Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.666 views

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Microsoft heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen dat op GOT bij de buren het ook niet echt meer ergens anders over gaat ;-)

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 13:09

CerandoX.nl

Vides

Nee hé, gaan de PS5-kopers morgen ook ineens een XSX pre ordenen.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-10 12:17
SirDarkAngel schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
[...]
Ik vind het een heel groot bedrag. Onwerkelijk en kan mij niet eens bedenken hoe dit terug te verdienen is. Zal vast goed over na gedacht zijn.
Er hoeft niet eens een direct terugverdien model te zijn. Zie bv dit artikel over het kopen van Minecraft.
"Microsoft lawyers and accountants painstakingly went over the past financials of Mojang and projected earnings for the next two to five years. After doing that work, we expect these results." Companies don't "expect" anything they haven't deliberately calculated. This is not a guess; it's an equation.

The middle bit -- "the acquisition" -- is simply referring to the purchase of Minecraft and Mojang for $2.5 billion. Nothing hidden there.

To be break-even" isn't to say, Minecraft and Mojang will recoup the full $2.5 billion Microsoft spent on the acquisition. Instead, it only has to make about $25 million to make this a "break-even" deal. Why? Well, as reported in Polygon, analyst Michael Patcher pointed out in a talk at Games Beat 2014 that $25 million is about the amount of interest Microsoft could expect to make if it just left that money in the bank. As he puts it:

"Well, $2.5 billion, the interest on that is just $25 million a year. When they say break-even they don't mean they're going to get $2.5 billion back. That's sunk cost, they don't care. They're talking about from a GAAP reporting perspective - EPS Microsoft Corporation - they will make more from Minecraft than they lose from not having that money in the bank, generating interest ..."

"... in FY15 ..."

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

v8power67

Psn: Mausosaurus

CerandoX.nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:08:
Wees gerust, veel mensen hebben maar geld voor 1 console dus als die nu al gekozen hebben voor een ps5 zullen niet zo snel een xsx/xss erbij nemen. Wat wel kan is dat er aantal preorders om gaan zetten. Maar in Nederland verwacht is nog steeds niet een stormloop op de nieuwe xboxen. In amerika denk ik dat dit wel heel veel gaat losmaken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mavel 128 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:07:
Microsoft heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen dat op GOT bij de buren het ook niet echt meer ergens anders over gaat ;-)
oOo

Verwijderd

De timing van dit nieuws is echt zo perfect. Geen rumours hierover en dan gewoon op dit moment dit nieuws dumpen. Op de vooravond van de pre-orders. Damn, petje af hoor.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:20
Dat was wel even een grote boem toen ik de FP las. We hebben er nu nog niets aan maar over een aantal jaren moeten de gamers op de XBox toch ook wel flink verwend gaan worden met alle titels die MS nu in handen heeft. Een next-gen Skyrim staat toch wel lekker als Phil wat exclusives opnoemt straks bij een presentatie. Hopelijk wordt er ook in kwaliteit geïnvesteerd zodat de Bethesda bugs ook verleden tijd zijn.
Met Obsidian, Bethesda en een nieuwe Fable gaat het eindelijk ergens op lijken op RPG gebied.

Phil is goed bezig! *O*

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mavel 128 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:07:
Mooi toch. Ik lees gelukkig geen negatieve berichten, ook niet van PS-fans. Ik heb zelf (wederom) een PS gekocht maar concurrentie is altijd goed, uiteindelijk wint de consument als bedrijven elkaar scherp houden. Op het moment dat Microsoft de betere deal (qua hardware/games/features) heeft dan komt er hier ook gewoon een Xbox hoor.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:34
Dit nieuws heeft mijn twijfel om een Series X te pre-orderen wel weg genomen!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
disguisedpotato schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:27:
Dit nieuws heeft mijn twijfel om een Series X te pre-orderen wel weg genomen!
Hier ook! Al had ik al de knoop vanochtend doorgehakt maar nu helemaal :P

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nP_oU81Ksq7kXnnX4Auy5buvqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgIfykFV47dS6eiKOPeSnsja.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hopen dat er een andere wind gaat waaien na de fuck ups van Bethesda de laatste periode :P

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2020 17:34 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:33:
[Afbeelding]

Nu hopen dat er een andere wind gaat waaien na de fuck ups van Bethesda de laatste periode :P
Indrukwekkende lijst _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

v8power67 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:06:
Enne gaat ook een rumour dat de xsx en xss 50 euro in prijs lager gaan. Is wel een 4chan rumour maar toch. Dat zou wel echt serieus bizar zijn. Ze maken wel even een dikke klapper zo vlak voor de preorders. Goed en vooral slim gedaan!
De bronnen die het nieuws over de overname lekten, en dus achteraf gelijk hadden, posten nu berichten dat er nog iets aan zit te komen. Maar verdere details ontbreken daar over.
uchiha tijntje schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:33:
[Afbeelding]

Behoorlijk lijstje aan ontwikkelaars wat XGS nu heeft. En ook hun eerste (?) Japanse studio zowaar. Krijgen die een aparte briefing over wat een Xbox is? :+

[ Voor 39% gewijzigd door Wom op 21-09-2020 17:39 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:37:
[...]

De bronnen die het nieuws over de overname lekten, en dus achteraf gelijk hadden, posten nu berichten dat er nog iets aan zit te komen. Maar verdere details ontbreken daar over.

Maar behoorlijk lijstje aan ontwikkelaars wat XGS nu heeft. En ook hun eerste (?) Japanse studio zowaar. Krijgen die een aparte briefing over wat een Xbox is? :+

[Afbeelding]
Als er vanavond even een dikke reveal wordt gedaan over Quake Champions wordt het nog spannend morgenochtend :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Caayn schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:48:
Hiermee krijgen XGS waarschijnlijk ook toegang tot de ID tech engine.

[...]
De quote staat open voor interpretatie. PC, xCloud zijn allebei andere apparaten/schermen.
Mja ik vraag het me af, gaat het ze misschien ook veelal over de techniek die ze gebruiken bij bv Doom? Om wellicht die engine aan veel indies aan te bieden oid en op die manier een goedkope manier van games uitgeven te maken? Ik kan me voorstellen dat MS ziet hoe goed Epic Games het doet met hun engine. De ID Engine is toch altijd ook een hele goede graadmeter geweest. Ze hebben alleen de engine nooit weten te verkopen aan derden. De laatste heeft alleen Doom en Wolvenstein games gedraaid, games die toch ook wel bovenaan meedraaien qua graphics.

Persoonlijk vind ik het bedrag nog wel meevallen als je kijkt welke games Bethesda uitgeeft en hoeveel mensen dat er werken. In ieder geval een dev met een bewezen staat van dienst. Iets wat mij altijd opviel is hoe bij sommige games toch wel wat bugs hadden of dat de publisher dingen oplegde die de game niet ten goede kwamen (microtransacties). Ik ben benieuwd of dit wellicht wat beter opgelost gaat worden nu. Ik zie MS wel als publisher die devs een maand extra geeft om hun shit op te lossen. Ik denk dat uitstel tegenwoordig ook een stuk acceptabeler is geworden, zeker als je product goed genoeg is om niet rond kerst in de winkels te hoeven liggen.

In ieder geval maakt het de balans tussen MS en Sony wel weer wat interessanter. MS mistte de laatste jaren toch wel de grote klappers als exclusieve titels. Met Bethesda, halen ze weer wat terug imo. Wellicht goedkoper dan zelf meer studio's op te zetten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:57
Gewoon nog ff Ubi er bij, dan zijn we klaar verder😂

Verwijderd

*knip* zullen we dit soort sneertjes gewoon achterwege laten?

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:50 ]

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:52
Wom schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:37:
[...]

Zou een verlaging van de prijs met 50€ dit "iets" kunnen zijn ? Of denk je eerder aan een andere acquisitie of het gerucht dat xbox live gratis zal worden (al dacht ik dat ik gelezen had dat dit door xbox ontkend werd) ?

series X voor 449€, series S voor 249€.

[ Voor 15% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 21-09-2020 17:48 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Er zitten echt wel behoorlijke legendarische IP’s bij zeg. Doom, Elder Scrolls, Fallout en Wolfenstein. Daarnaast ook nog relatief nieuwe IP’s zoals Dishonored.

Ik verwacht voor sommige games idd een soort Minecraft werkwijze, voor andere games times exclusive en weer andere full exclusive voor xbox en pc en Xcloud.

Pfff wat zou dit gaaf zijn geweest op een event als E3...

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik zou het gezicht van die ID dev willen zien, die over de series S aan het zeuren was. :+

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02

S2S

Xgar schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:49:
Ik zou het gezicht van die ID dev willen zien, die over de series S aan het zeuren was. :+
Die tweet heeft hij vandaag gedelete 🤣

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Petje af voor Microsoft. Dat gezeur over te weinig exclusive games kan binnenkort ook de ijskast in. Xbox zal mijn main console blijven, waar ook nog eens alle third party games opgespeeld gaan worden. De PS5 haal ik puur voor Sony first party games, vooral om GT7. Morgen kunnen wij ook los gaan met het pre-ordenen van de krachtigste console van dit moment.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

John Carmack, The Godfather of Shooters _/-\o_

• v8power67

v8power67

Koning-Admiraal schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:02:
Petje af voor Microsoft. Dat gezeur over te weinig exclusive games kan binnenkort ook de ijskast in. Xbox zal mijnman console blijven, waar ook nog eens alle third party games opgespeeld gaan worden. De PS5 haal ik puur voor Sony first party games, vooral om GT7. Morgen kunnen wij ook los gaan met het pre-ordenen van de krachtigste console van dit moment.
Hoe werkt dat ?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Beetje kinderachtig maar ik denk dat veel gamers er gewoon eentje bij bestellen. De vraag voor mijzelf is alleen hoeveel stof hij gaat happen.

Met de Fable reeks en nu mogelijk Bethesda timed exclusives kan ik al garanderen dat ik er meer schik mee ga hebben en meer uren mee ga spenderen dan afgelopen generaties. Ik hoop echt dat er weer goede concurrentie gaat komen waarbij vooral gamers gaan profiteren.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zuurpiet ;). Bedoel main console.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:57
Ongelofelijk dat Bethesda gekocht is.. Wat een ontzettende zin in deze nieuwe consoles ook na zo bagger jaar.. Gamepass wordt wel echt naast Netflix het abo om erbij te halen zo..

Nog maar paar weken slapen, kan niet wachten

• v8power67

v8power67

Naja just checking je weet maar nooit tegenwoordig toch :+

Is er btw een indicatie wat er nu gebeurt ? Een tijdslijn ofzo wanneer we wat kunnen gaan verwachten? Als in wanneer staat alles van deze studios op gamepass enz.

[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 21-09-2020 18:06 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soDyYWc2m6HIicWtxSS0JT5TL1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEXOJMosaxsuGDzWU5mi5uGz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By1AuqyStzCvYogVIS4NjXmq2pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTGySJTHS9famdI2y2k94y5w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door justifire op 21-09-2020 18:09 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:20
Bizar hoe sommigen (niet alleen jij) dus blijkbaar liever minder geïnteresseerden hebben in de nieuwe Xboxen :P. Of heb je gewoon liever dat ze wachten tot jij zeker bent van jou pre-order ? ;P

Ik heb overigens zelf een PS5 ge-preorderd, en reële kans dat ik ook nog een XSX pre-order. Maar zoals nog iemand hier zei, verwacht ik eigenlijk helemaal niet dat het zo storm zal lopen als met de PS5. Het Bethesda-nieuws zal daar weinig aan veranderen.

Ik heb de XBox ook altijd meer een console voor de volwassen gamer gevonden, en de Bethesda-move bevestigt gewoon dat gevoel. Ouders met kinderen jonger dan 16 gaan toch echt bijna exclusief voor een PS5 en dat is volgens mij toch wel een aanzienlijk deel van de markt.

Voor mijn kinderen vind ik de PS5 alleszins interessanter, maar voor mezelf zou het zeker en vast een XSX worden. Maar jammer genoeg heb ik veeeel minder tijd om te gamen dan mijn kinderen ;).

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:10:
[...]

Voor mijn kinderen vind ik de PS5 alleszins interessanter, maar voor mezelf zou het zeker en vast een XSX worden. Maar jammer genoeg heb ik veeeel minder tijd om te gamen dan mijn kinderen ;).
Juist met kinderen lijkt mij Gamepass i.c.m. een Series S|X interessant. €10 en ze hebben altijd wat te spelen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

B)

• Twixie
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:16:
[...]
Juist met kinderen lijkt mij Gamepass i.c.m. een Series S|X interessant. €10 en ze hebben altijd wat te spelen.
Maar welke games dan ? Heb nu Game Pass en al eens het (PC-)lijstje met mijn zoontje overlopen, en enkel Minecraft Dungeons interesseerde hem. Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat we helemaal niet vertrouwd zijn met de Game Pass catalogus.

Zou overigens ook wel eens één enkel overzicht willen zien van de Xbox vs PC games in Game Pass, want wat me ook nog wel tegenhoudt voor een XSX is dat mogelijks bijna alles ook gewoon op PC te spelen zal zijn.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:22
@Twixie

Nou dat kan niet makkelijker, staat gewoon op de Xbox site.

Lichtpuntje...

• Twixie
LuisjeNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:21:
@Twixie
Nou dat kan niet makkelijker, staat gewoon op de Xbox site.
Maar niet naast mekaar toch ? Ik bedoel dan een soort tabelvorm, zodat je in 1 oogopslag ziet of het PC, XBox of beide is.
Op de Xbox site heb ik ze gewoon afzonderlijk gezien. Kan natuurlijk 2 browser tabs openen en naast mekaar zetten, maar echt handig is dat niet :).

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:18:
[...]

Maar welke games dan ? Heb nu Game Pass en al eens het (PC-)lijstje met mijn zoontje overlopen, en enkel Minecraft Dungeons interesseerde hem. Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat we helemaal niet vertrouwd zijn met de Game Pass catalogus.

Zou overigens ook wel eens één enkel overzicht willen zien van de Xbox vs PC games in Game Pass, want wat me ook nog wel tegenhoudt voor een XSX is dat mogelijks bijna alles ook gewoon op PC te spelen zal zijn.
Welke kinderspellen heb je dan op de PS?

Alle nieuwe games komen op de PC en Xbox uit:
Wikipedia: List of Xbox Game Studios video games

Grounded is een titel die ook leuk voor kinderen. En ja, je kan het ook op je PC spelen. Maar zet dan een Series S neer voor je kind en speel zelf op je PC ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2020 18:24 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:22
Twixie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:22:
[...]

Maar niet naast mekaar toch ? Ik bedoel dan een soort tabelvorm, zodat je in 1 oogopslag ziet of het PC, XBox of beide is.
Op de Xbox site heb ik ze gewoon afzonderlijk gezien. Kan natuurlijk 2 browser tabs openen en naast mekaar zetten, maar echt handig is dat niet :).
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/games

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e89nC7aip0E4li2OQLJPgvSe9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEn9SdoRINd5k1FksiepafFm.jpg?f=fotoalbum_large

Op je wenken bediend ;)

Lichtpuntje...

• Twixie
Dankuzeer ! :D
Ik durf zweren dat de webpage die ik bekeek de 2 apart had, met bovenaan een keuze tussen PC en XBox... :? Hoedanook, dit is inderdaad waar ik op zoek naar was, thanks!

[ Voor 58% gewijzigd door Twixie op 21-09-2020 18:45 ]

• Wom

Wom

RenegadexRIPxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:47:
[...]

Zou een verlaging van de prijs met 50€ dit "iets" kunnen zijn ? Of denk je eerder aan een andere acquisitie of het gerucht dat xbox live gratis zal worden (al dacht ik dat ik gelezen had dat dit door xbox ontkend werd) ?

series X voor 449€, series S voor 249€.
Denk dat het daar iets te kort dag voor is. Voorbereidingen zijn ook door retailers al getroffen. Zoek het eerder in gratis game die pre-installed komt als je pre-orderd. Maar nogmaals, enkel geruchten.

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Ik ben er niet helemaal over uit wat ik moet doen. Ik heb eigenlijk altijd een Playstation gehad, maar ook vaak een xbox (360 en zelfs anderhalf jaar een one) er naast. Ik ben echt een casual gamer, speel veel FIFA, maar ook games als GTA (en bijvoorbeeld die nieuwe Mafia bundle) vind ik leuk. Ik vind voor mijzelf de Xbox One series S er geweldig uit zien: Ik game niet bijster veel, soms een uurtje, soms een middagje (maar dat is echt bij hoge uitzondering). Hij is héél mooi geprijsd en ik kan de nieuwe versies van mijn geliefde 3rd party games spelen en alle nieuwe MS first parties met de Gamepass. Ik heb dan wel een 4K TV, maar zoals gezegd ben ik geen hardcore gamer(die bijvoorbeeld ook niets geeft in de 60 vs minder fps geeft)

Mis ik iets, of moet ik morgenvroeg gewoon lekker een Series S bestellen?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:09
Of je een Series S morgen al wilt bestellen is aan jezelf, maar zoals je zelf al aangeeft de Series S is een prima keuze.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Twixie
Lijkt me ook weinig waarschijnlijk. Ze zitten met de S al ruim onder de goedkoopste PS5, terwijl de doorsnee koper echt niet de specs zal vergelijken. En met de X zitten ze ook gewoon op het prijspunt van de vergelijkbare 'normale' PS5.

Nog plots €50 afdoen van de prijs, zou door kritikasters ook gewoon gezien kunnen worden als dat Microsoft geen vertrouwen heeft in zijn eigen product en denkt dat het enkel op prijs kan 'winnen' van Sony. Voor mij is een missing link nog altijd de family friendliness, en ergens een compelling feature (of op zijn minst marketing message) rond gezins-gebruik zou wel helpen. Van mijn kinderen (welliswaar nog lagere school) hoor ik nooit over 'die heeft een Xbox', maar wel PS4 of Switch.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Waar komen die €50 euro van de adviesprijs geruchten vandaan?

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Kenny_026 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:04:
[...]

Beetje kinderachtig maar ik denk dat veel gamers er gewoon eentje bij bestellen. De vraag voor mijzelf is alleen hoeveel stof hij gaat happen.
Niet kinderachtig bedoeld.
Twixie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:10:
[...]

Bizar hoe sommigen (niet alleen jij) dus blijkbaar liever minder geïnteresseerden hebben in de nieuwe Xboxen :P. Of heb je gewoon liever dat ze wachten tot jij zeker bent van jou pre-order ? ;P

Ik heb overigens zelf een PS5 ge-preorderd, en reële kans dat ik ook nog een XSX pre-order. Maar zoals nog iemand hier zei, verwacht ik eigenlijk helemaal niet dat het zo storm zal lopen als met de PS5. Het Bethesda-nieuws zal daar weinig aan veranderen.

Ik heb de XBox ook altijd meer een console voor de volwassen gamer gevonden, en de Bethesda-move bevestigt gewoon dat gevoel. Ouders met kinderen jonger dan 16 gaan toch echt bijna exclusief voor een PS5 en dat is volgens mij toch wel een aanzienlijk deel van de markt.

Ik wil er graag eentje kunnen pre-orderen, is mij met de PS5 niet gelukt. Dat is de enige reden, hopelijk doen de XSX en XSS het goed verder. ;)

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:52
Wom schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:30:
[...]

Denk dat het daar iets te kort dag voor is. Voorbereidingen zijn ook door retailers al getroffen. Zoek het eerder in gratis game die pre-installed komt als je pre-orderd. Maar nogmaals, enkel geruchten.
Mja misschien wel, dan misschien eerder 1 maand of meer gamepass ipv de geruchten dat er nu 14 dagen zou bijzitten.
Op die manier past men de prijs niet aan, doen ze aan marketing voor hun gamepass in de hoop dat ze hiermee nog wat extra zieltjes werven.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 09:01

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nieuwe Xbox App (beta) is beschikbaar voor Android :*)
https://news.xbox.com/en-...ox-app-beta-on-mobile/amp

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 21-09-2020 18:53 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

*knip* dit is ook echt nergens voor nodig

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 21-09-2020 19:52 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:50
Met deze App kan ik dus verder spelen op een tablet/telefoon als mijn vrouw begint te zeuren dat ze tv wilt kijken? 😂

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 21-09-2020 18:58 ]

Verwijderd

Koning-Admiraal schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:43:
Waar komen die €50 euro van de adviesprijs geruchten vandaan?
Iemands duim.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Weet eigenlijk nog niet wat hij nou precies zegt. Dus de al aangekondigde games komen nog naar PS5, maar officieel is dat alleen Deathloop toch en je die deal was er al. TESVI of Starfield zijn officieel niet aangekondigd voor PS5.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
O m g !!! Nu ben ik helemaal happy. Ze hebben Xbox (beta) app toegevoegd in de Playstore (dus ook op me chromebook! L

Series S, here i come ! Merendeel streaming naar de chromebook , en dan zo af en toe op de 4k TV. Komt helemaal goed.

• Nogne
  • Laatst online: 00:10

Nogne

>.<

Kenny_026 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:25:
[...]

Nou ik denk dat je elder scrolls online en fallout dan een beetje onderschat.
Beide games ondersteunen geen crossplay dus je argument is niet heel sterk...

PS/XBL: Nogne

• Zhankou
Nogne schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:17:
[...]

Stadia en PC hebben crossplay...

• Nogne

Nogne

>.<

Zhankou schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:22:
[...]

Stadia en PC hebben crossplay...
Het ging toch om de consoles? En zo ver ik weet heeft F76 en ESO geen crossplay tussen PC/Xbox/PS.

En Stadia/PC crossplay is geen argument voor zo’n groot mogelijke userbase. Want daarvoor ontbreekt nog de grootste userbase (PS+Xbox).

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Toch wel een hele dikke overname van MS voor 7.5 miljard nemen ze Bethesda over, erg netjes.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nogne schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:17:
[...]

Crossplay hebben we ook niet in de mond genomen. Het ging om online MMO communities op meerdere platformen.

• Nogne

Nogne

>.<

Kenny_026 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:34:
[...]

Crossplay hebben we ook niet in de mond genomen. Het ging om online MMO communities op meerdere platformen.
Dan zie ik dat anders want ik zie dat niet als een grote community. Als je niet met elkaar kan spelen en met elkaar kan genieten van hetzelfde spel zie ik dat niet als één grote community.

ESO bijv zie ik niet als één grote community maar allemaal apart. Want je kan niks organiseren of met elkaar doen als de ene op de PC speelt en de andere op de Xbox. Sea of Thieves zie ik wel als één community (omdat daar het niet uit maakt of je op de PC of Xbox speelt, je kan altijd samen spelen en dingen doen).

• Zhankou
Let wel, mdt die overname zie ik crossplay met PC en Xbox wel gebeuren (en nieuwe generatie consoles).

Oof, flinke Coupe de Grace van MS if you ask me.

• Zhankou
Is er nog ergens een Poll? Series S of X ? Ben benieuwd wat de meerderheid zal aanschaffen.

• Lekker Ventje
Wat erg fijn is voor de PS-liefhebbers, als die straks TES6 willen spelen en het wordt een XBox exclusive dan is een Series S een mooie gelegenheid zonder dat ze de hoofdprijs betalen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Wom

Wom

Mocht er twijfel zijn, dit komt er dus aan:

That means:

Dishonored: Definitive Edition (Xbox One - 2015)
Dishonored 2 (Xbox One - 2016);
Dishonored: Death of the Outsider (Xbox One - 2017);
Doom Classic (Xbox One - 2019);
Doom II Classic (Xbox One - 2019);
Doom 3 Classic (Xbox One - 2019);
Doom (Xbox One - 2016);
Doom Eternal (Xbox One - 2020);
Doom 64 (Xbox One - 2020);
The Elder Scrolls III: Morrowind (Xbox - 2002);
The Elder Scrolls IV: Oblivion (Xbox 360 - 2006);
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition (Xbox One - 2016);
The Elder Scrolls Online (Xbox One - 2015);
The Evil Within (Xbox One - 2014);
The Evil Within 2 (Xbox One - 2017);
Fallout 3 (Xbox 360 - 2008);
Fallout: New Vegas (Xbox 360 - 2010);
Fallout 4 (Xbox One - 2015);
Fallout 76 (Xbox One - 2018);
Prey (Xbox One - 2017);
Rage (Xbox 360 - 2011);
Rage 2 (Xbox One - 2019);
Wolfenstein: The New Order (Xbox One - 2014);
Wolfenstein: The Old Blood (Xbox One - 2015);
Wolfenstein II: The New Colossus (Xbox One - 2017);
Wolfenstein: Youngblood (Xbox One - 2019).

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-10 16:58
Lekker Ventje schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:48:
Wat erg fijn is voor de PS-liefhebbers, als die straks TES6 willen spelen en het wordt een XBox exclusive dan is een Series S een mooie gelegenheid zonder dat ze de hoofdprijs betalen.
Zelfs geen xbox. Je abonneert je op gamepass ultimate en je streamt via je smartphone / tablet

• Lekker Ventje
Zou Skyrim dan ook hedendaagse graphics gaan krijgen?

Met al die aankopen gaan we vanaf eind 2021 een flinke bulk games tegemoet in de jaren erna. Zou mooi zijn als ze Blizzard nog effe gaan redden :)

• Finraziel
  • Laatst online: 18-10 09:26
Holy nutballs!!!
Jeetje, ben ik eens een dag te druk om op het forum te kijken. Had al gelijk zoiets van... Waarom staan er zoveel pagina's? What happen?
Maar wat een nieuws zeg, geweldig!
En ook geweldig buiten dat ik het gewoon fijn vind om Xbox zijn positie in de markt te zien verstevigen... Bethesda softworks (de uitgever dus) heeft een hoop erg coole games, maar ik vond ze de laatste jaren ook vrij regelmatig erg sleazy worden met onderhandse tactieken om maar meer geld uit mensen te persen. Met Microsoft als eindverantwoordelijke heb ik er meer vertrouwen in dat dat beter wordt.
So.... Yay _/-\o_ oOo *O*

Gamertag: FinrazielNL

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Antigo schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:56:
[...]

Zelfs geen xbox. Je abonneert je op gamepass ultimate en je streamt via je smartphone / tablet
Knuppel in het hoenderhok: Xbox Gamepass app voor de PlayStation.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

With the addition of Bethesda, Microsoft will grow from 15 to 23 creative studio teams and will be adding Bethesda’s iconic franchises to Xbox Game Pass. This includes Microsoft’s intent to bring Bethesda’s future games into Xbox Game Pass the same day they launch on Xbox or PC, like Starfield, the highly anticipated, new space epic currently in development by Bethesda Game Studios.
https://bethesda.net/en/a...rosoft-is-the-perfect-fit

Ik zie ze de PS5 niet noemen voor het voorbeeld van Starfield in deze tekst.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eic_0BlU8AIIv8f?format=jpg&name=large

Als je dit zo ziet zal het geneuzel dat Microsoft te weinig first party games heeft verleden tijd zijn. 8)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ff op klikken. Leuk gifje :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Geen Warner Bros,Bungie,maar Bethesda studios. Zijn goed terug op weg,mooi om te zien. Hopelijk wordt het niet zoals met Rare.

Nu nog Ubisoft....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iICBzAbwcyRz-i1Q0xN65NyvRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WT3UP652y7zTO6EhgaJAEiIj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H_T1vp2iUvUHGIB5URxyQxDXIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDly4l8s1iO2ecdQmylEkXJI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door justifire op 21-09-2020 21:06 ]

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 15:28
Zhankou schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:17:
O m g !!! Nu ben ik helemaal happy. Ze hebben Xbox (beta) app toegevoegd in de Playstore (dus ook op me chromebook! L

Series S, here i come ! Merendeel streaming naar de chromebook , en dan zo af en toe op de 4k TV. Komt helemaal goed.
Heb jij dit al met je huidige setup al geprobeerd? Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van een Chromebook en ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen :)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZS6j4V2picBrgehDRwJWiVB_5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AccdPBBA4fo81QTA0ApD9ZGQ.jpg?f=fotoalbum_large

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-10 23:13
Geweldig nieuws zeg, hele dag aan werk geen nieuws meegekregen. Super dat ze zulke goede studio's hebben ingelijfd. En dit is nog maar het begin geruchten gaan ook over bungie en ubisoft dus ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen, sowieso zit ik klaar morgen om 9 uur om me series x te bestellen (ook als er geen gamepass had bestaan).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Microsoft heeft nu wel een goede deal. Twijfel nog erg of ik een Xbox bestel. Het mooie van MS is namelijk dat ook alles op de pc komt. Vind alleen nieuwe consoles altijd leuk.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

giantgiantus schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:15:
Microsoft heeft nu wel een goede deal. Twijfel nog erg of ik een Xbox bestel. Het mooie van MS is namelijk dat ook alles op de pc komt. Vind alleen nieuwe consoles altijd leuk.
Als je een goede pc hebt en geen interesse in The Falconeer, zou ik het niet doen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
justifire schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:16:
[...]

Als je een goede pc hebt en geen interesse in The Falconeer, zou ik het niet doen.
De goede pc ligt nog bij Nvidia in de fabriek (achter het net gevist met RTX 3080...)

Maar je hebt denk ik wel gelijk. Het is beetje overbodig. Nu zou MS nog een mooie interface Met controller bediening moeten maken voor gamepass op pc en dan heb je echt een heel mooi alternatief tussen series s, series x en pc.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1 controller, 3 kleurtjes en/of een battery-pack...

Sterker nog: DL gaat offline tot "ergens" volgend jaar...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:25:
[...]

1 controller, 3 kleurtjes en/of een battery-pack...

Sterker nog: DL gaat offline tot "ergens" volgend jaar...
Alvast maar even de nieuwe play&charge kit bestellen.
Huidige is helaas geen usb-c :| (gaat trouwens al weer 7 jaar mee (y) )

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 11:35
Oh nice wou net een setje Eneloop kopen voor launch maar voor een tientje meer een usb-c kabel er bij en uiteindelijk kan je dan toch weer gewoon verder als ie plat is door gewoon de kabel in te steken ipv toch weer die batterijen eruit te pleuren en te swappen.

Zie hem momenteel nog wel niet op de site onder accessoires, morgenochtend eens zien als mijn Series X is besteld.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

justifire schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:35:
[...]

Alvast maar even de nieuwe play&charge kit bestellen.
Huidige is helaas geen usb-c :| (gaat trouwens al weer 7 jaar mee (y) )
Jup, mijne ook direct gekocht bij de launch van de One in 2013. Gebruik ze nog allebei in de normale controllers. Still going strong.

Gelukkig blijven de huidige controllers gewoon werken op de nieuwe console.

XBL: MRE Inc

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Katmi schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:40:
Oh nice wou net een setje Eneloop kopen voor launch maar voor een tientje meer een usb-c kabel er bij en uiteindelijk kan je dan toch weer gewoon verder als ie plat is door gewoon de kabel in te steken ipv toch weer die batterijen eruit te pleuren en te swappen.

Zie hem momenteel nog wel niet op de site onder accessoires, morgenochtend eens zien als mijn Series X is besteld.
Nog niet te koop maar de site is live :)
https://www.xbox.com/nl-N...rgers/play-and-charge-kit

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
Er is 99% kans dat het inderdaad morgen gewoon om 09:00 van start zal gaan. Ik ben echter toch op dus kan ik het net zo goed in de gaten houden. Een stagiaire hoeft het knopje maar verkeerd te drukken en ik heb hem alvast binnen.

Ik heb alvast wel bij bol.com en MS store alles vooraf ingevuld en/of bijgewerkt. Het is nu simpel drukken op ‘afrekenen’. Zin in!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 19:23
Ok, net ingelogd na een volledige werkdag en wat zorgtaken.
50 pagina's verder doorgelezen en ik kan het nog steeds niet geloven.
Maar mooie deal hoor!
Phil gaat echt All In :-)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:57
Dus de nieuwe controllers vereisen ook een nieuwe play en charge kit?

• Katmi
DutchOwnage schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:48:
Dus de nieuwe controllers vereisen ook een nieuwe play en charge kit?
Ja want USB-C ipv Micro-USB, aan de andere kant kan het goed dezelfde battery pack zijn met gewoon een USB-C kabel er bij dus zou bijna durven te zeggen dat je huidige play and charge ook werkt als je gewoon een USB-C naar USB-A kabel neemt maar dat weet ik niet.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Katmi schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:50:
[...]

Ja want USB-C ipv Micro-USB, aan de andere kant kan het goed dezelfde battery pack zijn met gewoon een USB-C kabel er bij dus zou bijna durven te zeggen dat je huidige play and charge ook werkt als je gewoon een USB-C naar USB-A kabel neemt maar dat weet ik niet.
Dit is enkel een nieuwe USB C kabel. Batterij is exact hetzelfde.

• Katmi
Koning-Admiraal schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]

Dit is enkel een nieuwe USB C kabel. Batterij is exact hetzelfde.
Ok gewoon een kabel nemen dan :P ik heb momenteel geen console meer dus ik moet toch de kit maar iemand anders zou dan gewoon een USB-C kabel kunnen nemen.

• ShDT
  • Laatst online: 14-10 15:35
CerandoX.nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:38:
[...]

Hopelijk komt er snel een Elite Controller V3.
De V2 is nog niet zo heel oud toch? Wordt hier in ieder geval dagelijks met veel plezier gebruikt! :*)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Xbox had met Obsidian en inXile al twee toppers voor RPG’s maar met deze aankoop komen daar de ip’s van Fallout en Elders Scrolls nog bij. Dat worden mooie RPG jaren. :)

Die share functie ziet er ook wel prima uit.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-09-2020 22:07 ]

• Zhankou
Blaauw87 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:03:
[...]

Heb jij dit al met je huidige setup al geprobeerd? Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van een Chromebook en ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen :)
Kheb de APP geinstalleerd. Alleen heb momenteel geen Xbox meer.
Maar feit dat ik nunkan streamen is gold met de series S straks !

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:41
Tango Gameworks zit er dus ook tussen, nu heeft Microsoft dan eindelijk een echte Japanse gamestudio, dat stond nog op het lijstje van XGS.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

ShDT schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:05:
[...]

De V2 is nog niet zo heel oud toch? Wordt hier in ieder geval dagelijks met veel plezier gebruikt! :*)
Nee, iets minder dan een jaar gok ik, maar ik heb dan liever de nieuwste versie dan dat ik nu een V2 zou kopen. Dat zal verder niets afdoen aan de V2 natuurlijk.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MS kan dadelijk gewoon een E3 show van 2 uur vullen met alleen maar first party titels :P

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-10 16:33
Hmm, geen nieuwe (draadloze) headset dus? Jammer...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1 ... 74 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden