Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Over Halo gesproken, er gaat het gerucht dat ze eerst die game op unreal engine 4 zouden maken maar toen overgegaan zijn op de slip space engine. Gezien de ontwikkelingen met unreal engine 4 en 5 is dat in hindsight toch een vreemde keuze geweest als dat waar is. Unreal engine lijkt mij capabel genoeg om de wereld te creëren die ze hebben laten zien.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:30:
[...]
Halo is uitgesteld. Boehoe. We zijn zo zielig.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 14:58 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 17:25 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Er is toen voor Halo 5 al gewerkt aan betere tools, maar uit die werkzaamheden was beleken dat een eigen engine de beste keuze was. Onder andere het team wat aan de HAVOK physics engine werkt (wat eigendom is van Microsoft, naast nog een sloot andere van dergelijke middleware) is toen betrokken bij de nieuwe engine.
Dit alles was ook nodig om de nieuwe opzet, die meer open wereld is, goed te kunnen inzetten.
Dat Infinite gebruik wou maken van Unreal engine had ik nog niet gelezen. Weet wel dat ze hem (deels) gebruiken voor Halo:MCC. Maar daar ken ik de details ook niet van. Wel is er veel kennis binnen XGS over de Unreal engine, kijk maar eens wat Gears 5 er mee kan doen. Dus het lijkt er op dat het in ieder geval een weloverwogen keuze is geweest.
Met alle backlash die men nu krijgt, kun je daar anders over denken natuurlijk. Maar dat mag DF allemaal gaan uitpluizen bij release. Het zal mij persoonlijk aan mijn reet roesten welke engine ze gebruiken.
*knip*
[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 17:26 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Datum staat nu op 13 November in de store.
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Er was een tweaker die gokte op 7 November (sorry, even kwijt wie dat was) omdat Halo's masterchief het nummer 117 draagt.
Hij zat er in ieder geval dichtbij, mocht dit waar zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door PepieNL op 13-08-2020 16:22 ]
Verwijderd
[...]
*knip*
maar voor de xbox heb ik hier wel zin in:
YouTube: SCORN Trailer NEW (2020) Horror Game HD
Zal wel niet iedereen aanspreken, maar dit ziet er toch wel heel erg tof uit. Dan heb ik het over Scorn. Lijkt wel een beetje op die nieuwe alien films eerlijk gezegd.
Ahh wacht:
Developed by Ebb Software and heavily inspired by the works of H. R. Giger, the original designer of the Xenomorph from Alien, Scorn is a first-person horror game that was first announced all the way back in 2014
[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 18:04 ]
Dan maar een artikel wat wel leuk is om te lezen:
Grounded: A big experimental adventure made by Obsidian's tiniest team
Game director Adam Brennecke talks about his 16 years at the studio, and how a history of RPG development led to a backyard survival game
En of dit een relatie heeft met de XsX mag iedereen voor zichzelf bepalen... Het is in ieder geval beter dan het gezeur van de afgelopen pagina's...
[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 18:03 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Goede artikelen daar bij gamesindustry.biz, misschien zelf ook eens in de gaten gaan houden.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:04:
Game director Adam Brennecke talks about his 16 years at the studio, and how a history of RPG development led to a backyard survival game
En of dit een relatie heeft met de XsX mag iedereen voor zichzelf bepalen... Het is in ieder geval beter dan het gezeur van de afgelopen pagina's...
Als ze trouwens nog wat leuks over blauw hebben mag je dat in het desbetreffende topic posten
[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 18:03 ]
Verwijderd
14 mensen maar, leuk dat ze daar zo vrij zijn om te experimenteren. Bij een aantal studios krijg ik echt zon fabrieks idee waar juist dit soort knutsel projecten verloren gaan.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:04:
Bij valve doen ze ook veel van dit soort projecties die dan mogelijk uitgroeien tot volwaardige games alleen zie je daar dan weer dat bijna niks uitgroeit. Zeker met gamepass kan je dit soort kleine projecten makkelijker pushen zonder dat er van boven de directie alleen wil investeren in bestaande formules zonder teveel risico's
[ Voor 71% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 17:51 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
[ Voor 233% gewijzigd door Steven030 op 13-08-2020 17:43 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 13-08-2020 17:45 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Kijk zeker uit naar Scorn.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:44:
[...]
My bad, verkeerde topic!
maar voor de xbox heb ik hier wel zin in:
YouTube: SCORN Trailer NEW (2020) Horror Game HD
Zal wel niet iedereen aanspreken, maar dit ziet er toch wel heel erg tof uit. Dan heb ik het over Scorn. Lijkt wel een beetje op die nieuwe alien films eerlijk gezegd.
Ahh wacht:
Developed by Ebb Software and heavily inspired by the works of H. R. Giger, the original designer of the Xenomorph from Alien, Scorn is a first-person horror game that was first announced all the way back in 2014
Heerlijke sfeertje en die druipende penis op 1:00 maakt het een must have
Dat was ik!PepieNL schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:21:
Yakuza schijnt een game te zijn die op launchday (van de Series X) uitkomt.
Datum staat nu op 13 November in de store.
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Er was een tweaker die gokte op 7 November (sorry, even kwijt wie dat was) omdat Halo's masterchief het nummer 117 draagt.
Hij zat er in ieder geval dichtbij, mocht dit waar zijn.
Ik geloof er geen zak van, 7 november sta ik in ieder geval voor de MediaMarkt (of dat dan voor de XSX is of een nieuwe koelkast is nog maar even afwachten
Release medio December 2020
Komt ook uit voor de Series X naast vele andere consoles.
Stukje begeleidingstekst van de developers met informatie over het spel :
Help Lloyd Wake Up!
DARQ tells the story of Lloyd, a boy who becomes aware of the fact that he is dreaming. To Lloyd’s misfortune, the dream quickly turns into a nightmare and all attempts to wake up end in failure. While exploring the darkest corners of his subconscious, Lloyd learns how to survive the nightmare by bending the laws of physics and manipulating the fluid fabric of the dream world.
Wall Walk, Stealth, and Puzzles
Apart from gravity-defying puzzles, Lloyd will have to use stealth when nearby enemies. He has no chance of winning in an open confrontation, since the creatures he will encounter are much more powerful and faster than him. Instead, he has to rely on careful planning to avoid getting detected.
Key Features
Psychological horror set in a lucid dream, relying on slow build and creepy atmosphere rather than gore and violence.
Unique art style and detailed environment to explore.
Sound design by Bjorn Jacobsen, known for his work on such games as Cyberpunk 2077 and Hitman.
Puzzles that involve bending the laws of physics (walking on walls and ceilings) , manipulating the dream world (moving things, rotating rooms), collecting and using found objects, and avoiding enemies.
Hidden secrets to find (optional, for hardcore players only).
Muis en toetsenbord ondersteuning wordt nog naar gekeken.
Het is nog onbekend of deze game smart delivery updates krijgt, maar het is wel al officieel bevestigd dat hij daadwerkelijk speelbaar zal zijn na release.
Anyway, enjoy !!
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
[ Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-08-2020 20:43 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ik weet het echt nog niet. Een VRR tv kriebelt, een XSX kriebelt, zelfs een PS5 kriebeltRossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Wedden dat je 'em straks toch gewoon bij launch hebt
Maar goed, ik zal tóch wel bezwijken naarmate de release nadert. Zéker als ie voor 399 over de toonbank gaat. En dan komt die LG CX in mei 2021 wel, zowiezo is dat het beste moment om een mooie deal te sluiten voor een tv van het afgelopen jaar.
Precies wat ik zeg toch?DutchOwnage schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
Ik weet het echt nog niet. Een VRR tv kriebelt, een XSX kriebelt, zelfs een PS5 kriebeltMaar die laatste zal 'm denk ik toch echt niet worden, heb dat eerder gedaan door een PS4 Pro te kopen, als impulsaankoop. Paar maandjes leuk gebruik van gemaakt, maar uiteindelijk toch weer gauw naar m'n vertrouwde One (X). Gewoon té verknocht aan het ecosysteem.
Maar goed, ik zal tóch wel bezwijken naarmate de release nadert. Zéker als ie voor 399 over de toonbank gaat. En dan komt die LG CX in mei 2021 wel, zowiezo is dat het beste moment om een mooie deal te sluiten voor een tv van het afgelopen jaar.
Zo'n OLED'je is wel chill trouwens, ook al met de XOX. Ik heb dan de C9, die qua VRR (Freesync ultimate) nog niet ideaal is (en betwijfel of LG zo 'vriendelijk' is om de '9' serie ook van de update te voorzien de de 'X' serie wel gekregen heeft, al lijkt dat met een erg simpele 'mod' alsnog te activeren). Anyway, zeker bij goede kwaliteit graphics ziet het er prachtig uit en speelt het heerlijk. FH4 bijvoorbeeld en dat is nu zelfs nog maar 1080p (i.c.m. 60fps). Straks lekker 4k/60. Ik kan ook niet wachten op Ori met 120fps
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-08-2020 11:39 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik zit er niet helemaal ik, dus wellicht dat ik misinformed ben. Zover ik het nu begrijp is de C9 officieel daar niet toe in staat en is er geen statement vanuit LG over een update, toch? Aan de andere kant is dus wel al aangetoond (dacht ik) dat de functie bijzonder makkelijk zelf te activeren is. Oftewel, de onderliggende 'tech' zit al in de C9 (en de vergelijkbare LG modellen uit 2019).ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:37:
just to be sure, voor de XsX worden er geen nadelen verwacht op VRR gebied op dit moment op de C9 vs de CX. Het is nog niet 100% zeker, maar eigenlijk is iedereen er wel van overtuigd dat de C9 gewoon de 40-120 bandbreedte heeft op 4k. Freesync is niet nodig voor de Xbox.
Waar de verwarring ontstaat is dat de CX ook over HDMI 2.0 via de NVidia kaarten 120fps Gsync kan leveren en de C9 niet. Maar dat zegt dus uiteindelijk niks over de XsX.
Je huidige One X kan ook gewoon VRR games spelen, het freesync verhaal gaat alleen over AMD PC grafische kaarten, niet de consoles.
video van Rtings over het VRR verhaal: YouTube: LG CX OLED (2020) vs LG C9 (2019) - LG sticks with a winning formula vanaf 9:04
AhumBM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Verder, voor inhoudelijke discussies over TV's hebben we Televisies & Beamers

Bovenstaande word daar ook al besproken, dus daar kunnen jullie eventueel aanhaken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ben er geen voorstander van maar laat er dan keuze in zijn wat mensen zelf het liefst willenKoning-Admiraal schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:43:
Geef nu maar een witte Xbox series X vanaf de releasedatum.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Keuze is altijd fijnG_Dragon schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Ben er geen voorstander van maar laat er dan keuze in zijn wat mensen zelf het liefst willen
Een keuze hoeft echter niet altijd de juiste te zijnKoning-Admiraal schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:23:
[...]
Keuze is altijd fijn. Net zoals smartphones in verschillende kleuren te verkrijgen zijn.
"We want people to feel like they're a member of Xbox. And that membership in Xbox isn't about one device, it can be multiple devices.
I want to have a great experience on the television and I think Xbox Series X is absolutely going to deliver that and I'm incredibly excited by the lineup of games that we're building, but it is a fundamental difference than the traditional console war as people talk about.
'How many consoles do I sell versus how many consoles does another company sell' - Sony or Nintendo or other companies back in the day - we're just not...that's not our approach."
If the traditional console war was our approach, we wouldn't put our games on PC, we wouldn't put our games on Xbox One, we wouldn't do xCloud and allow people to play games on their phones.
And I'm not disparaging someone else's approach, but when I talk to fans and customers, what I say is when you're a member of Xbox, we want to build the experience around you."
Komt uit
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hoop alleen dat ze wat meer in Japan verkopen, zodat ze wat meer van dergelijke games kunnen aantrekken. Hoe diverser het aanbod, des te beter.
Ze zoude maar al te graag nummer 1 zijn deze gen en zeker de aankomende next-gen. Als winstgevend bedrijf wil je alleen maar meer en meer elk jaar.
Door je concurrentie moet je wakker blijven,anders wordt het niks.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Door de concurrentie zijn ze wakker geworden en hebben ze een richting gekozen die afwijkt van de vorige generatie consoles. Dat iedereen nummer 1 wil zijn is logisch. Echter weet ook iedereen dat dit voor Xbox nooit gaat gebeuren op een traditionele wijze die enkel en alleen gericht is op consoles. Het merk is gewoon een stuk minder sterk dan de concurrentie. Dat zien ze zelf ook, vandaar deze richting.Amaze86 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:20:
@Lekker Ventje Die consolewar zal je altijd houden,ms kan wel zeggen dat ze er niet aan meedoen maar dat is gewoon onzin in mij ogen.
Ze zoude maar al te graag nummer 1 zijn deze gen en zeker de aankomende next-gen. Als winstgevend bedrijf wil je alleen maar meer en meer elk jaar.
Als MS op 1 zouden staan vinden ze dat niet erg natuurlijk maar het is niet hun doel. Primair wil je als bedrijf geld verdienen en daarom is bv Minecraft ook nog steeds op vrijwel alles wat een scherm heeft speelbaar in plaats van exclusief voor de XBox en PC. Het liefst zou MS Gamepass ook naar de PS4 en 5 brengen. Die eerste plaats is geen doel want het zegt ook helemaal niets als je aan het einde verlies hebt gedraaid.Amaze86 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:20:
@Lekker Ventje Die consolewar zal je altijd houden,ms kan wel zeggen dat ze er niet aan meedoen maar dat is gewoon onzin in mij ogen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik denk wat jij denkt. Heel misschien als ze echt willen/moeten stunten naar 449 en 249.justifire schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:57:
Wat denken we hier ondertussen dat de prijs zal worden van de XSX / XSS ? 500 / 300 ?
Je zou ook nog kunnen denken aan 600 en 400 met een jaar gamepass. Maar dat is een moeilijke sell. Zowel voor nieuwkomers als mensen die al tot 2022 gamepass hebben
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2020 23:00 ]
Verwacht gewoon de twee maandjes gratis game pass in de doos.uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Ik denk wat jij denkt. Heel misschien als ze echt willen/moeten stunten naar 449 en 249.
Je zou ook nog kunnen denken aan 600 en 400 met een jaar gamepass. Maar dat is een moeilijke sell. Zowel voor nieuwkomers als mensen die al tot 2022 gamepass hebben
Misschien kunnen ze nog wat stunten met uitbreidbare opslag ?
Zeg een 1TB XSX met 1 TB extra voor 100 euro meer of zo ipv de gesuggereerde 150 euro dat zo’n module moet gaan kosten.
Of een pakket met de Elite V2 voor 75 euro meer, zulke dingen
Xbox was vroeger (2001-2010) zoveel sterker, door het veel betere management en marketing. Een erg zwakke marketing afdeling en leiderschap waarbij je vraagtekens kan zetten, hebben ervoor gezorgd dat Xbox de afgelopen 10 jaar is afgegleden. Met als dieptepunt de periode 2013-2019. Als de focus echt gamepass moet zijn voor de komende jaren, zouden ze ook met die dienst naar het blauwe kamp moeten komen, want daar zit nu eenmaal een enorme installed base. Hier zitten nog wel wat haken en ogen aan natuurlijk, want Sony wil daarvan dan ook een cut. Xcloud om de massa te bereiken is en blijft voorlopig lastig. Want hier in Europa is de Azure infrastructuur weliswaar perfect geregeld met zelfs in NL datacenters die kunnen dienen als edge voor xcloud om latency te beperken, maar Europa blijft lastig. En in grote groeimarkten zoals in Azië is de end-to-end infrastructuur vaak weer niet toereikend in de grote markten zoals India en Indonesië (vooral die eerste is interessant, kijk maar naar de enorme groei die Netflix daar realiseert). Blijft dan de VS over, waar toch wel veel wordt ge-multiplayered.
Ik hoop dat ze spoedig sterk terugkomen, want anders heeft Sony geen concurrentie en ligt het gevaar op de loer dat ze in hangmat modus gaan.
Ik word ook een beetje moe van (beide kampen): ze halen een artikel of bericht aan waar ze het terecht of onterecht niet mee eens zijn maar raken echt geïrriteerd als er iemand op reageert. We gaan het vanzelf zien waar de bottlenecks en/of problemen zich gaan voordoen. Meten is weten en dat kan pas na de release.
Nu serieuzer, een vraag was: wat denken we wat de nieuwe consoles kosten? De Series X mag niet meer kosten dan de goedkoopste PS5 en ik ga er vanuit dat dit de PS5DE is. MS heeft ook aangegeven niet eerder met een prijs dan Sony te komen. Dus Sony bepaalt de verkoopprijs en MS reageert.
Beide kampen hebben eigenlijk al door laten klinken dat de nieuwe consoles niet goedkoop zullen zijn. Ik vermoed dat ze de bovenkant van de bandbreedte gaan opzoeken.
Ik gok dat de PS5 €549 gaat kosten en de PS5DE €449. M.i. is een verschil van slechts €50 tussen deze consoles voor veel consumenten niet interessant en het verschil is terug te verdienen met digitale verkopen.
De XBOX Series X gaat vermoedelijk €499 kosten, al ben ik van mening dat de prijs van de Series X niet hoger mag zijn dan de goedkoopste PS5(DE) vandaar dat ik rekening houd met €449.
Als, als, als de Series S er komt gaat deze €249 kosten.
De XBOX One S werd al verkocht met 3 maanden Game Pass en ik ga er vanuit dat ze dat ook van plan waren met de Series X (en S).
XBOX is Halo kwijt dus ze moeten iets extra bieden. Dat zouden ze kunnen doen met de prijs van de console al ligt het meer voor de hand dat ze dit met games en Game Pass doen.
Ik gok dat ze er 3 maanden extra Game Pass er bij doen, totaal 6 maanden. Wellicht komt er een gamebundel en daarnaast ontvangen kopers gratis Halo op het moment dat deze wordt uitgebracht. Misschien gooien ze de Masterchief Collectie er wel bij.
Toevoeging: waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is of MS nu eindelijk eens de XBOX goed gaat promoten buiten Noord-Amerika, VK en Australië. Volgens mij verschilt de Europese markt niet zo gek veel van de Noord-Amerikaanse en waar er wel sprake van duidelijke verschillen dan kunnen ze de marketing in de dat land specifiek hierop focussen.
Ik denk dat je er overeen heen gelezen hebt maar het is mijn persoonlijke opvatting dat ze de Series X beter niet beter duurder kunnenaanbieden. Ik ga uit van een gulden middenweg van €499. En ik geef verder toch aan dat ze Game Pass royaal moeten inzetten.justifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Waarom mag de XSX niet meer kosten dan de goedkoopste variant van de concurrent ?
Is dit ergens bevestigd ?
Met meer opslagruimte, meer raw power en een hele sloot game pass games op release gratis te spelen kan hij ook best wel eens duurder worden.
Dat MS wacht op wat de concurrent doet, zegt niet dat hij goedkoper wordt, enkel dat ze de prijs er op aan zullen passen.
[ Voor 23% gewijzigd door ariekanari op 15-08-2020 09:58 ]
Waarom mag de XSX niet meer kosten dan de goedkoopste variant van de concurrent ?ariekanari schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:01:
Kappen nou, a.u.b.
Ik word ook een beetje moe van (beide kampen): ze halen een artikel of bericht aan waar ze het terecht of onterecht niet mee eens zijn maar raken echt geïrriteerd als er iemand op reageert. We gaan het vanzelf zien waar de bottlenecks en/of problemen zich gaan voordoen. Meten is weten en dat kan pas na de release.
Nu serieuzer, een vraag was: wat denken we wat de nieuwe consoles kosten? De Series X mag niet meer kosten dan de goedkoopste PS5 en ik ga er vanuit dat dit de PS5DE is. MS heeft ook aangegeven niet eerder met een prijs dan Sony te komen. Dus Sony bepaalt de verkoopprijs en MS reageert.
Beide kampen hebben eigenlijk al door laten klinken dat de nieuwe consoles niet goedkoop zullen zijn. Ik vermoed dat ze de bovenkant van de bandbreedte gaan opzoeken.
Ik gok dat de PS5 €549 gaat kosten en de PS5DE €449. M.i. is een verschil van slechts €50 tussen deze consoles voor veel consumenten niet interessant en het verschil is terug te verdienen met digitale verkopen.
De XBOX Series X gaat vermoedelijk €499 kosten, al ben ik van mening dat de prijs van de Series X niet hoger mag zijn dan de goedkoopste PS5(DE) vandaar dat ik rekening houd met €449.
Als, als, als de Series S er komt gaat deze €249 kosten.
De XBOX One S werd al verkocht met 3 maanden Game Pass en ik ga er vanuit dat ze dat ook van plan waren met de Series X (en S).
XBOX is Halo kwijt dus ze moeten iets extra bieden. Dat zouden ze kunnen doen met de prijs van de console al ligt het meer voor de hand dat ze dit met games en Game Pass doen.
Ik gok dat ze er 3 maanden extra Game Pass er bij doen, totaal 6 maanden. Wellicht komt er een gamebundel en daarnaast ontvangen kopers gratis Halo op het moment dat deze wordt uitgebracht. Misschien gooien ze de Masterchief Collectie er wel bij.
Toevoeging: waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is of MS nu eindelijk eens de XBOX goed gaat promoten buiten Noord-Amerika, VK en Australië. Volgens mij verschilt de Europese markt niet zo gek veel van de Noord-Amerikaanse en waar er wel sprake van duidelijke verschillen dan kunnen ze de marketing in de dat land specifiek hierop focussen.
Met meer opslagruimte, meer raw power en een hele sloot game pass games op release gratis te spelen kan hij ook best wel eens duurder worden.
Dat MS wacht op wat de concurrent doet, zegt niet dat hij goedkoper wordt, enkel dat ze de prijs er op aan zullen passen.
Ik hoop het niet.Ramon27 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:26:
Hoop zo dat MS ook met VR komt. De X en series X zouden er krachtig genoeg voor moeten zijn. In je favorite droom auto stappen in VR. De wereld rondvliegen met flight sim in VR. Vooral met flight sim zou dit dubbel en dwars uitbetaald worden.
Geen zin om met zo’n malle bril op de bank te zitten.
dit begint wat flauw te worden
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 15-08-2020 09:54 ]
Het zou niet gek zijn dat hij inderdaad duurder wordt, maar daar krijg je dan ook een stuk meer voor terug zoals je al zegt. Alleen Game Pass al, daarmee loop je direct al een eind weg van de concurrent.justifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Waarom mag de XSX niet meer kosten dan de goedkoopste variant van de concurrent ?
Precies, momenteel krijg je er dus meteen 247 games bij om je nieuwe console uit te proberen.Starbucks schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Het zou niet gek zijn dat hij inderdaad duurder wordt, maar daar krijg je dan ook een stuk meer voor terug zoals je al zegt. Alleen Game Pass al, daarmee loop je direct al een eind weg van de concurrent.
Daarnaast krijg je ook nog 20% korting als je een game uit de catalogus aanschaft
Als Microsoft met iets komt dan betekent dat niet dat je verplicht bent het te gebruiken hèjustifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Ik hoop het niet.
Geen zin om met zo’n malle bril op de bank te zitten.
Laat ze maar inzetten op goede tv ondersteuning, als in native 4K.
Ik denk dat ze uiteindelijk wel iets met vr zullen doen, maar waarschijnlijk duurt dat nog wel even.
geen ps5 vergelijking
[ Voor 14% gewijzigd door BM op 16-08-2020 10:14 ]
Gamertag: FinrazielNL
[ Voor 99% gewijzigd door BM op 15-08-2020 09:55 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat begrijp ik.Finraziel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Als Microsoft met iets komt dan betekent dat niet dat je verplicht bent het te gebruiken hè
Ik denk dat ze uiteindelijk wel iets met vr zullen doen, maar waarschijnlijk duurt dat nog wel even.
Wat de prijs betreft, voor mijzelf mag hij best duurder zijn dan de PS5, maar ik verwacht ook dat ze dat niet zullen doen om twijfelaars niet naar dat kamp te duwen.
Maar we hebben dit met de Kinect ook gehad.
Als ze straks performance gaan reserveren voor VR gaat dit straks weer ten koste van prestaties.
Ik heb dan liever dat ze vol inzetten op een goede tv ervaring, gewoon lekker native 4K ipv dynamic resoluties.
Die blur hebben we de laatste generaties al genoeg gehad, daar staat hier geen leuke tv voor In de kamer.
Mochten VR en een goede tv ervaring prima naast mekaar kunnen leven dan juich ik het van harte toe dat we de keuze hebben.
Tot die tijd, liever niet.
VR is wel wezenlijk anders dan Kinect in de zin dat je het niet tegelijk gebruikt met de tv. De Kinect moest altijd beschikbaar zijn, je kon er tegen roepen dat je een screenshot wou en dat soort dingen. Logisch dus dat er performance gereserveerd moest worden tijdens het gamen.justifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Dat begrijp ik.
Als ze straks performance gaan reserveren voor VR gaat dit straks weer ten koste van prestaties.
Ik heb dan liever dat ze vol inzetten op een goede tv ervaring, gewoon lekker native 4K ipv dynamic resoluties.
Die blur hebben we de laatste generaties al genoeg gehad, daar staat hier geen leuke tv voor In de kamer.
Mochten VR en een goede tv ervaring prima naast mekaar kunnen leven dan juich ik het van harte toe dat we de keuze hebben.
De vr bril doet helemaal niks tenzij je een vr titel aan het spelen bent en het ding op je hoofd hebt. Er is dus geen enkele reden waarom het ondersteunen van een vr bril performance zou kosten in niet vr titels.
Oke, in dat geval juich ik het van harte toeFinraziel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:25:
[...]
VR is wel wezenlijk anders dan Kinect in de zin dat je het niet tegelijk gebruikt met de tv. De Kinect moest altijd beschikbaar zijn, je kon er tegen roepen dat je een screenshot wou en dat soort dingen. Logisch dus dat er performance gereserveerd moest worden tijdens het gamen.
De vr bril doet helemaal niks tenzij je een vr titel aan het spelen bent en het ding op je hoofd hebt. Er is dus geen enkele reden waarom het ondersteunen van een vr bril performance zou kosten in niet vr titels.

Gewoon een standalone VR bril ondersteunen van een 3rd party zoals de Oculus Quest. Kan je zonder console spelen. Wil je betere graphics hang je hem gewoon aan je console. Beste van 2 werelden. De huidig Quest kan je ook gewoon aan je PC hangen voor betere kwaliteit. Ondersteuning inbouwen lijkt me vrij eenvoudig aangezien de goeie band tussen Oculus en MS. Een nieuwe VR bril ontwikkelen lijkt me kostbaar en op het moment veranderen de headsets te snel, wat niet handig is met de levenscycles van een console.justifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Dat begrijp ik.
Goed om te lezen, ik was naar de 700 aan het kijken, maar vind dit design veel strakker.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:51:
Stond op het punt om de Turtle beach 700 te kopen voor de Xbox One X maar het design stond met niet aan. Gelukkig komt er ook een nieuwe gen2 welke zonder dongle in verbinding staat met de Xbox series X. Zodra het the bestellen is koop ik er één. [Afbeelding]
Volgens hebben de huidige modellen ook al geen dongle meer overigens.
Vorige waren ook zonder een dongle te gebruiken ja. Zijn maar weinig Xbox headsets die dat ondersteunen. Steelseries Arctic 1 moet je zelfs een kabel in de Xbox stoppen wat belachelijk is. Hekel aan kabels dus dat wordt hem niet.Xgar schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:29:
[...]
Goed om te lezen, ik was naar de 700 aan het kijken, maar vind dit design veel strakker.
Zoiets zou ik dan wel weer tof vinden, heb je geen achterlijke bril voor op je hoofd nodig :harrytasker schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Gewoon een standalone VR bril ondersteunen van een 3rd party zoals de Oculus Quest. Kan je zonder console spelen. Wil je betere graphics hang je hem gewoon aan je console. Beste van 2 werelden. De huidig Quest kan je ook gewoon aan je PC hangen voor betere kwaliteit. Ondersteuning inbouwen lijkt me vrij eenvoudig aangezien de goeie band tussen Oculus en MS. Een nieuwe VR bril ontwikkelen lijkt me kostbaar en op het moment veranderen de headsets te snel, wat niet handig is met de levenscycles van een console.
https://www.microsoft.com...r-interactive-experiences
Mocht dit echter betekenen dat we dan op 1800p of lager moeten gamen, laat dit project dan in hemelsnaam ook maar in de koker van “leuk idee, gaan we niets mee doen” zitten.
Wat heb jij nou weer opgedokenjustifire schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Zoiets zou ik dan wel weer tof vinden, heb je geen achterlijke bril voor op je hoofd nodig :
[YouTube: IllumiRoom Projects Images Beyond Your TV for an Immersive Gaming Experience]
[YouTube: IllumiRoom]
https://www.microsoft.com...r-interactive-experiences
Mocht dit echter betekenen dat we dan op 1800p of lager moeten gamen, laat dit project dan in hemelsnaam ook maar in de koker van “leuk idee, gaan we niets mee doen” zitten.

Daar was Microsoft mee bezig rond de launch van de Xbox one... Er staat ook 2013 op die pagina van Microsoft.
Overigens, ja het lijkt me cool, maar het is echt totaal niet vergelijkbaar met vr hoor... Maar goede vr doe je ook niet op de bank, ik zie zelf eigenlijk alleen roomscale ervaringen met goede hand tracking als 'echte' vr. Maar goed, daar hebben we andere topics voor
[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 15-08-2020 14:23 ]
Volgens mij krijgt de 700 ook dit type designXgar schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:29:
[...]
Goed om te lezen, ik was naar de 700 aan het kijken, maar vind dit design veel strakker.
Yep, volgens mij is dat ook de 700 op de afbeelding, de 600 heeft een groene rand om de oorschelp.uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:43:
[...]
Volgens mij krijgt de 700 ook dit type design
https://nl.turtlebeach.com/pages/stealth-600-700-gen-2
Ik heb de Artic 9x, ook zonder dongle en eigenlijk gewoon een super headset en tegelijkertijd met bluetooth (met je foon) en de xbox gepaired.Koning-Admiraal schreef op Saturday 15 August 2020 @ 13:36:
[...]
Vorige waren ook zonder een dongle te gebruiken ja. Zijn maar weinig Xbox headsets die dat ondersteunen. Steelseries Arctic 1 moet je zelfs een kabel in de Xbox stoppen wat belachelijk is. Hekel aan kabels dus dat wordt hem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2020 18:36 ]
De Artic 9x is ook wel een mooie koptelefoon maar lees bijna overal dat de connectie te wensen over laat. Ik zou me al gaan storen als het 1 keer gebeurd. Laat staan om de haverklap.JackSparrow schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
Ik heb de Artic 9x, ook zonder dongle en eigenlijk gewoon een super headset en tegelijkertijd met bluetooth (met je foon) en de xbox gepaired.
Eh....de connectie te wensen over laat? Volgens mij is het het beste wat je op het moment te krijgen is. Ken meerdere personen met de 9x en eigenlijk hoor ik niemand daar over.Koning-Admiraal schreef op Saturday 15 August 2020 @ 19:29:
[...]
De Artic 9x is ook wel een mooie koptelefoon maar lees bijna overal dat de connectie te wensen over laat. Ik zou me al gaan storen als het 1 keer gebeurd. Laat staan om de haverklap.
Dat komt door de slechte connectieJackSparrow schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:59:
[...]
eigenlijk hoor ik niemand daar over.
Ik heb de 9x gehad en heb hem teruggebracht. De bouw kwaliteit liet flink ten wensen over vond ik.JackSparrow schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:59:
[...]
Eh....de connectie te wensen over laat? Volgens mij is het het beste wat je op het moment te krijgen is. Ken meerdere personen met de 9x en eigenlijk hoor ik niemand daar over.
De plastic verbindingen van de hoofdband naar de oorschelpen waren of gescheurd of afgebroken. Het geluid was prima, maar ik had er weinig vertrouwen in dat een nieuwe niet dezelfde problemen zou krijgen.
Blijkt toch best vaak voor te komen. Één van de zo velen die dit opgemerkt heeft. Ook met YouTube reviews.JackSparrow schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:59:
[...]
Eh....de connectie te wensen over laat? Volgens mij is het het beste wat je op het moment te krijgen is. Ken meerdere personen met de 9x en eigenlijk hoor ik niemand daar over.
https://www.tomsguide.com...rctis-9x,review-6405.html
Nu ben ik nooit echt een zware gamer geweest en zijn de meeste games die ik wil spelen wel op beide platforms te vinden dus denk ik er wel aan om deze keer terug Xbox te kopen.
Gamen met vrienden gebeurt niet echt meer dus online genoeg volk te vinden op beide consoles.
En ergens spreekt de console en het menu enzo van Xbox me ook veel meer aan...
Enige wat me wel leuk lijkt bij PS5 zijn de adaptive triggers: al blijft het wachten of alle games dit gaan ondersteunen.
Ik heb nog even om te beslissen natuurlijk en de keuze zal vooral afhangen van wat ze nog laten zien van gameplay.
Prijs maakt me minder uit :-).
Wat zijn volgens jullie voor- en nadelen tov PlayStation?
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Ze zijn niet helemaal hetzelfde qua techniek. Dus je kunt ze niet 1 op 1 vergelijken. Wel is het zo dat het staat of valt bij de developers die dit moeten ondersteunen. Ik verwacht dat in multiplatform games dit niet veel gaat gebeuren.harrytasker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:39:
Die "adaptieve" triggers heb je ook in de Xbox controllers, maar worden nauwelijks ondersteunt. In Forza als ik me niet vergis. Misschien dat het beter gaat worden nu de ps het ook ondersteunt.
Voor en nadelen ten opzichte van Playstation gaan we hier niet direct benoemen. Zie de waarschuwing onder aan dit topic in lettertype 72 ofzoSnakefoodjah schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:30:
Hier meestal wel de PlayStation consoles gehad. Xbox 360 en Xbox one ook heel even gehad maar dan verkocht omdat de vriendenkring allemaal PlayStation hadden.
Nu ben ik nooit echt een zware gamer geweest en zijn de meeste games die ik wil spelen wel op beide platforms te vinden dus denk ik er wel aan om deze keer terug Xbox te kopen.
Gamen met vrienden gebeurt niet echt meer dus online genoeg volk te vinden op beide consoles.
Enige wat me wel leuk lijkt bij PS5 zijn de adaptive triggers: al blijft het wachten of alle games dit gaan ondersteunen.
Ik heb nog even om te beslissen natuurlijk en de keuze zal vooral afhangen van wat ze nog laten zien van gameplay.
Wel wil ik je kort meenemen waarom ik het xbox platform en de route die ze zijn ingeslagen de afgelopen jaren fijn vind. Dan kun je zelf bekijken of dit zaken zijn die je ook belangrijk vindt of juist niet
-Gamepass. Om maar met een disclaimer te beginnen... Het is niet voor iedereen. Voor mij is de service echter briljant. Elke first party game van MS komt standaard in gamepass en kun je dus spelen voor maximaal 14 euro per maand en als je een beetje slim zoekt nog voor een stuk minder. Naast de first party games van MS komen er maandelijks nog genoeg 3rd party games in gamepass. En ja, sommige zijn minder boeiend, maar er komen ook meer dan voldoende geweldige (indie) games. Te denken valt aan een Ashen of aan een Outer Wilds of aan Lonely Mountains, of recent nog Red Dead Redemption 2 en daarvoor GTA 5.
-Xcloud. Ik heb er nog niet mee kunnen werken omdat ik stom genoeg ben geweest om dit jaar wederom een iPhone te kopen, maar de service is een toffe toevoeging in het ecosysteem. En zit gewoon in het abonnement van Gamepass Ultimate. Het zal wederom niet voor iedereen zijn en voor elke type game, maar dat MS men de mogelijkheid biedt om games op diverse schermen te kunnen spelen buiten je vertrouwde omgeving vind ik al bewonderenswaardig.
-De controller was voor mij altijd een belangrijke keuze in de console die ik kocht. Dat ding heb je namelijk gewoon 100% van de tijd in je handen.
-Games op Xbox, een lastig onderwerp, want hier zijn de meningen flink over verdeeld.
Hopelijk heb je er wat aan en zien we je met een beetje geluk hier over een paar maanden posten als user
[ Voor 80% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-08-2020 12:19 ]
PS5 vs XSX discussie is hier niet toegestaan, dus ik kan hier niet met specifieke voorbeelden op in gaan. Ik hoop dat deze reactie ok is zonder discussie uit te lokkenSnakefoodjah schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:30:
Hier meestal wel de PlayStation consoles gehad. Xbox 360 en Xbox one ook heel even gehad maar dan verkocht omdat de vriendenkring allemaal PlayStation hadden.
Persoonlijk vind ik de hardware verschillen niet bijster interessant (ik heb bijv. ook een Switch waar ik met plezier Zelda etc op speel).
Dingen waar je zelf een beetje naar kan kijken:
- Belangrijkste
- Als je geïnteresseerd bent in abonnementsdiensten: Gamepass vs Playstation Now
- Online gaming: bij beide moet je ervoor betalen, maar er zitten wel wat kleine verschillen in.
- Randapparatuur: controllers, Xbox adaptive controller, Playstation VR etc.
Ondertussen gebruiken wel meer games ze, vooral nieuwere games. De meeste racegames ondertussen wel, aardig wat shooters ook. Het voegt imo wel veel toe. Je weet meteen of je grip hebt op je achterbanden bijvoorbeeld.harrytasker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:39:
Die "adaptieve" triggers heb je ook in de Xbox controllers, maar worden nauwelijks ondersteunt. In Forza als ik me niet vergis. Misschien dat het beter gaat worden nu de ps het ook ondersteunt.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2020 12:05 ]
Jep, zover nu bekend op basis van de informatie op de websites klopt dat.v8power67 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:34:
Is het niet zo dat xbox triggers soort van rumble in trigger hebben, waar ps5 controller meer echt verschillende weerstand kan bieden voor bepaalde toepassingen. En dat hiermee dus bepaalde gameplay elementen toegepast kunne worden. Zoals spannen van een boog, dat je echt weerstand voelt waar bij xbox het trilt als je abs bv inslaat bij race games. Waar met dualsence het weer meer kan zijn zoals een echt rempedaal dat hij dus moeilijker in te drukken word zoals een echt rempedaal met abs. Zo heb ik het een beetje begrepen wat de verschillen zijn. Hoe het in de praktijk gaat worden nobody knows. Maar zover ik begrepen heb is het wel degelijk anders tussen de 2.
Lijkt me niet fijn gaan werken op de lange duur.v8power67 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:34:
Is het niet zo dat xbox triggers soort van rumble in trigger hebben, waar ps5 controller meer echt verschillende weerstand kan bieden voor bepaalde toepassingen. En dat hiermee dus bepaalde gameplay elementen toegepast kunne worden. Zoals spannen van een boog, dat je echt weerstand voelt waar bij xbox het trilt als je abs bv inslaat bij race games. Waar met dualsence het weer meer kan zijn zoals een echt rempedaal dat hij dus moeilijker in te drukken word zoals een echt rempedaal met abs. Zo heb ik het een beetje begrepen wat de verschillen zijn. Hoe het in de praktijk gaat worden nobody knows. Maar zover ik begrepen heb is het wel degelijk anders tussen de 2.
Wil je je trigger indrukken, wordt hij gelocked door weapon jam.
Dat is drie keer leuk, daarna wordt het volgens mij zwaar irritant.
Vraag mij ook af wat de gevolgen zijn voor gewrichten en pezen op de lange termijn, iets indrukken wat je niet in kan drukken of met zware tegenstand is simpelweg niet fijn.
[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 16-08-2020 14:42 ]
Zal vast allemaal wel meevallen. Zijn geen beunhazen bij sony natuurlijk. Dus zullen vast over nagedacht hebben. Veel handson reviews waren zeer positief erover dus we gaan het zien. En zal vast niet zo zijn dat niet in te drukken is maar meer dat meer weerstand bied. En zeker in racegames ben ik benieuwd wat dit gaat doen. Vond implementatie in forza leuk gedaan, dus hoe gt7 dit gaat doen ben ik zeer benieuwd naar. Maar ze kunnen voor multiplatform natuurlijk gewoon voor beide controllers zelfde implementatie doen. Of voor beide een unieke ervaring. Benieuwd wat ze gaan doen. Leuk dat ieder platform nu hun eigen unieke ervaringen gaan bieden.justifire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Lijkt me niet fijn gaan werken op de lange duur.
Vraag mij ook af wat de gevolgen zijn voor gewrichten en pezen op de lange termijn, iets indrukken wat je niet in kan drukken of met zware tegenstand is simpelweg niet fijn.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-08-2020 14:56 ]
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Had ook wel gelezen dat er geen ps vs Xbox discussie mag gevoerd worden maar ben echt benieuwd naar jullie redenen zonder daarvoor PlayStation af te breken ofzo. :-).
Zal nog is kijken naar de exclusives.
Hopelijk komt er snel meer info over prijs , beschikbaarheid en meer gameplay beelden.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Mja hetzelfde als met quick time events waar je heel snel knopjes in moet rammen en je met normaal drukken eigenlijk net niet genoeg is. Ik ben benieuwd hoe het speelt en met name op de langere termijn. Ik vind rumble in de triggers wel voldoende, ik verwacht net als met de touch-pad bij de PS5 vooral een gimmick die niet echt veel gebruikt zal worden (op een paar genres na). Zelfs de rumble-triggers werden lange tijd genegeerd door devs.justifire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Lijkt me niet fijn gaan werken op de lange duur.
Qua formaat zijn ze ook wat meer op elkaar gaan lijken, maar we zullen het wel zien. Dit is vooral iets wat je moet ervaren en niet alleen bij de spellen die er speciaal voor gemaakt zijn imo.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 16-08-2020 22:52 ]
Nee, maar het zijn ook geen neurologen.v8power67 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Zijn geen beunhazen bij sony natuurlijk.
Tijd zal het leren.
Ik zou me in jouw geval inderdaad richten op de exclusives, daar gaat voor jou denk ik vooral het verschil zitten. En mijn inziens heeft Sony daarin nog steeds de sterkere line-up, mits die games in jouw genres vallen natuurlijk.Snakefoodjah schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:30:
Blijkbaar is mijn reactie niet goed doorgekomen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Had ook wel gelezen dat er geen ps vs Xbox discussie mag gevoerd worden maar ben echt benieuwd naar jullie redenen zonder daarvoor PlayStation af te breken ofzo. :-).
Zal nog is kijken naar de exclusives.
Hopelijk komt er snel meer info over prijs , beschikbaarheid en meer gameplay beelden.
/f/image/gBP8gWhh3pItjBA0yf6U7RuK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z2wdtDg9AFIt5T0Kwr2Wc1Xi.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Aa6C5vrlfTOFmGI10ZEQkvvC.png?f=user_large)
/f/image/iVZvu7C67O5x1Wo9v5PelmQP.png?f=fotoalbum_large)
In de Duitse Saturns beginnen de XSX opstellingen te verschijnen. Dit zijn foto's uit de Saturn bij Keulen.
En eerste game met XSX branding is ook in de winkel verschenen.
/f/image/KOHKZ4j2Nz0tKZdZRqOjiyxh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Wom op 17-08-2020 09:09 ]
Dan kan het nu niet lang meer duren toch voordat een prijs bekend wordt gemaakt, toch.. toch....?
Is het bekend of EA ook 'Smart Delivery' voor hun games gaat toepassen, of is dit alleen met hun nieuwe games?Wom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:01:
En eerste game met XSX branding is ook in de winkel verschenen.
[Afbeelding]
Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:40:
Die XSX is toch wel een bonk zo hè...
/f/image/NiVsIUF9T0cs157P43EVYkd8.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uDaSjMGG96kAdfyzZxDmKnrF.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vY1LjWNuJnyrbMtAWBTJA8od.png?f=user_large)
Geen banana for scale helaas, maar een One X.
Design is overigens volledig in mijn straatje. In ons interieur is ook alles in hoeken van 90 graden en zo strak mogelijk. Dat landelijke met tierlantjes krijg ik echt jeuk van, dus prima voor mij. Vind mijn One S wel fraaier, maar dat komt doordat deze wit is. Maar dat is geen populaire mening, ik weet het.
Ik heb een witte XB1X en XB1S (mijn Scorpio editie ist kaputWom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Design is overigens volledig in mijn straatje. In ons interieur is ook alles in hoeken van 90 graden en zo strak mogelijk. Dat landelijke met tierlantjes krijg ik echt jeuk van, dus prima voor mij. Vind mijn One S wel fraaier, maar dat komt doordat deze wit is. Maar dat is geen populaire mening, ik weet het.
Zou dat betekenen dat de Series S digital only wordt? (Weet niet of dat al eerder besproken is.)
Scherp opgelet! De geruchten gingen al en wat mij betreft worden die hiermee bevestigd.Louw Post schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:51:
Wat ik wel vreemd vind, is dat er veel leaks zijn met controllerdozen waarop ook Series S op genoemd wordt, maar dat de Series S dus niet op de komende fysieke games genoemd wordt?
Zou dat betekenen dat de Series S digital only wordt? (Weet niet of dat al eerder besproken is.)
Ik vraag me af of dat nou wel zo handig is. Voorbeeldje: maatje van mij heeft nog de oorspronkelijke Xbox One (hebben we toen samen gekocht tijdens de Nederlandse launch) en die heeft een 1080p tv in de huiskamer staan. Prima ding, die hij niet van plan is om te vervangen. Voor hem zou een Xbox Series X perfect zijn, ware het niet dat hij dan zijn oude games op disc niet meer kan spelen (want digital only).
Leuk die volledige BC met de Xbox One, maar als je zelf discs hebt dan heb je daar weinig aan met je XSS.
Hmmm.... One X + Series X = vervanging van twee stoelen, benieuwd of het lekker zitWom schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja, je hebt de keuze? Het is niet dat je verplicht bent om de XSS aan te schaffen?Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Scherp opgelet! De geruchten gingen al en wat mij betreft worden die hiermee bevestigd.
Ik vraag me af of dat nou wel zo handig is. Voorbeeldje: maatje van mij heeft nog de oorspronkelijke Xbox One (hebben we toen samen gekocht tijdens de Nederlandse launch) en die heeft een 1080p tv in de huiskamer staan. Prima ding, die hij niet van plan is om te vervangen. Voor hem zou een Xbox Series X perfect zijn, ware het niet dat hij dan zijn oude games op disc niet meer kan spelen (want digital only).
Leuk die volledige BC met de Xbox One, maar als je zelf discs hebt dan heb je daar weinig aan met je XSS.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ze proberen dat digital only nu te forceren, omdat het beter voor Microsoft is. Ben daar geen fan van. De consument wil het volgens mij ook (nog) niet. De digital only Xbox One S is volgens mij niet echt een succes geworden.uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:01:
[...]
Tja, je hebt de keuze? Het is niet dat je verplicht bent om de XSS aan te schaffen?Het is een vrij logische keuze dat een goedkoper model digital only is.
Aan de andere kant moet hij gewoon ook even een deftige tv kopen, zodat hij vol kan genieten van het al het moois van de XSX
Wat betreft kosten van de console is het inderdaad logischer, maar voor een deel van de mensen die voor een XSS vanwege de prijs gaan misschien niet. Kan me voorstellen dat hier ook mensen bij zitten die wat minder te besteden hebben en dan misschien ook wel een tragere internet verbinding thuis hebben (al zou dat in Nederland wel meevallen gok ik, we hebben best goede snelheden) en dan moet je een game van 100GB binnenhalen op je trage internetverbinding, dan had een disc wel leuker geweest.uchiha tijntje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:01:
[...]
Tja, je hebt de keuze? Het is niet dat je verplicht bent om de XSS aan te schaffen?Het is een vrij logische keuze dat een goedkoper model digital only is.
We weten de prijzen nog niet natuurlijk, maar de laatste geruchten op Reddit gaven 600 dollar aan voor de XSX en kan me voorstellen dat de XSS op zijn minst een paar honderd dollar goedkoper zou kunnen zijn.
En hoewel die groep van ouders misschien niet erg winstgevend is brengen zij hun kinderen wel een bepaald ecosysteem binnen. Dus als die ouder worden en zelf een systeem kiezen heb je ze niet al half in de pocket.
Kijk naar hoe de argumenten zijn binnen de 'fans van een bepaald (elk) systeem'. Grosso modo komt het bijna altijd neer op "ik had het vorige model dus ik wil ook het nieuwe model."
10/10kazuka schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:36:
De eerste Flight Simulator reviews zien er goed uit, 93 OpenCritic tot dusver: https://opencritic.com/game/9793/microsoft-flight-simulator

https://www.ign.com/artic...t-flight-simulator-review
Ach het is meer een gevalletje ‘“met gebrek aan beter”ArthurMorgan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:11:
Ik snap het wel, het maakt de assemblage goedkoper en er valt meer winst te maken na via de GP en/of games. Toch denk ik dat er veel klanten verloren gaan. Zoveel ouders die best een keer 200 tot 250 willen uitgeven aan een console voor de kinderen. Maar er echt niet over piekeren om dure abonnementen of games van 50 euro+ te kopen.
En hoewel die groep van ouders misschien niet erg winstgevend is brengen zij hun kinderen wel een bepaald ecosysteem binnen. Dus als die ouder worden en zelf een systeem kiezen heb je ze niet al half in de pocket.
Kijk naar hoe de argumenten zijn binnen de 'fans van een bepaald systeem'. Grosso modo komt het bijna altijd neer op "ik had het vorige model dus ik wil ook het nieuwe model."
Mocht Sega nog eens met een nieuwe console komen, stap ik zonder aarzeling over.
Ehm? Volgens mij is de XSS nog niet eens aangekondigd en weten we niet eens of die wel of niet een disc drive bevat en je hebt het nu al over het forceren van digital only...Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:06:
[...]
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ze proberen dat digital only nu te forceren, omdat het beter voor Microsoft is. Ben daar geen fan van. De consument wil het volgens mij ook (nog) niet. De digital only Xbox One S is volgens mij niet echt een succes geworden.
Aan de andere kant moet hij gewoon ook even een deftige tv kopen, zodat hij vol kan genieten van het al het moois van de XSX
Stel dat de XSS idd geen disc drive bevat, dan heb je nog altijd de keus om een XSX te kopen. Niemand wordt door MS gedwongen om op een bepaalde manier zijn games te spelen dan wel aan te schaffen.
Power of the cloud
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-08-2020 10:43 ]
Door de vierkante kolomvorm komt de Series X als enigszins lomp of bonk zoals jij dat noemt. Zet je ze naast andere consoles dan vallen de afmetingen reuze mee… maar het blijft vierkant dat oogt dik en massief.Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:40:
Die XSX is toch wel een bonk zo hè...
Ik denk dat er toch rekening moet worden gehouden met duurdere next-genconsoles dan wat voorheen werd aangenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2020 10:43 ]
Je bent het er niet mee eens dat er een keuze is, om daarna te zeggen dat Microsoft digital only aan het forceren is. Je weet wel dat de XSX een optische drive heeft?Rossi46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:06:
[...]
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ze proberen dat digital only nu te forceren, omdat het beter voor Microsoft is. Ben daar geen fan van. De consument wil het volgens mij ook (nog) niet. De digital only Xbox One S is volgens mij niet echt een succes geworden.
PS/XBL: Nogne
Helaas is de livestream enkel toegankelijk voor bezoekers maar het zal ongetwijfeld niet lang duren voordat de info zijn weg naar het internet vind.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 17-08-2020 10:51 ]
Bron: Statista: Breakdown of U.S. computer and video game sales from 2009 to 2017, by delivery formatDigital and physical game sales in the U.S. from 2009 to 2017
Published by Christina Gough, Jul 24, 2020
In today’s increasingly digital world where information can be accessed in seconds, gamers do not want to waste a second before getting their hands on the latest releases. In 2018, a record 83 percent of all computer and video games were sold in digital form, meaning that, once the game is downloaded, it is immediately ready to play. In contrast, only 17 percent of video games were sold in physical form. This is a dramatic turnaround from less than a decade earlier, when 80 percent of video games were sold as physical copies.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden