Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.691 views

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

justifire

Shut up and squat !!

Over Street Fighter gesproken, Microsoft zal toch niet....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01
Finraziel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:02:
[...]

Is je tv ook zo breed als de muur dan? Of wil je hem gewoon niet in zicht op het meubel naast de tv hebben?
Had laatst een schets gemaakt. Betreft een OLED CX model overigens, dus ja, HDMI 2.1.
Groen is de Series X ongeveer, geen exacte maten overigens. Die plankjes rechts staan ook vol met spullen om mijn vrouw tevreden te houden ;) Anders staat er alleen maar tech daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaPT6KZI0RdtPj4kjIwGFi7WIc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjYNvy4wytoM2M4dd8FREh37.png?f=fotoalbum_large

En sorry wilde niet zo ver offtopic gaan, dacht wellicht is er iemand met een tip voor een kabel en misschien nog nuttig voor andere mensen die meer nodig hebben dan de 1,5 of 2 meter die erbij gaat zitten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:21:
[...]

Had laatst een schets gemaakt. Betreft een OLED CX model overigens, dus ja, HDMI 2.1.
Groen is de Series X ongeveer, geen exacte maten overigens. Die plankjes rechts staan ook vol met spullen om mijn vrouw tevreden te houden ;) Anders staat er alleen maar tech daar.

[Afbeelding]

En sorry wilde niet zo ver offtopic gaan, dacht wellicht is er iemand met een tip voor een kabel en misschien nog nuttig voor andere mensen die meer nodig hebben dan de 1,5 of 2 meter die erbij gaat zitten.
Zal vast wel komen in de nabije toekomst. HDMI 2.1 is eigenlijk amper in gebruik. Dus wie heeft zo'n kabel op het moment al nodig? Ben bang dat je geduld moet hebben.

Zag op allekabels.nl wel een kabel voor 55 euro. Zou je kunnen proberen. Werkt het niet, stuur je het weer terug.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

swoutr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:53:

Waar sony gewoon leuk weer 80 euro vraagt voor dezelfde game met een hogere framerate. (Spiderman, en wss ook TLOU)
Hoe bedoel je dat? Miles Morales lijkt gewoon een volwaardig nieuw deel te zijn. Hoe uitgebreid en lang het is weet nog niemand.
Sony is zo lekker arrogant, en dat kunnen ze nog even zijn. Maar ik verwacht echt dat ze de komende jaren een beentje bij moeten gaan zetten.
Feit is dat games tegenwoordig gigantische investeringen vereisen. Gamepass is nu een goede deal, maar het kan niet anders dat het ze voorlopig (veel) geld kost. Uiteindelijk moet Microsoft de investeringen in een Bethesda en hun andere studio's ook terugverdienen. Je kunt Sony arrogant noemen, maar zij hebben hun business case beter op orde. Ze maken (in de beginjaren) alleen verlies op de hardware en op geflopte games. Maar dat is al jaren zo, dus dat kunstje hebben ze inmiddels wel onder controle. Men heeft veel trouwe fans die hun consoles kopen en ze poepen de ene na de andere hoogwaardige exclusive uit die goed verkoopt.

Microsoft neemt veel meer risico's. Gamepass kan alleen winstgevend zijn als ze genoeg abonnee's krijgen. Om dat te krijgen moeten ze voldoende consoles verkopen (en men komt vanuit de underdog positie). Net als Sony zullen ze daar verlies op maken, nog meer als de verkopen tegenvallen. Het succes van je console is mede afhankelijk van het aantal exclusives dat je hebt. Dat is vooralsnog een probleem, dus moet men studio's kopen tegen flinke investeringen. En dat alles moet op tijd op z'n plek vallen, want als cijfers tegenvallen en investeringen niet binnen de gestelde tijd terugverdiend worden loop je het risico dat men kwalitatief mindere games gaat uitbrengen om Gamepass maar te voorzien van aanbod.

Ik zeg overigens niet dat Microsoft's plan niet gaat werken, alleen dat ze een groot risico nemen. Vooralsnog koop ik Sony games van een paar tientjes, waarbij ik vooraf weet dat de kwaliteit goed is. En als ze wat uitbrengen wat mij niet bevalt, dan koop ik het niet. In die zin 'stem' ik met m'n portemonnee. Dat houd de kwaliteit wel hoog. Als abonnee bij een dienst moet je het aanbod maar slikken en is je enige uitweg de hele dienst opzeggen. Bedenk dus goed wie je arrogant noemt.

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10 21:44
Tom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:35:

Ik zeg overigens niet dat Microsoft's plan niet gaat werken, alleen dat ze een groot risico nemen. Vooralsnog koop ik Sony games van een paar tientjes, waarbij ik vooraf weet dat de kwaliteit goed is. En als ze wat uitbrengen wat mij niet bevalt, dan koop ik het niet. In die zin 'stem' ik met m'n portemonnee. Dat houd de kwaliteit wel hoog. Als abonnee bij een dienst moet je het aanbod maar slikken en is je enige uitweg de hele dienst opzeggen. Bedenk dus goed wie je arrogant noemt.
Dat heeft toch niets met arrogantie te maken? Je kan bij Microsoft toch ook gewoon "losse" games kopen zonder dat je Game Pass hebt?

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:28
@Phusebox

Stap 1: Grotere speakers kopen, tv hoger plaatsen=ruimte voor Xbox en next gen geluid ;)

Waar nodig: bank op hogere pootjes en/of vrouw de deur wijzen :+

Lichtpuntje...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

[Afbeelding]

Dus jij houdt je vrouw tevreden met spulletjes op plankjes in je woonkamer ? O-)

Maar ik vind het niet off-topic. De meesten die hier zitten willen vaak allemaal het nieuwste van het nieuwste qua apparatuur. HDMI 2.1 zit nou eenmaal op de series X en de bekende LG tv's, dus wil je dat ook kunnen gebruiken. Ik zelf heb aan 2 meter ook net genoeg, langer was beter geweest want dan had ik iets meer speling gehad met plaatsing van diverse apparatuur. Niet iedereen heeft een standaard tv meubel en kabels in het zicht vind ik zelf gewoon oerlelijk. Dat komt er dan op neem dat je vaak, om ze weg te werken, extra meters moet maken. Dus voor velen hier wel zeker van belang.

XBL: MRE Inc

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uHwZJbxaf0m7prNS1Jf0lSkSyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qkyu3OwHDixaen8LcbxZQNho.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• swoutr
  • Laatst online: 21-10 17:56
[...]

Hoe bedoel je dat? Miles Morales lijkt gewoon een volwaardig nieuw deel te zijn. Hoe uitgebreid en lang het is weet nog niemand.

[...]

Feit is dat games tegenwoordig gigantische investeringen vereisen. Gamepass is nu een goede deal, maar het kan niet anders dat het ze voorlopig (veel) geld kost. Uiteindelijk moet Microsoft de investeringen in een Bethesda en hun andere studio's ook terugverdienen. Je kunt Sony arrogant noemen, maar zij hebben hun business case beter op orde. Ze maken (in de beginjaren) alleen verlies op de hardware en op geflopte games. Maar dat is al jaren zo, dus dat kunstje hebben ze inmiddels wel onder controle. Men heeft veel trouwe fans die hun consoles kopen en ze poepen de ene na de andere hoogwaardige exclusive uit die goed verkoopt.

Microsoft neemt veel meer risico's. Gamepass kan alleen winstgevend zijn als ze genoeg abonnee's krijgen. Om dat te krijgen moeten ze voldoende consoles verkopen (en men komt vanuit de underdog positie). Net als Sony zullen ze daar verlies op maken, nog meer als de verkopen tegenvallen. Het succes van je console is mede afhankelijk van het aantal exclusives dat je hebt. Dat is vooralsnog een probleem, dus moet men studio's kopen tegen flinke investeringen. En dat alles moet op tijd op z'n plek vallen, want als cijfers tegenvallen en investeringen niet binnen de gestelde tijd terugverdiend worden loop je het risico dat men kwalitatief mindere games gaat uitbrengen om Gamepass maar te voorzien van aanbod.

Je somt alles heel mooi op, maar dan is microsoft voor mij als consument dus toch gewoon lekker bezig? Hoe het uit gaat pakken, tja, dat ik zie ik vanzelf wel. Dat het microsoft een enorme bak met geld kost is niet direct mijn probleem. Ik ben gewoon blij dat ze zich stevig achter het merk xbox zetten en dat ze er alles aan doen om terug te komen.

Eens, de exclusives laten vooralsnog op zich wachten, maar het is pas sinds een kleine 2 jaar dat ze zo veel studio's hebben. Het heeft even tijd nodig voordat dat zich uitbetaald.

En zoals ik al eerder heb aangegeven hoop ik dat ze wel iets met alle acquisities gaan doen. Ik bedoel Rare hebben ze al jaaaren geleden overgekocht maar daar is nog niet enorm veel mee gedaan. (hoewel sea of thieves het nu enorm goed doet.) Ik hoop echt dat ze banjo en perfect dark afstoffen want daar kunnen ze gewoon enorme klappers mee maken. En ben het er mee eens dat sony de ene naar de andere topper released. Maar het zou ze sieren als ze de ps4 versie van spiderman of TLOU2 een gratis upgrade zouden geven naar ps5. Een bedankje naar de vaste & vertrouwde userbase.

Als we overigens over business cases praten, dan vraag ik me af of Sony beter bezig is. Microsoft is tientallen malen groter. En op hardware verdienen beide partijen weinig. Subscriptions is maandelijks geld harken, de afgelopen jaren veranderd alles naar subscriptions, en daar is een reden voor. 13 euro per maand is 156 euro per jaar, tel dat keer het aantal jaar dat je een xbox gebruikt +/- 6 jaar? En dan zitten we op 936 euro. Daarvoor kan ik als consument 100'en games spelen de komende jaren. Maar daarvoor moet Sony meer dan 10 exclusieve games produceren en aan de man krijgen. De gemiddelde casual gamer heeft misschien een bibliotheek van 5/6 games max waarvan misschien 2 Sony exclusives?

[ Voor 9% gewijzigd door swoutr op 24-09-2020 11:42 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Als ik even van deze schets uit ga past het prima als je de console een kwart draait.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Spannend dit.

Zit zelf heel erg in dubio. Ben van nature meer een PC-gamer en ook erg gehecht aan (MMO)RPG's. PC is nu 7 jaar oud, en heb nog een XBOX 360 (ja die zijn er) staan. Nu komt het moment dat de PC vernieuwd moet worden, maar heb ook altijd wel een liefde voor Xbox gehad.

Ik mis echt de RPG-titels, hoewel dit met de 'Betheshda-deal' wel een boost heeft gekregen. Gamepass zou ook een leuk alternatief kunnen zijn om naast mijn 2-3 vaste core games (1 RPG / 1 FIFA 20x) toch wat afwisseling te hebben.

Nadeel is wel dat ik hele jonge kids heb rondlopen en die gaan regelmatig met spullen aan de haal (gebrek aan opvoeding ;) ) . En dan is een Xbox toch een makkelijker doelwit dan een PC.

Ik weet het, jullie hebben er niets aan, maar moest mijn twijfels toch even kwijt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zit met een vergrootglas te kijken naar 1 aspect van een bedrijf, bekijk MS eens als volledig bedrijf:
The company says it earned $38.0 billion in revenue this past quarter, up 13 percent from a year ago. Of that amount, $11.2 billion was profit

Als 1 tak door wat aankopen en investeringen wat minder loopt, wordt meer dan genoeg gecompenseerd door de andere kant, de onderlinge interactie tussen afdelingen is veel groter dan gewoon te zeggen 'game pass draait verlies'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:11
SinergyX schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:29:
[...]

Je zit met een vergrootglas te kijken naar 1 aspect van een bedrijf, bekijk MS eens als volledig bedrijf:
The company says it earned $38.0 billion in revenue this past quarter, up 13 percent from a year ago. Of that amount, $11.2 billion was profit

Als 1 tak door wat aankopen en investeringen wat minder loopt, wordt meer dan genoeg gecompenseerd door de andere kant, de onderlinge interactie tussen afdelingen is veel groter dan gewoon te zeggen 'game pass draait verlies'.
Ik geloof echt niet dat het zo werkt. Microsoft is geen liefdadigheidsorganisatie die het verlies bij de ene divisie maar recht trekt uit een andere divisie. Eenmalig misschien, maar als dat structureel gebeurt wordt er echt wel ingegrepen. Lijkt me dat iedere divisie onderaan de streep op een gegeven moment winst moet gaan maken.

En nu zeg ik niet dat dit nu het geval is met de Xbox en Gamepass, maar het argument dat Microsoft er ongelimiteerd geld in kan stoppen, want ze maken overall toch genoeg winst vind ik te makkelijk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Raem schreef op Thursday 24 September 2020 @ 11:34:
[...]

Ik geloof echt niet dat het zo werkt. Microsoft is geen liefdadigheidsorganisatie die het verlies bij de ene divisie maar recht trekt uit een andere divisie. Eenmalig misschien, maar als dat structureel gebeurt wordt er echt wel ingegrepen. Lijkt me dat iedere divisie onderaan de streep op een gegeven moment winst moet gaan maken.

En nu zeg ik niet dat dit nu het geval is met de Xbox en Gamepass, maar het argument dat Microsoft er ongelimiteerd geld in kan stoppen, want ze maken overall toch genoeg winst vind ik te makkelijk.
Dat zal het ook vast niet zijn. Maar op het moment dat ze 'een paar jaar' nodig hebben om bijvoorbeeld een divisie succesvol/winstgevend te maken dan kan het dus wel. Zie de Surface divisie, die was de eerste paar jaar zwaar verliesgevend en dat is nu gewoon een divisie die meer dan een miljard omzet maakt.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vergeet ook niet dat marktaandeel en terrein terugwinnen op Sony daarbij ook belangrijk is. Dat kan betekenen op korte termijn wat minder winst/of verlies maar uiteindelijk op lange termijn juist omzet & winst vergroten. De directe resultaten van Gamepass hoeven niet heel belangrijk te zijn.

• swoutr
  • Laatst online: 21-10 17:56
Diensten als Uber, Netflix & volgens mij zelfs Tesla zijn nog nooit winstgevend geweest. Investeren, investeren en een zo'n groot mogelijk marktaandeel pakken.

Lees nu dat tesla voor het eerst een kleine winst heeft gemaakt na jaren verlies te hebben gedraaid.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raem schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:34:
[...]

Zeg dat eens over Tesla, Uber, Netflix, zelfs Spotify of (origineel) Whatsapp? Het doel voor marktaandeel of bereik kan groter zijn dan winst, dan kan je dat prima jaren volhouden.

Zolang niemand hier (ook hierboven) precies inzage heeft in cijfers, keuzes en doelen binnen het bedrijf, is het glazen bol kijken, op basis van 'geloof en gevoel' stellingen maken dat 1 van de 2 bedrijven 'het beter doen' is pure onzin, dit is business2.0 en geen koffie-lut over wat wisselgeld.

Gamepass is er al een paar jaar (2017, samen met One X), is zelfs explosief groter geworden, later met ultimate erbij, dat alles zal wel met een doel en reden gedaan worden. Maar zoals Jur in podcast mooi zei, we zijn 7 jaar verder, ergens was MS ver z'n tijd vooruit, en misschien nu plukken ze alle vruchten van wat toen allemaal is opgezet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
tuinïnen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:28:
Spannend dit.

Zit zelf heel erg in dubio. Ben van nature meer een PC-gamer en ook erg gehecht aan (MMO)RPG's. PC is nu 7 jaar oud, en heb nog een XBOX 360 (ja die zijn er) staan. Nu komt het moment dat de PC vernieuwd moet worden, maar heb ook altijd wel een liefde voor Xbox gehad.

Ik mis echt de RPG-titels, hoewel dit met de 'Betheshda-deal' wel een boost heeft gekregen. Gamepass zou ook een leuk alternatief kunnen zijn om naast mijn 2-3 vaste core games (1 RPG / 1 FIFA 20x) toch wat afwisseling te hebben.

Nadeel is wel dat ik hele jonge kids heb rondlopen en die gaan regelmatig met spullen aan de haal (gebrek aan opvoeding ;) ) . En dan is een Xbox toch een makkelijker doelwit dan een PC.

Ik weet het, jullie hebben er niets aan, maar moest mijn twijfels toch even kwijt :)
Dus eigenlijk zoek je bevestiging? :) Heel simpel. Zet je 360 op de plek waar de nieuwe console moet komen te staan, als je ze niet binnen zes weken kunt afleren daar niet aan te komen dan heb je andere dingen om je zorgen over te maken dan wat spelletjes spelen ;)

• Tom
  • Niet online

Tom

swoutr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:22:
[...]

Je somt alles heel mooi op, maar dan is microsoft voor mij als consument dus toch gewoon lekker bezig? Hoe het uit gaat pakken, tja, dat ik zie ik vanzelf wel. Dat het microsoft een enorme bak met geld kost is niet direct mijn probleem.
Op de korte termijn wel. Je kunt roepen dat 80 euro arrogant is van Sony, maar dat is (denk ik) wel een eerlijke prijs voor veel AAA-games. Iets meer dan voorheen, maar om en nabij een bedrag dat de consument al jaren uitgeeft, zowel bij Sony als bij de concurrentie. En zowel Sony als Microsoft lijken het merendeel weer te investeren in plaats van aandeelhouders nog rijker te maken. Dat geldt ook aan de kant van gamestudio's: winsten worden weer geïnvesteerd in ontwikkelingen van nieuwe games, doe je dat niet, dan lig je eruit want de consument verwacht steeds meer.

De prijs van Gamepass is nu zeer goed te noemen, maar je snapt toch ook dat ze daar niet van kunnen leven en de consument uiteindelijk al die investeringen moet terugbetalen? Phil Spencer is erg geliefd onder gamers en snapt wat ze willen, maar die investeringen hebben ze niet uit liefdadigheid gedaan. Hij zal onder hoge druk staan, want de komende jaren moet het gebeuren. Microsoft is een groot bedrijf en kan wel wat hebben, uiteindelijk moet het zich terug laten betalen. Niemand weet de exacte details en plannen, maar iedereen snapt hopelijk het huidige aanbod niet uit kan én men dus ontzettend veel abonnee's moet hebben om, met deze prijs, uit de kosten te komen. Dat kan wel, maar de risico's zijn zeer hoog.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 19:16
Tom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:47:
[...]

Op de korte termijn wel. Je kunt roepen dat 80 euro arrogant is van Sony, maar dat is (denk ik) wel een eerlijke prijs voor veel AAA-games. Iets meer dan voorheen, maar om en nabij een bedrag dat de consument al jaren uitgeeft, zowel bij Sony als bij de concurrentie. En zowel Sony als Microsoft lijken het merendeel weer te investeren in plaats van aandeelhouders nog rijker te maken. Dat geldt ook aan de kant van gamestudio's: winsten worden weer geïnvesteerd in ontwikkelingen van nieuwe games, doe je dat niet, dan lig je eruit want de consument verwacht steeds meer.

De prijs van Gamepass is nu zeer goed te noemen, maar je snapt toch ook dat ze daar niet van kunnen leven en de consument uiteindelijk al die investeringen moet terugbetalen? Phil Spencer is erg geliefd onder gamers en snapt wat ze willen, maar die investeringen hebben ze niet uit liefdadigheid gedaan. Hij zal onder hoge druk staan, want de komende jaren moet het gebeuren. Microsoft is een groot bedrijf en kan wel wat hebben, uiteindelijk moet het zich terug laten betalen. Niemand weet de exacte details en plannen, maar iedereen snapt hopelijk het huidige aanbod niet uit kan én men dus ontzettend veel abonnee's moet hebben om, met deze prijs, uit de kosten te komen. Dat kan wel, maar de risico's zijn zeer hoog.
Ik denk dat je aanname dat de volledige investering moet worden terugverdiend een verkeerde is. Als het uiteindelijk een winstgevende/gezonde onderneming oplevert, lijkt het me voor Microsoft al waardevol genoeg. Vergeet niet dat Zenimax nu ook nog waarde heeft, terwijl het nog geen cent verdiend heeft voor Microsoft. Dat zie ik veel mensen niet meerekenen, omdat ze te simpel denken dat er 7,5 miljard winst moet worden gemaakt (in een overigens onbekend tijdsbestek).

Verder is de businesscase van Microsoft denk ik ook gebaseerd op hun ervaringen met Xbox Live Gold. Dat is jarenlang, vanaf de eerste Xbox, enorm winstgevend geweest. Zulke diensten worden nu bovendien nog populairder en ik denk dat het een heel goed en veel beter verdienmodel is dan hardware i.c.m. losse gameverkoop.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

[Afbeelding]

Je kan je vraag ook posten op:
Het grote Audiomeubel topic!
Allemaal av-meubel heads daar :)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nog één uurtje :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ7sqVaxvEch935HTgdaBfrtm2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPs1E8Y8LhZQfGMTsbj9msnV.jpg?f=fotoalbum_large

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch benieuwd, zou wel humor move zijn als het echt een Sega Series X gaat worden :P

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
We moeten ook niet vergeten dat MS Zenimax tevens heeft overgenomen als waarschuwing/tegengewicht tegen Google en Amazon enerzijds en anderzijds tegen de opkomst van concurrerende API's zoals Vulkan, OpenGL. Zenimax was een beetje een early adopter van Stadia. De engine van ID Software (IDtech) was altijd sterk op OpenGL.

Natuurlijk, $7.5 miljard is een hoop geld, ik denk ook wel een vrij hoog bedrag eigenlijk voor Zenimax, maar voor Microsoft is dit boekhoudtechnisch waarschijnlijk prima. Want anders moeten ze belasting betalen over dat cashbedrag, rendeert het in deze tijden niet (op dat soort bedragen betaal je rente..) en kost het administratieve inspanning.

En MS heeft natuurlijk behoorlijk wat terrein te winnen in de consumentenmarkt. Op de zakelijke markt zijn ze uiteraard vrij dominant. Maar genoeg terrein te winnen in de consumentenmarkt t.o.v. voor een groot deel wederom aartsrivalen van MS, namelijk Amazon, Google, Apple. Door die markt te veroveren met het Xbox merk en GP kunnen ze tegenwicht bieden zodat die concurrentie niet teveel voet aan de grond krijgt in gaming. Want partijen als Apple, Google en Amazon wil je niet laten groeien in een markt waar je al actief in bent. Al die partijen hebben namelijk ook warchests van >100 miljard en zijn weer sterke merken bij consumenten.

PlayStation en Nintendo zijn gewoon sterke merken, die blijven hun ding doen. MS probeert de drie techgiants buiten de game industrie te houden.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Het zal wel door mijn persoonlijke levenssfeer liggen, maar 3 van de 4 poppetjes in dat plaatje zeggen me niets :P
Hopelijk neemt Microsoft ook Warner Interactive over, dan zie je daar figuren uit LEGO, DC Universe, LOTR, Harry Potter, e.d. :+

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22

Wom

Dioscuri schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat je aanname dat de volledige investering moet worden terugverdiend een verkeerde is. Als het uiteindelijk een winstgevende/gezonde onderneming oplevert, lijkt het me voor Microsoft al waardevol genoeg. Vergeet niet dat Zenimax nu ook nog waarde heeft, terwijl het nog geen cent verdiend heeft voor Microsoft. Dat zie ik veel mensen niet meerekenen, omdat ze te simpel denken dat er 7,5 miljard winst moet worden gemaakt (in een overigens onbekend tijdsbestek).
Precies dit. Microsoft betaald de overname met 'cash' heb ik begrepen (geen aandelenruil oid). We weten allemaal dat geld op de bank op dit moment niet het meest ideale is. Zenimax heeft een bestaande omzet, dus naast de bezittingen komt die omzet (en eventuele winst) ook in de boeken. Het is niet zo simpel als ik hier voorstel, maar ik kan mij indenken dat het rendement van die 7,5 miljard wel eens hoger kan zijn dankzij de aankoop.

Daarnaast is Microsoft geen investeringsgroep die, net zoals bij de HEMA gebeurde, al het vet van de botten haalt en een Betheseda zo 'lean' mogelijk wil laten draaien. Ze zijn juist gebaat bij een goed draaiende studio. Kan zomaar de boekwaarde van die verschillende assests hoger worden.

Maar, uiteindelijk zouden wij daar met ons allen niet druk om moeten maken. Bethesda moet gewoon dikke games (blijven) maken. En ik wil de gunplay van Wolfenstein gemixed met de abilities van Rage 2, waarbij het detail in leveldesign van Dishonored 2 wordt gemixed met de lore van Gears of War. Dat noemen we dan Wolfenrage: Gears of Dishonor. Do it!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49
Wom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:21:
[...]

Precies dit. Microsoft betaald de overname met 'cash' heb ik begrepen (geen aandelenruil oid). We weten allemaal dat geld op de bank op dit moment niet het meest ideale is. Zenimax heeft een bestaande omzet, dus naast de bezittingen komt die omzet (en eventuele winst) ook in de boeken. Het is niet zo simpel als ik hier voorstel, maar ik kan mij indenken dat het rendement van die 7,5 miljard wel eens hoger kan zijn dankzij de aankoop.

Daarnaast is Microsoft geen investeringsgroep die, net zoals bij de HEMA gebeurde, al het vet van de botten haalt en een Betheseda zo 'lean' mogelijk wil laten draaien. Ze zijn juist gebaat bij een goed draaiende studio. Kan zomaar de boekwaarde van die verschillende assests hoger worden.

Maar, uiteindelijk zouden wij daar met ons allen niet druk om moeten maken. Bethesda moet gewoon dikke games (blijven) maken. En ik wil de gunplay van Wolfenstein gemixed met de abilities van Rage 2, waarbij het detail in leveldesign van Dishonored 2 wordt gemixed met de lore van Gears of War. Dat noemen we dan Wolfenrage: Gears of Dishonor. Do it!
En de soundtrack van Doom!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-10 13:54
Microsoft neemt veel meer risico's. Gamepass kan alleen winstgevend zijn als ze genoeg abonnee's krijgen. Om dat te krijgen moeten ze voldoende consoles verkopen (en men komt vanuit de underdog positie).
Hier zit het grote verschil tussen Sony en MS. Middels Game Pass maakt het MS - in de basis - niet zoveel uit waar je op speelt. Op de Xbox console, op de PC, op je tablet, op je smartphone, op je chromebook (kan denk ik nog niet, maar komt vast wel). Het kan straks allemaal, middels Game Pass. Daar wil MS naar toe.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18

L23

Tom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:47:
[...]

Wat moeten ze precies terug betalen? Die 7,5 miljard? Dat zie je verkeerd, Zenimax blijft als het goed is zijn waarde behouden, wellicht word het zelfs meer waard. Dus van terug betalen is geen sprake. Het was een goede investering. De winst die Zenimax per jaar maakt met het verkopen van games (PC, Xbox en Playstation) gaat nu naar Microsoft.

Misschien heb jij een beter beeld van Gamepass dan ik heb? Waarom zou een abonnements dienst zoals Game Pass Ultimate niet meer geld kunnen opleveren dan eenmalig een game verkopen? €12,99 per maand is lekker laag drempelig ten opzichte van een game van 60 a 70 euro. Ik verwacht dat het daardoor een grotere groep zal aanspreken en door de lage prijs en gemak ook lid zullen blijven. Daarnaast is de kans een stuk groter dat een bepaalde game gespeeld word om dat je met Game Pass van alles kan uitproberen. Ik verwacht daarom dat een game meer kan opbrengen bij €12,99 per maand dan een eenmalige aankoop van 60 a 70 euro vanwege het grotere bereik.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
Zie ik daar in die picture nu een reference naar Jet Set Radio Future (Sega) ?

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Daarnaast is het ook niet "of het een, of het ander". Ik heb een GPU subscription maar ik koop ook gewoon bepaalde games die ik tof vind :), en daarin zal ik echt niet de enige zijn.....

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rossi46 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:24:
[...]

Hier zit het grote verschil tussen Sony en MS. Middels Game Pass maakt het MS - in de basis - niet zoveel uit waar je op speelt. Op de Xbox console, op de PC, op je tablet, op je smartphone, op je chromebook (kan denk ik nog niet, maar komt vast wel). Het kan straks allemaal, middels Game Pass. Daar wil MS naar toe.
Inderdaad, dit past helemaal in de strategie van Nadella: diensten leveren, ongeacht het platform.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:13
De hele discussie over de keuzes van Microsoft mbt Gamepass of de recente overname van Zenimax is eigenlijk vrij zinloos zonder kennis van de lange termijn strategie die Microsoft voert. Zoals iemand al aangaf kunnen de investeringen bedoelt zijn om nieuwe concurrenten uit de markt te houden en zo op de langere termijn meer winst te maken. Juist omdat Microsoft zo groot is (lees: een gigantische omzet heeft) kunnen zij bepaalde takken bij negatieve resultaten prima uit strategische overwegingen aanhouden. :)

Het strategische doel hoeft daarbij trouwens niet eens winstgevendheid van de Xbox tak op de lange termijn te zijn. Mogelijk is bijvoorbeeld ook dat Microsoft de naamsbekendheid en merkbeleving wil versterken, wat met name bij de relatief jonge doelgroep van gamers interessant kan zijn. Het verlies kan zo gezien worden als veredelde marketingkosten voor Microsoft als merk, in de hoop dat dit zich zal vertalen naar meer omzet in andere takken.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 23:19
Fireshade schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:12:
[...]

Het zal wel door mijn persoonlijke levenssfeer liggen, maar 3 van de 4 poppetjes in dat plaatje zeggen me niets :P
Hopelijk neemt Microsoft ook Warner Interactive over, dan zie je daar figuren uit LEGO, DC Universe, LOTR, Harry Potter, e.d. :+
Die hebben Ze ook overgenomen. Daarom staan ze niet meer te koop. Xbox account teased dat net.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Phil Spencer (2019):
"I think it would be nice if we found an Asian studio, in particular a Japanese studio, to add [to our studios]"
We gaan het zien :)

Edit:
Hmmm...misschien was dat dan Tango geweest.
https://n4g.com/news/2374...n-news-at-tokyo-game-show

[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 24-09-2020 13:07 ]

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Dutchzilla schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:54:
[...]

Die hebben Ze ook overgenomen. Daarom staan ze niet meer te koop. Xbox account teased dat net.
Wow...echt waar? Mooi dat er ook aan kids games is gedacht!
Als het nu niet meer goedkomt met AAA titels op de Xbox over de hele range van leeftijden, dan weet ik het ook niet meer :D

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Is het al 10 november? Heb er nu extra zin in omdat ik vanaf de PS kom maar vroeger ooit de 360 gehad. Denk dat dat persoonlijk voor mij de mooiste tijd was. Kan niet wachten tot 10 november! Aftellen..

• Xgar
@Chaoss misschien een idee om in beide aanloop topics een countdown te zetten, hier tot 10 nov en ps de 19e (dacht ik)?

• Donstil
  • Niet online
Xgar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:04:
@Chaoss misschien een idee om in beide aanloop topics een countdown te zetten, hier tot 10 nov en ps de 19e (dacht ik)?
Aah nee alsjeblieft niet zeg, die timer is echt hinderlijk op mobile.

• Xgar
Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:06:
[...]

Aah nee alsjeblieft niet zeg, die timer is echt hinderlijk op mobile.
Ik kijk eigenlijk zelden op tweakers via mobile, anyway het was maar een idee.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10 08:16
Zo klaar voor de Tokyo (SEGA) Game show ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A97WlH80Kkq8hbxh2srDYXvIHYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMVCwWzfPqiiwt3xnv9TVnVq.jpg?f=fotoalbum_large

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die blauwe lavalamp kan echt niet hoor, dat moet een groene zijn ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Live stream voor de liefhebbers

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• drakiesoft
ArthurMorgan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:11:
Die blauwe lavalamp kan echt niet hoor, dat moet een groene zijn ;)
Die is shock blue (doorzichtig)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Haha die Sonic op die luidspreker :D

• Tom
  • Niet online

Tom

L23 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:28:
[...]

Ik verwacht daarom dat een game meer kan opbrengen bij €12,99 per maand dan een eenmalige aankoop van 60 a 70 euro vanwege het grotere bereik.
Dat kan inderdaad. Ik lees ook veel goede argumenten. Ik reageerde vooral op het feit dat iemand de prijsverhoging van Sony arrogant vond. Dat mag je vinden, maar het pad van Microsoft moet zich nog bewijzen. De deal is op dit moment iets too-good-to-be-true met als doel vooral marktaandeel pakken (logisch en profiteer er vooral van). Of je er als consument aan het eind van de rit blij van wordt moet nog blijken, dat kan ik ook niet inschatten. Het lijkt erop dat de hele game-industrie goed luistert naar hun klanten, maar als je kijkt naar hoe Booking.com of Thuisbezorgd omgaan met hun klanten (hotels en restaurants), die zijn iets minder happy met de bedragen die ze tegenwoordig moeten afstaan, terwijl ze inmiddels geen alternatief meer hebben nadat die clubs jarenlang de complete markt hebben gepakt :)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ik zie veels te jonge meiden met grote ogen, korte rokjes, strakke shirtjes en versta er geen hol van, jawel de TGS is begonnen ! _O-

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij gaat de livestream ook enkel in het Japans zijn zodadelijk, succes ermee hoor, ik lees het straks hier wel :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

justifire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:17:
Ik zie veels te jonge meiden met grote ogen, korte rokjes, strakke shirtjes en versta er geen hol van, jawel de TGS is begonnen ! _O-
Wel grappig, die youtube chat deed ik een 'vertaal naar Nederlands', nu zit Edge nonstop alles te vertalen naar Nederlands, wel grappig hoe die functie werkt (en ja, klopt veelal voor geen meter, maar idee is er :P).

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-10 22:46
Wie moet Microsoft nog meer overnemen. Paar ideeën.

Voor meer marktaandeel in Azië:

- From Software of Square Enix.

Andere grote uitgever:

- Activision of EA.

Mega klapper:

- Nintendo, maar dat gaat nooit gebeuren.

Verder zie ik Microsoft nog wel Bungie of Sega op korte termijn binnen halen.

[ Voor 15% gewijzigd door -Mike84- op 24-09-2020 13:23 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maak je toch een nieuwe custom kast...

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18

L23

Tom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:15:
[...]

Dat kan inderdaad. Ik lees ook veel goede argumenten. Ik reageerde vooral op het feit dat iemand de prijsverhoging van Sony arrogant vond. Dat mag je vinden, maar het pad van Microsoft moet zich nog bewijzen. De deal is op dit moment iets too-good-to-be-true met als doel vooral marktaandeel pakken (logisch en profiteer er vooral van). Of je er als consument aan het eind van de rit blij van wordt moet nog blijken, dat kan ik ook niet inschatten. Het lijkt erop dat de hele game-industrie goed luistert naar hun klanten, maar als je kijkt naar hoe Booking.com of Thuisbezorgd omgaan met hun klanten (hotels en restaurants), die zijn iets minder happy met de bedragen die ze tegenwoordig moeten afstaan, terwijl ze inmiddels geen alternatief meer hebben nadat die clubs jarenlang de complete markt hebben gepakt :)
Prijsverhogingen ben ik zelf ook geen fan van. Maar dan kan je er voor kiezen te wachten op de eerste aanbieding. Dat zou ik zelf doen. Maar er zijn ook games waarbij ik een prijsverhoging niet eens een probleem zou vinden omdat ik 60 euro dan eigenlijk te goedkoop vind. Inderdaad niet nodig om Sony daarom arrogant te vinden.

Booking.com of Thuisbezorgd is een goed punt, zelfde zou je kunnen zeggen van Spotify? Die kant had ik niet bekeken. Inderdaad afwachten of het die kant op gaat.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:10
Geniaal dit:
https://twitter.com/xboxuk/status/1309075571129888768

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfCpv_zQLpOMURJaWa4UdwDDPX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmdqOjs8CmYdkjOlYBpY6jJC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNPCr3var8Mst8cCfhZqGxP7iHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sh24eaNM9iqKGczb7CgmTem5.jpg?f=user_large

edit:
Dit is natuurlijk, een reactie op dat Spiderman Ultimate debacle over Sony's gierigheid wat momenteel een beetje los barst op social media.
Kennen we deze nog uit 2013 ?
Pijnlijk als iets soortgelijks je nu in de spreekwoordelijke kont bijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8a9fsgqhLE6q8PE63fOMYmNej_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZTVNX1Gd9m5zCfpltbsZEDV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 99% gewijzigd door PepieNL op 24-09-2020 13:44 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-10 13:54
-Mike84- schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:21:

Andere grote uitgever:

- Activision of EA.

Mega klapper:

Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat het nu wel even goed is. Laat ze nu maar naar de kwaliteit kijken van de studio's die ze in bezit hebben. Als die onvoldoende is, dan hebben ze er alsnog weinig aan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55

Louw Post

Cerenas

-Mike84- schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:21:

Andere grote uitgever:

- Activision of EA.

Mega klapper:

Een andere goede kanshebber zou THQ Nordic kunnen zijn. Ik zie in hun catalogus een aantal Xbox exclusives staan. Recore, Super Lucky's Tale, Ori, Quantum Break, maar ook Wasteland 3 en Halo Wars 2 blijkbaar?
https://www.thqnordic.com/games

Misschien is Crytek ook nog voor een scheintje over te nemen (gaat niet helemaal lekker als ik hun Wiki lees). Heb je wel de Crytek Engine erbij en een paar leuke IP's.

Edit: Ah, sommige van de THQ Nordic games zijn ze alleen de uitgever van, dus niet vanuit hun eigen ontwikkelstudio's. Desalniettemin hebben ze aardig wat leuke IP's.

[ Voor 9% gewijzigd door Louw Post op 24-09-2020 13:51 ]

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 13:09

CerandoX.nl

Vides

Hoe zit het trouwens met Dolby Atmos op de XSS en XSX en headphones? Moet je een Dolby Atmos headphone hebben om dit te horen of werkt het software matig op elke headset? Ik zie ook vergelijkingen op YouTube tussen stereo en Dolby Atmos en dat zou dan ook niet moeten kunnen als het hardwarematig werkt toch?

• Wom

Wom

Tom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:36:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook arrogant.
Tenminste als het om de first-party studio's gaat. Andere studio's moeten het natuurlijk zelf weten, die kun je niet verplichten om daarin te investeren.
Het contrast is wat groot met de gratis updates die je voor bepaalde games op de XSX krijgt. En fanboys maken daar gretig gebruik van om te benadrukken hoe klantonvriendelijk dit wel niet is. Maar eerlijk? Denk dat ze weer enorme aantallen gaan verkopen, want was gewoon een hele toffe game. Daar draait het uiteindelijk om. Zorg dat je de content maakt die men wil spelen en men wil er best voor betalen. En dat mag dan in eenmalige aankoop zijn of via een abonnement, dat moet iedereen zelf weten ;)
Nynto schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:40:
[...]

Zal best, maar als hier iemand de PS5 gereserveerd heeft om op Marktplaats te verkopen met winst wordt de brandstapel al voorverwarmd. Maar "zolang het verkoopt als een tierelier zullen ze gek zijn om het anders te doen".

De vraag is of je zo met je fanbase om moet gaan.
Goed punt, maar beiden worden gevoed door het feit dat er vraag is. Neem de vraag weg en het aanbod droogt op.

[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 24-09-2020 13:50 ]

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:46:
Hoe zit het trouwens met Dolby Atmos op de XSS en XSX en headphones? Moet je een Dolby Atmos headphone hebben om dit te horen of werkt het software matig op elke headset? Ik zie ook vergelijkingen op YouTube tussen stereo en Dolby Atmos en dat zou dan ook niet moeten kunnen als het hardwarematig werkt toch?
Neem aan dat dit gewoon gelijk is aan de Xbox One en dat dit mogelijk is met iedere stereo headphone. Je zal waarschijnlijk alleen eenmalig de Atmos app/licentie moeten aanschaffen om het te activeren.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:46:
Dolby Atmos, 3D audio, etc. Het wordt allemaal gemixed naar twee audio kanalen (je linker en je rechter oor) in het geval van een headset.

Iedere headset werkt. Uiteraard zijn er een aantal die gecertificeerd zijn en niet alle headsets zullen even goed klinken maar de headset ziet enkel een stereo input.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:28
alarma2nd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:50:
[...]

Neem aan dat dit gewoon gelijk is aan de Xbox One en dat dit mogelijk is met iedere stereo headphone. Je zal waarschijnlijk alleen eenmalig de Atmos app/licentie moeten aanschaffen om het te activeren.
Die heb ik al aangeschaft op de Xbox One X, ben benieuwd of ik hem dan opnieuw moet aanschaffen voor de Series X

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

@alarma2nd @Caayn
Thanks!
bambam1979 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:52:
[...]

Die heb ik al aangeschaft op de Xbox One X, ben benieuwd of ik hem dan opnieuw moet aanschaffen voor de Series X
Volgens mij hoef je de licentie niet te kopen voor XSS en XSX en wordt de software standaard meegeleverd.

• MRE-Inc

MRE-Inc

bambam1979 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:52:
[...]

Kort antwoord: nee.

Lang antwoord: als je op je series x met hetzelfde microsoft account inlogt als op je one x, dan heb je de app al. Ga je daarentegen op je Series X met een nieuw account inloggen en spelen, dan moet je de app dus wel opnieuw kopen. De app hangt dus aan je account en niet aan je console. Ik heb zelf de app ook gekocht en kan die op al mijn xboxen gebruiken en zelfs mijn Windows 10 laptop omdat ik op al die apparaten met hetzelfde microsoft account inlog waarmee ik destijds de app heb gekocht.

• bambam1979
Klinkt logisch, al had het me niet verbaasd dat ze op een nieuw systeem weer een nieuwe licentie zouden willen verkopen.

Thanks beide d:)b

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
alarma2nd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:50:
[...]

Ze kondigen Dolby Atmos (en Vison) nu wel anders aan dan op de Xbox One.. Het lijkt erop dat het nu meteen actief is als je de juiste headset/reciever hebt..

Edit: spuit eleven zie ik :X

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 24-09-2020 14:02 ]

• bambam1979
Geen ondertiteling? :+

Edit: never mind, krijg de video er niet in 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door bambam1979 op 24-09-2020 14:03 ]

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

D-Ed schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:00:
[...]

Ze kondigen Dolby Atmos (en Vison) nu wel anders aan dan op de Xbox One.. Het lijkt erop dat het nu meteen actief is als je de juiste headset/reciever hebt..

Edit: spuit eleven zie ik :X
Dat denk ik dus ook, geen licentie meer aanschaffen, al had je hem voorheen niet.

• drakiesoft
Phil!!!!!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Licentie voor Dolby Atmos betreft hier de Dolby Atmos applicatie op je Xbox. Het zit idd standaard op je Xbox, nu en straks ook op de Series X, maar wil je er echt optimaal gebruik van willen maken, dan kun je de Dolby Atmos app aanschaffen voor 15 euro dacht ik.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:10
Phil klinkt heel nederig!

• drakiesoft
Wat een engagement voor Japan. Mag ook wel wat meer hier in europe.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Flight Simulator is wel ziek hoor ! _/-\o_

Verwijderd

Voorlopig is het gewoon Xbox Series X en Xbox Series S en geen Sega Series X/S.

• drakiesoft
Nice Flightsimulator Japan upgrade! Mijn volgende bestemming :-)

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-10 10:49
Er is alleen nog nergens bekend geworden dat hij day1 op de xbox beschikbaar is toch??

Flightsimulator?

• drakiesoft
Hills360 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:13:
Er is alleen nog nergens bekend geworden dat hij day1 op de xbox beschikbaar is toch??

Flightsimulator?
Niet dat ik weet, maar op pc draait hij natuurlijk ook onder gamepass ultimate

• MRE-Inc

MRE-Inc

Op de frontpage stond gisteren een bericht dat Apple bezig is om de nieuwe Xbox app voor iOS te testen.

nieuws: Apple is bezig met keuring Xbox-app met gamestreaming voor iOS

Die functie dat je games al kan installeren voordat je ze kan kopen, dat lijkt me overigens ook een geniale zet om onder die 30% afdracht van Apple uit te komen of zie ik dat verkeerd ? Als je op een iPhone of iPad via de Xbox app een game koopt, volgens mij vangt Apple dan toch 30% of was het niet meer mogelijk om via de Xbox app op iOS games te kopen. Kan me herinneren dat ik het wel eens gedaan heb op mijn iPhone.

Nu kun je de game al wel installeren via de app en als je dan bij je console bent en de game start, alsnog de betaling afronden en direct spelen. Anders zou je dus moeten wachten tot je bij je console bent en moeten wachten op het download proces.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 24-09-2020 14:28 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

RE8 ? *O*

• bambam1979
Dat ziet er weer zo gruwelijk uit. Lekker in het donker spelen met de headset op :*)

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-10 22:46
Louw Post schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:42:
[...]

Een andere goede kanshebber zou THQ Nordic kunnen zijn. Ik zie in hun catalogus een aantal Xbox exclusives staan. Recore, Super Lucky's Tale, Ori, Quantum Break, maar ook Wasteland 3 en Halo Wars 2 blijkbaar?

Misschien is Crytek ook nog voor een scheintje over te nemen (gaat niet helemaal lekker als ik hun Wiki lees). Heb je wel de Crytek Engine erbij en een paar leuke IP's.

Edit: Ah, sommige van de THQ Nordic games zijn ze alleen de uitgever van, dus niet vanuit hun eigen ontwikkelstudio's. Desalniettemin hebben ze aardig wat leuke IP's.
Zitten mooie titels bij inderdaad.

Of Take2games waar ook Rock Star onder valt. Ook wel een aardig klapper.

• Nynto
MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:27:
Op de frontpage stond gisteren een bericht dat Apple bezig is om de nieuwe Xbox app voor iOS te testen.

Die functie dat je games al kan installeren voordat je ze kan kopen, dat lijkt me overigens ook een geniale zet om onder die 30% afdracht van Apple uit te komen of zie ik dat verkeerd ? Als je op een iPhone of iPad via de Xbox app een game koopt, volgens mij vangt Apple dan toch 30% of was het niet meer mogelijk om via de Xbox app op iOS games te kopen. Kan me herinneren dat ik het wel eens gedaan heb op mijn iPhone.

Nu kun je de game al wel installeren via de app en als je dan bij je console bent en de game start, alsnog de betaling afronden en direct spelen. Anders zou je dus moeten wachten tot je bij je console bent en moeten wachten op het download proces.
Goed punt. Netflix deed dat toen ook. Gebruik maken van Netflix op Apple apparatuur prima, maar je moest via de PC een abonnement aanschaffen. Anders is het inderdaad een in-app purchase en gaat er 30% naar Apple.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Ik zie veel games voorbij komen die als exclusief voor PS5 werden geacht.

• Nynto
CerandoX.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:36:
Zoals?

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55

Louw Post

Cerenas

CerandoX.nl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:36:
Volgens mij zijn in beide shows (van Xbox en Sony) ook gewoon trailers laten zien van multiplat games. Enkele waren timed exclusive en enkele exclusives in die shows.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hè bah, krijgt Bright Memory ook van die ratings ? (Als in A,B,SSS) :r
Vond dit in DMC al zo’n afknapper.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tetris connected lijkt me een super game voor coop casual play.
Ha, R-type side scroller in een comeback :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fireshade op 24-09-2020 14:44 ]

• Donstil
  • Niet online
Hills360 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:13:

Flightsimulator?
Daar was ik gisteren naar opzoek geweest toevallig (nu ik ook een Series X pre-order naast mijn Ps5).
Alleen kon dat ook niet echt vinden. FlightSimulator lijkt mij de ultieme game om eens lekker te ontspannen en ondertussen een podcast te luisten.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:27:

Dit is alleen een app om de games van je console naar je iPhone of iPad te streamen, deze staat dus gewoon op je xbox en je koopt de games dus ook op je xbox. Het is meer een extern scherm, je hebt zo'n app ook al voor PS4 > iOs. xCloud zou wel vet geweest zijn.

Edit: ter verduidelijking, als je een game via je iPhone koopt die je xbox streamt koop je hem dus op je xbox en zie je het beeld op je iPhone. Een soort extended desktop.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 24-09-2020 14:53 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Als je nog geen epilepsie had dan krijg je het nu wel :o
Ben wel benieuwd naar Scarlet Nexus

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:46:
[...]

Daar was ik gisteren naar opzoek geweest toevallig (nu ik ook een Series X pre-order naast mijn Ps5).
Alleen kon dat ook niet echt vinden. FlightSimulator lijkt mij de ultieme game om eens lekker te ontspannen en ondertussen een podcast te luisten.
Waarom heb je toch een pre-order Series X gedaan dan ? Weet nog dat jij zat te twijfelen en in eerste instantie voor een Series X zou gaan, maar later toch voor een PS5 bent gegaan omdat ook je hele vrienden groep dat ging doen.

Ik zie @zwembroek namelijk ook "ineens" hier nadat hij toch vrij fanatiek alles Playstation 5 aan het verdedigen was in het PS5 topic. Hij heeft nu zelfs 3 jaar Gamepass Ultimate voor 90 euro.

Serieus oprechte vraag en geen enige vorm van veroordeling whatsoever voordat mods dit weg halen. Ben hier serieus naar benieuwd.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 23:19
Louw Post schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:42:
[...]

Thq nordic heeft het geld om Microsoft te kopen. Andersom niet 🤫
Die gasten hebben genoeg geld om alles te kopen wat ze willen. Incl. Heel Europa 😅

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-10 23:42
Dutchzilla schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:56:
[...]

Thq nordic heeft het geld om Microsoft te kopen. Andersom niet 🤫
Die gasten hebben genoeg geld om alles te kopen wat ze willen. Incl. Heel Europa 😅
Grapjas.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sluw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:52:
[...]

Dit is alleen een app om de games van je console naar je iPhone of iPad te streamen, deze staat dus gewoon op je xbox en je koopt de games dus ook op je xbox. Het is meer een extern scherm, je hebt zo'n app ook al voor PS4 > iOs. xCloud zou wel vet geweest zijn.

Edit: ter verduidelijking, als je een game via je iPhone koopt die je xbox streamt koop je hem dus op je xbox en zie je het beeld op je iPhone. Een soort extended desktop.
Volgens mij is de nieuwe XBox app op iOS gelijk aan die op Android, met dezelfde functionaliteiten als de oude Xbox apps, dus met de store, gameclips, friendslist, chat etc. De enige toevoeging is idd het streamen vanaf je eigen console. Het is dus specifiek NIET een streaming only app zoals de PS4 remote play app dat is.

Je kan in de nieuwe app op zowel Android als iOS dus ook games "kopen", door ze alvast naar je console te laten installeren en bij het daadwerkelijk opstarten van de game een popup krijgen om alsnog de betaling af te ronden ipv dit via de app op een iPhone of iPad te doen met bijbehorende 30% Apple tax.

• Wom

Wom

Die Samurai Spirits / Samurai Showdown game van SNK komt uit op 10 november. Nog een releasegame dus.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:34
MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:58:
[...]

Volgens mij is de nieuwe XBox app op iOS gelijk aan die op Android, met dezelfde functionaliteiten als de oude Xbox apps, dus met de store, gameclips, friendslist, chat etc. De enige toevoeging is idd het streamen vanaf je eigen console. Het is dus specifiek NIET een streaming only app zoals de PS4 remote play app dat is.

Je kan in de nieuwe app op zowel Android als iOS dus ook games "kopen", door ze alvast naar je console te laten installeren en bij het daadwerkelijk opstarten van de game een popup krijgen om alsnog de betaling af te ronden ipv dit via de app op een iPhone of iPad te doen met bijbehorende 30% Apple tax.
Je hebt gelijk, ik haal wat dingen door elkaar 8)7 Playstation heeft die dan losgekoppeld om een of andere reden. Daar heb je ook een store maar in een losse app. Anyway, dan weet ik het ook niet, ben er wel benieuwd naar.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor diegenen die straks hun Series X|S delen met de familie inclusief jonge kinderen: De XBox family settings app is vanaf nu beschikbaar.

Ik heb zelf een tijd de beta gedaan en het werkt prima. Mijn jongste zoon heeft 30 minuten speeltijd per dag en dat is netjes allemaal in te stellen.

https://news.xbox.com/en-...mily-settings-app-launch/

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:54:
[...]

Waarom heb je toch een pre-order Series X gedaan dan ? Weet nog dat jij zat te twijfelen en in eerste instantie voor een Series X zou gaan, maar later toch voor een PS5 bent gegaan omdat ook je hele vrienden groep dat ging doen.

Ik zie @zwembroek namelijk ook "ineens" hier nadat hij toch vrij fanatiek alles Playstation 5 aan het verdedigen was in het PS5 topic. Hij heeft nu zelfs 3 jaar Gamepass Ultimate voor 90 euro.

Serieus oprechte vraag en geen enige vorm van veroordeling whatsoever voordat mods dit weg halen. Ben hier serieus naar benieuwd.
Ik was altijd al van alle twee de platformen. De eerste console die ik zelf kocht was een Xbox, daarna een 360 en vervolgens een PS4 en een One. Nu heb ik alleen nog een PS4 Pro maar heb de One X ook gehad.

Vind het dit jaar een oprecht moeilijke keuze.

Sony heeft voor zich dat inderdaad al mijn vrienden daar zitten, dat al mijn trophy’s daar staan en dat ik het persoonlijk heel interessant vind wat ze willen doen met de nieuwe controller.

Microsoft heeft daarintegen een interessante toekomst visie, goedkopere games (codes kopen, enz) en de krachtigere console.

Voor nu dus alle twee in de pre-order maar sluit niet uit dat een van de twee weer de verkoop in gaat als een van die punten veranderd.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:08:
Voor diegenen die straks hun Series X|S delen met de familie inclusief jonge kinderen: De XBox family safety app is vanaf nu beschikbaar.

Ik heb zelf een tijd de beta gedaan en het werkt prima. Mijn jongste zoon heeft 30 minuten speeltijd per dag en dat is netjes allemaal in te stellen.

https://news.xbox.com/en-...mily-settings-app-launch/

[YouTube: How the Xbox Family Settings App Works]
Poeh, ben toch blij dat ik niet in dit tijdperk ben opgegroeid :P

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Wom

Wom

Alles wat op de TGS2020 door Xbox is gedeeld vind je hier terug: https://news.xbox.com/en-...-at-tokyo-game-show-2020/

Pagina: 1 ... 79 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden