Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.632 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

MS heeft veel geld, prijs van XSX zelf lijkt ook geen issue te zijn. Die gaan ze gewoon matchen hoe laag dat ook zal zijn, aldus Phil Spencer.

En zodra het een default controller wordt is het het ook een grotere hoeveelheid en waarschijnlijk goedkoper te produceren.
Aah, op die fiets. Nou, als we dan even verder fietsen denk ik dat we de XsX gratis af kunnen halen, want MS heeft toch veel geld.
Koning-Admiraal schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:24:
[...]

Denk je dat dit ook doorgetrokken gaat worden met de Xbox UI ten tijde van de nieuwe releases. Vind dit er mooier uitzien dan hoe het ernu uitziet op de Xbox One X.
Jep :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Starbucks schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Ik hoop het niet. Laten ze die kosten mooi besparen, aangezien de techniek nog niet ver genoeg ontwikkeld is. VR op de PS4 is daar een bewijs van, die wordt zelden tot nooit gebruikt en is vergelijkbaar met de Kinect.

Misschien over 5 jaar, dan is de wereld er misschien klaar voor, maar nu nog niet en is het jammer van de bijkomende kosten.
Zo werkt innovatie niet. Als iedereen gaat wachten "tot de techniek ver genoeg ontwikkeld is" dan komt die techniek er dus nooit.

De PSVR is een optionele peripheral (in tegenstelling tot kinect) en het is jarenlang, met afstand, de best verkopende headset geweest. Zonder de PSVR was de VR markt misschien niet eens zo ver gekomen, want de markt was dan bijna met de helft kleiner geweest en devs gaan daar gewoon niet voor ontwikkelen.
Dat ook zonder de sneer gekund

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 04-08-2020 07:43 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Veel informatie is al bekend, maar hier toch maar een linkje naar een nieuwe community (van paar dagen geleden) update van Halo.

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/infinite-inquiries

[Twitter: https://twitter.com/tomwarren/status/1290349186798551042?s=21]

In de tweet zelf is een filmpje van de touch controls in gears. Zal niet snel iets voor mij zijn, maar kinderen die opgegroeid zijn met een smartphone of een tablet in de band, kunnen er wellicht nog handig in worden :P Wellicht ook te scharen onder innovatieve controller? ;)

[ Voor 59% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-08-2020 20:33 ]

• Dalim
uchiha tijntje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:48:
In de tweet zelf is een filmpje van de touch controls in gears. Zal niet snel iets voor mij zijn, maar kinderen die opgegroeid zijn met een smartphone of een tablet in de band, kunnen er wellicht nog handig in worden :P
Jij kan daar echt wel best handig in worden hoor ;) als je een beetje oefent. Je moet alleen niet verwacht dat het net zo goed zal werken als een controller.
Heb een jaartje of 10 geleden toen smartphone gaming net begon te lopen en je vaak traditionele console controls maar dan op een touchscreen had, redelijk wat op mijn telefoon gespeeld en dat ging prima.

Daarna werd het een f2p microtransactions festijn en ben ik afgehaakt. Best jammer hoe dat gelopen is op die markt. De droom was toen al volwaardige console spellen op je telefoon spelen, toen werd het heel wat anders. En nu komen die console games met een omweg toch ineens op je telefoon terecht. _O-

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Dalim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
De droom was toen al volwaardige console spellen op je telefoon spelen, toen werd het heel wat anders. En nu komen die console games met een omweg toch ineens op je telefoon terecht. _O-
Is je droom toch nog uitgekomen :)

• Dalim
uchiha tijntje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:43:
[...]

Is je droom toch nog uitgekomen :)
Zeker! Alleen kruip ik tegenwoordig liever op de bank achter de TV dan op een klein schermpje te spelen, maar miljoenen anderen die er blij mee zullen zijn d:)b

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Aah, op die fiets. Nou, als we dan even verder fietsen denk ik dat we de XsX gratis af kunnen halen, want MS heeft toch veel geld.
Bij Forza Horizon 4 kreeg toch ook iedereen een Ford GT bijgeleverd van Microsoft ?
Bakken met geld hebben ze, en maar smijten over die balk :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Dalim
justifire schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Bij Forza Horizon 4 kreeg toch ook iedereen een Ford GT bijgeleverd van Microsoft ?
Bakken met geld hebben ze, en maar smijten over die balk :+
En dat bleek vanochtend maar weer eens, las ergens op een beruchte frontpage dat ze TikiTaka over willen nemen :+

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 10:21
RL een vorm van ML. Onderzoek van Microsoft Research.
Ben benieuwd naar de toepassingen op next gen.

https://innovation.microsoft.com/en-us/exploring-project-paidia

Wil je volgende keer wat context plaatsen? Nu is het simpelweg een linkdrop :)

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 04-08-2020 07:42 ]

• Finraziel
  • Laatst online: 21:30
Dalim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:34:Zonder de PSVR was de VR markt misschien niet eens zo ver gekomen, want de markt was dan bijna met de helft kleiner geweest en devs gaan daar gewoon niet voor ontwikkelen.
Ben het grotendeels wel met je eens (behalve die sneer aan het einde), maar bovenstaande klopt niet automatisch. De psvr concurreerde met andere vr headsets, dus wellicht als de psvr er niet geweest was dat die wel meer verkocht zouden hebben. Niet twee keer zoveel, dat denk ik ook echt niet, maar 1 op 1 concluderen dat iedereen met een psvr anders helemaal geen vr gehad zou hebben klopt ook niet.

Overigens zit er ook minder overlap tussen de beste vr games op psvr en pc/oculus dan je misschien zou denken, dus ik zou hun effect ook weer niet overschatten.

Hoe dan ook, zou het ook cool vinden als er een vr bril voor de xsx zou komen, hij is er absoluut sterk genoeg voor... Maar ik hoop ook op een draadloze. Misschien een leuke voor holiday 2021 (of als verrassing dit jaar al maar lijkt me heel erg onwaarschijnlijk).

Gamertag: FinrazielNL

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:En vanaf nu weer over de XSX, yes? Thanks!

Het blijkt toch erg moeilijk te zijn om de versus discussie buiten de deur te houden. Voor de PS5 hebben we een eigen topic, voor PSVR idem dito. Als je het daar over wilt hebben, voel je vrij, maar niet hier

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 17:00
Dit vind ik ook wel een goede opmerking. Veel mensen denken er niet aan maar een XSX controller is dus ook te gebruiken op een X1 of een X1X :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik zit met een dilemma! En graag jullie creatieve ideeen. :). Ik zal het dilemma even schetsen.

Op dit moment game ik in mijn woonkamer, waarbij de afstand tussen de tv en mijn bank circa 3.2 meter is. De tv is een 55 inch 4K Oled en speel op een One X.

Eind dit jaar ga ik verhuizen. In het nieuwe huis heb ik naast de mogelijkheid om te gamen in de woonkamer een aparte "gamekamer". oOo

De woonkamer is van muur tot muur 5.1m breed. Effectief zul je dan 4.6m afstand hebben. Dit is 1.4m meer dan nu. Op dit moment vind ik mijn 55 inch al wat aan de "kleine" kant en had best wel een maatje groter gewild.

De gamekamer is circa 2.8m breed en 4.2m lang. Vanwege de gewenste indeling en positie van de deur kies ik ervoor om de tv tegen de muur aan te zetten van 4.2m lang en mijn nieuwe relaxfauteuil aan de andere kant. Effectief verwacht ik dus circa 2.4 ruimte te hebben.

Eind dit jaar komt uiteraard de nieuwe XsX uit. Die heeft features die mijn huidige tv niet ondersteunt. Omdat ik toch 1 nieuwe tv moet kopen wil ik dan ook direct een tv hebben die toekomstproof is. Ik zit alleen te twijfelen zit ik te twijfelen of ik die nieuwe tv beneden in de woonkamer wil hebben of op mijn gamekamer... Als het op mijn gamekamer is kan ik af met maximaal een 65 inch of misschien zelfs met een 55 inch. Als de nieuwe tv beneden komt vind ik denk ik heel snel 65 inch te klein voor de afstand en wil ik naar 77 inch met bijbehorend prijskaartje voor een 2020 model...

Mijn huidige gedachte is als volgt...

Huidige 55 inch tv blijft in de woonkamer staan met mogelijk de One X of wellicht de Series S als die ooit nog wordt aangekondigd. Aangevuld met de mogelijkheid tot streamen via de xbox op mijn surface, zodat ik toch gezellig met vriendinlief op de bank kan zitten zoals nu... Dit voor games die wat meer casual zijn. En dan boven op mijn gamekamer een nieuwe tv met de XsX voor het grafische geweld en echt de echte games waar bij je boven op je scherm moet/wil zitten. :)

Uiteraard ken ik ook de ideale situatie, namelijk 2 keer een XsX en een 77 inch tv beneden en 65 inch boven. Maar dat gaat een beetje te ver...

Zit iemand wellicht in hetzelfde schuitje nu de nieuwe XsX uitkomt? :P Misschien niet direct gericht op de XsX, maar het is een kroegtopic en ik houd me erg aan de topicwarning in fontsize 100+ :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2020 15:01 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:00:
Ik zit met een dilemma! En graag jullie creatieve ideeen. :). Ik zal het dilemma even schetsen.

Op dit moment game ik in mijn woonkamer, waarbij de afstand tussen de tv en mijn bank circa 3.2 meter is. De tv is een 55 inch 4K Oled en speel op een One X.

Eind dit jaar ga ik verhuizen. In het nieuwe huis heb ik naast de mogelijkheid om te gamen in de woonkamer een aparte "gamekamer". oOo

De woonkamer is van muur tot muur 5.1m breed. Effectief zul je dan 4.6m afstand hebben. Dit is 1.4m meer dan nu. Op dit moment vind ik mijn 55 inch al wat aan de "kleine" kant en had best wel een maatje groter gewild.

De gamekamer is circa 2.8m breed en 4.2m lang. Vanwege de gewenste indeling en positie van de deur kies ik ervoor om de tv tegen de muur aan te zetten van 4.2m lang en mijn nieuwe relaxfauteuil aan de andere kant. Effectief verwacht ik dus circa 2.4 ruimte te hebben.

Eind dit jaar komt uiteraard de nieuwe XsX uit. Die heeft features die mijn huidige tv niet ondersteunt. Omdat ik toch 1 nieuwe tv moet kopen wil ik dan ook direct een tv hebben die toekomstproof is. Ik zit alleen te twijfelen zit ik te twijfelen of ik die nieuwe tv beneden in de woonkamer wil hebben of op mijn gamekamer... Als het op mijn gamekamer is kan ik af met maximaal een 65 inch of misschien zelfs met een 55 inch. Als de nieuwe tv beneden komt vind ik denk ik heel snel 65 inch te klein voor de afstand en wil ik naar 77 inch met bijbehorend prijskaartje voor een 2020 model...

Huidige 55 inch tv blijft in de woonkamer staan met mogelijk de One X of wellicht de Series S als die ooit nog wordt aangekondigd. Aangevuld met de mogelijkheid tot streamen via de xbox op mijn surface, zodat ik toch gezellig met vriendinlief op de bank kan zitten zoals nu... Dit voor games die wat meer casual zijn. En dan boven op mijn gamekamer een nieuwe tv met de XsX voor het grafische geweld en echt de echte games waar bij je boven op je scherm moet/wil zitten. :)

Uiteraard ken ik ook de ideale situatie, namelijk 2 keer een XsX en een 77 inch tv beneden en 65 inch boven. Maar dat gaat een beetje te ver...

Zit iemand wellicht in hetzelfde schuitje nu de nieuwe XsX uitkomt? :P Misschien niet direct gericht op de XsX, maar het is een kroegtopic en ik houd me erg aan de topicwarning in fontsize 100+ :)
3x de LG 77C9 icm XSX misschien een idee ?
Kan je vast wel wat korting bedingen ;)

Het is dat die LG's echt een verschrikkelijk lelijk design hebben tov mijn Sony 65A1, anders stond er hier ook al een 77C9 of evt CX

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

justifire schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

3x de LG 77C9 icm XSX misschien een idee ?
Kan je vast wel wat korting bedingen ;)
Haha, ja dan ben ik naast de controllerboom van @Xgar ook op zoek naar de geldboom :P

Die LG series heb ik ook even bekeken en erg interessant...

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2020 15:09 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Haha, ja dan ben ik naast de controllerboom van @Xgar ook op zoek naar de geldboom :P
Die nieuwe keuken kan altijd nog >:)

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-10 11:23
Zit ongeveer in t zelfde schuitje en ik ga mijn tv upgraden, maar wel naar max 65 Inch. Ik heb wel de ruimte (en goedkeuring) om de tv hoek dusdanig in te richten dat de bank niet meer dan 3 meter van de tv af komt te staan. Kun jij spelen met de positie van de bank?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Chabio schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Zit ongeveer in t zelfde schuitje en ik ga mijn tv upgraden, maar wel naar max 65 Inch. Ik heb wel de ruimte (en goedkeuring) om de tv hoek dusdanig in te richten dat de bank niet meer dan 3 meter van de tv af komt te staan. Kun jij spelen met de positie van de bank?
Nee, dat krijg ik niet voor elkaar, want dan hebben we loze ruimte achter de bank. Ik ben dus bang dat die 55 inch echt in het niet valt over zo'n afstand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpOvEs5W8E4a-4k4bvUSGe8JjZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqAAgWeON7asdR20lAaHSHuI.jpg?f=fotoalbum_large

@Kenny_026 Dat zou nog wel kunnen ja. Mijn luxe stoel komt boven te staan, maar dan moet ik maar even kijken naar een cheap ass alternatief voor beneden die makkelijk te verschuiven is...

Maar wellicht te offtopic... :)

[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2020 15:19 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

Nee, dat krijg ik niet voor elkaar, want dan hebben we loze ruimte achter de bank. Ik ben dus bang dat die 55 inch echt in het niet valt over zo'n afstand :)

[Twitter]

[Afbeelding]
Je kan ook doen wat ik gedaan heb en dat is een bijpassende fauteuil kopen en die voor de tv schuiven als je gaat gamen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als jij beneden een mindere tv én een mindere console gaat neerzetten houd dat waarschijnlijk effectief in dat je in gamekamer gaat wonen. Ik laat aan jou wat de wederhelft daar uiteindelijk van vind :p

Verder, voor inhoudelijke discussies over TV's hebben we Televisies & Beamers :p

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 04-08-2020 15:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• drakiesoft
Voordeel van zo'n gameroom is dat je zon lelijke playseat neer kan zetten. Dat wil je niet in je woonkamer, maar is een must have voor race games.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Als jij beneden een mindere tv én een mindere console gaat neerzetten houd dat waarschijnlijk effectief in dat je in gamekamer gaat wonen. Ik laat aan jou wat de wederhelft daar uiteindelijk van vind :p
Dit is een heel goed punt.

Hier was vriendinlief er uiteindelijk ook niet helemaal blij mee en het had zelfs effect op onze relatie omdat je beide steeds meer in aparte ruimtes gaat leven. Tegenwoordig game ik vrijwel exclusief in de woonkamer :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

https://news.xbox.com/en-...obile-gaming-accessories/

Nieuwe Xbox Wire post voor mobile gaming accessories. :)
We are excited to announce our lineup of Designed for Xbox mobile gaming accessories, available for pre-order or purchase today. Starting on September 15, taking your favorite Xbox titles with you will be easier than ever with the launch of cloud gaming with Xbox Game Pass Ultimate (sold separately); making that experience feel like home is where the hardware comes in.
Nu snel hopen op IOS support...

Ik zou zelf voor die PowerA gaan.. Gewoon de standaard controller. Lijkt mij toch het fijnste.

https://www.windowscentra...xcloud-games-and-hardware

Bevat ook een lijstje met de games die nu via Xcloud speelbaar zijn of beschikbaar komen.

[ Voor 78% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2020 15:38 ]

• Finraziel

Je kunt vrij eenvoudig uitrekenen wat er gebeurt met de effectieve grootte van het scherm (op je netvlies) als je dichterbij of verder af gaat zitten.

Bijvoorbeeld, de 55" in je nieuwe woonkamer gaat uitzien als 55/4,6*3,2=38". Oftewel, je huidige 55 inch in de nieuwe woonkamer ziet uit als dat je in de oude woonkamer terug gaat naar 38 inch... Onacceptabel lijkt me. Zelfs een 77" in de nieuwe woonkamer zal iets kleiner uitzien op die afstand dan de 55" nu (wordt effectief 54").

Als je de 55" echter op de gamekamer zet op 2,4 meter dan is dat alsof je in je oude woonkamer naar 73" zou gaan dus dat zou effectief een flinke upgrade zijn. Daar heb je wellicht dus helemaal geen nieuwe tv nodig (maar wel voor de woonkamer natuurlijk).

Maar inderdaad, ik zou uitkijken voor dat je straks alleen nog maar in de game kamer zit. Voor de woonkamer lijkt een grotere tv me nauwelijks te doen met zo'n afstand, tenzij je genoegen gaat nemen met een lcd die wel enigszins betaalbaar op een enorm formaat te krijgen is. Een stoel voor de tv zou inderdaad het beste compromis kunnen zijn.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Finraziel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Je kunt vrij eenvoudig uitrekenen wat er gebeurt met de effectieve grootte van het scherm (op je netvlies) als je dichterbij of verder af gaat zitten.

Bijvoorbeeld, de 55" in je nieuwe woonkamer gaat uitzien als 55/4,6*3,2=38". Oftewel, je huidige 55 inch in de nieuwe woonkamer ziet uit als dat je in de oude woonkamer terug gaat naar 38 inch... Onacceptabel lijkt me. Zelfs een 77" in de nieuwe woonkamer zal iets kleiner uitzien op die afstand dan de 55" nu (wordt effectief 54").

Als je de 55" echter op de gamekamer zet op 2,4 meter dan is dat alsof je in je oude woonkamer naar 73" zou gaan dus dat zou effectief een flinke upgrade zijn. Daar heb je wellicht dus helemaal geen nieuwe tv nodig (maar wel voor de woonkamer natuurlijk).

Maar inderdaad, ik zou uitkijken voor dat je straks alleen nog maar in de game kamer zit. Voor de woonkamer lijkt een grotere tv me nauwelijks te doen met zo'n afstand, tenzij je genoegen gaat nemen met een lcd die wel enigszins betaalbaar op een enorm formaat te krijgen is. Een stoel voor de tv zou inderdaad het beste compromis kunnen zijn.
Thanks! :) Grappige en simpele berekening :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

uchiha tijntje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Thanks! :) Grappige en simpele berekening :)
Ik schaar me bij het voorstel van @Finraziel om de 55 inch in de game kamer te zetten en de grootst mogelijke tv in de woonkamer - vanwege de vergrote kijkafstand.
Bij mij is de kijkafstand ongeveer 5,3 meter, en geloof me, die 75 inch ziet er helemaal niet zo groot uit met die afstand. En zoals je weet - het went erg snel!

Om anderen te overtuigen -voor jezelf is dat natuurlijk niet nodig- dat een 77 inch best wel meevalt in de woonkamer, kan je misschien de AR app van Coolblue gebruiken. Daarmee kan je ingeven hoe een bepaalde tv in je kamer staat, opgehangen danwel staand. Best inzichtelijk.
https://www.coolblue.nl/a...rtueel-een-televisie.html
[Vreemd genoeg kan je nu alleen Samsung tv's kiezen, maar dan kies je een maat die het best overeenkomt]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 16:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@uchiha tijntje Ik zou ook de 55" in de gameroom hangen, al dan niet een nieuwe LG B9 voor 999,- zag ik vorige week. Heb je wel hdmi2.1 en de rest van de voordelen die de huidige One X en Series X ondersteunen.

Houd verder ook rekening met de afschrijving en prijs/afmeting verhouding. Ik vind de prijs van een 55 naar 65/77 upgrade voor de nieuwe CX en GX modellen van LG niet te verantwoorden voor mezelf ondanks dat ik een enorme financiële meevaller had dit afgelopen half jaar waardoor een 65" er makkelijk uit kon.

Aangezien ik zelf bij elke nieuwe generatie consoles een nieuwe tv koop en de techniek zo snel gaat, wil ik niet ineens een mega bedrag moeten afschrijven als er over 2 jaar ineens een techniek bestaat die nog meer uit m'n Series X kan halen. Ben daar zelf best gevoelig voor en dermate liefhebber van techniek dat ik dat dan ook moet hebben. Al heb ik me deze mid gen refresh kunnen inhouden.

Zelf game ik in de woonkamer en heb een heerlijke draaibare stoel/seat of hoe het ook heet waardoor ik op gestrekte been lengte van m'n tv afzit. Mijn ogen zijn nog dermate goed dat bij Netflix op de bank op ruim 5m het voor mij niet irritant is om dan een "kleiner" scherm te hebben.

Mijn keuze: een compromis. 55" B9 in de gameroom. 65" GX of CX in de woonkamer en 2x een Series X. Volgend mij kun je met het prijsverschil 77 terug naar 65 best 1,5/2 Series X kopen. Wellicht je budget dan nog iets ophogen.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 04-08-2020 17:43 ]

XBL: MRE Inc

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:36:
@uchiha tijntje Ik zou ook de 55" in de gameroom hangen, al dan niet een nieuwe LG B9 voor 999,- zag ik vorige week. Heb je wel hdmi2.1 en de rest van de voordelen die de huidige One X en Series X ondersteunen.

Houd verder ook rekening met de afschrijving en prijs/afmeting verhouding. Ik vind de prijs van een 55 naar 65/77 upgrade voor de nieuwe CX en GX modellen van LG niet te verantwoorden voor mezelf ondanks dat ik een enorme financiële meevaller had dit afgelopen half jaar waardoor een 65" er makkelijk uit kon.

Aangezien ik zelf bij elke nieuwe generatie consoles een nieuwe tv koop en de techniek zo snel gaat, wil ik niet ineens een mega bedrag moeten afschrijven als er over 2 jaar ineens een techniek bestaat die nog meer uit m'n Series X kan halen. Ben daar zelf best gevoelig voor en dermate liefhebber van techniek dat ik dat dan ook moet hebben. Al heb ik me deze mid gen refresh kunnen inhouden.

Zelf game ik in de woonkamer en heb een heerlijke draaibare stoel/seat of hoe het ook heet waardoor ik op gestrekte been lengte van m'n tv afzit. Mijn ogen zijn nog dermate goed dat bij Netflix op de bank op ruim 5m het voor mij niet irritant is om dan een "kleiner" scherm te hebben.

Mijn keuze: een compromis. 55" B9 in de gameroom. 65" GX of CX in de woonkamer en 2x een Series X. Volgend mij kun je met het prijsverschil 77 terug naar 65 best 1,5/2 Series X kopen. Wellicht je budget dan nog iets ophogen.
De B serie heeft toch geen ondersteuning voor VRR?
Lijkt mij toch wel belangrijk als je een tv zoekt die weer wat jaartjes mee moet gaan.

Sluit mij overigens aan bij de keuze - oude 55" in de gameroom en nieuwe 77" in de woonkamer -
Fijne stoel in de gameroom die de miss ook lekker vindt zitten, kan ze daar mooi haar serietjes kijken :+

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 04-08-2020 17:49 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28

Ik zit op 4,3 meter in de woonkamer en 65" is dan groot genoeg hoor.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Fireshade schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:34:
[...]

Ik schaar me bij het voorstel van @Finraziel om de 55 inch in de game kamer te zetten en de grootst mogelijke tv in de woonkamer - vanwege de vergrote kijkafstand.
Bij mij is de kijkafstand ongeveer 5,3 meter, en geloof me, die 75 inch ziet er helemaal niet zo groot uit met die afstand. En zoals je weet - het went erg snel!

Om anderen te overtuigen -voor jezelf is dat natuurlijk niet nodig- dat een 77 inch best wel meevalt in de woonkamer, kan je misschien de AR app van Coolblue gebruiken. Daarmee kan je ingeven hoe een bepaalde tv in je kamer staat, opgehangen danwel staand. Best inzichtelijk.
https://www.coolblue.nl/a...rtueel-een-televisie.html
[Vreemd genoeg kan je nu alleen Samsung tv's kiezen, maar dan kies je een maat die het best overeenkomt]
Thanks! Ik ga denk ik tot aan de verhuizing twijfelen :). Liefst wil ik in de gamekamer de meest luxe tv en de XsX plaatsen, want ik denk dat ik daar toch erg veel tijd doorbreng, ook omdat mijn vriendin altijd vroeg te bed gaat, en dan kan ik me lekker nestelen in mijn relaxfauteuil. Als ik de xsx beneden neer zet met een 2020 tv model wil ik daar optimaal van kunnen genieten en niet alleen maar als ik op een aparte stoel voor de tv zit, dus moet die minimaal 77 inch zijn, maar die prijzen zijn er dan ook naar...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Lekker Ventje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Ik zit op 4,3 meter in de woonkamer en 65" is dan groot genoeg hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxuDz-yuuurQvcdloocjZiKRmKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DVOCkQ0FWiXCvZPxr4Rcahgz.png?f=fotoalbum_large

Zeker met de Native 4K die de XSX straks op het beeld knalt wil je niet te ver weg zitten B)

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 04-08-2020 18:03 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 16:22
Hopelijk brengt ms ook een handheld uit met Xcloud,maar zal wel niet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MRE-Inc

MRE-Inc

@justifire volgens de officiële website van LG wel. Alleen de processor is minder dan van de C9 als ik me goed ingelezen heb.

LG B9

Overigens zou ik volgens jouw afbeelding over de kijk afstand aan 88" niet eens genoeg hebben :/

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28
justifire schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]

Zeker met de Native 4K die de XSX straks op het beeld knalt wil je niet te ver weg zitten B)
Leuk die plaatjes maar het is maar net welk plaatje je pakt, er zijn veel verschillende plaatjes in omloop.. Volgens de bv Consumentenbond is 65" prima voor 4 meter en je mist echt niets als je met een 65"op ruim 4 meter zit. Buiten dat ik denk dat er weinig mensen zijn die van dit plaatje uit zullen gaan en dan maar een tv met een diagonaal van 2,23 meter wegzetten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Jaguar645
  • Laatst online: 07-10 14:20
Dit vind ik altijd een goede site met informatie ook over de verschillende omstandigheden :) https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
De ‘MOST POWERFULL CONSOLE EVAAA‘!!!’ heeft natuurlijk ook de beste tv nodig om die 12 TFs te pompen tot native 4K in 120FPS. Dat betekent dus een 77” OLED op minder dan 4 meter kijkafstand. :+ :+ :+

[ Voor 43% gewijzigd door RRCreations op 04-08-2020 19:24 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:10:
@justifire volgens de officiële website van LG wel. Alleen de processor is minder dan van de C9 als ik me goed ingelezen heb.

LG B9

Overigens zou ik volgens jouw afbeelding over de kijk afstand aan 88" niet eens genoeg hebben :/
En van die ‘tragere processor’ merk je in het dagelijkse gebruik eigenlijk niets.. Heb zelf de B9 en mijn familielid de C9 maar wij merken geen verschil 👍

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:55
Zou je niet wachten met de aanschaf om te zien of Game Pass/xCloud (als app) ook beschikbaar komt bij andere televisiefabrikanten naast Samsung? M.u.v. Sony, uiteraard.
Er moet waarschijnlijk een sterkere SoC in dan de reguliere, relatief oude en zwakke M-Star/Mediatec en meer RAM-geheugen en zou ook betekenen dat het smarttv-gedeelte soepeler zal lopen. Wellicht is Game Pass een katalisator voor snellere SoCs in tv's.

[ Voor 50% gewijzigd door ariekanari op 04-08-2020 19:52 . Reden: Sony ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Finraziel
Lekker Ventje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Leuk die plaatjes maar het is maar net welk plaatje je pakt, er zijn veel verschillende plaatjes in omloop.. Volgens de bv Consumentenbond is 65" prima voor 4 meter en je mist echt niets als je met een 65"op ruim 4 meter zit. Buiten dat ik denk dat er weinig mensen zijn die van dit plaatje uit zullen gaan en dan maar een tv met een diagonaal van 2,23 meter wegzetten.
Maar het is een heel persoonlijk iets... Sommige mensen kijken op 4 meter naar een 40 inch, ik heb 65 inch op ongeveer 3 meter en vind dat net gaan. Liefst had ik groter, maar ja geld.
Let wel, dan heb ik het over gamen. Voor films en series kijken vind ik het formaat weer veel minder kritisch.
Voor deze tv had ik een 92" beamer scherm op dezelfde afstand. Dat was even wennen maar toen vond ik dat eigenlijk ideaal. Maar het geluid en de warmte van de beamer, en het altijd moeten verduisteren, heeft me toch weer naar een tv doen overstappen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Tuesday 4 August 2020 @ 17:36:

Waarom koop je niet een 65" C9? De specs van de C9 en de CX zijn toch redelijk vergelijkbaar. Prijsverschil is volgens mij best groot.

Zelf heb ik de 55" C9 (sinds 2 mnd) en die heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt om optimaal gebruik te kunnen maken van de Series X. Vond het prijsverschil met de CX (iets van 800 eu toen) niet de moeite waard. Daarnaast heeft de CX een 'bandbreedtebeperking' t.o.v. de C9. Heb dit overigens niet zelf uitgezocht, maar eh...iemand in m'n ouwe lullen Xbox clubje die redelijk thuis is in de materie.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2020 23:26 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Waarom koop je niet een 65" C9? De specs van de C9 en de CX zijn toch redelijk vergelijkbaar. Prijsverschil is volgens mij best groot.

Zelf heb ik de 55" C9 (sinds 2 mnd) en die heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt om optimaal gebruik te kunnen maken van de Series X. Vond het prijsverschil met de CX (iets van 800 eu toen) niet de moeite waard. Daarnaast heeft de CX een 'bandbreedtebeperking' t.o.v. de C9. Heb dit overigens niet zelf uitgezocht, maar eh...iemand in m'n ouwe lullen Xbox clubje die redelijk thuis is in de materie.
Omdat ik het prijsverschil van ruim 500 euro via persoonlijke aanbiedingen of 1000 euro via de tweakers pricewatch het gewoon niet waard vind voor een c9 65 inch dus daarom een 55". Plus ik zit tijdens het gamen op ongeveer 1,5 meter van m’n tv.

Dat van die bandbreedte beperking had ik ook idd gevonden en daarom voor de c9 gegaan en idd het grote prijsverschil tussen de c9 en cx.

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 04-08-2020 23:37 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Tuesday 4 August 2020 @ 23:36:
[...]

Omdat ik het prijsverschil van ruim 500 euro via persoonlijke aanbiedingen of 1000 euro via de tweakers pricewatch het gewoon niet waard vind voor een c9 65 inch dus daarom een 55". Plus ik zit tijdens het gamen op ongeveer 1,5 meter van m’n tv.

Dat van die bandbreedte beperking had ik ook idd gevonden en daarom voor de c9 gegaan en idd het grote prijsverschil tussen de c9 en cx.
Sorry.....ja, dat was ook precies de reden dat wij hier voor de 55" zijn gegaan. Achteraf hadden we toch liever de 65" gehad (formaat/afstand tot tv). Maar we zijn bezig met ander huis...daar komt een bios/gameroom en mogelijk gaat er dan in dei ruimte toch een 65". of 77" komen...afhankelijk van de prijs op dat moment.

Op zich best gek dat een tv uit 2019 al die 'moderne snufjes' ondersteund... :-) ik ben er wel blij mee hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2020 23:48 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Verder, voor inhoudelijke discussies over TV's hebben we Televisies & Beamers :p

Xbox

• Finraziel
Misschien handig om niet eerst zelf een duit in het discussie zakje te steken alvorens te zeggen dat anderen dat niet mogen. Beetje mixed messaging.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wat denken we hier eigenlijk dat de Series X gaat kosten ?
Prijs van de Carrefour lijkt mij niet realistisch.
Ik zet in op 450-500 en misschien zelfs nog wel hoger.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een half jaar geleden dacht ik nog 549 of 599, maar gezien de constante lage 'lekken' denk ik nu 449. Ik verwacht de PS5 50 euro hoger, en denk dat MS er koste wat kost 50 euro onder wil duiken. Maar dat ze niet op het niveau van de digitale versie van de PS5 gaan zitten.

Maar moet wel zeggen dat ik bij de One X ook wel verbaasd was dat ze voor 100 euro meer gingen. Maar dat kan ook prima als testcase gefunctioneerd hebben om te zien wat voor invloed dat zou hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ariekanari
Als MS de XBOX Series X positioneert tussen verkoopprijs van PS5DE en PS5, dan schiet MS zichzelf weer eens in eigen voet.
M.i. biedt geen van de onderstaande prijsscenario's veel kans op een succesvolle launch voor de XSX, en als het verschil tussen de PS5DE en PS5 slechts €50 bedraagt dan zal voor vele consumenten dit prijsverschil vrijwel nooit de doorslag geven om te kiezen voor een XSX boven een PS5(DE).
code:
1
2
3
4
PS5DE - XSX - PS5
 399  - 449 - 499
 399  - 324 - 449
 449  - 474 - 499
DE XSX moet gewoon aangeboden worden tegen dezelfde prijs (of lager als MS een agressief prijsbeleid gaat voeren) als de goedkoopste variant van de PS5DE/PS5.

Ik moet nog zien of de XBOX Series S zal worden uitgebracht maar vormt geen volwaardig alternatief voor een PS5DE omdat de specificaties (volgens de geruchten/aannames/lekken) aanzienlijk minder zijn.
Dan kan MS beter over 3-4 jaar een doorontwikkelde XSX uitbrengen door hetzelfde pad te bewandelen als met de XOX.

Ik zie meer potentieel in een nog goedkopere XBOX Series S als gamestreamingsapparaat dat concurreert met Googles Stadia. Dus een prijs van 1 controller en box voor €129 - €149 (€99 lijkt mij iets te optimistisch).

[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 05-08-2020 08:59 ]

• drakiesoft
Ik zou nog steeds gaan voor dezelfde prijs als concurrentie, maar dan met half jaar gamepass erbij. Win win, want je krijgt meteen een bak met spellen te spelen, waarna je gamepass alsnog gaat verlengen, want ja beste gameservice die er is op dit moment.

• Dalim
drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:27:
Ik zou nog steeds gaan voor dezelfde prijs als concurrentie, maar dan met half jaar gamepass erbij. Win win, want je krijgt meteen een bak met spellen te spelen, waarna je gamepass alsnog gaat verlengen, want ja beste gameservice die er is op dit moment.
Ongeacht de prijs, bundelen met Gamepass is hoe dan ook the way to go voor Microsoft.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ArthurMorgan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:21:
Een half jaar geleden dacht ik nog 549 of 599, maar gezien de constante lage 'lekken' denk ik nu 449. Ik verwacht de PS5 50 euro hoger, en denk dat MS er koste wat kost 50 euro onder wil duiken. Maar dat ze niet op het niveau van de digitale versie van de PS5 gaan zitten.

Maar moet wel zeggen dat ik bij de One X ook wel verbaasd was dat ze voor 100 euro meer gingen. Maar dat kan ook prima als testcase gefunctioneerd hebben om te zien wat voor invloed dat zou hebben.
Feit is wel dat de XSX de krachtigste console is komende generatie.
Zou het dan niet vreemd zijn om de console "te" voordelig aan te bieden ?
Ik gok eerder op iets duurder en dan gebundeld met een game als The Falconeer of CoD/Fifa zoals tijdens de XO launch.
Maandje gamepass zal er sowieso bij zitten zoals nu ook altijd het geval is.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik verwacht ze nog steeds beiden te kopen. Maar ben het met je eens dat ik meer geld over heb voor de series X. Gezien dat punt geef ik je dus gelijk. Alleen denk ik dat MS zijn marktaandeel wil uitbreiden, en ik denk dat de krachtigste verliest van de goedkoopste, en dat zelfs bij een zelfde prijs Sony voordeel haalt uit het feit dat ze al de grootste zijn. Vanuit dat oogpunt denk ik dat ze goedkoper gaan zijn. (misschien niet goedkoper dan de DE, maar ik denk dat de meeste mensen toch gewoon voor een met disk gaan.)

Qua Gamepass denk ik zelfs minimaal 3 maanden, om mensen echt 'verslaafd' te maken. 1 maand is (iig voor mij) vaak een reden om er dan maar helemaal niet naar te kijken ;)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik ben geen TikTok user, maar zou het een logische gedachte zijn dat als MS het overneemt... je clips met de nieuwe share button direct kunt uploaden naar TikTok? Waarbij je dan ook een linkje hebt, mocht het spel Xcloud ondersteunen, naar het spel zodat je het zelf kunt spelen. Iets wat ze schijnbaar met Facebook/Instagram wilde doen? Want ik vind het jammer dat je niet meer direct clips kunt uploaden maar youtube zoals in de begindagen van de One.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-08-2020 12:21 ]

• drakiesoft
Microsoft is niet zo goed met overnemen van Social media. Denk aan beam, skype etc. Ze zijn te sloom met ontwikkelen van features. Geld kunnen ze beter investeren in kopen van gamestudios . Overigens tiktok waar mensen debiele dansjes doen...misschien ben ik daar te oud voor.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

justifire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Ik gok eerder op iets duurder en dan gebundeld met een game als The Falconeer of CoD/Fifa zoals tijdens de XO launch.
Alleen een bundel is raar, dan betaal je voor een game waar je wellicht niet op zit te wachten. Qua prijs heeft MS letterlijk gezegt dat ze niet duurder gaan zijn dan de de PS5, destijds was de PS5de nog niet bekend dus ik ga er vanuit dat ze de prijs van de PS5 willen matchen of anders 50,- eronder.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Xbox one x is ook de krachtigste console van current gen, de hogere launch prijs heeft ze niet geholpen.

• ariekanari
De verkoopprijs moet gewoon gelijk of lager zijn dan de goedkoopste PS5-variant. Game Pass zit er standaard bij want Xbox One S werd al verkocht met drie maanden Game Pass. Daar gaan ze heus niet van afwijken bij de introductie van de XSX.

M.i. moet je er vanuit gaan dat voor de niet of niet volledig/goed geïnformeerde consument (en mogelijk zelfs gamers die alleen bekend zijn met concurrerende platformen zoals PS of Nintendo) Game Pass geen of heel weinig waarde heeft omdat deze er onbekend mee is. De drie maanden proefperiode is lang genoeg om daar rustig kennis mee te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 05-08-2020 19:45 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Xbox one x is ook de krachtigste console van current gen, de hogere launch prijs heeft ze niet geholpen.
Geholpen met wat :?
Volgens mij hebben ze een prima winst gedraaid ?

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Geholpen met wat :?
Volgens mij hebben ze een prima winst gedraaid ?
Marketshare.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Die hebben ze verloren in 2013. Dat heeft weinig te maken met de One X. Net alsof je met een mid gen console ineens marketshare gaat winnen.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-08-2020 21:22 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Net alsof je met een mid gen console ineens marketshare gaat winnen.
Lijkt mij juist het hele doel van een console uitbrengen. maargoed ik verwacht niet dat MS zichzelf weer de markt uit gaat prijzen en ze hebben al gezegd dat ze prijs matchen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 21:35 ]

• drakiesoft
Xbox is groter dan het zwarte kastje. XCloud, pc horen daarbij incl subscriptions zoals gamepass. En nu met Samsung in het Xbox team, is de potentiele markt groter dan ooit. MS herschrijft de regels van "console" gaming. En daarbij horen andere meet waarden. Tellen van verkochte kastjes hoort tot het verleden.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Lijkt mij juist het hele doel van een console uitbrengen.
Het hele doel is om gewoon geld te verdienen.. En blijkbaar gaat dat de goede kant op met hoe MS de Xbox familie en gerelateerde producten zoals Gamepass/Live etc. in de markt zet..

Een nieuwe generatie ingaan als 'Meest krachtige console' is gewoon goed voor je merk identiteit en als ze dit op de juiste manier gaan laten zien dan zullen ze daar heel veel free publicity mee krijgen, daarmee meer marketshare en sales en zo is het cirkeltje rond..

En met bv Flight simulator gaan ze hele hoge ogen gooien verwacht ik (snap nog steeds niet waarom die niet in het July event te zien was trouwens...)

Verwijderd

drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:35:
Xbox is groter dan het zwarte kastje. XCloud, pc horen daarbij incl subscriptions zoals gamepass. En nu met Samsung in het Xbox team, is de potentiele markt groter dan ooit. MS herschrijft de regels van "console" gaming. En daarbij horen andere meet waarden. Tellen van verkochte kastjes hoort tot het verleden.
"console" gaming.= gaming op je fysieke console . Als je games via gamepass op pc speelt is het gewoon Pc gaming en op mobile is het gewoon mobile gaming of gamestreaming. Laten we het simpel houden ;)

MS herschrijft dus niet "console gaming" maar herschrijft alleen hun eco systeem. Geen puur console gaming meer maar uitbreiding naar PC en streaming and mobile devices.

Wat ze wel herschrijving is de manier waarop men games aakoopt.

Maargoed dit gaat offtopic en mijn punt was puur dat een duurdere console vergeleken met je concurrent direct je marketshare aan fysieke console verkopen beïnvloed. Nou zal dat misschien met een 50 euro verschil wellicht niet heel merkbaar zijn maargoed ze hebben hun woord al gegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 21:54 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Lijkt mij juist het hele doel van een console uitbrengen. maargoed ik verwacht niet dat MS zichzelf weer de markt uit gaat prijzen en ze hebben al gezegd dat ze prijs matchen.
Ehm, oké.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

"console" gaming.= gaming op je fysieke. Als je games via gamepass op pc speelt is het gewoon Pc gaming en op mobile is het gewoon mobile gaming of gamestreaming. Laten we het simpel houden ;)

MS herschrijft dus niet "console gaming" maar herschrijft alleen hun eco systeem. Geen puur console gaming meer maar uitbreiding naar PC en streaming and mobile devices.

Je hebt de aanhalingstekens niet goed gezet. Ik zei "console" gaming. Daar waar de concurrentie het vooral met een kastje doet, gaat ms verder en brengt dezelfde games uit op pc, console en mobiel en dat alles onder één noemer gamepass (ultimate). DIT is next gen gaming en ik zie alleen ms deze stap maken op dit moment.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

"console" gaming.= gaming op je fysieke console . Als je games via gamepass op pc speelt is het gewoon Pc gaming en op mobile is het gewoon mobile gaming of gamestreaming. Laten we het simpel houden ;)

Maargoed dit gaat offtopic en mijn punt was puur dat een duurdere console vergeleken met je concurrent direct je marketshare aan fysieke console verkopen beïnvloed. Nou zal dat misschien met een 50 euro verschil wellicht niet heel merkbaar zijn maargoed ze hebben hun woord al gegeven.
MS is toch echt wel 'console gaming' aan het herschrijven.. Je complete library aan games meenemen naar de nieuwe generatie, je controllers kunnen blijven gebruiken, je games van de eerste Xbox van HDR updates voorzien, etc. etc.

Mensen gaan straks echt veel te kiezen hebben en de waarde die ze nu toevoegen aan de Xbox (en inderdaad ook breder) is ongelofelijk voor mensen die straks in de winkel staan en alle plussen en minnen tegen elkaar gaan wegstrepen _/-\o_

Verwijderd

drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Je hebt de aanhalingstekens niet goed gezet. Ik zei "console" gaming. Daar waar de concurrentie het vooral met een kastje doet, gaat ms verder en brengt dezelfde games uit op pc, console en mobiel en dat alles onder één noemer gamepass (ultimate). DIT is next gen gaming en ik zie alleen ms deze stap maken op dit moment.
Waar de aanhalingstekens staan verandert niet zoveel aan je zin. Ze veranderen niks aan "console" gaming behalve de manier van aankopen. De rest is gewoon "gaming" op verschillende platformen. Ik zie gamepass op mobiel en pc niet als "console" gaming. maargoed dit is meer een discussie over gamepass aan het worden, Dat topic is ook niet voor niets losgekoppeld van dit "console" topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 22:06 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

D-Ed schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

MS is toch echt wel 'console gaming' aan het herschrijven.. Je complete library aan games meenemen naar de nieuwe generatie, je controllers kunnen blijven gebruiken, je games van de eerste Xbox van HDR updates voorzien, etc. etc.

Mensen gaan straks echt veel te kiezen hebben en de waarde die ze nu toevoegen aan de Xbox (en inderdaad ook breder) is ongelofelijk voor mensen die straks in de winkel staan en alle plussen en minnen tegen elkaar gaan wegstrepen _/-\o_
Kan niet wachten tot mijn volledige library beschikbaar komt bij al mijn vrienden met een playstation en samsung tv.
Dan gaan die tv'tje overuren draaien vermoed ik zo :D

• drakiesoft
D-Ed schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

tegen elkaar gaan wegstrepen _/-\o_
Idd heb ooit de original Xbox gekocht o.a. vanwege ssx. Kan niet wachten dat ik die game met hdr update kan spelen.

• D-Ed
  • Niet online
drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Idd heb ooit de original Xbox gekocht o.a. vanwege ssx. Kan niet wachten dat ik die game met hdr update kan spelen.
Gaan ze straks weer klagen omdat niemand de nieuwe games koopt :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:03:
[...]
Ik zie gamepass op mobiel en pc niet als "console" gaming. maargoed dit is meer een discussie over gamepass aan het worden, Dat topic is ook niet voor niets losgekoppeld van dit "console" topic ;)
Het heet toch echt "XBOX Game Pass" :)

• drakiesoft
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Waar de aanhalingstekens staan verandert niet zoveel aan je zin. Ze veranderen niks aan "console" gaming behalve de manier van aankopen. De rest is gewoon "gaming" op verschillende platformen. Ik zie gamepass op mobiel en pc niet als "console" gaming. maargoed dit is meer een discussie over gamepass aan het worden, Dat topic is ook niet voor niets losgekoppeld van dit "console" topic ;)
Precies, ms zegt dat console gaming niet meer bestaat. Dezelfde spellen spelen op mobiel wat een cloud console is of pc met dezelfde controller. Maar mocht je op een console willen spelen, dan kan dat natuurlijk op de most powerfull console evvaaaa :Y

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Hmm ‘console’ gaming? Goeie vraag wat is dat nou?

Is dat het lokaal afspelen van een game op je (tv) beeldscherm?

Stel je streamt een spel via PSnow of Xbox Pass, is dat nog altijd dan ‘console’ gaming?

Hoort het streamen via je eigen console of externe server nou wel of niet bij ‘console’ gaming? Zoals stadia?

Stel er worden assets geladen vanuit de internet naar je console zoals (dacht ik) MFS. Is het dan gedeeltelijk streamen of valt het puur onder ‘console’ gaming? Is dan waar de berekeningen worden gedaan de uitgangspunt waar de definitie valt van van ‘console’ gaming?

Stel je streamt vanuit je ‘console’ naar je mobiel. De berekenen worden gedaan op je ‘console’ maar het het beeld komt naar je mobiel. Is dat dan geen streamen? Maakt het dus uit waar het wordt weergegeven?

Heeft iemand een wikipediapagina voor mij?

-beetje off-topic

• drakiesoft
D-Ed schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Gaan ze straks weer klagen omdat niemand de nieuwe games koopt :+
Hehe, ze vinden altijd wel wat :+

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Het heet toch echt "XBOX Game Pass" :)
tja windows heeft een een windows app die heet xbox gamebar. Xbox is een merkje voor de gaming ecosysteem van microsoft, dus "xbox" = "microsoft gaming" zegmaar.

De nieuwe console heet dan ook Xbox series X waarbij Xbox aangeeft dat op gaming gefocussed is. Ze kunnen dus nu net zo goed een laptop introduceren voor gamers genaamd "Xbox series Y" bijvoorbeeld. of andere consoles. Kan zelfs een handheld worden die dan "Xbox series U" heet bijvoorbeeld.

Xbox staat dus al een tijd niet perse voor "console" gaming.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 22:17 ]

Verwijderd

drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Precies, ms zegt dat console gaming niet meer bestaat.
R.I.P consolegaming 2020 :9

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 22:22 ]

Verwijderd

RRCreations schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:14:

Stel je streamt een spel via PSnow of Xbox Pass, is dat nog altijd dan ‘console’ gaming?

Hoort het streamen via je eigen console of externe server nou wel of niet bij ‘console’ gaming? Zoals stadia?

Stel er worden assets geladen vanuit de internet naar je console zoals (dacht ik) MFS. Is het dan gedeeltelijk streamen of valt het puur onder ‘console’ gaming? Is dan waar de berekeningen worden gedaan de uitgangspunt waar de definitie valt van van ‘console’ gaming?

Stel je streamt vanuit je ‘console’ naar je mobiel. De berekenen worden gedaan op je ‘console’ maar het het beeld komt naar je mobiel. Is dat dan geen streamen? Maakt het dus uit waar het wordt weergegeven?

-beetje off-topic
zullen we het gewoon "gaming" noemen :P en "console gaming" puur gebruiken voor het gamen op de fysieke console die bij je tv staat ?

eventueel kan je het nog "cloudgaming" noemen in het geval van het streamen van games.

• D-Ed
  • Niet online
drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Hehe, ze vinden altijd wel wat :+
Yup, Hopelijk maken ze de Series X niet te goedkoop 'want dan maakt MS de markt kapot' enzo..

Ennuh.. @RRCreations, die Xcloud servers draaien op Xbox hardware he dus 'technical speaking'.... :9

• drakiesoft
RRCreations schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:14:

-beetje off-topic
Ik denk dat discussie niet helemaal off topic is. Flight simulator is zo'n voorbeeld. Deels cloud deels lokaal en straks op series x.
Vergelijk het met het kijken van films. Die keek je vroeger op videoband, kon je ook huren, later op dvd, bluray en nu streamen. Niemand spreekt meer over filmpje huren of dvd the kijken. Straks praat niemand meer over console gamen. Kan overigens nog wel even duren. Remember always online...

Verwijderd

drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat discussie niet helemaal off topic is. Flight simulator is zo'n voorbeeld. Deels cloud deels lokaal en straks op series x.
Vergelijk het met het kijken van films. Die keek je vroeger op videoband, kon je ook huren, later op dvd, bluray en nu streamen. Niemand spreekt meer over filmpje huren of dvd the kijken. Straks praat niemand meer over console gamen. Kan overigens nog wel even duren. Remember always online...
"netflixen" dus nu wordt het "gamepassen" waarschijnlijk ? Maargoed ik verwacht niet dat MS fysieke console gaat opgeven in de nabije toekomst. Console gaming en dat kastje naast je TV blijft nog wel even aan.

Als cloudgaming/streaming echt de norm wordt tja dan wordt het makkelijk voor MS dan heb je gewoon een APP op je TV, PC en Telefoon/tablet en geen fysieke console meer.

Maar wie weet, consoles gaan lang mee en is het over 5+ jaar wel degelijk zover en is de XSX de laatste console van MS.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 22:36 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Uiteindelijk gaat het erom dat je je games kunt spelen waar en wanneer je dat wilt. Of het op een console, pc, tablet of telefoon is. Dat er een discussie wordt gestart over de definitie van console gaming is schattig, maar niet zo boeiend. MS heeft gaming centraal gezet. Op welk kastje je dat doet is niet meer zo relevant. Volgens mij is dat alleen maar aan te moedigen.

• drakiesoft
Sperasoft gaat 343 helpen met halo Infinite. Phil was al bezorgd mbt corona en ontwikkeling van games.

• D-Ed
  • Niet online
drakiesoft schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:53:
Sperasoft gaat 343 helpen met halo Infinite. Phil was al bezorgd mbt corona en ontwikkeling van games.
Goed nieuws, nog ff knallen de komende maanden en we mogen los met de nieuwe Halo _/-\o_

Graphics wat oppoetsen, gameplay zag er al top uit en ik verwacht story wise een mooie nieuwe wending (gezien hoe 343 terug gaat naar het oude gevoel).

Edit: Dit nieuws komt nu pas naar buiten maar blijkbaar werken ze al langer met 343 aan de nieuwe Halo (via Twitter: https://twitter.com/Unyshek/status/1291076732754096128?s=19)

[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 05-08-2020 23:33 ]

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:35:
Uiteindelijk gaat het erom dat je je games kunt spelen waar en wanneer je dat wilt. Of het op een console, pc, tablet of telefoon is. Dat er een discussie wordt gestart over de definitie van console gaming is schattig, maar niet zo boeiend. MS heeft gaming centraal gezet. Op welk kastje je dat doet is niet meer zo relevant. Volgens mij is dat alleen maar aan te moedigen.
Dat is inderdaad het belangrijkste, maar op zich vind ik de discussie toch wel interessant (al was de reden er voor dat wat minder).

Ik zie het grootste verschil tussen pc en console gaming dat je op de pc meer vrijheid hebt maar ook meer eigen verantwoordelijkheid. Jij moet zorgen dat je de juiste hardware hebt en alles goed geconfigureerd is, je hebt totaal geen beperkingen in wat voor games je draait en ook wat je er mee doet (mods), maar ook daar weer je eigen verantwoordelijkheid dat je het niet verprutst. Console gaming is een veel meer gemodereerde ervaring. De fabrikant regelt alles van de hardware tot het aanbod aan games.

Cloud gaming zie ik in die zin ook voornamelijk als een nieuw soort console gaming. Gamepass op pc is nog steeds wel pc gaming, maar het beweegt wel iets meer in de richting van de console. Het is een gemodereerde omgeving en je kunt veel minder aan de games zelf (ver-)prutsen, maar de rest van het systeem is uiteraard wel nog jouw verantwoordelijkheid.

Uiteindelijk draait het voor Microsoft uiteraard maar om een ding, geld. Zolang ze aan je verdienen zijn ze blij, voor hun maakt het dus niet zo gek veel uit hoe. Maar dat is dan eigenlijk weer een andere discussie.

• fevo-1190
  • Laatst online: 08-10 21:28
Lees beetje mee hier, maar begrijp ik nu goed dat alle pc games zometeen ook speelbaar zijn op de X?

Ik twijfel echt nog heel erg tussen X series en ps5.
Maar als ik jullie goed begrijp is de X meer richting pc dan console.
Onder console gamen versta ik disk kopen en spelen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
fevo-1190 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:19:
Lees beetje mee hier, maar begrijp ik nu goed dat alle pc games zometeen ook speelbaar zijn op de X?

Microsoft brengt (nagenoeg) al zijn eigen games op zowel Xbox (console) als PC uit, maar voor de rest is de XSX niet gek anders dan welke andere console op de markt. Disc kopen -> gamen is meer dan prima mogelijk :)

Had er graag uitgebreider op ingegaan, maar dan moet ik mijn eigen Topic Warning gaan negeren, dus dat ga ik niet doen

Xbox

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:02
D-Ed schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Goed nieuws, nog ff knallen de komende maanden en we mogen los met de nieuwe Halo _/-\o_

Graphics wat oppoetsen, gameplay zag er al top uit en ik verwacht story wise een mooie nieuwe wending (gezien hoe 343 terug gaat naar het oude gevoel).

Edit: Dit nieuws komt nu pas naar buiten maar blijkbaar werken ze al langer met 343 aan de nieuwe Halo (via Twitter: https://twitter.com/Unyshek/status/1291076732754096128?s=19)
Oftewel, we hoeven geen grote wijzigingen te verwachten tov hetgeen laatst is getoond. Kan ook niet, in de korte tijd die ze nog maar hebben.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• fevo-1190
BM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:23:
[...]

Microsoft brengt (nagenoeg) al zijn eigen games op zowel Xbox (console) als PC uit, maar voor de rest is de XSX niet gek anders dan welke andere console op de markt. Disc kopen -> gamen is meer dan prima mogelijk :)

Had er graag uitgebreider op ingegaan, maar dan moet ik mijn eigen Topic Warning gaan negeren, dus dat ga ik niet doen
Er zijn best veel games op pc die niet op de huidige consoles gespeeld kan worden helaas.
Dus al zou wel bijv een WOW wel gespeeld kan worden via een console zou dat in mijn situatie de perfecte console zijn(wow is overigens een voorbeeld)

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:49:
[...]

Oftewel, we hoeven geen grote wijzigingen te verwachten tov hetgeen laatst is getoond. Kan ook niet, in de korte tijd die ze nog maar hebben.
De analyse van Digital Foundry laat juist zijn dat ze met een paar wijzigingen (met namen belichting en Ray Tracing) flinke stappen kunnen zetten. En voor de rest is het ff afwachten maar goed, ik heb tot ergens in 2022 Gamepass dus ga het allemaal wel zien en laat me graag verrassen :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
fevo-1190 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:03:
[...]

Er zijn best veel games op pc die niet op de huidige consoles gespeeld kan worden helaas.
Dus al zou wel bijv een WOW wel gespeeld kan worden via een console zou dat in mijn situatie de perfecte console zijn(wow is overigens een voorbeeld)
Oh, maar dat is weer een ander verhaal. De games die nu pc-exclusive zijn (jij noemt WoW, maar daar zijn er natuurlijk 100.000'en van) zullen dat op een enkeling na wel blijven. Tis niet dat MS van de Xbox Series X nu een pc gaat maken waar alles op draait :)

Xbox

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik hoop niet dat je straks per 3 maand moet betalen voor Xbox Live Gold, 12 maanden was altijd lekker goedkoop te krijgen rond de 35 tot 40 euro. Hoop dat Mircosoft hier snel duidelijkheid over geeft,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:06
BM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:23:
[...]
Disc kopen -> gamen is meer dan prima mogelijk :)
Wat mij betreft is dat zowel op de xbox one als op de ps4 al niet eens meer mogelijk, het is eerder

Disc kopen - > alsnog een fucking grote download - > gamen

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
fevo-1190 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:19:

Even ter verduidelijking van wat BM net al zei:
Het antwoord is nee.
Er zijn wel games die niet alleen een Xbox versie zullen krijgen, maar ook een pc versie.
Bijvoorbeeld (bijna?) alle games die door Microsoft ontwikkeld worden. En daarnaast kunnen andere bedrijven natuurlijk ook games uitbrengen die ook een PC versie krijgen. Maar het is dus niet zo dat PC games op de Xbox speelbaar zullen zijn. Ze moeten echt specifiek voor de Xbox gemaakt en uitgebracht worden.

Dingen die het wellicht wat verwarrend maken:

Xbox Game pass: een abonnementsdienst van Microsoft waarmee je zolang je lid bent gewoon games kan spelen die onderdeel zijn van de dienst (zonder extra te betalen). Dat is beschikbaar op de Xbox console, maar ook op PC kan je daarmee spellen spelen, maar dus alleen die spellen die onderdeel zijn van de dienst en een PC versie hebben.

Dan is er ook nog Xcloud (of het nu dan ook heet): een streaming dienst waarmee je Xbox games kan streamen naar apparaten die de dienst ondersteunen (o.a. Android telefoons en Samsung TV's).

• fevo-1190
schumi1986 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:25:
[...]

Wat mij betreft is dat zowel op de xbox one als op de ps4 al niet eens meer mogelijk, het is eerder

Voordeel van kopen is eventueel verkopen na uitspelen of als die niet bevalt.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Settings ->Network->Stay Offline->Disc erin->Gamen

Al ben ikzelf al sinds de duitse XO release volledig digital only.
Heerlijk, overal waar ik ben even inloggen, downloaden en gamen maar :*)

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Sinds de Xbox One koop ik geen discs meer en is het meer het spel kopen/downloaden -> Gamen 🎮 🤘

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

nioz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Even ter verduidelijking van wat BM net al zei:
Het antwoord is nee.
Er zijn wel games die niet alleen een Xbox versie zullen krijgen, maar ook een pc versie.
Bijvoorbeeld (bijna?) alle games die door Microsoft ontwikkeld worden. En daarnaast kunnen andere bedrijven natuurlijk ook games uitbrengen die ook een PC versie krijgen. Maar het is dus niet zo dat PC games op de Xbox speelbaar zullen zijn. Ze moeten echt specifiek voor de Xbox gemaakt en uitgebracht worden.

Dingen die het wellicht wat verwarrend maken:

Xbox Game pass: een abonnementsdienst van Microsoft waarmee je zolang je lid bent gewoon games kan spelen die onderdeel zijn van de dienst (zonder extra te betalen). Dat is beschikbaar op de Xbox console, maar ook op PC kan je daarmee spellen spelen, maar dus alleen die spellen die onderdeel zijn van de dienst en een PC versie hebben.

Dan is er ook nog Xcloud (of het nu dan ook heet): een streaming dienst waarmee je Xbox games kan streamen naar apparaten die de dienst ondersteunen (o.a. Android telefoons en Samsung TV's).
Even een aanvulling ter verduidelijking : je vergeet Play Anywhere.
Koop je game op PC en speel hem gratis op Xbox en visa versa.
Neemt uiteraard niet weg dat er zat PC spellen zijn die enkel op PC te spelen zijn.

• D-Ed
  • Niet online
fevo-1190 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Voordeel van kopen is eventueel verkopen na uitspelen of als die niet bevalt.
Voordeel van digital is gamesharing en (inclusief Gamepass en Live, nog nooit zo goedkoop kunnen gamen als de laatste jaren _/-\o_ )

• ArthurMorgan
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Even een aanvulling ter verduidelijking : je vergeet Play Anywhere.
Koop je game op PC en speel hem gratis op Xbox en visa versa.
En dat is ook alleen voor (digitale) first party games toch?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ArthurMorgan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

En dat is ook alleen voor (digitale) first party games toch?
Volgens mij staat het developers vrij om dit te implementeren ?
Game al decenia niet meer op PC dus kan het niet garanderen.

Pagina: 1 ... 42 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden