Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.628 views

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Vervelend hè dat wij zo blij zijn met Xbox, en niks anders kunnen vinden om over te zeiken dat je zo'n infantiel grapje gaat maken?
Ik ben zelf ook blij met game pass (voor de pc) maar het wordt hier zo’n beetje als DE reden om een Xbox (boven een ps5) te verkiezen.

Game pass zorgt voor een enorme devaluatie van games. Ontwikkelaars zullen een x-bedrag van Microsoft krijgen en het is veel minder relevant of iets echt heel goed is. Het lijkt soms ook ideaal om eventuele flops mooi op te vangen en ze “tussen de rest” te verbergen. Gewoon het “Netflix original films” effect.

Hoe zou men hier reageren als er geen game pass zou zijn en de spellen (of “upgrades” zoals bij Ori) die je nu zou zien gewoon stuk voor stuk zou moeten betalen. Zouden jullie dan kritischer zijn?
Matigheid komt er nu gewoon mee weg aangezien het toch gratis in game pass zit.

Sea of Thieves en Crackdown 3 zijn mooie voorbeelden hiervan. Stel je voor dat ze enkel te spelen waren door de volle mep te betalen. Er zou dan veel kritischer naar gekeken worden dan nu. Nu zat het in game pass en boeide het praktisch niemand dat het ruk spellen waren. Het was toch gratis...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:05

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

De 4k video's op Youtube zien er een stuk beter uit. Everwild <3

Xbox Live: Miesjh NL

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Ik ben zelf ook blij met game pass (voor de pc) maar het wordt hier zo’n beetje als DE reden om een Xbox (boven een ps5) te verkiezen.

Game pass zorgt voor een enorme devaluatie van games. Ontwikkelaars zullen een x-bedrag van Microsoft krijgen en het is veel minder relevant of iets echt heel goed is. Het lijkt soms ook ideaal om eventuele flops mooi op te vangen en ze “tussen de rest” te verbergen. Gewoon het “Netflix original films” effect.

Hoe zou men hier reageren als er geen game pass zou zijn en de spellen (of “upgrades” zoals bij Ori) die je nu zou zien gewoon stuk voor stuk zou moeten betalen. Zouden jullie dan kritischer zijn?

Sea of Thieves en Crackdown 3 zijn mooie voorbeelden hiervan. Stel je voor dat ze enkel te spelen waren door de volle mep te betalen. Er zou dan veel kritischer naar gekeken worden dan nu. Nu zat het in game pass en boeide het praktisch niemand dat het ruk spellen waren. Het was toch gratis...
Ik had zowel Netflix als Pathé Unlimited want ik genoot van beide diensten. Voor ieders wat wils en de een sluit het ander niet uit.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
[...]

Zo kun je er naar kijken, maar je kunt het ook ziens als veel keuze. Voor ieders wat en voor velen meer dan een enkel mooi spel.

En welke matigheid bedoel je tijdens deze show? Aangezien ik toch best veel mooie games heb gezien en die je dan toch mooi 'gratis' kunt spelen. Bij het andere kamp krijg je zo goed als niks gratis helaas.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
[...]
...
Die games hebben anders genoeg kritiek te verduren gehad. Door Gamepass is het wellicht wel zo dat meer mensen het een (tweede) kans hebben gegeven. Maar voor de uiteindelijke cijfers in reviews maakt het weinig uit.

En alsnog, wat maakt het uit? Als mensen er tevreden mee zijn: mooi toch? Ongeacht of het wel of niet door Gamepass komt.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:59:
Pfff. Maar serieus. De prijs van de console is dus ook eigenlijk geen issue. Met de value die je krijgt in Gamepass...
Game Pass is geweldig maar de kosten kunnen behoorlijk in de papieren lopen als er geen aanbieding of omzettingsactie gaande is. Per jaar: 12 × (GP €10; GP U: €13) = €120 / €156.
Al verwacht ik wel dat MS met enige regelmaat met kortingsacties komt. Of wele een directe korting of met extra gratis maanden (12 + 4, etc.)
Game Pass biedt ieder wat wils, een roulerend aanbod van vele spellen met verschillende spelgernes. Je hoeft (ook als ouder) minder spellen zelf te kopen. Het abonnementsmodel hóéft i.i.g. niet duurder te zijn.

Het is i.i.g. duidelijk dat Microsoft inzet op het abonnementsmodel als verdienmodel.
Daar horen natuurlijk de hardware en accessoires bij maar dat is niet waarmee het grote geld mee wordt binnengehaald.
Nu moeten ze eigenlijk wel stunten met de Xbox hardware. Hopelijk subsidiëren ze een flink deel van de hardwarekosten van de Xbox Series X. Ik ben overigens benieuwd of Xbox All Access spoedig naar Nederland en België komen en dat het maandbedrag inderdaad gunstig is (0% financiering, én niet duurder dan losse hardware + GP (U) abonnement over de gehele looptijd van de overeenkomst)

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 23-07-2020 19:19 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RRCreations schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:13:
[...]

Ik had zowel Netflix als Pathé Unlimited want ik genoot van beide diensten. Voor ieders wat wils en de een sluit het ander niet uit.
Nee absoluut niet, echter heb ik volgens mij wel een valide punt van devaluatie en kans op matige games. Consumenten zullen ook een stuk minder kritisch worden als ze €50-60 per spel moeten betalen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Nee absoluut niet, echter heb ik volgens mij wel een valide punt van devaluatie en kans op matige games. Consumenten zullen ook een stuk minder kritisch worden als ze €50-60 per spel moeten betalen.
Als de kwaliteit van de games omlaag gaan hebben de ontwikkelaars zichzelf er mee want dan zeggen de mensen op en is het niet aantrekkelijk meer.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Niet alle games zijn op het eerste gezicht voor iedereen, En je gaat ze dan ook zeker niet voor de volle maps proberen. Gamepass biedt juist mogelijkheden voor developers om een breder publiek aan te trekken.

Verder zou ik veel van de games die ik heb gezien sowieso voor de volle map kopen. Stel dat het er 25 zijn in de komende 2 tot 3 jaar. Gemiddeld circa 45 euro want er zijn grote en kleine titels. Dat zou mij dus in 2 jaar al 1000 euro kosten. Geen probleem vind ik want het is mijn hobby. Maar gamepass is voor mij dus een stuk voordeliger. Maar wat heb je liever. Een ruk spel waar je 60 euro voor hebt betaald, want die zijn er genoeg, of een ruk spel die je kon testen en die je niets vindt.

Dat Gamepass een devaluatie betekent van games is nogal een statement. We wachten nog wel even een paar jaar om dat te kunnen beoordelen. Op basis van vanavond kun je dat moeilijk stellen volgens mij...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Die kans op matige games heb je nu toch ook? Ook als je full priced betaald? Ik denk dat weinig developers denken. Ach, tis een gamepass titel, laat ik er maar met de pet naar gooien. Want gamepass games zullen ook vaak genoeg gewoon beschikbaar zijn Steam of op de PS5, zoals nu gebeurd met de PS4 en Steam.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-07-2020 19:22 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Heb de stream zelf gemist, maar net even trailers gekeken: had gehoopt op iets meer gameplay (as always), maar zat wel wel moois tussen: Avowed, psychonauts en the gunk staken er voor mij wel bovenuit. Enige dat ik me nu afvroeg:
zijn er ook release dates of release windows bekendgemaakt?

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Zo kun je er naar kijken, maar je kunt het ook ziens als veel keuze. Voor ieders wat en voor velen meer dan een enkel mooi spel.

En welke matigheid bedoel je tijdens deze show? Aangezien ik toch best veel mooie games heb gezien en die je dan toch mooi 'gratis' kunt spelen. Bij het andere kamp krijg je zo goed als niks gratis helaas.
Matigheid in het algemeen. (Alhoewel je Halo Infinite als matig zou kunnen bestempelen).

Als ik kijk naar de library kijk op de pc zitten er toch aardig wat mindere games tussen. Ook is het al met enige regelmaat gebeurd dat ik een spel heb geïnstalleerd en dit na een uur weer verwijderd heb. Mij hoor je uiteraard niet klagen voor wat ik allemaal voor die €4 krijg, echter is dat de reden waarom ik het heb en slechte games accepteer.

Stel je voor dat ik er €50-60 voor heb betaald en dan een ruk spel krijg. Dan zou ik veel pissiger zijn en echt als een stekker balen. Hetzelfde als een film in de bioscoop vergelijken met een netflix film (ervaring in de bioscoop laat ik even buiten beschouwing). Als je €9 voor een ruk film hebt neergelegd baal je en vond je het zonde van je geld. Als je €14 voor een maand Netflix betaald en dan een keer een ruk film (of serie) kijkt, haal je je schouders op en kijk je maar wat anders.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Matigheid in het algemeen. (Alhoewel je Halo Infinite als matig zou kunnen bestempelen).

Als ik kijk naar de library kijk op de pc zitten er toch aardig wat mindere games tussen. Ook is het al met enige regelmaat gebeurd dat ik een spel heb geïnstalleerd en dit na een uur weer verwijderd heb. Mij hoor je uiteraard niet klagen voor wat ik allemaal voor die €4 krijg, echter is dat de reden waarom ik het heb en slechte games accepteer.

Stel je voor dat ik er €50-60 voor heb betaald en dan een ruk spel krijg. Dan zou ik veel pissiger zijn en echt als een stekker balen. Hetzelfde als een film in de bioscoop vergelijken met een netflix film (ervaring in de bioscoop laat ik even buiten beschouwing). Als je €9 voor een ruk film hebt neergelegd baal je en vond je het zonde van je geld. Als je €14 voor een maand Netflix betaald en dan een keer een ruk film (of serie) kijkt, haal je je schouders op en kijk je maar wat anders.
En dan? Baal je als een stekker? Ben je pissig? En wat dan? Krijg je ineens een andere beleving of ervaring? Nee, je hebt dezelfde ervaring en je bent nog eens wat meer geld kwijt..

Slechte films en slechte games bestaan al ruim voor netflix en gamepass.. Dus ik snap je punt dat je wilt maken niet zo goed.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-07-2020 19:25 ]

• Starbucks
[...]

Tja, je kunt aankopen altijd weer annuleren als je ze online hebt gekocht. Weet even niet hoelang je ze maximaal gespeeld mag hebben, maar binnen 2 uur weet je wel of iets kwaliteit levert of niet.

En wat betreft matigheid; smaken verschillen!
De show was erg goed met vele goede trailers en kan niet wachten om te beginnen :)

Verwijderd

[...]

Ik heb sea of thieves voor volle mep gekocht bij launch, inderdaad spijt van gehad. Maargoed gamepass is er nou eenmaal en in hindsight had ik beter via dat de game kunnen "proberen".

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[...]

Maar Microsoft houdt echt wel bij hoeveel elke game gespeeld wordt... Levert een studio alleen maar bagger af die iedereen gelijk weer verwijdert dan blijven ze daar geen games van in gamepass stoppen. Microsoft wil immers dat het een aantrekkelijke service is waar mensen graag voor betalen.

Gamertag: FinrazielNL

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb sea of thieves voor volle melk gekocht bij launch, inderdaad spijt van gehad. Maargoed gamepads is er nou eenmaal en in hindsight had ik beter via dat de game kunnen "proberen".
Sea of Thieves was bij launch ook gewoon niet goed contentwise.

Ik start hem toevallig nu net weer op om met wat tweakers te gaan spelen. Echter zou ik het nooit hebben geprobeerd 2 jaar na release als die niet in Gamepass was. Inmiddels speel ik al 2 maanden niets anders.

• Lekker Ventje
[...]

Maar wat is matig? Een game als TLOU2 schijnt erg goed te zijn maar boeit me nog geen 10 minuten. En zo kan ik nog een reeks games opnoemen die mij niet boeien. Matig en smaak is niet hetzelfde.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:39
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:08:
Benieuwd hoe Forza Horizon 4 er straks uit gaat zien met smart delivery voor de Series X. Dat werd op't eind ook nog even genoemd.
via FB van Playground:
FH4 .coming to the Xbox Series X at launch via Smart Delivery.

That means Native 4K at 60fps, Quick Game Resume and faster load times, higher visual fidelity at longer distances, and no additional cost.

Aardige show. Zat iig goed tempo in ipv nutteloos gelul.

De stream tijdens de show doet echt afbreuk aan de kwaliteit van de beelden in 4k.

Die trailer van Forza motorsport 8 ziet er echt heel goed uit in 4k. Helaas dus geen launchgame.

Stalker 2 was een aangename verrassing.

De aankondiging van Horizon 4 in 4k60 is wel genoeg om mij over de streep te trekken.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
S.T.A.L.K.E.R 2 is tijdelijke exclusieve op xbox en pc, zal ook wel naar ps5 komen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:24:
[...]

En dan? Baal je als een stekker? Ben je pissig? En wat dan? Krijg je ineens een andere beleving of ervaring? Nee, je hebt dezelfde ervaring en je bent nog eens wat meer geld kwijt..

Slechte films en slechte games bestaan al ruim voor netflix en gamepass.. Dus ik snap je punt dat je wilt maken niet zo goed.
Uiteraard bestaan slechte games (en films en muziek) al lang voordat er abonnementen hiervoor waren. Het verschil zal hem zitten in het verdienmodel.

Wat krijgt een ontwikkelaar (of uitgever) van Microsoft als hun spel wordt toegevoegd aan game pass. Uiteraard betekend toevoegen aan game pass een stuk lagere omzet uit verkopen. Hoeveel compenseert Microsoft hiervoor.

En dan is het spel uitgekomen en beschikbaar met game pass en dan? Krijgen ontwikkelaars een bonus als het veel wordt gespeeld? Wat als het tegenvalt? Wil Microsoft dan een deel van de investering terug?
En hoeveel kan een ontwikkelaar überhaupt verdienen met game pass.

Het valt op dat de echt grote jongens wegblijven van Game Pass en hun spellen pas veel later eventueel beschikbaar stellen. Er zal dus echt meer te verdienen zijn met losse verkoop dan een deel losse verkoop en een deel game pass.

Het staat vast dat als je game gewoon ruk is, slechte recensies krijgt en voor €60 in de winkel komt je waarschijnlijk er weinig tot niets aan gaat verdienen. Hoe zit dit met een ruk spel met slechte recensies dat in game pass komt en daar toch door een boel mensen “geprobeerd” wordt.
Concreet: stel je voor dat Crackdown 3 een 3rd party spel was. Hoeveel zouden ze verdient hebben met game pass (en die paar losse winkel verkopen) vs alleen in de winkel (of uiteraard online voor de volle mep).

Het is logisch dat bovenstaande de kwaliteit negatief kan beïnvloeden. Meer dan een product dat volledig afhankelijk is van de verkopen en een ontwikkelaar z’n lot hier mogelijk aan verbonden is...

• ariekanari
Game Pass is zeker geen devaluatie. Het abonnementsmodel biedt juist de mogelijkheid om een speltitel te proberen. Geheel en in eigen tempo. Zeker bij een onbekende developer of specifiek spelgerne gaat dat je veel geld en frustratie besparen.
Je moest eens weten hoeveel boeken ik gekocht heb op het station om te lezen in de trein maar een kat in de-zak aankoop bleken te zijn. Of CD's in de platenzaak. Je kon ze wel vluchtig beluisteren maar de verkopers kéken je weg.

En als ik de media goed heb meegekregen is de conversierate van spellen die in Game Pass zitten behoorlijk. I.i.g. hoger dan menig ontwikkelaar of uitgever verwacht(te). Dus voor de ontwikkelaar c.q. uitgever kan het mes aan twee kanten snijden. Ze ontvangen geld van Microsoft voor opname in GP en verkopen hierdoor ook relatief meer spellen. Kennelijk wil een gamer wel betalen voor een goed spel en 'volledig' eigenaar worden. Dus eigenlijk snijd het mes aan drie kanten. De gamer is ook blij: de kans om een kat in de zak te kopen is nagenoeg geëlimineerd.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09
ariekanari schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:33:
Game Pass is zeker geen devaluatie.
Dit is wel een erg straffe uitspraak. Als Netflix een indicator zou zijn dan heb je daar al het tegendeel van wat je stelt te pakken.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Maar Microsoft houdt echt wel bij hoeveel elke game gespeeld wordt... Levert een studio alleen maar bagger af die iedereen gelijk weer verwijdert dan blijven ze daar geen games van in gamepass stoppen. Microsoft wil immers dat het een aantrekkelijke service is waar mensen graag voor betalen.
Is game pass ook niet in het leven geroepen door Microsoft om toch nog aantrekkelijk te zijn voor consumenten (tov de PS4) gezien het zware gebrek aan (goede) exclusives.

Sony heeft die noodzaak absoluut niet. Ze hebben een shitload aan exclusives die en goed scoren (90 en hoger) en ook commercieel zeer succesvol zijn. Een dienst zoals game pass gaan we daar dan ook absoluut niet zien.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:15
Nu alleen nog wachten wanneer Ms ook Bungie weer opkoopt.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Is game pass ook niet in het leven geroepen door Microsoft om toch nog aantrekkelijk te zijn voor consumenten (tov de PS4) gezien het zware gebrek aan (goede) exclusives.
Daarom is concurrentie ook zo belangrijk :)
[...]Sony heeft die noodzaak absoluut niet. Ze hebben een shitload aan exclusives die en goed scoren (90 en hoger) en ook commercieel zeer succesvol zijn. Een dienst zoals game pass gaan we daar dan ook absoluut niet zien.
Metacritic score zegt mij persoonlijk vrij weinig, het komt mij te vaak voor dat een game hoog scoort maar er voor mij geen fun factor in zit. Zit je dan met je hoge score bij een game die je zelf geen zak aan vind.

• Amaze86
[...]

Sony heeft die noodzaak absoluut niet. Ze hebben een shitload aan exclusives die en goed scoren (90 en hoger) en ook commercieel zeer succesvol zijn. Een dienst zoals game pass gaan we daar dan ook absoluut niet zien.
Plus al die games icm met gamepass kan je op PC spelen,heb je een goede pc dan zie ik geen reden om voor nieuwe xbox te gaan.

Hier komt ps5 in huis de games spreken me veel meer aan,halo en fable speel ik wel bij me broertje.

Nu hopen op volgende event met gameplaybeelden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:33:
[...]

Uiteraard bestaan slechte games (en films en muziek) al lang voordat er abonnementen hiervoor waren. Het verschil zal hem zitten in het verdienmodel.

Wat krijgt een ontwikkelaar (of uitgever) van Microsoft als hun spel wordt toegevoegd aan game pass. Uiteraard betekend toevoegen aan game pass een stuk lagere omzet uit verkopen. Hoeveel compenseert Microsoft hiervoor.

En dan is het spel uitgekomen en beschikbaar met game pass en dan? Krijgen ontwikkelaars een bonus als het veel wordt gespeeld? Wat als het tegenvalt? Wil Microsoft dan een deel van de investering terug?
En hoeveel kan een ontwikkelaar überhaupt verdienen met game pass.

Het valt op dat de echt grote jongens wegblijven van Game Pass en hun spellen pas veel later eventueel beschikbaar stellen. Er zal dus echt meer te verdienen zijn met losse verkoop dan een deel losse verkoop en een deel game pass.

Het staat vast dat als je game gewoon ruk is, slechte recensies krijgt en voor €60 in de winkel komt je waarschijnlijk er weinig tot niets aan gaat verdienen. Hoe zit dit met een ruk spel met slechte recensies dat in game pass komt en daar toch door een boel mensen “geprobeerd” wordt.
Concreet: stel je voor dat Crackdown 3 een 3rd party spel was. Hoeveel zouden ze verdient hebben met game pass (en die paar losse winkel verkopen) vs alleen in de winkel (of uiteraard online voor de volle mep).

Het is logisch dat bovenstaande de kwaliteit negatief kan beïnvloeden. Meer dan een product dat volledig afhankelijk is van de verkopen en een ontwikkelaar z’n lot hier mogelijk aan verbonden is...
Crackdown 3 is echt een slecht voorbeeld als je het tegen mij hebt. Ik heb me enorm vermaakt met dat spel, ook als ik het had gekocht voor full price. :) Ben namelijk een grote Crackdown fan...

Als jij denkt dat developers aan de voorkant er met de pet naar gooien omdat ze een back up hebben met gamepass.. dan denk ik niet dat je in de komende jaren gelijk gaat krijgen. Maar dat weten we nog niet. Trouwens Gamepass op PC is wel degelijk anders dan Gamepass op console qua content. Misschien ligt jouw beeldvorming daar deels aan.

• Starbucks
[...]

Ik als voormalig PS speler baal juist dat daar geen gamepass aanwezig is. Je kunt spellen niet snel even spelen en bent als snel de dupe van hype. Zoals nu met the Last of us. Krijgt goede kritieken van reviewers, maar minder van de spelers. Dan haal je wel even dat je het niet snel even kon proberen.

Bij Sony ben je dus bakken met geld kwijt en moet er maar net wat tussen zitten voor je. Altijd volle prijs, net als online gamen. Zelden kortingen te vinden, dus het gaat je flink wat kosten allemaal.

Gamepass is dus een erg goede strategie en al koop je alleen de console, dan kun je alsnog direct gamen. Dat kan bij Sony niet, daar moet je eerst nog flink bijleggen voor weinig.

Verwijderd

Amaze86 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Plus al die games icm met gamepass kan je op PC spelen,heb je een goede pc dan zie ik geen reden om voor nieuwe xbox te gaan.

Hier komt ps5 in huis de games spreken me veel meer aan,halo en fable speel ik wel bij me broertje.

Nu hopen op volgende event met gameplaybeelden.
Hier waarschijnlijk hetzelfde. Koop ik over 1 jaar wel gamepass op pc. Tenminste als de prijs niet is gestegen tegen die tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 19:43 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Ik als voormalig PS speler baal juist dat daar geen gamepass aanwezig is. Je kunt spellen niet snel even spelen en bent als snel de dupe van hype. Zoals nu met the Last of us. Krijgt goede kritieken van reviewers, maar minder van de spelers. Dan haal je wel even dat je het niet snel even kon proberen.

Bij Sony ben je dus bakken met geld kwijt en moet er maar net wat tussen zitten voor je. Altijd volle prijs, net als online gamen. Zelden kortingen te vinden, dus het gaat je flink wat kosten allemaal.

Gamepass is dus een erg goede strategie en al koop je alleen de console, dan kun je alsnog direct gamen. Dat kan bij Sony niet, daar moet je eerst nog flink bijleggen voor weinig.
Toch ook wel weer enigszins nadelig. Als je een spel koopt moet je het eigenlijk wel spelen en doe je dat dus ook. Als je keuze hebt uit tig games, maakt dat het toch alweer een stuk lastiger. Merk dat ook wel met mn Steam library met honderden games. Weet nooit wat ik moet spelen omdat er zoveel keus is (denk ik).

• Lekker Ventje
Mick3112 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:32:
[...]

via FB van Playground:
FH4 .coming to the Xbox Series X at launch via Smart Delivery.

That means Native 4K at 60fps, Quick Game Resume and faster load times, higher visual fidelity at longer distances, and no additional cost.

Aardige show. Zat iig goed tempo in ipv nutteloos gelul.

De stream tijdens de show doet echt afbreuk aan de kwaliteit van de beelden in 4k.

Die trailer van Forza motorsport 8 ziet er echt heel goed uit in 4k. Helaas dus geen launchgame.

Stalker 2 was een aangename verrassing.

De aankondiging van Horizon 4 in 4k60 is wel genoeg om mij over de streep te trekken.
Hopelijk geven ze FM7 dan ook nog een upgrade als we nog zo lang moeten wachten op de opvolger. Kan er helaas niets over vinden.

• nioz
Denk dat er mbt gamepass ook wel wat argumenten ontvlochten moeten worden om er een betere discussie over te kunnen voeren:

- consumenten value bijv: lijkt me dat niemand kan beargumenteren dat het een slechte deal is voor consumenten. Als je al 2 ms studio games in een jaar day one zou hebben gekocht, dan heb je het er al uit (of 6 games in de sale?).

- developers value / valuatie van games: als developer kan je er natuurlijk ook niet aan mee doen, of een jaar na release om in de long tail nog wat geld binnen te slepen.

Overigens heb ik zelf geen gamepass. Ik ben bang dat ik het er niet per se uit haal. Koop niet mega veel games, weinig day one meer, en ik game ook op de switch en ps4. Dus genoeg keuze en backlog.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat games zoals Psychonauts 2, of the gunk straks los €60,- gaan kosten. Terwijl ik betwijfel of dat de prijs zou zijn geweest als gamepass er niet was geweest. Maargoed, dat zie ik dan wel en dan kan ik stemmen met mijn portemonnee en op een sale wachten :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

nioz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:43:
Denk dat er mbt gamepass ook wel wat argumenten ontvlochten moeten worden om er een betere discussie over te kunnen voeren:

- consumenten value bijv: lijkt me dat niemand kan beargumenteren dat het een slechte deal is voor consumenten. Als je al 2 ms studio games in een jaar day one zou hebben gekocht, dan heb je het er al uit (of 6 games in de sale?).

- developers value / valuatie van games: als developer kan je er natuurlijk ook niet aan mee doen, of een jaar na release om in de long tail nog wat geld binnen te slepen.

Overigens heb ik zelf geen gamepass. Ik ben bang dat ik het er niet per se uit haal. Koop niet mega veel games, weinig day one meer, en ik game ook op de switch en ps4. Dus genoeg keuze en backlog.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat games zoals Psychonauts 2, of the gunk straks los €60,- gaan kosten. Terwijl ik betwijfel of dat de prijs zou zijn geweest als gamepass er niet was geweest. Maargoed, dat zie ik dan wel en dan kan ik stemmen met mijn portemonnee en op een sale wachten :)
Ik verwacht niet dat prijzen van losse games ineens omhoog gaan als ze in gamepass zitten. Tot op heden is dat ook niet gebeurd. Ori and the Will of the Wisp was ook gewoon 30 euro terwijl die in gamepass zat. Zelf heb ik de special edition gekocht, ook al kon ik hem via gamepass spelen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Hopelijk geven ze FM7 dan ook nog een upgrade als we nog zo lang moeten wachten op de opvolger. Kan er helaas niets over vinden.
Kleine kans. Turn10 heeft al aangegeven dat de update van augustus 2019 de laatste echte update zou zijn. Mochten ze nog een update maken dan graag eentje waarbij ze de homologation eruit halen voor de campaign.

• Lekker Ventje
Caayn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:46:
[...]
Kleine kans. Turn10 heeft al aangegeven dat de update van augustus 2019 de laatste echte update zou zijn. Mochten ze nog een update maken dan graag eentje waarbij ze de homologation eruit halen voor de campaign.
Zou het wel jammer vinden als ze enkel naar FH4 zouden kijken. Mag je de komende twee jaar nog met een last gen racer aan de gang op de Series X.
Ik hoop wel dat ze dan de komende paar jaar goed gaan gebruiken en FM8 weer gebruiksvriendelijker gaan maken zoals een circuit uitkiezen waar je op wilt rijden en ook kunt blijven rijden in plaats van dat ze je automatisch naar een willekeurig circuit sturen na de race. Nu moet je telkens aangeven dat je op dat circuit wilt blijven.

• nioz
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Ik verwacht niet dat prijzen van losse games ineens omhoog gaan als ze in gamepass zitten. Tot op heden is dat ook niet gebeurd. Ori and the Will of the Wisp was ook gewoon 30 euro terwijl die in gamepass zat. Zelf heb ik de special edition gekocht, ook al kon ik hem via gamepass spelen.
true, true :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
A closer look at 'Forza Motorsport' for Xbox Series X

https://www.engadget.com/...R6i2dI4zNXsNIZfrWxfvwxVcr

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:08:
Benieuwd hoe Forza Horizon 4 er straks uit gaat zien met smart delivery voor de Series X. Dat werd op't eind ook nog even genoemd.
Daar kijk ik ook enorm naar uit, gozert ;)

Sowieso 4k/60fps, ga ik vanuit. Met wellicht nog wat verbeterde assets ofzo? Al ziet het er nu al prachtig uit. HDR in FH4 is ook super gedaan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Starbucks
Snowdog schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Toch ook wel weer enigszins nadelig. Als je een spel koopt moet je het eigenlijk wel spelen en doe je dat dus ook. Als je keuze hebt uit tig games, maakt dat het toch alweer een stuk lastiger. Merk dat ook wel met mn Steam library met honderden games. Weet nooit wat ik moet spelen omdat er zoveel keus is (denk ik).
Maar dat zit dan voornamelijk tussen jouw oren. Ik speel geen spel die ik gekocht heb en niet leuk vindt. Dan gaat die direct in de verkoop als ik hem fysiek heb gekocht.

Wat betreft de grote bibliotheek, ik heb dat zelf ook wel ietwat. Wel probeer ik mij gewoon te focussen op 1 game en niet direct alles te proberen. Dan krijg je inderdaad waar jij last van hebt.

• Finraziel
  • Nu online
Poeh, eens terug kijken, wat heb ik gezien wat me cool lijkt...
Dragon quest XI
Balan Wonderworld
Halo infinite
State of decay 3? (Ken de vorige games niet maar makkelijk eens te proberen met gamepass)
Forza Motorsport
Everwild
Tell me why (hoop wel dat het niet alleen episode 1 gaat zijn in gamepass :+ maar lijkt me niet)
Grounded
Avowed
Psychonauts 2
Stalker 2
Warhammer darktide
The Gunk
The Medium
CrossfireX
Fable!!

En dan hebben ze dus nog wat in de tas gehouden voor een volgende presentatie... Halleluja Microsoft!

Overigens wat betreft spelen op de pc... Het is prima dat dat kan en fijn voor mensen die dat willen. Prima als je daardoor dan een PS5 er naast pakt... Ik zie voor mezelf echter meer dan genoeg redenen om toch voor de xsx te gaan. Zo even een paar:
Om te beginnen vind ik een console toch fijner op een tv spelen dan een pc. Ja het kan met pc maar ook vind het niet echt lekker werken en doe het daarom bijna niet.
Verder vind ik het Xbox ecosysteem gewoon erg fijn.
Ook biedt de xsx instant resume voor meerdere games, dat heb je gewoon niet op de pc.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Maar dat zit dan voornamelijk tussen jouw oren. Ik speel geen spel die ik gekocht heb en niet leuk vindt. Dan gaat die direct in de verkoop als ik hem fysiek heb gekocht.

Wat betreft de grote bibliotheek, ik heb dat zelf ook wel ietwat. Wel probeer ik mij gewoon te focussen op 1 game en niet direct alles te proberen. Dan krijg je inderdaad waar jij last van hebt.
Yep probeer dat meestal ook wel en als ik eenmaal ergens aan begin dan heb ik er ook wel lol in. Maar als ik daar dan weer mee klaar ben na een tijdje dan is het volgende spel uitzoeken altijd weer een heel karwei en kan dan gerust maanden niks spelen, omdat het "te veel werk is" om iets uit te kiezen. Vaag maar waar.

• Finraziel
  • Nu online
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Ik heb dat ook wel een beetje maar daarom vind ik de gamepass quests ook fijn. Dat is een mooi excuus om elke week een paar games waar je anders wellicht niet naar gekeken had te proberen. Veel gaan er gelijk weer vanaf als de quest behaald is maar een aantal kom ik dan achter dat ik ze echt cool vind.

• Starbucks
Snowdog schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Yep probeer dat meestal ook wel en als ik eenmaal ergens aan begin dan heb ik er ook wel lol in. Maar als ik daar dan weer mee klaar ben na een tijdje dan is het volgende spel uitzoeken altijd weer een heel karwei en kan dan gerust maanden niks spelen, omdat het "te veel werk is" om iets uit te kiezen. Vaag maar waar.
Haha, ja ik snap dat wel. Toch heb ik liever een flink aanbod dan een hype waar ik intrap, zoals een Last of Us, of voor mij ook een Gears of War. Vaak koop je die games omdat er ineens iets goeds uitkomt, echter moet het maar blijken of het wel voor jou is. Die 2 games vind ik namelijk niks, ook al kijk ik de reviews altijd en krijg ik zin om ze te spelen. Na 1 uur liggen ze dan weer stof te happen...

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo, wat een show. Microsoft heeft hier echt wel het zware geschut bovengehaald: Ze zijn vastberaden om het "Netflix of videogames" concept groot te maken en zich steevast als marktleider te profileren.

Eerst flink de spieren laten rollen door de ene microsoft studios exclusive na de andere te tonen, daarna doodleuk verkondigen dat ook ALLE getoonde third party games in de gamepass gaan zitten, daarna verkondigen dat ze later nog een hoop games gaan tonen.

Maar de grootste verrassing was voor mij de aankondiging van een nieuwe phantasy star online :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• zwembroek
  • Nu online
Wat een matige boel weer. Geen enkele next gen gameplay of graphics gezien. Op de specs na heeft Microsoft nog niets laten zien waarvoor ik een Series X in huis zou moeten halen. En gamepass is mooi maar wat heb je eraan met die matige games.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Starbucks
zwembroek schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:03:
Wat een matige boel weer. Geen enkele next gen gameplay of graphics gezien. Op de specs na heeft Microsoft nog niets laten zien waarvoor ik een Series X in huis zou moeten halen. En gamepass is mooi maar wat heb je eraan met die matige games.
Ik zat te watertanden! Smaken verschillen uiteraard, maar je hebt er nog niet 1 van gespeeld, dus hoe kun je ze als matig beschouwen?

• Rossi46
Grappig om te de verschillende ervaringen te lezen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog niet echt overtuigd ben. Al komt ook door de crappy stream kwaliteit. Bekijk de Halo trailer op Youtube in 4k/60fps en je hebt direct een totaal andere ervaring.

Ik snap eigenlijk totaal niet waarom ze dit soort streams niet in 4k/60fps kunnen uitbrengen. Of post het anders gewoon om 18u als filmpje van een uur.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ik zat al te zoeken want ik heb het live gemist maar ik zie in die streams alleen maar mensen slap praten. Ik wil gewoon een presentatie zoals Sony. Games games games met graphics die laten zien dat de console een nieuwe generatie is. Als de presentatie me al iets doet dan is het me duwen richting Sony. En dq11 is leuk maar heb de s editie al op de switch gespeeld. Toffe game maar voor wat betere graphics stap ik niet naar de Xbox over

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kaasje123 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Ik zat al te zoeken want ik heb het live gemist maar ik zie in die streams alleen maar mensen slap praten. Ik wil gewoon een presentatie zoals Sony. Games games games met graphics die laten zien dat de console een nieuwe generatie is. Als de presentatie me al iets doet dan is het me duwen richting Sony. En dq11 is leuk maar heb de s editie al op de switch gespeeld. Toffe game maar voor wat betere graphics stap ik niet naar de Xbox over
Ik denk dat je een verkeerde presentatie hebt gezien...

• Starbucks
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat je een verkeerde presentatie hebt gezien...
Lijkt het wel op ja, waarschijnlijk één met een blauw, zwart en witte console erin. Die viel behoorlijk tegen ja.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

:)

• zwembroek
  • Nu online
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Ik zat te watertanden! Smaken verschillen uiteraard, maar je hebt er nog niet 1 van gespeeld, dus hoe kun je ze als matig beschouwen?
Ik zie persoonlijk geen enkele game waarvan ik denk BAM die MOET ik hebben. Van next gen verwacht ik gewoon meer. Heb jij dan waanzinnige graphics gezien die je omver blazen?

• RRCreations
[...]

Feit blijft dat de XSX de krachtigste is, dus dat ligt zeker wel goed. Ik vond de gamepresentatie heel strak, weinig geouwehoer en game na game werden getoond. Wat kan je meer verwachten?

• Rossi46
[...]

Je hebt de verkeerde presentatie gezien denk ik. Je zat te kijken naar de pre-show. Dat is inderdaad een hoop slap geneuzel, niet boeiend.

Ik raad je overigs aan de stream te skippen en de afzonderlijke fimpjes te kijken, die hebben veel hogere kwaliteit. Dan wordt het al een stuk interessanter

• Finraziel
  • Nu online
[...]

Dq11 zat níet in de presentatie van Microsoft maar in de preshow van Geoff Keighley. Die was inderdaad maar meh.
Kijk even op het officiële Xbox YouTube kanaal.

• Starbucks
zwembroek schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Ik zie persoonlijk geen enkele game waarvan ik denk BAM die MOET ik hebben. Van next gen verwacht ik gewoon meer. Heb jij dan waanzinnige graphics gezien die je omver blazen?
Misschien de stream maar even in 4k kijken. Dan zie je al veel beter de kwaliteit. Sowieso zijn graphics mooi, maar is de gameplay veel belangrijker. Zoiets als Ori speel ik 100x liever dan een nieuwe Crysis die zogenaamd de beste graphics heeft.

Edit: het lijkt erop dat sommige mensen de pre-show hebben gezien en niet de 1 uur lange show met alleen maar games.

[ Voor 9% gewijzigd door Starbucks op 23-07-2020 20:12 ]

• Finraziel
  • Nu online
Rossi46 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Je hebt de verkeerde presentatie gezien denk ik. Je zat te kijken naar de pre-show. Dat is inderdaad een hoop slap geneuzel, niet boeiend.

Ik raad je overigs aan de stream te skippen en de afzonderlijke fimpjes te kijken, die hebben veel hogere kwaliteit. Dan wordt het al een stuk interessanter
Niet alle trailers staan los op het Xbox kanaal maar er staat nu ook gewoon een video versie van de hele presentatie op en daar is de kwaliteit ook stukken beter.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Net nog een keer de reveal van Halo Infinite bekeken in 4k en ben nog steeds niet overtuigd. Hierna meteen een gameplay op 4k van Halo 5 gezien en ik ben van mening dat dat spel er beter uitziet. Zeker qua art style ademt alles gewoon veel meer sfeer en leven uit.

Misschien ook omdat we onderhand die omgeving uit infinite wel gezien hebben. Het is wééér dezelfde soort omgeving op een Halo. Sinds deel 1 kennen we die omgevingen nu wel. Het was juist leuk dat 4 en 5 wat ander soort omgevingen lieten zien.

Maar terwijl ik dit bekeek bedacht ik me iets. Zowel 343 Studios als the Coalition zijn opgericht met maar 1 doel. Games (Halo en Gears of War) die succesvol waren continueren. Wat doet zoiets met de "passie" van een studio. Ik kan me goed voorstellen dat je als studio (en vooral werknemer) op een gegeven moment helemaal klaar bent om wéééér een spel uit dezelfde serie te maken. Dat is ook de reden dat menig succesvol studio na verloop van tijd een ander soort spel uitbrengt.

Ik zou het verloop van medewerkers wel eens willen weten bij bovengenoemde studio's.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:29
Zaten wel wat leuke dingen tussen. Maar ik heb nog steeds het beeld bij Xbox (en daar zal vast niet iedereen het hier mee eens zijn) dat het grootste gedeelte van first party titels first person shooters zijn. Wil je iets anders, dan ben je al gauw aangezen op indie of 3rd party.
Tuurlijk, er zaten ook andere dingen tussen. Die game van Rare zag er erg goed uit en Medium lijkt me ook vet (geen idee van welke studio die is eigenlijk). Maar een groot gedeelte valt toch al af als je geen fan van FPS bent.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• zwembroek
  • Nu online
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Misschien de stream maar even in 4k kijken. Dan zie je al veel beter de kwaliteit. Sowieso zijn graphics mooi, maar is de gameplay veel belangrijker. Zoiets als Ori speel ik 100x liever dan een nieuwe Crysis die zogenaamd de beste graphics heeft.

Edit: het lijkt erop dat sommige mensen de pre-show hebben gezien en niet de 1 uur lange show met alleen maar games.
Voor gameplay heb je geen next gen machine nodig. Zie Nintendo.

• Starbucks
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:13:
Net nog een keer de reveal van Halo Infinite bekeken in 4k en ben nog steeds niet overtuigd. Hierna meteen een gameplay op 4k van Halo 5 gezien en ik ben van mening dat dat spel er beter uitziet. Zeker qua art style ademt alles gewoon veel meer sfeer en leven uit.

Misschien ook omdat we onderhand die omgeving uit infinite wel gezien hebben. Het is wééér dezelfde soort omgeving op een Halo. Sinds deel 1 kennen we die omgevingen nu wel. Het was juist leuk dat 4 en 5 wat ander soort omgevingen lieten zien.

Maar terwijl ik dit bekeek bedacht ik me iets. Zowel 343 Studios als the Coalition zijn opgericht met maar 1 doel. Games (Halo en Gears of War) die succesvol waren continueren. Wat doet zoiets met de "passie" van een studio. Ik kan me goed voorstellen dat je als studio (en vooral werknemer) op een gegeven moment helemaal klaar bent om wéééér een spel uit dezelfde serie te maken. Dat is ook de reden dat menig succesvol studio na verloop van tijd een ander soort spel uitbrengt.

Ik zou het verloop van medewerkers wel eens willen weten bij bovengenoemde studio's.
Jouw stukje staat vol met aannames. Niet echt interessant om te lezen.

Ik ben juist blij dat we weer teruggaan naar deze setting. Deel 1 en 2 waren prachtige games en deel 4 en 5 juist minder.

Goede trailer dus!
zwembroek schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Voor gameplay heb je geen next gen machine nodig. Zie Nintendo.
Die console heb ik uiteraard ook in huis :)

[ Voor 7% gewijzigd door Starbucks op 23-07-2020 20:19 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raem schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:16:
Zaten wel wat leuke dingen tussen. Maar ik heb nog steeds het beeld bij Xbox (en daar zal vast niet iedereen het hier mee eens zijn) dat het grootste gedeelte van first party titels first person shooters zijn. Wil je iets anders, dan ben je al gauw aangezen op indie of 3rd party.
Tuurlijk, er zaten ook andere dingen tussen. Die game van Rare zag er erg goed uit en Medium lijkt me ook vet (geen idee van welke studio die is eigenlijk). Maar een groot gedeelte valt toch al af als je geen fan van FPS bent.
Ben benieuwd welke FPS games je allemaal hebt gezien... Ik tel er niet zoveel.. Maarja, zo heb je op elk platform een bepaald genre wat meer naar voren komt dan een ander. Zie bijvoorbeeld de 3rd person sp story driven games op de PS4. Het moet je ding maar zijn :).

• Rossi46
Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Ik ben juist blij dat we weer teruggaan naar deze setting. Deel 1 en 2 waren prachtige games en deel 4 en 5 juist minder.

Goede trailer dus!

[...]

Die console heb ik uiteraard ook in huis :)
Volgens mij is jouw reactie minstens zo oninteressant om te lezen... :S

Ik snap de kritiek op de Halo trailer overigens wel. Al vond ik 'em wel strak. Zat overigens wel wat pijnlijk 'pop-in' in de verte toen hij van de lift kwam. Dat vind ik toch wel slordig voor een trailer.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
EXOMECHA Was eigenlijk wel tof. Ik weet niet waar deze game allemaal voor uitkomt, maar dat zag eruit als een soort Battlefield game. Halo Infinite had ik wel meer van verwacht qua graphics. Als je me zou zeggen dat dit een remake was van Halo 1, dan had ik het not geloofd.

Voor de rest benieuwd naar Stalker.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:50
Ik ben eigenlijk best teleurgesteld van de gameshow. Er zijn weinig spel die me aansprak (ook amper gameplay beelden) . Terwijl ik het geweldig vind van gamepass systeem (+pc games) en hardware technisch ook wauw vind.

Ik kijk voorlopig enkel wel uit naar Avowed maar wil graag meer gameplay zien om beter te beoordelen.

Playstation heeft toch betere, meer intersante games maar hun controller en ecosysteem spreek me niet aan.

Zal wel verder afwachten naar gameplay beelden.

[ Voor 12% gewijzigd door royalt123 op 23-07-2020 20:25 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Raem schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:16:
Zaten wel wat leuke dingen tussen. Maar ik heb nog steeds het beeld bij Xbox (en daar zal vast niet iedereen het hier mee eens zijn) dat het grootste gedeelte van first party titels first person shooters zijn.
Hellblade
Avowed
Nieuwe Dotnod game
Fable
State of Decay 3
Nog een paar waar ik momenteel te lui ben om de titel weer op te zoeken

Dunno maar als ik ooit tijdens de voorstelling van een nieuwe xbox de indruk had dat het wederom niet enkel gears en halo is is het nu toch wel.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Rossi46 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Daar kijk ik ook enorm naar uit, gozert ;)

Sowieso 4k/60fps, ga ik vanuit. Met wellicht nog wat verbeterde assets ofzo? Al ziet het er nu al prachtig uit. HDR in FH4 is ook super gedaan.
4K is ie toch al op de One X? 60fps zowiezo, en ik hoop op verbeterde foliage e. d. Ik ben er sinds een maandje weer helemaal aan verslaafd😃. Alleen verbeterde laadtijden? Online zal je dat niet merken toch, als de halve lobby nog op een og Xbox zit? In dat geval zal de ssd in de Series X het verschil niet gaan maken?

• Starbucks
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:29:
[...]

4K is ie toch al op de One X? 60fps zowiezo, en ik hoop op verbeterde foliage e. d. Ik ben er sinds een maandje weer helemaal aan verslaafd😃. Alleen verbeterde laadtijden? Online zal je dat niet merken toch, als de halve lobby nog op een og Xbox zit? In dat geval zal de ssd in de Series X het verschil niet gaan maken?
Sommige games lopen nu inderdaad al op 60fps 4k. Alleen maar mooi dat dat straks standaard is. Heb helaas geen One X, dus moet nog even geduld hebben totdat de Series X er is.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Crackdown 3 is echt een slecht voorbeeld als je het tegen mij hebt. Ik heb me enorm vermaakt met dat spel, ook als ik het had gekocht voor full price. :) Ben namelijk een grote Crackdown fan...

Als jij denkt dat developers aan de voorkant er met de pet naar gooien omdat ze een back up hebben met gamepass.. dan denk ik niet dat je in de komende jaren gelijk gaat krijgen. Maar dat weten we nog niet. Trouwens Gamepass op PC is wel degelijk anders dan Gamepass op console qua content. Misschien ligt jouw beeldvorming daar deels aan.
Over smaak valt niet te twisten zeggen we dan maar ;)

Ik ben op de hoogte van het feit dat er verschil zit tussen het aanbod van game pass op de pc en xbox. Laten we voorop stellen dat ik zeer blij ben met hetgeen ik allemaal krijg voor die 4 euro en dat het misschien wel de beste 4 euro's zijn die ik maandelijks spendeer aan dit soort zaken.

Maar toch vraag ik me af of het op termijn wel een gezonde constructie is voor Microsoft. Het kan niet anders dan dat ze een boel geld er bij moeten leggen. Zeker gezien de hoeveelheid 3rd party games die aangeboden worden (al helemaal op de pc). Verder is de game pass meer uit noodzaak ontstaan dan wat anders.

Een noodzaak omdat Microsoft nauwelijks iets te bieden had op de xbox wat ook maar enigszins tegenwicht kon geven aan de enorme hoeveelheid playstation exclusives. Natuurlijk valt over smaak niet te twisten en kun je ook wat vinden van reviews, feit is dat een simpele kijk op Metacritic een veel grotere lijst met games geeft (90+) van games die enkel op de ps4 te krijgen zijn, dan die enkel op de xbox. Ook is er een veel grotere diversiteit van genres en is er tot en met het laatste jaar een constante stroom van dit soort goede games. De xbox komt hier maar schraal vanaf, dit is niet te ontkennen.
Door game pass (en dus een boel spellen) voor een relatief laag bedrag beschikbaar te stellen creëerde Microsoft meteen een reden om juist voor de xbox te kiezen ipv de playstation.

Bij Sony is die noodzaak er uiteraard helemaal niet. Daar komen jaarlijks voldoende exclusieve spellen beschikbaar waar men graag €50-60 voor betaald of zelfs een playstation ervoor koopt. Microsoft zit niet in die luxe en moet het over een andere boeg gooien.
Tevens valt het me op dat bij de presentatie van de ps5 er genoeg mensen zijn die specifiek geïnteresseerd zijn in dat spel of dat spel en bereid zijn een ps5 juist voor dat ene spel te kopen (op launch of kort daarna). Bij de XSX presentatie zie ik dat Microsoft zelf enorm game pass aan het promoten is (bij elke aankondiging) en hier een boel gebruikers heel die console zo geweldig vinden vanwege game pass.

Gevoelsmatig voelt het voor mij alsof Sony focust op de kwalitatieve games waar consumenten graag €50-60 voor betalen en zelfs een Playstation 5 voor willen kopen, terwijl Microsoft focust op de kwantiteit en maar al te graag laat zien wat je allemaal voor die €12 per maand krijgt...

En als we kwaliteit en kwantiteit met elkaar vergelijken dan hebben de laatste 6,5+ jaar eigenlijk voldoende laten zien.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Mooi hè een forum waar mensen hun mening en gevoel opschrijven. Ik denk dat 95% van alle posts op elk forum ter wereld wel vol staan met aannames.

Maar volgens mij heb ik met mijn aanname wel ergens een punt. Pak 1 van de beste ontwikkelaars van dit moment: Naughty Dog en CD Project Red.
Stel je voor dat Naughty Dog nog steeds van Sony aan Crash Bandicoot moest werken en CD Project Red "verplicht" verder moest met een Witcher en een project zoals Cyberpunk 2077 absoluut niet aan de orde zou zijn. In andere woorden: wij (Microsoft, Sony, etc.) bepalen wat jullie moeten maken. Niet alleen dit jaar en volgend jaar, nee zolang wij brood zien in deze franchises.

Dat is natuurlijk killing voor de passie en liefde die nodig is om de beste games (en producten in het algemeen) te maken.

Kijk maar naar wat EA heeft gedaan met de studios die opgekocht werden. De beste studios werden opgekocht en wat is er van terecht gekomen? Mensen gaan lopen zodra ze niet meer zelf mogelijk bepalen waar ze met z'n allen de komende jaren aan gaan werken. Vaak is het leuke ervan af als het een "moetje" wordt....

Maarja, aannames en dus niet interessant voor je. Helaas beginnen zaken vaak met aannames voordat ze ondersteund (kunnen) worden met hard bewijs.

• Rossi46
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:29:
[...]

FH4 is op de XOX óf 1080p/60fps óf 4k/30fps. Straks op de XSX hopelijk 4k/60fps :)

Betere laadtijden lijk mij wel relax eigenlijk. Kost het naar de garage gaan enzo een stuk minder tijd. Lekker snel aanpassingen toen of van autootje wisselen en daarna direct weer doorrrr! 8)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Ik ben op de hoogte van het feit dat er verschil zit tussen het aanbod van game pass op de pc en xbox. Laten we voorop stellen dat ik zeer blij ben met hetgeen ik allemaal krijg voor die 4 euro en dat het misschien wel de beste 4 euro's zijn die ik maandelijks spendeer aan dit soort zaken.

Maar toch vraag ik me af of het op termijn wel een gezonde constructie is voor Microsoft. Het kan niet anders dan dat ze een boel geld er bij moeten leggen. Zeker gezien de hoeveelheid 3rd party games die aangeboden worden (al helemaal op de pc). Verder is de game pass meer uit noodzaak ontstaan dan wat anders.

Een noodzaak omdat Microsoft nauwelijks iets te bieden had op de xbox wat ook maar enigszins tegenwicht kon geven aan de enorme hoeveelheid playstation exclusives. Natuurlijk valt over smaak niet te twisten en kun je ook wat vinden van reviews, feit is dat een simpele kijk op Metacritic een veel grotere lijst met games geeft (90+) van games die enkel op de ps4 te krijgen zijn, dan die enkel op de xbox. Ook is er een veel grotere diversiteit van genres en is er tot en met het laatste jaar een constante stroom van dit soort goede games. De xbox komt hier maar schraal vanaf, dit is niet te ontkennen.
Door game pass (en dus een boel spellen) voor een relatief laag bedrag beschikbaar te stellen creëerde Microsoft meteen een reden om juist voor de xbox te kiezen ipv de playstation.

Bij Sony is die noodzaak er uiteraard helemaal niet. Daar komen jaarlijks voldoende exclusieve spellen beschikbaar waar men graag €50-60 voor betaald of zelfs een playstation ervoor koopt. Microsoft zit niet in die luxe en moet het over een andere boeg gooien.
Tevens valt het me op dat bij de presentatie van de ps5 er genoeg mensen zijn die specifiek geïnteresseerd zijn in dat spel of dat spel en bereid zijn een ps5 juist voor dat ene spel te kopen (op launch of kort daarna). Bij de XSX presentatie zie ik dat Microsoft zelf enorm game pass aan het promoten is (bij elke aankondiging) en hier een boel gebruikers heel die console zo geweldig vinden vanwege game pass.

Gevoelsmatig voelt het voor mij alsof Sony focust op de kwalitatieve games waar consumenten graag €50-60 voor betalen en zelfs een Playstation 5 voor willen kopen, terwijl Microsoft focust op de kwantiteit en maar al te graag laat zien wat je allemaal voor die €12 per maand krijgt...

En als we kwaliteit en kwantiteit met elkaar vergelijken dan hebben de laatste 6,5+ jaar eigenlijk voldoende laten zien.
Tja, jij gaat uit van het vertrekpunt dat de Xbox geen (goede) exclusives heeft en dat gamepass de reden is dat mensen een Xbox hebben. Dan houdt het in dit topic denk ik vrij snel op. :)

Ik heb vaker aan mensen duidelijk proberen te maken dat ik niet veel op heb met 3rd person SP action adventures en dat de exclusives op de PS4 mij dus niet zoveel boeien. Dat is de het genre waar ze op scoren en verder is er weinig diversiteit aan exclusives die ze hebben. Kijk naar de hoogste rated games en je komt na een Persona 5 bijna enkel dat genre tegen. Dat is dus puur een kwestie van smaak van een gamer. En gelet op de verkopen van de PS4 en de Xbox One ben ik denk ik in de minderheid. :)

Maar de stellingen die je dus doet zijn geen feiten. Wellicht wel meningen van veel mensen. Maar geen feiten :)

• ariekanari
Ik vraag me het toch af, was de presentatie van Microsoft beter of gelijkwaardig aan die van Sony?
Hebben ze wel genoeg gameplay laten zien, en niet te veel cut- of prerendered scenes of korte teasers?

Haalt deze presentatie
  1. gamers van andere platformen over naar het Xbox-platform?
  2. PC-gamers over om ook Series X-hardware te kopen?
Was het wellicht beter geweest om bijvoorbeeld Dragon Quest in de hoofdshow te presenteren?

De show was zeker niet slecht, en bevatte gelukkig geen gewauwel. Maar Shock and awe was het ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door ariekanari op 23-07-2020 20:46 ]

• Amaze86
@ariekanari 1.Nope ( mischien een klein deel 5%, maar zo heb je ook van ms kamp die een ps5.halen ipv nieuwe xbox.

punt 2. nope (waarom zouden ze)

• RRCreations
MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Ik neem aan dat je niet de overeenkomsten hebt gezien tussen Microsoft en de deelnemende partijen. Wellicht worden de studio’s betaald voor elke minuut dat de gamers het spel spelen?
Inderdaad een feit dat er meer 90+ games zijn. Zullen we dan stoppen met spelen van de games die daaronder vallen? Alleen de 90+ games tellen? Waarom kan het niet zij aan zij?
Wellicht daarom bestaat er ook zoiets als PSnow? Geen noodzaak? Ik denk dat er wel paar scenarios worden gedraaid bij het hoofdkantoor.

Wellicht concentreert Microsoft op beiden. Ik denk nog dat er exclusieve titels komen die niet onder Gamepass vallen, immers dit is alleen de show voor de gamepass games. Wellicht kan je het verleden niet vergelijken met de toekomst, Microsoft heeft veel studio’s gekocht om juist de exclusives te maken.

Ik ruik trouwens kamp blauw...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Tja, jij gaat uit van het vertrekpunt dat de Xbox geen (goede) exclusives heeft en dat gamepass de reden is dat mensen een Xbox hebben. Dan houdt het in dit topic denk ik vrij snel op. :)

Ik heb vaker aan mensen duidelijk proberen te maken dat ik niet veel op heb met 3rd person SP action adventures en dat de exclusives op de PS4 mij dus niet zoveel boeien. Dat is de het genre waar ze op scoren en verder is er weinig diversiteit aan exclusives die ze hebben. Kijk naar de hoogste rated games en je komt na een Persona 5 bijna enkel dat genre tegen. Dat is dus puur een kwestie van smaak van een gamer. En gelet op de verkopen van de PS4 en de Xbox One ben ik denk ik in de minderheid. :)

Maar de stellingen die je dus doet zijn geen feiten. Wellicht wel meningen van veel mensen. Maar geen feiten :)
Joh, gevoelens, meningen, opinies, vooroordelen, oogkleppen of vooringenomenheid...

Het is wat je schrijft, zo arbitrair als het maar kan. Het mooiste is dat mensen een verdienmodel gaan ontleden aan kale verkoopprijzen, iets waar we het al zo vaak over hebben gehad.

Gamepass kan uit, Sterker nog, ze zijn bezig om het naadloos in te bouwen binnen hun ecosysteem.
Xbox Live is een succes gebleken, sterker nog in de eerste dagen had de concurrentie geen antwoord, laat staan dat het ten tijde de Xbox 360 net zo betrouwbaar was. MS heeft inmiddels wel ervaring met abonnement diensten en de houdbaarheid daar van.

Ongefundeerde kritiek is als een hoop stof, het daalt vanzelf wel weer neer...

Cogitationis poenam nemo patitur

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hierbij mijn impressie van de showcase. Heb de show nog een keer teruggekeken op 4K. Aanrader trouwens. We hebben games van slechts 9 van de 15 studio's gezien. Dus er zit nog genoeg in het vat. :) Niet voor release wellich of zelfs in 2021, maar wel voor daarna. En zeker niet de minste. The Initiative en Inxile bijvoorbeeld.

-Halo Infinite. Geen mind blowing graphics, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel open world, 60 FPS en 4K verwacht ik. De gameplay zag er tof uit :) Hoe vet is het als je hetgeen wat je zojuist hebt gezien in coop kan spelen :)

-State of Decay 3. Erg benieuwd wat die kunnen brengen. Ik heb me erg vermaakt met State of Decay 2. De trailer zag er wel tof uit qua omgeving en gemuteerde beesten. Geen One versie.

-Forza Motorsport. Jammer dat we geen gameplay hebben gezien. Maar ik denk dat ze nog wel een tijdje nodig hebben. Wat we gezien hebben ziet er erg goed uit. Ook geen One versie volgens mij.

-Everwild. Zo ontzettende toffe stijl. Beetje Ghibli achtig. Ben erg benieuwd naar wat voor type game het gaat worden. Ik verwacht van Rare wel wat unieks. Geef mij een wereld die ik lekker kan exploren met deze graphics... en ik ben verkocht.

-Tell me why. Life is Strange 1 was echt ontzettend goed. Van deel 2 heb ik uiteindelijk ook genoten, ook al kwam ik er in het begin even moeilijk in. Over het verhaal zal wel weer het nodige te doen zijn, vanwege de LHBTQ discussie die best lastig te voeren is in de gaming community.

-Ori and the Will of the Wisp... 120FPS in 4K... Need a new tv... :) Ben zo ontzettend benieuwd hoe dat aanvoelt. Heb gewacht met mijn 2e playthrough van Ori totdat ik deze kon spelen op de XsX.

-DLC van The Outer Worlds. Benieuwd naar hoe ze dit gaan integreren in het originele verhaal. Want die was vrij definitief afgelopen bij mij :P. Of dat het een volledig op zichzelf staande DLC met een nieuw karakter. :) In ieder geval al snel beschikbaar. 9 september al!

-Grounded. Leuke zelfspot! Wait for Cyberpunk! :) Lekker volgende week de Early Acces versie spelen. :)

-Avowed. Nieuwe next gen RPG van Obsidian. Enough said. :) Geen One versie.

-A dusk falls. Game van INT./NIGHT. Nog niet duidelijk wat ik van de gameplay moet verwachten, maar de trailer heeft me wel getriggerd. Ook geen One versie?

-Hellblade. Heb het filmpje nog niet gezien waar ze naar verwezen. Wel jammer dat ze geen gameplay hebben laten zien. Hopelijk komt dat snel. Dat was eigenlijk het enige teleurstellende moment van de showcase.

-Psychonauts 2 en Jack Black. Ben wel benieuwd naar gameplay. Lijkt me een leuke platformer worden.

-Destiny 2. Nooit mee begonnen en ga ik ook niet mee beginnen. Wel ontzettend veel plezier gehad in Destiny 1 toen ik met een vast clubje ging raiden.

-Stalker 2. Lijkt me tof. Heb deel 1 ooit willen proberen op de PC, maar kreeg hem gewoon moeilijk aan de praat. Lijkt me zeer mooi sfeertje..

-Warhammer. Niet boeiend voor mij.

-Tetris. Tja, het is tetris op steroide in een MP omgeving :P

-The Gunk. Erg interessante 3d platform game. Stijltje is top. Benieuwd wanneer deze uitkomt.

-Medium. Ben erg nieuwsgierig naar de game, want vond Layers of Fear erg tof en _Observer erg vaag maar wel interessant :).

-Phantasy Star Online. Nul interesse in :)

-Crossfire campaign. Het wordt mede ontwikkeld door Remedy. Daardoor heeft het een beetje mijn interesse, maar vooralsnog laat ik hem liggen. Zelfs in gamepass :P

-Fable. Mijn hemel. Fable! Jeej! :D Als iemand het dan heeft over games waar je een console voor koopt... Dan is het een Fable wel.

Zoals je kunt lezen. Ik ben erg verrast over de hoeveelheid games die zijn getoond en ook in de diversiteit, waarbij we nog een flink aantal studio's niet hebben gezien. Dit in combinatie met de compilatie van de ID@xbox games, dan kunnen we toch echt spreken over een hele leuke paar jaar waar voor iedereen vast wel wat wils tussen zit :). Helaas dus geen cuphead 2 en Elder Ring. Hopelijk volgt daar snel wat meer informatie over.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Pfft het lijkt er weer op dat kamp blauw even zich kenbaar moet maken waarom de PS5 toch echt beter is vanwege de exclusives. Het is al vaker gebleken dat de verleden niet garant staat voor de toekomst. Denk je dat de hoge piefen van de xbox divisie van Microsoft geen plan hebben gemaakt om te bedenken hoe ze de xsx weer succevol kunnen maken?

Ik ben zo blij met de game pass. Ik game zowel op console als PC. Met een abonnement toegang hebben op games op beide platformen waarbij sommige games zelfs ondersteund worden met 'Play Anywhere', daar kies ik liever voor dan paar exclusieves extra.

Daarnaast is het alleen maar lof voor Microsoft dat zij alle games ook uitbrengen voor de pc.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:07
Elden ring kan nog wel een hele tijd gaan duren voordat die uitkomt, er gaan zelfs geruchten dat die game in development hell zit...

Verwijderd

FireBladeX schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:06:
Pfft het lijkt er weer op dat kamp blauw even zich kenbaar moet maken waarom de PS5 toch echt beter is vanwege de exclusives. Het is al vaker gebleken dat de verleden niet garant staat voor de toekomst. Denk je dat de hoge piefen van de xbox divisie van Microsoft geen plan hebben gemaakt om te bedenken hoe ze de xsx weer succevol kunnen maken?

Ik ben zo blij met de game pass. Ik game zowel op console als PC. Met een abonnement toegang hebben op games op beide platformen waarbij sommige games zelfs ondersteund worden met 'Play Anywhere', daar kies ik liever voor dan paar exclusieves extra.

Daarnaast is het alleen maar lof voor Microsoft dat zij alle games ook uitbrengen voor de pc.
De getoond games zijn toch voornamelijk echt microsoft dus xbox/pc exclusives...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:00:
Ik ben erg verrast over de hoeveelheid games die zijn getoond en ook in de diversiteit, waarbij we nog een flink aantal studio's niet hebben gezien. Dit in combinatie met de compilatie van de ID@xbox games, dan kunnen we toch echt spreken over een hele leuke paar jaar waar voor iedereen vast wel wat wils tussen zit :).
Dit vat het voor mij wel redelijk samen. Prima lineup wat mij betreft, al vallen de grotere games niet helemaal in de categorie waar ik op zat te wachten.

Ik was wel enigszins verrast dat MS toch al behoorlijk wat games liet zien die niet meer naar de Xbox One komen, en dus echt voor de XSX ontwikkelt zijn. Die X1-compatibility waar ze het voorheen over hadden lijkt dus niet heeeel lang te gaan duren. Vind ik persoonlijk geen hele slechte ontwikkeling, maar doet je afvragen of het vorige statement niet wat voorbarig geweest is, ook al hebben ze geen harde datum/periode gehangen aan deze compatibility.

Waar ik wel oprecht van baal is dat het er heel, heel sterk naar uitziet dat Forza Motorsport pas (eind) 2021 launched, ik had echt gehoop op een nieuwe FM bij de launch van de XSX. Dat werd echter ruimschoots gecompenseerd door de definitieve bevestiging dat er een nieuwe Fable in de maak is O+ Het gekke is, ik ben helemaal geen RPG fan, maar de Fable games heb ik altijd met enorm veel plezier gespeeld. Misschien wel juist omdat het geen hele diepgaande of lange games waren. Who knows, maar kan niet wachten op de 1e gameplay beelden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

BM schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Waar ik wel oprecht van baal is dat het er heel, heel sterk naar uitziet dat Forza Motorsport pas (eind) 2021 launched, ik had echt gehoop op een nieuwe FM bij de launch van de XSX. Dat werd echter ruimschoots gecompenseerd door de definitieve bevestiging dat er een nieuwe Fable in de maak is O+ Het gekke is, ik ben helemaal geen RPG fan, maar de Fable games heb ik altijd met enorm veel plezier gespeeld. Misschien wel juist omdat het geen hele diepgaande of lange games waren. Who knows, maar kan niet wachten op de 1e gameplay beelden :)
Fable kijk ik wel naar uit alleen lijkt het erop dat dat nog behoorlijk lang wordt uitkijken, 2022 misschien ?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Fable kijk ik wel naar uit alleen lijkt het erop dat dat nog behoorlijk lang wordt uitkijken, 2022 misschien ?
Jep.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net terug gekeken in 4K60, lekker tempo, geen poespas maar gewoon Games, dat kan ik wel waarderen.

Op het eerste gezicht "wat" minder dan de laatste concurrentie show maar dat kwam meer omdat we daar de console nog niet van kende en ermee verrast werden, op gebied van games vond ik het wel dezelfde indruk maken, namelijk 90% is niet voor mij met wat uitzonderingen daar gelaten.

In deze show spraken mij 3 dingen aan,
1. Nieuwe Forza, dat is altijd welkom.
2. Nieuwe State of Decay, deel 1 was voor mij een onverwacht pareltje, deel 2 vond ik maar zo zo, dus ik wacht het af.
3. Ori op 120 Fps.

Verder vond ik vooral de nieuwe Halo tegenvallen, zag er op zich wel goed uit maar je zag er wel aan af dat de huidige generatie dit ook moet kunnen draaien.

Al met al geen show die mij overtuigd heeft deze keer weer voor Xbox te kiezen, gelukkig is de weg tot november nog lang.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Microsoft snapt het gewoon niet! de gamers wilde gameplay! wilde omver geblazen worden.
is weer niet gebeurd! de krachtigste hardware is niets als je niets hebt om erbij te verkopen.

Ze moeten wel serieus wat gaan doen daar, anders cancel ik mijn pre-order.
want eerlijk is eerlijk, er is geen seconden een wow geweest.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dutchzilla schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:23:
Microsoft snapt het gewoon niet! de gamers wilde gameplay! wilde omver geblazen worden.
is weer niet gebeurd! de krachtigste hardware is niets als je niets hebt om erbij te verkopen.

Ze moeten wel serieus wat gaan doen daar, anders cancel ik mijn pre-order.
want eerlijk is eerlijk, er is geen seconden een wow geweest.
Cancel dan lekker snel je pre-order. :)

• Starbucks
Kunnen we eigenlijk al weleens pre-orderen? Zo ja, waar? ;)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:26:
Kunnen we eigenlijk al weleens pre-orderen? Zo ja, waar? ;)
Nope, je kunt vast wel ergens 50 of 100 euro achterlaten bij een Nedgame of een dergelijke winkel...

Sowieso apart om iets te pre-orderen terwijl je nog niet overtuigd was. Maarja.

• RRCreations
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Hij is dan ook van de andere kamp. Iedereen weet toch wel dat we het zo kunnen opzoeken? :+

Ik wacht op Bol.com met pre-orderen. Altijd zeer goede ervaringen mee gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door RRCreations op 23-07-2020 21:34 ]

Verwijderd

RRCreations schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Hij is dan ook van de andere kamp. Iedereen weet toch wel dat we het zo kunnen opzoeken? :+

Ik wacht op Bol.com met pre-orderen. Altijd zeer goede ervaringen mee gehad.
Geen idee hoe je tot die conclusie bent gekomen , ik zie het niet aan zijn post historie. bovendien ook flauw om iemand zo af te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 21:39 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net de presentatie gekeken. Erg onder de indruk. In eerste instantie vielen de graphics van Halo Infinte me tegen, maar ziet er desalniettemin qua stijl goed uit. Hoop ook dat de MP goed op orde is, heb me enorm vermaakt met Halo 5.

Verder alles wel leuk om te zien, maar vooral enorm blij verrast met stalker en fable.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50
Tja. Halo lijkt een open wereld game met aardig wat te doen, dus ik vind het niet raar dat het qua graphics meer richting die graphics zit dan lineaire games.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik snap dat ze niet alles in GamePass kunnen stoppen maar het komt toch wat apart over dat de CrossfireX campaign niet in GP zit maar ze wel zeiden dat alles speelbaar is (klopt ook op papier). De disclaimer is duidelijk wat dat betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0KLlalH9l9nQvV2i6Aq0dPT4KQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2aF5bnLe4p5mHAeXbEvndRoJ.png?f=fotoalbum_large

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:07
RovloSQL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:46:
Ik snap dat ze niet alles in GamePass kunnen stoppen maar het komt toch wat apart over dat de CrossfireX campaign niet in GP zit maar ze wel zeiden dat alles speelbaar is (klopt ook op papier). De disclaimer is duidelijk wat dat betreft.

[Afbeelding]
Hehe. Ik was dus niet de enige die het was opgevallen. Ik denk dat je sowieso een aantal statements van Microsoft wel met een korrel zout moet nemen, een aantal statements hadden echt een hoog 'trump' gehalte.

• Starbucks
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:27:
[...]

Nope, je kunt vast wel ergens 50 of 100 euro achterlaten bij een Nedgame of een dergelijke winkel...

Sowieso apart om iets te pre-orderen terwijl je nog niet overtuigd was. Maarja.
Ja precies. Ik wacht dan rustig nog even af en plaats wel een order bij de MediaMarkt ofzo. Dan haal ik hem die ochtend direct op.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:15
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Precies dit. Denk dat het een heel goede presentatie was. Leuke games gezien, ook echt niet allemaal mijn smaak. Hoop snel iets te zien van de halo multiplayer!

Verwijderd

zat er nou gameplay in de Avowed trailer ? Het lijkt wel zo vanwege first person view maar kan ook net zo goed first person prerendered of CGI zijn.

• Lekker Ventje
BM schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Dit vat het voor mij wel redelijk samen. Prima lineup wat mij betreft, al vallen de grotere games niet helemaal in de categorie waar ik op zat te wachten.

Ik was wel enigszins verrast dat MS toch al behoorlijk wat games liet zien die niet meer naar de Xbox One komen, en dus echt voor de XSX ontwikkelt zijn. Die X1-compatibility waar ze het voorheen over hadden lijkt dus niet heeeel lang te gaan duren. Vind ik persoonlijk geen hele slechte ontwikkeling, maar doet je afvragen of het vorige statement niet wat voorbarig geweest is, ook al hebben ze geen harde datum/periode gehangen aan deze compatibility.

Zouden ze dat halen, FM8 eind 2021 als ze nu nog steeds niet meer kunnen laten zien dan een trailer? Ik had met het volgende voorjaar ook nog wel kunnen leven maar ik gok op medio 2022.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:57:
zat er nou gameplay in de Avowed trailer ? Het lijkt wel zo vanwege first person view maar kan ook net zo goed first person prerendered of CGI zijn.
Ga er maar vanuit dat dat geen gameplay was.

Pagina: 1 ... 35 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden