Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.515 views

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:11
drakiesoft schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:46:
Stukje over 343i en het ontbreken van de E3 show.
Toch wel sneu voor die gasten als ik dat zo lees.

Schrijver doet een suggestie voor GaaS-style storyline. Hoe moet ik dat zien. Een ever evolving storyline?
Ach, ze hebben nog steeds de kans om de launch van een console te ownen. Ik hoop dat ze voldoende veerkracht/ aanpassingsvermogen hebben om iets professioneel in elkaar te zetten. Ze hebben genoeg werknemers (450+!) bij de studio om iets goed in elkaar te steken.

De adrenalinerush van de reactie van het publiek zullen ze niet hebben en ze zullen niet met een Warthog op het podium kunnen komen rijden. :-) Laat ze maar een deftige gameplay demo tonen die ons een reden geeft voor Series X.

Veel medelijden heb ik er niet mee. Sinds Halo 5 en de (voor mij) teleurstellende aanpak van "The Master Chief Collection" is het Do or Die voor een aantal mensen in de studio. Vergeet niet dat Halo 5 uit 2015 is. Ik ben geen fan van Bonnie Ross. Telkens ik een interview van haar zie komt ze (naar mijn mening) fake en zeer corporate over.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Joh.... de ene console hoeft de andere niet uit te sluiten.....

Maar altijd leuk om te lezen dat ik weer iemand in mijn friendlist op de xbox kan toevoegen....;)
Nou afgelopen generatie wel gedaan, alleen onder de streep bleef er 1tje 95% van de tijd op stand-by dus had ik er weinig aan, dat doe ik dus niet nog een keer 🤓

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
uchiha tijntje schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Nee dat is nog niet bekend. De verwachtingen zijn begin juli. Maar dat is ook meteen wat het is, verwachtingen. :)
Ik dacht dat Microsoft had beloofd om elke maand wat meer informatie te verspreiden over de Xbox en daarbij dacht ik gelijk aan presentaties. Ach, wellicht heb ik het verkeerd gelezen. Ik ben benieuwd wat er in juli wordt getoond!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ja ik snap je verwarring. Er werd aangegeven dat er elke maand informatie zou komen over de nieuwe console dan wel games. Echter is het format niet bepaald. Dus of dat bijvoorbeeld een Xbox wire is op de site, dan wel een event / presentatie is niet duidelijk. Behalve het event in juli. Dat wordt een digitaal event.

Verder wel bijzonder dat er toch steeds meer nieuws komt over games uit de presentatie van vorige week die ook gewoon naar de Series X komen. Timed exclusives zijn echt onzinnig. Zeker voor games of developers die al een naam/reputatie hebben. Zo is Oddworld Soulstorm ook weer een timed exclusive. Echt zinloos. Dit soort praktijken mag best wel wat meer kritiek krijgen, zoals MS ook ontzettend veel (terechte) kritiek kreeg met Rise of the Tomb Raider. Ik begrijp nog dat als je echt de funding voor de game voorschiet bij een kleine studio, dat je best wat 'exclusiviteit' kunt krijgen. Maar geef dat dan in de communicatie ook aan. Nu is het gewoon doen alsof je exclusives hebt, die je dus eigenlijk niet hebt. Blijkbaar is de een na interessantste game voor mij van vorige week ook een timed exclusive. Namelijk Kena, Bridge of Spirits.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2020 11:59 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
uchiha tijntje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:25:

Verder wel bijzonder dat er toch steeds meer nieuws komt over games uit de presentatie van vorige week die ook gewoon naar de Series X komen. Timed exclusives zijn echt onzinnig. Zeker voor games of developers die al een naam/reputatie hebben.
Je hebt gelijk, timed exclusives zijn idd onzinnig. Consumer unfriendly business. Aan de andere kant. Het geeft wel wat spreiding, want ik heb de tijd toch niet om alles te doen. Eerst dit rijtje maar eens deels afwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awh8FLq1GQ54ZPut2mfMxpTLfVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pCQJpKFfm1ka07nHbWnnZpVm.jpg?f=user_large

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
uchiha tijntje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:25:
Ja ik snap je verwarring. Er werd aangegeven dat er elke maand informatie zou komen over de nieuwe console dan wel games. Echter is het format niet bepaald. Dus of dat bijvoorbeeld een Xbox wire is op de site, dan wel een event / presentatie is niet duidelijk. Behalve het event in juli. Dat wordt een digitaal event.

Verder wel bijzonder dat er toch steeds meer nieuws komt over games uit de presentatie van vorige week die ook gewoon naar de Series X komen. Timed exclusives zijn echt onzinnig. Zeker voor games of developers die al een naam/reputatie hebben. Zo is Oddworld Soulstorm ook weer een timed exclusive. Echt zinloos. Dit soort praktijken mag best wel wat meer kritiek krijgen, zoals MS ook ontzettend veel (terechte) kritiek kreeg met Rise of the Tomb Raider. Ik begrijp nog dat als je echt de funding voor de game voorschiet bij een kleine studio, dat je best wat 'exclusiviteit' kunt krijgen. Maar geef dat dan in de communicatie ook aan. Nu is het gewoon doen alsof je exclusives hebt, die je dus eigenlijk niet hebt. Blijkbaar is de een na interessantste game voor mij van vorige week ook een timed exclusive. Namelijk Kena, Bridge of Spirits.
Als iemand die op den duur (waarschijnlijk niet op launch) de PS5 gaat kopen, ben ik het volledig met je eens. Gaat ook beide kanten op wat mij betreft. Ik vind dat Sony al dat geld beter in eigen studio's kan steken dan timed exclusives, en zo snap ik ook niet echt dat bijv. een uitgever als Bethesda die paar mil zo dringend nodig heeft dat ze bereid zijn een deel van hun fanbase te naaien.
Ik vraag me ook oprecht af of zo een timed exclusive enige merkbare (postieve) invloed heeft op de positie van (in dit geval) Playstation. Van een EGS snap ik het ergens nog wel, maar ook daar was ik geen voorstander van.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Je hebt gelijk, timed exclusives zijn idd onzinnig. Consumer unfriendly business. Aan de andere kant. Het geeft wel wat spreiding, want ik heb de tijd toch niet om alles te doen. Eerst dit rijtje maar eens deels afwerken.

[Afbeelding]
Waar haal je dat lijstje vandaan? Ik geloof dat ik niet zo vaak een lijst met zoveel speculatie (en spelfouten) gezien heb :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RRCreations schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:20:
[...]

Ik dacht dat Microsoft had beloofd om elke maand wat meer informatie te verspreiden over de Xbox en daarbij dacht ik gelijk aan presentaties. Ach, wellicht heb ik het verkeerd gelezen. Ik ben benieuwd wat er in juli wordt getoond!
Volgens mij wat het afgelopen weekend informatie rond ID@Xbox, maar dat kwam wel heel stilletjes langs (wat nieuwe video's op youtube), denk dat elk grote jongen wel flink aan het zoeken is om dezelfde momentum te willen behalen als bij een E3/GC of TGS.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• drakiesoft
BM schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Waar haal je dat lijstje vandaan? Ik geloof dat ik niet zo vaak een lijst met zoveel speculatie (en spelfouten) gezien heb :X
Oh kwam een keer voorbij op Twitter.
Dacht wel handig, want ik was de tel kwijt.
Nou je het zegt, zitten behoorlijke spelfouten in.
Juli is uiteraard speculatie.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:28
Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Ik heb toch het idee dat je dan niet echt goed op aan het letten bent... Microsoft een paar jaar geleden gestopt? Dat klopt gewoon niet. Tenzij je een game niet als exclusive meetelt omdat hij ook op pc uitkomt maar dat is niet eerlijk lijkt me. Microsoft ziet Xbox en Xbox op Windows gewoon beiden als zijn platform.

Als ik kijk naar dit jaar hebben we toch al een mooie lijst:
Ori and the will of the wisps
Gears tactics
Minecraft dungeons
Bleeding edge
En dan krijgen we binnenkort nog Grounded

In de jaren daarvoor was het iets droger, maar kregen we toch nog Gears 5, Crackdown 3, Forza Horizon 4, State of Decay 2, Sea of Thieves...

Dus, nee, het is gewoon niet waar. Microsoft heeft het schip al gedraaid en we krijgen behoorlijk wat al. Ik heb ook het idee dat het pas net op stoom begint te raken (veel van wat we dit jaar kregen waren ook iets 'kleinere' games natuurlijk), dus ik ben echt heel benieuwd naar de presentatie volgende maand van de first parties.
Ik heb eigenlijk altijd wel iedere console in mijn bezit gehad en de laatste jaren heb ik dat ook gedaan. Hoewel ik absoluut heb genoten van de Xbox One, heeft dat ding van de huidige consoles (PS4/Switch/One) toch echt het meest stof staan happen (zeg maar gerust zo’n 85% van de tijd). Ik heb, afgezien van Gears en Ori, vrij weinig met de exclusives van MS. Ik vind het mager, heel mager. Als ik dat afzet tegen de PS4 (God of War, Spiderman, The Last of Us 1 en 2, Horizon Zero Dawn, Detroit Become Human, Uncharted, Ratchet, Days Gone) dan is Sony gewoon vele malen sterker.

Ik heb echt geen voorkeur voor een console qua merk, dat boeit me totaal niets. Ik ben een gamer en speel games. Deze generatie ga ik echter wel echt kiezen en zal ik de Xbox overslaan. Nu besef ik echt wel dat e.e.a. ook smaakgebonden is en dat er genoeg mensen zijn die de games die ik matig vind op de One (hoewel de scores op Meta het met me eens zijn) voor anderen weer fantastisch zijn. Games als Sea of Thieves, State of Decay en Crackdown 3 zijn in mijn optiek niet van het hoge niveau dat ik gewend ben van Sony’s exclusives.

Het sterkste punt van MS is de hoeveelheid games die je voor weinig kunt spelen middels hun diverse abonnementen en hun online service. Dat vind ik fantastisch, alleen ben ik een volwassen vent met een baan en kinderen. Ik game dus niet heel veel. Ik heb persoonlijk niet zoveel aan die overvloed aan games die ik kan spelen. Ik heb maar een paar games per jaar nodig en de type games die Sony mij bied zijn meer dan genoeg. Met pijn in het hart laat ik de nieuwe console van MS aan me voorbijgaan. Maar mochten ze me nog verrassen met de prijs en een aantal dikke exclusives, dan ben ik altijd bereid mijn keuze te herzien :+

Ik heb ook al een Switch en dat is de minst krachtige console van allemaal, maar die staat momenteel (tot TLoU part 2 althans) verreweg het meeste aan in 2019/2020.

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Oh kwam een keer voorbij op Twitter.
Dacht wel handig, want ik was de tel kwijt.
Nou je het zegt, zitten behoorlijke spelfouten in.
Juli is uiteraard speculatie.
Dan bij deze het verzoek om dat er in de toekomst bij te zetten. Je presenteert het nu alsof het een feit is namelijk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Cyrax0508 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd wel iedere console in mijn bezit gehad en de laatste jaren heb ik dat ook gedaan. Hoewel ik absoluut heb genoten van de Xbox One, heeft dat ding van de huidige consoles (PS4/Switch/One) toch echt het meest stof staan happen (zeg maar gerust zo’n 85% van de tijd). Ik heb, afgezien van Gears en Ori, vrij weinig met de exclusives van MS. Ik vind het mager, heel mager. Als ik dat afzet tegen de PS4 (God of War, Spiderman, The Last of Us 1 en 2, Horizon Zero Dawn, Detroit Become Human, Uncharted, Ratchet, Days Gone) dan is Sony gewoon vele malen sterker.

Ik heb echt geen voorkeur voor een console qua merk, dat boeit me totaal niets. Ik ben een gamer en speel games. Deze generatie ga ik echter wel echt kiezen en zal ik de Xbox overslaan. Nu besef ik echt wel dat e.e.a. ook smaakgebonden is en dat er genoeg mensen zijn die de games die ik matig vind op de One (hoewel de scores op Meta het met me eens zijn) voor anderen weer fantastisch zijn. Games als Sea of Thieves, State of Decay en Crackdown 3 zijn in mijn optiek niet van het hoge niveau dat ik gewend ben van Sony’s exclusives.

Het sterkste punt van MS is de hoeveelheid games die je voor weinig kunt spelen middels hun diverse abonnementen en hun online service. Dat vind ik fantastisch, alleen ben ik een volwassen vent met een baan en kinderen. Ik game dus niet heel veel. Ik heb persoonlijk niet zoveel aan die overvloed aan games die ik kan spelen. Ik heb maar een paar games per jaar nodig en de type games die Sony mij bied zijn meer dan genoeg. Met pijn in het hart laat ik de nieuwe console van MS aan me voorbijgaan. Maar mochten ze me nog verrassen met de prijs en een aantal dikke exclusives, dan ben ik altijd bereid mijn keuze te herzien :+

Ik heb ook al een Switch en dat is de minst krachtige console van allemaal, maar die staat momenteel (tot TLoU part 2 althans) verreweg het meeste aan in 2019/2020.
Grappig, de Switch staat hier het meest te verstoffen omdat er simpelweg niks uitkomt wat me aanspreekt. Leuk als je veel met kinderachtige games hebt (laten we eerlijk zijn, Animal Crossing is gewoon een kindergame), maar er komt ook weer niet zo giga veel op dat ding uit.
En gezien Sony vrijwel alleen singleplayer games heeft afgeleverd, zit ik daarna gewoon weer multiplatform multiplayergames te spelen en dat kan op zowel Xbox als Playstation. Wat dat betreft heb ik de meeste exclusives ook wel gedaan die me aanspraken. En hoewel de meesten zeker wel tof waren, vond ik ook lang niet alles het hozanna wat sommigen je willen doen geloven. Bij veel games is het wow-effect er vrij snel af en ben je eraan gewend. Moeilijkheidsgraad wordt vaak bepaald door maar gewoon meer enemies op je af te sturen, niet door het echt uitdagender te maken. Of om het gewoonweg oneerlijk te maken. Het is leuk als je wat hebt met games die je oneerlijke obstakels voorlegt waar je tig keer over moet doen voordat je een keer verder kunt, maar ik vind het nep en saai. Vooral spiderman had daar aan het eind van de game mee te maken. In het begin had je een enemy of 20 en dat was het wel. Aan het eind zit je 100 man aan elkaar te chainen, omdat ze maar blijven komen. Is dat uitdaging? Aanvallen die je maar op 1 manier kunt pareren, is dat uitdaging? Vaste strategie van een boss die elke keer in herhaling hetzelfde doet, maar waar je een paar keer voor nodig hebt om te weten wat ie gaat doen, is dat uitdaging? Ik vind van niet.

Games kunnen er nog zo mooi uit zien, maar je ziet dat de laatste tijd devs erg lui zijn geworden op het gebied van moeilijkheidsgraden en AI.

En ook qua sfeer en setting vind ik veel Sony titels op elkaar lijken. Er mag niks normaals meer tussen zitten, altijd wel iets met fantasie en fiction. Monsters, demonen, het kan niet genoeg gore hebben. Dat is mijn ding niet en daardoor heb ik ook veel games overgeslagen. Ook de laatste conferentie heb ik naar veel games zitten kijken die me persoonlijk niet aanspreken. En terwijl sommige fanboys klaar kwamen, zat ik nog steeds te zoeken naar een reden om er 1 aan te schaffen. En ik weet nu dat dat in ieder geval dit jaar niet gaat gebeuren.

Dat geldt overigens ook voor de XSX. Ik moet nog maar zien of er wat leuks bij zit. Ik geef liever aan het eind van het jaar mn geld uit aan games dan aan consoles waar je dan 1 of 2 games op gaat spelen die de upgrade waard zijn. Met de huidige strategie van MS hoeft dat zelfs niet eens en gezien ik game-pass heb, wordt het ook nog eens een goedkopere launch ook. Ik wacht nog even af hoe de grote games dit najaar draaien en bepaal dan wel of ik het de upgrade waard vind. Ik ga waarschijnlijk ook geen pre-order plaatsen als dat wel zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2020 13:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:29
Cyrax0508 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik ben het met je eens dat het first party aanbod deze generatie erg mager was van MS. En het soort first party titles van sony die je noemt zijn er inderdaad niet te vinden op xbox. Maar xbox heeft sinds 2018 9 nieuwe studios aangekocht of opgericht. En Phil Spencer heeft aangegeven waarschijnlijk nog niet klaar te zijn met het opkopen van studios. Ik verwacht dus wel een sterker aanbod in de nieuwe generatie.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
mcbacon0 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Ik ben het met je eens dat het first party aanbod deze generatie erg mager was van MS. En het soort first party titles van sony die je noemt zijn er inderdaad niet te vinden op xbox. Maar xbox heeft sinds 2018 9 nieuwe studios aangekocht of opgericht. En Phil Spencer heeft aangegeven waarschijnlijk nog niet klaar te zijn met het opkopen van studios. Ik verwacht dus wel een sterker aanbod in de nieuwe generatie.
Helemaal mee eens, ben daarom zo benieuwd naar het event in juli. Dan komen we eindelijk te weten of het de komende generatie gaat veranderen op het gebied van 1st part aanbod

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21

Wom

Ik snap het verhaal van @Cyrax0508 wel, uiteindelijk koop je de console waar je denkt de meest toffe games op te kunnen spelen. Alleen hebben we van de XSX nog amper iets gezien rond exclusives (wat betreft 1st party dan toch), dus misschien de keuze even uitstellen totdat je die van de Xbox-kant ook hebt gezien?

Zelf speel ik het meeste shooters en racegames, dus wat dat betreft zit ik bij de Xbox wel goed. Heb wel het idee dat het aanbod aan games steeds diverser wordt. Dus de doelgroep die men aanspreekt zal ook steeds groter worden verwacht ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:29:
Ik snap het verhaal van @Cyrax0508 wel, uiteindelijk koop je de console waar je denkt de meest toffe games op te kunnen spelen. Alleen hebben we van de XSX nog amper iets gezien rond exclusives (wat betreft 1st party dan toch), dus misschien de keuze even uitstellen totdat je die van de Xbox-kant ook hebt gezien?

Zelf speel ik het meeste shooters en racegames, dus wat dat betreft zit ik bij de Xbox wel goed. Heb wel het idee dat het aanbod aan games steeds diverser wordt. Dus de doelgroep die men aanspreekt zal ook steeds groter worden verwacht ik.
Zeker icm Game Pass.
Al meermaals gehad dat ik een game uit Game Pass heb gespeeld, puur omdat die in de catalogus zit (op release)
Blijkt dan opeens een verdomd leuk spel te zijn, waar ik in de store totaal niet naar om zou kijken :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
BM schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Dan bij deze het verzoek om dat er in de toekomst bij te zetten. Je presenteert het nu alsof het een feit is namelijk.
Volgens mij weet iedereen wel dat er nog niks over juli bekend is. Ging ook alleen om eerste deel. In de context dat er een voorraad aan games is voordat de timed exclusives uitkomen. Anders toch maar 2 consoles aanschaffen voor wie niet wachten kan.

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Volgens mij weet iedereen wel dat er nog niks over juli bekend is.
Wederom doe je hier een aanname. Je gaat er nu van uit dat iedereen die dit topic leest net zo fanatiek alle fora en twitter langs gaat dan dat jij misschien doet. Dat is echt niet het geval.
Ging ook alleen om eerste deel. In de context dat er een voorraad aan games is voordat de timed exclusives uitkomen.
Snap je dat het een heel stuk duidelijker geweest was als je dat er direct bij gezet had? :)
Wom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:29:
Terecht punt, maar het is ook geen hele rare aanname dat er (waarschijnlijk op korte termijn) geen fundamentele verschuiving van het soort games gaat plaatsvinden. Tuurlijk heeft MS een heleboel studios gekocht, maar die gaan vast niet allemaal eind dit jaar met hun games komen :)

Voor mezelf geen probleem aangezien ik meer in de MS-tak zit qua exclusives, maar ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje jaloers werd toen ik de nieuwe Ratchet & Clank voorbij zag komen :)

Xbox

• Wom

Wom

justifire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Zeker icm Game Pass.
Al meermaals gehad dat ik een game uit Game Pass heb gespeeld, puur omdat die in de catalogus zit (op release)
Blijkt dan opeens een verdomd leuk spel te zijn, waar ik in de store totaal niet naar om zou kijken :)
Denk dat wat je beschrijft wel de ervaring van de meesten is hier. Omdat ik zeker wilde zijn speelde ik enkel shooters en racegames van de grote namen. Daar vermaak je jezelf al meer dan prima mee, maar iets als Ori of Minecraft Dungeons zou ik niet zo snel gekocht hebben (die laatste overigens wel gedaan, maar toch). Zelfde met een Grounded wat er aan zit te komen. Als ik die niet via GamePass kon spelen liep ik er met een boog omheen. Wat dat betreft ben ik zelf ook wel wat diverser kwa smaak geworden als ik eerlijk ben.

Normaal gezien leef ik in de zomer meer buiten, dus verleng ik mijn GamePass niet. Als ik dan al een game speel is het op de bank tegen een vriend. (Tennis World Tour blijft echt wel leuk in local mp ondanks dat het een matige game is). Maar zodra het herfst wordt koop ik weer wat maandjes en kan ik weer vooruit met een tegen die tijd vers aanbod. Wat een luxe eigenlijk.

Goed, tijd dat ik Microsoft eens aanschrijf voor een sponsordeal, want dit is wel weer genoeg reclame voor hun product :+
BM schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Terecht punt, maar het is ook geen hele rare aanname dat er (waarschijnlijk op korte termijn) geen fundamentele verschuiving van het soort games gaat plaatsvinden. Tuurlijk heeft MS een heleboel studios gekocht, maar die gaan vast niet allemaal eind dit jaar met hun games komen :)

Voor mezelf geen probleem aangezien ik meer in de MS-tak zit qua exclusives, maar ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje jaloers werd toen ik de nieuwe Ratchet & Clank voorbij zag komen :)
Denk ook niet dat we direct een tiental games gaan zien die Q1 2021 uitkomen, ben ik met je eens. Maar de studios die ze gekocht hebben waren normaal gezien al met games bezig, dus helemaal van nul zullen ze ook niet moeten starten. Denk dat het vooral een zaak is van het aanbod zo te spreiden dat je een steady flow van releases hebt. Maar als ik de berichten zo las zal Corona daar nog wel zo zijn impact in gaan hebben.

Wat R&C heb je helemaal gelijk. Zag er uit als een hele toffe game. Gelukkig gaat mijn schoonbroer een PS5 kopen, dus ik denk dat we weer hetzelfde kunnen doen als dat we nu doen. Zo heb ik zijn PS4 geleend om Spider-man te kunnen spelen en zo kon hij Forza Horizon 4 en Gears 5 spelen.

Maar zo vind ik het ook wel eens jammer dat ik Zelda en Mario misloop, maar ik moet nu eenmaal keuzes maken. Teveel hobbies, teveel interesses en te weinig tijd.
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:18:
[...]

[Afbeelding]
Wat moet ik mij voorstellen bij AAAA? Is dat het energielabel van die game? Hoe meer A's hoe beter? :+

[ Voor 44% gewijzigd door Wom op 15-06-2020 14:49 ]

• drakiesoft
[...]
Tuurlijk heeft MS een heleboel studios gekocht, maar die gaan vast niet allemaal eind dit jaar met hun games komen :)
Spencer heeft al gezegd dat je geen bak met exclusives hoeft te verwachten bij launch. (Voor jou, ik heb geen bron link :) , maar dat zei hij in een van zijn thuispodcasts) Ik vermoed dat gamepass de reden is. Dus een gespreide vulling met AAA titels met daar tussen wat kleine titels.

• drakiesoft
[...]

Ik snap dat jaloers niet.
Koop straks een ps5 en speel die game gewoon lekker 😁

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:28
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Grappig, de Switch staat hier het meest te verstoffen omdat er simpelweg niks uitkomt wat me aanspreekt. Leuk als je veel met kinderachtige games hebt (laten we eerlijk zijn, Animal Crossing is gewoon een kindergame), maar er komt ook weer niet zo giga veel op dat ding uit.
En gezien Sony vrijwel alleen singleplayer games heeft afgeleverd, zit ik daarna gewoon weer multiplatform multiplayergames te spelen en dat kan op zowel Xbox als Playstation. Wat dat betreft heb ik de meeste exclusives ook wel gedaan die me aanspraken. En hoewel de meesten zeker wel tof waren, vond ik ook lang niet alles het hozanna wat sommigen je willen doen geloven. Bij veel games is het wow-effect er vrij snel af en ben je eraan gewend. Moeilijkheidsgraad wordt vaak bepaald door maar gewoon meer enemies op je af te sturen, niet door het echt uitdagender te maken. Of om het gewoonweg oneerlijk te maken. Het is leuk als je wat hebt met games die je oneerlijke obstakels voorlegt waar je tig keer over moet doen voordat je een keer verder kunt, maar ik vind het nep en saai. Vooral spiderman had daar aan het eind van de game mee te maken. In het begin had je een enemy of 20 en dat was het wel. Aan het eind zit je 100 man aan elkaar te chainen, omdat ze maar blijven komen. Is dat uitdaging? Aanvallen die je maar op 1 manier kunt pareren, is dat uitdaging? Vaste strategie van een boss die elke keer in herhaling hetzelfde doet, maar waar je een paar keer voor nodig hebt om te weten wat ie gaat doen, is dat uitdaging? Ik vind van niet.

Games kunnen er nog zo mooi uit zien, maar je ziet dat de laatste tijd devs erg lui zijn geworden op het gebied van moeilijkheidsgraden en AI.

En ook qua sfeer en setting vind ik veel Sony titels op elkaar lijken. Er mag niks normaals meer tussen zitten, altijd wel iets met fantasie en fiction. Monsters, demonen, het kan niet genoeg gore hebben. Dat is mijn ding niet en daardoor heb ik ook veel games overgeslagen. Ook de laatste conferentie heb ik naar veel games zitten kijken die me persoonlijk niet aanspreken. En terwijl sommige fanboys klaar kwamen, zat ik nog steeds te zoeken naar een reden om er 1 aan te schaffen. En ik weet nu dat dat in ieder geval dit jaar niet gaat gebeuren.

Dat geldt overigens ook voor de XSX. Ik moet nog maar zien of er wat leuks bij zit. Ik geef liever aan het eind van het jaar mn geld uit aan games dan aan consoles waar je dan 1 of 2 games op gaat spelen die de upgrade waard zijn. Met de huidige strategie van MS hoeft dat zelfs niet eens en gezien ik game-pass heb, wordt het ook nog eens een goedkopere launch ook. Ik wacht nog even af hoe de grote games dit najaar draaien en bepaal dan wel of ik het de upgrade waard vind. Ik ga waarschijnlijk ook geen pre-order plaatsen als dat wel zo is.
De Switch kinderachtig noemen is nogal.. tja… kinderachtig. Maar goed, het zal wel.

Uiteraard is iedereen vrij om te spelen wat hij zelf wil, ik snap niet zo goed waarom je half uit je plaat gaat om een punt te maken. Want dat punt zie ik verder niet, ik geef simpelweg aan waarom ik deze keer geen MS console zal aanschaffen. Ik zeg ook niet dat iedere Sony exclusive bij voorbaat fantastisch is, maar dat niemand kan ontkennen dat Sony veel meer exclusives te bieden heeft dan MS op dit moment en dat is al jaren zo. En dat beïnvloed mijn keuze op dit moment zeker. Dat je dan afgeeft op een Spiderman zegt me niet zoveel en is ook niet zo relevant verder. Ook spreken over dat sommige fanboys klaar kwamen bij de laatste conferentie doet mij afvragen of je misschien toch niet wat meer op de Switch moet gaan spelen. Aangezien dat een kinderachtige console is….

Nogmaals, de Xbox is een fantastische console, maar ik kies toch liever voor alleen een PS5 omdat de games mij meer aanspreken. Dat zeg ik liever zonder me te verlagen naar een niveau dat ik moet gaan praten over kinderachtig en klaarkomen.

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 17:49
Ik lees vooral mee en reageer eigenlijk niet, maar ook ik vond het tijd om even wat te plaatsen.

Bij de vorige generatie heb ik nog getwijfeld. Ik had een 360 en PS3 maar ik heb vooral mijn tijd doorgebracht op de 360. Ik heb toen zelfs gewacht totdat de One hier in Nederland te krijgen was omdat er voor mijn gevoel te weinig meerwaarde was om meteen die One aan te schaffen. Ik heb dan ook de eerste One (zonder Kinect dus) gekocht in 2014 en die gebruik ik nog steeds volop (de kids inmidels ook). De keuze om straks ook voor de XSX te gaan is eigenlijk vooral vanwege de enorme game catalog die ik opgebouwd heb en omdat ik sommige games die op mijn backlog staan waarschijnlijk pas ga spelen op de XSX. Want dan heb ik wel 4K en HDR. Die heb ik nu niet (mijn huidige tv overigens ook niet).

Ik ben net als iedereen benieuwd waar ze volgende maand mee gaan komen. Ik verwacht nog niet dat we iets te zien krijgen van de open world game van Playground games helaas..

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
squizur schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:00:
Ik lees vooral mee en reageer eigenlijk niet, maar ook ik vond het tijd om even wat te plaatsen.

Bij de vorige generatie heb ik nog getwijfeld. Ik had een 360 en PS3 maar ik heb vooral mijn tijd doorgebracht op de 360. Ik heb toen zelfs gewacht totdat de One hier in Nederland te krijgen was omdat er voor mijn gevoel te weinig meerwaarde was om meteen die One aan te schaffen. Ik heb dan ook de eerste One (zonder Kinect dus) gekocht in 2014 en die gebruik ik nog steeds volop (de kids inmidels ook). De keuze om straks ook voor de XSX te gaan is eigenlijk vooral vanwege de enorme game catalog die ik opgebouwd heb en omdat ik sommige games die op mijn backlog staan waarschijnlijk pas ga spelen op de XSX. Want dan heb ik wel 4K en HDR. Die heb ik nu niet (mijn huidige tv overigens ook niet).

Ik ben net als iedereen benieuwd waar ze volgende maand mee gaan komen. Ik verwacht nog niet dat we iets te zien krijgen van de open world game van Playground games helaas..
Dit is ook precie mijn gedachte. Daarom wil ik de XSX meteen bij launch. Lekker Gears 5 spelen met de XSX patch en hopelijk ook nog wat andere games die direct bij launch zo'n patch krijgen. En inderdaad even afwachten hoe die automatische HDR implementatie gaat uitpakken :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Finraziel
  • Laatst online: 08:00
Rossi46 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:40:
[...]

Dit is ook precie mijn gedachte. Daarom wil ik de XSX meteen bij launch. Lekker Gears 5 spelen met de XSX patch en hopelijk ook nog wat andere games die direct bij launch zo'n patch krijgen. En inderdaad even afwachten hoe die automatische HDR implementatie gaat uitpakken :)
Eerlijk gezegd wil ik dat ding direct hebben al was het alleen maar vanwege laadtijden en het kunnen suspenden van meerdere games (en overleven van een reboot). Dat laatste vooral lijkt me zo heerlijk! Ik schakel redelijk vaak heen en weer tussen een paar games maar je bent toch altijd even aan het wachten op de intro schermpjes en laden en zo... Niet dat het nou zo vreselijk lang duurt, maar als het vrijwel instant is dan ga je toch wat makkelijker bijvoorbeeld even snel in Forza Horizon 4 checken wat de forzathon challenges zijn voordat je met je game die je eerder aan het spelen was verder ging of zo...

Gamertag: FinrazielNL

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Microsoft heeft de zaken goed op orde d:)b
https://news.xbox.com/en-...t-delivery-xbox-series-x/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Finraziel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Eerlijk gezegd wil ik dat ding direct hebben al was het alleen maar vanwege laadtijden en het kunnen suspenden van meerdere games (en overleven van een reboot).
Dat!
Ben wel benieuwd hoe snel de series x boot.
Nu duurt het echt lang op de onex en als je pech hebt, komt daar nog een systeemupdate en gameupdate achteraan. Dat laatste blijven we wellicht houden...

• Rossi46
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:29:
[...]

Dat!
Ben wel benieuwd hoe snel de series x boot.
Nu duurt het echt lang op de onex en als je pech hebt, komt daar nog een systeemupdate en gameupdate achteraan. Dat laatste blijven we wellicht houden...
Zo lang je je Xbox niet op standby set zul je dat inderdaad wel houden ;) Maar dat easy springen van de ene game naar de andere game gaat natuurlijk ook enkel werken als je de Xbox op standby zet.

EDIT: met standy bedoel ik natuurlijk 'instant-on' :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 15-06-2020 18:33 ]

• drakiesoft
Rossi46 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:32:
[...]

Zo lang je je Xbox niet op standby set zul je dat inderdaad wel houden ;) Maar dat easy springen van de ene game naar de andere game gaat natuurlijk ook enkel werken als je de Xbox op standby zet.

EDIT: met standy bedoel ik natuurlijk 'instant-on' :)
Het schijnt dat een suspended game een boot overleeft. Of dat voor meerdere suspended games geldt weet ik niet, maar dat zou iig wel super zijn.

Ik zet hem altijd helemaal uit, want staat in afgesloten kast. Heb ooit wel eens de kast opengetrokken, leek het net of ik de oven open deed...

• Finraziel
drakiesoft schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Het schijnt dat een suspended game een boot overleeft. Of dat voor meerdere suspended games geldt weet ik niet, maar dat zou iig wel super zijn.

Ik zet hem altijd helemaal uit, want staat in afgesloten kast. Heb ooit wel eens de kast opengetrokken, leek het net of ik de oven open deed...
Zou wel moeten... De manier waarop ze dit kunnen doen is door gewoon het geheugen (of de machinestate) compleet naar de SSD weg te schrijven. Op dat moment zou het niet meer uit moeten maken of het apparaat aan of uit blijft staan.
Zelf hou ik hem echter wel in instant on denk ik, ik wil graag dat hij mijn games in de achtergrond uptodate houdt (en systeemsoftware ook). Maar op de One heb je af en toe dan ook wel dat je game ineens niet meer in de achtergrond blijkt te draaien omdat het ding op eigen houtje een system update is gaan doen. Prima, moet hij ook doen, maar je kunt er daardoor niet vanuit gaan dat je game veilig is, het kan zijn dat je alsnog terugvalt naar een savepunt of zo.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik begrepen had, was dat de instant on deze keer echt bijna geen energie meer verbruikt. Minder dan een Watt begreep ik.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik denk dat als je de krachtigste console ooit koopt dan je niet wakker moet liggen voor de energieverbruik. In mijn ogen is geluid veel belangrijker. De XBX was fluisterstil in vergelijking met de PS4 Pro die ik had. Ik hoop dat Xbox hetzelfde trucje kan blijven toepassen.

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:15
ArthurMorgan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:59:
Wat ik begrepen had, was dat de instant on deze keer echt bijna geen energie meer verbruikt. Minder dan een Watt begreep ik.
Dat moet sinds 2010 al minder dan 2 watt zijn?

nieuws: Standby-verbruik vanaf 2010 beperkt tot 2W

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja, maar dat is feitelijk uit, het is standby omdat je hem aan kan doen met je controller. De instant on standby gebruikt 10 Watt (of iets in die buurt). Als ik het dus goed onthouden heb gaat straks de instant on functie ook gewoon bijna stroomloos worden.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben benieuwd hoe het nu met de XSX gaat en smart delivery, Rockstar promoot wel GTA 5 voor de PS5, maar in dit artikel staat gewoon dat gekochte games "gratis" worden geüpgraded naar XSX speces...

https://news.xbox.com/en-...t-delivery-xbox-series-x/
But what does that mean for you, the player? Well, it means that if you purchase the Xbox One version of a supported title, we will deliver the best version of it to your Xbox One, as usual. If you decide to jump into the next generation with Xbox Series X, we will automatically provide the Xbox Series X version of the game at no additional cost when it becomes available. You won’t need to do anything in terms of choosing a version to download. We’ll take care of all of that. And it’s not just limited to games that you purchase digitally; physical discs of Xbox games can also support Smart Delivery if the developer or publisher decides to implement it.
Ik begrijp de hele deal die Rockstar heeft gemaakt dan ook niet, zoals ik het lees krijgen we op de XSX gewoon een "gratis" upgrade van GTA V....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Wom

Wom

Maar dat is toch enkel bij 1st party gegarandeerd? Third party krijgt de keuze of ze aan dat label willen voldoen of niet (waar dus bepaalde eisen bij horen). Dus kan best zijn dat Rockstar zich niet aan het 'smart delivery' label wil binden en eigen regels er op na houdt.

Maar even serieus, we gaan toch geen nieuwe consoles kopen voor GTA V mag ik hopen?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bullet NL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:37:
Ik ben benieuwd hoe het nu met de XSX gaat en smart delivery, Rockstar promoot wel GTA 5 voor de PS5, maar in dit artikel staat gewoon dat gekochte games "gratis" worden geüpgraded naar XSX speces...

https://news.xbox.com/en-...mart-delivery-xbox-serieszoals ik het lees krijgen we op de XSX gewoon een "gratis" upgrade van GTA V....zoals ik het lees krijgen we op de XSX gewoon een "gratis" upgrade van GTA V....
Nou nee, tenzij er een aankondiging geweest is die ik gemist heb. De crux zit 'm in dit stukje
we will automatically provide the Xbox Series X version of the game at no additional cost when it becomes available
Dat dikgedrukt is het belangrijkste van Smart Delivery. Als er een XSX versie is word die automatisch geinstalleerd, is die er niet krijg je gewoon de Xbox One (X) versie. En aangezien er afaik geen XSX versie van GTA V komt word het dus gewoon de Xbox One (X) versie.

Xbox

• ArthurMorgan
  • Niet online
As recently revealed at Sony’s PlayStation 5 digital event, the adventures of Michael, Franklin and Trevor are coming to a new generation of consoles, including PlayStation 5, in the second half of 2021.

Dat staat op de site van Rockstar. Dus niet exclusief ps5 maar gewoon beide. Alleen vanwege de deal met Sony wordt de xsx niet genoemd.
De standalone versie van gta online wordt wel echt een time exclusive. Al kan dat ook puur op dat gratis slaan.

There will also be a new standalone version of GTA Online coming in the second half of 2021, which will be available for free exclusively for PlayStation 5 players during the first three months.

https://www.rockstargames...neration-Consoles-in-2021

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-06-2020 20:03 ]

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ekfYceaimwIzfzN9QMQtIzNZx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1t3cnKdyZ1IPZMPYHHf24pDx.png?f=user_large

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Liever GTA Online dan te blijven door meppen tegen een dood paard wat RDR Online heet :P Goed, fix limbo lobbies en denk dat 80% vertrokken is, maar ergens toch grappig dat zo'n game het alweer 7 jaar weet vol te houden, indirect beetje niveau van MMO's, maar met een grindfactor waar zelfs D3 om kan lachen.
ArthurMorgan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:00:

There will also be a new standalone version of GTA Online coming in the second half of 2021, which will be available for free exclusively for PlayStation 5 players during the first three months.
Probleem is dat sinds de bekendmaking mensen nu al 10 interpretaties hebben gevonden met die zin, het is exclusief 'gratis' (ergo, XSX moet betalen.. maar waarom, als je BC hebt?) of het is een 3 maanden timed exclusive, of elke variatie ertussen dat er bv helemaal geen XSX versie komt (plus dan nog hele discussie over de current-gen game die je gewoon zou moeten kunnen spelen).

Andere kant, PC mensen hebben nog geen enkele hint ingame gevonden dat er een flinke 'overhaul' komt rond de engine en features van de game, dus of ze gaan nog een jaar flink aan de bak, of ze doen hetzelfde als met Pro/X release (bump resolutie, bump framerate) en geen gebruik maken van de nieuwe gen features (de grootste humor wordt die laadtijden :P).

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 15-06-2020 20:31 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

BM schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Nou nee, tenzij er een aankondiging geweest is die ik gemist heb. De crux zit 'm in dit stukje

[...]

Dat dikgedrukt is het belangrijkste van Smart Delivery. Als er een XSX versie is word die automatisch geinstalleerd, is die er niet krijg je gewoon de Xbox One (X) versie. En aangezien er afaik geen XSX versie van GTA V komt word het dus gewoon de Xbox One (X) versie.
Nu ga ik hem ook maar eens een keer gebruiken : “Wat een aannames zeg ! “ :+

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:59:
Dat zou zeer welkom zijn, nu is het energie verbruik bizar hoog imo. Heb je toevallig een bron?

Mijn huidige XB1X zit in een kastje en als het deurtje dichtzit wordt het toch wel warm ondanks dat hij "standby" staat...

Dankzij het hoge energie standby verbruik mis ik nog steeds de functie van de PS3 waarbij de console 1x per 24u controleert op updates en de rest van de tijd effectief uit staat.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:05:
[...]
Dat zou zeer welkom zijn, nu is het energie verbruik bizar hoog imo. Heb je toevallig een bron?
Helaas niet, was geloof ik een artikel uit 2019 waarin Sony en MS zich beiden bij een of ander milieu initiatief hadden aangesloten en dit meldden. Maar toen ik net even snel wilde zoeken kon ik het niet vinden.
Ik zit sowieso nog erg af te wachten wat het hele energieverbruik plaatje gaat worden. Ik hoop echt dat ze dat gewoon weer op het huidige niveau weten te houden. Maar vrees dat het wel een stuk de lucht in zal gaan (250/280 piek is mijn verwachting.)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik ben trouwens echt een groot voorstander van events als de E3 en Gamescom. Ik vind het persoonlijk nu helemaal niets met al die verspreide en diffuse informatie stromen. Gewoon lekker in een week veel game nieuws en alle grote studio’s en publishers op 1 locatie. Hoop dus dat het volgend jaar gewoon weer mogelijk is. :)

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:41:
Ik ben trouwens echt een groot voorstander van events als de E3 en Gamescom. Ik vind het persoonlijk nu helemaal niets met al die verspreide en diffuse informatie stromen. Gewoon lekker in een week veel game nieuws en alle grote studio’s en publishers op 1 locatie. Hoop dus dat het volgend jaar gewoon weer mogelijk is. :)
Dit dus, die versnippering spreekt mij totaal niet aan, nu de Ps5 reveal geweest is (en mij tegenviel) heb ik geen idee wanneer het volgende aandacht moment is bijvoorbeeld.

Nu vond ik de E3 al meerwaarde hebben maar online werd die mening niet vaak gedeeld merkte ik. Voor mij is het dan tenminste wel duidelijk waar ik naar uit moet kijken :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Donstil schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:53:
[...]

Dit dus, die versnippering spreekt mij totaal niet aan, nu de Ps5 reveal geweest is (en mij tegenviel) heb ik geen idee wanneer het volgende aandacht moment is bijvoorbeeld.

Nu vond ik de E3 al meerwaarde hebben maar online werd die mening niet vaak gedeeld merkte ik. Voor mij is het dan tenminste wel duidelijk waar ik naar uit moet kijken :)
Ik denk dat die mening stiekem eigenlijk wel gedeeld werd, want welke gamer vindt het niet tof om gewoon een week lang elke dag nieuwe games en overige aankondigen op gamegebied te zien. Maarja, als bepaalde bedrijven niet meer mee doen wil je die natuurlijk ook niet afvallen en vind je het niet meer dan logisch :P

Die summer of gaming oid wat nu loopt. Ik heb geen idee. Elke dag zie ik vlagen van nieuwtjes, maar het is zo diffuus dat ik er eigenlijk niets van mee krijg.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-06-2020 23:01 ]

• Caayn
  • Niet online
Ook ik mis de E3. Gewoon alle info over een periode van pakweg één week, waarbij onduidelijkheden vaak diezelfde week nog worden gecorrigeerd/toegelicht doormiddel van interviews.

De huidige aanpak vind ik maar drie keer niks. Misschien is er morgen een presentatie maar het kan ook nog een maand duren en als er iets onduidelijk is moet je maar wachten tot de volgende presentatie maar wij gaan niet zeggen wanneer die is.

En voor iets wat eigenlijk pre-recorded presentaties zijn is de kwaliteit ook nog eens bedroevend. Maar dan krijg je weer slappe excuses die menig bedrijf ondertussen al lang opgelost heeft.

• Wom

Wom

Ook een voorstander van de klassieke E3 hier. Je moet goed op het nieuws zitten anders mis je dingen, althans, dat is het gevoel wat ik heb.

Want waar zie ik nu alle EA games? Waar vind ik Activision? De een zit bij Gamespot, de ander bij IGN en een deel ook weer bij dat Summer of Gaming gebeuren. Geen idee waarom die kerel van de Game Awards opeens zo belangrijk is, maar dat is een tweede.

Door die versplintering wordt het iig niet eenvoudiger om het nieuws bij te houden. En dan heb ik dankzij Corona al best wat tijd daaraan gespendeer de laatste tijd (zie de groei in postcount :+)

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:29
Wom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:34:
Ook een voorstander van de klassieke E3 hier. Je moet goed op het nieuws zitten anders mis je dingen, althans, dat is het gevoel wat ik heb.

Want waar zie ik nu alle EA games? Waar vind ik Activision? De een zit bij Gamespot, de ander bij IGN en een deel ook weer bij dat Summer of Gaming gebeuren. Geen idee waarom die kerel van de Game Awards opeens zo belangrijk is, maar dat is een tweede.

Door die versplintering wordt het iig niet eenvoudiger om het nieuws bij te houden. En dan heb ik dankzij Corona al best wat tijd daaraan gespendeer de laatste tijd (zie de groei in postcount :+)
De dorito paus is zo belangrijk geworden omdat hij dit heeft opgezet. EA heeft gewoon zn eigen event net als ubisoft. Het is inderdaad wat minder overzichtelijk maar hier is een overzicht met de verschillende events die nog gaan komen: https://www.summergamefest.com/#link--schedule-section

Maar doe mij ook maar een E3 waar alle persco's in 5 dagen achter elkaar komen :)

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:34:
Geen idee waarom die kerel van de Game Awards opeens zo belangrijk is, maar dat is een tweede.
Geoff Keighley is een van de weinige die de titel "game journalist" een zinnevolle betekenis geeft, of gaf is misschien beter op zijn plaats.

Toen Geoff nog actief was heeft hij mooi werk geleverd. Hij schreef mooie previews, reviews en zeer diepgaande achtergrond artikelen/boeken maar dat doet hij ondertussen niet actief meer.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik mis de E3 ook, het was altijd echt een bijzonder momentje waar ik voor ging zitten. Het nieuws bereikt me vast nog wel via alle websites, maar een show krijg ik niet meer mee nu het versnippert is. Ook helemaal geen zin in om elke week weer een show te kijken. Ja, nu rond de next-gen releases wel omdat ik bang ben wat te missen, maar ik had veel liever gehad dat alles in 1 keer bekend was geweest en de pre-orders gelijk na de E3 open gingen

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Wat zou ik de Xbox Series X graag in het wit willen op launch day. Hopelijk bieden ze net zoals de Xbox One X een early limited edition aan in die kleur.
Afbeeldingslocatie: https://sm.ign.com/ign_sr/screenshot/w/whitewhite/whitewhite-consoles-are-great-because-its-not-as-obvious-whe_2f2d.jpg

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Mja het ontbreekt aan een duidelijke agenda die ook niet alleen voor US-kijkers geldt (want veel stuff is weer lekker midden in onze nacht). Maar als het goed is krijgen we nog EA en Ubisoft met iets en Microsoft in juli met een grote presentatie. Ik denk dat je daarbuiten ook niet heel veel hoeft te verwachten. Oja en een groot COD evenement, gok ik.

Ik vind het sowieso wel muf, waarom dan niet gewoon als publisher elke dinsdag om 20.00 een nieuwe trailer droppen. Dan kijken mensen er naar uit en heb je als publisher gewoon maximale coverage. Dit random wat stuff online gooien, je haalt er de aandacht niet mee. Je ziet bv al met die PC show dat er vrij weinig op internet verscheen van games.

Niet dat het allemaal heel spannend was: https://www.shacknews.com...nouncements-reveals-recap
Maar toch, er had wel wat meer online gekund.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Eens !
Was altijd een groot kruis in de agenda voor de E3 show.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

oOo :o _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 16-06-2020 07:53 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
nieuws: Smart Delivery-functie Xbox Series X hevelt ook progressie in sommige...

Ik moet zeggen dat dit me wel tegenvalt.ik dacht dat die bc betekende dat dit gewoon altijd zou gelden. Die voortgang staat niet voor niets in de cloud toch?
Zeker online heb ik bij een aantal spellen echt geen zin om weer opnieuw alles op te bouwen.Wil gewoon verder wat ik al was.

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:45:
nieuws: Smart Delivery-functie Xbox Series X hevelt ook progressie in sommige...

Ik moet zeggen dat dit me wel tegenvalt.ik dacht dat die bc betekende dat dit gewoon altijd zou gelden. Die voortgang staat niet voor niets in de cloud toch?
Zeker online heb ik bij een aantal spellen echt geen zin om weer opnieuw alles op te bouwen.Wil gewoon verder wat ik al was.
Voor BC zal je je save game gewoon meenemen, simpelweg omdat je dezelfde versie speelt, vergelijkbaar met je save game van de Xbox 360 gebruiker op de XB1 voor BC spellen. Zoals het nu is met BC kan ik vrij wisselen tussen mijn XB1 en mijn Xbox 360 en mijn save game gaat zonder morren automatisch met mij mee.

Met smart delivery* krijg je in feite een nieuwe versie van het spel en speel je niet langer via BC.

Voor games die het smart delivery label dragen is het inderdaad voor de hand liggend dat je progressie mee gaat naar welke versie jij ook speelt. Maar een bevestiging is altijd fijn :) Voor games die het smart delivery label niet dragen is het nog steeds mogelijk om je progressie mee te nemen maar is dit niet gegarandeerd en dit zal van de ontwikkelaar/uitgever afhangen of zij hiervoor kiezen.

------------------------
*Ja het is een marketingsnaam, voordat iemand daar weer boos over wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 16-06-2020 09:01 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok, voorbeeld RDR2.

ik kan de Xbox One versie sowieso spelen, en de progressie meenemen naar de Series X. Ik speel dan met een standaard XSX boost. Maar of die save ook bruikbaar is als er een echte XSX update komt en ik besluit die te kopen/gebruiken is afhankelijk van de keuze van RS?

Dus in theorie zouden er 2 RDR2 versies op de XSX kunnen staan? de oude XOX versie en daarnaast de XSX versie?

(Er dus van uitgaande dat RDR2 niet onder de smart delivery regels wordt geupdate.)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vogens mij klopt het wat je daar beschrijft ja.

Nu ik dat zo lees, volgens mij had MS dat handiger kunnen insteken, tis eigenlijk best verwarrend zo :p

Xbox

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:35:
Ok, voorbeeld RDR2.

ik kan de Xbox One versie sowieso spelen, en de progressie meenemen naar de Series X. Ik speel dan met een standaard XSX boost. Maar of die save ook bruikbaar is als er een echte XSX update komt en ik besluit die te kopen/gebruiken is afhankelijk van de keuze van RS?

Dus in theorie zouden er 2 RDR2 versies op de XSX kunnen staan? de oude XOX versie en daarnaast de XSX versie?

(Er dus van uitgaande dat RDR2 niet onder de smart delivery regels wordt geupdate.)
In de afgelopen overgangsfase (360 en Xone) heb je 2 versies kunnen kopen van dezelfde game. Denk bijvoorbeeld aan Titanfall of Fifa of Assassins Creed Black Flag (uit mijn hoofd). Dit wordt gezien als 2 aparte spellen (ze hebben ook beide een aparte achievement list).

Backwards compatibilty is dat je gewoon de 360 versie kon kopen en die kon spelen op de Xone. (als voorbeeld he, want BC was er toen nog niet :P). Met cloud save zorgt dit ervoor dat je gewoon de voortgang had die je op de 360 had. Want het is tenslotte de 360 versie die je aan het spelen bent.

Smart Delivery zorgt ervoor dat je eigenlijk geen onderscheid meer hebt in de verschillende versies voor de 2 generaties (die je in principe nog wel steeds hebt als je in de winkel een game gaat kopen), maar in feite gewoon 1 versie, waarbij je de assets, upgrades, whatever krijgt die in de versie zit voor de nieuwste console. Dat je dan ook de progressie meeneemt was dus niet een vanzelfsprekendheid. Bij MS games zal dit wel zo zijn. Echter blijft het wel afhankelijk van de ondersteuning van 3rd party developers.

Dus er is zeker wel een verschil tussen BC en SD.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-06-2020 09:48 ]

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:43:
[...]

In de afgelopen overgangsfase (360 en Xone) heb je 2 versies kunnen kopen van dezelfde game. Denk bijvoorbeeld aan Titanfall of Fifa of Assassins Creed Black Flag (uit mijn hoofd). Dit wordt gezien als 2 aparte spellen (ze hebben ook beide een aparte achievement list).

Backwards compatibilty is dat je gewoon de 360 versie kon kopen en die kon spelen op de Xone. Met cloud save zorgt dit ervoor dat je gewoon de voortgang had die je op de 360 had. Want het is tenslotte de 360 versie die je aan het spelen bent.

Smart Delivery zorgt ervoor dat je eigenlijk geen onderscheid meer hebt in de verschillende versies voor de 2 generaties (die je in principe nog wel steeds hebt als je in de winkel een game gaat kopen), maar in feite gewoon 1 versie, waarbij je de assets, upgrades, whatever krijgt die in de versie zit voor de nieuwste console. Dat je dan ook de progressie meeneemt was dus niet een vanzelfsprekendheid. Bij MS games zal dit wel zo zijn. Echter blijft het wel afhankelijk van de ondersteuning van 3rd party developers.

Dus er is zeker wel een verschil tussen BC en SD.
Jij typte terwijl ik een foto ging maken om het te laten zien, dus dan zet ik mijn foto maar onder jouw verhaal :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKhzwRY8Qug4HT4XX4ja5eKjVk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXnzuo6YDZviMQkPunTq5Ovi.jpg?f=fotoalbum_large

Borderlands 2 heb ik dus zowel de 360 als de one versie van in mijn library. Die twee hebben dus ook aparte save files.
Als dit op de xsx was geweest, en als Borderlands 2 een smart delivery titel zou zijn, dan zou er maar één tegel staan, zouden ze dezelfde save file gebruiken, maar afhankelijk van op welke console je hem installeert krijg je de oude of nieuwe versie.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Finraziel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Jij typte terwijl ik een foto ging maken om het te laten zien, dus dan zet ik mijn foto maar onder jouw verhaal :+

[Afbeelding]

Borderlands 2 heb ik dus zowel de 360 als de one versie van in mijn library. Die twee hebben dus ook aparte save files.
Als dit op de xsx was geweest, en als Borderlands 2 een smart delivery titel zou zijn, dan zou er maar één tegel staan, zouden ze dezelfde save file gebruiken, maar afhankelijk van op welke console je hem installeert krijg je de oude of nieuwe versie.
Beetje flauw om mijn warrig en onduidelijk verhaal samen te vatten in een heldere foto met een korte toelichting... :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ArthurMorgan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:35:
Ok, voorbeeld RDR2.

Nu noem je er alleen precies 1 van een ontwikkelaar die daar juist met gestrekt been in ging in de tijd van X360 naar XBO, daar heb je wel een transitieperiode gehad (maar niet vrij om en om te spelen), maar kort daarna was het simpelweg onmogelijk om je save van X360 verder te gaan op XBO, laat staan zelfs weer terug te kunnen gaan.

Simpel, het wordt game-afhankelijk. Sommige gaan gewoon verder, sommige trekken een harde grens met misschien een migratie optie, anderen werken wel vrij van 1 naar de andere generatie, weinig over te zeggen tot het moment dat ze zelf er iets over vertellen. Het is precies de reden waarom MS momenteel games explicitiet noemt, maar zelfs daar is de vraag of dit 'vrij' is (zoals nu bv Forza vrij tussen PC en XBO draait), of eenmalige migratie (zoals aantal migratieopties van bv XBO naar PC, dat zijn eenmalige paden die je bewandeld).

Games zoals Fifa, Diablo, Borderlands, Division, allemaal games die 'eigen' saves hebben, ongeacht of ze in de cloud staan of niet (dat is in de basis eerder een backup dan een feature), maar konden geen van alleen vrij tussen generaties draaien. Het is uberhaubt de vraag of mensen met XBO wel kunnen spelen met XSX mensen, of dat worden gewoon eigen platformen.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2020 09:58 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Over deze vorm van "couch coop" met xCloud had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Dat is best wel een leuke vorm van samenspelen samen op de bank :).

Klik even op het linkje, voor een kort filmpje.

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:05:
[Twitter]

Over deze vorm van "couch coop" met xCloud had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Dat is best wel een leuke vorm van samenspelen samen op de bank :).

Dat is wel echt interessant idd, gebruik dat verre van dagelijks maar toch leuk.

• Wom

Wom

Heel slim eigenlijk, nooit zo over nagedacht. Als je dat filmpje ziet valt ook goed op hoe laag de latency lijkt te zijn.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
[Twitter]

Dat is wel geniaal eigenlijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien interessant voor de XSX:

Prijs van PS5 heeft kort op Amazon gestaan. €499 voor de versie met blu ray en €399 voor de versie zonder.
https://hypebeast.com/202...leak-amazon-xbox-series-x

In de lijn van verwachting dus. De digitale editie is wel erg goedkoop vind ik. Benieuwd waar de XSX zich zal positioneren maar op basis hiervan verwacht ik maximaal 499.

In ander nieuws hoop ik dat MS snel wat meer van Halo Infinite gaat laten zien. Je zou verwachten dat ze in aanloop naar het najaar een flinke hype willen opbouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 17-06-2020 14:07 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:29
@Thomas is fake he :)
staan ook prijzen vaan 600 en 999 en zelfs 9.999 online is gewoon een placeholder.

• Phusebox
Thomas schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:06:
Misschien interessant voor de XSX:

Prijs van PS5 heeft kort op Amazon gestaan. €499 voor de versie met blu ray en €399 voor de versie zonder.
https://hypebeast.com/202...leak-amazon-xbox-series-x

In de lijn van verwachting dus. De digitale editie is wel erg goedkoop vind ik. Benieuwd waar de XSX zich zal positioneren maar op basis hiervan verwacht ik maximaal 499.
Albert Penello (ex Xbox executive) zegt hier dat ie denkt dat inderdaad 499 een maximum prijs zal worden voor de PS5, maar ik weet het zo net nog niet. Boven de 599 zou redelijk suïcidaal zijn, anderzijds hebben ze een grote userbase dus waarom niet het eerste half jaar daarvan profiteren met een kleine prijs premium?

Beiden zullen het spelletje spelen van zo lang mogelijk wachten om onder de ander zijn prijs te gaan zitten. Ik hoop dat Xbox op een gegeven moment meteen de bom dropt met : Xbox Series X voor € 449 Pre-orders nu open! Dus meteen bestellingen binnen harken.

https://twitter.com/blackninja504/status/1271244534907899905

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Phusebox schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Albert Penello (ex Xbox executive) zegt hier dat ie denkt dat inderdaad 499 een maximum prijs zal worden voor de PS5, maar ik weet het zo net nog niet. Boven de 599 zou redelijk suïcidaal zijn, anderzijds hebben ze een grote userbase dus waarom niet het eerste half jaar daarvan profiteren met een kleine prijs premium?

Beiden zullen het spelletje spelen van zo lang mogelijk wachten om onder de ander zijn prijs te gaan zitten. Ik hoop dat Xbox op een gegeven moment meteen de bom dropt met : Xbox Series X voor € 449 Pre-orders nu open! Dus meteen bestellingen binnen harken.

https://twitter.com/blackninja504/status/1271244534907899905
449 zou fijn zijn. Ik ben zelf ook best bereid om 599 neer te leggen maar ik snap dat dat voor een aanzienlijk deel van de doelgroep teveel zou zijn. Vraag me af in hoeverre MS hun All Access lease model gaat pushen met de XSX trouwens.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Blijf het nog steeds bizar vinden dan men voor een telefoon gemakkelijk 900 neerlegt en dat voor een console dit te duur is. Terwijl je hier gemiddeld veel langer mee doet.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ook in het achterhoofd houden dat de vorige generatie opmerkelijk zwakker was dan de PC hardware van toen: De originele PS4/XBox one hadden een CPU die qua performance vergelijkbaar was met wat oudere laptop-cpu's van toen en de gpu was toen ook al vergelijkbaar met midrange pc gpu's.

Dat ligt nu anders: De specs zijn ook naar PC-normen "high end" te noemen, en voor een gelijkaardige build ben je al snel 1000 euro kwijt, en dat is zonder custom ontwikkelde componenten.

499 zou leuk zijn, maar het zou met niet verbazen als we de oiginele PS3 prijs zien terugkomen voor het topmodel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Ruudox
Miesjh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:32:
Blijf het nog steeds bizar vinden dan men voor een telefoon gemakkelijk 900 neerlegt en dat voor een console dit te duur is. Terwijl je hier gemiddeld veel langer mee doet.
want een telefoon is hetzelfde als een console :S
een huis is ook duurder kopen mensen ook :P

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ruudox schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Een console gaat typisch langer mee dan een telefoon.
900 zou voor mij ook een "no-go" zijn hoor, maar ik koop dan ook telefoons van 150 euro :p

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 17-06-2020 14:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Dalim
[Twitter]

Hmmm dat klinkt wel interessant inderdaad! Maar dan heb je waarschijnlijk wel twee gamepass abonnementen nodig... Zou echt ideaal zijn als het met hetzelfde abonnement zou kunnen.

• Rossi46
Buiten het feit dat ik de huidige prijzen van telefoons ook idioot vind, gebruik die wel véél meer dan mijn console. Dus ik snap het wel.

Uiteindelijk zal het Xbox moeten zijn die het langste blijft wachten, want die moeten onder de prijs van de PS5 gaan zitten. Kan gewoon niet anders. De install base van de PS4 is veel groter dan die van de Xbox One en dit is ook nog eens de eerste generatie die (bijna) volledig voortborduurt op de vorige generatie. Dus mensen zullen veel minder snel geneigd zijn om te switchen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Telefoons kopen heel veel mensen ook i.c.m. een abbo en leggen niet in een keer 900 euro neer. Dan lijkt het minder. Ben het verder met je eens hoor, zo'n Xbox heb je gauw 5 jaar staan en een telefoon vervangen velen al na 2 jaar.

• Phusebox
Weet niet of het aantal mensen dat 900 euro voor een telefoon betaald wereldwijd overeenkomst met alle console verkopen. Daarnaast is de markt voor telefoons uiteraard groter.

Bij dure telefoons zit een groot deel van de kosten ook in het scherm en de camera's en met een telefoon kun je uiteraard meer.

Wanneer de XSX gewoon Windows zou draaien en je deze ook in desktop modus zou kunnen booten denk ik dat mensen als snel meer geneigd waren te betalen, want het kan immers ook een pc vervangen.

• Miesjh

Miesjh

Ruudox schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Je snapt heus wel welk punt ik wil maken. :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik koop elke 3 jaar een telefoon van rond de 200 euro. Voldoet prima.... Zullen we dan gewoon een XSX prijs afhankelijk van de telefoon die je hebt doen? :o

[ Voor 1% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2020 14:43 . Reden: oeps ]

• Ruudox
Miesjh schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Je snapt heus wel welk punt ik wil maken. :P
Ja tuurlijk snap ik het wel :D

maar het blijft wel een heel ander product en idd ook vaak met abonnementen

• Dalim
boe2 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Een console gaat typisch langer mee dan een telefoon.
900 zou voor mij ook een "no-go" zijn hoor, maar ik koop dan ook telefoons van 150 euro :p
Een smartphone is veel meer dan alleen een telefoon. Met een smartphone zonder telefoonabonnement kan je nog heel veel andere dingen doen. Met een console zonder games kan je (in principe) helemaal niks.
Een smartphone is tegenwoordig gewoon een essentieel product, een gamingconsole niet. Daarnaast verdient een fabrikant van de console niet aan het apparaat, maar aan de games en de diensten. Een telefoonfabrikant verdiend het gros aan het apparaat zelf.
Dus ook al zijn het technisch gezien beide consumentenelektronica, toch zijn het compleet andere markten.

• Miesjh

Miesjh

Dalim schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Een smartphone is veel meer dan alleen een telefoon. Met een smartphone zonder telefoonabonnement kan je nog heel veel andere dingen doen. Met een console zonder games kan je (in principe) helemaal niks.
Een smartphone is tegenwoordig gewoon een essentieel product, een gamingconsole niet. Daarnaast verdient een fabrikant van de console niet aan het apparaat, maar aan de games en de diensten. Een telefoonfabrikant verdiend het gros aan het apparaat zelf.
Dus ook al zijn het technisch gezien beide consumentenelektronica, toch zijn het compleet andere markten.
Vind je vergelijking een beetje scheef, maar snap wat je bedoelt. (Wat kan je met een smartphone zonder apps? >:) ) Apple verdient ook aan de apps die men koopt, net zoals MS dat doet aan de games.

• Wom

Wom

Een prijs is iets vreemds eigenlijk. Bij bepaalde producten heb je geen probleem mee om naar waarde er voor te betalen, terwijl bij andere producten je juist erg kritisch bent over de hoogte van de prijs. Hoewel ik niet denk dat de early-adaptors voor een XSX (of PS5) heel erg wakker liggen van 50 of 100 euro meer of minder. Die eerste batch gaat sowieso verkocht worden. Wat een goede basis is om wat extra omzet te genereren. 4 miljoen consoles voor 100 euro meer is flink wat omzet die je genereert. En zullen er veel mensen afhaken als je 500 of 600 euro moet betalen? Ik betwijfel het oprecht.

Het is echter de vader of moeder die bij de Mediamarkt staat en een vergelijking probeert te maken die (ook) op prijs zal vergelijken. Die kent alle argumenten die wij als Tweakers wel kennen helemaal niet (dan zegt TF, BC of SD of wat dan ook veel minder). Dan worden andere zaken belangrijk (wat kost het om online te spelen, hoe duur zijn de games, etc.), maar dat zijn typisch ook niet de mensen die een pre-order gaan plaatsen.

Nu heb ik totaal geen inzicht in die markt, dus ik weet niet hoe groot de verschillende doelgroepen zijn. Maar je verteld mij niet dat van de 100 miljoen consoles die een Sony verkoopt het allemaal van die mafkezen zijn als ons hier, die zowat alle details kennen.

Doordat men het kenbaar maken van de prijs zo (gevoelsmatig) uitsteld, komt er ook meer druk op te liggen. De drang om in ieder geval niet duurder te zijn is groter dan duidelijkheid te verschaffen. Met pre-orders kun je een vroeg commitment claimen bij je klanten, maar dat stukje lijken ze graag op te geven. Erg bijzonder ergens.

Maar als er één ding is wat bedrijven (en dan vooral aandeelhouders) niet tof vinden is het mislopen van omzet. Oftewel in aantal stuks of in verkoopprijs. Dus stuntprijzen zouden mij erg verbazen, juist omdat de eerste batch aan console toch wel verkocht wordt.

• Phusebox
Microsoft heeft wel nog voor die "casual" gamers of vaders en moeders een grote troef in handen. Duidelijk maken op de verpakking dat nieuwe gebruikers 6 of 12 maanden gratis GamePass krijgen bijvoorbeeld en daarbij zetten dat je al meteen x aantal spellen kunt spelen.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:45
Thomas schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:13:
[...]

449 zou fijn zijn. Ik ben zelf ook best bereid om 599 neer te leggen maar ik snap dat dat voor een aanzienlijk deel van de doelgroep teveel zou zijn. Vraag me af in hoeverre MS hun All Access lease model gaat pushen met de XSX trouwens.
Niet om met geld te gooien maar ik heb ondertussen al 800,- gereserveerd staan.
Waarom, gewoon omdat ik het kan en ik minder uitgaves heb gehad door het corona geneuzel. ( uiteten, weekendjes weg enz... )

Verder speel ik per week meer dan genoeg uren op de Xbox om dit ook voor mijzelf te kunnen verantwoorden.

Maar goed dit is altijd persoonlijk voor een ander kan 400,- al te veel zijn.
Maar zoals al eerder gemeld gezien de hardware is het het waard als je het maximale wilt hebben.

• drakiesoft
Iets met korrel zout...
Ik ken die eastmen verder niet.
Maar ja de hype...
Denken jullie dat ms gaat stunten met de prijs?

Xbox Series S/Lockhart Will Be Half The Price Of The Series X; July Event Will Be A “Night Of Mic Drops” – Rumor

Bron wccftech/eastmen

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

299 voor S, 599 voor de X, half the price solved :P

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

drakiesoft schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:08:
Iets met korrel zout...
Ik ken die eastmen verder niet.
Maar ja de hype...
Denken jullie dat ms gaat stunten met de prijs?

Xbox Series S/Lockhart Will Be Half The Price Of The Series X; July Event Will Be A “Night Of Mic Drops” – Rumor

Bron wccftech/eastmen
Mjah kwam gisteren al voorbij op Twitter. Weer een "leuke" voorspelling van iemand die zogenaamd insider info heeft en lekker verwachtingen en hype wil creeeren. Er zal heus wel 1% van waar zijn, maar dat zou ik ook zo het internet op kunnen slingeren.

Probleem is dat je met dit soort berichten te hoge verwachtingen creeert bij sommigen. Als de show dan niet aan die verwachtingen voldoet, is het ineens weer een shit show dit en een kut show dat. Kortom, zolang Microsoft zelf niet wat van de sluier oplicht, geloof ik er vrij weinig van.

XBL: MRE Inc

• drakiesoft
MRE-Inc schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Mjah kwam gisteren al voorbij op Twitter. Weer een "leuke" voorspelling van iemand die zogenaamd insider info heeft en lekker verwachtingen en hype wil creeeren. Er zal heus wel 1% van waar zijn, maar dat zou ik ook zo het internet op kunnen slingeren.

Probleem is dat je met dit soort berichten te hoge verwachtingen creeert bij sommigen. Als de show dan niet aan die verwachtingen voldoet, is het ineens weer een shit show dit en een kut show dat. Kortom, zolang Microsoft zelf niet wat van de sluier oplicht, geloof ik er vrij weinig van.
Ik had jouw verhaal al in mijn 1e en 3e zin samengevat 😆

Maar de vraag was, denk je dat ms gaat of kan stunten met de prijs?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACRwZWlcByuXqHFhhzY1RrwrYpw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f39VxGTDoaETYcCnlvUDlWSD.png?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
Ja heb er nu 4 tb aan hangen. Maar goed speel toch niet alles. Misschien komt er nog een 2tb series x, maar niet day1 denk ik

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Natuurlijk is 1TB te klein, maar meer geheugen is op het moment (intern) te prijzig.. Hopelijk komen er wel meerdere versies met verschillende opslag.

Ben ook benieuwd wat ze durven vragen voor de externe schijven straks.

• Finraziel
Install sizes zouden toch ook omlaag kunnen omdat files niet meer gedupliceerd hoeven te worden op de SSD? Ik kan me voorstellen dat dat bij Ori minder een issue is, dus ik zou niet direct het woord van die dev voor meer dan gewoon een gast die met zijn eigen gamer ogen kijkt nemen.

Daarnaast kun je Xbox one games eventueel nog wel op een USB drive zetten. Dat zal vooral in het begin nog wel schelen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Segafreak83 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:40:
[...]

Natuurlijk is 1TB te klein, maar meer geheugen is op het moment (intern) te prijzig.. Hopelijk komen er wel meerdere versies met verschillende opslag.

Ben ook benieuwd wat ze durven vragen voor de externe schijven straks.
Ik gok €200 voor 1TB, iedere TB meer €100 extra

• drakiesoft
justifire schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Ik gok €200 voor 1TB, iedere TB meer €100 extra
Of 1 jaar gamepass en dan 50% korting erop

• Caayn
  • Niet online
Deduplicatie zal natuurlijk helpen maar tegelijkertijd worden andere zaken weer groter zoals textures. Een grote boosdoener deze generatie is ook audio.

1TB is aan de kleine kant, maar vanuit een kosten perspectief vind ik het bijzonder dat er een 1TB SSD inzit. Dat spul is nog steeds hartstikke duur, helemaal als je de snelheden van de next-gen consoles wil hebben.

Bij de launch van de XB1 en PS4 werd de prijs van de ingebouwde HDD geschat op ~€35 (grofweg 1/10 a 1/14 van de winkelprijs). Voor een 1TB SSD zit je al gauw rond de €100,-, bijna een verdriedubbeling van de prijs en dan heb je geen snelle SSD.

Uiteraard betalen Sony/MS niet dezelfde prijzen als wij doen maar het geeft over het algemeen wel een goede indicatie en laat de onderlinge verhoudingen goed zien.

------
Externe opslag van meer dan 1TB kan mij niet snel genoeg komen. Vind het wel jammer dat MS maar 1 slot heeft ingebouwd voor extra storage. Een tweede slot was mooi geweest maar zou waarschijnlijk problemen geven met het aantal beschikbare PCie lanes en daarmee te duur worden.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik had toch wel verwacht dat Xbox Series X populairder zou zijn, met de betere specs (wat met de Xbox One niet zo was), maar dat valt wel mee in dit topic. Niettemin staat het geld klaar om er eentje te halen op launch date :). Dit keer wel bestellen, geen zin om naar een MM te moeten rijden. Hun omruilservice is ook waardeloos dus sowieso met deze aankoop een koop op afstand.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zat trouwens nog te twijfelen om een nieuwe OLED tv te halen (heb de LG C8) maar dat zal met deze gen het nog niet waard zijn. 4K en 60fps zal waarschijnlijk voor de meeste games het streven zijn, en om nu een tv te gaan halen voor HDMI 2.1 terwijl je de features niet zult gebruiken, beetje zonde. Dus dat laat ik zo. Tenzij er met de mid-term upgrades men naar 8K gaat.

Pagina: 1 ... 18 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden