‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb ook nog een redelijk goede tv (3 jaar oud), ik ben wel aan het kijken om toch voor een soundbar te gaan, mis het goede geluid van films wel een beetje, en ik denk dat we ook een vrij grote verbetering in geluid kunnen gaan verwachten van de nieuwe xbox.Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:29:
Zat trouwens nog te twijfelen om een nieuwe OLED tv te halen (heb de LG C8) maar dat zal met deze gen het nog niet waard zijn. 4K en 60fps zal waarschijnlijk voor de meeste games het streven zijn, en om nu een tv te gaan halen voor HDMI 2.1 terwijl je de features niet zult gebruiken, beetje zonde. Dus dat laat ik zo. Tenzij er met de mid-term upgrades men naar 8K gaat.
Eerst was het 500GB is te klein, toen was het 1TB is te klein, straks is het 1TB+2TB extern 'te klein'.
Daarbij gaat het enkel om XSX games die op die schijf 'moeten', XBO games kunnen allemaal prima nog op een externe schijf, tot ze weer met nieuwe deeltjes uitkomen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bedoel je omdat er geen 300 berichten per dag worden gepost door een stuk of 10 fanatiekelingen waarbij iedere discussie 100x terugkomt? Zoals het feit dat het daar nu al 5 pagina’s gaat over de prijs van placeholders?Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:26:
Ik had toch wel verwacht dat Xbox Series X populairder zou zijn, met de betere specs (wat met de Xbox One niet zo was), maar dat valt wel mee in dit topic.
Ik denk dat het aantal posts in beide topics niet direct een maatstaf is voor hoe populair het is
Desalniettemin zal MS nog steeds naar verwachting wel minder verkopen dan de directe concurrentie. Als dat niet zo is, is er wat behoorlijk misgegaan.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
hier zal het drukker worden in juli gok ik zo
De externe geheugenkaartjes waren voor zover ik weet echt enorm geschikt om ook gewoon te hotswappen. Ik maak me niet heel veel zorgen om de opslag.SinergyX schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:50:
Ik heb 1,7TB SSD opslag, geen enkele game intern en elke game die ik speel, zelfs maar 1x per maand ofzo, passen er allemaal prima op. Of krijgen we weer dat 'games worden NOG groter' verhaal, waar juist compressie 1 van de keyfeatures van beide consoles zal worden?
Eerst was het 500GB is te klein, toen was het 1TB is te klein, straks is het 1TB+2TB extern 'te klein'.
Daarbij gaat het enkel om XSX games die op die schijf 'moeten', XBO games kunnen allemaal prima nog op een externe schijf, tot ze weer met nieuwe deeltjes uitkomen.
Day 1 hier.Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:26:
Ik had toch wel verwacht dat Xbox Series X populairder zou zijn, met de betere specs (wat met de Xbox One niet zo was), maar dat valt wel mee in dit topic. Niettemin staat het geld klaar om er eentje te halen op launch date. Dit keer wel bestellen, geen zin om naar een MM te moeten rijden. Hun omruilservice is ook waardeloos dus sowieso met deze aankoop een koop op afstand.
Wat is stunten ? 50€ onder de prijs vind ik niet stunten. 100 begint er op te lijken.drakiesoft schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:20:
[...]
Ik had jouw verhaal al in mijn 1e en 3e zin samengevat 😆
Maar de vraag was, denk je dat ms gaat of kan stunten met de prijs?
Phil Spencer heeft gezegd dat hij de Series X competatief in de markt mag zetten met goedkeuring van Satya Nadella en de CFO. Dus ze gaan hoe dan ook wel mee met Sony denk ik. Zoals in 2013 gaat niet gebeuren tenzij Sony ongelooflijk veel verlies wil nemen. Reken maar dat er flink wat R&D zit in hun custom SSD controller dat terug verdient moet worden, daar waar Microsoft voort borduurt op de Vapor chamber koeling die ze bij de One X geintroduceert hebben.
Het maakt mij daarom ook niet uit of ze nou wel of niet als eerste de prijs noemen. Jij weet ook dat wanneer Microsoft de goedkoopste en de krachtigste is en er killer exclusives zouden komen, dat het Sony volk nog steeds Sony volk blijft met het motto "alles van Xbox is kak". Dat zie je hier op het forum maar ook op andere fora en social media.
Microsoft moet dus gewoon lekker zijn ding doen. Ze hebben enorme stappen gemaakt en hebben alles in eigen hand: Ruim 15 first party studio's, een krachtige console, goede services als Gold en GamePass en straks xCloud en een globale Azure infra waarmee ze alles wat Xbox is kunnen faciliteren. Klaar voor de toekomst dus !!!.
XBL: MRE Inc
Beetje retro gaan, cassette wisselen om een andere game te spelenThomas schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:23:
[...]
De externe geheugenkaartjes waren voor zover ik weet echt enorm geschikt om ook gewoon te hotswappen. Ik maak me niet heel veel zorgen om de opslag.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo gebonden zijn veel mensen niet aan hun console. Ja, de mensen die er over schreeuwen op internet wel, maar de gewone consument niet. Het gaat veel mensen wel om de prijs en om de marketing natuurlijk. Zeker nu heel veel games cross platform zijn/worden maakt het niet zoveel meer uit waar je vrienden op spelen.MRE-Inc schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:51:
[...]
Wat is stunten ? 50€ onder de prijs vind ik niet stunten. 100 begint er op te lijken.
Phil Spencer heeft gezegd dat hij de Series X competatief in de markt mag zetten met goedkeuring van Satya Nadella en de CFO. Dus ze gaan hoe dan ook wel mee met Sony denk ik. Zoals in 2013 gaat niet gebeuren tenzij Sony ongelooflijk veel verlies wil nemen. Reken maar dat er flink wat R&D zit in hun custom SSD controller dat terug verdient moet worden, daar waar Microsoft voort borduurt op de Vapor chamber koeling die ze bij de One X geintroduceert hebben.
Het maakt mij daarom ook niet uit of ze nou wel of niet als eerste de prijs noemen. Jij weet ook dat wanneer Microsoft de goedkoopste en de krachtigste is en er killer exclusives zouden komen, dat het Sony volk nog steeds Sony volk blijft met het motto "alles van Xbox is kak". Dat zie je hier op het forum maar ook op andere fora en social media.
Microsoft moet dus gewoon lekker zijn ding doen. Ze hebben enorme stappen gemaakt en hebben alles in eigen hand: Ruim 15 first party studio's, een krachtige console, goede services als Gold en GamePass en straks xCloud en een globale Azure infra waarmee ze alles wat Xbox is kunnen faciliteren. Klaar voor de toekomst dus !!!.
Waarom denk je de VRR niet te gaan gebruiken? Dat lijkt mij interessanter aan de 2.1 specificaties dan 8k...Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:29:
Zat trouwens nog te twijfelen om een nieuwe OLED tv te halen (heb de LG C8) maar dat zal met deze gen het nog niet waard zijn. 4K en 60fps zal waarschijnlijk voor de meeste games het streven zijn, en om nu een tv te gaan halen voor HDMI 2.1 terwijl je de features niet zult gebruiken, beetje zonde. Dus dat laat ik zo. Tenzij er met de mid-term upgrades men naar 8K gaat.
Ik heb de B7 daarvoor vervangen voor de C9. De target van 60fps zal in veel spellen vast niet voortdurend gehaald worden. Met de C9 blijft het dan alsnog smooth.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-06-2020 05:57 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gerucht: Microsoft wil prijs van Xbox Series X onder die van PS5 houden
https://nl.hardware.info/...-onder-die-van-ps5-houden
De komst van de nieuwe generatie spelconsoles komt steeds dichterbij, en naar goede gewoonte betekent dat ook dat de geruchtenmolen overuren draait. Volgens een recent gerucht verspreid door insider "eastmen" op het Beyond3D forum, zou Microsoft zijn nieuwe console erg agressief prijzen tegenover Sony's PlayStation 5. De lekker vermeldt een prijskaartje van 400 Amerikaanse dollar voor de Series X console, wat bij ons zou neerkomen op 400 euro. De PS5 Digital Edition, zonder disc drive, zou volgens geruchten ook 400 euro kosten, terwijl de standaard PS5 voor honderd euro meer van eigenaar zou wisselen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Best grappig hoe de menselijke geest soms werkt :-D
https://wccftech.com/xbox...hart-half-price-series-x/
Speaking on the Beyond3D forums, eastmen, who has proved in the past to have access to Microsoft insider information, revealed that the Xbox Series S will be half the price of the Series X, come in a small form factor and it will be an all-digital console. The insider doesn't know the final pricing for the Xbox Series X, and thus the Series X, but he had heard that Microsoft was prepared for a $400 Xbox Series X.
But from what I"ve heard from all my sources July isn't about sony , July is about the industry and they want it to be a night of mic drops . They are going to come hard with the strategy they have been building up to for years and they want google , amazon , apple , sony and yes Nintendo to shaken up . So expect a series of Mic drop moments followed by the price being the key part of all this.
That's why I think Lockheart is a key device in their strategy. Its low cost gateway that they can control to make sure the hardware can handle their new compression techniques they will employee with xcloud over the next few years. The plan for Lockheart is to get into price categories they were never able to hit before and I believe based on listening between the lines that they expect lockheart to at some point make it down to fire tv size . Also the size of the first lockheart will surprise everyone.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor VRR ga ik geen nieuwe tv halen. Wel voor scherper beeld en een hogere resolutie. Maar zo heeft eenieder zijn eigen voorkeuren.ArthurMorgan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 05:54:
[...]
Waarom denk je de VRR niet te gaan gebruiken? Dat lijkt mij interessanter aan de 2.1 specificaties dan 8k...
Ik heb de B7 daarvoor vervangen voor de C9. De target van 60fps zal in veel spellen vast niet voortdurend gehaald worden. Met de C9 blijft het dan alsnog smooth.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Dat is een paar posts geleden al gedropt.(door mij)Rivanov schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:55:
Xbox Series S/Lockhart Will Be Half The Price Of The Series X; July Event Will Be A “Night Of Mic Drops” – Rumor
https://wccftech.com/xbox...hart-half-price-series-x/
Dikke korrel zout.
[ Voor 3% gewijzigd door drakiesoft op 18-06-2020 08:16 ]
Als je nu een C8 hebt zou ik het inderdaad lekker zo laten. De stap naar een 9 of X serie OLED is minimaal te noemen. Je hebt gewoon pech dat je een TV gekocht hebt vlak voor de introductie van HDMI 2.1 op LG's OLED modellen.Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:29:
Zelf heb ik een C9 staan en hoewel dat echt fantastisch beeld produceert staat er in de woonkamer gewoon een EG920v (2015 OLED) omdat vriendinlief de C9 minder mooi vind
Gewoon per ongeluk struikelen met een glas water.Caayn schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:17:
[...]
Zelf heb ik een C9 staan en hoewel dat echt fantastisch beeld produceert staat er in de woonkamer gewoon een EG920v (2015 OLED) omdat vriendinlief de C9 minder mooi vindZou het niet erg vinden als de EG920v het binnenkort begeeft
maar hij blijft nog steeds vrolijk zijn ding doen (incl. het smart gedeelte).
En anders wil ik best ruilen, ik heb een QLED Q9!
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Als ik die seriesx kast zo zie en hoe de componenten er ingezet kunnen worden, lijkt het een super eenvoudig constructie. Kwa assemblage kosten sowieso een win.Bullet NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:41:
[...]
Ben benieuwd of die lockhart een digital only versie wordt, ivm gamepass bundel. Tenminste als ie er komt. Dat zou op zich een leuke deal kunnen worden
Het is zeker geen pech, eerder langer kunnen genieten van dat fantastische beeld, waar jij later op in bent gesprongen (zelfde paneel).Caayn schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:17:
[...]
Als je nu een C8 hebt zou ik het inderdaad lekker zo laten. De stap naar een 9 of X serie OLED is minimaal te noemen. Je hebt gewoon pech dat je een TV gekocht hebt vlak voor de introductie van HDMI 2.1 op LG's OLED modellen.
Zelf heb ik een C9 staan en hoewel dat echt fantastisch beeld produceert staat er in de woonkamer gewoon een EG920v (2015 OLED) omdat vriendinlief de C9 minder mooi vindZou het niet erg vinden als de EG920v het binnenkort begeeft
maar hij blijft nog steeds vrolijk zijn ding doen (incl. het smart gedeelte).
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Lijkt me dat dit ook op next gen komt.
Xbox Live: Miesjh NL
Dat sowieso, mbt voorkeuren. Hier nog geen eens een 4K TV, dus die gaat er nu wel komen (eindelijk!).Koning-Admiraal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:08:
[...]
Voor VRR ga ik geen nieuwe tv halen. Wel voor scherper beeld en een hogere resolutie. Maar zo heeft eenieder zijn eigen voorkeuren.
Ik volg dit forum al een tijdje omdat de XSX wil ik ook op day 1 in huis hebben omdat ik gewoon Halo moet spelen. Ik weet niet of iemand het interesseert maar het officiële Xbox account heeft vanacht het opstart geluid van de XSX geplaatst:
https://twitter.com/Xbox/status/1273420426358620160?s=20
Verder heb ik ter voorbereiding een paar weken terug ook de LG C9 in huis gehaald en man wat is dat vergeleken met mijn vorige TV (LG Led uit 2013 geloof ik) al een verbetering voor de OG Xbox One kwa helderheid en beleving.
Schijnt al eerder gehoord te zijn dacht ik. Klinkt heel ruimtelijk.rogierba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:14:
Goedemorgen allemaal,
. Ik weet niet of iemand het interesseert maar het officiële Xbox account heeft vanacht het opstart geluid van de XSX geplaatst:
https://twitter.com/Xbox/status/1273420426358620160?s=20
Het Twitter Xbox Logo leek zo op het eerste gezicht de vlaggen van release landen te bevatten, maar als ik zoom is het wat anders lijkt het.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JuUJmrozVXeZYKckHfxeWDyN.jpg?f=user_large)
zou het geen pride month logo zijn?drakiesoft schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]
Schijnt al eerder gehoord te zijn dacht ik. Klinkt heel ruimtelijk.
Het Twitter Xbox Logo leek zo op het eerste gezicht de vlaggen van release landen te bevatten, maar als ik zoom is het wat anders lijkt het.
[Afbeelding]
8K kan mij voor nu gestolen worden, maar 4K@120hz is toch echt wel een zeer welkome toevoeging imo.Koning-Admiraal schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:47:
[...]
Het is zeker geen pech, eerder langer kunnen genieten van dat fantastische beeld, waar jij later op in bent gesprongen (zelfde paneel).. De nextgen consoles zullen daarentegen 99% van de tijd alleen 4K kunnen weergeven en max tot 60hz kunnen ondersteunen (indie games buiten gelaten). Als de midgeneratie van deze consoles uitgebracht gaat worden, en het zou naar 8K gaan, of wanneer überhaupt 8K OLED televisies mainstream gaan worden, dan pas ga ik upgraden. Voor nu dus niet nodig.
Games hoeven niet langer onnodig gedown- en geüpscaled te worden om met een 120Hz signaal naar de TV verstuurd te worden. En er zijn nu al games, op de huidige XB1X, die daar profijt van hebben. Zie ook mijn post hierover in het PS5 topic: Caayn in "[PS5] Het pre-release kroeg topic" Voor de XSX heb je al Dirt5 en Gears5 welke beide 120fps targetten.
Ziet eruit als een soort mengelmoes van de gay pride, LGBTQ+, etc vlaggen.drakiesoft schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Zou kunnen. In de US heb je nu al zo'n abo voor volgens mijn 25$ per maand. Krijg je een One X met Gamepass.Miesjh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:05:
Misschien dat ze met de Lockhart een nieuw abonnementsvorm gaan introduceren. 25p/m. Krijg je een Lockhart + GamePass Ultimate.
Ah, gevonden: https://www.xbox.com/en-US/xbox-all-access
@drakiesoft is idd Pride maand, dus vandaar die kleuren.
Opstart geluidje was een maand of 1.5 al bekend, maar klinkt leuk.
[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 18-06-2020 09:37 ]
MRE-Inc schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:35:
[...]
Zou kunnen. In de US heb je nu al zo'n abo voor volgens mijn 25$ per maand. Krijg je een One X met Gamepass.
Ah, gevonden: https://www.xbox.com/en-US/xbox-all-access
@drakiesoft is idd Pride maand, dus vandaar die kleuren.
Opstart geluidje was een maand of 1.5 al bekend, maar klinkt leuk.
Niet verkeerd.Enjoy the option to Upgrade to the next Xbox console after 18 months.
Weten we meteen welke bekende figuren de nieuwe xbox gaan promotendrakiesoft schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Begint wel vervelend te worden dat we nog steeds aandacht geven aan al die prijs "geruchten" die iedere 3 dagen uit iemand anders zijn aars getrokken worden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Kan dit in NL ?Miesjh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:05:
Misschien dat ze met de Lockhart een nieuw abonnementsvorm gaan introduceren. 25p/m. Krijg je een Lockhart + GamePass Ultimate.
want dat zou betekenen dat je de Xbox op afbetaling koopt en een lening afsluit en BKR geregistreerd word.
Lijkt mij geen goede zaak trouwens.
Tenzij de Xbox nooit eigendom word.
De huidige regeling is inderdaad een van afbetaling. En ja, dan word je geregistreerd... maar bij telefoons lijkt dat ook niet echt een probleem te zijn. Vraag is natuurlijk wel of Microsoft dat in alle landen buiten de VS wil gaan regelen.ErwinJ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Kan dit in NL ?
want dat zou betekenen dat je de Xbox op afbetaling koopt en een lening afsluit en BKR geregistreerd word.
Gamertag: FinrazielNL
Dat zou in princiepe best mogelijk zijn. Ligt dan een mooie rol voor de lokale Microsoft kantoren in de overige landen. Zoals we hier Microsoft NL hebben die er vooral NIET voor de consument is en alleen voor de zakelijke markt. Tenzij je wat product placement zoals Lumia telefoons en Surface tablets in Flikken Maastricht meetelt.Finraziel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:57:
[...]
De huidige regeling is inderdaad een van afbetaling. En ja, dan word je geregistreerd... maar bij telefoons lijkt dat ook niet echt een probleem te zijn. Vraag is natuurlijk wel of Microsoft dat in alle landen buiten de VS wil gaan regelen.
Niet dat ik er overigens aan mee zou doen. Ik koop mijn telefoons gewoon zelf en mijn Xbox Series X dus ook.
Op zich is het geen probleem, maar zo'n BKR registratie is gewoon irritant. En onnodig, want je kunt deze prima inleveren als je ermee stopt imo. In andere landen kan het prima, maar in NL gaan ze dat niet doen denk ik.Finraziel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:57:
[...]
De huidige regeling is inderdaad een van afbetaling. En ja, dan word je geregistreerd... maar bij telefoons lijkt dat ook niet echt een probleem te zijn. Vraag is natuurlijk wel of Microsoft dat in alle landen buiten de VS wil gaan regelen.
Mja ik vind dit soort geruchten nog steeds erg onbetrouwbaar. Die gozer heeft ook nog niks gemeld wat echt een scoop was. Het klinkt allemaal geloofwaardig, maar zo heel veel zegt ie ook niet.Bullet NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:41:
Bij de zusterwebsite van Tweakers hebben ze een nieuwsbericht geplaatst dat het vermoeden is dat de XSX goedkoper in de markt geplaatst wordt als de PS5.
https://nl.hardware.info/...-onder-die-van-ps5-houden
Tuurlijk is MS aan het zorgen dat de prijs laag is. Tuurlijk willen ze de Netflix van gaming worden, maar dat zijn toch geen nieuwe geruchten of nieuwtjes?
[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 18-06-2020 10:51 ]
https://www.cnet.com/news...tream-everything-we-know/
01.00 uur is hetMartinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:
Voor de liefhebbers, vannacht dus EA Play om 0.00 volgens mij:
https://www.cnet.com/news...tream-everything-we-know/
Dit kan je toch per land of regio onderbrengen bij een (krediet)verzekeringsmaatschappij of andere financiële instelling?Finraziel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:57:
[...]
Ik ben zelf geen voorstander om middels een persoonlijke lening een console (of telefoon) op afbetaling aan te schaffen. Ik ben kennelijk nog al ouderwets of conservatief, terwijl de jeugd van tegenwoordig (schijnbaar) voor van alles een nog wat meteen een lening aangaat.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Wat een rare kleuren in het logo, geen groen meer?drakiesoft schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Daarnaast mag Microsoft/Xbox wel wat met hun marketing doen binnen Europa. Meer Exposure. Ik wil die nieuwe Series X langs het voetbalveld zien.
Voorbeelden van andere aangepaste logo's:
https://twitter.com/dotnet
https://twitter.com/VisualStudio
https://twitter.com/gearsofwar
https://twitter.com/Halo
Xbox series S : €299
Xbox series X : €399
Ps5 Ad: €399
Ps5: €499
Je hebt het hier voor het eerst gelezen ;-)
Xbox series S : €249
Xbox series X : €349
Verwijderd
Via deze (niet courant) link staat: All brand-new Xbox One S 1TB or Xbox One X consoles, including available console bundles, can be purchased with Xbox All Access. No leasing or renting – you own the console outright!ErwinJ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Kan dit in NL ?
Voor deze prijs koop ik ook een Series X voor op de WC.RRCreations schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:04:
Mijn gok:
Xbox series S : €249
Xbox series X : €349
Ik geloof echt dat dit veel hoger zal zijn:
Xbox series S : €399
Xbox series X : €499
Euh, toevallig stuurde ik precies dit gisteren naar een vriend van mij, dus dat gaat toch niet opAntigo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:45:
Mijn gok:
Xbox series S : €299
Xbox series X : €399
Zou wat zijn als ze echt met €399 aankomen voor een Series XI ColoSsuZz I schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:12:
[...]
Euh, toevallig stuurde ik precies dit gisteren naar een vriend van mij, dus dat gaat toch niet op
Series S 399
PS5 DE 499
PS5 en XSX 599 (misschien Xbox dan 50 euro lager om onder de prijs van Sony te duiken. Maar kan me ook best voorstellen dat ze beiden op dit bedrag gaan zitten.)
/edit: als ik kijk naar de prijzen van de PS4 Pro en de One X lijkt het me echt bijzonder als ze nu met deze veel krachtigere machines opeens zo agressief gaan prijzen.
[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-06-2020 14:18 ]
Als Microsoft de console echt zo aggressief zouden willen neerzetten tegenover PS5, dan zou 399 nog wel eens kunnen kloppen.Segafreak83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:15:
[...]
Zou wat zijn als ze echt met €399 aankomen voor een Series X
Microsoft zal iets moeten als ze meer marktaandeel willen krijgen. Een hogere prijs dan de PS5 (met disc) gaat daarbij zeker niet helpen.. (voor de duidelijkheid, dit is geen bash of wat dan ook).ArthurMorgan schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:16:
Ik ben echt benieuwd en zit een stuk hoger qua verwachtingen
Series S 399
PS5 DE 499
PS5 en XSX 599 (misschien Xbox dan 50 euro lager om onder de prijs van Sony te duiken. Maar kan me ook best voorstellen dat ze beiden op dit bedrag gaan zitten.)
/edit: als ik kijk naar de prijzen van de PS4 Pro en de One X lijkt het me echt bijzonder als ze nu met deze veel krachtigere machines opeens zo agressief gaan prijzen.
1) Betere console
2) Betere games
3) Betere prijs
Ik denk dat ze GamePass zeer agressief gaat adverteren. Puntje 1 heeft MS al binnen, puntje 2 wordt aan gewerkt door de vele aankopen van First Party Studio’s. Voor punt 3 zullen ze moeten wachten op PS5.
4) Betere Marketing!RRCreations schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:36:
Ik denk ook dat MS goedkoper de XSX plaatsen. Voor meer marktaandeel hebben ze 3 dingen nodig:
1) Betere console
2) Betere games
3) Betere prijs
Ik denk dat ze GamePass zeer agressief gaat adverteren. Puntje 1 heeft MS al binnen, puntje 2 wordt aan gewerkt door de vele aankopen van First Party Studio’s. Voor punt 3 zullen ze moeten wachten op PS5.
Ik bedoel dan eentje die meer gericht is op de lokale markt. Reclame op TV/Sportevenementen etc.RRCreations schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:40:
Inderdaad, ook betere marketing. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de marketing van nu stukken beter vind dan bij de Xbox One.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
FTFYMiesjh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:39:
[...]
4) Betere uberhaupt iets van Marketing buiten de VS/UK!
Dit vooral ja. MS heeft nog genoeg werk te doen wat dat betreft, maar ook de console zelf werkt "vaag" als je hem in het Nederlands instelt. Zo krijg je soms Deense(?) teksten op het dashboard*, zijn teksten veels te letterlijk vertaald zonder rekening te houden met de context en worden sommige first-party titels (Halo MCC) in het Duits geïnstalleerd

Dan te bedenken dat ze ooit fatsoenlijke marketing hadden in de EU. In de begin periode van de 360 kwam er best vaak reclame voor de 360 voorbij, die nog prima paste in de EU markt. Zelfs toen was NL nog voornamelijk een Playstation land** maar je zag wel een verschuiving (geholpen door de fuck-ups van Sony) richting Xbox. Met de XB1 en de enorme focus op randzaken die voornamelijk enkel in de VS tot zijn recht komen gecombineerd met het zeer beperkte aantal launch landen is dat allemaal door de plee gespoeld en hebben ze Sony de huidige generatie op een zilveren dienblad overhandigt.
* Al gebeurd dit minder dan voorheen
**Nintendo even daar gelaten.
Dan moeten ze afzetmarkten in (West-)Europa eens serieus gaan nemen en zich niet uitsluitend focussen op Noord-Amerika. En demografisch lijkt Europa op Noord-Amerika dus qua spelvoorkeuren zal dit niet ver uiteen liggen. In Europa valt nog veel te halen maar niet zonder inspanning.Segafreak83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:31:
[...]
Microsoft zal iets moeten als ze meer marktaandeel willen krijgen. Een hogere prijs dan de PS5 (met disc) gaat daarbij zeker niet helpen.. (voor de duidelijkheid, dit is geen bash of wat dan ook).
Console | North America | Europe | Japan | Rest of World | Global (Total) |
Xbox One | 31.05 | 12.00 | 0.12 | 4.69 | 47.86 |
PlayStation 4 | 36.67 | 46.05 | 9.15 | 19.37 | 111.24 |
Als je kijkt naar de verkoopaantallen van de Sony PlayStation 4 (maar ook voor de Nintendo Switch) dan liggen de verkoopaantallen veel dichter bij elkaar voor Europa en Noord-Amerika en liggen meer in lijn met de populaties van de genoemde afzetmarkten.
Dat moeten ze zeker, ben benieuwd of ze dat ook serieus gaan doen.ariekanari schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:12:
[...]
Dan moeten ze afzetmarkten in (West-)Europa eens serieus gaan nemen en zich niet uitsluitend focussen op Noord-Amerika. En demografisch lijkt Europa op Noord-Amerika dus qua spelvoorkeuren zal dit niet ver uiteen liggen. In Europa valt nog veel te halen maar niet zonder inspanning.
Bron: vgchartz.com
Console North America Europe Japan Rest of World Global (Total) Xbox One 31.05 12.00 0.12 4.69 47.86PlayStation 4 36.67 46.05 9.15 19.37 111.24
Als je kijkt naar de verkoopaantallen van de Sony PlayStation 4 (maar ook voor de Nintendo Switch) dan liggen de verkoopaantallen veel dichter bij elkaar voor Europa en Noord-Amerika en liggen meer in lijn met de populaties van de genoemde afzetmarkten.
Zoiets?
Series X €500
Series X €400 icm 1 jaar gamepass
Series X €300 icm 2 jaar gamepass
Series S €300
Series S €200 icm 1 jaar gamepass
Series S €100 icm 2 jaar gamepass
Ik denk van niet. Microsoft blijft Microsoft daarin. Je ziet nu dat er wat opkomende economieen zijn zoals India en de regio er omheen. Daar gaan ze keihard in springen denk ik om vervolgens EU weer grotendeels te vergeten.Segafreak83 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:15:
[...]
Dat moeten ze zeker, ben benieuwd of ze dat ook serieus gaan doen.
Heb al eerder gezegd dat ze nu alles redelijk op de rails hebben qua Xbox, studio's, cloud en overige services, maar die fuckup komt nog wel....
Niet dat het verder iets aan je verhaal afdoet, maar als ik die site mag geloven zijn de gegevens van eind 2018? Of zie ik iets over het hoofd?ariekanari schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:12:
[...]
Dan moeten ze afzetmarkten in (West-)Europa eens serieus gaan nemen en zich niet uitsluitend focussen op Noord-Amerika. En demografisch lijkt Europa op Noord-Amerika dus qua spelvoorkeuren zal dit niet ver uiteen liggen. In Europa valt nog veel te halen maar niet zonder inspanning.
Console North America Europe Japan Rest of World Global (Total) Xbox One 31.05 12.00 0.12 4.69 47.86PlayStation 4 36.67 46.05 9.15 19.37 111.24
Overigens eens dat men qua marketing in Europa wat te winnen heeft. UK is nog redelijk vertegenwoordigd (je ziet daar best wel wat reclame op TV en op Billboards, etc.), maar de reclameuitingen in andere landen lopen achter gevoelsmatig. Al is de noodzaak daar van wel minder aan het worden. Twitch/Youtube/Mixer is waar je het publiek vind vermoed ik.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ze hebben weinig aan marketing, Europa is gewoon een PS land, nieuwsberichten beginnen bij Playstation, eindigen bij playstation, het houd zichzelf beetje in stand (ironisch, zelfs T.netWom schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:05:
Overigens eens dat men qua marketing in Europa wat te winnen heeft. UK is nog redelijk vertegenwoordigd (je ziet daar best wel wat reclame op TV en op Billboards, etc.), maar de reclameuitingen in andere landen lopen achter gevoelsmatig. Al is de noodzaak daar van wel minder aan het worden. Twitch/Youtube/Mixer is waar je het publiek vind vermoed ik.
Niets mis mee, maar vanuit MS gezien is het beter te richten op opkomende of potentiele landen, daar delen waar er al een gevestigde orde is.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb gezocht naar de meeste recente cijfers. Ook statisica noemt cijfers met jaartallen en de aangehaalde aantallen lijken vrijwel gelijk. Ik vermoed (!) - maar weet het niet zeker - dat de cijfers periodiek worden bijgewerkt.Wom schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:05:
[...]
Niet dat het verder iets aan je verhaal afdoet, maar als ik die site mag geloven zijn de gegevens van eind 2018? Of zie ik iets over het hoofd?
Het gaat mij niet om de absolute aantallen maar de totaal scheve verhouding tussen Noord-Amerika en Europa in vergelijking met de PlayStation 4 en Switch. Helaas wordt Europa nergens verder uitgesplitst maar zoals @SinergyX aangeeft is het min of meer bekend dat Xbox het releatief goed doet in het VK.
Statistica: Published by Christina Gough, Mar 5, 2020
This statistic shows unit sales of Microsoft Xbox One game consoles worldwide as of March 2020, by region. Sales of Xbox One consoles in North America reached 30.19 million units as of March 2020.
Ik ga akkoord met je redenering, maar ik zou je aanraden om in het vervolg een andere bron dan VGChartz te citeren. Zij hebben nogal de gewoonte om cijfers uit de lucht te plukken, willekeurig te extrapoleren en/of verkeerd te vergelijken. Trouwens, Statista heeft hier cijfers gebruikt van... VGChartzariekanari schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:12:
[...]

In dit geval is het al enkele jaren zo dat Microsoft geen hardwareverkopen in units meer publiek bekend maakt. Hiervoor zijn we afhankelijk van informatie via analisten die toegang hebben tot meer data dan bvb. VGChartz. De huidige schattingen voor de Xbox One familie liggen rond de 50 miljoen verscheepte exemplaren.
Alweer uitgesteld, gaat lekker zo.menzo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:43:
Cyberpunk is uitgesteld tot 19 november. Zal dat ook de launch datum van de nieuwe consoles worden het is een week voor Thanksgiving?
Maar mbt release, inderdaad ergens rond die koers, nee geen bewijs van, alleen geruchten.
En laat ik nu net dat weekend weg zijn

Je zal sowieso de XBX versie kunnen spelen lijkt me. Ik wilde al wachten met aanschaffen tot ik de XSX in huis had want mijn oude Xbone... Tja. Wil ik het daar wel op spelen?Steven030 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:49:
Mooi, nu hoef ik me niet meer te laten verleiden om een inferieure versie te gaan spelen. Hoop dat er gelijk bij launch een next gen versie is!

Still awake but nice find @SamaGing !! @inXile_ent next project unreal engine 5 , 1st party , next gen AAA !!! Told ya all. Dean Rymer lead combat designer of God Of War https://t.co/8CzvVSEXLk pic.twitter.com/a9RendckrP
— Timdog (@PsnTimdog) 18 juni 2020
:strip_exif()/f/image/5UB3MxlXII9h71EpVEuLxjKa.jpg?f=fotoalbum_large)
https://happygamer.com/de...xile-entertainment-57653/
[ Voor 83% gewijzigd door justifire op 18-06-2020 20:21 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Edit: artikel is idd van begin maart.

*snip* niet doen....
[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 01:15 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ging dan ook meer om de tweet dat ze de goddelijke UE5 gebruiken voor hun aankomende AAA titel.MRE-Inc schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:43:
Oud nieuws. Werkt er al sinds begin apri of mei als ik het goed heb. Zag het iig al een paar weken geleden al langs komen. Wel beetje een beetje bijblijven hè![]()
Edit: artikel is idd van begin maart.![]()
Leegloop daar bij Sony 1st party
Schijnt dat Epic deze nog eens extra heeft aangepast voor de snellere cpu en gpu van de Series X, al die extra teraflopjes hadden ze tijdens de ontwikkeling niet op gerekend
Doe even snel Fifa shizzle, de rest kijk ik morgen welMartinspire schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:40:
Nog 20 minuten tot EA Play.
[YouTube: EA Play Live June 2020]
Je mist nog niks. Weinig games, veel marketing. Al moet ik zeggen dat de flow verder wel prima is. Ik verveel me niet echt, maar het is duidelijk dat ze weinig hebben om te tonen. Het duurt ook maar 50 minuten tegenover 1,5 uur vorig jaar of zo.SinergyX schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:56:
[...]
Doe even snel Fifa shizzle, de rest kijk ik morgen wel
Aaah verdikkeme... Ik wist dat er een reden was om laat op te blijven, alleen ben ik dat in de loop van de avond vergeten...Martinspire schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:21:
[...]
Je mist nog niks. Weinig games, veel marketing. Al moet ik zeggen dat de flow verder wel prima is. Ik verveel me niet echt, maar het is duidelijk dat ze weinig hebben om te tonen. Het duurt ook maar 50 minuten tegenover 1,5 uur vorig jaar of zo.
Lost in random is misschien nog wel aardig.Martinspire schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:40:
Nog 20 minuten tot EA Play. Hier op Youtube:
[YouTube: EA Play Live June 2020]
Verder heeft EA niets in de pijplijn waar ik enthousiast van wordt.
Ik heb een TV met een VRR range op 4k van 40 tot 60 maar op 1440 van lager dan 20 tot 120. Nu zit ik te denken om veel spellen dus op 1440 te spelen als ze op 30fps uitgebracht zijn. Maar op de One X werkt dat dus niet. Vroeg me af of ik dat straks wel kan doen. En ook of de games voor de One dan ook daartoe geforceerd (kunnen) worden.
Ik eigenlijk bijna niks gezien. Wat een drama weer. Rocket Arena zodra dit in ea access komt, geldt ook voor die Star Wars game. Battlefront 2 heeft voor mij wel bewezen dat dit niet iets is dat ik langer dan een halfuur vol houdt.justifire schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:24:
[...]
Lost in random is misschien nog wel aardig.
Verder heeft EA niets in de pijplijn waar ik enthousiast van wordt.
Heel stiekem gehoopt op een BF3 remaster. Dit wordt het tweede jaar zonder nieuwe BF titel, had er prima ingepast. Tis niet anders, open spel voor COD weer dit jaar.
[ Voor 38% gewijzigd door mobygo76 op 19-06-2020 08:53 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 19-06-2020 09:43 ]
https://www.gamesradar.co...into-the-next-generation/
En ze hebben patent op de techniek achter het wisselen van twee werelden zonder laadtijden, blijkt zelfs mogelijk te zijn met die trage ssd die er in de Series X komt, wat een bazenstudio !
[ Voor 33% gewijzigd door justifire op 19-06-2020 11:32 ]
Ik voorspel dat de Series X op 17 november wordt gelanceerd
[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-06-2020 11:55 ]
Dit is gebaseerd op helemaal niks, gewoon een verwachting/gok die ik heb samen met een prijs van €399.
Wat betreft Cyberpunk, zeer jammer dat het weer is uitgesteld maar ik wacht liever dan dat ik niet of slecht kan spelen vanwege bugs. Wat wel veranderd voor mij is dat ik hem nu meteen voor de XSX zal halen en niet de Xbox One versie.
Vouchers doen ze bij MS niet meer aan.squizur schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:22:
Het zou heel goed kunnen dat ze tegelijk uitkomen maar een voucher voor de game bij een eerdere release is ook heel goed mogelijk. Dit heb ik bij mijn OG One ook gehad met Fifa die toen nog niet uit was. Het kan dus alle kanten op qua release datum..
Jawel toch, alleen niet meer met codes?
Is het dan geen flyer ?
https://www.polygon.com/2...scriptions-digital-direct
Dat was hem! Dus soort van preload in het systeem al.
[ Voor 52% gewijzigd door Miesjh op 19-06-2020 14:26 ]
Het begint met een rerun van de PS5 reveal en ook de rest is nou niet echt geweldig. Het wordt tijd dat MS eens laat zien waar hun studio's mee bezig zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand warm wordt van dat filmpje.Miesjh schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:24:
In this episode of This Week on Xbox we are recapping all titles coming to Xbox Series X that were confirmed this week. Plus check out newly released titles Desperados III, Disintegration, Namco Museum Archives, and now on Game Prievew is the skateboarding game Session.
[YouTube: New Games Coming to Xbox Series X | Star Wars: Squadron | This Week on Xbox]
Elke week komen ze met een filmpje van nieuwtjes van die week... In juli komen ze met een event met hun eigen studios. En als je het zo tijd vond was het niet moeilijk om die informatie te vinden met een simpele search op google of gewoon in dit topic trouwensSnowdog schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:06:
[...]
Het begint met een rerun van de PS5 reveal en ook de rest is nou niet echt geweldig. Het wordt tijd dat MS eens laat zien waar hun studio's mee bezig zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand warm wordt van dat filmpje.
[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-06-2020 15:10 ]
Zou goed kunnen. Net even bij Bol.com ingelogd. Mijn One X is op 6 november 2017 verzonden en was op 7 november binnen aan de unboxing foto's te zien. Dus het zal wel rond die tijd zijn.uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:53:
Wat denken jullie nu Cyberpunk is uitgesteld? Zou er een Series X bundle komen met Cyberpunk 2077? MS heeft de marketing rechten.
Ik voorspel dat de Series X op 17 november wordt gelanceerd
Een bundle als in:

Hoop het wel...
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden