Hierbij mijn impressie van de showcase. Heb de show nog een keer teruggekeken op 4K. Aanrader trouwens. We hebben games van slechts 9 van de 15 studio's gezien. Dus er zit nog genoeg in het vat.

Niet voor release wellich of zelfs in 2021, maar wel voor daarna. En zeker niet de minste. The Initiative en Inxile bijvoorbeeld.
-Halo Infinite. Geen mind blowing graphics, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel open world, 60 FPS en 4K verwacht ik. De gameplay zag er tof uit

Hoe vet is het als je hetgeen wat je zojuist hebt gezien in coop kan spelen
-State of Decay 3. Erg benieuwd wat die kunnen brengen. Ik heb me erg vermaakt met State of Decay 2. De trailer zag er wel tof uit qua omgeving en gemuteerde beesten. Geen One versie.
-Forza Motorsport. Jammer dat we geen gameplay hebben gezien. Maar ik denk dat ze nog wel een tijdje nodig hebben. Wat we gezien hebben ziet er erg goed uit. Ook geen One versie volgens mij.
-Everwild. Zo ontzettende toffe stijl. Beetje Ghibli achtig. Ben erg benieuwd naar wat voor type game het gaat worden. Ik verwacht van Rare wel wat unieks. Geef mij een wereld die ik lekker kan exploren met deze graphics... en ik ben verkocht.
-Tell me why. Life is Strange 1 was echt ontzettend goed. Van deel 2 heb ik uiteindelijk ook genoten, ook al kwam ik er in het begin even moeilijk in. Over het verhaal zal wel weer het nodige te doen zijn, vanwege de LHBTQ discussie die best lastig te voeren is in de gaming community.
-Ori and the Will of the Wisp... 120FPS in 4K... Need a new tv...

Ben zo ontzettend benieuwd hoe dat aanvoelt. Heb gewacht met mijn 2e playthrough van Ori totdat ik deze kon spelen op de XsX.
-DLC van The Outer Worlds. Benieuwd naar hoe ze dit gaan integreren in het originele verhaal. Want die was vrij definitief afgelopen bij mij

. Of dat het een volledig op zichzelf staande DLC met een nieuw karakter.

In ieder geval al snel beschikbaar. 9 september al!
-Grounded. Leuke zelfspot! Wait for Cyberpunk!

Lekker volgende week de Early Acces versie spelen.
-Avowed. Nieuwe next gen RPG van Obsidian. Enough said.

Geen One versie.
-A dusk falls. Game van INT./NIGHT. Nog niet duidelijk wat ik van de gameplay moet verwachten, maar de trailer heeft me wel getriggerd. Ook geen One versie?
-Hellblade. Heb het filmpje nog niet gezien waar ze naar verwezen. Wel jammer dat ze geen gameplay hebben laten zien. Hopelijk komt dat snel. Dat was eigenlijk het enige teleurstellende moment van de showcase.
-Psychonauts 2 en Jack Black. Ben wel benieuwd naar gameplay. Lijkt me een leuke platformer worden.
-Destiny 2. Nooit mee begonnen en ga ik ook niet mee beginnen. Wel ontzettend veel plezier gehad in Destiny 1 toen ik met een vast clubje ging raiden.
-Stalker 2. Lijkt me tof. Heb deel 1 ooit willen proberen op de PC, maar kreeg hem gewoon moeilijk aan de praat. Lijkt me zeer mooi sfeertje..
-Warhammer. Niet boeiend voor mij.
-Tetris. Tja, het is tetris op steroide in een MP omgeving
-The Gunk. Erg interessante 3d platform game. Stijltje is top. Benieuwd wanneer deze uitkomt.
-Medium. Ben erg nieuwsgierig naar de game, want vond Layers of Fear erg tof en _Observer erg vaag maar wel interessant

.
-Phantasy Star Online. Nul interesse in
-Crossfire campaign. Het wordt mede ontwikkeld door Remedy. Daardoor heeft het een beetje mijn interesse, maar vooralsnog laat ik hem liggen. Zelfs in gamepass
-Fable. Mijn hemel. Fable! Jeej!

Als iemand het dan heeft over games waar je een console voor koopt... Dan is het een Fable wel.
Zoals je kunt lezen. Ik ben erg verrast over de hoeveelheid games die zijn getoond en ook in de diversiteit, waarbij we nog een flink aantal studio's niet hebben gezien. Dit in combinatie met de compilatie van de ID@xbox games, dan kunnen we toch echt spreken over een hele leuke paar jaar waar voor iedereen vast wel wat wils tussen zit

. Helaas dus geen cuphead 2 en Elder Ring. Hopelijk volgt daar snel wat meer informatie over.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.