Caayn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:21:
[...]
Vind het wel fijn en voor mijj ook deel van de reden dat ik geen Elite V2 heb gekocht. Het zou wel fijn zijn geweest als de play&charge kit gewoon inbegrepen was.
Voordelen:
- Batterij leeg? Klik er nieuwe in en je kan draadloos door spelen, of klik er een kabeltje in om net als bij de DS3/4/5 bekabeld door te spelen. Jij hebt de keuze.
- Batterij dood? Vervang hem met standaard formaat nieuwe batterijen en je kan in de toekomst zonder problemen draadloos blijven spelen zonder dat je afhankelijk bent van sketchy ebay/aliexpress verkopers.
Nadelen:
- Het kost mij eenmalig twee tientjes extra voor de play&charge kit
- In het geval van AA batterijen moet ik die in de buurt hebben liggen. Vroeger had ik standaard een oplader uit het zicht onder de bank liggen waar altijd vier volle batterijen in lagen. Het inpluggen van een USB kabel koste mij net zo veel, soms meer, tijd dan de batterijen te vervangen.
Elite V2 heeft ook een USB-C aansluiting om te laden tijdens het gamen. Dus daar hebben ze al wel aan gedacht. Verder moet ik de eerste controller nog tegenkomen die het langer uithoudt dan de batterij en meestal gaat er toch wel wat stuk voor dat dat gebeurt. Denk aan pookjes die niet meer lekker lopen, knoppen die blijven hangen, materialen die scheuren, etc. Ik vind het geen probleem om elke x jaar een nieuwe controller te halen, want het zijn gewoon gebruiksproducten die slijtage gaan vertonen.
Mja maar als je meer voorraad hebt, sta je logischerwijs ook boven de concurrentie als je beiden al je voorraad verkoopt
Dus dat zegt nog niet heel veel. Het is voor de fanboys leuk, maar voegt weinig toe imo.