Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.635 views

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:19
Ik lees op de frontpage dat MFS rond de 150 GB is op de pc. Kan ik hier al conclusies uit trekken voor toekomstige games op de XSX? (6/8 games op 1 TB)

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Darow schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:44:
Ik lees op de frontpage dat MFS rond de 150 GB is op de pc. Kan ik hier al conclusies uit trekken voor toekomstige games op de XSX? (6/8 games op 1 TB)
Nee

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50
Niet elke game heeft de hele wereldbol als speelveld ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 15:25
Los van wat al genoemd is, op de PC kan MS er nog steeds niet vanuit gaan dat de game op een snelle SSD draait. Een van de genoemde voordelen van de SSD (in de context van de XSX) is dat assets niet meer gedupliceerd hoeven te worden. Stel bijvoorbeeld dat de wereld in zones ingedeeld is en elke zone heeft zijn eigen file op de schijf (vergelijkbaar met levels in een meer traditionele game). Als je dan assets inlaadt die vaak gebruikt worden over de hele wereld, dan zitten die waarschijnlijk in elk van die files, je wil namelijk voorkomen dat als de game vanaf een HDD draait de kop van die HDD als een gek heen en weer moet springen. Alles bij elkaar in dezelfde file voorkomt dat grotendeels.
Op een SSD maakt dat niet uit, er is geen of nauwelijks verschil tussen het inlezen van data die mooi op een rijtje staat of data die kris kras verspreid staat. Daardoor kun je de assets dus gewoon één keer opslaan en bij elk level/stuk van de wereld dezelfde asset inladen vanaf de SSD in plaats van dat die asset tig keer gedupliceerd is.
Dit is waarschijnlijk zwaar gesimplificeerd en ik heb geen idee hoe MFS werkelijk geïmplenteerd is, maar dit voordeel is specifiek door Microsoft genoemd. Het zou dus zelfs nog kunnen dat MFS op de XSX een stuk minder datahongerig gaat zijn terwijl de assets toch dezelfde kwaliteit hebben. Of dat zo is is afwachten... maar dus nog een reden waarom het nog niks zegt over install sizes op de XSX.

Gamertag: FinrazielNL

• justifire
  • Laatst online: 11-10 13:35

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Vaker gehoord inderdaad... Wil ds3 ook nog wel eens proberen, maar ja, so many games, so little time. Misschien volgende keer dat hij in de sale langs komt gewoon meenemen en installeren :9
...
Typte ik en dacht... Is ie niet nú in de aanbieding? Anyway, hij is nu aan het downloaden, heb de versie met season pass maar gelijk gekocht :+

Edit: @Wom Hahaha, die heb ik wel ooit al eens gespeeld, op de 360 nog meen ik :+ was wel cool maar hoef niet zo nodig aan de remaster.
Veel plezier en praise the sun ! \[T]/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Darow
  • Laatst online: 19:19
Ik begrijp zeker dat niet alle games zo groot zijn. Excuseer mijn onduidelijkheid. Ik doel meer op de grote games zoals gears, Forza, gta. Die zijn nu al redelijk groot en ik ben gewoon benieuwd na de grootte op de xsx. Na het antwoord van Finraziel snap ik dat hier op dit moment nog geen duidelijk over is.

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10 09:31

ikookhier

>hijdiehieris<

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Grappig genoeg had ik eigenlijk bij dark souls en Ninja Gaiden een beetje het zelfde... Beiden waren in eerste instantie erg lastig vond ik en beiden kosten een paar pogingen om in te komen maar heb ik uiteindelijk wel uitgespeeld.
Van allebei overigens wel alleen deel 1... Dark souls 2 heb ik nog geprobeerd maar vond ik beduidend minder en te frustrerend op een gegeven moment (heb het mes in het varken laten steken op een punt waar je op smalle randjes moest zien te vechten en ik bleef er maar af kukelen).
Ninja Gaiden 2 is ook echt wel tof (als je de eerste goed vond tenminste). Flinke uitdaging maar als je eenmaal wat combo's aan elkaar rijgt dan is het wel echt top!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net gekeken en erg interessant. Aanrader om te kijken.

Richard is erg onder de indruk van de quick resume functionaliteit.

Switchen tussen Xbox One X games gaat in gemiddeld ongeveer 6.5 seconden. Een One X game moet ongeveer 9GB wegschrijven en daarna 9GB inlezen van de game die weer resumed gaat worden waarbij het wegschrijven ook nog eens veel langer duurt dan het inlezen. Dus ongeveer 9GB in 2 seconden lezen en 9GB is 4 seconden schrijven.

Xbox Velocity Architecture aan het werk en flink ook. Dat gaat leuk worden zo om te switchen tussen games. Nu ben je toch vrij lang aan het wachten. Helaas niks over die eventuele ramdisk, kon het ook zo niet terug vinden in de presentatie slides.

Verder nog een stukje over 3d audio en dat de Microsoft versie van Sony's tempest engine, gelijkwaardig is en dus genoeg hardware accelerated kracht heeft om de audio output van de gehele 8 core jaguar cpu cluster te evenaren van de huidige generatie Xbox inclusief hrtf ondersteuning. Verschil is alleen dat Sony er meer nadruk op heeft gelegd. Logisch natuurlijk.

Verder gaat de prijs belangrijk zijn volgens Richard. Ook al heeft Microsoft gezegd dat ze Sony's prijs kunnen counteren cq matchen/undercutten, als je alles ziet qua techniek en wat voor research er bij betrokken is, kun je haast niet meer zeggen dat het onder de 499 gaat komen.

Voor mij zelf niet zo'n probleem financieel gezien. Geld voor de Series X staat al apart en gaat er day one komen desnoods weer uit Duitsland als het moet zoals bij de OG One. Laat november maar komen.

XBL: MRE Inc

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
MRE-Inc schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:01:
[...]

Switchen tussen Xbox One X games gaat in gemiddeld ongeveer 6.5 seconden. Een One X game moet ongeveer 9GB wegschrijven en daarna 9GB inlezen van de game die weer resumed gaat worden waarbij het wegschrijven ook nog eens veel langer duurt dan het inlezen. Dus ongeveer 9GB in 2 seconden lezen en 9GB is 4 seconden schrijven.

Xbox Velocity Architecture aan het werk en flink ook. Dat gaat leuk worden zo om te switchen tussen games. Nu ben je toch vrij lang aan het wachten. Helaas niks over die eventuele ramdisk, kon het ook zo niet terug vinden in de presentatie slides.

Verder nog een stukje over 3d audio en dat de Microsoft versie van Sony's tempest engine, gelijkwaardig is en dus genoeg hardware accelerated kracht heeft om de audio output van de gehele 8 core jaguar cpu cluster te evenaren van de huidige generatie Xbox inclusief hrtf ondersteuning. Verschil is alleen dat Sony er meer nadruk op heeft gelegd. Logisch natuurlijk.

Verder gaat de prijs belangrijk zijn volgens Richard. Ook al heeft Microsoft gezegd dat ze Sony's prijs kunnen counteren cq matchen/undercutten, als je alles ziet qua techniek en wat voor research er bij betrokken is, kun je haast niet meer zeggen dat het onder de 499 gaat komen.

Voor mij zelf niet zo'n probleem financieel gezien. Geld voor de Series X staat al apart en gaat er day one komen desnoods weer uit Duitsland als het moet zoals bij de OG One. Laat november maar komen.
Ik had het zojuist ook bekeken. Ziet er heel goed uit voor Microsoft. Dat Microsoft het ook open en bloot presenteert laat zien dat ze enorm veel vertrouwen hebben in hun eigen kunnen. Gezien de specs, kan je niet minder dan begrip ervoor hebben: wat een beest apparaat is dat zeg.

Ik denk dat ze de XSX, wat er ook gebeurd, niet hoger zullen plaatsen dan PS5, natuurlijk alleen prijstechnisch gezien. Heel misschien zelfs lager prijs voor de XSX.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:01:
[...]

En na twee maanden denk je “pfff weer 6,5 seconden wachten :Z
:P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:19
Darow schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:11:
Ik begrijp zeker dat niet alle games zo groot zijn. Excuseer mijn onduidelijkheid. Ik doel meer op de grote games zoals gears, Forza, gta. Die zijn nu al redelijk groot en ik ben gewoon benieuwd na de grootte op de xsx. Na het antwoord van Finraziel snap ik dat hier op dit moment nog geen duidelijk over is.
Ik vermoed dat next gen games gevoelig kleiner kunnen zijn omdat er specifiek voor gecodeerd wordt. Geen herhaling van bepaalde assets etc. Maar voor current gen games vrees ik dat ze even groot blijven als devs er geen werk gaan van maken. COD zal helaas ook 200 GB op de XSX innemen als ze geen aanpassingen aan de code specifiek voor next gen maken.

• Martinspire
justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

En na twee maanden denk je “pfff weer 6,5 seconden wachten :Z
:P
Te kort om even naar de WC te gaan, te lang om op te wachten :+

Verwijderd

Gaat multiplayer op de Series X gratis zijn? Zo'n gerucht heb ik gehoord, maar ik weet niet of het waar is. Ik ga de Series X preorderen zodra dat kan.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:03:
Gaat multiplayer op de Series X gratis zijn? Zo'n gerucht heb ik gehoord, maar ik weet niet of het waar is. Ik ga de Series X preorderen zodra dat kan.
Het is een gerucht op basis van dat MS de 12 maanden versie van Live gold uit het assortiment gehaald heeft. Maar dat is tot op heden alles.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Finraziel
Antigo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Ik vermoed dat next gen games gevoelig kleiner kunnen zijn omdat er specifiek voor gecodeerd wordt. Geen herhaling van bepaalde assets etc. Maar voor current gen games vrees ik dat ze even groot blijven als devs er geen werk gaan van maken. COD zal helaas ook 200 GB op de XSX innemen als ze geen aanpassingen aan de code specifiek voor next gen maken.
Gelukkig kun je xbox one versies gewoon nog op een externe drive zetten... alleen als ze wel een XSX versie maken maar niet de boel opschonen dan krijg je nog steeds die absurde install sizes. Ben wat dat betreft blij dat ik niet van dat soort games hou.
ArthurMorgan schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Het is een gerucht op basis van dat MS de 12 maanden versie van Live gold uit het assortiment gehaald heeft. Maar dat is tot op heden alles.
Het gerucht ging wel al langer daarvoor, al weet ik niet op basis waarvan. Dat MS de 12 maanden er uit kickte was een bevestiging van dat gerucht (edit: ik bedoel gaf het gerucht meer kracht, niet dat het officieel bevestigd is).
Maar ze mogen wel weer eens wat nieuwe informatie gaan geven... Niet dat het uiteindelijk uitmaakt voor mij, but still, want! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 22-08-2020 11:11 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Te kort om even naar de WC te gaan, te lang om op te wachten :+
Gaat een hoop bakken koffie schelen op jaarbasis :$

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 16:00
justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Gaat een hoop bakken koffie schelen op jaarbasis :$
Ik hoop dan maar dat dit geen negatieve uitwerking heeft op je reactievermogen als je aan het spelen bent.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ariekanari schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ik hoop dan maar dat dit geen negatieve uitwerking heeft op je reactievermogen als je aan het spelen bent.
Lager dan onderaan kan gelukkig niet :+

• Martinspire
Nog een game voor 2021:

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:26
Bij deze meld ik me ook alvast, hallo allemaal. Ik ga voor het eerst van mn leven een console kopen en dat wordt de series X. Samen met een fijne (waarschijnlijk o-)led tv. Dan gaat na vele jaren toch de overstap vanaf pc plaatsvinden. Jammer dat ik totaal niet met een controller overweg kan, maar ik begreep dat ik ook met keyboard en muis kan spelen :)
Dan kan de pc eindelijk 100% windowsloos en kan ik gamen met 120hz en VRR <3 (via xbx of linux).
Weet nog niet of ik de beamer ga missen, maar kan altijd nog een scherm over de tv hangen :)
Kijk er naar uit!
Bedankt voor alle nieuwsupdates :)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

599,- was er al bang voor ...

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 13:31
Reacties daar ook gelezen? Geen echt bewijs, kan net zo goed weer een placeholder prijs zijn etc. etc.

Nu meteen zeggen "was er al bang voor" heeft natuurlijk geen nut. Gewoon op officiële aankondiging wachten, dan mogen we zeuren of juist blij zijn.

• Finraziel
Deleon78 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:26:
Bij deze meld ik me ook alvast, hallo allemaal. Ik ga voor het eerst van mn leven een console kopen en dat wordt de series X. Samen met een fijne (waarschijnlijk o-)led tv. Dan gaat na vele jaren toch de overstap vanaf pc plaatsvinden. Jammer dat ik totaal niet met een controller overweg kan, maar ik begreep dat ik ook met keyboard en muis kan spelen :)
Dan kan de pc eindelijk 100% windowsloos en kan ik gamen met 120hz en VRR <3 (via xbx of linux).
Weet nog niet of ik de beamer ga missen, maar kan altijd nog een scherm over de tv hangen :)
Kijk er naar uit!
Bedankt voor alle nieuwsupdates :)
Welkom :)
Maar let op wat betreft dat muis en keyboard... Ja, de console ondersteunt dat, maar dat wil niet zeggen dat alle games dat ook doen. Welke games wel of niet durf ik niet te zeggen, ik speel zelf gewoon met controller want m+k hangt zo lastig op de bank. Ik vermoed echter dat dat toch een minderheid van de games zal zijn wat het ondersteunt.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Clickbait :) En wie weet wordt het ook 599, maar dat zal pas duidelijk zijn als MS het laat weten.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

€599 is niet eens een gekke prijs. Zou er zelfs €1000,- euro voor over hebben. De hoeveelheid plezier die je uit een console haalt is ongeëvenaard. Mijn iPhone kost het dubbele en die prijstag verdient een smartphone niet.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:20:
€599 is niet eens een gekke prijs. Zou er zelfs €1000,- euro voor over hebben. De hoeveelheid plezier die je uit een console haalt is ongeëvenaard. Mijn iPhone kost het dubbele en die prijstag verdient een smartphone niet.
Ik kijk er ook niet van op.
Vindt het zelfs een koopje voor de specs die de XSX aan boord heeft.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Clickbait :) En wie weet wordt het ook 599, maar dat zal pas duidelijk zijn als MS het laat weten.
Alanah Pearce zit echter wel tot haar ellebogen in Gears 5, een geverifieerde insider dus :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Alanah Pearce zit echter wel tot haar ellebogen in Gears 5, een geverifieerde insider dus :)
Klopt, echter zegt ze in het interview dat het ook prima een place holder kon zijn. Alleen hebben veel mensen dat bewust weg gelaten :) Zie hieronder.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Mijn excuus :P.

Dat had ik inderdaad verkeerd gelezen. Echter als je de twitterfeed van hem bekijkt kom je vast toch wel tot dezelfde conclusie ;)

Met de opmerking van Alanah Pearce zijn mensen gewoon gaan lopen zodat het in hun straatje past of om lekkere clickbait videos te kunnen maken... Zie bijvoorbeeld deze conversatie:

[Twitter]

Dit is wat Alanah Pearce er zelf over zegt:

[Twitter]

En die @THTHEREDDRAGON knipt natuurlijk erg makkelijk ook haar comment over placeholder weg. Dus ja, als ik het woord dan mag gebruiken is het FUD. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-08-2020 23:01 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Klopt, echter zegt ze in het interview dat het ook prima een place holder kon zijn. Alleen hebben veel mensen dat bewust weg gelaten :) Zie hieronder.

[...]
Zie hieronder... ik zie een quote van jouzelf :?
Over clickbait gesproken.... :')

• Deleon78
Finraziel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Welkom :)
Maar let op wat betreft dat muis en keyboard... Ja, de console ondersteunt dat, maar dat wil niet zeggen dat alle games dat ook doen. Welke games wel of niet durf ik niet te zeggen, ik speel zelf gewoon met controller want m+k hangt zo lastig op de bank. Ik vermoed echter dat dat toch een minderheid van de games zal zijn wat het ondersteunt.
Ik vermoedde al zoiets ja. Moet het toch maar gaan leren, maar voor shooters kan ik dan gewoon t+b gebruiken. Heb van al die twitch streamers toch wel zin gekregen in warzone en wie weet wat er nog meer leuk is (halo?)..

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Maar goed, de geruchten noemen dus 599,-
Wat denkt de gemiddelde tweaker hier van ?
Lager of hoger ??

Ik zet in op 450-500 al sluit ik die 600 grens zeker niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door justifire op 23-08-2020 10:33 ]

• Deleon78
justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:47:
[...]

Ik kijk er ook niet van op.
Vindt het zelfs een koopje voor de specs die de XSX aan boord heeft.
Dat was ook mijn overweging: 1200 euro voor nieuwste gfx kaart plus upgrade van pc (nog eens 1000). Of 600 euro plus games/abo. Dat zijn heel wat maanden/games :)

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:47
justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:49:
Maar goed, de geruchten noemen dus 599,-
Wat denkt de gemiddelde tweaker hier van ?
Lager of hoger ??

Ik zet in op 450-500 al sluit ik die 600 grens zeker niet uit.
Sega Saturn kostte op Japanse release ook 2400 gulden in Nederland, spellen F250,- / F400,- O-)
Ik ga van 499 uit, maar als het 599 is, is het ook day one voor mij. Gezien de hardware die erin zit een top deal imo.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

Zie hieronder... ik zie een quote van jouzelf :?
Over clickbait gesproken.... :')
Dan zie je wat context over die tweet die je plaatst....

Verwijderd

Los van of dit legit is, vind ik dit geen onverwachte prijs. Er is geen enkele manier waarop de console onder de 500,- uitkomt. 599,- is echt een meer dan prima prijs voor de hardware. Als je dat niet denkt heb je niet op de specificaties gelet.
Xgar schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Ik ga van 499 uit, maar als het 599 is, is het ook day one voor mij. Gezien de hardware die erin zit een top deal imo.
De kans dat het 499,- wordt is echt minimaal. Dan neemt MSFT een enorm verlies per console.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2020 00:19 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Dan zie je wat context over die tweet die je plaatst....
Maar jij bent toch ook geen betrouwbare bron ?
Als je Phil Spencer nou had gequote, oke.
Nu is het jouw woord tegen dat van Alanah, tsjaa wie moeten we nu geloven :?

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Maar jij bent toch ook geen betrouwbare bron ?
Als je Phil Spencer nou had gequote, oke.
Nu is het jouw woord tegen dat van Alanah, tsjaa wie moeten we nu geloven :?
Huh? Uchiha quote een oude post van hemzelf waarin een tweet staat van Alanah waarin zij het zelf aangeeft dat zij het niet eens is met het artikel en andere waarbij haar info uit zijn verband wordt getrokken. Alanah geeft zelf aan dat het prima om een placeholder kan gaan.

• Deleon78
Het is maar een rumoer.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Ervan uitgaande dat de Series X 600€ gaat zijn, ben ik wel benieuwd hoeveel de Series S gaat kosten. Gezien deze vergelijkbaar zou zijn met de One X, wss zonder blu-ray speler, maar wel met een veel sterkere CPU en SSD. Zou deze dan op 300 uit kunnen komen?

• Deleon78
Louw Post schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:08:
Ervan uitgaande dat de Series X 600€ gaat zijn, ben ik wel benieuwd hoeveel de Series S gaat kosten. Gezien deze vergelijkbaar zou zijn met de One X, wss zonder blu-ray speler, maar wel met een veel sterkere CPU en SSD. Zou deze dan op 300 uit kunnen komen?
De series S heeft ook mindere hardware toch? 1440p ipv 4k?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:03:
[...]
Huh? Uchiha quote een oude post van hemzelf waarin een tweet staat van Alanah waarin zij het zelf aangeeft dat zij het niet eens is met het artikel en andere waarbij haar info uit zijn verband wordt getrokken. Alanah geeft zelf aan dat het prima om een placeholder kan gaan.
Dat was mij niet volkomen duidelijk.

Update:
Oh zie nu wat er fout gaat, staan twee linkjes in de quote naar tweets ... 8)7
Ben ondertussen zo gewend aan embed berichten hier op het forum dat ik daar totaal overheen gelezen heb.
Excuus @uchiha tijntje , ik had beter moeten kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door justifire op 23-08-2020 11:22 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Deleon78 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

De series S heeft ook mindere hardware toch? 1440p ipv 4k?
De geruchten zijn 4TFLOPS zover ik weet, tegenover 6(?) van de One X en 12 van de Series X, maar de Series S/X hebben dan wel een nieuwere architectuur.

1440p las ik ook inderdaad, maar zou me niets verbazen als de games die 4K doen op de One X dat ook zouden kunnen op de Series S. Anders krijg je zometeen denk ik een rare situatie dat een One X het misschien wel meer waard zou zijn dan de Series S (tweedehands dan in het geval van de One X)?

• Deleon78
@Louw Post Dat zie je toch bij zo veel markten (oude generatie high end vs low end nieuwe generatie)?

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:17:
[...]

Los van of dit legit is, vind ik dit geen onverwachte prijs. Er is geen enkele manier waarop de console onder de 500,- uitkomt. 599,- is echt een meer dan prima prijs voor de hardware. Als je dat niet denkt heb je niet op de specificaties gelet.

[...]

De kans dat het 499,- wordt is echt minimaal. Dan neemt MSFT een enorm verlies per console.
Dat hebben ze ook gedaan met de eerste xbox die uitkwam, ze hebben zich daar gewoon in de markt gekocht door verlies te lijden op hun console.

Persoonlijk vond ik de eerste generatie te snel uit het stopcontact getrokken. Maar dat is al weer een hele tijd terug :)

Wat ik wel een beetje vindt tegenspreken is dat men roept van het gaat er niet om hoeveel consoles we verkopen ... het gaat om het ecosysteem.

Daar kan ik me in vinden maar aan de andere kant is men te laf om de prijs weer te geven en zegt men dat men onder de concurrentie wil gaan zitten (dus weer de eerste generatie tactiek) .

Aan de andere kant heeft men het bij de huidige generatie een flinke deuk opgelopen door dat men het teveel op america heeft gefocust met bediening van de tv. Games en intregratie van sport in America etc....

Ik hoop ook niet dat men tegen zichzelf gaat concurreren met games die ook op de pc kunnen maar dan nog mooier draaien want dan ga je weer op je verkopen van consoles inleveren omdat je op een (duurdere ) pc mooiere beelden kan krijgen.

Persoonlijk zit ik liever op een 55 inch te gamen op de bank met goed geluid van een versterker dan op een computer kamer.

En ja ik heb een ps4 en nee ik heb niet geld om beidde te kopen , en ja ik heb een xbox 360 gehad, super goede tijd dus de tijd zal leren wat het gaat worden de komende generatie.

maar stel je eens voor wat Nintendo zou kunnen doen met de kracht van deze komende generatie...dan moet je toch ook wel super pareltjes krijgen.

Kortom laten we genieten van games en dat het voor alle kampen wat goeds gaat opleveren.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
Toch verwacht ik niet dat ie 599 gaat kosten, voor de meeste tweakers misschien prima te betalen maar voor de jeugd is dat toch echt wel teveel geld en dat is toch verreweg de grootste doelgroep van consoles. Lijkt me toch dat ze juist de prijs het liefst onder of evt hetzelfde als de playstation 5 willen hebben om in ieder geval niet daardoor kansloos te zijn in de console war. Ze zijn natuurlijk al de underdog anders prijs je jezelf helemaal uit de markt.

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 23-08-2020 11:46 ]

Playstation 5

• D-Ed
  • Niet online
Beiden merken weten uit ervaring dat een ‘te dure console’ aan het begin van De generatie een negatieve hype kan betekenen..

Dit willen ze voorkomen kan ik mij voorstellen. Die $600,- prijs blijft een soort van vogelverschrikker in het veld waar mensen (niet de hardcore gamers en Tweakers) op afknappen.. Alleen al door dit ‘feit’ verwacht ik dat beiden consoles niet duurder worden dan $550 / $579,-

Of de Series S precies 50% goedkoper wordt dan de grotere broer verwacht ik ook niet.. Ik zie de reviews al binnenstromen.. ‘Heb je een 4K tv met HDR/120Refresh rate etc.’ Neem de Series X, als je een 1080p tv hebt (of 4K zonder HDR/120 etc. Neem de S)’.. De prijs dient zo neergezet te worden dat als je áls je eenmaal hebt gekozen om voor een nieuwe Xbox te gaan je bijna meteen terecht komt bij de Series X. Ik verwacht het verschil tussen de X en S ongeveer $150,- / $175,-

• Gandalf68
wat ook nog kan en die heb ik nog niet voorbij zien komen....

Dat beidde consoles gelijk zijn maar dat men gaat concurreren met het totale pakket. Dus een extra controller of een games pack erbij etc....

• Gandalf68
D-Ed schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:51:
Beiden merken weten uit ervaring dat een ‘te dure console’ aan het begin van De generatie een negatieve hype kan betekenen..

Dit willen ze voorkomen kan ik mij voorstellen. Die $600,- prijs blijft een soort van vogelverschrikker in het veld waar mensen (niet de hardcore gamers en Tweakers) op afknappen.. Alleen al door dit ‘feit’ verwacht ik dat beiden consoles niet duurder worden dan $550 / $579,-

Of de Series S precies 50% goedkoper wordt dan de grotere broer verwacht ik ook niet.. Ik zie de reviews al binnenstromen.. ‘Heb je een 4K tv met HDR/120Refresh rate etc.’ Neem de Series X, als je een 1080p tv hebt (of 4K zonder HDR/120 etc. Neem de S)’.. De prijs dient zo neergezet te worden dat als je áls je eenmaal hebt gekozen om voor een nieuwe Xbox te gaan je bijna meteen terecht komt bij de Series X. Ik verwacht het verschil tussen de X en S ongeveer $150,- / $175,-
ik denk eerder 100 dollar / euro , 50 is net te weinig en 100 klinkt psychologischer beter. Maar het geheel is ook afhankelijk van hoe duur de uitbreidingsopslag gaat zijn van de xbox .

Dat men niet de fout maakt zoals Sony gedaan heeft met hun eigen geheugen formaat bij de psp toendertijd.

Sony heeft het voordeel op de komende generatie van het M2 formaat en de concurrentie die dat hopelijk gaat opleveren.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:24
Stylze schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:45:
Toch verwacht ik niet dat ie 599 gaat kosten, voor de meeste tweakers misschien prima te betalen maar voor de jeugd is dat toch echt wel teveel geld en dat is toch verreweg de grootste doelgroep van consoles. Lijkt me toch dat ze juist de prijs het liefst onder of evt hetzelfde als de playstation 5 willen hebben om in ieder geval niet daardoor kansloos te zijn in de console war. Ze zijn natuurlijk al de underdog anders prijs je jezelf helemaal uit de markt.
Daarom komt er ook een voordeligere S. Je ziet nu ook dat het merendeel voor de gewone XBO en PS4 gaat en niet de krachtigere versie kiest.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Gandalf68
Lekker Ventje schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Daarom komt er ook een voordeligere S. Je ziet nu ook dat het merendeel voor de gewone XBO en PS4 gaat en niet de krachtigere versie kiest.
dat zal ook afhangen van de internetsnelheid die je thuis hebt en of je nog veel blu ray hebt om te kijken of niet en hoe groot de games worden qua opslag. Ik denk dat uhd niet veel gaat toevoegen qua films omdat DVD nog heerst en goedkoper is , afgezien van de kwaliteit.

Wel voor opslag is dat formaat beter dus er zijn best veel factoren om rekening mee te houden.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Dat was mij niet volkomen duidelijk.

Update:
Oh zie nu wat er fout gaat, staan twee linkjes in de quote naar tweets ... 8)7
Ben ondertussen zo gewend aan embed berichten hier op het forum dat ik daar totaal overheen gelezen heb.
Excuus @uchiha tijntje , ik had beter moeten kijken.
Geen probleem. Ik had beter een linkje naar mijn post kunnen plaatsen. Dan zag je meteen de tweets :) Embeds in quotes werken niet. Dus snap dat het niet meteen duidelijk was.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-08-2020 12:01 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Hmm, dit hangt ook weer af van het verschil tussen de PS5 'digital only' en de PS5 'normal'. De PS5 'digital only' mag niet te dicht bij de XSS komen, er vanuit gaande dat de XSS ook 'digital only' is. De PS5 is namelijk veel meer future proof dan de XSS.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Stylze schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:45:
Ach, papa en mama gamen tegenwoordig ook dus verwacht niet dat 599 een showstopper zou worden.

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Hmm, dit hangt ook weer af van het verschil tussen de PS5 'digital only' en de PS5 'normal'. De PS5 'digital only' mag niet te dicht bij de XSS komen, er vanuit gaande dat de XSS ook 'digital only' is. De PS5 is namelijk veel meer future proof dan de XSS.
Dan komen ze over een jaar of twee toch gewoon met een Xbox Series S Pro die wél 4K aankan ;) Oh wacht, daar hebben ze de Series X weer voor..

Nouja, kort samengevat.. Bring it on MS en deel de prijzen en toekomstplannen met ons! O-)

Verwijderd

De Xbox One werd later pas gereleased in NL. Hoe zit dat met de Series X? Gaat die wel op launch gereleased worden in NL?

• Finraziel
Ik heb stukken uit de quotes weggeknipt om deze post nog een beetje behapbaar te houden.
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:40:
Wat ik wel een beetje vindt tegenspreken is dat men roept van het gaat er niet om hoeveel consoles we verkopen ... het gaat om het ecosysteem.

Daar kan ik me in vinden maar aan de andere kant is men te laf om de prijs weer te geven en zegt men dat men onder de concurrentie wil gaan zitten (dus weer de eerste generatie tactiek) .
Ja, het gaat om het ecosysteem... Het maakt in principe dus niet zoveel uit of je games van Microsoft koopt op de PC of op de console. Maar ze moeten niet duurder worden dan de PS5, want mensen die een PS5 kopen zijn ook zeker uit het ecosysteem van Microsoft.
Ik hoop ook niet dat men tegen zichzelf gaat concurreren met games die ook op de pc kunnen maar dan nog mooier draaien want dan ga je weer op je verkopen van consoles inleveren omdat je op een (duurdere ) pc mooiere beelden kan krijgen.
Dat is dus net geen probleem. Ja natuurlijk, liefst zouden ze ons allemaal een console verkopen, maar iemand die graag een superdure PC samenstelt en daarop dan Microsoft games koopt (of gamepass), daar zijn ze ook blij mee. In ieder geval stukken beter dan iemand die ze kwijt zijn aan Sony.
Persoonlijk zit ik liever op een 55 inch te gamen op de bank met goed geluid van een versterker dan op een computer kamer.

En ja ik heb een ps4 en nee ik heb niet geld om beidde te kopen , en ja ik heb een xbox 360 gehad, super goede tijd dus de tijd zal leren wat het gaat worden de komende generatie.
Dat is volgens mij de grootste doelgroep. Wij 'gekkies' die er over op internet discussiëren en die vaak meerdere consoles én wellicht ook nog een PC kopen zijn ver in de minderheid.
maar stel je eens voor wat Nintendo zou kunnen doen met de kracht van deze komende generatie...dan moet je toch ook wel super pareltjes krijgen.

Kortom laten we genieten van games en dat het voor alle kampen wat goeds gaat opleveren.
Ehm, die snap ik niet zo, wat heeft Nintendo er mee te maken? En Nintendo maakt juist games die niet zoveel power nodig hebben. Ik denk dat als Nintendo games zou maken voor een XsX (of PS5) dat het apparaat dan grotendeels uit zijn neus zou zitten eten omdat de games juist niet het uiterste van de hardware vragen.
Waarom? Daar komt nou net dat Ecosysteem verhaal om de hoek kijken. Ik denk dat het Microsoft weinig uitmaakt of ze je nou een XsX of XsS verkopen. Alleen de werkelijke kostprijs en hoeveel ze er op toe zouden moeten leggen zal natuurlijk ook uitmaken. Maar ze kunnen er wel flink sales mee wegkapen bij Sony, dat lijkt me het hele punt van het ding. Maak je het prijsverschil te klein dan doe je dat volledig teniet en had je beter helemaal niet met een XsS kunnen komen (wat natuurlijk ook nog steeds niet bevestigd is).
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:24:
De Xbox One werd later pas gereleased in NL. Hoe zit dat met de Series X? Gaat die wel op launch gereleased worden in NL?
Ik geloof niet dat het letterlijk 100% bevestigd is voor NL, maar er is wel gezegd dat ze in veel meer landen tegelijk willen releasen dit keer. Waarschijnlijk komt hij dus gewoon meteen hier uit.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:24:
Xbox One gewoon gekocht bij de launch in de duitse MS store. Werd verzonden vanuit...... Nederland >:)

Verwijderd

harrytasker schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Xbox One gewoon gekocht bij de launch in de duitse MS store. Werd verzonden vanuit...... Nederland >:)
Klopt, maar het liefst heb ik de Series X uit NL bij bol.com of CoolBlue bijvoorbeeld en anders bestel ik het ook in Duitsland als dat zo makkelijk gaat als jij zegt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik geloof er niets van dat Microsoft weer kiest voor een versnipperde launch, daar hebben ze toen zoveel kritiek op gekregen dat ze er vast wel van geleerd hebben.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Gandalf68
@Finraziel met mijn post over Nintendo ik probeer gewoon neutraal te blijven ondanks dat ik een ps4 en een Nintendo (van de vrouw deels ) moet ik nog gaan zien wat ik ga kopen de komende generatie.

Ik bedoelde dus meer stel dat Nintendo een game gaat maken ala mario maar dan met de mogelijkheden van de kracht van de komende generatie consoles. dat zou heel mooi en gedetailleerd kunnen worden met een totaal ander beeld maar toch de Nintendo stijl qua karakters.

Het was meer een hypothetisch iets.. ik denk dat we qua graphics niet een mega sprong maken, wel qua optimalisatie van het hele systeem. Dus laadtijden en mogelijkheden daardoor. Geen popups meer en voor al die geilneven die hopen op 120 mhz en zo... ja dat kan maar daar is de doelgroep de komende jaren nog veel te klein voor.... qua beeldtechnieken kan men relatief niet veel verder meer wat het menselijk ook op valt van de relatieve korte afstand die men er bij zit.

maar we dwalen af...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Chaoss schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:14:
Ik geloof er niets van dat Microsoft weer kiest voor een versnipperde launch, daar hebben ze toen zoveel kritiek op gekregen dat ze er vast wel van geleerd hebben.
Stond hier toch laatst een tweet die bevestigde dat het voor 100 % vast staat een world-wide launch gaat worden ?
Volgens mij van ome Phil zelf :)

• Deleon78
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:17:
@Finraziel Geen popups meer en voor al die geilneven die hopen op 120 mhz en zo... ja dat kan maar daar is de doelgroep de komende jaren nog veel te klein voor.... qua beeldtechnieken kan men relatief niet veel verder meer wat het menselijk ook op valt van de relatieve korte afstand die men er bij zit.

maar we dwalen af...8
Wow... just wow..
120hz: Zeker geen pc gamer?
Grafische kwaliteit is meer dan alleen resolutie.

Laatste reactie hierop, gevoel dat ik troll feed.

[ Voor 10% gewijzigd door Deleon78 op 23-08-2020 14:32 ]

• D-Ed
  • Niet online
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

ik denk eerder 100 dollar / euro , 50 is net te weinig en 100 klinkt psychologischer beter. Maar het geheel is ook afhankelijk van hoe duur de uitbreidingsopslag gaat zijn van de xbox .

Dat men niet de fout maakt zoals Sony gedaan heeft met hun eigen geheugen formaat bij de psp toendertijd.

Sony heeft het voordeel op de komende generatie van het M2 formaat en de concurrentie die dat hopelijk gaat opleveren.
Op dit moment heeft Sony nog 0,0 voordeel omdat we de prijzen van de uitbreiding (opslag) niet eens weten..

PSP voorbeelden aanhalen is een beetje ver doorgeschoten.. Sony heeft er altijd al bekend om gestaan hun eigen format te pushen met andere apparaten dus waarom je dit als voorbeeld erbij haalt weet ik niet...

• D-Ed
  • Niet online
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Dat hebben ze ook gedaan met de eerste xbox die uitkwam, ze hebben zich daar gewoon in de markt gekocht door verlies te lijden op hun console.

Persoonlijk vond ik de eerste generatie te snel uit het stopcontact getrokken. Maar dat is al weer een hele tijd terug :)

Aan de andere kant heeft men het bij de huidige generatie een flinke deuk opgelopen door dat men het teveel op america heeft gefocust met bediening van de tv. Games en intregratie van sport in America etc....

Ik heb geleerd om tegenwoordig wat vaker teksten te lezen van mensen en het valt me op dat je nogal erg negatief bent over de Microsoft plannen..

Hoezo ze hebben zich gewoon ingekocht? Dat doen ze allemaal, een console met verlies verkopen om marktaandeel te krijgen, of denk je dat MS de eerste was die dat deed...?

En ‘laf’ om de prijs nog niet te noemen terwijl MS al meer dan zes maanden geleden een complete teardown heeft laten doen door verschillende YouTube kanalen en afgelopen week complete openheid heeft gegeven over de technieken die ze gebruiken.... |:( |:(

Eerlijk zeggen, wat verwacht je nog meer van MS/Xbox buiten de prijs die ze nog moeten geven, excuses van MS omdat ze straks goedkoper zijn dan de concurrentie en ‘zich gewoon inkopen’?

:(:)

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:19
Chaoss schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:14:
Dat is bevestigd door Phil Spencer dat het een global launch is en dat ze lessen getrokken hebben van de vorige launch.

• Gandalf68
D-Ed schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:37:
[...]

Ik heb geleerd om tegenwoordig wat vaker teksten te lezen van mensen en het valt me op dat je nogal erg negatief bent over de Microsoft plannen..

Hoezo ze hebben zich gewoon ingekocht? Dat doen ze allemaal, een console met verlies verkopen om marktaandeel te krijgen, of denk je dat MS de eerste was die dat deed...?

En ‘laf’ om de prijs nog niet te noemen terwijl MS al meer dan zes maanden geleden een complete teardown heeft laten doen door verschillende YouTube kanalen en afgelopen week complete openheid heeft gegeven over de technieken die ze gebruiken.... |:( |:(

Eerlijk zeggen, wat verwacht je nog meer van MS/Xbox buiten de prijs die ze nog moeten geven, excuses van MS omdat ze straks goedkoper zijn dan de concurrentie en ‘zich gewoon inkopen’?

:(:)
ik ben het niet met je eens ik heb genoten van de eerste xbox met oa black ,echter de levensduur vond ik toen te kort.

Ze hebben zich toen wel heel erg ingekocht door dat ze een buffer hadden van oa de windows tak dat is gewoon een feit , net zoals de chinezen nu doen met bepaalde telefoons.

Laten we zeggen dat het niet fair gestaryt s ten opzichte van andere spelcomputers ontwikkelaars in die tijd. Ik heb ook een xbox 360 gehad en 2x een playstation .

Ik hoop gewoon dat microsoft nu geen flaters gaat slaan want daar hebben ze niet alleen bij de spelcomputer een handje van (windows mobile ) windows phone. Waar ze soms opeens de stekker uit trekken.

Ms heeft goede punten maar denk dat hun mankement is dat ze te amerikaans denken ipv werelds.

Volgens mij komen ze met een mooi product uit met een andere manier van benadering dan Sony maar zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Beidde kampen lopen wel eens te zeiken over framerates of dingen die zogenaamd opvallen bij techneus sites.

Alsof je tijd hebt omdat te zien als je bezig bent met gamen.

Soms is het juist leuk om te kijken als een ander speelt zodat je dingen ziet maar is afhankelijk van het spel uiteraard.

En ik ga afwachten welke console er in huis komt ....kan alle kanten op gaan.

• D-Ed
  • Niet online
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:47:
[...]
ik ben het niet met je eens ik heb genoten van de eerste xbox met oa black ,echter de levensduur vond ik toen te kort.

Ze hebben zich toen wel heel erg ingekocht door dat ze een buffer hadden van oa de windows tak dat is gewoon een feit , net zoals de chinezen nu doen met bepaalde telefoons.

Laten we zeggen dat het niet fair gestaryt s ten opzichte van andere spelcomputers ontwikkelaars in die tijd. Ik heb ook een xbox 360 gehad en 2x een playstation .

Ik hoop gewoon dat microsoft nu geen flaters gaat slaan want daar hebben ze niet alleen bij de spelcomputer een handje van (windows mobile ) windows phone. Waar ze soms opeens de stekker uit trekken.

Ms heeft goede punten maar denk dat hun mankement is dat ze te amerikaans denken ipv werelds.

Volgens mij komen ze met een mooi product uit met een andere manier van benadering dan Sony maar zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Beidde kampen lopen wel eens te zeiken over framerates of dingen die zogenaamd opvallen bij techneus sites.

Alsof je tijd hebt omdat te zien als je bezig bent met gamen.

Soms is het juist leuk om te kijken als een ander speelt zodat je dingen ziet maar is afhankelijk van het spel uiteraard.

En ik ga afwachten welke console er in huis komt ....kan alle kanten op gaan.
Sja, Niet fair vind ik nogal een statement. Ze hebben namelijk veel gedaan voor console gaming (voor de shooters en online gaming bv).

En wat bedoel je dan met dat ze laf zijn?

• Gandalf68
D-Ed schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Sja, Niet fair vind ik nogal een statement. Ze hebben namelijk veel gedaan voor console gaming (voor de shooters en online gaming bv).

En wat bedoel je dan met dat ze laf zijn?
Ik heb het woord laf niet gebruikt en ben ook absoluut niet ontevreden geweest over de eerste generatie en de xbox360. Ik heb alle consoles vanaf de start meegemaakt ook de atari 2600 en heb zelfs een zx80 / 81 on bezit gehad.

Dat niet alles in hand bereik lag is een ander feit ,gamers zijn tegenwoordig relatief verwend of het geluk als je het vergelijkt met vroeger.

En onderbouw eens veel gedaan voor shooters etc ,voor online gaming ben ik het wel met je eens maar dat komt ook door de infrastructuur van de servers van microsoft die er al lag en waar ze baat bij hadden.

Dus ja ik weet genoeg met mijn 52 jaar en heb genoeg voorbij zijn komen ,vextrex ,msx etc mooie tijden hoor en er komt genoeg moois aan.

Ik heb een hekel aan fanboys (ongeacht welk kamp dat ook is ) die geen respect tonen voor een ander kamp en kortzichtig zijn alsof zij het enige ware kamp zijn. Maar ja dat zal welbte maken hebben met leeftijd.

• D-Ed
  • Niet online
Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Ik heb het woord laf niet gebruikt en ben ook absoluut niet ontevreden geweest over de eerste generatie en de xbox360. Ik heb alle consoles vanaf de start meegemaakt ook de atari 2600 en heb zelfs een zx80 / 81 on bezit gehad.

Dat niet alles in hand bereik lag is een ander feit ,gamers zijn tegenwoordig relatief verwend of het geluk als je het vergelijkt met vroeger.

En onderbouw eens veel gedaan voor shooters etc ,voor online gaming ben ik het wel met je eens maar dat komt ook door de infrastructuur van de servers van microsoft die er al lag en waar ze baat bij hadden.

Dus ja ik weet genoeg met mijn 52 jaar en heb genoeg voorbij zijn komen ,vextrex ,msx etc mooie tijden hoor en er komt genoeg moois aan.

Ik heb een hekel aan fanboys (ongeacht welk kamp dat ook is ) die geen respect tonen voor een ander kamp en kortzichtig zijn alsof zij het enige ware kamp zijn. Maar ja dat zal welbte maken hebben met leeftijd.
Ik heb je quote over ‘laf’ zelfs vet gedrukt in mijn reactie rond 17.30 vanmiddag ;)

En ik sluit mij aan bij een hekel hebben aan fanboys d:)b Maar dat betekent dus ook dat het slim is om onze meningen goed te onderbouwen en omschrijven voordat we ‘in het andere kamp geduwd worden’ ;)

Edit: Vwb shooters, Halo heeft het competitive console shooter genre op de kaart gezet bijvoorbeeld. Daar zijn complete leagues voor uit de grond gestampt en dat heeft een flinke vlucht genomen. Xbox Live draait natuurlijk op verschillende services van MS maar het succes is toch echt wel gekomen door de juiste visie en multiplayer zo toegankelijk te maken voor de massa middels live.. In mijn optiek praat je daar iets te makkel8jk over dat het voor MS een simpel iets was..

[ Voor 14% gewijzigd door D-Ed op 23-08-2020 22:18 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gandalf68 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Je leeftijd heeft er niet veel mee te maken gok ik... Door dat te stellen klink je juist oud ;) Een simpele inkijk in de krochten van het internet laat zien dat volwassenen mede de war of the consoles aanvoeren. En laat ik het niet eens hebben over andere onderwerpen zoals F1 of voetbal :P

Halo heeft samen met xbox live het fundament gelegd voor de FPS en multiplayer genre.

MS heeft zich ingekocht in de console markt. Dat is blijkbaar niet fair.
MS heeft gebruik gemaakt van een bestaande infrastructuur voor online gaming. Dat is blijkbaar te makkelijk.

Het is niet snel goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-08-2020 22:44 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Halo heeft samen met xbox live het fundament gelegd voor de FPS en multiplayer genre.
Euh.. wut :?

Quake? Unreal Tournament? RTCW? CounterStrike? Etc?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

poor Leno schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Euh.. wut :?

Quake? Unreal Tournament? RTCW? CounterStrike? Etc?
Sorry... moest ik er nog bij zeggen dat het consoles betrof... Dacht dat dat wel duidelijk was... Maar nee dus.

OP DE CONSOLES.

Zo goed?

• Gandalf68
D-Ed schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ik heb je quote over ‘laf’ zelfs vet gedrukt in mijn reactie rond 17.30 vanmiddag ;)

En ik sluit mij aan bij een hekel hebben aan fanboys d:)b Maar dat betekent dus ook dat het slim is om onze meningen goed te onderbouwen en omschrijven voordat we ‘in het andere kamp geduwd worden’ ;)

Edit: Vwb shooters, Halo heeft het competitive console shooter genre op de kaart gezet bijvoorbeeld. Daar zijn complete leagues voor uit de grond gestampt en dat heeft een flinke vlucht genomen. Xbox Live draait natuurlijk op verschillende services van MS maar het succes is toch echt wel gekomen door de juiste visie en multiplayer zo toegankelijk te maken voor de massa middels live.. In mijn optiek praat je daar iets te makkel8jk over dat het voor MS een simpel iets was..
Ja e sports hebben een aardige vlucht genomen en dat kon je je vroeger niet voorstellen.

Wat betreft live bedoel ik natuurlijk wel relatief genakkelijk he door de onderliggende infrastructuur.

Ik ben ook erg benieuwd wat de toekomst van vr gaat brengen bij MS . Ik heb het geprobeerd op de de ps4 en dat is toch wel een hele gave ervaring die je moet meemaken om te snappen.

Wat dat betreft staat vr relatief gezien in de kinderschoenen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Sorry... moest ik er nog bij zeggen dat het consoles betrof... Dacht dat dat wel duidelijk was... Maar nee dus.

OP DE CONSOLES.

Zo goed?
Valt wat voor te zeggen, maar op consoles begon de basis voor FPS toch echt met o.a. Quake 3 Arena op de Dreamcast.
Daarvoor hadden we ook nog games als Alien en Duke Nukem op de Sega Saturn.
Halo kwam pas jaren later, toen Sega de pijp aan Maarten gaf.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Valt wat voor te zeggen, maar op consoles begon de basis voor FPS toch echt met o.a. Quake 3 Arena op de Dreamcast.
Nou ja, ik heb medal of honor op mijn psx gespeeld... en daarvoor Jurassic Park op de Snes met fps elementen :P. Wellicht moeten we Goldeneye de credits geven met vier player local deathmatch!

Halo combat evolved kwam binnen een jaar na Quake 3 arena op de dreamcast uit. Dus zoveel ontloopt het niet. Maar het kwam eerder, dus je hebt gelijk. Denk alleen dat veel mensen moeten googlen als ze “dreamcast” horen ;) Wel jammer, want het was een erg mooie console.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-08-2020 23:42 ]

• Deleon78
Heeft iemand toevallig al iets gevonden over aansluitaansluitmogelijkheden voor audio? Begin van het topic is dit besproken, maar misschien is inmiddels meer bekend?

Ik wil mn (analoge) stereo amp aansluiten. Zit er nog een gewone unbalanced out op? Kan ik mn usb dac gebruiken?
Er is altijd wel wat te verzinnen, maar als iemand meer weet, kan ik voorbereidingen treffen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

justifire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Er zit een klein verschil tussen de basis leggen en wie er eerder was, de bekende 'wow was first MMO' meme is daar aardig voorbeeld van, ze waren niet de eerste (absoluut niet), maar zijn wel de grondleggers geworden van het 'en masse' MMO genre.

Verschil is echter waar je mee opgegroeid bent, de een zegt Toca, de ander PGR, of is het toch GT? Killer instinct, Tekken of toch Mortal Kombat? Quake, CS of toch instagib UT?

Uiteindelijk maakt het weinig uit wie de basis heeft gelegd, gaat er enkel nog om of je vandaag nog relevant bent.. En dan kom je weer bij Sega :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

@uchiha tijntje @SinergyX we kunnen toch wel stellen dat Doom, Wolfenstein en in zeker mate Duke Nukem het genre gezicht heeft gegeven zoals we dat heden ten dagen nog kennen.
Vervolgens introduceerden Quake en Unreal de VS modus en is het balletje gaan rollen.
Did I mention Half Life btw ?

• Trishul
  • Laatst online: 20:21
Halo 2 met de online multiplayer die gemaakt was voor Xbox live was ook wel revolutionair te noemen voor het genre op consoles. Vooral hoe gestroomlijnd de online multiplayer was, en de maps en matchmaking. Natuurlijk had je een paar jaar daarvoor al Unreal Championship op Xbox, die was ook erg nice online.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:43:
@uchiha tijntje @SinergyX we kunnen toch wel stellen dat Doom, Wolfenstein en in zeker mate Duke Nukem het genre gezicht heeft gegeven zoals we dat heden ten dagen nog kennen.
Vervolgens introduceerden Quake en Unreal de VS modus en is het balletje gaan rollen.
Did I mention Half Life btw ?
Je noemt Half Life in je 3e zin! Half Life 3 confirmed?!?

Jep, ik denk dat ik het wel eens kan zijn met je stelling :).

Trouwens. Donderdag is er een "gamescom" event als ik het goed heb:

Geen idee hoe laat precies, maar wellicht interessant. Enige is dat ik hoop dat die Geoff zo min mogelijk praat en zo weinig mogelijk gasten heeft. :+

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-08-2020 11:11 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Geen idee hoe laat precies, maar wellicht interessant. Enige is dat ik hoop dat die Geoff zo min mogelijk praat en zo weinig mogelijk gasten heeft. :+
Keep dreaming, die kerel hoort zichzelf echt veel te graag praten :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Martinspire
[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Maar waarom vanuit LA? Dat zal dan wel weer betekenen dat er geen Europese studio's bij zitten?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

38 games ! :o oOo *O*

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Maar waarom vanuit LA? Dat zal dan wel weer betekenen dat er geen Europese studio's bij zitten?
Nou ja, middengebied zou dan groenland zijn? :P

• Miesjh
  • Laatst online: 10-10 16:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Gerucht gaat dat Microsoft/343i aan het overwegen zijn om de Xbox One support voor Halo Infinite overboord te gooien.

Het was misschien een nobel streven, maar als je je Flagship product niet kan krijgen waar je het wilt hebben, dan snap ik deze keuze. Als er 1 game is die alles uit de Series X moet halen dan is het Halo wel.

Xbox Live: Miesjh NL

• ariekanari
Helaas, Ik ben bang dat dat gerucht niet vaag genoeg is voor de frontpage van Tweakers.

• I ColoSsuZz I
Miesjh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:22:
Gerucht gaat dat Microsoft/343i aan het overwegen zijn om de Xbox One support voor Hale Infinite overboord te gooien.

Het was misschien een nobel streven, maar als je je Flagship product niet kan krijgen waar je het wilt hebben, dan snap ik deze keuze. Als er 1 game is die alles uit de Series X moet halen dan is het Halo wel.
In dat zelfde gerucht wordt ook gesproken over uitstel naar 2022 _O-

• Rossi46
[...]

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Krijgen we weer zo'n gare livestream? Waarom toch welke keer? Ik wacht wel op de volledige 4k video's op YouTube.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Keek vanochtend even de Q&A sessie met Keighly en hij gaf aan dat de presentatie weliswaar vanuit een studio wordt gedaan maar dat er erg weinig gasten zijn (4 of 5) en het grotendeels video content is (trailers en gameplay). De gasten doen bovendien alleen virtueel mee via een Zoom/Teams sessie, dus het zullen denk ik zeker niet alleen US studios zijn. Denk dat we zeker ook updates krijgen van bijvoorbeeld Ubisoft en CD Project Red.

Gamescom is een Europese beurs en wordt dan gelukkig ook op een gunstig tijdstop voor ons uitgezonden om 20.00u.

• I ColoSsuZz I
Rossi46 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Krijgen we weer zo'n gare livestream? Waarom toch welke keer? Ik wacht wel op de volledige 4k video's op YouTube.
Omdat dat leuker is dan op tijdstip x een 20tal trailers online te plempen? Je hoeft het niet te kijken he..

[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 24-08-2020 13:36 ]

• Martinspire
Gerucht gaat dat Microsoft/343i aan het overwegen zijn om de Xbox One support voor Hale Infinite overboord te gooien.

Ik kan me voorstellen dat dit wellicht een reden was om 2020 wel te halen, maar dat 2021 dan gedaan werd vanwege de support? Ik kan me niet voorstellen dat Phil en de andere bobo's ineens de support willen laten vallen, na deze belofte gemaakt te hebben.

• ariekanari
kazuka schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
en het grotendeels video content is (trailers en gameplay). De gasten doen bovendien alleen virtueel mee via een Zoom/Teams sessie20.00u.
Dit lezende, durf ik nu al te voorspellen dat het voornamelijk praten zal zijn en er weinig gameplay of trailers worden getoond. Het klinkt mij in de oren als de preshow voorafgaande aan de Xbox Games Showcase.

• Caayn
  • Niet online

Nou heb ik geen hoge pet op van 343i maar in dit geval hebben ze mijn zegen om Halo next-gen only te maken.

Het zal PR technisch een lastige beslissing zijn maar imo is het beter om even door de zure appel heen te bijten. Ik vermoed dat als ze deze beslissing nemen dat het pas aangekondigd zal worden na de release van de XSX, maar goed PR/marketing is niet mijn ding :)

• Rossi46
Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dit wellicht een reden was om 2020 wel te halen, maar dat 2021 dan gedaan werd vanwege de support? Ik kan me niet voorstellen dat Phil en de andere bobo's ineens de support willen laten vallen, na deze belofte gemaakt te hebben.
Kan dat überhaupt nog? Die support nu laten vallen houdt in dat de game fors gaat veranderen t.o.v. hetgeen is getoond. Dus ook weer veel ontwikkelen. Daar is geen tijd meer voor, lijkt mij.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Ongelukkige start. Again...

• Rossi46
Caayn schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Nou heb ik geen hoge pet op van 343i maar in dit geval hebben ze mijn zegen om Halo next-gen only te maken.

Het zal PR technisch een lastige beslissing zijn maar imo is het beter om even door de zure appel heen te bijten. Ik vermoed dat als ze deze beslissing nemen dat het pas aangekondigd zal worden na de release van de XSX, maar goed PR/marketing is niet mijn ding :)
Het staat haaks op wat ze zelf eerder hebben gezegd. Daar direct op terug moeten komen, tsja, onhandig dus.

Gaat op deze manier een behoorlijk hoofdpijndossier worden. Onbegrijpelijk eigenlijk. Ze hadden zelf toch ook allang moeten zien dat die getoonde gameplay matig zou zijn?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hou van het oude spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald."

ook als je beloften doet, kun je beter je belofte breken en dat gewoon toegeven en met iets goeds komen, dan de belofte houden en met een wanproduct op de proppen komen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
ALS het daadwerkelijk zo zou zijn dat X1 support voor Halo:Infinite geschrapt word kan dat 2 dingen betekenen:
- of MS komt terug op hun compatibility statement die ze eerder gedaan hebben (waar welliswaar nooit een hele harde datum/periode aangehangen is, maar toch)
- of ze weten nu al dat het dusdanig lang uitstel gaat worden dat ze die periode van het vorig punt voorbij gaan en op die manier 'legaal' X1-support kunnen ditchen

Beiden zijn op z'n minst... sub-optimaal, markting-technisch gezien. Maar goed, vooralsnog alleen nog maar geruchten, al moet ik zeggen dat ik het ook gedacht heb toen ik hoorde dat Halo uitgesteld was.

Misschien moet ik gaan twitteren, ik zou nog best een goeie insider kunnen zijn :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Er komt deze week een Gamepass aankondiging. Gerucht gaat dat EA Access toegevoegd word voor GP Ultimate members, of iig iets met EA. Zowiezo wordt er gewerkt aan meer 3rd party (AAA) support voor Gamepass. Kan ook net zo goed bijvoorbeeld een Dirt 5 day one GP release zijn. Er zit iig iets aan te komen, deze week of de komende weken.

• I ColoSsuZz I
DutchOwnage schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:27:
Er komt deze week een Gamepass aankondiging. Gerucht gaat dat EA Access toegevoegd word voor GP Ultimate members, of iig iets met EA. Zowiezo wordt er gewerkt aan meer 3rd party (AAA) support voor Gamepass. Kan ook net zo goed bijvoorbeeld een Dirt 5 day one GP release zijn. Er zit iig iets aan te komen, deze week of de komende weken.
Mijn glazenbol zegt dinsdag over 2 weken om 3 uur smiddags ;)
kan ook 2 maanden zijn

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 24-08-2020 14:39 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden