Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.730 views

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 22:05
Fuujii schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:53:
Meer mensen die nog erg twijfelen tussen de Xbox en PlayStation? En toch de knoop hebben doorgehakt?

Ik twijfel zelf nog erg tussen de PlayStation 5 en Xbox One Series X. Ik vind het aankomende generatie erg moeilijk kiezen (in tegenstelling tot vorige generaties, nu heb ik PS5). Daarom heb ik ook nog niets gereserveerd. Het liefst zou ik wachten op reviews en impressies, maar tegelijk wil ik niet te veel risico lopen dat ik straks heel lang moet wachten om er één te krijgen. Het kriebelt wel om te pre-orderen. Ik zou nog graag met Kerst een next-gen console willen hebben.

Uiteindelijk komt het voor het grootste deel uit op (exclusive) games. Op basis van de huidige generatie, heb ik hogere verwachtingen van Sony. Echter heb ik wel gelezen dat Microsoft de laatste jaren veel geïnvesteerd heeft in studios (waaronder Besthesda afgelopen maand). En daarnaast lijkt gamepass is echt goud.

Hopelijk is dit toegestaan. Beide ongetwijfeld top apparaten. Hopelijk kan iemand me overtuigen met rationele argumenten (ik wil absoluut geen fanboy discussie starten). Meer mensen die erg twijfelen? Wat heeft jou doen overtuigen?
Heb je hogere verwachtingen van Sony in de toekomst of zie je nu al exclusive Sony games die je wilt gaan spelen? Als het t laatste is dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij.
Zelf stap ik over op xbox omdat het gewoon veel fijne features heeft die later hopelijk nog beter worden (gamepass, backwards compatible (soms xbox x enhanced), play anywhere). Technisch gezien is de series x ook krachtiger... En tja, hij past ook wat beter in het interieur ;)

Bij mij komen ze uiteindelijk allebei in huis, toch vanwege de Sony exclusives. Hopelijk komt Sony nog met wat leuke alternatieve kleuren of een slim versie o.i.d.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-10 08:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DutchOwnage schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:05:
[...]

Hoop mensen werden opeens 'n beetje hyper na de overname van Bethesda en zagen opeens overal verbanden tussen MS en Sega. Al dan niet gevoed door 'n paar plaatjes die op internet circulerenmet Sonic, groene thee, MS mensen die iets van SEGA op d' r t-shirt hadden staan enz. enz. 😁
Dacht al zo iets, maar kon ook goed dat ik door de drukte op het werk wat gemist had :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

RRCreations schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:16:
Toekomstige Bethesda games die niet reeds zijn bevestigd komen echt alleen voor de X. Ik weet dat er sommige (echt héél veel) hoop hebben dat ook voor andere consoles uitkomt maar dat zal niet gebeuren. Héél misschien vele jaren later na initiële release. MS koopt geen studio’s op, die nu first party studio’s zijn, om ook op andere platformen aan te bieden. Ik denk dat de kans dat dit jaar nog buitenaardse wezens ons komen bezoeken groter is.
Niet alleen de X|S, maar ook op de PC.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Iemand enig idee hoe lang de bijgeleverde hdmi kabel is die bij de xbsx geleverd wordt?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:49
BasGrunn schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:44:
Iemand enig idee hoe lang de bijgeleverde hdmi kabel is die bij de xbsx geleverd wordt?
Weet nog niemand, maar ik verwacht gewoon even lang als normaal.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 19:48
Rutger Mulder schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:02:
[...]

Voor mij Gamepass. Helemaal als je 3 jaar gold naar ultimate truuk doet voor 70-100 euro. Ik ga geen games los kopen voor 70-80 euro. Daarnaast heb ik al een aantal xbox controllers en die werken strak ook gewoon op de series x. Dus geen extra kosten aan accessories.
Goed punt. Ik hoor wel over dit soort scherpe deals rondom Gamepass. Is deze truc nu nog geldig? Of tot wanneer?
Robsta86 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:15:
[...]

Voor mij persoonlijk:

- Mijn PS4 maakte een ontzettende herrie tijdens het gamen, de Xbox one X die ik vorig jaar gekocht heb is veel stiller. Model van de series X lijkt echt ontworpen te zijn met goede koeling in gedachten.
- Xbox controller ligt veel fijner in de hand
- Op dit moment voor weinig 36 maanden GamePass Ultimate vast te leggen
- xcloud is onderdeel van GPU dus kan overal gamen (ik reis veel)
- GPU geeft ook toegang tot pc games en games uit de EA library
- gameshare mogelijkheid
- ik ben waarschijnlijk een uitzondering maar de PS exclusives boeien me niet
- PS5 is qua ontwerp gewoon een lomp gedrocht.
Bedankt voor je reply. Net als mijn bovenstaande post: wanneer en tot wanneer kan ik deze 36 maanden deal vinden?

Geen idee hoeveel kennis je ervan hebt. Maar is de Xbox One X echt zo veel krachtiger? En kunnen we verwachten dat dit (technische) voordelen gaat opleveren tegenover de PS5?

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Meer mensen die nog erg twijfelen tussen de Xbox en PlayStation? En toch de knoop hebben doorgehakt?

Ik twijfel zelf nog erg tussen de PlayStation 5 en Xbox One Series X. Ik vind het aankomende generatie erg moeilijk kiezen (in tegenstelling tot vorige generaties, nu heb ik PS5). Daarom heb ik ook nog niets gereserveerd. Het liefst zou ik wachten op reviews en impressies, maar tegelijk wil ik niet te veel risico lopen dat ik straks heel lang moet wachten om er één te krijgen. Het kriebelt wel om te pre-orderen. Ik zou nog graag met Kerst een next-gen console willen hebben.

Uiteindelijk komt het voor het grootste deel uit op (exclusive) games. Op basis van de huidige generatie, heb ik hogere verwachtingen van Sony. Echter heb ik wel gelezen dat Microsoft de laatste jaren veel geïnvesteerd heeft in studios (waaronder Besthesda afgelopen maand). En daarnaast lijkt gamepass is echt goud.

Hopelijk is dit toegestaan. Beide ongetwijfeld top apparaten. Hopelijk kan iemand me overtuigen met rationele argumenten (ik wil absoluut geen fanboy discussie starten). Meer mensen die erg twijfelen? Wat heeft jou doen overtuigen?
Uiteraard zijn er meer mensen die hierover twijfelde, zo ook ik. Uiteindelijk heb ik gekozen om eerst voor de XSX te gaan. Redenen:

- Gamepass. 3 jaar gamen voor nog geen 90 euro kon ik niet meer omheen. Zeker niet nu EA en Beteshda ook onderdeel zijn van Gamepass.

Edit: @Fuujii zie hier de uitleg hoe je dit doet

- ik heb ook een PS4 (en switch) gehad afgelopen generatie, en dus alle Xbox exclusives gemist. Games als Gears 5, Gears Tactics, Forza en sea of thieves wil ik graag nog spelen

- opkomst crossplay. Mijn vrienden zullen ws vrijwel allemaal voor een PS5 gaan, maar ik spel zelden online en de meeste grote titels zullen we samen kunnen gaan spelen door crossplay

- hoewel we hier nog niks over weten, de vermoedelijk betere koeling. De PS4 pro is echt een soort opgevoerde stofzuiger.

De PS5 exclusives ga ik waarschijnlijk wel missen, vooral God of War en Kena ziet er ook heel tof uit, maar wellicht koop ik daar later nog wel een tweedehands console voor (of ik leen er eentje)

[ Voor 3% gewijzigd door TTHEEBO1 op 27-09-2020 16:11 ]

psn: jagermeistertim

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Deze lijkt een veel eerlijker beeld te geven inderdaad. Vind persoonlijk eigenlijk alleen de xbox series S mooi, maar laat die bewust thuis niet zien en heb gewoon de Series X besteld :9

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:33

Wom

TTHEEBO1 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:08:
[...]

De PS5 exclusives ga ik waarschijnlijk wel missen, vooral God of War en Kena ziet er ook heel tof uit, maar wellicht koop ik daar later nog wel een tweedehands console voor (of ik leen er eentje)
Kena is tijdelijk exclusief, komt later mogelijk naar Xbox :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• 2green
Rossi46 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:24:
Is er eigenlijk ergens al een lijst van alle titels die een Xbox Series X patch zullen krijgen? Niets daarover op de site van Major Nelson.
Neem aan dat we straks net als met games die geoptimaliseerd zijn voor de one x ook kunnen filteren op series X. Maar ben ook wel nieuwschierig.

Zat al een lijstje te bedenken om straks als eerste te spelen op de series X. Wil als eerste uiteraard iets spelen met graphics die hem laten werken.

Speel nu op een One S op een 1080p scherm, straks op een series X met 4k scherm, zal hopelijk een merkbare stap zijn.

• Rossi46
Fuujii schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:03:
[...]

Goed punt. Ik hoor wel over dit soort scherpe deals rondom Gamepass. Is deze truc nu nog geldig? Of tot wanneer?
Tot wanneer weet niemand. Het is al een hele tijd zo, echter nu rondom de release van XSX komt het ineens veel meer onder de aandacht. Natuurlijk ook mede doordat de EA games er onder gaan vallen en dus ook de Bethesda games.

Ik raad mensen toch wel aan van deze eenmalige 'actie' (MS weet heel goed dat men middels 36mnd Xbox Live Gold er maximaal gebruik van aan het maken is) met enige spoed gebruik te maken. Er gaat een moment komen dat 'ie vervalt, dat kan haast niet anders.

• Rossi46
2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:17:
[...]

Neem aan dat we straks net als met games die geoptimaliseerd zijn voor de one x ook kunnen filteren op series X. Maar ben ook wel nieuwschierig.

Zat al een lijstje te bedenken om straks als eerste te spelen op de series X. Wil als eerste uiteraard iets spelen met graphics die hem laten werken.

Speel nu op een One S op een 1080p scherm, straks op een series X met 4k scherm, zal hopelijk een merkbare stap zijn.
Precies dit inderdaad. Ook goed om te weten welke games je nog even moet uitstellen, zoals bijvoorbeeld Cyberpunk. Daarvoor komt XSX patch, maar die komt pas 'ergens' in 2021.

Mijn eerste game weet ik al: Ori and the Will of the Wisps. In 4k/120fps 8)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 18:49
Modbreak:Goed, even een modbreakje, er wordt straks nog geruimd/geknipt: Zullen we het hier niet hebben over hoe groot, lelijk en lomp jullie de PS5 vinden? Laat meteen die plaatjes / renders met mogelijk geinterpreteerde afmetingen maar weg

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• 2green
Rossi46 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:19:
[...]

Precies dit inderdaad. Ook goed om te weten welke games je nog even moet uitstellen, zoals bijvoorbeeld Cyberpunk. Daarvoor komt XSX patch, maar die komt pas 'ergens' in 2021.

Mijn eerste game weet ik al: Ori and the Will of the Wisps. In 4k/120fps 8)
Wut? Dit is exact wat ik ook ga doen _O-

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik twijfel ook nog eigenlijk. Ik heb nog nooit een Xbox gehad, maar Gamepass is gewoon een erg goede deal. Sommige vinden dat je de spellen dan niet zelf ¨bezit¨, maar ja, als ik een spel uit had gespeeld op de PS4 verkocht ik m toch meestal. Ook vind ik de PS5 erg lelijk, de Series X zet ik qua design veel liever in mn woonkamer :P

Denk dat ik sowieso nog geen nieuwe console gelijk op launch haal, want ik heb nog een PS4 met een aardige backlog. En ja de Sony exclusives... Spider-Man was tof, maar Miles Morales komt ook nog op de PS4 uit. Dan zijn er alleen nog God of War en Horizon die ik wel zou willen spelen maar die komen toch pas in 2021 uit.

Als er geen Gamepass was was ik voor een PS5 gegaan, maar man Gamepass lijkt echt een ontzettend goede deal. Denk dat de PS5 er misschien nog wel komt maar ik denk dat ik eerst voor een Series X ga.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-10 22:23
Rossi46 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:24:
Is er eigenlijk ergens al een lijst van alle titels die een Xbox Series X patch zullen krijgen? Niets daarover op de site van Major Nelson.
Hier een lijst van 4 dagen geleden met games welke gebruik gaan maken van Smart Delivery.

https://www.trueachievements.com/smart-delivery/games

[ Voor 8% gewijzigd door Maikel64 op 27-09-2020 16:28 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Rossi46 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:59:
[...]

Weet nog niemand, maar ik verwacht gewoon even lang als normaal.
Ik ben een xbox newbie, overgelopen uit het playstation kamp. Mijn zoon vind dat ik een verrader ben en spamt me met xbox memes icm een bepaalde geaardheid. In december verloopt het ps+ abonnement. Mijn wraak zal zoet zijn..... Terugkomend op je antwoord, ik ken de standaard lengte van de xbox niet. Playstation is vrij kort.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:25

Superkiwi

Hoi doei

[...]
En kunnen we verwachten dat dit (technische) voordelen gaat opleveren tegenover de PS5?
Dat zal net als de afgelopen generatie te verwaarlozen zijn en dat klein beetje meer kracht zou niet dé reden moeten zijn om voor een console te kiezen imho.
De andere argumenten die genoemd zijn zoals de Game Pass (potdomme wat een goede deal) en de in hoeveeheid toenemende exclusieve games die je op de Xbox kunt spelen wegen veel en veel zwaarder. Daarnaast is het natuurlijk leuk om op hetzelfde platform als je vrienden te spelen.

Voor mij zijn het design, de UI en de controller ook geen redenen om voor één van de twee te gaan, ik koop zo'n ding om te gamen en that's it.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Rossi46
BasGrunn schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:32:
[...]

Ik ben een xbox newbie, overgelopen uit het playstation kamp. Mijn zoon vind dat ik een verrader ben en spamt me met xbox memes icm een bepaalde geaardheid. In december verloopt het ps+ abonnement. Mijn wraak zal zoet zijn..... Terugkomend op je antwoord, ik ken de standaard lengte van de xbox niet. Playstation is vrij kort.
Allereest; ik moet behoorlijk grinniken om strijd met je zoon :+ Maar wat bedoel je met de 'standaard lengte'?

EDIT: never mind, gaat natuurlijk om de HDMI kabel. Ik heb zowel een PS4 als een Xbox, maar mij is destijds niet opgevallen dat die van de Xbox veel langer is of iets dergelijks. Zal wel grofweg dezelfde maat zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 27-09-2020 17:18 ]

• Rossi46
2green schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:27:
[...]

Wut? Dit is exact wat ik ook ga doen _O-
Haha, nice! :D

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Wom schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:12:
[...]

Kena is tijdelijk exclusief, komt later mogelijk naar Xbox :)
Dat is uitstekend nieuws!

psn: jagermeistertim

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:40
justifire schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:56:
[...]

Kunnen ze dan niet beter Atlas kopen ?
Atlus is toch een onderdeel van SEGA?
Door je opmerking lees ik nu even een en ander op WIkipedia. Ik had werkelijk geen idee dat SEGA nog zo groot was.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09

Haal ze allebei? Heb je ook geen keuze stress meer :+

Maar even serieus. Keuze is moeilijk vooral omdat je misschien al in een heel eco systeem zit en hecht je veel waarde aan wat je al hebt.

Ik heb ze allebei gehaald (ja ben gek) maar voor mij heeft Xbox toch wel een streepje voor.
- GPU is geweldig. Aanbod van beide platformen is redelijk hetzelfde maar zowel pc en xbox hebben een paar verschillen.
- Xcloud is handig maar werkt echt super. (hoe vaak je het gebruikt ligt maar aan je levensstijl)
- Zoals meeste hier vind ik de xbox controller veel fijner en zie het als voordeel mocht je op PC spelen heb je grotere kans dat xbox controller is ondersteund vergeleken met de Playstation
- Digitale aankopen geven je punten. bij genoeg punten kan je korting krijgen op je volgende aankoop.
- GPU heeft een programma met quests waar je ook deze punten krijt. je kan dus door te spelen korting kopen. Alhoewel dit wel even gaat duren dus reken je niet rijk hiermee.

Nadeel
- Er zijn heel wat games die wel op playstation zijn verschenen en niet op xbox die mij interesse hebben gevangen. Ik zit vooral in het ARPG/ RPGs dan te kijken met een anime art style.

Ik zou zeggen doe goed onderzoek wat je graag wilt spelen en baseer daar je keuze op.

[ Voor 32% gewijzigd door Kadardar op 27-09-2020 19:51 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Kadardar schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:19:
[...]

Haal ze allebei? Heb je ook geen keuze stress meer :+
Hier ook! Mocht ik een na een tijd niet meer gebruiken, verkoop ik hem gewoon

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:18
Ik denk dat ik ook over ga naar xbox. Ik moet gewoon Elder Scrolls kunnen spelen. Avowed en Fable spreken mij ook erg aan. Al wacht ik denk nog wel even met de aanschaf.

• Kadardar
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:26:
[...]

Hier ook! Mocht ik een na een tijd niet meer gebruiken, verkoop ik hem gewoon
Ja dat is ook een optie. :)

Maarja zou je zien dat er een game uitkomt op een termijn die je toch graag wilt spelen en heb je de console niet meer... kan je hem weer opnieuw gaan kopen.

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
t mac schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:35:
Ik denk dat ik ook over ga naar xbox. Ik moet gewoon Elder Scrolls kunnen spelen. Avowed en Fable spreken mij ook erg aan. Al wacht ik denk nog wel even met de aanschaf.
Xbox is altijd mn main console geweest en een Playstation voor de exclusives.
Ook nu zal dat weer zo zijn,maar dat kinderachtig gezeur overal welke nou beter is bla bla.
Kies gewoon wat je beter en fijner vindt en neem de ander er gewoon bij 👍

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:04
xandoortje schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:42:
[...]

Xbox is altijd mn main console geweest en een Playstation voor de exclusives.
Ook nu zal dat weer zo zijn,maar dat kinderachtig gezeur overal welke nou beter is bla bla.
Kies gewoon wat je beter en fijner vindt en neem de ander er gewoon bij 👍
Niet iedereen heeft de luxe/middelen om ze “gewoon” beide te nemen. Ikzelf heb die luxe wel maar ik kies er liever 1. Ik ben 34 en heb meer dingen te doen dan enkel en alleen gamen.

Hier was het een keuze om de game PC te upgraden of een console erbij te nemen. Gezien het huidige aanbod en de prijs van next gen was de keuze voor mij snel gemaakt. GamePass geeft als voordeel dat ik ook nog eens wat op mijn PC kan meepakken indien ik dat wil.

Maar terug naar mijn punt.. € 500 is voor velen gewoon veel geld en dan is zo nog maar een keer € 500 extra uitgeven mogelijk een keuze tussen gamen of eten..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-10 08:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Thalaron schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:47:
[...]

Niet iedereen heeft de luxe/middelen om ze “gewoon” beide te nemen. Ikzelf heb die luxe wel maar ik kies er liever 1. Ik ben 34 en heb meer dingen te doen dan enkel en alleen gamen.

Hier was het een keuze om de game PC te upgraden of een console erbij te nemen. Gezien het huidige aanbod en de prijs van next gen was de keuze voor mij snel gemaakt. GamePass geeft als voordeel dat ik ook nog eens wat op mijn PC kan meepakken indien ik dat wil.

Maar terug naar mijn punt.. € 500 is voor velen gewoon veel geld en dan is zo nog maar een keer € 500 extra uitgeven mogelijk een keuze tussen gamen of eten..
Hier het zelfde, wel die luxe, maar merk wel dat ik de laatste jaren steeds minder begin te game, mede door werk, gezin enzovoorts, en ook 35 jaar oud. Dit is ook een van de reden dat ik nog even wacht met het kiezen van een nieuw syteem.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10 08:16
Hij is idd wel heel klein _O-

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
[...]

Ik heb gelukkig geen Game Pc meer en vond dat eerlijk gezegd ook teveel gedoe met het kunnen bij benen met de nieuwste spellen.
Een Console is voor mij dan gewoon veel praktischer en speel toch wel regelmatig op de Xbox ondanks mn 40 jaar😉

Wat ik eigenlijk bedoelde was het gezeur wat je onder de 'kinderen' ziet,welk systeem de 'master' race is etc.
Natuurlijk als je het je niet kunt veroorloven zal je een keuze moeten maken,maar met een Series S en een Playstation DE kom je dan ook prima uit.

Ikzelf ga voor een Series X en een Playstation DE

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10 14:08

Twijfelde zelf ook heel lang. Hell, zelfs nu zijn er nog momenten dat ik twijfel.

Wij hebben hier een Xbox One X staan. En mijn man en ik hebben allebei een eigen Nintendo Switch. Daarnaast spelen we ook nog MMO's op de PC (vreten een hoop tijd ook). Altijd tevreden geweest met de Xbox.

Máár we spelen vooral graag 3rd party games. Uiteraard hebben we ook de standaard Halo, Forza en Gears of War, maar shooters trekken ons iets minder. Vooral erg dol op RPG's. Denk aan Skyrim, Assassin's Creed.

Het liefst blijven we bij Microsoft (de One X houden we sowieso voor de games die we nu al hebben liggen overigens), maar spellen als Horizon, Kena (timed exclusive, dus kans dat hij er ook komt voor Xbox, maar toch onzekerheid), Ratchet and Clank (geen echte RPG volgens mij, maar ziet er wel uit als een toffe game) trekken ons toch naar PS5 toe. Nooit een PS gehad, dus best veel spellen om te proberen.

Bij Microsoft komen Fable, Avowed & Everwild er dan weer, maar dat duurt even. Plus Bethesda titels. Meer games van oudere generaties die te spelen zijn. Gamepass als we dat zouden willen. Fijnere controllers imo (PS controllers wel eens vast gehad bij vrienden), en we hebben de games er al voor + accesoires. Vind Microsoft qua communicatie ook stukken beter. En dat zijn maar voorbeelden.

We kunnen het ons veroorloven, dus het is makkelijk om te zeggen dat we eerst voor de een gaan en over een jaar de andere halen, maar ergens vind ik het fijner om gewoon één keuze te maken. Komen nu al niet aan alle games toe, dus een PC + Switch + Xbox of PS is genoeg. Als we de PS5 zouden kiezen zouden we echter wel een One X hebben, dus kunnen alsnog Xbox games spelen (toekomstige releases ook - tenminste totdat ze met Series S/X only games komen - geen idee of dat ooit gebeurd).

Vooral die laatste redenatie heeft er voor gezorgd dat we toch de PS5 hebben besteld. Maar ergens jeukt het toch om te annuleren en te wachten op een series X, want een Xbox EN een PS is gewoon te veel voor ons; dan komen we nooit ergens aan toe. Maar die Sony exclusives maken het lastig; vooral Horizon en Ratchet and Clank. Sony heeft ook iets meer games aangekondigd die in ontwikkeling zijn die ons aan trekken. Al zitten er een hoop timed exclusives tussen. Vraag is alleen welke van die games ook echt naar de Xbox komt.

Lange post, maar herken je twijfel ;)

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb zelf de Xbox series X besteld en de PS5 ook. Hiervoor altijd PS gehad. Reden dit keer voor de Xbox is gamepass en ik denk dat je nog wel een verschil kan gaan zien in graphics tussen de Xbox en de PS bij de gameontwikkelaars.
Playstation heeft nu al een optie waar je kan kiezen tussen 60 frames of raytracing en dan 30 frames in games zitten.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
[...]

[...]

Bedankt voor je reply. Net als mijn bovenstaande post: wanneer en tot wanneer kan ik deze 36 maanden deal vinden?

Geen idee hoeveel kennis je ervan hebt. Maar is de Xbox One X echt zo veel krachtiger? En kunnen we verwachten dat dit (technische) voordelen gaat opleveren tegenover de PS5?
Het is nu nog gewoon te gebruiken, maar tot wanneer weet niemand... Ze zullen bij MS vast wel een bepaalde grens getrokken hebben vwb de Gamepass aanbiedingen, en nu er heel veel mensen een subscription aangaan voor 36 maanden heb je kans dat die grens op korte termijn ook wel bereikt wordt. Only time will tell...

Ik zit in ieder geval de komende 36 maanden voor een prikkie op de eerste rang :)

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-10 19:47
Wie zal het zeggen hoe lang dit trucje nog werkt ja. Als ik zo kijk kan dit trucje al heel lang maar ze zijn de laatste tijd ook erg actief met gamepass bezig met de release van de series x en s.

bethesda, Day one Microsoft studio games inclusief, EA play en cloud gaming zijn mooie toevoegen.

Als ik zelf een gok mag doen. Ik denk dat ze deze truc/actie wel tegen het einde van het jaar misschien wel dichtgooien. Maar misschien valt het mee.

Ik heb niet de illusie dat ik na de 3 jaar nog steeds een vergelijkbare truc kan uithalen en dus gewoon 13 euro per maand (of misschien wel meer tegen die tijd) moet gaan betalen om gamepass te behouden.

Ach. Heb niks te klagen. Nu voorlopig voor 3 jaar zit ik goed voor de prijs waar ik anders maar 7 maanden voor gehad zou hebben.

Ik game te weinig om spellen van 60-80 euro bij release te kopen en ben pc gamen een beetje zat. Ik wil gewoon snel een controller oppakken en even tussendoor wat spelen. Echt voor gamen ga ik niet meer uitgebreid zitten. Het prutsen met settings en net niet lekker lopen van games wat ik met mij pc had ben ik zat. Mijn pc heeft nog een GTX 1050 en die begint het steeds moeilijker te krijgen.

Nu haal ik met de series x en gamepass een machine binnen waar ik weer 7 jaar ofzo mee voorruit denk te kunnen. Misschien wel 8 of 9 jaar als je de overgang in generatie meerekent.

[ Voor 26% gewijzigd door 1993jjohan op 27-09-2020 22:02 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:14
Alwayshappyz schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:57:
[...]

. Als we de PS5 zouden kiezen zouden we echter wel een One X hebben, dus kunnen alsnog Xbox games spelen (toekomstige releases ook - tenminste totdat ze met Series S/X only games komen - geen idee of dat ooit gebeurd).
Beetje rare opmerking, met dat ooit, men heeft gezegd dat de One nog 1 a 2 jaar word ondersteund, daarna gaat men volledig over op de Series X/S.

• Alwayshappyz
Xgar schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:53:
[...]

Beetje rare opmerking, met dat ooit, men heeft gezegd dat de One nog 1 a 2 jaar word ondersteund, daarna gaat men volledig over op de Series X/S.
Niks raars aan als je niet mee hebt gekregen dat dat blijkbaar gezegd is; het enige wat ik wist was dat het nog onduidelijk was wat de plannen waren na 1-2 jaar. Maar bedankt voor de info :Y

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:30
@Alwayshappyz Je zou ook de Xbox One X kunnen proberen te verkopen want op de nieuwe Series X kun je alles spellen (incl. BC-titels) wat nu beschikbaar is voor Xbox One.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xgar schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:53:
[...]

Heb je daar een bron van? Want volgens mij trek je een (logische) conclusie op een verkeerde uitspraak: ik dacht namelijk dat het de bedoeling is dat de eerste 2 jaar na release van de next-gen "alle games" zowel uitkomen op de current-gen alsmede de next-gen.

Daar staat dus niets over "ondersteund" want dat is namelijk een zeeeeeer breed begrip. Als ik op 9 november (of zelfs na 10 november) nog een Xbox One weet te kopen en pas op 2 januari 2021 aanzet en registreer op mijn account, heb ik garantie op dat ding tot minstens 2 januari 2023.

Daarnaast, als je naar nieuws: Microsoft geeft besturingssysteem van Xbox 360 een update kijkt: gewoon nog system-firmware 14 jaar nadat de Xbox 360 uit was gekomen. Als je dat voor de current-gen zou doen, dan zou je firmwares tot 2027 kunnen verwachten.

Dus, iets meer info over je uitspraak?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xgar
MAX3400 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:35:
[...]

Heb je daar een bron van? Want volgens mij trek je een (logische) conclusie op een verkeerde uitspraak: ik dacht namelijk dat het de bedoeling is dat de eerste 2 jaar na release van de next-gen "alle games" zowel uitkomen op de current-gen alsmede de next-gen.

Daar staat dus niets over "ondersteund" want dat is namelijk een zeeeeeer breed begrip. Als ik op 9 november (of zelfs na 10 november) nog een Xbox One weet te kopen en pas op 2 januari 2021 aanzet en registreer op mijn account, heb ik garantie op dat ding tot minstens 2 januari 2023.

Daarnaast, als je naar nieuws: Microsoft geeft besturingssysteem van Xbox 360 een update kijkt: gewoon nog system-firmware 14 jaar nadat de Xbox 360 uit was gekomen. Als je dat voor de current-gen zou doen, dan zou je firmwares tot 2027 kunnen verwachten.

Met ondersteuning bedoelde ik het uitbrengen van first party games, daar ging de post waar ik op reageerde namelijk over. Dus misschien wat verkeerd verwoord. :)

Alle games is volgens mij nooit gezegd, men had het zover ik weet over 1st party, 3rd party is vrij om zelf te bepalen waar een game voor uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Xgar op 27-09-2020 22:44 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 19:48
Voor iedereen die antwoord heeft gegeven op mijn vragen @Hedgy @TTHEEBO1 @Rossi46 @dvdkiwi @Kadardar thanks!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xgar schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:42:
[...]

Met ondersteuning bedoelde ik het uitbrengen van first party games, daar ging de post waar ik op reageerde namelijk over. Dus misschien wat verkeerd verwoord. :)

Alle games is volgens mij nooit gezegd, men had het zover ik weet over 1st party, 3rd party is vrij om zelf te bepalen waar een game voor uitkomt.
Tja, we gaan het zien; ik zie eigenlijk het niet gebeuren dat alle (grofweg) 45 miljoen Xbox One eigenaren binnen 2 jaar (en een beetje) over zijn naar een Series. En ja, ongetwijfeld zullen bepaalde games / studio's relatief snel alleen voor de Series uit gaan komen maar financieel gezien lijkt het me zinvol(ler) dat games toch cross-gen uitkomen de komende 3 tot 4 jaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Alwayshappyz
ariekanari schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:30:
@Alwayshappyz Je zou ook de Xbox One X kunnen proberen te verkopen want op de nieuwe Series X kun je alles spellen (incl. BC-titels) wat nu beschikbaar is voor Xbox One.
Dat weet ik ja :)

• Xgar
MAX3400 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:50:
[...]

Tja, we gaan het zien; ik zie eigenlijk het niet gebeuren dat alle (grofweg) 45 miljoen Xbox One eigenaren binnen 2 jaar (en een beetje) over zijn naar een Series. En ja, ongetwijfeld zullen bepaalde games / studio's relatief snel alleen voor de Series uit gaan komen maar financieel gezien lijkt het me zinvol(ler) dat games toch cross-gen uitkomen de komende 3 tot 4 jaar.
Ik denk dat het 1 a 2 jaar wordt, dus eind 2021, als ik de statement van Matt Booty lees:

https://wccftech.com/xbox-series-x-exclusives-launch/

Speaking with MCV, Xbox Game Studios head Matt Booty confirmed that all games coming from the studios over this year and the next will be cross-gen titles. This will allow those who invest in an Xbox console between now and the Xbox Series X release to feel like they have made a good investment.

As our content comes out over the next year, two years, all of our games, sort of like PC, will play up and down that family of devices. We want to make sure that if someone invests in Xbox between now and [Series X] that they feel that they made a good investment and that we’re committed to them with content.

Bij de overgang van 360 naar de One kwamen er zover ik me herinner ook geen 3 a 4 jaar crossgen games uit en daar ging het om 70+ miljoen gebruikers, dus nog meer $$ te halen.
Gezien de lage prijs voor de Series S zie ik ook mensen wel wat sneller overgaan. :)

Maar we gaan het zien idd.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22

justifire

Shut up and squat !!

B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 12:28
Ben benieuwd of we nog voor de release de titel van The Initiative te zien krijgen... is nog niks over bekend, maar de studio bestaat ook pas 2 jaar volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Wom

Wom

De dochter van de design director weet in ieder geval meer dan ons ;)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Budget gaming? Xbox Series S + GamePass. Perfect match!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:35:
[...]

Mijn garantie op de One X was 12 maanden (volgens de website) hier kon ik toen 24 maanden van maken door de factuur digitaal toe te sturen :)

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 21:40
Ondersteund de Xbox series x nu 21:9 widescreen? Ik vind via Google allerlei tegenstrijdige berichten...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
PSP123 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:37:
Ondersteund de Xbox series x nu 21:9 widescreen? Ik vind via Google allerlei tegenstrijdige berichten...
Verwacht het niet. Zelfs als de XSX|S het ondersteund moet het ook ondersteund worden door games.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Zojuist de Xbox One X verkocht voor €275. Een maand zonder te gamen is prima te doen :), en scheelt weer op de aankoopprijs van de Xbox Series X.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 17:56
[...]

Ik zou ook beide consoles kunnen nemen, maar ik vind één console meer dan voldoende, zit al genoeg achter het scherm, en met één console beperk je dus al aardig je schermtijd. Daarnaast heb ik nog een flinke gamepc, maar die gaat er misschien op den duur wel uit. Plof liever op de bank na een dag werken.

Voor mij was het zodoende ook best een moeilijke keus. Maar de afgelopen 15 jaar heb ik altijd een xbox gehad. Met de overname van Bethesda heeft het wel redelijk de deal gesealed. Ook de laatste "geruchten" over een nieuwe banjo of perfect dark van the initiative maken me zo enthousiast als een kind van 10.
Daarnaast is mijn xbox library al gigantisch en BC en gamepass zouden te mooi zijn om te paseren, waar ik bij playstation weer van de start af opnieuw zou moeten beginnen. Games als demon souls, TLOU & GOW zijn vette games. Maar ik heb het idee dat xbox het deze generatie echt meer dan goed gaat maken.

En laten we vooral niet vergeten dat de series X op papier toch een stuk krachtiger is dan de concurrent.

[ Voor 3% gewijzigd door swoutr op 28-09-2020 10:51 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 19:16
Alwayshappyz schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:57:
[...]

We kunnen het ons veroorloven, dus het is makkelijk om te zeggen dat we eerst voor de een gaan en over een jaar de andere halen, maar ergens vind ik het fijner om gewoon één keuze te maken. Komen nu al niet aan alle games toe, dus een PC + Switch + Xbox of PS is genoeg. Als we de PS5 zouden kiezen zouden we echter wel een One X hebben, dus kunnen alsnog Xbox games spelen (toekomstige releases ook - tenminste totdat ze met Series S/X only games komen - geen idee of dat ooit gebeurd).
Het bezit van je Xbox One X is dan eigenlijk geen goed argument als je zegt dat PC + Switch + Xbox óf PS genoeg is, want dan maak je alsnog gebruik van PC + Switch + PS5 + Xbox One X. Je zei al dat je dat teveel vindt. ;) Een console koop je in mijn ogen voor meer dan 2 jaar, dus ik begrijp je twijfel wel.

Zo te lezen vind je de argumenten zoals de controller nog wel overkomelijk. Je geeft ook aan dat je de PC gebruikt om te gamen, dus dan lijkt me de PS5 een logische keuze. Ik zou langzaamaan afscheid nemen van de vorige generatie, 3 jaar Gamepass Ultimate nemen zodat je Microsoft-exclusives op PC kan spelen (met de Xbox One X controller) en een PS5 aanschaffen voor de games die je daar interessant op vindt. Dan hou je toch maar 3 systemen (PC, PS5 en Switch), maar heb je de meeste "dekking" qua games. :)

Zelf heb ik geen PC om echt op te gamen, hoogstens voor een paar simpele games die je "erbij" speelt. Ik hecht zelf juist heel veel waarde aan de Xbox-controller, waarvan ik er ook nog twee mee kan nemen naar de volgende generatie. Bovendien hebben mijn vrienden ook een Xbox-console en ben ik fan van Halo, dus dat maakt het al helemaal makkelijk. De Series X staat dus in bestelling en kijk héél erg uit naar november.

• Wom

Wom

Als je een Xbox koopt is het niet verboden een PS5 te lenen eventueel he? Vast wel iemand in je familie of vriendenkring die een PS5 heeft. Althans, zo doe ik het. :)

• Stylze
  • Laatst online: 08:44
Consoles kosten inderdaad veel geld, maar opzich is het wel te doen om beide consoles in huis te halen en ook voor mensen die wat minder verdienen als je even spaart. In mijn studententijd toen ik amper wat verdiende in de bediening van een restaurant haalde ik ook gewoon zowel de xbox 360 als de playstation 3 in huis.

Het is natuurlijk een flinke investering maar die consoles gaan zolang mee dat je het geld er dubbel en dwars uithaalt. Voor de Xbox hou ik het met games gewoon puur bij de Games pass en voor playstation heb ik nog genoeg games van de PS4 te spelen dus aan games ben ik voorlopig nog niks kwijt.

Je moet het natuurlijk wel waard vinden en als je toch maar 1 van de consoles gaat gebruiken zou het wel zonde zijn. Maar ik heb dan van die periodes dat ik zin heb om Halo en Forza te spelen en dan vervolgens ben ik daar even klaar mee en dan gooi ik God of War aan :+

Merk wel dat ik nu vooral hyped ben voor de Xbox omdat ze zoveel toffe dingen hebben laten zien en gedaan hebben terwijl het bij het andere kamp onbegrijpelijk stil is.
Microsoft lijkt deze generatie echt vol er voor te gaan en spelen het heel slim.

Playstation 5

• Retrospect
Een spelcomputer is een luxeproduct. Voor een groot deel van de Nederlandse bevolking is €400/500 moeilijk op te brengen. En met die eerste uitgave ben je er niet. Voor veel mensen hebben andere zaken een veel hogere prioriteit.

• Alwayshappyz
Stylze schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:21:
Consoles kosten inderdaad veel geld, maar opzich is het wel te doen om beide consoles in huis te halen en ook voor mensen die wat minder verdienen als je even spaart. In mijn studententijd toen ik amper wat verdiende in de bediening van een restaurant haalde ik ook gewoon zowel de xbox 360 als de playstation 3 in huis.

Het is natuurlijk een flinke investering maar die consoles gaan zolang mee dat je het geld er dubbel en dwars uithaalt. Voor de Xbox hou ik het met games gewoon puur bij de Games pass en voor playstation heb ik nog genoeg games van de PS4 te spelen dus aan games ben ik voorlopig nog niks kwijt.

Je moet het natuurlijk wel waard vinden en als je toch maar 1 van de consoles gaat gebruiken zou het wel zonde zijn. Maar ik heb dan van die periodes dat ik zin heb om Halo en Forza te spelen en dan vervolgens ben ik daar even klaar mee en dan gooi ik God of War aan :+

Merk wel dat ik nu vooral hyped ben voor de Xbox omdat ze zoveel toffe dingen hebben laten zien en gedaan hebben terwijl het bij het andere kamp onbegrijpelijk stil is.
Microsoft lijkt deze generatie echt vol er voor te gaan en spelen het heel slim.
Bij ons is het dan ook niet echt een gebrek aan geld, maar is het meer een gevoelskwestie. Onze meeste game tijd gaat zitten in MMO’s op de PC. De Switch gebruiken we vooral op vakanties heel veel en die willen we voor een spel als Animal Crossing nog wel eens snel tussendoor gebruiken. Die prijs hebben we er al makkelijk uit gehaald. Naast die MMO’s hebben we echter meer dan genoeg aan één Xbox of PS. Zijn soms weken dat de huidige Xbox niet aangeraakt word. En dan weer weken dat we er juist meer op zitten.

De tijd voor zowel een PS5 en een series X hebben we eigenlijk niet. Nu al een backlog op de One X. Wellicht dat we dus toch gewoon voor de series X gaan; kan de One X verkocht worden. Als we de PS5 halen hebben we alsnog twee consoles (One X en PS5). Voordeel van de Xbox exclusives is wel dat we ze samen kunnen spelen hier. Halo, Gears, Forza. En er komen op zich RPG’s voor Xbox. Moet echt accepteren dat ik niet elke game kan spelen helaas. Geen vrienden met een PS ook.

• Stylze
  • Laatst online: 08:44
Retrospect schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:44:
Een spelcomputer is een luxeproduct. Voor een groot deel van de Nederlandse bevolking is €400/500 moeilijk op te brengen. En met die eerste uitgave ben je er niet. Voor veel mensen hebben andere zaken een veel hogere prioriteit.
Precies als andere dingen prioriteit hebben dan zou ik inderdaad ook niet 2 consoles in huis halen. (of zelfs geen één). Je moet wel alles op orde hebben natuurlijk voordat je zo'n aankoop gaat doen.

Playstation 5

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-10 11:24
Koning-Admiraal schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:43:
Zojuist de Xbox One X verkocht voor €275. Een maand zonder te gamen is prima te doen :), en scheelt weer op de aankoopprijs van de Xbox Series X.
Wow, hele nette prijs nog voor gevangen! Met games erbij? Ik heb mijn losse One X en controller voor €180 van de hand gedaan, maar daar had ik dus blijkbaar meer uit kunnen halen :+

Ik game tot de release van de XSX met mijn Game Pass abo via Xcloud - prima om die paar weken door te komen! Telefoonscherm weergeven op laptop met scrcpy (https://github.com/Genymobile/scrcpy), HDMI van laptop naar TV en gaan 8)

• swoutr
  • Laatst online: 21-10 17:56
Dreej86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:53:
[...]

Wow, hele nette prijs nog voor gevangen! Met games erbij? Ik heb mijn losse One X en controller voor €180 van de hand gedaan, maar daar had ik dus blijkbaar meer uit kunnen halen :+

Ik game tot de release van de XSX met mijn Game Pass abo via Xcloud - prima om die paar weken door te komen! Telefoonscherm weergeven op laptop met scrcpy (https://github.com/Genymobile/scrcpy), HDMI van laptop naar TV en gaan 8)
Ik mijn losse One X + 1 controller voor 250, vorige week. Wel redelijk geluk mee gehad denk ik.

• Kadardar
[...]
Das wel een vet appje/scriptje. Die ga ik thuis is eens even proberen. Thanks! :D

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je 250 en 275 voor een gebruikte One X kunt vangen, dan heb je het goed gedaan. Op Amazon NL en DE gaan (gingen) ze officieel refurbished voor 199/212 euro van de hand een kleine 3 weken geleden. Dan heb je dus een volledig nagekeken en werkende One X met garantie.

Blijkt wel weer hoe slecht men marktonderzoek doet.

Ik verkoop mijn One X niet, die gaat lekker naar boven en daar hang ik tzt wel een 4k/hdr monitor aan. Beneden komt dan de Series X. In case of emergency kan ik altijd terug vallen op de One X.

XBL: MRE Inc

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

MRE-Inc schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:09:
Als je 250 en 275 voor een gebruikte One X kunt vangen, dan heb je het goed gedaan. Op Amazon NL en DE gaan (gingen) ze officieel refurbished voor 199/212 euro van de hand een kleine 3 weken geleden. Dan heb je dus een volledig nagekeken en werkende One X met garantie.

Ik verkoop mijn One X niet, die gaat lekker naar boven en daar hang ik tzt wel een 4k/hdr monitor aan. Beneden komt dan de Series X. In case of emergency kan ik altijd terug vallen op de One X.
De One X is wat mij betreft ook wel een collectors item. Kort in productie geweest, beperkt marktaandeel. Knap staaltje engineering wel.

• ACDSL
MRE-Inc schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:09:

Die Amazon deal had ik ook voorbij zien komen inderdaad, dus vond mijn prijsje van €180 nog wel prima vorige week. Nu niet meer na bovenstaande te lezen, hehe :P

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

HollovVpo1nt schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:13:
[...]

De One X is wat mij betreft ook wel een collectors item. Kort in productie geweest, beperkt marktaandeel. Knap staaltje engineering wel.
Jup idd, en dan heb ik de Scorpio Edition die limited is. Verder is het een beta test apparaat voor de Series X :)

XBL: MRE Inc

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 13:09

CerandoX.nl

Vides

Hebben veel van jullie zowel de S als de X gekocht? Zie toch wel vaak voorbij komen dat iemand de X koopt als main en de S voor erbij.

• Alwayshappyz
De huidige Xbox One controllers laden we op met zo'n play and charge kit. Kabeltje in controller, en aan de Xbox. Gaan zelfs door met opladen als de console uit staat. Ik weet dat de nieuwe series X controller werkt met een andere play and charge kit, maar kunnen we onze huidige controllers gewoon nog op onze huidige manier opladen aan de series X? Of werkt dat kabeltje niet meer?

• Retrospect
Alwayshappyz schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:24:
De huidige Xbox One controllers laden we op met zo'n play and charge kit. Kabeltje in controller, en aan de Xbox. Gaan zelfs door met opladen als de console uit staat. Ik weet dat de nieuwe series X controller werkt met een andere play and charge kit, maar kunnen we onze huidige controllers gewoon nog op onze huidige manier opladen aan de series X? Of werkt dat kabeltje niet meer?
Ik zal me verbazen als het veel meer veranderd is dan enkel het kabeltje wat nu USB C wordt.

• Thalaron
  • Laatst online: 09:04
275 voor een Xbox One X is echt... wow..
voor 299 heb je straks een krachtigere Series S... weliswaar zonder Blu-Ray drive maar toch...

Ik ga er vanuit dat diegene die de One X als verzamelobject zien het wel al zullen hebben..

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 28-09-2020 12:28 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:24:
De XB1 controllers gebruiken geen custom laad protocol en zal gewoon laden via alles wat de USB standaard correct hanteert.

Je huidige controllers zal je dan ook gewoon op de XSX|S kunnen laden.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:03
HollovVpo1nt schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:13:
[...]

Ik had hem ook vrij kort. Je voelde gelijk dat het echt een degelijk apparaat was. Ik hoop dat de kwaliteit van de XSX net zo hoog zal zijn.

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10 20:58
Jenthex schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:18:
Is de inruilwaarde van de One X nu opeens naar 150 euro gegaan bij Gamemania 😤

https://www.gamemania.be/info/verhoogde-inruilwaarde-console
Bedankt voor de tip. Net een xbox one S ingeruild naar een bon van 130 euro. Vanaf morgen weer een stuk minder en eind oktober stopt de terugname door de levering van de nieuwe reeksen.

Heb je nadien nog wat overeen kunnen komen met die gasten bij GM, want dat was jammer.. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Spacewide op 28-09-2020 12:59 ]

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5x1jgrq0dn0FFfL6JNYwlbV6p8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5UYloB8Jr0Foei5wSsUDR04M.png?f=fotoalbum_large

Welke AR bril is dit?

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-10 19:15
new (holo) lens?

• ACDSL
Kadardar schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:57:
[...]

Das wel een vet appje/scriptje. Die ga ik thuis is eens even proberen. Thanks! :D
Zeker leuk om te proberen! Ik was begonnen met het casten van mijn telefoonscherm naar Chromecast op de TV, maar dat werkte voor geen meter wegens hoge latency. Met scrcpy is de latency een stuk beter te doen - een snelle shooter zou ik er niet mee spelen, maar een turn-based game als bijv. Wastelands 3 is echt heel goed te doen op deze manier. Audio vanaf telefoon met een 3,5mm kabeltje naar de versterker en het geluid is ook geregeld 8)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

[...]

Met FIFA 20, maar dat is het enige spel. Rest hou ik gewoon voor de Series X. Gamen gaat sowieso op de PC gebeuren tot die tijd. Moet binnenkort wel de videokaart gaan upgraden maar dat heeft geen haast ;).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZYKG5TMH/3-C715105-F856-4-D70-88-AD-897-B17-FC3536.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Koning-Admiraal op 28-09-2020 13:55 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:47
@Koning-Admiraal Heb je magazijn uit je pistool uitgehaald,je hoef hem niet te gebruiken hé :) komen nog zoveel games uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Amaze86 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:27:
@Koning-Admiraal Heb je magazijn uit je pistool uitgehaald,je hoef hem niet te gebruiken hé :) komen nog zoveel games uit.
Je kan er wel hard mee slaan, dus kijk uit ;).

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10 16:24
Koning-Admiraal schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:22:
[...]

Met FIFA 20, maar dat is het enige spel. Rest hou ik gewoon voor de Series X. Gamen gaat sowieso op de PC gebeuren tot die tijd. Moet binnenkort wel de videokaart gaan upgraden maar dat heeft geen haast ;).

[Afbeelding]
Wat heb je tussen je toetsenbord en headset liggen?
Wom schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:21:
[Twitter]

De dochter van de design director weet in ieder geval meer dan ons ;)
Dat toont wel aan dat het wellicht een kind-vriendelijke game is. Dus geen 18+ game of 1 of andere horrorgame. Wat mij betreft ook wel prima :)

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2020 13:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Martinspire schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:35:
[...]

Wat heb je tussen je toetsenbord en headset liggen?
Wireless earbuds, je weet wel, die dingen die in een doosje worden opgeladen :p.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inderdaad, geen Xbox, dus kun je beter in het buurtopic posten :)

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 28-09-2020 15:06 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:25

Superkiwi

Hoi doei

Thomas schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:00:
(...) maar fuck wat ziet next gen er goed uit.
En dat is waar het allemaal om gaat toch; uiteindelijk zijn wij als consument de échte winnaar ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Wom

Wom

De eerste previews van de Series X gaan vandaag online verschijnen, als mijn Twitterfeed niet liegt.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
@Wom >:) je kan nu maar beter gelijk hebben!

Lichtpuntje...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Om 15.00 lijkt het embargo af te lopen voor de eerste hands-on ervaringen met de hardware.

Jeff Grub's video gaat om 15.00 in premiere:

• Meister Sachs
  • Laatst online: 21-10 17:08
kazuka schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:19:
Om 15.00 lijkt het embargo af te lopen voor de eerste hands-on ervaringen met de hardware.

Jeff Grub's video gaat om 15.00 in premiere:

[YouTube: Xbox Series X HANDS-ON Impressions: The Console We Should Have Had Years Ago]
Ben zo benieuwd!

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://forum.xboxera.com/uploads/default/original/2X/d/de31ffa59919b7234e75450e1bfc49f7aba043a5.gif

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-10 21:10
De grote vraag is, welke preview is het leukste om te kijken? Ik neem niet aan dat alleen Jeff dit gaat doen om 15:00 uur... Weet iemand hier de "beste" optie?

• drakiesoft
Iemand anders de DF gezien van Demon Souls op PS5? Ik weet het, geen XSX/XSS, maar fuck wat ziet next gen er goed uit. Begin wel te vrezen voor de XSS als ik zie dat Demon Souls op slechts 1440p draait op de PS5. Maar goed, zal nog het nodige moeten worden geoptimaliseerd. Hoop dat de XSS gewoon dezelfde ervaring als de XSX zal bieden maar dan op 1080/1440p.

[YouTube: Demon's Souls Remake PS5: Gameplay Trailer Tech Breakdown + First Next-Gen Frame-Rate Analysis!]
De XSS doet toch ook 1440p :P , maar baas boven baas Series X gewoon 4K .

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

squizur schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:38:
De grote vraag is, welke preview is het leukste om te kijken? Ik neem niet aan dat alleen Jeff dit gaat doen om 15:00 uur... Weet iemand hier de "beste" optie?
Ik neem aan dat Digital Foundry ook met iets komt, dat zou mijn aanrader zijn.

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-10 21:10
kazuka schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:39:
[...]
Ik neem aan dat Digital Foundry ook met iets komt, dat zou mijn aanrader zijn.
Dat hoop ik ook ja, daar heb ik tot nu toe wel redelijk neutraal en technisch onderlegde dingen gezien

• Alwayshappyz
Iemand anders de DF gezien van Demon Souls op PS5? Ik weet het, geen XSX/XSS, maar fuck wat ziet next gen er goed uit. Begin wel te vrezen voor de XSS als ik zie dat Demon Souls op slechts 1440p draait op de PS5. Maar goed, zal nog het nodige moeten worden geoptimaliseerd. Hoop dat de XSS gewoon dezelfde ervaring als de XSX zal bieden maar dan op 1080/1440p.

[YouTube: Demon's Souls Remake PS5: Gameplay Trailer Tech Breakdown + First Next-Gen Frame-Rate Analysis!]
Ik dacht juist dat 60 FPS in 4k een beetje de norm zou worden met de PS5 en Series X. Of tenminste 30 FPS in 4k. Maar Demon Souls dus enkel in 1440?

• disguisedpotato
  • Laatst online: 19-10 05:34
drakiesoft schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:39:
[...]

De XSS doet toch ook 1440p :P , maar baas boven baas Series X gewoon 4K .
Als de PS5 het in 1440p draait dan denk ik niet dat de Series S dit in 1440p kan draaien, of was dit sarcastisch? :P

De Series S is ook wel een stukje goedkoper natuurlijk (niet alleen aanschaf maar ook games d.m.v. game pass). Series X zou baas boven baas moeten zijn inderdaad :).

• Robolokotobo
  • Laatst online: 03:21
Dat doet me ook een beetje vrezen voor de Series S. Want als sommige games op de X 1440P 60fps gaan zijn, wat betekent dat dan voor de S? 900P 30 fps? Daar zit ik niet op te wachten

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• disguisedpotato
  • Laatst online: 19-10 05:34
Robolokotobo schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:55:
Dat doet me ook een beetje vrezen voor de Series S. Want als sommige games op de X 1440P 60fps gaan zijn, wat betekent dat dan voor de S? 900P 30 fps? Daar zit ik niet op te wachten
Ik denk dat je vooral voor een Series S moet gaan als je van plan bent om een 1080p display te gaan gebruiken (zoals de meerderheid nu nog doet) :).

• drakiesoft
disguisedpotato schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:55:
[...]

Als de PS5 het in 1440p draait dan denk ik niet dat de Series S dit in 1440p kan draaien, of was dit sarcastisch? :P

De Series S is ook wel een stukje goedkoper natuurlijk (niet alleen aanschaf maar ook games d.m.v. game pass). Series X zou baas boven baas moeten zijn inderdaad :).
We zullen de DF vergelijkingen even moeten afwachten denk ik.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Hands-ons staan nu op YouTube.

[ Voor 187% gewijzigd door Koning-Admiraal op 28-09-2020 15:15 ]

• Robolokotobo
  • Laatst online: 03:21
disguisedpotato schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat je vooral voor een Series S moet gaan als je van plan bent om een 1080p display te gaan gebruiken (zoals de meerderheid nu nog doet) :).
Ja dat dacht ik eerst ook. Maar ik zie de laatste tijd berichten die doen vermoeden dat de X niet alles native in 4K 60fps of 30fps gaat draaien. Als ze moeten beknibbelen op de resolutie en de fps voor de X versie, kan het dan niet zijn dat er in sommige gevallen er van de S versie van de game niks degelijks meer overblijft?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Pagina: 1 ... 83 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden