✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Interessant, maar ben wel benieuwd naar meer uitleg van de cijfers. Zitten hier ook android en apple games bij? Wat wordt er gedaan met de downloads van games in Gold live en GP. Etc...ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:51:
Onderstaand onderzoek spreekt jouw opvatting tegen. Helaas zit het hele onderzoek achter een betaalmuur maar het zichtbare deel van de inleiding spreekt boekdelen.
[...]
Bron: Statista: Breakdown of U.S. computer and video game sales from 2009 to 2017, by delivery format
Ik download meer games dan ik fysiek koop. Dat klopt, en die 4 op 1 lijkt mij voor mijn situatie niet eens zo gek (puur xbox praat ik dan over) echter, wat koop ik wel op disk, dat zijn de nieuwste games en games die ik ook na jaren nog weer opnieuw ga spelen.
Waar ik dus benieuwd naar ben is wat de verhouding tussen fysiek en downloads is van AAA games (uiteraard in de eerste maanden na het uitkomen ervan.)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Ehm? Volgens mij is de XSS nog niet eens aangekondigd en weten we niet eens of die wel of niet een disc drive bevat en je hebt het nu al over het forceren van digital only...![]()
Stel dat de XSS idd geen disc drive bevat, dan heb je nog altijd de keus om een XSX te kopen. Niemand wordt door MS gedwongen om op een bepaalde manier zijn games te spelen dan wel aan te schaffen.
Ze brengen de XSS uit omdat ze daarbij mikken op een andere doelgroep (die geen 4k tv heeft, neem ik aan). Die doelgroep heeft dan geen keus en lijkt enkel voor digital only te moeten gaan (wat @Louw Post terecht opmerkt, er is op enkel (op doosjes nu ook in de winkel) sprake van "optimized for XSX", niet voor XSS). Uiteraard kunnen ze ook voor een XSX gaan, maar dan schiet het z'n doel voorbij. Je wilt die mensen juist naar Xbox lokken door de lagere prijs van de XSS.Nogne schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Je bent het er niet mee eens dat er een keuze is, om daarna te zeggen dat Microsoft digital only aan het forceren is. Je weet wel dat de XSX een optische drive heeft?
En laten we niet naïef zijn; zowel Sony als Xbox zouden het liefst vandaag nog af willen stappen van discs. Dat levert ze ongekend veel meer inkomsten op (hogere verkoopprijzen én lagere kosten).
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Nu moet je dat onderzoek ook in zijn context zien: het bekijkt de volledige US markt, d.w.z. dat mobile hier ook in zit, wat de cijfers nogal omhoog drijft. De cijfers van Statista komen trouwens van NPD, dus verder is het wel betrouwbaar (mocht iemand toegang hebben tot premium).ariekanari schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:51:
Onderstaand onderzoek spreekt jouw opvatting tegen. Helaas zit het hele onderzoek achter een betaalmuur maar het zichtbare deel van de inleiding spreekt boekdelen.
[...]
Bron: Statista: Breakdown of U.S. computer and video game sales from 2009 to 2017, by delivery format
Overigens ga ik met je akkoord hoor, de markt is al een tijdje aan het transformeren en je ziet bij veel grotere publishers dat de digitale omzet nu al 50% of meer van de totale software omzet bevat. Dit cijfers is vooral hoog natuurlijk bij publishers zoals EA die enorm veel verdienen met microtransacties. Een paar voorbeeldjes:
- EA haalde het afgelopen kwartaal 80% van hun omzet uit live services (zie slide 5)
- Bij Take2 was 91% van de net bookings vorig kwartaal digitaal. 65% kwam uit 'recurring consumer spending' d.w.z. microtransacties. Op jaarbasis zie je ook duidelijk het aandeel van digitaal stijgen (zie slide 3)
- Zelfs bij Nintendo - wat trager in de digitale transitie - zagen we afgelopen kwartaal dat digitale verkopen 55.6% van de omzet vertegenwoordigen. Opnieuw een redelijk grote stijging jaar op jaar: in 2019 was dit voor hetzelfde kwartaal 38.3%. Bij Nintendo komt 2/3de van de digitale omzet echter uit volledige games, niet uit DLC. (zie pagina 13)
- Minder productie/logistieke/warehouse kosten
- Licentiegelden blijven ze innen (inkomen zoals de '30%' op third-party verkopen op hun digitale platform)
- Geen marge aan de fysieke winkels afdragen
- Microsoft heeft natuurlijk ook GamePass als ijzer in het vuur
Zal de XSS mindere performance hebben dan de XSX of zal het hetzelfde apparaat worden alleen dan zonder een disc. Zoals ik jouw verhaal lees zal de XSS minder performance krijgen. Ik ging er vanuit dat XSX/XSS beide hetzelfde zijn alleen dat de XSS geen optische drive heeft.Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
[...]
Ze brengen de XSS uit omdat ze daarbij mikken op een andere doelgroep (die geen 4k tv heeft, neem ik aan). Die doelgroep heeft dan geen keus en lijkt enkel voor digital only te moeten gaan (wat @Louw Post terecht opmerkt, er is op enkel (op doosjes nu ook in de winkel) sprake van "optimized for XSX", niet voor XSS). Uiteraard kunnen ze ook voor een XSX gaan, maar dan schiet het z'n doel voorbij. Je wilt die mensen juist naar Xbox lokken door de lagere prijs van de XSS.
En laten we niet naïef zijn; zowel Sony als Xbox zouden het liefst vandaag nog af willen stappen van discs. Dat levert ze ongekend veel meer inkomsten op (hogere verkoopprijzen én lagere kosten).
En Microsoft wil straks mensen gaan lokken met de goedkope Xbox (XSS) icm Gamepass.
Al mijn Xbox games zijn digitaal aangezien je de gekochte games ook op de nieuwe generatie consoles kan kopen, bij mijn Playstation koop ik alles fysiek zodat als ik mijn PS verkoop ik het kan verkopen met de games er bij.
PS/XBL: Nogne
Zeker weten doet nog niemand het (MS heeft er opmerkelijk genoeg nog geen woord aan vuil gemaakt) maar de algehele gedachte tot nu toe is dat de XSS inderdaad tot minder performance in staat zal zijn dan de XSX. Wel een snelle SSD, wel de CPU maar niet (dezelfde) GPU. Daarom gaat men er vanuit dat er een flink prijsverschil zal bestaan tussen de XSS en de XSX.Nogne schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Zal de XSS mindere performance hebben dan de XSX of zal het hetzelfde apparaat worden alleen dan zonder een disc. Zoals ik jouw verhaal lees zal de XSS minder performance krijgen. Ik ging er vanuit dat XSX/XSS beide hetzelfde zijn alleen dat de XSS geen optische drive heeft.
En Microsoft wil straks mensen gaan lokken met de goedkope Xbox (XSS) icm Gamepass.
Al mijn Xbox games zijn digitaal aangezien je de gekochte games ook op de nieuwe generatie consoles kan kopen, bij mijn Playstation koop ik alles fysiek zodat als ik mijn PS verkoop ik het kan verkopen met de games er bij.
https://www.eurogamer.net...xt-gen-console-make-sense
Kan de hitte op die manier wel weg? Mijn XOX staat nu in een wat krappere ruimte in het meubel, met een opening rechtsachter (dus niet direct daar waar de XOX het naar toe blaast). Je merkt goed dat dat eigenlijk niet goed werkt. Er blijft teveel warmte hangen. De XSX kan daar sowieso niet in, dus die gaat lekker in de vrije lucht op het meubel staanG_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Yes die past op de plek waar mijn huidige Xbox One X staat
Mooi in de aangepaste tv meubel
[Afbeelding]
De Xbox One X blaast de warme lucht er achter uit en het gaat ook de meubel uit, ik hoop dat het allemaal genoeg is voor de nieuwe Xbox Series X want die ruimte is speciaal voor de ConsoleRossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Kan de hitte op die manier wel weg? Mijn XOX staat nu in een wat krappere ruimte in het meubel, met een opening rechtsachter (dus niet direct daar waar de XOX het naar toe blaast). Je merkt goed dat dat eigenlijk niet goed werkt. Er blijft teveel warmte hangen. De XSX kan daar sowieso niet in, dus die gaat lekker in de vrije lucht op het meubel staan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zo te zien blaast de XSX voornamelijk naar boven (staand) of naar rechts (liggend). Dus ik vrees dat je aan de zaag moetG_Dragon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
De Xbox One X blaast de warme lucht er achter uit en het gaat ook de meubel uit, ik hoop dat het allemaal genoeg is voor de nieuwe Xbox Series X want die ruimte is speciaal voor de Console
Wat verwacht je hier van te leren? (vraag ik als leek).Caayn schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:45:
Vanavond rond middernacht houdt MS zijn praatje op de Hot Chips conferentie en ditmaal gaat het over de Xbox Series X architectureDe vorige keer met de Xbox One X hebben ze leuke info vrijgegeven, waaronder de fysieke layout van de SoC en blok diagrammen.
Helaas is de livestream enkel toegankelijk voor bezoekers maar het zal ongetwijfeld niet lang duren voordat de info zijn weg naar het internet vind.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hoe de Teraflops door de CU’s gieren !Wom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
Wat verwacht je hier van te leren? (vraag ik als leek).
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Met een snelheid van 120 FPS en geraytracede koplampen!
Alle PowerPoint slides
[ Voor 11% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2020 22:17 . Reden: slides ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Gewoon om me even te verdiepen. Wat zijn een beetje de high end flight sticks die op dit moment worden ondersteund door de One X?
Zijn dat alleen de thrustmasters of ook de Logitech?
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-08-2020 22:01 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Google even op Hotas, keuze genoeg !uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:27:
MS zou er slim aan doen om deze week een release date aan te geven van Flight Simulator voor de Series X. Het ziet er werkelijk waar fantastisch uit en ben echt benieuwd naar hoe het speelt. Zou er zelfs wel voor in een flight stick willen investeren. Ik houd me dan wel lekker bij de kleine vliegtuigjes
Gewoon om me even te verdiepen. Wat zijn een beetje de high end flight sticks die op dit moment worden ondersteund door de One X?
Ja ik kwam deze Hotas tegen:
https://www.amazon.nl/Log...id=pla-564627029509&psc=1
Maar ik vraag me af of die ook op de xbox kon. Dat kan ik er niet uit halen.
[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-08-2020 22:52 ]
Verwijderd
Ben ook wel benieuwd welke verbeteringen bij de launch van de series x mogelijk zijn voor horizon 4.
Voor alleen horizon zal ik al de series x kopen :-)
Nog niets over bekendVerwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:32:
We weten dat forza motorsport 8 er aan komt. Maar is er al wat bekend over horizon 5?
Ben ook wel benieuwd welke verbeteringen bij de launch van de series x mogelijk zijn voor horizon 4.
Kan altijd in de toekomst nogVerwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:49:
[...]
Dat is toch jammer. Dat is mijn grootste reden om te upgraden van xonex naar series x
Hier wat uitleg: https://www.tomshardware....-x-architecture-deep-dive
Xbox Live: Miesjh NL
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:32:
We weten dat forza motorsport 8 er aan komt. Maar is er al wat bekend over horizon 5?
Forza Horizon 4 will be optimized for the Xbox Series X at launch with Smart Delivery.
— Forza Horizon (@ForzaHorizon) 23 juli 2020
📺️Native 4K 60 FPS
🏁Quick Game Resume and Faster Load Times
🔎 Higher Visual Fidelity at Longer Distances
💲💲All at no additional cost. pic.twitter.com/p1uN531RYR
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Native 4K 60fps
Dat Higher visual fidelity ben ik wel benieuwd naar. Je kunt al zo ver kijken in FH4
Blijft een kanjer van een game, die nu dus nog beter wordt
Dat zou geweldig zijn. In Japan hebben ze hele vreemde (snel)wegen of eigenlijk creatieve oplossingen om de beperkt beschikbare ruimte effeciënt en effectief te benutten.Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:34:
Geruchten rond FH5 zijn wel dat het dit keer weldegelijk Japan gaat worden. Er was ook wat (niet officieel) artwork verschenen van één van de ontwerpers van Playground. Dat hintte duidelijk op Oosterse invloeden
[ Voor 52% gewijzigd door ariekanari op 18-08-2020 08:43 ]
Mooi staaltje techniek. Volgens mij is de Xbox Series X een beest van een Console. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven.
Pre-order link?
Xbox Live: Miesjh NL
Vooral interesse in de techWom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:03:
[...]
Wat verwacht je hier van te leren? (vraag ik als leek).
- Had gehoopt op nog wat meer uitleg omtrent de 100GB virtual RAM en de communicatie daarvoor tussen de APU en de storage maar daar kan ik nog niks over vinden in de slides. Grote kans dus dat het 'gewoon' een gereserveerd stukje is op de SSD maar verder niet iets bijzonders buiten dat de CPU/GPU het direct kan aanspreken zonder tussenkomt van RAM. Had hier wat meer XSX specifieke info over gewild.
- Ray tracing is wat duidelijker gemaakt (dedicated hardware zoals verwacht) maar helaas gebruikt AMD/MS andere cijfers dan NVIDIA (Peak vs typical) wat een directe vergelijking met de huidige RTX2XXXX serie wat lastiger maakt.
- Toch nog een serieus stukje silicon voor audio hardware acceleratie.
- De CPU wordt aangeduid als "server" class maar de cache set-up komt overeen met een mobile (Renoir) class CPU. Helaas wil MS daar niet al teveel over los laten. Ter info, desktop/server Zen2 CPUs hebben bijvoorbeeld extra L3 cache voor betere performance.Q: Why do you need so much math for audio processing?
A: 3D positional audio and spatial audio and real world spaces if you 300-400 audio sounds positional in 3D and want to start doing other effects on all samples, it gets very heavy compute. Imagine 20 people fighting in a cave and reflections with all sorts of noises
- 8x PCie 4.0 lanes voor IO. Waar geen deze allemaal naar toe? 4x voor de externe SSD maar de overige 4? (Edit: De interne SSD gebruikt uiteraard ook 4 lanes)Q: Says Zen 2 is server class, but you use L3 mobile class?
A: Yeah our caches are different, but I won't say any more, that's more AMD.
ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:34:
[...]
Dat zou geweldig zijn. In Japan hebben ze hele vreemde (snel)wegen of eigenlijk creatieve oplossingen om de beperkt beschikbare ruimte effeciënt en effectief te benutten.
[YouTube: Highway through a Building Story]
/f/image/RZJPTKjU9tuCrtHfin6toBvs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YykiHshrBu4o64WqZvdKyenw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/01GmuE63bgioJ1oOxu51f0d7.png?f=fotoalbum_large)
Dat waren de beelden die verschenen waren. Zijn waarschijnlijk mock-ups om sfeer en setting voor te stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 18-08-2020 08:59 ]
Voor de interne SSD hebben ze ook 4x PCIE4 lanes nodig dacht ik. Microsoft had al aangegeven dat zowel de interne als de externe SSD gelijkwaardig benaderd worden.Caayn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:57:
[...]
Vooral interesse in de techDe info die nu dus getoond is
Paar bevindingen na het even snel doorgenomen te hebben:
- Had gehoopt op nog wat meer uitleg omtrent de 100GB virtual RAM en de communicatie daarvoor tussen de APU en de storage maar daar kan ik nog niks over vinden in de slides. Grote kans dus dat het 'gewoon' een gereserveerd stukje is op de SSD maar verder niet iets bijzonders buiten dat de CPU/GPU het direct kan aanspreken zonder tussenkomt van RAM. Had hier wat meer XSX specifieke info over gewild.
- Ray tracing is wat duidelijker gemaakt (dedicated hardware zoals verwacht) maar helaas gebruikt AMD/MS andere cijfers dan NVIDIA wat een d
directe vergelijking met de huidige RTX2XXXX serie wat lastiger maakt.
- Toch nog een serieus stukje silicon voor audio hardware acceleratie.
[...]
- De CPU wordt aangeduid als "server" class maar de cache set-up komt overeen met een mobile (Renoir) class CPU. Helaas wil MS daar niet al teveel over los laten. Ter info, desktop/server Zen2 CPUs hebben bijvoorbeeld extra L3 cache voor betere performance.
[...]
- 8x PCie 4.0 lanes voor IO. Waar geen deze allemaal naar toe? 4x voor de externe SSD maar de overige 4?
UiteraardTrishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:01:
[...]
Voor de interne SSD hebben ze ook 4x PCIE4 lanes nodig dacht ik. Microsoft had al aangegeven dat zowel de interne als de externe SSD gelijkwaardig benaderd worden.

Niet.G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:17:
Tot hoever moeten we deze nieuwe leaks geloven over de Prijs ?
Ondanks ik hem deel, ben ik het compleet met je eens.uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Niet.Net zoals we alle prijzen die we tot nu toe langs hebben zien komen niet moeten geloven totdat er op de MS site een pre-order knop staat met daarnaast de prijs.
Maar kon het toch niet laten om hem eventjes te delen!
ok, ik kijken naar het aantal volgers van die gast... nog geen 7000massively respected games industry writer
In het artikel staat zelfs dit:G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Ondanks ik hem deel, ben ik het compleet met je eens.
Maar kon het toch niet laten om hem eventjes te delen!![]()
That's because, as surfaced on Twitter by user @THTHEREDDRAGON, massively respected games industry writer, host and actor Alanah Pearce states that she has been sent a picture from a source at a retailer that shows that the price of the Xbox Series X is actually $599.
Omdat het woordje FUD erg populair is tegenwoordig hier op tweakers gebruik ik het ook maar even... Als er iemand FUD verspreid is het @THTHEREDDRAGON wel... En hem dan nog wel massively respected noemen. Om te lachen dit.
Hij zal vast wel ergens in een discord groep zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2020 12:27 ]
Waarom de google link en waarom niet de prijs zelf noemen? $599G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:17:
Tot hoever moeten we deze nieuwe leaks geloven over de Prijs ?
Kan een placeholder prijs zijn. Kan de echte zijn. We weten het niet. De kans is aannemelijk dat het deze wordt, maar momenteel is het koffiedik kijken. Gewoon afwachten is het best.
Overigens wordt ie in Nederland (en meeste plekken in Europa) dan gewoon €699. Das wel flink imo

Echt, ik zie veel onzin artikelen, maar deze dingt mee voor het podium.
Denk dat ze bewust geen releasedatum geven omdat dan meteen de launchdatum van de Series X bekend is. Mogelijk dat in de volgende presentatie van XBox FS voorbij gaat komen, dan hebben ze toch een hele mooie titel voor de launch.uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:27:
MS zou er slim aan doen om deze week een release date aan te geven van Flight Simulator voor de Series X. Het ziet er werkelijk waar fantastisch uit en ben echt benieuwd naar hoe het speelt. Zou er zelfs wel voor in een flight stick willen investeren. Ik houd me dan wel lekker bij de kleine vliegtuigjes
FH5 is toch pas iets voor 2023? Ik ga er vanuit dat die pas na FM komt en die game is er pas ergens in 2022 als ze nu pas net daarmee begonnen zijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:27:
Niet echt high-end te noemen maar deze pricewatch: Thrustmaster T.Flight Hotas One Zwart heb ik gebruikt voor AC7 op de XB1X en dat beviel mij prima
Mee eens, minder link drops, minder Google (amp) links graagMartinspire schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Waarom de google link en waarom niet de prijs zelf noemen? $599
Heb je ook gelijk mijn bron, vind dat altijd wel belangrijk om te vermelden.Martinspire schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Waarom de google link en waarom niet de prijs zelf noemen? $599
Kan een placeholder prijs zijn. Kan de echte zijn. We weten het niet. De kans is aannemelijk dat het deze wordt, maar momenteel is het koffiedik kijken. Gewoon afwachten is het best.
Overigens wordt ie in Nederland (en meeste plekken in Europa) dan gewoon €699. Das wel flink imo
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de technische details van de XSX soc.
Dat, maar ook dat de PS3 een jaar na de 360 op de markt kwam, dat de 360 als ik me niet vergis toen voor 300 en 400 te krijgen was (afhankelijk van of je de versie met HDD wou) en dat de PS3 vooral in het begin gehinderd werd doordat deze zo lastig bleek om voor te programmeren. Totaal onvergelijkbaar met de huidige situatie allemaal dus.ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:29:
Sowieso, ook een heel verhaal dat Sony de PS3 ook voor die prijs verkocht en dat dat zo fout liep. Nee echt, wat 12 jaar (or whatever, geen zin om het precies uit te zoeken) geleden te duur was is dat nu natuurlijk nog steeds.
Echt, ik zie veel onzin artikelen, maar deze dingt mee voor het podium.
Ik heb laatst de beide dlc's gekocht maar ben nog blijven steken in de eerste. Eigenlijk kijk ik vooral uit naar de multi resume functionaliteit... Ik heb namelijk meestal geen zin om (FH4) langer te spelen en ook al duurt het ook weer niet zo lang heb ik meestal geen zin om mijn huidige game af te sluiten en door de laadschermen te gaan...Rossi46 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Dat Higher visual fidelity ben ik wel benieuwd naar. Je kunt al zo ver kijken in FH4![]()
Blijft een kanjer van een game, die nu dus nog beter wordt
Maar als ik gewoon tussendoor even 1 of 2 races kan doen en dan weer vrijwel instant terug naar mijn andere game die dan ook gewoon nog staat waar ik stond en niet terug bij een checkpoint... Dat lijkt me echt geweldig en zal ik eindelijk gewoon langzaam maar zeker deze game ook wat verder completen
Gamertag: FinrazielNL
so @TweakTown did a great overview of Xbox Series X and Xbox Series S specs. Here’s one of the missing gaps 😉
— Tom Warren (@tomwarren) 18 augustus 2020
20 CUs @ 1.550Ghz pic.twitter.com/S4qABfUOOx
:fill(white):strip_exif()/f/image/u4DksyXGiEQAdeiyXCOWJGnZ.png?f=user_large)
Is 1440p/60fps voor de XSX realitisch met 4 TF's?Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:57:
Aan onderstaand lijstje met XSS details zou het volgende kunnen worden toegevoegd.
[Twitter]
[Afbeelding]
Is dit overzicht wel waarheid?Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:57:
Aan onderstaand lijstje met XSS details zou het volgende kunnen worden toegevoegd.
[Twitter]
[Afbeelding]
Geen 4k gaming op de Series S lijkt mij namelijk heel onwaarschijnlijk
Mocht de Series S er komen, dan is het, volgens de vele geruchten, juist de bedoeling om te focussen op met name 1080P dan wel 1440P. Dit scheelt enorm in de GPU die je nodig hebt, en daarmee de prijs.G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Is dit overzicht wel waarheid?![]()
Geen 4k gaming op de Series S lijkt mij namelijk heel onwaarschijnlijk
En als je de laatste berichten leest is resolutie niet zo belangrijk meer
Ik heb nu nog de Stealh 700 gen 1. Die heb ik echter al een jaar of 4, dus ga binnenkort wel even kijken of ik hem kan upgraden.G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:10:
Turtle Beach kondigt next-gen compatible headsets aan
De witte headset hieronder is de Stealth 600 Gen 2 en de zwarte de Stealth 700 Gen 2.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 59% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2020 11:11 ]
De witte headset hieronder is de Stealth 600 Gen 2 en de zwarte de Stealth 700 Gen 2.
![]() | ![]() |
Gewoon wauw wat een gave headset!
Gebruikt de Turtle Beach Stealth 600 nu al twee jaar zonder problemen
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2020 11:10 ]
Jahoor, mits je niet denkt aan CGN TFs. Bij RDNA 2 is dat prima mogelijk.Rossi46 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Is 1440p/60fps voor de XSX realitisch met 4 TF's?
Hier nogmaals het linkje naar DF hierover: https://www.eurogamer.net...xt-gen-console-make-sense
Had ik serieus niet verwacht dat er een nextgen console zou kunnen uitkomen zonder 4kuchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Mocht de Series S er komen, dan is het, volgens de vele geruchten, juist de bedoeling om te focussen op met name 1080P dan wel 1440P. Dit scheelt enorm in de GPU die je nodig hebt, en daarmee de prijs.
En als je de laatste berichten leest is resolutie niet zo belangrijk meer
Weer wat geleerd

Het is wel al vaker langsgekomen hier, maar er is nog best een flinke doelgroep die nog geen 4K TV heeft (G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:11:
[...]
Had ik serieus niet verwacht dat er een nextgen console zou kunnen uitkomen zonder 4k![]()
Weer wat geleerd

Helemaal als je het wereldwijd bekijkt.Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Het is wel al vaker langsgekomen hier, maar er is nog best een flinke doelgroep die nog geen 4K TV heeft (). Dus als je met een lagere prijs toch de laatste games naar die gamers kunt brengen, snap ik het idee erachter wel.
Een kleine doelgroep had ik misschien verwacht, maar een flinke doelgroep niet.Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Het is wel al vaker langsgekomen hier, maar er is nog best een flinke doelgroep die nog geen 4K TV heeft (). Dus als je met een lagere prijs toch de laatste games naar die gamers kunt brengen, snap ik het idee erachter wel.
Je zou nu toch wel mogen denken dat 80% over is gegaan op 4k
Helemaal omdat het verschil zo onwijs groot is, ik zou persoonlijk echt niet meer terug willen naar 4 jaar geleden en spelen op een resolutie van full hd nu ik 4k ben gewend.
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2020 11:24 ]
Denk persoonlijk dat dit nog tegenvalt. Als ik in mijn vriendengroep kijk heeft de meerderheid nog een 1080P TV. Als je kijkt naar de USA, daar had in 2018 iets van 30% een 4K TV, dat zal nu misschien 60% zijn? Dan nog heb je een grote groep die dus op 1080P zit. https://www.statista.com/...us-household-penetration/G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Een kleine doelgroep had ik misschien verwacht, maar een flinke doelgroep niet.
Helemaal omdat het verschil zo onwijs groot is, ik zou persoonlijk echt niet meer terug willen naar 4 jaar geleden en spelen op een resolutie van full hd nu ik 4k ben gewend.
Zoeken op 4K penetration gaf wel interessante links overigens
Het verrast me behoorlijkWom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:26:
[...]
Denk persoonlijk dat dit nog tegenvalt. Als ik in mijn vriendengroep kijk heeft de meerderheid nog een 1080P TV. Als je kijkt naar de USA, daar had in 2018 iets van 30% een 4K TV, dat zal nu misschien 60% zijn? Dan nog heb je een grote groep die dus op 1080P zit. https://www.statista.com/...us-household-penetration/
offtopic:
https://store.steampowere...e-Survey-Welcome-to-Steam
sowieso, Nederland is een rijkland, en hier zit de meerderheid er ook nog onder hoor. Maar als je dan gaat denken aan wereldwijd gamen....
/edit, link werkt niet zoals ik hoopte, iets beneden en dan op resolutie klikken voor meer info
[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-08-2020 11:29 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Als ik naar mezelf kijk: Ik game nog op een 2015 LG OLED in full HD. Toen een behoorlijke investering, dus zo lang die tv technisch in orde is zou ik minder snel overstappen. Misschien dat dat i.c.m. het geld dat mensen te besteden hebben een reden kan zijn dat er minder mensen over zijn op 4k.G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Een kleine doelgroep had ik misschien verwacht, maar een flinke doelgroep niet.
Het begint nu trouwens wel te kriebelen met next gen om over te stappen op 4k. Best een dilemma, want ik game nu al volledig digitaal. De Xbox Series S zou mij dus op dit moment prima passen, maar dan ben ik wat minder toekomstbestendig. Ligt er dus aan hoe snel er een update van de XSX zou komen en hoe lang ik nog met de huidige tv zou doen. Maarja, ik ken mezelf. Zodra die XSX in de pre-order gaat, ben ik er toch wel bij.
Gewoon voor de X gaan, die gaat toch jaren mee. En zeker met een One X zie je op 4K al verschil ten opzichte van de gewone XBO, vooral als je een OLED hebt. Je ziet meteen meer detail.Dioscuri schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Als ik naar mezelf kijk: Ik game nog op een 2015 LG OLED in full HD. Toen een behoorlijke investering, dus zo lang die tv technisch in orde is zou ik minder snel overstappen. Misschien dat dat i.c.m. het geld dat mensen te besteden hebben een reden kan zijn dat er minder mensen over zijn op 4k.
Het begint nu trouwens wel te kriebelen met next gen om over te stappen op 4k. Best een dilemma, want ik game nu al volledig digitaal. De Xbox Series S zou mij dus op dit moment prima passen, maar dan ben ik wat minder toekomstbestendig. Ligt er dus aan hoe snel er een update van de XSX zou komen en hoe lang ik nog met de huidige tv zou doen. Maarja, ik ken mezelf. Zodra die XSX in de pre-order gaat, ben ik er toch wel bij.
Maar dat ligt ook aan de OLED natuurlijkLekker Ventje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:43:
[...]
Gewoon voor de X gaan, die gaat toch jaren mee. En zeker met een One X zie je op 4K al verschil ten opzichte van de gewone XBO, vooral als je een OLED hebt. Je ziet meteen meer detail.
Je gaat zeker bij gamen enorme stappen maken door een goede tv, vooral als dat HDR op de XSX een beetje mooie plaatjes op gaat leveren
Standaard tv kijken is overigens precies andersom. Door een goede tv zie je meteen hoe droevig de kwaliteit is van het standaard signaal. Dat kijk ik liever op de oude Sony 1080p tv...
Hoewel ik ook zou aanraden om voor de X te gaan is het nog maar de vraag of de extra power ingezet gaat worden als je op lager dan 4k gaat spelen. Als MS de XsS niet als als rem voor de XsX wil laten zien dan is het enige echte verschil gewoon resolutie.Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:43:
[...]
Gewoon voor de X gaan, die gaat toch jaren mee. En zeker met een One X zie je op 4K al verschil ten opzichte van de gewone XBO, vooral als je een OLED hebt. Je ziet meteen meer detail.
Het is afwachten wat het wordt, maar de aanname van dat het op dezelfde manier gaat werken als tussen de One en de One X vind ik ietwat prematuur.
Dat massively respected deel gaat overduidelijk over Alanah Pearce. Dat had je best kunnen snappen als je niet zo graag een punt had willen maken over FUD en dat Discord groepje.uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
In het artikel staat zelfs dit:
That's because, as surfaced on Twitter by user @THTHEREDDRAGON, massively respected games industry writer, host and actor Alanah Pearce states that she has been sent a picture from a source at a retailer that shows that the price of the Xbox Series X is actually $599.
Omdat het woordje FUD erg populair is tegenwoordig hier op tweakers gebruik ik het ook maar even... Als er iemand FUD verspreid is het @THTHEREDDRAGON wel... En hem dan nog wel massively respected noemen. Om te lachen dit.
Hij zal vast wel ergens in een discord groep zitten.
Het enige wat die @THTHEREDDRAGON twitterde was een kort filmpje waarin Alanah Pearce iets over de prijs zegt. Die @THTHEREDDRAGON verspreid dus zelf, in dit geval, niks.
Ik ken hem verder niet, nooit van gehoord (wel van Alanah Pearce), maar ik lees wel het artikel voordat ik overdreven verontwaardigd ga doen.
Mijn excuusDalim schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:10:
[...]
Dat massively respected deel gaat overduidelijk over Alanah Pearce. Dat had je best kunnen snappen als je niet zo graag een punt had willen maken over FUD en dat Discord groepje.
Het enige wat die @THTHEREDDRAGON twitterde was een kort filmpje waarin Alanah Pearce iets over de prijs zegt. Die @THTHEREDDRAGON verspreid dus zelf, in dit geval, niks.
Ik ken hem verder niet, nooit van gehoord (wel van Alanah Pearce), maar ik lees wel het artikel voordat ik overdreven verontwaardigd ga doen.
Dat had ik inderdaad verkeerd gelezen. Echter als je de twitterfeed van hem bekijkt kom je vast toch wel tot dezelfde conclusie
Met de opmerking van Alanah Pearce zijn mensen gewoon gaan lopen zodat het in hun straatje past of om lekkere clickbait videos te kunnen maken... Zie bijvoorbeeld deze conversatie:
Alanah Pearce Also Says The Xbox Series X Will Be EXPENSIVE! https://t.co/l8ol3pIq5g via @YouTube #XboxSeriesX #XboxSeriesS #Microsoft
— The Basement (@THEREALRTU) 16 augustus 2020
Dit is wat Alanah Pearce er zelf over zegt:
NO, I DIDN'T. I said someone at a retailer sent me a photo saying it was $599. I ALSO said it could well be a placeholder price. I never said what your headline says, or anything even along those lines. This is really shitty.
— Alanah Pearce (@Charalanahzard) 16 augustus 2020
En die @THTHEREDDRAGON knipt natuurlijk erg makkelijk ook haar comment over placeholder weg. Dus ja, als ik het woord dan mag gebruiken is het FUD.
[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2020 12:40 ]
Ik heb wel een 4k tv, maar alsnog zie ik eigenlijk niet zo gek veel verschil tussen fhd en uhd (4k). FH4 bv speel ik op fhd omdat de inputlag op 4k onspeelbaar is imho. Maar ik zag effectief niet zo veel verschil toen ik dat terug zette.Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:26:
[...]
Denk persoonlijk dat dit nog tegenvalt. Als ik in mijn vriendengroep kijk heeft de meerderheid nog een 1080P TV. Als je kijkt naar de USA, daar had in 2018 iets van 30% een 4K TV, dat zal nu misschien 60% zijn? Dan nog heb je een grote groep die dus op 1080P zit. https://www.statista.com/...us-household-penetration/
offtopic:
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik dus gewoon een lcd heb en niet een super high-end. Ik ben eerder dit jaar daarvoor gegaan omdat ik wel een 65 inch wou, de prijs voor een oled op dat formaat nog wel erg hoog ligt en ik tegen een mooie deal voor een Philips aan liep (700).
Ben wel nog steeds benieuwd naar oled en omdat ik sindsdien vrij onverwacht ineens van functie veranderd ben, waarmee ik weer fulltime ben gaan werken en twee loonschalen omhoog gegaan ben, vervang ik deze tv wellicht vrij snel weer
Om dezelfde reden ga ik ook gewoon voor een xsx en ga ik niet besparen door voor een eventuele xss te gaan, zelfs al valt het grafische verschil mij dan lang niet altijd op. Maar als ik krapper zou zitten dan zou het heel anders zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Ik had inderdaad even kort door zijn tweets gescrolled en hij lijkt zeker niet onpartijdiguchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Mijn excuus.
Dat had ik inderdaad verkeerd gelezen. Echter als je de twitterfeed van hem bekijkt kom je vast toch wel tot dezelfde conclusie
Met de opmerking van Alanah Pearce zijn mensen gewoon gaan lopen.. Zie bijvoorbeeld deze conversatie:
[Twitter]
Dit is wat Alanah Pierce er zelf over zegt:
[Twitter]
En die @THTHEREDDRAGON knipt natuurlijk erg makkelijk ook haar comment over placeholder weg. Dus ja, als ik het woord dan mag gebruiken is het FUD.
En ja dat deel van die placeholder is best belangrijke context, maar dat had iedereen zelf ook kunnen verzinnen. Maar ja anders heb je weer geen nieuws en wordt je niet overal genoemd....
Series x kan machine learning gebruiken voor upscaling. Series S heeft dit wellicht ook, dus dan output 4k? Iig beter dan checkerboard of andere upscale technieken.uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Mocht de Series S er komen, dan is het, volgens de vele geruchten, juist de bedoeling om te focussen op met name 1080P dan wel 1440P. Dit scheelt enorm in de GPU die je nodig hebt, en daarmee de prijs.
:strip_exif()/f/image/dwe15HeUl08dHySLMc5r1g22.jpg?f=fotoalbum_large)
Die nieuwe DLSS 2.0 techniek van Nvidia laat toch juist zien dat upscaling op die wijze tot hele goede resultaten leidt?drakiesoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:17:
[...]
Series x kan machine learning gebruiken voor upscaling. Series S heeft dit wellicht ook, dus dan output 4k? Iig beter dan checkerboard of andere upscale technieken.
[Afbeelding]
Ha, ha, huishoudbeurs. Psss, op de huishoudbeurs geven ze heel veel gratis producten weg...
[ Voor 20% gewijzigd door ariekanari op 18-08-2020 14:58 ]
Neuh, is verder door MS ook weinig over gecommuniceerd toch? Daarbij, het is best taaie kost toch? Men moet het wel juist kunnen interpreteren natuurlijk.ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:33:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat er op de frontpage niets over de gedetailleerdere technische specificaties van de Series X te lezen valt? Maar misschien doe ik nu een Van Gaaltje.
Is dit nou tweakers.net of de homepage van de huishoudbeurs ?Rossi46 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:39:
[...]
Neuh, is verder door MS ook weinig over gecommuniceerd toch? Daarbij, het is best taaie kost toch? Men moet het wel juist kunnen interpreteren natuurlijk.

haha, true truejustifire schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Is dit nou tweakers.net of de homepage van de huishoudbeurs ?
Idd Je kan het daarmee vergelijken.Rossi46 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Die nieuwe DLSS 2.0 techniek van Nvidia laat toch juist zien dat upscaling op die wijze tot hele goede resultaten leidt?
ML upscaling a la DLSS is bijna niet van native te onderscheiden.
Ik verwacht van de redactie idd een uitgebreid artikel. Gezien de inhoud, geef ik ze een dag tijd om dit voor mij in Jip en Janneke taal te presenteren.ariekanari schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:33:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat er op de frontpage niets over de gedetailleerdere technische specificaties van de Series X te lezen valt? Maar misschien doe ik nu een Van Gaaltje.
Ha, ha, huishoudbeurs. Psss, op de huishoudbeurs geven ze heel veel gratis producten weg...
https://www.vg247.com/202...-microsoft-xbox-series-x/
Verwijderd
Heb je toevallig een bron?drakiesoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:08:
[...]
Idd Je kan het daarmee vergelijken.
ML upscaling a la DLSS is bijna niet van native te onderscheiden.
Verwijderd
Denk dat ik het verkeerd las!Rossi46 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
Ik vond deze video wel de moeite waard
[YouTube: Death Stranding PC DLSS 2.0 vs PS4 Pro Checkerboarding: Image Reconstruction Analysis]

Hier suggereert @drakiesoft dat er meer over bekend is:
Dus daarom vraag ik naar een bron.Iig beter dan checkerboard of andere upscale technieken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2020 16:28 ]
Hier ook de 600 maar als ik deze zo zie dan is een 'upgrade' wel op zijn plaatst. Als eerzame vader ziet zo'n cleane versie er toch net wat volwassener uitG_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:10:
Turtle Beach kondigt next-gen compatible headsets aan
[Afbeelding] [Afbeelding]
Gewoon wauw wat een gave headset!![]()
Gebruikt de Turtle Beach Stealth 600 nu al twee jaar zonder problemen
"Very small area cost" staat er in de slide. Dus lijkt me dedicated hw naast cu's. Maar daar laten ze zich verder niet over uit. Die tensor cores worden toch gebruikt voor denoising?Trishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:03:
Ik denk dat ze juist bewust enigszins vaag zijn gebleven over de ML performance (4-10x increase van wat??) Omdat men anders de vergelijking gaat trekken met DLSS2.0 dat dedicated Tensor cores nodig heeft. Het AMD equivalent daarvan zit niet in de XSX soc. Het klinkt heel erg dat ze gekozen hebben voor de gebruikelijke route, extra silicon voor FP16 en INT8 acceleratie, wat bij gebruikmaking wel een CU belast. Vergelijkbaar met de oplossing van de PS4 Pro (hybride tussen Polaris en vega), die had 8TF op FP16 niveau. Ik verwacht nog steeds dat volledige ML performance van de soc vergelijkbaar is met een RTX2060.
Nvidia gebruikt toch dezelfde hardware voor AI als voor Raytracing? (Tensor cores)Trishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:03:
Ik denk dat ze juist bewust enigszins vaag zijn gebleven over de ML performance (4-10x increase van wat??) Omdat men anders de vergelijking gaat trekken met DLSS2.0 dat dedicated Tensor cores nodig heeft. Het AMD equivalent daarvan zit niet in de XSX soc. Het klinkt heel erg dat ze gekozen hebben voor de gebruikelijke route, extra silicon voor FP16 en INT8 acceleratie, wat bij gebruikmaking wel een CU belast. Vergelijkbaar met de oplossing van de PS4 Pro (hybride tussen Polaris en vega), die had 8TF op FP16 niveau. Ik verwacht nog steeds dat volledige ML performance van de soc vergelijkbaar is met een RTX2060.
Is dat aan de AMD kant zo veel anders dan?
Vergelijking op basis van de graphics tussen de huidige generatie consoles en de nieuwe generatie consoles. Vooral de verlichtingstechnieken maken wel een sprong als je dit ziet.
GameSpot can exclusively reveal a brand-new graphics comparison showing what the power of PlayStation 5 and Xbox Series X will do to Observer. Bloober Team's lighting artist Tomasz Bentkowski helped breakdown the new visual enhancements, which include things like global illumination, high-dynamic-range and ray-tracing, volumetric lighting, and others. These enhancements create an image that is more realistically lit.
"We've been able to create more immersive worlds with the new generation of consoles," Bentkowski said. "Thanks to this, we effectively combine an atmosphere of psychological horror and a dark cyberpunk future."
Observer: System Redux will feature a plethora of visual improvements. In addition to the various lighting enhancements, the graphics comparison reveals character model redesigns with more detailed textures, new flickering lights effects, and more.
Nee, binnen Turing bevat een compute block naast cuda cores ook tensor cores en RT cores. Daarom heeft een RTX gpu altijd zo'n enorme die-size. Een RTX2060 is bv al ~33% groter dan een XSX apu. Een RTX2080Ti zelfs dubbel zo groot. Dan laat ik even de proces node verschillen buiten beschouwing.Dalim schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:10:
[...]
Nvidia gebruikt toch dezelfde hardware voor AI als voor Raytracing? (Tensor cores)
Is dat aan de AMD kant zo veel anders dan?
Dat wil niet zeggen dat de XSX apu niet indrukwekkend is. Integendeel, 52 CU's, 8 SMT Zen2 cores en een hoop custom logica op een apu met die size 360mm2 is zo'n beetje het maximale wat er op GPU gebied mogelijk is op dit moment.
Tensor cores zijn dedicated cores die voor gaming ingezet worden voor machine learning toepassingen zoals DLSS2.0. Hiermee worden de rest van de GPU beperkt belast (zaken zoals bandbreedte worden natuurlijk afgesnoept net als het voeden van gpu data door de cuda cores). Op dezelfde manier werken de RT cores, maar hiervan zijn er een stuk minder, en deze zijn gericht op Raytracing specifieke calculaties. Ook deze cores hebben voor hun data een afhankelijkheid van de cuda cores, maar net zoals de tensor cores zijn het dedicated rekeneenheden voor een specifieke workload. Op deze manier kan een RTX gpu enorm veel berekeningen parallel doen, een beetje zoals Vega van AMD dit ook kon.
Voor zover bekend, ook na de hotchips conference van afgelopen dagen, heeft AMD geen equivalent hiervan in RDNA2. RT en AI berekeningen trekken dus een grotere wissel op de CU's. De AMD aanpak is dat de CU's ingezet kunnen worden waarvoor je dat wil, dus Graphics/RT/AI. Meer een unified pool aan compute units dus.
Hoe kan je die size vergelijken als rtx 2080 op 12nm proces gebakken is en de rdna 2 op TSMC 7nm+ Process?Trishul schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Nee, binnen Turing bevat een compute block naast cuda cores ook tensor cores en RT cores. Daarom heeft een RTX gpu altijd zo'n enorme die-size. Een RTX2060 is bv al ~33% groter dan een XSX apu. Een RTX2080Ti zelfs dubbel zo groot. Dan laat ik even de proces node verschillen buiten beschouwing.
Dat wil niet zeggen dat de XSX apu niet indrukwekkend is. Integendeel, 52 CU's, 8 SMT Zen2 cores en een hoop custom logica op een apu met die size 360mm2 is zo'n beetje het maximale wat er op GPU gebied mogelijk is op dit moment.
Verwijderd
Dat legt hij toch uit?drakiesoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:25:
[...]
Hoe kan je die size vergelijken als rtx 2080 op 12nm proces gebakken is en de rdna 2 op TSMC 7nm+ Process?
Ik kan niet wachten om dit te spelen met 12 teraflops!
Die-size is niet zo gelukkig gekozen in deze, beter zou zijn om de transistor count te vergelijken. Dan zien we dat bv de RTX2080Ti 30% meer transistors bevat voor alleen een gpu t.o.v. de XSX apu die alle processing units bevat van de XSX.drakiesoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:25:
[...]
Hoe kan je die size vergelijken als rtx 2080 op 12nm proces gebakken is en de rdna 2 op TSMC 7nm+ Process?
Overigens vind ik de transistor count per mm2 van de XSX apu best laag, ik vermoed dat ze voor 'duurdere' transistors gekozen hebben die meer kunnen hebben (hitte, clocks), blijft een apu die 52 CU's, 8 SMT Zen2 cores en een hoop logic bevat.
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 10:03 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 10:03 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 10:03 ]
Ze zouden er maandelijks een doen en heb tot nu nog niks gehoord over een nieuwe op die van middernacht na.
Op Event.microsoft vind je ook geen nieuwe geplande events
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 19-08-2020 08:15 ]
Er is nog geen datum voor een nieuwe show.G_Dragon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:14:
Ik weet dat er net een show is geweest , maar wanneer is er weer een showcase of show overdag?
Ze zouden er maandelijks een doen en heb tot nu nog niks gehoord over een nieuwe op die van middernacht na.
Op Event.microsoft vind je ook geen nieuwe geplande events
Moet je nagaan! Gewoon Grounded spelen op de XsX!!!
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-08-2020 08:49 ]
Dank uuchiha tijntje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
Er is nog geen datum voor een nieuwe show.Het is echt een rare situatie aan het worden, maarjah. We weten in ieder geval bijna 100% zeker dat we binnen 3 maanden de nieuwe XsX kunnen kopen.
Alleen word dat helaas wel pas eind volgend jaar
Eerst sparen

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 19-08-2020 08:51 ]
Krijgt Grounded een grote grafische update op de XSX? Op de PC ziet het spel er nu zo goed als hetzelfde uit als de XoX.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
PS/XBL: Nogne
Zoals ik een tijdje geleden ook al aangaf, MS is de positieve credits die ze de laatste twee jaar bij mij hebben opgebouwd een beetje aan het verliezen op deze manier.. De vroege en onverwachte aankondiging van de series X, de teardown die daaropvolgende met super veel informatie over de technieken en mogelijkheden. Hier verraste ze echt iedereen meeuchiha tijntje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
Er is nog geen datum voor een nieuwe show.Het is echt een rare situatie aan het worden, maarjah. We weten in ieder geval bijna 100% zeker dat we binnen 3 maanden de nieuwe XsX kunnen kopen.
Voor de zomer kondigden ze inderdaad aan iedere maand een online event te organiseren. Ze straalde in die tijd veel zelfvertrouwen uit en ik had iedere keer zin om nieuwtjes te lezen. Hiermee hadden ze mooi de hype op kunnen bouwen naar de release toe maar op deze manier creëren ze juist het tegenovergestelde.
Van de koers die zo helder was is nu weinig over (tenminste, in de marketing uitingen etc.). Voor hetzelfde geld gaat alles nog volgens plan maar het voelt nu even niet meer zo..
Inhoudelijke FS2020 reacties daarom verplaatst.
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 09:28 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik game de komende maanden op een originele Xbox One (die geen HDR ondersteunt en max 1080p) op een 65" 4K OLED tv, en eerlijk gezegd.... dat ziet er ook gewoon helemaal dikke prima uit. 1080p output upscaled door tv naar 4K. Prima, als je me verteld had dat het native 4K was had ik je ook geloofd.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden