ariekanari schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:25:
Vergeet Digital Foundry niet. Ja, ik weet dat hier op Tweakers over het algemen hoog wordt opgegeven over DF. M.i. volkomen onterecht. Ze redeneren met velerlei aannames of veronderstellingen (DF woordgebruik: mogelijk, waarschijnlijk, denkbaar, eventueel, wellicht, aannemelijk, vermoedelijk, etc.) naar een conclusie toe. En alles is "boast" dit "boast" dat.
Toevoeging: Kijk en luister maar een willekeurig gekozen filmpje van DF terug met bovenstaande in het achterhoofd.
Ik kijk hun videos zelf wel vaak, maar ben het wel een beetje met je eens: Een beetje pixels tellen op een screenshot, terwijl het beeld normaal gesproken in beweging is en de meeste mensen het waarschijnlijk ook nog spelen op een tv met matige motion resolution....

Ik heb overigens niet per se het idee dat ze biased zijn (hun Halo infinite video vond ik bijvoorbeeld een kritische maar positieve analyse), maar zij hebben ongetwijfeld ook gemerkt dat video's over next gen een hoop clicks opleveren.
Hun framerate analyses zijn ook wel een dingetje, vooral omdat die ook regelmatig in discussies worden aangehaald. In het begin had ik dan zelf ook nog wel eens zoiets van 'oh shit, die game heeft geen stabiele framerate (op sommige punten), dat is wel echt minder'. Maar ik de praktijk interesseert het me niet zo heel veel, tenzij het echt all over the place is en de speelervaring flink beïnvloed. Maar om dat te merken heb je geen frame rate analyse nodig, dat kan tijdens een normale review ook prima gecheckt worden.
Maar ik kijk ze dus wel, want ik vind het toch wel interessant om wat te weten over technieken die er bestaan en hoe die worden gebruikt in verschillende games. Daarnaast helpt het soms ook wel om te kiezen op welk platform ik een game koop. Ik wil bijv de crash trilogy kopen, maar na het zien van een aantal vergelijkingen heb ik toch maar besloten om deze niet op de switch te kopen. Ik vond de verschillen iets te groot.
Als ik dan nog even een conclusie moet geven aan dit verhaal: misschien heb ik niet per se iets tegen de info van DF, maar wel hoe console warriors het dan weer uitvergroten voor onzin discussies.