Ik zit met een dilemma! En graag jullie creatieve ideeen.

. Ik zal het dilemma even schetsen.
Op dit moment game ik in mijn woonkamer, waarbij de afstand tussen de tv en mijn bank circa 3.2 meter is. De tv is een 55 inch 4K Oled en speel op een One X.
Eind dit jaar ga ik verhuizen. In het nieuwe huis heb ik naast de mogelijkheid om te gamen in de woonkamer een aparte "gamekamer".
De
woonkamer is van muur tot muur 5.1m breed. Effectief zul je dan 4.6m afstand hebben. Dit is 1.4m meer dan nu. Op dit moment vind ik mijn 55 inch al wat aan de "kleine" kant en had best wel een maatje groter gewild.
De
gamekamer is circa 2.8m breed en 4.2m lang. Vanwege de gewenste indeling en positie van de deur kies ik ervoor om de tv tegen de muur aan te zetten van 4.2m lang en mijn nieuwe relaxfauteuil aan de andere kant. Effectief verwacht ik dus circa 2.4 ruimte te hebben.
Eind dit jaar komt uiteraard de nieuwe XsX uit. Die heeft features die mijn huidige tv niet ondersteunt. Omdat ik toch 1 nieuwe tv moet kopen wil ik dan ook direct een tv hebben die toekomstproof is. Ik zit alleen te twijfelen zit ik te twijfelen of ik die nieuwe tv beneden in de woonkamer wil hebben of op mijn gamekamer... Als het op mijn gamekamer is kan ik af met maximaal een 65 inch of misschien zelfs met een 55 inch. Als de nieuwe tv beneden komt vind ik denk ik heel snel 65 inch te klein voor de afstand en wil ik naar 77 inch met bijbehorend prijskaartje voor een 2020 model...
Mijn huidige gedachte is als volgt...
Huidige 55 inch tv blijft in de woonkamer staan met mogelijk de One X of wellicht de Series S als die ooit nog wordt aangekondigd. Aangevuld met de mogelijkheid tot streamen via de xbox op mijn surface, zodat ik toch gezellig met vriendinlief op de bank kan zitten zoals nu... Dit voor games die wat meer casual zijn. En dan boven op mijn gamekamer een nieuwe tv met de XsX voor het grafische geweld en echt de echte games waar bij je boven op je scherm moet/wil zitten.
Uiteraard ken ik ook de ideale situatie, namelijk 2 keer een XsX en een 77 inch tv beneden en 65 inch boven. Maar dat gaat een beetje te ver...
Zit iemand wellicht in hetzelfde schuitje nu de nieuwe XsX uitkomt?

Misschien niet direct gericht op de XsX, maar het is een kroegtopic en ik houd me erg aan de topicwarning in fontsize 100+
[
Voor 3% gewijzigd door
uchiha tijntje op 04-08-2020 15:01
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.