Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.629 views

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Wom

Goed, zodra de Xbox games begonnen moest ik weg. Dus nu de showcase op de TV aangezet en ga ik even live mijn reacties hier neertypen. Heb jullie reacties nog niet gelezen, want dan ben ik nog wel even bezig :+

Overigens zag ik al wat leuke dingen in de pre-show voorbij komen. Denk dat die allemaal multiplatform zijn wel, maar da's bijzaak. Maar ook Tunic zag ik daar voorbij komen, goed te zien dat die game nog steeds komt.

Halo: Goeie sfeer zetten ze gelijk neer hoor. Maar zo te zien komt er dus ook een demo? Was wel beloofd in het verleden overigens. Geluid is ook echt goed valt op.

Ziet er wel goed uit hoor, overgang van cutscene naar gameplay is naadloos.

Overzichtskaart doet vermoeden dat het idd open wereld is. Gunplay weer mooi klassiek Halo. Ja, wordt hier wel blij van eigenlijk. Wat nieuwe moves met die grappeling hook. Verhaal lijkt ook interessant te zijn.

State of Decay 3: Vorige games heb ik nog niet gespeeld. Zou dit in-game zijn? Weet dat met de Juggernaut update de vorige game flink verbeterd is. Maar hier kun je nog weinig over zeggen.

Forza: Teamaspect lijkt groter? Geruchten gingen over een soort van verhaallijn, daar lijk ik wel wat hints te zien.

Everwild: Damn, dat ziet er fraai uit! Geen idee wat ik er van moet verwachten, maar vind het wel iets unieks hebben.

Tell Me Why: Niet mijn type game denk ik. Als je voor de verhalende games gaat lijkt me dit wel iets.

Ori: 120FPS 4K. Ik moet het meemaken denk ik. Goed dat ze het brengen iig.

Peril of Gorgon: Gave trailer wel, maar heb het origineel niet gespeeld. Zag er wel fraai uit.

Grounded: mooi die zelfspot, denk dat dit wel eens een onverwachte hit kan worden. Origineel van opzet en de gameplay die ik al gezien had zag er beter uit dan verwacht.

Avowed: Dat beloofd grafisch wel wat. Die rook en vuureffecten waren fraai. Verder kan ik er nog weinig over zeggen.

As Dusk Falls: Die interactieve films zijn niks voor mij. Dit trekt mij dus ook niet.

Hellblade 2: zoals Drakie hier al eens had uitgezocht gaan we dus naar IJsland. Benieuwd naar die devlogs waar ze het over hebben. Daar gaan we dus veel van horen.

Psychonauts 2: Eerste deel was een toffe en originele game, dus deel 2 kan alleen maar beter worden. Best een prima nr wat Jack Black daar zingt eik. Niet iets wat persé op next moet draaien zo te zien, maar wel iets wat je nergens anders mee kunt vergelijken.

Destiny 2: Grote titel voor GamePass. 4K/60 FPS update voor XSX is ook prima uiteraard. Speel het niet en verwacht ook niet te gaan doen. Op xCloud wel geprobeerd, maar mis wat lijn in het geheel.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Daar issie eindelijk! Eerste deel was echt een hele goede game. Tijdelijk exclusieve begrijp ik. Mooi mooi!

Darktide: Als die first person gedeelte ingame zijn, poh... maar ben totaal niet bekend met Warhammer, dus geen idee wat ik er van kan verwachten.

Tetris: Tja, daar koop ik geen XSX voor :p

The Gunk: Verrassend! Ziet er dik uit ook.

The Medium: Dat snelle schakelen tussen die twee werelden is real-time zo te zien? Zie aantal hele fraaie dingen op beeld verschijnen. Titel om de gaten te houden, al voelt het alsof ik mijn mama om toestemming moet vragen om het te mogen spelen :+

FS02: De Japanse Horizon Zero Dawn? Totaal mijn type game niet, maar wel toffe robot.

CrossfireX: Hier kijk ik naar uit. Remedy behoort tot mijn favoriete devs. Erg benieuwd wat ze met zon actievolle setting kunnen. Wat ik zag beloofd veel!

SoT, Gears en FH4 met XSX updates, was te verwachten maar goeie zet. Hoe mooi gaan zr dat water in SoT kunnen maken?

Fable: Gelukkig! De bevestiging dat hij komt is er.

Poh, wat een lading games zeg. En alles in GamePass begrijp ik. Ja, dit was een prima presentatie hoor. :)

Nieuwe Stalker, Halo wat doet wat het moet doen en CrossfireX maken mij al heel blij. Erg benieuwd naar de overige titels die ze getoond hebben. Ook flink aantal titels die ze dus nog achter de hand houden, dus er is nog meer! Viel op dat er toch wel redelijk wat games XSX exclusief gaan zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Zouden ze dat halen, FM8 eind 2021 als ze nu nog steeds niet meer kunnen laten zien dan een trailer? Ik had met het volgende voorjaar ook nog wel kunnen leven maar ik gok op medio 2022.
Forza games worden doorgaans in hetzelfde jaar gereleased als dat ze aangekondigd zijn.

Deze keer lijkt er een uitzondering te zijn maar 2021 zou opzich prima kunnen gezien de doorgaans korte tijd tussen aankondiging en release.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:57

justifire

Shut up and squat !!

Kom er net achter dat die nieuwe Warhammer game gemaakt wordt door FatShark.
De mensen achter Vermintide.
Heb ik al eens verteld wat ik van die game vind ?
En hoe geweldig ik deeltje 2 wel niet vind ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sf4QpjKQVacKHRPQ_Cs6YZqTR98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eq0VoNPMpDcD9QzFspsjCede.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:13:

[Afbeelding]
Heb ik onder een steen geleefd, of is Vermintide niet heel erg bekend? Idem voor Fastshark :'(

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:17:
[...]

Heb ik onder een steen geleefd, of is Vermintide niet heel erg bekend? Idem voor Fastshark :'(
Moeten eerder denken in de grootte van stelconplaten denk ik zo :')

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 23-07-2020 22:20 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Moeten eerder denken in de grootte van stelconplaten denk ik zo :')
Waarom kan ik jou in dit topic geen duimpje omhoog geven voor je reactie? Is dat een anti flamewar maatregel?

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21
Caayn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:12:
[...]
Forza games worden doorgaans in hetzelfde jaar gereleased als dat ze aangekondigd zijn.

Deze keer lijkt er een uitzondering te zijn maar 2021 zou opzich prima kunnen gezien de doorgaans korte tijd tussen aankondiging en release.
Maar alle exclusives zouden minimaal het eerste jaar toch naar beide generaties komen? Als ze nu al weten dat de game niet naar de XBO gaat komen stappen ze daar dus vanaf of FM komt helemaal aan het eind van het jaar als je er van uit gaat dat de Series X ergens in november gereleased gaat worden. Maar als ze nu geen gameplay kunnen laten zien, zouden ze dan in 15 maanden een volledige game kunnen maken?

Vergeet niet dat bij deze generatie FM bij elke nieuwe game wat auto’s aangaat kon leunen op de auto’s uit FH en er werden telkens wat tracks bijgevoegd. Dat is dan lekker snel ontwikkelen. Geen idee of ze dat nu weer zo snel kunnen doen of dat er nu meer bij komt kijken omdat ze de game blijkbaar ook met online en community gedoe uit willen rusten.

[ Voor 19% gewijzigd door Lekker Ventje op 23-07-2020 22:30 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Finraziel
  • Laatst online: 22:28
Geen gameplay laten zien hoeft niet per se een kunnen kwestie te zijn hè... Kan ook een bewuste keuze zijn. Eventueel ook omdat de game nog kan veranderen, of gewoon omdat ze denken dat ze meer hype kunnen creëren door de gameplay nog even in het vat te houden. Nu concluderen dat ze het nog niet kunnen en ze dus nog heel lang moeten ontwikkelen lijkt me wat voorbarig.

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:13:

[Afbeelding]
ik zei al left 4 dead warhammer edition. kijk er wel naar uit.
Finraziel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:31:
Geen gameplay laten zien hoeft niet per se een kunnen kwestie te zijn hè... Kan ook een bewuste keuze zijn. Eventueel ook omdat de game nog kan veranderen, of gewoon omdat ze denken dat ze meer hype kunnen creëren door de gameplay nog even in het vat te houden. Nu concluderen dat ze het nog niet kunnen en ze dus nog heel lang moeten ontwikkelen lijkt me wat voorbarig.
Maar zag ook geen datums gedropped worden.

ander onderwerp,

Halo openworld of semi openworld ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJTrNE-N0T87j29_9a7CZpKCxiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8iMfoGfDfQgNob1m7EogegS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie wel dat je markers en missies menutjes hebt wat een indicatie kan zijn van een openwereld maar de map zelf lijkt toch ook weer heel veel eilandjes en barriers te hebben. Dus ik gok dat het niet geheel een echte openwereld is zoals de farcry games of GTA en dergelijken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 22:37 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
*knip* doe eens niet op de man spelen

OT: Microsoft heeft zeker nog niet haar achterste van haar tong laten zien. Ben heel benieuwd wat er nog meer gaat volgen. Nog 4 maanden jongens!

[ Voor 49% gewijzigd door Gropah op 23-07-2020 22:47 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:05

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

The Gunk ziet er op een OLED scherm echt gaaf uit. Voor mij echt een verrassing.

Verwijderd

RRCreations schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Laten we dan jouw post historie al helemaal dan niet erbij pakken. :>

OT: Microsoft heeft zeker nog niet haar achterste van haar tong laten zien. Ben heel benieuwd wat er nog meer gaat volgen. Nog 4 maanden jongens!
Laten we vooral niemand zijn posthistory erbij pakken als "argument" :>

• Wom

Wom

Heb de Halo trailer nog een keer gekeken. Je zag in de vergezichten wel wat grafische dingetjes. Wat pop-in her en der. Nu stoor ik mij niet direct aan zulke dingen, maar het was wel een eerlijke trailer. Want ze hadden dat makkelijk weg kunnen knippen. Zegt ook wel dat dit bij lange na niet het maximale van de XSX vraagt. Kan ook niet anders met de tijd die je nodig hebt voor een dergelijke game.

Maar toen die cutscene direct overging in gameplay was ik wel even onder de indruk. Maar zat er verhaaltechnisch ook al direct in eik. Grafisch niet de stap die je misschien zou verwachten, maar dit in coop kunnen spelen gaat heel gaaf worden.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:05

Miesjh

Op de Xbox site staat het volgende over Forza Motorsport. 4K, 60FPS, DirectX Raytracing, Smart Delivery Deze komt dus ook uit op de huidige generatie. Daarnaast staat er: Coming soon to Xbox Game Pass. Zou deze dan eerder uitkomen? Bij Fable staat: Coming to Xbox Game Pass.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:00
Halo is grafisch gezien ook nog niet klaar. Later (2021) komt er nog een update die Raytracing toevoegd.

(Ik heb echt geen flauw idee wat 343i de afgelopen pakweg 5 jaar heeft gedaan met zoveel ontwikkelbudget...)

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2020/07/Halo-Infinite-2020_Ascension_Demo_Campaign_10_1920x1080.jpg

je gaat me toch niet vertellen dat dit serieus marketing materiaal is wat ze verspreiden bij Xbox nu omtrent Halo?

• Lekker Ventje
Finraziel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:31:
Early development houdt toch in dat ze nog maar in het beginstadium zitten? Maar wie weet verrassen ze ons bij de volgende showcase.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:47:

(Ik heb echt geen flauw idee wat 343i de afgelopen pakweg 5 jaar heeft gedaan met zoveel ontwikkelbudget...)
Diepgaande studies over hoe je zo realistisch mogelijk witte sneeuw door de lucht kan laten bewegen, waarbij de focus lag op de invloed van ethanol in dit proces?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Recon24 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:53:
[Afbeelding]

je gaat me toch niet vertellen dat dit serieus marketing materiaal is wat ze verspreiden bij Xbox nu omtrent Halo?
Jawel, zit in de presskit. Ja ik ga niet liegen, ziet er uit als een 4K game uit de X360/PS3 generatie. In mijn herinnering zag Halo 5 er beter uit. Ben enorm fan van de serie maar dit is gewoon niet mooi.

Verwijderd

Halo viel grafisch tegen, maar gelukkig is dat voor mij de minst interessante titel van de gehele presentatie. De Warhammer 40K game was voor mij de grootste verrassing, en ben ik wel hyped voor.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:05
@Recon24 Ja die game is gewoon niet klaar om over 4 maanden uit te komen. Jammer dat ze het niet wat meer tijd geven en gewoon releasen wanneer het klaar is.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waren de afgelopen jaren ook genoeg verhalen/geruchten over allerlei development problemen binnen 343i, bloated code base, slecht personeel verloop, etc. Wat het een en ander kan verklaren.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:59
[Afbeelding]

Weet niet wat jij wilt maar als hij ook op de huidige Xbox One moet werken kan je grafisch niet super gaan?
Die zijn vrij beperkt in hun kracht ten opzichte van de series X.
Een semi-open wereld die coop kan worden gedaan kost je wat meer kracht ook

Verder toegegeven, ze hadden een beter plaatje kunnen doen.

Verder heb ik er wel zin in. Ik speel graag nog de gehele master chief collection dus dit komt er sowieso wel bij! :D

• Recon24
Anton.net schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:03:
@Recon24 Ja die game is gewoon niet klaar om over 4 maanden uit te komen. Jammer dat ze het niet wat meer tijd geven en gewoon releasen wanneer het klaar is.
Ik denk dat er anders nauwelijks big budget titles bij release zouden zijn, als ze Halo zouden uitstellen.
Hortz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Weet niet wat jij wilt maar als hij ook op de huidige Xbox One moet werken kan je grafisch niet super gaan?

Verder heb ik er wel zin in. Ik speel graag nog de gehele master chief collection dus dit komt er sowieso wel bij! :D
Dan klopt hun marketing niet, en al dat gepraat van Phil Spencer is al zo verwarrend (elke week een ander verhaal over hoe hij het ziet). Het was toch duidelijk volgens Xbox dat Xbox One next-gen development niet zou tegenhouden?

Als dat wel zo blijkt te zijn, gooien ze hun eigen glazen in. *snip* ongewenste 'versus' discussie...

[ Voor 61% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:29 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
[Afbeelding]

Jeetje, dat ziet er echt niet uit. Vond het er ook tijdens de show niet sterk uitzien.

Verder vond ik het wel de eerste next gen showcase (behalve dan de UE5 tech demo) die ik niet tegen vond vallen. Zoveel toffe dingen gezien en nog allemaal in Game Pass ook, laat staan wat er nog aankomt dat niet in Game Pass komt. Fable, Avowed, Stalker en Everwild sprongen er voor mij uit, maar er zaten meerdere andere games bij die ik zeker ga spelen via Game Pass.

Ik hoop dat ik dat ding snel kan pre-orderen.

• Trishul
Ik vond het dan ook best wel gewaagd om een tiental minuten later Destiny 2 Beyond Light te showcasen van Bungie (ironie) dat er toch wel beter en spectaculairder uitzag (ow, en ook 4k60), vooral met die nieuwe darkness powers. Halo mist de Art, Design en polish van Bungie.

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 23-07-2020 23:12 ]

• Wom

Wom

Dat screenshot van Halo ziet er niet best uit nee. Andere screenshots, zoals hieronder, geven weer een andere indruk. In beweging vond ik het beter dan dat screenshot doet vermoeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvUwyMKL6Sy-oNIrxHjHuYNRf8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L54wxLVhyh5PjND2vKKRDFZ3.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Hortz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Je hebt grafisch niet super en je hebt Halo Minecraft edition achtige screenshots in je press kit zitten die moeten aantonen waar je systeem toe in staat is...

• Recon24
Wom schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:11:
Dat screenshot van Halo ziet er niet best uit nee. Andere screenshots, zoals hieronder, geven weer een andere indruk. In beweging vond ik het beter dan dat screenshot doet vermoeden.

[Afbeelding]
Als je me zou zeggen dat dit Halo voor IOS/tvOS is, zou ik je ook geloven. En dit is geen getroll, want naar Halo was ik zeker benieuwd om op de PC te spelen (ga ik nog steeds wel doen). Maar laten we eerlijk wezen, ja het ziet er "beter" uit dan die shot die ik poste....

Maar dit kan je niet meenen en ik vraag me echt af wie er bij Xbox dacht van "Ja hier worden ze blij van". Het is nog steeds Halo die Xbox soort van draagt en ook de game waarmee ze overal showcasen. Ben echt benieuwd of dit een grap is, of stiekem toch One X beelden en later opeens met XSX beelden komen. Maarja zo'n strategie helpt natuurlijk ook niet helemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 23-07-2020 23:18 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50
RovloSQL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:46:
Ik snap dat ze niet alles in GamePass kunnen stoppen maar het komt toch wat apart over dat de CrossfireX campaign niet in GP zit maar ze wel zeiden dat alles speelbaar is (klopt ook op papier). De disclaimer is duidelijk wat dat betreft.

[Afbeelding]
Scherp. Had ik even gemist. Maar niet onverwacht. De multiplayer moet ala moderne CS of COD bol staan van de microtransacties, dus niet zo raar dat die gratis wordt. Maar ik ben wel benieuwd geworden naar de singleplayer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Hoewel ik de Xbox wel ga kopen omdat ik nieuwe gadgets gewoon leuk vind blijft MS een enorm probleem hebben.

Hoewel er voor de toekomst leuke dingen aangekondigd zijn is halo echt een enorme teleurstelling. Die graphics zijn in mijn ogen echt heel erg lelijk en zou zelfs voor de Xbox one x nog teleurstellend zijn. Ze zouden gewoon lef moeten tonen en die game nog lang uitstellen totdat er iets waardig is.

[ Voor 12% gewijzigd door giantgiantus op 23-07-2020 23:24 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
@giantgiantus Het is gewoon jammer Bungie naar Activision is gegaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Amaze86 op 23-07-2020 23:28 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• giantgiantus
Ja maar had gewoon lef getoond. Ze hebben nu een game waar de pop in extreem is. Het gemaakt lijkt te zijn met minecraft en zelfs de gameplay vol zit met ultra domme AI. Ik snap het gewoon echt niet. Ze hadden beter ORI ofzo kunnen releasen bij de X1. Dan hadden ze Iets overtuigend kunnen laten zien.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

*knip* onnodige VS praat

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

*snip* overbodig

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Wom

Wom

Maar lijkt wel een demo te komen met hoe ze het presenteerde? Demo standaard geïnstalleerd op elke XSX?

Verwijderd

*knip* zucht

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:02 ]

• giantgiantus
Snap je post niet helemaal. Ik ben gewoon teleurgesteld in Halo. Vond die games altijd geweldig en had echt de hoop dat Xbox ging knallen met deze game. Verder komt de nieuwe Xbox hier gewoon in huis en heb ik een paar geweldige game aankondigen gezien. Fable vond ik altijd heel leuk. Hellblade lijkt me ook leuk.

[ Voor 34% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:02 ]

• Wom

Wom

Voor wie meer wil weten over de ID@Xbox titels: https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true

Weer geen releasedate voor Tunic, terwijl andere games die wel krijgen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Wom op 23-07-2020 23:44 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*snip* versus verhaal....

[ Voor 125% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:43:
Voor wie meer wil weten over de ID@Xbox titels: https://t.co/h7kXYCKVpl?amp=1

Weer geen releasedate voor Tunic, terwijl andere games die wel krijgen ...
Thanks voor de link :). Jammer dat Tunic idd nog geen datum heeft... Die is al lang in ontwikkeling :).

12 Minutes komt dus nog dit jaar uit. Dat lijkt me echt een toffe game. Annapurna is toch wel echt een hele gave publisher geworden afgelopen jaren!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:44:
[...]

Ik vindt het er ok uitzien. ***
Dat "ok" vind ik al veelzeggende want als er een first party werd gehyped voor launch op de meeste krachtige console ooit dan was het halo wel. Met een nieuwe engine en al en welke mogelijk een mic drop moment zou bezorgen. Ik vind het niet gek dat er mensen zijn die ietswat teleurgesteld zijn in deze presentatie ervan.

En we hebben het nu alleen maar over graphics, misschien wordt de game inhoudelijk wel heel sterk , wie weet.

Of stel gewoon de game uit ipv half af te launchen

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:06 ]

• Trishul
Ach, ik denk dat Halo er uiteindelijk in 2021 wel goed uit zal zien. Dan komt in ieder geval de Raytracing patch uit, en komen ze hopelijk ook nog met een high-res texture pack. An sich zat het met de particle effects wel goed, maar dat mag ook wel met 12TF waar we het over hebben. Die game zal nog heel veel updates krijgen.

• Wom

Wom

Heb het idee dat The Medium heel interessante gameplay gaat krijgen. Je gaat direct kunnen schakelen tussen twee werkelijkheden. Beetje zoals je dat kon in Dishonored misschien? Maar met een twist omdat het direct naast elkaar gebeurd?

• Wom

Wom

Die Hellblade making of video heeft geen nieuwe gameplay. Die moeite kun je jezelf besparen. Als je meer over IJsland wil leren kan ik hem wel aanraden. Mooie omgeving hoor.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Volgens mij kent deze trailer wat meer gameplay :)
Ben altijd wel in voor een 3d platformer met humor.

En de Halo muziek en Master Chief stem maken al die 360 graphics meer dan goed. :P

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-07-2020 00:02 ]

• Recon24
*knip*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdpBLNRWsAAAoyp?format=jpg&name=large

Ik bedoel, het verschil is wel groot.

[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:07 ]

• giantgiantus
Recon24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:02:
[...]

[Afbeelding]

Ik bedoel, het verschil is wel groot.
Ik denk dat ze per ongeluk de mind craft trailer hebben ingeladen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

giantgiantus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:03:
[...]

Ik denk dat ze per ongeluk de mind craft trailer hebben ingeladen.
Als na een paar pogingen nog steeds niemand lacht om de grap, dan is die vaak niet heel grappig ;)

Verwijderd

Halo demo liep op een PC met vergelijkbare specs :?

en zit tussen een open wereld en "traditionele level" game in zoals ik al vermoede

https://www.pcgamesn.com/halo-infinite/open-world

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 00:18 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
*snip* houd het bij TRs

OT: Jammer dat veel games pas veel later uit gaan komen, als in 2021 of zelfs 2022. Haalt de noodzaak van meteen kopen er een beetje af.

[ Voor 42% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 22:07 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:16:
Halo demo liep op een PC met vergelijkbare specs :?

en zit tussen een open wereld en "traditionele level" game in zoals ik al vermoede

https://www.pcgamesn.com/halo-infinite/open-world
Toch prima dat die op de PC draaide? Want je wilde toch eerst een jaar spelen via Gamepass op de pc?

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Toch prima dat die op de PC draaide? Want je wilde toch eerst een jaar spelen via Gamepass op de pc?
Voor een xbox showcase vind ik het raar, en zeker als het een grote launchtitel is. Had er ook wel even bij mogen staan als disclaimer.

• Trishul
Het is vaker aangegeven door developers (ik geloof die van the medium, scorn en nog een paar) dat het gecapturede materiaal is van een pc met RTX2080Ti. Optimaliseren op XSX spec/devkit doen ze in het laatste halfjaar. Een devkit is ook heeel duur, veel duurder dan een pc met de dikste GPU.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Voor een xbox showcase vind ik het raar, en zeker als het een grote launchtitel is. Had er ook wel even bij mogen staan als disclaimer.
Dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Draaide het op een pc of devkit?

En het is nou niet alsof je je bij deze trailer zorgen moet gaan maken of ze de graphics straks ook daadwerkelijk uit je eigen console geperst krijgen...

Verwijderd

Trishul schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:35:
Het is vaker aangegeven door developers (ik geloof die van the medium, scorn en nog een paar) dat het gecapturede materiaal is van een pc met RTX2080Ti. Optimaliseren op XSX spec/devkit doen ze in het laatste halfjaar. Een devkit is ook heeel duur, veel duurder dan een pc met de dikste GPU.
Ik ga er van uit dat een first party studio gewoon een dev kit heeft en mogelijk zelfs al een productie model.

Maar ik vind het gewoon wat raar gezien chris lee daarna doodleuk zegt, "build from the ground up to take full advantage from the Xbox series x"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 00:39 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
[Afbeelding]

Wow, die bomen op de achtergrond ook... Ik werd wel heel blij van Stalker overigens.

• Segafreak83
Grootste grap ooit dit, op een pc kun je alles er mooi uit laten zien.

Boeien dat een devkit duur is, uiteindelijk halen ze meer dan genoeg geld op.

Buiten dat lijkt het wel alsof ze pas een paar maanden bezig zijn met ontwikkelen, beetje laat naar mijn idee, maar daar verklaart ook wel waarom al die games pas veel later uit gaan komen.

Verwijderd

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Draaide het op een pc of devkit?

En het is nou niet alsof je je bij deze trailer zorgen moet gaan maken of ze de graphics straks ook daadwerkelijk uit je eigen console geperst krijgen...
https://www.pcgamesn.com/...gameplay-pc-xbox-series-x

Pc dus. en nee inderdaad deze graphics kunnen ze denk ik zelfs uit een xbox one x persen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 00:43 ]

• Segafreak83
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Ik ga er van uit dat een first party studio gewoon een dev kit heeft en mogelijk zelfs al een productie model.

Maar ik vind het gewoon wat raar gezien chris lee daarna doodleuk zegt, "build from the ground up to take full advantage from the Xbox series x"
Natuurlijk hebben ze die, zou raar zijn als dat niet zo is.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• Segafreak83
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:37:
[...]

Helemaal niet op laag water zoeken, dat is je er als Microsoft / ontwikkelaar lekker makkelijk vanaf maken.

En dan straks zeker een downgrade uit moeten voeren, omdat het productie model het toch niet helemaal aan kan.

Buiten dat, wat heb je aan een "Xbox game showcase", als het allemaal op een pc draait?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

As Dusk Falls is an evocative, experimental drama that could represent the next generation of narrative games

https://www.gamesradar.co...&utm_campaign=buffer_grtw

Uitgebreid artikel over As Dusk Falls.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
@Segafreak83 Voor ms maakt het niks uit,xbox+pc is een voor hun. Alleen wel apart dat ze pc versie showen....ah sluit een xbox controller in je pc+gamepass en genieten maar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Segafreak83 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:43:
[...]
Buiten dat, wat heb je aan een "Xbox game showcase", als het allemaal op een pc draait?
Wel volgens PS fanboys heb je al jaren niets meer aan een Xbox want iedereen heeft een pc en al die games komen naar pc dus toch lekker dat het op pc draait in een demo showcase :P

MS boeit het geen worst want Xbox en Windows is 1 platform voor hun, en voor de gemiddelde xbox user zal het ook geen worst uitmaken of een getoond demo filmpje nu op een pc of xbox draait, zolang het op launch geen downgrade heeft van 500% en aan 20 fps draait is het voor de eindconsumer allemaal best.

Het was een xbox game showcase omdat het games waren die naar Xbox EN naar Windows pc komen, wat volgens MS dus gewoon 1 platform is want ze bezitten beiden.

Heb je een dikke vette bak staan van 1500+ kan je daar lekker op spelen zonder ooit een cent aan een Xbox te geven, maar voor andere gaat een series X een huge upgrade zijn in power want er zijn mensen zat die geen Ryzen 3000 en RTX 2070 op hun bureau hebben staan, of niet iedereen wilt achter een monitor gamen, of sommigen verkiezen gewoon ongeacht de omstandigheden een console.

Heel het punt van '' je moet geen xbox want de games komen ook naar pc en iedereen heeft een pc '' is alleen maar valid als dan ook echt iedereen een pc heeft met soortgelijke specs als de Series X.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
Waren jullie niet een klein beetje geschokt na het zien van Halo? Ik vond het grafisch echt heel erg mager en gedateerd ogen. Forza zag er wel prachtig uit, maar daar was helaas niet veel van te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 24-07-2020 02:23 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
NotSoSteady schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:23:
Waren jullie niet een klein beetje geschokt na het zien van Halo? Ik vond het grafisch echt heel erg mager en gedateerd ogen. Forza zag er wel prachtig uit, maar daar was helaas niet veel van te zien.
Ik heb niets met Halo dus voor mij maakt het niet uit :P ( yes i know beetje schokkend als Xbox owner ) maar de 360 had ik voor de toenmalige exclusives naast Gears en Halo en omdat het de place to be was voor online CoD want Xbox Live > PSN toen, en de One X had ik voor gamepass en de betere versie van multiplats.

Als ik een series X koop is het puur voor gamepass verder te zetten en dingen als Fable, die nieuwe Rare game en de andere dingen die ik vandaag heb gezien naast Halo en Forza.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
Katmi schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:27:
[...]

Ik heb niets met Halo dus voor mij maakt het niet uit :P ( yes i know beetje schokkend als Xbox owner ) maar de 360 had ik voor de toenmalige exclusives naast Gears en Halo en omdat het de place to be was voor online CoD want Xbox Live > PSN toen, en de One X had ik voor gamepass en de betere versie van multiplats.

Als ik een series X koop is het puur voor gamepass verder te zetten en dingen als Fable, die nieuwe Rare game en de andere dingen die ik vandaag heb gezien naast Halo en Forza.
Ik ook niet, die ga ik zelfs met mijn Game Pass niet spelen. Maar ik vraag me wel een beetje af of niemand bij Microsoft zich afvraagt of je zoiets moet uitbrengen. Na deze generatie zou je toch verwachten dat de productiekwaliteit van je belangrijkste titel aanzienlijk hoger ligt dan wat ze nu hebben laten zien.

Verwijderd

darktide screenshots

https://2eu.funnyjunk.com.../89/9d/899da5_7860508.jpg

https://2eu.funnyjunk.com.../c8/05/c80575_7860508.jpg

https://2eu.funnyjunk.com.../4b/ea/4beaa5_7860508.jpg

https://2eu.funnyjunk.com.../b9/dc/b9dc5c_7860508.jpg

https://2eu.funnyjunk.com.../bb/d1/bbd1a9_7860508.jpg

Vraag mij ook af hoeveel content halo infinity bij launch al heeft. Kan best wel eens net als sea of thieves een kale of kleine game bij launch worden die na verloop van tijd pas ingevuld wordt en vandaar het service model.

Dus ipv 60 euro betalen voor een product dat af is wordt het straks 60 euro bij launch betalen voor een game die nog niet af is en de consument moet maar wachten op gratis DLC voor meer content of een gamepass nemen zodat je niet zoveel upfront hoeft te betalen en de game terwijl je subscribed bent steeds meer wordt ingevuld.

Het liefst zien publishers al hun geld binnenrollen terwijl de game nog wordt afgemaakt.

Misschien trek ik mijn sea of thieves verhaal te ver door maar zie ook early access op steam waarbij developers games die nog niet af zijn al verkopen en dus ale en geldstroom hebben tijdens de ontwikkeling.

Games zijn net als films best grote risico ondernemingen. Je weet niet altijd hoe snel en hoeveel je van je investering terug gaat zien.

Met een subsciption model/gas of early access en gratis updates als sea of thieves ben je dat nadeel kwijt voor publishers en wordt het geld van de consument gebruikt als financiering voor ontwikkeling van een game.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 04:04 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56
Als Halo op PC liep dan wellicht toch minder pop-in op XSX. Zag ook pop-in GT7 demo van de PS5. Mogelijk toch meer pop-in bij de nieuwe generatie consoles. Afwachten dus.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Finraziel
Jeetje, wat een hoop negativiteit en 'misschien is het wel kut' argumentatie die voornamelijk door eigen vooroordelen lijkt te komen zeg... En opeens zijn graphics het belangrijkste ooit, ok dan.

Ik vond het er prima uitzien, ja ook Halo (zag er wel al een stuk beter uit in de 4k video dan in de live stream)... Maar ik ben dan ook heel slecht in grafische kwaliteit zien. Op de pc zag ik het in de praktijk ook nauwelijks toen ik midden in het spelen van AC Odyssey van ongeveer medium settings op een 1060 naar vol alles open op een 2080 ging, behalve dan dat de framerate veel beter was. De gameplay gaat het om en dat zag er voor mij gewoon erg leuk uit. Hoe het echt gaat worden is zoals altijd afwachten, speculaties als 'misschien is de wereld wel heel leeg' slaan nergens op en klinkt als wishful thinking van iemand die Microsoft vooral graag ziet falen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als mij 1 ding duidelijk is geworden na het event is dat dit meer een Gamepass showcase was dan een Series X showcase. Ik kreeg echt het idee dat Microsoft mij hun subscription model probeerde te verkopen en de Series X meer bijzaak leek. Daar is op zichzelf niets mis mee, want Gamepass is ontzettend aantrekkelijk en je krijgt heel veel content voor een laag en vast bedrag per maand. De value proposition is ijzersterk.

Echter, er is ook die mixed messaging waar de Series X als meest krachtige console wordt gepromoot en er waarschijnlijk ook een grote groep is die verwacht hadden gisteren van hun sokken geblazen te worden qua grafisch geweld. Dat geweld was er gisteren niet. Het viel mij op dat bijna al hun 1P titels nog niet eens een release jaar hadden wat mij doet denken dat veel van hun games nog in een erg vroeg stadium van ontwikkeling zitten. Everwild, Forza, Fable en Avowed lijken mij allen interessant maar zijn volgens mij ook nog minstens 1 a 2 jaar weg van een release. En ook dat is niet eens heel verrassend. Het opbouwen van een volwaardige portfolio na hun acquisition spree in de afgelopen 2 jaren kost gewoon ontzettend veel tijd. Je kunt niet van tevoren zeggen: OK, binnen 3 a 4 jaar moet deze nieuwe studio een powerhouse titel releasen die direct kan wedijveren met een The Last Of Us, God Of War of Horizon. Zoiets kost veel meer tijd. Het bevestigd voor mij ook dat Microsoft, althans niet in de komende paar jaren, als doel heeft om direct te concurreren met Sony's 1st party studios maar echt hun eigen koers varen met de Gamepass propositie. Ik denk echt dat we af moeten van het idee dat voor elke grote Sony 1st party release Microsoft een counter titel wilt pushen. Ze willen mij in hun ecosysteem maar ze willen mij niet direct overtuigen om een Series X in huis te halen. Zolang je hun abonnement maar neemt en waar je dan speelt is minder van belang; Xbox One, PC, mobiel of Series X.

Hoe dan ook; ja, Halo Infinite zag er ongeveer uit zoals ik verwachtte. Dat is ook logisch als het ook op een Xbox One of op een PC met low of midrange specs fatsoenlijk moet draaien. Zag er desondanks vermakelijk uit en eind van het jaar ga ik zeker beginnen met de PC versies van de vorige Halo's via de MCC en aansluitend Infinite. Dat is gewoon best cool. Ook die nieuw Flight Simulator ziet er bonkers uit en daar kunnen we vanaf volgende maand al mee aan de slag op PC. Feit is wel dat ik absoluut de noodzaak niet zie om een Series X in huis te halen en ik gewoon m'n Gamepass subscription op de PC kan blijven gebruiken. En dat is wat Microsoft blijkbaar ook als hoofddoel heeft, zolang ik maar in hun ecosysteem zit.

Ik vermoed dat we pas in 2022 of 2023 echt kunnen beoordelen wat hun nieuwe 1st party studios in huis hebben.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het zo lees lijkt het inderdaad heel erg op dat standpunten die er vooraf waren vooral bevestiging zochten om zo de hakken dieper in het zand te kunnen zetten. Ik heb geen voorkeur voor een console en koop ze beiden. Ik heb (dus ?) een prima presentatie gezien. Games op 1080 vond ik al erg strak eruit zien, maar helemaal daarna de 4k video's. Ik ben geen Halo speler, dus ken de oude versies ook niet, maar ik snap echt weinig van alle kritiek hier. Zal vast aan mij liggen, maar ik vond het best mooi.
Grote verscheidenheid aan games, enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er best wel wat dingen tussen gaan zitten die pas in 2022 gaan komen (SoD3). Is wel een aanname uiteraard, maar dan gebaseerd op dat alles de eerste 2 jaar op one en series gaat uitkomen.

Maar goed, alle negativiteit laat ik verder lekker voor wat het is. Vind er in elk geval weinig echt substantieels aan kritiek bijzitten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
NotSoSteady schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:23:
De 4K/60 trailer ook bekeken i.p.v. enkel de 1080p stream versie?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Rivanov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:57:
[...]

Alhoewel ik eigenlijk allang geen Halo fan meer ben, ziet het er grafisch wel prima uit. Wellicht had iedereen er nog meer van verwacht gezien de kracht van de Series X. En alhoewel het er prima uit ziet, oogt de game een beetje klinisch en doods. Ik heb wel het idee dat veel mensen het zien als een actie / adventure in de sfeer van Horizon zero Dawn, maar vergeet niet dat het wel een shooter is en blijft.

Niet echt een killer titel voor mij. Dat zou Fable bijvoorbeeld wel kunnen worden (voor mij).

• Recon24
[...]

Ik zie dat velen het nu maar “voor lief” nemen terwijl een hoop power praat als zoete koek werd geslikt. Nu is Halo niet het enige spel wat ze toonde maar wel hun “showcase” game waar de meeste hype ook rondom was voor de show. Ook kan je nu roepen “kijk de 4K trailer”, maar even eerlijk die veranderd niks aan de graphics. Alleen resolutie en zelf in de stream was het al duidelijk hoe de game eruit zag, massive pop-in had. Zelfs nog geen meter voor zijn voeten. Nu is graphics niet belangrijk en hadden mensen dit “verwacht”, maar voor gister was die gedachte toch wel anders namelijk. Allemaal beetje tegenstrijdig icm berichten als “xbox one zal XSX dev niet tegen zitten”, en nu roept men hier precies andersom.

De rest van de games binnen hun studio komen voorlopig nog echt niet uit dus Halo moet dat wel doen. Ondertussen is Halo Infinite al een meme geworden op internet dan een serieus nieuw deel in de Halo serie. Of de game goed zal spelen oid, doet er dan ook even niet toe, zeker niet als Microsoft “mixed messages” de wereld in slingert over power, 12TF, velocity arch, etc, dan sta je wel een beetje voor lul als bedrijf die zo hard schreeuwt op twitter.

• Lekker Ventje
[...]

Op een 65" OLED ziet die trailer er prima uit en ik kijk naar de MP van Halo uit. Daarnaast let ik niet zo op dat grafische gebeuren als de game mij naar binnen weet te zuigen. Zolang het maar geen 8 bit meuk is.

Las op een andere site een reactie dat die persoon nog wel minimaal een jaar gaat wachten voor hij een andere console aan gaat schaffen want al de echte next gen games gaan op zijn vroegst pas over een jaar uitkomen. En dat klopt eigenlijk ook wel. Welke game komt er bij of net na launch uit die laat zien wat de nieuwe generatie kan op de XBox of PS?

Phantasy Online is schijnbaar niet voor Europa bedoeld. Zou jammer zijn als MS er wel mee aan de haal gaat maar accepteert dat een groot deel van hun klanten de game niet mogen spelen.

Wat ik jammer vind is dat Grim Dawn constant dood wordt gezwegen door MS. Ik kijk naar die game uit, al blijft het maar duren voor die game eindelijk eens gereleased gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Lekker Ventje op 24-07-2020 07:35 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
Klaarblijkelijk was de Halo trailer een build die al 6 maanden oud is.

https://www.resetera.com/...from-6-months-ago.254382/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Lekker Ventje
Rivanov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:40:

Dan ben je niet al te slim bezig als je dat tijdens een showcase laat zien. Tenzij het geen verschil maakt.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Recon24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Ik zie dat velen het nu maar “voor lief” nemen terwijl een hoop power praat als zoete koek werd geslikt. Nu is Halo niet het enige spel wat ze toonde maar wel hun “showcase” game waar de meeste hype ook rondom was voor de show. Ook kan je nu roepen “kijk de 4K trailer”, maar even eerlijk die veranderd niks aan de graphics. Alleen resolutie en zelf in de stream was het al duidelijk hoe de game eruit zag, massive pop-in had. Zelfs nog geen meter voor zijn voeten. Nu is graphics niet belangrijk en hadden mensen dit “verwacht”, maar voor gister was die gedachte toch wel anders namelijk. Allemaal beetje tegenstrijdig icm berichten als “xbox one zal XSX dev niet tegen zitten”, en nu roept men hier precies andersom.

De rest van de games binnen hun studio komen voorlopig nog echt niet uit dus Halo moet dat wel doen. Ondertussen is Halo Infinite al een meme geworden op internet dan een serieus nieuw deel in de Halo serie. Of de game goed zal spelen oid, doet er dan ook even niet toe, zeker niet als Microsoft “mixed messages” de wereld in slingert over power, 12TF, velocity arch, etc, dan sta je wel een beetje voor lul als bedrijf die zo hard schreeuwt op twitter.
Wauw. Een gameplay trailer van een spel en je trekt meteen de vergelijking dat alle berichten van Microsoft tegenstrijdig zijn wat de XSX kan bieden? Je zegt het zelfs, de XSX zal de devs niet tegenhouden maar dan moet de devs er wel gebruik van kunnen maken. Als je kijk naar de voorgaande console generaties en de laatste games die uitkomen voor de generatie, dan zie je daar ook beduidend verschil. Geen enkel generatie gameconsoles hebben ze op day 1 alle grafische pracht en praal eruit weten te persen.

De game is er nog niet. Rustig, chilll. En daarnaast conpleet onzin dat mensen dit als zoete koek slikken. Het enige waar mensen over roepen is de graphics. Terwijl een game staat of valt met gameplay. Halo is ook een multiplayer based game.

Persoonlijk vind ik de graphics niet onderdoen met call of duty / Warzone.

En als je een opmerking plaats : het zal mij niets schelen hoe een spel speelt... Tja, dan kan je net zo goed een cgi film bekijken 8)7.

Kill zone zag er ook leuk uit op de ps4 maar de gameplay was om te huilen. Niets voor niets hebben ze geen nieuwe kill zone gemaakt en zich gericht op HZD.

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 24-07-2020 07:47 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:50:
[...]

Dat "ok" vind ik al veelzeggende want als er een first party werd gehyped voor launch op de meeste krachtige console ooit dan was het halo wel. Met een nieuwe engine en al en welke mogelijk een mic drop moment zou bezorgen. Ik vind het niet gek dat er mensen zijn die ietswat teleurgesteld zijn in deze presentatie ervan.

En we hebben het nu alleen maar over graphics, misschien wordt de game inhoudelijk wel heel sterk , wie weet.

Of stel gewoon de game uit ipv half af te launchen
Zoals een bekend Zuid Koreaan ooit zei : “Zolang het maar op 1440p 60fps loopt. Rest is pixelneuken”
Waarschijnlijk heef 343i die quote ter harte genomen.
Damn nu je het zegt, helemaal niets van Scorn gezien -O-

• Recon24
FireBladeX schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:45:
[...]

Wauw. Een gameplay trailer van een spel en je trekt meteen de vergelijking dat alle berichten van Microsoft tegenstrijdig zijn wat de XSX kan bieden? Je zegt het zelfs, de XSX zal de devs niet tegenhouden maar dan moet de devs er wel gebruik van kunnen maken. Als je kijk naar de voorgaande console generaties en de laatste games die uitkomen voor de generatie, dan zie je daar ook beduidend verschil. Geen enkel generatie gameconsoles hebben ze op day 1 alle grafische pracht en praal eruit weten te persen.

De game is er nog niet. Rustig, chilll. En daarnaast conpleet onzin dat mensen dit als zoete koek slikken. Het enige waar mensen over roepen is de graphics. Terwijl een game staat of valt met gameplay. Halo is ook een multiplayer based game.

Persoonlijk vind ik de graphics niet onderdoen met call of duty / Warzone.

En als je een opmerking plaats : het zal mij niets schelen hoe een spel speelt... Tja, dan kan je net zo goed een cgi film bekijken 8)7.

Kill zone zag er ook leuk uit op de ps4 maar de gameplay was om te huilen. Niets voor niets hebben ze geen nieuwe kill zone gemaakt en zich gericht op HZD.
Misschien moet je toch nog een beetje meer moeite doen, en mijn post nog eens lezen. Je zet bepaalde stukken in een heel ander context dan wat ik bedoel. Daarnaast had Killzone juist een interessante gameplay. Het verhaal was wat minder en volgens mij wat korter dan de vorige delen.

• Segafreak83

Mooi domme actie dan.. Blijkbaar snappen ze het nog steeds niet.. Nu kunnen ze knallen en komen ze met maanden oude builds aankakken..

Inderdaad wel grappig hoe men nu alles verdedigd hier, omdat het een multiplayer game is, zou de game er niet mooi uit kunnen zien? Grootst mogelijke onzin natuurlijk en dat weet men zelf ook.

Zeker na alle power poeha, beloftes en weet ik het al wat niet meer. Nu hang ik sowieso niet veel op aan trailers, meer om te kijken of ik het leuk vind om (mogelijk) te spelen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27

Hele topic gelezen of alleen de kop? Want die 6 maanden is gewoon verzonnen, is nergens gezegd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Ik had zelf grotere verwachtingen van Halo. Om nu XSX af te branden voor 1 game lijkt mij van zotte. Dit is de eerste triple AAA game waarvan wij de gameplay beelden hebben gezien. Er komen vast nog wel andere AAA games naar de XSX, want het mooie was dat er nog (hopelijk veel andere) (triple AAA) games moeten worden getoond >:) .

Dat geroeptoeter is nergens voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Bart ® op 24-07-2020 08:31 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 22:49
Was erg laat thuis en kon gelijk de show bekijken in 4k zonder stutters en ging erg voldaan mn nest in.
Wat een show. Heerlijk ook al die World Premiere/Console Exclusive banners ook xD

Ik zag gelikte shooters in 4k/60fps (Halo + Destiny), een platform game die de 120fps haalde (Ori), een racegame die welliswaar op de huidige X al de 4k 60fps haalde maar nu dus raytracing heeft en nog wat extra saus, en een hele hoop aankondigingen waar ik heel warm van wordt (Psychonauts 2, Stalker 2, Crossfire, Warhammer, Avowed, State of Decay 3, The Medium, The Gunk).
Zelfs Tetris wordt ik heel enthousiast van!

Dan eet je rustig een ontbijtje 's ochtends en lees je de boel een beetje bij en ik krijg echt het gevoel dat ik een andere show gekeken heb dan het gros van de andere mensen.
Sta er echt van te kijken hoeveel zout er gestrooid wordt!
Maar goed.. moeten ze lekker zelf weten, sta 100% achter deze lineup..wat een sterke lijst.
Hulde voor MS.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Bij Sony ben je dus bakken met geld kwijt en moet er maar net wat tussen zitten voor je. Altijd volle prijs, net als online gamen. Zelden kortingen te vinden, dus het gaat je flink wat kosten allemaal.
Wat een onzin. Hier ga ik niet verder op in.

Wel wil ik wat zeggen (toevoegen aan) over de Gamepass discussie.
Laat ik voorop stellen dat er heel veel waarde in gamepass zit. Ook als in het andere topic met regelmaat PSnow als gelijkwaardig alternatief wordt aangewezen, ben ik vaak degene die aankaart dat hoewel het wel vergelijkbaar is, het niet gelijkwaardig is. In Gamepass zit simpelweg (veel) meer waarde, maar daar is de prijs ook naar.

Dat gezegd hebbende, wordt in dit topic vaak TE veel waarde toegedicht aan gamepass. Kijk, dat iemand als @uchiha tijntje heel veel geld bespaart spreekt voor zich dat hoef ik niemand uit te leggen. Maar dat is een uitzondering in plaats van de regel. Laat ik deze post als voorbeeld nemen:
nioz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:43:

- consumenten value bijv: lijkt me dat niemand kan beargumenteren dat het een slechte deal is voor consumenten. Als je al 2 ms studio games in een jaar day one zou hebben gekocht, dan heb je het er al uit (of 6 games in de sale?).
Dit is een veel voorkomende denk fout. Je hebt gamepass er helemaal niet 'uit' na 6 games in de sale. Want die 6 games BEZIT je dan. Dus van die 120 euro die je besteed hebt is er ook nog een bepaalde rest waarde, laten we zeggen 80 euro. Van de 120 euro die je aan een jaar gamepass besteed hebt, heb je welgeteld 0 euro restwaarde.
De (fysieke) games die je koopt kan je ook weer doorverkopen als je geen interesse hebt in het bezitten van games. En dan ben je veel minder kwijt dan die 120 euro. Gamepass is dan wel weer lekker makkelijk, het kost je geen extra moeite.

Verder vind ik het argument dat Gamepass je beschermt voor miskopen heel legitiem. Daar zou je een bepaalde waarde aan kunnen geven, maar bij mij persoonlijk zou dat een heel kleine waarde vertegenwoordigen. Verschilt uiteindelijk per persoon.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Net even wat dingen terug gekeken. Halo beetje matig grafisch gezien al het geroep strongest console enz. Maar ben nog steeds benieuwd.
Forza.... In engine geneuzel.. net zoals halo infinite vorige keer in engine was. En verschil tussen toen en nu is echt groot. Dus korrel zout.. ook apart mogelijk 2021 game maar niet voor x1. Microsoft doet weer lekker vaag met zn berichting.
Fable, ja vet alleen was een cgi trailer.. en was worst kept secret ever dus wisten al dat playground eraan werkte. Maar toch leuk.
Verder is me vrij weinig bij gebleven. Leuk wel dat alles gamepass komt kan ik een en ander proberen op pc. Maar xsx lijkt nu niet echt nodig op release voor mij.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Finraziel
Lekker Ventje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:32:
Las op een andere site een reactie dat die persoon nog wel minimaal een jaar gaat wachten voor hij een andere console aan gaat schaffen want al de echte next gen games gaan op zijn vroegst pas over een jaar uitkomen. En dat klopt eigenlijk ook wel. Welke game komt er bij of net na launch uit die laat zien wat de nieuwe generatie kan op de XBox of PS?
Daar zou ik het vroeger wel mee eens geweest zijn, maar de reden dat ik nu juist wel enthousiast ben en er direct bij release een wil hebben is dat ook bestaande games er gelijk een stuk beter op gaan draaien. Zelfs als er helemaal niks mee gedaan wordt verder qua patches of bc magic zorgt alleen de ssd en cpu (om de datastroom te verwerken) daar al voor. Dat geldt overigens voor beide nieuwe consoles. Daarnaast ben ik erg enthousiast over het kunnen suspenden van meerdere games, lijkt me echt zo fijn.

Maar dat is hoe ik er in sta omdat ik Xbox als mijn main platform heb en ik dus die voordeeltjes gelijk overal ga merken, en dat het geld echt geen probleem is. Mensen die minder gamen, meer tussen systemen heen en weer schakelen of meer op pc gamen, minder geld hebben en dus keuzes moeten maken... Ja dan snap ik het helemaal dat je even wacht. Maar dat is bij elke console launch hetzelfde, er is bijna nooit meteen een game lineup waar grote groepen mensen meteen voor naar de winkel rennen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37

Er vanuit gaande dat een actuele versie aantrekkelijker zou ogen, is dit natuurlijk weer oliedom van MS. Ze hebben van te voren enorm op de eigen loftrompet geblazen betreffende Halo Infinite. Alles duidde erop dat dat de knaller van de show ging worden. Eindelijk weer een echte dikke Halo. Op de XSX. Die krachtigste console ooit, by far. Bla-bla-bla. En het 4k/60 filmpje ziet er keurig uit (behalve de massive pop-in, die vind ik echt pijnlijk voor een zeer belangrijk stukje marketing van een de belangrijkste launch game die al over een paar maanden uit moet komen) , maar het voldoet simpelweg niet aan de hype die ze zelf gecreëerd hebben. Ik heb niets indrukwekkends gezien. En dat is toch wel erg jammer.

Verder vond ik de 'trailer' van Forza heel weird. Wat hebben ze nou getoond? Eén auto, één bochtencombinatie die een paar keer herhaald werd en wat vaag gehuppel in de pitbox. Zelfs GT7 toonde al veel meer. Het lijkt erop de nieuwe Forza Motorsport nog héél ver weg is.

Verder zaten er wel een paar gave titels tussen. Dat Everwild van Rare lijkt me erg interessant. Crossfire X vond ik imposant. Die liet bij mij een indruk achter die ik had gehoopt bij Halo te krijgen. Ori op 120fps lijkt me heel gaaf (gelukkig beschik ik over een geschikte tv). En dan was er nog een game die ik nu even vergeten ben. En Fable natuurlijk! Al gaat dat duidelijk nog wel even duren...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Steven030
Jeetje wat een negativiteit hier, maar dat was ook wel te verwachten. Dat zie je in beide topics als er een show geweest is. Ik zie het eigenlijk als compliment voor Xbox dat er maar 1 slecht aspect uit gepakt wordt; de Halo demo (waar iedereen het wel over eens is dat die niet mooi oogt). De rest van de show moet wel een killer show zijn geweest als dat zo weinig kritiek oogst. En dat was toch inderdaad ook alles waar wij gamers om vroegen en er komt voor ieder wat wils aan. Voor mij in ieder geval wel en ik vond het een prima show :). Ook zonder Halo weet ik niet waar ik straks de tijd vandaan moet halen om al die vette games te spelen op zowel de XSX als de PS5.

Halo onder Bungie vond ik top, maar daarna heb ik geen topper meer gezien en hier verwachtte ik dan ook weinig van. Alhoewel, als ze de multiplayer net zo fun maken als bijvoorbeeld Warzone zou ik het misschien nog wel spelen. Dat spel ziet er immers ook niet uit, maar heb ik dit jaar wel de meeste uren zitten.

• Recon24
Steven030 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:21:
Jeetje wat een negativiteit hier, maar dat was ook wel te verwachten. Dat zie je in beide topics als er een show geweest is. Ik zie het eigenlijk als compliment voor Xbox dat er maar 1 slecht aspect uit gepakt wordt; de Halo demo (waar iedereen het wel over eens is dat die niet mooi oogt). De rest van de show moet wel een killer show zijn geweest als dat zo weinig kritiek oogst. En dat was toch inderdaad ook alles waar wij gamers om vroegen en er komt voor ieder wat wils aan. Voor mij in ieder geval wel en ik vond het een prima show :). Ook zonder Halo weet ik niet waar ik straks de tijd vandaan moet halen om al die vette games te spelen op zowel de XSX als de PS5.

Halo onder Bungie vond ik top, maar daarna heb ik geen topper meer gezien en hier verwachtte ik dan ook weinig van. Alhoewel, als ze de multiplayer net zo fun maken als bijvoorbeeld Warzone zou ik het misschien nog wel spelen. Dat spel ziet er immers ook niet uit, maar heb ik dit jaar wel de meeste uren zitten.
Buiten Halo en Medium is er weinig van Microsoft wat het levenslicht gaat zien komend jaar/jaren.

Ik weet niet of je het als compliment moet zien, sinds de rest van de grote games geen gameplay demo had, niet ingame was en lang op zich laten wachten. Het is duidelijk dat hun console “klaar” is, maar hun devs zijn dat nog niet.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 12:33
Leek meer op een gamepass show dan een xbox x show inderdaad. Maanden lang hoor en lees ik overal dat de nieuwe Xbox de meest krachtige console ooit gebouwd is en dan open je notabenen met een game(Halo) die er echt zwaar ondermaats uit ziet, wetende dat een 1e indruk heel belangrijk is, zonde.

Verder ook vrij weinig echt interessante games, conclusie voor mij vielen beide shows een beetje tegen, zowel die van Sony als van Xbox.

Nu maar hopen dat ze nog een paar toppers achter de hand houden.

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:14
Helaas niet omvergeblazen door Halo Infinite, maar het viel me ook niet enorm tegen. Andere aankondigingen zagen er cool uit. Heel veel zin om met de grote libary van de gamepass aan de slag te gaan. Ook het upgraden van de huidige generatie naar de nextgen is een enorme plus voor de XSX ( volledig backwards compatible). We moeten ook niet vergeten dat straks de 3rd party games beter draaien op de XSX. Tuurlijk zijn de exclusives van belang, maar heb wel hoop dat MS hier nog wel wat mooie titels aan gaat toevoegen.

Voor een casual gamer zoals mij, is de gamepass gewoon top.

• Steven030
Recon24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Buiten Halo en Medium is er weinig van Microsoft wat het levenslicht gaat zien komend jaar/jaren.

Ik weet niet of je het als compliment moet zien, sinds de rest van de grote games geen gameplay demo had, niet ingame was en lang op zich laten wachten. Het is duidelijk dat hun console “klaar” is, maar hun devs zijn dat nog niet.
Ach ik heb liever dat ze dit keer niet al hun kruit verschieten in het begin, het ziet er nu naar uit dat we een hoop hebben om naar uit te kijken. En dan hebben ze nog maar 9 van de 15 studio's laten zien. Dit zijn alleen maar de 1st party games, er komt nog zoveel 3rd party aan. Ik vind dit alles waar ik om vroeg: veel games, niet alleen maar shooters (en alles nog praktisch gratis ook).

*snip* doe maar niet, deze vergelijking...

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:12 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Er vanuit gaande dat een actuele versie aantrekkelijker zou ogen, is dit natuurlijk weer oliedom van MS. Ze hebben van te voren enorm op de eigen loftrompet geblazen betreffende Halo Infinite. Alles duidde erop dat dat de knaller van de show ging worden. Eindelijk weer een echte dikke Halo. Op de XSX. Die krachtigste console ooit, by far. Bla-bla-bla. En het 4k/60 filmpje ziet er keurig uit (behalve de massive pop-in, die vind ik echt pijnlijk voor een zeer belangrijk stukje marketing van een de belangrijkste launch game die al over een paar maanden uit moet komen) , maar het voldoet simpelweg niet aan de hype die ze zelf gecreëerd hebben. Ik heb niets indrukwekkends gezien. En dat is toch wel erg jammer.
Aan de andere kant... er wordt nu wel lekker veel over geouwehoerd -> media aandacht :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

*snip* zinloos offtopic

Maarja, prima als je het een mindere show vond . :) Dat is om het even. Zeg het en laat het daarbij? En probeer anderen er niet van te overtuigen dat het toch eigenlijk echt wel ondermaats was, want dat gaat je waarschijnlijk niet lukken. Mij althans niet want ik vond het echt een hele toffe show en ik iets van 20 games heb gezien die ik bij release wil spelen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:02 ]

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-10 23:02

Die kerel doet een paar straffe uitspraken...

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:55
Nou na een nachtje slapen geef ik de show een 7 of 8 van de 10.

Heeft mij wel overgehaald om op de release voor de xbox series x te gaan.

Ja halo zag er niet uit, maar ook nooit mijn game geweest.

maar de combinatie van de vele goede games (naar mijn mening) en gamepass en het design van de console en de fijne controller,

*snip* offtopic

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:12 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*snip* zinloos offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:02 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden