Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.632 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Xgar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:57:
Zo eindelijk een Oled besteld, laat die SXS nu maar snel komen. :)
Dat bedoel ik met de vage benaming. Ik neem aan de XsX ;) :P Want ik denk dat de wereld te klein is als er naast de XsS er ook nog een SXS komt!

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-08-2020 16:59 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Dat bedoel ik met de vage benaming. Ik neem aan de XsX ;) :P Want ik denk dat de wereld te klein is als er naast de XsS er ook nog een SXS komt!
Oeps, noem het maar kopers euforie of zoiets haha.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:07
Raem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen alle Xbox versies. En zo'n filmpje ziet er best echt uit.
Maar waarom zou Microsoft "Xbox Series X|S" op de verpakking zetten en dan daaronder "Xbox One"? Suggereren ze daarmee dat de controller niet werkt op de Xbox One X / S? Zijn ze inconsistent in hun verpakkingsdesign? Of is het fake?
Of het echt is zullen we uiteindelijk wel te weten komen. Volgens mij betekent het gewoon dat de controllers met alle XBOX One consoles compatibel zijn.
Microsoft heeft e.e.a. proberen te versimpelen. Bijvoorbeeld door het woord XBOX te laten vervallen bij Game Pass zodat dit breder kan worden uitgerold. Het XBOX-logo beeld al uit dat het XBOX is.
Ik meen ook gelezen te hebben (ga ik niet opzoeken, te warm) dat MS gewoon "XBOX" als universele naam wil gebruiken. Of anders gezegd met alleen XBOX wordt gewoon de meest recente console hardware bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 10-08-2020 17:09 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:49
uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:53:
[...]Hmm mja een goede. Ik denk dat als je alle versies van de Xbox one wilt benoemen ruimte tekort komt :P Je hebt de originele. Je hebt de S, je hebt de X en de all digital.... :P

MS heeft niet echt een hele goede benaming voor producten :P
Dan zou het doosje wat groter moeten worden ja. :P

Misschien is alleen "Xbox Series" de volgende stap. En daarna alleen "Xbox" zoals @ariekanari aangeeft.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

BM schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Gevalletje 'whoever blinks first'. Niemand wil als 1e de prijs bekend maken, en zoals al gezegt, die moet je wel weten voor je iets als 'goedkoper alternatief' kunt promoten :p
Waarom moet je die prijs al weten ? Een kleinere minder krachtige console zegt toch al dat ie goedkoper wordt ? Net als bij een digitale editie men ook wel weer dat die goedkoper is.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Als het belangrijkste voordeel van 1 van de modellen de prijs moet zijn en je die niet kunt delen, hoeveel zin heeft het dan om het officieel te bevestigen? Als je niet het volledige verhaal kunt/wilt vertellen, gaat het verhaal enkel en alleen over de lagere specs. En je loopt lang genoeg mee gok ik om te weten hoe dat gaat vallen.
Je hoeft toch niet persee een prijs te noemen ? Men snapt heus wel dat een uitgeklede versie goedkoper is....

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het zou me niks verbazen als de S een paar maandjes later komt. Je wilt de early adaptors die toch wel betalen niet naar een goedkoper platvorm laten vertrekken natuurlijk ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Graft
  • Laatst online: 07:27
ArthurMorgan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:43:
Het zou me niks verbazen als de S een paar maandjes later komt. Je wilt de early adaptors die toch wel betalen niet naar een goedkoper platvorm laten vertrekken natuurlijk ;)
Nee, dat denk ik niet. De early adopters zijn dit geval de 'fanboys' die het systeem toch wel hadden gekocht. Regardless of price.

Juist een goedkopere versie ten tijde van launch geeft Microsoft wellicht de mogelijkheid om wat zieltjes te winnen van mensen die anders een Playstation haddden overwogen.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Je hoeft toch niet persee een prijs te noemen ? Men snapt heus wel dat een uitgeklede versie goedkoper is....
Ze hoeven idd helemaal geen prijs te noemen. Net zoals ze hem ook nog niet hoeven aan te kondigen.

En als jij denkt dat een halve boodschap bij een reveal positief uitpakt voor het product heb je naar mijn mening een te positief beeld van het media landschap (zowel de commerciele game media als social media) van dit moment.

• ariekanari
Als de Series S er komt dan zou ik deze tegelijk uitbrengen met de Series X, ze concurreren niet direct met elkaar omdat de Series S lagere specs (1080p@60) heeft dan de Series X (4K@120fps). Voor een gewone consument of zonder 4K-scherm mogelijk interessant. De prijs moet wel echter wel significant goedkoper zijn dan een Series X én een PS5 DE.
Zoals @Graft al aangeeft zal dit mogelijk wat zieltjes afsnoepen van of voorkomen dat ze kiezen voor een PS5/PS5DE.
Zou MS afgekeurde Series X SoCs gebruiken voor de Series S, door defecte CU's af fabriek uit te schakelen? Dat verbetert wel de yield en scheelt enorm in de kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door ariekanari op 10-08-2020 18:08 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Ze hoeven idd helemaal geen prijs te noemen. Net zoals ze hem ook nog niet hoeven aan te kondigen.

En als jij denkt dat een halve boodschap bij een reveal positief uitpakt voor het product heb je naar mijn mening een te positief beeld van het media landschap (zowel de commerciele game media als social media) van dit moment.
Tja dan hoefden ze ook niet de XsX aan te kondigen. Ik verwacht het omdat ik verwacht dat de S bij launch ook beschikbaar is. Misschien moet ik dat niet verwachten maar na een half jaar een goedkoper lager model introduceren is ook weer wat vreemd.

Maargoed we gaan het zien. MS en communicatie, tja laat ik de lat maar niet te hoog leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 18:47 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:33:
[...]
Maargoed we gaan het zien. MS en communicatie, tja laat ik de lat maar niet te hoog leggen.
Heel goed. Verwachtingsmanagement is nog niet zo verkeerd...

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
Mensen die toch wel betalen gaan echt niet een zwakker platform kopen, of het nou op launch beschikbaar is of niet... Daar ga je echt weinig aan verliezen door een zwakker goedkoper model uit te brengen. Nee ik denk dat als Microsoft het voor mekaar krijgt om een significant goedkoper model in de winkel te leggen met de feestdagen die toch gegarandeerd compatibel is met de xsx gedurende de volledige looptijd van die generatie (dus niet zoals de Xbox one s/x die nog 1 of 2 jaar first party titels krijgt maar ook al gelijk games van andere uitgevers gaat missen), dat ze daar best wel eens heel dik mee zouden kunnen scoren.
En inderdaad, hoe je het brengt is heel belangrijk... Als Sony straks met een prijs komt van zeg 500 euro, Microsoft zet de xsx op dezelfde prijs... Maar wacht! We hebben ook dit, de xss, voor 250! Dan staat het hele internet daarmee vol. Heb je geen prijs dan staat het alleen maar vol met speculaties over dat Microsoft beperkt wordt door een zwakkere console of zo.

Gamertag: FinrazielNL

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Finraziel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Mensen die toch wel betalen gaan echt niet een zwakker platform kopen, of het nou op launch beschikbaar is of niet... Daar ga je echt weinig aan verliezen door een zwakker goedkoper model uit te brengen. Nee ik denk dat als Microsoft het voor mekaar krijgt om een significant goedkoper model in de winkel te leggen met de feestdagen die toch gegarandeerd compatibel is met de xsx gedurende de volledige looptijd van die generatie (dus niet zoals de Xbox one s/x die nog 1 of 2 jaar first party titels krijgt maar ook al gelijk games van andere uitgevers gaat missen), dat ze daar best wel eens heel dik mee zouden kunnen scoren.
En inderdaad, hoe je het brengt is heel belangrijk... Als Sony straks met een prijs komt van zeg 500 euro, Microsoft zet de xsx op dezelfde prijs... Maar wacht! We hebben ook dit, de xss, voor 250! Dan staat het hele internet daarmee vol. Heb je geen prijs dan staat het alleen maar vol met speculaties over dat Microsoft beperkt wordt door een zwakkere console of zo.
Thank you!

• justifire
  • Laatst online: 17:05

justifire

Shut up and squat !!

Zou mij ook niet verbazen, heb hier ook nog ergens een Xbox One liggen met Kinect
Hadden ze op launch een versie zonder Kinect gehad had ik die lekker gehaald.
Zelfde geldt trouwens voor de All Digital, hadden ze die destijds op launch gehad, had dat mijn keuze geweest.
Schijfjes, zooooooo 2014.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Finraziel
justifire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Zou mij ook niet verbazen, heb hier ook nog ergens een Xbox One liggen met Kinect
Hadden ze op launch een versie zonder Kinect gehad had ik die lekker gehaald.
Zelfde geldt trouwens voor de All Digital, hadden ze die destijds op launch gehad, had dat mijn keuze geweest.
Schijfjes, zooooooo 2014.
Maar zou jij nu dan voor de s gaan als die gelijk beschikbaar is? Nee toch? Jij wil toch die power of niet dan?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Finraziel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Maar zou jij nu dan voor de s gaan als die gelijk beschikbaar is? Nee toch? Jij wil toch die power of niet dan?
Ik zie @justifire al posten... Series S Delivers!! :P

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:09:
Dat zal allemaal wel maar voorgaande generaties hebben we ook nooit een budget model gezien dus als dat zo vanzelfsprekend is waarom dan nu pas en toen niet ? (Althans niet bij launch.)

Is het een indicatie dat de duurdere modelen echt een stuk duurder gaan worden ?

Wellicht hebben ze gezien dat de Xbox one later toen de Xbox one x op de markt kwam toch nog een stuk beter verkocht.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling verder al snap ik niet waarom het nu nog zo stil wordt gehouden.

Gewoon introduceren dat ding en je marketen "for all the gamers" Klein en groot budget etc etc.

ipv van hoog van de toren blazen over "most powerfull console" en 4k 60fps en tegelijk een budget console die dat niet gaat halen geheim houden.
Maargoed dat is mijn mening.
Dat zal allemaal wel maar sinds de smartphones hun intreden hebben gedaan is gaming een mainstream markt geworden... Kijk eens buiten je eigen bubbel..

Van alle kanten worden de console makers aangevallen ‘op hun terrein’ met Google, Amazon, Apple etc die markt afsnoepen (en eigenlijk ook wel mee groter maken natuurlijk). Sony en MS hebben met veel factoren rekening te houden dan pakweg 10 jaar geleden.. En een veel grotere markt te winnen dan 10 jaar geleden ;)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Ik wil gewoon THE MOST POWERFULL CONSOLE EVER !!! 💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• ariekanari
Het is wel een goed moment om de komst van de Series S officieel te bevestigen. MS hoeft niet eens alle details te verstrekken ("Die volgen binnenkort of "later deze maand" zou voldoende zijn) om Sony flink onder druk te zetten met name qua het te voeren prijsbeleid van de PS5 en PS5 DE.

Verwijderd

Is er al consensus over wat de afkorting gaat worden? Kan mij niet voorstellen dat het wat anders wordt dan de SeX (en SeS) :+.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:57
Unboxing video van de X/S controller is nu ook door een burner account online gezet:

Lijkt dus nog weinig twijfel te zijn dat de beelden van gisteren echt zijn. Ofwel zijn die controllers dus 'van de boot gevallen' ofwel is dit een underground marketingcampagne.

Iemand zou via het serienummer van de controller ook gezien te hebben dat de garantie pas ingaat op 5/6 november. Mogelijks is dit een hint naar de lanceerdatum van de console, maar ook dat hoeft niet het geval te zijn natuurlijk. Bron

[ Voor 39% gewijzigd door JackAvery op 11-08-2020 06:45 ]

• Finraziel
Volgens mij wel vrij gebruikelijk dat Microsoft vrij ruim is met de garantie om eventueel de tijd die het apparaat in de winkel ligt op te vangen, dus die datum zou ik niet echt veel waarde aan toekennen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:13:
Is er al consensus over wat de afkorting gaat worden? Kan mij niet voorstellen dat het wat anders wordt dan de SeX (en SeS) :+.
Xbox SX en Xbox SS... oh wacht :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:54
JackAvery schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 06:40:
Unboxing video van de X/S controller is nu ook door een burner account online gezet:

[YouTube: Xbox Series X/Xbox Series S controller unboxing]

Lijkt dus nog weinig twijfel te zijn dat de beelden van gisteren echt zijn. Ofwel zijn die controllers dus 'van de boot gevallen' ofwel is dit een underground marketingcampagne.

Iemand zou via het serienummer van de controller ook gezien te hebben dat de garantie pas ingaat op 5/6 november. Mogelijks is dit een hint naar de lanceerdatum van de console, maar ook dat hoeft niet het geval te zijn natuurlijk. Bron
Hmmm, ziet er vrij "cheap" uit?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Antigo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Hmmm, ziet er vrij "cheap" uit?
Ziet er gewoon uit als een Xbox One controller? Ooit die vastgehad? :P

• Antigo
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Ziet er gewoon uit als een Xbox One controller? Ooit die vastgehad? :P
De witte niet. Misschien omdat die in het wit is dat ik dat gevoel heb.

• ariekanari
Vind ik een rare opmerking er is profiel aangebracht op LT en RT en de voorzijde is niet spiegelglad dus vermoedelijk hetzelfde als de huidige One S controller omdat het er hetzelfde uitziet. Over de kwaliteit van accessoires uitbracht onder eigen naam (MS en Sony) maak ik mij geen enkele zorgen.
Wel vind ik de One S controller iets mooier omdat rondom de XBOX-knop nog wat design/esthetiek is aangebracht terwijl dat bij de nieuwe controller helemaal vlak doorloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door ariekanari op 11-08-2020 10:32 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Xbox Series X + Game Pass = Win Win :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gzq0MVdIIPmfLCMovrDdDDY6z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeuuqaM3DaaGIEU0DWY0w6xL.jpg?f=fotoalbum_large

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

Wom

Als ik zie hoevaak ik die controllers al laten vallen heb, kan ik over de bouwkwaliteit geen klachten hebben eerlijk gezegd. Soms wel een keer die shouldbuttons even terug in positie duwen, maar dat is het dan ook wel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
ariekanari schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:27:
Vind ik een rare opmerking er is profiel aangebracht op LT en RT en de voorzijde is niet spiegelglad dus vermoedelijk hetzelfde als de huidige One S controller omdat het er hetzelfde uitziet. Over de kwaliteit van accessoires uitbracht onder eigen naam (MS en Sony) maak ik mij geen enkele zorgen.
Wel vind ik de One S controller iets mooier omdat rondom de XBOX-knop nog wat design/esthetiek is aangebracht terwijl dat bij de nieuwe controller helemaal vlak doorloopt.
Dat vind ik ook wel jammer. Het is nu wel erg vlak allemaal. Eigenlijk vind ik de 1ste generatie Xbox One controllers nog altijd de mooiste :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
Mwah, hier zit weinig tussen waarvoor ik warm loop. Ja, Fable, hopelijk. En Forza Motorsport, hopelijk (als ze eindelijk eens die game een goede refresh geven). Maar goed, die games laten nog wel op zich wachten. Flight Simulator is leuk, maar niet echt iets voor op de console. Everwild ook wel benieuwd naar. En ik zie er een Age of Empires 4 tussen zitten? Komt die echt (naar console?)

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Dat vind ik ook wel jammer. Het is nu wel erg vlak allemaal. Eigenlijk vind ik de 1ste generatie Xbox One controllers nog altijd de mooiste :)
Als deze nou uit kwam voor de series x..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhU1Ult1oob4Smvkv3aZnC2GInU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQYf5NwQIIs1bAQTm9HFaht9.jpg?f=user_large

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
WOW!
Blij dat mijn Xbox Gold Ultimate nog 3 jaar loopt _/-\o_ _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Graft
  • Laatst online: 07:27
kleefei schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]
Haha.

Maar oprecht. Hoe dat ontwerp de usability tests heeft overleefd is mij nog steeds een raadsel.

Zat je dan als 12 jarig ventje met je mini handjes Halo te spelen. 8)7

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

En ik zie er een Age of Empires 4 tussen zitten? Komt die echt (naar console?)
Volgens mij wel, al is dat vooral om keyboard/muis te promoten op console, volgens mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Mwah, hier zit weinig tussen waarvoor ik warm loop. Ja, Fable, hopelijk. En Forza Motorsport, hopelijk (als ze eindelijk eens die game een goede refresh geven). Maar goed, die games laten nog wel op zich wachten. Flight Simulator is leuk, maar niet echt iets voor op de console. Everwild ook wel benieuwd naar. En ik zie er een Age of Empires 4 tussen zitten? Komt die echt (naar console?)
Zit weinig tussen, vervolgens noem je vier titels waar je wel warm voor loopt :?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

kleefei schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]
Alstublieft, werkt ook gewoon op de Series X :)

https://www.nedgame.nl/pc...2CDQPwEAQYAiABEgJWNvD_BwE
Acht tientjes.

[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 11-08-2020 13:37 ]

• Rossi46
justifire schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Zit weinig tussen, vervolgens noem je vier titels waar je wel warm voor loopt :?
Ergens heb je ook wel gelijk eigenlijk :)

Is er trouwens al meer bekend over wanneer we weer nieuwe insights van de XSX kunnen verwachten? 8)

• ariekanari
Over precies een week meer info over de hardware op HotChips
5:00 – 6:30 PM: GPUs and Gaming Architectures
Xbox Series X System Architecture
Jeff Andrews and Mark Grossman, Microsoft
Dat is 's nachts maandag op dinsdag.

• Wom

Wom

Dat moet haast wel een gortdroge presentatie worden, niet? :P

• Wom

Wom

Ik beken. Als de XSS echt werkelijkheid wordt en een 1080P console wordt, komt die er als eerste.

4K TV kan allemaal prima, maar wil als er nieuwe TV komt ook gelijk andere zaken aanpakken.

Dus. Eens zien hoelang ik bij mijn standpunt blijf. :p

• ariekanari
Voor de PS5 hebben we een eigen topic

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 11-08-2020 19:29 ]

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Voor de PS5 hebben we een eigen topic

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 11-08-2020 19:30 ]

• Antigo

Goede beslissing naar mijn mening.
Beter uitstellen en meteen met AAA quality uitbrengen.

[ Voor 20% gewijzigd door Antigo op 11-08-2020 21:11 ]

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 08:58

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Top, kunnen ze mooi nog even wat loepzuivere 4K shaders inplakken :9

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Graag wat volwassener gedrag vertonen :/ .

[ Voor 88% gewijzigd door Bart ® op 11-08-2020 22:00 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
Antigo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:09:
[Embed]
Oef, das wel een grote impact op de launch :o

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Antigo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:09:
[Embed]
Eens !
Kunnen ze mooi nog wat doen aan de pop-up uit de presentatie van laatst :)

• ariekanari
Uitstel schept natuurlijk verwachtingen en ze moeten dus leveren. Alles moet er dus inzitten en van voldoende kwaliteit. Gamepatches (ik heb het niet over DLC) zijn er dan niet om functionaliteiten toe te voegen. Enkel om e.e.a. te verfijnen/tweaken.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Beter een goede game dan een gehaaste game. Goede beslissing van MS!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat was dat gezegde ook alweer?
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad.
Enige juiste keuze maar wel een domper voor de launch van een nieuwe console. Er is gelukkig genoeg aanbod vanuit 3rd party en een aantal kleinere exclusives.

Plus ik geloof nu officieel de bevestiging dat de XSX in November uitkomt? Lag in de lijn der verwachtingen uiteraard.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:50
RRCreations schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:22:
Beter een goede game dan een gehaaste game. Goede beslissing van MS!
Tja na al die kritiek konden ze niet anders.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Op zich is dat uitstel ook een positief teken van gamemanagement bij XB studios. Waar ik in eerste instantie nog dacht dat ze hoe dan ook wilde releasen in Q4 van dit jaar om vervolgens de game verder te ontwikkelen (GaaS) kiezen ze dus toch voor uitstel en riskeren daarmee potentieel mislopen van GP subs. Vanuit macro perspectief zou je dan weer kunnen stellen dat de XSX niet het belangrijkste is, maar GP gezien de launch line-up van de XSX, waar Phil Spencer toch wel zeeën van tijd voor gehad heeft (maar pas in 2018 echte stappen heeft genomen met de aankopen) en het aantal keren dat het woord 'GP' viel tijdens de juli show.
Ze konden na de desastreuze reveal van Halo eind juli natuurlijk moeilijk anders, maar GP mist nu een grote knaller voor Q4.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Amaze86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:35:
[...]

Tja na al die kritiek konden ze niet anders.
Dit vooral. Coronavirus speelt overal een rol. Maar er is gehakt gemaakt van de presentatie. Pijnlijke zaak om dit uitstellen. 2021 is nogal ruim qua planning.

• Rossi46
Tsja, dit was het enige juiste dat ze konden doen. De gameplay demo vond ik schrikbarend slecht voor een game die al bijna volledig ontwikkeld had moeten zijn. Dat ging nooit meer goed komen voor de november launch.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom ze die demo op een dermate wijze (die pop-in, bizar gewoon!) hebben goedgekeurd. Iedereen snapte toch dat dit niet goed zou gaan?

Aan de andere kant heeft de hoeveelheid kritiek die daarna er wel aan bijgedragen dat de game nu uitgesteld wordt. Dus ironisch genoeg zou je nog kunnen zeggen dat die brakke gameplay demo ze goed heeft gedaan...

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:31
Een november release, dat was te verwachten net voor Thanksgiving en black Friday in de VS.

• D-Ed
  • Niet online
Ultieme bak zou nu wel zijn om de launch prijs verder omlaag te schroeven, minder sales ivm dit uitstel is dus ook minder verlies en op deze manier de prijsdruk bij Sony leggen..

Ach tja, we kunnen dromen hè ;)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Series X Launches this November with Thousands of Games Spanning Four Generations

https://news.xbox.com/en-...-with-thousands-of-games/

Xbox Live: Miesjh NL

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

B)

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Dit vooral. Coronavirus speelt overal een rol. Maar er is gehakt gemaakt van de presentatie. Pijnlijke zaak om dit uitstellen. 2021 is nogal ruim qua planning.
Ik zie de game nog wel doorschuiven naar 2022.. Niet dat het erg is, maar ze waren wel heel erg hoopvol met nog dit jaar releasen..

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Naja de uitstel van halo maakt het voor mij ook makkelijker. Er is verder niks exclusief wat ik wil spelen op een xsx. Fable is met geluk eind 2021 maar eerder 2022, forza ga ik afwachten wat ze gaan doen ermee plus ook eerder 2022 dan 2021 denk ik.
En ja verder niets wat ik niet ook kan proberen op mn oude pctje. Jammer maar begrijpelijk van halo, eerste indruk was gewoon echt matig op zn best. Benieuwd of Microsoft nog wat achter de hand heeft qua games.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• D-Ed
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:25:
Naja de uitstel van halo maakt het voor mij ook makkelijker. Er is verder niks exclusief wat ik wil spelen op een xsx. Fable is met geluk eind 2021 maar eerder 2022, forza ga ik afwachten wat ze gaan doen ermee plus ook eerder 2022 dan 2021 denk ik.
En ja verder niets wat ik niet ook kan proberen op mn oude pctje. Jammer maar begrijpelijk van halo, eerste indruk was gewoon echt matig op zn best. Benieuwd of Microsoft nog wat achter de hand heeft qua games.
Volgens mij weinig op korte termijn.. Hopelijk kiezen ze er meteen voor om alleen vanaf Xbox One X Halo speelbaar te maken ipv de instapper.. nu doorpakken aub MS

• v8power67

v8power67

D-Ed schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Volgens mij weinig op korte termijn.. Hopelijk kiezen ze er meteen voor om alleen vanaf Xbox One X Halo speelbaar te maken ipv de instapper.. nu doorpakken aub MS
Dat gebeurt nooit. Alles op xox moet speelbaar op x1 zijn. Dan kunnen ze beter de game 2022 uitbrengen en last gen gewoon droppen, sowieso beste oplossing als je mij vraagt. Maar ik ben dan ook echt van de generaties en liever meteen last gen droppen..

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

“A delayed game is eventually good. A bad game is bad forever.”

:)

Jammer, maar gelet op de backlash niet heel verwonderlijk. Wel ben ik bang dat de vocale groep die de gameplay demo zo de grond in boorde sowieso niet de groep was die uberhaubt de game zal spelen. Die groep krijg je nooit tevreden. :)

• ariekanari
Als ze weinig achter de hand hebben qua games, etc. Dan blijft er niet veel anders over dan met een scherpe verkoopprijs te komen. Ze kunnen natuurlijk de Game Pass periode verlengen etc.

Als MS er in een eerder stadium voor gekozen heeft om Halo in een launchbundle mee te leveren dan moeten ze voor alle reeds geproduceerde exemplaren de verpakking aanpassen of er een grote stikker op plakken.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:42
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:34:

Jammer, maar gelet op de backlash niet heel verwonderlijk. Wel ben ik bang dat de vocale groep die de gameplay demo zo de grond in boorde sowieso niet de groep was die uberhaubt de game zal spelen. Die groep krijg je nooit tevreden. :)
Helaas voor je, een goede vriend van mij die erg naar deze game uit keek en ook een echte oldskool halo fan is, was ook zwaar teleurgesteld na de showcase. Wat niet meer dan logisch is, want als er iemand cared om een goeie halo zijn het de mensen die deze game JUIST gaan spelen, hele rare onlogische aanname die je hier doet.

Ben in ieder geval blij dat niet iedereen alles als zoete koek slikt en microsoft slim genoeg is om hier op te reageren, weet dat jij nogal fan bent van het hele gamepass concept, maar hey ook dat is niet gratis.

• D-Ed
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Dat gebeurt nooit. Alles op xox moet speelbaar op x1 zijn. Dan kunnen ze beter de game 2022 uitbrengen en last gen gewoon droppen, sowieso beste oplossing als je mij vraagt. Maar ik ben dan ook echt van de generaties en liever meteen last gen droppen..
Helemaal eens. Ik vind het tof dat ze de breedte opzoeken op een bepaalde manier maar het komt ‘next gen’ niet ten goeden..

• Finraziel
Ambition88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Helaas voor je, een goede vriend van mij die erg naar deze game uit keek en ook een echte oldskool halo fan is, was ook zwaar teleurgesteld na de showcase. Wat niet meer dan logisch is, want als er iemand cared om een goeie halo zijn het de mensen die deze game JUIST gaan spelen, hele rare onlogische aanname die je hier doet.

Ben in ieder geval blij dat niet iedereen alles als zoete koek slikt en microsoft slim genoeg is om hier op te reageren, weet dat jij nogal fan bent van het hele gamepass concept, maar hey ook dat is niet gratis.
En zit die dan in de groep online die niks beter te doen leek te hebben dan de hele dag Microsoft en Halo de grond in te boren? Dat zegt hij namelijk, niet dat er niemand die de game wil gaan spelen teleursteld kon zijn.

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:34:

Tja die mensen heb je altijd. Maar er waren genoeg grote halo fans die ook teleurgesteld waren. Komt ook door de hype die ze ervoor gecreëerd hebben. Dat we weggeblazen zouden worden door de graphics enz. Tja dan krijg je backlash. Gewoon niet hypen en laten zien. Dan kan het alleen maar meevallen. Plus als je natuurlijk constant roept strongest console enz tja dan worden verwachtingen ook hoger. Blijf het bizar vinden dat iemand die gameplay demo gezien had en dacht dit is prima....
Finraziel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

En zit die dan in de groep online die niks beter te doen leek te hebben dan de hele dag Microsoft en Halo de grond in te boren? Dat zegt hij namelijk, niet dat er niemand die de game wil gaan spelen teleursteld kon zijn.
Maar die groepen heb je toch overal? En ook al zouden ze de game niet kopen of spelen, alle kritiek was wel terecht toch. Om nou te zeggen dat ze het uitstellen doen door de mensen die de game niet kopen of spelen vind ik wat ver gaan. Het waren gewoon terechte punten, en devs zijn blijkbaar mee eens anders stellen ze de game niet uit.

[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 11-08-2020 22:49 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Jammer van Halo maar de XSX komt er toch wel. Er is genoeg te spelen met bv de nieuwe uitbreiding van Destiny 2. Over Cyberpunk twijfel ik nog maar als ik de game haal wacht ik op de XSX.

Ik vind het een hele moedige beslissing van MS om de game uit te durven stellen. Laat ze dan ook maar meteen alle tijd pakken die nodig is en als ze er een meesterwerk van maken die in 2022 uitkomt hoor je er niemand meer over. Jammer, maar helaas. Er valt echter genoeg te beleven, nu nog wachten op het moment dat er besteld kan gaan worden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Niet helaas hoor. Ik claim niet dat er geen fans van de serie teleurgesteld konden of mochten zijn in de gameplay demo. Als jij dat in mijn reactie leest of wilt lezen, prima. Maar ga me geen woorden in de mond leggen. :)

Verder geen idee waarom je aanhaalt dat ik fan ben van Gamepass in relatie tot dit nieuws. Een heel raar onlogisch verband dat je probeert te leggen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
(jarig!)
Goed besluit. De game zag er niet uit en hopelijk kunnen ze er nu nog wat van maken.

Ik heb het idee dat MS wederom een verkeerde strategie aan het kiezen is. Dat hele concept dat games op tal van verschillende Xboxen (one, x,s) werkt niet. De naamgeving is ook net als de Wii en Wii u een grote aanfluiting. En er zijn geen games waar je de Xbox voor wil halen. Zonde.

• D-Ed
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:18:
Goed besluit. De game zag er niet uit en hopelijk kunnen ze er nu nog wat van maken.

Ik heb het idee dat MS wederom een verkeerde strategie aan het kiezen is. Dat hele concept dat games op tal van verschillende Xboxen (one, x,s) werkt niet. De naamgeving is ook net als de Wii en Wii u een grote aanfluiting. En er zijn geen games waar je de Xbox voor wil halen. Zonde.
Nu ik het zo allemaal eens laat bezinken is dit ook wel hoe ik het zie. Ik ben bang dat MS de komende weken van alle kanten de wind van voren krijgt. Zoveel goodwill dat ze de laatste anderhalf tot twee jaar hebben opgebouwd is weg zo lijkt het.. Erg jammer om te zien..

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
(jarig!)
D-Ed schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Nu ik het zo allemaal eens laat bezinken is dit ook wel hoe ik het zie. Ik ben bang dat MS de komende weken van alle kanten de wind van voren krijgt. Zoveel goodwill dat ze de laatste anderhalf tot twee jaar hebben opgebouwd is weg zo lijkt het.. Erg jammer om te zien..
Ja het is voor mij ook iets wat ik niet aan zag komen. De laatste tijd leken ze echt weer een betere communicatie strategie te hebben, meer in te zetten op games, een krachtige console te hebben, gamelans etc.

Maar de launch van deze xsx lijkt echt een aanfluiting te worden zowel qua communicatie als qua aanbod van games. Oprecht vind ik het erg jammer.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De delay van Halo is jammer en tegelijkertijd weer niet. Als fan van de serie ben ik blij dat MS inziet dat de game niet in de getoonde staat als next-gen showcase neer gezet kan worden en de (imo) correcte keuze heeft gemaakt om de game wat langer in de oven te laten zitten.

Aan de andere kant is/kan dit een flinke klap zijn op de XSX launch. MS begon sterk maar is weer afgezwakt en langzaam (langzaam! ze zijn er nog lang niet!) zijn ze op pad om de komende generatie op een zilveren dienblad aan Sony te overhandigen zoals de vorige generatie gebeurde met de PS4 en XB1. Waar Sony enorm veel profijt had van het gestuntel van MS.

Hopelijk hebben ze nog wat achter de hand. Ik hoop niet weer op zo'n eenzijdige generatie als de huidige. Het zou voor ons als consument (ongeacht het platform) ook beter zijn als MS wat meer tegengewicht kan bieden.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:42
Finraziel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

Volgens mij is vocaal geen synoniem voor het woord online, dus weet niet waarom je dat erbij haalt of telt je mening niet als je het niet op een forum post? :+

Als je iets negatiefs zegt over een spel boor je het ook niet meteen per definitie de grond in, dat is gewoon je mening geven.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Niet helaas hoor. Ik claim niet dat er geen fans van de serie teleurgesteld konden of mochten zijn in de gameplay demo. Als jij dat in mijn reactie leest of wilt lezen, prima. Maar ga me geen woorden in de mond leggen. :)

Verder geen idee waarom je aanhaalt dat ik fan ben van Gamepass in relatie tot dit nieuws. Een heel raar onlogisch verband dat je probeert te leggen.
Je claimt niks, maar je legt ook niet uit hoe je het wel bedoelde. Nou neem mij als voorbeeld ik vond Halo ontzettend tegenvallen of zoals jij het wilt noemen, ik boorde de game de grond in. :F

Waarom zou je mij niet tevreden kunnen krijgen? ben benieuwd mr know all. :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Ik denk niet dat er veel goodwill te verliezen valt eigenlijk voor XB, want dan moet die er wel zijn natuurlijk. Als je kijkt naar de afgelopen jaren, de Spencer periode... Wat heeft hij bereikt? Alleen maar beloftes en ophypen zoals wat we horen sinds E3 2014 dat elke E3 de beste ooit is van Xbox. Of het veel te laat investeren in 1st party (pas in 2018 grote aankopen doen).

Nee, van de Peter Moore en J Allard periode is niks meer van over. Het is zo zonde he, die periode 2001-2010 met games zoals Halo met Bungie magic, Ninja Gaiden, Unreal Championship, Steel Battalion, Mechassault, jade empire, morrowind, splinter cell, enz. Ze waren zo goed bezig onder die twee en een tijdje zelfs marktleider met de 360, maar ja, corporate shenanigans.

• D-Ed
  • Niet online
Caayn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:47:
De delay van Halo is jammer en tegelijkertijd weer niet. Als fan van de serie ben ik blij dat MS inziet dat de game niet in de getoonde staat als next-gen showcase neer gezet kan worden en de (imo) correcte keuze heeft gemaakt om de game wat langer in de oven te laten zitten.

Aan de andere kant is/kan dit een flinke klap zijn op de XSX launch. MS begon sterk maar is weer afgezwakt en langzaam (langzaam! ze zijn er nog lang niet!) zijn ze op pad om de komende generatie op een zilveren dienblad aan Sony te overhandigen zoals de vorige generatie gebeurde met de PS4 en XB1. Waar Sony enorm veel profijt had van het gestuntel van MS.

Hopelijk hebben ze nog wat achter de hand. Ik hoop niet weer op zo'n eenzijdige generatie als de huidige. Het zou voor ons als consument (ongeacht het platform) ook beter zijn als MS wat meer tegengewicht kan bieden.
Ik ben ook groot fan van de complete serie Halo’s (met namen de eerste 3 dus ik was erg enthousiast met de richting die 343 in leek te gaan _/-\o_ ) Maar toen ik hoorde dat ze de allereerste Xbox One ook wilde ondersteunen en in combinatie met de ‘krachtigste console ooit’ uitspraken begon ik wel te twijfelen. De gameplay reveal vond ik ook nog wel tof (gameplay) maar ik kreeg er alleen geen next gen gevoel bij..

Bij een nieuwe generatie verwacht ik niet meteen het mooiste van het mooiste te krijgen maar de aanloop naar deze game én console release stelt op het moment teleur. Voor MS is het erop of eronder dit keer zo voelt het..

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:49:
Je claimt niks, maar je legt ook niet uit hoe je het wel bedoelde. Nou neem mij als voorbeeld ik vond Halo ontzettend tegenvallen of zoals jij het wilt noemen, ik boorde de game de grond in. :F
Ja, laten we jou als voorbeeld nemen. Ben jij op twitter of op een ander social medium een tirade begonnen over de game dan wel de developer dan wel MS? Zo nee, dan hoef je je niet aangesproken te voelen door mijn reactie. Zo ja, dan mag je je best aangesproken voelen door mijn post :). En nee simpel je onderbouwde mening geven is prima. Genoeg mensen die dat ook in dit topic hebben gedaan, uitzonderingen daargelaten.
Waarom zou je mij niet tevreden kunnen krijgen?
Ik heb geen idee waar deze zinsnede op slaat?
ben benieuwd mr know all. :)
Mr know all. Dank voor je passief aggressieve reply! d:)b

Verder sla je wel slim mijn vraag over wat gamepass met mijn eerdere post te maken heeft. Zou ik ook gedaan hebben als ik jou was, want zinvol was die opmerking van je niet.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 00:18 ]

Verwijderd

Niet echt een verrassing maar blijft bizar hoe ze die game naar voren hebben geschoven bij de presentatie als grote launch titel.

Lijkt mij wel een domper voor de launch voor de fans.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Als MS in ruil voor Halo Infinite kan zorgen dat Tunic een launch titel wordt is het ze snel vergeven :P Of niet @Wom?

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2020 00:45 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Verstandige beslissing, maar wel erg pijnlijk. Je hebt de krachtigste console en dan zijn dit de graphics die je laat zien met een van je populairste franchises. Misschien kan de top van de Xbox-divisie een bezoekje brengen aan Hans Anders, want dat is duidelijk nodig als je de media en fans nodig hebt om in te zien dat Halo eruit ziet als een game voor de Xbox 360. Sowieso vond ik de hele presentatie vooral kwantiteit boven kwaliteit. Er zitten best een paar aardige titels tussen, maar ik zie toch echt nergens de productiekwaliteit van Sony Studios.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 12-08-2020 01:45 ]

• Phusebox
Wat is er nog over nu Halo wegvalt en we al geen Forza kregen?

Ik heb tot nu toe elke keer de Xbox vanaf de originele op dag 1 in huis gehaald, maar deze lijkt hard op weg de eerste te worden die ik dan maar oversla voorlopig.

Ik had me vergist in Cyberpunk en dacht dat dit voor mij dé titel zou worden, zelfs al een week verlof ingepland. Maar als de Series X versie pas volgend jaar komt kan ik dat in ieder geval annuleren. Wil zo'n game die eens in de x jaar komt wel meteen in de beste versie spelen.

Moet nog eens flink gaan graven in de lijsten maar tijdens alle shows heb ik verder niet 1 grote aansprekende titel gezien die de aanschaf van een Series X rechtvaardigt voor mij.

Het voelt bijna alsof dit het einde voor Xbox gaat zijn. Want ze krijgen denk ik nu echt de genadeklap nu de Line Up zo zwak is...

Stiekem hoop ik nog op een grote verrassing maar dat is schier onmogelijk. Tenzij ze het ding uitbrengen voor 299 zie ik weinig toekomst meer helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 12-08-2020 06:00 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overreacting is ook een kunst, maar hier zijn er wel erg veel die hem heel goed beheersen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Finraziel
Wow... Ik begrijp eigenlijk totaal niet waar al die negativiteit ineens vandaan komt... Er wordt één game uitgesteld waar mensen toch al niet van onder de indruk waren en opeens is alles kut?

En dan meteen springen we massaal over op Microsoft verprutst het en biedt de generatie op een presenteerblaadje aan de concurrent... Wat?

Ja het klopt, er is nog niet heel veel wat bij release meteen beschikbaar is aan next gen games, maar dat is aan beide kanten exact hetzelfde. Directe vergelijkingen zijn hier verboden, maar ik heb net eens zitten zoeken om te vergelijken en volgens mij wordt het hoe dan ook een karige launch als je alleen maar grote AAA first party games wil.

Blijft over dat Microsoft een geweldig stukje techniek biedt met een van de beste value offers ooit in de vorm van gamepass. Nee misschien niet voor iedereen, maar om nou nu al te concluderen dat ze weer 'verloren' hebben? Mja, het zal vast wel weer aan mij liggen op een of andere manier hoor...

• Phusebox
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:33:
Overreacting is ook een kunst, maar hier zijn er wel erg veel die hem heel goed beheersen.
Nou ik heb nog eens gezocht naar echte top launch titels, maar ik kan ze niet vinden. Ik hoor graag, als Xbox gamer van dag 1, het tegendeel dus als iemand een lijstje heeft van echte AAA next gen launch titels?

Alle bc games of enhanced titels tellen niet mee voor mij want dat zie ik niet als echte launch titels voor de console maar gewoon veredelde ports.

Het wordt toch verdomde lastig hoor om deze consoles weg te zetten als er geen games zijn die het grote publiek aanspreken. Nogmaals hoop ik het tegendeel want mijn hart ligt nog steeds bij Xbox.

Ik kijk alleen even naar mezelf maar ik was iemand die altijd blind een Xbox kocht omdat ik wist dat het wel goed zat en er genoeg games waren vanaf dag 1 om me paar maanden bezig te houden. Ik heb van de laatste twee generaties zelfs meerdere van elke generatie in huis gehaald.

Ik hoop gewoon dat ze nog iets uit de hoge hoed toveren. Anders gaat het opzij gezette geld naar een nieuwe videokaart en wacht ik wel even tot volgend jaar.

Ik snap ook wel dat de pandemie niet heeft geholpen en het is wat het is. Er zijn ergere dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 12-08-2020 06:57 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
v8power67 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:44:
Maar die groepen heb je toch overal? En ook al zouden ze de game niet kopen of spelen, alle kritiek was wel terecht toch. Om nou te zeggen dat ze het uitstellen doen door de mensen die de game niet kopen of spelen vind ik wat ver gaan. Het waren gewoon terechte punten, en devs zijn blijkbaar mee eens anders stellen ze de game niet uit.
Precies... Er wordt hier gedaan alsof het probleem die groep luidruchtige gamers was... Nee, het probleem was de gameplay demo, en dat is ook de reden voor het uitstel niet een stel twitteraars. Maar sommige hier hebben oogkleppen op, zien alleen wat ze zien willen.

Vind het trouwens wel een heel moedige zet om het uit te stellen, het was toch de grote launchtitel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:40:
[...]

Nou ik heb nog eens gezocht naar echte top launch titels, maar ik kan ze niet vinden. Ik hoor graag, als Xbox gamer van dag 1, het tegendeel dus als iemand een lijstje heeft van echte AAA next gen launch titels?
Valhalla zeer waarschijnlijk (want ook november).

Genoeg titels zo? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 05:56:

Ik heb tot nu toe elke keer de Xbox vanaf de originele op dag 1 in huis gehaald, maar deze lijkt hard op weg de eerste te worden die ik dan maar oversla voorlopig.

Ik had me vergist in Cyberpunk en dacht dat dit voor mij dé titel zou worden, zelfs al een week verlof ingepland. Maar als de Series X versie pas volgend jaar komt kan ik dat in ieder geval annuleren. Wil zo'n game die eens in de x jaar komt wel meteen in de beste versie spelen.

Moet nog eens flink gaan graven in de lijsten maar tijdens alle shows heb ik verder niet 1 grote aansprekende titel gezien die de aanschaf van een Series X rechtvaardigt voor mij.

Het voelt bijna alsof dit het einde voor Xbox gaat zijn. Want ze krijgen denk ik nu echt de genadeklap nu de Line Up zo zwak is...

Stiekem hoop ik nog op een grote verrassing maar dat is schier onmogelijk. Tenzij ze het ding uitbrengen voor 299 zie ik weinig toekomst meer helaas.
Je weet dat de XBox volgend jaar ook gewoon verkocht mag worden? Zou niet weten waarom ze nu opeens de genadeklap zouden moeten krijgen. Er is waarschijnlijk geen grote exclusive op launch day, dat is dan jammer. Maar als het je smaak niet is dan deed die titel er sowieso niet toe. Als de XBox Studio's hun best doen en de nieuwe Forza en Fable hele goede games worden zullen er na dit jaar heus nog wel mensen een XBox gaan kopen. En als Halo straks gewoon een erg goede game blijkt te zijn trekt dat ook weer mensen over de streep.
En vergeet niet dat ik niet de enige op aarde ben die exclusives overrated vind, er zijn nog veel meer mensen die (vrijwel) alleen multiplatform games spelen. En die mensen boeit het niet als er pas in 2022 een nieuwe Halo uitkomt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:40:
[...]

Waarom verwachten mensen dit eigenlijk? Ik heb de lijst niet zo paraat hoor, maar volgens mij is het aanbod van triple-A games bij een console launch altijd erg mager geweest.

Wbt Halo, beetje pijnlijk is de keuze wel, maar waarschijnlijk wel het enige verstandige. Dit in de 'huidige' vorm releasen brengt uiteindelijk meer negatieviteit met zich mee dan nu de beslissing brengen om uit te stellen, en daarna een betere game af te leveren.

Hoe dan ook nog steeds een nobrainer voor mij. Ik koop geen Xbox voor Halo. En sowieso is mijn 7 jaar oude Xbox One og wel aan vervanging toe :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phusebox
BM schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:21:
[...]

Waarom verwachten mensen dit eigenlijk? Ik heb de lijst niet zo paraat hoor, maar volgens mij is het aanbod van triple-A games bij een console launch altijd erg mager geweest.

Wbt Halo, beetje pijnlijk is de keuze wel, maar waarschijnlijk wel het enige verstandige. Dit in de 'huidige' vorm releasen brengt uiteindelijk meer negatieviteit met zich mee dan nu de beslissing brengen om uit te stellen, en daarna een betere game af te leveren.

Hoe dan ook nog steeds een nobrainer voor mij. Ik koop geen Xbox voor Halo. En sowieso is mijn 7 jaar oude Xbox One og wel aan vervanging toe :+
Waarschijnlijk herinner ik het me ook rooskleuriger dan het was... Project Gotham Racing 3 voor de 360 en Forza 5 op de One hebben mij in ieder geval minimaal een half jaar bezig gehouden tot er meer uitkwam.

Ik mis vooral een racegame denk ik? Forza 8 eind 2021 is wel echt nog lang weg...

Aan de andere kant, GamePass heb ik toch al dus dan wordt het wel een goedkope launch voor mij want normaal kocht ik meteen 3-5 games bij de launch plus extra controllers. Dat is nu allemaal niet nodig.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Ach jongens, beide kampen hebben nog altijd niet de achterste van hun tong laten zien mbt tot de games. Ik verwacht nog wel minimaal 1 event waarbij meer nieuwe games worden gepresenteerd.

Ik zie ineens veel nieuwe namen hier, welkom heren. Jammer dat de triple AAA launch titel wordt uitgesteld. Ik zie echter beide kampen hier last van hebben.

• Finraziel
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

Waarschijnlijk herinner ik het me ook rooskleuriger dan het was... Project Gotham Racing 3 voor de 360 en Forza 5 op de One hebben mij in ieder geval minimaal een half jaar bezig gehouden tot er meer uitkwam.

Ik mis vooral een racegame denk ik? Forza 8 eind 2021 is wel echt nog lang weg...

Aan de andere kant, GamePass heb ik toch al dus dan wordt het wel een goedkope launch voor mij want normaal kocht ik meteen 3-5 games bij de launch plus extra controllers. Dat is nu allemaal niet nodig.
Dirt 5 misschien?

Voor mij is het overigens simpel... Ik game nu op een Xbox one x. Alles wat ik speel zal beter draaien op de xsx, al is het alleen de laadtijd. Dus die xsx komt er gewoon gelijk.

Dat dat niet voor iedereen genoeg is snap ik ook, maar ook niet iedereen hoeft het ding meteen bij release te kopen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 05:56:
The Falconeer

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het gaat er uiteindelijk om wat een console op termijn te bieden heeft qua (exclusieve) games. Met uitzonderingen zijn de meest releases altijd maar zeer matig.

Het gros bestaat uit grafisch wat opgepoetste 3rd party games. Die enkele "exclusieve" 1st party game is vaak erg matig, zeker als je er na een paar jaar (als de echt goede games er inmiddels WEL zijn) op terugkijkt. De laatste keer dat er op release echt een goede games was, was in 2001 met Halo op de originele xbox.
Alle console releases die daarna kwamen hadden maar matige games de eerste maanden.

Ik vind het goed dat ze Halo Infinite uitstellen. In z'n huidige vorm ga je in 3 maanden tijd echt niet meer een product neerzetten dat grafisch alles en iedereen wegblaast. Afgezien van wat kleine verbeteringen hier en daar was de Halo Infinite die gepresenteerd werd gewoon de Halo Infinite zoals die over een paar maanden beschikbaar zou komen.

Halo Infinite (in z'n huidige vorm) miste gewoon de "wow-factor" om mensen over de streep te trekken juist om voor de xbox te gaan en niet voor de playstation 5. En juist dat heeft de xbox nodig....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

B)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:38:
[...]
...Forza 8 eind 2021 is wel echt nog lang weg...
Bron?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Phusebox
Sorry geen bron, puur speculatie van mij, maar ik verwacht niet dat ze die voor of in de zomer volgend jaar gaan releasen. Maar wie weet.

Pagina: 1 ... 44 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden