Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.530 views

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Eh door. Microsoft, kom eens met een datum van jullie first party event. Straks zit ik met mijn kont op het strand in Italië.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Miesjh schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Eh door. Microsoft, kom eens met een datum van jullie first party event. Straks zit ik met mijn kont op het strand in Italië.
Perfecte plek om vanaf het strand te kijken toch ;)

Ik ben ook wel echt benieuwd naar dat event

[ Voor 7% gewijzigd door LuisjeNL op 23-06-2020 20:36 ]

Lichtpuntje...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Haha, als het eind juli is, en je bent in de buurt, dan mag je een lekker pilsje komen drinken daar. Zul je net idd zien dat het week 3 van juli is als ik net ergens onderweg ben.

Ben toch wel benieuwd hoe ze eea gaan aanpakken met die show en of ze geleerd hebben van hun vorige event en de kritiek daar op. Iets zegt me dat we allemaal weer veel te hyped zijn en het daarom alleen maar kan tegenvallen.

XBL: MRE Inc

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Gezien Sony niet echt veel lijkt te doen met Facebook, kunnen zij nu doen alsof ze een diepere integratie hebben. Dat klopt ook, want meer dan 0 is ook dieper.

En zoals Phil ook al aangeeft: ze willen gewoon alle platformen laten integreren. Ik denk achteraf dat ze onderschat hebben hoeveel geld zo'n streamingsite kost als je niet de miljoenen views erbij haalt met dito adverteringsinkomsten en abonnementen. Zoals ik ook al aangaf bij de FP, ze doen dit nu liever dan dadelijk bij launch of een tijd na launch ineens alles om te gooien. Er komt straks nog een kek filmpje met alle integraties en dan staat Twitch e.d. er ook gewoon bij, net als Facebook. Hoe je het ook wend of keert, er is gewoon vraag naar integraties met elk platform. Het ene land doet veel met Facebook, het andere met Whatsapp, dan nog WeChat en ga zo door.

De vraag is, wat doen ze met de marketing verder. Want dat is volgens mij 1 van de grote breekpunten in Europa geweest. De focus op USA moet echt breder. Pas dan kunnen ze veel doen tegen Sony.

En qua first party maakt het me eigenlijk weinig uit. Met Cyberpunk en AC Valhalla heb je toch al wel 2 toppers klaar staan. Dan komt de jaarlijkse COD, Fifa, etc er nog bij. Dat zijn al vrij populaire bundels, lijkt me.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
[...]

7 juli wordt er geroepen ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 12:34

justifire

Shut up and squat !!

Hup niet mauwen, gewoon live uitzenden die meuk d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Finraziel
  • Laatst online: 12:42
justifire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:36:
Hup niet mauwen, gewoon live uitzenden die meuk d:)b
[Embed]
De reactie van iemand daar met de suggestie om het juist niet live te doen maar een goede 4k prerecorded video aan te bieden heeft anders ook zijn voordelen.
Enige voordeel van live is dat iedereen het tegelijk kan kijken en je niet vooruit kunt skippen. Ik vraag me af of die functionaliteit niet bestaat op de diverse platformen, video wel gewoon volledig aanleveren (inclusief betere kwaliteit dus) maar verder presenteren alsof het een livestream is (dus iedereen kijkt hetzelfde die op dat moment kijkt).
Er is geen interactie met het publiek, dus verder geen enkel ander voordeel van het live doen volgens mij. En die 4k games komen inderdaad niet tot hun recht in zo'n live stream.

Gamertag: FinrazielNL

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

dafuq is er aan de hand in deze draad? Waar komen al die passionele mixer gebruikers plots vandaan, die zodanig fan zijn dat ze ook niet naar twitch willen streamen, maar zich gedwongen voelen om naar facebook te gaan? 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Aankondiging binnenkort, maar ja kan ook niet anders

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
Finraziel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:13:
[...]

De reactie van iemand daar met de suggestie om het juist niet live te doen maar een goede 4k prerecorded video aan te bieden heeft anders ook zijn voordelen.
Enige voordeel van live is dat iedereen het tegelijk kan kijken en je niet vooruit kunt skippen. Ik vraag me af of die functionaliteit niet bestaat op de diverse platformen, video wel gewoon volledig aanleveren (inclusief betere kwaliteit dus) maar verder presenteren alsof het een livestream is (dus iedereen kijkt hetzelfde die op dat moment kijkt).
Er is geen interactie met het publiek, dus verder geen enkel ander voordeel van het live doen volgens mij. En die 4k games komen inderdaad niet tot hun recht in zo'n live stream.
Dat kan zeker. Neem de formule 1 als voorbeeld. Gedurende deze corona tijden worden memorabele oude races opnieuw uitgezonden op Youtube. Alsof het live is.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Martinspire
boe2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:29:
dafuq is er aan de hand in deze draad? Waar komen al die passionele mixer gebruikers plots vandaan, die zodanig fan zijn dat ze ook niet naar twitch willen streamen, maar zich gedwongen voelen om naar facebook te gaan? 8)7
Huh? Waar zie je dat dan? Volgens mij was de consensus in dit topic dat het prima is dat Mixer stopt en men toch niet om Facebook Gaming geeft?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Huh? Waar zie je dat dan? Volgens mij was de consensus in dit topic dat het prima is dat Mixer stopt en men toch niet om Facebook Gaming geeft?
Nah, er werd gedaan alsof het einde van Xbox nabij was :p. De integratie van mixer zoals we die nu kennen wordt niet overgenomen door Facebook gaming en MS deelt geen gegevens met Facebook. Althans volgens de laatste berichten op het afvoerputje van het internet :P

Waar ik echt op zit te wachten is de Series X upgrade van Sea of Thieves. Dat spel blijft me nu nog steeds visueel verbazen, laat staan hoe dat er uit zou kunnen zien en spelen op de Series X. Verder zou het fijn zijn als de laadtijden substantieel verkort worden :)

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-06-2020 09:09 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MRE-Inc

MRE-Inc

boe2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:29:
Dat was het hele punt niet. Het hele punt is dat Mixer geintegreerd is in XBox OS (om het OS maar zo te noemen). Nu Mixer stopt en Microsoft een partnership met Facebook Gaming aangaat, is de vrees er dat Facebook nu geintegreerd gaat worden in het OS. En laten we eerlijk zijn in de begin dagen van Windows Phone 7/8/8.1 was er ook een soort van verregaande Facebook integratie in de messaging/social hub op Windows Phone. Tel daarbij de vreemde uitspraken en beslissingen die Microsoft in het verleden heeft gemaakt en en de slechte communicatie omtrent het hele Mixer/Facebook Gaming en je hebt gewoon terechte kritiek.

Geen idee vanaf welk forum/site dit komt en of het hier echt Larry Hryb betreft, maar:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbO_7fLUEAI-Eq9?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbO_7fLU4AA34eD?format=jpg&name=900x900

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Dat was het hele punt niet. Het hele punt is dat Mixer geintegreerd is in XBox OS (om het OS maar zo te noemen). Nu Mixer stopt en Microsoft een partnership met Facebook Gaming aangaat, is de vrees er dat Facebook nu geintegreerd gaat worden in het OS. En laten we eerlijk zijn in de begin dagen van Windows Phone 7/8/8.1 was er ook een soort van verregaande Facebook integratie in de messaging/social hub op Windows Phone. Tel daarbij de vreemde uitspraken en beslissingen die Microsoft in het verleden heeft gemaakt en en de slechte communicatie omtrent het hele Mixer/Facebook Gaming en je hebt gewoon terechte kritiek.

Geen idee vanaf welk forum/site dit komt en of het hier echt Larry Hryb betreft, maar:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier een link naar de originele posts: https://www.reddit.com/r/...ely_want_to_give/fvs3agf/

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MRE-Inc schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Dat was het hele punt niet. Het hele punt is dat Mixer geintegreerd is in XBox OS
Nou, hier heb ik mixer toch heel snel uit mijn UI gekegeld. Ik was haast vergeten dat mixer bestond :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• MRE-Inc

MRE-Inc

boe2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Nou, hier heb ik mixer toch heel snel uit mijn UI gekegeld. Ik was haast vergeten dat mixer bestond :p
Ja je kan het verbergen door de Mixer tab te niet op je homescreen te pinnen, maar dat houdt nog steeds in dat het geintegreerd is in het XBox OS.

Heb zelf ook helemaal niks met dat streamen, maar ieder zijn ding. Ik snap dat sommigen daar hun verdienmodel op gebaseerd hebben/gemaakt hebben, maar toch blijft het voor mij een waardeloos iets. En als ik dan op Twitter berichten lees van lui die op Mixer streamen en zich Content creator noemen, tja dan moet ik wel even lachen. 8)7 |:(

@Caayn ik kom daar nauwelijk, heb er iig geen account. Wel even snel door gescrolled en kwam toen dit tegen.

Vaderdag cadootje van vrouw en dochter van die persoon die deze heeft gekregen. Toch wel erg mooi hoor. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tjfyij23m9651.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 24-06-2020 10:06 ]

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:25
Dat je een keuze krijgt is natuurlijk goed, waar ik me echter zorgen om maak is dat je dat in Windows ook krijgt. Echter zal Edge ten aller tijde geïntegreerd zijn in windows. Iets in me achterhoofd zegt dat dit ook met facebook gaming gaat gebeuren. Je krijgt de keuze om te streamen naar w/e, echter zal FB gaming altijd geinstalleerd staan.

Had enorme twijfels tussen de 2 consoles, maar door dit soort berichten begint de keuze wel minder moeilijk te worden.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Caayn
  • Niet online
Ppfffttt, dat is pas een vaderdagscadeau.
MRE-Inc schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:02:
[...]@Caayn ik kom daar nauwelijk, heb er iig geen account. Wel even snel door gescrolled en kwam toen dit tegen.
offtopic:
Ik kom er ook amper maar met een snelle zoekopdracht (ie: post van Larry tussen haakjes in een zoekmachine gooien :+) had ik hem zo gevonden.

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Nah, er werd gedaan alsof het einde van Xbox nabij was :p. De integratie van mixer zoals we die nu kennen wordt niet overgenomen door Facebook gaming en MS deelt geen gegevens met Facebook. Althans volgens de laatste berichten op het afvoerputje van het internet :P
Mja maar het is toch gewoon stoken/bait om wat negatieve reacties te krijgen? Er was toch niemand die dat serieus dacht?

Bovendien: we hebben nu al een mogelijkheid om je Facebook aan Microsoft account te koppelen. Wie weet wat ze daarmee sturen. Verder kan Facebook ook prima xbox profielen e.d. van andere sites halen, daar hebben ze je console niet voor nodig. Als je op je xbox profiel je games en achievements hebt staan, of je filmpjes ergens opvraagt, dan kan Facebook daar ook bij. Net als dat ze met meer apps en sites hun SDK integreren dan alleen Facebook zelf.

Ik vind het erg naief om te denken dat Facebook nu niet bij je gegevens kan komen. Sure, niet alles maar voldoende om je producten voor aan te smeren. Laten we niet doen alsof Facebook Gaming de enige manier is om dat te verkrijgen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Mja maar het is toch gewoon stoken/bait om wat negatieve reacties te krijgen? Er was toch niemand die dat serieus dacht?
Ik ben bang dat men dat wel serieus bedoelde :)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:22
[...]

cadootje van vrouw en dochter van die persoon die deze heeft gekregen. Toch wel erg mooi hoor. _/-\o_

[Afbeelding]
Het is inderdaad een mooie auto.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
[...]

Ja je kan het verbergen door de Mixer tab te niet op je homescreen te pinnen, maar dat houdt nog steeds in dat het geintegreerd is in het XBox OS.

Heb zelf ook helemaal niks met dat streamen, maar ieder zijn ding. Ik snap dat sommigen daar hun verdienmodel op gebaseerd hebben/gemaakt hebben, maar toch blijft het voor mij een waardeloos iets. En als ik dan op Twitter berichten lees van lui die op Mixer streamen en zich Content creator noemen, tja dan moet ik wel even lachen. 8)7 |:(

@Caayn ik kom daar nauwelijk, heb er iig geen account. Wel even snel door gescrolled en kwam toen dit tegen.

Vaderdag cadootje van vrouw en dochter van die persoon die deze heeft gekregen. Toch wel erg mooi hoor. _/-\o_

[Afbeelding]
Gaaf, de Facebook kleuren :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:37:
Ik vind het erg naief om te denken dat Facebook nu niet bij je gegevens kan komen. Sure, niet alles maar voldoende om je producten voor aan te smeren. Laten we niet doen alsof Facebook Gaming de enige manier is om dat te verkrijgen.
Het maakt niet uit welke manier bedrijven alsnog bij data komen (ja, dat kan via 50 manieren), het valt met name harder bij de mensen omdat je 1 aspect mist.. keuze. Velen hebben de keuze al gemaakt wel/niet iet te doen met facebook, buiten of zij alsnog data van je kunnen vinden, dan komt zo'n 'door je strot' principe lang niet goed aan als je aan de 'nee keuze' kant zit.

Maar zelfs dan, het is maar 'een ding' met mogelijk kleine impact, maar het kan precies 1 ding zijn, zeker de aanloop erheen en de huidige situatie, die een gigantische backfire kan geven als dit verkeerd wordt opgevat (kennen we always online nog?). Nelson en Phil zijn gelukkig snel met reageren, dus zal zo'n vaart echt niet lopen, maar zo'n Ninja alleen heeft al miljoenen volgers, influencers zijn nooit zo 'belangrijk' geweest als in huidige tijd, buiten of MS wel actief adverteert in Nederland rond de XSX, ook hier is dat zeer merkbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Miesjh

Miesjh

[ Voor 11% gewijzigd door Miesjh op 24-06-2020 14:34 ]

• drakiesoft
SIGNAL DETECTED!

[ Voor 13% gewijzigd door drakiesoft op 24-06-2020 18:46 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

:)

Die Marvel game is niet echt indrukwekkend...

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-06-2020 20:38 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Leuke tweet :+

Maar ben blij als ze idd geen "kijk mij eens thuiswerken" webcams gebruiken

[ Voor 73% gewijzigd door LuisjeNL op 24-06-2020 20:41 ]

Lichtpuntje...

• drakiesoft
Phil: "I'm just being honest ... I felt good after seeing the [Sony] show. I think the hardware advantages that we've build will show up as we are talking more about our games, framerates, and other things. I feel good about July and the gameplay we are gonna be showing there.".

"Our teams are working hard to get our July show line-up. We have taken feedback from our last event [May Inside Xbox] and people are gonna be really pleased with what we are showing there."

Ik zeg GAME ON...

[YouTube: Phil Spencer Full interview | Gamelab 2020]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hij zegt ook volgende :

We're able to get to almost lifelike graphics today, even on current gen in certain instances," Spencer said. "But when you take that and you mix it with a very high frame rate, solid frame rate, very little latency in input, and the ability for game storytellers to really push the emotion and the story they're trying to get through their game, through the screen, through the controller and into you? That is something I'm feeling in the games now that is a dramatic step up.

https://www.resetera.com/...gamesindustry-biz.234622/

Wat mij idee geeft dat ze echt gaan voor framerate ipv max pushen visuals. Is leuk dat sony en Microsoft echt voor hele andere kant kiezen.
Ik gok dat sony nog veel 30fps met zo hoog mogelijke visuals in hun exclusives zal hebben en Microsoft meer mikt op hogere framerates en daarbij beste visuals mogelijk, wat ook goed past bij de cross gen aanpak van Microsoft( maakt schalen denk makkelijker voor developers). Wat het dus extra leuk maakt om beide consoles te halen want dan heb je echt hele andere ervaringen.
Ik ben echt pro 60fps voor alles. Maar zal een 30fps game niet laten liggen. Ben echt zeer benieuwd naar wat ze gaan tonen op hun volgende event !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Caayn
  • Niet online
De bron vanuit jouw link zonder dat er een extra website tussenzit wat niks toevoegt aan het artikel: https://www.gamesindustry...than-visuals-spencer-says.

De verschillende aanpak is interessant en als fan van 60fps ben ik blij dat een platformhouder zijn gewicht er achter zet. Dit zagen wij al een beetje in de tweede helft van de huidige generatie waarbij steeds meer titels vanuit de XGS met een 60fps target of optionele mode kwamen.

Indien er een keuze is zal ik altijd 60fps over 30fps kiezen :Y
v8power67 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:09:
Ik ben echt pro 60fps voor alles. Maar zal een 30fps game niet laten liggen. Ben echt zeer benieuwd naar wat ze gaan tonen op hun volgende event !
offtopic:
Er is op dit moment toch één game waar ik sterk twijfel over hem te laten liggen als hij 30fps is, maar dat is niet een game voor dit topic...

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:04:

[...]
offtopic:
Er is op dit moment toch één game waar ik sterk twijfel over hem te laten liggen als hij 30fps is, maar dat is niet een game voor dit topic...
En toch ben ik benieuwd naar welke dat dan is ;)

Maar inderdaad. Het lijkt een mooi daadwerkelijk verschil te gaan worden tussen de consoles. Al blijf ik erg benieuwd hoe dat uitpakt voor third party developpers. Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ubisoft, rockstar etc hun games gaan aanpassen per console op framerate.
Ik denk wel dat het goed zou zijn voor de markt. nu vind ik het toch vaak 1 pot nat met alleen game exclusives en gamepass als echt verschil. Wat mij betreft mag er echt meer keuze in de hardware komen. (zoals bij bijvoorbeeld tv's)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
30 FPS op consoles is 9 van de 10x ook een vrij onhaalbare target, als je ziet hoe vaak het niet gehaald wordt of je krijgt een framedrop waar je u tegen zegt.
Met 60FPS weet je dat het waarschijnlijk geen dia voorstelling gaat worden, maar ook dat wil ik eerst wel eens even zien. Dat beide partijen eerst maar voor stabiele frame rates zorgen.

Doen ze games trouwens nooit zo testen dat het ze de console tot het uiterste pushen? Ik vraag me wel eens af waarom ze dat soort geintjes mogen uithalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mosin op 25-06-2020 08:22 ]

• Finraziel
Mosin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:20:
30 FPS op consoles is 9 van de 10x ook een vrij onhaalbare target, als je ziet hoe vaak het niet gehaald wordt of je krijgt een framedrop waar je u tegen zegt.
Met 60FPS weet je dat het waarschijnlijk geen dia voorstelling gaat worden, maar ook dat wil ik eerst wel eens even zien. Dat beide partijen eerst maar voor stabiele frame rates zorgen.

Doen ze games trouwens nooit zo testen dat het ze de console tot het uiterste pushen? Ik vraag me wel eens af waarom ze dat soort geintjes mogen uithalen.
Doel je dan op de base consoles? Op de X en Pro valt dat volgens mij toch echt wel mee... maar wellicht spelen wij andere games. Dat 9 van de 10 games de 30 fps niet halen lijkt mij echter zwaar overdreven. Tenzij als je het gelijk als 'niet halen' bestempelt als er heel af en toe in bepaalde zware scenarios even een dipje in zit.

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:20:
[...]

En toch ben ik benieuwd naar welke dat dan is ;)
offtopic:
Ratchet & Clank ;) Het strookt mij heel verkeerd dat ik deze game op de PS2 op 60fps speelde maar straks, drie generaties verder, op 30fps zou moeten spelen. Op de PS4 irriteerde ik mij er ook al aan, hoe mooi ze het ook maken, R&C op 30fps voelt gewoon niet goed. Op de PS3 hebben ze laten zien dat ze meer dan prima graphics in combinatie met 60fps kunnen creëren. Maar helaas is Insomniac rond 2009 afgestapt van hun 60fps target :X

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:26:
[...]
offtopic:
Maar helaas is Insomniac rond 2009 afgestapt van hun 60fps target :X
Daar heb je toch al die motion opties van je tv voor? :+

• Rossi46
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:26:
[...]
offtopic:
Ratchet & Clank ;) Het strookt mij heel verkeerd dat ik deze game op de PS2 op 60fps speelde maar straks, drie generaties verder, op 30fps zou moeten spelen. Op de PS4 irriteerde ik mij er ook al aan, hoe mooi ze het ook maken, R&C op 30fps voelt gewoon niet goed. Op de PS3 hebben ze laten zien dat ze meer dan prima graphics in combinatie met 60fps kunnen creëren. Maar helaas is Insomniac rond 2009 afgestapt van hun 60fps target :X
Vooral als je naar alle actie kijkt uit de trailer, smeekt de nieuwe R&C gewoon om 60fps. Overigens vond ik R&C op de PS4 met 30 fps alsnog een zeer plezierige game, boven verwachting.

• drakiesoft
Herken je dit cult wapen
Franse teaser.
Idd cult wapen, die meer cool was dan effectief 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsxxgFFLE-gqTy2HGUJBGK_8ERc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdY5a7CVAhor01lASQi7e6W5.jpg?f=fotoalbum_large

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
woopsie verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door poor Leno op 25-06-2020 10:25 ]

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:02
drakiesoft schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Franse teaser.

[Twitter]

[Afbeelding]
Inderdaad een cult wapen. Scheelt overigens wel in welke Halo je de Needler gebruikt. In Halo 3 en Reach is die heerlijk om mee te spelen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Doel je dan op de base consoles? Op de X en Pro valt dat volgens mij toch echt wel mee... maar wellicht spelen wij andere games. Dat 9 van de 10 games de 30 fps niet halen lijkt mij echter zwaar overdreven. Tenzij als je het gelijk als 'niet halen' bestempelt als er heel af en toe in bepaalde zware scenarios even een dipje in zit.
Ik speel zelf op de One X, maar persoonlijk zou het in die vorm voor de console goed moeten draaien, ook bij zware momenten. Als ze gamers beloven om een target te halen, dan moeten ze dat ook na komen.
Volgens mij is het een van de Crysis games die brak draait. Zoiets mag je wat mij betreft niet afleveren.
Het doet ook af aan de ervaring, vind ik.
Wat ik kortweg hoop is dat ze die targets ook kunnen na komen op de nieuwe generatie consoles. En niet gaan sjoemelen door toch eronder te gaan zitten. Ik ben dan verder geen ontwikkelaar, alleen het verbaasd me wel.

• Finraziel
drakiesoft schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:48:
Phil: "I'm just being honest ... I felt good after seeing the [Sony] show. I think the hardware advantages that we've build will show up as we are talking more about our games, framerates, and other things. I feel good about July and the gameplay we are gonna be showing there.".

"Our teams are working hard to get our July show line-up. We have taken feedback from our last event [May Inside Xbox] and people are gonna be really pleased with what we are showing there."

Ik zeg GAME ON...

[YouTube: Phil Spencer Full interview | Gamelab 2020]
Kostte even tijd om de hele video te kijken, maar is zeker de moeite waard. Phil zegt weer een hoop slimme dingen... Ook over Sony en Nintendo en dat zijn doel niet is om hun van de markt te vagen of zo. En over xcloud, wat hun filosofie daarmee is en dat zij het niet zien als vervanging van local gaming maar als aanvulling.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
die video is zeker interesant inderdaad :)

tot nu toe komt de ps5 hier nog op release (mits verkrijgbaar)
Ik hoop dat phil mij begin juli kan overhalen om voor de xbox te gaan, want persoonlijk vind ik het desgn mooier + betere controller en mooiere interface.

• drakiesoft
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Kostte even tijd om de hele video te kijken, maar is zeker de moeite waard. Phil zegt weer een hoop slimme dingen... Ook over Sony en Nintendo en dat zijn doel niet is om hun van de markt te vagen of zo. En over xcloud, wat hun filosofie daarmee is en dat zij het niet zien als vervanging van local gaming maar als aanvulling.
Eens, hij is heel duidelijk over ms gaming visie. De drie c's. En wat dat betekent vanuit de gamer. En wat dat betreft loopt ms ook ver voor zijn tijd vooruit vwb het veranderende gaming genre. Hij legt het uitstekend uit, maar kwa marketing kan het denk ik nog wel wat beter. De juli show zal de content c zijn. We zullen zien. Mooi dat ze de feedback van hun vorige show meenemen. Dat doen ze wel goed, maar als ze naar de feedback van vorig jaar E3 hadden geluisterd, hadden ze dat eigenlijk moeten weten. Naast cgi ook gameplay.

Wel in de video geërgerd aan de verkeerde spelling van Phil Spencers naam en of die rode kader niet inbrand in mijn oled 😆

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 08:51
drakiesoft schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:23:
[...] Dat doen ze wel goed, maar als ze naar de feedback van vorig jaar E3 hadden geluisterd, hadden ze dat eigenlijk moeten weten. Naast cgi ook gameplay.
Ik denk dat dit ook te verwijten is aan de 3rd party developers en dat ze misschien nog niet goed weten hoe het eindresultaat er precies uit zal gaan zien op de XSX. Ik verwacht nu in Juli al heel andere dingen en in de aanloop naar de release toe zullen ook de 3rd party developers echte gameplay beelden gaan tonen, elke maand extra kan veel uitmaken voor wat je kunt laten zien aan je publiek.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat ik graag zou willen is dat MS echt probeert 60fps er doorheen te krijgen en dat het steeds meer gemeengoed gaat worden. Voor consoles zou dat echt meer revolutie zijn dan evolutie...

Wel mooi dat we hier geen discussie hoeven te voeren over de kosten van smartphones in relatie tot de prijs van een console. :P

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:28
drakiesoft schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Franse teaser.

[Twitter]

[Afbeelding]
Dual wield needlers waren anders erg overpowered. O+ Veel gebruikt in Halo 2, gewoon leegspammen en je had een zekere kill.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:27:
Wat ik graag zou willen is dat MS echt probeert 60fps er doorheen te krijgen en dat het steeds meer gemeengoed gaat worden. Voor consoles zou dat echt meer revolutie zijn dan evolutie...

Wel mooi dat we hier geen discussie hoeven te voeren hier over de kosten van smartphones in relatie tot de prijs van een console. :P
Nou de XSX moet echt niet meer dan een bakje B&J ijs kosten of anders... :+

• Miesjh

Miesjh

Xbox Series X launch will involve Xbox All Access payment plan

https://www.gamesradar.co...&utm_campaign=buffer_grtw

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbW4OlmXQAEG1fH?format=jpg&name=large

[ Voor 17% gewijzigd door Miesjh op 25-06-2020 15:27 ]

• ariekanari
Dalim schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Nou de XSX moet echt niet meer dan een bakje B&J ijs kosten of anders... :+
Inderdaad, huidige Xbox One S en X bezitters kunnen deze vast gratis omruilen voor een Series X. :)

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:36
Ik ben echt wel benieuwd naar die Juli Showcase. Dan gaan we zien of ze het kunnen waarmaken en de mooie praatjes van de laatste jaren omzetten in daden.
Zal 1 van de belangrijkste presentaties in de geschiedenis van XBOX worden. Ik ga ervan uit dat ze alle kaarten op tafel gaan gooien.

• Antigo
Miesjh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:21:

Zoiets als dit:

[Afbeelding]
Vraagje, ben je na die 24 maanden eigenaar? Of is het een soort leasing waarbij je na deze periode de console terug moet geven?

• Paprika
Antigo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Vraagje, ben je na die 24 maanden eigenaar? Of is het een soort leasing waarbij je na deze periode de console terug moet geven?
Eigenaar.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Miesjh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:21:

Zoiets als dit:

[Afbeelding]
De Series X stond al op dat plan eronder, iedereen die minimaal 18 maanden ofzo had gedaan, kon direct switchen naar de SeriesX, lijkt dus wel redelijk te kloppen met de podcast die ik hoorde over gesprekken met BestBuy, ze gaan ook groot inzetten op de All Access.
SinergyX in "[XSX] Het pre-release kroeg topic"

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Antigo
Dan hoop ik dat dit naar de BENELUX komt!

• drakiesoft
Nieuwe update omtrent Optimized for Xbox Series X badge
Drivers know framerate is king.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CTMkHS9wedGd981jret28McEwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGh18cCIXE3YaRiDspoZv1mH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door drakiesoft op 25-06-2020 18:13 ]

• Caayn
  • Niet online
Het was mij nog niet eerder opgevallen dat het optimized for XSX logo de vorm van een XSX heeft.

Weer een klein stukje extra nadruk op framerate *O*

• drakiesoft
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:18:
[...]
Het was mij nog niet eerder opgevallen dat het optimized for XSX logo de vorm van een XSX heeft.
Ja dat was mij ook nog niet opgevallen idd.
Wel cool nu ik het weet.

• drakiesoft
Jason Ronald over optimized for series x.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

_/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De Xbox Series X past ook staand in een IKEA Besta kast dus ik ga hem gewoon staand erin plaatsen. Vind ik toch mooier dan liggend.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Miesjh

Miesjh

Dus ook 4K op 120 FPS. _/-\o_ Moet dat eerst maar eens zien...

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Zolang Phil een gamer is verpest ie het ook voor zichzelf natuurlijk als ze de Playstation en Nintendo de nek om zouden draaien. Ik denk ook dat dat zijn succes verklaard, hij kijkt op de juiste manier naar een console en games. Zonder hem had de volgende XBox er heel anders uitgezien. Als er al een opvolger gekomen zou zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
Miesjh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Pong zal wel lukken denk ik.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Miesjh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Als je Phil hoort praten en vaak de fps hoort noemen dan lijkt het er in ieder geval op dat de fps erg belangrijk gaat zijn. Als alle first party in ieder geval op 4K 60fps uitkomt vind ik het top, 120 is dan een bonus ;)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:27:

Wel mooi dat we hier geen discussie hoeven te voeren over de kosten van smartphones in relatie tot de prijs van een console. :P
Heb in beide consoles zin.
Ben eigenlijk meer een Xbox man en dat is vooral bij de xbox 360 terug gekomen.
Backwards compatibility gaat voor mij wel een leuke feature worden. Dit in combinatie met gamepass betekent dat ik me minder zorgen hoef te maken over de advies prijs van games.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mooi om te zien dat Microsoft vol inzet op 60 FPS en hoger met hun optimized X badge :*)

Optimized for Xbox Series X is the indicator for games that take advantage of the full power of Xbox Series X. Since Xbox Series X offers developers unparalleled power and speed, this empowers them to create the experiences they want and embrace a range of features and capabilities based on what is best for their individual titles... Games featuring the Optimized for Xbox Series X badge can showcase anything from virtually eliminating load times via the Xbox Velocity Architecture, heightened visuals, and hardware-accelerated DirectX raytracing powered by our custom, next-generation GPU, to steadier and often higher framerates up to 120 FPS... such as Halo Infinite... Games that have been Optimized for Xbox Series X use the power of the new console to deliver higher, steadier frame rates, with a performance target of 60 FPS at 4K resolution. Some games will even be able to support frame rates up to 120 FPS or variable refresh rates, allowing developers to offer players heightened realism and more precise controls for fast-paced action

https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

[ Voor 70% gewijzigd door justifire op 26-06-2020 07:37 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Officiële lijst met Optimized for Series X games tot nu toe :

Assassin’s Creed Valhalla
Bright Memory Infinite
Call of the Sea
Chivalry 2
Chorus
Cyberpunk 2077
Destiny 2
DiRT 5
FIFA 21
Gears 5
Halo Infinite
Hitman 3
Madden NFL 21
Marvel’s Avengers
Outriders
Scarlet Nexus
Scorn
Second Extinction
The Ascent
The Medium
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Yakuza: Like a Dragon

En dan moet het juli event nog komen :)

• Miesjh

Miesjh

De prijs stond zojuist kort op de Xbox.com website:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbbXBPfXkAM4S3D?format=jpg&name=900x900

• Miesjh

Miesjh

Hier met bewegend beeld:
https://twitter.com/i/status/1276444007263076356

[ Voor 67% gewijzigd door Miesjh op 26-06-2020 11:41 ]

• Paprika
$699 COP is 0.17 euro. Geen verkeerde prijs :+.

Bewegend beeld voegt bij een website niets toe, want je kunt gewoon inline inspecten en alles aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zdn5UE9.png

Ik geloof niet dat dit echt is. Font keuze is matig. De hele banner is niet gewijzigd. Staat op de 2e plek i.p.v. als eerste in de rotatie. Sterker nog, deze promotie ga je nooit zo geplaatst zien.

[ Voor 97% gewijzigd door Paprika op 26-06-2020 11:50 ]

• Caayn
  • Niet online
I call fake. Dat is vrij eenvoudig te faken en de prijs is totaal niet logisch wat @Paprika hierboven ookal aanstipt.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik zeg nooit nooit, maar 699 is in mijn optiek niet realistisch gelet op de toonzetting en communicatie van MS afgelopen half jaar.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
699 kost heel wat meer klanten dan die facebookoproer :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Paprika
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:09:
Ik zeg nooit nooit, maar 699 is in mijn optiek niet realistisch gelet op de toonzetting en communicatie van MS afgelopen half jaar.
Het is de Colombiaanse versie van de site. Daar gaan ze echt geen USD prijs benoemen. Hun locale currency gebruikt ook het $ teken, maar die is dus niets waard. Zeker in een regio waarbij het $ alleen dus niet zo duidelijk is zouden ze dan COP of USD erbij vermelden ergens met een * als disclaimer. Dit is gewoon nep.

Voor de Xbox One X vermeldt de NL versie gewoon prijzen en voor de CL versie niet:
https://www.xbox.com/nl-N...-consoles#shop-xbox-one-x
https://www.xbox.com/es-C...-consoles#shop-xbox-one-x

Microsoft handelt dus niet eens in Colombia. Via hun website reserveren zal in dit land dus ook niet kunnen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Voor 700 euro zou ik hem wel durven kopen overigens. Aantal maanden GamePass en Halo Infinite download erbij en je hoort mij al niet meer eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Misschien moet ik ook eens voor de lol wat fakes beginnen maken, want werkelijk iedere random twitter account die zoiets doet krijgt meteen een hoop aandacht :z

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

boe2 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:07:
Misschien moet ik ook eens voor de lol wat fakes beginnen maken, want werkelijk iedere random twitter account die zoiets doet krijgt meteen een hoop aandacht :z
Das tegenwoordig wel echt een ziekte. Elke halve tweet krijgt een aantal videos op Youtube en alles wordt enorm uitgesmeerd. Soms wat lastig om het kaf van het koren te scheiden, bij alles heb je een soort van reservatie waarin je jezelf afvraagt of het juist is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Miesjh

Miesjh

Paprika schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:44:
$699 COP is 0.17 euro. Geen verkeerde prijs :+.

Bewegend beeld voegt bij een website niets toe, want je kunt gewoon inline inspecten en alles aanpassen.

[Afbeelding]

Ik geloof niet dat dit echt is. Font keuze is matig. De hele banner is niet gewijzigd. Staat op de 2e plek i.p.v. als eerste in de rotatie. Sterker nog, deze promotie ga je nooit zo geplaatst zien.
Ik dacht ik deel dit gewoon met jullie. Het is tenslotte een kroeg-topic. Hebben we tenminste wat om over te praten.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

B)

B) B)

B) B) B)
4K 60fps + raytracing praatje bij het plaatje :
https://news.xbox.com/en-...ptimized-call-of-the-sea/

.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Miesjh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Ik dacht ik deel dit gewoon met jullie. Het is tenslotte een kroeg-topic. Hebben we tenminste wat om over te praten.
:9B d:)b :9B

• drakiesoft
Interessant interview van het Spaanse Xataka met Jason Ronald.

Omdat mijn Spaans niet verder gaat dan "Dos Serveza" hier een auto translate van een aantal interessante opmerkingen:

Vwb de vraag dat de SSD van concurrent 2x sneller is, zijn antwoord:
Vergelijkingen met de prestaties van de SSD van de PS5 leken de Xbox Series X te benadelen: op basis van die cijfers zullen de overdrachtspercentages van het Sony-consoleopslagsysteem in principe het dubbele zijn van die van Microsoft, maar voor Ronald was het verhaal anders. "Dingen gaan verder dan de nummers die we wel of niet kunnen delen."
Er zit dus meer onder de motorkap dan verteld is. We zullen zien :-)

Verder zijn reactie op vaste of variabele /boost kloksnelheden
"We hadden forced klokken kunnen gebruiken, we hadden variabele kloksnelheden kunnen gebruiken: de realiteit is dat het het moeilijker maakt voor ontwikkelaars om hun games te optimaliseren, zelfs als het ons bijvoorbeeld in staat zou hebben gesteld om te bogen op hogere TFLOPS dan we al hadden. Maar weet je, daar gaat het niet om. Wat belangrijk is, zijn de game-ervaringen die ontwikkelaars kunnen bouwen."
Hij zegt eigenlijk dat de series X in staat zou zijn geweest tot hogere piek TFLOPS. Maar dat niet gedaan hebben tbv de developers.

Op de vraag of de voeding extern of intern is (volgens mij nog niet beantwoorde vraag) zei hij dit:
"Het is binnen, er is geen baksteen, er is letterlijk een kabel die je aansluit op de huidige," zoals met de huidige Xbox One X, bijvoorbeeld.

• Rossi46
D-Ed schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Als je Phil hoort praten en vaak de fps hoort noemen dan lijkt het er in ieder geval op dat de fps erg belangrijk gaat zijn. Als alle first party in ieder geval op 4K 60fps uitkomt vind ik het top, 120 is dan een bonus ;)
Dat kan natuurlijk prima. Mits ze de visuals danig terugschroeven.

• drakiesoft
Rossi46 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Ik zie vooral current gen straks op 120 FPS draaien.
Next gen games op 4k (of dlss variant) op 60fps.

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Dat is natuurlijk een flinke aanname.. We moeten het allemaal gaan zien ergens in het najaar.

• Rossi46
D-Ed schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Dat is natuurlijk een flinke aanname.. We moeten het allemaal gaan zien ergens in het najaar.
Och, het is zo moeilijk allemaal niet. Alles hangt af van de grapische details. Zijn die hoog (Assassins Creed bijvoorbeeld) dan zal zelfs 60fps nog moeilijk haalbaar zijn op 4k. Zijn ze gemiddeld, dan behoort 4k 60fps steady prima tot de mogelijkheden. Zijn ze laag, dan kan 4k 120fps ook nog wel. Maar vooral het gaat tussen 60fps en 120fps is erg groot. Die stap ga je niet zomaar nemen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Och, het is zo moeilijk allemaal niet. Alles hangt af van de grapische details. Zijn die hoog (Assassins Creed bijvoorbeeld) dan zal zelfs 60fps nog moeilijk haalbaar zijn op 4k. Zijn ze gemiddeld, dan behoort 4k 60fps steady prima tot de mogelijkheden. Zijn ze laag, dan kan 4k 120fps ook nog wel. Maar vooral het gaat tussen 60fps en 120fps is erg groot. Die stap ga je niet zomaar nemen.
Hangt vooral af van de optimalisaties die developers implementeren.
Ken games van 4K die op 60fps steady lopen (Forza 5, Gears 4 etc) maar ken ook games die op 1080p lopen en moeite hebben om de 30fps stabiel te houden (Dark Souls 3, etc)
Meer kracht maakt developers ook lui, want het loopt toch al snel prima...

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:
[...]

AC is dan ook multi platform en het hangt er dus ook gewoon van af hoeveel tijd men wil steken in de visuals + goede framerate voor betrekkelijk laag aantal console de eerste jaren (PS5 en XBSX hebben natuurlijk nog niet de aantallen als de huidige generatie).

Edit: Zoals @justifire al aangeeft ;)

• drakiesoft
Tom Warren over vermoedelijke lockhart specs.
Minder cu's en andere gpu frequenties.
*snip* laat dat nu eens, laatste waarschuwing
Als dat zo is en de prijs is ook nog eens juist...

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:23 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:38:
*snip*

[Twitter]
Zou wel een slimme zet zijn.
Dan kunnen ze fout gebakken wafeltjes toch nog gebruiken.
Daardoor zou die lockhart wel eens heel scherp in de markt gezet kunnen worden.
En scheelt natuurlijk ook op de prijs van de Series X, ze hebben dan immers amper verlies op het bakprocede :)

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:23 ]

• Antigo
justifire schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:06:
[...]

En scheelt natuurlijk ook op de prijs van de Series X, ze hebben dan immers amper verlies op het bakprocede :)
Dat betwijfel ik of het bakprocedé afval voldoende is om zoiets te bewerkstelligen. Ik vermoed dat ze een significant kleinere chip gaan gebruiken en zo de kosten drukken. kleinere chip = meer chips / wafer = minder dure koeling + minder ram etc etc. Voor de cpu dienen ze sowieso op Zen 2 architectuur 8 cores te voorzien, dus dat gedeelte lijkt me logisch dat het op (ongeveer) dezelfde klokfrequentie zal draaien met SMT.
Bij de XSX is al ruimte voorzien om 4cu's te hebben in het bakprocedé die niet zullen werken. Ik denk voor lockhart aan een 26-28cu chip waarbij er 2 of 4 stuk mogen zijn. Dan kunnen ze pas prijscompetitief zijn. Ik vermoed dat de CU's in de GPU ook min of meer op de dezelfde klokfrequentie draaien als de XSX.

Zeker nu een globale recessie aankomt zou een €300 kostende console echt wel eens als zoete broodjes over de toobank gaan. Ikzelf heb kinderen van 10 en 12 jaar. Die liggen echt niet wakker van Fortnite of the next big thing op 1080p of 4k. Maar mijn portefeuille wel. :-) En zo gaan veel ouders denken.

• ariekanari
justifire schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Ik vraag mij af of uitsluitend een lager geklokte CPU, minder CU's en minder RAM, deze Lockhart console kan worden aangeboden voor 1/2 van een Series X. Hergebruik van afkeurde SoC's zal zonder meer kostenvoordelen met zich mee brengen maar ook niet zo veel dat 50% van een Series X haalbaar is.

Edit:
drakiesoft schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:54:
[...]

En wat als ze die afgekeurde Series X socs ook voor xcloudblades gebruiken?
Dan nog lijkt mij 50% moeilijk haalbaar.
Aftellen naar de julipresentatie van Microsoft.

[ Voor 17% gewijzigd door ariekanari op 27-06-2020 19:58 ]

• drakiesoft
ariekanari schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Ik vraag mij af of uitsluitend een lager geklokte CPU, minder CU's en minder RAM, deze Lockhart console kan worden aangeboden voor 1/2 van een Series X. Hergebruik van afkeurde SoC's zal zonder meer kostenvoordelen met zich mee brengen maar ook niet zo veel dat 50% van een Series X haalbaar is.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

v8power67

Psn: Mausosaurus

*snip*

[Twitter]
Hap nu gewoon niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:25 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Antigo
drakiesoft schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Gok er maar op dat ze een yield rate van meer dan 70% willen hebben om na een tijd naar 80%+ yields te willen gaan. En van die 30% die dan overblijven gaan ze niet alle chips kunnen (her)gebruiken. Niet genoeg voor xcloudblades of een ander product lijkt me om sustainable demand van te voorzien.

Wat je wel kan zien in de PC wereld is dat na een paar maanden een GPU manufacturer een andere (limited) variant uitbrengt met minder cu's. Maar in consoleland? Nah, I don't think so. Zeker toch niet om strategisch op te gokken. Veel te grote variabele en te groot risico.

Ik herinner me nog de Radeon 9500pro die je (als je geluk had) kon flashen naar een 9700pro door alle cu's in te schakelen. Als je dan een brakke GPU had was je de klos. :-) aaaaah interesting times

[ Voor 11% gewijzigd door Antigo op 27-06-2020 20:10 ]

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
*snip*

[Twitter]
Dit lijkt wat mij betreft niks anders te zijn dan een natte droom. Het verhaal van Lockhart ging lang over een digital only 1080p machine op de nieuwe architectuur die de helft van de XSX zou moeten kosten.

*snip* niet happen

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:26 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
*snip* ook niet happen

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:27 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Misschien gewoon even wachten. ¯\_(ツ)_/¯

Ik verwacht ze uiteindelijk beiden te kopen. Eentje voor boven en eentje voor beneden :) En daarmee bedoel ik dan de X en de S uiteraard.

[ Voor 120% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2020 10:45 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Hoe kom je aan die conslussie als ik vragen mag ?
Verschil tussen beide is geloof 18%, dat ga je niet ineens voor de helft ofzo kunnen verkopen. Tenzij die bv 50 euro goedkoper word maar lijkt me beetje vage strategie. Anders zou de ps5 dus ook voor helft van xsx kunnen verkocht worden. Vind ook wel knap dat je aan die conclusie komt van die tweet eerlijk gezegd.
Zou ook nog een optie zijn.

*snip* En zo'n trol hoeft dan ook niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 28-06-2020 01:28 ]

• Antigo
justifire schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Zou ook nog een optie zijn.
Dat AMD de mooie wafeltjes voor de Series X houdt en de kapotte wafeltjes doorschuift naar een andere producent die met minder TerraFlops genoegen neemt _O-
Een massaproduct bouwen op basis van een verwachte failure rate van een SOC gaat naar mijn mening niet gebeuren.
Lockhart is technisch gezien een interessant product. Een product die voor een lage prijs een next gen experience kan aanbieden door op resolutie in te boeten. Daar ontwikkel je een aparte chip voor die goedkoper kan worden geproduceerd en gekoeld.

Vergeet niet dat de SOC chip 360mm² is voor de XsX. Voor die lockhart chip zal de die size naar 250mm² kunnen zakken. dat wil zeggen 3 lockhart chips voor 2 XsX chips op dezelfde oppervlakte. Oftewel 33% goedkoper!
Minder kosten in ram/koeling/ minder ruimte SSD kan voor de rest van de kostendaling zorgen.

Haal dat idee van mindere XsX chips maar uit de gedachte. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook.
Hou de tweakers nuchterheid aub in de thread. 8)7
Pagina: 1 ... 21 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden