Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:02:
[...]
Digital Foundry ook, inclusief uitbereidings module
[Twitter]

Ik had die uitbreidingsmodule toch wat groter verwacht, maar dat valt gelukkig mee.MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:02:
[...]
Digital Foundry ook, inclusief uitbreidings module
[Twitter]
Wel jammer dat het filmpje net afkapt als het logo moet oplichten
Phil Spencer, Todd Howard & Pete Hines vertellen wat verhalen rond de overname en wat grappige details rond eerdere releases op de Xbox. Leuk en luchtig gesprek.
Damn, tis wel een redelijke overkill aan info he. Is amper bij te houden
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Haha, ik zie hem er nog wel voor aan om het te doen ook. Volgens mij heeft hij daar best wat commentaar op gehad van Xbots Xbox kuch liefhebbers kuch. Gewoon voor de lol.uchiha tijntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:14:
[...]
Ik vraag me af wanneer we een filmpje van hem krijgen waarin hij in de controller blaast en zich verbaasd dat er niets gebeurd.
m0h4life schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:17:
[...]
Ik zie iedereen die een review unit heeft gekregen de filmpjes afkappen vlak voordat ze dat ding aanzetten. Zal nog wel niet mogen van MS.
Ik had die uitbreidingsmodule toch wat groter verwacht, maar dat valt gelukkig mee.
Wel jammer dat het filmpje net afkapt als het logo moet oplichten
XBL: MRE Inc
Overkill? Ze trekken echt alle momentum naar het groene kamp op deze manier.. Gewoon (wederom erg casual) een maand of anderhalf je next gen console naar verschillende hardcore ‘testers’ sturen, de opening van de TGS houden (in het land van je grootste concurrent).. Microsoft straalt aan alle kanten zelfvertrouwen uit en heeft nog veel meer in de tas zitten lijkt het..Wom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:22:
[YouTube: Interview: Phil Spencer, Todd Howard & Pete Hines about Bethesda joining Xbox]
Phil Spencer, Todd Howard & Pete Hines vertellen wat verhalen rond de overname en wat grappige details rond eerdere releases op de Xbox. Leuk en luchtig gesprek.
offtopic:
Hij zal vast wel iets vinden om over te zeuren. Hadden ze imo beter naar een neutraal iemand kunnen sturen maar goed.uchiha tijntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:14:
[...]
Ik vraag me af wanneer we een filmpje van hem krijgen waarin hij in de controller blaast en zich verbaasd dat er niets gebeurd.
Ik kijk wel uit naar de DF filmpjes.
Dit dus. En als je het nieuws over Spiderman dan ook nog gelezen hebt....tja... dan lijkt het wel 2013....D-Ed schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:27:
[...]
Overkill? Ze trekken echt alle momentum naar het groene kamp op deze manier.. Gewoon (wederom erg casual) een maand of anderhalf je next gen console naar verschillende hardcore ‘testers’ sturen, de opening van de TGS houden (in het land van je grootste concurrent).. Microsoft straalt aan alle kanten zelfvertrouwen uit en heeft nog veel meer in de tas zitten lijkt het..
Wat is daar over te lezen? Heb het al te druk met hier en af en toe RedditMRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:36:
[...]
Dit dus. En als je het nieuws over Spiderman dan ook nog gelezen hebt....tja... dan lijkt het wel 2013....
Leuk gesprek!Wom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:22:
[YouTube: Interview: Phil Spencer, Todd Howard & Pete Hines about Bethesda joining Xbox]
offtopic:
“Double memory party”Wom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:22:
offtopic:

Die samenwerking zit ze ook als gegoten zo te zien!
Wel benieuwd welk nieuws je bedoeldMRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:36:
[...]
Dit dus. En als je het nieuws over Spiderman dan ook nog gelezen hebt....tja... dan lijkt het wel 2013....
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Doet me denken aan de tijd van memory cards op de Xbox 360.MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:34:
@m0h4life
[Afbeelding]
Ter vergelijking met een normale SD kaart
[Afbeelding]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
In Japan is het 7 uur vroeger dan hier
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ehm nee. 7 uur later.justifire schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:02:
[...]
In Japan is het 7 uur vroeger dan hier
Zonde dat hij er zo ver uitsteekt.MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:34:
@m0h4life
[Afbeelding]
Ter vergelijking met een normale SD kaart
[Afbeelding]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
.@Xbox_JP is heading to Tokyo Game Show!
— Xbox (@Xbox) 2 september 2020
✅Celebrating Japanese game creators & games
✅Updates coming to Microsoft Flight Simulator for PC
✅Japanese Minecraft community creativity
✅Showcase broadcast in Japanese only
❌No new next-gen news
More info: https://t.co/3GnlHi1ClU https://t.co/1QhZE7xVQw
…and btw, there won’t be any new acquisition news at the show ⛔
— Xbox (@Xbox) 23 september 2020
Bizar eigenlijk dat we twee dagen na de grootste game acquisitie in het afgelopen decennium de verwachtingen moeten temperen omdat rupsjes nooit genoeg hebben...
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-09-2020 21:12 ]
Oke dan had ik -7 verkeerd om begrepen
Slim dat ze de verwachtingen temperen.uchiha tijntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:10:
Even de verwachtingen temperen
[Embed]
[Embed]
Bizar eigenlijk dat we twee dagen na de grootste game acquisitie in het afgelopen decennium de verwachtingen moeten temperen omdat rupsjes nooit genoeg hebben...
* Wom ruimt zijn Sega t-shirt maar weer op.
Ik ga wel op zoek naar een tweedehands Dreamcast
Nog altijd mijn meeste geliefde console aller tijde. Gelukkig heb ik er nog een staan.Wom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:12:
[...]
Slim dat ze de verwachtingen temperen.
* Wom ruimt zijn Sega t-shirt maar weer op.
Ik ga wel op zoek naar een tweedehands Dreamcast
[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 23-09-2020 21:42 ]
Hier is ie ook nog aanwezig, gekocht in Mediamarkt Aken.Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:20:
[...]
Nog altijd mijn meeste geliefde console aller tijde. Gelukkig heb ik er nog een staan.
Geweldige tijd mee gehad.
+1 Amen !Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:20:
[...]
Nog altijd mijn meeste geliefde console aller tijde. Gelukkig heb ik er nog een staan.
Soul Calibur II ziet er nog steeds waanzinnig uit
Import Future Zone Rotterdam (2400 gulden zonder spellen

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 23-09-2020 21:27 ]
Grappig. MediaMarkt Herzogenrath voor mij.Xgar schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:21:
[...]
Hier is ie ook nog aanwezig, gekocht in Mediamarkt Aken.![]()
Geweldige tijd mee gehad.
Toch jammer dat het voor Sega het einde was.
Die is voor mij ook dichterbij, maar daar hadden ze hem toen niet op voorraad.Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:26:
[...]
Grappig. MediaMarkt Herzogenrath voor mij.
Toch jammer dat het voor Sega het einde was.
En idd zeer jammer.
Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:20:
[...]
Sega Rally, Soul Calibur (of was het toen ook nog Soul Blade?), Crazy Taxy, JSR, MSR, die ene game met die chagerijnige vis ... zoveel goede games. Was zijn tijd echt vooruit. De versie van THPS die je daar op had was veruit superieur trouwens. Maar tijdens een verhuis zo goed als al mijn consoles verkocht. 'Grappig' genoeg heeft Microsoft met hun wat matige devkits niet echt bijgedragen aan het succes, helaas.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CEW9KMAMMwVP1B0BJeBr9Jw6.png?f=user_large)
Sony is zo lekker arrogant, en dat kunnen ze nog even zijn. Maar ik verwacht echt dat ze de komende jaren een beentje bij moeten gaan zetten.
Vindt die tweede tweet toch wel wat humor hebben.uchiha tijntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:10:
Even de verwachtingen temperen
[Embed]
[Embed]
Ik hoop wel dat MS nu ook de kwaliteit gaat bewaken want zoiets als met Halo moet je niet te vaak hebben en Beteshda staat ook niet bekend om zijn bugvrije games.
Bedenk me net dat de Series X eigenlijk wel een goede vorm heeft. Hij komt horizontaal in een open meubel maar ontneemt daardoor het zicht op een bos kabels. Ziet er meteen opgeruimder uit zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Lekker Ventje op 23-09-2020 22:01 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Geef je helemaal gelijk. Sony is in bepaalde opzichten beetje als Apple. Beetje tegen de draad in gaan en net iets anders. Dat kan goed uitpakken, maar soms kan dit ook verkeerd uitpakken.swoutr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:53:
Hoewel ik nog steeds wel een beetje jaloers ben op de exclusives van de ps5 is het echt ziek hoe microsoft deze ondersteuning bied, gamepass, backwards compat. smart delivery, overname van een studio als bethesda, updates van oudere games direct bij de launch voor ondersteuning van hogere frames en betere beelden. Zoveel extra’s voor zo weinig geld. Ze zijn echt gigantisch hun best aan het doen om terug te komen, Waar sony gewoon leuk weer 80 euro vraagt voor dezelfde game met een hogere framerate. (Spiderman, en wss ook TLOU)
Sony is zo lekker arrogant, en dat kunnen ze nog even zijn. Maar ik verwacht echt dat ze de komende jaren een beentje bij moeten gaan zetten.
Ik ben wel benieuwd hoe alles zich terug gaat betalen naar Microsoft. Dit zal dan toch in bv dat Gamepass duurder kan gaan worden.
De exclusieve games zijn wel allemaal masterpieces van Sony. Maja de ''next gen'' is nog niet eens van start, dus we gaan zien hoe Microsoft en Sony het gaan doen.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik heb ook twijfels gehad en dan voornamelijk omwille Horizon Zero Dawn,de Uncharted series, God of War en diens opvolger(s). Maar zoals je ook al aangeeft bied MS nu wel zoveel voor relatief weinig... Zeker nu met Bethesda erbij kan het weleens interessant gaan worden wat er de komende jaren gaat gebeuren.swoutr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:53:
Hoewel ik nog steeds wel een beetje jaloers ben op de exclusives van de ps5 is het echt ziek hoe microsoft deze ondersteuning bied, gamepass, backwards compat. smart delivery, overname van een studio als bethesda, updates van oudere games direct bij de launch voor ondersteuning van hogere frames en betere beelden. Zoveel extra’s voor zo weinig geld. Ze zijn echt gigantisch hun best aan het doen om terug te komen, Waar sony gewoon leuk weer 80 euro vraagt voor dezelfde game met een hogere framerate. (Spiderman, en wss ook TLOU)
En ook lekker arrogant van Sony om de prijzen van hun games omhoog te gooien. Wel netjes van ze dat ze het vóór launch al vertellen zodat mensen dit niet als leuke verassing meekrijgen
Het beste zou mijn inziens zijn, dat Sony inziet dat MS een gevaar is en b.v. hun exclusives na 1 jaar uitgeeft voor de volle mep op het X-Box platform en dat MS in ruil hetzelfde doet met straks b.v. The Elder Scrolls VI...

Niet dat ik geloof dat Sony dat gaat doen... maar het zou leuk zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ook voor CoD is het me niet duidelijk. Je moet 10 euro extra betalen geloof ik maar hoe werkt dat dan?
Ik zag net dit voorbij komen:Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:18:
Is er nu ergens een duidelijk overzicht welke game wel en niet gratis een upgrade krijgt. Volgens de Microsoft site geldt het niet voor FIFA21 terwijl ik dacht dat die juist als een van de eerste was aangekondigd?
Ook voor CoD is het me niet duidelijk. Je moet 10 euro extra betalen geloof ik maar hoe werkt dat dan?
/f/image/Dn1279669IJ2JBWq75n9kWuL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 23-09-2020 22:34 . Reden: image resize. Hoeveel moeite is het de volgende eker om een link te posten ipv zo'n enorme smartphone screenshot? ]
Ah fijn dan kan ik FIFA weer met BF kopen as usual. Meestal 20 euro korting of meer.uchiha tijntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:22:
[...]
Ik zag net dit voorbij komen:
[Afbeelding]
EA doet het eigenwijs op zijn eigen manier. Je mag de Series versie downloaden totdat FIFA 22 gereleased is.Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:18:
Is er nu ergens een duidelijk overzicht welke game wel en niet gratis een upgrade krijgt. Volgens de Microsoft site geldt het niet voor FIFA21 terwijl ik dacht dat die juist als een van de eerste was aangekondigd?
COD krijgt een standard versie en een cross-gen versie. De standard versie voor de One X kun je wel spelen op de Series X, maar dan mis je alle nieuwe features en grafische verbeteringen. Het blijft dan de “mindere” One X versie die je speelt.Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:18:
De cross-gen versie kun je op beide consoles spelen, maar zodra je deze op de Series X speelt wordt de game geüpgraded naar de beste versie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En hoe moet je dat zien welke je koopt?Rivanov schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:33:
[...]
COD krijgt een standard versie en een cross-gen versie. De standard versie voor de One X kun je wel spelen op de Series X, maar dan mis je alle nieuwe features en grafische verbeteringen. Het blijft dan de “mindere” One X versie die je speelt.
De cross-gen versie kun je op beide consoles spelen, maar zodra je deze op de Series X speelt wordt de game geüpgraded naar de beste versie.
Ik las dat je de normale versie kon upgraden voor 10 euro naar de next gen versie.
Maakt het er allemaal niet makkelijker op zo...
Gave functie zeg, hoef je niet meer te wachten tot je disc bij je console is. Op afstand aangooien en als je thuis bent, game erin en gaan!MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:05:
[...]
Die foto's komen uit een nieuw artikel van Xbox Wire
Xbox Series X and Xbox Series S: Designing the Next Generation of Consoles
Ik zag overigens dat er een nieuwe feature is om games via de nu nog Xbox Beta app naar je console te laten installeren zonder dat je de game gekocht hebt. Dan kun je later de aankoop doen of als je de disc versie koopt, de disc erin doen en direct gamen.
Net geprobeerd om Tony Hawk die ik zelf nooit gekocht heb, te installeren en dat werkt. Je krijgt dan wel een melding dat je eventueel de game moet kopen om te kunnen spelen (logisch), maar dat houdt dus in dat wanneer je games op disc koopt, je niet meer hoeft te wachten tot de installatie van disc klaar is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Phusebox schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:36:
[...]
En hoe moet je dat zien welke je koopt?
Ik las dat je de normale versie kon upgraden voor 10 euro naar de next gen versie.
Maakt het er allemaal niet makkelijker op zo...

Standard Edition bevat:
- Call of Duty®: Black Ops Cold War game
-- Bevat de Xbox One-versie van de game
-- Speelt via backward compatibility op de Xbox Series X als deze uitkomt
De Cross-gen-bundel bevat:
- Cross-gen-bundel van de Duty®: Black Ops Cold War game
-- Bevat de Xbox One- en Xbox Series X-versie als deze uitkomt
[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2020 22:56 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Màn, ik ben zo benieuwd naar alle features rondom de al bestaande (BC) games

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Je zou denken... indien die voet los kan; Betere airflow...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik vind die voet echt een flater van een design. Aan de rechterkant zitten kleine dopjes. Zoveel moeite is het niet om die ook aan de linkerkant te plaatsen.Thalaron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:39:
[...]
Je zou denken... indien die voet los kan; Betere airflow...

[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-09-2020 00:27 ]
Ja, ik ook als ik al zie hoe Splinter Cell Blacklist er uit ziet op de One X dan vind ik dat best indrukwekkend. I n dat wordt alleen maar beter met dubbele fps en auto-HDR. Vooral HDR is volgens mij een van de meest ondergewaardeerde toevoegingen.Rossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:14:
[...]
Màn, ik ben zo benieuwd naar alle features rondom de al bestaande (BC) games
@Koning-Admiraal zo komt mijn Series X ook te staan. TV aan de muur, soundbar ervoor en dan 99% zeker de Series X aan de zijkant van de soundbar. Ik heb wellicht nog de mogelijkheid om de sub naar de linkerkant van het tv meubel te verplaatsen en de Series X aan de rechterkant. Dan staat hij wel op de grond wat ik eigenlijk ook liever weer niet wil.
Denk dit ook. Ik zou best wat Sony exclusives willen proberen en achteraf had ik misschien liever de PS4 dan de Xbox One gehad, maar ben nu wel blij dat ik weer voor Xbox kies. Het begint al bij de beschikbaarheid van de consoles. Je kan nu nog gewoon een Series S kopen voor zover ik weet, ik heb 'm iig besteld (zodra ik een keer een 4K TV koop upgrade ik dan naar de X of een nieuwere versie). Game pass er bij, het feit dat ze Zenimax gekocht hebben, tja. Zou me ook helemaal niets verbazen als MS ervoor kiest om zelfs games van hun studio's voor PS beschikbaar te maken. Heb het idee dat MS nu gewoon de moral high ground wil hebben en daar sta ik helemaal achter. Het is toch eigenlijk ook van de zotte dat je games gebruikt om een console aan de man te brengen i.p.v. je games aan zoveel mogelijk gamers aanbieden... MS biedt in ieder geval alles aan PC/Xbox gamers.swoutr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:53:
Ben hier in ieder geval erg hyped. Kan niet wachten om straks Cyberpunk te spelen. Wel benieuwd hoe die zal draaien op XBO en XSS/XSX. Sowieso erg benieuwd naar de XSS, hoe verhoudt deze zich tot de One X en XSX (behalve dan de reso). We gaan het zien. Zou mooi zijn als ze met de XSS dezelfde graphics maar op 1080/1440p kunnen bieden als op de XSX.
[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 24-09-2020 01:21 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat prijsverschil moet ergens vandaan komen...ArthurMorgan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:48:
Waarom staat er in dat plaatje alleen series X, dit geldt toch gewoon voor allebei?
Misschien komt het plaatje van vóór de Series S aankondiging.ArthurMorgan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:48:
Waarom staat er in dat plaatje alleen series X, dit geldt toch gewoon voor allebei?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
- Gamepass.
- Focus op gaming.
- Streaming via Xcloud (hopelijk ook nog ooit op IOS).
- Smart delivery voor in ieder geval haar eigen games. Helaas leidt dat niet tot de situatie dat elke publisher dit doet, zoals een 505 Games met Control.
- Moeilijke keuzes durven te maken die pijnlijk zijn maar wel het beste voor de lange termijn, zoals het uitstellen van Halo Infinite.
- Studio's de ruimte geven om "hobbyprojecten" te ontwikkelen, zoals Grounded.[/l
- De kritiek van first party games en studios ter harte nemen door in 2/3 jaar tijd het aantal first party studios ruim te verdubbelen tot 20+.
- Open en transparant zijn over de nieuwe generatie. Met uitzondering wellicht van de Series S tot afgelopen maand
- Social media waarin ze met de nodige zelfspot snel reageren op actuele zaken.
@ArthurMorganRamon schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:11:
[...]
Misschien komt het plaatje van vóór de Series S aankondiging.
Plaatje dateerd al vanaf maart dit jaar
[ Voor 4% gewijzigd door LuisjeNL op 24-09-2020 07:57 ]
Lichtpuntje...
Zie ook "extra" argument in [XSX/PC] Forza Motorsport
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Eigen broek ophouden wil niet zeggen dat er geen kapitaal beschikbaar kan worden gesteld vanuit het moederbedrijf. Sterker nog, dat is juist de kracht van van een welvarend moederbedrijf. MS heeft deze knaken echt niet 'zomaar' beschikbaar gesteld aan de Xbox divisie. Hier staat een business case tegenover. MS heeft wel de power om dat relatief simpel zelf te financieren, dat maakt alles een stuk gemakkelijker.uchiha tijntje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:53:
Na het laten bezinken van de aankoop van Zenimax Media kan ik alleen maar kudo's geven aan Phil Spencer en zijn team voor de richting die ze zijn ingeslagen een paar jaar geleden. Een paar zaken die ik erg kan waarderen zijn:Als je die video bekijkt van het interview van gisteren met Phil Spencer en Todd Howard, dan zie je (althans ik zie het zo, want sommigen denken dat Phil ontzettend fake is) dat het ook gaat om relaties en respect naar elkaar toe. Wat ik wel erg grappig vind is dat men de opmerking van Phil Spencer over het feit dat hij de backing had van Microsoft als bedrijf bagatalisseerde en claimde dat hij maar zijn eigen broek op moest houden met zijn gaming divisie. De deal met Zenimax laat zien dat MS als moederbedrijf wel degelijk mee all in gaat. Het is bizar om te zien hoeveel studio's ze nu hebben, maar nog bizarder is om te zien welke iconische IP's ze nu in handen hebben met die aankoop.
- Gamepass.
- Focus op gaming.
- Smart delivery voor in ieder geval haar eigen games. Helaas leidt dat niet tot de situatie dat elke publisher dit doet, zoals een 505 Games met Control.
- Moeilijke keuzes durven te maken die pijnlijk zijn maar wel het beste voor de lange termijn, zoals het uitstellen van Halo Infinite.
- Studio's de ruimte geven om "hobbyprojecten" te ontwikkelen, zoals Grounded.[/l
- De kritiek van first party games en studios ter harte nemen door in 2/3 jaar tijd het aantal first party studios ruim te verdubbelen tot 20+.
- Open en transparant zijn over de nieuwe generatie. Met uitzondering wellicht van de Series S tot afgelopen maand
$220,-
Voor 80 dollar meer heb je een XSS
/f/image/W4ArAmiU8z19JVxC9Jon8JrF.png?f=fotoalbum_large)
Ook op de FP hier: nieuws: 1TB Expansion Card voor Xbox Series X en S staat voor 220 dollar in w...
[ Voor 18% gewijzigd door Wom op 24-09-2020 09:07 ]
Het geeft wel weer aan hoe enorm scherp de consoles zijn geprijsd. Ze zullen op die expensions ook niet veel winst maken, hoor.Wom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:54:
De uitbreiding voor de opslag begint her en der online te verschijnen. Bij Best Buy kun je nu een preorder plaatsen: https://www.bestbuy.com/s...uId=6425015&intl=nosplash
$220,-
Voor 80 dollar maar heb je een XSS
[Afbeelding]
Ook op de FP hier: nieuws: 1TB Expansion Card voor Xbox Series X en S staat voor 220 dollar in w...
Exact zo komt 'ie bij mij ook te staan. Ik vind het eigenlijk wel keurigKoning-Admiraal schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:26:
Was niet van plan om de console naast mijn soundbar te plaatsen, maar ga het toch doen. Horizontaal kan ik gewoon niet uitstaan. Dit is wel mooi. [Afbeelding]
Maar dan heb je maar 500GBWom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:54:
De uitbreiding voor de opslag begint her en der online te verschijnen. Bij Best Buy kun je nu een preorder plaatsen: https://www.bestbuy.com/s...uId=6425015&intl=nosplash
$220,-
Voor 80 dollar maar heb je een XSS
Tsja, accessoires, daar zitten de marges op. Ook op deze SSD. Wellicht nu nog niet zo, maar later wel. Want dalen in prijs zie ik dit ding niet zo snel doen.
[ Voor 28% gewijzigd door Rossi46 op 24-09-2020 09:05 ]
Er wordt al toegegeven dat de games van Bethesda naar GamePass gaan komen.MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:21:
[mbr]*knip* kap eens met dit kinderachtige getroll. Serieus, hoe vaak moet dit nog worden gezegd?[/]
Xbox Live: Miesjh NL
Yes. Xbox Series X includes an Ultra High Speed HDMI cable with full bandwidth support for HDMI 2.1 features and 4K @ 120 FPS.
— Jason Ronald (@jronald) 24 september 2020
Was er dan enige twijfel dat dit niet zo zou zijn?
Niet direct maar veel mensen, ook op Reddit, hadden hier nog vraagtekens bij.Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
[...]
Was er dan enige twijfel dat dit niet zo zou zijn?
Zeker 1m lang ofzo.
Probleem is dat ik dus 5 meter nodig heb en er nog geen heb kunnen vinden die werkt.
Dan zet je 'em voor nu toch even dichtbij je tv/monitor? Komt die lange kabel later wel.Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:20:
[...]
Zeker 1m lang ofzo.
Probleem is dat ik dus 5 meter nodig heb en er nog geen heb kunnen vinden die werkt.
Ik zit even terug te denken aan mijn XBO's (Xbox 360 S, XBO OG, XBO X) maar daar zaten altijd AV kabels bij van de laatste gen. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat het er niét bij zou zittenNipje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
[...]
Niet direct maar veel mensen, ook op Reddit, hadden hier nog vraagtekens bij.
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 24-09-2020 09:22 ]
Toevallig vorige week nog de kabel die bij de One X werd geleverd, opgemeten. Die is 2 meter lang. Omdat ik zelf alles hier thuis al door hdmi 2.1 kabels heb vervangen, lag de kabel van de One X dus in het tv meubel en kon ik die zo opmeten.Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:20:
[...]
Zeker 1m lang ofzo.
5m gaat of een probleem worden om te krijgen, of vrij prijzig ben ik bang.
Klopt maar de huidige twijfels bij mensen gaan meer over of de kabel wel echt van goede kwaliteit. Dus of het wel daadwerkelijk HDMI 2.1 ondersteunt en 4K @ 120 FPS kan.Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:21:
[...]
Ik zit even terug te denken aan mijn XBO's (Xbox 360 S, XBO OG, XBO X) maar daar zaten altijd AV kabels bij van de laatste gen. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat het er niét bij zou zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Nipje op 24-09-2020 09:23 ]
Als iemand een Amazon linkje heeft of ergens anders voor een kabel die zeker werkt met de HDMI 2.1 specs (en dus 4k op 120 Hz kan) hou ik me aanbevolen. Alle kabels die ik heb getest, en dat was zelfs maar 3 meter) kregen issues met zwarte flikkeringen, artifacts of enkel geluid en geen beeld.MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:22:
[...]
Toevallig vorige week nog de kabel die bij de One X werd geleverd, opgemeten. Die is 2 meter lang. Omdat ik zelf alles hier thuis al door hdmi 2.1 kabels heb vervangen, lag de kabel van de One X dus in het tv meubel en kon ik die zo opmeten.
5m gaat of een probleem worden om te krijgen, of vrij prijzig ben ik bang.
Aangezien de XSX nergens past bij de tv moet die aan de andere kant van de kamer onder de bank komen te liggen.
OK, bijzondere twijfels hebben mensen.Nipje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:22:
[...]
Klopt maar de huidige twijfels bij mensen gaan meer over of de kabel wel echt van goede kwaliteit is voor 4k en weet ik het wat allemaal.
'Ja we gaan een state-of-the-art console uitbrengen voor 500 EUR en doen er een Action bokkie-wokkie kabel bij waar je niet 4k @ 120 Hz op kan spelen oOo'
Maar soit. Het is nu bevestigd in ieder geval
https://www.avforums.com/threads/hdmi-2-1-cable-5m.2292994/Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:26:
[...]
Als iemand een Amazon linkje heeft of ergens anders voor een kabel die zeker werkt met de HDMI 2.1 specs (en dus 4k op 120 Hz kan) hou ik me aanbevolen. Alle kabels die ik heb getest, en dat was zelfs maar 3 meter) kregen issues met zwarte flikkeringen, artifacts of enkel geluid en geen beeld.
Aangezien de XSX nergens past bij de tv moet die aan de andere kant van de kamer onder de bank komen te liggen.
Lijkt nog best een uitdaging te gaan worden...
EDIT:
https://hdguru.com/silico...-long-48gb-hdmi-2-1-runs/
9 feet is 3 meter. Je zal dus voor een active optical cable moeten gaan blijkbaar?HDMI 2.1 copper cables are assumed to work up to 9 feet max with a thick outer diameter. Some cables are already available in the market at that length. However, based on the tough CTS, Silicon Line said it believes that 9-feet certified copper cable will be challenging. For active optical cable, length can be more than 50 meters.
[ Voor 61% gewijzigd door Notna op 24-09-2020 09:33 ]
Waar lees jij die twijfels dan? Bij de Xbox One X zat ook gewoon de juiste HDMI kabel en MS heeft dit al veel eerder aangegeven dat die kabel in de doos zit..Nipje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:22:
[...]
Klopt maar de huidige twijfels bij mensen gaan meer over of de kabel wel echt van goede kwaliteit. Dus of het wel daadwerkelijk HDMI 2.1 ondersteunt en 4K @ 120 FPS kan.
Ok dus gewoon kansloos waarschijnlijk. Zucht. Waarom moesten ze dat ding nou zo hoog maken.Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:27:
[...]
https://www.avforums.com/threads/hdmi-2-1-cable-5m.2292994/
Lijkt nog best een uitdaging te gaan worden...
Mijn custom tv/audio meubel is zo breed als de muur, dus ernaast kan niet. De enige plek waar hij kan staan zonder voor mijn tv te komen is waar de receiver graat, maar die kan ik niet verplaatsen in verband met de kabel geleiding in mijn meubel, alles gaat naar de plek waar de receiver staat, zodat je geen kabels ziet normaal.
Zal het in de gaten houden, mocht ik wat tegenkomen, dan laat ik het weten. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf altijd graag alle kabels uit zicht wil hebben wat inhoudt dat je soms meer kabellengte nodig hebt om alles netjes weg te werken.Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:26:
[...]
Als iemand een Amazon linkje heeft of ergens anders voor een kabel die zeker werkt met de HDMI 2.1 specs (en dus 4k op 120 Hz kan) hou ik me aanbevolen. Alle kabels die ik heb getest, en dat was zelfs maar 3 meter) kregen issues met zwarte flikkeringen, artifacts of enkel geluid en geen beeld.
Deze had je natuurlijk al geprobeerd:
https://www.amazon.nl/YIW...2865&s=electronics&sr=1-1
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 24-09-2020 09:39 ]
https://www.theverge.com/...eries-x-preorder-accident
Volgens mij ben je een fan als je een pre-order plaatst en dan krijg je het alsnog voorelkaar een One X te bestellen.

Het lijkt erop dat je voor (hybride) active optical HDMI kabel moet gaan. Dit is een extreem (duur) voorbeeld maar:Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:35:
[...]
Ok dus gewoon kansloos waarschijnlijk. Zucht. Waarom moesten ze dat ding nou zo hoog maken.
Mijn custom tv/audio meubel is zo breed als de muur, dus ernaast kan niet. De enige plek waar hij kan staan zonder voor mijn tv te komen is waar de receiver graat, maar die kan ik niet verplaatsen in verband met de kabel geleiding in mijn meubel, alles gaat naar de plek waar de receiver staat, zodat je geen kabels ziet normaal.
https://itm-components.co...0hybrid%20optical%20cable.
Amazon.co.uk versie:
https://www.amazon.co.uk/...-HDCP2-2-8K/dp/B07SZJWP29
Dat is wel 5 meter maar op een wat schappelijkere prijs (alhoewel

Ha, toevallig link ik net hetzelfde merk. Maar deze is dus van koper en dat schijnt maar goed te gaan tot 3 meter (zie eerder quote).MRE-Inc schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:36:
[...]
Zal het in de gaten houden, mocht ik wat tegenkomen, dan laat ik het weten. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf altijd graag alle kabels uit zicht wil hebben wat inhoudt dat je soms meer kabellengte nodig hebt om alles netjes weg te werken.
Deze had je natuurlijk al geprobeerd:
https://www.amazon.nl/YIW...2865&s=electronics&sr=1-1
[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 24-09-2020 09:43 ]
Thanks, ga eens kijken of het me 100+ euro waard is. Reviews zijn ook niet overal positief van deze Chinese budget kabel.Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:39:
[...]
Het lijkt erop dat je voor (hybride) active optical HDMI kabel moet gaan. Dit is een extreem (duur) voorbeeld maar:
https://itm-components.co...0hybrid%20optical%20cable.
Amazon.co.uk versie:
https://www.amazon.co.uk/...-HDCP2-2-8K/dp/B07SZJWP29
Dat is wel 5 meter.
[...]
Ha, toevallig link ik net hetzelfde merk. Maar deze is dus van koper en dat schijnt maar goed te gaan tot 3 meter (zie eerder quote).
Je hebt iig een term om mee verder te zoeken; dat moet al schelen met zoeken.Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:42:
[...]
Thanks, ga eens kijken of het me 100+ euro waard is. Reviews zijn ook niet overal positief van deze Chinese budget kabel.
Lijkt me wel.Koning-Admiraal schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:43:
Ik moet een nieuwe voedingskabel kopen want die bij de Xbox Series X zit is volgens mij tekort. Een gewone C7 kabel zou moeten volstaan toch?
Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:35:
[...]
Mijn custom tv/audio meubel is zo breed als de muur, dus ernaast kan niet.
Ik snap hem niet.
Nou nog een keertje op de koffie bij FROM en Capcom met een paar miljard in de achterzak.uchiha tijntje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:53:
Na het laten bezinken van de aankoop van Zenimax Media kan ik alleen maar kudo's geven aan Phil Spencer en zijn team voor de richting die ze zijn ingeslagen een paar jaar geleden. Een paar zaken die ik erg kan waarderen zijn:Als je die video bekijkt van het interview van gisteren met Phil Spencer en Todd Howard, dan zie je (althans ik zie het zo, want sommigen denken dat Phil ontzettend fake is) dat het ook gaat om relaties en respect naar elkaar toe. Wat ik wel erg grappig vind is dat men de opmerking van Phil Spencer over het feit dat hij de backing had van Microsoft als bedrijf bagatalisseerde en claimde dat hij maar zijn eigen broek op moest houden met zijn gaming divisie. De deal met Zenimax laat zien dat MS als moederbedrijf wel degelijk mee all in gaat. Het is bizar om te zien hoeveel studio's ze nu hebben, maar nog bizarder is om te zien welke iconische IP's ze nu in handen hebben met die aankoop.
- Gamepass.
- Focus op gaming.
Wat meer Souls-like games en een nieuwe Street Fighter zijn meer dan welkom

Omdat het custom is, zegt dat impliciet dat je het toch kan aanpassen aan je wensen? Maar ik denk dat het woord custom hier is: het is op maat gemaakt adhv een order die jij gegeven hebt en niet zo maar uitgebreid kan worden.
Ja dat dus, op maat gemaakt, met genoeg ruimte voor een 22 cm dikke console of wat dan ook onder de tv, maar niet 30 cm...Notna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:54:
[...]
Omdat het custom is, zegt dat impliciet dat je het toch kan aanpassen aan je wensen? Maar ik denk dat het woord custom hier is: het is op maat gemaakt adhv een order die jij gegeven hebt en niet zo maar uitgebreid kan worden.
minpunten: De verlenger ondersteunt geen 4K UHD signalen.justifire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:58:
@Phusebox waarom koop je niet zo’n dingetje ?
https://www.coolblue.nl/p...0vZA4gEAQYBSABEgLklPD_BwE
Omdat die dingen vaak niet zo denderend werken, en deze maximaal 1080p is?justifire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:58:
@Phusebox waarom koop je niet zo’n dingetje ?
https://www.coolblue.nl/p...0vZA4gEAQYBSABEgLklPD_BwE
[ Voor 25% gewijzigd door justifire op 24-09-2020 10:02 ]
zelfde verhaal
"supports most VESA and HDTV video formats up to HD 1080p50/60. "
ah, geedit:
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-09-2020 10:03 ]
Is je tv ook zo breed als de muur dan? Of wil je hem gewoon niet in zicht op het meubel naast de tv hebben?Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:35:
[...]
Ok dus gewoon kansloos waarschijnlijk. Zucht. Waarom moesten ze dat ding nou zo hoog maken.
Gamertag: FinrazielNL
Ja, hallo.
Werkt @Phusebox zijn tv überhaupt met HDMI 2.1 ?
Je kan problemen zoeken, of ze proberen op te lossen
Hij zoekt specifiek een hdmi 2.1 kabel. Hdmi 2.0 kabels van 5 meter zijn veel makkelijker te vinden.justifire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:03:
[...]
Ja, hallo.
Werkt @Phusebox zijn tv überhaupt met HDMI 2.1 ?
Je kan problemen zoeken, of ze proberen op te lossen
/edit: maar goed we dwalen wel erg af zo
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-09-2020 10:04 ]
https://www.allekabels.nl...499377/8k-hdmi-kabel.html
Hoge bandbreedte over een langere afstand zal voorlopig een probleem blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 24-09-2020 10:06 ]
Zal ik er nog een simpel Googletje aan wagen ?ArthurMorgan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:04:
[...]
Hij zoekt specifiek een hdmi 2.1 kabel. Hdmi 2.0 kabels van 5 meter zijn veel makkelijker te vinden.
/edit: maar goed we dwalen wel erg af zo
Nee, want dan is de kleur weer niet goed
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden