Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.524 views

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:53:
Wat denken jullie nu Cyberpunk is uitgesteld? Zou er een Series X bundle komen met Cyberpunk 2077? MS heeft de marketing rechten.

Ik voorspel dat de Series X op 17 november wordt gelanceerd :P
Zou het wel een sterke zet vinden als het zo zou zijn. Al kan ik mij niet voorstellen dat het de reden is voor uitstel eerlijk gezegd. Releases van dergelijke games worden natuurlijk flinke tijd van te voren voorbereid, al was het maar om te kijken welke andere games er nog uitkomen in dat window. Dat zal in het einde van het jaar wel iets anders zijn dan in de zomerperiode neem ik voor het gemak even aan.

Maar mocht de release kort bij die van de XSX zijn vind ik het wel een sterke zet. Aangezien Cyberpunk ook een XSX versie heeft, creëer je een behoorlijk grote launch-titel, naast Halo Infinite. Maar kan mij ook voorstellen dat Xbox vooral de focus op Halo en XSX wil leggen.
drakiesoft schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:30:
Phil Spencer doet een keynote in gamelab volgende week.
Nu ken ik dat hele Gamelab niet echt, sorry, maar ik verwacht niet dat hier veel nieuwe info bekend gaat worden? Eerder een verhaal over hoe tevreden ze zijn met wat ze nu laten zien hebben, dat Corona een flinke uitdaging geeft en dat ze in juli veel titels gaan laten zien. Lijkt mij niet echt een podium om een soort van 'shock-anouncement' te doen. Maar ik laat mij graag verbazen hoor :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Begrijp trouwens dat er een nieuw deel van SKATE aan zit te komen? Jarenlang is er amper een skategame te spelen, behalve de zeer matige laatste THPS delen en opeens heb je SESSION, Skater XL, THPS1/2 Remake én Skate 4? Alhoewel ik EA er ook nog voor aanzie om een remastered versie van SKATE uit te brengen voor Android en iOS hoor :+

Mag ik dan nu hopen op een leuke snowboardgame met simpele THPS-achtige controls? Steep heb ik, maar met simpelere controls had dat een véél betere game geweest.

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 16:34
Na de vorige console war had ik niet gedacht nog aan Xbox te hoeven denken :P maar wat een come-back maakt xbox de laatste tijd.

Ik ben een groot fan van backwards compatability en Xbox lijkt daar de beste keuze in te zijn, had voor PS4 een Xbox 360 en een deel van die games zou ik straks gewoon mee kunnen nemen naar de Series X? :D

Ik had eigenlijk gehoopt dat Playstation dit ook ging doen, maar hun enige vorm van backwards compatability is een beetje.. gek.. met een PS Now subscription wat nog wel eens lag-spikes heeft en bovendien duur is voor al-gekochte games.

Dus ondanks dat ik waarschijnlijk een Playstation 5 vroeg of laat nodig ga hebben om games van Insomniac Games op te kunnen spelen, klinkt de Xbox mij erg goed op t moment en ben zeer benieuwd naar het evenement in juli (weet iemand de exacte datum daarvan? ).

Er waren overigens geruchten dat de Xbox Series X 400$ zou zijn en de Xbox Series S de helft van de Series X. Maar dat klinkt mij behoorlijk ongeloofwaardig :+

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
@Hedgy yep over die prijs hadden ze ook over bij gamekings, denk dat ms iedereen gaat verrassen qua prijs.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42
Amaze86 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:04:
@Hedgy yep over die prijs hadden ze ook over bij gamekings, denk dat ms iedereen gaat verrassen qua prijs.
Als die verrassing 2000 euro wordt dan koop ik een PS5 :+
Ondertussen is dat de enige manier hoe ze iedereen nog kunnen verrassen volgens mij, heb al zoveel speculaas hier voorbij zien komen...

Gamertag: FinrazielNL

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Amaze86 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:04:
Iets andere insteek over de prijs, zit net een podcast mee te luisteren op discord, daar gingen ze verder in op de details van de All Access.
https://www.xbox.com/en-US/xbox-all-access

Blijkbaar zouden er al meerdere malen gesprekken zijn geweest met MS en BestBuy om dat dus blijkbaar bizar groot in te zetten, mensen zijn gevoelig voor zulke 'abos' (het is gewoon koop op afbetaling, maargoed). Nu is dit nog steeds enkel UK en VS, maar ze verwachten dus dat tegen die tijd ze dus dit in veel meer landen meteen willen uitrollen, om zo zelfs buiten de prijs ook deze vorm aan de man te brengen (volgens hun contact met Smyths - die werkt met Klarna - zouden er al duizenden zo verkocht zijn).

Het is nog veel 'i assume, i expect', maar zo ik het hoorde, niet eens zo'n slecht idee (nouja, vanuit hun, koop op afbetaling is beladen onderwerp in Nederland :P) om zelfs met een lage prijs een nog grotere groep aan te spreken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Hedgy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:20:

Ik had eigenlijk gehoopt dat Playstation dit ook ging doen, maar hun enige vorm van backwards compatability is een beetje.. gek.. met een PS Now subscription wat nog wel eens lag-spikes heeft en bovendien duur is voor al-gekochte games.
PS5 is gewoon (naar alle waarschijnlijkheid) backwards compatible met je PS4 games hoor. Sony's messaging daarover is wel vet slecht geweest dus verbaast me niet dat je dat niet wist.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:21
Dalim schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:11:
[...]

PS5 is gewoon (naar alle waarschijnlijkheid) backwards compatible met je PS4 games hoor. Sony's messaging daarover is wel vet slecht geweest dus verbaast me niet dat je dat niet wist.
Volgens mij houdt Sony een slag om de arm omdat er waarschijnlijk wel een spel tussen zal zitten welke niet van meet af aan compatibel blijkt te zijn. In de praktijk zal dit dus wel loslopen.

Daarnaast is het volgens mij zo dat de developer of uitgever zelf moet zorg dragen voor de compatibiliteit met de PS5, dit in tegenstelling tot Microsoft Xbox Series X waar Microsoft zelf de partij is de noodzakelijke patches verzorgt. Ik twijfel er overigens niet aan dat een developer of uitgever hiervoor directe ondersteuning krijgt van Sony en/of van ontwikkelaar achter de gebruikte de game engine.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Dalim
ariekanari schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Daarnaast is het volgens mij zo dat de developer of uitgever zelf moet zorg dragen voor de compatibiliteit met de PS5, dit in tegenstelling tot Microsoft Xbox Series X waar Microsoft zelf de partij is de noodzakelijke patches verzorgt. Ik twijfel er overigens niet aan dat een developer of uitgever hiervoor directe ondersteuning krijgt van Sony en/of van ontwikkelaar achter de gebruikte de game engine.
Je haalt twee dingen door elkaar. Sony vraagt ontwikkelaars van spellen die vanaf Juli (2020) door Sony goedgekeurd worden voor PS4, om die spellen ook meteen FORWARDS compatible te maken met de PS5. Ze zullen dan native op de PS5 draaien, niet in BC modus. Dat wil trouwens niet perse zeggen dat ze ook meteen grafisch beter zijn etc.

Met de overige spellen zal de PS5 BACKWARDS compatible zijn. Maar genoeg hierover, het is volledig off-topic hier. Ik probeerde eerder enkel een mede-tweaker te helpen.

Soort van on-topic: In de messaging is Microsoft momenteel veeel duidelijker. Als zoveel mensen het niet snappen dan ligt het niet aan al die mensen maar aan de boodschap. Rond alle XSX nieuws is er volgens mij niks waar zoveel onduidelijkheid over heerst.

• justifire
  • Laatst online: 12:34

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:12:
[...]

Als die verrassing 2000 euro wordt dan koop ik een PS5 :+
Ondertussen is dat de enige manier hoe ze iedereen nog kunnen verrassen volgens mij, heb al zoveel speculaas hier voorbij zien komen...
Zal niet zo snel gebeuren.
Maar bij 5000 zou ik ook gaan twijfelen :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:44
Crash bandicoot 4 leak

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Ging dan ook meer om de tweet dat ze de goddelijke UE5 gebruiken voor hun aankomende AAA titel.
Schijnt dat Epic deze nog eens extra heeft aangepast voor de snellere cpu en gpu van de Series X, al die extra teraflopjes hadden ze tijdens de ontwikkeling niet op gerekend :+
Lijkt mij niet aangezien PC hardware al een tijdje sneller is dan de Series X.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 02:41:
[...]

Lijkt mij niet aangezien PC hardware al een tijdje sneller is dan de Series X.
Ja maar voor PC kunnen ze niet specifiek programmeren, zijn miljarden verschillende configuraties O-)
Bij consoles weten de devs exact voor welke hardware ze kunnen programmeren.
En al die directe powahh waren ze gewoon niet goed op voorbereid bij Epic, het is dan natuurlijk ook een engine in ontwikkeling :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

justifire schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Ja maar voor PC kunnen ze niet specifiek programmeren, zijn miljarden verschillende configuraties O-)
En al die directe powahh waren ze gewoon niet goed op voorbereid bij Epic, het is dan natuurlijk ook een engine in ontwikkeling :)
Terra-onderschatting-flop bedoel je alsware?

Nog een half jaartje, 400 euro.... en een beest van een console. MS gaat er vol voor.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

justifire schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:23:
[...]

De hardware in de Series X en PS5 is gewoon PC hardware, er is daar niets unieks aan. Vroeger (PS3, PS2, NGC etc) was de hardware van consoles anders en moest je echt je engine tweaken om het goed werkzaam te krijgen op je console. Nu is het vergelijkbaar met rommelen in het settings menu van een PC game met veel opties. Men programmeert immers niet de engine, want dat heeft Epic al gedaan. Verder is de ontwikkeling van UE5 is al jaren geleden begonnen (ter indicatie, in 2003 begon men met UE4, met in 2008 pas een aankondiging), al voordat de GPU en CPU architectuur van deze generatie consoles bekend was. Dus laten we zeggen dat men 5 jaar geleden is begonnen met de ontwikkeling, dat wil zeggen dat de snelste GPU toentertijd ongeveer 5 TFLOPS was. Dat ze nu al wat op PS5 kunnen laten zien is omdat het praktisch dezelfde hardware is als waarop het draait op een PC.

Begrijp mij niet verkeerd, ik kijk uit naar de Series X, maar de illusie dat dit ding zo uniek is dat UE5 speciaal aangepast moet worden is natuurlijk een grotere grap.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2020 11:21 ]

• Finraziel
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:20:
[...]

De hardware in de Series X en PS5 is gewoon PC hardware, er is daar niets unieks aan. Vroeger (PS3, PS2, NGC etc) was de hardware van consoles anders en moest je echt je engine tweaken om het goed werkzaam te krijgen op je console. Nu is het vergelijkbaar met rommelen in het settings menu van een PC game met veel opties. Men programmeert immers niet de engine, want dat heeft Epic al gedaan. Verder is de ontwikkeling van UE5 is al jaren geleden begonnen (ter indicatie, in 2003 begon men met UE4, met in 2008 pas een aankondiging), al voordat de GPU en CPU architectuur van deze generatie consoles bekend was. Dus laten we zeggen dat men 5 jaar geleden is begonnen met de ontwikkeling, dat wil zeggen dat de snelste GPU toentertijd ongeveer 5 TFLOPS was. Dat ze nu al wat op PS5 kunnen laten zien is omdat het praktisch dezelfde hardware is als waarop het draait op een PC.

Begrijp mij niet verkeerd, ik kijk uit naar de Series X, maar de illusie dat dit ding zo uniek is dat UE5 speciaal aangepast moet worden is natuurlijk een grotere grap.
Hij zit je te stangen en refereert aan de claim bij de PS5 ue5 demo dat die speciaal voor de PS5 gemaakt of aangepast zou zijn.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...] maar de illusie dat dit ding zo uniek is dat UE5 speciaal aangepast moet worden is natuurlijk een grotere grap.
:Y

Verwijderd

Finraziel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Hij zit je te stangen en refereert aan de claim bij de PS5 ue5 demo dat die speciaal voor de PS5 gemaakt of aangepast zou zijn.
Dat blijkt echter niet uit zijn reactie die daarop volgt, of hij is extreem hard aan het trollen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Dat blijkt echter niet uit zijn reactie die daarop volgt, of hij is extreem hard aan het trollen.
Ga er maar uit van wel :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Draai al weer wat jaartjes mee, weet hoe pc’s in elkaar steken ;)
Heb een console voor het gemak, verder hoef je voor mij de pc-wereld niet te verdedigen hoor :(:)

Verwijderd

justifire schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Draai al weer wat jaartjes mee, weet hoe pc’s in elkaar steken ;)
Heb een console voor het gemak, verder hoef je voor mij de pc-wereld niet te verdedigen hoor :(:)
Die verdedig ook niet, ik wilde gewoon een leek even uitleggen hoe het in elkaar steekt. Uit je oorspronkelijke posts leek het alsof je niet goed begreep.

Tevens is trollen verboden volgens de topic regels, dus ik ging ervan uit dat je oprecht niet wist hoe het zat.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:55:
[...]

Die verdedig ook niet, ik wilde gewoon een leek even uitleggen hoe het in elkaar steekt. Uit je oorspronkelijke posts leek het alsof je niet goed begreep.

Tevens is trollen verboden volgens de topic regels, dus ik ging ervan uit dat je oprecht niet wist hoe het zat.
Stangen is iets anders dan trollen ;)

Los daarvan is er voor een console met vooraf vastgestelde hardware wel degelijk beter te programmeren dan voor pc’s met miljarden verschillende configuraties.
Mocht je mij door deze stelling een leek vinden is dat ook prima hoor :)

Verwijderd

justifire schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Stangen is iets anders dan trollen ;)

Los daarvan is er voor een console met vooraf vastgestelde hardware wel degelijk beter te programmeren dan voor pc’s met miljarden verschillende configuraties.
Mocht je mij door deze stelling een leek vinden is dat ook prima hoor :)
Je snapt nog steeds niet hoe het werkt. Dit heeft weinig te maken met programmeren, maar meer dat de developer van te voren al vaststelt waar ze hun render budget aan besteden. Je kan identieke prestaties neerzetten op een PC, alleen kost dat de gebruiker meer moeite (en is enigszins afhankelijk van wat er aan opties beschikbaar is voor de gebruiker). Een game zal op een console niet beter draaien omdat het een console is.

• Tk55
  • Niet online
[...]

De hardware in de Series X en PS5 is gewoon PC hardware, er is daar niets unieks aan. Vroeger (PS3, PS2, NGC etc) was de hardware van consoles anders en moest je echt je engine tweaken om het goed werkzaam te krijgen op je console.
Het klopt dat de architectuur vrijwel hetzelfde is als die van PCs.Het is echter geen "gewone" PC hardware. De processor + GPU is een custom APU, op een custom moederbord met gedeeld DDR6 geheugen. Op in ieder geval de PS5 is er custom hardware voor storage, zie dit artikel van Anandtech. De hardware wordt dan ook specifiek voor gaming bij elkaar gezet en kan een hoop taken, waarvoor de PC naast gaming wordt gebruikt, negeren.
Het zou prima kunnen dat UE5 optimalisaties krijgt om optimaal met de console hardware om te gaan, zoals hoe het geheugen of storage wordt aangesproken. Maar het lijkt me niet zo dat de engine volledig anders functioneert ten op zichte van een PC, vanwege deze nieuwe consoles.

Verwijderd

Tk55 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Het klopt dat de architectuur vrijwel hetzelfde is als die van PCs.Het is echter geen "gewone" PC hardware. De processor + GPU is een custom APU, op een custom moederbord met gedeeld DDR6 geheugen. Op in ieder geval de PS5 is er custom hardware voor storage, zie dit artikel van Anandtech. De hardware wordt dan ook specifiek voor gaming bij elkaar gezet en kan een hoop taken, waarvoor de PC naast gaming wordt gebruikt, negeren.
Dat veranderd niets aan mijn punt. Het is een mythe dat een PC veel tijd verspeelt aan taken achter de schermen. Series X hardware verschilt niet van PC hardware. We hebben het hier niet over oudere generatie consoles met unieke architectuur.
[...]

Het zou prima kunnen dat UE5 optimalisaties krijgt om optimaal met de console hardware om te gaan, zoals hoe het geheugen of storage wordt aangesproken. Maar het lijkt me niet zo dat de engine volledig anders functioneert ten op zichte van een PC, vanwege deze nieuwe consoles.
En vice versa natuurlijk, aangezien PC hardware sneller is en er meer geheugen tot je beschikking kan staan. Los van dat storage ook nog eens aanzienlijk sneller kan zijn. Al dit soort optimalisaties zijn dingen die je in theorie ook zelf kan tweaken op je PC.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Je snapt nog steeds niet hoe het werkt. Dit heeft weinig te maken met programmeren, maar meer dat de developer van te voren al vaststelt waar ze hun render budget aan besteden. Je kan identieke prestaties neerzetten op een PC, alleen kost dat de gebruiker meer moeite (en is enigszins afhankelijk van wat er aan opties beschikbaar is voor de gebruiker). Een game zal op een console niet beter draaien omdat het een console is.
Prima :)
Laten we deze discussie maar stoppen, we worden het toch niet eens.
Daarnaast is dit ook geen pc vs console optimalisatie topic, daar staat het internet al vol mee...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Naast elkaar. Mijn One X staat ook verticaal en de SXS is dus net zo hoog. Past dus prima in m’n interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve6ZTBreTtd__ZUuLNtISKBmC4k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T6NFzgrUNFxNqbOH6kEThbBE.jpg?f=user_large

XBL: MRE Inc

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Jeetje wat een bakbeest horizontaal. En dan heeft het ook nog eens een lelijke voet die zichtbaar wordt als je het in je meubel laat liggen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
MRE-Inc schreef op maandag 22 juni 2020 @ 00:56:
Naast elkaar. Mijn One X staat ook verticaal en de SXS is dus net zo hoog. Past dus prima in m’n interieur.

[Afbeelding]
Mooi om te zien, echter ik zie hem niet in de meubel staan zoals de huidige.
Ik ga er vanuit dat deze een behoorlijke warmte ontwikkeling heeft en uitstoot en een redelijke open omgeving moet hebben om te kunnen koelen.

Ik merk bij sommige games dat er een verschil is hoe warm de console word, bij bv Division2 hoor ik niks maar bij No Mans Sky stijgt ie nog net niet op......en moet ik de console een stukje uit de kast trekken om te kunnen koelen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zeker met Vulcan en DX12 zit de gaming performance van pc's even dicht "tegen het metaal" als de spelconsoles: Koop je nu een 800 euro videokaart, mag je ervan uitgaan dat die beter presteert dan de next-gen consoles (en dat mag ook wel voor die prijs). Koop je over 2 jaar een 200 euro videokaart, zal die ook beter presteren dan de consoles.
Solid state storage zitten we nu ook op een punt waar de bottleneck eerder de CPU is en niet zozeer de bandbreedte. Kan je wel via een raid setup te snelheid gaan matchen/overtreffen die de consoles claimen te halen, maar je gaat toch echt wel de rekenkracht nodig hebben om al die bitjes heen en weer te schuiven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:57
ErwinJ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:00:
[...]

Mooi om te zien, echter ik zie hem niet in de meubel staan zoals de huidige.
Ik ga er vanuit dat deze een behoorlijke warmte ontwikkeling heeft en uitstoot en een redelijke open omgeving moet hebben om te kunnen koelen.

Ik merk bij sommige games dat er een verschil is hoe warm de console word, bij bv Division2 hoor ik niks maar bij No Mans Sky stijgt ie nog net niet op......en moet ik de console een stukje uit de kast trekken om te kunnen koelen.
Zouden ze er een muurbeugel bij verkopen? :$

Zal bij mij prima op de TV meubel passen, maar is zo toch wel een stuk groter dan ik eerst in gedachten had.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Koning-Admiraal Ik denk dat je die voet er wel vanaf kan halen. De One X heeft kwam ook met een voet om de console verticaal neer te zetten en die kun je er ook gewoon op- en af klikken. Denk dat het ontwerp team daar wel rekening mee gehouden heeft.

@ErwinJ Ik heb onlangs de koelpasta in mijn One X vervangen en hij is nu weer zo stil als wat. Wellicht het proberen waard. Bij mij werd het fan geluid ook steeds luider en merkbaar hoorbaar.

Geen idee of er verschil zit in kwaliteit en duurzaamheid mbt koelpasta, maar bij de buren lees je ook dat velen de pasta vervangen hebben om de console weer stil te krijgen. Dus dat goedkopere pasta er voor zorgt dat je 1000 uur stil kan gamen (getallen even als voorbeeld) en met duurdere en kwalitatief betere pasta, je 2500 uur stil kan gamen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jammer eigenlijk dat je feature hebt om te kijken hoeveel uur je xbox al heeft gedraaid, die 2500 ben ik al lang voorbij, maar ben benieuwd hoeveel uur hij tov m'n CPU in mijn PC al heeft gedaan :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
MRE-Inc schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:46:
@Koning-Admiraal Ik denk dat je die voet er wel vanaf kan halen. De One X heeft kwam ook met een voet om de console verticaal neer te zetten en die kun je er ook gewoon op- en af klikken. Denk dat het ontwerp team daar wel rekening mee gehouden heeft.

@ErwinJ Ik heb onlangs de koelpasta in mijn One X vervangen en hij is nu weer zo stil als wat. Wellicht het proberen waard. Bij mij werd het fan geluid ook steeds luider en merkbaar hoorbaar.

Geen idee of er verschil zit in kwaliteit en duurzaamheid mbt koelpasta, maar bij de buren lees je ook dat velen de pasta vervangen hebben om de console weer stil te krijgen. Dus dat goedkopere pasta er voor zorgt dat je 1000 uur stil kan gamen (getallen even als voorbeeld) en met duurdere en kwalitatief betere pasta, je 2500 uur stil kan gamen.
Is een idee ja, echter ik heb op de X nog altijd 1 jaar geloof ik garantie.
Dus als ie poef zegt zegt ie poef en gaat ie ter garantie :)

Ik ga zelf niet liggen klooien.

• Finraziel
boe2 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:58:
Koop je over 2 jaar een 200 euro videokaart, zal die ook beter presteren dan de consoles.
Dat is denk ik ook weer overdreven, tenzij er ineens weer een enorme stroomversnelling op de PC komt (als bv AMD ineens weer supercompetitief kan worden en het oorlog wordt tussen rood en groen). De afgelopen jaren is de prijs/prestatie maar mondjesmaat vooruit gegaan op PC vlak.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Maar heeft de PC een super snelle SSD? :>

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

RRCreations schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:24:
Maar heeft de PC een super snelle SSD? :>
ja? Geloof je nu echt dat dit een nieuwe uitvinding is die op een of andere manier eerst bij spelconsoles terechtkomt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• RRCreations
boe2 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:47:
[...]

ja? Geloof je nu echt dat dit een nieuwe uitvinding is die op een of andere manier eerst bij spelconsoles terechtkomt?
Ik had denk ik /s moeten plaatsen.

Ik weet dat PC’s veel en veel meer kracht hebben dan consoles. Het gaat denk ik voor mij in ieder geval voor om de Bang voor Buck.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
boe2 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:47:
[...]

who cares.....pc gamers is toch andere topic.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• drakiesoft
Hij is eigenlijk best klein als je hem zo naast de one x ziet staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhfhUZv6T6zVV4tV4mK4NIxPwkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T9flS7mugMddZj5zom2Q6lWt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0cTBbuU-LAv1XK1muhfHtn3y88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXryLspPlkizwXtzvRm8qmxz.jpg?f=fotoalbum_large

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Maar wel heel dik horizontaal gezien. En ik hoop echt dat die achterlijke standaard niet vast zit aan de console. Want dat ziet er niet uit vanaf de zijkant.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Van buitenaf gewoon een cubus. Voor mij is het toch wel wat er binnenin zit en hoe het allemaal in elkaar gepuzzeld zit wat verdomd sexy is.

Doet me wat denken aan mijn shuttle pc die ik vroeger meenam naar lanparties, maar dan nog een stuk efficienter :)

• RRCreations
Koning-Admiraal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:01:
Maar wel heel dik horizontaal gezien. En ik hoop echt dat die achterlijke standaard niet vast zit aan de console. Want dat ziet er niet uit vanaf de zijkant.
Standaard? Heb ik iets gemist?

De vergelijking mag je voortaan weglaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 23-06-2020 08:03 ]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

RRCreations schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Aan de linkerkant zit een standaard aan de Xbox Series X geplakt. Dat ding is rond, lelijk en goed zichtbaar liggend in een kast. Zag er een foto van op Resetera.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart ® op 23-06-2020 08:04 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RRCreations schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:21:
[...]

De ronde schijf waar de console op lijkt te staan om de lucht intake niet te blokkeren wanneer je hem verticaal plaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtnJZ5RBKz8w07HbKPw-3wGeIII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cRQdlYB2DOb2mlexlDU1JOW.png?f=fotoalbum_large
(Bron: YouTube: Xbox Series X Hands On, Gameplay & Controller! - Timestamp ~17:27)

Volgens mij heeft MS hier zich nog niet over uit gelaten maar ik verwacht dat de voet/standaard los te halen is voor wanneer je hem horizontaal neerzet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 23-06-2020 08:04 ]

• ariekanari
  • Laatst online: 15-09 21:21
Ik vind het formaat ook reuze meevallen nu de consoles naast elkaar worden gepresenteerd, en ik vermoed dat ze voor deze formfactor gekozen hebben, naast de koeling, om het formaat van de console enigszins compact te houden. Vasthouden aan een traditionele consoleformfactor zou betekenen dat de afmetingen ongeveer zouden overeenkomen met de afmetingen van een PS5.

Het is natuurlijk wel een risico om af te wijken van een traditioneel consoleformfactor, en dat is mogelijk een van de overwegingen van Sony geweest om hieraan voor de PS5 toch vast te houden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Wom

Wom

Mag ik vragen waar die foto's vandaan komen? Is dat uit die video's van eerder dit jaar of is er ergens een nieuw artikel verschenen?

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:32:
Mag ik vragen waar die foto's vandaan komen? Is dat uit die video's van eerder dit jaar of is er ergens een nieuw artikel verschenen?
De foto's op de huidige pagina komen bij Digital Foundry vandaan. Mijn foto komt van een Youtube video vandaan, ik zal mijn post updaten met de link en een timestamp :)

Digital Foundry: Xbox Series X: just how big is it - and how does it compare to Xbox One X?

• drakiesoft
Mixer is iig dood

Ben er niet rouwig om.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

drakiesoft schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:09:
Mixer is iig dood

Ben er niet rouwig om.
Keek er ook niet naar, behalve als ik even een broadcast mee wilde pakken van iemand uit mijn friendslist. Daar vond ik het wel handig voor.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
drakiesoft schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:09:
Mixer is iig dood

Ben er niet rouwig om.
Ik ook niet. Ik denk dat het maar beter is, hopelijk gewoon integratie met Twitch en wat minder prominent om zo wat meer kalmte op de dashboard te hebben. En wellicht een focus naar andere diensten als het toch niet van MS is. Beter nu de boel annuleren, dan nog doormodderen en je komende generatie er nog last van laten hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 22-06-2020 22:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

B)

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:28

ikookhier

>hijdiehieris<

Hopelijk gaan ze geen Facebook op de Xbox Series X zetten nu ze samen gaan werken ;(

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Wom

Wom

Martinspire schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Ik ook niet. Ik denk dat het maar beter is, hopelijk gewoon integratie met Twitch en wat minder prominent om zo wat meer kalmte op de dashboard te hebben. En wellicht een focus naar andere diensten als het toch niet van MS is. Beter nu de boel annuleren, dan nog doormodderen en je komende generatie er nog last van laten hebben.
Las dat Twitch van Amazon is en die bezig zijn met directe concurrent voor xCloud en andere clouddiensten. Dus denk niet dat we veel van Twitch gaan zien eerlijk gezegd.

Maar de reacties die je ziet op het nieuwsbericht geven wel aan dat men erg terughoudend is mbt. Facebook en een eventuele integratie binnen het Xbox gebeuren. Hoop persoonlijk ook van harte dat dit achterwege blijft.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verplichte integratie zou ik ook niet graag willen zien. Maar als optie is het gewoon prima toch? Vind het ook wel bijzonder dat men zo'n aversie heeft tegen FB, maar dan wel alle persoonlijke vakantiekiekjes en stories op Instagram plaatsen :P

En twitch werkt toch gewoon prima op de xbox?

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-06-2020 10:38 ]

• Dalim
uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:37:
Verplichte integratie zou ik ook niet graag willen zien. Maar als optie is het gewoon prima toch? Vind het ook wel bijzonder dat men zo'n aversie heeft tegen FB, maar dan wel alle persoonlijke vakantiekiekjes en stories op Instagram plaatsen :P

Het enige wat ik van Facebook gebruik is Whatsapp, en ook daar ben ik met een klein groepje waar ik het meest mee app vanaf. Heb het vooral voor de overige 99% contacten. En zo ben ik echt niet de enige hoor, zeker in de gamingsfeer waar men vaak kritischer is op bepaalde praktijken.

• Wom

Wom

De publieke opinie is nu eenmaal een andere voor (het merk) Facebook dan voor Instagram (of Whatsapp). Uiteraard heb je gelijk, maar tot nu toe had je op het Xbox-platform niks met FB van doen. Dat dit potentieel wel kan/gaat gebeuren lokt reacties uit.

Zolang men zelf de keuze krijgt is dat prima idd. Installeer Twitch/FB Gaming/Youtube/whatever zoveel als je wilt, maar maak het niet verplicht inderdaad. Mixer werd natuurlijk deels opgedrongen, dus kan mij voorstellen dat men bang is dat hetzelfde gebeurd.

Maar zie mij met mijn 36 jaar even hip over streamingdiensten praten. Ik ben helemaal mee met de tijd joh 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZS6OgFnstjymS6i0hn9cwmIp04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JQQggc135UuYl27TG8tsFe1k.png?f=fotoalbum_large

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

De meeste angst (hier ook overigens) gaat erover dat FB middels de Xbox nóg veel meer data kan vergaren over mensen.. Ik zit er persoonlijk totaal niet op te wachten om ook maar iets van FB terug te zien in het Xbox dashboard en het zal voor mij een belangrijk argument zijn om géén Xbox Series X te kopen.. (en ik game al vanaf de originele Xbox op dat ding en zit vanaf dag één op Xbox Live..)

• Caayn
  • Niet online

De meeste facebook integraties hebben de nare gewoonte om altijd data naar facebook te versturen, zelfs als er niemand ingelogd is en de integratie niet actief gebruikt wordt. Plus de kans, hoe klein die ook is, is aanwezig dat het net zo aggresief geïntegreerd wordt als Mixer niet zo lang geleden was. Zijn wij eindelijk van Mixer af op het dasboard krijgen wij het terug onder een andere naam (dit punt gaat uiteraard op voor welke dienst dan ook).

Zolang het een keuze blijft om de Facebook gaming app te installeren en het geen verplicht onderdeel wordt van het dashboard heb ik er geen moeite mee. Twitch, Mixer, Youtube gaming, Facebook gaming, etc. ik maak van geen van allen gebruik :P

offtopic:
Van instagram maak ik geen gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 23-06-2020 11:12 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gelukkig hoef ik me niet aangesproken te voelen :) Ik heb geen FB. Maar integratie is echt een nogo zoals met Mixer. Ben blij overigens dat ze daar de stekker uit getrokken hebben. En mocht er op de achtergrond nog wat data verzameld worden, dan zal ik mn pi-hole zo instellen dat alles van FB geblokkeerd wordt.

Maar ik denk dat Phil ook wel begrijpt dat niemand op een FB integratie zit te wachten op Xbox. Nu nog even wachten tot half internet los gaat op hem hierover, want MS blijft MS en die willen nog wel eens rare dingen doen op dit vlak.

• D-Ed
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Gelukkig hoef ik me niet aangesproken te voelen :) Ik heb geen FB. Maar integratie is echt een nogo zoals met Mixer. Ben blij overigens dat ze daar de stekker uit getrokken hebben. En mocht er op de achtergrond nog wat data verzameld worden, dan zal ik mn pi-hole zo instellen dat alles van FB geblokkeerd wordt.

Maar ik denk dat Phil ook wel begrijpt dat niemand op een FB integratie zit te wachten op Xbox. Nu nog even wachten tot half internet los gaat op hem hierover, want MS blijft MS en die willen nog wel eens rare dingen doen op dit vlak.
Op Twitter, Reddit en verschillende andere fora gaat het al flink los nu.. De timing is echt slecht marketingtechnisch gezien. Mensen staan op het punt een keuze te maken voor next gen, het Xbox juli event krijgt zo een schaduw over zich heen..

Als ik het zo bekijk de eerste grote fuck up van MS sinds de introductie van de Xbox One eigenlijk :+

• Tk55
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:25:
[...]De timing is echt slecht marketingtechnisch gezien. Mensen staan op het punt een keuze te maken voor next gen, het Xbox juli event krijgt zo een schaduw over zich heen..
Of juist nu zodat men het in juli weer vergeten is? Ik weet niet welke datum dat event precies is, maar het is nog minimaal een week voordat het juli is. Tegen die tijd komt er zo veel gamenieuws dat de hype zo weer terug is.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Ik vind dit Facebook verhaal heel ruk. MS zal echt goed duidelijk moeten maken dat ik niet verplicht vast zit aan welke integratie met Facebook dan ook.

Zo niet, dan wordt het stoppen met Xbox en dus ook geen XSX (die ik tot dit bericht zeker zou gaan pre-orderen). Super zonde, maar het is niet anders.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Finraziel
Ik hoop inderdaad ook dat ze met een heel duidelijk statement komen dat er zeker géén verplichte integratie komt met Facebook... Afhankelijk van hoe het precies gebeurt zou het mij nog niet per se wegjagen, maar ik ben vooral bang dat dit een enorme marketingblunder kan worden wat ze weer heel veel kan kosten deze generatie. Heel snel de kop indrukken dus, Xbox moet juist een beetje marktaandeel terugwinnen. Niet dat ik verwacht of zelfs maar wil dat ze gaan 'winnen', maar het is gewoon niet goed als één partij te dominant wordt (je ziet bij Sony al genoeg trekjes dat ze zich niet altijd al te veel aan hoeven te trekken van wat hun klanten vinden).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Finraziel schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:41:
Ik hoop inderdaad ook dat ze met een heel duidelijk statement komen dat er zeker géén verplichte integratie komt met Facebook... Afhankelijk van hoe het precies gebeurt zou het mij nog niet per se wegjagen, maar ik ben vooral bang dat dit een enorme marketingblunder kan worden wat ze weer heel veel kan kosten deze generatie. Heel snel de kop indrukken dus, Xbox moet juist een beetje marktaandeel terugwinnen. Niet dat ik verwacht of zelfs maar wil dat ze gaan 'winnen', maar het is gewoon niet goed als één partij te dominant wordt (je ziet bij Sony al genoeg trekjes dat ze zich niet altijd al te veel aan hoeven te trekken van wat hun klanten vinden).
Het is ook oliedom. Alles met betrekking tot Facebook en dat soort zaken is giftig. Zeker voor MS. Die kunnen dit soort blunders missen als kiespijn. Als ze niet opletten kan Sony weer ontspannen achterover leunen en niets doen, net als bij de introductie van de XO en PS4.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe kan je je momentum in werkelijk 1 klap compleet kwijtraken? Ga iets doen met facebook :+

Dit houd je niet meer tegen, dit hadden ze meteen bij het bericht moeten melden, nu heeft het z'n verspreiding al gevonden op het internet, XSX krijgt standaard Facebook gaming, xCloud wordt standaard bij Facebook gaming, dit gaat met een enorm rap tempo de verkeerde kant op.

Enige 'bevestiging' welke ik vond:
Mixer users will not be required to transition to Facebook Gaming, but the two companies plan to make the change as easy as possible for them.

Maar dat geeft juist nog een erger beeld, je hoeft niets te doen, het wordt automatisch voor je omgezet.

Voeg daarbij de hele 'mogelijke' toedracht, de hele heisa afgelopen weekend rond racisme/slaves bij Mixer, dit kan nog wel eens een erg leuke tijd worden.

damage control zeker, maar die man heeft wel het respect van velen om enigzins schadebeperking te doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2020 11:50 ]

• D-Ed
  • Niet online
Tk55 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Of juist nu zodat men het in juli weer vergeten is? Ik weet niet welke datum dat event precies is, maar het is nog minimaal een week voordat het juli is. Tegen die tijd komt er zo veel gamenieuws dat de hype zo weer terug is.
Dit gaat niet snel vergeten worden, het zal aan alle kanten zo lang mogelijk uitgemolken worden zodat MS een duidelijk statement maakt zoals anderen hieronder al aangeven..

Dit is net zo'n grote fuckup (op dit moment in ieder geval) als het debacle met de 'always on' van de Xbox One.. 'Als je dat niet wilt dan hebben we altijd nog de Xbox 360 voor je' gaven ze toen aan.. _O-

Edit

Vanuit het interview met 'The Verge':
"We’ve seen Microsoft give up on services in the past like Groove Music and partner with Spotify, but that partnership wasn’t exactly super close or meaningful to end users. Spencer sees this as the beginning of opportunities around gaming for Microsoft and Facebook. “The teams are physically actually close to each other, we’ve been to each other’s offices,” says Spencer. “You’ll see us continuing to grow this relationship... this will be the beginning of us seeing future opportunity together. I think we have a lot of alignment between the organizations on areas where the industry is going and how we can help each other.”

[ Voor 32% gewijzigd door D-Ed op 23-06-2020 12:26 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik geloof niet dat als je je nieuwe Series X op gaat starten, je direct om je facebook account gevraagd wordt en als je die niet hebt, je een facebook account moet aanmaken voordat je de Series X kunt gebruiken. Dat er een samenwerking gaat plaatsvinden voor Facebook gaming, tja dat geloof ik nog wel. Youtube en Twitch zijn gewoon geen logische opties voor MS.

Maarja, ik begrijp de controverse wel. Alleen lijkt het op twitter wel alsof de wereld vergaat. Er is gewoon geen middenweg meer in discussies. Het moet ofwel super geweldig zijn of het is ontzettend klote. Irriteer me daar steeds meer en meer aan.

Een simpele trailer op facebook of instagram, met daaronder een play now knop van Xcloud. Tja, als bedrijf zie ik de toegevoegde waarde wel...

[ Voor 37% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-06-2020 13:07 ]

• Wom

Wom

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:47:

Maarja, ik begrijp de controverse wel. Alleen lijkt het op twitter wel alsof de wereld vergaat. Er is gewoon geen middenweg meer in discussies. Het moet ofwel super geweldig zijn of het is ontzettend klote. Irriteer me daar steeds meer en meer aan.
Nuance is dood op het internet. Dat is wel duidelijk. Het is ook duidelijk dat men niet gewoon de stekker uit Mixer wilde trekken zonder een alternatief voor de streamers te beiden. Echter blijven er dan weinig partijen over waar je uit kunt kiezen.

Maar door hoe ze het nu communiceren verbinden ze xCloud aan Facebook en indirect aan Xbox. Denk dat dit niet de meest slimme zet is. Er doemen allerlei verhalen op (doe ik zelf aan mee) die allemaal hun eigen leven gaan leiden. Dat voorkom je door duidelijkheid te geven, wat men nu nalaat zo lijkt het.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Nuance is dood op het internet. Dat is wel duidelijk. Het is ook duidelijk dat men niet gewoon de stekker uit Mixer wilde trekken zonder een alternatief voor de streamers te beiden. Echter blijven er dan weinig partijen over waar je uit kunt kiezen.

Maar door hoe ze het nu communiceren verbinden ze xCloud aan Facebook en indirect aan Xbox. Denk dat dit niet de meest slimme zet is. Er doemen allerlei verhalen op (doe ik zelf aan mee) die allemaal hun eigen leven gaan leiden. Dat voorkom je door duidelijkheid te geven, wat men nu nalaat zo lijkt het.
Tja, dat mensen meteen doemscenario's gaan bedenken zonder enige vorm van bezinning is natuurlijk op zijn minst bijzonder te noemen. Dat MS aan de voorkant duidelijkheid kan geven ben ik met je eens, maar voordeel van de twijfel geven is blijkbaar net zo dood als nuance..

Xcloud is natuurlijk ook gewoon een service van MS. Het is niet 1 op 1 gelinkt aan een xbox console. Zo kun je dadelijk Xcloud gebruiken op je PC of op je mobiel of op je tablet. Ik ga er vooralsnog vanuit dat alles gewoon gaat werken met je MS account en niet exclusief met een facebook account. Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik het met je eens dat dat geen slimme zet is.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-06-2020 13:19 ]

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:17:
[...]

Tja, dat mensen meteen doemscenario's gaan bedenken zonder enige vorm van bezinning is natuurlijk op zijn minst bijzonder te noemen. Dat MS aan de voorkant duidelijkheid kan geven ben ik met je eens, maar voordeel van de twijfel geven is blijkbaar net zo dood als nuance..

Xcloud is natuurlijk ook gewoon een service van MS. Het is niet 1 op 1 gelinkt aan een xbox console. Zo kun je dadelijk Xcloud gebruiken op je PC of op je mobiel of op je tablet. Ik ga er vooralsnog vanuit dat alles gewoon gaat werken met je MS account en niet exclusief met een facebook account. Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik het met je eens dat dat geen slimme zet is.
Het gaat om Facebook.. Doemscenarios zijn eerder regel dan uitzondering daar en deze shitstorm had MS kunnen voorkomen.. Ze hadden Mixer meer tijd moeten gunnen in mijn optiek en niet ''omdat er anders geen partijen meer over zijn" een partnershop met FB aangaan..

Nogmaals, ik ben Xbox gamer van het eerste uur, ook van Live en Gamepass sinds de mogelijkheid er was.. Deze move moeten ze echt heel goed uit gaan leggen, anders is wat mij betreft de Xbox One X de laatste MS console voor mij.. En daar baal ik flink van..

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

D-Ed schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Het gaat om Facebook.. Doemscenarios zijn eerder regel dan uitzondering daar en deze shitstorm had MS kunnen voorkomen.. Ze hadden Mixer meer tijd moeten gunnen in mijn optiek en niet ''omdat er anders geen partijen meer over zijn" een partnershop met FB aangaan..

Nogmaals, ik ben Xbox gamer van het eerste uur, ook van Live en Gamepass sinds de mogelijkheid er was.. Deze move moeten ze echt heel goed uit gaan leggen, anders is wat mij betreft de Xbox One X de laatste MS console voor mij.. En daar baal ik flink van..
Ja dan zitten wij gewoon anders in de wedstrijd. Mixer meer tijd gunnen? Heb je de statistieken gezien van de afgelopen maanden waarin alle streamingsdiensten enorm zijn toegenomen maar mixer amper? Als het niet eens lukt in coronatijd...

En tja, doemscenario's. Je weet nog niet eens de consequenties en je gaat al uit van het slechtste met als kers op de taart dat je nu al overweegt te kappen met xbox als console. Moet je uiteraard zelf weten, maar zulke overtrokken reacties slaan natuurlijk als een tang op een varken als je het mij vraagt.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Blijft een domme actie, doe het dan gewoon ruim na de launch en pak het verlies op Mixer voor een extra half jaar of iets meer. Nu draai je zelf eigenhandig weer de Xbox Series X de nek om.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:33:
Blijft een domme actie, doe het dan gewoon ruim na de launch en pak het verlies op Mixer voor een extra half jaar of iets meer. Nu draai je zelf eigenhandig weer de Xbox Series X de nek om.
Oke, vanwege dit soort oneliners en doemscenario's heeft het weinig zin om hier gewoon een discussie over te voeren. :)

SERIES X IS DEAD ON ARRIVAL BECAUSE MARK ZUCKERBERG IS TAKING OVER XBOX!

De opmerking over gebrek aan nuance is dus ook zeker op tweakers het geval.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Neem aan dat Microsoft slim genoeg is hierin dat ze echt niet een facebook account ook maar ergens in gaan verplichten. Denk dat mensen nu iets te snel conclusies trekken. Gewoon even afwachten. En al waren ze het wel van plan zullen ze hopelijk na deze reactie uit de gamewereld hun het denken gezet zijn. Maar denk dat allemaal wel los loopt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo. Behalve dat The Order 1886 naar Xbox kan komen en de XSX compatible kan worden met de Oculus devices en store? Of praten we over een totaal ander soort samenwerking?

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:47:
Ik geloof niet dat als je je nieuwe Series X op gaat starten, je direct om je facebook account gevraagd wordt en als je die niet hebt, je een facebook account moet aanmaken voordat je de Series X kunt gebruiken. Dat er een samenwerking gaat plaatsvinden voor Facebook gaming, tja dat geloof ik nog wel. Youtube en Twitch zijn gewoon geen logische opties voor MS.

Een simpele trailer op facebook of instagram, met daaronder een play now knop van Xcloud. Tja, als bedrijf zie ik de toegevoegde waarde wel...
Ben het met je eens. Geloof echt niet dat je je facebook account moet gaan koppelen. Zijn genoeg mensen tegenwoordig die uberhaupt geen Facebook hebben. Kan men tegenwoording zelf niet meer nadenken ofzo.

Xbox Live: Miesjh NL

• v8power67

v8power67

Steven030 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:46:
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo. Behalve dat The Order 1886 naar Xbox kan komen en de XSX compatible kan worden met de Oculus devices en store? Of praten we over een totaal ander soort samenwerking?
Is volgens mij meer gebaseerd op stteaming deal zover ik begrijp. Niet echt een deal voor games enz.

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Ja dan zitten wij gewoon anders in de wedstrijd. Mixer meer tijd gunnen? Heb je de statistieken gezien van de afgelopen maanden waarin alle streamingsdiensten enorm zijn toegenomen maar mixer amper? Als het niet eens lukt in coronatijd...

En tja, doemscenario's. Je weet nog niet eens de consequenties en je gaat al uit van het slechtste met als kers op de taart dat je nu al overweegt te kappen met xbox als console. Moet je uiteraard zelf weten, maar zulke overtrokken reacties slaan natuurlijk als een tang op een varken als je het mij vraagt.
Het momentum van MS was de afgelopen generatie dan ook niet zo lekker.. Op dit moment is dat momentum redelijk aan het ombuigen heb ik het idee, met een beetje geluk had dit dus ook voor Mixer kunnen gelden.. Ik vind het jammer dat ze dus niet van de lange adem zijn en dit nieuws zo plat de wereld inschieten..

Afijn, wellicht is het allemaal wat overtrokken maar dan denk ik nog steeds dat MS hier beter over na had moeten denken.. FB op mijn home dashboard, weg Xbox in ieder geval :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Oke, vanwege dit soort oneliners en doemscenario's heeft het weinig zin om hier gewoon een discussie over te voeren. :)

SERIES X IS DEAD ON ARRIVAL BECAUSE MARK ZUCKERBERG IS TAKING OVER XBOX!

De opmerking over gebrek aan nuance is dus ook zeker op tweakers het geval.
Niet zozeer vanwege het feit dat ik bang ben dat ik straks met Facebook moet inloggen, of dat we Facebook integratie krijgen (alhoewel die nieuwe share knop?). Maar meer de perceptie die nu weer gaat overheersen. Ze hebben zich bij de launch van de Xbox One al in de vingers gesneden door dingen niet duidelijk uit te leggen en de positieve punten te belichten (game sharing lag toen gewoon op tafel), waardoor de concurrentie en het internet genoeg munitie had om de hele Xbox One lek te schieten (gegrond of niet).

Nu roepen ze weer zo'n scenario over zich af en wordt het lastig dit beeld weer recht te trakken want de perceptie is nu dat Microsoft en Facebook dikke vriendjes zijn.

Dat is gewoon dom, maar dat komt omdat voor mijn gevoel Microsoft geen goed beeld heeft van de markt, anders hadden ze moeten weten dat alles van Facebook negatief beladen is en dat je liever nooit Facebook in je persberichten wil noemen. Dan hadden ze Mixer beter gewoon definitief kunnen opdoeken dan de image schade oplopen die ze nu doen. Dit had iedereen onder de 35 je waarschijnlijk wel kunnen vertellen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
v8power67 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Is volgens mij meer gebaseerd op stteaming deal zover ik begrijp. Niet echt een deal voor games enz.
Ah oke. Nou van mij mogen ze doorpakken met een samenwerking met Oculus. Weliswaar een Steam-game, maar ik vind Half Life: Alyx een van mijn mooiste game-ervaringen ooit

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:17:
[...]
maar voordeel van de twijfel geven is blijkbaar net zo dood als nuance..
Voordeel van de twijfel is leuk als Microsoft geen trackrecord had mbt het om zeep helpen van diensten of foute beslissingen. Ik heb het al vaker gezegd, Microsoft blijft Microsoft en die blijven ondanks hun budgetten, flinke fuckups maken. Zeker op Xbox gebied lijken ze het niet te leren zo ook dit hoofdstuk met Mixer. Je zou toch verwachten dat ze van hun fouten zouden leren.

Dat het zo'n vaart niet zal lopen om bij het aanmeld scherm je FB credentials te moeten koppelen, ben ik met je eens en dat Xbox nu doomed is, is natuurlijk ook niet zo, maar ergens hebben de doemdenkers best wel een punt, ook gezien de zeer slechte communicatie hierover.

Maar goed, ik zal er maar weer eens een spreekwoordje tegen aangooien: iets met soep eten en opdienen O-)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het weer much ado about nothing. Het is een klein luidruchtig groepje dat nu van de hoogste berg loopt te toeteren voor er ook nog maar enige substantiële info is gegeven.
Als je kijkt naar de hele gamerspopulatie, en de populariteit van facebook en instagram.... denk je dan echt dat het om meer dan een paar individuen gaat? ( en hoeveel grote boycot acties in het verleden hebben geleid tot lagere omzetten? veel van de schreeuwers nu kopen hem gewoon nog steeds al zou het de meest harde integratie van facebook zijn.)

Persoonlijk hou ik niet van Facebook en mijd ik die dienst en instagram dus ook. Op de pc gebruik ik (oa) anti facebook addons in mijn browser etc. Maar ik ga echt niet opeens een console niet kopen vanwege de integratie van facebook. (Hooguit zou ik overwegen om een apart MS account te maken dat ik alleen op de console gebruik, om zo de datagrabbing wat tegen te gaan.)

Maar serieus, ik verwacht dat facebook helemaal niet bij mijn gegevens gaat komen omdat ik die hele streamingdienst niet gebruik of activeer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ArthurMorgan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:04:
Volgens mij is het weer much ado about nothing. Het is een klein luidruchtig groepje dat nu van de hoogste berg loopt te toeteren voor er ook nog maar enige substantiële info is gegeven.
Als je kijkt naar de hele gamerspopulatie, en de populariteit van facebook en instagram.... denk je dan echt dat het om meer dan een paar individuen gaat? ( en hoeveel grote boycot acties in het verleden hebben geleid tot lagere omzetten? veel van de schreeuwers nu kopen hem gewoon nog steeds al zou het de meest harde integratie van facebook zijn.)

Persoonlijk hou ik niet van Facebook en mijd ik die dienst en instagram dus ook. Op de pc gebruik ik (oa) anti facebook addons in mijn browser etc. Maar ik ga echt niet opeens een console niet kopen vanwege de integratie van facebook. (Hooguit zou ik overwegen om een apart MS account te maken dat ik alleen op de console gebruik, om zo de datagrabbing wat tegen te gaan.)

Maar serieus, ik verwacht dat facebook helemaal niet bij mijn gegevens gaat komen omdat ik die hele streamingdienst niet gebruik of activeer.
Je noemt het eerst "much about nothing", maar vervolgens ga je uit de doeken doen dat je alles eraan doet dat ze niet bij je gegevens kunnen komen, dus blijkbaar doet het je wel iets...

Facebook heeft je gegevens allang hoor. Die weten meer dan jij over jezelf en je moeder of vader.

Er hoeft maar 1 iemand in je adressenbestand op je telefoon Facebook te hebben en je staat erin.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Je noemt het eerst "much about nothing", maar vervolgens ga je uit de doeken doen dat je alles eraan doet dat ze niet bij je gegevens kunnen komen, dus blijkbaar doet het je wel iets...

Facebook heeft je gegevens allang hoor. Die weten meer dan jij over jezelf en je moeder of vader.

Er hoeft maar 1 iemand in je adressenbestand op je telefoon Facebook te hebben en je staat erin.
Much ado about nothing gaat over de doomgevolgen voor de consoleverkoop die je her en der leest. En over de deal an sich waar nog amper wat bekend over gemaakt is. De naam facebook valt en men zit in de hoogste boom het einde van de wereld te verkondigen bijna.

Je kunt als je dat wilt, met goede hulpmiddelen, en een klein beetje opletten heel goed facebook veel minder van je te weten laten komen. Dat is niet zo heel moeilijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ArthurMorgan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Much ado about nothing gaat over de doomgevolgen voor de consoleverkoop die je her en der leest. En over de deal an sich waar nog amper wat bekend over gemaakt is. De naam facebook valt en men zit in de hoogste boom het einde van de wereld te verkondigen bijna.

Je kunt als je dat wilt, met goede hulpmiddelen, en een klein beetje opletten heel goed facebook veel minder van je te weten laten komen. Dat is niet zo heel moeilijk.
Dan nog, het is (helaas) wederom weer geen slimme zet van Microsoft. Hoe help je je eigen console om zeep?!

Hoop mensen willen gewoon niets met Facebook te maken hebben, dus ik snap het geroep heel goed. Ze werpen de overwinning zo bij Sony in de schoot..

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:51
Gelukkig ging het ook niet over xbox maar over een streamingdienst... Mensen maken hun eigen versie gebaseerd op heel weinig informatie.

ps. waarom is het nog geen juli en zien we waar de XSX echt toe in staat is? :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

squizur schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:34:
Gelukkig ging het ook niet over xbox maar over een streamingdienst... Mensen maken hun eigen versie gebaseerd op heel weinig informatie.

ps. waarom is het nog geen juli en zien we waar de XSX echt toe in staat is? :)
Juist. Dit.

• D-Ed
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Ik wil helemaal niets van mijn gameactiviteiten (of die van mijn huisgenoten die via mijn gamertag spelen for that Mather) delen met Facebook. Dus mocht ik daar trucjes voor uitmoeten halen dan is het exit en goodby. Niets meer en niets minder..

Edit: En nogmaals, ik ga er niet vanuit dat er een verplicht het koppeling komt maar bovenstaande is dus 'voor áls er een verplichte koppeling komt' ;)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Ed op 23-06-2020 15:23 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
jongens en dames er is letterlijk nog niks over bekent, dus je kan van alles roepen, maar klopt toch niks van :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Segafreak83 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:32:

Hoop mensen willen gewoon niets met Facebook te maken hebben, dus ik snap het geroep heel goed. Ze werpen de overwinning zo bij Sony in de schoot..
Je weet dat het noemen van Sony best een grote ironie in dit verhaal is?

Wie had denk je lange tijd juist support voor direct facebook linken, maar stopte daar vorig jaar mee? :P
https://support.playstati...book-Integration-from-PS4

MS heeft veel meer koppelingen met andere platformen en diensten, vooralsnog heb ik er nog 1 gevonden die maar ergens data ging koppelen uit zichzelf, zelfs niet Google met Youtube op je Xbox. Echter de mening van het internet, dat is een compleet ander niveau.

• Caayn
  • Niet online
Een XSX zal ik niet laten liggen net zoals ik destijds de PS4 of de Switch (jaja, die heeft het ook) niet heb laten liggen vanwege de Facebook integratie.

Maar ik zal het wel jammer vinden als het een prominente plek krijgt in het dashboard, maar ik verwacht niet dat het dat zal krijgen.

Het internet? Tja. Het zal niet de eerste keer zijn dat iets uit verband getrokken wordt en vervolgens langere tijd als waarheid beschouwd wordt.

• Wom

Wom

Kwam dit filmpje op Facebook Twitter tegen, maar het is amper te geloven dat het in-game is: https://twitter.com/i/status/1275428853394149377

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:56
Wat een storm in een glas water zeg.

Ik zie alleen maar vermeldingen van Mixer en Xcloud, ik zie nergens de SXS genoemd worden

Als ik dan ook lees dat je voor een Occulus Rift geen fb account nodig hebt, terwijl die nota bene van fb zijn, vind ik de ophef maar overdreven.

De one gaat terug naar twitch las ik, dus ook daar geen fb geneuzel.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xgar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:13:
Wat een storm in een glas water zeg.

Ik zie alleen maar vermeldingen van Mixer en Xcloud, ik zie nergens de SXS genoemd worden

Als ik dan ook lees dat je voor een Occulus Rift geen fb account nodig hebt, terwijl die nota bene van fb zijn, vind ik de ophef maar overdreven.

De one gaat terug naar twitch las ik, dus ook daar geen fb geneuzel.
Geen idee wat jouw scope van 'alleen maar' is, pak alleen de reacties van de tweet van Phil, gaat leuk daar :P

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SinergyX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Geen idee wat jouw scope van 'alleen maar' is, pak alleen de reacties van de tweet van Phil, gaat leuk daar :P
Reacties onder twitterberichten... als er iets het afvoerputje is vam het afvoerputje van het internet. :)

En zielige verhaaltjes dat streamers op mixer nu hun fulltime baan verliezen... Tja ik heb daar echt helemaal niets mee eerlijk gezegd...

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-06-2020 17:41 ]

• v8power67

v8power67

Wom schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
Kwam dit filmpje op Facebook Twitter tegen, maar het is amper te geloven dat het in-game is: https://twitter.com/i/status/1275428853394149377
Damn dat is serieus indrukwekkend ! Hopelijk beetje te spelen met een controller. Effe over mn huis vliegen lijkt me best lachen :P

• Xgar
SinergyX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Ik bedoelde met alleen maar, de impact wat ik in de aankondiging lees, niet veel dus, daarom vind ik de ophef overdreven.

Dat er flink wat ophef is, is een ander verhaal, internet houdt van dramatiseren.

En betreffende twitter, wat @uchiha tijntje al zei.

• Dalim
Wom schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
Wow dat ziet er goed vet uit! Ik zou het waarschijnlijk niet leuk om te spelen vinden, maar alleen al om die graphics zou ik het toch wel willen spelen.

• Xgar

Pagina: 1 ... 20 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden