Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.633 views

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

Sorry geen bron, puur speculatie van mij...
Dacht ik al idd :)

Ja, er zal waarschijnlijk een flink aantal gamers teleurgesteld zijn in wat er dus over 3 maanden verkrijgbaar is specifiek op/bij de XSX. Die hype-train van "ultra next gen blabla (ach, zoek mijn posts maar op die afgekraakt werden)" stort ineens best hard in als het over de nabije toekomst gaat van de XSX.

That said, heb net mijn preorder-mailtje eruit gestuurd; nu nog even wachten op een exacte datum en exacte prijs en tot die tijd is het lekker popcorn graaien :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zeiden ze niet dat forza in early developers was ? Anders hadden ze wel wat gameplay getoont zoals ze normaal altijd doen. Ik verwacht eerder 2022 dan eind 2021.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
So November it is, nu nog de prijs })..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik denk dat ik de aanschaf van een nieuwe tv maar even voorrang geef, zodat ik tegen de tijd dat het echte next gen geweld losbarst daar in ieder geval helemaal klaar voor ben. Zit te azen op een 55 of 65" LG CX. Zie op dit moment helaas geen echte noodzaak voor een XSX, m'n One X mag nog aan de bak voordat ie met pensioen kan.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Wom

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:28:
Als MS in ruil voor Halo Infinite kan zorgen dat Tunic een launch titel wordt is het ze snel vergeven :P Of niet @Wom?
:Y

Overigens werd er op de officiele Discord eerst gesproken over een 'Fall 2020' release, maar dat is nu ook veranderd naar 'TBD'. Allemaal om ons zand in de ogen te strooien uiteraard :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Overigens heeft Microsoft, ondanks het uitstellen van Halo: Infinite (zou dat aan de titel liggen? Duke Nukem Forever had ook lang nodig :P), zijn aandeelhouders laten weten dat er ook in de toekomst nog investeringen gedaan worden op het gebied van nieuwe studio's en IP's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Adwh33QpmNRY0LMTPhgtvVT48nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4sHP0IyvKsthLYEZi7pSDXvc.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://twitter.com/klobrille/status/1293443691953217538 / https://www.sec.gov/ix?do...944/msft-10k_20200630.htm

Eens met iedereen die het verder weinig concreet vind, maar denk dat specifieke zaken omtrent overnames niet in dergelijke documenten worden genoemd. Al laat TikTok zien dat overnames tegenwoordig heel anders gaan :+

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
DutchOwnage schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:26:
Ik denk dat ik de aanschaf van een nieuwe tv maar even voorrang geef, zodat ik tegen de tijd dat het echte next gen geweld losbarst daar in ieder geval helemaal klaar voor ben. Zit te azen op een 55 of 65" LG CX. Zie op dit moment helaas geen echte noodzaak voor een XSX, m'n One X mag nog aan de bak voordat ie met pensioen kan.
Wedden dat je 'em straks toch gewoon bij launch hebt :P

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-10 13:54
[Twitter: https://twitter.com/tomwarren/status/1293308070022569984?s=21]
Ik duid alvast 6 november aan met stip in mijn agenda.
Eigenlijk toch ongelooflijk hoe slecht Microsoft is in geheimen te bewaren. Ze zijn gewoon te groot om niets te laten lekken.

• Rossi46
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 05:56:
Wat is er nog over nu Halo wegvalt en we al geen Forza kregen?

Ik heb tot nu toe elke keer de Xbox vanaf de originele op dag 1 in huis gehaald, maar deze lijkt hard op weg de eerste te worden die ik dan maar oversla voorlopig.

Ik had me vergist in Cyberpunk en dacht dat dit voor mij dé titel zou worden, zelfs al een week verlof ingepland. Maar als de Series X versie pas volgend jaar komt kan ik dat in ieder geval annuleren. Wil zo'n game die eens in de x jaar komt wel meteen in de beste versie spelen.

Moet nog eens flink gaan graven in de lijsten maar tijdens alle shows heb ik verder niet 1 grote aansprekende titel gezien die de aanschaf van een Series X rechtvaardigt voor mij.

Het voelt bijna alsof dit het einde voor Xbox gaat zijn. Want ze krijgen denk ik nu echt de genadeklap nu de Line Up zo zwak is...

Stiekem hoop ik nog op een grote verrassing maar dat is schier onmogelijk. Tenzij ze het ding uitbrengen voor 299 zie ik weinig toekomst meer helaas.
Na je opsomming gelezen te hebben, vrees ik dat ik je gelijk moet geven. Dikke launch titels blijven uit. Als XSX updates voor al bestaande games ook even op zich laten wachten, dan blijft er niets over om direct een XSX voor aan te schaffen. Of dat upscaling en auto-HDR ding moet heel vet worden, maar dat is het wel zo'n beetje. Ohja, en natuurlijk kortere laadtijden door de SSD. Dat is op zichzelf ook wel wat waard :)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Antigo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:49:
[Embed]
Eigenlijk toch ongelooflijk hoe slecht Microsoft is in geheimen te bewaren. Ze zijn gewoon te groot om niets te laten lekken.
Op een zondag?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

BM

Moderator Spielerij
Antigo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:49:
[Embed]
True, aan de andere kant. Als iets 6-11 in de winkel mag, is er echt geen enkele reden om dat nu al te shippen :)

Dus misschien gaat het wel niet zo heel perongeluk. Dit is 'gratis' aandacht voor ze.
6 november valt bij mij op een vrijdag dit jaar? :P

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 12-08-2020 10:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Na je opsomming gelezen te hebben, vrees ik dat ik je gelijk moet geven. Dikke launch titels blijven uit. Als XSX updates voor al bestaande games ook even op zich laten wachten, dan blijft er niets over om direct een XSX voor aan te schaffen. Of dat upscaling en auto-HDR ding moet heel vet worden, maar dat is het wel zo'n beetje. Ohja, en natuurlijk kortere laadtijden door de SSD. Dat is op zichzelf ook wel wat waard :)
Watch Dogs Legion is voor mij ook wel een reden hoor. Sowieso voor de multi plats ga ik gewoon voor de Xbox. Het verschil zal vast niet heel groot zijn, maar voorlopig denk ik dat ik op de Xbox de betere prestaties ga halen. (zelfs een paar frames per seconde beter is al fijn met een goede VRR TV ;) mits het boven de 40 zit uiteraard, i know.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MAX3400

MAX3400

Ik ga voor 9-11 als release... En voordat de obvious correcties komen; dat is natuurlijk 11-9-20 in USA-notatie. En dat is dan weer makkelijker te onthouden want nu hoeft men maar 2x 20 te onthouden :)

• Wom

Wom

Welke kalender volg jij? :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Finraziel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:40:
Wow... Ik begrijp eigenlijk totaal niet waar al die negativiteit ineens vandaan komt... Er wordt één game uitgesteld waar mensen toch al niet van onder de indruk waren en opeens is alles kut?

En dan meteen springen we massaal over op Microsoft verprutst het en biedt de generatie op een presenteerblaadje aan de concurrent... Wat?

Ja het klopt, er is nog niet heel veel wat bij release meteen beschikbaar is aan next gen games, maar dat is aan beide kanten exact hetzelfde. Directe vergelijkingen zijn hier verboden, maar ik heb net eens zitten zoeken om te vergelijken en volgens mij wordt het hoe dan ook een karige launch als je alleen maar grote AAA first party games wil.

Blijft over dat Microsoft een geweldig stukje techniek biedt met een van de beste value offers ooit in de vorm van gamepass. Nee misschien niet voor iedereen, maar om nou nu al te concluderen dat ze weer 'verloren' hebben? Mja, het zal vast wel weer aan mij liggen op een of andere manier hoor...
Het is mij niet eens zozeer te doen om Halo, maar meer om de leidinggevende mensen binnen de Xbox-divisie. Het geeft mij in ieder geval niet veel vertrouwen wanneer je als bedrijf zijnde denkt dat deze graphics acceptabel zijn voor de presentatie van de krachtigste console ooit.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Welke kalender volg jij? :P
verkeerde jaar 8)7

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 07:27
NotSoSteady schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Het is mij niet eens zozeer te doen om Halo, maar meer om de leidinggevende mensen binnen de Xbox-divisie. Het geeft mij in ieder geval niet veel vertrouwen wanneer je als bedrijf zijnde denkt dat deze graphics acceptabel zijn voor de presentatie van de krachtigste console ooit.
Exact.

Ik blijf het ook verbazingwekkend vinden dat zo'n groot bedrijf wéér een misser begaat. Ik begrijp dat het ontwikkelen van een kwaliteitsgame jaren in beslag neemt. Maar het is niet zo dat punt 'gebrek aan exclusives' pas recent speelt.

Daarnaast zijn ze tijdens de launch van de Xbox One naar mijn mening al gigantisch de mist ingegaan door het prijspunt en kinect.

Dan zou je zeggen dat als je besluit om toch nog een next gen editie uit te gaan brengen je alle puntjes echt op 'i' zet. Getuigd niet echt van goede lange termijn planning.

Voor mij was het "next-gen" gevoel vroeger toch echt die nieuwe console in huis halen mét blockbuster game die alle toeters en bellen van de nieuwe console laat zien. Nu kunnen wij wel beweren dat het niet uitmaakt - want, we zijn een beetje fan - maar voor heel veel mensen doet dat het denk ik wel.

En als Sony nu wel met een hele dikke exclusive launched rond het zelfde tijdstip dan ga je natuurlijk helemaal nat.. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Graft op 12-08-2020 12:05 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Graft schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Exact.

Ik blijf het ook verbazingwekkend vinden dat zo'n groot bedrijf wéér een misser begaat. Ik begrijp dat het ontwikkelen van een kwaliteitsgame jaren in beslag neemt. Maar het is niet zo dat punt 'gebrek aan exclusives' pas recent speelt.

Daarnaast zijn ze tijdens de launch van de Xbox One naar mijn mening al gigantisch de mist ingegaan door het prijspunt en kinect.

Dan zou je zeggen dat als je besluit om toch nog een next gen editie uit te gaan brengen je alle puntjes echt op 'i' zet. Getuigd niet echt van goede lange termijn planning.

Voor mij was het "next-gen" gevoel vroeger toch echt die nieuwe console in huis halen mét blockbuster game die alle toeters en bellen van de nieuwe console laat zien. Nu kunnen wij wel beweren dat het niet uitmaakt - want, we zijn een beetje fan - maar voor heel veel mensen doet dat het denk ik wel.

En als Sony nu wel met een hele dikke exclusive launched rond het zelfde tijdstip dan ga je natuurlijk helemaal nat.. :/
Next gen gevoel bij launch is al lang weg. Dat was er voornamelijk in de tijd van overgangen van 8 bit naar 16 bit naar 32 bit. :)

Enige wat ik echt niet snap van MS is dat ze geen Forza als launchtitel hebben. Daar hadden ze echt wel voor kunnen gaan. Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit. Maar dat zal wel komen doordat ik fan ben van gamepass :$

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 18:51
We hebben het hier over de eerste multiplay shooter op consoles die op 120fps gaat draaien op de XsX, op 4k, met HDR aan en (hopelijk) ook nog wat raytracing truucjes.
Onderschat dat eventjes niet..

[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 12-08-2020 12:28 ]

• Graft
  • Laatst online: 10-10 07:27
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Next gen gevoel bij launch is al lang weg. Dat was er voornamelijk in de tijd van overgangen van 8 bit naar 16 bit naar 32 bit. :)
Haha, agree. We're getting old! :+
Maar you get my point. We kunnen lullen als Brugman, maar dit is gewoon niet handig.

Gelukkig heb ik Red Dead Redemption nog nooit gespeeld en laat die nu net ook op de gamepass staan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Graft op 12-08-2020 12:30 ]

• Antigo
Graft schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Exact.

Helemaal mee eens.

"They're going to take their time with this one to get it right"..

"I"m curious about the way this overpromises and the extend they can get this to work on the next XBOX"

Ik blijf het zeggen. Ik vrees dat de Bonnie Ross de verkeerde persoon op de verkeerde plaats is. Peter Principle. Ze komt mij niet over als een sterke leider met een sterke visie. Hier heeft ome Phil denk ik de bal misgeslagen met haar de baas van de studio te maken.

Het zou me zeer hard verbazen als ze dit recht kunnen trekken

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 16:10
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Enige wat ik echt niet snap van MS is dat ze geen Forza als launchtitel hebben. Daar hadden ze echt wel voor kunnen gaan. Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit. Maar dat zal wel komen doordat ik fan ben van gamepass :$
Krijg een beetje het gevoel dat de nieuwe generatie eerder komt, noodgedwongen, dan Microsoft lief was. De console zelf zit goed in elkaar voor zover ik dat kan beoordelen en wat ik lees. Maar op software gebied lijkt het wel alsof er eerder gemikt was op een eind 2021 release dan eind 2020.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Krijg een beetje het gevoel dat de nieuwe generatie eerder komt, noodgedwongen, dan Microsoft lief was. De console zelf zit goed in elkaar voor zover ik dat kan beoordelen en wat ik lees. Maar op software gebied lijkt het wel alsof er eerder gemikt was op een eind 2021 release dan eind 2020.
Ik denk dat ze wellicht al idd krap zaten qua planning voor release eind 2020, en dat het thuis werken vanaf februari/maart niet heeft geholpen. Begreep altijd dat in het laatste jaar, half jaar van de development, een game echt “af” wordt gemaakt. Dat is natuurlijk nu gewoon ronduit klote :P Maarja, ik weet natuurlijk niet alles.

Wat wel leuk zou zijn is als gewoon op of rondom launch een Gears Tactics of een Flight Sim beschikbaar is op de Xsx.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 12:36 ]

• Wom

Wom

De geruchten waren dat Microsoft juist eerder wilde releasen, maar dat corona daar roet in het eten gooide. De berichten toen wezen op een september release begin van dit jaar. Maar hoe realistisch dat geweest is, terugkijkende, is maar de vraag natuurlijk.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:18
BM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:21:
[...]

Waarom verwachten mensen dit eigenlijk? Ik heb de lijst niet zo paraat hoor, maar volgens mij is het aanbod van triple-A games bij een console launch altijd erg mager geweest.
Mager, ja. Maar consoles hebben ze vaak wel. Even een snel rijtje van noemenswaardige titels:

Microsoft Xbox One: Ryse: Son of Rome, Dead Rising 3, Forza Motorsport 5
Xbox 360: Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero, Kameo: Elements of Power
Xbox: Oddworld, Project Gotham Racing, Halo, Jet Set Radio Future, Amped: Freestyle Snowboarding, Dead or Alive 3

Sony PlayStation 4: Killzone: Shadow Fall, Knack
PlayStation 3: Genji, MotorStorm, Ridge Racer 7, Resistance: Fall of Man
PlayStation 2: TimeSpliters, Ridge Racer V, Tekken Tag Tournament, Smuggler's Run

Nintendo Switch: Zelda: Breath of the Wild
Wii U: New Super Mario Bros. U, ZombiU
Wii: Wii Sports, Wii Play, Super Monkey Ball Banana Blitz, Red Steel, Zelda: Twilight Princess
GameCube: Luigi's Mansion, Wave Race, Super Monkey Ball 1, Star Wars: Rogue Squadron II: Rogue Leader

Je ziet wel een trend: Waar er in het PS2/Xbox/GC tijdperk nog een bootlading aan exclusieve titels op de console beschikbaar waren, droogt dat langzaam op naar de nieuwere generaties toe. Maar ik blijf dit wel echt een zwaktebod vinden. Ik ga geen console van 500 euro kopen om een gepimpte versie van AC: Valhalla te kunnen spelen. Dat kun je ook op een PC of PlayStation 5 doen omdat het multiplatform spellen zijn. Nee, je wilt een nieuwe Grand Turismo/Forza of Killzone/Halo kunnen spelen die even laat zien hoe mooi het allemaal wel niet is. Het zijn niet voor niets system sellers. Als Sony wel met een een of twee goede first party exclusieve titels naar de PS5 komt, dan heeft Microsoft gewoon een probleem.

Ik ben zelf niet echt een die hard gamer die elke console van een specifiek merk koop: GameCube, Xbox, Xbox 360, Wii, PS4, Switch. Hoewel ik de PS5 foeilelijk vind, ben ik toch meer geneigd om voor die console te kiezen.

En als Microsoft toch amper iets kan leveren qua exclusieve titels. Waarom hadden ze dan niet gewacht op RDNA3 van AMD? Kost je waarschijnlijk een jaar. Maar als je games toch te laat zijn, kun je net zo goed een nieuwere architectuur nemen waardoor je in ieder geval een grotere overhand hebt qua specs en dus in theorie veel mooiere spellen kunt maken.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Niet verkeerd inderdaad.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
PepieNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:28:
We hebben het hier over de eerste multiplay shooter op consoles die op 120fps gaat draaien op de XsX, op 4k, met HDR aan en (hopelijk) ook nog wat raytracing truucjes.
Bedoel je nu echt dat de XSX Halo Infinite zal kunnen draaien met al die toeters en bellen? Bij de bekendmaking van 120fps voor de multiplayer hebben ze niet gezegd in welke resolutie bv. Ik zou zeggen 4k60 voor de SP, en 120fps met dynamic resolutie zonder RT voor de multiplayer. Voor 4k120 met RT heb je een GPU nodig die nog niet bestaat. Tenminste, als je een beetje leuke fidelity wil hebben. Dingen zoals statisch organisch materiaal in werelden is echt niet meer van deze tijd als je games zoals GoT ziet op een console uit 2013.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:04
Robkazoe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Mager, ja. Maar consoles hebben ze vaak wel. Even een snel rijtje van noemenswaardige titels:

Microsoft Xbox One: Ryse: Son of Rome, Dead Rising 3, Forza Motorsport 5
Xbox 360: Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero, Kameo: Elements of Power
Xbox: Oddworld, Project Gotham Racing, Halo, Jet Set Radio Future, Amped: Freestyle Snowboarding, Dead or Alive 3

Sony PlayStation 4: Killzone: Shadow Fall, Knack
PlayStation 3: Genji, MotorStorm, Ridge Racer 7, Resistance: Fall of Man
PlayStation 2: TimeSpliters, Ridge Racer V, Tekken Tag Tournament, Smuggler's Run

Nintendo Switch: Zelda: Breath of the Wild
Wii U: New Super Mario Bros. U, ZombiU
Wii: Wii Sports, Wii Play, Super Monkey Ball Banana Blitz, Red Steel, Zelda: Twilight Princess
GameCube: Luigi's Mansion, Wave Race, Super Monkey Ball 1, Star Wars: Rogue Squadron II: Rogue Leader

Je ziet wel een trend: Waar er in het PS2/Xbox/GC tijdperk nog een bootlading aan exclusieve titels op de console beschikbaar waren, droogt dat langzaam op naar de nieuwere generaties toe. Maar ik blijf dit wel echt een zwaktebod vinden. Ik ga geen console van 500 euro kopen om een gepimpte versie van AC: Valhalla te kunnen spelen. Dat kun je ook op een PC of PlayStation 5 doen omdat het multiplatform spellen zijn. Nee, je wilt een nieuwe Grand Turismo/Forza of Killzone/Halo kunnen spelen die even laat zien hoe mooi het allemaal wel niet is. Het zijn niet voor niets system sellers. Als Sony wel met een een of twee goede first party exclusieve titels naar de PS5 komt, dan heeft Microsoft gewoon een probleem.

Ik ben zelf niet echt een die hard gamer die elke console van een specifiek merk koop: GameCube, Xbox, Xbox 360, Wii, PS4, Switch. Hoewel ik de PS5 foeilelijk vind, ben ik toch meer geneigd om voor die console te kiezen.

En als Microsoft toch amper iets kan leveren qua exclusieve titels. Waarom hadden ze dan niet gewacht op RDNA3 van AMD? Kost je waarschijnlijk een jaar. Maar als je games toch te laat zijn, kun je net zo goed een nieuwere architectuur nemen waardoor je in ieder geval een grotere overhand hebt qua specs en dus in theorie veel mooiere spellen kunt maken.
Als ze een jaar zouden wachten dan zouden ze denk ik juist nog veel meer mensen kwijt raken. Als ik nu geen xsx zou kunnen kopen dan zou ik denk ik wel een PS5 kopen... Als er een jaar later een sterkere xsx uit zou komen, dat zie ik dan wel weer. Ik vermoed dat ze dan zo'n achterstand zouden hebben dat er geen beginnen meer aan is.

Ook verwacht ik nu geen hele grote stappen meer in techniek... Ja, wat meer teraflops, maar dat is wat mij betreft het minst spannende deel van de nieuwe consoles.

En steeds dat "Als Sony wel met een een of twee goede first party exclusieve titels naar de PS5 komt" ... Ja, als... Maar die hebben dat volgens mij toch ook nog niet laten zien? Tenzij ik me vergis welgeteld één game bevestigd voor de launch die eigenlijk meer een standalone uitbreiding is op een bestaande PS4 titel. Dus wat dat betreft vind ik dat nogal een zwak argument... Als Microsoft al die titels die ze lieten zien nu gelijk kon releasen en ze zijn allemaal zo goed als we hopen dan kan Sony inpakken. Gaat ook niet gebeuren, maar als we toch hypothetische scenario's aan het schetsen zijn...

Gamertag: FinrazielNL

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is geen echte game. Maar als Flight Simulator 2020 zo rond die tijd beschikbaar komt, dan is dat voor mij echt een enorme extra reden om toch te gaan pre-orderen. Eindelijk een FS die ook voor beginners makkelijk speelbaar is, en op een krachtige console, en met een scenery.... (ok ik vind wel dat MS dan alsnog moet veranderen van standpunt over VR, want ik wil echt een VR bril voor de Series X dan :P )

• Rossi46
PepieNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:28:
Dat onderschat ook niemand hier. Ze hebben echter tijdens de vooraf giga gehypte livestream (met 1080p lage bitrate beelden :X) gameplay getoond die daar in de verste verte niet bij in de buurt kwam. Om vervolgens pas na alle kritiek erop de game uit te stellen. Het is gewoon bijzonder onhandig allemaal.

Het begint inderdaad een klein beetje op de launch van de XO en de PS4 te lijken. Xbox heeft een grote mond, maar moet daar vervolgens op terug komen en Playstation floreert door vooral erg weinig te doen. Typisch het verschil tussen de Amerikaanse en de Japanse cultuur.

• Rossi46
Graft schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:29:
[...]

Haha, agree. We're getting old! :+
Maar you get my point. We kunnen lullen als Brugman, maar dit is gewoon niet handig.

Gelukkig heb ik Red Dead Redemption nog nooit gespeeld en laat die nu net ook op de gamepass staan. :)
Ga je niet wachten op de XSX update? ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:35:
[...]

Ga je niet wachten op de XSX update? ;)
Daar is toch geen bevestiging (or whatsoever) over? Ik hoop zeker op wat standaard XSX verbetering (please fps, maar dat denk ik niet) maar een RS update is itt GTA niet aangekondigd toch?

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Daar is toch geen bevestiging (or whatsoever) over? Ik hoop zeker op wat standaard XSX verbetering (please fps, maar dat denk ik niet) maar een RS update is itt GTA niet aangekondigd toch?
Was ook een beetje een geintje ;)

Ik heb eigenlijk geen idee hoe RDR2 loopt op de XOX. Is het locked 30fps en native 4k? Dan zal het out of the box niet meer dan dat zijn.

• MAX3400

MAX3400

ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:30:
Het is geen echte game. Maar als Flight Simulator 2020 zo rond die tijd beschikbaar komt, dan is dat voor mij echt een enorme extra reden om toch te gaan pre-orderen.
Dat lijkt me juist geen game die je met een controller wil kunnen spelen. Ik weet wel dat Thrustmaster nieuwe controllers voor "flight sims" had aangekondigd maar geen idee of die aan een console kunnen.

En ja, goed punt; kopen we allemaal een XSX met FS2020 en dan heb je eigenlijk een hele dure internationale screensaver gekocht d:)b

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Was ook een beetje een geintje ;)

Ik heb eigenlijk geen idee hoe RDR2 loopt op de XOX. Is het locked 30fps en native 4k? Dan zal het out of the box niet meer dan dat zijn.
:(

;) locked 30, met framedrops hier en daar. En native 4k ja. Ik verwacht vooral een net wat meer smooth (echt snaar strak 30 fps bijvoorbeeld) ervaring en misschien meer drawing distance. Een beetje zoals de overgang van GTA 5 van de one S naar de X. Die was op de laatste echt prettiger te spelen, zeker in een helikopter.

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

:(

;) locked 30, met framedrops hier en daar. En native 4k ja. Ik verwacht vooral een net wat meer smooth (echt snaar strak 30 fps bijvoorbeeld) ervaring en misschien meer drawing distance. Een beetje zoals de overgang van GTA 5 van de one S naar de X. Die was op de laatste echt prettiger te spelen, zeker in een helikopter.
Ik hoop dat ik GTA 5 überhaupt op de XSX geïnstalleerd krijg :/ Op de XOX is me dat om onduidelijke reden nooit gelukt. De OS lijkt zich te verslikken in het feit dat de game zowel vanaf disc als vanuit 'een download' geïnstalleerd dient te worden. Heel weird. Loop ik bij andere games op disc niet tegenaan. De disc is nog super netjes overigens...

• Antigo
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Ik hoop dat ik GTA 5 überhaupt op de XSX geïnstalleerd krijg :/ Op de XOX is me dat om onduidelijke reden nooit gelukt. De OS lijkt zich te verslikken in het feit dat de game zowel vanaf disc als vanuit 'een download' geïnstalleerd dient te worden. Heel weird. Loop ik bij andere games op disc niet tegenaan. De disc is nog super netjes overigens...
Dat is omdat GTA5 X360 versie niet backwards compatible is op XBOX one. Het is ofwel de native versie XONE installeren of niet. Dat gaat niet veranderen bij de XSX.
Via gamepass kan je het wel spelen momenteel.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Antigo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Dat is omdat GTA5 X360 versie niet backwards compatible is op XBOX one. Het is ofwel de native versie XONE installeren of niet. Dat gaat niet veranderen bij de XSX.
GTA 5 heeft in de gamepass library gestaan maar is er al een poosje uit (lijkt?) vervangen te zijn door RDR2.

• Rossi46
Antigo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Ik heb het over de Xbox One versie :)

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:07:
[...]
GTA 5 heeft in de gamepass library gestaan maar is er al een poosje uit (lijkt?) vervangen te zijn door RDR2.
Ja, daar kwam ik dus helaas te laat achter :/ Want dat was voor mij dé kans om GTA5 'all digital' te installeren, zodat ik 'em later gewoon nog kon spelen met de disc in de discdrive.

Maar goed, laten we ons verder op de XSX focussen ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Ja, daar kwam ik dus helaas te laat achter :/ Want dat was voor mij dé kans om GTA5 'all digital' te installeren, zodat ik 'em later gewoon nog kon spelen met de disc in de discdrive.

in dat kader, ik ben benieuwd hoe ver die BC gaat werken, en dus inderdaad toch nog even GTA V 360 erin schuiven en kijken of die wil werken :D

Ik heb nog steeds niet echt een goed idee of ze nu alle 360 games gaan ondersteunen of dat het eigenlijk hetzelfde is als nu. De ene site zegt dit de andere dat.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Als je GTA V via Gamepass (MS Store) geinstalleerd hebt staan, en hij verdwijnt uit Gamepass gaat ie ook niet werken als je de 360 versie in je drive hebt hoor :)

Maar dat begint inderdaad tikje offtopic te gaan ;)
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

in dat kader, ik ben benieuwd hoe ver die BC gaat werken, en dus inderdaad toch nog even GTA V 360 erin schuiven en kijken of die wil werken :D

Ik heb nog steeds niet echt een goed idee of ze nu alle 360 games gaan ondersteunen of dat het eigenlijk hetzelfde is als nu. De ene site zegt dit de andere dat.
De XSX heeft niet de hardware aan boord om 360 games te draaien, dus die zullen net als nu op de X1 via een 'emulator/virtual machine' gaan draaien. Ik denk dus ook dat het aantal 360 en Xbox og games die op XSX draaien precies even groot is dan wat er nu op de X1 draait.

[ Voor 37% gewijzigd door BM op 12-08-2020 14:19 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:27
BM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:21:
[...]Hoe dan ook nog steeds een nobrainer voor mij. Ik koop geen Xbox voor Halo. En sowieso is mijn 7 jaar oude Xbox One og wel aan vervanging toe :+
Precies dat dus :) Inclusief een nieuwe TV, dat is ook de reden dat ik geen XoX heb, want dan wilde ik ook een nieuwe TV... Maar nu is het echt tijd voor beiden. Ik merk de laatste tijd dat bepaalde games echt last hebben van de oude hardware. Zoals de ingame cutscenes in Quantum Break die stotteren en A Plague Tale die ook wat hapert af en toe....

Good times are coming!

• Rossi46
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik heb het over de Xbox One versie :)
BM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Als je GTA V via Gamepass (MS Store) geinstalleerd hebt staan, en hij verdwijnt uit Gamepass gaat ie ook niet werken als je de 360 versie in je drive hebt hoor :)
Ik heb het over de Xbox One versie... *O*

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:18
Finraziel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:19:
[...]

Als ze een jaar zouden wachten dan zouden ze denk ik juist nog veel meer mensen kwijt raken. Als ik nu geen xsx zou kunnen kopen dan zou ik denk ik wel een PS5 kopen... Als er een jaar later een sterkere xsx uit zou komen, dat zie ik dan wel weer. Ik vermoed dat ze dan zo'n achterstand zouden hebben dat er geen beginnen meer aan is.
De PS3 heeft dat ook op die manier gedaan. Heeft uiteindelijk net zoveel consoles verkocht als de Xbox 360. Dus het kan wel degelijk...
Ook verwacht ik nu geen hele grote stappen meer in techniek... Ja, wat meer teraflops, maar dat is wat mij betreft het minst spannende deel van de nieuwe consoles.
Meer power is nooit weg. Maar als ze op een kleiner formaat de chips kunnen produceren kunnen ze ook stiller, zuiniger of minder warm gemaakt worden. Zijn allemaal voordelen door één generatie later in te stappen...
En steeds dat "Als Sony wel met een een of twee goede first party exclusieve titels naar de PS5 komt" ... Ja, als... Maar die hebben dat volgens mij toch ook nog niet laten zien?
Nee, dat klopt. Maar Sony is nog niet klaar met aankondigen. MS heeft alleen nog de prijs. De (exclusieve) games zijn nu aangekondigd.
Tenzij ik me vergis welgeteld één game bevestigd voor de launch die eigenlijk meer een standalone uitbreiding is op een bestaande PS4 titel. Dus wat dat betreft vind ik dat nogal een zwak argument... Als Microsoft al die titels die ze lieten zien nu gelijk kon releasen en ze zijn allemaal zo goed als we hopen dan kan Sony inpakken. Gaat ook niet gebeuren, maar als we toch hypothetische scenario's aan het schetsen zijn...
Het feit blijft dat Microsoft nagenoeg alle troeven heeft uitgespeeld.

• BM

BM

Moderator Spielerij
squizur schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Precies dat dus :) Inclusief een nieuwe TV, dat is ook de reden dat ik geen XoX heb, want dan wilde ik ook een nieuwe TV... Maar nu is het echt tijd voor beiden. Ik merk de laatste tijd dat bepaalde games echt last hebben van de oude hardware. Zoals de ingame cutscenes in Quantum Break die stotteren en A Plague Tale die ook wat hapert af en toe....

Good times are coming!
Als het allemaal goed gaat komt nieuwe TV volgende week, dus dat is alvast 1 deel geregeld. Merk soms ook wel echt dat ie z'n beste tijd gehad heeft. Vorige keer dat ik ff wilde gamen bleven alle games hangen op het startscherm. Waarschijnlijk had een reboot het wel gefixed, maar daar had ik geen zin in :p

Aangezien Gears 5 een XSX upgrade krijgt en ik die op de X1 nooit uitgespeeld heb gaat dat voor mij iig alvast een shooter worden die ik bij launch kan spelen met alle toeters-en-bellen :)

Verder denk ik dat ik me met The Medium ook wel kan vermaken, en uiteraard dé sleeper hit van 2020 en 2021, Tetris: Effect Connected :+

In mijn gametempo zijn we dan eind 2021 aanbeland en is vast weer genoeg leuks te krijgen :+
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

[...]

Ik heb het over de Xbox One versie... *O*
* BM moet soms beter lezen. Oeps :X
Robkazoe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:49:

[...]
Nee, dat klopt. Maar Sony is nog niet klaar met aankondigen. MS heeft alleen nog de prijs. De (exclusieve) games zijn nu aangekondigd.
Vanwaar die conclusie? Je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar MS heeft sowieso nog een handjevol studios waarvan we niet weten wat die aan het doen zijn. Wie zegt dat die niet nog iets voor release-window achter de hand hebben?
[...]
Wederom, zou kunnen hoor. Maar het zou geen verrassing zijn als het nu al bekend was, dus zeker weten doen we dit niet :)

Laat overigens duidelijk zijn dat ik er niet vanuit ga dat er op gamevlak nog hele grote verrassingen komen.

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 12-08-2020 15:01 ]

Xbox

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ongeacht de launch line-up komt de XSX er toch wel op dag 1, al is het maar vanwege de QOL improvements ten opzichte van de huidige machines :)

Al zou een launch titel alá Dead Rising 3 of een Ryse niet misstaan.
[...]
De PS3 heeft dat ook op die manier gedaan. Heeft uiteindelijk net zoveel consoles verkocht als de Xbox 360. Dus het kan wel degelijk...
Een PS3 situatie kan MS zich niet veroorloven simpelweg omdat Xbox niet de mindshare heeft die Playstation heeft.

Sony heeft met de PS3 heel veel geluk gehad dat zij de generatie ervoor zo enorm veel marketshare hadden opgebouwd. Zelfs de 360 die vroeg en goed in de markt is gezet en in het begin veel beter presteerde had moeite om tegen die mindshare op te boxen.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 12-08-2020 15:33 ]

• Finraziel
[...]
Dat bewijst mijn punt eigenlijk juist... PlayStation was de ingegraven gigant waar nieuwkomer Microsoft tegen op kwam boksen. Het feit dat het Sony de rest van de generatie gekost heeft om weer langszij te komen geeft wel aan hoeveel pijn dat gedaan heeft.
[...]
Meer power is nooit weg. Maar als ze op een kleiner formaat de chips kunnen produceren kunnen ze ook stiller, zuiniger of minder warm gemaakt worden. Zijn allemaal voordelen door één generatie later in te stappen...
Maar niks waar ik echt van zeg hadden ze maar een jaartje gewacht... Dat wat je nu opnoemt is toch peanuts vergeleken met wat de nieuwe consoles nu bieden tov de oude generatie?
[...]

[...]
Microsoft heeft letterlijk gezegd dat dit niet alles was en dat ze meer aankondigingen hebben voor ons in augustus. Het is dus wachten op wanneer ze de volgende show doen.
Van Sony weet ik het niet... Maar kan goed dat ik het daar gemist heb. Maar goed, is ook niet het topic om het daarover te hebben. Laten we het er op houden dat beide kampen ons dus nog zouden kunnen verrassen, maar een uitgemaakte zaak is het dus zeker nog niet.

• Antigo
Finraziel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:37:

Microsoft heeft letterlijk gezegd dat dit niet alles was en dat ze meer aankondigingen hebben voor ons in augustus. Het is dus wachten op wanneer ze de volgende show doen.
Van Sony weet ik het niet... Maar kan goed dat ik het daar gemist heb. Maar goed, is ook niet het topic om het daarover te hebben. Laten we het er op houden dat beide kampen ons dus nog zouden kunnen verrassen, maar een uitgemaakte zaak is het dus zeker nog niet.
Ik weet dat ze dat letterlijk gezegd hebben. En ik hoop er effectief op dat de volgende show een schot in de roos is. Maar dan gaan ze toch met sérieuze mic drop momenten moeten komen.

Maar goed, het kan. Wie weet verassen ze ons met de prijs.

• Finraziel
Antigo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Ik weet dat ze dat letterlijk gezegd hebben. En ik hoop er effectief op dat de volgende show een schot in de roos is. Maar dan gaan ze toch met sérieuze mic drop momenten moeten komen.

Maar goed, het kan. Wie weet verassen ze ons met de prijs.
Ja wat ze er werkelijk mee doen dat zullen we inderdaad nog moeten zien... En verast worden we nu al met die hitte })

(Sorry O-))

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Blijf het bijzonder vinden om te lezen dat MS toch wel echt moet komen met mike drops of andere aankondigen. Als je niet overtuigt bent aanstaande november, koop je het ding gewoon nog niet. Simpel zat. :)

Jammer dat dit soort praktijken blijven. Degene dus die de game bij launch kocht of zelfs hadden gepreorderd mogen nu weer gaan dokken. Had meer verwacht van Remedy.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 15:55 ]

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:53:
Blijf het bijzonder vinden om te lezen dat MS toch wel echt moet komen met mike drops of andere aankondigen. Als je niet overtuigt bent aanstaande november, koop je het ding gewoon nog niet. Simpel zat. :)

[Twitter]

Jammer dat dit soort praktijken blijven.
Hoe zat het nou ook alweer? Had MS het 'verboden' dat men met betaalde XSX upgrades zou komen? Dat zou betekenen dat enkel eigenaren van deze nieuwe versie toegang zullen krijgen tot de XSX upgrade. Dat lijkt me toch sterk...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe zat het nou ook alweer? Had MS het 'verboden' dat men met betaalde XSX upgrades zou komen? Dat zou betekenen dat enkel eigenaren van deze nieuwe versie toegang zullen krijgen tot de XSX upgrade. Dat lijkt me toch sterk...
Nee, MS heeft niets verboden. Maar Remedy kan wel zelf bepalen bij welke versie ze de XSX upgrade aanbieden. Dus enkel bij deze ultimate edition en niet bij de standaard launch versie. Erg zwak.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Dat is wel wat ik uit die tweet haal. Lijkt op een 'creatieve' manier om onder die beperking uit te komen....

Als het te duur is om die update te maken, doe het dan gewoon niet :/

Edit: ff opgezocht. Het is geen hard verbod, maar een aanmoediging om XSX gratis beschikbaar te maken

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 12-08-2020 15:58 ]

Xbox

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

Nee, MS heeft niets verboden. Maar Remedy kan wel zelf bepalen bij welke versie ze de XSX upgrade aanbieden. Dus enkel bij deze ultimate edition en niet bij de standaard launch versie. Erg zwak.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je XSX upgrade ook kan kopen bij de 'normale' uitvoering van de game? Ik zou daar als gamer geen probleem mee hebben, mits fatsoenlijk geprijsd.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Zou het niet zo kunnen zijn dat je XSX upgrade ook kan kopen bij de 'normale' uitvoering van de game? Ik zou daar als gamer geen probleem mee hebben, mits fatsoenlijk geprijsd.
Ik vind de wijze waarop ze er met Control mee omgaan uitermate zwak. De game is best een commercieel succes geworden en degenen die daar aan hebben bijgedragen door de game te kopen bij launch voor full price worden nu wel een loer gedraaid. Die mogen nu wederom de game full priced kopen willen ze mooie XSX versie spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 16:07 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 19:01
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Volgens mij niet. MS probeert juist te voorkomen dat next-gen upgrade wordt verkocht als DLC.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:53:

[Twitter]

Jammer dat dit soort praktijken blijven. Degene dus die de game bij launch kocht of zelfs hadden gepreorderd mogen nu weer gaan dokken. Had meer verwacht van Remedy.
Dat zou wel heel zuur zijn. Eerste drie maanden timed exclusivity voor de eerste DLC en nu dit -O-

Hopelijk is het wat ongelukkig verwoord en krijgt de gewone editie ook gewoon de upgrade. Als enkel de ultimate edition een upgrade krijgt zou het ook betekenen dat de ultimate edition een unieke game ID heeft met een eigen achievement list en save games.

• Rossi46
Caayn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:14:
[...]
Dat zou wel heel zuur zijn. Eerste drie maanden timed exclusivity voor de eerste DLC en nu dit -O-

Hopelijk is het wat ongelukkig verwoord en krijgt de gewone editie ook gewoon de upgrade. Als enkel de ultimate edition een upgrade krijgt zou het ook betekenen dat de ultimate edition een unieke game ID heeft met een eigen achievement list en save games.
Het staat er wel vrij duidelijk...

[Q]: "What if I purchased the original version of Control previously?"
[A]: "The free upgrade patch to Xbox Series X and Playstation 5 version of Control is only available for Control Ultimate Edition"

:/

• Caayn
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Het staat er wel vrij duidelijk...

[Q]: "What if I purchased the original version of Control previously?"
[A]: "The free upgrade patch to Xbox Series X and Playstation 5 version of Control is only available for Control Ultimate Edition"

:/
Wow, geen idee hoe ik daar overheen heb gelezen :/

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Caayn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Wow, geen idee hoe ik daar overheen heb gelezen :/
Gewoon een klote actie :). Eentje die ik niet zal supporten. Wilde nog de 2e DLC kopen die onlangs uit is gekomen, maar die mogen ze lekker houden. En voor iemand die graag 100% achter een game ziet staan is dat een behoorlijke stap :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSPNYlUSykZPqxOUfINLKOa4ovU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8qj3PohJYCKkZ1i9SvEH5JL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 17:40 ]

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

Gewoon een klote actie :). Eentje die ik niet zal supporten. Wilde nog de 2e DLC kopen die onlangs uit is gekomen, maar die mogen ze lekker houden. En voor iemand die graag 100% achter een game ziet staan is dat een behoorlijke stap :P
Ik snap er eerlijk gezegd ook geen hout van. Dit is echt een slap in the face voor de kopers van de oorspronkelijke game. Zo ga je toch niet met je klanten om? :?

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:43
Finraziel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Dat bewijst mijn punt eigenlijk juist... PlayStation was de ingegraven gigant waar nieuwkomer Microsoft tegen op kwam boksen. Het feit dat het Sony de rest van de generatie gekost heeft om weer langszij te komen geeft wel aan hoeveel pijn dat gedaan heeft.

[...]

Maar niks waar ik echt van zeg hadden ze maar een jaartje gewacht... Dat wat je nu opnoemt is toch peanuts vergeleken met wat de nieuwe consoles nu bieden tov de oude generatie?

[...]

Ik hoop dat FS2020 ook op launch beschikbaar is, zou een mooie showcase kunnen zijn voor de next-gen. En hopelijk lukt het om Grim Dawn nu eindelijk eens klaar te hebben want dan heeft de XBox een console exclusive voor de ARPG liefhebbers in huis die honderden uren spelplezier in huis heeft. Het speelt net zo makkelijk op de huidige generatie maar ze kunnen de game inzetten voor de XSX campagne.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• justifire
  • Laatst online: 20:09

justifire

Shut up and squat !!

Ik moest wel ff een traantje wegpinken na al die reacties hier, Halo wordt uitgesteld en daarom is er meteen geen reden meer om de XSX te kopen :')

Volgens mij was er ten tijde van de Xbox One X release ook helemaal geen nieuwe exclusive uitgebracht ?
Toen heb ik mij juist uitstekend vermaakt met al die oude games die een X-enhanced update kregen.
Als ik nog terug denk aan Gears of War 4, op 4K 60fps... :9~
Vermoed dat dat met smart delivery ook wel goed komt, kom maar door met die 4K 120fps patch voor Remnant : From The Ashes, Killer Instinct of Unruly Heroes *O* *O* *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• v8power67

v8power67

justifire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:03:
Ik moest wel ff een traantje wegpinken na al die reacties hier, Halo wordt uitgesteld en daarom is er meteen geen reden meer om de XSX te kopen :')

Volgens mij was er ten tijde van de Xbox One X release ook helemaal geen nieuwe exclusive uitgebracht ?
Toen heb ik mij juist uitstekend vermaakt met al die oude games die een X-enhanced update kregen.
Als ik nog terug denk aan Gears of War 4, op 4K 60fps... :9~
Vermoed dat dat met smart delivery ook wel goed komt, kom maar door met die 4K 120fps patch voor Remnant : From The Ashes, Killer Instinct of Unruly Heroes *O* *O* *O*
Dat was een midgen release is iets anders dan een nieuwe generatie toch.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 08:13
Zeker jammer dat halo uitgesteld is, maar ja corona. Gelukkig komt de most powerfull console evaaa bij launch meteen in huis.
Multiplats zullen allemaal het beste draaien op de series x de komende paar jaren en er is genoeg aangekondigd door Xbox game studios. Volgens klobrille zullen ze volgende week nog drie games aankondigen.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
justifire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:03:
Als zelfs de meest verstokte fans van Xbox al hun twijfels gaan uitspreken na de laatste nieuwsberichten kunnen we toch wel zeggen dat er iets aan mis is.
Misschien niet eens zo´n gek idee om de XSX release uit te stellen tot Halo 100% klaar is. Maar het is natuurlijk niet helemaal duidelijk of dit een kwestie van een paar maanden of veel langer is.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Als zelfs de meest verstokte fans van Xbox al hun twijfels gaan uitspreken na de laatste nieuwsberichten kunnen we toch wel zeggen dat er iets aan mis is.
Misschien niet eens zo´n gek idee om de XSX release uit te stellen tot Halo 100% klaar is. Maar het is natuurlijk niet helemaal duidelijk of dit een kwestie van een paar maanden of veel langer is.
Wat win je met uitstel van de console? Die game komt wanneer die komt. Ik mag geen vergelijking maken in dit topic, maar zoveel bijzonders komt er gewoon niet dit najaar waar je perse een next gen console voor nodig hebt. Als je dat jammer vind kun je prima nog even wachten met de aanschaf en mis je weinig. De console zelf is gewoon volledig back compatible. De noodzaak voor launchgames zijn ook gewoon minder dan voorgaande generaties. En nee, daar wil ik niet mee zeggen dat ik het niet jammer vind dat die is uitgesteld, of dat we bijvoorbeeld geen forza hebben. Nog nooit heb je zoveel games kunnen spelen op een nieuwe console met zoveel QOL improvements bij launch.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 18:57 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Wat win je met uitstel van de console? Die game komt wanneer die komt. Ik mag geen vergelijking maken in dit topic, maar zoveel bijzonders komt er gewoon niet dit najaar waar je perse een next gen console voor nodig hebt. Als je dat jammer vind kun je prima nog even wachten en mis je weinig.
Zit opzich wel wat in. Maar je maakt wel het verschil als je games uit gaat brengen die alleen speelbaar zijn voor de nieuwste generatie. Daardoor is de "noodzaak" om in te stappen wel iets groter. Anders kan je inderdaad net zo goed blijven hangen. Maja dat is net het probleem er moet voldoende reden zijn om de nieuwste Xbox onder de kerstboom te leggen. Halo had daarbij zeker voor extra sales gezorgd.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap niet dat iedereen de launch games zo belangrijk vindt. Koop de console die op termijn de beste / leukste exclusieve games krijgt en vul de rest met 3rd party games. Kijk vooral wat er de komende jaren gaat komen en baseer daar je keuze op!

Gezien de specs verwacht ik minimale verschillen tussen 3rd party games op de XBX en PS5.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Lekker Ventje
[...]

Dus dezelfde domme tactiek hanteren als 7 jaar terug toen veel mensen naar de PS4 overstapten omdat ze geen 9 maanden wilden gaan wachten op een officiële release van de XBO? Waarom denken mensen dat de XSX zonder Halo niet levensvatbaar is?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Verwijderd

Het is geen ramp, maar wel wel een smetje op de launch.

En tja hoe belangrijk de launch is last ik lekker in het midden :p.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12
Het is niet alleen Halo maar ook een Rare die nog geen idee heeft wat ze moeten maken qua game en een schim is van wat ze waren. En een team die nog niet zover is om meters te maken met Fable. Althans, Playground vraagt vrij cruciale functies in hun vacatures voor de game dus die is nog jaren van een schijflade verwijdert.

En sowieso een beetje tricky om een studio die alleen nog maar (sublieme) race games heeft gemaakt ineens een open wereld rpg te laten maken met verhaallijnen, quests, diepgaande personages etc. Hoewel Guerilla heeft laten zien dat totaal iets anders doen best goed kan uitpakken dus wie weet kunnen zij het ook.

Voor mij zijn dat de games waarvoor ik een Xbox zou willen halen dus ik hoop echt dat mijn twijfels ongegrond zijn.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Halo boeit me echt niet. Niet mijn ding. Had liever een Battlefield 6 gehad. Maar Cyber Punk, Watchdog's Legions en Fifa 21 zullen voor mij genoeg games zijn om me op de console te vermaken.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 19:01
Ik breng in het onderstaande wel enige nuancering aan maar laat dit verder zoveel mogelijk bewust achterwege.
Ik denk dat Microsoft op twee gedachten hinkt. Enerzijds krachtige, solide en evenwichtige consolehardware maar anderzijds communiceert MS dat het hen niet uit maakt op welk apparaat je speelt.
Op basis van hoe ik de communicatie van MS ervaar heeft zij het zwaartepunt op het tweede aspect gelegd: volledig gekozen voor een abonnementsmodel (Game Pass en xCloud) dat op alle apparaten die hiervoor geschikt zijn kan worden gebruikt en gespeeld.

Ik onderken dat een abonnementsmodel en/of play on any device de toekomst is maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat MS mogelijk (te) ver voor de muziek uitloopt.
En de consolehardware die weliswaar krachtig, solide en evenwichtig is, toch lijkt te verwaarlozen of niet het volledige potentieel benut of wil benutten.

M.i. is de consolehardware juist deze generatie (Series X) en mogelijk ook nog de daarop volgende generatie (wellicht dat deze een hybride component kent: met deels lokaal uitgevoerde taken en het overige aan de serverzijde) om zoveel mogelijk gamers in het XBOX-ecosysteem te krijgen en te behouden.

Ook het kunnen gamen op PC of xCloud zijn vooralsnog voor XBOX-consolegamers leuke extraatjes, maar deze extraatjes halen consolegamers op andere platformen niet over om te gaan gamen binnen het XBOX-ecosysteem.
De PC gamer heeft keuze uit veel launchers/ecosystemen en XBOX moet daarmee concurreren maar de PC-markt zal vermoedelijk altijd versnipperd blijven. Een pc-gamer kiest bewust voor de pc en de consolegamer kiest voor (gebruikers)gemak en relatief langere ondersteuningsperiode van de consolehardware. Ik zie niet hele horden gamers wisselen tussen console en pc en omgekeerd.

Cloudgaming op de schaal van xCloud is nog onontgonnen gebied. In beginsel kan elk XBOX-spel in de (x)cloud gespeeld worden al is dit in de praktijk tot een in aantal beperkt maar met een roulerend spelaanbod. Natuurlijk kunnen zelf gekochte games altijd gestreamd worden, ook buitenshuis.
Ook bij xCloud zie ik nog geen drommen gamers op andere platformen overstappen of xCloud als online platform ernaast te gebruiken.
Vandaar dat ik van mening ben dat de consolehardware op dit moment nog steeds het meest krachtige wapen is om meer gamers in het XBOX-ecosysteem te krijgen.
Wel is het zo dat het nog onduidelijk is hoe Game Pass en xCloud actief door MS in de markt zal worden gezet maar het kan haast niet anders dat dit alleen kans van slagen heeft als MS dit voor de komende jaren met veel tamtam en prijstechnisch scherpe aanbiedingen doet.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Dat was een midgen release is iets anders dan een nieuwe generatie toch.
Is dat zo ?
Presentatie van Phil op de E32014 vertelde nl iets heel anders.
Build up from the ground with extreme gamers in mind, thanks to vapor chamber cooling.
4K target resolution and faster loading times.
Ladies and gentleman I’m proud to announce today “Project Scorpio” !!!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

D. Ninjai schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:29:
Het is niet alleen Halo maar ook een Rare die nog geen idee heeft wat ze moeten maken qua game en een schim is van wat ze waren. En een team die nog niet zover is om meters te maken met Fable. Althans, Playground vraagt vrij cruciale functies in hun vacatures voor de game dus die is nog jaren van een schijflade verwijdert.

En sowieso een beetje tricky om een studio die alleen nog maar (sublieme) race games heeft gemaakt ineens een open wereld rpg te laten maken met verhaallijnen, quests, diepgaande personages etc. Hoewel Guerilla heeft laten zien dat totaal iets anders doen best goed kan uitpakken dus wie weet kunnen zij het ook.

Voor mij zijn dat de games waarvoor ik een Xbox zou willen halen dus ik hoop echt dat mijn twijfels ongegrond zijn.
Van een verhalende shooter zoals Killzone naar een verhalende action RPG in de vorm van Horizon, ligt wat dichter bij elkaar dan van een racegame zonder (noemenswaardig) verhaal naar een action RPG. Maar een keer een ander genre kan ook heel goed uitpakken en zorgt ervoor dat men letterlijk een keer aan "iets anders" mag werken. Een aantal belangrijke aspecten voor een spel zoals Fable hebben ze in ieder geval al onder de knie:
- open world met een levendige wereld
- goede graphics/performance

Als ze de gameplay en verhaal goed weten te maken verwacht ik dat het helemaal goed komt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:9

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik denk dat MS wel even gestruikeld is over hun fanatieke instelling. Ze hebben, volgens mij, ook vrij vaak gezegd dat ze met Halo goed op weg waren, dat blijkt dan toch even anders te zijn. Maar ben dan gewoon vanaf moment 1 duidelijk, van joh, dit kan nog moeilijk worden i.v.m het virus.
Voor de rest lijkt me dit vooral teleurstelling van de fans. Die draaien toch wel weer bij. Er valt nog wat aan te kondigen, zover ik het begrepen heb, dus daar kan ook nog iets leuks tussen zitten :o

Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar het zal niet mijn aankoop gaan belemmeren >:)

Voor de mensen die het leuk vinden:
YouTube: Halo Infinite - Nintendo 64 Trailer

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 12-08-2020 20:27 ]

Verwijderd

en dit heeft te maken met XSX ? (zelfs de youtube video geeft geen enige toelichting)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 21:12 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:09:
[...]

en dit heeft te maken met XSX ? (zelfs de youtube video geeft geen enige toelichting)
Gears Tactics ;)
Neem aan dat je in al die tijd dat je hier rondhangt ondertussen wel weet dat deze ook naar XSX komt (4K 60fps *O* )

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:25:
[...]

Gears Tactics ;)
Neem aan dat je in al die tijd dat je hier rondhangt ondertussen wel weet dat deze ook naar XSX komt (4K 60fps *O* )
Dan vraag ik nogmaals wat heeft die demo specifiek met xsx te maken ? komt die tech in die game ? zit het bij de xsx patch in ? komt het voor de Xbox one ?

of is het gewoon een demo voor in de toekomst maar waar ze nu even gebruik hebben gemaakt van bestaand assets in gears tactics ?

lijkt mij nogal relevante info, nu kan het ook gewoon een projectje/expiriment zijn van een game dev zonder dat het daadwerkelijk terug te zien is in gears tactics op xsx en dus ook niks met de xsx te maken heeft ;)

• Xgar
  • Laatst online: 21:49
:9

• v8power67

v8power67

justifire schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Is dat zo ?
Presentatie van Phil op de E32014 vertelde nl iets heel anders.
Build up from the ground with extreme gamers in mind, thanks to vapor chamber cooling.
4K target resolution and faster loading times.
Ladies and gentleman I’m proud to announce today “Project Scorpio” !!!
E3 2014? Enne blijft nog steeds een midgen. Heeft op resolutie verandering na niks anders gebracht. Waar next gen weer compleet nieuwe is in console wereld.
Maja whatever...

• Lekker Ventje
Als die er op lanch is, samen met Grim Dawn, dan ben ik heel tevreden.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Lekker Ventje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Als die er op lanch is, samen met Grim Dawn, dan ben ik heel tevreden.
Je noemt al 2x Grim Dawn, een game die ik totaal niet ken. Maar even opgezocht en lijkt een beetje Diablo achtig? Kan dat kloppen? Reviews voor de PC versie zijn wel positief zie ik. Hoe groot is de kans dat die op de xbox komt? Want heb er nog niet eerder van gehoord.

Edit:

@justifire Je kunt beter niet onderbouwde clickbait tweets posten zonder zinvolle toelichting dat een nutteloze discussie op gang brengt dan een filmpje met technieken die mogelijk gebruikt kunnen of gaan worden in een game die binnenkort op de xsx uitkomt ;)

Maar omdat er toch naar gevraagd werd... hier een linkje naar meer informatie https://www.artstation.com/artwork/3oKXbo

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 23:11 ]

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Je noemt al 2x Grim Dawn, een game die ik totaal niet ken. Maar even opgezocht en lijkt een beetje Diablo achtig? Kan dat kloppen? Reviews voor de PC versie zijn wel positief zie ik. Hoe groot is de kans dat die op de xbox komt? Want heb er nog niet eerder van gehoord.

Edit:

@justifire Je kunt beter niet onderbouwde clickbait tweets posten zonder zinvolle toelichting dat een nutteloze discussie op gang brengt dan een filmpje met technieken die mogelijk gebruikt kunnen of gaan worden in een game die binnenkort op de xsx uitkomt ;)

Maar omdat er toch naar gevraagd werd... hier een linkje naar meer informatie https://www.artstation.com/artwork/3oKXbo
Heb ook even gezocht...
https://m.facebook.com/GrimDawn/posts/3531564293524740
A quick update on the Xbox port, since so many are asking about it:

Yes, it is still coming and nearing completion.

We’re in the semi-final phase of going through certification testing with an outside company. This process involves them testing and submitting bugs or non-compliance issues, then us fixing them and putting out new builds for testing.

Once this is complete, we will submit GD for certification with Microsoft.

After that, it is just a matter of Microsoft finding a release slot for GD in their lineup. Once that occurs, we’ll have a firm release date we can share for you. It will likely be at least a few more months but hopefully before the end of the year.

It has been a somewhat slow process because we are, after all, a fairly small team and there is only 1 programmer doing the port. For those worried about PC updates slowing the port, that shouldn’t be a concern as they’re independent pipelines with different people working on them.
Dit zeiden ze op 16 juni. 1 persoon die er aan werkt dus maar, zal dus ook liggen aan hoeveel bugs dat externe bedrijf vindt en ze roepen al 2 jaar dat ze in verification zitten zie ik... Maar hopelijk klopt hun tijdlijn nu dan want dit klinkt inderdaad wel alsof het redelijk samen zou kunnen vallen met de xsx.

• Lekker Ventje
Grim Dawn stod aanvankelijk al voor 2019 op de planning maar ze moesten zaken verbeteren om door de certificering te kunnen komen. Het is maar een kleine studio en hopelijk lukt het ze om het bugfixen tijdig af te ronden.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Vrees dat je gelijk hebt, zal vanaf nu minder mijn best gaan doen (y)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bij een Tweet kun je iig vaak nog enigszins zien wat de context is en wat er mee bedoeld word. Ik kon ook niet zo heel veel met dat filmpje. Dan is het wel handig als er een linkje naar wat context bij zit. Tis niet dat het een standaard gametrailer was ofzo :)

Xbox

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Lekker Ventje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:07:
Grim Dawn stod aanvankelijk al voor 2019 op de planning maar ze moesten zaken verbeteren om door de certificering te kunnen komen. Het is maar een kleine studio en hopelijk lukt het ze om het bugfixen tijdig af te ronden.
Misschien ben ik weer negatief, maar ik vind het best wel tekenend voor heel de Xbox als mensen serieus uitkijken naar een port van een pc spel dat al 4,5 jaar op de markt is en door 1 persoon geport wordt....

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:58:
[...]

Misschien ben ik weer negatief, maar ik vind het best wel tekenend voor heel de Xbox als mensen serieus uitkijken naar een port van een pc spel dat al 4,5 jaar op de markt is en door 1 persoon geport wordt....
Iedereen heeft toch gewoon een eigen smaak? En games waar ze persoonlijk naar uitkijken?

Ik vind het eerder tekenend dat mensen zich blijkbaar niet goed kunnen voorstellen dat gaming voor veel mensen verder gaat dan enkel AAA titels.

Geef mij een titel als Grounded of Outer Wilds of een nieuwe Trials boven elke AAA titel. Voor hem is dat blijkbaar een spel dat al 4.5 jaar oud is.

Niets tekenends aan voor heel de Xbox.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
[...]

Denk dat je inderdaad te negatief bent, dat is gewoon de persoonlijke wens/voorkeur van 1 persoon. Zelfs @uchiha tijntje kende het spel niet, en die kent zo een beetje alles wat er naar de Xbox komt :P

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

BM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
Bij een Tweet kun je iig vaak nog enigszins zien wat de context is en wat er mee bedoeld word. Ik kon ook niet zo heel veel met dat filmpje. Dan is het wel handig als er een linkje naar wat context bij zit. Tis niet dat het een standaard gametrailer was ofzo :)
Apart.
Dit is het XSX topic, in het verleden is er hier vaker gepost over Gear Tactics.
Ga er vanuit dat mensen zich een beetje inlezen voor ze reageren, misschien verwacht ik te veel, excuus.
De titel van het filmpje geeft in ieder geval duidelijk aan waar het over gaat, en over welke game het gaat.
In het filmpje zie je duidelijk waar het over gaat en wordt de techniek belicht.
Blijkbaar lezen mensen geen titels meer en kijken geen filmpjes meer, maar klikken meteen op quote :+

• Wom

Wom

Phil Spencer heeft een interview gegeven in Animals Crossing. Ja, dit staat er echt. :+

Goed, de retail units zijn er, dus hij kan naar de winkel. De controllers liggen er toch al :P

• Caayn
  • Niet online
[...]

Achja, iedereen koopt een console op launch met een andere reden toch. Of dat nou om die ene launch AAA, launch indie, toekomstige games of simpelweg voor QoL verbeteringen is maakt toch niet zoveel uit.

In het PS5 topic geef jij anders ook aan dat je het vooral vanwege toekomstige games doet ipv launch games, wat toch ook een prima keuze is. Ieder zo zin ding :)

• Lekker Ventje
[...]

Ik kan er ook niets aan doen dat er geen alternatief is wat ik leuk vind. Had ik enkel een PS dan kon ik er niet eens naar uitkijken (vandaar dat ik meerdere consoles heb) en zou het net zoveel over de PS zeggen. Van mij mogen er meer ARPG’s als Diablo komen maar dat is helaas niet zo en daarom kijk ik naar Grim Dawn uit.
Overigens is de game niet door een persoon geport, het bugfixen gebeurt door een persoon.

Verwijderd

BM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
precies, en wat het nou met de XSX te maken heeft heb ik nog steeds geen antwoord op gezien.

Wat ik er van begrijp is dat het een experiment is van een gears tactics dev waarbij er er verder niet wordt gezegd dat het onderdeel gaat worden van die game op xsx.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 14:05 ]

Verwijderd

1 post hierover was méér dan voldoende geweest

[ Voor 167% gewijzigd door BM op 13-08-2020 14:33 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ja het gaat over een techniek maar wat heeft het nou met de XSX te maken ? en wordt het in de game gepatcht ? :>

Ik snap dat er even niet zoveel positiefs is om te melden maar hier kon ik net al BM niet zoveel mee.Vandaar mijn vraag. Misschien handig om zelf ook je eigen verhaaltje/discussie punt erbij te zetten voor de volgende keer nu was het gewoon een filmpje zonder toelichting.
Ik herinner me nog redelijk wat posts van je over Unreal Engine 5... Wat had dat eigenlijk met de XsX te maken?

En verder een vrij nutteloze opmerking over dat er niet zoveel positiefs te melden is. Halo is uitgesteld. Boehoe. We zijn zo zielig. Gelukkig hebben we jouw posts nog die ons door deze moeilijke tijd heen helpt. Dank daarvoor! O+

Pagina: 1 ... 45 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden