlayStation 5 en Xbox One Series X. Ik vind het aankomende generatie erg moeilijk kiezen (in tegenstelling tot vorige generaties, nu heb ik PS5). Daarom heb ik ook nog niets gereserveerd. Het liefst zou ik wachten op reviews en impressies, maar tegelijk wil ik niet te veel risico lopen dat ik straks heel lang moet wachten om er één te krijgen. Het kriebelt wel om te pre-orderen. Ik zou nog graag met Kerst een next-gen console willen hebben.
Uiteindelijk komt het voor het grootste deel uit op (exclusive) games. Op basis van de huidige generatie, heb ik hogere verwachtingen van Sony. Echter heb ik wel gelezen dat Microsoft de laatste jaren veel geïnvesteerd heeft in studios (waaronder Besthesda afgelopen maand). En daarnaast lijkt gamepass is echt goud.
Hopelijk is dit toegestaan. Beide ongetwijfeld top apparaten. Hopelijk kan iemand me overtuigen met rationele argumenten (ik wil absoluut geen fanboy discussie starten). Meer mensen die erg twijfelen? Wat heeft jou doen overtuigen?
Bij mij past hij niet in of op het tv meubel.
Naast het meubel ziet ook niet uit.
Heb nu een plan om hem op mij bureau te zetten met een lange hmdi kabel naar de tv.
Op m'n tv meubel, achter de tv. Heb daar ook m'n modem, router en een externe hdd liggen/staan. Alles (zo goed als) uit 't zicht.SecondGuess schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:54:
Heeft iemand al een idee waar ze de xbox in de woonkamer gaan te zetten?
Bij mij past hij niet in of op het tv meubel.
Naast het meubel ziet ook niet uit.
Heb nu een plan om hem op mij bureau te zetten met een lange hmdi kabel naar de tv.
Voor mij Gamepass. Helemaal als je 3 jaar gold naar ultimate truuk doet voor 70-100 euro. Ik ga geen games los kopen voor 70-80 euro. Daarnaast heb ik al een aantal xbox controllers en die werken strak ook gewoon op de series x. Dus geen extra kosten aan accessories.Fuujii schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:53:
Meer mensen die nog erg twijfelen tussen de Xbox en PlayStation? En toch de knoop hebben doorgehakt?
Ik twijfel zelf nog erg tussen de PlayStation 5 en Xbox One Series X. Ik vind het aankomende generatie erg moeilijk kiezen (in tegenstelling tot vorige generaties, nu heb ik PS5). Daarom heb ik ook nog niets gereserveerd. Het liefst zou ik wachten op reviews en impressies, maar tegelijk wil ik niet te veel risico lopen dat ik straks heel lang moet wachten om er één te krijgen. Het kriebelt wel om te pre-orderen. Ik zou nog graag met Kerst een next-gen console willen hebben.
Uiteindelijk komt het voor het grootste deel uit op (exclusive) games. Op basis van de huidige generatie, heb ik hogere verwachtingen van Sony. Echter heb ik wel gelezen dat Microsoft de laatste jaren veel geïnvesteerd heeft in studios (waaronder Besthesda afgelopen maand). En daarnaast lijkt gamepass is echt goud.
Hopelijk is dit toegestaan. Beide ongetwijfeld top apparaten. Hopelijk kan iemand me overtuigen met rationele argumenten (ik wil absoluut geen fanboy discussie starten). Meer mensen die erg twijfelen? Wat heeft jou doen overtuigen?
Hoop mensen werden opeens 'n beetje hyper na de overname van Bethesda en zagen opeens overal verbanden tussen MS en Sega. Al dan niet gevoed door 'n paar plaatjes die op internet circulerenmet Sonic, groene thee, MS mensen die iets van SEGA op d' r t-shirt hadden staan enz. enz. 😁Linksquest schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:54:
Vraagje, waar komen die geruchten van SEGA opeens vandaan? Lees er namelijk nergens in het nieuws over, of ik lees er over heen.
Voor mij persoonlijk:Fuujii schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:53:
Meer mensen die nog erg twijfelen tussen de Xbox en PlayStation? En toch de knoop hebben doorgehakt?
- Mijn PS4 maakte een ontzettende herrie tijdens het gamen, de Xbox one X die ik vorig jaar gekocht heb is veel stiller. Model van de series X lijkt echt ontworpen te zijn met goede koeling in gedachten.
- Xbox controller ligt veel fijner in de hand
- Op dit moment voor weinig 36 maanden GamePass Ultimate vast te leggen
- xcloud is onderdeel van GPU dus kan overal gamen (ik reis veel)
- GPU geeft ook toegang tot pc games en games uit de EA library
- gameshare mogelijkheid
- ik ben waarschijnlijk een uitzondering maar de PS exclusives boeien me niet
- PS5 is qua ontwerp gewoon een lomp gedrocht.
- Ik wil de meest krachtige console hebben voor 3th party games. En de laatste tijd is dat Microsoft. Ik begon vorige generaties telkens met een PlayStation console.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/VpSN09s3lOmltCoUMgt5ccf1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zmGrIYGjsnCJMjt35zJ51o6r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TtDJLFy4DJC97QD0GtFmli6h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6MUAF5j2soNKe9mkGnu1l6Nr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WCqI7OX1NXKiLfWJykP5m8oF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o7gmCqPU42sZx2tKOPUTYHq9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ToaTWg6cpw4l9E7BFPBxbVgH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LXzN64gmyk0iDd3Npj5UIdU1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WSM3C2kLtXnqaydGbaQmjSFN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oqOOFT3FtNNergR0HIjMNwO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pr6ewVlrGMeDmMOQw39yQNhY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9sfTj3hwG0pX2P60HyOcsZfb.jpg?f=fotoalbum_large)