Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.632 views

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MS heeft nog wel véél aankondigingen te doen dus hopelijk komen ze snel met toelichting op:
- Prijs console(‘s?)
- Prijs Xbox Live (als dat blijft)
- Prijs Gamepass
- Blijft gamesharing hetzelfde als nu?
- Release datum en in welke landen
- Mis ik nog iets?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

D-Ed schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:08:
MS heeft nog wel véél aankondigingen te doen dus hopelijk komen ze snel met toelichting op:
- Prijs console(‘s?)
- Prijs Gamepass
- Mis ik nog iets?
Nee, maar een aantal zaken zullen gewoon niet gedeeld worden.

Gamesharing zullen ze niet op in gaan. Want dat is eigenlijk geen optie die ze bewust ondersteunen. Vanwege het feit dat je een main console kunt instellen zodat als je 2 xboxen thuis hebt staan je ook games op je andere xbox kunt spelen. Echter maken mensen er gebruik van om met een vriend of familie buiten 1 huishouden games te delen. Ik verwacht niet dat ze dit onmogelijk maken maar ze zullen het ook niet bewust onder de aandacht brengen.

Prijs Gamepass. Die zijn gewoon bekend?

Welke landen is misschien nog interessant, maar vooralsnog is het een wereldwijde launch zoals ik begrepen heb.

Verder is er weinig meer wat je vergeet denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2020 10:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
justifire schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Even een aanvulling ter verduidelijking : je vergeet Play Anywhere.
Koop je game op PC en speel hem gratis op Xbox en visa versa.
Neemt uiteraard niet weg dat er zat PC spellen zijn die enkel op PC te spelen zijn.
Klopt die was ik vergeten.
Kleine kanttekening, ook hier: zowel jouw bewoording, als die van BM geeft (lichtelijk) de indruk dat je PC games op de Xbox kan spelen, en dat kan niet. Er zijn games die zowel op PC en Xbox worden uitgebracht, en die kan je in sommige gevallen op 1 platform kopen, en vervolgens op zowel Xbox als PC spelen.
Maar fevo-1190 voeg expliciet of je PC games op de Xbox kan spelen, en dat antwoord is nee. Dit ter verduidelijking voor fevo en ieder ander die in de war raakt van alle info die door elkaar loopt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
D-Ed schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Voordeel van digital is gamesharing en (inclusief Gamepass en Live, nog nooit zo goedkoop kunnen gamen als de laatste jaren _/-\o_ )
Moet er wel wat te sharen vallen. Niet iedereen zit met mensen om zich heen die gamen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:27
- Prijs console(‘s?)
- Prijs Gamepass
- Mis ik nog iets?
Komt er die VR support voor de HP Reverb, misschien in de toekomst pas, want de XSX zou het hardware technisch aankunnen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Psychonauts 2 gameplay debut door niemand minder dan Jack Black:

Zijn Youtube kanaal is sowieso een aanrader als je fan bent van hem, hilarisch af en toe :D

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Nee, maar een aantal zaken zullen gewoon niet gedeeld worden.

Gamesharing zullen ze niet op in gaan. Want dat is eigenlijk geen optie die ze bewust ondersteunen. Vanwege het feit dat je een main console kunt instellen zodat als je 2 xboxen thuis hebt staan je ook games op je andere xbox kunt spelen. Echter maken mensen er gebruik van om met een vriend of familie buiten 1 huishouden games te delen. Ik verwacht niet dat ze dit onmogelijk maken maar ze zullen het ook niet bewust onder de aandacht brengen.

Prijs Gamepass. Die zijn gewoon bekend?

Welke landen is misschien nog interessant, maar vooralsnog is het een wereldwijde launch zoals ik begrepen heb.

Verder is er weinig meer wat je vergeet denk ik :)
World Wide Launch was toch al officieel bevestigd ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

World Wide Launch was toch al officieel bevestigd ?
Volgens mij ook. Althans, zeker gesuggereerd.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-10 17:04
- Prijs console(‘s?)
- Prijs Gamepass
- Mis ik nog iets?
En enkel naar zichzelf kijken en van eigen sterkte uitgaan. Blauwe en groene kamp dat zo veel schrik hebben om bijv prijs aan te kondigen is bizar. Veel kunnen ze er toch niet meer aan veranderen.

• D-Ed
  • Niet online
Antigo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

En enkel naar zichzelf kijken en van eigen sterkte uitgaan. Blauwe en groene kamp dat zo veel schrik hebben om bijv prijs aan te kondigen is bizar. Veel kunnen ze er toch niet meer aan veranderen.
Dat is ook precies waar ik (altijd) het meeste op hoop.. Kappen met die steken onder water en timed exclusives, gewoon rammen met unieke content en te gekke services voor je klanten _/-\o_

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Volgens mij ook. Althans, zeker gesuggereerd.
Ik meen mij een tweet te herinneren waarin dit bevestigd werd ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:37
justifire schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:30:
[...]

Ik meen mij een tweet te herinneren waarin dit bevestigd werd ?
Bedoel je deze?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Zijn er alweer nieuwe shows bekend van Microsoft?
Echt laat ze die prijs en de release datum onthullen en niet zo afwachtend op wat Sony doet..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

G_Dragon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:10:
Echt laat ze die prijs en de release datum onthullen en niet zo afwachtend op wat Sony doet..
Ja pcies en dat geld voor sony ook. Als je vertrouwen hebt in je product ga je toch niet afwachten wat concurrentie doet. Als zo doorgaat weten we met release nog steeds niks.. begint van beide nu echt kansloos te worden.
Zelden zoiets meegemaakt... |:(
En als de concurrentie je verbaast doe je gewoon een amd actie en kondig je na je reveal gewoon een prijs verlaging aan. Is ook weer gratis media aandacht enz.

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 07-08-2020 11:20 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
G_Dragon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:10:
v8power67 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

Ja pcies en dat geld voor sony ook. Als je vertrouwen hebt in je product ga je toch niet afwachten wat concurrentie doet. Als zo doorgaat weten we met release nog steeds niks.. begint van beide nu echt kansloos te worden.
Zelden zoiets meegemaakt... |:(
Het is eigenlijk niet zo heel gek dat Microsoft wacht op Sony.
Microsoft heeft zelf aangegeven niet duurder dan Sony te gaan zitten.

Dan kunnen ze het dus ook niet permitteren om met prijs X te komen zodat Sony vervolgens kan zeggen; PS5 is prijs X - 50 euro ;)
Dus vanuit Microsoft snap ik enigszins wel dat ze wachten op wat Sony doet.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• squizur
Ik las vandaag dat Medium bijvoorbeeld het RT logo verwijdert heeft van de XSX versie. Hoe kijken jullie tegen het RT verhaal op de XSX aan. In marketing termen gooien ze er mee maar de mate van RT bepaald natuurlijk hoe zwaar het op reken gebied gaat worden.

Ik vermoed dat ze bij veel titels gaan zetten dat het RT bevat maar dat in de werkelijkheid ze dit maar zeer beperkt gaan gebruiken.

• v8power67

v8power67

squizur schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:23:
Ik las vandaag dat Medium bijvoorbeeld het RT logo verwijdert heeft van de XSX versie. Hoe kijken jullie tegen het RT verhaal op de XSX aan. In marketing termen gooien ze er mee maar de mate van RT bepaald natuurlijk hoe zwaar het op reken gebied gaat worden.

Ik vermoed dat ze bij veel titels gaan zetten dat het RT bevat maar dat in de werkelijkheid ze dit maar zeer beperkt gaan gebruiken.
https://xboxera.com/2020/...from-some-xbox-com-pages/

Is dus niet verwijderd. Is bevestigd dat nog gewoon erin zit.
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

[...]

Het is eigenlijk niet zo heel gek dat Microsoft wacht op Sony.
Microsoft heeft zelf aangegeven niet duurder dan Sony te gaan zitten.

Dan kunnen ze het dus ook niet permitteren om met prijs X te komen zodat Sony vervolgens kan zeggen; PS5 is prijs X - 50 euro ;)
Dus vanuit Microsoft snap ik enigszins wel dat ze wachten op wat Sony doet.
Het is wel gek als je namelijk gewoon vertrouwen in je product en je prijs hebt toch. En zoals ik al zei is de prijs te hoog vs concurrentie dan gooi je die erna omlaag. Of je bied meer voor die prijs. Bv jaar gamepass. Of extra controller weet ik wat. Maar deze mexican standoff word ondertussen gewoon echt lachwekkend...

• I ColoSsuZz I
v8power67 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

https://xboxera.com/2020/...from-some-xbox-com-pages/

Is dus niet verwijderd. Is bevestigd dat nog gewoon erin zit.

[...]

Het is wel gek als je namelijk gewoon vertrouwen in je product en je prijs hebt toch. En zoals ik al zei is de prijs te hoog vs concurrentie dan gooi je die erna omlaag. Of je bied meer voor die prijs. Bv jaar gamepass. Of extra controller weet ik wat. Maar deze mexican standoff word ondertussen gewoon echt lachwekkend...
Komen met prijs X waar de concurrentie vervolgens ondergaat zitten willen ze natuurlijk voorkomen. Zeker als je volop in de media hebt lopen verkondigen dat de series x niet duurder gaat zijn.

Je kan naderhand dat wel terugkomen met de prijs en alsnog zakken, maar dan is het kwaad bij het grote publiek natuurlijk al geschiet ;)

Ben het overigens wel met je eens dat het een iets wat lachwekkende situatie gaat opleveren over aantal weken :+

[ Voor 5% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 07-08-2020 11:35 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Ik zou er ook van uit gaan dat games die vrijwel exclusief op RT draaien inplaats van rasterization, zoals de getoonde Minecraft DXR demo op de XSX, eerder de uitzondering dan de regel zullen zijn.

RT vereist simpelweg enorm veel rekenkracht die de nieuwe consoles maar beperkt hebben. Hoe RDNA2 presteert in RT is nog niet 100% duidelijk maar het zal hoogstwaarschijnlijke geen enorme sprong (>2x) zijn over de bestaande NVIDIA RTX 20XX serie.

Ookal zal RT in de meeste games maar voor enkele effecten gebruikt worden, ik ben in ieder geval super blij dat wij eindelijk realtime RT krijgen *O*

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Komen met prijs X waar de concurrentie vervolgens ondergaat zitten willen ze natuurlijk voorkomen. Zeker als je volop in de media hebt lopen verkondigen dat de series x niet duurder gaat zijn.

Je kan naderhand dat wel terugkomen met de prijs en alsnog zakken, maar dan is het kwaad bij het grote publiek natuurlijk al geschiet ;)

Ben het overigens wel met je eens dat het een iets wat lachwekkende situatie gaat opleveren over aantal weken :+
Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon een prijs afkondigen met de geruststelling dat je het adviesprijsverschil met de PS5 (digital) terug krijgt. Dat kan als credit voor games in de Store, Game Pass (Unlimited) abbo, of gewoon geldverschil terug.
Dan maakt de launch date ook niet zoveel meer uit, en kweekt het aardig wat goodwill.

edit: wat duidelijker bijgetikt

• I ColoSsuZz I
Fireshade schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon een prijs afkondigen met de geruststelling dat je het adviesprijsverschil met de PS5 (digital) terug krijgt. Dat kan als credit voor games in de Store, Game Pass (Unlimited) abbo, of gewoon geld terug.
Dan maakt de launch date ook niet zoveel meer uit.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar brengt wel enige verwarring met zich mee en dan is het maar net hoe de media dit overneemt/publiceert.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je kunt maar 1x goed met de prijs komen. Elke actie die je daarna doet om een prijsverschil te verkleinen door met een extra controller of extra maanden gamepass te komen is te laat. Met name gelet op hoe de game media de console war zelf zoveel mogelijk wil opstoken om maar zoveel mogelijk traffic te genereren.

• I ColoSsuZz I
uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:54:
Je kunt maar 1x goed met de prijs komen. Elke actie die je daarna doet om een prijsverschil te verkleinen door met een extra controller of extra maanden gamepass te komen is te laat. Met name gelet op hoe de game media de console war zelf zoveel mogelijk wil opstoken om maar zoveel mogelijk traffic te genereren.
Precies dit dus! (y)

Ik zie de koppen al voorbij schieten; console A 50$ cheaper/more expensive than console B etc.
Kom daar als Sony/Microsoft dan nog maar eens van terug

[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 07-08-2020 11:58 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zelf vind ik de prijs het minste boeiende trouwens. Ik haal de aankoopprijs van het hele ding er met Gamepass in het eerste jaar er al uit gok ik :)

Maar het is een gevoelig onderwerp dus ik denk dat we tot diep in september moeten wachten. MS heeft met een eventuele series S echter wel baat bij een snellere prijs reveal dan Sony denk ik. Maar ze zullen het zo lang mogelijk proberen te rekken. Wellicht dat ze de series S gewoon nog even op de plank laten staan...

[ Voor 55% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-08-2020 12:02 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39

Wom

Misschien een wat minder populaire mening, maar ik kan eigenlijk niet zo wakker liggen van wel of geen Ray Tracing. Heb de voorbeelden gezien en het ziet er allemaal fraai uit. Maar ook zonder ziet het er vaak al goed uit eigenlijk.

Maar van wat ik begrijp helpt het productietijd te verminderen. Dus dan ben ik wel voor.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:54:
Dit inderdaad. Er ligt zoveel 'druk' op, het is eigenlijk van de zotte. Apple en Samsung brengen duurdere smartphones uit, maar kunnn vragen wat ze willen. Maar stel je voor dat de PS5 50 euro duurder is dan de XSX, dan staat internet vol. Gamepers en zijn volgers is een raar fenomeen.

[ Voor 30% gewijzigd door Wom op 07-08-2020 12:04 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hieronder wat trailers van games die gisteren in Sony’s State of Play zijn getoond die ook op de Xbox komen.

Wellicht mis ik er nog een paar. Wellicht Godfall, want die was volgens mij timed. Maar wat ik ervan zag is die niet zo boeiend.

Heb wel veel zin in Crash. Blijft toch 1 van mijn favo platformers :)

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-08-2020 12:25 ]

• squizur
Caayn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:44:
[...]Ookal zal RT in de meeste games maar voor enkele effecten gebruikt worden, ik ben in ieder geval super blij dat wij eindelijk realtime RT krijgen *O*
Precies dat. Ik ben ook blij dat we (misschien beperkt) een realistischer ogend beeld gaan krijgen. En zoals Wom al aangaf, het verkort de productietijd, dat is altijd fijner dan licht wat ingebakken moet worden en elke keer opnieuw tijd kost.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:
Hieronder wat trailers van games die gisteren in Sony’s State of Play zijn getoond die ook op de Xbox komen.

[YouTube: Temtem - Announce Trailer - Xbox Series X]

[YouTube: Control - AWE DLC Trailer]
Temem blijft mijn aandacht houden, mede omdat Nintendo er gewoon met de pet naar gooit bij Pokémon. Maar ik knap steeds af op het online-only stukje.

Control DLC ziet er interresant uit, en dit keer geen timed-exclusivity geneuzel :)

• v8power67

v8power67

Ik dacht dat Microsoft gezegd had google en nog 1 meer als concurrentie te zien dan sony en Nintendo. Dus als je je zo focust op geen generaties meer en focust op cloudgaming enz en zegt is niet erg als je niet meteen een xsx koopt en alles op pc uitbrengt. Waarom dan zo angstvallig kijken naar sony. Doe je eigen ding. Als ze zo zeker zijn van we hebben sterkste console en gamepass, dan mag je toch ook meer vragen voor een console. Zoals hier constant geroepen word gamepass bied veel waarde etc. Dan zou Microsoft dus gewoon lekker zijn eigen ding doen en dus niet kijkend naar sony.
Ps4 vs x1 was gewoon anders. Minder krachtig en duurder door kinect waar eigenlijk niemand op zat te wachten. Maar ditmaal is het anders. Bieden betere hardware en hebben een subscription dienst. Dus ja wat de media zegt maakt ze toch weinig uit dan? Ze gaan toch voor een groter plaatje. Xcloud, pc, gamepass, xsx, xss??x1 en x1x support. Dus ja ik zie dan geen enkele reden waarom ze zo afwachtend bezig zijn. Vorige keer na die sony show heel duidelijk zeggen we zijn zeer zeker van onze zaak. Naja show me the money!! Wees de eerste toon het lef. Laat zien dat je sony dan niet als concurrentie ziet. Doe je eigen ding!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi gezegd, alleen werkt het zo niet. Uiteindelijk gaat het erom dat er zoveel mogelijk geld verdiend wordt. En dan een beetje stoer willen zijn kan gewoon miljarden inkomsten schelen. Natuurlijk zijn ze (nu nog) concurrenten. Alleen MS geeft aan dat ze steeds meer los willen komen van de consoles en denken dat cloudgaming de toekomst is. Maar om die dienst succesvol te maken moeten ze nu een zo groot mogelijk aandeel pakken. De Series S/X zijn gewoon de katalysator van GP. En uiteindelijk denkt MS dus inderdaad dat het meer een concurrentie tussen tijdsbestedingen gaat zijn. Maar de weg er naar toe is wel (mede) afhankelijk van het succes van de Series modellen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• nioz
Daarnaast heeft Microsoft volgens mij de Xbox (consoles) nog wel echt nodig om de Gamepass te trekken. Als de Xbox niet verkoopt, dan zie ik Gamepass ook niet de aantallen bereiken die ze daarvoor zouden willen.

Ik denk verder dat 'wij' ook de enige zijn die nu zo op de prijs zitten te wachten. En zodra die eenmaal aangekondigd is, dan bestellen we hem gewoon. Dus volgens mij verliezen ze er weinig mee door nog even met de prijs te wachten. Terwijl een hoge prijs die in de (mainstream) media wordt gerapporteerd wel een verkeerde indruk zal wekken bij de meer 'casual' gamers.

Je ziet nu af en toe al mensen hier langskomen met vragen over dingen waarvan ik me afvraag of ze wel opgelet hebben. En dat zijn dan vermoedelijk nog mensen die meer geïnteresseerd zijn dan gemiddeld. Ik wil niet weten hoe slecht geïnformeerd de doorsnee gamer is.

• Wom

Wom

Komt Alan Wake nu terug als DLC voor Control? :?

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 22:55
M.i. zien velen het nog steeds als een consolewar tussen XBOX en PS omdat ze onbekend zijn met onlinegamediensten als Game Pass. Aangezien de PS ruim meer dan 2× zoveel eenheden heeft afgezet kan m.i. XBOX het niet permitteren dat het verschil in verkochte eenheden tussen de XBOX Series X en PS5 nog groter wordt want dan wordt de XBOX als consolemerk minder relevant. Het wordt dan een neergaande spiraal : een kleiner spelaanbod dan concurrerende platformen en/of diensten en dus minder interessant voor gamers.

De focus moet m.i. zijn om gamers op de pc over te halen naar het XBOX-ecosysteem, middels Game Pass en xCloud, en consolegamers op concurrerende platformen over te halen naar het XBOX-ecosysteem en bestaande gamers te behouden. Daarom is m.i. de XBOX-consolehardware als de XBOX Series-'familie' nog steeds uiterst belangrijk en mogelijk ook nog voor de generatie daarna. De hardware dient tot aan dat moment beter of gelijkwaardig te zijn aan het hardwareaanbod van concurrerende ecosystemen.
Mogelijk zijn we tegen die tijd aanbeland in een omgeving waar gameabonnementsdiensten de gewoonste zaak van de wereld zijn. En mogelijk kiest een gamer dan voor "Game Pass" als universeel ecosysteem.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

v8power67 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:27:
Ik dacht dat Microsoft gezegd had google en nog 1 meer als concurrentie te zien dan sony en Nintendo. Dus als je je zo focust op geen generaties meer en focust op cloudgaming enz en zegt is niet erg als je niet meteen een xsx koopt en alles op pc uitbrengt. Waarom dan zo angstvallig kijken naar sony. Doe je eigen ding. Als ze zo zeker zijn van we hebben sterkste console en gamepass, dan mag je toch ook meer vragen voor een console. Zoals hier constant geroepen word gamepass bied veel waarde etc. Dan zou Microsoft dus gewoon lekker zijn eigen ding doen en dus niet kijkend naar sony.
Ps4 vs x1 was gewoon anders. Minder krachtig en duurder door kinect waar eigenlijk niemand op zat te wachten. Maar ditmaal is het anders. Bieden betere hardware en hebben een subscription dienst. Dus ja wat de media zegt maakt ze toch weinig uit dan? Ze gaan toch voor een groter plaatje. Xcloud, pc, gamepass, xsx, xss??x1 en x1x support. Dus ja ik zie dan geen enkele reden waarom ze zo afwachtend bezig zijn. Vorige keer na die sony show heel duidelijk zeggen we zijn zeer zeker van onze zaak. Naja show me the money!! Wees de eerste toon het lef. Laat zien dat je sony dan niet als concurrentie ziet. Doe je eigen ding!
Zelfde is te zeggen voor de andere kant. Waarom als marktleider niet je eigen plan trekken.

Echter is het voor beide een belangrijk PR moment waar je achteraf geen damage control meer over kunt plegen. Punt is ook, je wilt ook niet te laag insteken, want dat scheelt je gewoon echt enorm veel omzet over de looptijd van de hele generatie.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wom schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:57:
Komt Alan Wake nu terug als DLC voor Control? :?
Yep. Control (en wellicht ook Quantum Break) speelt zich schijnbaar in hetzelfde universum af als Alan Wake en er zijn ook wat kleine hints naar zijn aanwezigheid in de reguliere game.

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Zelfde is te zeggen voor de andere kant. Waarom als marktleider niet je eigen plan trekken.

Echter is het voor beide een belangrijk PR moment waar je achteraf geen damage control meer over kunt plegen. Punt is ook, je wilt ook niet te laag insteken, want dat scheelt je gewoon echt enorm veel omzet over de looptijd van de hele generatie.
Ja is zeker zo maar dit is xsx topic dus bespreek ik het vanuit Microsoft de kant. Maar zoals ik hierboven al ergens gezegd heb, beide moeten gewoon kappen met die Mexican standoff...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

v8power67 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Ja is zeker zo maar dit is xsx topic dus bespreek ik het vanuit Microsoft de kant. Maar zoals ik hierboven al ergens gezegd heb, beide moeten gewoon kappen met die Mexican standoff...
Gaat niet gebeuren verwacht ik. Eerder eind september dan half augustus.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nee joh, eind november kunnen we ze ophalen. Beloven netjes dat we in 2023 als de prijs bekend wordt we het geld zullen overmaken. Uiteraard wordt dat weer uitgesteld tot halverwege de generatie hierna :-P

Verwijderd

Ach ja maakt het wat uit ? je kan hem toch nog niet kopen

• I ColoSsuZz I
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
Nee joh, eind november kunnen we ze ophalen. Beloven netjes dat we in 2023 als de prijs bekend wordt we het geld zullen overmaken. Uiteraard wordt dat weer uitgesteld tot halverwege de generatie hierna :-P
Hehe, of alleen te bestellen/betalen via afterpay :+

• Finraziel
  • Laatst online: 08:15
Snap inderdaad ook niet echt waarom het zo'n probleem is... Ja ik zou het ook graag weten, maar ik kan er geen moment eerder door op een xsx gamen. Als ze pas een week van tevoren de prijs bekend maken, dan dien ik op dat moment gelijk een order in. Maakt niet zoveel uit.

Gamertag: FinrazielNL

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:Y
Kon hem zelf niet meer terug vinden, thanks ! d:)b

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:

[YouTube: Temtem - Announce Trailer - Xbox Series X]

[YouTube: Control - AWE DLC Trailer]

[YouTube: Hood: Outlaws and Legends - Reveal Trailer]

[YouTube: Crash Bandicoot™ 4: It’s About Time – Narrated Gameplay Trailer]

[YouTube: Braid Anniversary Edition - Official Reveal Trailer | State of Play 2020]

Wellicht mis ik er nog een paar. Wellicht Godfall, want die was volgens mij timed. Maar wat ik ervan zag is die niet zo boeiend.

Heb wel veel zin in Crash. Blijft toch 1 van mijn favo platformers :)
Zie er niets interessants tussen zitten :N

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:40:
Ach ja maakt het wat uit ? je kan hem toch nog niet kopen
Een beetje hype opbouwen heeft tijd nodig.. Sinds de aankondiging van de Series X zag je al verschillende (goed bekeken) YouTube video’s van gasten die een ‘gelijkwaardige’ game pc gingen bouwen met dat soort specs.. Dit soort content is zeer waardevol voor MS omdat ze daarmee bevestigen dat je beter een console dan een pc kunt kopen met diezelfde specs.

Dus beter kondigen ze die prijs snel aan zodat het mainstream publiek bekend kan worden met de prijs/kwaliteit/ervaring die de consoles gaan brengen. De hardcore gamers ‘zoals wij’ kopen toch wel, is ook niet de belangrijkste doelgroep, natuurlijk wel voor de eerste hype mee op te bouwen maar het grote geld verdienen ze bij de mainstream...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

D-Ed schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Een beetje hype opbouwen heeft tijd nodig.. Sinds de aankondiging van de Series X zag je al verschillende (goed bekeken) YouTube video’s van gasten die een ‘gelijkwaardige’ game pc gingen bouwen met dat soort specs.. Dit soort content is zeer waardevol voor MS omdat ze daarmee bevestigen dat je beter een console dan een pc kunt kopen met diezelfde specs.

Dus beter kondigen ze die prijs snel aan zodat het mainstream publiek bekend kan worden met de prijs/kwaliteit/ervaring die de consoles gaan brengen. De hardcore gamers ‘zoals wij’ kopen toch wel, is ook niet de belangrijkste doelgroep, natuurlijk wel voor de eerste hype mee op te bouwen maar het grote geld verdienen ze bij de mainstream...
De mainstream loopt dan ook de Intertoys in en maakt daar een keuze / haalt wat opgedragen is door de kids.
Die zitten nu echt niet te wachten op een prijs of gameplaytrailers :+

• D-Ed
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

De mainstream loopt dan ook de Intertoys in en maakt daar een keuze / haalt wat opgedragen is door de kids.
Die zitten nu echt niet te wachten op een prijs of gameplaytrailers :+
Die kids kijken toch die vergelijkingsvideo’s op YT en geven dáárna de opdracht door aan de ouders/opa/oma of diegene die de huishoudpot in beheer heeft :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

D-Ed schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:00:
[...]

Die kids kijken toch die vergelijkingsvideo’s op YT en geven dáárna de opdracht door aan de ouders/opa/oma of diegene die de huishoudpot in beheer heeft :+
Uiteindelijk krijgen ze toch gewoon de oude xbox van papa op de kamer >:)

• D-Ed
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

Uiteindelijk krijgen ze toch gewoon de oude xbox van papa op de kamer >:)
En blij dat ze daarmee zijn man! _/-\o_ 8)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXTfwncy0t2_gs4c-mElW5XJvOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRk6utTsAWYeboFN8XT5vq3t.jpg?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ja gemaakt door Klobrille. :) Heeft leuke artwork op zijn feed staan.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56

TheVMaster

Moderator WOS
Xbox Series S confirmed controller leaked: https://www.theverge.com/...leak-controller-packaging

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2020 09:21 ]

• Finraziel
  • Laatst online: 08:15
Nou ja, zeer aannemelijk gemaakt zou ik zeggen... Het is nog altijd een gerucht. Zo'n verpakking kan gefaket worden, of kan echt zijn maar Microsoft kan het ding gecanceld hebben.
Niet dat ik dat verwacht, we zullen er wel meer over horen binnenkort, maar confirmed zou ik bewaren voor als Microsoft het zelf bevestigt :)

Gamertag: FinrazielNL

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:56
Finraziel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:23:
[...]

Nou ja, zeer aannemelijk gemaakt zou ik zeggen... Het is nog altijd een gerucht. Zo'n verpakking kan gefaket worden, of kan echt zijn maar Microsoft kan het ding gecanceld hebben.
Niet dat ik dat verwacht, we zullen er wel meer over horen binnenkort, maar confirmed zou ik bewaren voor als Microsoft het zelf bevestigt :)
Idd, voor zover ik kon zien was het product er niet uitgehaald, wat het al wat skeptischer maakt.

Nou gaat de S? wel aangekondigd worden en er zit niet veel info in het bericht, maar wat voorbarig wel. Wacht gewoon op Microsoft, die maken heus wel bekend wat ze willen doen

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom

Wom

Er bestaat een Series S?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hucLRfmr9DSUztDx1a8UjBgWS0o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7gMXQet87QisljPr3gCNjCyS.png?f=user_large

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er is een verschil tussen (zo goed als) zeker weten en bewijzen.

• v8power67

v8power67

Als het waar is dan word de series s dus zelfde formfactor als series x.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21712570/xboxleak2.jpg
Er staat maar 1 console. Opzich logisch, bespaart geld. En kunnen mogelijk in de toekomst ding clocks omhoog gooien als koeling zelfde is als series x, mocht dit nodig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 10-08-2020 10:36 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hoe aannemelijk is dit nog ?
Drie maanden voor launch nog met een nieuw type console aankomen ?
Ik zie het niet meer gebeuren.
Denk zelf dat Microsoft zich nu vasthoud aan “Most Powerful Console Ever” ipv dat momentum los te laten met een zwakkere Series S.
Misschien een aantal maanden na launch om het gat van de Xbox X op te vangen, tot die tijd kan men daar prima mee uit de voeten.

• I ColoSsuZz I
justifire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:40:
Denk zelf dat Microsoft zich nu vasthoud aan “Most Powerful Console Ever” ipv dat momentum los te laten met een zwakkere Series S.
Misschien een aantal maanden na launch om het gat van de Xbox X op te vangen, tot die tijd kan men daar prima mee uit de voeten.
Wellicht als antwoord als de PS5 goedkoper uitvalt dan de Series X?

• Antigo
justifire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:40:
Ik persoonlijk hoop dat de series S niet bestaat en dat ze hard gaan sponsoren op de series X. Al de verschillende geruchten blijven wel naar een Series S wijzen en marketing technisch is het perfect haalbaar om er zeer laat nog mee te komen.
Het enige wat die Series S meeheeft gaat de prijs zijn. Dus dat zal zo een "one more thing" zijn op het einde van een presentatie.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Als ze slim zijn rebranden ze de One X naar Series S en gooien die voor 250 euro op de markt. Lijkt me krachtig genoeg voor "next gen" titels in 1080p?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Antigo
Phusebox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:03:
Als ze slim zijn rebranden ze de One X naar Series S en gooien die voor 250 euro op de markt. Lijkt me krachtig genoeg voor "next gen" titels in 1080p?
Nope. De jaguar cores in CPU zijn te traag en de SSD is te belangrijk voor next gen.

• Phusebox
Antigo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Nope. De jaguar cores in CPU zijn te traag en de SSD is te belangrijk voor next gen.
Ja goed je moet ergens consessies doen, je kunt ook geen Series S verwachten voor "half geld" die wel in de basis hetzelfde kan als de Series X maar dan enkel op 1080p. Dat lijkt me ook niet realistisch?

Tijd dat ze die releasedatum eens aankondigen, al zou het me ten zeerste verbazen als die niet samenvalt met de release van CyberPunk 2077. Dat is nochtans voor mij de enige titel die ik meteen ga halen. Voorheen altijd een Forza bij release gehad voor zover ik weet en dat ga ik nu wel missen.

Maar geef die datum, dan kan ik mijn verlof inplannen 8)

• Rossi46
Phusebox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Ja goed je moet ergens consessies doen, je kunt ook geen Series S verwachten voor "half geld" die wel in de basis hetzelfde kan als de Series X maar dan enkel op 1080p. Dat lijkt me ook niet realistisch?

Tijd dat ze die releasedatum eens aankondigen, al zou het me ten zeerste verbazen als die niet samenvalt met de release van CyberPunk 2077. Dat is nochtans voor mij de enige titel die ik meteen ga halen. Voorheen altijd een Forza bij release gehad voor zover ik weet en dat ga ik nu wel missen.

Maar geef die datum, dan kan ik mijn verlof inplannen 8)
Jou kennende krijg je je pre-order pas 3 weken na launch geleverd, dus ik zou dat verlof inplannen nog even niet doen... ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Jammer dat alles de laatste jaren zo uitlekt en niet gewoon via een show kan worden onthult :|

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
G_Dragon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
Jammer dat alles de laatste jaren zo uitlekt en niet gewoon via een show kan worden onthult :|
Als je graag voor verrassingen staat hoef je toch niet alle leaks te volgen?
De Series X werd trouwens onverwacht tijdens een show onthuld.

• ariekanari
Antigo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Ik persoonlijk hoop dat de series S niet bestaat en dat ze hard gaan sponsoren op de series X. Al de verschillende geruchten blijven wel naar een Series S wijzen en marketing technisch is het perfect haalbaar om er zeer laat nog mee te komen.
Het enige wat die Series S meeheeft gaat de prijs zijn. Dus dat zal zo een "one more thing" zijn op het einde van een presentatie.
Als de Series S wel bestaat dan hoop ik dat ze deze in de markt zetten als hybride streamingapparaat voor xCloud waarbij een deel lokaal verwerkt en opgeslagen wordt en al het overige aan de serverzijde uitgevoerd wordt. Een soort van settopbox of NVIDA-shieldachtig apparaat maar puur gericht op gaming.
Het apparaat zou dus concurreren met diensten als Googles Stadia, Apple Arcade en mogelijk Facebook Gaming en appraten als de NIVIDIA Shield dus niet met een PS5 of Xbox Series X.

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Mij bekruipt de laatste tijd het gevoel dat MS die Series S in de spreekwoordelijke koelkast heeft gezet (ik volg verder geen geruchten, dus nergens op gebasseerd). Ik heb zo m'n twijfels hoe ze een eventuele Series S goed in de markt gaan zetten, en mensen duidelijk maken hoe het allemaal zit qua compatibiliteit en performance.

Zou mij niet verbazen dat ze alsnog met een discless Series X gaan komen. Ik weet niet of ze hadden zien aankomen dat Sony met een All Digital PS5 ging komen.

Maar goed, only time will tell :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phusebox
Rossi46 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

Jou kennende krijg je je pre-order pas 3 weken na launch geleverd, dus ik zou dat verlof inplannen nog even niet doen... ;)
Ik wil niks jinxen maar daar heb ik tot op heden nog geen probleem mee gehad. Vraag me wel af of Nederland niet weer buiten de boot gaat vallen.

• Dalim
BM schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:55:
Ik heb zo m'n twijfels hoe ze een eventuele Series S goed in de markt gaan zetten, en mensen duidelijk maken hoe het allemaal zit qua compatibiliteit en performance.
Het goed in de markt zetten zal vooral met de prijs te maken hebben. Dus Microsoft kan zo een S eigenlijk alleen maar aankondigen zodra ze bereid zijn het over de prijs te hebben. Hoe kondig je anders een Series S aan?
''En hij zal goedkoper zijn dan de Series X!! Hoeveel goedkoper? Ja uhh... Veel goedkoper!!''
Nee dat gaat niet werken.

• ariekanari
Ongeacht wat Microsoft met de Series S gaat doen, het is geen apparaat dat gelijkwaardig is aan (of gepositioneerd in de markt wordt gezet) de Series X, en hierom ben ik het BM eens dat het voor de hand ligt om te veronderstellen dat er op (zeer korte?) termijn een Series X All Dgital Edtion zal komen zonder optische schijf. Mits dit financieel en productietechnisch voordelen oplevert. De calculaties liggen waarschijnlijk bij de bonentellers van MS.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 10-08-2020 12:40 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Komende weken wordt wel spannend voor MS. Omdat ze nog een nieuwe SKU in de pijplijn hebben zitten die echt een andere doelgroep moet aanspreken is het best lastig om dat in de huidige tijd goed te communiceren. Zowel in het tijdperk van corona als wel in de console war waar alle grote media graag aan mee doen, wat echt te beschamend is voor woorden, met IGN voorop.

Zelf zie ik de Series S wel als een positief iets. In mijn familie zijn er best wel een paar die een console willen kopen voor hun kids, maar die gaan er echt geen 499 voor gaan neerleggen. Een console geprijst rond de 250/299 in combinatie met bijv. gamepass is echter voor hen wel interessant.

• ariekanari
Vergeet Digital Foundry niet. Ja, ik weet dat hier op Tweakers over het algemen hoog wordt opgegeven over DF. M.i. volkomen grotendeels onterecht. Ze redeneren met velerlei aannames of veronderstellingen (DF woordgebruik: mogelijk, waarschijnlijk, denkbaar, eventueel, wellicht, aannemelijk, vermoedelijk, etc.) naar een conclusie toe. En alles is "boast" dit "boast" dat.
Toevoeging: Kijk en luister maar een willekeurig gekozen filmpje van DF terug met bovenstaande in het achterhoofd.

[ Voor 14% gewijzigd door ariekanari op 10-08-2020 13:41 . Reden: [s]volkomen[/s] grotendeels ]

• nioz
ariekanari schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:25:
Vergeet Digital Foundry niet. Ja, ik weet dat hier op Tweakers over het algemen hoog wordt opgegeven over DF. M.i. volkomen onterecht. Ze redeneren met velerlei aannames of veronderstellingen (DF woordgebruik: mogelijk, waarschijnlijk, denkbaar, eventueel, wellicht, aannemelijk, vermoedelijk, etc.) naar een conclusie toe. En alles is "boast" dit "boast" dat.
Toevoeging: Kijk en luister maar een willekeurig gekozen filmpje van DF terug met bovenstaande in het achterhoofd.
Ik kijk hun videos zelf wel vaak, maar ben het wel een beetje met je eens: Een beetje pixels tellen op een screenshot, terwijl het beeld normaal gesproken in beweging is en de meeste mensen het waarschijnlijk ook nog spelen op een tv met matige motion resolution.... :S
Ik heb overigens niet per se het idee dat ze biased zijn (hun Halo infinite video vond ik bijvoorbeeld een kritische maar positieve analyse), maar zij hebben ongetwijfeld ook gemerkt dat video's over next gen een hoop clicks opleveren.

Hun framerate analyses zijn ook wel een dingetje, vooral omdat die ook regelmatig in discussies worden aangehaald. In het begin had ik dan zelf ook nog wel eens zoiets van 'oh shit, die game heeft geen stabiele framerate (op sommige punten), dat is wel echt minder'. Maar ik de praktijk interesseert het me niet zo heel veel, tenzij het echt all over the place is en de speelervaring flink beïnvloed. Maar om dat te merken heb je geen frame rate analyse nodig, dat kan tijdens een normale review ook prima gecheckt worden.

Maar ik kijk ze dus wel, want ik vind het toch wel interessant om wat te weten over technieken die er bestaan en hoe die worden gebruikt in verschillende games. Daarnaast helpt het soms ook wel om te kiezen op welk platform ik een game koop. Ik wil bijv de crash trilogy kopen, maar na het zien van een aantal vergelijkingen heb ik toch maar besloten om deze niet op de switch te kopen. Ik vond de verschillen iets te groot.

Als ik dan nog even een conclusie moet geven aan dit verhaal: misschien heb ik niet per se iets tegen de info van DF, maar wel hoe console warriors het dan weer uitvergroten voor onzin discussies.

Verwijderd

Snap het ook niet zo goed. Als de XSX zowiezo al niet duurder gaat zijn dan de concurent waarom dan de noodzaak voor een goedkopere versie. Of voorziet MS dat de XsX dik boven de 500 euro gaat zitten wat dus een dik gat openlaat voor de 300 tot 400 markt. Dus 300 a 400 voor een XSS en 500 a 600 voor xsx ?

Hierbij ga ik er van uit dat er een redelijk verschil in prestaties(tflops) gaat zijn en dus minimaal 100 euro verschil in prijs.

Of ze vinden het niet erg dat ze hiermee mogelijk de XsX beconcurreren zolang het maar gamepass subs oplevert.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 13:55 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:50:
Snap het ook niet zo goed. Als de XSX zowiezo al niet duurder gaat zijn dan de concurent waarom dan de noodzaak voor een goedkopere versie. Of voorziet MS dat zowel de XsX als ps5 dik boven de 500 euro gaat zitten wat dus een dik gat openlaat voor de 300 tot 400 markt. Dus 300 a 400 voor een XSS en 500 a 600 voor xsx ?

Of ze vinden het niet erg dat ze hiermee mogelijk de XsX beconcurreren zolang het maar gamepass subs oplevert.
Omdat er veel markt te winnen is in een goedkoper segment van rond de 300 euro? Ze zullen er, zoals vaak wordt gezegd, vast wel goed over hebben nagedacht...

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-08-2020 13:55 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Omdat er veel markt te winnen is in een goedkoper segment van rond de 300 euro? Ze zullen er, zoals vaak wordt gezegd, vast wel goed over hebben nagedacht...
Tja geen idee. Voor mij is een console voor 500 euro al goedkoop.

• Xgar
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Voor mij ook niet, vind het een koopje gezien de hardware, maar wij zijn dan ook niet de ouders die een goedkope console willen voor fifa/fortnite spelend zoontje.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Tja, in the eye of the beholder. Als je alleen vanuit je eigen perspectief kijkt is snel iets niet begrijpelijk.

• Dalim
[...]

Het kost je vast niet veel inbeeldingsvermogen om te snappen dat er veel gezinnen zijn waarvoor een 300 euro console veel makkelijker te veroorloven is dan een 500 euro console.

En dan hebben we het nog niet eens over armere landen.

Verwijderd

Dat zal allemaal wel maar voorgaande generaties hebben we ook nooit een budget model gezien dus als dat zo vanzelfsprekend is waarom dan nu pas en toen niet ? (Althans niet bij launch.)

Is het een indicatie dat de duurdere modelen echt een stuk duurder gaan worden ?

Wellicht hebben ze gezien dat de Xbox one later toen de Xbox one x op de markt kwam toch nog een stuk beter verkocht.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling verder al snap ik niet waarom het nu nog zo stil wordt gehouden.

Gewoon introduceren dat ding en je marketen "for all the gamers" Klein en groot budget etc etc.

ipv van hoog van de toren blazen over "most powerfull console" en 4k 60fps en tegelijk een budget console die dat niet gaat halen geheim houden.
Maargoed dat is mijn mening.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2020 14:17 ]

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 08:58
Wanneer is de volgende event weer gepland trouwens?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:09:
Dat zal allemaal wel maar voorgaande generaties hebben we ook nooit een budget model gezien dus als dat zo vanzelfsprekend is waarom dan nu pas en toen niet ? (Althans niet bij launch.)

Is het een indicatie dat de duurdere modelen echt een stuk duurder gaan worden ?

Wellicht hebben ze gezien dat de Xbox one later toen de Xbox one x op de markt kwam toch nog een stuk beter verkocht.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling verder al snap ik niet waarom het nu nog zo stil wordt gehouden.

Gewoon introduceren dat ding en je marketen "for all the gamers" Klein en groot budget etc etc.

ipv van hoog van de toren blazen over "most powerfull console" en 4k 60fps en tegelijk een budget console die dat niet gaat halen geheim houden.
Maargoed dat is mijn mening.
Je kunt dat ding pas introduceren als je de prijs kunt communiceren. Dat is namelijk het USP voor een Series S. En je kunt dat pas doen als je weet hoe je positie is ten opzichte van de andere console die eind dit jaar uitkomt. Insert opmerking dat MS toch heeft aangegeven dat Sony geen concurrent is...

[ Voor 1% gewijzigd door BM op 10-08-2020 16:25 ]

• I ColoSsuZz I
Blaauw87 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:47:
Wanneer is de volgende event weer gepland trouwens?
Vermoedelijk laatste week van augustus, rond Gamescom :)

[ Voor 3% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 10-08-2020 14:55 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wordt het niet eens tijd voor een apart Xbox Series S topic ?

:+

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Je kunt dat ding pas introduceren als je de prijs kunt communiceren. Dat is namelijk het USP voor een Series S. En je kunt dat pas doen als je weet hoe je positie is ten opzichte van de andere console die eind dit jaar uitkomt. Insert opmerking dat MS toch heeft aangegeven dat Sony geen concurrent is...
Volgens mij kunnen ze hem prima vertonen nog zonder een prijs aan te geven. Gewoon zeggen dat je 2 modellen hebt.

Het gaat gewoon om officieel bevestigen en eventuele voordelen en nadelen. Wordt ie bijvoorbeeld beeld digital only. Well of niet bij launch.
justifire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:04:
Wordt het niet eens tijd voor een apart Xbox Series S topic ?

:+
Zodra het officieel is wel :p

[ Voor 27% gewijzigd door BM op 10-08-2020 16:26 ]

• Rossi46
ariekanari schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:25:
Vergeet Digital Foundry niet. Ja, ik weet dat hier op Tweakers over het algemen hoog wordt opgegeven over DF. M.i. volkomen grotendeels onterecht. Ze redeneren met velerlei aannames of veronderstellingen (DF woordgebruik: mogelijk, waarschijnlijk, denkbaar, eventueel, wellicht, aannemelijk, vermoedelijk, etc.) naar een conclusie toe. En alles is "boast" dit "boast" dat.
Och, je hebt ergens wel een punt, maar ik denk toch dat we als 'community' best blij mogen zijn met een partij zoals DF. Ze lijken objectief te zijn en zijn niet bang om negatieve review te geven. Loopt een game niet goed of zitten er onlogische (grafische) zaken in, dan wordt dat zeker benoemd.

• Dalim
Series S discussie valt toch prima binnen dit topic? Desnoods wordt de naam veranderd naar XSX/S kroeg topic. Van mij hoeft er niet nog een topic bij we hebben naast dit topic ook al
- Gamepass topic
- xCloud topic
- XSX feiten topic (thanks @justifire :P)

En hoewel ik bovenstaande twee drie topics wel vind passen raakt de discussie veel te versnipperd als je daar ook een Series S topic aan toevoegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dalim op 10-08-2020 15:17 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dalim schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Series S discussie valt toch prima binnen dit topic? Desnoods wordt de naam veranderd naar XSX/S kroeg topic. Van mij hoeft er niet nog een topic bij we hebben naast dit topic ook al
- Gamepass topic
- xCloud topic

En hoewel ik bovenstaande twee topics wel vind passen raakt de discussie veel te versnippert als je daar ook een Series X topic aan toevoegt.
Vergeet het XSX aanloop naar release topic niet :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Och, je hebt ergens wel een punt, maar ik denk toch dat we als 'community' best blij mogen zijn met een partij zoals DF. Ze lijken objectief te zijn en zijn niet bang om negatieve review te geven. Loopt een game niet goed of zitten er onlogische (grafische) zaken in, dan wordt dat zeker benoemd.
Precies.
Zie hier weer zaken benoemd worden als “pixels tellen die je tijdens het gamen niet ziet” en “framedrops waar je niet veel last van hebt” 8)7
Zijn gewoon feiten die aantoonbaar aanwezig zijn, die DF duidelijk laat zien.
Als je een user-experience wil moet je naar andere (fan-based) filmpjes kijken.
DF presenteert gewoon de harde cijfers, niet meer en niet minder.

• Tk55
  • Niet online
nioz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Ik kijk hun videos zelf wel vaak, maar ben het wel een beetje met je eens: Een beetje pixels tellen op een screenshot, terwijl het beeld normaal gesproken in beweging is en de meeste mensen het waarschijnlijk ook nog spelen op een tv met matige motion resolution.... :S
Ik heb overigens niet per se het idee dat ze biased zijn (hun Halo infinite video vond ik bijvoorbeeld een kritische maar positieve analyse), maar zij hebben ongetwijfeld ook gemerkt dat video's over next gen een hoop clicks opleveren.

Hun framerate analyses zijn ook wel een dingetje, vooral omdat die ook regelmatig in discussies worden aangehaald. In het begin had ik dan zelf ook nog wel eens zoiets van 'oh shit, die game heeft geen stabiele framerate (op sommige punten), dat is wel echt minder'. Maar ik de praktijk interesseert het me niet zo heel veel, tenzij het echt all over the place is en de speelervaring flink beïnvloed. Maar om dat te merken heb je geen frame rate analyse nodig, dat kan tijdens een normale review ook prima gecheckt worden.

Maar ik kijk ze dus wel, want ik vind het toch wel interessant om wat te weten over technieken die er bestaan en hoe die worden gebruikt in verschillende games. Daarnaast helpt het soms ook wel om te kiezen op welk platform ik een game koop. Ik wil bijv de crash trilogy kopen, maar na het zien van een aantal vergelijkingen heb ik toch maar besloten om deze niet op de switch te kopen. Ik vond de verschillen iets te groot.

Als ik dan nog even een conclusie moet geven aan dit verhaal: misschien heb ik niet per se iets tegen de info van DF, maar wel hoe console warriors het dan weer uitvergroten voor onzin discussies.
De video's van DF gaan dan ook over de achterliggende technieken. Als zij een game (engine!) negatief beoordelen, betekent dat niet meteen dat de game ook slecht is. Ze gebruiken 400% zoom, slow motion en meer om exact te begrijpen hoe de game engine functioneert en wat ze daar van vinden. Of ze vergelijken framerates en frametimes tussen consoles en hun versies. Dat is gewoon objectief meten. Vaak hangt daar natuurlijk een conclusie aan, maar wat je doet met al deze informatie is aan jou.

OT: Ik ben nog steeds benieuwd naar een XSS. Een minder krachtigere maar goedkopere console met 1080p60 als target lijkt me meer dan prima. Wat mij betreft zijn grafische mogelijkheden en (in mindere mate) resolutie ondergeschikt aan framerate.

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:09:
Op een bepaalde manier heeft MS dit al geprobeerd, maar dan bij de 360 launch. Daar kon je een versie zonder HD krijgen voor (ik meen) 100 euro minder.
Nu ik dit opschrijf, bizar eigenlijk dat bij de vorige generatie (op dit moment dan toch) een HDD nog optioneel was, en we nu 'alweer' richting supersnelle SSD's gaan, grappig :)
En waarom voorheen niet, tja, daar zijn 100 antwoorden op te bedenken, maar dat weten Sony en MS alleen zelf. Misschien wilden ze voorheen de consument harder uitknijpen, misschien hebben ze er niet aan gedacht, en misschien vind MS dat het pas nu mogelijk is om de boel dusdanig schaalbaar op te zetten dat 2 verschillende consoles naast elkaar kunnen bestaan maar toch dezelfde games kunnen draaien.
Misschien wel, of misschien kunnen ze een mogelijk Series S echt belachelijk goedkoop in de markt zetten. Er moet immers wel een substantieel prijsverschil tussen die 2 zitten anders is het de moeite ook niet.

Gevalletje 'whoever blinks first'. Niemand wil als 1e de prijs bekend maken, en zoals al gezegt, die moet je wel weten voor je iets als 'goedkoper alternatief' kunt promoten :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• nioz
@justifire en @Tk55
Jullie mogen best de tijd nemen om mijn hele post even te lezen :)
Ik zeg ook aan het einde dat ik niets tegen de info van DF heb en het zelf interessant vind (alhoewel ik het persoonlijk ondergeschikt vind aan de daadwerkelijke spelervaring, waar je echt niet per se elke frame drop van 30 naar 29 merkt of zelf tijdens gameplay pixels telt), maar dat de info vaak misbruikt wordt door console warriors.

[ Voor 10% gewijzigd door nioz op 10-08-2020 15:35 ]

• Antigo
[Twitter: https://twitter.com/tomwarren/status/1292826701714599938?s=20]
OK, Het lijkt erop dat een lancering wel voor heeeeel recent gaat zijn?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Volgens mij kunnen ze hem prima vertonen nog zonder een prijs aan te geven. Gewoon zeggen dat je 2 modellen hebt.

Het gaat gewoon om officieel bevestigen en eventuele voordelen en nadelen. Wordt ie bijvoorbeeld beeld digital only. Well of niet bij launch.

[...]

Zodra het officieel is wel :p
Als het belangrijkste voordeel van 1 van de modellen de prijs moet zijn en je die niet kunt delen, hoeveel zin heeft het dan om het officieel te bevestigen? Als je niet het volledige verhaal kunt/wilt vertellen, gaat het verhaal enkel en alleen over de lagere specs. En je loopt lang genoeg mee gok ik om te weten hoe dat gaat vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-08-2020 16:30 ]

• ariekanari
Dit lezende, zou het mij niet verbazen als Chicago gebruikt wordt als testmarkt. Met een beetje geluk duikt er ook nog een foto op van de console zelf.
Het is natuurlijk wel goede PR door accessoires op te laten op duiken en daarmee met veel media-aandacht vooralsnog onofficieel de komst van de XBOX Series S aan te kondigen.

[ Voor 66% gewijzigd door ariekanari op 10-08-2020 16:32 . Reden: pr ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Antigo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:26:
[Embed]
OK, Het lijkt erop dat een lancering wel voor heeeeel recent gaat zijn?
Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen alle Xbox versies. En zo'n filmpje ziet er best echt uit.
Maar waarom zou Microsoft "Xbox Series X|S" op de verpakking zetten en dan daaronder "Xbox One"? Suggereren ze daarmee dat de controller niet werkt op de Xbox One X / S? Zijn ze inconsistent in hun verpakkingsdesign? Of is het fake?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen alle Xbox versies. En zo'n filmpje ziet er best echt uit.
Maar waarom zou Microsoft "Xbox Series X|S" op de verpakking zetten en dan daaronder "Xbox One"? Suggereren ze daarmee dat de controller niet werkt op de Xbox One X / S? Zijn ze inconsistent in hun verpakkingsdesign? Of is het fake?
Omdat de controller gewoon werkt op alle platformen die genoemd worden, dus X/S, de one, windows 10, android en IOS.

Edit: aah ik snap wat je bedoelt.

Hmm mja een goede. Ik denk dat als je alle versies van de Xbox one wilt benoemen ruimte tekort komt :P Je hebt de originele. Je hebt de S, je hebt de X en de all digital.... :P

MS heeft niet echt een hele goede benaming voor producten :P

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-08-2020 16:55 ]

• Xgar
  • Laatst online: 12:33
Zo eindelijk een Oled besteld, laat die SXS nu maar snel komen. :)
Pagina: 1 ... 43 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden